[quote]
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:39:Je doet het voorkomen alsof je stomverbaasd bent dat er weerstand tegen Trump is vanuit de Republikeinen.
Nee, dat doe ik niet en dat ben ik ook niet. Jij zei letterlijk dat 'je hem niet af kunt kraken omdat er tegenstand is vanuit de
democraten'. Ik onderbouw juist dat de weerstand tegen hem geen 'fluke' of 'fling' is omdat de weerstand niet enkel (of zelfs voornamelijk) vanuit de Democratische partij komt.
Dat hij een beetje boven de partijen staat vind ik nou juist 1 van de aantrekkelijke dingen van hem.
In potentie, ja. Maar Trump staat niet alleen boven de partijen, hij staat boven iedereen en is zo verschrikkelijk inconsistent en politiek incompetent dat het bijna gevaarlijk is. Best dat er een anti-establishment wind door Washington waait, maar Trump is zelf zo ongelofelijk elitair en ordinair dat het enige dat hem onderscheidt van zijn politieke aanverwanten, zijn grote bek en bedenkelijk communicatie-niveau is. Hij is echt de Jaden Smith van Washington, met zijn getwitter.
Dat je een afkeer van de man hebt, tsja dat kan, maar dat zou je niet moeten weerhouden om objectief naar de zaken te blijven kijken.
Ik kijk
juist objectief naar de zaken. Sterker, hoe objectiever je bent, hoe verschrikkelijker deze man is omdat vrijwel alles wat hij doet en zegt indruist tegen objectiviteit. Is hij het ergens niet mee eens, dan moet diegene maar gewoon zijn muil houden. Ga je inhoudelijk en feitelijk in tegen zijn gedragingen en uitspraken in de media, dan ben je 'fake news'. Doe je onderzoek naar hem, dan vlieg je er uit.
Dat je het niet eens bent met de kritiek op Trump is jouw zaak, maar sleep een vermeend gebrek aan objectiviteit er nou niet met de haren bij, want dat is nou juist één van de sterke kanten van het anti-Trump kamp.
Die Hitler vergelijking is natuurlijk weer uitermate zwak.... Wat wil je daar nou mee zeggen, Trump is de nieuwe Hitler omdat veel mensen een hekel aan hem hebben?
Nee, het is geen godwinnetje. Als je hier een directe vergelijking met Hitler uit haalt, moet je je begrijpend lezen vaardigheden eens gaan bijschaven. De vergelijking sloeg op jouw logica, namelijk dat je het raar/onterecht vindt dat mensen een hekel aan Trump hebben omdat hij 'niemand wat heeft aangedaan'.
Nog even buiten het feit dat zijn plannetjes juist potentieel tientallen miljoenen mensen direct zullen raken, natuurlijk