[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.164 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@AlxRoelofs Je zou 's kunnen testen welke snelheid je haalt bij communicatie binnen je LAN. Als dat wel normaal is, kun je iig uitsluiten dat het aan de kabel ligt. (Of ik moet iets over het hoofd zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je WAN staat oranje, is dat niet 100Mbit/s? Kan je eens andere kabel gebruiken tussen converter en je modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:14
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:20:
[...]

je WAN staat oranje, is dat niet 100Mbit/s? Kan je eens andere kabel gebruiken tussen converter en je modem?
Denk gewoon 1000Mbit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDx7NI3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vaag, dan is de rest dus 100, en alleen zijn link 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Hmm, vreemd ja :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ME2HG6a.png

[ Voor 28% gewijzigd door Dennis-L op 12-07-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan de dipswitches van de converter goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Er is maar 1 speed lampje, die andere is status.

Ik had ze allemaal groen gemaakt, waarom 1 oranje als 90% zeker het toch op 1gigabit koppelt 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Kabel verwisseld, resultaat gelijk. Oranje lampje. Rode wereldbol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Kabel verwisseld, resultaat gelijk. Oranje lampje. Rode wereldbol.
- Op welke poort van Zyxel heb je de mediaconverter aangesloten?
- Als je een laptop via ehternet kabel aan die mediaconverter poort aansluit, branden dan wel alle lampjes groen?

Want ook de mediaconverter kan defect zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Blauwe LAN.
Status wordt dan oranje, speed wordt dan groen.
En de verborgen knopjes onder de sticker op de converter. Die staan neem ik aan goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:48:
Blauwe LAN.
Status wordt dan oranje, speed wordt dan groen.
En de verborgen knopjes onder de sticker op de converter. Die staan neem ik aan goed?
Zou goed moeten staan, maar ik twijfel hier nu aan nu je modem geen internet krijgt.
Heb je nog een NT van een vorige glasvezelprovider in je bezit? Of is T-Mobile Thuis je eeste glasvezel abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Nieuwbouwhuis, vanaf dag 1 glasvezel. Altijd t-mobile, nou ja voorheen Vodafone. Maar goed t-mobile nam dat over incl de Draytek modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:21:
Nieuwbouwhuis, vanaf dag 1 glasvezel. Altijd t-mobile, nou ja voorheen Vodafone. Maar goed t-mobile nam dat over incl de Draytek modem.
Ok, probeer de dipswitch instelling link van dit topic zoals gepost door @Verwijderd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

1 en 6 staan aan. De rest uit.
Als ik het goed begrijp zou ik 3 en 4 dus aan kunnen zetten? (Snelheid abo is 100mb)

[ Voor 11% gewijzigd door raginus3 op 12-07-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:33:
1 en 6 staan aan. De rest uit.
Als ik het goed begrijp zou ik 3 en 4 dus aan kunnen zetten?
Ja, maar je kan ook testen of alleen de 1 Gbps instelling of de duplex mode het verschil maakt of je verbinding up komt.

Maar nog 1 vraag: als je al sinds Vodafone Thuis klant bent: hoe kan het dan dat je nu problemen hebt? Modem wissel door defect exemplaar tijdens T-Mobile periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Ja Draytek geeft en slecht ethernet en slechte WiFi.

Oké, 2 aangezet maar dat helpt niet. 2 uit en 4 aan. Alhoewel mij dat niet logisch lijk, 2 uit omdat abo 100mb is, correct?

Oké, 1, 2, 4 en 6 aan helpt niet. 1, 4 en 6 aan ook niet. 3 aanzetten is niet de bedoeling. Of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door raginus3 op 12-07-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:48:
Ja Draytek geeft en slecht ethernet en slechte WiFi.

Oké, 2 aangezet maar dat helpt niet. 2 uit en 4 aan. Alhoewel mij dat niet logisch lijk, 2 uit omdat abo 100mb is, correct?
2 aan 3 uit staat er vrij duidelijk volgens mij. wel onduidelijk of je 1 nu weer moet aanzetten na het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

3 en 4 aan, de rest uit 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ok, 3 en 4 moeten sowieso aan omdat 1000 Mbps half duplex niet mogelijk is.
Maar nog steeds geen groene LED op de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Internet doet het, bedoel ik met 🎉
Snelheid 94 down en 91 up.

Op zolder 0 mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:12:

Op zolder 0 mb..
Je hebt dus een 100 Mbps abonnement en je haalt deze waarden alleen bekabeld? Of heb je de 94/91 gehaald via WiFi verbinding vlakbij de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Zijn WiFi snelheden in de woonkamer. Bekabeld is de snelheid 90-88, ook in de woonkamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:12:

Op zolder 0 mb..
Gvd gast. Hoe moeten wij daaruit halen dat ie het nu doet? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
raginus3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:20:
Zijn WiFi snelheden in de woonkamer. Bekabeld is de snelheid 90-88, ook in de woonkamer.
Dat je op de zolderkamer 0 snelheid hebt, zal waarschijnlijk te maken hebben met de muren/vloeren in je woning. Maar de "algehele performance" vind je met de Zyxel wel beter nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Nu in dit korte tijdsbestek ben ik blij dat WiFi en ethernet het überhaupt doet. Dat kon ik vandaag met de Draytek niet zeggen.
Dus ja de Zyxel doet wat ik verwacht.

(Ja zolder in een nieuwbouw huis, dat gaat hem met WiFi niet worden. Ethernet ligt er al dus als t-mobile een Fritz repeater beschikbaar stelt ben ik tevredener).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die repeaters sturen ze niet meer. AP van Zyxel als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Opvallend.

Ik bel net met de helpdesk omdat ik naar 1000/1000 wil (nu 100) en wil stoppen met TV, ik heb nog de Draytek in de kelder hangen & Fritz repeater in de woonkamer.
Conclusie: zelf alles regelen via de website en binnen 4 weken de TV receiver terugsturen.

> Ok, maar voor 1000/1000 is deze hardware wel wat oud, niet?
< Niet de nieuwste idd, maar we hebben Zytel modems niet veel op voorraad dus we raden nu mensen aan om het eerst met Draytek te proberen en als de snelheid dan achterblijft kan de monteur bepalen of er nieuwe hardware nodig is....
:F

Die Draytek doet het nu al niet al te best, dus ik heb er weinig vertrouwen in. Ik wil mijn wifi setup wel gaan upgraden (dat Ubiquiti spul :P ). Maar heb toch wel liever dat TMO zelf tot achter de voordeur kan onderhouden.
Wat is wijsheid voor een niet-netwerk expert?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met die Draytek is echt niets mis hoor, werkt prima en zeer stabiele hardware. 1000/1000 haalt ie zonder problemen.
Alleen WiFi is traag/verouderd, maar dat kun je zelf makkelijk oplossen met eigen AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Mr. Jinx schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:38:
Met die Draytek is echt niets mis hoor, werkt prima en zeer stabiele hardware. 1000/1000 haalt ie zonder problemen.
Alleen WiFi is traag/verouderd, maar dat kun je zelf makkelijk oplossen met eigen AP's.
Dat is toch iets te kort door de bocht. Hier en bij anderen toch veel gezeur met stabiliteit, soms moet de stekker eruit om weer internet te hebben.

Ubiquiti USG + Mediaconverter en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Volgens mij hebben meerderen het hier al voor elkaar gekregen een Zyxel te krijgen, door tegen de klantenservice te zeggen dat de wifi niet boven 100Mbit komt oid. Draytek heeft geen AC, dus altijd op 2.4Ghz ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:16:
Volgens mij hebben meerderen het hier al voor elkaar gekregen een Zyxel te krijgen, door tegen de klantenservice te zeggen dat de wifi niet boven 100Mbit komt oid. Draytek heeft geen AC, dus altijd op 2.4Ghz ;)
De Draytek is verder wel een stabiele router. Hardware NAT, geen mediaconverter nodig…

De WiFi is slecht. Gewoon erg verouderd. Maar verder een beter product dan veel andere ISP modems omdat hij het belangrijkste stuk zonder problemen doet (c.f. experiabox t/m 9, connect box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 15:05
Heb al jaren een go unlimited mobiel abonnement en T-mobilethuis met 200 MB wat ik ook haal thuis.
Echter als ik de uit en thuis korting wil voor thuis €25 voor de maximaal haalbare snelheid bij u thuis, kan dit niet omdat ik dan terug moet naar 100 MB. Het systeem geeft aan dat 100MB de maximaal haalbare snelheid is op mijn adres, terwijl ik al meer dan 2 jaar 200MB heb en en voor betaal.
De telefonische helpdesk zegt niets te kunnen doen voor mij.

Fijne reclame dan van t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
harald66 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:06:
Heb al jaren een go unlimited mobiel abonnement en T-mobilethuis met 200 MB wat ik ook haal thuis.
Echter als ik de uit en thuis korting wil voor thuis €25 voor de maximaal haalbare snelheid bij u thuis, kan dit niet omdat ik dan terug moet naar 100 MB. Het systeem geeft aan dat 100MB de maximaal haalbare snelheid is op mijn adres, terwijl ik al meer dan 2 jaar 200MB heb en en voor betaal.
De telefonische helpdesk zegt niets te kunnen doen voor mij.

Fijne reclame dan van t-mobile
Gebruik de zoekfuntie. Staat allemaal in het topic. ;)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
Cloud opnemen is live! https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/tmobile-tv Alleen voor nieuwe klanten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
De uitrol is toch bezig, zij het gefasseerd. Wellicht gaat de uitrol voorspoedig en kunnen de rest van de bestaande klanten het ook spoedig verwachten. Oftewel, volgens mij is dit geen slecht nieuws.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
Hoi, wij maken nu al een jaar gebruik van T-mobile glasvezel. Vandaag heb ik uit het niets zomaar een nieuwe converter ontvangen van T-mobile. Op de brief staat 24-06-2019 komt een monteur langs om het te installeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
alesandro_46 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:24:
[...]

De uitrol is toch bezig, zij het gefasseerd. Wellicht gaat de uitrol voorspoedig en kunnen de rest van de bestaande klanten het ook spoedig verwachten. Oftewel, volgens mij is dit geen slecht nieuws.
Dat nu nieuwe klanten direct worden aangesloten is niet vreemd. Want bij T-Mobile kun je volgens mij al een half jaar geen opname box meer bestellen. Dat kost gewoon klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
space-one schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Dat nu nieuwe klanten direct worden aangesloten is niet vreemd. Want bij T-Mobile kun je volgens mij al een half jaar geen opname box meer bestellen. Dat kost gewoon klanten.
Gisteren aangesloten op T-Mobile. Maar heb nog het oude platform. Vandaag gebeld. Daar zeiden ze dat klanten die zich vanaf vandaag aanmelden meteen op het nieuwe platform zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Kun je dus prima zelf doen is mijn ervaring, de fiber kabels zijn wat fragiel maar niet onoverkomenlijk of ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 11:59
ecm.smits schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Gisteren aangesloten op T-Mobile. Maar heb nog het oude platform. Vandaag gebeld. Daar zeiden ze dat klanten die zich vanaf vandaag aanmelden meteen op het nieuwe platform zitten
En wat als je het 2 weken geleden hebt besteld maar je contract/aansluiting begint pas over 2 weken?
Dat heb ik dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:51:
[...]

