gambieter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 02:40:
Maar blijf je nu echt proberen te vertellen dat ik mijn vakgebied niet begrijp en het al die vele jaren verkeerd doe, en we gewoon een kunstgeschiedenis student een medisch paper kunnen laten nakijken en het stempel peer-reviewed kunnen geven?
Leg me geen woorden in de mond. Een peer review betekent in de academische wereld een review van een PhD '
peer' en dat is natuurlijk geen kunstgeschiedenis student die een medisch academisch stuk zou reviewen.
Pro tip: Misschien moet je eens opzoeken wat de nederlandse vertaling van 'peer' is, je hebt er nogal moeite mee zie ik.
Daar ben ik het natuurlijk mee eens. En het is prima om die kritiek te hebben als je vindt dat onderzoekers niet onafhankelijk genoeg zijn en dat goed onderbouwt. Maar of je het nou leuk vindt of niet, het blijven peers. Zij verbinden hun goede naam aan een stuk en als ze dat onder dubieuze omstandigheden doen dan gooien ze dus hun goede naam te grabbel. Dat is de reden dat elke onderzoeker zich afvraagt "wil ik dit wel" of "is dit wel een goed idee".
Overigens heb je de lijst van de peer reviewers van dat artikel wel eens bekeken ? Het zijn allemaal Phd's op relevante vakgebieden en leden van allerlei mileu gerelateerde boards:
Dr. Harold H. Doiron
Retired VP-Engineering Analysis and Test Division, InDyne, Inc.
Ex-NASA JSC, Aerospace Consultant
B.S. Physics, University of Louisiana - Lafayette
M.S., Ph.D., Mechanical Engineering, University of Houston
Dr. Theodore R. Eck
Ph.D., Economics, Michigan State University
M.A, Economics, University of Michigan
Fulbright Professor of International Economics
Former Chief Economist of Amoco Corp. and Exxon Venezuela
Advisory Board of the Gas Technology Institute and Energy Intelligence Group
Dr. Craig D. Idso
Chairman, Center for the Study of Carbon Dioxide and Global Change
Ph.D., Geography, Arizona State University
M.S., Agronomy, University of Nebraska, Lincoln
B.S., Geography, Arizona State University
Dr. Richard A. Keen
Instructor Emeritus of Atmospheric and Oceanic Sciences, University of Colorado
Ph.D., Geography/Climatology, University of Colorado
M.S., Astro-Geophysics, University of Colorado
B.A., Astronomy, Northwestern University
Dr. Anthony R. Lupo
IPCC Expert Reviewer Professor, Atmospheric Science, University of Missouri Ph.D., Atmospheric Science, Purdue University
M.S., Atmospheric Science, Purdue University
Dr. Thomas P. Sheahen
Ph.D., Physics, M.I.T.
B.S., Physics, M.I.T.
Dr. George T. Wolff
Former Chair EPA's Clean Air Scientific Advisory Committee Ph.D., Environmental Sciences, Rutgers University M.S., Meteorology, New York University B.S., Chemical Engineering, New Jersey Institute of Technology
Dus ga nou niet doen alsof het een los geraapt zootje kunstgeschiedenis studenten zijn.
[
Voor 82% gewijzigd door
BarendB op 06-06-2017 03:05
]