het was een cloudflare issue https://www.cloudflarestatus.com/
/f/image/ERHt0L3RjBZY7fg0yhFaNJMZ.png?f=fotoalbum_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Goede post-mortem op cloudflare blog: https://blog.cloudflare.c...e-outage-on-july-17-2020/Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:45:
het was een cloudflare issue https://www.cloudflarestatus.com/ [Afbeelding]
Nergens last van. Welke hardware heb je? WBA of ODF gebied?faraga schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:53:
Mijn verbinding is vanavond erg onstabiel, op meerdere apparaten. Ligt dat aan mijn hardware of hebben meerdere mensen daar last van?
Lekker!
Het is eigenlijk na het plaatsen van mijn bericht gelijk weer weggegaan, maar het was wel maf. Ik was lekker nostaligisch MW2 aan het spelen op mijn PS3 en plotseling viel regelmatig de verbinding weg, tot uitloggen uit PSN aan toe. Ook op mijn laptop en telefoon begon de verbinding sterk te haperen.Napsju schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:32:
[...]
Nergens last van. Welke hardware heb je? WBA of ODF gebied?
Deze post lijkt wat ondergesneeuwd te zijn.Phoolie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:24:
Ik wil mijn Zyxel router gaan vervangen voor een USG, via deze handleiding, alleen wil ik dan 1 van de SFP poorten gebruiken, zodat ik de Media Converter niet nodig heb.
In de Media Converter zit geen SFP module, dus die zal ik dan zelf nog moeten kopen. Alleen welke kan ik daar dan voor gebruiken? Is de onderstaande goed?
pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)
Verwijderd
[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & DiscussiePhoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:02:
[...]
Deze post lijkt wat ondergesneeuwd te zijn.
Iemand die mij hier van advies kan voorzien?
Ik zal er volgende keer bijzetten dat ik zelf al gezocht had.
Verwijderd
[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & DiscussiePhoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:27:
[...]
Maar wellicht kijk ik er overheen. Maar is die module die ik aangaf aan te raden of kan ik beter een andere gebruiken? En waar moet ik op letten bij de kabel die ik koop?
Welk deel van:
heb je niet begrepen?Phoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:27:
[...]
[...]
Sta her en der al wel beschreven in dit topic, maar ik heb mijn converter uit het modem gehaald en in mijn edgerouter gedaan. Dus een nieuwe kopen zou niet nodig zijn.Phoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:02:
[...]
Deze post lijkt wat ondergesneeuwd te zijn.
Iemand die mij hier van advies kan voorzien?
Nogmaals:Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:07:
[...]
Als je hebt gezocht dan heb je je antwoorden?
Wat heb je daar niet aan begrepen? Ik zal het even voor je uitleggen. Ik heb gezocht, maar heb het niet kunnen vinden.Phoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:27:
[...]
Maar wellicht kijk ik er overheen. Maar is die module die ik aangaf aan te raden of kan ik beter een andere gebruiken? En waar moet ik op letten bij de kabel die ik koop?
Die reacties heb ik gezien. Maar dat gaat om een Draytek router en ik heb een Zyxel met mediaconverterSlurpie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:12:
[...]
Sta her en der al wel beschreven in dit topic, maar ik heb mijn converter uit het modem gehaald en in mijn edgerouter gedaan. Dus een nieuwe kopen zou niet nodig zijn.
Omdat in die zoek resultaten letterlijk je vraag een paar keer wordt beantwoord:Phoolie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:22:
[...]
Daar mag je iets van vinden. Maar continu maar met zoekresultaten komen is niet echt de bedoeling van dit forum lijkt mij.
[...]
Die reacties heb ik gezien. Maar dat gaat om een Draytek router en ik heb een Zyxel met mediaconverter
Wellicht heeft dat dan met de vele hits te maken en wellicht lees ik dan wat te snel, waardoor ik er overheen las. Maar bedankt voor je hulp. Zo komen we weer wat verder, dan continu maar met zoekresultaten te komen.Slurpie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:25:
[...]
Omdat in die zoek resultaten letterlijk je vraag een paar keer wordt beantwoord:
Check deze post:
Soundwork in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
In Haaksbergen ook tussen 2.53 en 4.01 en via WBAlordsnow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 04:21:
Zojuist lag internet er bij mij uit in Enschede, voor ongeveer 2 uur. Vreemde is, gedurende dezelfde periode had ik geen diensten meer op mijn mobiel - KPN stond ook niet meer in de lijst van beschikbare Netwerk Operators.
Wat gebruik je om de lijn te monitoren ?space-one schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:48:
[...]
In Haaksbergen ook tussen 2.53 en 4.01 en via WBA
The monitor xxxxxx is back UP (HTTP 200 - OK) (It was down for 1 hour, 8 minutes and 44 seconds).
Hier niets gemerkt (en zichtbaar in smokeping of monitoring).lordsnow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 04:21:
Zojuist lag internet er bij mij uit in Enschede, voor ongeveer 2 uur. Vreemde is, gedurende dezelfde periode had ik geen diensten meer op mijn mobiel - KPN stond ook niet meer in de lijst van beschikbare Netwerk Operators.
Verwijderd
Offtopic; welke Targets heb jij in Smokeping staan?ANdrode schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:25:
[...]
Hier niets gemerkt (en zichtbaar in smokeping of monitoring).
[Afbeelding]
offtopic:
Heel klein hikje door een forse upload rond 12:00 vandaag
Welke wijk?
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:52:
[...]
Offtopic; welke Targets heb jij in Smokeping staan?
Als ik jou was zou ik wel alle hosts omzetten naar IP adressen, zodra er ergens storing is waardoor de DNS lookups niet werken loopt heel smokeping vast en wordt er niks meer gemeten. cc @VerwijderdANdrode schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:22:
[...]
offtopic:
Wat sites die ik zelf bezoek en een aantalRIPE Atlas anchors, zie ANdrode in "Smokeping installeren om latency / ping te meten van ISP"
[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 23-07-2020 09:44 ]
[ Voor 20% gewijzigd door j_bos op 23-07-2020 10:29 ]
Ik heb verschillende probes in smokeping (meerdere probe definities geeft meerdere processen) en herken dit probleem niet. Je moet wel voorkomen dat de dns lookups een timeout hebben (of dat een ronde aan probes langer duurt dan het interval), als dat gebeurt gaat alles stuk.ikbenjoeri schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Als ik jou was zou ik wel alle hosts omzetten naar IP adressen, zodra er ergens storing is waardoor de DNS lookups niet werken loopt heel smokeping vast en wordt er niks meer gemeten. cc @Verwijderd
Ben zelf ook bezig met een grote smokeping en als er 1 DNS lookup mislukt of timeout krijgt laad niks meer.
smokeping werkt overigens ook veel sneller als je alles gewoon met een IP doet.
Verwijderd
Zie er netjes uit! Ben wel benieuwd naar je Targets file als die helemaal af isikbenjoeri schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Als ik jou was zou ik wel alle hosts omzetten naar IP adressen, zodra er ergens storing is waardoor de DNS lookups niet werken loopt heel smokeping vast en wordt er niks meer gemeten. cc @Verwijderd
Ben zelf ook bezig met een grote smokeping en als er 1 DNS lookup mislukt of timeout krijgt laad niks meer.
smokeping werkt overigens ook veel sneller als je alles gewoon met een IP doet.
Ik zal binnenkort mijn Targets op github zetten
https://smokeping.hostio.solutions/
Zelfs na een fysieke verhuizing kreeg ik na het aansluiten van mijn USG hetzelfde ip terug wat ik al 3 jaar heb / had.tomdh76 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:15:
En ik hoop dat mijn publieke ip adres niet te snel verandert. Bij KPN heb ik jaren zelfde adres gehad
Interessant om te lezen dat het ook na een verhuizing gelijk blijft. Hoeveel afstand zat er tussen de woningen? En was dit ODF of via WBA?rens-br schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:39:
[...]
Zelfs na een fysieke verhuizing kreeg ik na het aansluiten van mijn USG hetzelfde ip terug wat ik al 3 jaar heb / had.
Zelfde dorp. Hemelsbreed zo'n 3 km denk ik. En ODF gebied.ANdrode schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:48:
[...]
Interessant om te lezen dat het ook na een verhuizing gelijk blijft. Hoeveel afstand zat er tussen de woningen? En was dit ODF of via WBA?
Edit: het enige wat me nu opvalt is dat ik voorheen ping had tussen 7-8 bij KPN en nu tussen 11-12. Merk het in de dagelijkse praktijk niet maar toch apart.tomdh76 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:15:
Dankzij dit topic ook prima overstap kunnen maken van KPN naar T mobile met edgerouter. De monteur plaatste de NTU cover van KPN terug, maar gebruikte wel de media converter. Dit weer ontkoppelt en rechtstreeks glasvezel kabel naar SFP poort van de edgerouter. Prima verbinding tot nog toe, 100/100. Scheelt 20 eur per maand met KPN. Enige wat ik mis is ipv6 adres. Maar goed of dat nu heel relevant is? En ik hoop dat mijn publieke ip adres niet te snel verandert. Bij KPN heb ik jaren zelfde adres gehad
Als ik vragen mag, waarom ben je bij KPN weggegaan? Alleen voor de prijs? Of ook de dienstverlening?tomdh76 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Edit: het enige wat me nu opvalt is dat ik voorheen ping had tussen 7-8 bij KPN en nu tussen 11-12. Merk het in de dagelijkse praktijk niet maar toch apart.
Eigenlijk alleen voor de prijs. Nooit gebruik gemaakt van dienstverlening. En ik heb eigenlijk alleen tegenwoordig internet nodig. Tv kijk ik via nl ziet en ik bel via cheapconnectSoundwork schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:46:
[...]
Als ik vragen mag, waarom ben je bij KPN weggegaan? Alleen voor de prijs? Of ook de dienstverlening?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
ligt er puur aan of je intensief download en streamt het zal niet heel veel verschil zijn, maar het zal altijd iets trager gaan als je van 250/50 komt alleen de upload is sneller.. het zou genoeg moeten zijn alleen bedenk wel dat je download 100 minder isSmittie78 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:36:
Enkele maanden geleden overwoog ik serieus van ziggo kabel over te stappen op t mobile glasvezel voor internet en tv. Tot plots de discussie speelde tav het routeren via Duitsland. Dit naast al wat wisselende reviews tav de kwaliteit/stabiliteit.
Er is hier max 100/100 mogelijk. In ons gezin met 4 personen zijn er dikwijls momenten dat we allen op een device zitten. Zwaar gamen niet echt, soms bijv fortnite op PlayStation.
Ik ben geen techneut of kenner en zal het met de standaard apparatuur moeten doen. Via de kabel van ziggo hebben we 250/50 en eigenlijk nooit problemen. Na de laatste prijswijziging betalen we echter €63,50 per maand. Qua prijs is t mobile dus zeer interessant, maar wil ook zeker geen goedkoop = duurkoop praktijken.
Ervaringen en aanbevelingen zullen ongetwijfeld wisselend zijn, maar voor nu vooral tav de snelheid van Max 100/100 mijn vraag: gaat dit voor problemen zorgen in onze setting?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hoe herken ik het nieuwe platform? Heb sinds 2 weken een aansluiting, maar geen idee of het het nieuwe of oude platform is.j_bos schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:29:
Zijn er hier al ervaringen met het nieuwe TV platform? Of zit iedereen met smart te wachten tot ze over mogen?
* moeten dan nieuwe aansluitingen zijn natuurlijk
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Mijn overstap van KPN glas naar T-Mobile begin dit jaar betekende vaak storing (zeker 1 keer per maand) in vergelijking met KPN. Ik zet dan een hotspot op voor het thuis werken en kan door.Smittie78 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:36:
Enkele maanden geleden overwoog ik serieus van ziggo kabel over te stappen op t mobile glasvezel voor internet en tv. Tot plots de discussie speelde tav het routeren via Duitsland. Dit naast al wat wisselende reviews tav de kwaliteit/stabiliteit.
Er is hier max 100/100 mogelijk. In ons gezin met 4 personen zijn er dikwijls momenten dat we allen op een device zitten. Zwaar gamen niet echt, soms bijv fortnite op PlayStation.
Ik ben geen techneut of kenner en zal het met de standaard apparatuur moeten doen. Via de kabel van ziggo hebben we 250/50 en eigenlijk nooit problemen. Na de laatste prijswijziging betalen we echter €63,50 per maand. Qua prijs is t mobile dus zeer interessant, maar wil ook zeker geen goedkoop = duurkoop praktijken.
Ervaringen en aanbevelingen zullen ongetwijfeld wisselend zijn, maar voor nu vooral tav de snelheid van Max 100/100 mijn vraag: gaat dit voor problemen zorgen in onze setting?
Kun je programma's van de NPO terug kijken van bijv gisteren in de EPG? dan is het nieuwe platformRobbieB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:42:
[...]
Hoe herken ik het nieuwe platform? Heb sinds 2 weken een aansluiting, maar geen idee of het het nieuwe of oude platform is.
[ Voor 10% gewijzigd door Helsie op 28-07-2020 07:12 ]
Hier wel stabiele download en ook ander ip adres! Ping naar 1.1.1.1 was 6 en nu 4. Dus wel zeker een stabiel verschil.Helsie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:03:
Na het onderhoud van vannacht een nieuw ip adres, iets lagere ping in speedtests, maar ook lagere max download snelheid (865-890mbps ipv 939mbps met uitschieters omlaag naar onder de 800mps). Upload is iets minder gedaald, van 939mbps naar 908.
Hoi.
https://uploads-eu-west-1...cfe-b0b0-2946bd713782.pngRobbieB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:42:
[...]
Hoe herken ik het nieuwe platform? Heb sinds 2 weken een aansluiting, maar geen idee of het het nieuwe of oude platform is.
Ik gebruik zelf 176.103.130.130 als dns (add blocking) en haal dezelfde 7ms als naar 1.1.1.1 dat is 1 ms sneller als de 8 die ik voorheen haalde. Maar naar t-mobile zelf is de ping wel naar 4 gezakt. nou vraag ik me nog steeds af waarom het bij t-mobile zoveel hoger is want bij tweak is bet bijvoorbeeld 2ms.rensvanaarden schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:59:
[...]
Hier wel stabiele download en ook ander ip adres! Ping naar 1.1.1.1 was 6 en nu 4. Dus wel zeker een stabiel verschil.
Ik heb vandaag ook wat haperingen gehad maar dit kan verband houden met onderhoud. Normaal heb ik nergens last van.basdej schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:15:
Ik heb sinds een paar dagen T-mobile thuis met het Zyxel modem, maar ik heb al 1x een internet storing gehad in de avond, alles viel opeens uit. Reset van de modem verhielp het. En vanochtend weer, geen DHCP adressen die uitgedeeld werden door het modem. Zijn dit ook jullie ervaringen met dit kastje?
[ Voor 70% gewijzigd door computerjunky op 28-07-2020 17:57 ]
Hier staat de tv gewoon aan (ook WBA, Zuid-Holland).space-one schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:26:
Geen TV meer (WBA) de live multicast streams geven zwart beeld. Kijken nu zolang met chromecast via de nieuwe app (zit in de test groep).
Waiting on the world to change
[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 28-07-2020 21:03 ]
Dan ben je waarschijnlijk nog niet over naar het nieuwe netwerk. Is hier hetzelfde als ik de box op een internet poort prik.RobbieB schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:48:
Hmm, heb nu deze handleiding gevolgd
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520 om de tv box werkend te krijgen achter mijn USG en de 640 VLAN verwijderd zodat de tv box direct verbonden is met internet, maar bij opstarten blijft hij na initialisatie hangen op een zwart scherm. Krijg wel het roze scherm en zie dat hij de systeem klok gelijk zet en verbinding met netwerk zoekt, maar daarna dus niks. Meerdere resets geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat...
Iemand hier al ervaring mee? Heb een amino tv box btw.
Check, ben er inmiddels ook achter. Alles teruggezet naar vlan 640 en het werkt weer.Fonta schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:58:
[...]
Dan ben je waarschijnlijk nog niet over naar het nieuwe netwerk. Is hier hetzelfde als ik de box op een internet poort prik.
Niet spannend. Is een tussenliggende host die dit filtert. Je eind locatie heeft geen loss en dat is wat telt.rensvanaarden schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:46:
Nog iemand anders last van loss op Vodafone Group als je bijvoorbeeld mtr doet richting nu.nl?
Of is deze loss niet zo spannend?
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 29-07-2020 19:43 ]
Verwijderd
Dat is er wel?PuckStar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:32:
edit:
Ik denk dat ik het al gevonden heb onder Statische DHCP.
Wie weet hier een oplossing voor?
Mijn gerootte (raar woord) Toon krijgt regelmatig een nieuw ip adres van de Zyxel. Zwaar irritant aangezien er dan geen data meer richting Home Assistant wordt gestuurd.
Waarom is er in de Zyxel geen optie (zoals dat in de Fritzbox wel zit) om een ip adres aan hetzelfde apparaat te (blijven) geven?
[ Voor 36% gewijzigd door rensvanaarden op 30-07-2020 08:45 ]
en waar is hierrensvanaarden schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:30:
Hier geen internet? Meer last van?
Verwijderd
Dat ding is toch gewoon in een doos gekomen met manual?DennisCle schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:09:
Ik ben sinds 5 dagen over op T-Mobile glasvezel. Heb een range extender geleverd gisteren. Dacht ik installeer die even, maar de online handleiding is voor Fritz apparatuur en niet voor de Zyxel router + WiFi extender. Weet iemand hoe ik die extender moet koppelen?
Ik heb overigens in elke kamer een utp aansluiting. Kan ik het beste die range extender via utp aansluiten op de eerste verdieping en moet ik mijn router dan met een utp ook op die muur aansluiting zetten beneden zodat ze gekoppeld zijn?
Mijn thuisverbinding ligt er weer uit. Sinds 1 week klant, nu al een stuk of 7 storingen gehad. TV blijft wel hangen op de zender waarop ie is ingesteld, al het andere internetverkeer en alle andere zenders doen niks meer. Na reset van modem elke keer opgelost. Nu t-mobile gebeld maar die sturen een monteur langs voor een "wifi check".rensvanaarden schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:30:
Hier in Tilburg geen internet. Meer last van?
Edit: lijkt weer up
Hoi.
Nee, er zit dus een blaadje bij dat verwijst naar de online handleiding (goed voor het milieu), maar die is nog voor de Fritz! apparatuur.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Dat ding is toch gewoon in een doos gekomen met manual?
En ja, alles bedraad aansluiten als je de mogelijkheid hebt.
Verwijderd
Dan zoek je het typenummer even op en zoek je naar een manual of je kijkt op de t-mobile site.DennisCle schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:30:
[...]
Nee, er zit dus een blaadje bij dat verwijst naar de online handleiding (goed voor het milieu), maar die is nog voor de Fritz! apparatuur.
Ik heb verkeerd gekeken inderdaad. Zat gisteren op mijn telefoon te kijken en kon alleen het filmpje vinden.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:43:
[...]
Dan zoek je het typenummer even op en zoek je naar een manual of je kijkt op de t-mobile site.
https://www.t-mobile.nl/C...ifi-versterker--zyxel.pdf
We hebben iemand die als het goed is op het nieuwe platform zit!!!DennisCle schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:09:
Ik ben sinds 5 dagen over op T-Mobile glasvezel. Heb een range extender geleverd gisteren. Dacht ik installeer die even, maar de online handleiding is voor Fritz apparatuur en niet voor de Zyxel router + WiFi extender. Weet iemand hoe ik die extender moet koppelen?
Ik heb overigens in elke kamer een utp aansluiting. Kan ik het beste die range extender via utp aansluiten op de eerste verdieping en moet ik mijn router dan met een utp ook op die muur aansluiting zetten beneden zodat ze gekoppeld zijn?
Waiting on the world to change
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Dat is misschien wel een goedeZorc schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:11:
@silverball Je hebt al packetloss tussen je openwrt router en T-mobile router (192.168.0.1)? Brakke UTP kabel ofzo?
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Verwijderd
Of test even snel direct aan het modem van T-Mobile.silverball schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Dat is misschien wel een goede, ik vervang hem even.
Gewoon een oprechte vraag. Vanwaar die noodzaak om een traceroute of ping te doen. En dan waarom naar die specifieke site. Heb je storing ofzo?silverball schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:52:
Zijn er meer mensen die package-loss ervaren tijdens traceroute/pingen naar willekeurige domeinen zoals tweakers, google et cetera ?
De Mpro Mesh app is ook vrij handig om de extenders te koppelen / te zien of ze niet te dichtbij de router staan. En om te zien hoe de link met je andere apparaten is.pinda powerrr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:57:
[...]
We hebben iemand die als het goed is op het nieuwe platform zit!!!
De range extender is een raar ding om in te stellen. Heb die wel eens bij een vriend van me ingesteld.
De handleiding geeft aan dat je naar een bepaald ip adres moet gaan, maar zeer waarschijnlijk kan je dat ip niet vinden, omdat via DHCP een ander adres wordt gegeven.
In het menu van het modem klik je linksboven op dat plaatje met, ga naar aangesloten apparaten (bedraad) en dan kan je gaan instellen.
In een heel ander stuk van het menu zit de MESH instelling. Dat werkt wel ok, dan zie je nog maar één netwerk en alles wordt door het modem geregeld.
Zeer traag internet en hoge latency.NoahAmber schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Gewoon een oprechte vraag. Vanwaar die noodzaak om een traceroute of ping te doen. En dan waarom naar die specifieke site. Heb je storing ofzo?
Probleem is opgelost door een en ander te tweaken aan de CPU governor van openwrt op mijn r7800. Bedankt voor meedenken, probleem lag dus heel ergens anders.Zorc schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:11:
@silverball Je hebt al packetloss tussen je openwrt router en T-mobile router (192.168.0.1)? Brakke UTP kabel ofzo?
Nou, tegen mij is gezegd dat het een bekend probleem is en dat eraan wordt gewerkt. Geen streefdatum. Call gesloten tot ziens. Dus ik heb de hoop een beetje opgegeven. Misschien helpt het nieuwe TV-systeem dat nu wordt uitgerold.goldvinger schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:08:
Ik begin mij zo langzamerhand te ergeren aan de blokjes in beeld.
Het vreemde is dat dit alleen in de avond is.
Ik heb T-mobile gebeld en ze hebben gemeten dat het signaal te zwak is.
Het moet minimaal 98 procent zijn en de meting zit daar onder.
Het is nu doorgezet naar de technische dienst maar er werd er bijgezegd dat het wel even kon duren ivm onderbezetting.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
En ik lees hier dat er meerdere gebruikers dit probleem hebben.
Dus hopelijk komt Tmobile in beweging
Peace is not simply the absence of war.
Daar is mijn hoop ook op gevestigd.KroeT schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:23:
[...]
Misschien helpt het nieuwe TV-systeem dat nu wordt uitgerold.
Is er nog een voordeel om de media converter niet te gebruiken en direct de glasvezelkabel op de router aansluiten?tomdh76 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:15:
Dankzij dit topic ook prima overstap kunnen maken van KPN naar T mobile met edgerouter. De monteur plaatste de NTU cover van KPN terug, maar gebruikte wel de media converter. Dit weer ontkoppelt en rechtstreeks glasvezel kabel naar SFP poort van de edgerouter. Prima verbinding tot nog toe, 100/100. Scheelt 20 eur per maand met KPN. Enige wat ik mis is ipv6 adres. Maar goed of dat nu heel relevant is? En ik hoop dat mijn publieke ip adres niet te snel verandert. Bij KPN heb ik jaren zelfde adres gehad
Het enige voordeel is denk ik dat de mediaconverter stroom verbruikt. En het ziet er wat mij betreft allemaal wat strakker uit en er is weer een apparaat minder wat kapot kan gaan / problemen kan geven.jugger naut schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:00:
[...]
Is er nog een voordeel om de media converter niet te gebruiken en direct de glasvezelkabel op de router aansluiten?
Als er niet voldoende signaal binnenkomt is er nog 1 ding dat je makkelijk zelf kan doen zonder monteur.KroeT schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:23:
[...]
Nou, tegen mij is gezegd dat het een bekend probleem is en dat eraan wordt gewerkt. Geen streefdatum. Call gesloten tot ziens. Dus ik heb de hoop een beetje opgegeven. Misschien helpt het nieuwe TV-systeem dat nu wordt uitgerold.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dank voor de tip. Ik zal er vanavond naar kijken. T-Mobile gaf aan dat mijn signaalsterkte en -kwaliteit uitstekend waren, althans voor wat betreft de tv-dienst. Qua internet haal ik consequent de 1000/1000 zonder malle packetloss. Elke stap die ik zelf kan proberen is waardevol, dus ik ga kijken en koppel terug.Barre73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Als er niet voldoende signaal binnenkomt is er nog 1 ding dat je makkelijk zelf kan doen zonder monteur.
Het gele glaskabeltje van FTU naar de T-Mobile router kan door de monteur soms te strak zijn opgerold of net een te scherpe hoek maken. Probeer die kabel eens wat losser op te rollen en alle hoekjes zo groot mogelijk te maken. Glasvezel is nou eenmaal gevoelig voor te scherpe bochten en dat laat zich vooral zien bij TV omdat dat signaal weinig vergevingsgezind is. Als je die scherpe bochten ruimer kan maken zou dat zomaar kunnen schelen.
Bij mij zat er toch wel een scherpe bocht in.Barre73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Als er niet voldoende signaal binnenkomt is er nog 1 ding dat je makkelijk zelf kan doen zonder monteur.
Het gele glaskabeltje van FTU naar de T-Mobile router kan door de monteur soms te strak zijn opgerold of net een te scherpe hoek maken. Probeer die kabel eens wat losser op te rollen en alle hoekjes zo groot mogelijk te maken. Glasvezel is nou eenmaal gevoelig voor te scherpe bochten en dat laat zich vooral zien bij TV omdat dat signaal weinig vergevingsgezind is. Als je die scherpe bochten ruimer kan maken zou dat zomaar kunnen schelen.
Dat laatste lijkt me niet. Een lichtsignaal is ongevoelig voor de frequenties van een stroomkabel of ethernet kabel.goldvinger schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:32:
[...]
Bij mij zat er toch wel een scherpe bocht in.
Dat heb ik nu ronder gemaakt.
De tmobile monteur heeft het gele glasvezel kabeltje met een boterhammen clipje strak verbonden aan een utp kabel.
Kan dat ook storing veroorzaken?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Yes. Amsterdam-West (westwestwest, tegen Schiphol). Max 70 Mbps van de reguliere 1000. Bruikbare verbinding maar merkbaar logger en stroperiger met af en toe wat forse uitval.NoahAmber schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:23:
Ervaar sinds vanmiddag wat rare getallen in de snelheid
Config is , mediaconverter TPlink UTP naar mijn Asus AC88. Zo basic als maar wat
Zit in ODF gebied Amsterdam. 1Gbps up/dpown abbo.
Pings en tracert ziet er allemaal goed uit. De downspeed blijft bij diverse test stabiel laag en de upload is stabiel zozo....
[Afbeelding]
Al diverse malen router opnieuw opgestart, kabels langs gelopen en eigenlijk alles gedaan wat er in 1ste instantie gedaan moet worden
Zijn er meer mensen die op dit moment last hebben in regio Amsterdam?
Hier Nieuw west...met uitzicht op de toren van Schiphol...KroeT schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:30:
[...]
Yes. Amsterdam-West (westwestwest, tegen Schiphol). Max 70 Mbps van de reguliere 1000. Bruikbare verbinding maar merkbaar logger en stroperiger met af en toe wat forse uitval.
Maar dan weet je niet of het daar wél fatsoenlijk mee werkt. Kwestie van aan pluggen, testen en klaar.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ha, bijna buurmanNoahAmber schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:36:
[...]
Hier Nieuw west...met uitzicht op de toren van Schiphol...![]()
Ga ik even afwachten . Bellen heeft geen zin. Ze doen toch niets als je je eigen router achter een mediaconverter hebt hangen....het enige wat ze dan vragen is of je hun router er aan wil hangen. Daar heb ik dus geen trek in
Hier nagenoeg dezelfde waardes als gisteravond. Misschien volgende week toch maar even een belletje er tegen aan gooienKroeT schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:35:
[...]
Ha, bijna buurman
Ik heb heel braaf (nog) de standaard hardware. Als 't aanhoudt bel ik wel voor ons beiden. Hier lijkt 't vanochtend beter te gaan overigens. Hoe gaat het bij jou?
[ Voor 36% gewijzigd door NoahAmber op 01-08-2020 12:37 ]
Alles ziet er prima uit, voor het eerst voor mij dat iemand met TM zulke lage latency heeft.NoahAmber schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:37:
[...]
Hier nagenoeg dezelfde waardes als gisteravond. Misschien volgende week toch maar even een belletje er tegen aan gooien
Zit me toch niet lekker. Kan iemand iets over deze resultaten zeggen. Of daar iets opvalt. De ping lijkt OK, de tracert lijkt mij wat minder?!
[Afbeelding]
Het kan zelfs nog lager:ikbenjoeri schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:49:
[...]
Alles ziet er prima uit, voor het eerst voor mij dat iemand met TM zulke lage latency heeft.
Ik had met TM thuis altijd rond 12-15ms naar servers in Amsterdam
Goed nieuws voor mij dus..ikbenjoeri schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:49:
[...]
Alles ziet er prima uit, voor het eerst voor mij dat iemand met TM zulke lage latency heeft.
Ik had met TM thuis altijd rond 12-15ms naar servers in Amsterdam
NoahAmber schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Doe eens een tracert naar tweakers en speedtest.net.. eens kijken hoe dat er bij jou uitziet
Nah, dat scheelt ook helemaal niets. Snelheid bij jou met speedtests wel OK en ook een 1000 Gbps verbinding?
De upload is niet wat het hoort te zijn. Ook niet na een herstart van de router en ook meerdere servers geprobeerd.NoahAmber schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Nah, dat scheelt ook helemaal niets. Snelheid bij jou met speedtests wel OK en ook een 1000 Gbps verbinding?
[ Voor 3% gewijzigd door Fonta op 01-08-2020 13:34 ]
Schiet mij maar lek. Bij jou is het precies andersom. Goede download en tegenvallende upload. Is toch ergens iets niet in orde bij T-Mobile is zo mijn conclusie?!Fonta schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
De upload is niet wat het hoort te zijn. Ook niet na een herstart van de router en ook meerdere servers geprobeerd.
Ik weet het ook niet. Paar weken geleden was bij mij de download niet helemaal top, maar de upload wel.NoahAmber schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Schiet mij maar lek. Bij jou is het precies andersom. Goede download en tegenvallende upload. Is toch ergens iets niet in orde bij T-Mobile is zo mijn conclusie?!
badkuip schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:03:
Vandaag ben ik overgegaan van XS4ALL glasvezel naar T-mobile Thuis glasvezel. Hier in Amersfoort zit ik op het T-mobile glasvezel-netwerk en heb ik dus niets meer met KPN te maken. Heb bij T-mobile een 100/100 aansluiting besteld.
Ik ben een paar uur verstoken geweest van internet. Ik gebruik m'n eigen Mikrotik router met een SFP module.
Vanochtend viel om 9.30 uur het signaal weg van XS4ALL. Ik kreeg het niet weer online met de T-mobile. SFP interface nagelopen, VLANS aangemaakt en een DHCP client op de VLAN gezet. Helaas kreeg ik maar geen IP adres toegewezen.
Toen maar de monteur afgewacht. Die heeft met de mediaconverter en het Zyxel modem gekeken of er uberhaupt signaal was. Dat bleek zo te zijn.
Dus nadat de monteur weg was, heb ik de handel van T mobile weer afgebroken en wilde weer verder gaan met m'n Mikrotik. Helaas wilde dat ding nog niet werken. Nog steeds geen IP adres
Net voordat ik wilde beginnen aan het backuppen van de Mikrotik config en vanaf scratch weer te starten, heb ik voor de gein eens de speed van de SFP-module van handmatig naar auto negotiation aangezet en toen weer terug naar handmatig.
[Afbeelding]
Tadaa, daar ging ie!
[Afbeelding]
Misschien helpt dit anderen als ze vastlopen.
Nu maar eens kijken naar de snelheid, want deze speedtest is niet de beloofde 100/100
Ik quote mezelf even voor een update over mijn situatie met T mobile glasvezel.badkuip schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb er geen tien gedaan, maar vier:
1 Speedtest.net (eerdere screenshot)
2 Speedtest.nl (geen screenshot, dezelfde waarden)
3 T-mobile speedtest (geen screenshot, dezelfde waarden)
4 Mikrotik speedtest naar @awenger
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt een apparaat een 'vast IP' adres geven in de Zyxel. Heb ik voor veel apparaten gedaan.
Verwijderd
Waarom reageer je op mij?xavalon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:44:
[...]
Je kunt een apparaat een 'vast IP' adres geven in de Zyxel. Heb ik voor veel apparaten gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 04-08-2020 09:22 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq