Stel je maakt een grap en zegt dat Trump een toffe peer is (terwijl je dat duidelijk niet zo vindt). Vervolgens kom een reporter een jaar later bij je aan de deur "dus jij hebt gezegd dat je Trump een toffe peer vindt" ? Wat is dan je reactie ?voske schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:42:
[...]
De eerste reactie is "het is niet gezegd" en als dan bewijs wordt geleverd is de reactie "het is duidelijk een grap". Als het zo duidelijk een grap is, waarom dan die eerste ontkenning? Kijk, het kan best een grap zijn maar als dat zo is doe je wel alle moeite om het juist verdacht te laten lijken.
Het wordt eerst "absurd en vals genoemd" en "het is nooit gebeurd", er wordt dus over gelogen. Liegen doe je alleen als je wat te verbergen hebt. Geconfronteerd met de leugen komen ze met een ander verhaal wat niet meer geloofwaardig is omdat er eerder gelogen werd. Dat is het hele verhaal, jij kijkt alleen naar de tweede alinea.BarendB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:40:
Ja dat mis ik blijkbaar wat je wilt zeggen, kan je dat dan even toelichten ?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik zou nog maar eens de HAVO gaan doen als ik jou was en wellicht je ook verdiepen in journalistiek, je hebt blijkbaar niet goed opgelet. 1 van de eerste lessen begint met een identiek onderwerp geschreven in de Volkskrant en in de Telegraaf. Laat de Volkskrant in Jupilair League begeven van de journalistiek en WaPo bovenin de Champions League.w1z13 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:39:
[...]
Wat het wel wil zeggen is dat ze een transcript van een gesprek welke inhoudelijk enkel geruchten bevat hebben gepubliceerd, en dat proberen op te blazen tot een waarheid. En zoals te zien genoeg mensen die er in trappen en dergelijke pogingen zelfs verdedigen. Of een dergelijk actie niet veroordelen omdat het van een "betrouwbare" bron komt. Ik dacht dat men op HAVO leert dat een argument op basis van autoriteit niet serieus als argument kan worden beschouwd indien men enige waarde aan werkelijke waarheid hecht.
Dus als jij een grap maakt en een reporter komt een jaar later aan de deur verhaal halen dan weet jij dat nog wel van die middag dat je dat grapje maakte die haaks op jouw werkelijke ideeen staan en snap je gelijk dat die reporter daar op moet doelen. Knap.ph4ge schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:44:
[...]
Het wordt eerst "absurd en vals genoemd" en "het is nooit gebeurd", er wordt dus over gelogen. Liegen doe je alleen als je wat te verbergen hebt. Geconfronteerd met de leugen komen ze met een ander verhaal wat niet meer geloofwaardig is omdat er eerder gelogen werd. Dat is het hele verhaal, jij kijkt alleen naar de tweede alinea.
[ Voor 4% gewijzigd door BarendB op 18-05-2017 21:46 ]
Je ontgaat helemaal aan het feit dat de WaPo al een decennia-lang track-record heeft, waarbij ze het hoofdzakelijk bij het rechte eind hebben. Achteraf zie je daar de bevestiging van. Duik eens in de historie van de WaPo en de schandalen die ze aan het licht hebben gebracht.BarendB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:46:
[...]
Dus als jij een grap maakt en een reporter komt een jaar later aan de deur verhaal halen dan weet jij dat nog wel van die middag dat je dat grapje maakte die haaks op jouw werkelijke ideeen staan. Knap.
Jij benoemd het als een smear-campaign, maar de kans is groter dat ze achteraf in het gelijk gesteld zullen gaan worden.
jij en ik zijn simpele omstanders. We zullen nooit a-priori bewijs gaan zien van enige overtreding van Trump.
Om daar even op in te haken. Vooralsnog treft mij dat als de foute vergelijking. Het zit veel meer in de richting van IRAN/CONTRA. Weten we nog wat toen gebeurde? Reagan werd onder controle gezet. De Republikeinen kregen vrij spel, maakten een publieke held van hem, the rest is history - tevens bron van een flink aantal economische crises en recessies, maar dit terzijde.Miki schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:38:
[...]
Ten tijde van Watergate gebeurde hetzelfde, bronnen dichtbij "het vuur" lekten informatie zodat Nixon steeds meer in het nauw kwam. Immers deed hij en zijn directe collega's er alles aan om alles in doofpotten te stoppen en onderzoeken onmogelijk te maken. Het doet ook dit keer erg denken aan Watergate.
Mocht je tijd hebben neem dan eens moeite om deze documentaire te kijken: https://www.npo.nl/andere-tijden/18-03-2017/VPWON_1267525
Ik merk het maar op, aangezien er nog steeds geen enkel teken is van het door de Republikeinen apart nemen van Pence. Als er echt ingezet zou worden op potentieel, of het opbouwen en richten van potentieel voor Impeachment door de Republikeinen (of met) dan had men al lang Pence geïsoleerd van perceptieproblematiek, dan zat Ryan allang weer terug bij de Kochs. En al zegt Paul Ryan dan dat er niets mis is met de benoeming van de onderzoeker in kwestie, hij loopt wel nog steeds bij Sessions in en uit.
Nee, ik kan me vergissen, maar het voelt veel meer aan als een soort van voorbereiding op een worst case á la draaiboek IRAN/CONTRA.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
U reageert niet inhoudelijk op mijn reactie, en tevens niet in overeenstemming met het onderwerp van dit draadje. Nogmaals, het feit dat er onderscheid bestaat in kwaliteit van publicaties is geen GOEDE reden om elke publicatie van betreffende bron als even feitelijk te achten. Het feit dat HAVO volgens u begint met het vergelijken tussen twee publicaties, om vervolgens zonder connectie met mijn stelling een argument op basis van autoriteit te maken bevestigd mijn punt dunkt me.Miki schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:45:
[...]
Ik zou nog maar eens de HAVO gaan doen als ik jou was en wellicht je ook verdiepen in journalistiek, je hebt blijkbaar niet goed opgelet. 1 van de eerste lessen begint met een identiek onderwerp geschreven in de Volkskrant en in de Telegraaf. Laat de Volkskrant in Jupilair League begeven van de journalistiek en WaPo bovenin de Champions League.
edit: en daar wil ik nog iets aan toevoegen. Mijns inziens is journalistiek geen kwestie van een wedstrijd of anderzijds vergelijkbaar met voetbal. Journalistiek gaat enkel over feiten, en het brengen daarvan, WP is daarin geslaagd met het brengen van de memo. Waar WP faalt naar mijn mening is de poging om de inhoud van de memo als feitelijk te beschouwen terwijl in de memo blijk van erkenning wordt gegeven dat het om geruchten gaat. Dat alles terwijl WP geen bewijzen heeft aangedragen dat de geruchten daadwerkelijk waar zijn.
edit2: alles hierboven is genoeg reden tot een VERMOEDEN van een destabilisatiepoging, tezamen met alle andere media-aandacht die aan TRUMP wordt besteed wat heel erg groot gemaakt wordt waarna achteraf blijkt dat er niets aan de hand is,
[ Voor 29% gewijzigd door w1z13 op 18-05-2017 22:02 ]
Als je het niet weet, dan moet je dat zeggen. Dan moet je niet heel stellig ontkennen. Dit is gewoon liegen. Liegen doe je niet zomaar en liegende politici zijn altijd nieuws, zelfs als het geen gevoelig onderwerp is.BarendB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:46:
Dus als jij een grap maakt en een reporter komt een jaar later aan de deur verhaal halen dan weet jij dat nog wel van die middag dat je dat grapje maakte die haaks op jouw werkelijke ideeen staan en snap je gelijk dat die reporter daar op moet doelen. Knap.
En ja, ik denk dat je je inderdaad wel herinnert, misschien niet exact maar dit was toen ook al een groot onderwerp. Je weet in ieder geval nog wel genoeg om niet stellig te ontkennen, "zou kunnen" is ook een antwoord. Je weet van jezelf wel of je ooit serieus of grappend hebt gezegd dat de president Russische banden heeft.
En ja, het past in de big picture. Republikeinen die stellig ontkennen en vervolgens geconfronteerd worden met de feiten en dan draaien. Het toont aan dat als de WP wat claimt dat dat niet uit de lucht komt vallen.
Daarnaast toont het aan dat Republikeinen al veel langer dan ze toegeven op zn minst dachten aan de Russische connectie als ze het niet wisten. De waarheid als grap vermommen gebeurt vaker, het is gewoon nog een beetje meer rook.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 19-05-2017 08:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er is meer inzicht te halen uit de Zembla documentaires dan uit welke belastingpapieren dan ookhjs schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:58:
Benieuw of er nog wat belasting info opduikt nu hij steeds verder in de hoek wordt gedreven.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Trump's team lijkt inderdaad een paar advocaten te zoeken om hem bij te staan volgens bronnen van CNN.
Tick tock Trump..Tick tock.
Tick tock Trump..Tick tock.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Trump heeft ook bekend gemaakt dat hij wil dat Joe Lieberman de nieuwe FBI hoofd wordt.
Fun Fact: Liebermans advocaten bureau heeft gewerkt voor Trump
Fun Fact: Liebermans advocaten bureau heeft gewerkt voor Trump
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Afleidingen door middel van drive-by posting werken nog steeds, of wellicht opnieuw in de aandacht.
Enfin, kort overzicht van vandaag dan.
New York Times schrijft:
Several White House advisers and personal associates of President Trump have urged him to hire an experienced outside lawyer to help him deal with issues arising from a surging controversy over whether his campaign had ties to Russia, according to several people briefed on the conversations.
Mr. Trump has signaled he is likely to hire a new lawyer, but has not yet made a decision, according to three people who have spoken with him. Aides to Mr. Trump did not immediately comment on his discussions.
In conversations with allies inside and outside the White House, Mr. Trump, who rarely assumes blame for the crises he creates, has criticized his staff as serving him poorly. He has spared no one, including the White House counsel, according to two people who have had direct discussions with him.
Yet Mr. Trump’s senior aides recognize that they may have to be restrained in making significant changes after his coming foreign trip, as they had hoped to do. Two senior administration officials bluntly predicted that firing anyone would be difficult now.
Many staff members describe an atmosphere of diminished morale in the White House, but they also insist that the news media frenzy surrounding daily disclosures about Mr. Trump is far out of proportion with reality.
Van de stormachtige omstandigheden in de media is binnen het Witte Huis weinig te merken wordt hier gezegd, waaruit ik de conclusie trek dat de meeste media inmiddels niet meer serieus worden gevolgd of dat men (eindelijk?) de rijen sluit en zich gaat hullen in stilzwijgen. Volgende week immers de Grote Afleiding in een buitenlandse reis.
Vanuit een iets mindere bron naar mijn inschatting, Politico, komt een naam: Lieberman.
Trump met with four candidates for the top law enforcement job on Wednesday, including Lieberman, and reportedly bonded with the former Democratic vice presidential candidate, Politico reported citing a person familiar with the meeting.
Lieberman, who served as a senator from Connecticut from 1989 until his retirement in 2013 as a Democrat and then independent, was Democratic presidential candidate Al Gore's running mate in the 2000 election. He currently works at the law firm Kasowitz Benson Torres in New York - the same firm as Trump's attorney Marc Kasowitz.
Pence blijft volhouden dat hij niet op de hoogte was van Flynn's verleden en dat 'ie onderwerp was van een Federaal onderzoek, kennelijk kunnen we de conclusie trekken dat er in januarie 2017 iets teveel informatie gelijktijdig op iedereen afkwam om alles vlot te verwerken, mogelijk gewoon een lijstje dat niet compleet was. De staf was zwaar onderbezet en werd niet ingewerkt tenslotte.
he New York Times reported that Flynn first told Trump’s transition team on Jan. 4 that team he was under federal investigation for not initially reporting he was a paid lobbyist for Turkey during the campaign. The Times said the disclosure was first made to the transition team’s chief lawyer, Donald F. McGahn II, who is now the White House counsel.
McGahn had het iets te druk wellicht om ook Pence tijdig te briefen. Geen excuus, wel denkbaar.
Oh, en Pence richt zich geheel op 2018 en 2020, NBC meldt:
Vice President Mike Pence is launching his own PAC — the "Great America Committee" — to aid his own future political interests, including helping Republican candidates ahead of the 2018 midterms.
The source also dismissed that there is any forethought into PAC being an infrastructure for a 2020 run of Pence's own. "Don't read into 2020 as anything other than his running for re-election as vice president in 2020 and supporting other candidates," the source said.
The group's formation will also allow Pence to transfer his old political profiles on donors, digital platforms and other campaign data to the leadership PAC.
Ergens in deze verklaring zou ik de naam Mercer hebben verwacht, maar misschien lees ik teveel tussen de regels. De laatste zin is dermate intrigerend dat ik er een nachtje over ga slapen. Fluid data.
Enfin, kort overzicht van vandaag dan.
New York Times schrijft:
Several White House advisers and personal associates of President Trump have urged him to hire an experienced outside lawyer to help him deal with issues arising from a surging controversy over whether his campaign had ties to Russia, according to several people briefed on the conversations.
Mr. Trump has signaled he is likely to hire a new lawyer, but has not yet made a decision, according to three people who have spoken with him. Aides to Mr. Trump did not immediately comment on his discussions.
In conversations with allies inside and outside the White House, Mr. Trump, who rarely assumes blame for the crises he creates, has criticized his staff as serving him poorly. He has spared no one, including the White House counsel, according to two people who have had direct discussions with him.
Yet Mr. Trump’s senior aides recognize that they may have to be restrained in making significant changes after his coming foreign trip, as they had hoped to do. Two senior administration officials bluntly predicted that firing anyone would be difficult now.
Many staff members describe an atmosphere of diminished morale in the White House, but they also insist that the news media frenzy surrounding daily disclosures about Mr. Trump is far out of proportion with reality.
Van de stormachtige omstandigheden in de media is binnen het Witte Huis weinig te merken wordt hier gezegd, waaruit ik de conclusie trek dat de meeste media inmiddels niet meer serieus worden gevolgd of dat men (eindelijk?) de rijen sluit en zich gaat hullen in stilzwijgen. Volgende week immers de Grote Afleiding in een buitenlandse reis.
Vanuit een iets mindere bron naar mijn inschatting, Politico, komt een naam: Lieberman.
Trump met with four candidates for the top law enforcement job on Wednesday, including Lieberman, and reportedly bonded with the former Democratic vice presidential candidate, Politico reported citing a person familiar with the meeting.
Lieberman, who served as a senator from Connecticut from 1989 until his retirement in 2013 as a Democrat and then independent, was Democratic presidential candidate Al Gore's running mate in the 2000 election. He currently works at the law firm Kasowitz Benson Torres in New York - the same firm as Trump's attorney Marc Kasowitz.
Pence blijft volhouden dat hij niet op de hoogte was van Flynn's verleden en dat 'ie onderwerp was van een Federaal onderzoek, kennelijk kunnen we de conclusie trekken dat er in januarie 2017 iets teveel informatie gelijktijdig op iedereen afkwam om alles vlot te verwerken, mogelijk gewoon een lijstje dat niet compleet was. De staf was zwaar onderbezet en werd niet ingewerkt tenslotte.
he New York Times reported that Flynn first told Trump’s transition team on Jan. 4 that team he was under federal investigation for not initially reporting he was a paid lobbyist for Turkey during the campaign. The Times said the disclosure was first made to the transition team’s chief lawyer, Donald F. McGahn II, who is now the White House counsel.
McGahn had het iets te druk wellicht om ook Pence tijdig te briefen. Geen excuus, wel denkbaar.
Oh, en Pence richt zich geheel op 2018 en 2020, NBC meldt:
Vice President Mike Pence is launching his own PAC — the "Great America Committee" — to aid his own future political interests, including helping Republican candidates ahead of the 2018 midterms.
The source also dismissed that there is any forethought into PAC being an infrastructure for a 2020 run of Pence's own. "Don't read into 2020 as anything other than his running for re-election as vice president in 2020 and supporting other candidates," the source said.
The group's formation will also allow Pence to transfer his old political profiles on donors, digital platforms and other campaign data to the leadership PAC.
Ergens in deze verklaring zou ik de naam Mercer hebben verwacht, maar misschien lees ik teveel tussen de regels. De laatste zin is dermate intrigerend dat ik er een nachtje over ga slapen. Fluid data.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Verwijderd
Als dit niet de plek is, waarom doe je dan zoveel moeite om ons te overtuigen dat de WP en de Volkskrant geen goede bronnen zijn?BarendB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:50:
[...]
Zoals eerder besloten is dit niet de plek om over kwaliteit van diverse media te praten. Echter als de WP dit soort belachelijke stukken schrijft en die hier dan worden gequote dan ga ik daar zeker wel op reageren.
Het is gewoon enorm relevant hier hoe betrouwbaar bepaalde bronnen zijn. Ik zou wel degelijk zeggen dat dit de plek is om te kijken naar betrouwbaarheid van bronnen in relatie tot het Trump-fiasco.
Ik doelde met de documentaire op dat een aantal journalisten geen daadwerkelijke stukken in handen kregen maar wel steeds werd toevertrouwd waar ze eea moesten zoeken en onderzoeken. Wat er nu gaande is met anonieme bronnen lijkt identiek.Virtuozzo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Om daar even op in te haken. Vooralsnog treft mij dat als de foute vergelijking. Het zit veel meer in de richting van IRAN/CONTRA. Weten we nog wat toen gebeurde? Reagan werd onder controle gezet. De Republikeinen kregen vrij spel, maakten een publieke held van hem, the rest is history - tevens bron van een flink aantal economische crises en recessies, maar dit terzijde.
Ik merk het maar op, aangezien er nog steeds geen enkel teken is van het door de Republikeinen apart nemen van Pence. Als er echt ingezet zou worden op potentieel, of het opbouwen en richten van potentieel voor Impeachment door de Republikeinen (of met) dan had men al lang Pence geïsoleerd van perceptieproblematiek, dan zat Ryan allang weer terug bij de Kochs. En al zegt Paul Ryan dan dat er niets mis is met de benoeming van de onderzoeker in kwestie, hij loopt wel nog steeds bij Sessions in en uit.
Nee, ik kan me vergissen, maar het voelt veel meer aan als een soort van voorbereiding op een worst case á la draaiboek IRAN/CONTRA.
Besef je trouwens dat anonieme bron zeer goed ingelicht of betrokken moet zijn geweest om Trump in de verlegenheid te brengen over het lekken van geclasificeerde informatie aan de russen. Dit is uitermate pijnlijk.
Interessant dat je zowaar van toon veranderd en mij met U aanspreektw1z13 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:50:
[...]
U reageert niet inhoudelijk op mijn reactie, en tevens niet in overeenstemming met het onderwerp van dit draadje. Nogmaals, het feit dat er onderscheid bestaat in kwaliteit van publicaties is geen GOEDE reden om elke publicatie van betreffende bron als even feitelijk te achten. Het feit dat HAVO volgens u begint met het vergelijken tussen twee publicaties, om vervolgens zonder connectie met mijn stelling een argument op basis van autoriteit te maken bevestigd mijn punt dunkt me.
edit: en daar wil ik nog iets aan toevoegen. Mijns inziens is journalistiek geen kwestie van een wedstrijd of anderzijds vergelijkbaar met voetbal. Journalistiek gaat enkel over feiten, en het brengen daarvan, WP is daarin geslaagd met het brengen van de memo. Waar WP faalt naar mijn mening is de poging om de inhoud van de memo als feitelijk te beschouwen terwijl in de memo blijk van erkenning wordt gegeven dat het om geruchten gaat. Dat alles terwijl WP geen bewijzen heeft aangedragen dat de geruchten daadwerkelijk waar zijn.
edit2: alles hierboven is genoeg reden tot een VERMOEDEN van een destabilisatiepoging, tezamen met alle andere media-aandacht die aan TRUMP wordt besteed wat heel erg groot gemaakt wordt waarna achteraf blijkt dat er niets aan de hand is,
Wat je verder raaskalt over de HAVO en wedstrijden is geheel voor je eigen rekening. Ik ben je volledig kwijt.
Nog wat, de betreffende memo is de Comey memo waarvan delen zijn geciteerd in de NY Times en niet in de WaPo. De WaPo had een item over de gelekte geclascificeerde spionnage informatie aan de russen. Deze werd op de dag van het artikel door het witte huis stevig ontkent onder leiding van McMaster en een dag later middels een tweet door Trump bevestigd.
Volgens senatoren Durbin en McCaskill heeft Rosenstein zojuist tegenover de senaat verklaard dat hij voordat hij zijn memo schreef al wist dat Trump Comey ging ontslaan. Hij zou niet hebben gezegd in wiens opdracht hij de memo heeft geschreven.Delerium schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:06:
[...]
Een verhaal die gaat is dat deze man, net een week aan het werk, gevraagd werd om de bezwaren tegen Comey inzake Clinton's behandeling op te schrijven en dat papier heeft Trump (mis)gebruikt om het ontslag te geven.
Bron: AP
Be yourself, no matter what they say ...
Heb even CNN erop met pers conferentie van Trump en president van Columbia.
hij durft gewoon te zeggen dat er geen samenzwering is met Rusland en dat zelfs zijn vijanden zeggen dat er geen samenzwering is... Is this guy for real??
hij durft gewoon te zeggen dat er geen samenzwering is met Rusland en dat zelfs zijn vijanden zeggen dat er geen samenzwering is... Is this guy for real??
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Rosenstein heeft inmiddels aangegeven voor de senaat dat hij zeker wist dat Comey ontslagen ging worden voordat hij ging schrijven. Het besluit was dus al genomen, men had dus blijkbaar een zondebok nodig
Over de grap van de gop over de russische deal, vlak daarvoor ging het over hoe rusland de oekraine destabiliseerde op verschillende vlakken en waarschijk maakten ze dus zo'n grap over trump en poetin.... om vervolgens te beseffen dat het allemaal geen grap was.
Over de grap van de gop over de russische deal, vlak daarvoor ging het over hoe rusland de oekraine destabiliseerde op verschillende vlakken en waarschijk maakten ze dus zo'n grap over trump en poetin.... om vervolgens te beseffen dat het allemaal geen grap was.
[ Voor 39% gewijzigd door Delerium op 18-05-2017 22:38 ]

Aardige analyse over Trump en het kliekje/persoonlijkheidscult/sekte om hem heen: Chaos in het Witte Huis: Trump boos op iedereen, behalve op zichzelf
Zoek vooral nog steeds de fout niet bij jezelf, maar leg hem bij anderen. Je zou eens vervelende dingen bij jezelf kunnen ontdekken... the horror!
Zoek vooral nog steeds de fout niet bij jezelf, maar leg hem bij anderen. Je zou eens vervelende dingen bij jezelf kunnen ontdekken... the horror!
Virussen? Scan ze hier!
Toch nog wat nieuws over de ruziezoekende bodyguards van Erdogan bij zijn bezoek aan Trump:
Turkse ambassadeur op matje om geweld Washington
Turkse ambassadeur op matje om geweld Washington
De Turkse ambassadeur in de VS is op het matje geroepen vanwege gewelddadigheden bij de ambassade in Washington dinsdag. Verscheidene mensen raakten daarbij gewond. Het lijkt er ook op dat de Turkse president zelf zijn lijfwachten had bevolen om op de demonstranten in te slaan.
(...)
Negen demonstranten zijn gewond geraakt. Twee zijn gearresteerd. Ook twee lijfwachten van Erdogan zijn gearresteerd, maar snel weer vrijgelaten. Het internationale recht verbiedt de arrestatie van bezoekende staatshoofden en leden van hun entourage.
De Amerikaanse politiek is verbolgen over het geweld. Volgens de Republikeinse senator McCain moet de Turkse ambassadeur het land worden uitgezet.
https://www.bloomberg.com...t-as-white-house-stumbles
En een Schaduwregering ontstaat..
Mike Pence heeft een eigen onafhankeljke PAC opgezet, die zich bewust promoot op basis van de 'leidende' rol die Pence speelt in het doorvoeren van wetgeving op de Hill
Mike Pence heeft een eigen onafhankeljke PAC opgezet, die zich bewust promoot op basis van de 'leidende' rol die Pence speelt in het doorvoeren van wetgeving op de Hill
dat lijkt erop dat er al processen bezig zijn (en gepland in december) die bewust erop gericht zijn politieke wegen buiten Trumps persoon om te vormen witte huis beleid te sturen“Launching a leadership PAC sometimes signals an intent to run for higher office, which in Pence’s case, has been a topic of public interest ever since he was first nominated,” said Sheila Krumholz, executive director of the Center for Responsible Politics, which studies money in politics.
