[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 99 Laatste
Acties:
  • 509.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Fraai staaltje afbraakpolitiek,

Persbureau AP heeft het begrotingsvoorstel in handen gekregen. Het budget wordt met ongeveer 25 procent verminderd en 3000 banen verdwijnen, ongeveer 19 procent.

Vooral het programma voor het herstellen van de vervuilde grote meren wordt getroffen. Voorheen ging er 300 miljoen dollar naar het verbeteren van de waterkwaliteit van onder meer het Michiganmeer en het Ontariomeer, nu nog 10 miljoen.

http://nos.nl/artikel/216...en-milieuorganisatie.html

Wat een idioot is die Trump om het milieu te gaan vervuilen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

C00P schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:56:
Als je op YouTube kijkt steken ze altijd de draak met Trump,zijn er geen komische programma's op de Amerikaanse tv welke pro Trump zijn ?
Makkelijk scoren toch? Het grappige plaatjes topic hier hangt onderhand ook aan elkaar van van de inkoppers.
Er zijn wel (alternatieve) media die niet meteen in rage-mode gaan over de man, maar eerlijk is eerlijk: het is ook wel heel lastig om hem het voordeel van de twijfel te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:47:
[...]

Makkelijk scoren toch? Het grappige plaatjes topic hier hangt onderhand ook aan elkaar van van de inkoppers.
Er zijn wel (alternatieve) media die niet meteen in rage-mode gaan over de man, maar eerlijk is eerlijk: het is ook wel heel lastig om hem het voordeel van de twijfel te geven...
En waarom zou iemand Trump in godsnaam het voordeel van de twijfel geven? Als er al iets van twijfel is, maar bij Trump is daar absoluut geen sprake van.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

Waar of niet waar is niet meer relevant lijkt het. Wat ik echter wel denk is dat Trump dit gedoe niet volhoudt. Het lijkt alsof die man constant bezig is met brandjes veroorzaken of blussen of ontkennen.

En de het is denk ik een kwestie van tijd dat de media een list vindt om die "fake news" truuk te counteren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Witte schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:21:
[...]

En waarom zou iemand Trump in godsnaam het voordeel van de twijfel geven? Als er al iets van twijfel is, maar bij Trump is daar absoluut geen sprake van.
Als je ziet hoe de MSM ermee aan de haal gaat en niet zelden de verhalen ook nog eens aandikken, wat is de optie dan? Gewoon klakkeloos meegaan?

Laat ik zijn "grab em by the pussy"-uitspraak er bijv. even bijpakken. Tot demonstraties aan toe dat de man een verkrachter is. Zie je het originele filmpje met de originele quote dan zie je dat het nogal uit z'n verband gerukt is.

Het is natuurlijk niet zo dat ik bedoel dat de man hiermee brandschoon is, maar twijfel over de berichtgeving in de media is op z'n plaats. Dat voordeel van de twijfel.
Over twijfels die hijzelf met z'n twitter-gedrag uitlokt kunnen we duidelijk zijn: geen twijfel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Salvatron schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:40:
Fraai staaltje afbraakpolitiek,

Persbureau AP heeft het begrotingsvoorstel in handen gekregen. Het budget wordt met ongeveer 25 procent verminderd en 3000 banen verdwijnen, ongeveer 19 procent.

Vooral het programma voor het herstellen van de vervuilde grote meren wordt getroffen. Voorheen ging er 300 miljoen dollar naar het verbeteren van de waterkwaliteit van onder meer het Michiganmeer en het Ontariomeer, nu nog 10 miljoen.

http://nos.nl/artikel/216...en-milieuorganisatie.html

Wat een idioot is die Trump om het milieu te gaan vervuilen.
Ik sta er niet van te kijken, Trump heeft nml altijd al te kennen gegeven dat ie niks aan het milieu wil doen. Het hele opwarmen van de aarde is volgens hem een hoax en dus hoeft Amerika er niks aan te doen.

Trump gaat gewoon voor de dollars. Schoon water in die meren is leuk, maar behalve de vissen en de gebieden eromheen heeft de rest van Amerika er niks aan. Zie het als Groningen: die mensen worden met enige regelmaat wakker geschud, maar in Den Haag merken ze daar niks van, dus interesseert het ze niet, ze willen gewoon dat gas uit de grond halen want die euros moeten naar de randstad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

C00P schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:20:
Zou het kunnen dat we op deze manier (kibbelen, roepen en beschuldigende vinger wijzen) de 4 jaar van Trump doormaken?
Ik denk dat het kamp dat strijdt tegen het fake news en narrative van het Witte Huis uiteindelijk moegestreden is. Het is een lose-lose. Overal verliezen progressieven en gematigden het van de Erdogans, de Putins, de Wilders, salafistische islam. Het gros van het volk in de wereld mis het vermogen om door demagogie en leugens heen te prikken als daar een heel (staats)media apparaat achter staat en dat deel van het volk weinig tot geen andere informatiebronnen krijgt. De boodschap wordt simpelweg herhaald en herhaald en herhaald tot deze als waarheid wordt aangenomen.

Als dit zo een jaar doorgaat komt er een enorme escalatie in retoriek. Ik verwacht een nieuwe economische crisis en/of oorlog. Als Trump het echt aan de stok krijgt met China of Rusland (of misschien zelfs Europa), dan is alleen escalatie mogelijk.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:30:
Waar of niet waar is niet meer relevant lijkt het. Wat ik echter wel denk is dat Trump dit gedoe niet volhoudt. Het lijkt alsof die man constant bezig is met brandjes veroorzaken of blussen of ontkennen.

En de het is denk ik een kwestie van tijd dat de media een list vindt om die "fake news" truuk te counteren.
Nu ja, zijn hele loopbaan is een grote aaneenschakeling van dit soort gedrag. Consistente lijn zonder interrupties. Al decennia lang. Het idee dat hij het niet vol zou kunnen houden is te begrijpen, maar het is wensdenken.

Wat het tweede punt aangaat, zeker - maar ik betwijfel ten zeerste of men daar de reserves voor heeft. Daarbij komt ook nog de factor van vermoeidheid, de factor van marktvereisten en de glijdende schaal van perceptie en verschuivingen ten gevolge daarvan in de echte wereld. Er is nu al enorme druk om de rol van media als het zogeheten Fourth Estate aan banden te leggen. Enerzijds middels indirecte druk, anderzijds ook via wet- en regelgeving.

Het antwoord moet eerder gezocht worden bij de componenten van het groepsgedrag waar zowel politiek als media een afgeleide van zijn: mensen als individu.

Voor de VS is dat te laat. Onderwijs is dermate afgebroken, mensen krijgen enkel nog beroepen en taken aangeleerd, flexibilisering is volledig doorgeslagen, effecten van instrumentatie voor conformistisch gedrag zijn dominant en collectieve perceptie zit volledig vast in een bijna binaire verdeling waar één zijde mogelijkheden en wil heeft om de andere zijde langzaam maar zeker te beïnvloeden. Er is geen bewustzijn meer van waarheid, van participatie, van afhankelijkheden. Extreem gevaarlijke combinatie altijd in de menselijke geschiedenis.

Hier zitten behoorlijke tekenen aan de wand voor een land als Nederland, wat vooralsnog in vrijwel elk opzicht de lijnen van ontwikkeling daar volgt. Soms loopt Nederland als microkosmos er in escalaties van effecten er wat op voor (schoolvoorbeeld blijft het gegeven Fortuyn), soms wat achter (omstandigheden zijn nu eenmaal op punten anders, cultuur en meer directe blootstelling buurlanden zijn ook factor, net als de diepere buffers tegen verschuivingen vanuit polarisering en partijspecifieke machtspolitiek). Maar de lijn is er, we hoeven enkel maar naar de ontwikkelingen in onderwijs te kijken over de afgelopen twintig jaar (alsmede tegenwoordig) om daar bevestiging van te kunnen zien.

In zeker opzicht is het drama in de VS niet slecht voor ons hier waar het aankomt op bewustzijn van verhoudingen, maar ook in zekere mate gedrag. In het Nederlandse verkiezingstopic zagen we dat toch al menige keren voorbij komen. Als stimulans om wat verder na te denken over effecten van het blind volgen van de onderbuik (maar ook de consequenties van gebruik willen maken van dat soort groepsgedrag) is het niet slecht om een beetje de vinger aan de pols te houden van de VS. Maar goed, het blijft een potentieel heel duur amalgaam van ontwikkelingen daar, voor een handelsland als Nederland. Enkel al de afhankelijkheden voor renteposities pensioenen, AOW en verzekeringen is een flink punt van zorg.

Enfin, Trump is een klassiek voorbeeld van een vrij typisch Amerikaans model van predatory capitalism zonder fundament van of voor stabiliteit. Een con artist zoals dat heet. Gebaat bij chaos en perceptie van symboliek, gevoed door sentiment en menselijk gedrag, gezekerd door het gebrek aan kaders voor excessen ervan. In veel opzichten is de huidige situatie pure ironie als dynamiek van effecten van Amerikaanse collectieve culturele marketing. Hij kan niet veranderen, hij kan niet beheerst worden.

En toch is Trump het echte probleem niet. Ja, hij schept problemen, maar hij is een afgeleide van een totaal verstoorde dynamiek binnen de Amerikaanse samenlevingen. Politiek en politici zijn afgeleiden daarvan, hun gedrag, verschijnen en macht is een volgen van en op sociaal-economisch gedrag van burger en bedrijf. Reparatie is mogelijk, maar in het geval van de VS kost dat veel meer dan een generatie. Tenslotte werken enkel consequenties van een termijn zich over 10 tot 20 jaar erna uit. Ik heb het dan nog niet eens over de effecten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 17:19
k995 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:33:
[...]

https://www.reddit.com/r/The_Donald/

Zijn supporters flippen door.

Het blijft toch ongeloofelijk deze week kwam niet enkel de geloofwaardigheid en onafhankelijkheid van sessions (die in principe de president in check moet houden als deze zijn boekje te buiten gaat) maar ook congress dat expliciet deze functie heeft blijft gewoonweg niks doen.

Tel daarbij het belachelijke media spektakel over zijn speech "oh hij kan lezen en een uurtje lang niemand aanvallen/uitschelden hij is presidentieel" en "hij wil mensen verenigen" (door puur republikeinse programma punten naar voor te brengen blijkbaar)

Het "antwoord" op de speech van een totaal onbekende democraat dat niemand gehoord heeft.

En je vraagt je af: wie buiten wat rechters zal de donald nog onder controle houden?
Ik ben eens gaan kijken op Reddit,snel een topic aangemaakt want merkte dat er wel veel trumpers aanwezig waren en geen tegengeluiden tehoren waren.

https://www.reddit.com/r/...lionaire_lying_as_always/

Nu mag ik niet meer reageren,elke linkse gedachte wordt verzwegen of hoe werkt het daar ?Ze creëren hun eigen bubbel en laten er geen andere ideeën in los ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

_JGC_ schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:42:
[...]

Ik sta er niet van te kijken, Trump heeft nml altijd al te kennen gegeven dat ie niks aan het milieu wil doen. Het hele opwarmen van de aarde is volgens hem een hoax en dus hoeft Amerika er niks aan te doen.

Trump gaat gewoon voor de dollars. Schoon water in die meren is leuk, maar behalve de vissen en de gebieden eromheen heeft de rest van Amerika er niks aan. Zie het als Groningen: die mensen worden met enige regelmaat wakker geschud, maar in Den Haag merken ze daar niks van, dus interesseert het ze niet, ze willen gewoon dat gas uit de grond halen want die euros moeten naar de randstad.
Het gaat wel verder dan wat vissen en schoon water. Het hele ecosysteem dat de mensheid in leven houdt lijkt imo in gevaar te zijn: plastic in de oceaan, zeespiegelrijzing, sterke afname van de biodiversiteit, etc, etc. Als er nu niks aan gedaan wordt dan is het zo dadelijk te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

C00P schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:52:
[...]

Ik ben eens gaan kijken op Reddit,snel een topic aangemaakt want merkte dat er wel veel trumpers aanwezig waren en geen tegengeluiden tehoren waren.

Nu mag ik niet meer reageren,elke linkse gedachte wordt verzwegen of hoe werkt het daar ?Ze creëren hun eigen bubbel en laten er geen andere ideeën in los ?
Yup, the_Donald is er voor Donald fans. Het staat ook gewoon bij elk topic: Support voor andere kandidaten (lees: negatief nieuws over Trump) wordt niet getolereerd. Period.

Je kan er zo nu en dan even naar toe gaan om 'de andere kant' te checken, maar net als Breitbart: het voelt heel ongemakkelijk om het te lezen. De extreme bias is zo voelbaar voor de meer ingelezen/neutrale persoon dat je al gauw de max. dagelijkse dosis hebt bereikt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
C00P schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:52:
[...]

Yep, reddit laat toe dat je je eigen regels maakt (behalve natuurlijk racisme ed) en die ook oplegt.

Dus in de reddit voor clinton kon je niks negatief over clinton zeggen in de reddit van trump niks van trump.

Echter heeft de trump wel een eigen leven met een eigen realiteit en zelfs woordenschat. De posts daarop laten je soms denken hoe labiel de mensen zijn die daar veel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FunkyTrip schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Yup, the_Donald is er voor Donald fans. Het staat ook gewoon bij elk topic: Support voor andere kandidaten (lees: negatief nieuws over Trump) wordt niet getolereerd. Period.

Je kan er zo nu en dan even naar toe gaan om 'de andere kant' te checken, maar net als Breitbart: het voelt heel ongemakkelijk om het te lezen. De extreme bias is zo voelbaar voor de meer ingelezen/neutrale persoon dat je al gauw de max. dagelijkse dosis hebt bereikt.
Het viel me gisteren op Twitter op dat alle reacties op zijn berichten negatief zijn. In eerste instantie vond ik dat niet onbegrijpelijk, omdat ik ook weinig positiefs in zijn berichten kon ontdekken (zacht uitgedrukt, maar ik mag niet op de man spelen in dit topic ;) ). Maar in tweede instantie waren het veel berichten van Amerikanen en een groot deel van de Amerikanen steunt hem (anders zat hij niet op die positie). Heeft Twitter me in een antitrump bubble gestopt zoals Facebook dat doet of is iedereen het er over eens dat het geen 'president waardige berichten' zijn die Trump post?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Marzman schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Het viel me gisteren op Twitter op dat alle reacties op zijn berichten negatief zijn. In eerste instantie vond ik dat niet onbegrijpelijk, omdat ik ook weinig positiefs in zijn berichten kon ontdekken (zacht uitgedrukt, maar ik mag niet op de man spelen in dit topic ;) ). Maar in tweede instantie waren het veel berichten van Amerikanen en een groot deel van de Amerikanen steunt hem (anders zat hij niet op die positie). Heeft Twitter me in een antitrump bubble gestopt zoals Facebook dat doet of is iedereen het er over eens dat het geen 'president waardige berichten' zijn die Trump post?
Trump heeft een behoorlijk lage approval rating, dus zo gek is het niet dat berichten overwegend negatief zijn. Daarnaast is klagen altijd makkelijker dan positief zijn, zeker op sociale media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33
Virtuozzo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:05:
[...]

Nu ja, zijn hele loopbaan is een grote aaneenschakeling van dit soort gedrag. Consistente lijn zonder interrupties. Al decennia lang. Het idee dat hij het niet vol zou kunnen houden is te begrijpen, maar het is wensdenken.

Wat het tweede punt aangaat, zeker - maar ik betwijfel ten zeerste of men daar de reserves voor heeft.
[...]
En toch is Trump het echte probleem niet. Ja, hij schept problemen, maar hij is een afgeleide van een totaal verstoorde dynamiek binnen de Amerikaanse samenlevingen. Politiek en politici zijn afgeleiden daarvan, hun gedrag, verschijnen en macht is een volgen van en op sociaal-economisch gedrag van burger en bedrijf.
Als je dit soort artikelen leest, vraag je je af of zijn directe omgeving wel puf houdt. Een zeer hoog verloop lijkt toch wel in het verschiet te liggen, en dan kun je je afvragen hoeveel hij nu voor elkaar kan krijgen. Al is het helaas zo dat wetten annuleren inderdaad stukken makkelijker is (lijkt?) dan ze bedenken en doorvoeren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
k995 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Yep, reddit laat toe dat je je eigen regels maakt (behalve natuurlijk racisme ed) en die ook oplegt.

Dus in de reddit voor clinton kon je niks negatief over clinton zeggen in de reddit van trump niks van trump.

Echter heeft de trump wel een eigen leven met een eigen realiteit en zelfs woordenschat. De posts daarop laten je soms denken hoe labiel de mensen zijn die daar veel posten.
Ik vind het grappig dat flink wat van zijn aanhangers daar zouden moeten begrijpen dat zijn uitspraken nogal apart zijn om het zwak uit te drukken. In de discussie daar over dat Obama hem zou hebben laten aftappen, zijn een hele hoop posts van het soort: Trump heeft keihard bewijs, anders zou je nooit zo'n uitspraak doen. En omdat hij zo geweldig met de media is (die hij haat, maar goed), brengt hij dit komende week stapsgewijs naar buiten.

Oftewel ze beseffen zich dat je bij zo'n uitspraak keihard bewijs moet hebben. Nu ben ik voor 99% zeker dat die nog een paar dagen wat in de media rond gaat en we dan er nooit meer wat van horen, al helemaal niet van Trump uit. Jammer alleen dat zijn aanhangers op dat moment niet meer begrijpen dat je keihard bewijs nodig had voor zo'n uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:16:
[...]

Ik vind het grappig dat flink wat van zijn aanhangers daar zouden moeten begrijpen dat zijn uitspraken nogal apart zijn om het zwak uit te drukken. In de discussie daar over dat Obama hem zou hebben laten aftappen, zijn een hele hoop posts van het soort: Trump heeft keihard bewijs, anders zou je nooit zo'n uitspraak doen. En omdat hij zo geweldig met de media is (die hij haat, maar goed), brengt hij dit komende week stapsgewijs naar buiten.

Oftewel ze beseffen zich dat je bij zo'n uitspraak keihard bewijs moet hebben. Nu ben ik voor 99% zeker dat die nog een paar dagen wat in de media rond gaat en we dan er nooit meer wat van horen, al helemaal niet van Trump uit. Jammer alleen dat zijn aanhangers op dat moment niet meer begrijpen dat je keihard bewijs nodig had voor zo'n uitspraak.
Ik denk dat je hier iets onderschat. Stockholm syndroom op groepsniveau - soms bewust, maar veelal onbewust. Geen cognitief proces maar gevoelsmatig bewegingsgedrag (met een flinke dosis kleine maar effectieve sturing voor beïnvloeding).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Salvatron schreef op zondag 5 maart 2017 @ 06:10:
[...]

Het gaat wel verder dan wat vissen en schoon water. Het hele ecosysteem dat de mensheid in leven houdt lijkt imo in gevaar te zijn: plastic in de oceaan, zeespiegelrijzing, sterke afname van de biodiversiteit, etc, etc. Als er nu niks aan gedaan wordt dan is het zo dadelijk te laat.
Trump houdt zich niet bezig met het milieu. Het zal hem een worst wezen dat de zeespiegel stijgt, dat er hele ecosystemen naar de maan gaan.
De zeespiegel stijgt al jaren, plastic en olie in het water is er ook al jaren. De mensheid is er nog steeds dus het probleem bestaat niet in de ogen van de gemiddelde Amerikaan.

Make America great again, ten koste van alles. Als de economie beter gaat onder zijn leiding kraait er daar geen kip naar het milieu.

Europa kan wat dat betreft nog wel een vuist maken: net zoals antidump importheffingen op chinees spul kan dat net zogoed op spul uit Amerika.wat dat betreft moeten we blij zijn dat de vrijhandelsverdragen met dat land op losse schroeven staat. Een bedrijf in de EU die zich moet houden aan milieuwetgeving kan niet concurreren met een Amerikaans bedrijf die dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

_JGC_ schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Trump houdt zich niet bezig met het milieu. Het zal hem een worst wezen dat de zeespiegel stijgt, dat er hele ecosystemen naar de maan gaan.
De zeespiegel stijgt al jaren, plastic en olie in het water is er ook al jaren. De mensheid is er nog steeds dus het probleem bestaat niet in de ogen van de gemiddelde Amerikaan.

Make America great again, ten koste van alles. Als de economie beter gaat onder zijn leiding kraait er daar geen kip naar het milieu.
Maar als de ecosystemen op aarde naar de maan gaan, gaat de economie ook naar de maan. Trump is imo dan ook een supernova: eventjes krijgt de economie een flinke duw (lees: aandelenprijzen), daarna sterft het hele zooitje uit. Voor de gezondheid van de economie kan men maar beter rekening houden met de ecologie want de economie houdt op wanneer de natuurlijke bronnen uitgeput zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:25
Salvatron schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Trump is imo dan ook een supernova: eventjes krijgt de economie een flinke duw (lees: aandelenprijzen), daarna sterft het hele zooitje uit.
Maar dat duurt een x aantal jaar en dan is hij geen president meer en boeit het hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Salvatron schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Maar als de ecosystemen op aarde naar de maan gaan, gaat de economie ook naar de maan. Trump is imo dan ook een supernova: eventjes krijgt de economie een flinke duw (lees: aandelenprijzen), daarna sterft het hele zooitje uit. Voor de gezondheid van de economie kan men maar beter rekening houden met de ecologie want de economie houdt op wanneer de natuurlijke bronnen uitgeput zijn.
Dat duurt nog even en de prijs van de klimaat veranderingen komt toch als eerste bij de zwakte en armste terecht. En als je gelooft in "a just world", weet je dat dit de schuld van de arme sloebers zelf is. Erg niets om je van aan te trekken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

maartend schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:12:
[...]

Maar dat duurt een x aantal jaar en dan is hij geen president meer en boeit het hem niet.
Afgezien daarvan: hij is 70 en daarmee nog iets ouder dan Reagan toen die president werd. Tegen de tijd dat klimaatveranderingen serieus en aanwijsbaar impact hebben, is ie al lang dood. Na hem de zondvloed, letterlijk.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cyberpope schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Dat duurt nog even en de prijs van de klimaat veranderingen komt toch als eerste bij de zwakte en armste terecht. En als je gelooft in "a just world", weet je dat dit de schuld van de arme sloebers zelf is. Erg niets om je van aan te trekken.
Als je kijkt waar bij het voorspelde rijzende zeeniveau de klappen vallen... https://fas.org/sgp/crs/misc/R44632.pdf

Maar dan staat Trump Tower nog vanaf de 3e verdieping droog hoor!

De kansloosheid van het beleid, steenkool, schaliegas, kleizanden, het milieu wordt ter plaatse totaal verziekt - schijt aan de natuur! - om 19e-eeuwse techniek en methoden te blijven gebruiken, terwijl we hard op weg zijn in de 21e eeuw ervoor te zorgen dat we de 2e helft van de eeuw niet allemaal met droge voeten halen...

Alle technologische vooruitgang van de laatste decennia wijst uit dat we fossiele brandstoffen niet langer nodig hebben. Als ondernemers, conglomeraten, etc. die met de kennis die er in de vroege jaren '60 al was, anders waren gaan investeren, visionair waren geweest, had het zover als we nu zijn niet hoeven komen.

En dan werpt die malloot met zijn 'combover' even de eigen economie terug naar de 20e eeuw... hoe dom kan een volk zijn?

Je zou kunnen stellen dat de daling van deze 'westerse beschaving' naar een abominabel niveau nu wel is ingezet. Overigens is hier wel al jaren geleden op gewezen. O.a. in dit artikel. Ik zeg overigens niet dat de man gelijk heeft, maar hij lijkt er niet erg ver naast te zitten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cyberpope schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:00:
[...]

De prijs komt ook bij de rijken terecht omdat de economie niet langer goed meer kan draaien op een gegeven moment. Ook medicijnen en voedsel hebben biodiversiteit nodig (bijen bijv).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
FunkyTrip schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Hier is het de anti Trump plaats. Dezelfde mensen die voor het meerendeel loopt af te geven. Als je iets positiefs over Trump zegt ben je een trol, laat staan als je iets vergelijkbaars zegt als: "Trump staat lekker droog op de 3e verdieping". Dan is het raak. Het is puur aanval waar maar negatief gedaan kan worden, maar over Canada die mensen uitzet (noemt men hier populistisch) is niet eens een topic over. Als Trump een scheet laat worden we woest en is hij een grote grote duivel. Ja, hier op Tweakers zijn we o zo objectief :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 06-03-2017 06:16 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Luxicon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:14:
[...]

Hier is het de anti Trump plaats. Dezelfde mensen die voor het meerendeel loopt af te geven. Als je iets positiefs over Trump zegt ben je een trol, laat staan als je iets vergelijkbaars zegt als: "Trump staat lekker droog op de 3e verdieping". Dan is het raak. Het is puur aanval waar maar negatief gedaan kan worden, maar over Canada die mensen uitzet (noemt men hier populistisch) is niet eens een topic over. Als Trump een scheet laat worden we woest en is hij een grote grote duivel. Ja, hier op Tweakers zijn we o zo objectief :)
Het spijt me oprecht, maar dat is niet correct. Er wordt herhaaldelijk gezocht naar positief perspectief, naar uitwisseling met voorstanders, of zelfs maar mensen die zich op punten in beeld kunnen vinden.

Zaken proberen voor te stellen alsof het een grote echokamer is, dat is niet van toepassing, en niet netjes.

Het is voor ons hier moeilijk een voorstelling te maken van het hoe & waarom Trump resonantie heeft, of dat nu vanuit sociaal-economisch perspectief is, vanuit deze of gene onderbuik, of vanuit de Amerikaanse gedragsreflexen als achter de leider gaan staan zodra in positie, de desillusie met politiek establishment of de enorm diepe verbindingen met een gepolariseerd landschap. Dat wil echter niet zeggen dat zo neutraal mogelijk kijken naar effecten voor omstandigheden hier een echokamer is. Het wil ook niet zeggen dat schrikreacties ten gevolge daarvan pure aanval zijn.

Ik zou iets voorzichtiger zijn met de reflex om zaken zo binair voor te willen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is het voor ons oprecht erg moeilijk om iets positiefs over Trump te zeggen. Het proberen te begrijpen van de volkspsyche van rechts Amerika is al een hele klus. Zomaar wat neerpennen om het dan maar goed te vinden is bepaald niet de modus operandi van de deelnemers aan deze discussie. Het staat je vrij om op die wijze aan deze discussie bij te dragen, want ons lukt het niet echt: wij zien alleen maar beren op de weg, en dat doen we bepaald niet voor de lol. Ik durf wat dat betreft ook de stelling neer te leggen dat velen liever Pence als POTUS zien dan Trump, zelfs bij +/- gelijkblijvend beleid. Omdat we dan van de incapabele en psychotische trekken van deze POTUS zijn verlost, en iemand daar hebben die tenminste begrijpt hoe de politiek werkt, en ook nog eens gevoeliger zal zijn voor argumenten waarom dingen wel of niet kunnen.

Ten tweede a gaat het hier over de situatie in de VS, niet over die in Canada. Dat is niet hetzelfde. Ten tweede b is het nogal een stap om te stellen dat omdat het uitzetten van die 59-jarige hier niet wordt genoemd, we het er dan maar mee eens zijn of dat we het onder het tapijt willen moffelen omdat Canada progressief en dus goed is. (We gaan in dit topic ook niet beginnen over Brexit, of de EU, of China.) Het staat je wederom vrij om een nieuw topic daarover te openen. (Ik persoonlijk vind het een raar verhaal waarover weinig te zeggen is, helemaal omdat de man nooit is genaturaliseerd.)

Net als Virtuozzo vind ik dus dat je de zaken te zwart-wit neerzet. Dit is geen echokamer. Je wordt nadrukkelijk uitgenodigd om een ander geluid te laten horen... maar besef wel dat een ander geluid je niet ontslaat van enige onderbouwing daarvan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:00
[...]

Even serieus, wat valt er positieve punten te benoemen over Trump? Hij bewijst keer op keer incompetent te zijn. Laatste voorbeelden:
Hij is drukker met The aprentice show en Arnie dan het land besturen. De situatie over dat Obama opdracht zou hebben gegeven Trump af te luisteren gaat volledig mank. Immers de FBI directeur nu rectificatie eist van de DOJ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

[...]
Hier is het de anti-Trumpplaats. Dezelfde mensen die voor het meerendeel loopt lopen af te geven op...?. Als je iets positiefs over Trump zegt ben je een trol, laat staan als je iets vergelijkbaars dit in tegenstelling tot wanneer je iets zegt als: "Trump staat lekker droog op de 3e verdieping". Dan is het raak ineens wèl goed. Het is puur aanvallen waar maar negatief gedaan kan worden, maar over Canada die dat mensen uitzet (noemt men hier populistisch) is niet eens een apart topic over. Als Trump een scheet laat worden we woest en is hij een grote grote duivel. Ja, hier op Tweakers zijn we o zo objectief :)
Zo, nu kunnen we tenminste lezen wat je vermoedelijk bedoelt (op wat details na die me helaas nog steeds niet duidelijk zijn)...

Anyway, even inhoudelijk: als je iets positiefs hebt te vertellen over Trump, be my guest. Van belang is wel dat je dit met feiten weet te ondersteunen (geen alternatieve, graag), dus graag relevante bronnen opgeven. Uiteraard mag je ook een méning hebben, ook eentje die tegengesteld is aan het (dat moet ik idd toegeven) overwegend anti-Trumpsentiment in dit topic, maar een rant vanuit de onderbuik wordt daarbij helaas niet als 'voldoende onderbouwing' gezien.

Maar geef gerust je (positieve?) draai aan de Trumptweets als je vindt dat een tegengeluid wenselijk is. :)

Graag iets substantiëler dan wat je nu hebt gepost, want wat het uitzetbeleid (van één persoon, als ik me niet vergis) van Canada met Trump te maken heeft is nu al niet duidelijk. Oh, enne, Nederland zet ook mensen uit. En België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië en ga zo maar door. Dát er mensen uit worden gezet is ook helemaal het probleem niet.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 18:26
Ik vind de nieuwe beschuldiging van Trump aan het adres van Obama toch wel een nieuw all-time low, en het feit dat er hier nauwelijks over gesproken wordt zegt eigenlijk wel genoeg; we zien te veel van deze belachelijke acties en het begint te normaliseren.

Hoe kan je nu een oud potus beschuldigen van een strafbaar feit zonder enig bewijs. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Michielgb schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:02:
Ik vind de nieuwe beschuldiging van Trump aan het adres van Obama toch wel een nieuw all-time low, en het feit dat er hier nauwelijks over gesproken wordt zegt eigenlijk wel genoeg; we zien te veel van deze belachelijke acties en het begint te normaliseren.

Hoe kan je nu een oud potus beschuldigen van een strafbaar feit zonder enig bewijs. :?
Voor wat het waard is: de republikeinen zien het ook niet echt zitten. Bv Rubio (R)zat via de Senaat in veiligheidscommisies en daar bespreken ze dit soort zaken, maar zo'n tap kwam niet aan de orde. De FBI eist nu rectificatie van het ministerie van justitie (ook een nieuw ding) omdat de FBI zich niet met zulke bezigheden bezighouden zonder toestemming etc. Senator Lindsay Graham (ook R) heeft ook aangekondigd dat als Obama illegaal tapte er een gigantisch probleem is (maar onwaarschijnlijk), maar als er wel legaal getapt is, is er ook een gigantisch probleem.... voor Trump, want als justitie overtuigd is van illegale activiteiten wordt er getapt. En blijkbaar was justitie (niet Obama) overtuigd daarvan.
Sowieso een lul van een Trump, wnat ik denk dat hij denkt dat presidenten dat soort taps mogen aanwijzen en dat is dus niet zo. Die beperking zal Trump niet echt lekker zitten.

Maar de waarheid zal een stuk simpeler zijn: het zijn de Russen die massaal getapt worden (want geen US-staatsburgers dus vogelvrij) en vanuit Trumptower was nu eenmaal veel contact blijkbaar met de Russen. Die telefoontjes worden dus allemaal opgeslagen conform procedure. En daarmee heeft Trump dus zelf indirect bewezen dat er wel degelijk veel contact was met de Russen. (en daarom is íe nu dus zo boos, want betrapt).

* Delerium vindt de term idioot zo aan devaluatie onderhevig. Trump is veel groter dan dat.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 06-03-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Een bezoekje aan Breitbart leert dat de hele flyover-states deepstategate toch echt een serieus probleem (gaan) vinden en binnenkort zullen de 'lock him up!' chants beginnen door de conservatieve achterban van GOP/Trump.

Ze lezen immers geen andere sources die de realiteit uitleggen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Zoals zo'n beetje elke tweet die er door de huidige POTUS uitgebraakt wordt: hij vangt een vaag gerucht op via een alt-right medium zoals Breitbart, er ontslaat kortsluiting in z'n bovenkamer en dat is dan de volgende rel.

'Paranoïde', 'aluhoedje' en 'conspiracytheories ftw!' zijn toch wel termen die z'n karakter vrij aardig omschrijven...

In het beste geval is het bedoeld als bliksemafleider om Sessions uit de wind te krijgen.

Maar de stunt is natuurlijk, zoals in één de reacties hierboven al vermeld, dat Trump & co helemaal niet werden afgeluisterd, maar de Russen en dat dáárdoor bepaalde berichten/informatie naar boven komt.

Waarmee Trump dus impliciet heeft toegegeven dat er contacten waren vanuit zijn kamp met de Russen én dat hij daarvan op de hoogte is/was... Mocht dat inderdaad zo zijn, zijn de implicaties natuurlijk enorm.

[ Voor 24% gewijzigd door Jiffy op 06-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen bewijs hebben is natuurlijk niet hetzelfde als geen bewijs leveren. De beschuldigingen aan het adres van de Russen ivm de hack is natuurlijk aan de buitenkant vrijwel identiek.

Hoewel wij er natuurlijk minder zicht op hebben, lijkt het er iig op dat het intern totaal niet vergelijkbaar is. De inlichtendiensten hadden in het geval van de Russen naar eigen zeggen wel bewijs (wat ze daarvan laten zien hebben is dan wel weer circumstantial), terwijl ze er hier duidelijk [url=circumstancial]hun handen vanaf trekken[/]. Zowel James Comey van de FBI (de republikein die nota bene de Hillary verdenking weer aanwakkerde vlak voor verkiezingsdag) als James Clapper, voormalig Director of National Intelligence, beweren dat er niets van waar is. Die eerste verzoekt zelfs om rectificatie.

Ondertussen heeft Trump Congress gevraagd de tap te onderzoeken als onderdeel van hun onderzoek naar de link met Rusland, en het persbericht van het Witte Huis daarover zegt dat ze verder niet op de zaak ingaan tot dat onderzoek is afgerond. Dat lijkt me een prima methode om de boel onder het tapijt te schuiven. Er is toch al een onderzoek gaande, en daarmee lijkt het dus afgedaan. En zijn achterban slikt dit ondertussen natuurlijk als zoete koek.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2017 14:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En daar is opeens het inreisverbod weer, net nu het politiek spannend lijkt te gaan worden voor Trump. Toeval? Ik heb zo mijn twijfels gezien de timing...
https://www.washingtonpos...b-d22680e18d10_story.html

In ieder geval is Irak geschrapt uit de lijst waardoor het nog om zes landen gaat en geld het verbod niet voor al bestaande visa's. De ban zou op 16 maart in moeten gaan. Ook wordt het migratieprogramma voor 120 dagen stopgezet.

* DaniëlWW2 begint zich steeds meer af te vragen wat Obama allemaal al wist. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:53:
En daar is opeens het inreisverbod weer, net nu het politiek spannend lijkt te gaan worden voor Trump. Toeval?
Dat ding zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen ;). De Obama-beschuldiging komt vooral precies in een tijd dat Jeff Sessions onder vuur lag.

Er staat een mooi artikel op nytimes.com over het verloop van deze hele kermisattractie: https://www.nytimes.com/2...ent=1&pgtype=sectionfront

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.washingtonpos...rm=.625d0c1b02e1#comments

In dit artikel staat volgens mij 1 van de grootste drijfveren van Trump:
Gnawing at Trump, according to one of his advisers, is the comparison between his early track record and that of Obama in 2009, when amid the Great Recession he enacted an economic stimulus bill and other big-ticket items.
Hij wil winnen. En zijn directe tegenstander is Obama. Hij wil beter zijn dan Obama in zijn eerste maanden en dat vreet aan 'm. Bigly. Want hij doet het niet beter en dat weet ie diep in zijn hart. Dus slaat hij wild om zich heen uit pure rancune.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:53:
En daar is opeens het inreisverbod weer, net nu het politiek spannend lijkt te gaan worden voor Trump. Toeval? Ik heb zo mijn twijfels gezien de timing...
https://www.washingtonpos...b-d22680e18d10_story.html

In ieder geval is Irak geschrapt uit de lijst waardoor het nog om zes landen gaat en geld het verbod niet voor al bestaande visa's. De ban zou op 16 maart in moeten gaan. Ook wordt het migratieprogramma voor 120 dagen stopgezet.

* DaniëlWW2 begint zich steeds meer af te vragen wat Obama allemaal al wist. O-)
Ja, want Daesh bevindt zich voor het overgrote deel, immers in ... 8)7

Logic: there is none.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 06-03-2017 23:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
FunkyTrip schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:44:

Hij wil winnen. En zijn directe tegenstander is Obama. Hij wil beter zijn dan Obama in zijn eerste maanden en dat vreet aan 'm. Bigly. Want hij doet het niet beter en dat weet ie diep in zijn hart. Dus slaat hij wild om zich heen uit pure rancune.
Dat zou eigenlijk helemaal niet tot winst moeten leiden maar helaas verspreidt hij die rancune naar zijn achterban en wordt het probleem vertroebeld.
Maarja zolang er geen daadwerkelijke gevolgen zitten aan zo'n beschuldiging is gewoon net alsof hij is vergeten is dat de campagne afgelopen is. Er blijft maar met modder gegooid worden, eigenlijk met zonder voedingsbodem. Maar da's niet illegaal. Hoewel, misschien kan Obama 'm wel aanklagen; dit is toch gewoon laster, eigenlijk? Ik zie het Obama niet doen (en ik zou 't misschien zelf ook niet doen, Trump heeft niet nog meer vijanden nodig -- hij heeft immers zichzelf) ofzo, maar toch, misschien moet Trump wel gaan nadenken over dit soort dingen. Maarja, daar wringt nou net de schoen. Alleen een hersentransplantatie lost dat op.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:55:
[...]

Ja, want Daesh bevindt zich voor het overgrote deel, immers in ... 8)7

Logic: there is none.
Die kaart is behoorlijk verouderd. IS is verslagen in Irak. Alleen West-Mosoel nog en dan zijn ze het land uitgetrapt. In Syrie gaat het ook behoorlijk slecht. Het is dat Turkije nu de aanval geeft geopend op de Koerden daar want anders zouden die spoedig beginnen met de aanval op Raqqa.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:59:
[...]

Die kaart is behoorlijk verouderd. IS is verslagen in Irak. Alleen West-Mosoel nog en dan zijn ze het land uitgetrapt. In Syrie gaat het ook behoorlijk slecht. Het is dat Turkije nu de aanval geeft geopend op de Koerden daar want anders zouden die spoedig beginnen met de aanval op Raqqa.
offtopic:
Er zijn meerdere kaarten...er ze zijn er nog altijd (actuele kaart).

Wanneer ze verdreven zijn, zijn ze er ook nog steeds...

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 06-03-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ben Carson (niet het grootste licht bij de GOP, sterker nog, max een kapot 10W spaarlampje) was een beetje uit het zicht verdwenen en daar heeft hij nu wat aan gedaan in zijn eerste toespraak als Housing and Urban Development Secretary:
In what appears to be an embarrassing pattern of mis-steps on race for the Trump administration, Carson told a room packed with hundreds of federal workers that the Africans captured, sold and transported to America against their will had the same hopes and dreams as early immigrants.

"That's what America is about. A land of dreams and opportunity. There were other immigrants who came here in the bottom of slave ships, worked even longer, even harder for less," said Carson, speaking extemporaneously as he paced the room with a microphone. "But they, too, had a dream that one day their sons, daughters, grandsons, granddaughters, great grandsons, great granddaughters might pursue prosperity and happiness in this land."

His comments were broadcast live to all of HUD's regional field offices as well as to the public.
De slaven hadden dezelfde dromen en toekomstplannen als de immigranten 8)7

Beetje vergelijkbaar met dom blondje Betsy DeVos, die zwarte universiteiten en hogescholen projecteerde als hoe goed het was als ouders keuzes hadden. Diezelfde zwarte universiteiten waren opgericht tijdens de hoogtijdagen van de rassenseggregatie (Amerika's apartheid) en waren geen keuze, maar een noodzaak.

Nu even wachten wie er nu weer wat dommers gaat zeggen.

(bliksemafleiders of gewoon dom, moeilijk van elkaar te onderscheiden gezien het eerdere repertoire, zeker bij Carson)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-03-2017 00:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

gambieter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:06:
Ben Carson (niet het grootste licht bij de GOP, sterker nog, max een kapot 10W spaarlampje) was een beetje uit het zicht verdwenen en daar heeft hij nu wat aan gedaan in zijn eerste toespraak als Housing and Urban Development Secretary:

De slaven hadden dezelfde dromen en toekomstplannen als de immigranten 8)7
Wat een malloot :')
Die slaven in het vooronder van het schip hadden een droom ja: Terugkeer naar Afrika, hun thuis.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het past wel bij de amerikaanse kapitalistische droom: zo hard en lang mogelijk werken voor zo weinig mogelijk geld, en dan roepen hoe geweldig ze bezig zijn.
Niet alleen dom maar ook eeeerruuuggg rijk. Je vraagt je af waarom zo iemand überhaupt nog gaat werken, het salaris heeft ze toch niet nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door Salvatron op 07-03-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Salvatron schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:13:
Niet alleen dom maar ook eeeerruuuggg rijk. Je vraagt je af waarom zo iemand überhaupt nog gaat werken, het salaris heeft ze toch niet nodig.
Status, macht, en nog meer geld (en niet het salaris wat ze krijgt, maar wel de kans om wetten en regels in jouw voordeel te maken).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Toch altijd weer verbazingwekkend dat die conservatieve christenen tegen zaken zijn zoals Obamacare. Je zou verwachten dat die christenen wat naastenliefde zouden hebben en daarom voorstander zouden zijn van overheidsplannen om armeren te helpen, maar nee hoor, men is tegen ingrijpen in de staat want stel je voor dat de staat iets doet om armoede e.d. tegen te gaan.

http://nos.nl/artikel/216...gewoon-obamacare-2-0.html

voortaan een financiële tegemoetkoming op basis van leeftijd, in plaats van inkomen.

Betekent dit dat ouderen meer moeten betalen voor de zorg omdat ze er meer gebruik van maken dan jongeren? Waarschijnlijk niet.

De Republikeinen willen op termijn een eind maken aan het vangnet Medicaid, waarbij de overheid meebetaalt aan zorg voor mensen die dat niet kunnen opbrengen.

Want stel je voor dat de overheid iets goeds zou doen om armeren te helpen, nee, dat kan echt niet hoor!!! Nee, dit gaat helemaal in tegen christelijke principes zoals hard werken en niet zielig zijn, want armeren helpen is zielig gedoe dus dat moet niet.

Paul Ryan. Zijn redenering: er ontstaat weer gezonde concurrentie in de zorg en daardoor dalen de kosten en stijgt de kwaliteit ervan.

Heilig geloof in kapitalisme: als de overheid maar zoveel mogelijk terugtreedt dan doet marktwerking de rest... Heel christelijk, ik snap wel dat die evangelicals de republikeinen ondersteunen, want het is allemaal zo christelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb eigenlijk het idee dat er nog een link met de Russen uit gaat komen met Trump zelf. Een angst dat er iets uitkomt zou zijn boosheid richting de media en de inlichtingendiensten nog een beetje kunnen verklaren (als je een lijst maakt van personen en hun media-ervaring staat Trump ergens bovenaan, en tijdens de verkiezingen werkten de inlichtingendiensten in zijn voordeel).
C00P schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:56:
Als je op YouTube kijkt steken ze altijd de draak met Trump,zijn er geen komische programma's op de Amerikaanse tv welke pro Trump zijn ?
Hoe maak je iets grappigs over Trump zonder hem te beledigen? Bij Obama had je die meme met Biden, Obama kon daar wel om lachen. Bij Trump heb je zat grapjes over zijn oranje huid of zijn haar. Maar hij kan daar niet om lachen. De onderwerpen zijn anders, maar ze zijn als persoon ook totaal anders.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AiZqFGLAeAc]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Marzman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:14:

Hoe maak je iets grappigs over Trump zonder hem te beledigen? Bij Obama had je die meme met Biden, Obama kon daar wel om lachen. Bij Trump heb je zat grapjes over zijn oranje huid of zijn haar. Maar hij kan daar niet om lachen. De onderwerpen zijn anders, maar ze zijn als persoon ook totaal anders.
Hij is fundamenteel onzeker, dat is evident. Alles wat ie doet riekt naar compensatiegedrag. Alleen een onzekere man is bezorgd om een 'winnaar' te lijken, vrouwen bij de ___ te grijpen, torens te bouwen. Allemaal dingen die hem zekerheid geven, maar die hij kennelijk constant nodig heeft. Alleen op zijn gemak zou hij tegen grapjes kunnen, maar zolang hij president is zal hij niet op zijn gemak zijn. Je kunt het zien in andere lijders/leiders: ze doen het niet omdat ze het leuk werk vinden, een doel nastreven of zelfs maar een roeping hebben (die gedragen zich weer anders), maar heel duidelijk omdat ze niet anders kunnen. Het geeft hen bevestiging, die ze kennelijk hard nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant stukje bij de New York Times wat vragen stelt over hoe Trump invulling geeft, en welke vragen daar bij komen alsmede welke belangen op tafel gelegd worden, aan zijn dogma van America First: Trump Embraces $50 Billion Investment, but Is It Worth the Saudi Ties?

En vervolgens een stukje bij de Washington Post, over de opkomst van semi- en andere media hier, in navolging van wat men in de VS reeds gezien heeft: Ahead of pivotal European elections, rightist websites grow in influence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik weet niet of dit al is langsgekomen,maar hier lees ik iets interessants.

http://www.dewereldmorgen...-context-van-de-moslimban

Het blijft een zakenman, als je weinig of geen wapens koopt kan je op de lijst komen.

Jullie gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Rannasha

Does not compute.

ph4ge schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Status, macht, en nog meer geld (en niet het salaris wat ze krijgt, maar wel de kans om wetten en regels in jouw voordeel te maken).
En in het geval van DeVos: Religieus fanaticisme. Ze wil onderwijs op basis van het Christelijk geloof erdoorheen drukken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rannasha schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:35:
[...]
En in het geval van DeVos: Religieus fanaticisme. Ze wil onderwijs op basis van het Christelijk geloof erdoorheen drukken.
Dat is volgens mij meestal wel het einddoel als je door alle instrumentatie en perceptiesturing heenprikt. Private charter schools kunnen zelf bepalen waar ze in lesgeven volgens mij en hoe minder overheidscontrole op onderwijs, hoe verder ze kunnen gaan in hun indoctrinatie.

Voor wat betreft onderwijs heb ik altijd het idee dat het einddoel: christelijke indoctrinatie zelfs nog verscholen ligt als werkelijke reden achter de 'kleinere overheid' ideologie van de Republikeinen.

[ Voor 16% gewijzigd door FunkyTrip op 07-03-2017 16:13 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

De volgende tegenslag zit er aan te komen voor Trump. Zijn langverwachte ACA repeal blijkt in de ogen van de conservativea gewoon Obamacare Lite. Het is in ieder geval niet wat ze ervan verwachtten.

G.O.P. Health Bill Faces Revolt From Conservative Forces

Gelukkig besteedt Trump zijn tijd goed en geeft hij twee uur lang commentaar op Fox&Friends:
Trump’s split screen: A two-hour virtual conversation between the president and ‘Fox & Friends’

Hebben jullie hem al gehoord over de rakettesten van Noord Korea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:00
mr_obb schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:40:
De volgende tegenslag zit er aan te komen voor Trump. Zijn langverwachte ACA repeal blijkt in de ogen van de conservativea gewoon Obamacare Lite. Het is in ieder geval niet wat ze ervan verwachtten.

G.O.P. Health Bill Faces Revolt From Conservative Forces

Gelukkig besteedt Trump zijn tijd goed en geeft hij twee uur lang commentaar op Fox&Friends:
Trump’s split screen: A two-hour virtual conversation between the president and ‘Fox & Friends’

Hebben jullie hem al gehoord over de rakettesten van Noord Korea?
En dan zijn er nog mensen die beweren dat er een anti Trump stemming aanwezig is in dit topic.

Stiekem ben ik wel blij dat hij niet vol op het orgel gaat tegen Noord Korea zoals hij wel doet zodra zijn ego wordt gekrenkt. Misschien een is het een mooie bijkomstigheid dat hij drukker is met niet relevante actualiteiten dan met serieuze kwesties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Wat meer info
The GOP’s new repeal plan could blow up in Republicans’ faces.
The GOP plan repeals the Medicaid expansion and replaces it with a system of per capita grants that would dole out a fixed sum per Medicaid recipient — which could result in cuts over time and freeze out those who want to enroll later. It replaces the ACA’s system of subsidies with tax credits allotted by age, with larger ones going to older people, but they would mean less assistance for those with lower incomes. It repeals the ACA’s tax hikes, without saying how the plan would be paid for.
The plan has yet to be scored by the Congressional Budget Office, but it would likely result in untold numbers losing coverage over time, and many others not being eligible for coverage where they otherwise would have been. As Margot Sanger-Katz puts it, the GOP plan “shifts a lot of benefits from the poor to those who earn more,” by slashing “funding to states that cover poor adults through their Medicaid program” and “financial assistance for relatively low-income insurance shoppers,” while offering “new financial benefits for the upper-middle class and the rich.” What a surprise!
Ik lees lig dat het niet meer verplicht is, de overheid zich er minder mee bezig houdt, de rijken minder bij hoeven te lappen, medicijnen voor ouderen (tot 5 keer) duurder worden, de armen meer moeten betalen (maar niet meer verplicht) etc. En toch, de belofte van Trump is dus weer niets waar (Healthcare for everybody) maar dat is bekend. De GOP heeft echter ook een tweestrijd omdat voldoende mensen (bv Rand Paul) het niet voldoende afschaffen vinden en dus mogelijk ook tegenstemmen.

De Travelban 2.0 is ook weer los, maar behalve de Greencardhouders, Iraq en een 10daagse wenperiode is er geen verschil met de vorige keer. Het plan lijkt minder beroerd, maar nog steeds faalt het WH om duidelijk te maken welke bedreiging die resterende 6 landen nu precies zijn. Dus wellicht dat dit plan ook sneuvelt.

Verder zet Trump natuurlijk door met dat Obama de boel heeft gesaboteerd
Republicans in Congress tend to give the president the benefit of their doubt. In interviews and comments since Saturday, they have suggested that Trump overstated what was known — conflating, for example, media reports on wiretapping with a growing theory that the Obama administration seeded operatives throughout the government to undo his presidency. But they have paired that critique with promises to study what he’s alleged.

“The president has at his fingertips tens of billions of dollars in intelligence apparatus,” said Rep. Jason Chaffetz (R-Utah), chairman of the House Oversight Committee, in a Monday interview with CBS News. “I think he might have something there, but if not, we’re going to find out.”
“The good news is there’s a paper trail, there’s a warrant, there’s an application, there’s judicial review,” said Rep. Trey Gowdy (R-S.C.) in an interview Monday with radio host Laura Ingraham, a die-hard Trump supporter. “And right now the Justice Department is not controlled by President Obama. It’s controlled by Jeff Sessions.”

Rep. Steve King (R-Iowa), in a tweet to the president, went even further, saying that Trump “needs to purge Leftists from executive branch before disloyal, illegal and treasonist [sic] acts sink us.”
[/], Een poging die nog steeds geen substantiele bewijzen krijgt maar wel duidelijk bedoeld is als smeercampagne van Obama.

Wat een ongelooflijk schoftig volk, dat GOP. Het boeit ze dus echt geen flikker wat de president aan maatregelen sloopt of zelfs 8 jaar aan presidentschap terugdraait. Ze knipperen niet eens met de ogen als alle milieu of arbeidersbeschermingen zo met 1 pennenstreek geschrapt worden. En dat volk dat erop stemt... er moet naar geluisterd worden maar datzelfde volk luistert blijkbaar nergens naar. Het heeft meer weg van een soort zombie-apocalypse.

Maar goed, Obamacare dus geschrapt in feite, een nieuwe travelbandebacle in wording en dus nieuwe Wikileaks die de CIA nogal kleuren... de president kan van zijn golfkar komen om zijn vriendje Assange te bedanken. of zo.

* Delerium vindtBen Carson rijp voor een lynchpartij.
‘Dat is Amerika’, zei de Afro-Amerikaanse minister. ‘Een land van dromen en kansen. Er waren andere immigranten die naar hier kwamen in slavenschepen. Ze werkten zelfs langer, zelfs harder voor minder. Maar ook zij hadden een droom.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En Trump is weer aan het tweetstormen geslagen:

https://twitter.com/realD...status/839084268991229952
122 vicious prisoners, released by the Obama Administration from Gitmo, have returned to the battlefield. Just another terrible decision!
Klein onbelangrijk detail: het was George W. Bush die 113 gevangenen vrijliet en Obama zou er maar negen hebben vrijgelaten.

Zie:
https://www.businessinsid.../?international=true&r=US
https://www.dni.gov/files...0-%20September%202016.pdf (het document zelf)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
waar Trump de tijd voor heeft zeg... hij moest ook al de eerste toeristenrondleiding door het Witte Huis sinds zijn aanstelling persoonlijk verwelkomen. De man heeft ook overal tijd voor. Wat een geweldenaar. Afluisterpraktijken onderzoeken, ACA-vervanging uitwerken, ontmoetingen met andere presidenten, bellen met Poetin, twitteren, interviews geven aan Fox-nieuws, Arnold Schwarzenegger op zijn nummer zetten, Moslim-ban herdefiniëren... ik durf te wedden dat hij ook nog het gras maait van het Witte Huis en persoonlijk ieder personeelslid een verhaaltje voor het slapen gaan vertelt.... echt, wat een geweldenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

P.O. Box schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:37:
waar Trump de tijd voor heeft zeg... hij moest ook al de eerste toeristenrondleiding door het Witte Huis sinds zijn aanstelling persoonlijk verwelkomen. De man heeft ook overal tijd voor. Wat een geweldenaar. Afluisterpraktijken onderzoeken, ACA-vervanging uitwerken, ontmoetingen met andere presidenten, bellen met Poetin, twitteren, interviews geven aan Fox-nieuws, Arnold Schwarzenegger op zijn nummer zetten, Moslim-ban herdefiniëren... ik durf te wedden dat hij ook nog het gras maait van het Witte Huis en persoonlijk ieder personeelslid een verhaaltje voor het slapen gaan vertelt.... echt, wat een geweldenaar.
Klavertjes 4 op groene petjes plakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Rutte bij WNL had vanochtend weer een walgelijke vertoning. Er werd door de dames zowaar een (kritische) vraag gesteld over de nieuwe Moslim-ban. Rutte: "we moeten kritisch kijken of dit plan beter is, en dat lijkt er wel op." En 10 seconden later: "We hebben de VS nodig voor onze veiligheid".

Laat dit even op je inwerken... We hebben in Nederland Trump nodig voor onze veiligheid 8)7 (aldus onze Premier).
Als Trump ergens juist niet voor zorgt is het wel veiligheid voor iedereen buiten de muren van de VS.

[ Voor 11% gewijzigd door Witte op 08-03-2017 09:22 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Witte schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:20:

Laat dit even op je inwerken... We hebben in Nederland Trump nodig voor onze veiligheid 8)7 (aldus onze Premier).
De VS is meer dan alleen Trump, en Trump zal ook weer verdwijnen. Als je naar het grotere plaatje krijgt dan is het statement "we hebben de VS nodig voor ..." toch niet zo gek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Witte schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:20:
Rutte bij WNL had vanochtend weer een walgelijke vertoning. Er werd door de dames zowaar een (kritische) vraag gesteld over de nieuwe Moslim-ban. Rutte: "we moeten kritisch kijken of dit plan beter is, en dat lijkt er wel op." En 10 seconden later: "We hebben de VS nodig voor onze veiligheid".

Als Trump ergens juist niet voor zorgt is het wel veiligheid voor iedereen buiten de muren van de VS.
VS, trump is niet de VS.

Wat maakt het trouwens uit welke de normen zijn die de VS oplegt aan migratie? Welk nut heeft het dat nederland zich daarin moeit? Moet nederland zich dan ook in de belgische discussie hierin moeien? De duitse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Maar de context waarom Rutte dit zei, was de opmaat tot kritiek op Trump. Dus suggereert Rutte dat we Trump nodig hebben. Trump als metafoor voor de VS.

Bovendien heb ik de VS niet nodig voor mijn veiligheid. Dan moet er een dreiging zijn, en die is er niet, behalve van de Noordzee, het kapotte klimaat en her en der een doorgedraaide jihad-strijder. Dingen waar de VS niks aan gaat veranderen.
De MH17 is door de Russen (waarschijnlijk) neergehaald, en daar wordt ook niks aan gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 08-03-2017 09:27 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Witte schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:25:
Maar de context waarom Rutte dit zei, was de opmaat tot kritiek op Trump. Dus suggereert Rutte dat we Trump nodig hebben. Trump als metafoor voor de VS.

Bovendien heb ik de VS niet nodig voor mijn veiligheid. Dan moet er een dreiging zijn, en die is er niet, behalve van de Noordzee, het kapotte klimaat en her en der een doorgedraaide jihad-strijder. Dingen waar de VS niks aan gaat veranderen.
De MH17 is door de Russen (waarschijnlijk) neergehaald, en daar wordt ook niks aan gedaan.
Misschien heb jij de VS niet direct nodig, maar heel veel Nederlandse bedrijven die export/import verzorgen zullen blij zijn met een stabiele werkomgeving. Dat betekent ook schepen in minder veilige gebieden, vaak van de VS.

(~70% van het BNP wordt bepaald door import/export, voor je roept dat jij daar niks mee te maken hebt)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Neen dat maak jij er van.

Zoals al gezegd de VS is en blijft nu eenmaal een belangrijk land, zelfs met trump kan je daar niet omheen.
Ik zie niet in wat nederland zich te moeien heeft in interne VS aangelegenheden zaoals visa en migratie voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jeroenneman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:29:
[...]
(~70% van het BNP wordt bepaald door import/export, voor je roept dat jij daar niks mee te maken hebt)
Dan is toch juist een Trump die weer meer een protectionisme nastreeft niet goed voor ons landje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bovendien heb ik de VS niet nodig voor mijn veiligheid.
Momenteel is de VS er vooral voor onze onveiligheid. Niet voor niets is IS heel blij met Trump en de hijgerige en schreeuwerige maatregels, helpt alleen maar recruitment voor ze.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
k995 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Neen dat maak jij er van.

Zoals al gezegd de VS is en blijft nu eenmaal een belangrijk land, zelfs met trump kan je daar niet omheen.
Ik zie niet in wat nederland zich te moeien heeft in interne VS aangelegenheden zaoals visa en migratie voorwaarden.
Ik zeg nergens dat Rutte de ambassadeur op het matje moet roepen of Amerika moet boycotten of zo. Maar het zou Rutte sieren als hij een kritische opmerking plaatste over de maatregelen die Trump in hoog tempo over de VS en de wereld uitstrooit. Maar ja, Rutte wil straks met Wilders en wat Wilders van Trump vindt... 'een verademing'. Zo blijven we het schoothondje.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Witte schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Ik zeg nergens dat Rutte de ambassadeur op het matje moet roepen of Amerika moet boycotten of zo. Maar het zou Rutte sieren als hij een kritische opmerking plaatste over de maatregelen die Trump in hoog tempo over de VS en de wereld uitstrooit. Maar ja, Rutte wil straks met Wilders en wat Wilders van Trump vindt... 'een verademing'. Zo blijven we het schoothondje.
Enkel voor de VS? Hongarije? Frankrijk? Australie? Zelfs belgie doen allemaal zaken die gaan in richting (of verder) dan wat trump nu doet.

Hoeveel tijd moet een minister steken om kritiek te leveren op andere landen?

Sorry denk dat die wel wat beters te doen heeft om uitspraken die geen enkel effect hebben en nutteloos zijn te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Witte schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Als je niet het schoothondje wil zijn, moeten we bijvoorbeeld de 2% norm van de NAVO halen qua defensiebudget. Voorlopig is de VS toch echt essentieel voor onze veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt... dus ik vind wat Trump vindt best wel een redelijke eis.Bedoel we zijn als EU volwassen genoeg om de eigen broek op te houden en niet nalatig zijn alleen maar omdat we het vertikken meer geld neer te tellen voor onze eigen defensie/veiligheid. Vwb Trump verder doet, wordt het steeds lachwekkender en ook eigenlijk steeds triester dan die man gekozen is tot president van de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Dat nieuws rond Obamacare wordt nog interessant.

De vervanging lijkt iets te heten als s'werelds beste gezondheidszorgplan. Geen grap.

De ziekenhuizen en andere artsen zijn al tegen want veel te duur en slecht voor de patiënten.
Binnen de GOP zijn verschillende klassenstrijden losgebarsten. Teaparty wil bv volledige afschaffing, Ryan trekt teveel naar zich toe, van Trump weten we dat hij meermaals heeft beloofd iedereen te willen afdekken enzovoort. Dat afschaffen wordt nog lastig door te zetten of te laten tekenen door Trump.

Maar hoe dan ook, de GOP worstelt er enorm mee, veel mensen zijn natuurlijk gekozen omdat ze volledige afschaffing voorstonden. Maar ze zien nu dat het falen ervan direct op hun bord eindigt.... ook al gaat het afschaffen pas in 2020 (na de verkiezingen dus) in.
There’s one thing we do know: President Trump has no particular opinion about any of this. What he says about health care is driven not by his values but by a momentary assessment of what sounds popular (“We’re going to have insurance for everybody“). Republicans can’t count on him to be an effective salesman for their bill, or even to keep supporting it when the going gets rough. And it’s already gotten rough.
Waar iedereen staat inzake ACA /ABHS

Ik heb hier een interactieve kaart gevonden:
Generally, people who are older, lower-income, or live in high-premium areas (like Alaska and Arizona) receive larger tax credits under the ACA than they would under the American Health Care Act replacement.

Conversely, some people who are younger, higher-income, or live in low-premium areas (like Massachusetts, New Hampshire, and Washington) may receive larger assistance under the replacement plan.

Most current Healthcare.gov enrollees have lower incomes:

About 66% of have incomes at or below 250% of poverty (approximately $31,250 for a single individual in 2020), with the bulk (44% of all enrollees) having incomes at or below 150% of poverty (approximately $18,750 in 2020).
About 36% of enrollees are under age 35, 37% are age 35 to 54, and 27% are 55 or older.
Dus, Trump's regering: een wanvertoning van ruzie, ruzie en wanbeleid. En allemaal dankzij de GOP. Overigens is er nog geen nieuws van Trump over de laatste onthullingen van Wikileaks of de claim dat Obama afluisterde. Wel dat Obama blijkbaar woedend was.

[ Voor 32% gewijzigd door Delerium op 08-03-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Was vandaag ook niet de uitslag van de door Trump geclaimde verkiezings fraude bekend geworden?
Dacht het ergens gelezen te hebben maar vindt het niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Goed dat je het opmerkt. Er valt wel wat te vinden, maar niet echt prominent tussen alle andere Trump-zooi.

http://thehill.com/homene...-in-months-after-election
Four months after Election Day, Republican and Democratic administrators have uncovered only a handful of instances of improper or illegal voting despite President Trump’s unfounded allegations of millions of fraudulent ballots.

Trump has claimed that 3 million to 5 million people voted illegally on Election Day, costing him the popular vote. But numbers from around the country suggest that a few hundred people at most broke voting rules.
En dus drop the case, please
Civil rights leaders asked Attorney General Jeff Sessions on Tuesday to urge President Trump not to move forward with an investigation into his unverified claim that several million people voted illegally in the election, Politico reports.

The president had been planning for a blue-ribbon panel to launch a probe into the claim.

“I asked him to counsel the president against the creation of such a task force and a commission because that commission will be seen to intimidate our communities,” Sherrilyn Ifill, president of the NAACP Legal Defense Fund, said, according to Politico.

“We don’t need an investigation into something that doesn’t exist,” she added, the report said. “We should not be crediting the fantasies of this president at the cost of African Americans and Latinos feeling secure that they’re not being intimidated from voting and participating in the process.”
Er is dus wederom niets, hooguit lege retoriek

Overigens, de mensen van het Congress worden door de CIA bijgepraat over Trump en de Russische betrokkenheid.
Lawmakers are trekking to CIA headquarters in Langley, Virginia, to review classified evidence on Russia’s involvement in the presidential election. The House has scheduled its first public hearing on the issue. And the Senate is preparing to interview witnesses.

The congressional investigations into ties between President Donald Trump's campaign and Russian officials are in full swing.

For months, the leaders of the House and Senate intelligence committees said their investigations into Russia’s meddling in the 2016 presidential election were in their “initial” stages. On Tuesday, it became clear that the probes had moved into a new phase.
politico

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 08-03-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Breitbart 'breekt' met Bannon: Obamacare had alang afgeschaft moeten zijn: https://www.axios.com/bre...ite-house-2306650848.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Brent schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:20:
Breitbart 'breekt' met Bannon: Obamacare had alang afgeschaft moeten zijn: https://www.axios.com/bre...ite-house-2306650848.html
Zal me niets verbazen als dit gewoon 1-2 is. Bannon heeft een hekel aan de plannen, maar kan niet altijd en overal een vinger in de pap duwen, dus wordt nu gewoon het Breitbart vehikel gebruikt om er tegen te ageren.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Na Rusland komt nu ook Turkije om de hoek kijken, en dat op Fox.
https://twitter.com/yashar/status/839976866312257536

En ondertussen maken ze grappen over leugens uit het verleden.
https://trofire.com/2017/...fake-press-briefing-joke/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:30

matroosoft

Lone Christian

Trump zegt dat de beschuldiging van Obama met dat hij zou hebben afgeluisterd "niet letterlijk genomen moet worden":

http://nos.nl/artikel/216...t-letterlijk-bedoeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Oh, gelukkig zeg! Net als de niet-letterlijke pijplijn, de niet-letterlijke moslim ban en de niet-letterlijke muur, die toch iets letterlijker is dan door het WH verklaard.
Gek, maar ik geloof Spicer niet.

Houdoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zou zo'n spicer niet elke avond voor de spiegel staan en zichzelf voorhouden 'het is maar werk,het is maar werk'. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat ie glashard aan het liegen is en de meest rare kronkels moet rechtlullen. Ik zou me echt slecht voelen. Moreel failliet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Het congres heeft anders wel gevraagd naar onderbouwing van de claim. En het Witte Huis (ook justitie) heeft wat meer tijd gevraagd om dat te onderbouwen. Vooralsnog ligt er niets op tafel.

"Bewijs het of trek je claim in" aldus McCain.

Obamacare afschaffen/vervangen zal ongeveer 25 miljoen extra onverzekerde Amerikanen opleveren alsdus het budgetbureau. Zoals Trump meestal reageert: geloof de cijfers niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OTzSudGeSPxyz8MXBpRIpsxa/full.png

* Delerium denkt dat het alsnog een bloedbad gaat worden.

http://www.volkskrant.nl/...ieuwe-zorgpolis~a4473924/
Als het Republikeinse voorstel voor de hervorming van de gezondheidszorg wordt uitgevoerd zoals het nu op tafel ligt, zullen er volgend jaar bijna 14 miljoen Amerikanen minder zijn aangesloten bij een ziekteverzekering dan in de oude situatie het geval zou zijn geweest. Dat blijkt uit een langverwacht rapport van het CBO (Congressional Budget Office), het begrotingsbureau van het Amerikaanse Congres.
...
Het voorstel van de Republikeinen zou het begrotingstekort wel terugdringen met 337 miljard dollar in de komende tien jaar. Paul Ryan, de leider van de Republikeinen in het Huis, prees de nieuwe wet daarom. Volgens hem krijgen Amerikanen onder de nieuwe wet 'veel meer keuzemogelijkheden, tegen minder kosten'.

[ Voor 49% gewijzigd door Delerium op 14-03-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook, Het zorgplannetje van Trump is dus een farce gebleken voor mensen die het juist nodig hebben en niet voor de mensen die het al goed hebben en gemakkelijk kunnen betalen als ze wat mankeren. Goh waarom verbaast mij dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 19:12

Player1S

Probably out in the dark

matroosoft schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 06:09:
Trump zegt dat de beschuldiging van Obama met dat hij zou hebben afgeluisterd "niet letterlijk genomen moet worden":

http://nos.nl/artikel/216...t-letterlijk-bedoeld.html
Slimme tactiek. Claim iets absurds en tijdje later stilletjes intrekken. Kunt hem er nu moeilijk om veroordelen (lees afzetten) maar de achterban onthoud alleen de absurde beschuldiging en denkt dus dat het waar is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ondertussen, in het Witte Huis: http://www.politico.eu/ar...donald-trump-white-house/

Het alles-of-niets, zij-tegen-ons, zero-sum denken waar Trump en andere onverlichte mensen bekend om staan leidt tot een Game of Thrones binnen het Huis, waardoor personeel in afnemende mate samenwerken en dus ineffectief worden, en ongelukkig en vertrekken. Ik vraag me af of dit onderdeel van Trump's presidentschap niet onderschat wordt: de wrijving dit competente ambtenaren wegjaagt en de werkzaamheid ondergraaft. Het zou me niets verbazen als Trump vast komt te zitten in zijn eigen moeras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L1nt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
Slimme tactiek. Claim iets absurds en tijdje later stilletjes intrekken. Kunt hem er nu moeilijk om veroordelen (lees afzetten) maar de achterban onthoud alleen de absurde beschuldiging en denkt dus dat het waar is.
Conway had het ook over magnetrons die gebruikt konden worden om mensen te bespioneren:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C65f_oKU0AAeoES.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 19:12

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:56:
[...]

Conway had het ook over magnetrons die gebruikt konden worden om mensen te bespioneren:
[afbeelding]
Dat bedoelde ze ook niet letterlijk he :+

Maar ik wist wel dat die sneaky bastards niet te vertrouwen waren!! Evil evil microwave

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 15-03-2017 13:11 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Rannasha

Does not compute.

De soap gaat weer verder met de volgende aflevering.

Gisteren tweette MSNBC presentratrice/journalist Rachel Maddow dat ze tax returns van Trump in handen had gekregen en deze in haar uitzending zou onthullen.
BREAKING: We've got Trump tax returns. Tonight, 9pm ET. MSNBC.

(Seriously).

What we've got is from 2005... the President's 1040 form... details to come tonight 9PM ET, MSNBC.
Maddow kreeg het "1040" formulier (dit is het basis-formulier dat iedereen moet invullen, er zijn nog tig andere formulieren waarin allerlei details uitgewerkt worden die als ondersteuning dienen voor de getallen die je op je 1040 invult) van onderzoeksjournalist David Cay Johnston die het naar eigen zeggen per email had ontvangen.

Maar, nog voor de uitzending van Maddow, kwam het Witte Huis met een verklaring dat Trump in 2005 ruim $150M aan inkomen had en $38M aan belasting had betaald. (bron)

Daarnaast bekritiseerde het Witte Huis het lekken van de aangifte en stelde dat het publiceren hiervan illegaal zou zijn. De aangifte die Maddow in handen had kwam overeen met de cijfers die het Witte Huis bekend maakte, waardoor deze legitiem lijkt te zijn.

Overigens was Trump zelf het daar niet mee eens, getuige zijn recente tweet:
Does anybody really believe that a reporter, who nobody ever heard of, "went to his mailbox" and found my tax returns? @NBCNews FAKE NEWS!
De 2005 aangifte ziet er "schoon" uit, maar een 1040 formulier zegt bijzonder weinig. Het is enkel een opsomming van een paar bronnen van inkomsten en aftrekposten. Een volledige aangifte voor iemand als Trump bestaat uit nog een heleboel meer extra formulieren waarin alle details worden uitgewerkt. Daarnaast is 2005 natuurlijk erg lang geleden en was het op de piek van de vastgoed-bubbel in de VS.

Frappant detail is dat het grootste gedeelte van de belasting die Trump in dat jaar heeft betaald valt onder de "Alternative Minimum Tax" (AMT). Dit is een regeling die ervoor zorgt dat mensen of bedrijven met een hoog inkomen, maar met veel aftrekposten niet te weinig belasting betalen. Zonder de AMT zou Trump slechts iets van $4M hoeven te betalen. En laat het afschaffen van de AMT nou net een van de beleidsdoelen van Trump zijn.

Blijft de vraag wie de aangifte heeft gelekt. Op het document staat "Client copy", wat impliceert dat het een kopie is gemaakt door een accountant / belastingadviseur bedoeld voor de klant (Trump).

Hier en daar wordt gespeculeerd dat Trump (of mensen in zijn cirkel) zelf achter het lek zit. Het idee is om met een lek waar geen echte boze bedoelingen uit te concluderen zijn de aandacht af te leiden.

Afleiden waarvan? Misschien van het nieuws dat James Comey (FBI directeur) vandaag het congres gaat bijpraten over een eventueel FBI onderzoek naar de connecties tussen Trump en Rusland (bron).

Hoe dan ook, de conclusie is dat een 1040-formulier uit 2005 bijzonder weinig informatie geeft, behalve misschien dat Trump z'n plan om de AMT op te heffen voor hem zelf bijzonder gunstig zou zijn. Daarnaast is het opmerkelijk dat Trump het nieuws als "FAKE NEWS" benoemt terwijl het Witte Huis binnen een uur na de tweet van Maddow, en nog voor de uitzending, al cijfers heeft genoemd die de echtheid min of meer bevestigen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

In het Youtube-programma 'The Resistance' worden de verregaande connecties en malversaties van Trump met:

- Assange
- Wikileaks
- Putin
- Farage
- diverse Russische 'oligarchen'
- ontslag van DA in New York
- onder druk zetten van diverse hoge omes in (former) US Intelligence

in een vorm van 'connect the dots' gegoten.

YouTube: Russia! Russia! Russia! | The Resistance with Keith Olbermann | GQ

Het kán gewoon allemaal geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

gambieter schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]
misschien had ze zich vergist met microwaves (microgolven) zoals de NSA doet in films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
‘Geen bewijs voor afluistering van Trump door Obama’ aldus de Republikein die de commissie voorzit die toezicht houdt op de inlichtingendiensten. Ik vraag me toch af in hoeverre de boel daar verder en verder onder druk komt te staan. Volgens mij trekken de ambtenaren het niet en een hoop Republikeinen zelf ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:37
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:29:
‘Geen bewijs voor afluistering van Trump door Obama’ aldus de Republikein die de commissie voorzit die toezicht houdt op de inlichtingendiensten. Ik vraag me toch af in hoeverre de boel daar verder en verder onder druk komt te staan. Volgens mij trekken de ambtenaren het niet en een hoop Republikeinen zelf ook niet.
Gezien het cynisme van de beste man in de persco wat hij blijkbaar niet kon onderdrukken niet nee.

Sowieso gaan er momenteel waanzinnig veel bronnen op aan heksenjachten en het heen en weer slepen van de Trumps naar hun vakantiebestemming. Breken met tradities kan soms vernieuwend en verfrissend zijn, maar vooralsnog zijn we een paar maanden verder en is er niets dan onzin en verspilling voorbij gekomen. Ook wordt de werkwijze nu al voorspelbaar en is het hele Twitter-rant-effect al uitgewerkt. Je komt toch wel aan de beurt en dan moet je gewoon net zo lang stilzitten tot het volgende slachtoffer 48u gedoe over zich heen krijgt.

Ik prijs de komende oersaaie formatie in NL, met lekker veel wikken en wegen, achterkamertjes en gekonkel over de punten en de komma's. Ik hoop zelfs op een riante bonnetjes affaire - gewoon, omdat het zo heerlijk kneuterig is :D niets mis mee.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Federal judge blocks new Trump travel ban
A federal judge in Hawaii has blocked President Donald Trump's new travel ban on Wednesday afternoon, hours before the ban was set to go into effect.

This ruling means that travelers from six Muslim-majority countries and refugees will be able to travel to the US.
The Trump administration took over a month to rewrite the travel ban order after multiple federal courts blocked its implementation last month.
Unlike the previous executive order, the new one removed Iraq from the list of banned countries, exempted those with green cards and visas, and removed a provision arguably prioritizes certain religious minorities.
Despite this changes, US District Court Judge Derrick Watson concluded that the new executive order still failed to pass legal muster
Trump gaat dus hard op zijn retour qua geloofwaardigheid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En het gezondheidsplan, waar miljoenen mensen toegang tot gezondheidszorg mee zouden verliezen, moet ook al aangepast worden. De GOP krijgt het anders niet door het Huis van Afgevaardigden. Of dit nu werkelijk verbeteringen met zich meebrengt is maar de vraag aangezien er ook Republikeinen zijn die willen dat de wet nog extremer word...

https://www.washingtonpos...ml?utm_term=.40db0126a671

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Delerium schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:12:
Federal judge blocks new Trump travel ban

[...]

Trump gaat dus hard op zijn retour qua geloofwaardigheid zo.
Die man kan toch nooit echt geloofwaardigheid meer hebben om te verliezen? Bij alles wat ie zegt moet je de stelling omkeren, heb je 75% kans dat dat de waarheid is. :P
't Is wel zorgelijk voor de Amerikanen. Miljarden minder naar wetenschap, die gaan naar defensie, waar ze al exorbitant veel aan uit gaven. Aparte prioriteiten. Is dat niet een stap richting wat je in Rusland en Noord Korea ziet? Veel geld steken in achterhaalde technologie?

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 16-03-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Cyphax schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:55:
Die man kan toch nooit echt geloofwaardigheid meer hebben om te verliezen? Bij alles wat ie zegt moet je de stelling omkeren, heb je 75% kans dat dat de waarheid is. :P
't Is wel zorgelijk voor de Amerikanen. Miljarden minder naar wetenschap, die gaan naar defensie, waar ze al exorbitant veel aan uit gaven. Aparte prioriteiten.
Het verbaast me ook dat er nog nauwelijks ophef over hoe hij "drain the swamp" invult. Washington vullen met dubieuze miljardairs en Wall Street dereguleren en machtiger dan ooit. Bankiers verwachten honderdenmiljarden dollars te verdienen aan zijn plannen. Milieuvervuilers en wapenverkopers krijgen volledig de vrije hand en hebben meer invloed dan ooit.

Zelfs met de beste wil van de wereld zie ik niet hoe dit anti-establishment is en hoe dit is wat Trump supporters willen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.washingtonpos...ry&utm_term=.a602e0f250fd

Interessant artikel over tax policies, tax return en hoe Trump er een slaatje uitslaat.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat Trump zoveel aanhangers heeft,als je een beetje verder onderzoek doet moet je toch zien dat hij er enkel voor de rijken goede zaken doet?
Trump is charismatisch,Nixon was allesbehalve dat.

Ik heb al verschillende discussies ​gehad, het doet me enorm denken aan een discussie voeren met een streng gelovig persoon.

Merken jullie ook de gelijkenissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 03-10 14:17
Rannasha schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:15:
De soap gaat weer verder met de volgende aflevering.

Gisteren tweette MSNBC presentratrice/journalist Rachel Maddow dat ze tax returns van Trump in handen had gekregen en deze in haar uitzending zou onthullen.

[...]

Maddow kreeg het "1040" formulier (dit is het basis-formulier dat iedereen moet invullen, er zijn nog tig andere formulieren waarin allerlei details uitgewerkt worden die als ondersteuning dienen voor de getallen die je op je 1040 invult) van onderzoeksjournalist David Cay Johnston die het naar eigen zeggen per email had ontvangen.

Maar, nog voor de uitzending van Maddow, kwam het Witte Huis met een verklaring dat Trump in 2005 ruim $150M aan inkomen had en $38M aan belasting had betaald. (bron)

Daarnaast bekritiseerde het Witte Huis het lekken van de aangifte en stelde dat het publiceren hiervan illegaal zou zijn. De aangifte die Maddow in handen had kwam overeen met de cijfers die het Witte Huis bekend maakte, waardoor deze legitiem lijkt te zijn.

Overigens was Trump zelf het daar niet mee eens, getuige zijn recente tweet:

[...]

De 2005 aangifte ziet er "schoon" uit, maar een 1040 formulier zegt bijzonder weinig. Het is enkel een opsomming van een paar bronnen van inkomsten en aftrekposten. Een volledige aangifte voor iemand als Trump bestaat uit nog een heleboel meer extra formulieren waarin alle details worden uitgewerkt. Daarnaast is 2005 natuurlijk erg lang geleden en was het op de piek van de vastgoed-bubbel in de VS.

Frappant detail is dat het grootste gedeelte van de belasting die Trump in dat jaar heeft betaald valt onder de "Alternative Minimum Tax" (AMT). Dit is een regeling die ervoor zorgt dat mensen of bedrijven met een hoog inkomen, maar met veel aftrekposten niet te weinig belasting betalen. Zonder de AMT zou Trump slechts iets van $4M hoeven te betalen. En laat het afschaffen van de AMT nou net een van de beleidsdoelen van Trump zijn.

Blijft de vraag wie de aangifte heeft gelekt. Op het document staat "Client copy", wat impliceert dat het een kopie is gemaakt door een accountant / belastingadviseur bedoeld voor de klant (Trump).

Hier en daar wordt gespeculeerd dat Trump (of mensen in zijn cirkel) zelf achter het lek zit. Het idee is om met een lek waar geen echte boze bedoelingen uit te concluderen zijn de aandacht af te leiden.

Afleiden waarvan? Misschien van het nieuws dat James Comey (FBI directeur) vandaag het congres gaat bijpraten over een eventueel FBI onderzoek naar de connecties tussen Trump en Rusland (bron).

Hoe dan ook, de conclusie is dat een 1040-formulier uit 2005 bijzonder weinig informatie geeft, behalve misschien dat Trump z'n plan om de AMT op te heffen voor hem zelf bijzonder gunstig zou zijn. Daarnaast is het opmerkelijk dat Trump het nieuws als "FAKE NEWS" benoemt terwijl het Witte Huis binnen een uur na de tweet van Maddow, en nog voor de uitzending, al cijfers heeft genoemd die de echtheid min of meer bevestigen.
Deze al gevonden?

https://jesterscourt.cc/2...-tax-form-1040-need-know/

2005 is een schone aangifte omdat in dat jaar de aangite nodig was om van Melania een US citizen te maken.
Donald Trump married Melania Knaus in 2005. She had been a permanent resident since 2001. She became a US citizen in 2006. Part of the US naturalization checklist REQUIRES either the last 5 years tax returns if you are single OR the last 3 years tax returns if you are married to a US citizen, which would be in Melania’s case means she needed to provide:

For 2003 her single filing…
For 2004 her single filing…
For 2005 her joint filing with Donald Trump.

Melania’s citizenship depended on a squeaky clean joint tax filing in 2005.

Read that again – Melania’s citizenship depended on a squeaky clean joint tax filing in 2005.
Disclaimer: ik ken deze site niet, geen idee of dit allemaal waar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 14:28

ongekend41

Division Brabant

Had het net met verbazing gelezen. Hij heeft overigens al meerdere artikelen geschreven waarbij hij Trump onder zijn vergrootglas legt. Het klinkt allemaal wel plausibel, maar geen idee of het echt waar is.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Zucht... Senaatscommissie wijst dus de beschuldigingen af wegens "geen enkel bewijs"'. Trump volhardt uiteraard in z'n beschuldigingen en betrekt er en passant ook nog de Britse geheime dienst bij. Het werd inderdaad wel hoog tijd dat er weer eens een bondgenoot werd beledigd. 8)7

En dit is de man die 24/7 de nucleaire voetbal in z'n nabijheid heeft, hè...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

De mail met de tax returns was op de post gedaan in Westchester in het zelfde weekend als Trump er was :')

Dit dus.

Pagina: 1 ... 35 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.