i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
En het begint meteen te regenen, symbolosch....Chris Smoove schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:01:
En hij is president
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Tomorrow is not today!
Bensimpel
Positieve meneer
foto momentje?O88088 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:06:
Waarom kwamen die soldaten/mariniers achter Trump staan om even later weer om te keren en weg te lopen?
😆 - Denk ook eens om ;)
De vraag is misschien of de haaientank nu echt aangenamer is dan de ietwat saaie vissenkom hier...Salvatron schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:01:
Ik denk dat ik wel naar de VS wil verhuizen, juist omdat ze daar zo religieus zijn ga ik me als een vis in het water voelen.
ik ziet dat de nos nog steeds flash nodig heeft voor livestreams.... WHAT YEAR IS THIS?
[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 20-01-2017 18:08 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wikipedia: No Religious Test Clause
Er zijn blijkbaar al 4 presidenten geweest die niet op de bijbel gezworen hebben en in 2006 was er congres lid dat op de koran gezworen heeft ( met de nodige controverse achteraf )
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die zullen denk ik iets over de president heen gezet hebben tegen de regen.O88088 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:06:
Waarom kwamen die soldaten/mariniers achter Trump staan om even later weer om te keren en weg te lopen?
'destroying our jobs' ... alsof hij dat zelf ook niet heeft gedaan
[ Voor 41% gewijzigd door RodeStabilo op 20-01-2017 18:13 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nog aparter dat een bilionair veel in het buitenland en vooral china investeert en dan zegt dat het fout is en de schuld van china dat het slecht gaat met de VS.RodeStabilo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:11:
Wel apart dat een billionair zelf afgeeft op rijken.
Zijn partij weet er alles van. Genoeg voorbeelden van fabrieken die gesloten zijn door republikeinen.'destroying our jobs' ... alsof hij dat zelf ook niet heeft gedaan
[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 20-01-2017 18:14 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Tomorrow is not today!
Voor mij zal het niet erg aangenaam in de VS zijn aangezien ik uitgebreid gebruik maak van de sociale voorzieningen hier in Nederland lol...Brent schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:07:
[...]
De vraag is misschien of de haaientank nu echt aangenamer is dan de ietwat saaie vissenkom hier...
ik ziet dat de nos nog steeds flash nodig heeft voor livestreams.... WHAT YEAR IS THIS?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Bensimpel
Positieve meneer
Nog geen muur gehoord lolFoetsie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:15:
Het is gewoon een grote recap van z'n campagne.
😆 - Denk ook eens om ;)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik hoor alleen maar herhaling herhaling herhaling...orf schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:15:
Ik denk dat deze speech best goed werkt binnen de US. Het is volledig in lijn met z'n campagne en behoorlijk krachtig verteld. Het is niet mijn verhaal, maar er zit lijn in, in tegenstelling van veel van z'n voorgaande speeches.
Een aantal mensen hier had zich er nog niet voldoende op voorbereid geloof ik.Foetsie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:15:
Het is gewoon een grote recap van z'n campagne.
Serieus? Ik heb nog nooit zo'n lauwe reactie gehoord. Het is een erg donkere boodschap aangevuld met een religieus sausje, maar verder is het vis noch vlees.Rivanov schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:16:
In ieder geval een krachtige speech.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar staat compleet haaks op de kandidaat-ministers die hij naar voren heeft geschoven en de paar dingen die de GOP er nu al heeft doorgedrukt in de Senaat.orf schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:15:
Ik denk dat deze speech best goed werkt binnen de US. Het is volledig in lijn met z'n campagne en behoorlijk krachtig verteld. Het is niet mijn verhaal, maar er zit lijn in, in tegenstelling van veel van z'n voorgaande speeches.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Benieuwd wat dit zal brengen in ieder geval!
stel je voor dat hij nu plots het tegenovergestelde gaat verkondigen, dan word hij ter plaatse gelyncht ( old west styleTennisbal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:17:
[...]
ik hoor alleen maar herhaling herhaling herhaling...
bedoel herhaling van 1 puntjustmike schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:19:
[...]
stel je voor dat hij nu plots het tegenovergestelde gaat verkondigen, dan word hij ter plaatse gelyncht ( old west style)
Tomorrow is not today!
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Do as I say, don't do as I do.....oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:19:
[...]
Maar staat compleet haaks op de kandidaat-ministers die hij naar voren heeft geschoven en de paar dingen die de GOP er nu al heeft doorgedrukt in de Senaat.
Dat heeft hij heel duidelijk door. Dus niet het op te roepen beeld (waar mensen naar kijken) verwarren met de werkelijkheid (die mensen niet boeiend vinden en niet naar kijken).
Dat is vloeken in de kerk hè. Je mag alles zijn, behalve moslim. Of homo. Of Mexicaans.LED-Maniak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:20:
3 'soorten' prediekers. Geen imam?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is waar ook, stom van mijO88088 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:22:
[...]
Dat is vloeken in de kerk hè. Je mag alles zijn, behalve moslim. Of homo. Of Mexicaans.
Vandaag niet, afhankelijk van wat hij gaat doen wellichtRivanov schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:23:
Mensen doen net of de wereld vanaf vandaag vergaat..
Ten eerste zijn die al een heel eindje kapot..New Yorker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:21:
Hij gaat tenminste IS kapot maken.
Ten tweede moet je daarvoor wel een coalitie bouwen anders gaat dat niet lukken...
Maar er is genoeg al gedaan om de overwinning te claimen over een tijdje.
Je zult maar een homosexuele Mexicaanse moslim zijnO88088 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:22:
[...]
Dat is vloeken in de kerk hè. Je mag alles zijn, behalve moslim. Of homo. Of Mexicaans.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat volgt pas vanaf nuRivanov schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:23:
Mensen doen net of de wereld vanaf vandaag vergaat..
Het is natuurlijk moeilijk oordelen op basis van de tv beelden, maar het valt mij op dat het publiek ook overwegend blank is.

Trouwens grappig om te zien dat er zoveel mensen hier zijn die een probleem met democratie hebben wanneer de uitkomst niet in hun straatje valt
Wow, dan ben je echt een buitenbeentje.oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:24:
[...]
Je zult maar een homosexuele Mexicaanse moslim zijn. The holy trinity

Ze hebben daar een hoop 'vreemde' kleine stromingen binnen het christendom die alleenstaand al veel groter zijn dan de islam, dit gecombineerd met de huidige situatie qua islamitisch terrorisme maakt het in mijn ogen geen vreemde keuze om geen islamitisch geestelijke te laten spreken. Of het correct is, is een tweede. Ik weet eerlijk gezegd niet of die er wel was bij Obama, maar goed.LED-Maniak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:20:
3 'soorten' prediekers. Geen imam?
Ho wacht even.. Dat is nog altijd beter als atheist.O88088 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:22:
[...]
Dat zou misschien ook nog wel met angst voor terrorisme oid te maken kunnen hebben. Duizenden mensen bij elkaar tijdens zo'n bijeenkomst is een interessant doelwit.
Tel nog eensKleineJoop schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
[...]
Ze hebben daar een hoop 'vreemde' kleine stromingen binnen het christendom die alleenstaand al veel groter zijn dan de islam,
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Tomorrow is not today!
Hoezo? Plannen ontdekt over van een geweldadige revolutie? Of hebben we nu ook al een gedachtenpolitie.Kaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
Trouwens grappig om te zien dat er zoveel mensen hier zijn die een probleem met democratie hebben wanneer de uitkomst niet in hun straatje valt
[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 20-01-2017 18:28 ]
Het is natuurlijk maar wat je democratie noemt he, winnen met 3 miljoen stemmen minderKaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
[...]
Trouwens grappig om te zien dat er zoveel mensen hier zijn die een probleem met democratie hebben wanneer de uitkomst hun niet bevalt

Mbt. het eigen volk eerst. Tja, het is weer eens wat anders. Als je het positief wil zien, misschien is het inderdaad goed als mensen weer eens herinnerd worden hoe goed ze het eigenlijk hebben om in een wereld te leven die goed met elkaar overweg kan.
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2017 18:30 ]
Scheiding van kerk en staat zou dus een mooie oplossing zijn.KleineJoop schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
[...]
Ze hebben daar een hoop 'vreemde' kleine stromingen binnen het christendom die alleenstaand al veel groter zijn dan de islam, dit gecombineerd met de huidige situatie qua islamitisch terrorisme maakt het in mijn ogen geen vreemde keuze om geen islamitisch geestelijke te laten spreken. Of het correct is, is een tweede. Ik weet eerlijk gezegd niet of die er wel was bij Obama, maar goed.
Die meid is gespannen. Veel te gespannen, trekt alle spieren strak.
Verwijderd
Nou ja, technisch gezien was Clinton natuurlijk verkozen. Waren de VS een directe democratie geweest, dan was Trump geen president geworden. De enige reden dat hij het wel is is omdat de VS een indirecte democratie zijn.Kaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
Ik vond het wel een aardige speech. Ik hoop dat de "eigen land eerst" mentaliteit uitgevoerd wordt. Zouden meer landen moeten doen i.p.v. alles afbreken ten gunste van een utopie bedacht door een groep mensen die totaal geen beeld hebben hoe het onderaan de ladder is.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zo raar is dat toch niet? Trump haat Latino's, hij haat zwarten, hij haat alles wat niet blank is, en zo nog een en ander. Dat heeft hij in zijn campagne toch vrij duidelijk laten zien.justmike schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:24:
[...]
Het is natuurlijk moeilijk oordelen op basis van de tv beelden, maar het valt mij op dat het publiek ook overwegend blank is.
De kans dat die groeperingen dan gaan staan juichen lijkt me dan ook niet zo gek groot
Virussen? Scan ze hier!
Ach, hij is een charlatan. Maar ik zou zeggen succes ermee. En er blijven altijd mensen onderaan de ladder, juist in een land dat zo min mogelijk overheids-inmenging duldt ten behoeve van de zwakkeren in de samenleving (zie Obamacare).Kaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
Ik vond het wel een aardige speech. Ik hoop dat de "eigen land eerst" mentaliteit uitgevoerd wordt. Zouden meer landen moeten doen i.p.v. alles afbreken ten gunste van een utopie bedacht door een groep mensen die totaal geen beeld hebben hoe het onderaan de ladder is.
dat zal nog niet voor meteen zijn denk, de hiervoor genoemde "no religious test clause " geld enkel federaal.LED-Maniak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:27:
[...]
Scheiding van kerk en staat zou dus een mooie oplossing zijn.
Die meid is gespannen. Veel te gespannen, trekt alle spieren strak.
in sommige staten is het nog steeds vereist om je ( christelijk/protestants) geloof te bewijzen voor je een officieel ambt kan uitoefen.
Haten lijkt me nogal een sterk woord. Het is niet zijn doelgroep en hij gebruikt ze om zijn eigen gewin te realiseren. Maar haten? Dat geloof ik niet. Het boeit hem gewoon niet.wildhagen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:28:
[...]
Zo raar is dat toch niet? Trump haat Latino's, hij haat zwarten, hij haat alles wat niet blank is, en zo nog een en ander. Dat heeft hij in zijn campagne toch vrij duidelijk laten zien.
De kans dat die groeperingen dan gaan staan juichen lijkt me dan ook niet zo gek groot
Dan ben ik wel benieuwd wat ons verder heeft gebracht. Eigen land eerst, of vrije en open handel waarbij je het beste uit alle regio's twee kanten op probeert te benutten?Kaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
Lijkt mij nou niet tof voor de wereldhandel als er flinke belasting op import komt omdat 'eigen land eerst' gestimuleerd moet worden.
[ Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 20-01-2017 18:31 ]
http://www.hln.be/hln/nl/...leugens-en-bullshit.dhtml
Verder vond ik het een matige speech. Inhoudelijk repetitief en negatief. Qua vorm vond ik het om de zin wachten op (het lauwe) applaus jammer.
Flickr PSN ID= cheironnl
2017 net zo groen. Alleen iets minder fel plaatje door de regen.Trasos schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Klopt die foto van 2009 wel? De bomen zijn daar groen. Is het geen foto van de 4th of july ofzo?
Ik kan me ook wel herinneren dat het toen erg druk was
Edit: wel minder groen bij nader inzien idd
[ Voor 6% gewijzigd door Sjurm op 20-01-2017 18:39 ]
http://nos.nl/artikel/215...u-weer-america-first.html
Hopelijk gaan we geen last krijgen van die amerikanen hier maar wel kan de beschermende paraplu van de VS verdwijnen waardoor europa meer voor zichzelf moet zorgen qua defensie en eenheid...
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zullen de zenuwen wel zijn.
Ahh, dus het is nu America first. Ik hoorde het Trump net zeggen, maar als de NOS het nu ook schrijft zal het wel waar zijn.Salvatron schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:38:
America first, america first:
http://nos.nl/artikel/215...u-weer-america-first.html
Jij bent Amerikaan dan ? Want ik zie het echt niet hoe je als non-Amerikaan daar veel bij hebt te winnen.Kaap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:25:
Trouwens ik kom vanuit een achtergrond die het niet altijd breed heeft gehad, ook al is dat vandaag veel verbeterd. Heb zelf een tijdperk gekend waar mijn bed enkel bestond uit een matras op de grond. Dus ik weet redelijk goed wat de bekommernissen zijn als je onderaan de ladder staat.
In die zin mij moet je eens uitleggen hoe protectionistische maatregelen die hoogstwaarschijnlijk tot hogere prijzen zullen leiden voor vele producten, mensen die het moeilijk hebben veel zullen helpen ?
Als ik beelden op TV bekijk dan zitten er helemaal geen bladeren aan de bomen.Sjurm schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:37:
[...]
2017 net zo groen. Alleen iets minder fel plaatje door de regen.
Ik kan me ook wel herinneren dat het toen erg druk was
Edit: wel minder groen bij nader inzien idd
Ik wil best geloven dat het bij Obama drukker was, maar dit plaatje komt denk ik uit het anti-Trump-kamp
Nu wel. Maar toen ze weg liepen na de inauguratie, liep ze aan de arm van een soldaat.
Daarvan komt de vraag om de hoek: Is goedkope troep produceren in china ontstaan omdat de middenklasse minder te besteden heeft of heeft de middenklasse minder te besteden omdat we goedkope troep willen? Ik ben bang dat we de schuld bij onszelf neer moeten leggen. *omdat* we genoegen nemen met halfgebakken troep, verdwijnen er binnenlandse -eenvoudige- banen en hebben we weer minder uit te geven.simplicidad schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:41:
[...]
In die zin mij moet je eens uitleggen hoe protectionistische maatregelen die hoogstwaarschijnlijk tot hogere prijzen zullen leiden voor vele producten, mensen die het moeilijk hebben veel zullen helpen ?
Verplaats je de productie naar het binnenland, dan komt er weer meer werkgelegenheid en moet men accepteren dat we genoegen nemen met minder troep of import van goedkope troep duurder wordt.
Wij eisen dat alles maar goedkoper wordt om aan onze koopwoede te voldoen. Dat kan door globalisering en automatisering, maar heeft wel zijn gevolgen.
[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 20-01-2017 18:49 ]
klopt, dat plaatje is fake.Trasos schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:44:
[...]
Als ik beelden op TV bekijk dan zitten er helemaal geen bladeren aan de bomen.
Ik wil best geloven dat het bij Obama drukker was, maar dit plaatje komt denk ik uit het anti-Trump-kamp
https://www.google.be/sea...4#imgrc=EOjUJ2Z-VLH3AM%3A
De tribunes bij het congres ontbreken ook. Dit plaatje is wel van 2009:justmike schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:46:
[...]
klopt, dat plaatje is fake.
https://www.google.be/sea...4#imgrc=EOjUJ2Z-VLH3AM%3A

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2017 18:50 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
*Zijn PR afdelingNat-Water schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:52:
Trump is nu al weer aan het TwitterenDie man leeft daar echt voor.
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
het is anno '17 natuurlijk ook compleet ondenkbaar voor politiekrs van dat formaat om sociale media te negerenNat-Water schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:52:
Trump is nu al weer aan het TwitterenDie man leeft daar echt voor.
Lijkt me goed nieuws voor NASA en eventueel een SpaceX
Ja hij had het inderdaad over de ruimte ontdekken.ikbenerniet schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:58:
Ben ik de enigste die gehoord heeft dat Trump ook genoemd heeft dat die iets met ruimte-exploratie wil doen?
Lijkt me goed nieuws voor NASA en eventueel een SpaceX
Countdown to next Inauguration Day
https://www.facebook.com/...14570329/?hc_ref=NEWSFEED
Verwijderd
Wat ik dus begrijp is dat de VS een zeer protectionistische economie gaan voeren. Nu ben ik geen econoom maar heb geleerd dat deze vorm van economisch beleid zelden positieve vruchten afwerpt. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Ik denk ook dat hij de verwachtingen bij de Amerikaanse middenklasse wat onrealistisch hoog legt. Maar ben zeer benieuwd hoe al deze grote woorden uiteindelijk hun vorm vinden in beleid en praktijk.
Nu weet Rutte zich gelukkig wel een ingang te vinden, maar toch.

Protectionisme is best goed voor je economie. Het probleem is dat als een land het doet, normaal gesproken andere landen exact hetzelfde terug doen, en dat is niet bepaald goed voor de economie. Soort van prisoners dilemmaVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04:
We zullen zien. Nu weet ik dat Amerikanen vrij nationalistisch zijn maar om het zo onomwonden uit te spreken..
Wat ik dus begrijp is dat de VS een zeer protectionistische economie gaan voeren. Nu ben ik geen econoom maar heb geleerd dat deze vorm van economisch beleid zelden positieve vruchten afwerpt. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Ik denk ook dat hij de verwachtingen bij de Amerikaanse middenklasse wat onrealistisch hoog legt. Maar ben zeer benieuwd hoe al deze grote woorden uiteindelijk hun vorm vinden in beleid en praktijk.
Alleen op korte termijn. Kijk maar wat het met de amerikaans autoindustrie gedaan heeft.Sissors schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:27:
[...]
Protectionisme is best goed voor je economie.
Verwijderd
Lol. Ja, deze president veroordeeld de Amerikaan weer tot de Amerikaanse auto. Net nu ze zo gewend zijn aan de kwaliteit, rijeigenschappen en degelijkheid van Europese en Japanse merken.Cyberpope schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:
[...]
Alleen op korte termijn. Kijk maar wat het met de amerikaans autoindustrie gedaan heeft.
Ik niet iig, had steeds het gevoel dat Obama's gezicht in beeld gebracht zou worden bij zo'n lange sneer naar het "establishment," waar hij een logisch boegbeeld van is als aftredend president. Vond het handje schudden en beleefd knikken nadien tenenkrommend om te zien, getuigd imo van een ongezond respect voor protocollen of van een enorme zelfbeheersing van Obama. Teruglezend lijkt het me een noodzakelijke sneer naar de machthebbers aan beide kanten om zijn populistische retoriek wat steviger te doen belanden bij zijn achterban.djengizz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:
Ben ik de enige die de indruk kreeg dat zijn na-trap speech naar 'de elite' uit Washington die alleen voor zichzelf had gezorgd niet zozeer aan Obama en de zijne was gericht maar veel meer als waarschuwing aan zijn partijgenoten?
Er zijn anders meer dan genoeg (prominente) economen die sterk twijfelen of globalisering wel zo'n groot goed is voor de wereld. Het probleem is echter dat het zó tegen de stroom in is dat er maar weinig economen zijn die zich aan dit hoofdstuk durven te wagen. Een vergelijkbaar probleem speelt er in de discussie rondom het klimaat. Theorieën die tegen de stroom in gaan worden door het ICC volledig genegeerd en weggelachen.Cyberpope schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:
[...]
Alleen op korte termijn. Kijk maar wat het met de amerikaans autoindustrie gedaan heeft.
Globalisering is vooral goed voor goedkope troep (uit China), internationale bedrijven en de allerrijksten (oftewel: de eigenaren/aandeelhouders van die bedrijven). De rest vaart er helemaal niet zo wel bij. Kijk maar naar de koopkrachtontwikkeling van de afgelopen 10 jaar. Hogeropgeleiden en de rijken profiteren. Alles daaronder is flink de dupe.
Bovendien is er meer dan alleen de economie. Het is vanuit het milieuperspectief toch van de zotte dat bijv. een product als vlees de hele wereld over gesleept wordt terwijl er lokale boeren failliet gaan.
Wat dat betreft gaan we nog interessante tijden tegemoet met Trump als president. Nu gaan we (mogelijk) zien of wat afstand doen van de globalisering wel echt zo slecht is.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ze hadden best Jort Kelder daar kunnen neerzetten voor wat nuchter tegengas.
Beste middel tegen globalisering is overigens als een olievaatje verdriedubbeld in prijs...
[ Voor 27% gewijzigd door FunkyTrip op 20-01-2017 19:58 ]
Dit dus.
Die komt ook niet verder als 'je hebt boeven nodig om boeven te vangen' als hij het over Trump heeft.FunkyTrip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:56:
Zit nu DWDD te kijken, maar daar zijn ze wel heel erg zuur
Ze hadden best Jort Kelder daar kunnen neerzetten voor wat nuchter tegengas.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik vond hem wel een goed punt hebben dat Trump als katalysator voor positieve dingen zou kunnen werken. Persoonlijk zou ik dat kut vinden omdat Trump dan ook met de eer gaat strijken natuurlijk terwijl het meer ondanks hem zou plaatsvinden.ph4ge schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:58:
[...]
Die komt ook niet verder als 'je hebt boeven nodig om boeven te vangen' als hij het over Trump heeft.
Stel bijv. dat de UK door de brexit een belastingparadijs probeert te worden en dat daardoor de rest van de wereld eindelijk de tax evasion aan gaat pakken... Krijg je positief effect door een mijns insziens negatieve gebeurtenis.
[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 20-01-2017 20:01 ]
Dit dus.
Nee hoor, ik denk ook dat zijn vijanden in zijn eigen partij zitten.djengizz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:31:
Ben ik de enige die de indruk kreeg dat zijn na-trap speech naar 'de elite' uit Washington die alleen voor zichzelf had gezorgd niet zozeer aan Obama en de zijne was gericht maar veel meer als waarschuwing aan zijn partijgenoten?
Geloofwaardigheid echter blijft beneden alle peil. Eerst daden zien want die vent lult alleen uit zijn nek en naar mensen hun mond.
[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 20-01-2017 20:02 ]
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.