Gezien de stemverhouding had niemand (ongeacht kleur) trek in het opnemen van ~100 gevangenen die niet heel positief over Amerika dachten. Volgens mij heeft Obama daar zijn hand overspeelt.
Maar goed,
hier praat Trump over martelen
[...]
Dus wat is het verschil tussen Trump en ISIS? Een stropdas, thats it. Geen enkel punt om dat kamp weer vol te gooien zodat de volgende president weer 10 jaar bezig is met het leegmaken.
Bedankt voor de quote. Hij vergelijkt het met wat IS doet en daar wordt gelijk 'Trump staat martelen toe'. Net als gisteren dat Feds richting Detroit 'Trump kondigt martial law af' wordt en gisteravond op het AD als kop
'Donald Trump sluit websites over klimaatverandering' maar in het artikel:
Het Amerikaanse Milieuagentschap (EPA) vreest op last van president Donald Trump alle pagina's over klimaatverandering offline te moeten halen.
Het is gewoon ergerlijk dat de kop de lading niet dekt.
De VS heeft bij mijn weten nooit warme gevoelens gehad voor het ICC.
ph4ge schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:36:
[...]
Het is gewoon een onzin vergelijking. Obama heeft aantoonbaar alles in zn macht gedaan om Guantanamo te sluiten en dat is hem op een haar na gelukt. Dat is echt compleet iets anders dan een voorstander zijn van de praktijken die daar plaats vonden. Waarom mag je niet op jezelf martelpraktijken afkeuren omdat een vorige president er niet in zn geheel is geslaagd om het af te schaffen?
Ook de Democraten zelf waren er niet zo happig op, zie de eerdere post van Delirium.
[...]
De tendens is dat je geen discussie mag hebben over de huidige president omdat elke kritiek wordt doodgeslagen met "ja maar Clinton, ja maar Obama". Nee, we mogen ondertussen Trump zelf als president beoordelen om zijn eigen meningen en daden.
Hij is nog geen week aan het werk, met wie moet je het dan vergelijken? En discussie? Er vindt praktisch karaktermoord plaats op hem.
[...]
De ironie is dat de democraten een ruime meerderheid van de kiezers hebben, maar dat het systeem als resultaat had dat de republikeinen de macht hebben. En daarover spreken wordt linea recta af gedaan als "slechte verliezers en liberale propaganda" dus laten we nou niet doen alsof de discussie die kant op moet gaan.
Kan ook andersom werken. Anders had UKIP nu ~30% van het Britse Lagerhuis gehad.
Het werkt ook twee kanten op, ondanks een ongekend lage populariteit vliegt Trump er zelf met gestrekt been in en voert extreem beleid door, ipv compromissen te zoeken en eenheid te creëren. Noem mij een voorbeeld waar hij duidelijk zn hand uitstook, behalve zn overwinningsspeech direct na de verkiezingen die ook dankbaar in ontvangst werd genomen maar niks waard bleek te zijn.
Welk compromis moet hij zoeken? Alle seinen staan voor de GOP op groen.
De slachtofferrol siert je ook niet, er wordt over en weer best weleens wat onaardigs gezegd maar je doet deze discussie echt te kort als je meent dat het niks anders is dan elkaar voor dom uitmaken. Dan doe je ook je werk als mod niet.
Slachtofferrol nog wel? Misschien wat tegenwicht aan de dagelijkse stroom berichten over elk tweetje die tot epische proporties wordt opgeblazen. En dat heeft niks met mijn mod-zijn te maken. Waarom dat er nou weer bijgesleept wordt? Ik ben overigens niet eens mod in AWM, dat zijn Ramzzz, DaniëlWW2 en Albantar, maar dat terzijde.
[...]
Niemand klaagt over het feit dat Trump doet wat presidenten doen, maar dan mag je toch wel een inhoudelijke discussie hebben en van mening verschillen?
De tendens is juist dat Trump het zo bont maakt dat mensen murw geslagen worden en het normaal gaan vinden.
Het kwam hier meer over dat het vrij uniek is dat hij allemaal decreten uitvaardigt.

Dido schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:55:
[...]
Fantastisch
Op elke imbiciele actie van Trump wordt (veelal, zoals nu, volslagen ongerelateerd!) gereageerd met "ja maar Obama / Clinton / je oma!", en dan is het de fout van degenen die daarop wijzen dat ze de "discussie niet verrijken"?
Als de Trump fanboys / Obama-haters / Clinton-bashers / Putin-maatjes nou eens zouden proberen op een normale manier te discussieren, dan hoeven ze niet steeds gewezen te worden op de irrintante, discussieverziekende methodes die ze hanteren.
Nu rennen mensen continue met hun harses tegen dezelfde muur en ga jij lopen klagen dat het vervelend is dat we ze er iedere keer op wijzen dat die muur daar staat.
Misschien omdat ie pas 6 dagen in office is dat er nog weinig te vergelijken valt, buiten dan zijn voorgangers? Iets met beer verkopen en huid schieten. Vooropgesteld, ik ben geen fan van de man, maar ik ben dat nog minder van de Democraten (en ja, ook de Republikeinen hebben ideeën uit de middeleeuwen nog niet afgezworen).
Zoals ik hierboven al zei, de koppenmakers gaan helemaal los met de soundbites die toch niet helemaal kloppen. Ze vatten zijn twitterberichten zeg maar samen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.