💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik denk dat ook trump zich wel realiseert dat de Amerikaanse arbeidsmarkt nooit kan concurreren met de Chinese. Ze hebben gewoon de goedkope Chinese producten nodig. Hoewel als Trump zo door gaat met het verlagen van de dollar dan wordt het zelfs voor Europesche bedrijven aantrekkelijk om de productie uit te besteden naar de USBananenplant schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:46:
[...]
Over China gesproken: blijkbaar wil de nieuwe secretary of state actieve inmenging van de VS in de Zuid-Chinese zee? Dat steekt naar mijn idee wel wat af tegen het zich juist minder willen bemoeien met Rusland, minder inzet voor de NAVO en dergelijke. Wat is hier "America first" aan?
Maarten van Rossem noemt trouwens de VS in zijn tijdschrift nu ook al regelmatig een ontwikkelingsland.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
En over wisselkoersen: blijkbaar heeft hij ook toch maar niet gelijk bij zijn aantreden China een valutamanipulator genoemd. Maar waarom zo escalerend tegen China doen als je die goedkope producten nodig hebtSnowDude schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat ook trump zich wel realiseert dat de Amerikaanse arbeidsmarkt nooit kan concurreren met de Chinese. Ze hebben gewoon de goedkope Chinese producten nodig. Hoewel als Trump zo door gaat met het verlagen van de dollar dan wordt het zelfs voor Europesche bedrijven aantrekkelijk om de productie uit te besteden naar de US
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Twitter is nu eenmaal "zijn medium". Dus verwacht geen uitgebreide en onderbouwde verklaringen oid.Delerium schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:24:
Nu hij president is zijn dat wel de daden die hij de lucht inslingert.
Losse flodders zou ik het ook niet willen noemen, want het wordt wel ondertekend en uitgevoerd.
Het overleg met Mexico staat ook al gepland, ben benieuwd hoe dat contact gaat verlopen...Donald J. Trump @realDonaldTrump 11 uur11 uur geleden
Big day planned on NATIONAL SECURITY tomorrow. Among many other things, we will build the wall!
Whitehouse.gov | America first, make Netherlands second because they requested it!
Petitie kunnen wij Nederlanders ook ondertekenen btw.
[ Voor 11% gewijzigd door Ryan_ op 25-01-2017 15:05 ]
Zou ie nou echt tegen Mexico zeggen "zo en jullie betalen 'm"?tweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:58:
[...]
Het overleg met Mexico staat ook al gepland, ben benieuwd hoe dat contact gaat verlopen...
Saved by the buoyancy of citrus
Amerikaanse petitie om Trump-video Lubach
Het item uit Zondag met Lubach waarin Nederland zich zogenaamd voorstelt aan president Donald Trump van de Verenigde Staten, heeft tot een petitie geleid in Amerika. De initiatiefnemer wil dat het Witte Huis serieus werk maakt van de vraag of Nederland na Amerika op de tweede plaats kan komen.
Nee. Maar hij zal wel iets verzinnen met extra importheffingen o.i.d. zodat onder de streep hij kan zeggen dat hij wel betaald is door Mexico.Cyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:04:
[...]
Zou ie nou echt tegen Mexico zeggen "zo en jullie betalen 'm"?
Lijkt me nu al lekker voor de Democratische kandidaat over 4 jaar:
Come here to this gate! Mr. Trump, open this gate! Mr. Trump, tear down this wall!
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 25-01-2017 15:14 ]
Nee, het komt vooral op nu Trump claimt dat er miljoenen zogenaamd illegaal hebben gestemd omdat hij niet kan hebben dat hij de popular vote niet gewonnen heeft. Dat hij dan de regels aan wilt scherpen om een narcistische leegte in zichzelf te vullen is vervolgens koren op de molen van de GOP. Het is niet zo dat de Dems lopen te klagen dat het anders moet omdat Trump gewonnen heeft.PWM schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:45:
Die voter supression is natuurlijk een probleem. Maar het komt nu weer op nu Trump gewonnen heeft.
Dit is dus echt van een compleet andere orde.Hetzelfde geldt voor de plotseling hernieuwde vragen over het kiesstelsel. 44 voorgangers hebben dat niet veranderd, dan moet men niet opeens boos op Trump worden als die er daardoor zit.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Maar eens doen hé. Wie weet halen wij de Amerikaanse nieuwsmedia wel..Ryan_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:04:
Nice.
Whitehouse.gov | America first, make Netherlands second because they requested it!
Dat is al wel gelukt hoor; CNN, Washington PostVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Maar eens doen hé. Wie weet halen wij de Amerikaanse nieuwsmedia wel..
(Ook hier, kijk toch voor de gein naar de geschiedenis: samenwerken met onbetrouwbare leiders leidt tot problemen, ook voor degenen die eerst denken dat ze er beter van worden.)
Lubach is een satirisich programma - maar een petitie richting het Witte Huis is in de echte wereld, geen spel.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
ja, dat zal zeker in ons voordeel werkenanboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:29:
Ik weet niet of we nou zo blij moeten zijn als we bij Trump op de radar staan. Lijkt me veel beter voor ons land als hij denkt dat Nederland de hoofdstad van Denemarken is ofzo...
Punt is dat dat in ieder geval niet in ons nadeel zal werkenmuffstuff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:32:
[...]
ja, dat zal zeker in ons voordeel werken

Het loopt nog niet echt storm "1 signed"Ryan_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:04:
Nice.
SandaX schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:29:
[...]
Dat is al wel gelukt hoor; CNN, Washington Post
Dat eerste is een video van CNN international, Hala Gorani zit in London en haar programma wordt niet uitgezonden in de VS.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Tsja, dat is al tientallen jaren een probleem. Dit grijpt niet eens zozeer terug om de popular vote, maar meer dat je zonder ID kunt laten registreren om te kiezen. In het verkiezingstopic stond een hele uitgebreide uitleg en het is ook een keer uitgelegd door de Amerika correspondent van BNR. Zo zijn er in het verleden hele begraafplaatsen wezen stemmen..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:18:
[...]
Nee, het komt vooral op nu Trump claimt dat er miljoenen zogenaamd illegaal hebben gestemd omdat hij niet kan hebben dat hij de popular vote niet gewonnen heeft. Dat hij dan de regels aan wilt scherpen om een narcistische leegte in zichzelf te vullen is vervolgens koren op de molen van de GOP. Het is niet zo dat de Dems lopen te klagen dat het anders moet omdat Trump gewonnen heeft.
[...]
Dit is dus echt van een compleet andere orde.
Dit is overigens een GOP dingetje, aangezien ze bij de Democraten vinden dat de drempel om een ID te kopen bij veel immigranten (historisch hun achterban) te hoog ligt vanwege de prijs(!). En dan te bedenken dat een ID maar 15-20 dollar kost.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, laten we vooral bang zijn van hem en zijn wraakzuchtige gedrag...anboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Punt is dat dat in ieder geval niet in ons nadeel zal werken
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Onbetrouwbaar? Dat is anders dan alle andere presidenten. die zogenaamde WMD's op de foto herinner ik mij dan nog even. Of die zogenaamde democratie in noord Afrika, ook al zo fantastische succes. Ja kaddafi was mij er eentje, maar goed dat die weg is.incaz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:30:
Ehm... ik vind het filmpje van Lubach hilarisch, maar het onderliggende punt is dat er in de VS nu iemand zit die zeer onbetrouwbaar is. Het is in de praktijk knap onverstandig om uberhaupt op de radar van dergelijke mensen te komen, want Trump naait iedereen met graagte die ook maar iets doet wat hem niet zint. IK ga de aandacht van hem niet op ons vestigen.
(Ook hier, kijk toch voor de gein naar de geschiedenis: samenwerken met onbetrouwbare leiders leidt tot problemen, ook voor degenen die eerst denken dat ze er beter van worden.)
Lubach is een satirisich programma - maar een petitie richting het Witte Huis is in de echte wereld, geen spel.
Het probleem nu is, dat de 'belangrijkste man' ter wereld overal geridiculiseerd wordt. Dat is wel een echt probleem.
Zelf snap ik de dramatiek van sommigen omtrent die gebeuren niet zoveel, zoveel zal er nou ook weer anders lopen. Althans, wellicht dat we nu de komende jaren eens geen buitenlandse troepen van de vs overal gestationeerd hebben vanwege de zogenaamde oorlog tegen terrorisme.
ja of juist welanboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Punt is dat dat in ieder geval niet in ons nadeel zal werken

Ik zeg niet dat het geen probleem is, het ging erover waarom het nu opeens oplaait. En dat is niet omdat Trump gewonnen heeft, wat PWM lijkt te impliceren.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:35:
Tsja, dat is al tientallen jaren een probleem. Dit grijpt niet eens zozeer terug om de popular vote, maar meer dat je zonder ID kunt laten registreren om te kiezen. In het verkiezingstopic stond een hele uitgebreide uitleg en het is ook een keer uitgelegd door de Amerika correspondent van BNR. Zo zijn er in het verleden hele begraafplaatsen wezen stemmen.
Was het maar zo'n feest. Ik stel voor dat je .oisyn in "President Trump en de Amerikaanse politiek" nog eens leestDit is overigens een GOP dingetje, aangezien ze bij de Democraten vinden dat de drempel om een ID te kopen bij veel immigranten (historisch hun achterban) te hoog ligt vanwege de prijs(!). En dan te bedenken dat een ID maar 15-20 dollar kost.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2017 15:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het probleem zit niet zozeer in de prijs, maar in de beschikbaarheid van de DMV waar je zo'n ID kunt laten maken. Op sommige plekken hebben de GOP grappenmakers er voor gezorgd dat de lokale DMV enkel op iedere 5e woensdag van de maand een paar uurtjes open is. Dan heb je dus iedere 2-3 maand een korte tijd waarin je het kunt regelen. Tenzij je te laat bent en de rij te lang is.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:35:
[...]
Dit is overigens een GOP dingetje, aangezien ze bij de Democraten vinden dat de drempel om een ID te kopen bij veel immigranten (historisch hun achterban) te hoog ligt vanwege de prijs(!). En dan te bedenken dat een ID maar 15-20 dollar kost.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik zeg niet dat we bang moeten zijn, maar ik denk dat we als land beter af zijn als we niet op de radar van deze narcissistische gek staan.boesOne schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:35:
[...]
Ja, laten we vooral bang zijn van hem en zijn wraakzuchtige gedrag...
Dat is een leugen, die overigens al vele keren ontkracht is.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:35:
[...] Zo zijn er in het verleden hele begraafplaatsen wezen stemmen.
Ook hier ben je vooral de misleidende argumenten aan het oplepelen. In werkelijkheid bleek de fraude waar aan gerefereerd werd niet te bestaan, (in de meeste gevallen ging het over een kinderen die dezelfde naam hebben als hun ouders) maar de rechter achtte wel bewezen dat er diverse voter laws werden opgesteld die zeer gericht precies de democratische niet-witte achterban benadeelde.Dit is overigens een GOP dingetje, aangezien ze bij de Democraten vinden dat de drempel om een ID te kopen bij veel immigranten (historisch hun achterban) te hoog ligt vanwege de prijs(!). En dan te bedenken dat een ID maar 15-20 dollar kost.
Dat ging overigens niet alleen over de prijs (hoewel 15-20 dollar beslist een probleem is als je in ernstige armoede leeft), maar ook over allerlei extra eisen en verklaringen en documentatie die moest worden ingeleverd, zoals uittreksels uit het geboorteregister, of huwelijksactes of meer van die ongein.
Opzettelijke bureaucratische ontmoediging.
Mensen die meer details willen: zoek vooral de informatie en de court rulings op.
(John Oliver kwam in zijn overzicht hierover overigens wel op een andere vorm van dubieus stemgedrag: YouTube: Voting: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)
Maar dat is Iets Heel Anders uiteraard. Dat is Niet Erg.)
dat,en ze hebben masaal DMV's in zwarte wijken gesloten en die in witte wijken blijven open. dus de overwegend arme zwarten moeten zich dan maar zien te verplaatsen.Rannasha schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Het probleem zit niet zozeer in de prijs, maar in de beschikbaarheid van de DMV waar je zo'n ID kunt laten maken. Op sommige plekken hebben de GOP grappenmakers er voor gezorgd dat de lokale DMV enkel op iedere 5e woensdag van de maand een paar uurtjes open is. Dan heb je dus iedere 2-3 maand een korte tijd waarin je het kunt regelen. Tenzij je te laat bent en de rij te lang is.
* Calitomnicationfsfikke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:34:
[...]
Het loopt nog niet echt storm "1 signed"
[...]
offtopic:
Dat eerste is een video van CNN international, Hala Gorani zit in London en haar programma wordt niet uitgezonden in de VS.

vindt 'm wel grappig
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Nee, maar als je daarom besluit hilarische filmpjes niet te maken dan ben je dus bang.anboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:44:
[...]
Ik zeg niet dat we bang moeten zijn, maar ik denk dat we als land beter af zijn als we niet op de radar van deze narcissistische gek staan.
Zodra satire niet meer kan is er imho een probleem..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat dat filmpje niet gemaakt had mogen worden? Ik heb het alleen over die petitie...boesOne schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:52:
[...]
Nee, maar als je daarom besluit hilarische filmpjes niet te maken dan ben je dus bang.
Zodra satire niet meer kan is er imho een probleem..
Ik stel voor dat je het rapport leest..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Ik zeg niet dat het geen probleem is, het ging erover waarom het nu opeens oplaait. En dat is niet omdat Trump gewonnen heeft, wat PWM lijkt te impliceren.
[...]
Was het maar zo'n feest. Ik stel voor dat je .oisyn in "President Trump en de Amerikaanse politiek" nog eens leest
De $1.500 komt van 2 mensen in South Carolina die 92,50 en 99,75 kwijt waren, maar waarbij 950 en 1350 dollar 'pro bono legal fees' opgeteld worden omdat er iets was met hun geboortecertificaat(?)
Dat is niet heel veel anders dan hier, waar een paspoort of rijbewijs ook 50-60 euro kost, excl. foto.paying the cost needed to meet voter ID requirements means spending the equivalent of more than a week’s worth of groceries
en1. Time costs involved in learning about photo voter ID requirements and how to meet them.
2. Costs of purchasing required birth, marriage, naturalization and other certificates. In some
instances, the calculations include legal fees needed to secure these documents.
3. Costs of travel expenses to the departments of vital records and motor vehicles, and the
potential cost of hiring a driver and/or vehicle.
4. Costs of travel time and waiting time at the agencies.
Tsja, zo lust ik er nog wel een paar.There are other less recognized costs about voter identification laws. These include the resources
that voting and civil rights organizations have to divert from their core missions of getting people
registered and out to vote.
Voor de liefhebber: http://today.law.harvard....eportVoterIDJune20141.pdf
Ze hebben in de VS geen GBA zoals wij die kennen (want privacy), dus je zal met iets aan moeten tonen wie je bent. Is dat nou allemaal zo heel raar? Hier betaal je ook leges voor alles en nog wat.incaz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:48:
[...]
Dat is een leugen, die overigens al vele keren ontkracht is.
[...]
Ook hier ben je vooral de misleidende argumenten aan het oplepelen. In werkelijkheid bleek de fraude waar aan gerefereerd werd niet te bestaan, (in de meeste gevallen ging het over een kinderen die dezelfde naam hebben als hun ouders) maar de rechter achtte wel bewezen dat er diverse voter laws werden opgesteld die zeer gericht precies de democratische niet-witte achterban benadeelde.
Dat ging overigens niet alleen over de prijs (hoewel 15-20 dollar beslist een probleem is als je in ernstige armoede leeft), maar ook over allerlei extra eisen en verklaringen en documentatie die moest worden ingeleverd, zoals uittreksels uit het geboorteregister, of huwelijksactes of meer van die ongein.
Opzettelijke bureaucratische ontmoediging.
Mensen die meer details willen: zoek vooral de informatie en de court rulings op.
(John Oliver kwam in zijn overzicht hierover overigens wel op een andere vorm van dubieus stemgedrag: YouTube: Voting: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)
Maar dat is Iets Heel Anders uiteraard. Dat is Niet Erg.)
Enne, kan je vertellen wat dat voor filmpje is? Voel niet veel behoefte om video te gaan kijken op een forum.
[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2017 16:04 ]
Ah, mea culpa.anboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:52:
[...]
Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat dat filmpje niet gemaakt had mogen worden? Ik heb het alleen over die petitie...
Die petitie is trouwens ook hilarisch en rechtstreeks gevolg van filmpje. De link staat er zelfs in
Ik kan de humor van die petitie ergens ook wel inzien, alleen hoop ik niet dat 'ie de 100k haalt. Nu is het vooral humor, als 'ie 100k haalt komt 'ie daadwerkelijk daar ergens op 'n bureau te liggen ter behandelingboesOne schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Ah, mea culpa.
Die petitie is trouwens ook hilarisch en rechtstreeks gevolg van filmpje. De link staat er zelfs in
Ach, wie staat er niet op zijn radar?anboni schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:44:
[...]
Ik zeg niet dat we bang moeten zijn, maar ik denk dat we als land beter af zijn als we niet op de radar van deze narcissistische gek staan.
In elk land worden dit soort satirische dingen bedacht. Als je elk land straft waar kritiek heerst op Trump, dan kan ie binnenkort alleen nog handel drijven met de Zuidpool.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als Trump tegen die tijd de Amerikaanse bevolking niet heeft gehersenspoeld en de economie inderdaad niet ineens booming is door de staatsschuld extreem te verhogen, dan zouden simpele demographics en een 'normale' Democratische kandidaat zonder groot rugzakje voldoende moeten zijn. Het gros van de Amerikanen is immers nog steeds democraat of neigt naar democraat.Cyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:59:
[...]
Ik heb ook nog steeds geen idee wat over 4 jaar een democratische kandidaat allemaal moet doen om te kunnen winnen. Dat hebben wij in Nederland een héél stuk beter voor elkaar. Er ligt gewoon niet zoveel macht bij één persoon, en één partij heeft gewoon nooit zelf de macht.
Nadeel is natuurlijk wel dat Trump zijn verlies niet zal erkennen ongeacht de grootte van zijn nederlaag en het land in een rare periode zal storten vol rellen. Ik hoop op een nederlaag na 4 jaar alleen al om hem echt te zien verliezen.
Dit dus.
Ik stel voor dat je niet zo selectief bentSeñor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Ik stel voor dat je het rapport leest.
Ik quote gewoon een alinea van wikipedia. Misschien had ik de nadruk meer moeten leggen op die "typically ranging from about $75 to $175", mijn fout. Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat de $1500 case uitgelicht zou worden.
Dan ga je compleet voorbij aan wat ik zei: armoede is in de VS een *enorm* veel groter probleem dan hier. Er zijn hele bevolkingsgroepen die niet zomaar even meer dan een week aan boodschappen kunnen missen. Het hebben van meerdere baantjes is in de VS niet heel vreemd, en dan kun je nog steeds amper rondkomen.Dat is niet heel veel anders dan hier, waar een paspoort of rijbewijs ook 50-60 euro kost, excl. foto.
En dan zijn er nog de logistieke problemen bij het überhaupt aan kunnen vragen van een ID, zoals door anderen correct opgemerkt wordt maar waar jij voor het gemak maar even niet op ingaat.
Ik vind het moeten hebben van een identificatiebewijs bij het stemmen echt niet zo'n rare eis, hoor. Het punt is alleen dat het in de VS nogal selectief bevolkingsgroepen uitsluit door de omstandigheden zo te ontwerpen dat het enorm moeilijk wordt om eraan te komen, terwijl daadwerkelijke fraude aantoonbaar insignificant is.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2017 16:14 ]
Penguins for Peace: A Women’s March Even Took Place in AntarcticaJeroenneman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:58:
Ach, wie staat er niet op zijn radar?
In elk land worden dit soort satirische dingen bedacht. Als je elk land straft waar kritiek heerst op Trump, dan kan ie binnenkort alleen nog handel drijven met de Zuidpool.
Gaat hem ook niet worden.
Ook voor jou: Voter suppression in the United StatesSeñor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:54:
Ze hebben in de VS geen GBA zoals wij die kennen (want privacy), dus je zal met iets aan moeten tonen wie je bent. Is dat nou allemaal zo heel raar? Hier betaal je ook leges voor alles en nog wat.
Enne, kan je vertellen wat dat voor filmpje is? Voel niet veel behoefte om video te gaan kijken op een forum.
Die identificatie regels is maar 1 ding. Maar lees je bijv. in over North Carolina, Wisconson en Florida.
Er wordt vooraf gekeken welke maatregelen raken welke groepen en die worden genomen. Maken relatief veel jongeren en zwarten gebruik van vroegstemmen? Dan schaffen we dat af!
[ Voor 51% gewijzigd door ph4ge op 25-01-2017 16:15 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik lees een vrij vooringenomen rapport waarbij wachttijden en de kosten van mensenrechteninstanties al erbij gehaald wordt om de prijs omhoog te brengen. Dat is bijna geld toe vragen op een '2e gratis' product omdat je reiskosten hebt..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:09:
[...]
Ik stel voor dat je niet zo selectief bent
Ik quote gewoon een alinea van wikipedia. Misschien had ik de nadruk meer moeten leggen op die "typically ranging from about $75 to $175", mijn fout. Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat de $1500 case uitgelicht zou worden.
[...]
Dan ga je compleet voorbij aan wat ik zei: armoede is in de VS een *enorm* veel groter probleem dan hier. Er zijn hele bevolkingsgroepen die niet zomaar even meer dan een week aan boodschappen kunnen missen.
En dan zijn er nog de logistieke problemen bij het überhaupt aan kunnen vragen van een ID, zoals door anderen correct opgemerkt wordt maar waar jij voor het gemak maar even niet op ingaat.
En ik beantwoord al hiermee?
Als je zonder voorgaande ID of rijbewijs een ID wil halen, dan gaan ze er echt niet zomaar vanuit dat je echt wel Michael Jackson of Clint Eastwood heet.Ze hebben in de VS geen GBA zoals wij die kennen (want privacy), dus je zal met iets aan moeten tonen wie je bent. Is dat nou allemaal zo heel raar? Hier betaal je ook leges voor alles en nog wat.
Het is enorm riskant om de 'soundbite' van een rapport te quoten, vooral bij zulke uitschieters.
Hoe beantwoord je daarmee de punten die Rannasha aanstipte?Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:15:
En ik beantwoord al hiermee?
Rannasha in "President Trump en de Amerikaanse politiek"
Zie ook mijn edit trouwens
Ik vind het moeten hebben van een identificatiebewijs bij het stemmen echt niet zo'n rare eis, hoor. Het punt is alleen dat het in de VS nogal selectief bevolkingsgroepen uitsluit door de omstandigheden zo te ontwerpen dat het enorm moeilijk wordt om eraan te komen, terwijl daadwerkelijke fraude aantoonbaar insignificant is.
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2017 16:20 ]
Verwijderd
Heb je hier meer informatie over? Als ik er op Google krijg ik vooral heel veel keer een en hetzelfde verhaal over sluitingen in Alamaba, maar niets over de andere staten.Rannasha schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Het probleem zit niet zozeer in de prijs, maar in de beschikbaarheid van de DMV waar je zo'n ID kunt laten maken. Op sommige plekken hebben de GOP grappenmakers er voor gezorgd dat de lokale DMV enkel op iedere 5e woensdag van de maand een paar uurtjes open is. Dan heb je dus iedere 2-3 maand een korte tijd waarin je het kunt regelen. Tenzij je te laat bent en de rij te lang is.
Als ik dit zo lees: http://www.samefacts.com/...dmv-undermines-democracy/ inclusief alle parodieën in de vele films en comedies, is dat denk ik een Amerikaans probleem.
Voter fraud. Ik heb hem net gesigned en hij staat nog steeds op 1.
Maar die kosten tellen dus wel mee. Want zij moesten kosten maken om hun stemrecht uit te oefenen - in regels die gemaakt zijn om een probleem op te lossen dat eigenlijk niet voorkomt. Juist dat soort uitschieters zijn een probleem, en juist die uitschieters vergeten we al veel te vaak. Dat verschil, tussen de theorie over hoe het zou moeten werken en hoe het werkelijk kan uitpakken als er ergens iets verkeerd staat in het systeem is iets dat aandacht verdient. Het is een probleem, zeker voor de mensen die ermee te maken hebben, maar ook voor de integriteit van het systeem.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Ik stel voor dat je het rapport leest.
De $1.500 komt van 2 mensen in South Carolina die 92,50 en 99,75 kwijt waren, maar waarbij 950 en 1350 dollar 'pro bono legal fees' opgeteld worden omdat er iets was met hun geboortecertificaat(?)
(Overigens: bijna 100 euro is een stuk meer dan je zojuist nog noemde.)
En democratie gaat ergens over. Democratie is niet bedoeld als hindernisbaan om het mensen zo moeilijk mogelijk te maken: een democratie gaat erover dat de stem en de belangen van mensen in het volk gehoord worden. DAT staat centraal. Het systeem van bureaucratische eisen is niet het doel, zoals het ook niet gaat om zetelpoker of juridische loopholes... de democratie heeft intrinsieke waarde, en door stemmen lastiger te maken terwijl dat niet nodig is, ondermijn je dat.
(Dit is dus iets waar de werkelijkheid ertoe doet. Als er werkelijk op grote schaal sprake geweest was van impersonation, dan zou de afweging anders zijn en zou het misschien wel redelijk zijn geweest. Alleen dat probleem is er niet, en dat maakt de beperking onredelijk.)
Ik heb mijn info van het Last Week Tonight fragment dat ik eerder heb gepost.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:25:
[...]
Heb je hier meer informatie over? Als ik er op Google krijg ik vooral heel veel keer een en hetzelfde verhaal over sluitingen in Alamaba, maar niets over de andere staten.
Een ander verhaal over voter suppresion van WaPo:
https://www.washingtonpos...ml?utm_term=.b833c978bdf8
Hier gaat het om een rechtzaak tegen een wet in North Carolina die door de rechter is afgeschoten, want:
Het feit blijft dat er in de VS bijzonder weinig gevallen zijn van kies-fraude. Voor zover ik weet is er slechts 1 geval geconstateerd bij de afgelopen verkiezingen, een vrouw die probeerde om 2 keer te stemmen (op Trump). Maar toch zetten GOP politici op allerlei beperkingen, die vooral gevolgen hebben op bevolkingsgroepen die overwegend op Democraten stemmen.The new provisions target African Americans with almost surgical precision ... (and) ... impose cures for problems that did not exist
Het onderzoek dat Trump nu heeft aangekondigd zal met grote waarschijnlijk door de GOP worden gebruikt om de boel nog meer in te perken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
En wat is de oorzaak van dat probleem? Het ridicule gedrag van die president. Je klaagt over het gevolg maar niet over de oorzaak.muffstuff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:36:
Het probleem nu is, dat de 'belangrijkste man' ter wereld overal geridiculiseerd wordt. Dat is wel een echt probleem.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het zal me hier wel niet in dank afgenomen worden, maar ik lees een hoop zelfmedelijden en boehoe verhalen in het zogenaamde voter supression in de aangehaalde staten. De DMV is algemeen onderwerp van haat (ook in Washington DC en Silicon Valley hebben ze er een hekel aan, zie gelinkt blog), dus niet specifiek gericht op de arme doelgroepen. Wellicht had Hillary dan maar wat funds vrij moeten maken om reclame voor ID's te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2017 16:43 ]
Oorzaak van dit probleem is naar mijn mening jarenlang falen van de politiek door de bevolking het gevoel te geven dat ze complete schijt aan iedereen hebben. Dan ontstaat dat er blijkbaar ruimte dat een persoon als Trump de president kan worden.gambieter schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:38:
[...]
En wat is de oorzaak van dat probleem? Het ridicule gedrag van die president. Je klaagt over het gevolg maar niet over de oorzaak.
Gevolg hiervan is dat er blijkbaar een grote groep mensen die dit totaal niet hebben zien aankomen en nu als een Tumblr dramaqueens moord en brand schreeuwen dat de wereld vergaat.
Ach ja.
(en Sjon, argumenten die je niet bevallen boehoe gaan noemen, goed voorbeeldgedrag)
Ah, het is dus niet de schuld van hen die op Trump hebben gestemd. Natuurlijk niet. Ergens tegen of boos over zijn betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid draagt voor waar je wel op stemt.muffstuff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
Oorzaak van dit probleem is naar mijn mening jarenlang falen van de politiek door de bevolking het gevoel te geven dat ze complete schijt aan iedereen hebben. Dan ontstaat dat er blijkbaar ruimte dat een persoon als Trump de president kan worden.
[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 25-01-2017 16:52 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Trump laat een onderzoek openen naar deze zogenaamde fraude. Zelfs als die fraude minimaal blijkt te zijn (er is heus wel wat fraude te vinden) kan hij dat aangrijpen om de regels te verscherpen. Scherpere regels kunnen er weer voor zorgen dat mensen uitgesloten worden. De twee onderwerpen lijken me best aan elkaar gerelateerd.gambieter schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
Hoe komen we eigenlijk van een idioot die blijft roepen dat er grootschalige fraude is gepleegd tot voter suppression? Totaal verschillende onderwerpen.
(en argumenten die je niet bevallen boehoe gaan noemen, goed voorbeeldgedrag)
De uitkomst van dat onderzoek gaat onafhankelijk zijn van maatregelen, dwz Trump en de GOP zullen maatregelen gaan nemen die hen meer kansen op de overwinning geven, en democratische stemmers tegenwerken. Er is meer dan alleen gerrymandering mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:51:
Trump laat een onderzoek openen naar deze zogenaamde fraude. Zelfs als die fraude minimaal blijkt te zijn (er is heus wel wat fraude te vinden) kan hij dat aangrijpen om de regels te verscherpen. Scherpere regels kunnen er weer voor zorgen dat mensen uitgesloten worden. De twee onderwerpen lijken me best aan elkaar gerelateerd.
Maar dat gaat onafhankelijk zijn van dat onderzoek, het zal alleen als excuus worden gebruikt voor meer smerige spelletjes.
hehehe ff chillen man, ik ben geen amerikaanse staatsburger.gambieter schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
Hoe komen we eigenlijk van een hofnar die blijft roepen dat er grootschalige fraude is gepleegd tot voter suppression? Totaal verschillende onderwerpen.
(en Sjon, argumenten die je niet bevallen boehoe gaan noemen, goed voorbeeldgedrag)
[...]
Ah, het is dus niet de schuld van hen die op Trump hebben gestemd. Natuurlijk niet. Ergens tegen of boos over zijn betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid draagt voor waar je wel op stemt.
Amerikaanse wetenschappers beginnen zich voorzichtig te roeren: Thanks to Trump, Scientists Are Planning to Run For Office. Actiegroep hier: www.314action.org.Virtuozzo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:56:
[...]
Ook zij zitten nog te wachten op een nieuwe benoeming door Trump ...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nou, laat ik de moeite genomen hebben om bv de links van ph4ge te lezen. Die artikelen linken weer door andere artikelen. De artikelen zijn vaak meer anekdotisch waarbij een dramatische kop en titel bedacht is (is Amerikanen ook weer niet vreemd).gambieter schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
Hoe komen we eigenlijk van een hofnar die blijft roepen dat er grootschalige fraude is gepleegd tot voter suppression? Totaal verschillende onderwerpen.
[...]
Ah, het is dus niet de schuld van hen die op Trump hebben gestemd. Natuurlijk niet. Ergens tegen of boos over zijn betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid draagt voor waar je wel op stemt.
North Carolina: http://www.independent.co...nezuela-gop-a7494561.html
True, de kop zou ik anders gekozen hebben. Bevat ook een hele verhandeling over toiletbezoek op basis van ID-geslacht i.p.v. 'werkelijk geslacht' en hoe dat niet gecorrigeerd is bij stemming. Opvolgende gouverneur monddood gemaakt. Ook winner-takes-all principe, maar daar hebben meer gebieden last van.
Met deze heb ik wat meer moete:
https://thinkprogress.org...n-258b5f90ddcd#.7q5wo35t7
Studenten: https://thinkprogress.org...k-e3e7467d5502#.wa3rq169b
40.000 studenten, weekdays geopend en toch maar 3.300 aanmeldingen. Studenten zijn nou ook weer niet de meest pro-actieven in dit soort dingen. Geloof niet dat ze net na de zomervakantie hier geen tijd voor hebben gehad.
De armen: https://thinkprogress.org...n-8be821ef8a88#.hu5intfma
Verhaal over ID van de verkeerde staat, terwijl ze al 3 jaar in de nieuwe staat wonen en niet op de hoogte waren van voter ID.
Gekleurden: https://thinkprogress.org...y-ec745315b6c8#.hwrdvxmpn
Mag niet stemmen met strafblad in Californië. Komt overigens uit de Burgeroorlog eind 18e eeuw... Die regel geldt in nog vier andere staten.
In voorkomende gevallen moet ik aan ouders denken die een dag voor vertrek naar Schiphol bedenken dat hun kinderen ook legitimatie nodig hebben.
En ja, ik krijg er de hik van dat bij elke tweet en iedere Eind Der Democratie artikel iedereen weer in DefCon 1 schiet.
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2017 17:12 ]
Je kunt niet zomaar alles wegbagatelliseren omdat het niet past in de uitkomst die je voorstaat.
Onzin. Jij doet alsof Trump stemmen komt door het falen van de andere politiek. Dat klopt echter niet, dat is een associatie verheffen tot een causaal verband.muffstuff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:00:
hehehe ff chillen man, ik ben geen amerikaanse staatsburger.Ik wist wel dat er weer wat dingen in mijn mond geschoven zouden worden, want dat is mij al vaker opgevallen als iemand een tegendraadse mening heeft tov jou.
Je ziet die fout in de TK verkiezingen ook heel erg. Men is tegen PvdA/links/zittende politici (kan) en claimt dan geen andere keus te hebben voor Wilders te stemmen. Maar die twee dingen zijn onafhankelijk van elkaar, en je kunt het eerste niet als smoesje voor het tweede gebruiken.
Je stemt voor iets, waardoor je ook de verantwoordelijkheid draagt voor die beslissing. Anders moet je je onthouden van stemming.
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 25-01-2017 17:22 ]
Ben je wel eens in de VS geweest?Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:22:
Het klopt dat ik er een Nederlands wereldbeeld bij hebt. Kan me nauwelijks voorstellen dat een land als de VS een bananenrepubliek is qua administratie.
Dan ga je nog wel leren dat die organisatie echt een heel stuk minder is, per staat/gebied veel kan verschillen en veel meer politiek beinvloedSeñor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:23:
Staat nog op de bucket list.
De vliegvelden en border control ga je nog leuk vinden
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 25-01-2017 17:29 ]
Ik vrees dat Nederland (Noord-Europa) de uitzondering is in deze.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:22:
Het klopt dat ik er een Nederlands wereldbeeld bij hebt. Kan me nauwelijks voorstellen dat een land als de VS een bananenrepubliek is qua administratie.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik denk niet dat een trip naar de VS je noodzakelijkerwijs veel meer leert over burgeradministratie en de effecten daarvan op stemmogelijkheden. Wel goed om de verschillen tussen daar en hier mee te nemen in een mening over dat systeem uiteraard.
Toch fascinerend hoe Trump dit allemaal opzet.
Stap 1: Zorg voor onrust/twijfel over de verkiezingen door zonder onderbouwing miljoenenfraude te claimen, laat dit 2 maanden inzinken/een eigen leven leiden.
Stap 2: Kondig een grootschalig onderzoek naar stemfraude aan en loop op de zaak vooruit door te hinten naar strengere eisen om te stemmen.
Stap 3?: Voer een plan door die de Republikeinen meer winstkansen biedt in toekomstige verkiezingen, ook al is de uitkomst van het onderzoek geen reden voor zo'n plan.
Het werd bijvoorbeeld eerder hier al opgemerkt: áls er idd op grote schaal fraude is gepleegd bij de stemmingen, in zo'n hoedanigheid dat er pakweg 5 miljoen stemmen illegaal zijn uitgebracht, dan impliceert dat gewoon dat de verkiezingen ongeldig zijn. Niet dat hij dan ineens wel de popular vote heeft gewonnen. Het lijkt me de taak van de media om daar wat meer op in te gaan.
De reden waarom ik zo over Trump denk is dat zijn business verleden nou niet echt uitblinkt in briljante strategieën.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2017 18:16 ]
Mee eens..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:10:
Toch he, ben ik van mening dat Trump helemaal niet zo berekenend is als ik hier vaak lees. Ik zie het meer als een domme narcist dan een enorm intelligente strateeg.
Maar hij heeft natuurlijk om zich heen wel allerlei wel-strategen die dit spel al jaren spelen op allerlei manieren, en het weerhouden van mensen om te stemmen is een vrij historisch beproefde tactiek, zeker in de VS. In het kader van 'never waste a good crisis' denk ik dat er heel wat omstanders zijn die Trump de kant richting ondermijning van het stemsysteem manipuleren.
Eens, de idiote dingen van Trump verdwijnen straks in het moeras van onzinnig geklaag. Zoals mensen die een Tweet dat hij de feds erop af wil sturen om orde op zaken te stellen, gelijkstellen aan martial law.Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:06:
offtopic:
En ja, ik krijg er de hik van dat bij elke tweet en iedere Eind Der Democratie artikel iedereen weer in DefCon 1 schiet.
De loze kreten over fraude in november zijn wellicht puur uit narcisme gedaan, deze oproep om grootschalig onderzoek te starten kan ik lastiger plaatsen (gedwongen followup zonder zicht op waar het schip strand of toch een meer gerichte actie om GOP tevreden te stellen?).
edit: "Dom" is natuurlijk niet altijd een relevante karaktereigenschap voor politieke acties. Ook al zou hij waarschijnlijk graag anders zien heeft hij te maken met mensen om hem heen.
[ Voor 13% gewijzigd door JohnnieWbl op 25-01-2017 18:27 ]
Very good point. Wat dat betreft kunnen ze in hun handjes knijpen met een persoon als Trump, daar zijn narcisme hem zo makkelijk te bespelen maakt. Al zet hij ze met het grootste gemak natuurlijk ook weer aan de kant als er iets niet goed gaat.incaz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:22:
Maar hij heeft natuurlijk om zich heen wel allerlei wel-strategen die dit spel al jaren spelen op allerlei manieren, en het weerhouden van mensen om te stemmen is een vrij historisch beproefde tactiek, zeker in de VS. In het kader van 'never waste a good crisis' denk ik dat er heel wat omstanders zijn die Trump de kant richting ondermijning van het stemsysteem manipuleren.
Het is gewoon letterlijk hetzelfde als hoe ik erover denk. Maar ik had verwacht dat dat wat meer mensen dat dachten, dat lijkt toch tegen te vallen..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:10:
Toch he, ben ik van mening dat Trump helemaal niet zo berekenend is als ik hier vaak lees. Ik zie het meer als een domme narcist dan een enorm intelligente strateeg. Ik denk helemaal niet dat dit allemaal nu zo vooropgezet is - het komt puur uit het feit dat hij niet kan hebben dat iemand anders het beter deed, en dat ook duideljik laat blijken. Vervolgens begint het balletje te rollen omdat de media erop duikt. Nu toevallig in een richting die de GOP goed is gezint, maar vroeg of laat lult hij zich klem en heeft het desastreuze gevolgen.
Het werd bijvoorbeeld eerder hier al opgemerkt: áls er idd op grote schaal fraude is gepleegd bij de stemmingen, in zo'n hoedanigheid dat er pakweg 5 miljoen stemmen illegaal zijn uitgebracht, dan impliceert dat gewoon dat de verkiezingen ongeldig zijn. Niet dat hij dan ineens wel de popular vote heeft gewonnen. Het lijkt me de taak van de media om daar wat meer op in te gaan.
De reden waarom ik zo over Trump denk is dat zijn business verleden nou niet echt uitblinkt in briljante strategieën.
Ik heb dat gevoel over het algemeen wat minder bij z'n cabinet. Ik denk dat die Kellyanne Nogwat een stuk gehaaider is. Wel net zo schaamteloos als Trump.
Je krijgt echt wel wat mee van hoe dingen georganiseerd zijn, of juist niet. Zeker als je met de locals praatJohnnieWbl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:58:
Ik denk niet dat een trip naar de VS je noodzakelijkerwijs veel meer leert over burgeradministratie en de effecten daarvan op stemmogelijkheden. Wel goed om de verschillen tussen daar en hier mee te nemen in een mening over dat systeem uiteraard.
Ik weet niet hoe onafhankelijk dit is, maar het geeft een overzicht van de problemen met voter suppression en ID-kaarten.
Trump is allang aan het martelen geslagen, iedereen wordt gewoon dagelijks met alternatieve logica vergiftigd.President Donald Trump is expected to lift the ban on overseas CIA “black site” prisons, reversing an executive action signed by Barack Obama to shut down such sites.
Mr Trump will revoke the restrictions put into place by the Obama administration, which had been celebrated by human rights advocates, as he asserts a more openly aggressive approach to dealing with suspected terrorism abroad.
...
But news of the order has already inflamed the concern of top Democrats and Republicans in Congress.
"The president can sign whatever executive orders he likes. But the law is the law," said Republican Sen John McCain. The Arizona senator was held captive during the Vietnam War – for which Mr Trump ridiculed him during the campaign.
"We are not bringing back torture in the United States of America."
Je hoeft niet te denken dat Trump een briljant strateeg is als je aangeeft het fascinerend te vinden hoe zijn taal, zijn acties, en de media samen tot zoiets als strengere stemprocedures leiden. Hoe strategisch Trump zelf is en in hoeverre zijn "successen" aan externe factoren te wijten zijn weet ik niet. Ik vraag mij af of hij zo'n onderzoek gepland had als de andere factoren (GOP support?) geen rol speelden want dat klinkt indd als jezelf in de voet schieten door je eigen verkiezing in twijfel te trekken.Cyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:41:
[...]
Het is gewoon letterlijk hetzelfde als hoe ik erover denk. Maar ik had verwacht dat dat wat meer mensen dat dachten, dat lijkt toch tegen te vallen.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt/krijgt..oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:10:
Nu toevallig in een richting die de GOP goed is gezint, maar vroeg of laat lult hij zich klem en heeft het desastreuze gevolgen.
hij toont zich, ondanks zijn evidente narcisme, ook een meester manipulator. En dat is toch wel een zekere vorm van intelligentie (mensen manipuleren is een vrij moeilijk iets om te doen.oisyn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:26:
[...]
Very good point. Wat dat betreft kunnen ze in hun handjes knijpen met een persoon als Trump, daar zijn narcisme hem zo makkelijk te bespelen maakt. Al zet hij ze met het grootste gemak natuurlijk ook weer aan de kant als er iets niet goed gaat.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik vergelijk het met NL, ik verwachtte wel iets meer van de 'leiders van de Westerse Wereld'. Overigens is vrijwel niemand hier expert. Als dat het criterium gaat worden, wordt het erg snel stil hier.incaz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Je weet er dus eigenlijk niks van, en toch weerhoudt het je niet om er een mening over te hebben, omdat je het je niet kunt voorstellen?
Wat doet je denken dat het ooit gestopt is.Delerium schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:54:
President Donald Trump opens door to reviving CIA 'black site' prisons in executive order draft
[...]
Trump is allang aan het martelen geslagen, iedereen wordt gewoon dagelijks met alternatieve logica vergiftigd.
en ik ben echt ontzettend benieuwd hoe.
Dit is niet een kwestie van een Heras hekwerkje langs een weiland plaatsen, maar een serieus groots, ambitieus en kort samengevat, haast onmogelijk plan.
Stukje uit maart 2016:
Let's Say Trump Wins. Would Anyone Design His Border Wall?
Trump is pledging the largest infrastructure project since the U.S. highway system—perhaps the most significant infrastructure project since the Erie Canal—and yet he has shared few details about the wall itself. What little Trump has said, namely that he intends for Mexico to pay for it, is unrealistic, to put it mildly.
Details are beside the point, of course. That’s because Trump can’t build a wall across the entire border. It’s a moon-shot without a rocket. The proposal crumbles at even the slightest scrutiny. No one who can build it would, and no one who would build it can.
[ Voor 40% gewijzigd door YellowCube op 25-01-2017 20:19 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik denk dat Trump slachtoffer is van zijn eigen narcisme, maar zich door jarenlange gefinetunede sluwheid opportunities pakt waar ze zich aandienen.JohnnieWbl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:23:
"Opzetten" is wellicht een verkeerd werkwoord. Hoe het allemaal loopt vind ik echter wel fascinerend, omdat de losse puzzelstukjes van zijn populistische en narcistische taal icm de manier waarop de media het podium ervoor mede mogelijk maken, nu alweer zou kunnen leiden tot iets wat ik voor de VS onwenselijk acht.
De loze kreten over fraude in november zijn wellicht puur uit narcisme gedaan, deze oproep om grootschalig onderzoek te starten kan ik lastiger plaatsen (gedwongen followup zonder zicht op waar het schip strand of toch een meer gerichte actie om GOP tevreden te stellen?).
Het zal me niets verbazen dat zijn initiele geschreeuw over fraude gewoon de narcist in hem was, maar dat de mensen om hem heen influisterden dat ie dat gewoon moest volhouden om vervolgens dat onderzoek aan te kondigen om het 'strengere regels voor democratische ingestelde stemmers-balletje te laten rollen.
Waarom zetten we ons nu zo op de kaart trouwens

http://www.independent.co...rump-mexico-a7544856.html
Gaan we weer braafste jongetje in de klas spelen... zo dom. Dat soort dingen moet je achter de schermen doen. Leer godver nou eens dat de wereld er anders over denkt dan de gemiddelde Nederlander.
[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 25-01-2017 20:27 ]
Dit dus.
Verwijderd
Als hij slim is bouwt hij geen muur tussen Mexico en de VS maar tussen Mexico en Guatemala/Belize. Dat is veel goedkoper (korter) en wat ik begrijp komen de meeste migranten al lang niet meer uit Mexico zelf maar hoofdzakelijk uit Zuid-Amerika. Heeft hij ook meer kans dat Mexico mee betaald.YellowCube schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:17:
Trump gaat de muur bouwen
Dit is niet een kwestie van een Heras hekwerkje langs een weiland plaatsen, maar een serieus groots, ambitieus en kort samengevat, haast onmogelijk plan.
Stukje uit maart 2016:
[...]
Enfin. Ik zie op Wikipedia dat 1/3e van de grens tussen Mexico en de VS al voorzien is van een flink hek. Gaat hij dat echt allemaal opnieuw doen?
Je bedoeld dat de bevolking jaren lang schijt aan de politiek heeft gehad, door slechts interesse te tonen als er gestemd moest worden en verder niet voor de fundementen van de democratie.muffstuff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
[...]
Oorzaak van dit probleem is naar mijn mening jarenlang falen van de politiek door de bevolking het gevoel te geven dat ze complete schijt aan iedereen hebben. Dan ontstaat dat er blijkbaar ruimte dat een persoon als Trump de president kan worden.
Gevolg hiervan is dat er blijkbaar een grote groep mensen die dit totaal niet hebben zien aankomen en nu als een Tumblr dramaqueens moord en brand schreeuwen dat de wereld vergaat.
Ach ja.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zou ie Mexico op de een of andere manier kunnen chanteren? Betalen of economische sancties oid? Ik weet niet of de vs zoveel macht heeft tov Mexico.YellowCube schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:17:
Trump gaat de muur bouwen
Stukje uit maart 2016:
[...]
Verwijderd
Kijken of hij er wat over zegt in zijn praatje bij Homeland: YouTube: President Trump Delivers Remarks at the Department of Homeland SecurityCyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:34:
[...]
Zou ie Mexico op de een of andere manier kunnen chanteren? Betalen of economische sancties oid? Ik weet niet of de vs zoveel macht heeft tov Mexico.
(Had al begonnen moeten zijn, maar lijkt verlaat.)
EDIT: Deze stream laat wel al mensen zien, en noemt ook specifiek de muur als onderwerp: YouTube: LIVE Stream: President Donald Trump Full Speech at Department of Hom...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 20:38 ]
Trump’s Stock in Dakota Access Oil Pipeline Company Raises Concern
Belangenverstrengeling van jewelste.Washington (AP) -- President-elect Donald Trump holds stock in the company building the disputed Dakota Access oil pipeline, and pipeline opponents warn that Trump's investments could affect any decision he makes on the $3.8 billion project as president.
Concern about Trump's possible conflicts comes amid protests that unfold daily along the proposed pipeline route. The dispute over the route has intensified in recent weeks, with total arrests since August rising to 528. A recent clash near the main protest camp in North Dakota left a police officer and several protesters injured.
Trump's most recent federal disclosure forms, filed in May, show he owned between $15,000 and $50,000 in stock in Texas-based Energy Transfer Partners. That's down from between $500,000 and $1 million a year earlier.
Trump also owns between $100,000 and $250,000 in Phillips 66, which has a one-quarter share of Dakota Access.
Zoals Hugh Hewiit schrijft, zodra de midterm in 2018 naar de democraten gaat zal impeachment een zekerheid zijn. Als de GOP het niet doet, dan de Dems wel.
Mexico heeft niet zoveel te vertellen internationaal. En Mexico heeft de VS harder nodig dan andersom.Cyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:34:
[...]
Zou ie Mexico op de een of andere manier kunnen chanteren? Betalen of economische sancties oid? Ik weet niet of de vs zoveel macht heeft tov Mexico.
Overigens is "The Wall" niet bepaald nieuw, er staat totaal al honderden miles aan wall. Al zal de wall nu wel verder verstevigd en verlengd worden verwacht ik.
As part of his 2016 presidential campaign, Donald Trump called for the construction of a much larger and fortified wall along the Mexico-United States border, and pledged to have Mexico pay for its construction, estimated at $10 to $12 billion. A previous estimate in the National Memo suggested such a wall would require around 12.5 million cubic yards (9.55 million cubic metres) of concrete, or three times as much used in constructing the Hoover Dam.
Wikipedia: Mexico–United States barrier
de VS heeft Mexico nodig in hun "war on drugs". Het pressiemiddel van wat Mexico heeft is relatief simpel: wij controleren geen enkel stukje meer van de grens, wij houden drugs die op weg zijn naar de grens niet meer tegen en DEA hun acties op ons grondgebied accepteren we niet meer, Mexicanen die je uit wil zetten accepteren we ook niet meer, enz.tweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:44:
[...]
Mexico heeft niet zoveel te vertellen internationaal. En Mexico heeft de VS harder nodig dan andersom.
Overigens is "The Wall" niet bepaald nieuw, er staat totaal al honderden miles aan wall. Al zal de wall nu wel verder verstevigd en verlengd worden verwacht ik.
[...]
"the wall" die er nu staat staat er al een tijdje inderdaad, maar ook daarvan is bekend dat die simpelweg niet werkt (Geen enkele muur for that matter, die van de DDR kwam nog het dichtste in de buurt van een werkende muur, maar de kosten daarvan waren zo bizar hoog dat het de hele DDR arm maakte). Een muur onderschat de mentale kracht van mensen die willen: veel van die mensen die een poging wagen over de grens leggen ug duizenden kilometers te voet af, inclusief een levensgevaarlijk stuk door de woestijn. Ze zijn dus hun leven aan het wagen. Een stuk muur vormt slechts een uitdaging, die ze zonder enige twijfel zullen slechten.
Dat is maar hoe je het bekijkt.. trimt heeft eerder de trade deficit genoemd toen het over het financieren van de muur ging (totaltweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:44:
[...]
Mexico heeft niet zoveel te vertellen internationaal. En Mexico heeft de VS harder nodig dan andersom.
[...]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Simpel: importheffingen op alles dat uit Mexico komt, om daar de muur van te financieren.Cyphax schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:34:
[...]
Probleem is wel dat er heel erg veel uit Mexico komt, en niet allen drugs en illegalen, dus daar zullen de Amerikanen zelf ook last van hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door tinzarian op 25-01-2017 20:58 ]
Verwachten dat iets wel op een bepaalde manier zal gaan is gewoon erg onverstandig, want het klopt bijzonder vaak niet. (En het is niet eens de politiek die me dat geleerd heeft, maar debuggen van applicaties.)Señor Sjon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:12:
[...]
Ik vergelijk het met NL, ik verwachtte wel iets meer van de 'leiders van de Westerse Wereld'.
Je opmerking wekt overigens de indruk dat je niet zoveel van het systeem daar weet - bijvoorbeeld dat dit soort zaken (zelfs als het om nationale verkiezingen gaat) grotendeels bij de staten liggen en dus van staat tot staat erg verschillen. (En in veel staten is de levensstandaard echt minder dan gemiddeld in Nederland, qua organisatiegraad, technologie etc.)
--
Ondertussen volgt men het dictatorshandboek keurig door zo gauw mogelijk de pers aan te pakken: https://www.theguardian.c...n-unrest?CMP=share_btn_tw
dan betaal je het alsnog zelf, 1 kolf mais kost nu bv 1 dollar, jij zegt ik wil 10% extra importheffing! Prima, dan kost die kolf je $1,10tinzarian schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:56:
[...]
Simpel: importheffingen op alles dat uit Mexico komt, om daar de muur van te financieren.
Probleem is wel dat er heel erg veel uit Mexico komt, en niet allen drugs en illegalen, dus daar zullen de Amerikanen zelf ook last van hebben.
O.a. onderdelen voor Amerikaanse auto's die in Amerika worden geassembleerd voor Amerikanen, dus wie betaalt hem dan?tinzarian schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:56:
[...]
Simpel: importheffingen op alles dat uit Mexico komt, om daar de muur van te financieren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
En het lijkt me precies passen in het korte termijn denken waar Trump zo goed in is.
Of je haalt de mais uit een ander land (niet Mexico). Kost misschien wel meer geld, maar daarmee zou hun economie serieus om zeep kunnen helpen als ze zelf hun goederen niet of minder kunnen exporteren.polthemol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:02:
[...]
dan betaal je het alsnog zelf, 1 kolf mais kost nu bv 1 dollar, jij zegt ik wil 10% extra importheffing! Prima, dan kost die kolf je $1,10
Dreigen alleen is soms al genoeg en ik denk dat het een spelletje is wat bussiness man Trump wel beheerst.
In z'n eerste week al handelsverdragen 'opzeggen' om te heronderhandelen
Eerste papier ondertekenen die hem in staat stelt om de Obamacare af te bouwen
Onderzoekscommissie naar fraudeleus stemmen
En nu nog wel degelijk die MUUR gaan bouwen. Of beter gezegd, verder uitbreiden.
Die muur staat er al gedeeltelijk, en de plannen waren al gemaakt ten tijde van Bush. Nu wil hij die muur gewoon over de volledige grens bouwen.
Wat me wel enorm stoort aan de USA politiek, is dat de president op zich véél macht heeft.
Die kan zomaar eventjes alle voorgaande verdragen/onderhandelingen stopzetten en annuleren. Zodoende de voorgaande president volledig uitwissen op politieke nalatenschap.
(zeker nu de republikeinen alle macht hebben).
Ivm die voedingsmiddelen die uit mexico komen.
Kijk naar de EU en Rusland. Rusland moest er eens goed om lachen en heeft al z'n voedingsmiddelen nu uit china/naburige landen.
Ondertussen lijden onze landbouwers onder de regels opgelegd door de overbetaalde politiekers die volledig wereldvreemd zijn. Niet té geloven.

[ Voor 42% gewijzigd door Qinshi op 25-01-2017 21:35 ]
Ja, daarom is hij ook zo vaak failliet gegaan.. En geen rekening houden met het feit dat Mexico wel eens steun zo kunnen gaan zoeken bij andere landen die denken "zo meteen zijn wij de volgende". En vooral ook geen rekening houden dat staatschuld vooral in buitenlandse handen is. En vooral ook geen rekening houden met het trade-deficit.tweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Of je haalt de mais uit een ander land (niet Mexico). Kost misschien wel meer geld, maar daarmee zou hun economie serieus om zeep kunnen helpen als ze zelf hun goederen niet of minder kunnen exporteren.
Dreigen alleen is soms al genoeg en ik denk dat het een spelletje is wat bussiness man Trump wel beheerst.
Nee, laat hem maar dreigen. Zal wellicht even werken, maar in dit soort gevallen krijg je altijd de rekening dubbel terug. Trump had dit gedrag nog in de jaren 40/50/60 kunnen maken toen de USA echt de enige economische supermacht was. Maar nu? Gok dat er wel landen zin die hiervan gebruik zouden willen maken.
America is een wereldmacht in "verval" De transitie van deze macht is al gaande en onvermijdelijk. De vraag alleen is hoe snel. Macht gebruiken is hem verliezen. Hoe harder Trump hakt, hoe eerder de rekening terug komt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
via een handelsverdrag bv bedoel je? Die dingen wat hij op zegt...tweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Of je haalt de mais uit een ander land (niet Mexico). Kost misschien wel meer geld, maar daarmee zou hun economie serieus om zeep kunnen helpen als ze zelf hun goederen niet of minder kunnen exporteren.
En al het productiewerk ga je ook opeens even van de ene op de andere dag ergens anders doen?
Succes daarmee, maar dat is niet echt een manier van zaken doen die je de naam van een betrouwbare partner geven.
Daarbij denk ik dat je de Mexicaanse economie onderschat. Het is 1 van de grotere uit Zuid-Amerika en ze leveren aardig wat grondstoffen (koper oa.) en assemblage aan oa. de VS. De afhankelijkheid werkt kortom 2 kanten op
(mais was slechts een voorbeeld trouwens)
Ik vrees ervoor. Als je ziet hoe Bill Clinton president is mogen blijven, hoewel hij zelf gelogen heeft onder 'eed'.
De republikeinen zijn maar wat blij dat ze weer de volle macht hebben. Ze zijn er als de dood voor om trump te verliezen en 'politieke zelfmoord' te plegen. 'zolang de democraten maar niet aan de macht komen' - denken de republikeinen.
Verwijderd
In zijn toespraak van een half uurtje geleden beaamde Trump wat jij nu zegt: een sterke economie in Mexico is belangrijk voor Amerika, en dus gaan ze "beter" samenwerken. (Geen exacte vertalen, maar de strekking was duidelijk.)polthemol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:35:
[...]
via een handelsverdrag bv bedoel je? Die dingen wat hij op zegt...
En al het productiewerk ga je ook opeens even van de ene op de andere dag ergens anders doen?
Succes daarmee, maar dat is niet echt een manier van zaken doen die je de naam van een betrouwbare partner geven.
Daarbij denk ik dat je de Mexicaanse economie onderschat. Het is 1 van de grotere uit Zuid-Amerika en ze leveren aardig wat grondstoffen (koper oa.) en assemblage aan oa. de VS. De afhankelijkheid werkt kortom 2 kanten op
Hoop i.i.g. dat hij niet gaat kloten inzake Cuba en Iran.
Wat hij ook zei over de pijpleiding: like the old days? Build pipes with america steel (ja ja waar komen die grondstoffen weg?) Ook die kinderachtigheid over het aantal mensen op het plein. Nooit een ongelijk erkennen.
Wordt er wel somber van, gezien de invloed van America op de wereld. Hoe gaan jullie daar mee om?
En zo verder.
Is er al ooit eens 16 jaar dezelfde partij aan de macht geweest?
(2*8jaar democraten / 2*8 jaar republikeinen)
Verwijderd
Meer toespraken en press-briefings zelf bekijken. Je wordt er niet onmiddellijk Trump-fan van maar het komt, in mijn ervaring in elk geval, een stuk genuanceerder over dan de kranten vaak doen voorkomen.E2max schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:38:
Wordt er wel somber van, gezien de invloed van America op de wereld. Hoe gaan jullie daar mee om?
More to the point: die industrie zoekt altijd locaties voor een aantal zaken. Kosten productie, kosten logistiek, potentieel afzetmarkt. De VS staat in deze niet echt sterk.Ramzzz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:03:
[...]
O.a. onderdelen voor Amerikaanse auto's die in Amerika worden geassembleerd voor Amerikanen, dus wie betaalt hem dan?
Het eerste kun je wat aan doen, als je iedereen de armoede injaagt :-) Of je maakt mooie saus van beeldvorming voor interventie behoud van banen bij een bedrijf, terwijl je het niet hebt over dat stimuleringsfonds (nota bene van belastinggelden) voor automatisering en robotisering (met de ene hand mooi zwaaien dus, met de andere hand de dolk in de rug). Dat tweede, dat is zo simpel niet, grondstoffenbeleid, heffingen, infrastructuur, geografische bepalingen, ga zo door.
Dat derde, dat is een pijnlijk deel van het onderwerp. Met name in rurale gebieden. En specifiek vanwege de nog steeds toenemende beperkingen op kredietverstrekkingsmechanismen. Ik ga er vanuit dat de mensen uit die sector nu bij Trump actief wel een tweet naar hun eigen sector zullen sturen.
Je kan veel denken, of niet, we zitten echter wel nog steeds op je onderbouwingen te wachten.tweaker2010 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Dit terzijde, laat ik maar op de mais ingaan. Tenslotte is dit een heel erg zeer punt in veel Amerikaanse staten. Niet enkel de economische (maar ook sociale) effecten van schaalvergroting versus landbouweconomie zoals we die ook hier kennen, maar ook de praktijken van bedrijven die meer in patenten zitten dan in landbouw zelf hebben veel schade veroorzaakt.
Het typische landelijke VS zoals wij dat van beeld kennen, is iets waar men in veel staten de laatste twee decennia heel veel heeft zien veranderen zonder daat enige invloed op uit te kunnen oefenen. Best een factor trouwens voor wantrouwen jegens overheden, wat an sich ironisch is aangezien die via hun Instellingen hard proberen de daadwerkelijke kern van problematiek aan banden te leggen: ongebreidelde lobby, gebrek aan regelgeving, gebrek aan juridische kaders, gebrek aan kennis & middelen.
Ik zal geen namen noemen, maar het is niet moeilijk om een moeras van juridische drama's te vinden van kleine tot grote landbouwbedrijven die het slachtoffer zijn geworden van - bijvoorbeeld - overdracht van andermans sporen en zaden waar patenten op zitten waarna vervolgens in het bijzonder één bedrijf de boel komt melken.
Nu heb je het over een sector waar a) Trump nul ervaring in heeft, en b) geen van zijn adviseurs of intimi ook maar enige ervaring, achtergrond of zelfs maar belangen in hebben. Ik zou nog kunnen toevoegen c) dat het inperken van onderzoek en publicatie daarvan voor innovatie landbouw & landbouweconomie hoger op de agenda staat (precies zoals in het decennium voorafgaand aan de Grote Depressie) dan überhaupt kijken naar echte problematiek.
Ik weet niet of je intakes of de sessies voor zijn benoemingen in deze hebt gezien, of nagelezen. Maar het is werkelijk iets waar je met je hoofd op tafel zou gaan slaan. We hebben hier een aantal voorbeelden van gezien, maar zelfs de commissieleden stonden verdwaasd te kijken naar het herhaaldelijke volledige gebrek aan kennis, inzicht, ervaring en zo meer. Of we het dan nu hebben over de gans van onderwijs, de gek van energie, de goofy van strijdkrachten of de anderen die we de revue hebben zien passeren. Even heel serieus: Trump selecteert niet op basis van competentie, hij selecteert op basis van presentatie en perceptie. Dat is iets fundamenteel anders.
A propos, heb je die tijdlijn inmiddels al opgesteld van Trump's handelingen door de decennia heen? Het zou duidelijk moeten zijn dat hij absoluut geen goed onderhandelaar is, zelfs bijzonder slecht in varianten daarop als dreigen. Het is een flinke lijst van pijnlijke incidenten. Het hoe & waarom is heel verklaarbaar, maar ik ben benieuwd of je daar zelf achter kan komen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
nog niet gezien die toespraak, maar het viel wel te verwachten ergens (om heel eerlijk te zijn, ik moest zelf ook de cijfers van mexico even opzoeken, mijn perceptie was eerst ook dat het niet zoeen grote economie was).Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:38:
[...]
In zijn toespraak van een half uurtje geleden beaamde Trump wat jij nu zegt: een sterke economie in Mexico is belangrijk voor Amerika, en dus gaan ze "beter" samenwerken. (Geen exacte vertalen, maar de strekking was duidelijk.)
Maar goed, productiefaciliteiten verplaats je niet zomaar even. Daar hebben al heel erg veel bedrijven hun tanden op stuk gebeten
Keep Buggering OnE2max schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:38:
De wereld blijft wel draaien. En als het me te veel wordt schakel ik gewoon af. Zalig zijn de onwetenden. Je hoeft dit allemaal niet te weten om te functioneren.
Overigens maak ik mee zorgen over Europa als de USA. De USA kan na 4/8 jaar weer tot bezinnen komen. Maar door een paar idioten in europa kun je sommige dingen zo maar 40 jaar terug zetten. Dat krijg je met de volgende verkiezing als de burger spijt heeft niet meer gerepareerd.
Verandering van culturele normen en waarden is denk ik ook de meest robuuste manier om politieke steun te kunnen garanderen. Een linkse of rechtse houding van een persoon kan veranderen door inzicht of overtuiging, maar culturele normen en waarden verander je niet zomaar, zeker niet als je geïsoleerd leeft.Virtuozzo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:44:
Sommige studies die ik ben tegengekomen raken aan het pijnlijke onderwerp van wat we misschien best wel culturele segregatie noemen.
Dat laatste ligt natuurlijk gevoelig. Toch als je op dit moment naar uitingen van perceptie kijkt, ik moet dan terugdenken aan dat interview eerder over bericht met Stewart, die verwijst naar het enorme effect van talk radio en andere dagdagelijkse exposure mechanisms die al veel langer dan dit decennium een beeld scheppen wat in veel opzichten best ingaat tegen toch fundamentele Amerikaanse concepten.
Het hoeft op zich ook niet schadelijke te zijn zolang men maar aansluiting vind bij de kernwaarden van de rest van de samenleving, maar dat is toch vaak lastig. Wat is democratie waard als een andere groep jouw culturele normen en waarden gaat opdringen, zoals het homohuwelijk of abortus. Als democratie gelijk staat aan dat soort ontwikkelingen, hebben mensen er al snel minder problemen mee om daar minder waarde aan te hechten.
Het is daarom opvallend dat je vaak mensen andersom hoort denken (het argument is in het verkiezingstopic ook alweer een paar keer langsgekomen), dat het aanwezig zijn van goede wetgeving en een robuuste rechtstaat en democratie vanuit zichzelf ervoor zorgt dat mensen succesvol met elkaar kunnen leven. Het vloeit juist voort uit het vertrouwen van mensen onderling in de samenleving, waardoor de basis die gezamenlijk is opgebouwd ook wordt vertrouwd.
Om diezelfde redenen is segregatie van immigranten/allochtonen uiteindelijk ook ongewenst tot zelfs risicovol, democratie is geen middel om culturele tegenstellingen te beheersen. Dat moet in de samenleving gebeuren, zo niet, dan wordt de politiek de arena waarin het conflict wordt uitgevochten en dan is het te laat. Met inderdaad Trump als gevolg, maar in ook al in Nederland met partijen zoals Denk/PVV.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Mensen moeten maar eens stoppen met hypocriet te zijn.[b][message=50009877,noline]
Klagen en janken over het eventuele bestuur van Trump.
Maar ondertussen met de wagen, 2 keren in een jaar naar het buitenland.
Hun auto kiezen op basis van die 2 keren dat ze per jaar effectief veel km's doen. Maw: Een diesel kiezen, met alle fijnstof tot gevolg.
Het huis verwarmen met hout, omdat het goedkoper is. Maar natuurlijk schadelijk.
Ondertussen alles kopen bij de grootwarenhuizen die alles laten produceren in het buitenland en dan via boten laten overbrengen.
Het klagen dat ze nu voor plastieke zakjes moeten betalen in de winkel.
Om vervolgens een iphone te kopen. Om de 2 jaar zelf een nieuwe smartphone, want ja 'ze zijn niet meer zo snel meneer'.
enzo verder.

Waarmee ik de belissing van Trump over die olie pijp leidingen niet goedkeur. Maar veel bedrijfsleiders (Dit is trump. Hij zal USA besturen alsof het een grote bedrijf is) geven geen ene kloot om de opwarming van de aarde. Ze zien enkel maar hun winst in hun leven. Eventuele klimaat problemen zien ze als een opportuniteit.
Meer overstromingen = meer mensen op een kleiner oppervlakte = hun vastgoed imperium stijgt in waarde.
Dat zou ik dus niet doen. Lees dan de transcripts, die worden tenslotte gepubliceerd. Zo raak je niet in de ban van wat een heel slimme communicatiestrategie is. Onderschat dit niet.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:40:
[...]
Meer toespraken en press-briefings zelf bekijken. Je wordt er niet onmiddellijk Trump-fan van maar het komt, in mijn ervaring in elk geval, een stuk genuanceerder over dan de kranten vaak doen voorkomen.
Wel is en blijft het een vereiste oefening om wat gezegd wordt te controleren op realiteit. Bijvoorbeeld het checken van vereisten voor plannen. Is er een plan? Of is het een voornemen? Is dat al uitgewerkt? Weten we al wat nodig gaat zijn? Hoe haalbaar is dat?
En ja, helaas, je zal altijd bij Trump uitspraken moeten blijven controleren op waarheid. Dat is al veertig jaar zo, dat zal niet meer veranderen. Zijn gedrag is consistent.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Facebook moet meer Amerikaans worden en ook alle data aan veiligheidsdiensten doorgeven. Net als in China/Turkije wordt Facebook dan bv in de EU dichtgegooid en in de EU ontwikkelen we een nieuwe versie, Een hoop mensen maken een nieuw account aan en Facebook is even later nog alleen een Amerikaanse site.
Dat kan overigens ook voor bv google en een hoop andere manieren gebeuren. Hoe hoger de VS zijn muren optrekt, hoe meer ze zichzelf afsluiten van de rest van de wereld. En wij kunnen die Amerikanen best wel missen (liever niet, maar toch).
Niet alleen dat, lees de reacties van de transcript. De WashingtonPost heeft transcript en vaak 1000den reacties. Selecteer ze op most-liked/most-discusses en je krijgt wel mee wat Amerikanen zelf vinden. Fatsoenlijke kranten hebben ook fatsoenlijke reacties en vice-versa; je haalt een Amerikaanse Telegraaf er moeiteloos tussenuit als je reacties beoordeeld op bv grammatica en logica, dus zorg dat je een goede krant vindt.Virtuozzo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:45:
[...]
Dat zou ik dus niet doen. Lees dan de transcripts, die worden tenslotte gepubliceerd. Zo raak je niet in de ban van wat een heel slimme communicatiestrategie is. Onderschat dit niet.
Mij valt overigens op dat men in Amerika facisme, 1984 en erger al op Trump projecteert. Binnen een week
[ Voor 38% gewijzigd door Delerium op 25-01-2017 21:50 ]
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.