Nog niet dermate scherp gecontroleerd, maar ik zag in mijn ping geen groot verschil. Bij het pingen blijft dat gemiddeld onder de 10 ms (meestal rond 7 á 8 ms). Met of zonder timeouts. Ping naar google en tweakers.
Mijn vermoeden is dat er een fysieke link met problemen is waar het verkeer aan de hand van (src_ip, dest_ip) gebalanceerd wordt over de paden.
offtopic:
Poorten heb ik uitgesloten, puur dest ip is het niet omdat sommige gebruikers naar hetzelfde link geen loss zien.
Ik heb het vermoeden dat het soms omswitched per IP. Het ene IP heeft geen loss en het andere wel, maar ik heb dat ook zien switchen leek het. Nu moet ik daar meer in testen (ik ben ook nog aan het werk). Dus neem dat een beetje met een korreltje zout nog. Ik denk dat je vermoeden nog wel eens zou kunnen kloppen. Als ik klaar ben eens een paar traces doen om te kijken wat daar uit komt.
Voor dat DTAG debacle heb ik dit niet eerder zo ervaren vziw. Ik vermoed dat er met die switch van toen iets in de routering zit wat niet teruggezet is of blijft hangen oid. Kan uiteraard toeval zijn ook. Het is giswerk.
Zouden dit twee losse issues kunnen zijn?
De impact hiervan is in ieder geval echt minimaal. Dit is niet mooi in mijn grafieken maar heeft geen functionele impact.
2 losse issues, misschien. Maar ik betwijfel het een beetje. Misschien net een IP wissel en of een andere routering wat samen ging met de factory reset (na ook contact met de service desk). Het grappige was dat de service desk niet in de Draytek kon, dus toendertijd zelf de reset gedaan (ik kon er zelf wel in). Toen ook meer berichten gezien van packetloss toevallig, dus dat viel ook wel samen. De verbinding werkte wel gewoon verder.
Dezelfde symptomen als toen ook zo ongeveer. Het lijkt nu wat meer te 'dansen' op die link dan voorheen. Dus het lijkt hetzelfde probleem, maar het kan natuurlijk net een andere switch of lijn zijn waar het optreed.
Ik heb wel een tijdje 'last' met conference calls dat ik af en toe even niets hoor en of ik niet door kom. Daarna loopt het weer. Kan ook aan het netwerk van mijn werk liggen (andere vpn). Soms wat irritant, maar overleefbaar. Aangezien ik dit langere tijd heb kan ik dit niet linken aan de packetloss. Het lijkt er niet erger door te zijn.
Heb jij soms ook, als je de Draytek reset, dat het een tijd duurt voordat hij terug een IP adres en link heeft?
[
Voor 5% gewijzigd door
The Wrecker op 23-06-2020 16:09
]