The move comes as President Donald Trump’s biggest campaign promises -- such as overhauling the U.S. tax code and replacing the Affordable Care Act -- face stronger headwinds following reports that he asked former FBI Director James Comey to drop an investigation into former National Security Adviser Michael Flynn. Some Republican lawmakers have raised concerns that his agenda will stall as a result of the controversy.
Planning for the PAC began in December, Ayers said.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Trump kan Pence niet ontslaan. Wat een buitenkansje om de boel over te nemen voor 'm, als ie door de republikeinen gesteund wordt.RM-rf schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:00:
https://www.bloomberg.com...t-as-white-house-stumbles
[...]
dat lijkt erop dat er al processen bezig zijn (en gepland in december) die bewust erop gericht zijn politieke wegen buiten Trumps persoon om te vormen witte huis beleid te sturen
Ik heb echter geen idee Pence's loyaliteit richting Trump, als dat net zo intensief is als de loyaliteit aan z'n religie, dan heeft Trump niks te vrezen van Pence.
Saved by the buoyancy of citrus
'loyaliteit' is in de politiek geen keihard begrip, iedereen heeft zo z'n prijs, en uiteindelijk ook een potentieel gevaarlijk te zijn.Cyphax schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Trump kan Pence niet ontslaan. Wat een buitenkansje om de boel over te nemen voor 'm, als ie door de republikeinen gesteund wordt.
Ik heb echter geen idee Pence's loyaliteit richting Trump, als dat net zo intensief is als de loyaliteit aan z'n religie, dan heeft Trump niks te vrezen van Pence.
In de politiek oet je meer angst vor je vrienden hebbend an vor je vijanden
Ik denk ook dat Trump helemaal geen zin in het hele politieke proces heeft, die wil gewoon af en toe wat roepen/tweeten dan een paar handtekeningen zetten en de rest van de tijd golfen.
Daarin komt Pence dan uiterst gelegen en ik denk dat die heel graag dat wil uitnutten, maar juist als hij bv zn eigen PAC opzet ook een zelfstandige onafhankelijke positie wil opbuwen waarin hij veder niet afhankelijk van Trump is en het dus ook erg beperkt is wat Trump hem kan 'opdragen'...
Met een eigen fnanciele basis kan Pence gewoon aan zn eigen politieke programma werken en bepaalde paradeaardjes van Trump die veel politiek buskruit in zich hebben lekker terzijde laten liggen (bv de muur bij mexico.
Als bv de Lobbyisten doorheeft dat Pence de 'doener' is en Trump hooguit dingen kan roepen maar niks politiek kan doorzetten, weeet ik wel waar de meeste geldstromen heengaan en wie aan de touwtjes zal blijken te trekken...
Het is utieindelijk goed mogelijk dat Pence geen behofte zou hebben Trump te doen vallen, in de wetenschap dat hj redelijk zelfstandig beleid kan maken zonder dat deze hem daarin verder behindert en mogelijk hem zelfs uit de spotlights houd
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
https://www.washingtonpos...nl&utm_term=.d4ee17844267
Voor de liefhebber. Een mooi grafisch overzicht van alle valse 'claims' die trump tot dusver heeft gedaan.
Voor de liefhebber. Een mooi grafisch overzicht van alle valse 'claims' die trump tot dusver heeft gedaan.
Wat heeft dát ermee te makenw1z13 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Want Zuid-Afrika is er zo op vooruit gegaan.... toch?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, want het fascistische Apartheidsregime, waar mensenrechten zo goed als non-existent waren, was zo fantastisch... toch?w1z13 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Want Zuid-Afrika is er zo op vooruit gegaan.... toch?
Daarnaast mis je dan idd, zoals oisyn hierboven al aangaf, compleet het punt van de vergelijking. en de domheid van de uitspraak van Trump waar het hier om ging.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Religie zou juist kunnen zijn wat hem van Trump weg doet bewegen.Cyphax schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:
totaal niet. Hij ziet Trump zijn presidentschap als een middel. Als religie hem zou doen weg bewegen van Trump zou hij nooit of te nimmer in zijn regering hebben willen zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Religie zou juist kunnen zijn wat hem van Trump weg doet bewegen.
Ik denk dat Pence zijn visie vooral is dat zolang hij maar aan Gods plan werkt, het hem vergeven zal worden wat hij doet om daar te komen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Iemand Get me Roger Stone al gezien op Netflix? Interessante kijk achter de schermen van Trump zn campagne.
Verwijderd
Dat is juist wat ik bedoel. Trump is een middel, maar zodra dat middel het doel begint te beschadigen, zou het zomaar kunnen dat die loyaliteit als sneeuw voor de zon verdwijnt. Oftewel, religie zou Pence van Trump weg kunnen doen bewegen. Ik gok dat hij Trump verder totaal oninteressant vindt.polthemol schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:14:
totaal niet. Hij ziet Trump zijn presidentschap als een middel. Als religie hem zou doen weg bewegen van Trump zou hij nooit of te nimmer in zijn regering hebben willen zitten.
Ik denk dat Pence geen moment zal schromen om Donald onder de bus te smijten als het juiste moment daar is. Macht lonkt...Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:21:
[...]
Dat is juist wat ik bedoel. Trump is een middel, maar zodra dat middel het doel begint te beschadigen, zou het zomaar kunnen dat die loyaliteit als sneeuw voor de zon verdwijnt. Oftewel, religie zou Pence van Trump weg kunnen doen bewegen. Ik gok dat hij Trump verder totaal oninteressant vindt.
Verwijderd
Ik weet niet of het om strikte macht gaat. Zoals hierboven gesteld denk ik dat Trump een middel is om zijn relgieuze doelen na te streven, die hij ongetwijfeld als groter dan zichzelf ziet. Een fundamentalist is een fundamenstalist.JackBol schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:26:
Ik denk dat Pence geen moment zal schromen om Donald onder de bus te smijten als het juiste moment daar is. Macht lonkt...
Ik denk dat Pence nog best in staat zou kunnen zijn om Trump te tolereren terwijl hij zelf in de achtergrond zijn eigen agenda aan het doorvoeren is. Zolang Trump zijn plannen niet dwarsboomt en een nog voldoende grote clown is om de aandacht te blijven trekken, vrees ik dat Pence lekker z'n gang kan gaan zonder zelf al te veel verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
Me dunkt dat de plannen van Mike Pence al duidelijk zijn, ik quote mijzelf dan maar even uit de post van gisteren:
" Oh, en Pence richt zich geheel op 2018 en 2020, NBC meldt:
The group's formation will also allow Pence to transfer his old political profiles on donors, digital platforms and other campaign data to the leadership PAC."
Moet je niets achter gaan zoeken, is het begeleidend commentraar. Open deuren die je ziet zijn aan de waarnemer te wijten, niet aan Pence :-)
" Oh, en Pence richt zich geheel op 2018 en 2020, NBC meldt:
The group's formation will also allow Pence to transfer his old political profiles on donors, digital platforms and other campaign data to the leadership PAC."
Moet je niets achter gaan zoeken, is het begeleidend commentraar. Open deuren die je ziet zijn aan de waarnemer te wijten, niet aan Pence :-)
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Hij is vice-president. Heeft daardoor vrijwel geen bevoegdheden en kan dus helemaal geen agenda doorvoeren. Zijn agenda zal eruit bestaan dat ie zich positioneert om Trump op te volgen, of dat nu gebeurt middels verkiezingen in 2020, 2024, of doordat Trump voortijdig vertrekt.anboni schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:32:
Ik denk dat Pence nog best in staat zou kunnen zijn om Trump te tolereren terwijl hij zelf in de achtergrond zijn eigen agenda aan het doorvoeren is. Zolang Trump zijn plannen niet dwarsboomt en een nog voldoende grote clown is om de aandacht te blijven trekken, vrees ik dat Pence lekker z'n gang kan gaan zonder zelf al te veel verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
Jij hebt de discussie de laatste pagina gemist? RM-rf in "President Trump en de Amerikaanse politiek"downtime schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:26:
[...]
Hij is vice-president. Heeft daardoor vrijwel geen bevoegdheden en kan dus helemaal geen agenda doorvoeren. Zijn agenda zal eruit bestaan dat ie zich positioneert om Trump op te volgen, of dat nu gebeurt middels verkiezingen in 2020, 2024, of doordat Trump voortijdig vertrekt.
Nee, ik dacht dat jij die gemist had toen je het over een eigen agenda had.anboni schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:46:
[...]
Jij hebt de discussie de laatste pagina gemist? RM-rf in "President Trump en de Amerikaanse politiek"
Er gaat nu het gerucht dat er iemand heel dicht bij Trump onderzocht wordt vanwege Russische banden. Ik zet mijn geld in op Kushner. Hij heeft eerder besprekingen met de Russen verzwegen.
https://www.washingtonpos...tw&utm_term=.f0944eb14441
en weer een mooie uitspraak tegen de Russen over Comey
https://www.washingtonpos...tw&utm_term=.f0944eb14441
en weer een mooie uitspraak tegen de Russen over Comey
https://nytimes.com/2017/...s/trump-russia-comey.html“I just fired the head of the F.B.I. He was crazy, a real nut job, “I faced great pressure because of Russia. That’s taken off.”
[ Voor 37% gewijzigd door m3gA op 19-05-2017 21:21 ]
De links globaliserende democraten party blijft maar doorgaan.. Ze zijn drukker bezig met Trump, dan met politiek.
Ik hoor vrij weinig nieuws van Trump waar ik echt wakker van kan liggen, bij de democraten daarentegen. Het is net als de linkse partijen hier.
Het is ook wel te lezen, dat de mensen hier anti-Trump zijn.
En wat is de discussie die je wil starten? Zonder aanknopingspunten en met alleen algemene observaties zonder bronnen voegt dit natuurlijk weinig toe. Mensen onderbouwen hier (soms zeer uitgebreid) waarom ze Trump niet zien zitten, daarmee zou je bijvoorbeeld kunnen starten.
Ik hoor vrij weinig nieuws van Trump waar ik echt wakker van kan liggen, bij de democraten daarentegen. Het is net als de linkse partijen hier.
En wat is de discussie die je wil starten? Zonder aanknopingspunten en met alleen algemene observaties zonder bronnen voegt dit natuurlijk weinig toe. Mensen onderbouwen hier (soms zeer uitgebreid) waarom ze Trump niet zien zitten, daarmee zou je bijvoorbeeld kunnen starten.
[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 19-05-2017 22:17 ]
...
Het schijnt dat er binnenkort onderzoek komt naar mogelijke banden tussen Trump en de Verenigde Staten.
Dat gaat helemaal spannend worden dan, als die banden er blijken te zijn.Delerium schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:03:
Het schijnt dat er binnenkort onderzoek komt naar mogelijke banden tussen Trump en de Verenigde Staten.
...
Als rechts persoon ben je natuurlijk wel wat gewend, ene na het andere schandaal wordt bij de VVD onder de mat geveegdLuxicon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:01:
Sorry hoor, maar ik vind het altijd zo makkelijk om maar weer naar links te wijzen.

Die naam wordt nu ook genoemd.m3gA schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:13:
Er gaat nu het gerucht dat er iemand heel dicht bij Trump onderzocht wordt vanwege Russische banden. Ik zet mijn geld in op Kushner. Hij heeft eerder besprekingen met de Russen verzwegen.
en ook op zijn twitterfeed@yashar
It's jared Kushner have confirmed this with four people. I'm not speculating
Person described as "close to the President" and a "senior advisor" to the President. Only two people fit: Jared Kushner and Stephen Miller
[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 19-05-2017 22:53 ]
Probeer even buiten de linkse en rechtse kaders te denken. Het is toch heel erg moeilijk om geen moeite te krijgen met de de mens Trump? Ik neem even aan dat je rechts georiënteerd bent. Dan moet het je toch pijn doen als je ziet hoe die republikeinen verrommelen, met Trump als een twijfelachtige uitkomst? Zijn presidentschap is een grote controverse, en schadelijk voor het imago van de republikeinse partij in de VS. Die was voor zijn verkiezing trouwens al kwetsbaar, anders was Trump in de eerste plaats niet eens aan bod gekomen.Luxicon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:01:
In plaats van te focussen op linkse partijen (die ook allemaal hun dingen hebben) zou je er beter aan doen om te gaan begrijpen waarom de republikeinse partij met niets beters heeft kunnen komen als Trump. En om dit maar weer een neutrale statement te maken. Waarom de democraten met niets beters konden komen dan Clinton. Ook de Clinton kaste zorgt voor een verstikkend politiek klimaat in de VS.
Zowel de republikeinen als de democraten houden elkaar in een polariserende houtgreep waarvan de VS het slachtoffer is, getuige de failliete infrastructuur en een afwezige overheid in noodsituaties van Katrina.
Ik reageer niet alleen op jou, maar ook op anderen dat in deze tragedie geen duidelijk goed en kwaad is. Beide stromingen zijn weinig heilzaam voor de VS. Het gaat eigenlijk helemaal niet over Trump, Trump is alleen maar het vleesgeworden faillissement van het Amerikaanse democratische systeem. Misschien moeten we daar hoop uit putten. Het kan alleen maar beter worden.
[ Voor 82% gewijzigd door teacup op 19-05-2017 23:24 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Als de White House Counsel Trump aanraadt om een outside lawyer in de arm te nemen, beginnen de belangen van Trump als persoon en Trump als President toch wel enigszins te divergeren. Je hoeft er natuurlijk niet wakker van de liggen, maar een President die persoonlijk een juridisch probleem moet oplossen zal daar tijd aan moeten besteden en kan daarom zijn werk natuurlijk minder goed uitvoeren.Luxicon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:01:
Ik hoor vrij weinig nieuws van Trump waar ik echt wakker van kan liggen
Is er al naar zijn geboorteakte gezocht? Wie weet.Delerium schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:03:
Waarschijnlijk afkomstig uit een Russische nomadenstam.downtime schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:40:
[...]
Is er al naar zijn geboorteakte gezocht? Wie weet.
En wat ga je doen als er een special counsel is aangesteld die door Democraten én Republikeinen wordt geprezen als scherp en onafhankelijk? Precies: je gaat kijken of je obscure regeltjes kunt gebruiken om het onderzoek te saboteren en de onafhankelijkheid van Mueller in twijfel te trekken.
Wat een soap...
Wat een soap...
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Een kat in het nauw......Jiffy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 07:24:
En wat ga je doen als er een special counsel is aangesteld die door Democraten én Republikeinen wordt geprezen als scherp en onafhankelijk? Precies: je gaat kijken of je obscure regeltjes kunt gebruiken om het onderzoek te saboteren en de onafhankelijkheid van Mueller in twijfel te trekken.
Wat een soap...
Denk dat zo'n actie hem niet in dank word afgenomen. Ook niet door de republikeinen.
Tja, als je schoonzoon ook steeds meer in het nauw wordt gedreven, de persoon die het midden-oosten conflict wel ff zou oplossen.
Dan probeer je alles om de familie te redden, toch?
Dan probeer je alles om de familie te redden, toch?
Dat is nog zoiets. Trump zou volgens eigen zeggen snel vrede in het Midden-Oosten brengen, want dat was "allemaal niet zo moeilijk als het lijkt". Waarom heeft hij die vrede nog steeds niet gebracht als het allemaal zo simpel is, en wanneer mogen we die vrede wel verwachten?hjs schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:02:
Tja, als je schoonzoon ook steeds meer in het nauw wordt gedreven, de persoon die het midden-oosten conflict wel ff zou oplossen.
Of heeft hij andere belangen om die vrede niet te stichten?
Virussen? Scan ze hier!
Waarom denk je dat Trump nu op weg naar Israel is?.......wildhagen schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:31:
[...]
Dat is nog zoiets. Trump zou volgens eigen zeggen snel vrede in het Midden-Oosten brengen, want dat was "allemaal niet zo moeilijk als het lijkt". Waarom heeft hij die vrede nog steeds niet gebracht als het allemaal zo simpel is, en wanneer mogen we die vrede wel verwachten?
Of heeft hij andere belangen om die vrede niet te stichten?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Omdat hij daar weer wapens kan verkopen?Zewatanejo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:45:
[...]
Waarom denk je dat Trump nu op weg naar Israel is?.......
Niet om vrede te stichten iig, want daar heeft Israël geen belangstelling in, daar heeft Netanyahu de laatste jaren nou niet bepaald een geheim van gemaakt, om het maar zacht uit te drukkenZewatanejo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:45:
[...]
Waarom denk je dat Trump nu op weg naar Israel is?.......
Zal idd meer zijn om deals voor zijn eigen bedrijven te scoren en wapens te verkopen.
Virussen? Scan ze hier!
Misschien bedoelde Trump dat vrede in het Midden-Oosten is verhoudingsgewijs een stuk eenvoudiger is dan zijn eigen regering bij elkaar houden?wildhagen schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:31:
Dat is nog zoiets. Trump zou volgens eigen zeggen snel vrede in het Midden-Oosten brengen, want dat was "allemaal niet zo moeilijk als het lijkt". Waarom heeft hij die vrede nog steeds niet gebracht als het allemaal zo simpel is, en wanneer mogen we die vrede wel verwachten?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
www.washingtonpost.com/po...ry&utm_term=.bb1f66e0d690“I think there is a great anticipation of the president’s trip as to what could be accomplished,” said Secretary of State Rex Tillerson, who is accompanying Trump for most of the trip. “The purpose of this trip is really one of conveying a message that America is back in terms of our role as a convener, our role as a facilitator to address the daunting challenges that exist in that part of the world, most particularly the challenge of global terrorism.”
Tijdens de campagne we het toch vooral een verhaal van terugtreden wat betreft de meeste mondiale gebeurtenissen? Of komt het het Witte Huis goed uit om wat aandacht op andere zaken te richten nu?
Hij schijnt ook nog een speech over islam te gaan houden in Saudi Arabië. Die geschreven is door die engerd van een Stephen Miller. Dat moet wel goed aflopen...wildhagen schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Niet om vrede te stichten iig, want daar heeft Israël geen belangstelling in, daar heeft Netanyahu de laatste jaren nou niet bepaald een geheim van gemaakt, om het maar zacht uit te drukken
Zal idd meer zijn om deals voor zijn eigen bedrijven te scoren en wapens te verkopen.
http://edition.cnn.com/20...travel-ban-speech-writing
Wat voor straf stond er ook alweer op blasfemie in Saudi-Arabië?Goron schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:22:
Hij schijnt ook nog een speech over islam te gaan houden in Saudi Arabië. Die geschreven is door die engerd van een Stephen Miller. Dat moet wel goed aflopen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
toch knap om bij het verlaten van het vliegtuig alweer inconsequent te zijn mbt een tweet uit het verleden. Ooit tweette Trump dat het een schande was dat Michelle Obama bij een bezoek aan een moslimland geen hoofddoek droeg: "we hebben al genoeg vijanden".... en ra ra hoe Melania vandaag uit het vliegtuig stapte in Saudi Arabië..... typisch weer... maar het zal wel linksr prietpraat zijn dat dat opvalt he
Inderdaad. Ben benieuwd of Miller er wat van gaat maken. Er staat immers 100 miljard op het spel.Goron schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:22:
[...]
Hij schijnt ook nog een speech over islam te gaan houden in Saudi Arabië. Die geschreven is door die engerd van een Stephen Miller. Dat moet wel goed aflopen...
http://edition.cnn.com/20...travel-ban-speech-writing
http://www.topics.nl/trum...rce=AD&utm_content=topics
Overzicht van de trips van Trump Big roadtrip: https://www.trouw.nl/demo...s-riskante-reis~acbfe09a/
Naar mening een riskante reis. Als dat maar goed gaat. Meneer heeft er volgens bronnen zelf geen zin in:
Trump zal na al deze drukke, lange week wel weer naar huis willen. Amerikaanse media citeren anonieme medewerkers in het Witte Huis die zeggen dat de president tijdens de voorbereiding al geen zin meer had in die hele reis. Sommigen maken zich zorgen over zijn bereidheid om te luisteren naar hun goede raad.
https://www.trouw.nl/demo...s-riskante-reis~acbfe09a/
Iets heel anders Ik begin langzaam te begrijpen waarom Obama de Nobelprijs voor de Vrede kreeg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Logisch. Europeanen hebben een historie van kralen en spiegeltjes wat soms wat oplevert.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:02:
Iets heel anders Ik begin langzaam te begrijpen waarom Obama de Nobelprijs voor de Vrede kreeg.
De Saoedi's snappen dat je je iets meer moet inleven in de ontvanger en geven Trump daarom een flinke aai over de bol en een medaille.
Trump is iedere keer opeens positief over wie hij als laatste heeft gesproken. Dan is het opeens toch ingewikkelder als hij dacht en blablablapolli_ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:06:
[...]
Inderdaad. Ben benieuwd of Miller er wat van gaat maken. Er staat immers 100 miljard op het spel.
http://www.topics.nl/trum...rce=AD&utm_content=topics
Overzicht van de trips van Trump Big roadtrip: https://www.trouw.nl/demo...s-riskante-reis~acbfe09a/
Naar mening een riskante reis. Als dat maar goed gaat. Meneer heeft er volgens bronnen zelf geen zin in:
Trump zal na al deze drukke, lange week wel weer naar huis willen. Amerikaanse media citeren anonieme medewerkers in het Witte Huis die zeggen dat de president tijdens de voorbereiding al geen zin meer had in die hele reis. Sommigen maken zich zorgen over zijn bereidheid om te luisteren naar hun goede raad.
Ik denk dat hij wat inspiratie uit Obama zijn speech gebruikt en dat het gaat over goede en slechte moslims.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Tja, de beste man wil zichzelf gewoon verdedigen. En obscure mazen in de wet gebruiken is nu eenmaal wat juristen doen. Ik geef hem in deze geen ongelijk. Los van of hij daadwerkelijk schuldig is, is dit waarschijnlijk de beste optie voor hem.Jiffy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 07:24:
Wat een soap...
even buiten dat het geografisch een beste reis is voor een vent van 70 met een toch wel aardige stressvolle baan: ik verbaas me erover dat hij dit met zijn volle verstand op zoeen korte tijd wil doen. Je hebt 0 tijd om iets goed te verwerken of je degelijk voor te bereiden, terwijl het allemaal toch wel behoorlijk potentieel impactvolle ontmoetingen zijn maar volgens mij toch wel aardig zware dossierspolli_ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Trump zet handtekening onder enorme wapendeal met Saudi-Arabiëwildhagen schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Niet om vrede te stichten iig, want daar heeft Israël geen belangstelling in, daar heeft Netanyahu de laatste jaren nou niet bepaald een geheim van gemaakt, om het maar zacht uit te drukken
De VS gaat meteen voor 110 miljard dollar wapentuig leveren aan Saudi-Arabië, de grootste wapenovereenkomst die de Amerikanen ooit hebben afgesloten. De komende tien jaar komt daar nog eens voor 350 miljard dollar aan militair materieel bij. De Amerikaanse regering zegt dat de leveranties noodzakelijk zijn "gezien de Iraanse agressie in de regio".
[ Voor 3% gewijzigd door matroosoft op 20-05-2017 21:31 ]
'T is wel werk voor de VS......
Maar zijn breitbart-achterban zal niet blij zijn met de vele knutfels daarzo.
Maar zijn breitbart-achterban zal niet blij zijn met de vele knutfels daarzo.
Het is een onderzoek, geen rechtszaak. Als de speciaal aanklager feiten naar voren brengt mag hij zich in de rechtszaal verdedigen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:11:
[...]
Tja, de beste man wil zichzelf gewoon verdedigen.
Wat hij nu doet is een onderzoek frustreren wat potentieel onwettig is.
Wat betekent dit? Is dit iets als potentieel miljonair als je een staatslot koopt?JackBol schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:58:
wat potentieel onwettig is.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Die twee termen liggen wel heel dicht bij elkaar, met name nu Mueller ook wel "Special prosecutor" wordt genoemd.JackBol schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:58:
[...]
Het is een onderzoek, geen rechtszaak. Als de speciaal aanklager feiten naar voren brengt mag hij zich in de rechtszaal verdedigen.
Wat hij nu doet is een onderzoek frustreren wat potentieel onwettig is.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:11:
Tja, de beste man wil zichzelf gewoon verdedigen. En obscure mazen in de wet gebruiken is nu eenmaal wat juristen doen. Ik geef hem in deze geen ongelijk. Los van of hij daadwerkelijk schuldig is, is dit waarschijnlijk de beste optie voor hem.
Ik vind deze dan wel weer opmerkelijk 'toevallig'. Zag hij die bui al hangen?Within hours of Mueller's appointment on Wednesday, the White House began reviewing the Code of Federal Regulations, which restricts newly hired government lawyers from investigating their prior law firm’s clients for one year after their hiring, the sources said.
An executive order signed by Trump in January extended that period to two years.
En ook wel opvallend dat hij op zijn eerste reisje meteen de grootste wapendeal ooit tekent. Zal zijn vriendjes in de wapenindustrie vast geen windeiereren leggen. Hoeveel hebben die hem gesteund bij zijn verkiezingscampagne? En nu zal hij ook van hun voortdurende steun wel aardig verzekerd zijn.
Volgens mij werd SA ook onder Obama en voorgangers al volgestopt met wapens. Niks nieuws onder de zon lijkt mij. Al maak ik me langzamerhand wel zorgen over de hoeveelheid wapens die er inmiddels aan SA verkocht zijn. Ooit gaat dat mis, wordt het huidige bewind eruit geschopt, en is het maar de vraag in wiens handen die wapens vallen. Iran achterna dus.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:10:
[...]
En ook wel opvallend dat hij op zijn eerste reisje meteen de grootste wapendeal ooit tekent. Zal zijn vriendjes in de wapenindustrie vast geen windeiereren leggen. Hoeveel hebben die hem gesteund bij zijn verkiezingscampagne? En nu zal hij ook van hun voortdurende steun wel aardig verzekerd zijn.
Daar ben ik dus ook bang voor. Wapens hebben de onhebbelijkheid om een hoeveelheid 'schade' (in de ruimste zin van het woord) te kunnen aanrichten die veel meer kost om te herstellen dan er aan winst gemaakt is aan de verkoop ervan. Het is naar mijn idee dan ook niet bijster verstandig om wapenhandel voor een land, maar zeker niet globaal gezien, als 'winstgevend' te beschouwen. Het levert winst op voor een kleine groep. De rest draait vaak op voor de kosten van het herstel van de schade die door die wapens is aangericht. Aan dat herstel verdient dan ook weer een beperkte groep. Voor die beperkte groep is oorlog altijd 'goeie handel'.downtime schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:27:
[...]
Volgens mij werd SA ook onder Obama en voorgangers al volgestopt met wapens. Niks nieuws onder de zon lijkt mij. Al maak ik me langzamerhand wel zorgen over de hoeveelheid wapens die er inmiddels aan SA verkocht zijn. Ooit gaat dat mis, wordt het huidige bewind eruit geschopt, en is het maar de vraag in wiens handen die wapens vallen. Iran achterna dus.
Goed filmpje
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Nieuw in de vergelijking is wel dat nu Iran en SA duidelijker de confrontatie opzoeken. Conflict tussen Sjiieten en Soennieten bestaat al heel lang, maar dat in het midden oosten zo'n duidelijke machtsverdeling aan het ontstaan is baart mij wel zorgen. Huidig strijdperk tussen de twee is Jemen. Daar wordt nu een vuile oorlog uitgevochten. Het is geen geheim dat Rusland Iran in veel gevallen steunt. Dat VS dit nu zo nadrukkelijk SA militair gaat steunen vergroot het risico dat het conflict in deze regio gaat escaleren. Ik wil niet zeggen dat het terughoudende beleid van Obama zo heilzaam was, maar dat beleid zocht in ieder geval niet de escalatie op. De stap die Trump vergroot het risico op escalatie zeker. Voordat we alles in de schoenen van de VS en Trump schuiven. Ook Rusland heeft de afgelopen twee jaar een houding verandering ondergaan. En misschien heeft die meer "assertieve houding" een tegenwicht nodig. Een conflict in dit gebied kan een drain voor Russische militaire slagkracht betekenen. Maar dit is strategen denken. Er wonen wel mensen in die gebieden.downtime schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:27:
Volgens mij werd SA ook onder Obama en voorgangers al volgestopt met wapens. Niks nieuws onder de zon lijkt mij. Al maak ik me langzamerhand wel zorgen over de hoeveelheid wapens die er inmiddels aan SA verkocht zijn. Ooit gaat dat mis, wordt het huidige bewind eruit geschopt, en is het maar de vraag in wiens handen die wapens vallen. Iran achterna dus.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ivanka is niet meegekomen voor haar mooie snoetje.
https://www.wsj.com/artic...epreneurs-fund-1495339028
https://www.wsj.com/artic...epreneurs-fund-1495339028
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dit topic heeft ook eens wat humor nodig. 
Zoals bijvoorbeeld het prijzen van vrouwen emancipatie in Saudi-Arabië.
http://nos.nl/artikel/217...-van-saudische-vrouw.html
Zoals bijvoorbeeld het prijzen van vrouwen emancipatie in Saudi-Arabië.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op zich kan ik een gniffel niet onderdrukken (pardon voor de woordkeuze), maar aan de andere kant er staan 2 uit 7 met gezichtsbedekkende kleding (Arabische) vrouwen op die foto. Dat is al minder dan ik had durven denken voordat ik die link aanklikte.DaniëlWW2 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:27:
Zoals bijvoorbeeld het prijzen van vrouwen emancipatie in Saudi-Arabië.![]()
Daarnaast zijn de vrouwen in die omgeving zeker wel bezig met een opmars hoor. Zo was er laatst nog een documentaire over hoe ze daar bijvoorbeeld ook steeds meer via traditionele media hun geslachtsgenoten aan een betere (leef)wereld proberen te helpen in de vorm van bv. talkshows met alleen maar vrouwen. En ook daar zie je het naar beide kanten (de conservatieve en de wat vrijere kant) wat losser worden, ondanks het gebruik van bepaalde kleding.
En dat Saudi-Arabië bezig zou zijn met een transformatie van inkomsten uit olie naar inkomsten uit andere bronnen zoals (ja, echt!) wetenschap en de daaruit voortkomende kennis en producten is ook niet perse slecht. Het kan de wereld zelfs vooruithelpen als ze het goed aanpakken. Er is tenslotte steeds meer vraag naar bv. het zo comfortabel mogelijk wonen / overleven in bloedhete steden met een zo laag mogelijk energieverbruik.
Of ben ik nu te positief voor dit topic?
Deze vond ik trouwens wel grappig. Een gebeurtenis zoals alleen Trump deze kan vertonen, waarbij hij probeert om een buiging niet op een buiging te laten lijken
https://twitter.com/leximccammond/status/865967612278317056
Dat zit wel Schnorr.
Als je wat amusement wil op het gebied van Trump, kun je de twitter accounts van https://twitter.com/louisemensch of https://twitter.com/TrueFactsStated volgen.DaniëlWW2 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:27:
Vergeet wel je alluminium hoedje niet.
Nou ja dat ie niet consequent is wisten we al toch?DaniëlWW2 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:27:
Geen hoofddoek
De presidentsvrouw reist blootshoofds in Saudi-Arabië, evenals haar stiefdochter Ivanka, die optreedt als adviseur van president Trump. Westerse vrouwen hoeven zich in het streng-islamitische land niet aan de kledingvoorschriften voor vrouwen te houden. Donald Trump wees in het recente verleden de weigering van onder meer Michelle Obama en Hillary Clinton om een hoofddoek te dragen in Saudi-Arabië nog scherp af.
Weet iemand trouwens wat Trump hier doet?

Ik zie deze foto ontzettend veel op twitter langskomen, vooral in de context van een grap (communicatie met Sauron etc) maar ik vraag me dus af wat er hier daadwerkelijk gebeurt?

Ik zie deze foto ontzettend veel op twitter langskomen, vooral in de context van een grap (communicatie met Sauron etc) maar ik vraag me dus af wat er hier daadwerkelijk gebeurt?
[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 22-05-2017 09:01 ]
Sterker nog, de arms deal die Trump ondertekend heeft is opgezet door de Obama regering...downtime schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:27:
[...]
Volgens mij werd SA ook onder Obama en voorgangers al volgestopt met wapens. Niks nieuws onder de zon lijkt mij.
De deal was overigens juist opgezet om de weerstand van de Saudi's tegen het atoom-akkoord met Iran weg te nemen;
terwijl het intern amerikaanse wapenfabrikanten moest steunen die geconfronteerd werden met teruglopende afname door het Pentagon dat juist bezuinigde onder Obama
https://www.theguardian.c...apons-saudi-arabia-report
Weet je, het zal me niets verbazen als dit een trolactie van de Arabieren is geweest. Ze wisten dat Trump wat voorover moest buigen om de medaille omgehangen te kunnen krijgen en dus gaven ze 'm een medailleStukfruit schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:46:
Deze vond ik trouwens wel grappig. Een gebeurtenis zoals alleen Trump deze kan vertonen, waarbij hij probeert om een buiging niet op een buiging te laten lijken
https://twitter.com/leximccammond/status/865967612278317056
De vergelijking met Obama gaat natuurlijk volledig mank verder, want die maakte een echte buiging. Wat ik overigens netjes van 'm vond. Gewoon etiquette.
Dit dus.
gooi hem anders door de google image search en kijk wat er uit komt.m3gA schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:01:
[afbeelding]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Werkte niet. Alleen maar twitter memes.Salvatron schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:22:
[...]
gooi hem anders door de google image search en kijk wat er uit komt.
Maar Google op glowing orb bracht me op dit:
http://www.newshub.co.nz/...at-s-really-going-on.html
The truth is perhaps much less interesting. The trio of world leaders were actually taking part in the opening ceremony for the Global Center for Combating Extremist Ideology in Riyadh, Saudi Arabia.
http://nos.nl/artikel/217...mp-en-een-glazen-bol.htmlm3gA schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:01:
[afbeelding]
Het was een uiterst serieuze aangelegenheid: de opening van het Global Center for Combating Extremism in Riyad. President Trump, de Saudische koning Salman en de Egyptische president Sisi openden het centrum voor de wereldwijde bestrijding van terrorisme gisteren. Maar door een ietwat ongelukkig shot van de Saudische televisie gaat het op sociale media vooral ergens anders over.
Tijdens de openingsceremonie legden Trump, Salman en Sisi hun handen op een verlichte wereldbol. Van een afstand waren de ingetekende continenten op de globe niet goed te zien. Wat overbleef, was het beeld van drie mannen met hun handen op een lichtgevende bol. Trump hield bovendien zijn ogen dicht. Daar wisten Twitteraars natuurlijk wel raad mee.
Trump heeft daar het Batman symbool in zijn handen, dus ik denk zoiets:m3gA schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:01:
[afbeelding]

Dit dus.
Flynn zal zich op het vijfde amendement beroepen, aldus bronnen. Waarschijnlijk de beste optie naast liegen of bekennen.
Update: Iets anders, maar voor diegenen die het nog niet wisten, Wilders speelt geen onbelangrijke rol in de altrechts-ideologische kerk waar de huidige poppetjes in het Witte Huis ook vandaan komen: https://www.trouw.nl/demo...ls-hun-voorland~ada2c983/
Update: Iets anders, maar voor diegenen die het nog niet wisten, Wilders speelt geen onbelangrijke rol in de altrechts-ideologische kerk waar de huidige poppetjes in het Witte Huis ook vandaan komen: https://www.trouw.nl/demo...ls-hun-voorland~ada2c983/
[ Voor 42% gewijzigd door Brent op 22-05-2017 16:41 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Op zich niet zo gek, immers waarom zou hij meewerken aan zijn eigen veroordeling?Brent schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:54:
Flynn zal zich op het vijfde amendement beroepen, aldus bronnen. Waarschijnlijk de beste optie naast liegen of bekennen.
Kennelijk denkt hijzelf ook dat dat de uiteindelijke, onvermijdelijke uitkomst is.Miki schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:50:
[...]
Op zich niet zo gek, immers waarom zou hij meewerken aan zijn eigen veroordeling?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het betekent ook dat de verdenkingen alleen maar versterkt worden, juist omdat Flynn niet gaat ontkennen. Dus blij gaat Trump hier niet van worden.
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 22-05-2017 19:10 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Omdat hij in het verleden via Twitter afgaf op anderen die zich op het vijfde amendement beriepen. Hij noemde het toen vrijwel een schuldbekentenis. Ironisch.Miki schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:50:
[...]
Op zich niet zo gek, immers waarom zou hij meewerken aan zijn eigen veroordeling?
In de war met dit verhaal: https://www.washingtonpos...obably-committed-a-crime/
[ Voor 19% gewijzigd door downtime op 22-05-2017 19:37 ]
Ondertussen in de VS: Trump's budgetvoorstellen
Er komt wel tegengas van de GOP, want hoewel ze dit ook willen gaat Trump zo snel dat het voor iedereen opvalt.
De mate van hypocrisie tijdens de Trumptrip valt ook in de VS wel een beetje op: geen hoofddoek voor zijn vrouw, buigingen etc.
Kortom, wat ze in de VS nog hadden aan sociale zekerheid (was al een lachertje) is straks helemaal weg. Ingeruild voor belastingverlaging voor de rijken. Voor mij dikke prima overigens, laat die arme werkloze rednecks die in Trump hun kampioen zagen maar zien wat sociaal beleid precies is.But tomorrow Trump will propose gutting Medicaid by more than $800 billion over the next 10 years, Damian Paletta scooped last night. The Congressional Budget Office has estimated that this could cut off benefits for about 10 million people.
In total, the president’s first full budget will propose $1.7 trillion worth of entitlement cuts over the next decade, “a source with direct knowledge” tells Axios’s Jonathan Swan. In addition to Medicaid, the president plans to put the Children's Health Insurance Program (CHIP) and SSDI (Social Security Disability Insurance) on the chopping block. SSDI, obviously, is part of Social Security.
Trump’s budget would also push millions of Americans off food stamps. “The cuts include a whopping $193 billion from food stamps over the coming decade — more than 25 percent — implemented by cutting back eligibility and imposing additional work requirements,” the Associated Press’s Andrew Taylor reports. “The program presently serves about 42 million people.” Andrew, who obtained talking points being circulated by the White House, adds that the president’s blueprint includes huge cuts to federal employee pensions, welfare benefits and farm subsidies, as well.
Damian’s sources say Trump will call for zeroing out federal funding to Habitat for Humanity, subsidized school lunches and the U.S. Interagency Council on Homelessness, which coordinates the federal response to homelessness across 19 federal agencies.
Er komt wel tegengas van de GOP, want hoewel ze dit ook willen gaat Trump zo snel dat het voor iedereen opvalt.
De mate van hypocrisie tijdens de Trumptrip valt ook in de VS wel een beetje op: geen hoofddoek voor zijn vrouw, buigingen etc.
En daarmee bevestigd Trump dus het vermoeden, dat nergens zo uitgesproken werd. Wat een oen.President Donald Trump says he never “mentioned the word or the name Israel” during a recent conversation with top Russian diplomats.
Speaking alongside Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu, Trump was referencing revelations that he divulged classified information about an Islamic State threat in a recent meeting with Russia’s foreign minister and ambassador.
U.S. officials said the information originated from Israel.
Trump says, “I never mentioned the word or the name Israel in that conversation.” But it was never alleged that Trump told the Russians that Israel was the source of the intelligence, just that he shared the information with the Russians.
De meeste arme zijn zwarten die wonen in de steden...Delerium schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:59:
Voor mij dikke prima overigens, laat die arme werkloze rednecks die in Trump hun kampioen zagen maar zien wat sociaal beleid precies is.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Tering... dat wordt nog een derdewereldland zo.Delerium schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:59:
Ondertussen in de VS: Trump's budgetvoorstellen
[...]
Kortom, wat ze in de VS nog hadden aan sociale zekerheid (was al een lachertje) is straks helemaal weg. Ingeruild voor belastingverlaging voor de rijken. Voor mij dikke prima overigens, laat die arme werkloze rednecks die in Trump hun kampioen zagen maar zien wat sociaal beleid precies is.
volgens mij kun je grote delen van het land al die status geven. En anders op zijn minst een 2e wereld land. Alleen qua defensie kunnen ze zich een 1e wereld land noemen volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:36:
[...]
Tering... dat wordt nog een derdewereldland zo.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.