I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Verwijderd
Kleine nuance: Spicer reageerde op zaken die de media in eerste instantie beweerde, niet andersom. Maar goed, het blijft een kinderachtig onderwerp.boesOne schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:28:
Sjonge, en dan is het ''demoralizing'' en ''frustrating'' als je de waar of onware (who cares, actie!!11) propaganda niet braaf opeet. Straks is het nog een kwestie van patriotisme en loyaliteit om alles wat er uit Trump en co komt voetstoots aan te nemen. Dit is de echte boodschap.
http://www.csmonitor.com/...ies-from-using-renewables
January 19, 2017 —While renewable-energy use has grown substantially over the last few years, the regulatory environment remains volatile.
Some states have worked hard to stimulate renewable energy, supporting infrastructure projects and offering incentives to consumers who install home solar arrays.
But others have tried to restrict renewable energy, often at the behest of lobbyists for electric utilities and fossil-fuel providers that fear its growth.
One of the states in the latter category is Wyoming, where Republican legislators recently introduced a bill that would essentially ban large-scale renewable energy in the state.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nog niet ... dat gaat wel komen. Loyaliteitsmechanismen, scheppen van trends, ondermijning van informatie & perceptiemechanismen. Herkenbaar. Nog niet echter in de VS met een dergelijke consistente verfijndheid gezien. Ik vrees dat de Amerikaanse media geen idee hebben hoe zich daar tegen te wapenen.boesOne schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:28:
Sjonge, en dan is het ''demoralizing'' en ''frustrating'' als je de waar of onware (who cares, actie!!11) propaganda niet braaf opeet. Straks is het nog een kwestie van patriotisme en loyaliteit om alles wat er uit Trump en co komt voetstoots aan te nemen. Dit is de echte boodschap.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nee, dat slaat nergens op. Around the globe impliceert al het in person gedeelte als onderdeel ervan. Dus als je zegt "both in X and Y", waarbij X logischerwijs al in Y valt, dan bedoel je dus ook dat als je louter kijkt na X dat het dan nog steeds klopt. Pas als je X en Y los van elkaar kunt zien zou je het er nog op kunnen gooien dat "X and Y" samengezien moet worden, alleen dan klopt het woordje "both" semantisch gezien weer niet.orf schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:22:
[...]
Bij elkaar opgeteld dus. Alles wat hij er om heen zei had met de opkomst te maken. Knap gedaan hoor.
Er is imho echt maar 1 interpretatie mogelijk. Het enige wat overblijft is dat je het kunt gooien op onfortuinlijke woordkeuze. Desalniettemin blijft het punt dat de media zogenaamd aan het liegen was over het aantal aanwezigen natuurlijk quatsch.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2017 21:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aan de ene kant denk ik dat vier jaar Trump een puinzooi wordt. Aan de andere kant is de VP die het stokje overneemt als Trump moet aftreden wellicht iets minder lomp en iets diplomatieker maar evengoed iemand met zeer radicale ideeën. Hopelijk komen we de komende vier jaar zonder kleerscheuren door en is er daarna weer een minder clowneske kandidaat, van whatever partij, die Trump weet te verslaan.Lekker Ventje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:31:
Ik krijg bij Trump vooral een beeld van iemand die als heel doortastend over wilt komen zonder daadwerkelijk te beseffen waar hij mee bezig is en wat de gevolgen zijn. Hij slaat door in het populisme.
Ik heb er een heel hard hoofd in dat deze man de vier jaar vol gaat maken.
Eerst Brexit, toen POTUS Trump. De komende verkiezingen in EU zie ik met bezorgdheid tegemoet. Er waait een onfrisse wind en ik vrees dat er nog een flinke storm komt om uit te zitten.
Deze beschaving gaat het zo niet redden denk ik.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Probleem is niet enkel Pence's radicale gedachtegoed. Heb je ook eens gekeken naar zijn partij-ideologie en visie op bestuurskunde? Goed punt van studie is zijn eigen staat. Beleid ja, afbraak onderwijs, infrastructuur, overheid, rechtspraak. Resultaat: nog meer arme, emotionele, gelovige mensen. Ziet er iemand een zekere mate van correlatie daar misschien?evilution schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Aan de ene kant denk ik dat vier jaar Trump een puinzooi wordt. Aan de andere kant is de VP die het stokje overneemt als Trump moet aftreden wellicht iets minder lomp en iets diplomatieker maar evengoed iemand met zeer radicale ideeën. Hopelijk komen we de komende vier jaar zonder kleerscheuren door en is er daarna weer een minder clowneske kandidaat, van whatever partij, die Trump weet te verslaan.
Eerst Brexit, toen POTUS Trump. De komende verkiezingen in EU zie ik met bezorgdheid tegemoet. Er waait een onfrisse wind en ik vrees dat er nog een flinke storm komt om uit te zitten.
Deze beschaving gaat het zo niet redden denk ik.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Aangezien het voor eigen parochie is, is de impact natuurlijk beperkt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Nee, zaken ludiek stellen zorgt ervoor dat mensen juist meer geneigd zijn om in dit soort valstrikken te lopen - er kan nog gelachen worden, het is ludiek, triest maar grappig, kijk naar het plaatje - maar niet naar het effect.defiant schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:54:
Het is weliswaar voor eigen publiek/parochie, maar ik denk dat qua media The Late Show with Stephen Colbert en The Daily Show (alleen geen idee of de huidige presentator nog enigszins capaciteiten heeft) goede formules zijn tegen dit soort ontwikkelingen. Puur omdat ze zich vaak niet richten op de acute actualiteit, maar op de vorm en inhoud en de hypocrisie daaromtrent.
Aangezien het voor eigen parochie is, is de impact natuurlijk beperkt.
De Nederlandse traditie van cabaretiers is beter in staat om daar mee om te gaan moet ik zeggen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Nederlandse cabaretiers die de helft van hun tijd op het podium stomme liedjes zingen zeker?Virtuozzo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:02:
[...]
Nee, zaken ludiek stellen zorgt ervoor dat mensen juist meer geneigd zijn om in dit soort valstrikken te lopen - er kan nog gelachen worden, het is ludiek, triest maar grappig, kijk naar het plaatje - maar niet naar het effect.
De Nederlandse traditie van cabaretiers is beter in staat om daar mee om te gaan moet ik zeggen.
Shows zoals Last Week Tonight with John Oliver gooien niet alles over de grappige kant maar doen gedegen diepgaand onderzoek van issues die aan de main stream voorbijgaan. Het is een trieste afspiegeling van wat er mis gaat in de VS, jammer dat Trump dit naar een heel ander level lijkt te gaan tillen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Uiteraard. Het is zo onderhand een overlevingsstrategie aan het worden voor de Republikeinse partij. Ze hebben de demografie, etnische samenstelling en maatschappelijke wind en gedachtegoed tegen zich. Nog een aantal jaar en dan is de WASP dominantie van de VS niet meer mogelijk. Dat betekent het einde van de Republikeinse partij in huidige vorm. Ze kunnen dan nooit meer een meerderheid krijgen in het congres of de president leveren.Virtuozzo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Probleem is niet enkel Pence's radicale gedachtegoed. Heb je ook eens gekeken naar zijn partij-ideologie en visie op bestuurskunde? Goed punt van studie is zijn eigen staat. Beleid ja, afbraak onderwijs, infrastructuur, overheid, rechtspraak. Resultaat: nog meer arme, emotionele, gelovige mensen. Ziet er iemand een zekere mate van correlatie daar misschien?
Hou de mensen dom, kom met populistische standpunten en verkoop het een beetje zodat mensen toch zelfdestructie blijven toepassen in hun stemgedrag. Zorg ervoor dat het vertrouwen in beide politieke partijen verloren gaat. Laag opgeleide mensen die niet stemmen op de Democraten stemmen en vatbaar zijn voor populistische standpunten is wat de Republikeinen nodig hebben.
Lijkt het wel Russische politieke exportmodel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ik de reacties hier zo lees worden voorstanders van Trump ook weggezet op onderbuikgevoel, dan kan ik valide argumenten op tafel leggen, maar tegenstander zullen nooit hun mening wijzigen, dus wat wil je nou?Virtuozzo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:26:
[...]
Heel serieus, wat wil je nou? Het ene moment is het alsof je deel wil nemen aan een discussie. Prima, ongeacht mening of optiek, daar is deze plek voor. Krijg je dan iets op tafel wat je niet uitkomt, dan is het drama, rennen, wijzen en er een paar anderen bijhalen om met vingertjes te wijzen. Doet iemand de moeite om op detail of bron in te gaan, negeer je het.
Er staan politici op buiten de gebaande paden zoals Fortuyn, Trump, Wilders etc. Misschien zegt dat iets over een roep uit de samenleving en gebrek aan daadkracht in de "oude" politiek. Iets met oorzaak en gevolg.
Ik denk dat mensen die redeneren niet snel zullen begrijpen wat mensen motiveert zich over te geven aan de onderbuik. Ook al heeft de onderbuik ongelijk en weten mensen heus wel dat ze worden voorgelogen, ze zijn bang, boos of een combi van beide en laten zich daar blijkbaar eerder door leiden dan door gezond verstand.tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
[...]
Als ik de reacties hier zo lees worden voorstanders van Trump ook weggezet op onderbuikgevoel, dan kan ik valide argumenten op tafel leggen, maar tegenstander zullen nooit hun mening wijzigen, dus wat wil je nou?
Er staan politici op buiten de gebaande paden zoals Fortuyn, Trump, Wilders etc. Misschien zegt dat iets over een roep uit de samenleving en gebrek aan daadkracht in de "oude" politiek. Iets met oorzaak en gevolg.
Nu vind ik Clinton ook geen lot uit de loterij, maar ik blijf me verbazen over mensen die een Trump blijven verdedigen ondanks de dingen die hij zegt. Tegen elk zakelijk wellicht zinvol zakelijk iets staan 10 middeleeuwse gedachtes over milieu, rechten van mensen anders dan hem, wereldvrede, etc etc. Dan kom je bij mij niet weg met 'oorzaak en gevolg'.
Maar nu de status quo is wat ie is zullen we het zien. Ook dat is democratie.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik kan niet voor Virtuozzo spreken, maar ik zie graag dat iedereen graag zijn stellingen onderbouwt als daarom wordt gevraagd, in plaats van allerlei dingen te roeptoeteren terwijl oproepen om die te funderen met bewijzen worden genegeeerd. Sinds ik hier meelees, en dat is nog niet zo lang, maak vooral jij je daar schuldig aan. Je loopt continu dingen te verkondigen die aantoonbaar niet kloppen.tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
[...]
Als ik de reacties hier zo lees worden voorstanders van Trump ook weggezet op onderbuikgevoel, dan kan ik valide argumenten op tafel leggen, maar tegenstander zullen nooit hun mening wijzigen, dus wat wil je nou?
Doen anderen dat ook in jouw ogen? Wellicht, het is mij nog niet opgevallen en het staat jou vrij om daar wat van te zeggen. Maar eigenlijk is dat in dit specifieke geval niet zo relevant, want jij bent nu degene die aangesproken wordt.
Als je er niet op in wilt gaan, trek je dan ook gewoon terug uit de discussie. Simple as that. Zou ik persoonlijk jammer vinden, want een discussie wordt alleen maar interessant met een beetje tegengas. Maar geef dat gas dan ook, in plaats van te schieten met losse flodders.
Ik zie even niet wat deze alinea ook maar enigszins met de post van Virtuozzo te maken heeftEr staan politici op buiten de gebaande paden zoals Fortuyn, Trump, Wilders etc. Misschien zegt dat iets over een roep uit de samenleving en gebrek aan daadkracht in de "oude" politiek. Iets met oorzaak en gevolg.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2017 22:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kruip nou niet meteen in de rol van het slachtoffer. Je krijgt van mensen kansen om echt een discussie te voeren. Telkens ontwijk je het, maar je blijft wel met de vingers wijzen - wanneer iemand je er op aanspreekt zoek je meteen de dekmantel van het niet alleen staan (terwijl je ook uit pro-Trump hoek al meermaals bent aangesproken voor bronnen en interactie).tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
[...]
Je hebt eigenlijk nog geen enkel te controleren valide argument op tafel gelegd. Ja, her en der wat knip- en plakwerk, maar telkens zonder verwijzing. En ja, elke keer als iemand het wel doet en probeert er met jou op in te gaan, stap je opzij.
Kom op zeg. Doe eens wat moeite.
En á propos, het zou je moeten opvallen dat ik telkens opnieuw bewust moeite doen om met mensen in te gaan op hun perceptie, hun gevoel, hun ervaring. Van de meesten komt daar ook heel wat van en voor terug. Maar het kost even wat moeite om over de drempel heen te stappen. Je krijgt de kansen van mensen, al was het maar omdat men hier bereid is om elke hoek van het spectrum onder de loep te leggen.
Aan het worden? Ik denk dat we best eerlijk mogen zijn, er is een directe relatie tussen de stabiliteitsontwikkeling van het Republikeinse segment en regionaal beleid vanuit partij-politieke richtlijnen en ideologie. Of we nu kijken naar onderwijs, lokaal bestuur, stimulering van industrie, onderzoek & ontwikkeling - of naar tienerzwangerschappen en witte boorden criminaliteit. Vanaf eind jaren '80 zijn de trends goed herkenbaar.DaniëlWW2 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
[...]
Uiteraard. Het is zo onderhand een overlevingsstrategie aan het worden voor de Republikeinse partij. Ze hebben de demografie, etnische samenstelling en maatschappelijke wind en gedachtegoed tegen zich. Nog een aantal jaar en dan is de WASP dominantie van de VS niet meer mogelijk. Dat betekent het einde van de Republikeinse partij in huidige vorm. Ze kunnen dan nooit meer een meerderheid krijgen in het congres of de president leveren.
Hou de mensen dom, kom met populistische standpunten en verkoop het een beetje zodat mensen toch zelfdestructie blijven toepassen in hun stemgedrag. Zorg ervoor dat het vertrouwen in beide politieke partijen verloren gaat. Laag opgeleide mensen die niet stemmen op de Democraten stemmen en vatbaar zijn voor populistische standpunten is wat de Republikeinen nodig hebben.
Lijkt het wel Russische politieke exportmodel.
Het zal wel bot klinken, maar het is een klassieke dans in de menselijke geschiedenis: hou jij ze dom, hou ik ze arm - houdt hij ze boos. Met voor Amerikaanse begrippen typische elementen als geloof & ideologie in dezelfde adem natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, je ziet hetzelfde aan de kant van de Democraten. De demografische en geografische segregatie (los van de economische) heeft echter dezelfde verzuchting best goed tegen weten te houden. De aandacht naar is richting regentisme vanuit identiteitspolitiek gegaan - ook een valstrik, maar een andere (en met minder consequenties voor het collectief in deze).
Je hebt breken oude politiek en breken met oude politiek. Sanders deed volgens mij ook een poging maar ging niet ver genoeg om de relatie tussen media en politicus zo te verbreken als Trump deed.tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
Las dit artikel laatst (1e hoofdstuk van een boek over de verkiezing), beschrijft goed wat er volgens de schrijver mis was/is met de relatie pers vs politici tijdens een campagne in het bijzonder. Hij geeft aan hoe het volgens de traditionele manier zou werken als een kandidaat de dingen zei die Trump zei. Dat "script," uitgevoerd door volksvertegenwoordigers en mensen die achter de waarheid zouden moeten aanjagen, beangstigt mij, maar de manier waarop Trump zich losbreekt uit dat script doet dat ook. Het lijkt jou niks uit te maken hoe men breekt met traditionele politiek, als er maar gebroken wordt. Er zitten echter wel gevolgen aan de manier waarop Trump dit deed (en blijkbaar zal blijven doen), welke al uitgebreid zijn beschreven in dit topic.
Nee, op de lage kwaliteit van de posts en het gebrek aan inhoud. Je hebt al zat kansen gehad om een inhoudelijke bijdrage te leveren en hebt dat telkens weer geweigerd, je herhaalt alleen je eigen stokpaardjes. Dus even geen calimero doen, en vervang dat door een beetje moeite.tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
Als ik de reacties hier zo lees worden voorstanders van Trump ook weggezet op onderbuikgevoel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Juist niet je kan duidelijke zien dat de trend trump ging : 13% na het 3e debat tot 35 % enkele dagen voor de verkiezingen en dan de nieuwe "aanklacht" van de fbi van comey.Dr. Strangelove schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:49:
[...]
Ik weet misschien niks van statistiek (daar denken ze op mijn werk trouwens anders over) maar ik heb wel een goed geheugen en ik kan googlen.
https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
Hier de election forecast van 538 op de avond voor de verkiezingen, 71,4% Clinton, 28,6% Trump. Trump heeft in de week ervoor op 35% (en geen procent meer dan dat) gestaan maar in de week naar de verkiezingen toe was de trend weer richting Clinton. 538 zat er gewoon naast, en dat ontkennen ze zelf ook niet.
Als je dan ook de context erbij neemt :
https://fivethirtyeight.c...ing-error-behind-clinton/
On average, the polls have been off by 2 percentage points, whether because the race moved in the final days or because the polls were simply wrong. In many elections, the race isn’t so close, the leader in the polls goes on to win and few people notice the difference between the final polling and election margin. But when the election is close, a few percentage points can matter.
...
Still, Clinton’s lead is small enough that it wouldn’t take more than a normal amount of polling error to wipe the lead out and leave Trump the winner of the national popular vote. If Clinton wins by 3 percentage points, she’s very likely to win the White House. But that’s still a medium-sized “if.”
Dat jij dan die 27% van trump ziet als "trump is kanseloos" is JOUW interpretatie die niet steunt met wat 538 zegt (en die ook statistisch gezien niet juist is) .
Sorry als je de teksten op hun site las dan deden ze dat wel. Ze hebben nadien wel toegegen dat ze misschien duidelijker kunnen zijn en veelvuldiger artikels zoals datdaarboven hadden kunnen brengen, maar dat veranderd niks aan het feit datWat 538 wel kan claimen is dat de uitslag binnen hun 95% confidence interval van 5% viel (3,6% vs 1,0% in het voordeel van Clinton). In die zin hebben ze statistisch gezien hun bases covered maar dat is niet helemaal de boodschap die ze afgaven met hun fancy slides.
->De polls er redelijk goed opzaten(3.3% voorsprong clinton, 2.3% uiteindelijk)
->Ze een serieuze kans aan trump gaven om te winnen.
Tot op het laatste oment (ook van 538 trouwens) was er een grote groep die onbeslist waren, die zijn massaal voor trump gegaan. Daarom ook dat 538 sites die 95-99% voorspelde dat clinton ging winnen fout achtte: als je 2-3% clinton voorsprongt hebt, maar een marge van 2-3%+10-15% die nog onbeslist zijn kan je nooit zo'n uitspraak doen.Het FBI-verhaal is een aanname van je; ten eerste was dat schandaal meegenomen in de laatste polls die 538 heeft gebruikt, ten tweede kan je je afvragen in hoeverre de polls dat correct gecaptured hebben. Ik denk zelf dat een hoop mensen tegen die tijd allang entrenched waren in hun mening en dat het niet substantieel heeft uigemaakt, maar dat is een guess.
Sorry maar als jij een statische kans van 27% onbestaande acht wat kan ik dan zeggen? Ik was ook van overtuigd dat clinton ging winnen maar als ik de cijfers zag van 538 en hun commentaar erop knaagde wel het vermoeden dat het wel eens trump kon worden.Overigens zou ik het prettig vinden als je niet termen als 'Dan snap je , zoals hier al gezegd, idd niks van statstiek'. Bijzonder naar om iemand af te fikken omdat je het er niet mee eens bent. Ook erg ironisch gezien het topic.
Als iemand dan nu afkomt dat 538 is compleet anast zat en ze beter kunnen stoppen dan kraamt die absoluut onzin uit.
Hier ga je de mist in , satire is juist een perfecte vorm om zoiets aan te pakken.Virtuozzo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:02:
[...]
Nee, zaken ludiek stellen zorgt ervoor dat mensen juist meer geneigd zijn om in dit soort valstrikken te lopen - er kan nog gelachen worden, het is ludiek, triest maar grappig, kijk naar het plaatje - maar niet naar het effect.
Je kan perfect iemand ontleden, entertainment zodat grote groepen mensen kijken en informerend zodat ze iets opdoen.
Colbert( vroeger) en Stewart waren daar meester in.
Ik denk niet dat de juiste mensen naar dat soort programma's kijken.... je ziet het ook in Nederland... staat er bijvoorbeeld een goed stukje over "moslims spreken zich echt wel uit over extremisme" op een site, is de eerste reactie onder het artikel "mooie linkse praat, ik was er bijna ingetrapt"... mensen (die alles links noemen zonder te weten wat het betekent lijkt het) willen het gewoon niet zien en zullen een goed artikel afdoen als "(linkse) propaganda". Datzelfde geldt voor programma's van Colbert, Stewart, Trevor Noah, Lubach, enz. enz... de mensen die er zich door aangesproken zouden moeten voelen, die kijken niet of die zappen weg.... te links, "niet grappig", etc etc.... dus Colbert e.a. kunnen nog zo de vinger op de zere plek leggen, maar feitelijk bevestigen ze alleen maar voor de mensen die het toch al met hen eens waren hun punt... ook al vóór de verkiezingen...k995 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:45:
[...]
Hier ga je de mist in , satire is juist een perfecte vorm om zoiets aan te pakken.
Je kan perfect iemand ontleden, entertainment zodat grote groepen mensen kijken en informerend zodat ze iets opdoen.
Reactie op Twitter, en daarop dit plaatje:Roomful of men screws women: @realDonaldTrump Signs Anti-Abortion Executive Order Surrounded By Men

Tja...Even Khan had a few women on his team.
Dit is wat het betekent: The global gag rule:
Intussen is Sean Spicer gewoon verder gegaan: "Sean Spicer defends inauguration claim: 'Sometimes we can disagree with facts".... follow the tradition of other Republican anti-choice administrations and reinstate the Mexico City Policy, which bans recipients of U.S. foreign aid from offering abortion-related services, as one of his first executive actions. Better known as the Global Gag Rule and first introduced in 1984 at the U.N. International Conference on Population held in Mexico City, the policy has been a barrier to comprehensive women’s health care on a global scale. Made U.S. policy through an executive order issued by President Ronald Reagan, it restricts family planning providers from offering comprehensive health care and, when in place, denies international family planning organizations the right to:
- Provide abortion-related information to their patients and clients
- Provide referrals to other health care providers who perform safe abortions
- Provide legal abortions or legal abortion-related services
- Advocate for the legalization of abortion in their country
The Mexico City Policy infringes upon women’s fundamental right to make informed decisions about their bodies and their health. It denies women access to comprehensive sexual and reproductive health care that includes abortion care and related information and referrals.
[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 24-01-2017 00:20 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt, toch zit er een traditie waar men middels gevoel op het argument speelt - vaak ook nog eens op manieren die bij doelgroepen resonantie opwekken. Daar zit een factor smaak, natuurlijkfsfikke schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:11:
[...]
Nederlandse cabaretiers die de helft van hun tijd op het podium stomme liedjes zingen zeker?
Shows zoals Last Week Tonight with John Oliver gooien niet alles over de grappige kant maar doen gedegen diepgaand onderzoek van issues die aan de main stream voorbijgaan. Het is een trieste afspiegeling van wat er mis gaat in de VS, jammer dat Trump dit naar een heel ander level lijkt te gaan tillen.
De VS heeft een soort van stand-up comedian traditie, het is echter ver van de Speaker's Corner, en het is primair gericht op entertainment. Geen terugkijken met gevoel bij het een of ander, maar het opwekken van sentiment. De Nederlandse geschiedenis na de Tweede Wereldoorlog kent toch best een aantal voorbeelden waar publiek debat, klein en groot, resonantie kreeg - en dus het onderwerp met grotere aandacht op tafel hield. Van "welterusten minister-president" tot de mafkees aan tafel bij een talkshow die op 10 minuten tijd de verstrengelingen van EZ, de Gasunie en het drama Groningen uit de doekjes deed.
Klinkt misschien vreemd, maar dit is wel een van de betere manieren - die resonantie op het niveau van de groep - om mensen meer weerbaar te maken tegen instrumentatie van de gemiddelde narcist - of Trump. Dagdagelijks komen we dat immers niet zo tegen, en vanuit onze menselijke aard zijn we geneigd tot compromis voor het acceptabel houden van realiteit en de gedeelde ervaring daarvan. Dat is nu precies waar Trump op inzet om zijn enablers vanuit media (als voorbeeld) te krijgen - maar ook precies de reflex van acceptatie, minimaliseren van excessen en wegkijken onder het mom van "ja maar hij zal wel moeten regeren dus dat komt goed". Zet daar iets tegenover wat juist middels gevoel de aandacht legt op het argument, en mensen reageren heel anders op zo'n valstrik.
Klassiek voorbeeld is de nog steeds aanwezige valstrik voor traditionele politiek. Die zet pur sang in het argument, en triggers van conformistisch gedrag. Dan kun je dagen lang blijven uitleggen, het zal op zijn best geen zoden aan de dijk zetten om mensen in de emotionele arena te overtuigen. Op zijn ergst werkt het juist in het voordeel van de gemiddelde populist - helemaal als die inzet op instrumentatie als Trump.
Enkel de juiste satire, met de juiste resonantie, op de juiste manier - anders is het preken voor eigen parochie (echokamer). En dan nog zijn er risico's ten aanzien van weerbaarheid van mensen die entertainment krijgen vanuit de manier waarop Trump inzet op symboliek en de aard van informatiestromen.k995 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:45:
[...]
Hier ga je de mist in , satire is juist een perfecte vorm om zoiets aan te pakken.
John Stewart was inderdaad een meester. Maar zijn insteek lag ook veel dichter bij het bovenstaande. Of je voor of tegen iets was, met emotie nam hij je mee. Daarbij deed hij zich niet richten op één kant of groep, maar altijd op een toch best zorgvuldig gecultiveerde positie daarbuiten. Maar elke keer met een verhaal. Een Amerikaanse kennis heeft me daar ooit van gezegd, "he's like the crazy uncle who lives just far enough away to not get the mud on himself, but close enough to get the mess from either side". Colbert, ik weet het niet. Ik heb te vaak de indruk dat de focus te veel gericht is op quick & dirty entertainment (zogezegd). Misschien dat hij vroeger een andere insteek had, dat kan zijn.
Leuk stukje om eens na te kijken :-)
Deze geeft misschien nog weel meer inzicht.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=coIKUVJuRY8]
Edit. Ik zat te zoeken naar een insteek voor de discussie van "ja maar zodra hij President is wordt Trump gewoon normaal en presidentieel, steekt de handen uit de bouwen want je kan op een zakenman vertrouwen".
Moeilijke kwestie, aangezien je veel te snel vast komt te zitten in kaders van eigen perceptie (ik net zo goed, dit terzijde).
Ik kwam uit bij iemand die we vorig jaar uitgenodigd hebben als externe expertise voor inzicht in mogelijke scenario's van de toen nog aankomende Amerikaanse verkiezingen, Allan Lichtman. Even los van hoe moeilijk het initieel was om de heilige graal van polls en big data los te laten toen al, en los van de lichte neiging tot arrogantie (als ik zo vrij mag zijn), hij had een behoorlijk aantal goede punten voor zijn model.
Dit interview met hem raakt op behoorlijk wat kritieke punten die we hier ook hebben zien passeren, tevens op de bovengenoemde kwestie. De moeite waard om eens goed naar te kijken, desgewenst verder informatie te zoeken - interessante verkenning gestoeld op het je niet kwijtraken in beeld of detail, maar in plaats daarvan op groepsgedrag en collectieve perceptie voor vaste punten (menselijke stimuli) te blijven letten.
Vanaf 5:17 haakt hij trouwens - op resoluut brute maar begrijpelijke wijze - in op dat specifieke discussiepunt van "geef hem een kans", "ben niet zo kritisch" en "hij verandert wel in goede zin".
Wel als opmerking, laat je - natuurlijk - niet misleiden door de titel. De kern van het verhaal is het model, de kwesties op de grond. Niet het clickbait :-) Het gedeelte waar die titel mee weg rent, dat is geen kwestie van het model - het is wel nuttig om even terug met de voetjes op de grond te komen inzake menselijk gedrag.
Ik deel trouwens zijn mogelijke verwachting van impeachment niet. Daar is teveel voor veranderd in machtsverhoudingen, zowel in bestel als in partij.
[ Voor 17% gewijzigd door Virtuozzo op 24-01-2017 00:44 ]
En als we het nu toch over entertainment hebben met een boodschap, vind het wel een lekker/goed nummer: [video]
Trump die inbreekt op een broadcast om zijn gospel te verkondigen en mensen sust die gerustgesteld willen worden. Einde is tekenend ook.
edit: ok, krijg videos niet embedded, sue me
[ Voor 4% gewijzigd door JohnnieWbl op 24-01-2017 00:45 ]
Ik zie dat ook niet gebeuren. De GOP zal nog liever een slechte president hebben dan zichzelf voor gek zetten met een impeachment, en zij hebben de meerderheid in alle controlerende organen.Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:08:
Ik deel trouwens zijn mogelijke verwachting van impeachment niet. Daar is teveel voor veranderd in machtsverhoudingen, zowel in bestel als in partij.
Trump zal genoeg christenfundamentalistische en ideologische maatregelen nemen die ze tevreden gaat houden.
Precies, ook al zitten ze zelf in de val, ze weten dat ze in de val zitten. Dat maakt verschil. Dit is tevens de reden waarom ik het waarschijnlijk acht dat ze hem voor een tweede periode heel hard zullen ondersteunen. Tenslotte is Trump geen Republikeinse kandidaat, bot gezegd neemt hij ook met waar de leiders van die partij voor staan menig loopje. Men zal niet zelf geslachtofferd wensen te worden.gambieter schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:47:
[...]
Ik zie dat ook niet gebeuren. De GOP zal nog liever een slechte president hebben dan zichzelf voor gek zetten met een impeachment, en zij hebben de meerderheid in alle controlerende organen.
Trump zal genoeg christenfundamentalistische en ideologische maatregelen nemen die ze tevreden gaat houden.
Voor Trump is het louter een oefening in toegepaste symboliek - that's it. Daar is hij ook goed in, daar hoeft men zich dus geen zorgen over te maken. Ook al vergeet hij dan op gepaste momenten God en Graal in welke speech dan ook te halen - dat valt op regionaal en media niveau prima op te vangen.
De rest van het werk voor hem is - pur sang - afleiden en uitspelen. Nou ja, daar is hij ook goed in. Meer dan grote kans dus dat Trump het bestaande overwicht op niveau's van zowel politiek (landelijk, maar ook op niveau van Staten) én Instellingen (vergeet die niet, flinke lijst van benoemingen, budgetten, mandaten) precies daarvoor gebruiken.
Je hoeft geen genie te zijn om door te krijgen hoe haaks dat staat op stabiliteitsmechanismen. Het zijn zaken waar veranderingen door zijn te voeren, prima, maar voorzichtig - met plan, met alternatief, met compromis. Niet schoksgewijs. Niet blind. Dat heeft de VS al meegemaakt in het verleden. Een van de resultaten van dat soort schokken was de Grote Depressie. Waar juist de mensen die in essentie met het stemgedrag van een generatie het politieke drama mogelijk gemaakt hadden, nog jaren lang te voet van staat naar staat moesten lopen op zoek naar werk voor overleven. Iets waar - als we heel eerlijk wensen te zijn - grote publieke infrastructurele werken nauwelijks iets aan deden veranderen. Het was dweilen, eigenlijk totdat er oorlog kwam.
Stockholm syndroom alertVirtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:09:
Precies, ook al zitten ze zelf in de val, ze weten dat ze in de val zitten.
Niet helemaal. Daar zijn de kritieke mensen te oud, te vastgeroest en te geworteld in vijandsbeelden voor. Ze zullen er wel voor moeten waken dat met name de jongere segmenten, maar ook de jongerenorganisaties, niet daar aan ten prooi vallen.
Ik denk dat je veel eerder dat syndroom zal kunnen verwachten van media. Onderschat niet hoe slim deze hybride toepassing inzet op zowel emotie als redelijkheid als gekende triggers van groepsgedrag inzet. Voeg daar aan toe de kwetsbaarheid van Amerikaanse media voor marktafhankelijkheid én belangen van eigenaren, et voila. Er zijn er nu al die schoon schip maken. En als je kijkt naar reacties binnen het White House Press Corps, nou - het gros zit al helemaal op lijn van verwachtingen in deze.
Grote uitzondering blijven vooralsnog de kranten. Maar goed, dit is misschien wat zuur, maar zelfs met een groter aandeel in online presence zijn de belangrijkste van die kranten media met nul bereik binnen de echokamers van Trump en de (grotendeels voormalige inmiddels) netwerken van Republikeinen. Wel iets om even over na te denken. Laat ik het zo zeggen, prima dat een Washington Post een prachtige serie stukken doet publiceren die zich richten op resonantie - maar die krant wordt niet gelezen door de Trump stemmer, enabler, quisling of gewoon oprecht voor of tegen welke (vermeende of echte) verandering dan ook stemmende Amerikaan. Zie het model van Lichtman, in mijn eerdere bericht.
Edit. Viel me net pas op, leuk stukje ten aanzien van media in de Volkskrant (verfoeilijk dat linkse bastion toch?)
Spicer: "We're going to hold the press accountable"
Ik zal geen naam noemen, maar het is niet moeilijk om ook in dit topic te zien hoe krachtig dit soort manipulatie is in de reacties van sommigen die het script volgen. Het is ook heel erg moeilijk om dat bewust te blijven vermijden. Al helemaal voor mensen die er hun brood mee moeten verdienen.
Tja, en aan mensen die bewust dat soort manipulatie inzetten zouden we klakkeloos vertrouwen moeten geven "want men heeft gewonnen"? Ik schrik toch best van dat soort reacties, als ik immers naar de geschiedenis kijk, dan volgt op dat soort ontwikkelingen van gedrag te vaak te snel situaties van "pour encourager les autres".(leuk om op te zoeken).
[ Voor 31% gewijzigd door Virtuozzo op 24-01-2017 01:35 ]
Hoe laat jij het economische probleem (grote depressie) afhangen van de toenmalige politieke structuur& praktijk van de VS?Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:09:
Je hoeft geen genie te zijn om door te krijgen hoe haaks dat staat op stabiliteitsmechanismen. Het zijn zaken waar veranderingen door zijn te voeren, prima, maar voorzichtig - met plan, met alternatief, met compromis. Niet schoksgewijs. Niet blind. Dat heeft de VS al meegemaakt in het verleden. Een van de resultaten van dat soort schokken was de Grote Depressie. Waar juist de mensen die in essentie met het stemgedrag van een generatie het politieke drama mogelijk gemaakt hadden, nog jaren lang te voet van staat naar staat moesten lopen op zoek naar werk voor overleven. Iets waar - als we heel eerlijk wensen te zijn - grote publieke infrastructurele werken nauwelijks iets aan deden veranderen. Het was dweilen, eigenlijk totdat er oorlog kwam.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Niet afhangen, kijk uit - dat gaat een heel andere kant op voor beeld. Ik verwijs wel naar de relaties. Een van de grote voorbeelden was de politieke arena waar in toenemende mate nadruk gelegd werd op rol en functie van kapitaal - primair vanuit industrie. De toenmalige voorloper van wat later de marketing van Amerikaanse Droom na WOII werd werd op steeds geringere wijze (afbouw beroepsonderwijs, hogere drempels vervolgonderwijs e.d.) niet echt gezekerd in realiteit. Het stelselmatig wegnemen van regulering tegen lobby (cyclisch verschijnsel, is van alle tijden) hielp op geen enkele wijze in het licht van de wildgroei van het kredietstelsel, waar politiek toezicht ook drastisch was verminderd. We zitten voor dit op niveau van Federale regering, politieke partijen en instellingen trouwens. Men had een aantal jaartjes een opleving, totdat ook dat in elkaar zakte met de recessie van '37. Zelfs tegenwoordig is het moeilijk om de vinger op de wonde te leggen, niet in het minst omdat de instellingen van toen nog steeds dezelfde zijnbombadil schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:34:
[...]
Hoe laat jij het economische probleem (grote depressie) afhangen van de toenmalige politieke structuur& praktijk van de VS?
Op regionale niveau's lagen de drukpunten anders. Men had te maken met effecten van het bovenstaande, echter net zo goed met ontwikkelingen die op heel andere terreinen lagen. Grondstoffenwinning zonder oog voor gevolgen, geen oog voor infrastructuur als factor van economische bestendigheid of ontwikkeling, er zijn vele voorbeelden te vinden welke lokale en regionale economische verbondenheid zwaar onder druk deed stellen. Politiek op die niveau's was niet echt behartigend, het was vertegenwoordigend, maar gericht op aspecten van geloof, ideologie, bijbehorende ordening e.d. Dat liet effectief gaten vallen.
Ik laat trouwens bewust de theoretisch-economische invalshoek even in het midden. Men is er nog steeds niet uit wie voor dat domein gelijk heeft op welke basis. We kunnen echter ook gewoon kijken naar de lijnen tussen gedrag, keuzes, consequenties en effecten daarvan. In de interactie van die dynamiek vallen een aantal zaken resoluut op. De rol van politiek (de extreme focus daarvan op in wezen de foute zaken, maar ook de kwetsbaarheid daarvan voor zowel ideologische als andere lobby), de rol van beleid (grondstoffen, industrie, financiële sector), maar ook consumptief gedrag e.d. Welk economisch model we er ook bijnemen, met welke ideologische blik we ook kijken, het zou vanuit onze menselijke geschiedenis gekend mogen zijn dat laissez-faire & trickle down mythes van selectieve inzet en nut zijn - ongeschikt voor systemische uitdagingen of problematiek.
Een grote factor voor veel gebieden was trouwens de oorsprong van de naam "The Dirty Thirties", stofstormen, verzuurde grond en bijbehorende consequenties. Met effecten daarvan op zowel infrastructuur als landbouw - maar ook demografische verschuivingen (niet te onderschatten, dit is altijd een structurele factor in menselijke ontwikkeling, altijd aanwezig). Een tikkeltje zuur was dat juist in gevoelige gebieden politiek beleid bijna blind gericht was op het buiten de deur houden van aanpassingen en technieken en concepten waarvan men best wist dat het de omstandigheden waar men steeds meer te maken mee kreeg tegen kon houden. Saillant misschien, maar het is niet de eerste keer dat regionaal of nationaal landbouwbeleid een trigger en factor was voor instabiliteit. Het zal ook niet de laatste keer zijn. In moderne tijden mogen we in dat opzicht niet vergeten dat de demografische trends die spanningsvelden deden scheppen in het Syrië van voor de oorlog het directe gevolg waren van een desastreus uniform en niet innovatief landbouwbeleid.
Omgekeerde wereld inderdaad en wekt weinig vertrouwen in de toekomst, maar ligt de oorzaak van deze aanval op de media ook niet voor een klein deel bij de media zelf? Dat zeg ik niet om achteraf de media als zondebok aan het kruis te nagelen maar om na te laten denken over voorgeschreven regels mbt politici en publiciteit. Ik zie onderdelen uit Taibbi's uitleg met eigen ogen (in de VS en in NL), waar afwijkende geluiden tot op zekere hoogte meer publiciteit krijgen en door de afhankelijkheid van politici van deze publiciteit kunnen (konden) media de grens bepalen van het "uit de pas lopen" van politici. Trump wist hierdoorheen te breken maar ben bang dat de kern nog niet is veranderd. Peilingen (goed om Lichtmans zo uitgesproken te horen) bepalen nog steeds in sterke mate publieke opinie (onterecht), en kale zelf ingenomen parlementair verslaggevers mogen in NL uitleggen hoe politici zich moeten gedragen in ruil voor wat (kruimel)info.Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:22:
Edit. Viel me net pas op, leuk stukje ten aanzien van media in de Volkskrant (verfoeilijk dat linkse bastion toch?)Het overzicht is vrij neutraal, voorzichtig zelfs, maar het stipt wel een heel goed punt in de tactiek aan: het ombuigen van, zoals dat heet, accountability. Media wordt gezien als slecht, moet gezien worden als slecht, dat is een drukpunt - en een trigger voor eigen kamp. Dus, je stelt het consistent voor als slecht, amateuristisch, alsof men in de weg staat van de realiteit. Alsof men probeert de verkiezingen ongedaan te maken, en dus alsof men ondemocratisch is.
Spicer: "We're going to hold the press accountable"
Ik zal geen naam noemen, maar het is niet moeilijk om ook in dit topic te zien hoe krachtig dit soort manipulatie is in de reacties van sommigen die het script volgen. Het is ook heel erg moeilijk om dat bewust te blijven vermijden. Al helemaal voor mensen die er hun brood mee moeten verdienen.
Als een politicus dan succesvol van het script afwijkt, dan weet hij dus dat hij zich een nieuwe rol kan aanmeten tov wat gebruikelijk was. Volgens mij zien we hier nu het gevolg ervan.
https://www.washingtonpos...ay-of-patriotic-devotion/
Iemands ego moest even opgekrikt worden.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Altijd leuk die comments:wontcachme schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 02:14:
Oh boy
https://www.washingtonpos...ay-of-patriotic-devotion/
Iemands ego moest even opgekrikt worden.....
"Soon we will be calling him Great Leader, and his son-in-law will be Dear Leader."

Het heeft geen enkele connectie met de realiteit, maar hij blijft het herhalen in de hoop dat er mensen in zullen trappen (en reken maar dat er zat mensen zijn die dat zullen doen).Days after being sworn in, President Trump insisted to congressional leaders invited to a reception at the White House that he would have won the popular vote had it not been for millions of illegal votes, according to people familiar with the meeting.
Trump has repeatedly claimed, without evidence, that widespread voter fraud caused him to lose the popular vote to Hillary Clinton, even while he clinched the presidency with an electoral college victory.
Two people familiar with the meeting said Trump spent about 10 minutes at the top of the gathering with Republican and Democratic lawmakers rehashing the campaign. Trump also told them that between 3 million and 5 million illegal votes caused him to lose the popular vote.
The discussion about Trump's election victory and his claim that he would have won the popular vote was confirmed by a third person familiar with the meeting.
I know.Virtuozzo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:31:
Aan het worden? Ik denk dat we best eerlijk mogen zijn, er is een directe relatie tussen de stabiliteitsontwikkeling van het Republikeinse segment en regionaal beleid vanuit partij-politieke richtlijnen en ideologie. Of we nu kijken naar onderwijs, lokaal bestuur, stimulering van industrie, onderzoek & ontwikkeling - of naar tienerzwangerschappen en witte boorden criminaliteit. Vanaf eind jaren '80 zijn de trends goed herkenbaar.
Het zal wel bot klinken, maar het is een klassieke dans in de menselijke geschiedenis: hou jij ze dom, hou ik ze arm - houdt hij ze boos. Met voor Amerikaanse begrippen typische elementen als geloof & ideologie in dezelfde adem natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, je ziet hetzelfde aan de kant van de Democraten. De demografische en geografische segregatie (los van de economische) heeft echter dezelfde verzuchting best goed tegen weten te houden. De aandacht naar is richting regentisme vanuit identiteitspolitiek gegaan - ook een valstrik, maar een andere (en met minder consequenties voor het collectief in deze).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat klopt, zeker. Daar zit wel een randje aan, enfin, twee. Voor de Amerikaanse situatie moeten we voorzichtig zijn, daar is de grens tussen journalistiek, verslaggeving en reguliere media niet zo scherp als hier. Normaliter wordt dat gebufferd door een zekere traditie (of denken van) Fourth Establishment. Voor de situatie hier ligt het iets anders, daar zit het antwoord veel meer in de richting van recente kaalslag ten gevolge van economische maar ook technologische ontwikkelingen waar men in de VS iets op vooruitloopt (en dus ook in aanpassing op), maar ook zit er een discussie inzake onderwijs.JohnnieWbl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 02:06:
[...]
Omgekeerde wereld inderdaad en wekt weinig vertrouwen in de toekomst, maar ligt de oorzaak van deze aanval op de media ook niet voor een klein deel bij de media zelf? Dat zeg ik niet om achteraf de media als zondebok aan het kruis te nagelen maar om na te laten denken over voorgeschreven regels mbt politici en publiciteit. Ik zie onderdelen uit Taibbi's uitleg met eigen ogen (in de VS en in NL), waar afwijkende geluiden tot op zekere hoogte meer publiciteit krijgen en door de afhankelijkheid van politici van deze publiciteit kunnen (konden) media de grens bepalen van het "uit de pas lopen" van politici. Trump wist hierdoorheen te breken maar ben bang dat de kern nog niet is veranderd. Peilingen (goed om Lichtmans zo uitgesproken te horen) bepalen nog steeds in sterke mate publieke opinie (onterecht), en kale zelf ingenomen parlementair verslaggevers mogen in NL uitleggen hoe politici zich moeten gedragen in ruil voor wat (kruimel)info.
Als een politicus dan succesvol van het script afwijkt, dan weet hij dus dat hij zich een nieuwe rol kan aanmeten tov wat gebruikelijk was. Volgens mij zien we hier nu het gevolg ervan.
https://twitter.com/realD...status/802972944532209664
deze tweet bleef hij samengevat gisteren volhouden voor een afvaardiging van het congres (of hij maakte het statement opnieuw zo je wil)
kortom: het is duidelijk dat hij gewoon razend populair is, de popular vote was ook voor hem als je alle frauduleuze (en natuurlijk democratische) stemmen zou weghalen. Geen onderbouwing voor de rest, hij kwam, hij constateerde en je hebt het maar te accepteren.
"debating trump is like playing chess with a pidgeon. He'll just knock over the pieces, shit on the table and strut around like he's won"
Het wrange is, dit lijkt vreselijk hard op een noord-korea. Als de grote leider zegt dat de zon paars met groene stippen is, dan is dat ook zo óO
[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 24-01-2017 08:54 ]
November 2016 was dit. En gistermiddag, in een meeting, blijkbaar opnieuw.polthemol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:53:
En el Donald bouwt verder aan zijn ego:
https://twitter.com/realD...status/802972944532209664
deze tweet bleef hij samengevat gisteren volhouden voor een afvaardiging van het congres (of hij maakte het statement opnieuw zo je wil)
Dit lijkt geenszins op Noord Korea, want dan had Hillary inmiddels in een kamp stenen staan te hakken en had elke andere tegenstander er naast gestaan. Het is nu aan de Amerikanen zelf om een antwoord te vinden op de werkwijze van deze president en dat komt vanzelf.Het wrange is, dit lijkt vreselijk hard op een noord-korea. Als de grote leider zegt dat de zon paars met groene stippen is, dan is dat ook zo óO
Het mag dan even niet zo lijken, maar het is nog steeds een democratie en daar hecht elke Amerikaan waarde aan, doorgaans.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat is toch erg makkelijk. Erdogan kan onder het mom van democratie ook steeds verder gaan. Ik wil Trump en Erdogan nog niet op gelijke voet stellen, maar de aanname dat het zich vanzelf oplost vind ik nogal dubieus.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:58:
Dit lijkt geenszins op Noord Korea, want dan had Hillary inmiddels in een kamp stenen staan te hakken en had elke andere tegenstander er naast gestaan. Het is nu aan de Amerikanen zelf om een antwoord te vinden op de werkwijze van deze president en dat komt vanzelf.
Het mag dan even niet zo lijken, maar het is nog steeds een democratie en daar hecht elke Amerikaan waarde aan, doorgaans.
Het systeem misbruiken was altijd al een kunst in de VS en Trump een meester voordat hij de politiek in ging.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je moet dat groter zien, comedy central is waar vooral jeugd naar kijkt, jeugd die altijd redelijk apolitiek is.P.O. Box schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:06:
[...]
Ik denk niet dat de juiste mensen naar dat soort programma's kijken.... je ziet het ook in Nederland... staat er bijvoorbeeld een goed stukje over "moslims spreken zich echt wel uit over extremisme" op een site, is de eerste reactie onder het artikel "mooie linkse praat, ik was er bijna ingetrapt"... mensen (die alles links noemen zonder te weten wat het betekent lijkt het) willen het gewoon niet zien en zullen een goed artikel afdoen als "(linkse) propaganda". Datzelfde geldt voor programma's van Colbert, Stewart, Trevor Noah, Lubach, enz. enz... de mensen die er zich door aangesproken zouden moeten voelen, die kijken niet of die zappen weg.... te links, "niet grappig", etc etc.... dus Colbert e.a. kunnen nog zo de vinger op de zere plek leggen, maar feitelijk bevestigen ze alleen maar voor de mensen die het toch al met hen eens waren hun punt... ook al vóór de verkiezingen...
Jeugd die op deze manier in politiek gebracht word op een redelijk neutrale manier (er is immers kritiek op zowat iedereen).
De geschiedenis gaat bepalen wie er té makkelijk dacht ph4ge - ik heb nog steeds iets van 'hoop' dat iets of iemand 'm stopt in zijn poging te doen wat hij denkt dat goed is voor 'de mensen'. Zolang hij het houdt bij een boel symboliek en ge-Twitter en verder binnen het bestaande systeem opereert.. Erdogan zit nog op z'n stek omdat ie alle regels heeft verandert, dat zie ik Trump nog niet doen.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:12:
[...]
Dat is toch erg makkelijk. Erdogan kan onder het mom van democratie ook steeds verder gaan. Ik wil Trump en Erdogan nog niet op gelijke voet stellen, maar de aanname dat het zich vanzelf oplost vind ik nogal dubieus.
Het systeem misbruiken was altijd al een kunst in de VS en Trump een meester voordat hij de politiek in ging.
En wat ik bedoel met dat het zichzelf oplost is dat er inmiddels diverse machtige partijen zijn die bijvoorbeeld rechtzaken aanspannen tegen Trump om ethiek issue's en dat de pers nog steeds kan doen wat ze moeten doen. Zodra dit soort dingen onmogelijk wordt gemaakt zal m'n 'hoop' snel vervliegen
Het is ook zo doorzichtig. Eerst waren het er een miljoen. Toen was dat nog genoeg, omdat niet alle stemmen waren geteld. Nu dat niet genoeg blijkt, zijn het er ineens 3 tot 5 miljoen.gambieter schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 02:27:
De leugens (eh "alternative facts") gaan gewoon door: At White House, Trump tells congressional leaders 3-5 million illegal ballots cost him the popular vote.
Het is frappant hoe erg hij het niet kan hebben dat iemand anders ergens beter in is / betere resultaten heeft behaald. Maar dat is natuurlijk ook typerend voor een narcist.
de tweet was van november 2016 inderdaad, maar hij blijft het herhalen met evenveel bewijs als eerst.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:58:
[...]
November 2016 was dit. En gistermiddag, in een meeting, blijkbaar opnieuw.
[...]
Dit lijkt geenszins op Noord Korea, want dan had Hillary inmiddels in een kamp stenen staan te hakken en had elke andere tegenstander er naast gestaan. Het is nu aan de Amerikanen zelf om een antwoord te vinden op de werkwijze van deze president en dat komt vanzelf.
De noord-korea opmerking sloeg op zijn retoriek. Keiharde leugens blijven spuien (en idem voor zijn kring om hem heen) als zijnde waarheden, niets onderbouwen, je hebt hem maar te geloven.
Trump heeft natuurlijk ook de regels veranderd, voorlopig vooral ongeschreven regels maar toch.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:17:
Erdogan zit nog op z'n stek omdat ie alle regels heeft verandert, dat zie ik Trump nog niet doen.
Het probleem in Amerika is dat alles politiek is. De scheiding der machten is daar veel minder sterk. In Amerika zijn veel meer functies die niet politiek zijn, toch politiek. Het Supreme Court bijvoorbeeld zal er waarschijnlijk wat van moeten vinden, en Trump mag de doorslaggevende stem aanstellen.
Ik heb geen vertrouwen in deze systemen, volgens mij zijn nu alle ingrediënten daar voor een perfect storm.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik heb ook geen vertrouwen in die checks en balances. Het zou me neit eens verbazen dat de hele clowncar aan mensen voor zijn kabinet goedgekeurd gaan worden door de GOP, simpelweg omdat de GOP ook al 2 decennia laat zien niet verantwoordelijk te zijn voor goed beleid.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:38:
Ik heb geen vertrouwen in deze systemen, volgens mij zijn nu alle ingrediënten daar voor een perfect storm.
FFS, Clinton werd bijna impeached omdat hij loog over zijn prive-affaire, Trump liegt aan de lopende band over daadwerkelijk Amerikaanse zaken.
Neem een voorbeeld aan Sanders als integer niet-populistische politicus die buiten de gebaande banen treedt.tweaker2010 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
Trump, Wilders. 1 pot nat. Geen oplossingen, demagogie, alleen roepen wat de achterban wil horen en dat wegzetten als 'het volk pikt het niet meer'.
Een maat van mij is zo. Het interesseert hem niets .Er zit heel veel frustratie bij hem. Dat zie je gewoon in onze discussies. Het liefst heeft hij dat het met iedereen kut gaat, want dan voelt hij zijn eigen frustratie niet zo. En zo zijn er velen. ' Laat anderen het ook maar eens voelen wat ik voel'. Niet opbouwend, niet zoeken naar oplossingen, maar gewoon een soort wraak.NiGeLaToR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat mensen die redeneren niet snel zullen begrijpen wat mensen motiveert zich over te geven aan de onderbuik. Ook al heeft de onderbuik ongelijk en weten mensen heus wel dat ze worden voorgelogen, ze zijn bang, boos of een combi van beide en laten zich daar blijkbaar eerder door leiden dan door gezond verstand.
vriend is laagopgeleid, bijna wegbezuinigd, 40+, permanent single, blank, wonend in schotelwijk
[ Voor 44% gewijzigd door FunkyTrip op 24-01-2017 10:10 ]
Dit dus.
In die mate ken ik het niet in m'n omgeving, dat is vooral voor hem bijzonder shit. Als je pas 40+ bent en zo in het leven staat is dat echt naadje. Een ex-collega van me is chronisch ziek geworden, mooie, slimme vrouw, wiens toekomst plots is gestopt. Ze kan niets meer, is reeds > 30 x geopereerd zonder vooruitzicht en deze dame laat elke dag via social media haar lichtpuntjes in haar wereld zien. Dat is mijn voorbeeld.FunkyTrip schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:06:
Een maat van mij is zo. Het interesseert hem niets .Er zit heel veel frustratie bij hem. Dat zie je gewoon in onze discussies. Het liefst heeft hij dat het met iedereen kut gaat, want dan voelt hij zijn eigen frustratie niet zo. En zo zijn er velen. ' Laat anderen het ook maar eens voelen wat ik voel'. Niet opbouwend, niet zoeken naar oplossingen, maar gewoon een soort wraak.
vriend is laagopgeleid, bijna wegbezuinigd, 40+, permanent single, blank, wonend in schotelwijk
Ik weet niet hoe het is om in een uitzichtloze situatie te leven. Deels doordat ik gezond ben en deels omdat ik er wat van maak, al vanaf het moment dat we begonnen met niets. Er zijn helaas geen flesjes 'levenslust' te koop of pilletjes 'positivisme' in de schappen te vinden.
Er blijft bij mij steeds een verhaal / analyse hangen over de reden van Trump's succes en daarin werd het erg gegooid op 'eigenwaarde', 'trots' en 'zelfvertrouwen'. De auteur stelde dat doordat veel Amerikanen door de crisis alles/veel zijn kwijtgeraakt, incl baan, ze nu weliswaar aan welfare + ACA hangen, maar ondanks dat een flink gebrek aan eigenwaarde hebben. De American dream schrijft immers voor dat als je hard werkt, je veel kunt bereiken. Trump heeft hard gewerkt en veel bereikt en belooft mensen weer een kans op hun 'American Dream'. En dan een bemoederende Hillary aan de andere zijde. Wellicht zit daar wat in - al geldt ook hier, iedereen 'n eigen motivatie.
Maar dat is ook het zwakke punt van Trump. Als je hem persoonlijk aanvalt gaat hij direct in het offensief. Hij moet echt heel goed aan de lijn worden gehouden door de mensen rondom hem heen. Als Putin of Erdogan hem persoonlijk aanvalt op de hoop een agressieve reactie dan krijgen ze dien als er geen sterke mensen rondom Trump staan. Erger nog; Trump kan zomaar besluiten wat stoms te twitteren voordat de mensen rondom hem de man kunnen tegen houden..oisyn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:22:
[...]
Het is ook zo doorzichtig. Eerst waren het er een miljoen. Toen was dat nog genoeg, omdat niet alle stemmen waren geteld. Nu dat niet genoeg blijkt, zijn het er ineens 3 tot 5 miljoen.
Het is frappant hoe erg hij het niet kan hebben dat iemand anders ergens beter in is / betere resultaten heeft behaald. Maar dat is natuurlijk ook typerend voor een narcist.
Het zal niet lang duren voordat de republikeinen hem aan de kant zetten door zulk gedrag.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Trump heeft hier heel weinig van meegekregen; komt uit de elite van de US en spendeert zijn leven aan het opmaken van dat vermogen - het is zo'n beetje de kardashian van de zakenwereld - de ene flop na de andere flop.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:39:
[...]
De American dream schrijft immers voor dat als je hard werkt, je veel kunt bereiken. Trump heeft hard gewerkt en veel bereikt en belooft mensen weer een kans op hun 'American Dream'. En dan een bemoederende Hillary aan de andere zijde. Wellicht zit daar wat in - al geldt ook hier, iedereen 'n eigen motivatie.
Ik zie de GOP voor de vorm een paar personen afkeuren om te doen alsof ze het eens zijn (denk aan DeVos). Dan komt daar in de plaats gewoon iemand met dezelfde denkbeelden maar iets beter voorbereid.Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb ook geen vertrouwen in die checks en balances. Het zou me neit eens verbazen dat de hele clowncar aan mensen voor zijn kabinet goedgekeurd gaan worden door de GOP, simpelweg omdat de GOP ook al 2 decennia laat zien niet verantwoordelijk te zijn voor goed beleid.
Dit dus.
Dat weten jij en ik - maar zijn aanbidders zien hem duidelijk niet zoR3M1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Trump heeft hier heel weinig van meegekregen; komt uit de elite van de US en spendeert zijn leven aan het opmaken van dat vermogen - het is zo'n beetje de kardashian van de zakenwereld - de ene flop na de andere flop.
Ik bedoel, hoeveel goudkleurige torens met jouw naam erop zijn er? Tenzij je toevallig ook Trump heet niet veel gok ik
De grap is dan ook compleet als je mensen hoort scanderen 'weg met de elite' en dan op Trump stemmen.
Ik heb moeite om je helemaal te volgen. Volgens mij is de term Fourth Estate juist van toepassing op de kritiek die ik eerder noemde, als een sterke factor in hedendaagse politiek roept de wederzijdse afhankelijkheid tussen media en politiek ook weerstand op. Die weerstand richt zicht tegen het politieke establishment ("oude machthebbers") maar zet in zekere mate ook media buitenspel (als in: kunnen niet meer volgens de gebruikelijke wegen politiek "sturen").Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 02:47:
Dat klopt, zeker. Daar zit wel een randje aan, enfin, twee. Voor de Amerikaanse situatie moeten we voorzichtig zijn, daar is de grens tussen journalistiek, verslaggeving en reguliere media niet zo scherp als hier. Normaliter wordt dat gebufferd door een zekere traditie (of denken van) Fourth Establishment. Voor de situatie hier ligt het iets anders, daar zit het antwoord veel meer in de richting van recente kaalslag ten gevolge van economische maar ook technologische ontwikkelingen waar men in de VS iets op vooruitloopt (en dus ook in aanpassing op), maar ook zit er een discussie inzake onderwijs.
De "economische kaalslag" is vast en zeker ook een sterk bijdragende factor, maar waar doel je precies op met technologische ontwikkelingen en onderwijs? Als je communicatietechnologie bedoelt kan ik daar zeker inkomen, Twitter lijkt me een medium bij uitstek geschikt voor iemand als Trump en de manier waarop hij met het traditionele breekt. Zoals Shapiro in het hierboven gelinkt filmpje mooi verwoord: "This is a man who can run an entire campaign on twitter with 140 characters or less but if you ask him a direct question he needs 140 words before he can make any sense at all."
[ Voor 7% gewijzigd door JohnnieWbl op 24-01-2017 11:35 ]
http://www.reuters.com/ar...regulations-idUSKBN14W02N
Maak het moeilijker of onmogelijk om nieuwe federal regulations in te voeren, makkelijker om bestaande af te breken.
The legislation would give President-elect Donald Trump tools "to wipe out abusive regulation," said Bob Goodlatte, the Judiciary Committee chairman who is among the many House leaders calling for lighter regulation and saying the costs to comply with federal rules are too high.
...
The accountability act would jeopardize the government's capability "to safeguard public health and safety, the environment, workplace safety and consumer financial protections," the Judiciary Committee's senior Democrat, John Conyers, said before the vote.
"Worse yet, many of these new requirements are intended to facilitate the ability of regulated entities - such as well-funded corporate interests - to intervene and derail regulatory protections they oppose," Conyers said.
Specifically, the bill would require agencies to post more detailed information on proposals for an extended period of time, limit judge's interpretations in legal challenges, and require agencies to enact the lowest-cost version of a rule.
Alleen wie zal het meeste last krijgen van die vieze zooi? Amerikaanse kiezers? Op staatniveau valt gelukkig nog wat te regelen maar het land zal er niet schoner op worden. En over 4 jaar wordt hun economie weggevaagd door duurzame concurrentieknowhow.
* Delerium las dat renewables meer werk biedt dan kolen, gas en olie bij elkaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 24-01-2017 11:55 ]
Mooie misleidende kop, dit gaat aleen op voor de sector 'Electric Power Generation'. Er werken 373.000 mensen in de zonne-energie en maar 12.000 voor de olie in deze sector. Maar dat is logisch aangezien er maar heel weinig electriciteit wordt opgewekt met olie. In de grotere 'Fuels' sector werken 502.000 mensen in de oliewinning.Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:55:
Mooi he, het makkelijke afschaffen van milieuregulaties zodat bedrijven hun zooi tenminste kunnen lozen. Kolenmijnen naast spaarbekkens bv.
Alleen wie zal het meeste last krijgen van die vieze zooi? Amerikaanse kiezers? Op staatniveau valt gelukkig nog wat te regelen maar het land zal er niet schoner op worden. En over 4 jaar wordt hun economie weggevaagd door duurzame concurrentieknowhow.
* Delerium las dat renewables meer werk biedt dan kolen, gas en olie bij elkaar.
https://www.energy.gov/si...and%20Jobs%20Report_0.pdf
And to think they once said that computers would take away jobs.
http://newsthump.com/2016...di-clarifies-darth-vader/
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Volgens een schatting van Fortune betaald bij zo'n 60 miljoen per jaar aan rente op zijn 1+ miljard aan schulden. Die schulden komen echter voort uit gebouwen die hem een veelvoud van die 60 miljoen per jaar aan inkomsten opleveren.R3M1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Trump heeft hier heel weinig van meegekregen; komt uit de elite van de US en spendeert zijn leven aan het opmaken van dat vermogen - het is zo'n beetje de kardashian van de zakenwereld - de ene flop na de andere flop.
Dat klinkt toch vooral als een constructie om zo min mogelijk belasting te betalen. In mijn optiek niet zo heel veel anders als de aflossingsvrije hypotheken die menig Nederlander afsloot. Als je zegt dat hij daarmee niet rijk is als hij beweert heb je waarschijnlijk gelijk, maar een flop zo ik zou ik het niet noemen.

ontopic:
Ik zit er ernstig over te denken om het boek 'Trump revealed' aan te schaffen. Werd even genoemd bij DWDD. Schijnt wel goed leesvoer te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 24-01-2017 13:10 ]
Dit dus.
Hij zit op oud geld. Natuurlijk verdient hij wat terug uit investeringen, maar doet dat vooralsnog niet heel erg goed: http://fortune.com/2015/08/20/donald-trump-index-funds/Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:55:
Dat klinkt toch vooral als een constructie om zo min mogelijk belasting te betalen. In mijn optiek niet zo heel veel anders als de aflossingsvrije hypotheken die menig Nederlander afsloot. Als je zegt dat hij daarmee niet rijk is als hij beweert heb je waarschijnlijk gelijk, maar een flop zo ik zou ik het niet noemen.
Lijkt me simpel: de pers draait om ratings en readership. Als alle stations de boycot handhaven, zal er altijd één zijn die het belangrijker vindt om er een slaatje uit te slaan. Er zit immers genoeg geld in exclusieve content!Miki schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:27:
Ik speel met de gedachte waarom het de Amerikaanse pers niet opkomt om gewoon Trump volledig te boycotten. Dus bij geen enkele pers event er te zijn. Puur lege stoelen, geen camera's of fototoestellen. Dat zou in mijn ogen de absolute straf en team Trump op de knieën krijgen. Ze hebben immers de pers nodig om het huidige spelletje te blijven spelen.
En dat is precies waarom media niet in staat is tot complotten. Dus ook zo'n complot om Hillary te steunen door 'feiten' weg te houden, werkt niet. Zelfreinigend vermogen zit vaak in dit soort beroepsgroepen ingebakken.Koppensneller schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Lijkt me simpel: de pers draait om ratings en readership. Als alle stations de boycot handhaven, zal er altijd één zijn die het belangrijker vindt om er een slaatje uit te slaan. Er zit immers genoeg geld in exclusieve content!
Kim Jong Un: I am not a dictator, I am alt-democraticToolkiT schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:46:
Deze vond ik wel grappig, en toepasselijk voor dit topic:
http://newsthump.com/2016...di-clarifies-darth-vader/
Kop "250.000 people attended inauguration"
Inhoud: "250 k people attended inauguration. That is 500k less than Obama had in 2009. Trump claims he saw 1million+ people, but that claim does not match with the visible data."
The end. En dat consequent volhouden.
Nu is Trump het nieuws. De kop is 'Trump claims blabla'. Daar moeten ze vanaf. In dat specifieke nieuwsartikel is het aantal mensen op inauguratiedag het nieuws en niets anders.
bij DWDD werd een NOS redacteur ook voor het blok gezet. "Ja, jij moet gewoon zeggen dat Wilders liegt bij dat en dat kamerdebat ipv hem quoten en daarna zeggen dat het niet klopt." Maar ook dat is wederom fout.
Wat de NOS moet doen is de inhoud van het debat als kop gebruiken en niet Wilders quoten, maar 1 van de andere aanwezigen met interessante uitspraken. Ook Wilders doet wat Trump doet. Zorgen dat hij altijd het middelpunt is. Maar niet alles wat Geert roept is interessant of nieuws. Dat moeten ze eens leren. Als hij ineens de helft minder media genereert zal zijn polls automatisch slechter worden. En dan is het niet zo dat de media hem boycot, nee, het is slechts dat de media zijn aandacht terugbrengt naar normale proporties. Dezelfde aandacht die ze schenken aan andere kamerleden.
Dit dus.
Niemand, noppes nada. Witte huis zoek het maar uit.mr_obb schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:30:
Wie gaat er dan verslag leggen van dat moment?
Er zijn genoeg andere ingangen zoals bijvoorbeeld beide huizen dus waarom zou je het Witte huis een podium geven als ze toch onwaarheden verkondigen. In de betreffende hearings werd ook pijnlijk duidelijk dat de voorgestelde ministers een andere mening op na houden dan Trump zelf.Koppensneller schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Lijkt me simpel: de pers draait om ratings en readership. Als alle stations de boycot handhaven, zal er altijd één zijn die het belangrijker vindt om er een slaatje uit te slaan. Er zit immers genoeg geld in exclusieve content!
Ik ben het met je eens hoor, maar er is altijd wel een station dat 'the greater good' slachtoffert voor de big bucks die exclusieve content opbrengt. Zo'n mediabrede boycot is op papier misschien een goed idee, maar imho onhaalbaar.Miki schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:44:
Er zijn genoeg andere ingangen zoals bijvoorbeeld beide huizen dus waarom zou je het Witte huis een podium geven als ze toch onwaarheden verkondigen. In de betreffende hearings werd ook pijnlijk duidelijk dat de voorgestelde ministers een andere mening op na houden dan Trump zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 24-01-2017 13:46 ]
Meh.FunkyTrip schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:41:
Zoals het eerder genoemde NOS artikel uitlegt om fake news te bestrijden moeten ze gewoon andere insteek gebruiken.
Kijk hier eens naar (en als je het TLDR; vindt neem dan de executive summary door op pag. 6&7).
http://www.interpretermag...ce_of_Unreality_Final.pdf
Weliswaar in context van de Kremlin school maar het mag inmiddels duidelijk zijn waar Trump en zijn team hun lessen van hebben geleerd.
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar ik vraag me af of een "nette breuk" nu wel mogelijk is.JohnnieWbl schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:02:
[...]
Het lijkt jou niks uit te maken hoe men breekt met traditionele politiek, als er maar gebroken wordt. Er zitten echter wel gevolgen aan de manier waarop Trump dit deed (en blijkbaar zal blijven doen), welke al uitgebreid zijn beschreven in dit topic.
Trump heeft bijvoorbeeld al eerder zijn mening over een evt Brexit niet onder stoelen of banken gestoken:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/trump-groot-brittannie-is-beter-af-buiten-eu~a4295425/
Dat was ruim een maand voor de stemming over de Brexit.
Als ik dan nu de reactie van de EU zo lees over het opzeggen van handelsverdragen lijkt het erop alsof het nog steeds erg hoog zit in Brussel. ,,Het bouwen van een muur is geen oplossing. Het succes van de EU staat en valt met onze open samenlevingen.'' Dan sluit je je ogen ook echt voor de realiteit imho.
http://www.ad.nl/buitenland/eu-tegen-trump-handelsbeleid-is-gedoemd-om-te-falen~a57468ad/
Ik aarzel nog steeds om er een effectenanalyse op los te laten, maar je pikt er wel iets interessants uit. In een ander topic hebben we het wel eens gehad over de methodiek, theoretische basis en toepassing van de School van Andropov. In het Westen nog steeds een hybride tak van wetenschap en instrumentatie waar we slechts heel langzaam ons bewust van worden. Maar daar staat iemand die op exact dezelfde wijze als Putin in de begindagen de media wist te verlammen, te splitsen, uit te sorteren op enablers en valstrikken van geneigdheid tot redelijkheid in compromis. Het zien van een patroon in het Westen wat enorm functioneel gericht is op dat soort methodiek, eigenlijk staat het niet in verhouding tot het weinige bewustzijn wat we nog steeds hebben over het vermogen tot beheersing daarvan.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Meh.
Kijk hier eens naar (en als je het TLDR; vindt neem dan de executive summary door op pag. 6&7).
http://www.interpretermag...ce_of_Unreality_Final.pdf
Weliswaar in context van de Kremlin school maar het mag inmiddels duidelijk zijn waar Trump en zijn team hun lessen van hebben geleerd.
Voorbeeld Sanders is al gegeven. Hoe je het ook went of keert, breken op basis van leugens en grofheden, wat verschillende minderheden richting tweederangs burgerschap stuurt, kan nooit de oplossing zijn. Hoe wil je een discussie gezond (of überhaupt in stand) houden als je wegkomt met schelden en liegen?tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar ik vraag me af of een "nette breuk" nu wel mogelijk is.
Ze hebben goede redenen om aan de realiteit van Trump (en in dit geval ook die van jouw aangezien je er ook zo over denkt) te twijfelen. Ik hoef niet in een wereld met alleen muren en bilateraaltjes te leven, dank u.Dan sluit je je ogen ook echt voor de realiteit imho.
Serieus, herhaling van zetten.Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:00:
Ik aarzel nog steeds om er een effectenanalyse op los te laten, maar je pikt er wel iets interessants uit. In een ander topic hebben we het wel eens gehad over de methodiek, theoretische basis en toepassing van de School van Andropov. In het Westen nog steeds een hybride tak van wetenschap en instrumentatie waar we slechts heel langzaam ons bewust van worden. Maar daar staat iemand die op exact dezelfde wijze als Putin in de begindagen de media wist te verlammen, te splitsen, uit te sorteren op enablers en valstrikken van geneigdheid tot redelijkheid in compromis. Het zien van een patroon in het Westen wat enorm functioneel gericht is op dat soort methodiek, eigenlijk staat het niet in verhouding tot het weinige bewustzijn wat we nog steeds hebben over het vermogen tot beheersing daarvan.
De langzame leercurve van toen is weer helemaal gereset en we zijn weer terug bij af.
Het is een tempo play (vooruit struikelen, initiatief met richting, hoe jouw termen ook zijn hiervoor) die ons weer op achterstand zet terwijl wij hem al zouden moeten kennen me bijbehorend tempo voordeel. En dat terwijl in zo'n een tempo vergelijking iedere achterstand duurder wordt...
Het is uitermate frustrerend dat die 'effectenanalyse' zogenaamd nog gedaan moet worden terwijl hij op de plank ligt. Maar goed, persoonlijke pet peeve i guess. (overigens niet bedoeld als aanval)
edit:
zelfs het NRC stuk hierboven zit er naast. Het is Surkov surrealisme all over, het volgende is meer treffend dan het NRC stuk met zijn 4 redenen die op zich kritisch zijn maar opnieuw niet de kern weten te raken. Dit is in mijn ogen nog steeds meer relevant (en al veel ouder
YouTube: Nonlinear warfare - A new system of political control 2014 Adam Curtis
Oh dear...
[ Voor 14% gewijzigd door djengizz op 24-01-2017 15:22 ]
De realiteit ligt altijd ergens in het midden, bepaalde gevoelige standpunten met weinig draagkracht in de amerikaanse politiek zal Trump nog steeds subtiel moeten aanpakken anders gaat het niet werken.JohnnieWbl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:09:
[...]
Voorbeeld Sanders is al gegeven. Hoe je het ook went of keert, breken op basis van leugens en grofheden, wat verschillende minderheden richting tweederangs burgerschap stuurt, kan nooit de oplossing zijn. Hoe wil je een discussie gezond (of überhaupt in stand) houden als je wegkomt met schelden en liegen?
[...]
Ze hebben goede redenen om aan de realiteit van Trump (en in dit geval ook die van jouw aangezien je er ook zo over denkt) te twijfelen. Ik hoef niet in een wereld met alleen muren en bilateraaltjes te leven, dank u.
Andere kant van het verhaal is dat tegenstanders van zijn plannen ook niet bepaald meewerken aan een nette oplossing. Net als met de Brexit kan men van de EU nu wel roepen dat nu GB eruit wil dat ze alles gaan doen om dat tegen te werken, dan respecteer je het referendum (en daarmee de democratie) ook niet.
Als Trump zijn handelsverdragen opzegt biedt dat weer kansen voor andere landen en zullen de huidige verdragen opnieuw onderhandeld worden per indivudueel land met de VS. Ik geloof niet dat de VS daar nu opeens zoveel slechter van wordt, maar dat blijft even afwachten. Altijd "alles" samen doen werkt niet, zie ook de EU als voorbeeld.
Nee, dat is het mooie van realiteit, het is te herkennen en ligt niet in het midden....tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:21:
[...]
De realiteit ligt altijd ergens in het midden
gisteren een lange radio-documentaire gehoord over de situatie, spanningen en ook economische uitdagingen in Oost-Azie gehoord...JohnnieWbl schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:09:
[...]
Ze hebben goede redenen om aan de realiteit van Trump (en in dit geval ook die van jouw aangezien je er ook zo over denkt) te twijfelen. Ik hoef niet in een wereld met alleen muren en bilateraaltjes te leven, dank u.
Trumps 'Olifant-in-de-porceleinkast'-houding kan daar mogelijk het snelst tot een ramp worden, en het opzeggen dat TTP dat een hoeksteen van de Obama-Pacific-politiek is (en vermoedelijk is dat de voornaamste reden dat de republikeinen dit nu zo graag aanvallen, los ervan dat Obama's Pacific-politiek best zinnig en intelligent opgezet was en juist America's invloed sterk uitbreidde en amerikaanse belangen verdedigde, s het vor hen tezeer gebonden aan diens persoon (wat echter zij ook versterkt hebben door hun eigen houding en weigering zichzelf constructief in de bestuurspolitiek te mengen)).
China is een van de grote profiteurs hiervan...
Met het nu opzeggen van TPP en het zaaien van twijfels over de amerikaanse militaire steun aan bondgenoten als Zuid-Kora en Japan (die onderling ook tegenover elkaar een groot wantrouwen hebben en makkelijk tegen elkaar uit te spelen zijn, zeker door een grote partij als China) duwt amerika partners waar ze 8 jaar lang hard om geworven heeft in een paar zetten weer heel snel van zich af en creert ook een groot wantrouwen tegen de amerikaanse commitment naar haar bondgenoten;
Ik acht het redelijk goed mogelijk en misschien zelfs waarschijnlijk dat de huidige spanningen in oost-azie binnen enkele jaren in een militair conflict en confrontatie kunnen uitmonden.
In die situatie als Amerika een keiharde polarisatie te willen uitspelen kan dat enkel versnellen en ook juist sterk in het voordeel zijn van de grootste en sterkste militaire opponent (dat is overduidelijk china) en ten kostte gaan van de kleinere en meer vreedzame spelers (Japan, Zuid-Korea).
De kans lijkt me erg groot dat in de komende tijd vooral Noord-Korea tot een 'Doelwit' of Provocatie-/Lokvogel gaat worden van deze militaire Blufpoker.
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 24-01-2017 15:30 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De EU speelt het tot dusver juist uitermate netjes.tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:21:
Andere kant van het verhaal is dat tegenstanders van zijn plannen ook niet bepaald meewerken aan een nette oplossing. Net als met de Brexit kan men van de EU nu wel roepen dat nu GB eruit wil dat ze alles gaan doen om dat tegen te werken, dan respecteer je het referendum (en daarmee de democratie) ook niet.
"Eerst artikel 50 inzetten, dan gaan we onderhandelen" is uitermate transparant en netjes
"Wij gaan jullie net zo behandelen als andere niet-leden" is uitermate transparant en netjes.
Het is juist GB die voor ze uberhaupt een kruisje hebben gezet om er uit te gaan al speciale dealtjes wil en inzicht wil in wat er mogelijk is.
Dat er in de EU landen zijn die roepen 'ja, we moeten het ze moeilijk maken!' is gewoon sentiment waar je doorheen moet prikken. Dat eis je immers ook bij ons. Dat we door de retoriek van Trump heen moeten prikken.
De realiteit is dat Nederland lid is van de EU en ons doel is om zoveel mogelijk voordeel te behalen uit deals met andere landen. Wat GB ook wil; het moet voor ons zo gunstig mogelijk uitpakken. En dat werkt alleen als je je initieel hard opstelt. Boter bij de vis doe je pas als je naar een deal toewerkt.
Dit dus.
In Brussel zijn het ook maar mensen :-) Door de bank genomen ligt de oorsprong van dat soort reacties echter niet in Brussel zelf, maar bij de nationale regeringen - zo zit de Europese structuur in elkaar, zo is de politieke dynamiek geregeld - er zijn maar heel weinig Europese Instellingen die een eigen mandaat hebben.tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Als ik dan nu de reactie van de EU zo lees over het opzeggen van handelsverdragen lijkt het erop alsof het nog steeds erg hoog zit in Brussel. ,,Het bouwen van een muur is geen oplossing. Het succes van de EU staat en valt met onze open samenlevingen.'' Dan sluit je je ogen ook echt voor de realiteit imho.
http://www.ad.nl/buitenland/eu-tegen-trump-handelsbeleid-is-gedoemd-om-te-falen~a57468ad/
Dit is een beetje een valstrik van beeldvorming, een die we vrij bewust geschapen hebben. Een bijna ludiek maar prachtig voorbeeld om eens wat verder over te lezen is het drama van de kledinglabels. Je staat ervan te kijken hoezeer politici op nationale niveau's gewend zijn geworden om met de vinger naar een Europa te wijzen, terwijl ze zelf de aanjagers zijn van vreemde zaken die met nationaal-bestuurlijke lobby en politieke belangenbehartiging een Europees sausje krijgen maar heel eenvoudig het gevolg zijn van nationale politiek. Dit is een vast patroon geworden. Inmiddels is het volstrekt begrijpelijk dat mensen niet enkel het beeld hebben, maar ook echt denken dat alles of bijna alles uit Brussel komt. En dat het een drama is, waarbij veel te veel onsamenhangend gedoe doorgeduwd wordt. Toch ligt de realiteit best anders. Dit is een uiterst pijnlijke impasse voor ons collectieve bewustzijn.
Misschien is het niet gekend, maar dit is onderdeel van wat men politieke instrumentatie noemt. Het behalen van compromis met beloning onder inzet van afleiding voor negatieve consequenties van eventuele ontevredenheid met het compromis zelf (dit is een veel voorkomende valstrik, iemand gaat politiek in om X te doen, kan echter enkel X - ABCD bereiken in samenwerking met anderen die Y willen wat daar tegenin gaat - mensen zijn snel afgeleid). Ik heb het dan nog niet over mechanismen als lobby of beïnvloeding.
Oprecht, het is iets wat inmiddels zo normaal geworden is dat het een eigen leven is gaan leiden. Het echt pijnlijke is dat er geen enkele politieke kracht of macht is die daar een einde aan wenst te maken. De situatie is een kwetsbaarheid waar de Europese varianten van alt-right, de meeste trouwens met flinke sponsoring uit het oosten, heel graag gebruik van maken. Zo was Farrage, die net een mooie gouden handdruk van Trump met positie gekregen heeft (terwijl de mensen die hem volgden hun banen kwijt zijn geraakt), daar meester in. Ook Wilders is er heel slim in om met de vinger te wijzen, maar ondertussen continu het buffet met stemgedrag en lobby op Europese niveau's (delegaties nationale regeringen) groter te maken. Er zijn genoeg rotte appeltjes te vinden, zoals een Verhofstad, maar zelfs hij valt in het niet bij dat patroon. Het loont zich om wat verder te kijken dan het eerste beeld in eerste kring. Tenslotte weten we best dat mensen altijd inzetten op beter voorkomen, betere indruk. Prima menselijk, maar het is niet enkel positief.
Maar goed, dit gezegd zijnde, het AD plaatst een kort stukje verslaggeving met observaties. Deze veranderen echter niets aan de situatie op de grond zelf, zogezegd. Maar goed, dat is ook niet de strekking van het bericht.
Een vraag is of Trump's handelsbeleid zal falen of niet. Dat weten we nog niet, voornamelijk omdat we eigenlijk geen idee hebben van wat hij echt gaat doen. Bovenal omdat hij er - helaas - alles aan doet om dat niet duidelijk te laten worden. We krijgen her en der wat trompetten en handtekeningen in beeld, er is echter nog steeds geen agenda voor dat deel van het kabinet (uitzonderlijk). We hebben zijn streefpunten kunnen lezen, er is helaas echter geen enkel plan (die vooraf op tafel gelegd hadden moeten worden, kwestie van regelgeving, traditie, best practices e.d.).
Het enige wat we van Trump's handelsbeleid weten is zijn visie op zaken doen, en het overzicht van zijn ervaringen in dat doen. Nu ja, ik denk niet dat we dit hoeven te herkauwen, mensen moeten echt bewust blind willen zijn om die puinhoop van drama en illusies niet te zien, of te controleren. Juist nu hij President is zou je best mogen verwachten dat je ook echt aan de slag kan. Dat hoort zo, het is normaal, en in de VS zijn de zogenaamde Eerste Honderd Dagen kritiek voor zowel publieke emotie als bewustzijn en het vermogen tot effectiviteit van een regering. Maar de tafel blijft leeg. De TV is vol, zeker. Maar dat is toch echt iets anders.
Goed voorbeeld van verschil tussen realiteit en beeld. Hier zitten heel wat zaken die we echt kunnen controleren. Doen we dat, dan schrikken we. Nog een reden waarom veel mensen dan wegkijken. Heel menselijk, wegkijken van iets waar je vertrouwen aan hebt gegeven, of wil geven, maar het blijkt niet te zijn wat je dacht dat het was. Je krijgt dan twee reacties: wegkijken, of men gaat overcompenseren en de eigen fout verkopen aan anderen als iets goeds. Heel goed te zien bij stemgedrag, maar ook als men een dure robotstofzuiger koopt en het is niet zoals men het dacht.
We weten wel dat protectionisme, revisie van structuren naar 19e eeuws voorbeeld, kunstmatige scheidingen in domeinen en sectoren van handel en/of industry - we weten wel heel goed dat het inderdaad niet werkt. De reden waarom we dit weten is dat we inmiddels ettelijke duizenden jaren achter de rug hebben van het te proberen in elke mogelijke variant en vorm. De VS in deze heeft haar eigen, uiterst pijnlijke, ervaringen hiermee. Laat ik het zo stellen: er is nog nooit een land groot geworden door muren te bouwen. Wel individuele mensen, met name diegenen die het geld kregen om met goedkope arbeid de muur te bouwen
Het pijnlijke is dat hier een enorm gat zit tussen onze ervaringen, en de ontwikkelingen zelf. We hebben het vaak over dingen als globalisering, bijvoorbeeld. Inmiddels denken we dat dit slecht is. Probleem hierbij is dat globalisering een natuurlijk proces van menselijke interactie en ontwikkeling is. Dat is al zo vanaf het eerste stuk gereedschap wat we maakten om de tocht naar nieuwe voedselgronden te vergemakkelijken. Menselijke interactie, innovatie, beweging. De echte vraag is hoe we daar mee omgaan. We mogen in dat opzicht best eerlijker worden, niet enkel voor dit verschil, maar ook gewoon om toe te geven dat we ons collectief blind hebben gemaakt door wat in essentie neerkomt op geloof / ideologie / marketing. Zoals altijd is de hete aardappel de kwestie hoe we ergens mee omgaan.
Het is frappant, maar het is een beetje alsof we met zijn allen doen alsof de natuurlijke staat en aard van menselijke interactie waar iets uitgewisseld wordt van waarde niet hetzelfde is als de fundamentele vereiste om dit te kunnen doen. We hebben het over openheid, open grenzen, ga zo door. In feite gooien we concepten door elkaar heen. Openheid is een fundamentele én functionele vereiste voor elke vorm van nuttige menselijke interactie. Het is een vereiste voor stabiliteit van die interacties omdat het het enige is waarbij vertrouwen uitgewisseld kan worden, en waar we afspraken kunnen maken over hoe dat werkt.
Bot gezegd: elke keer in de afgelopen paar duizend jaar (en we hebben het vaak geprobeerd) dat we ingaan tegen vrij normale vereisten voor menselijke interactie waar iets van waarde uitgewisseld wordt hebben we ons zelf in de voeten geschoten. Dat zou best mogen opvallen. Let wel, dit doet niets af aan het gevoel van mensen, of hoe zij naar zaken kijken. Dit zijn twee gescheiden zaken. Het laatste is hoe wij iets ervaren of menen, het eerste is de menselijke realiteit. Het verschil daartussen zullen we echt mee om moeten gaan.
Correct. En ja, ik kan me in dat laatste vinden. Ik weet niet goed wat ik daar op kan zeggen, in een verstoorde menselijke dynamiek (of het nu politiek of een andere vorm is) ligt het moeilijk. Iets doen waar geen ontvangst voor is haalt waarde daarvan hard omlaag. De vraag daarbij is altijd de gevoeligheid van timing - het moment waar er wel momentum en potentieel voor nuttige impact is.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:16:
[...]
Serieus, herhaling van zetten.
De langzame leercurve van toen is weer helemaal gereset en we zijn weer terug bij af.
Het is een tempo play (vooruit struikelen, initiatief met richting, hoe jouw termen ook zijn hiervoor) die ons weer op achterstand zet terwijl wij hem al zouden moeten kennen me bijbehorend tempo voordeel. En dat terwijl in zo'n een tempo vergelijking iedere achterstand duurder wordt...
Het is uitermate frustrerend dat die 'effectenanalyse' zogenaamd nog gedaan moet worden terwijl hij op de plank ligt. Maar goed, persoonlijke pet peeve i guess. (overigens niet bedoeld als aanval)
Nee, compromis ligt in het midden. Realiteit is iets anders, dat is vrij herkenbaar, en geen kunstmatig iets zoals dat compromis. Ik begrijp wat je met de uitdrukking wil zeggen, maar ben voorzichtig, het vormt immers ook beeld op basis van iets wat niet correct is.tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:21:
[...]
De realiteit ligt altijd ergens in het midden, bepaalde gevoelige standpunten met weinig draagkracht in de amerikaanse politiek zal Trump nog steeds subtiel moeten aanpakken anders gaat het niet werken.
Als Trump zijn handelsverdragen opzegt biedt dat weer kansen voor andere landen en zullen de huidige verdragen opnieuw onderhandeld worden per indivudueel land met de VS. Ik geloof niet dat de VS daar nu opeens zoveel slechter van wordt, maar dat blijft even afwachten. Altijd "alles" samen doen werkt niet, zie ook de EU als voorbeeld.
A propos, ben je voorzichtig met het zaaien van dat soort kretologie? Ik begrijp prima wat je wil doen, maar onderbouw het eens - voor de afwisseling. Als dit nu GS of het oude nujij.nl was, prima, mooi om lekker beeld te maken. Hier zal je toch echt wat moeite moeten doen.
Ik zal het maar even heel nuchter stellen: het beeld schetsen van een "EU" die bewust dwarsligt, sabotage doet en zo meer, dat beeld onder het mom van anti-democratisch doen. Dat beeld is gezwets.
Erger nog, het is je reinste manipulatie. Het spoor is niet moeilijk te volgen waar dit vandaag komt, leuke oefening trouwens. Als je dat teveel moeite kost, laat er dan de vraag "wie heeft hier nut bij" eens op los. Laten we even vergeten dat de aanjagers van dat soort beeldvorming op Europese niveau's de nationalisten en populisten zijn (prima te controleren trouwens, maar ja, moeite), laten we even vergeten dat het nooit zo simpel is. Denk eens na over het beeld wat je wenst te schetsen om mensen te beïnvloeden: de EU is anti-alles. Dan wijs ik naar de spiegel.
Te makkelijk:Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:48:
Laten we even vergeten dat de aanjagers van dat soort beeldvorming op Europese niveau's de nationalisten en populisten zijn (prima te controleren trouwens, maar ja, moeite), l
Russen vorderen miljoenenlening terug van Le Pen
Die 'nationalisten' zitten vuistdiep bij de criminele despoot uit Rusland. Net als de zojuist gekozen president, waarvan zijn financieen pas na een journalistieke heksenjacht openbaar worden.
De loyaliteit van de 'nationalist' is nogal in tegenspraak met de term.Een nieuwe lening van 40 miljoen euro van een aan het Kremlin gelieerde bank zou in de maak zijn, bevestigde een medewerker Front National tegen Mediapart.
Enigszins offtopic, maaruh, wat verwacht je precies? Volgens mij is China niet minder vreedzaam als Japan en Zuid-Korea? Dat een eventueel terugtrekken van Amerika uit de regio nadelen kan hebben voor andere (kleinere) spelers zou inderdaad zo kunnen zijn, maar volgens mij richt China zich al vele jaren alleen op (de ontwikkeling van) het eigen land en ik zie vanuit China dan ook geen grote dreiging komen.RM-rf schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:28:
[...]
China is een van de grote profiteurs hiervan...
Met het nu opzeggen van TPP en het zaaien van twijfels over de amerikaanse militaire steun aan bondgenoten als Zuid-Kora en Japan (die onderling ook tegenover elkaar een groot wantrouwen hebben en makkelijk tegen elkaar uit te spelen zijn, zeker door een grote partij als China) duwt amerika partners waar ze 8 jaar lang hard om geworven heeft in een paar zetten weer heel snel van zich af en creert ook een groot wantrouwen tegen de amerikaanse commitment naar haar bondgenoten;
Ik acht het redelijk goed mogelijk en misschien zelfs waarschijnlijk dat de huidige spanningen in oost-azie binnen enkele jaren in een militair conflict en confrontatie kunnen uitmonden.
In die situatie als Amerika een keiharde polarisatie te willen uitspelen kan dat enkel versnellen en ook juist sterk in het voordeel zijn van de grootste en sterkste militaire opponent (dat is overduidelijk china) en ten kostte gaan van de kleinere en meer vreedzame spelers (Japan, Zuid-Korea).
Als ik even snel kijk op Wikipedia (https://en.wikipedia.org/...trading_partners_of_China), dan zie ik dat Japan en Zuid-Korea zeer belangrijke handelspartners zijn van China. Ik zie vanuit het perspectief van China dan ook geen enkele reden om problemen te gaan veroorzaken met deze landen, aangezien dat alleen maar de eigen economie zal schaden. Dat lijkt me nou net wat ze niet willen in China?
De enige problemen die ik zie zijn evt. de stukken zee/land waar meerdere landen claims op maken zijn, maar daarin acteert China over het algemeen volgens mij (correct me if im wrong) niet anders dan andere landen. Dat het zonder de VS in de regio enigszins vrij spel heeft gaat in deze conflicten uiteraard wel helpen, maar ik denk niet dat het een enorme verandering wat betreft einduitkomst zal worden.
Ik heb me er verder niet echt in verdiept, maar ik heb het idee dat er altijd een beetje China-angst heerst zonder dat daar daadwerkelijk zoveel reden voor is (maar misschien zie ik het fout?
Als de opties zoals in de context een open wereld zonder grenzen of alles dicht timmeren met muren zijn, dan lijkt me toch dat de waarheid daar ergens tussen ligt.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Nee, dat is het mooie van realiteit, het is te herkennen en ligt niet in het midden....
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Werkelijk als je het verschil niet meer ziet ben je ver heen. Realiteit = de waarheid.
Geen alt facts, geen elke mening telt, geen waarheid in het midden, geen de andere kant ook; gewoon wetenschap, verifieerbare shizzle enzo. Hoe moeilijk kan het zijn?
Was Le Pen niet gedwongen om naar de russen te stappen, aangezien de banken haar partij (als enige partij) weigerden te steunen, terwijl het systeem toch zeker de terugbetaling garandeerd?Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:03:
[...]
Te makkelijk:
Russen vorderen miljoenenlening terug van Le Pen
Die 'nationalisten' zitten vuistdiep bij de criminele despoot uit Rusland. Net als de zojuist gekozen president, waarvan zijn financieen pas na een journalistieke heksenjacht openbaar worden.
[...]
De loyaliteit van de 'nationalist' is nogal in tegenspraak met de term.
Ik weet eerlijk waar niet of jij de context volledig hebt gemist, of ik een stuk belangrijke context heb gemist, maar dit snap ik totaal niet.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:14:
En sinds wanneer zijn opties een realiteit?
Werkelijk als je het verschil niet meer ziet ben je ver heen. Realiteit = de waarheid.
Geen alt facts, geen elke mening telt, geen waarheid in het midden, geen de andere kant ook; gewoon wetenschap, verifieerbare shizzle enzo. Hoe moeilijk kan het zijn?
[ Voor 27% gewijzigd door hexta op 24-01-2017 16:47 ]
Nee, niet gedwongen, vrije keus en met consequenties, ze had ook geen lening kunnen nemen. Iets om over na te denken.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:14:
[...]
Was Le Pen niet gedwongen om naar de russen te stappen, aangezien de banken haar partij (als enige partij) weigerden te steunen, terwijl het systeem toch zeker de terugbetaling garandeerd?
Dit hoeft ook niet.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:14:
Ik weet eerlijk waar niet of jij de context volledig hebt gemist, of ik een stuk belangrijke context heb gemist, maar dit gebral snap ik totaal niet.
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-01-2017 16:41 ]
Partijen lenen allemaal een miljoen van banken, en de staat verdubbelt dat, waardoor ze het sowieso terug kunnen betalen. Banken gooien er een veto op, en ze ziet zich gedwongen (laat ik het dan maar zo zeggen) om naar een andere partij te stappen. Lijkt me vrij logisch.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Nee, niet gedwongen, vrije keus en met consequenties, ze had ook geen lening kunnen nemen. Iets om over na te denken.
Nee, lenen heeft consequenties, lenen van Rusland heeft hele specifieke consequenties.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:17:
Partijen lenen allemaal een miljoen van banken, en de staat verdubbelt dat, waardoor ze het sowieso terug kunnen betalen. Banken gooien er een veto op, en ze ziet zich gedwongen (laat ik het dan maar zo zeggen) om naar een andere partij te stappen. Lijkt me vrij logisch.
Lenen of een verlies accepteren voor de "strijd gestreden is". Mij lijkt de keuze vervelend, maar nog steeds duidelijk. Maar je lijkt nogal over verhit. Ik laat je maar even met rust voor vandaag. Morgen weer een dag.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Nee, lenen heeft consequenties, lenen van Rusland heeft hele specifieke consequenties.
Ja, was een serieuze reactie en in mijn ogen prima binnen de fatsoen normen en niet bedoeld als flame.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:24:
Of is dit een nette reactie in jouw ogen? In dat geval hoef ik in elk geval de discussie niet meer met je aan te gaan.
Ik herhaal het nog even voor de inhoud "En sinds wanneer zijn opties een realiteit?" Opties zijn geen realiteit.
De toelichting op die stelling was nu precies een verwijzing naar wat er nu speelt. Dat jij het persoonlijk maakt is een keuze.
Niet te vergeten, ze heeft vooraf bewust eerst een hetze ontketend. Beetje eerst de eierschaal kapotslaan, vervolgens Calimero naspelen. Daarnaast, de lieve papa zat al lang voor die affaire bij Russische banken middels dat zure kantoor op Cyprus. Toen daar het kaartenhuis in elkaar zakte, moest men wat harder aankloppen. De partij was ondertussen heel hard Europese fondsen aan het melken, daar is nog best flink wat over te doen geweest (toen nog, tegenwoordig niet meer, het is met wat slimme marketing gedekt geworden).djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Nee, niet gedwongen, vrije keus en met consequenties, ze had ook geen lening kunnen nemen. Iets om over na te denken.
Ze had ook gewoon binnen zowel kaders van regelgeving als politieke tradities kunnen blijven. Ze had niet eerst die campagne van fiscale verstrengelingen hoeven op het hitsen (maar goed, die zaak van lieve papa met vieze vingers speelde toen, je moet toch iets doen om zaken af te leiden), ze had ook gewoon gebruik kunnen maken van ondersteuningsmechanismen op electoraal niveau. Ze had tevens niet een aantal figuren in de sector persoonlijk op de korrel hoeven te nemen (zeker niet diegenen die al twintig jaar goede vrienden met lieve papa waren, maar ja, je wil zelf leider zijn tenslotte). Maar goed, dat is allemaal politiek. Het is ook politiek om voor jezelf een probleem te scheppen in het volle besef dat je toch elders aan je geld komt - het is dus enkel perceptieproblematiek - en slim gebruik ervan te maken voor beeldvorming.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:17:
[...]
Partijen lenen allemaal een miljoen van banken, en de staat verdubbelt dat, waardoor ze het sowieso terug kunnen betalen. Banken gooien er een veto op, en ze ziet zich gedwongen (laat ik het dan maar zo zeggen) om naar een andere partij te stappen. Lijkt me vrij logisch.
Onderschat nooit de verleiding van de slachtofferrol, of de efficiëntie ervan. Dit zie je in politiek hoog en laag, van lokaal tot nationaal, hetzelfde spel. Gevestigde politiek, traditionele politiek, zogenaamde nieuwe politiek, het gedraagt zich allemaal op dezelfde wijze. Dit is niets nieuws.
Wat wel relatief nieuw is, dat is het scheppen van het beeld van ingegooide ruiten (intentie, Remi alleen op de wereld als enige voor de ganzen) vanuit bewuste keuze, versus afgeleid gebruik ervan. Wat we normaal zien is een gedragsdrama waar weinig tot geen sturing aanwezig is, het is een (jammerlijk maar regulier) patroon van gedrag. Bewust er op inzetten is iets wat we toch al heel lang niet meer gezien hebben. Wilders doet hetzelfde trouwens, je staat in beeld over het één, stemt op de maatregel welke dat ondermijnt. Waar politiek vrij normaal in dat soort valstrikken loopt vanuit de aard van de dynamiek, moeten we wel verschil opmerken tussen afgeleide consequenties en bewust gekozen consequenties.
En ik herhaal mijn standpunt. Als de optie A of Z is, zal de realiteit ergens daar tussen in liggen. Ik snap niet dat je daar zo ontzettend boos over bent geworden. Maar wat jij wil, ik laat je wel met rust als de reactie binnen jouw fatsoensnormen lag.djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:30:
[...]
Ja, was een serieuze reactie en in mijn ogen prima binnen de fatsoen normen en niet bedoeld als flame.
Ik herhaal het nog even voor de inhoud "En sinds wanneer zijn opties een realiteit?" Opties zijn geen realiteit.
De toelichting op die stelling was nu precies een verwijzing naar wat er nu speelt. Dat jij het persoonlijk maakt is een keuze.
Dat wat ik postte was de kennis die ik er over heb meegekregen.Virtuozzo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:30:
Ze had ook gewoon binnen zowel kaders van regelgeving als politieke tradities kunnen blijven. Ze had niet eerst die campagne van fiscale verstrengelingen hoeven op het hitsen (maar goed, die zaak van lieve papa met vieze vingers speelde toen, je moet toch iets doen om zaken af te leiden), ze had ook gewoon gebruik kunnen maken van ondersteuningsmechanismen op electoraal niveau. Ze had tevens niet een aantal figuren in de sector persoonlijk op de korrel hoeven te nemen (zeker niet diegenen die al twintig jaar goede vrienden met lieve papa waren, maar ja, je wil zelf leider zijn tenslotte). Maar goed, dat is allemaal politiek. Het is ook politiek om voor jezelf een probleem te scheppen in het volle besef dat je toch elders aan je geld komt - het is dus enkel perceptieproblematiek - en slim gebruik ervan te maken voor beeldvorming.
Onderschat nooit de verleiding van de slachtofferrol, of de efficiëntie ervan. Dit zie je in politiek hoog en laag, van lokaal tot nationaal, hetzelfde spel. Gevestigde politiek, traditionele politiek, zogenaamde nieuwe politiek, het gedraagt zich allemaal op dezelfde wijze. Dit is niets nieuws.
Wat wel relatief nieuw is, dat is het scheppen van het beeld van ingegooide ruiten (intentie, Remi alleen op de wereld als enige voor de ganzen) vanuit bewuste keuze, versus afgeleid gebruik ervan. Wat we normaal zien is een gedragsdrama waar weinig tot geen sturing aanwezig is, het is een (jammerlijk maar regulier) patroon van gedrag. Bewust er op inzetten is iets wat we toch al heel lang niet meer gezien hebben. Wilders doet hetzelfde trouwens, je staat in beeld over het één, stemt op de maatregel welke dat ondermijnt. Waar politiek vrij normaal in dat soort valstrikken loopt vanuit de aard van de dynamiek, moeten we wel verschil opmerken tussen afgeleide consequenties en bewust gekozen consequenties.
-alle partijen lenen van de banken.
-betalen de lening terug door de verdubbeling door de staat.
-Ze werd uitgesloten door de banken.
(vandaar ook mijn vraagtekens achter de uitingen)
Bedankt voor de flinke hoeveelheid toelichting mbt de echte situatie!
Net zoals er geen reden is voor angst voor Trump of Brexit? Het is juist bloedlink daarzo.Snowdog schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:04:
Ik heb me er verder niet echt in verdiept, maar ik heb het idee dat er altijd een beetje China-angst heerst zonder dat daar daadwerkelijk zoveel reden voor is (maar misschien zie ik het fout?).
China claimt de eilanden en bouwt nieuwe eilanden met luchtafweer, tot vlak voor de kust van ale aanliggende landen (visserijwateren, olie). Alleen is die claim keihard afgewezen als illegaal. Dus nu heb je de situatie dat China gewoon met de spierballen gaat rollen en alleen luistert naar spierballen. Het komt dus best ongelegen dat juist Trump 'whatever' roept, China kan in no-time de regio onderwerpen. Onderwerpen hoeft btw niet perse militair te zijn, het land is voldoende groot en belangrijk om daarvoor andere middelen te vinden.
RM-rf heeft gelijk dat het gebied waar het volgende wereldwijde conflict kan uitbreken die chinese zee is. En hoewel het voor Europa voor de verandering ver-van-ons-bed is, is globaal alles zo sterk met elkaar verbonden dat een koud of warm conflict hier ook wel merkbaar wordt. En gelijktijdig weet je dat twee hoofdrolspelers (Filipijnen, VS) allebei volmaakte imbecielen als staatshoofd hebben die in een alternatieve realiteit leven.
Hun realiteit vormt zich door die gemene pers en hippie-LGBT...linksen. Die moet met alle macht omver geworpen worden, want onrein etc. Maar welke realiteit dan overblijft? Welke toekomst dan opgebouwd moet worden? Ze kijken niet verder dan het gordijn van een vermeende tegenstander maar wat er achter het gordijn zit herkennen ze niet, accepteren ze niet en geloven ze niet. Maar daarachter zit... de realiteit. En die realiteit is zo keihard dat die je dan gewoon overkomt.
Trump kan wel kolen willen doen en milieumaatregelen terugdraaien; de realiteit is dat kolen economisch dood zijn en milieumaatregelen ook dwingen te innoveren/concurreren. Als Trump dat niet wil, vermoord je je eigen concurrentiepositie. En dat zit slechts 1 stap achter dat vermeende gordijn verstopt. Plenty people die wel achter dat perceptiegordijn kunnen kijken en die realiteit zien. (6 graden global warming is dan ook serieus een probleem voor de maatschappij, niet voor leven an sich).
De Chinezen spelen het spel niet mee en plannen wel voor de komende 50 jaar. Je laat het even zijn beloop en binnen 50 jaar spreekt die regio chinees.
En dit miljardairskabinet van Trump heeft wel voeling met de samenleving?noguru schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:00:
[...]
Tja, als je alleen maar "beroepspolitici" hebt is het ook niet goed. Dan hebben ze weer geen voeling met de samenleving.
https://www.washingtonpos...ry&utm_term=.8e365581d39c
Dit dus.
Opties hoeven niet reëel te zijn. Compromis hoeft niet nuttig te zijn. Beiden kunnen zowel consequenties hebben als effecten veroorzaken die ingaan tegen de oorspronkelijke doelstelling. Realiteit is geen kwestie van wat we er van maken (ja, dit gaat in tegen onze Westerse mentaliteit), het is ook geen kwestie van hoe we een situatie of ontwikkeling zien. Het is gewoon zoals het is op het moment, de lijn van ontwikkeling is niet lineair (ook zoiets waar we vrij begrijpelijk instinctief moeite mee hebben) maar cyclisch.hexta schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:32:
[...]
En ik herhaal mijn standpunt. Als de optie A of Z is, zal de realiteit ergens daar tussen in liggen. Ik snap niet dat je daar zo ontzettend boos over bent geworden. Maar wat jij wil, ik laat je wel met rust als de reactie binnen jouw fatsoensnormen lag.
Ik begrijp zijn punt, maar wat jij zegt kan ik ook prima volgen. Het verschil hier is vaak een kwestie die zwaar afhangt van omstandigheden en het potentieel van consequenties (en effecten).
Als mensen proberen we altijd onze realiteit te scheppen en te beheersen, terwijl we het eigenlijk over onze perceptie daarvan hebben. Het verschil mag subtiel zijn, maar het is van wezenlijk belang. We reageren namelijk heel anders op zaken die voor ons beeld of gevoel niet zo zijn als we dat wensen - dat is een confrontatie met realiteit.
Nee, voorzichtig - het komt juist niet ongelegen uit. Even als opmerking, valt het niet op - ondanks alle drama en gestuntel van Trump - dat na het bezoek van Xi Jinping de Chinese regering wel vreemd kalm is. Terwijl zo ongeveer alles ingaat op gevestigd beleid, geopolitieke en economische doctrines, ga zo door. Let even goed op de lijn van ontwikkelingen, de incidenten en de afwezigheid van reacties. De specifieke media in China die door de Overheid gebruikt worden ter verwoording en verkondiging van beleid zijn vrij consistent bezig geweest met kalmeren, uitleggen en verwijzen naar iets wat op zou moeten vallen: de zich versnellende veranderingen in geopolitieke polarisering en de groeiende regionale herverdelingen voor invloedssferen.Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Net zoals er geen reden is voor angst voor Trump of Brexit? Het is juist bloedlink daarzo.
China claimt de eilanden en bouwt nieuwe eilanden met luchtafweer, tot vlak voor de kust van ale aanliggende landen (visserijwateren, olie). Alleen is die claim keihard afgewezen als illegaal. Dus nu heb je de situatie dat China gewoon met de spierballen gaat rollen en alleen luistert naar spierballen. Het komt dus best ongelegen dat juist Trump 'whatever' roept, China kan in no-time de regio onderwerpen. Onderwerpen hoeft btw niet perse militair te zijn, het land is voldoende groot en belangrijk om daarvoor andere middelen te vinden.
RM-rf heeft gelijk dat het gebied waar het volgende wereldwijde conflict kan uitbreken die chinese zee is. En hoewel het voor Europa voor de verandering ver-van-ons-bed is, is globaal alles zo sterk met elkaar verbonden dat een koud of warm conflict hier ook wel merkbaar wordt. En gelijktijdig weet je dat twee hoofdrolspelers (Filipijnen, VS) allebei volmaakte imbecielen als staatshoofd hebben die in een alternatieve realiteit leven.
Hun realiteit vormt zich door die gemene pers en hippie-LGBT...linksen. Die moet met alle macht omver geworpen worden, want onrein etc. Maar welke realiteit dan overblijft? Welke toekomst dan opgebouwd moet worden? Ze kijken niet verder dan het gordijn van een vermeende tegenstander maar wat er achter het gordijn zit herkennen ze niet, accepteren ze niet en geloven ze niet. Maar daarachter zit... de realiteit. En die realiteit is zo keihard dat die je dan gewoon overkomt.
Trump kan wel kolen willen doen en milieumaatregelen terugdraaien; de realiteit is dat kolen economisch dood zijn en milieumaatregelen ook dwingen te innoveren/concurreren. Als Trump dat niet wil, vermoord je je eigen concurrentiepositie. En dat zit slechts 1 stap achter dat vermeende gordijn verstopt. Plenty people die wel achter dat perceptiegordijn kunnen kijken en die realiteit zien. (6 graden global warming is dan ook serieus een probleem voor de maatschappij, niet voor leven an sich).
De Chinezen spelen het spel niet mee en plannen wel voor de komende 50 jaar. Je laat het even zijn beloop en binnen 50 jaar spreekt die regio chinees.
Om het even koud en kil te stellen: China ziet wat Trump voor ogen heeft. Terugtrekking van de VS uit haar huidige economische belangen in de regio, naar een positie waar China de primus inter pares is. En niet de VS. Je vraagt je dan toch af, zelfs met een isolationistische of protectionistische visie, hoe lang je de term Quisling in zijn oorspronkelijke definitie kan blijven vermijden.
Het enige scenario van effectief gewapend conflict zoals wij dat kennen is er een waar de VS zichzelf zal tegen weren (ongeacht Trump), aangezien het enkel het einde van het vermogen van de VS tot handel voeren in de regio zou bewerkstelligen. Zeker nu de Philippijnen bezig zijn met het overstappen naar het Chinese domein zijn effectieve opties voor de VS in het geval van een gewapend conflict heel snel aan het verdwijnen. Daarnaast, de VS is niet in staat tot welk gewapend conflict dan ook met China. China beheerst veel te veel van uitstaande schulden
Ik kan wel conflict zien in en vanuit die regio wat zich zou uiten op niveau's en interacties van economische betrekkingen - met verstoringen van gecompliceerde supply chains (Australié maakt zich daar zorgen over, logisch ook, maar wel de reden waarom dat land zich ook steeds meer richting China is aan het oriënteren).
Als je wil nadenken over effecten die dicht bij huis komen, kijk eens naar grondstoffenwinning voor stoffen die wij in zo'n beetjes alles waar we tegenwoordig waarde aan hechten gebruiken. Kijk eens naar de afhankelijkheden van continue logistiek & transport. Maar kijk ook eens naar welke delen van interne of zelfs maar sectorale economie daar van afhangen. Hier zit een flinke uitdaging, en toch best een nieuw gat met de nieuwe de facto status in de VS voor Nederland. Ons vermogen tot beïnvloeding van afhankelijkheden is effectief een flink stuk minder geworden met Trump, waarbij het beste scenario er een is waar de prijs van dat vermogen vele malen hoger ligt dan we echt willen verhapstukken. Niet iets waar je met een paar JSF's vanaf komt, zogezegd.
Enfin, het grappige is dat mensen zich een beetje blindstaren op consequenties. Terwijl de effecten belangrijker zijn. Een van die effecten van het handelen en de streefpunten van Trump zijn een effectieve verschuiving van positie van de VS in het pacifische domein van leidend en dragend naar volgend en afhankelijk. Misschien wat zuur om op te merken, maar het wil best wat zeggen als je telefoontjes als President uit mini landen komen, en niet uit primaire partners (al was de vice versa eigenlijk andersom in richting). Dit is een enorme, fundamentele verschuiving. Economisch gezien heel duur, als je ineens geen primus inter pares meer bent, maar slechts één van vele kleintjes. Geopolitieke realiteit overstemt economische realiteit. Volume van handel kan dan wel groot zijn, het is klein versus dat van diegene die in het vacuüm stap. Belangrijker nog, je zit niet langer aan het hoofd van de tafel.
Dat kost. Als we dan kijken naar effecten, denk eens aan supply chain management & sourcing. Stel Apple verplaatst op magische wijze al haar uitbestede productie naar de VS om mensen in de Rustbelt in dienst te hebben die geen enkele opleiding of achtergrond hebben om in die productie te kunnen werken. Stel op een of andere wijze komt dat allemaal binnen een jaar of twee tot stand. Die productie is afhankelijk van een enorm complexe toelevering, om het nog niet eens te hebben over logistieke verbonden- en afhankelijkheid, en je vermogen tot invloed op prijsbeleid van essentiële grondstoffen. Ik zal maar niet verwijzen naar China en haar beleid, alsmede de inzet / gebruik daarvan, op terreinen van zogeheten rare earth minerals. Zelfs al huurt Apple niemand in dan een paar programmeurs bij verregaande investering in robotisering, nog steeds geen massale influx van banen, maar goed. Dan nog blijven dezelfde afhankelijkheden voor sourcing. Puntje bij paaltje, werk het prijsbeleid uit en Apple zal niet langer de vereiste consumptie kunnen genereren op basis van productie in eigen land eerst (oops). Apple zal niet langer inkoop kunnen beïnvloeden vanuit positie boven grenzen. De effecten werken op elkaar in.
860 MILJARD per jaar tekort draaien. Trump kan een hoop willen, maar niet betalen. Ook dat is een realiteit.WASHINGTON — After seven years of fitful declines, the federal budget deficit is projected to begin swelling again this decade, adding $8.6 trillion to the federal debt over the next 10 years, according to projections from the nonpartisan Congressional Budget Office that reveal the strain that the government’s debt will have on the economy as President Trump embarks on plans to slash taxes and ramp up spending.
The deficit, which is expected to shrink in the next two years before swelling later in the decade, will amount to 3.8 percent of the country’s total economic output, above the 3 percent that economists view as the danger point for the economy.
[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 24-01-2017 17:06 ]
Tsjah, die regioconflicten blijven lastig als twee landen claimen dat een stuk zee/eiland bij hun land hoort en een rechtbank kan hier eigenlijk ook onmogelijk een uitspraak doen waarbij beide landen zich wel zullen neerleggen. Andere landen zouden waarsch. niet anders handelen dan China als ze de mogelijkheid hadden.Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Net zoals er geen reden is voor angst voor Trump of Brexit? Het is juist bloedlink daarzo.
Of het uiteindelijk echt tot grote conflicten zal leiden? Dat vraag ik me af, zoals eerder gezegd heeft China ook absoluut geen baat bij oorlog in de regio. Verder zal het op andere punten zijn macht zal willen uitbreiden, maar het is niet alsof de VS daar alleen vanuit de goedheid van hun hart zit. Lastig te beoordelen of zo'n verandering positief of negatief zal uitpakken lijkt me. Ik denk echter dat China als land dat zich in de regio bevindt liever heeft dat de regio het goed doet dan een buitenstaander als de VS.
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.