En wat als je het 2 weken geleden hebt besteld maar je contract/aansluiting begint pas over 2 weken?
Dat heb ik dus..
In de bedenktijd zou je eventueel er nog af kunnen. Daarna niet meer.

Mijn vermoeden is dat de HDD gebruikers gewoon als laatste aan de beurt komen zeker omdat ook nog een andere type ontvanger is.

[ Voor 17% gewijzigd door space-one op 14-07-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

space-one schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:54:
[...]

In de bedenktijd zou je eventueel er nog af kunnen. Daarna niet meer.

Mijn vermoeden is dat de HDD gebruikers gewoon als laatste aan de beurt komen zeker omdat ook nog een andere type ontvanger is.
Nu dus de loophole uitvinden om van die grote kast af te komen. Want de decoder met HDD neemt best wat ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Krijgen nieuwe klanten en HDD-loos kastje dan? nieuw type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Dat heb ik dus..
Volgens mij gaat het erom vanaf vandaag besteld krijg je het. Eerder besteld dan zit je nog op het oude platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:27:
Krijgen nieuwe klanten en HDD-loos kastje dan? nieuw type?
Amino Aria 610x

Foto staat wel in startpost. Is mooi klein kastje

rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 3% gewijzigd door space-one op 14-07-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
space-one schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Amino Aria 610x

Foto staat wel in startpost. Is mooi klein kastje

rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Als ik het dus goed begrijp krijg ik de Amino Aria 610x maar nog wel het oude platform, en dan word ik later via een software update omgezet naar het nieuwe platform? :?

(28 juni besteld. Ga op 27 juli overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Als ik het dus goed begrijp krijg ik de Amino Aria 610x maar nog wel het oude platform, en dan word ik later via een software update omgezet naar het nieuwe platform? :?

(28 juni besteld. Ga op 27 juli overstappen)
Yes.
Klanten die vanaf vandaag bestellen krijgen direct het nieuwe tv platform.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Yes.
Klanten die vanaf vandaag bestellen krijgen direct het nieuwe tv platform.
Ok prima, wachten op een software update vind ik niet zo erg, maar leek me raar om nu nog oude kastjes te sturen om over een paar weken weer in te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee idd, die Aria boxen sturen ze al heel lang uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Met dank aan de post van @awenger heb ik bij FS.com een SFP-module met LC-aansluiting voor mijn Mikrotik HexS gekocht. Aangezien er nu een SC/SC-kabel (blauw, geleverd door T-Mobile) in mijn FTU zit, moet ik die vervangen door een SC/LC-patchkabel.

Deze heb ik ook besteld bij fs.com maar nu ik ze binnen heb, twijfel ik of de juiste is besteld. Deze heb ik besteld: https://www.fs.com/de-en/products/40466.html

Maar de bestelde is 2.0mm dik, terwijl de huidige SC/SC 3.0mm dik is. Op de huidige staat voluit Armored optical cable sm (G657A) 3.0mm simplex lszh 1275M.

Kan ik de bestelde kabel gebruiken, of maakt die mm een verschil?

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 15-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
Deze kabel heb ik ook besteld en werkt prima, ik denk dat het verschil in de isolatie/bescherming van de kabel zit. De connector is hetzelfde als die op de SC/SC van 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Waarschijnlijk is de vraag hier al 80 keer gesteld, maar ik weet niet goed hoe te zoeken/het juiste uit de posts te halen. Ik zou graag hulp willen met het volgende:

Ik heb thuis T-Mobile glasvezel 1000Mb abbo icm Draytek modem. Op begane grond, verdieping 1 en zolder heb ik kabelaansluitingen aangelegd in Cat6. Begane grond heeft ook switch (unmanaged) voor meerdere bekabelde aansluitingen (PS4, TV, Hue, etc). Tot zover prima. Maar nu...

Onze woonkamer is 14 meter lang, waarbij de switch met aansluiting aan 1 kant staat en de pc op de eettafel compleet aan de andere kant van de kamer. Aan de kant van de PC is geen mogelijkheid tot aansluiting van kabel (of kabel trekken), dus heb ik een houtje touwtje oplossing. Ik heb 2 Fritzlan repeaters 1750E in huis, 1 zit aangesloten op het modem en de andere is aangesloten als bridge aan de PC kant van de kamer. De pc zit in de LAN poort van deze repeater/AP, waardoor ik behoorlijke snelheid haal. PC heeft Wifi, maar dat is dramatisch langzaam.

De 1750E repeaters/bridge kunnen echter maximaal op 450mbit wifi zenden/ontvangen, dus ik gebruik maar de helft van mijn snelheid die mogelijk is. Daarnaast heb ik boven geen goede wifi, omdat de Draytek dramatisch is qua wifi en alleen 2,4Ghz gebruikt.

Ik ben op zoek naar een oplossing beneden in de meterkast een wifi punt (AP of router) aan te sluiten op de Draytek en deze een sterk 5Ghz signaal te laten uitzenden.

Dan een snellere ontvanger aan de kant van de PC en boven aansluiten, of een mesh netwerk met backhaul (soort Deco set).

Liefst haal ik zo dicht mogelijk bij mijn maximale snelheid, maar ik wil er ook geen 1000 euro aan uitgeven...

Hebben jullie tips hiervoor wat geschikt zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:26:
Kan ik de bestelde kabel gebruiken, of maakt die mm een verschil?
De core van een single mode fiber is heel erg dun (0,008-0,009mm volgens wikipedia).

De millimeter verschil zal dus niet om de core van de kabel, waarin het licht heen en weer reflecteert, gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Nou, vandaag is T-mobile langs geweest voor de installatie (Den Haag Segbroek) en het internet + TV werkt..

Het enige nadeel is dat mijn hele Unifi setup naar de gallemiezen is en ik nu waarschijnlijk vanaf 0 alles opnieuw in moet gaan stellen... USG had 192.168.1.1 als IP, maar die gebruikt de modem van t-mobile ook.. aangezien ik behoorlijk wat zaken als static IP in had gesteld, interfereerde dat lekker.. en ik kan het IP adres van de Zyxel niet aanpassen..

Vanavond maar eens aan de slag met deze handleiding: https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

[ Voor 15% gewijzigd door RobbieB op 15-07-2020 18:30 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Meer mensen die geen tv hebben in regio amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
RobbieB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:25:
Nou, vandaag is T-mobile langs geweest voor de installatie (Den Haag Segbroek) en het internet + TV werkt..

Het enige nadeel is dat mijn hele Unifi setup naar de gallemiezen is en ik nu waarschijnlijk vanaf 0 alles opnieuw in moet gaan stellen... USG had 192.168.1.1 als IP, maar die gebruikt de modem van t-mobile ook.. aangezien ik behoorlijk wat zaken als static IP in had gesteld, interfereerde dat lekker.. en ik kan het IP adres van de Zyxel niet aanpassen..

Vanavond maar eens aan de slag met deze handleiding: https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b
Heb je het nieuwe TV platform? Want het nieuwe TV plaform schijnt niet meer te werken met aparte VLAN's, dus de informatie in jouw link is mogelijk verouderd. Zie ook: pinda powerrr in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Heb zelf geen TV, dus kan je niet veel wijzer maken dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
awenger schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:04:
[...]

Heb je het nieuwe TV platform? Want het nieuwe TV plaform schijnt niet meer te werken met aparte VLAN's, dus de informatie in jouw link is mogelijk verouderd. Zie ook: pinda powerrr in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Heb zelf geen TV, dus kan je niet veel wijzer maken dan dit.
Goeie vraag, heb een Entone TV Box met TV Anywhere, geen idee of dat het nieuwe platform is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:58:
Deze kabel heb ik ook besteld en werkt prima, ik denk dat het verschil in de isolatie/bescherming van de kabel zit. De connector is hetzelfde als die op de SC/SC van 3mm.
Okay thanks! Weet jij trouwens of SC/PC en SC/UPC hetzelfde zijn? Ik zie ze door elkaar gebruikt worden, maar geen (duidelijke) verschillen zoals met SC/APC.
ANdrode schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:17:
[...]

De core van een single mode fiber is heel erg dun (0,008-0,009mm volgens wikipedia).

De millimeter verschil zal dus niet om de core van de kabel, waarin het licht heen en weer reflecteert, gaan :)
Ah, slim om het zo te beredeneren. Daar had ik niet aan gedacht. Zal dus om wat extra isolatie gaan. Blijft me verbazen, de hoeveelheid data dat door zo'n belachelijk klein draadje kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ling
  • Laatst online: 17-09 13:01
RobbieB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:25:

Ik heb sinds een maand of twee in dezelfde wijk ook glas van t-mobile. Het IP van het Zyxel modem aan de LAN kant kan je gewoon aanpassen. De IP adressen die ik aan de WAN kant zie zijn 10.66.x.x en een real IP adres. Ik heb alleen internet over glas.

Hier kan je het LAN IP aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1JBZ0f-M3xsH2AH7pbuMQKieCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WJ1kj9mzUVleEfUs4uJXB9l.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Ling op 15-07-2020 21:58 . Reden: Extra zin ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sOid schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Okay thanks! Weet jij trouwens of SC/PC en SC/UPC hetzelfde zijn? Ik zie ze door elkaar gebruikt worden, maar geen (duidelijke) verschillen zoals met SC/APC.

[...]

Ah, slim om het zo te beredeneren. Daar had ik niet aan gedacht. Zal dus om wat extra isolatie gaan. Blijft me verbazen, de hoeveelheid data dat door zo'n belachelijk klein draadje kan gaan :)
PC en UPC is voor jou hetzelfde. UPC is iets beter.

https://www.blackbox.nl/n...-and-apc-fibre-connectors

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 15-07-2020 21:59 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Victory!

Na een hoop geklooi waarbij ik mijn RPi-controller volledig heb moeten herinstalleren, de USG, 2 switches en een AP heb moeten resetten, alles opnieuw moeten adopten, provisionen en instellen, is het me gelukt om het werkend te krijgen zonder de Zylex modem.

De handleiding van Bjarn was goud en de snelheid mag er wezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wG92hLxBYNDxq8dAtTZn9YofUdc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rd9zid5X5S0Ah22QeHtr8V2w.png?f=user_large

Enige dat nu nog niet werkt is de TV (mogelijk toch het nieuwe platform) dus daar gaan we morgen maar even verder naar kijken. Voorlopig werkt de TV Anywhere app op de AppleTV prima.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 15-07-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 21:54
Vraagje,
Ik lees overal dat het niet mogelijk zou moeten zijn om bij gebruik van glasvezel VOIP te behouden.
Ik heb net via een kleine omweg mijn SIP gegevens bemachtigd (klantnummer+password) en deze ingevoerd in een Fritzbox 5490 (directe fiber) en ik heb zowel internet als telefonie werkend. Dit zelfs terwijl mijn nummer officieel nog op porteren/in aanvraag staat in mijn t-mobile overzicht.
Is dit tegenwoordig vrij gegeven, of heb ik net een gelukje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
donnie1992 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 01:20:
Vraagje,
Ik lees overal dat het niet mogelijk zou moeten zijn om bij gebruik van glasvezel VOIP te behouden.
Volgens mij is dat klinkklare onzin. Het zou misschien kunnen dat een VoIP-enabled modem/router niet goed omgaat met VoIP van client devices, maar dat staat los van de verbinding zelf. (Een eigen router kan dan soelaas bieden.)

Zelf gebruik ik hier VoIP van CheapConnect voor de zaak en SipDiscount privé. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-09 15:40
donnie1992 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 01:20:
Vraagje,
Ik heb net via een kleine omweg mijn SIP gegevens bemachtigd (klantnummer+password) en deze ingevoerd in een Fritzbox 5490 (directe fiber) en ik heb zowel internet als telefonie werkend. Dit zelfs terwijl mijn nummer officieel nog op porteren/in aanvraag staat in mijn t-mobile overzicht.
Is dit tegenwoordig vrij gegeven, of heb ik net een gelukje gehad?
Mogelijk dat de betreffende router het niet ondersteund, maar een eigen router lost dit probleem op. Gebruik zelf ook SIP, wil niets anders :)

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Voor de duidelijkheid ik bedoel de vaste telefonie van t-mobile zelf, geen externe SIP provider.
@NielsFL @Charlie_Root

[ Voor 12% gewijzigd door donnie1992 op 16-07-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donnie1992 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:16:
Voor de duidelijkheid ik bedoel de vaste telefonie van t-mobile zelf, geen externe SIP provider.
@NielsFL @Charlie_Root
In dat geval heb je wellicht nu geluk gehad, maar het zit er toch wel aan te komen. De verplichting voor providers om consumenten in staat te stellen eigen apparatuur te gebruiken komt er echt wel aan. KPN is al omgegaan en biedt die mogelijkheid sinds een paar maanden en geeft alle instellingen (ook de SIP gegevens) die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:42:
[...]

In dat geval heb je wellicht nu geluk gehad, maar het zit er toch wel aan te komen. De verplichting voor providers om consumenten in staat te stellen eigen apparatuur te gebruiken komt er echt wel aan. KPN is al omgegaan en biedt die mogelijkheid sinds een paar maanden en geeft alle instellingen (ook de SIP gegevens) die je nodig hebt.
Mij hoor je iig niet klagen. Hoef nu niks aan mijn setup te veranderen.
Kan nu gewoon mijn Fritzfon c5's blijven gebruiken. Anders had ik een andere DECT basis station moeten aanschaffen of een hele andere telefoon setup moeten nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door donnie1992 op 16-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
Ik heb de glasvezel nu direct aangesloten op mijn bestaande switch, omdat deze al een SFP poort heeft en alles werkt prima. Nu heb ik al wat posts doorgelezen over de VLAN instellingen die nodig zijn, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of ik nu mijn PVID ook goed ingesteld heb voor de poorten op de switch. Ik gebruik nu nog wel gewoon de T-Mobile router, omdat ik nu nog even vaste telefonie van T-Mobile gebruik.

Wat ik het belangrijkste vind is dat het IPTV en overige verkeer goed gescheiden zijn, zou iemand willen checken of dit de optimale instellingen zijn? Voor de duidelijkheid heb ik een schema gemaakt van het netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBlDAQSl8WEdNGtN0sIRkZYbAzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Eu7JTXT530OPRcU9rKEoERD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
TwiSteD1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:12:
Ik heb de glasvezel nu direct aangesloten op mijn bestaande switch, omdat deze al een SFP poort heeft en alles werkt prima. Nu heb ik al wat posts doorgelezen over de VLAN instellingen die nodig zijn, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of ik nu mijn PVID ook goed ingesteld heb voor de poorten op de switch. Ik gebruik nu nog wel gewoon de T-Mobile router, omdat ik nu nog even vaste telefonie van T-Mobile gebruik.

Wat ik het belangrijkste vind is dat het IPTV en overige verkeer goed gescheiden zijn, zou iemand willen checken of dit de optimale instellingen zijn? Voor de duidelijkheid heb ik een schema gemaakt van het netwerk.

[Afbeelding]
Bij het uitzoeken hoe ik de vaste telefonie werkend kreeg op een externe modem, wordt eigenlijk alleen gesproken over de VLAN's 300 en 640. Volgens mij kun je dit ook aanhouden in je setup. Wat ik ervan heb begrepen is dat VOIP en internet gaat over VLAN 300 en IPTV 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
@Barre73
@Soundwork
@awenger

Nou goed nieuws ook tmobile glasvezel internet 100/100 en tv in werking hier.
Met mijn bestaande KPN FTU en zonder tussenkomst van de monteur.

Om 14:00 zou de monteur langskomen.
Zoals hier al werd gezegd zou in de ochtend het signaal wegvallen en kon ik zelf de modem e.d. aansluiten.
Dit ook gedaan om 11:01 viel het KPN signaal weg.
modem aangesloten en gelijk weer internet connectie via tmobile, daarna de TV werktte ook gelijk.
Tmobile gebeld en laten verifieren alles zag er goed uit aan hun kant, en de monteur gelijk afgezegd.

Erg blij dat ik de FTU kan laten hangen aangezien deze in de woonkamer binnenkomt en nu niet opvalt, wit kastje op een witte muur. en geen glas kabels in het zicht van de kids ;).

Nu afwachten op nieuwe TV interactief en dan eigen modem er weer tussen.
Al is de volgende stap denk ik TV abbonement opzeggen en dan naar internet only.

O en pro tip : het menu van de zyxel die ik totaal over het hoofd zag waar de advanced opties zitten ;). (Darkreader plugin voor darkmode stond ook nog aan |:( )
Nadat ik die had gevonden werd het wat makkelijker :D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulxC9fJnipY4bs_g8lJs2L4ZwBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8Ou0nUJ05yTl2NduL6MJq66.png?f=fotoalbum_large

Speedtest:(via wifi)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HfbNFImWXGjMURaqe1hYZ-A7fE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wUbVNOkE3IsamrblKUjTBKtC.png?f=user_large

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Phyt_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:52:
Tmobile gebeld en laten verifieren alles zag er goed uit aan hun kant, en de monteur gelijk afgezegd.
Hoe reageerden ze met het afzeggen? Want ik krijg nog wel eens een bericht waarom ik de monteur nog niet langs heb laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyt_
Dimiz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Hoe reageerden ze met het afzeggen? Want ik krijg nog wel eens een bericht waarom ik de monteur nog niet langs heb laten komen.
Wel wilde de tmobile medewerker een standaard verhaal beginnen over monteur altijd langskomt bij glasvezel etc. Heb hierbij gelijk aangegeven dat het mij niet om het geld gaat maar dat ik die man(of vrouw) niet langs wilde hebben meer zonde tijd van een ieder. Toen verbond hij mij door naar Guidion.

Het afzeggen bij guidion was geen probleem de mevrouw was vriendelijk en snapte het.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Al een paar dagen dat het internet hier uitvalt. Mijn eigen router meldt dan dat de DHCP server van mijn ISP [Tmobile uitaard] Niet werkt. Ik zit regio Amsterdam in de range: 85.14x.xxx.xx

Zijn er meer die dat hebben ervaren?

Gisteren toen het lang duurde en ik bezig was mijn Shield te configgen wat uiteraard een crime is als je i-net er uit ligt en je denkt dat jezelf het probleem bent.. 8)

Gebeld met Tmobile en het voorgelegd en uitgelegd dat ik een mediaconverter met daarachter mijn eigen router heb hangen. Uiteraard zeggen ze dat ze niets kunnen doen en dat ik maar eerst de router van hun moet aansluiten zodat ze op afstand mee kunnen kijken. Dat is dus gewoon een beetje flauw aangezien ik aangaf wat mijn router aangaf: De DHCP server van uw ISP werkt niet!

Dan maar afgekapt en gewoon de vraag gesteld of hen bekend was of zij een DHCP server probleem hadden

Geen ja of geen nee gehoord, alleen maar dat kan ik niet zien meneer. Nah, vraag het eens aan de tweede lijn, derde lijn of aan iemand die het wel weet. Het antwoord kunnen jullie natuurlijk wel raden.

Ben er toen maar mee gekapt en rustig gewacht na wat reboots, standaard settings, router opnieuw configgen etc...*zucht*

Als het werkt, dan doet alles het prima, geen klachten. Maar bewaar je als je een probleem hebt en wat simpele info vraagt.

Maar goed. De vraag was herkennen anderen in regio Amsterdam [1068] het probleem dat de laatste paar dagen regelmatig de DHCP server wegvalt van T-Mobile?

Had er net weer een minuut of 15 last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:42:
[...]

De handleiding om die gegevens te achterhalen staat gewoon op de T-Mobile community ;)

Weet niet of ik de link hier mag plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Phoolie op 16-07-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Ik wil mijn Zyxel router gaan vervangen voor een USG, via deze handleiding, alleen wil ik dan 1 van de SFP poorten gebruiken, zodat ik de Media Converter niet nodig heb.

In de Media Converter zit geen SFP module, dus die zal ik dan zelf nog moeten kopen. Alleen welke kan ik daar dan voor gebruiken? Is de onderstaande goed?
pricewatch: Ubiquiti UF-SM-1G-S (2pack)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:23
NoahAmber schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:55:
Al een paar dagen dat het internet hier uitvalt. Mijn eigen router meldt dan dat de DHCP server van mijn ISP [Tmobile uitaard] Niet werkt. Ik zit regio Amsterdam in de range: 85.14x.xxx.xx

Zijn er meer die dat hebben ervaren?

Gisteren toen het lang duurde en ik bezig was mijn Shield te configgen wat uiteraard een crime is als je i-net er uit ligt en je denkt dat jezelf het probleem bent.. 8)

Gebeld met Tmobile en het voorgelegd en uitgelegd dat ik een mediaconverter met daarachter mijn eigen router heb hangen. Uiteraard zeggen ze dat ze niets kunnen doen en dat ik maar eerst de router van hun moet aansluiten zodat ze op afstand mee kunnen kijken. Dat is dus gewoon een beetje flauw aangezien ik aangaf wat mijn router aangaf: De DHCP server van uw ISP werkt niet!

Dan maar afgekapt en gewoon de vraag gesteld of hen bekend was of zij een DHCP server probleem hadden

Geen ja of geen nee gehoord, alleen maar dat kan ik niet zien meneer. Nah, vraag het eens aan de tweede lijn, derde lijn of aan iemand die het wel weet. Het antwoord kunnen jullie natuurlijk wel raden.

Ben er toen maar mee gekapt en rustig gewacht na wat reboots, standaard settings, router opnieuw configgen etc...*zucht*

Als het werkt, dan doet alles het prima, geen klachten. Maar bewaar je als je een probleem hebt en wat simpele info vraagt.

Maar goed. De vraag was herkennen anderen in regio Amsterdam [1068] het probleem dat de laatste paar dagen regelmatig de DHCP server wegvalt van T-Mobile?

Had er net weer een minuut of 15 last van
Hier in Hilversum ook 15 minuten downtime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Heb je op het nieuwe TV platform van T-Mobile, Dolby Digital geluid met de televisiekastjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyt_
Dimiz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Nou te vroeg gejuicht, ik werd gebeld door tmobile dat de monteur langs moest komen alsnog.
Want dat moet bij glasvezel, om te te zorgen dat alles in orde is. Anders niks konden garanderen etc.
Ik denk dat ze vooral bang zijn dat men of ik in de geval zelf met glas en de sfp aan de gang zijn gegaan. Maar leg dat maar aan een callmedewerker uit...
Dus krijg een mail met een mogelijkheid om nieuwe afspraak met monteur te maken.

Ik twijfel om dit te doen eerlijk gezegd aangezien alles werkt en remote was t signaal 100% dus zie geen reden dat die langs moet komen.
En ik ben bang dat die dadelijk die lelijke ftu wil plaatsen met kabels los over de muur.
Iemand nog tips wat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Phyt_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Nou te vroeg gejuicht, ik werd gebeld door tmobile dat de monteur langs moest komen alsnog.
Want dat moet bij glasvezel, om te te zorgen dat alles in orde is. Anders niks konden garanderen etc.
Ik denk dat ze vooral bang zijn dat men of ik in de geval zelf met glas en de sfp aan de gang zijn gegaan. Maar leg dat maar aan een callmedewerker uit...
Dus krijg een mail met een mogelijkheid om nieuwe afspraak met monteur te maken.

Ik twijfel om dit te doen eerlijk gezegd aangezien alles werkt en remote was t signaal 100% dus zie geen reden dat die langs moet komen.
En ik ben bang dat die dadelijk die lelijke ftu wil plaatsen met kabels los over de muur.
Iemand nog tips wat te doen?
Ze willen de KPN NTU vervangen. Het werkt op zich wel, maar ik vermoed dat ze voorbereid willen zijn op de plaatsing van hun eigen apparatuur in de PoP. Dus ik vrees dat er geen ontkomen aan de mediaconverter is.

Wat je daarachter doet met een eigen router zal ze meestal worst zijn.

(edited: FTU--> NTU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
TwiSteD1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:12:

[Afbeelding]
Ik gebruik eigenlijk dezelfde opzet en werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
@Phyt_ Je kunt hem laten langskomen en het laten installeren, als hij dan weg is schuif je de KPN NT er weer op. Dan hebben zij de garantie dat het goed is geïnstalleerd en als er dan problemen zijn kun je het zelf weer teruglaatsen.

@sanderdw Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Soms hè, dan is techniek niet te snappen...

Voor de sporthal beheer ik het internetgebeuren. Lag er al een tijdje uit. Al drie keer een poging gedaan er leven in te krijgen. Denk aan alles uit en weer aan, harde reset modem, mediaconverter dipswitches omzetten (Stonden op 3&4, gewisseld met 1&6), hele handel wel drie/vier keer herhaald, jullie kennen het riedeltje wel Elke keer niks...

Monteur ingepland voor woensdagmiddag, ik was al vroeg aanwezig. Voor de "lol" nog maar een keertje bovenstaande handelingen uitgevoerd. En tadaaa! Alles werkte weer :S }:|

Heb de Guidion monteur maar afgebeld. Kreeg ik alsnog een SMS dat de monteur er om 18:45u zou zijn (afspraak was tussen 16-18) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Die ftu van mij was nog ongebruikt en heb ik dus gewoon aangesloten op de mediaconverter.

Ik heb hun verzoeken genegeerd en tot op heden eigenlijk niets meer gehoord, deze verzoeken waren vorige week ergens voor het laatst. Ergens nog wel bang dat ze op een gegeven moment controle gaan doen en zoiets hebben van nou die lijn gooien we even dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souris schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Ze willen de KPN FTU vervangen. Het werkt op zich wel, maar ik vermoed dat ze voorbereid willen zijn op de plaatsing van hun eigen apparatuur in de PoP. Dus ik vrees dat er geen ontkomen aan de mediaconverter is.

Wat je daarachter doet met een eigen router zal ze meestal worst zijn.
De FTU is de grondplaat en die wordt niet vervangen, zeker niet door T-Mobile.
De NTU is het deel waar jullie over praten..

@Phyt_ Dat wat TwiSteD1 zegt hierboven. Jij hebt het geluk dat je een nieuwe FTU hebt waar de T-Mobile monteur niet veel mee hoeft te klooien. Patchcover erop, kabeltje eraan naar de mediaconverter en klaar.
Dat is voor jou dus weer heel makkelijk terug te draaien.

Maar ik denk niet dat die monteur dat gaat doen. Op het hoogtepunt van de coronatijd heb ik hier meerdere Tweakers gezien met precies hetzelfde: Nog een KPN Mediaconverter op de FTU geklikt zitten en geen T-Mobile monteur want die wilde niet komen. Wel wilden ze via videobellen helpen en overal kon de KPN mediaconverter gewoon blijven zitten. Het werkt gewoon dus laat die monteur dat checken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:03:
[...]

@Phyt_ Dat wat TwiSteD1 zegt hierboven. Jij hebt het geluk dat je een nieuwe FTU hebt waar de T-Mobile monteur niet veel mee hoeft te klooien. Patchcover erop, kabeltje eraan naar de mediaconverter en klaar.

Maar ik denk niet dat die monteur dat gaat doen. Op het hoogtepunt van de coronatijd heb ik hier meerdere Tweakers gezien met precies hetzelfde: Nog een KPN Mediaconverter op de FTU geklikt zitten en geen T-Mobile monteur want die wilde niet komen. Wel wilden ze via videobellen helpen en overal kon de KPN mediaconverter gewoon blijven zitten. Het werkt gewoon dus laat die monteur dat checken en klaar.
Ja ik denk dat ik voor deze optie ga maar inplannen en als hij het omzet.
Zodra die in de auto zit, weer alles terugzetten zoals nu.
Laat wel weten hoe het is afgelopen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Barre73 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Je hebt uiteraard helemaal gelijk, de termen worden hier vaak door elkaar gebruikt.

Dit wil nog wel eens verschillen. Toen ik zelf overging naar T-Mobile had ik nog een Genexis NTU. Deze is inderdaad vervangen door een patch cover met een fiber naar de Draytek (door mij vervangen door UniFi spul).

Bij familie van me zat een KPN NTU (WBA-gebied). Deze heb ik gewoon aangesloten en de boel werkte. De monteur heeft vervolgens de mediaconverter gewoon op de KPN NTU geschroefd. Het kan ook zijn dat hij de KPN NTU heeft vervangen door een patch cover, daar wil ik vanaf zijn. Maar de media converter moest erop. Dit was toch ook echt in coronatijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L33n
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 20:31
Zelf overweeg ik de overstap te maken naar T-mobile, nu zit ik nog bij XS4ALL+compleet.
Mijn zoon wil graag naar de 1000/1000 ipv de 100/100 nu.
Heb in het verleden overstap KPN=> XS4ALL gemaakt en kreeg toen een identieke NTU. Er moest en zou toen ook een monteur komen, op de ochtend van de overdracht had ik van beide een signaal en beide systemen functioneerden op de NTU. Die beste man kwam dus voor niks.

Nu maak ik dus uit dit topic op dat ik dus een andere NTU krijg die hetzelfde doet als die van KPN, maar ik moet en zal de media convertor met monteur moeten slikken als ik overstap. Maar op het moment dat ik overga op T-mobile hoef ik in feite alleen de Fritz-box om te zetten?

Maar naast de NTU, waar moet ik nog meer rekening houden bij een overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
L33n schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:31:
Zelf overweeg ik de overstap te maken naar T-mobile, nu zit ik nog bij XS4ALL+compleet.
Mijn zoon wil graag naar de 1000/1000 ipv de 100/100 nu.
Heb in het verleden overstap KPN=> XS4ALL gemaakt en kreeg toen een identieke NTU. Er moest en zou toen ook een monteur komen, op de ochtend van de overdracht had ik van beide een signaal en beide systemen functioneerden op de NTU. Die beste man kwam dus voor niks.

Nu maak ik dus uit dit topic op dat ik dus een andere NTU krijg die hetzelfde doet als die van KPN, maar ik moet en zal de media convertor met monteur moeten slikken als ik overstap. Maar op het moment dat ik overga op T-mobile hoef ik in feite alleen de Fritz-box om te zetten?

Maar naast de NTU, waar moet ik nog meer rekening houden bij een overstap?
Een NTU is niets meer dan een media converter (zet glas om naar ethernet en v.v.)
Je krijgt dan ook geen andere NTU. Je houdt dezelfde of je krijgt een patch cover en een losse media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
En het is weer zover. Internet ligt weer eens op zijn gat. Zowel in Amersfoort als in Eindhoven. WTF nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
In Amsterdam is het down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Laatst online: 20-09 12:26
Freedom internet doet ook raar. NPO plat, AT5 doet het niet. Op 4G ook niet. Raar allemaal. Tweakers doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50
Is veel breder dan t-mobile wat er nu gebeurd

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsert
  • Laatst online: 07-12-2022
Cloudflare schijnt op dit moment major issues to hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caracca
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06-2024
Assen ook.
Op pihole heb ik normaal de DNS ingesteld met Cloudflare, als Ik dit ping is dit > 100 ms. (met redelijk wat time outs)
Omgezet naar google (8.8.8.8) ping is <10 ms. geen problemen. Vraag me af of het weer een routing issue is.

[ Voor 6% gewijzigd door Caracca op 17-07-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
OpenNIC dns is ook raar bezig. 4G veel package lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
1nsert schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:21:
Cloudflare schijnt op dit moment major issues to hebben
Volgens deze site lijkt alles (nog) te werken bij cloudflare: zijn er inderdaad problemen: https://www.cloudflarestatus.com/

edit:
Status pagina is inmiddels bijgewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door 2_05 op 17-07-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Laatst online: 20-09 12:26
Zelfs op 8.8.8.8 werkt NPO Start niet meer. AT5 ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Cloudfare wordt heel veel gebruikt. Aangezien die nu down is lijkt t alsof t halve internet plat ligt...
Google down zou een vergelijkbare ‘experience’ opleveren

En als je na de laatste storingen cloudfare als dns heb ipv t-mobile’s eigen servers.. ben je dus ook down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
DJSmiley schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:26:
Cloudfare wordt heel veel gebruikt. Aangezien die nu down is lijkt t alsof t halve internet plat ligt...
Google down zou een vergelijkbare ‘experience’ opleveren

En als je na de laatste storingen cloudfare als dns heb ipv t-mobile’s eigen servers.. ben je dus ook down
Geld ook voor de sites die Cloudflare diensten gebruiken heb ik het idee...
Pagina: 1 ... 92 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie