Trump schijnt persoonlijk de Washington Post en NYT te hebben gebeld. Begint ie te leren dat ook hij de pers nodig heeft?Delerium schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:46:
Ze hebben de wet teruggetrokken.
Wat een volmaakte Nederlaag voor alles wat Republikeins is.
Het "grappige" is dat het de extremen in de GOP zijn geweest die het samen hebben bereikt: de meest gematigden die het te ver vonden gaan, en de hardcore fundamentalisten die de Trump(don't)care wet niet ver genoeg vonden gaan.
En het was al een afbraakwet...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hier op kantoor (Ik woon in de US) is het terugtrekken met veel enthousiasme ontvangen. Niet zozeer perse wat betreft de inhoud van de wet; maar vooral omdat dit een aardig deuk is in het imago van Trump. Zeker nadat Trump het zelf zo op de spits heeft gedreven. Zijn grootste zelfbenoemde kwaliteit "Expert negotiator", faalt opzichtig bij de eerste grote stemming...
Ook wel benieuwd wat dit doet voor de geloofwaardigheid van Ryan....
Je zit er behoorlijk naast. Het is de schuld van de Democraten:gambieter schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:23:
Het "grappige" is dat het de extremen in de GOP zijn geweest die het samen hebben bereikt: de meest gematigden die het te ver vonden gaan, en de hardcore fundamentalisten die de Trump(don't)care wet niet ver genoeg vonden gaan.
quote: https://nyti.ms/2mYBXRCMr. Trump, in a telephone interview moments after the bill was pulled, blamed Democrats and predicted that they would seek a deal within a year, he asserted, after “Obamacare explodes” because of high premiums.
Ik denk dat Ryan de grootste verliezer is. Zijn naam is er vrij hard aan verbonden, Trump lijkt het ineens niks meer te kunnen schelen en hij wacht gewoon tot iedereen het weer is vergeten...DivWhis schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:28:
Hier op kantoor (Ik woon in de US) is het terugtrekken met veel enthousiasme ontvangen. Niet zozeer perse wat betreft de inhoud van de wet; maar vooral omdat dit een aardig deuk is in het imago van Trump. Zeker nadat Trump het zelf zo op de spits heeft gedreven. Zijn grootste zelfbenoemde kwaliteit "Expert negotiator", faalt opzichtig bij de eerste grote stemming...
Saved by the buoyancy of citrus
Het was inderdaad moeilijk om de schuld aan moslims te geven, dus dan maar de Democraten. Is er al een inreisverbod voor democraten?mr_obb schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:29:
Je zit er behoorlijk naast. Het is de schuld van de Democraten:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Jep, hij heeft honderden persoonlijke gesprekken gevoerd om de wet er doorheen te krijgen en nu was het ineens niet zijn wet en steunde hij alleen maar het voorstel van de House Republicans...Cyphax schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Ik denk dat Ryan de grootste verliezer is. Zijn naam is er vrij hard aan verbonden, Trump lijkt het ineens niks meer te kunnen schelen en hij wacht gewoon tot iedereen het weer is vergeten...
Maar de belofte dat hij Obamacare direct gaat vervangen door iets goedkopers met betere dekking kunnen we nu dus officieel doorstrepen.
Wat een schandalige reactie van Trump net op CNN. Totaal gebrek aan zelfreflectie en hoe je na zo veel tijd met een dergelijk slecht plan kan komen. Laat Obamacare knallen en de Democraten er voor opdraaien (en hij zal vast nog wat uitproberen om het nog verder te ondermijnen).
Constant herhalen dat Democraten niet voor stemden zonder er op in te gaan dat hij zijn eigen partij niet eens mee krijgt. The Affordable Care Act, deemed "Obamacare" by some, received no Republican votes in either the Senate or the House of Representatives. In the Senate
Dit van de President die er voor alle Amerikanen zou zijn. Wat een farce.
Constant herhalen dat Democraten niet voor stemden zonder er op in te gaan dat hij zijn eigen partij niet eens mee krijgt. The Affordable Care Act, deemed "Obamacare" by some, received no Republican votes in either the Senate or the House of Representatives. In the Senate
Dit van de President die er voor alle Amerikanen zou zijn. Wat een farce.
[ Voor 14% gewijzigd door cheiron op 24-03-2017 21:52 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Toch wel prachtig dat uitgerekend de "Thee Party" nu Obamacare instant houdt.
* DaniëlWW2 kan ironie wel waarderen.
* DaniëlWW2 kan ironie wel waarderen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leuk om te zien dat nu opeens de "MSM" wel wordt gebeld door Trump.\
Natuurlijk niet om inhoudelijk in te gaan op zijn debiele beschuldigingen, of op eerdere artikelen, maar puur om even te laten weten dat Obamacare nu echt gaat floppen, en dat het allemaal de schuld van de Democraten is....
Interne partij struggles, een gekke houding en een halfbakken plan hadden er natuurlijk niets mee te maken.
Ik hoop dat de partijen zoals de Washington Post en de NYTimes hem met de grond gelijk maken.
Ze eerst demoniseren, en dan voor je karretje proberen te spannen. Get lost Trump.
Natuurlijk niet om inhoudelijk in te gaan op zijn debiele beschuldigingen, of op eerdere artikelen, maar puur om even te laten weten dat Obamacare nu echt gaat floppen, en dat het allemaal de schuld van de Democraten is....
Interne partij struggles, een gekke houding en een halfbakken plan hadden er natuurlijk niets mee te maken.
Ik hoop dat de partijen zoals de Washington Post en de NYTimes hem met de grond gelijk maken.
Ze eerst demoniseren, en dan voor je karretje proberen te spannen. Get lost Trump.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
So I've watched the politicians. I've dealt with them all my life. If you can't make a good deal with a politician, then there's something wrong with you. You're certainly not very good.
- Donald Trump, 2015
- Donald Trump, 2015
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Of deze dan.oisyn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:40:
So I've watched the politicians. I've dealt with them all my life. If you can't make a good deal with a politician, then there's something wrong with you. You're certainly not very good.
- Donald Trump, 2015
https://twitter.com/reald...status/474134260149157888"Are you allowed to impeach a president for gross incompetence?"
Er zijn echt geen woorden meer te vinden voor deze "president". Het gekke is, er zijn gewoon nog steeds Amerikanen die hem "een kans" willen geven. "laten we het eerst eens aankijken", is de standaard uitspraak die ik de afgelopen paar maanden steeds uit de mond hoorde komen van klanten en kennissen (allemaal in de democratische hoek) uit de VS.
[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 24-03-2017 22:49 ]
Dat zit wel Schnorr.
Het is Trump toch gelukt de aandacht af te leiden van z'n ongefundeerde afluisterclaim
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Wat hebben de Koch broers te winnen ? Het lijkt me eerder dat zei als superrijken financiëel profijt hebben bij Trumpcare.Delerium schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:59:
ik lees anders wel dat de Koch-broers miljoenen ophalen voor GOPpers die tegen de AHCA willen stemmen. Dus financieel gezien (herverkiezing) kan je het misschien wel permiteren om tegen de rest te zijn.
Los daarvan, er is weliswaar veel GOP-only gebied, maar de Dems zijn ook groot hoor. Als de GOP zijn eigen glazen ingooit zal men dat direct merken bij een komende verkiezing.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Wil de GOP toch niet dat hun randian heroes opstaan in de rust belt? 
Ik las op reddit dat de vervangende wetgeving voor de ACA door republikeinen zelf nooit serieus was genomen, maar bedoelt was om te doen alsof er een alternatief was voor de ACA zodat ze kritiek konden leveren. Nu het moment daar was dat ze aan macht kwamen en er daadwerkelijk een vervanging moest komen vielen ze door de mand.
Dat klinkt op zich wel als plausibele, maar wel erg laag bij de grond, politieke strategie, hoewel ik het niet zo snel kan controleren.
Edit: nu ook een politico artikel van dezelfde strekking:
Paul Ryan Failed Because His Bill Was a Dumpster Fire
Ik las op reddit dat de vervangende wetgeving voor de ACA door republikeinen zelf nooit serieus was genomen, maar bedoelt was om te doen alsof er een alternatief was voor de ACA zodat ze kritiek konden leveren. Nu het moment daar was dat ze aan macht kwamen en er daadwerkelijk een vervanging moest komen vielen ze door de mand.
Dat klinkt op zich wel als plausibele, maar wel erg laag bij de grond, politieke strategie, hoewel ik het niet zo snel kan controleren.
Edit: nu ook een politico artikel van dezelfde strekking:
Paul Ryan Failed Because His Bill Was a Dumpster Fire
He didn’t. Instead, he and his allies crafted a poorly constructed and radical bill that would sharply cut support to low-income Americans and those with serious health conditions, while enacting big tax cuts for the wealthy
[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 26-03-2017 00:59 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Aanzwellende geruchten dat Flynn een deal heeft met de FBI. Intrigerend. Er is maar 1 bigger fish lijkt me.
Dat rusland schandaal blijft als een zwaard van Damocles boven dit presidentschap bungelen...
Dat rusland schandaal blijft als een zwaard van Damocles boven dit presidentschap bungelen...
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Er zijn wel meer bigger fishes. Denk aan Pence of Priebus. Daarnaast hoeft het bij een deal niet persé om een bigger fish te gaan. Het kan ook een kleinere vis met een groter misdrijf zijn.boesOne schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:25:
Aanzwellende geruchten dat Flynn een deal heeft met de FBI. Intrigerend. Er is maar 1 bigger fish lijkt me.
Dit is ook wel een mooie:boesOne schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:25:
Lekker opportunistisch, dealtjes met alle potentaatjes sluiten. Goed zo!'Trumps voormalige veiligheidsadviseur sprak met Turkije over uitlevering Gülen'
Het ging om een 'brainstorm die duidelijk een schending van de wet zou vormen'
Michael Flynn, de inmiddels ontslagen nationale veiligheidsadviseur van president Trump, heeft tijdens de verkiezingscampagne met Turkse vertegenwoordigers overlegd over de mogelijkheid de islamitische prediker Fethullah Gülen, buiten de normale uitleveringsprocedure om, uit de VS naar Turkije te krijgen. Dat heeft voormalige CIA-chef James Woolsey tegen de Wall Street Journal gezegd.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ooooh, wat had ik graag de blik van Merkel willen zien. 
http://twitter.com/ParkerMolloy/status/845985360165421056
Trump heeft Merkel een "rekening" overhandigd van een paar miljard dollar als betaling aan de bijdrage van de VS aan de NAVO.
Trump heeft Merkel een "rekening" overhandigd van een paar miljard dollar als betaling aan de bijdrage van de VS aan de NAVO.
[ Voor 35% gewijzigd door Prosac op 26-03-2017 20:26 ]
Misschien moet Duitsland de VS eens voorzichtig herinneren wat er gebeurde toen Duitsland een groot leger had, het is niet voor niets dat de wereld Duitsland en Japan geen groot leger laat hebben.Prosac schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:25:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, volgens mij weet Trump niet helemaal hoe het werkt.Prosac schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:25:
Het is niet alsof de VS geld krijgt van Duitsland ofzo
Wat Trump eigenlijk zegt is: Duitsland moet nog $374 miljard extra in het Duitse leger investeren.
Ik vraag me af of dat daadwerkelijk is wat Trump wil
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-03-2017 08:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vrijwel iedere politicus in Washington zal zo aanvoelen wat een ontzettende diepe belediging zo'n factuur is. Nou was het vroegah een president die opriep tot normaal doen, maar bij gebrek aan fatsoen in het Witte Huis, zou er dan niemand zich geroepen voelen om de president te vertellen wat het precies was?
Als grap is het zo misplaatst dat alleen negeren jofel is (of je tekent een briefje van 400 miljard), maar ik vermoed dat er weinig regeringsleiders nog langs willen komen op deze manier.
Als grap is het zo misplaatst dat alleen negeren jofel is (of je tekent een briefje van 400 miljard), maar ik vermoed dat er weinig regeringsleiders nog langs willen komen op deze manier.
Pence zou volgens mij de échte grootste vis zijn (nog meer dan Trump, die ze vroeger of later te pakken zullen krijgen), maar ik durf er best veel geld op te zetten dat die zn handen schoon kan houden in het russenschandaal (en daar alles voor doet, niet voor nks was het zo pijnljk dat juist hij initieel Flynn vrijpleite van die contacten, wat natuurlijk vooral gebeurde omdat Pence daar werkelijk geen enkele kennis van had, en toen dat uitkwam was het voor Flynn ook geljk over-en-sluiten)...downtime schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:31:
[...]
Er zijn wel meer bigger fishes. Denk aan Pence of Priebus. Daarnaast hoeft het bij een deal niet persé om een bigger fish te gaan. Het kan ook een kleinere vis met een groter misdrijf zijn.
Als Pence zou kunnen vallen, zou de hele GOP-elite exit-strategie stuklopen en volgens mij worden dan een hoop personen écht nerveus omdat het dan erg de vraag wordt welke sterke man kan overnemen als Tump ten val gebracht wordt...
Overigens zou het voor Trump misschien ook een defensief trucje kunnen zijn, om te dreigend at als hij valt, hij Pence met zich mee zou kunnen slepen; op een 'apres nous la deluge'-manier)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Voor al die mensen die vóór de verkiezingen zeiden dat we hier toch geen last zouden hebben van Trump:
http://nos.nl/artikel/216...-klimaatexperimenten.html
Wetenschappers willen graag experimenten gaan doen met geo-engineering en Trump vindt dat eigenlijk wel een goed idee. De vriendjes uit de olie-industrie zijn natuurlijk ook voor symptoombestrijding in plaats van het aanpakken van de oorzaak en ze zijn niet bang voor eventuele wereldwijde gevolgen.
Wetenschappers willen graag experimenten gaan doen met geo-engineering en Trump vindt dat eigenlijk wel een goed idee. De vriendjes uit de olie-industrie zijn natuurlijk ook voor symptoombestrijding in plaats van het aanpakken van de oorzaak en ze zijn niet bang voor eventuele wereldwijde gevolgen.
Dat zou nog het beste scenario zijn, nieuwe verkiezingen, hopelijk zijn de democraten dan zo slim om Sanders naar voor te schuiven.RM-rf schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:37:
[...]
Pence zou volgens mij de échte grootste vis zijn (nog meer dan Trump, die ze vroeger of later te pakken zullen krijgen), maar ik durf er best veel geld op te zetten dat die zn handen schoon kan houden in het russenschandaal (en daar alles voor doet, niet voor nks was het zo pijnljk dat juist hij initieel Flynn vrijpleite van die contacten, wat natuurlijk vooral gebeurde omdat Pence daar werkelijk geen enkele kennis van had, en toen dat uitkwam was het voor Flynn ook geljk over-en-sluiten)...
Als Pence zou kunnen vallen, zou de hele GOP-elite exit-strategie stuklopen en volgens mij worden dan een hoop personen écht nerveus omdat het dan erg de vraag wordt welke sterke man kan overnemen als Tump ten val gebracht wordt...
Overigens zou het voor Trump misschien ook een defensief trucje kunnen zijn, om te dreigend at als hij valt, hij Pence met zich mee zou kunnen slepen; op een 'apres nous la deluge'-manier)
Bernie zijn beleid zou een revolutie zijn, met ook heerlijk zijn op heel in discussie te zien met Trump (wat dan niet meer het gebeuren jammer genoeg)
Er is in de Amerikaanse grondwet geen enkele provisie voor vroegtijdige verkiezingen. In plaats daarvan is er is een lange lijn van opvolgers die het presidentschap kunnen overnemen, maar dat zijn vrijwel allemaal Republikeinen.C00P schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:35:
[...]
Dat zou nog het beste scenario zijn, nieuwe verkiezingen, hopelijk zijn de democraten dan zo slim om Sanders naar voor te schuiven.
Bernie zijn beleid zou een revolutie zijn, met ook heerlijk zijn op heel in discussie te zien met Trump (wat dan niet meer het gebeuren jammer genoeg)
Er zal hoe dan ook een Republikein in het Witte Huis wonen tot januari 2021.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Er is volgens mij wel een mogelijkheid. Je zou verkiezingen kunnen houden, en de winnaar dan op een post kunnen zetten die in aanmerking komt voor troonopvolging (zoals Minister van BuZa) . En daarna kan de overgang in werking worden gezet door het aftreden van de president en het niet accepteren van de presidentsschap van de tussenliggende posities (Pence en Ryan geloof ik). Je bent dan uiteraard wel afhankelijk van de goodwill van al die tussenliggende personen
. Maar de GOP gaat hier natuurlijk nooit mee akkoord. Dan zou een verkiezing binnen de partij zelf meer voor de hand liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2017 17:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bernie is te oud, zijn kans is geweest. Hij moet zich vol achter een talentvolle jonge politicus scharen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als bij de tussentijdse verkiezingen de Dems de senaat en het huis pakken en tegen die tijd de Russen nog steeds reden voor impeachment zijn, wordt Trump (en Pence) gedumpt. De daaropvolgende is de speaker van het huis (nu Ryan) maar die kan in 2018 zijn vervangen door een democraat.Rannasha schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:41:
Er zal hoe dan ook een Republikein in het Witte Huis wonen tot januari 2021.
Dus dat hoe dan ook zie ik niet zo. Alleen denk ik dat de Dems wel 2 keer nadenken voor ze een president wippen ter faveure van zichzelf. Wellicht dat ze liever de president als dood hout liever handhaven.
Als het echt zo ver komt, dan zorgen de Republikeinen wel dat Trump (en Pence) voor de midterms gedumpt worden. Dat heeft ten eerste het voordeel dat je een Republikein in het Witte Huis houdt, ook al pakken de Democraten de speaker-positie. Ten tweede kweekt het mogelijk goodwill bij de gematigde kiezers en kunnen ze daarmee een bloedbad bij de midterms beperken.Delerium schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:55:
[...]
Als bij de tussentijdse verkiezingen de Dems de senaat en het huis pakken en tegen die tijd de Russen nog steeds reden voor impeachment zijn, wordt Trump (en Pence) gedumpt. De daaropvolgende is de speaker van het huis (nu Ryan) maar die kan in 2018 zijn vervangen door een democraat.
Alsof de nucleaire proeven in de atmosfeer niet erg genoeg waren...matroosoft schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:49:
Voor al die mensen die vóór de verkiezingen zeiden dat we hier toch geen last zouden hebben van Trump:
Kijk, ik ben helemaal niet tegen geo-engineering. Sterker nog, ik denk dat het iets is dat net zoals kernenergie op termijn onvermijdelijk is. De ultieme oplossing voor het klimaatprobleem is uiteindelijk om de hoeveelheid CO2 te reduceren tot onder de 300 ppm, de natuurlijk waarde van de afgelopen miljoenen jaren. Afvangen, omzetten in iets solides en opslaan. CO2 uitstoot reduceren nu is het verminderen van de schade, niet het probleem oplossen.
Wat hier voorgesteld wordt is iets heel anders. Dit is symptoombestrijding zonder de gevolgen te kennen. Verder is dit niet even een experimentje dat je over kan doen als het de eerste keer mislukt. Nee, dan is de halve planeet dood...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je én teveel CO2 uit fossiele brandstoffen blijft uitstoten - niet inzetten op reductie aan de uitstoot-zijde - én tegelijkertijd massaal bossen en oerwoud blijft kappen (natuurlijke CO2-binding), zal vrijwel elke CO2-bindmethode niet gaan voldoen...DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:12:
[...]
Alsof de nucleaire proeven in de atmosfeer niet erg genoeg waren...
Kijk, ik ben helemaal niet tegen geo-engineering. Sterker nog, ik denk dat het iets is dat net zoals kernenergie op termijn onvermijdelijk is. De ultieme oplossing voor het klimaatprobleem is uiteindelijk om de hoeveelheid CO2 te reduceren tot onder de 300 ppm, de natuurlijk waarde van de afgelopen miljoenen jaren. Afvangen, omzetten in iets solides en opslaan. CO2 uitstoot reduceren nu is het verminderen van de schade, niet het probleem oplossen.
Wat hier voorgesteld wordt is iets heel anders. Dit is symptoombestrijding zonder de gevolgen te kennen. Verder is dit niet even een experimentje dat je over kan doen als het de eerste keer mislukt. Nee, dan is de halve planeet dood...
In other news (al 2 dagen oud): Het weinige geduld dat Amerikanen überhaupt met presidenten hebben... is binnen 100 dagen op.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2017 20:21 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wie zegt dat de uitstoot door moet blijven gaan? Dat is de helft van het probleem. De andere helft zijn de waarden reduceren tot pre industriële niveaus.Ramzzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:15:
[...]
Als je én teveel CO2 uit fossiele brandstoffen blijft uitstoten - niet inzetten op reductie aan de uitstoot-zijde - én tegelijkertijd massaal bossen en oerwoud blijft kappen (natuurlijke CO2-binding), zal vrijwel elke CO2-bindmethode niet gaan voldoen...
Ehm... alleen al in de VS, waar extra olievelden en gasvelden worden aangeboord, de infrastructuur wordt dwars door een 'indianenreservaat' aangelegd.DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:20:
[...]
Wie zegt dat de uitstoot door moet blijven gaan? Dat is de helft van het probleem. De andere helft zijn de waarden reduceren tot pre industriële niveaus.
Maar de VS gaat hiermee op middellange en lange termijn zichzelf economisch vernietigen. Je moet nu tenminste aansluiten met de technologische race om er later van te profiteren en je eigen economie op poten te houden. Elke regering met de middelen die ervoor kiest om nu niks te doen of zelfs terug in de tijd te treden, moet ik beschouwen als crimineel incompetent...Ramzzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:22:
[...]
Ehm... alleen al in de VS, waar extra olievelden en gasvelden worden aangeboord, de infrastructuur wordt dwars door een 'indianenreservaat' aangelegd.
Verder kan het over vier jaar al heel anders zijn. Over twee jaar kan het wel als als de Democraten het congres controleren. Trump kan dan niks meer en riskeert hij waarschijnlijk al afzetting, als hij er dan nog zit...
Dus, Nunes, de voorzitter van de onderzoekscommissie naar eventuele Russische banden, je weet wel, die vorige week direct Trump op de hoogte bracht van feiten.
Devin Nunes' meeting with source at White House raises Trump inquiry fears
Devin Nunes' meeting with source at White House raises Trump inquiry fears
Deze vent hoort zo keihard in de bak dat ik er zeker van ben dat de FBI dat voor elkaar gaat krijgen.The embattled House intelligence committee chairman, Devin Nunes, has said he had no choice under classification rules except to view sensitive documents at the White House, a statement likely to intensify speculation that the Trump administration fed Nunes the material.
The documents ostensibly related to intelligence collection on Donald Trump. The source who made them available to Nunes “could not simply put the documents in a backpack and walk them over to the House intelligence committee space”, Nunes’ office said on Monday, addressing the latest twist in a controversy that is now overshadowing the committee’s politically charged investigation into Kremlin interference in the 2016 election.
Dat betoog ik al tijden...DaniëlWW2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:27:
[...]
Maar de VS gaat hiermee op middellange en lange termijn zichzelf economisch vernietigen. Je moet nu tenminste aansluiten met de technologische race om er later van te profiteren en je eigen economie op poten te houden. Elke regering met de middelen die ervoor kiest om nu niks te doen of zelfs terug in de tijd te treden, moet ik beschouwen als crimineel incompetent...
Verder kan het over vier jaar al heel anders zijn. Over twee jaar kan het wel als als de Democraten het congres controleren. Trump kan dan niks meer en riskeert hij waarschijnlijk al afzetting, als hij er dan nog zit...
De schoonzoon van Trump moet voor een Senaatscommissie verschijnen vanwege z'n Russische connecties:
Senaatscommissie wil schoonzoon Trump ondervragen over Rusland
Hij had blijkbaar een ontmoeting met Gorkov, wat zo te lezen geen kleine vis is binnen de kringen rondom Poetin:
Senaatscommissie wil schoonzoon Trump ondervragen over Rusland
Meer in de NYT:Trumps woordvoerder Hope Hicks heeft de ontmoeting bevestigd en gezegd dat er niks is besproken wat niet besproken mocht worden. Ze benadrukte volgens The New York Times ook dat medewerkers van Trumps team tijdens de transitie regelmatig met buitenlandse functionarissen hebben gepraat en dat dat niet ongewoon is.
Hij had blijkbaar een ontmoeting met Gorkov, wat zo te lezen geen kleine vis is binnen de kringen rondom Poetin:
Als er zaken besproken zijn qua financiën rondom de periode van Amerikaanse sancties op Russische financiële instituten dan zit hij, en daarmee waarschijnlijk ook Trump, natuurlijk in de problemen. Verder lijkt deze kwestie maar niet van de rader te verdwijnen voor Trump, maar ontbreekt het tot nu toe ook aan echte doorbraak waardoor het kaartenhuis in elkaar stort.Mr. Gorkov is a graduate of the academy of Federal Security Service of Russia, a training ground for Russian intelligence and security forces. And as the head of Vnesheconombank, Mr. Gorkov presides over a bank whose supervisory board is controlled by members of Mr. Putin’s government, including Prime Minister Dimitri A. Medvedev. It has been used to bail out oligarchs favored by Mr. Putin, as well as to help fund pet projects like the 2014 Winter Olympics in Sochi.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Hoe komt het dan dat die Amerikanen die antibiotica en chlorine praktijken wel accepteren? Zijn daar ook daadwerkelijk negatieve gevolgen van te zien die we in Europa niet kennen?gambieter schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:37:
[...]
Pluimvee (en andere vleesmarkten, en ook gewassen) is uberhaupt een moeilijke sector, en eentje waar je bescherming tegen de VS voor nodig hebt. In Europa mag men geen antibiotica meer gebruiken als groeipromoters, is de chlorine-was van kip ook niet toegestaan, en zijn er ook regels aangaande GMOs. Dat is allemaal niet zo in de VS. Het VK gaat dan ook een groot probleem krijgen met een handelsverdrag met de VS, omdat ze zonder die EU dat niet meer tegen gaan kunnen houden, en de pluimveesector heeft het al erg moeilijk gezien de ontzettend lage winstmarge op kippenvlees en de problemen met voedselveiligheid (Campylobacter, Salmonella etc).
Nu het dan toch over Amerikaanse kippen gaat mag dit filmpje niet achterblijven: Trump en de kippen.
Imho inzichtelijk artikel over waarom Trump's aanhanger z'n leugens schijnbaar geloven:
How the Science of "Blue Lies" May Explain Trump's Support
Het is opvallend dat dit soort groepsprocessen en menselijk gedrag in het algemeen blijkbaar makkelijk uitgebuit worden, maar toch vanuit het oogpunt van het publiek en openbaarheid toch vaak niet worden begrepen.
But there is another explanation that no one seems to have entertained. It is that Trump is telling “blue” lies—a psychologist’s term for falsehoods, told on behalf of a group, that can actually strengthen the bonds among the members of that group.
Blue lies are a different category altogether, simultaneously selfish and beneficial to others—but only to those who belong to your group. As University of Toronto psychologist Kang Lee explains, blue lies fall in between generous white lies and selfish “black” ones. “You can tell a blue lie against another group,” he says, which makes it simultaneously selfless and self-serving. “For example, you can lie about your team's cheating in a game, which is antisocial, but helps your team.”
Dit is natuurlijk een variatie op normaal in/outgroup gedrag van mensen, maar dan in extreme vorm. Leugens worden geaccepteerd als ze er schijnbaar ervoor zorgen dat de eigen ingroup wordt verdedigd tegen aanvallen van buitenaf. D.w.z. waarom zou je de waarheid geloven als die waarheid wordt aangehangen door mensen die zich schijnbaar tegen jouw groep keren?Party identification is so strong that criticism of the party feels like a threat to the self, which triggers a host of defensive psychological mechanisms.
Het is opvallend dat dit soort groepsprocessen en menselijk gedrag in het algemeen blijkbaar makkelijk uitgebuit worden, maar toch vanuit het oogpunt van het publiek en openbaarheid toch vaak niet worden begrepen.
Illustratief voor dat gedrag: Trump lies: 'buy American, hire American...'defiant schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:32:
Imho inzichtelijk artikel over waarom Trump's aanhanger z'n leugens schijnbaar geloven:
[...]
[...]
[...]
Dit is natuurlijk een variatie op normaal in/outgroup gedrag van mensen, maar dan in extreme vorm. Leugens worden geaccepteerd als ze er schijnbaar ervoor zorgen dat de eigen ingroup wordt verdedigd tegen aanvallen van buitenaf. D.w.z. waarom zou je de waarheid geloven als die waarheid wordt aangehangen door mensen die zich schijnbaar tegen jouw groep keren?
100% verifieerbare leugens, die met gejuich worden ontvangen door 'de eigen groep' - die hem er zelf moeiteloos mee om de oren had kunnen slaan.
Ik geloof dat de definitie van aso aardig wordt opgerekt. En is dit volk waar je als politieke tegenstander naar moet luisteren?
En het is tijd voor de volgende aflevering in de serie TrumpGateGhazi (of hoe we het ook willen noemen)...
De "House Intelligence Committee", geleid door Devin Nunes, een onderdeel van het transitie-team van Trump, heeft alle bijeenkomsten deze week afgeblazen. Nunes stond recentelijk nog in de schijnwerpers omdat hij Trump zou hebben bijgepraat over het lopende onderzoek naar de Russische connecties van Trump en z'n team. De top-Democraat in de commissie, Adam Schiff, heeft Nunes opgeroepen om zich terug te trekken van dit onderzoek, maar dat heeft hij geweigerd.
(zie o.a. http://www.independent.co...s-this-week-a7653956.html)
Ondertussen heeft Trump alweer zitten tweeten, dit keer om het congres op te roepen om toch maar weer eens een onderzoek naar Clinton te beginnen. Dit keer vanwege zogenaamde (en allang ontkrachte) banden tussen Clinton en... je raadt het niet... Rusland.
Zie ook: https://twitter.com/realD...status/846533818811080704
Vers van de pers is een bericht van de Washington Post (https://www.washingtonpos...ml?utm_term=.077348b5a9d1) dat voormalig interim minister van justitie ("acting attorney general") Sally Yates door het Witte Huis onder druk zou zijn gezet om niet te getuigen voor de eerder genoemde HIC.
Yates was als A.G. betrokken bij het onderzoek dat heeft geleid tot het opstappen van nationale veiligheidsadviseur Michael Flynn vanwege ongerapporteerde contacten met Rusland. Yates is niet lang na afronding van dat onderzoek door Trump ontslagen.
Overigens is Yates niet van plan gehoor te geven aan de oproep van het Witte Huis:
De "House Intelligence Committee", geleid door Devin Nunes, een onderdeel van het transitie-team van Trump, heeft alle bijeenkomsten deze week afgeblazen. Nunes stond recentelijk nog in de schijnwerpers omdat hij Trump zou hebben bijgepraat over het lopende onderzoek naar de Russische connecties van Trump en z'n team. De top-Democraat in de commissie, Adam Schiff, heeft Nunes opgeroepen om zich terug te trekken van dit onderzoek, maar dat heeft hij geweigerd.
Ondertussen heeft Trump alweer zitten tweeten, dit keer om het congres op te roepen om toch maar weer eens een onderzoek naar Clinton te beginnen. Dit keer vanwege zogenaamde (en allang ontkrachte) banden tussen Clinton en... je raadt het niet... Rusland.
Vers van de pers is een bericht van de Washington Post (https://www.washingtonpos...ml?utm_term=.077348b5a9d1) dat voormalig interim minister van justitie ("acting attorney general") Sally Yates door het Witte Huis onder druk zou zijn gezet om niet te getuigen voor de eerder genoemde HIC.
Yates was als A.G. betrokken bij het onderzoek dat heeft geleid tot het opstappen van nationale veiligheidsadviseur Michael Flynn vanwege ongerapporteerde contacten met Rusland. Yates is niet lang na afronding van dat onderzoek door Trump ontslagen.
Overigens is Yates niet van plan gehoor te geven aan de oproep van het Witte Huis:
Maar die brief door de advocaat van Yates werd snel gevolgd door:Yates’s attorney then sent a letter Friday to McGahn, the White House lawyer, saying that any claim of privilege “has been waived as a result of the multiple public comments of current senior White House officials describing the January 2017 communications. Nevertheless, I am advising the White House of Ms. Yates’ intention to provide information.’’
That same day, Nunes, the panel’s chairman, said he would not go forward with the public hearing that was to feature Yates’s testimony.
Ik heb het zelf net ook gelezen en begint meer op een seizoen House of Cards te lijken.Rannasha schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:37:
En het is tijd voor de volgende aflevering in de serie TrumpGateGhazi (of hoe we het ook willen noemen)...
[...]
Maar die brief door de advocaat van Yates werd snel gevolgd door:
[...]
Ik vraag me echt af hoe lang het nog gaat duren voordat er echt hoog geplaatsten gaan sneuvelen en Trump erin zullen meetrekken. Aan alles voel je dat de boel op springen staat, het wordt met de dag genanter.
First rule of getting out of a hole.... stop digging!Rannasha schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Maar die brief door de advocaat van Yates werd snel gevolgd door:
[...]
Trump en z'n vrienden hebben geen flauw idee hoe ze een politieke brand kunnen blussen. En intussen blijven ze maar olie op het vuur gooien.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dit stukje van de Late Show laat gevat zien hoe Trump zijn vizier op Ryan gezet heeft. Het begint met een tweet van trump die verwijst naar een show op Fox, waar toevallig een rechter het gaat hebben over het onvermijdelijke vertrek van meneer Ryan. Daarna ook nog een ingewijde die moet verdedigen dat dit geen aanval op Ryan was, rightMiki schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:44:
[...]
Ik heb het zelf net ook gelezen en begint meer op een seizoen House of Cards te lijken.
Ik vraag me echt af hoe lang het nog gaat duren voordat er echt hoog geplaatsten gaan sneuvelen en Trump erin zullen meetrekken. Aan alles voel je dat de boel op springen staat, het wordt met de dag genanter.
https://www.youtube.com/w...Cw&feature=youtu.be&t=363
Trump denkt dat kolen goed is voor de maatschappij en gaat kolencentrales weer aanslingeren. "Opwarming van de aarde is een leugen die ons banen kost." Streep door Clean Power Plan.
http://nos.nl/artikel/216...e-oorlog-tegen-kolen.html
http://nos.nl/artikel/216...-klimaat-kaartenhuis.html
Een rechter? Je bedoelt die fake Judge Judy?Verwijderd1 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:07:
[...]
Dit stukje van de Late Show laat gevat zien hoe Trump zijn vizier op Ryan gezet heeft. Het begint met een tweet van trump die verwijst naar een show op Fox, waar toevallig een rechter het gaat hebben over het onvermijdelijke vertrek van meneer Ryan. Daarna ook nog een ingewijde die moet verdedigen dat dit geen aanval op Ryan was, right.
https://www.youtube.com/w...Cw&feature=youtu.be&t=363
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
He he. Die kolencentrales die failliet zijn gegaan omdat ze minder economisch zijn gebleken als de nieuwere en modernere gasgestookte centrales? Dat is net zo waarschijnlijk als de wederopstanding van de papierindustrie in (vooral) Maine. Oh die was ook voornamelijk kolengestookt.matroosoft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:24:
Trump denkt dat kolen goed is voor de maatschappij en gaat kolencentrales weer aanslingeren. "Opwarming van de aarde is een leugen die ons banen kost." Streep door Clean Power Plan.
Trumponomics... retry what didn't work the last time either.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dat, maar dan de republikeinse variant https://en.wikipedia.org/wiki/Jeanine_Pirro. Het gaat om wat er gezegd wordt in combinatie met de tweet van Trump, die oproept ernaar te kijken. Als je naar de tweet zelf kijkt zie je dat een aantal mensen dit ook wel doorhebben (Ryan in een slecht daglicht plaatsen, alsof Ryan daar hulp bij nodig heeftYakuzA schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:05:
[...]
Een rechter? Je bedoelt die fake Judge Judy?

Link naar de tweet https://twitter.com/realD...status/845646761704243200.
“The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results”Killjoy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:14:
Nu trump het Obama beleid voor het klimaat terug draait, zullen we hem niet een factuur sturen voor het ophogen van de dijken en het aanpassen van de Maeslantkering, Oosterscheldekering etc.?
Ik pleit er meer voor dat de naam voor de "Zesde Grote Uitsterving" naar Trump vernoemd wordt.
Dit inderdaad.Killjoy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:14:
[...]
He he. Die kolencentrales die failliet zijn gegaan omdat ze minder economisch zijn gebleken als de nieuwere en modernere gasgestookte centrales? Dat is net zo waarschijnlijk als de wederopstanding van de papierindustrie in (vooral) Maine. Oh die was ook voornamelijk kolengestookt.
Een krant had een rondgang gedaan bij de CEOs van de 100 grootste energieproducenten een geen van allen waren ze van plan om nu significant meer kolen toe te voegen aan hun energie mix. Het is geen interessante propositie meer.
Overigens zijn de meeste banen in de kolenindustrie verdwenen door de verregaande automatisering en niet doordat de vraag enorm is teruggedrongen.
En de overschakeling van ondergrondse mijnbouw naar dagbouw. Zie ook dit artikel van AxiosJackBol schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:08:
[...]
Dit inderdaad.
Een krant had een rondgang gedaan bij de CEOs van de 100 grootste energieproducenten een geen van allen waren ze van plan om nu significant meer kolen toe te voegen aan hun energie mix. Het is geen interessante propositie meer.
Overigens zijn de meeste banen in de kolenindustrie verdwenen door de verregaande automatisering en niet doordat de vraag enorm is teruggedrongen.
[ Voor 20% gewijzigd door Killjoy op 29-03-2017 09:18 ]
Was ze trouwens dronken of doet/praat ze altijd zo? Serieuze vraag. Ze kwam erg, eh, apart over...Verwijderd1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:35:
[...]
Dat, maar dan de republikeinse variant https://en.wikipedia.org/wiki/Jeanine_Pirro. Het gaat om wat er gezegd wordt in combinatie met de tweet van Trump, die oproept ernaar te kijken.
Nog even los van haar Ryan-bash: Trump wordt door haar ook weggezet als een onwetend klein kind.
[ Voor 11% gewijzigd door Jiffy op 29-03-2017 09:25 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Bye bye Privacy:
http://nos.nl/artikel/216...van-klanten-verkopen.html
Internetproviders in de VS mogen de browse-geschiedenis en het app-gebruik van hun klanten zonder toestemming gaan verkopen. Na de Senaat is ook het Huis van Afgevaardigden vannacht akkoord gegaan met het terugdraaien van een regel uit het Obama-tijdperk.
De Federale Communicatiecommissie (FCC) had vorig jaar bepaald dat de privégegevens alleen mogen worden verkocht met toestemming van mensen. Het ongedaan maken van deze regel ligt nu bij Donald Trump; adviseurs van de president verwachten dat hij de intrekking zal ondertekenen.
De privacy is sowieso al problematisch door facebook, google, etc, maar nu komt er nog een flinke schep bovenop dankzij de republikeinen en hun kapitalisme.
Internetproviders in de VS mogen de browse-geschiedenis en het app-gebruik van hun klanten zonder toestemming gaan verkopen. Na de Senaat is ook het Huis van Afgevaardigden vannacht akkoord gegaan met het terugdraaien van een regel uit het Obama-tijdperk.
De Federale Communicatiecommissie (FCC) had vorig jaar bepaald dat de privégegevens alleen mogen worden verkocht met toestemming van mensen. Het ongedaan maken van deze regel ligt nu bij Donald Trump; adviseurs van de president verwachten dat hij de intrekking zal ondertekenen.
De privacy is sowieso al problematisch door facebook, google, etc, maar nu komt er nog een flinke schep bovenop dankzij de republikeinen en hun kapitalisme.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
En ondertussen heeft Nunes het onderzoek naar de links tussen de Trump-campagne en Rusland feitelijk stil gelegd. Hij heeft alle afspraken afgezegd, want er moet eerst een besloten verhoor komen van Comey (FBI) en Rogers (NSA). Die mensen zijn wel uitgenodigd, maar er zijn geen datum en tijd afgesproken.
Alle tijd dus om rustig niets te doen en met Ryan en Trump te overleggen hoe het verder gestagneerd kan worden.
Alle tijd dus om rustig niets te doen en met Ryan en Trump te overleggen hoe het verder gestagneerd kan worden.
En te voorkomen dat Sally Yates uit de school klapt.mr_obb schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:46:
En ondertussen heeft Nunes het onderzoek naar de links tussen de Trump-campagne en Rusland feitelijk stil gelegd. Hij heeft alle afspraken afgezegd, want er moet eerst een besloten verhoor komen van Comey (FBI) en Rogers (NSA). Die mensen zijn wel uitgenodigd, maar er zijn geen datum en tijd afgesproken.
Cui bono. Wie heeft daar baat bij? Om te beginnen het bedrijf waar Robert Mercer al zo lang hard aan de weg voor doet timmeren - om menselijk gedrag voor zowel individu als groep beheersbaar en stuurbaar te maken, in dienst van zijn grote visie voor afbraak van bestel.Salvatron schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:32:
Bye bye Privacy:
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het is wel heel frappant eigenlijk, een beetje een soort subtiele (maar-dan-niet) hint richting, tja, Twitter dan toch. Terwijl hij zélf nog naast Ryan blijft staan, en ook achteraf het witte huis het gooit op toeval.Verwijderd1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:35:
[...]
Dat, maar dan de republikeinse variant https://en.wikipedia.org/wiki/Jeanine_Pirro. Het gaat om wat er gezegd wordt in combinatie met de tweet van Trump, die oproept ernaar te kijken. Als je naar de tweet zelf kijkt zie je dat een aantal mensen dit ook wel doorhebben (Ryan in een slecht daglicht plaatsen, alsof Ryan daar hulp bij nodig heeft).
Link naar de tweet https://twitter.com/realD...status/845646761704243200.
Toch is het ook wel weer komisch om te zien hoe Trump met die tegenslag omgaat. De democraten werkten niet mee om een door Obama zwaargevochten wet voor elkaar te smurfen te cancellen, gek toch?
Ik heb echt hard gelachen met The Late Show om het statement van Trump: I never said repeal and replace in the first 64 days, you all heard my speeches, gevolgd door een relatief erg lange compilatie van Trump die keer op keer zegt hoe hij en de republikeinen Obamacare direct zullen intrekken en vervangen.
De voorspelling dat een Trump-administration leuke TV op zou leveren is imho wel spot on geweest.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 29-03-2017 11:19 ]
Bizar! Het gaat er dus om hoe rechtse miljardairs zoals Robert Mercer de US en de rest van de wereld naar hun hand proberen te zetten (ook de broers Koch etc zullen dit proberen neem ik aan). Dit wordt dan gedaan door social mediaVirtuozzo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Cui bono. Wie heeft daar baat bij? Om te beginnen het bedrijf waar Robert Mercer al zo lang hard aan de weg voor doet timmeren - om menselijk gedrag voor zowel individu als groep beheersbaar en stuurbaar te maken, in dienst van zijn grote visie voor afbraak van bestel.
https://www.theguardian.c...donald-trump-nigel-farage
The other people interested in Bollen’s work are those who want not only to measure public sentiment, but to change it. Bollen’s research shows how it’s possible. Could you reverse engineer the national, or even the global, mood? Model it, and then change it?
“It does seem possible. And it does worry me. There are quite a few pieces of research that show if you repeat something often enough, people start involuntarily to believe it. And that could be leveraged, or weaponised for propaganda. We know there are thousands of automated bots out there that are trying to do just that.”
Het lijkt erop dat veel rechtse amerikanen (Breitbart-lezers, evangelical conservatives) volledig gevangen zitten in de anti-klimaatverandering-propaganda van oliemaatschappijen, en de rechtse (kapitalistische) propaganda van de republikeinen, die zullen vatbaar zijn voor dit soort manipulaties aangezien wat ze zeggen een kopie lijkt te zijn van wat rechtse steenrijke kapitalisten willen.
De steenrijke kapitalisten gebruiken dus kunstmatige intelligenties die facebook etc doorzoeken, en vervolgens internet bombarderen met rechtse propaganda, en de gevestigde media (CNN, BBC) aanvallen door ze in diskrediet te brengen door te roepen hoe subjectief en fake ze zijn, en hoe bevooroordeeld ze wel niet zijn (iets wat Trump de hele tijd doet), en iets wat rechtse amerikanen na-papegaaien. Dat doen ze o.a. door op de emoties te werken, zoals bijv. bij de Brexit en bij de Trump-verkiezing.
We’re not quite in the alternative reality where the actual news has become “FAKE news!!!” But we’re almost there.
Zie ook:
defiant in "Big Data and Psychographics Cambridge Analytica"
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik zou het oprecht niet weten. Het blijft wel Fox, dus alles moet extra gedramatiseerd worden natuurlijk.Jiffy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Was ze trouwens dronken of doet/praat ze altijd zo? Serieuze vraag. Ze kwam erg, eh, apart over...
Nog even los van haar Ryan-bash: Trump wordt door haar ook weggezet als een onwetend klein kind.
Het is heel vreemd inderdaad, hij heeft dus serieus nagedacht om dit naar zijn achterban te communiceren. Bij z'n andere tweets kan je nog zeggen dat het impulsief gaat, vanuit een bepaalde emotie in reactie op wat hij op tv ziet. Nu ik erover nadenk zou dat hier ook nog kunnen, ofwel is het strategisch en wist hij waar het over zou gaan, ofwel heeft hij een aankondiging op tv gezien en is vanuit daar gaan tweeten. In beide gevallen best zorgelijk, als hij zich persoonlijk met dit soort roddeltelevisie bezighoudt.Cyphax schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:17:
[...]
Het is wel heel frappant eigenlijk, een beetje een soort subtiele (maar-dan-niet) hint richting, tja, Twitter dan toch. Terwijl hij zélf nog naast Ryan blijft staan, en ook achteraf het witte huis het gooit op toeval.
Volgens de Wikipedia pagina van die mevrouw heeft Trump in 2006 ook al gedoneerd aan haar campagne voor iets in NY, en zij heeft Trump openlijk gesteund voor president, ze kennen elkaar dus wel.
Eigenlijk de enige manier om die mensen uit hun bubble te krijgen is ze te bombarderen met dezelfde methode: fundraising en dan met veel geld sociale media campagnes gericht op juist die doelgroep. Het is maar hoeveel geld je erin stopt, wat ze het meest zullen zien. Helaas moet je dan wel opboxen tegen die oliemaatschappijen, die enorme budgetten hebben voor het creëren van een positief imago.Salvatron schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Bizar! Het gaat er dus om hoe rechtse miljardairs zoals Robert Mercer de US en de rest van de wereld naar hun hand proberen te zetten (ook de broers Koch etc zullen dit proberen neem ik aan). Dit wordt dan gedaan door social media
https://www.theguardian.c...donald-trump-nigel-farage
The other people interested in Bollen’s work are those who want not only to measure public sentiment, but to change it. Bollen’s research shows how it’s possible. Could you reverse engineer the national, or even the global, mood? Model it, and then change it?
“It does seem possible. And it does worry me. There are quite a few pieces of research that show if you repeat something often enough, people start involuntarily to believe it. And that could be leveraged, or weaponised for propaganda. We know there are thousands of automated bots out there that are trying to do just that.”
Het lijkt erop dat veel rechtse amerikanen (Breitbart-lezers, evangelical conservatives) volledig gevangen zitten in de anti-klimaatverandering-propaganda van oliemaatschappijen, en de rechtse (kapitalistische) propaganda van de republikeinen, die zullen vatbaar zijn voor dit soort manipulaties aangezien wat ze zeggen een kopie lijkt te zijn van wat rechtse steenrijke kapitalisten willen.
De steenrijke kapitalisten gebruiken dus kunstmatige intelligenties die facebook etc doorzoeken, en vervolgens internet bombarderen met rechtse propaganda, en de gevestigde media (CNN, BBC) aanvallen door ze in diskrediet te brengen door te roepen hoe subjectief en fake ze zijn, en hoe bevooroordeeld ze wel niet zijn (iets wat Trump de hele tijd doet), en iets wat rechtse amerikanen na-papegaaien. Dat doen ze o.a. door op de emoties te werken, zoals bijv. bij de Brexit en bij de Trump-verkiezing.
We’re not quite in the alternative reality where the actual news has become “FAKE news!!!” But we’re almost there.
Zie ook:
defiant in "Big Data and Psychographics Cambridge Analytica"
Federale rechter Hawaï zet inreisverbod Trump definitief stop
Ik vraag me echt af hoe zo'n rechter hier nou mee omgaat. Zit 'ie bijna handenwrijvend en juichend z'n order te schrijven omdat 'ie iets heeft gezien waarmee hij dat decreet kan verwerpen, of ligt 'ie nachtenlang wakker en af te wegen of hij nou echt wel tegen Potus in moet gaan of maar moet negeren dat 'ie gapende gaten in de redenering heeft gezien.
Ik vraag me echt af hoe zo'n rechter hier nou mee omgaat. Zit 'ie bijna handenwrijvend en juichend z'n order te schrijven omdat 'ie iets heeft gezien waarmee hij dat decreet kan verwerpen, of ligt 'ie nachtenlang wakker en af te wegen of hij nou echt wel tegen Potus in moet gaan of maar moet negeren dat 'ie gapende gaten in de redenering heeft gezien.
Ondertussen moet Trump voor 29 april z'n budget erdoor hebben:
Die AHCA was daar wel een onderdeel van, en dat onderdeel vervalt, met weer gevolgen voor dit grote plaatje. Er komt ook nog een tax reform aan, dat moet ook nog worden goedgekeurd en dat zou een stuk complexer zijn dan AHCA. "Who knew health care would be this complicated?" springs to mind...Congress must pass and the President must sign a spending bill that authorizes federal funding to succeed a current temporary spending bill, known as a continuing resolution, the current version of which expires on April 28.
The process of framing a bill to do so threatens to expose exactly the same Republican Party fissures between ultra-conservative members and more moderate GOP lawmakers ripped open by the Obamacare duel.
En dan heb je ook nog de kwestie-Rusland. Er liggen nog wel wat beren op de weg voor Trump. Ik krijg bijna medelijden met 'm."If you think this is complicated and controversial, wait until we get into tax reform," Rep. Mario Diaz-Balart, R-Florida, said of the health care process.
Een government shutdown is wat je veel leest op fora en kranten. En dat dus de 29ste van April, tenzij hij een huzarenstukje doet en de oppositie van zijn eigen partij uitsluit.
Maar een overheid op slot laten gaan op je 100ste dag als president zou wel een passend cadeau zijn.
Maar een overheid op slot laten gaan op je 100ste dag als president zou wel een passend cadeau zijn.
Volgens mij is er nauwelijks een Amerikaanse jurist te vinden die vooraf aan gaf dat het überhaupt een kans had, afgezien van de juristen in dienst van Trump. Ik ben geen expert op dit gebied in de VS maar mijn juridisch onderbuikgevoel gaf het ook weinig kans, hoewel de rechterlijke macht ook een beetje politiek is in de VS. Ik denk dat een rechter eerder opzoek is gegaan naar argumenten om het wel te handhaven dan om het niet te handhaven, want het veiligheidsargument is gewoon erg zwak en de discriminerende lucht heel sterk.anboni schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:22:
Federale rechter Hawaï zet inreisverbod Trump definitief stop
Ja zo'n mogelijke shutdown is inderdaad waar die datum over gaat. Zo'n shutdown is al niet uniek, en deze president lijkt het moeilijker te hebben dan andere presidenten tot dusverre.Delerium schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:32:
Een government shutdown is wat je veel leest op fora en kranten. En dat dus de 29ste van April, tenzij hij een huzarenstukje doet en de oppositie van zijn eigen partij uitsluit.
Ik zit me even af te vragen wat voor de Amerikanen beter zou zijn. Wel of niet op slot. Ik weet niet precies wat het zou betekenen als de boel wél op slot gaat.
Het klopt ook gewoon niet. De argumentatie is "daar komen terroristen vandaan" en dan staan er landen op de lijst waarvanuit geen mensen ooit een aanslag hebben gepleegd in de VS, maar er staan geen landen op waar wél mensen vandaan zijn komen die een aanslag hebben gepleegd (zoals Saudi Arabië). Het klopt gewoon niet. Het is toch ook niet met droge ogen goed te keuren zo? IMHO doet dit zichzelf helemaal aan.ph4ge schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Ik denk dat een rechter eerder opzoek is gegaan naar argumenten om het wel te handhaven dan om het niet te handhaven, want het veiligheidsargument is gewoon erg zwak en de discriminerende lucht heel sterk.
[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 30-03-2017 09:52 ]
En als we die logica zouden doortrekken dan zouden veel westerse landen, waaronder de VS, met reisverboden te maken krijgen omdat juist daar veel terroristen vandaan komen (meeste Moslims zijn geboren in het land waar ze de aanslag plegen, maar ook niet Moslims plegen aanslagen)Cyphax schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:
Het klopt ook gewoon niet. De argumentatie is "daar komen terroristen vandaan" en dan staan er landen op de lijst waarvanuit geen mensen ooit een aanslag hebben gepleegd in de VS, maar er staan geen landen op waar wél mensen vandaan zijn komen die een aanslag hebben gepleegd (zoals Saudi Arabië). Het klopt gewoon niet. Het is toch ook niet met droge ogen goed te keuren zo? IMHO doet dit zichzelf helemaal aan.
Interessante vraag. Nu is het voor een weldenkend mens onmogelijk om je in te leven in de gedachtengang van een jurist, maar je mag toch wel aannemen dat het gaat om een professional. Het is ook aan een rechter om de scheiding der machten te bewaken (iets wat overigens de wetgevende en uitvoerende macht ook horen te doen), en als iets juridisch niet mag, dan moet de president eerst de volksvertegenwoordiging de wet laten aanpassen voordat het wel mag. Dat een rechter die taak naar behoren uitvoert zal hem wel een goed gevoel geven, en daar lijkt me niks mis mee.anboni schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:22:
Ik vraag me echt af hoe zo'n rechter hier nou mee omgaat.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Hopelijk doen de democraten hier niet aan mee, gezien hun eigen verleden met de republikeinse blokkade indertijd. Maar als het gat echt gapend groot is kunnen ze niet anders.Delerium schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:32:
Dit dus.
In eerste instantie worden er reservepotjes gebruikt om noodzakelijke betalingen te doen. Die zijn echter per definitie eindig en weten de situatie niet meer dan een aantal weken te rekken. Vervolgens vallen er steeds meer overheidsdiensten uit: ambtenaren worden naar huis gestuurd omdat ze niet meer betaald worden. Dat is allebei tijdens Obama ook gebeurd.Cyphax schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:
[...]
Wel of niet op slot. Ik weet niet precies wat het zou betekenen als de boel wél op slot gaat.
De laatste stap is dat aflossingen en rentebetalingen op openstaande schulden niet meer betaald kunnen worden. De VS zijn dan officieel failliet en dat kan nog wel eens voor de nodige schokgolven in de financiële wereld gaan zorgen.
Ik ben héél benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen. Mijn onderbuik zegt "laat Trump maar lekker zweten". M'n hoofd is daarentegen een stúk pragmatischer.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Dat klinkt niet goed! Dan hoop ik maar dat dat niet gebeurt. Mijn onderbuik vindt het ook fijn om Trump het deksel op z'n neus te zien krijgen, maar diezelfde onderbuik wil dat niet ten koste van de Amerikanen laten gaan.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:05:
[...]
In eerste instantie worden er reservepotjes gebruikt om noodzakelijke betalingen te doen. Die zijn echter per definitie eindig en weten de situatie niet meer dan een aantal weken te rekken. Vervolgens vallen er steeds meer overheidsdiensten uit: ambtenaren worden naar huis gestuurd omdat ze niet meer betaald worden. Dat is allebei tijdens Obama ook gebeurd.
De laatste stap is dat aflossingen en rentebetalingen op openstaande schulden niet meer betaald kunnen worden. De VS zijn dan officieel failliet en dat kan nog wel eens voor de nodige schokgolven in de financiële wereld gaan zorgen.
Ik ben héél benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen. Mijn onderbuik zegt "laat Trump maar lekker zweten". M'n hoofd is daarentegen een stúk pragmatischer.
Uiteindelijk is zowel GOP als DEM pragmatisch genoeg om op het allerlaatste moment toch een kruisje te zetten. Maar ja. Trump he. Die kent maar 1 modus: double down en escalatie. Bovendien heeft hij als zakenman een verleden van faillissementen. Als hem niet duidelijk gemaakt kan worden dat een failliet VS iets ernstiger is dan een failliet casino, dan kan het zomaar eens verkeerd aflopen.Cyphax schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:13:
[...]
Dat klinkt niet goed! Dan hoop ik maar dat dat niet gebeurt. Mijn onderbuik vindt het ook fijn om Trump het deksel op z'n neus te zien krijgen, maar diezelfde onderbuik wil dat niet ten koste van de Amerikanen laten gaan.
Dit dus.
Dat vraag ik me af. Er zit een subgroep GOP (freedom causus) die nog steeds in hun nee-fase zitten en vast iedere vorm van begroting wegstemmen, puur omdat hun ideaal geen overheid is. Voor hun werkte dat en Obamacare vervangen is uiteindelijk niet gelukt door precies deze groep (het ging niet ver genoeg).FunkyTrip schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Uiteindelijk is zowel GOP als DEM pragmatisch genoeg om op het allerlaatste moment toch een kruisje te zetten
Dit is dus de groep die Boehner vorige keer tot aftreden dwong zodat iig de begroting veilig kon passeren (waarna Ryan nieuwe speakers werd). De groep is zo diehard No geworden, dat ze vast de komende dingen ook allemaal wegstemmen.
Dan is er toch een probleem: Trump is zo agressief geweest tegenover de Democraten (en sloopt zo structureel alles wat Obama deed), dat het best lastig wordt om een goede deal te sluiten met de dems, voor wat dan ook. En dan heb je dus in feite drie partijen in de senaat die allemaal geen meerderheid hebben, maar welk elkaar kunnen gijzelen tot en met. De democraten zullen momenteel vast goed nadenken of ze Trump's begroting willen redden zodat de USA an sich geen problemen gaat krijgen. Trump, maar ook democratische kiezers laten inmiddels goed merken dat de Dems beter hun poot stijf kunnen houden.
* Delerium denkt dat de ruil goedkeuring mits afstand van Bannon/Ivanka/Kusher een mooie package deal zal zijn.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Men heeft ondanks de eerdere acties van de GOP ze toch de macht gegeven en nu zal men door de pijn heen moeten. Stemmen komt met consequenties.Cyphax schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:13:
Dat klinkt niet goed! Dan hoop ik maar dat dat niet gebeurt. Mijn onderbuik vindt het ook fijn om Trump het deksel op z'n neus te zien krijgen, maar diezelfde onderbuik wil dat niet ten koste van de Amerikanen laten gaan.
En het is niet alleen Trump, zijn aanpak en zijn nepotisme. De kanker zitveel dieper in de politiek, met complete nutcases als Lamar Smith.
Ik zit me dus af te vragen waarom de Democraten mee zouden werken. De enige reden die ik kan verzinnen is 'het is slecht voor het land als we het niet doen'. Met instemmen steunen ze Trump echter, al is het impliciet, en of dát nu goed is voor het land waag ik ernstig te betwijfelen.
Ik zie dit als een serieus dilemma voor een fors aantal Democraten.
Trump heeft ook zo'n religie gemaakt van zichzelf als deal maker dat alleen daarom de meeste mensen er al geen zin meer in hebben.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:
Ik zit me dus af te vragen waarom de Democraten mee zouden werken. De enige reden die ik kan verzinnen is 'het is slecht voor het land als we het niet doen'. Met instemmen steunen ze Trump echter, al is het impliciet, en of dát nu goed is voor het land waag ik ernstig te betwijfelen.
Aan de andere kant, als je bijv. het klimaat kan redden als compromis is het ergens ook weer win-win.
'het is slecht voor het land als we het niet doen' is wel een redelijke understatement. Het begint daarmee, maar het wordt hoe langer het duurt hoe slechter.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:
Imho is het enige wat je serieus kan doen als je echt niet wil meewerken om een impeachment vragen. Dan is er nog hoop op een nieuwe president en een goede uitkomst (alhoewel je daar wel voor 29-4 mee mag beginnen), maar "nee" blijven stemmen hierop betekent gewoon dat het steeds slechter wordt.
"Nee" blijven stemmen is gewoon een onhoudbare positie. Ooit zal je moeten toegeven.
De Republikeinen (iig een substantieel deel daarvan) stemmen al zo ongeveer acht jaar "nee" en gaan daar tot op de dag van vandaag mee door, dus ik ben benieuwd wanneer het "toegeven" begint...Gomez12 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:20:
"Nee" blijven stemmen is gewoon een onhoudbare positie. Ooit zal je moeten toegeven.
Maar het wordt dan wel erg makkelijk om ze te chanteren. Het is ook de verantwoordelijkheid van trump om met iets passeerbaars te komen op gegeven moment.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:
Ik denk dat de Democraten zullen moeten meebuigen. Een shutdown is simpelweg in het voordeel van veel Republikeinen. Geen uitgaven meer kunnen doen, dus ook geen oplopende staatsschuld en effectief geen federale overheid meer, dat is de droom van de Theaparty...
Voor Trump en de gematigde Republikeinen is het een nachtmerrie. Voor Trump omdat hij zo helemaal geen beleid kan voeren en compromissen zal moeten sluiten met de Democraten, die dan behoorlijk wat kunnen binnenhalen en ook even flink terug kunnen slaan. Voor de gematigde Republikeinen is het al helemaal pijnlijk. Eigen partij is vijandig overgenomen door Trump en een deel van de partij is puur destructief bezig. Ze kunnen zo niks anders doen dan samenwerken met de Democraten en veel slikken.
Dat zou eventueel ook nog een route kunnen zijn om Trump af te zetten, ware het niet dat de gemiddelde Republikein dan in gewetensbezwaar komt tussen landsbelang, partijbelang, eigenbelang en simpelweg gezond verstand...
Voor Trump en de gematigde Republikeinen is het een nachtmerrie. Voor Trump omdat hij zo helemaal geen beleid kan voeren en compromissen zal moeten sluiten met de Democraten, die dan behoorlijk wat kunnen binnenhalen en ook even flink terug kunnen slaan. Voor de gematigde Republikeinen is het al helemaal pijnlijk. Eigen partij is vijandig overgenomen door Trump en een deel van de partij is puur destructief bezig. Ze kunnen zo niks anders doen dan samenwerken met de Democraten en veel slikken.
Dat zou eventueel ook nog een route kunnen zijn om Trump af te zetten, ware het niet dat de gemiddelde Republikein dan in gewetensbezwaar komt tussen landsbelang, partijbelang, eigenbelang en simpelweg gezond verstand...
Trumpcare, de grote vermogens krijgen tax cuts.
Dus heb je veel geld, je pakt een Trumpcare plan en je krijgt een hoop geld ervoor?
Of zie ik dat fout?
Dus heb je veel geld, je pakt een Trumpcare plan en je krijgt een hoop geld ervoor?
Of zie ik dat fout?
Maar Trump is niet van het toegeven. His way or the high way (in veel gevallen dus niet his way) is 70 jaar lang zijn taktiek geweest. Hij gaat dus met een door Democraten onmogelijk goed te keuren plan komen en ze de schuld geven als ze er niet mee akkoord gaan.Cyphax schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:29:
[...]
Maar het wordt dan wel erg makkelijk om ze te chanteren. Het is ook de verantwoordelijkheid van trump om met iets passeerbaars te komen op gegeven moment.
En Breitbart & co zal dit verspreiden zodat de Democraten voor 40% van de Amerikanen ook daadwerkelijk schuld hebben. Ze hadden immers in moeten gaan op de eisen van de grote leider.
Dit dus.
Als ze wel akkoord gaan, dan krijg je straks wat er met de PvdA gebeurde vrees ik een beetje. In het landsbelang (begrijpelijk) meebuigen, door het volk afgestraft worden voor wanstaltig beleid. Het kan toch niet zo binair zijn dat ze aardig in de aap gelogeerd zijn, wat ze ook doen? Ze doen helemaal niks, de republikeinen zijn aan het klooien. Dat ze maar voorkomen dat de republikeinen dat succesvol spinnen. Dat zou een mooie zijn...FunkyTrip schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:26:
[...]
Maar Trump is niet van het toegeven. His way or the high way (in veel gevallen dus niet his way) is 70 jaar lang zijn taktiek geweest. Hij gaat dus met een door Democraten onmogelijk goed te keuren plan komen en ze de schuld geven als ze er niet mee akkoord gaan.
En Breitbart & co zal dit verspreiden zodat de Democraten voor 40% van de Amerikanen ook daadwerkelijk schuld hebben. Ze hadden immers in moeten gaan op de eisen van de grote leider.
De Democraten 'moeten' natuurlijk helemaal niks. En als Trump de Democraten nodig heeft om een shutdown te voorkomen, moet hij natuurlijk vandaag niet zo'n tweet versturen waarin hij zowel de Freedom Caucus als de Democraten de oorlog verklaart. Hij is dus duidelijk een meerderheid aan tegenstemmers aan 't kweken. Erg handig van 'm.DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:30:
Ik denk dat de Democraten zullen moeten meebuigen.

Voor het land zou het rampzalig zijn als de federale overheid maandenlang stil zou komen te liggen. De Democraten zullen daar veel gevoeliger voor zijn dat de Republikeinen.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:03:
[...]
De Democraten 'moeten' natuurlijk helemaal niks. En als Trump de Democraten nodig heeft om een shutdown te voorkomen, moet hij natuurlijk vandaag niet zo'n tweet versturen waarin hij zowel de Freedom Caucus als de Democraten de oorlog verklaart. Hij is dus duidelijk een meerderheid aan tegenstemmers aan 't kweken. Erg handig van 'm.

De democraten zullen best wel een paar dingen kunnen toegeven, maar ze gaan dan gewoon strategisch zijn. Niet a la GOP alles blokkeren maar alleen wat ze zelf nog leuk vinden en niet als winst voor Trump kan worden gezien, en ook de publiciteit sturen. Pak de popcorn er maar bij.DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:42:
Voor het land zou het rampzalig zijn als de federale overheid maandenlang stil zou komen te liggen. De Democraten zullen daar veel gevoeliger voor zijn dat de Republikeinen.
En ik denk dat het wel mee valt met die gevoeligheid. Ze kunnen heel goed de kaart spelen dat Trump op zijn eigen woorden en beloften gaan quoten.
Ik snap wat je bedoelt en ben het daar ook deels mee eens, maar ik denk dat de Democraten wel eens konden beseffen dat linksom of rechtsom het land screwed is met Trump als president. Als ze met 'm meewerken, zijn ze fucked. Als ze dat niet doen, zijn ze dat ook. Hou er daarnaast rekening mee dat ze dik 7 jaar lang elk moment geblokkeerd zijn door de Republikeinen. En dan zou je mee moeten werken met Trump omdat ie dat ineens nodig heeft? Dan liever de lucht in...DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:42:
[...]
Voor het land zou het rampzalig zijn als de federale overheid maandenlang stil zou komen te liggen. De Democraten zullen daar veel gevoeliger voor zijn dat de Republikeinen.
Interessant sociaal experiment, iig...

Maar ze zouden er wel een ding uit kunnen halen, de paar benodigde stemmen in het congres voor als het Ruslandonderzoek eens wat meer fundamentele onthullingen brengt.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:51:
[...]
Ik snap wat je bedoelt en ben het daar ook deels mee eens, maar ik denk dat de Democraten wel eens konden beseffen dat linksom of rechtsom het land screwed is met Trump als president. Als ze met 'm meewerken, zijn ze fucked. Als ze dat niet doen, zijn ze dat ook. Hou er daarnaast rekening mee dat ze dik 7 jaar lang elk moment geblokkeerd zijn door de Republikeinen. En dan zou je mee moeten werken met Trump omdat ie dat ineens nodig heeft? Dan liever de lucht in...
Interessant sociaal experiment, iig...
Verwijderd
Vergeet niet de weg die Trump naar het presidentschap heeft gebracht. Als alles bij herhaling op de democraten wordt geschoven, en dat via de juiste kanalen wordt ingebracht, dan gaat het niet om feiten. Dat die feiten niet tellen is al meermaals bewezen.Jiffy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:03:
[...]
De Democraten 'moeten' natuurlijk helemaal niks. En als Trump de Democraten nodig heeft om een shutdown te voorkomen, moet hij natuurlijk vandaag niet zo'n tweet versturen waarin hij zowel de Freedom Caucus als de Democraten de oorlog verklaart. Hij is dus duidelijk een meerderheid aan tegenstemmers aan 't kweken. Erg handig van 'm.
Als er niet een beweging komt die zich actief binnen de ontvangstkanalen gaat bewegen om te groeperen en constructief te organiseren, dan is er niets wat de Trumpstemmers tegenhoudt om in de toekomst alleen maar zwaarder daarvoor te kiezen.
Hij gooit het echter niet (alleen) op de Democraten, hij gooit het ook op (een deel van) de Republikeinen. Dat moet ie lekker zelf weten, maar op deze manier krijgt hij dus gewoon geen van beiden mee. Die Freedom Caucus zal niet snel instemmen met het verhogen van het schuldenplafond, zeker niet nu ze bloed hebben geroken bij Trump. Dan zou hij dus de Democraten mee moeten krijgen. Nou, ook dat is nog maar de vraag: als ze niet instemmen, geeft hij ze de schuld omdat ze niet instemmen. Als ze wel instemmen, gaat Trump met de eer strijken.
Waarom zouden ze dan instemmen?
Waarom zouden ze dan instemmen?
Hoppa. Mike Flynn flipt (zoals verwacht):
https://www.wsj.com/artic...unity-1490912959?mod=e2tw
Ai ai ai!
Dit is dus een linkdrop. Hier bij AWM verwachten we iets meer inzet in je reacties, zoals een toelichting van de inhoud van je link of een korte samenvatting. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Ai ai ai!
Dit is dus een linkdrop. Hier bij AWM verwachten we iets meer inzet in je reacties, zoals een toelichting van de inhoud van je link of een korte samenvatting. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-03-2017 10:03 ]
Een linkdrop achter een paywall. Wees op z'n minst zo sociaal om een samenvatting te typenPlacid_K schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:04:
Hoppa. Mike Flynn flipt (zoals verwacht):
Ai ai ai!
"According to the report, Flynn made the offer to the FBI, the House intelligence committee and the Senate intelligence committee. All three entities are currently investigating whether Trump’s associates had contact with Russian officials during the 2016 presidential campaign. According to the Wall Street Journal, none of them have yet accepted Flynn’s offer. ".oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:13:
[...]
Een linkdrop achter een paywall. Wees op z'n minst zo sociaal om een samenvatting te typen
Dat in het kort. MAW: Flynn heeft gevoelige informatie over de banden met Rusland en wil getuigen mits hij immuniteit krijgt. Dat ze Flynn's aanbod niet accepteren zou kunnen betekenen dat de inlichtingendiensten al genoeg bewijs tegen hem en andere mensen van de Trump-regering hebben.
Ik denk dat het nu wel lichtjes paniek is in het Trump kamp.
Maar ze hebben hier toch rekening mee gehouden?
Ik weet niet of fake facts roepen nu nog gaat helpen.
Impeachment kan beginnen lijkt me.
Ik weet niet of fake facts roepen nu nog gaat helpen.
Impeachment kan beginnen lijkt me.
Inmiddels zijn er vele nieuws-sites die hierover berichten. Een lijstje is te vinden in de Reddit megathread over het onderwerp: https://www.reddit.com/r/...fy_for_immunity/?sort=top.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:13:
[...]
Een linkdrop achter een paywall. Wees op z'n minst zo sociaal om een samenvatting te typen
Grappig genoeg zei Flynn nog niet zo lang geleden "When you are given immunity, it means you probably committed a crime".
Toch zou ik het geven, de POTUS is een veel grotere vis en ook het landsbelang weegt zwaar. Ergens kan ik me het ook wel voorstellen omdat alles nu politiek en gevoelig is dat zelfs als je meent weinig verkeerd gedaan te hebben dat je je mond houdt als je niet zeker weet dat alles wat je zegt tegen je gebruikt gaat worden.Rannasha schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:12:
Inmiddels zijn er vele nieuws-sites die hierover berichten. Een lijstje is te vinden in de Reddit megathread over het onderwerp: https://www.reddit.com/r/...fy_for_immunity/?sort=top
Grappig genoeg zei Flynn nog niet zo lang geleden "When you are given immunity, it means you probably committed a crime".
Aan de andere kant, Trump is natuurlijk zijn hele leven al gewend zich in het grijze gebied te begeven. Hij weet waarschijnlijk niet eens zo goed hoe de grenzen lopen gezien zijn gebrek aan empathie. Mensen komen bij hem met een aanbod, hij zet zijn Trump-denkface op en weegt af of hij er voordeel uit haalt en zo ja, gaat er mee in zee.C00P schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 06:32:
Ik denk dat het nu wel lichtjes paniek is in het Trump kamp.
Dit dus.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.