in de bible belt heeft men er ook moeite mee om homo's te accepteren. De SGP staat nu ook niet echt bekend als vrouwlievende partij. Ik denk dat de essentie van onze waarden is: je hoeft niet blij te zijn met een homohuwelijk, negeer het fijn en doe je eigen ding. Zolang je _jouw_ overtuiging niet opdringt aan anderen op een manier dat het schade veroorzaakt bij de andere partij is het prima (je kunt immers niet gedachtes weghalen bij mensen als die gedachtes je niet aan staan). Maw. je hebt ook het recht binnen onze waarden om te gaan protesteren tegen zwarte piet of een homohuwelijk te veroordelen. Ik mag dus prima walgen als ik een homokoppel op straat zie, zolang ik geen strafbare handeling uitvoer, all good. (het zal je trouwens waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen, maar dat terzijdeSissors schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:39:
[...]
Minder ironisch dan om onze normen en waarden van gelijkheid te verdedigen je gaat discrimineren op religie.
Ik ben zelf geen tegenstander ervan om vluchtelingen die na een inburgeringscursus nog steeds niet gelijke rechten voor vrouwen en homo's kunnen accepteren (overigens dat kan bijvoorbeeld een Pence ook niet hoor), terug te sturen. In de praktijk waarschijnlijk lastiger, maar in principe is dat mijn mening. Dat is echter heel wat anders dan op basis van religie mensen terug te sturen.
[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 29-01-2017 11:45 . Reden: aanvulling ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien