Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
zacht schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Thnx, momenteel zit er geen aansluiting, althans heb ik geen glasvezel-abonnement. Enkel zo'n dubbele oranje kastje waar een oranje kabel naar toe loopt.
Dat laatste wat je zegt klopt (je hebt geen abonnement op glasvezel) ;)
De glasvezel aansluiting heb je dus al wel : je hebt een uFTU zitten, waarop de Guidion monteur het glavezelkabeltje in oprolt in 1 van de oranje dummy kappen (de linker meestal)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Nicap schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:55:
Hier inmiddels bijna 3 weken zonder internet> :(

Niet perse een tmobile probleem maar toch.

Er waren werkzaamheden bij een brug en daar hebben ze blijkbaar een bosje glasvezel geraakt. Een stuk of 15 on ons hofje van 20 woningen zonder verbinding. Niet iedereen dus. Er waren een paar huishoudens die geen problemen hadden. En uiteraard de ziggo klanten.

Vorige week donderdag zat er wat voortgang in. Bij een aantal deed het internet het weer. Bij de personen die erst geen problemen hadden hadden het nu wel. Die heden geen internet meer.

Ik als tmobile klant heb helemaal niks nog. Het lampje dat de glasvezel ok is brand nu wel weer groen.

Ze kunnen ook niet bij het modem komen, dus een monteur wordt ingepland. Morgen belt guidion als het goed is voor een afspraak.

Best lastig zolang zonder verbinding. Uiteraard krijgen we elke keer een onbeperkt bundel, maar die is toch stukken minder stabiel dan glasvezel.

Heb wel getwijfeld en nog steeds om over te stappen naar ziggo. Duurt me veel te lang allemaal.
Dus technisch gezien is het geen probleem van T-Mobile, maar waarschijnlijk van KPN (Reggefiber).

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:44
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Dat laatste wat je zegt klopt (je hebt geen abonnement op glasvezel) ;)
De glasvezel aansluiting heb je dus al wel : je hebt een uFTU zitten, waarop de Guidion monteur het glavezelkabeltje in oprolt in 1 van de oranje dummy kappen (de linker meestal)
Jij hebt dan weer ongelijk betreft het laatste, het is opgerold in de rechter :P

Maar bedankt voor de verheldering, dat wordt dus een monteur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
zacht schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Jij hebt dan weer ongelijk betreft het laatste, het is opgerold in de rechter :P

Maar bedankt voor de verheldering, dat wordt dus een monteur.
Nee, ik bedoel de Guidion monteur rolt de gele glasvezelkabel uit het pakket van T-Mobile op in de dummy kap van de UFTU.

• sesmar
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Na ongeveer 7 jaar Tweak te hebben gehad de overstap wagen naar Tmobile. Scheelt op jaarbasis toch weer een paar euro icm met mijn unlimited abonnement.

De nieuwe verbinding is 3 weken geleden al aangevraagd en de aanvraag loopt nu nog steeds. ~7 jaar geleden overgestapt van Vodafone Thuis (de voorganger) die overstap was een ramp, slecht gecommuniceerd en een aantal dagen zonder verbinding gezeten.

Ik ben bang dat dit nu weer gaat gebeuren, Tmobile heeft met Tweak geen overstapservice, dus alles moest handmatig worden opgezegd opzich helemaal geen probleem.

Met Tweak een afspraak gemaakt zodat Tmobile de verbinding kan overnemen, hierdoor overlappen de contracten voor een paar dagen maar kom ik in ieder geval zonder downtime te zitten.

De geplande installatiedatum was 20 juni, dat was dus zaterdag, zojuist maar Tmobile gebeld om te vragen wanneer ik een afapraak met de Guidion monteur kan maken.

Tot mijn verbazing krijg ik het advies om de lopende Tmobile aanvraag te annuleren omdat er in de wijkkast (Leeuwarden) niet genoeg aansluitingen zijn. Ook hebben ze geen idee wanneer dit probleem wordt opgelost want alles wordt door KPN beheerd.

Hopen dat dit deze week nog kan worden opgelost, en anders maar hopen dat Tweak de opzegging kan annuleren.
Erg jammer dat dit nog steeds zo slecht is geregeld!

• Dimiz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-06 12:20
Maar aan het eind dus niet gebruik gemaakt van de monteur? Wel voor betaald?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
sesmar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:37:
Na ongeveer 7 jaar Tweak te hebben gehad de overstap wagen naar Tmobile. Scheelt op jaarbasis toch weer een paar euro icm met mijn unlimited abonnement.

De nieuwe verbinding is 3 weken geleden al aangevraagd en de aanvraag loopt nu nog steeds. ~7 jaar geleden overgestapt van Vodafone Thuis (de voorganger) die overstap was een ramp, slecht gecommuniceerd en een aantal dagen zonder verbinding gezeten.

Ik ben bang dat dit nu weer gaat gebeuren, Tmobile heeft met Tweak geen overstapservice, dus alles moest handmatig worden opgezegd opzich helemaal geen probleem.

Met Tweak een afspraak gemaakt zodat Tmobile de verbinding kan overnemen, hierdoor overlappen de contracten voor een paar dagen maar kom ik in ieder geval zonder downtime te zitten.

De geplande installatiedatum was 20 juni, dat was dus zaterdag, zojuist maar Tmobile gebeld om te vragen wanneer ik een afapraak met de Guidion monteur kan maken.

Tot mijn verbazing krijg ik het advies om de lopende Tmobile aanvraag te annuleren omdat er in de wijkkast (Leeuwarden) niet genoeg aansluitingen zijn. Ook hebben ze geen idee wanneer dit probleem wordt opgelost want alles wordt door KPN beheerd.

Hopen dat dit deze week nog kan worden opgelost, en anders maar hopen dat Tweak de opzegging kan annuleren.
Erg jammer dat dit nog steeds zo slecht is geregeld!
Dit is al meerdere malen in het topic ter sprake gekomen...
Wat voor snelheid kan je aanvragen volgens hun website bij jouw postcode? 100 of 1000 Mbps?
Bij ODF (1000 Mbps) breidt T-Mobile niets meer uit als het gaat om de poorten. Ze laten alle Glasoperator switches in de PoP's voor wat het is. Hele slechte zaak.

• sesmar
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Dit is al meerdere malen in het topic ter sprake gekomen...
Wat voor snelheid kan je aanvragen volgens hun website bij jouw postcode? 100 of 1000 Mbps?
Bij ODF (1000 Mbps) breidt T-Mobile niets meer uit als het gaat om de poorten. Ze laten alle Glasoperator switches in de PoP's voor wat het is. Hele slechte zaak.
ODF 1000 Mbit, dus mag ik er nu van uit gaan dat de overstap niet gaat lukken?
De meneer aan de telefoon had het over een "embargo datum" dat morgen plaatsvindt.
Geen idee wat dat inhoudt, dezelfde persoon gaf me als advies om een week te wachten en vervolgens weer te bellen.

Hele rare gang van zaken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
sesmar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:50:
[...]

ODF 1000 Mbit, dus mag ik er nu van uit gaan dat de overstap niet gaat lukken?
De meneer aan de telefoon had het over een "embargo datum" dat morgen plaatsvindt.
Geen idee wat dat inhoudt, dezelfde persoon gaf me als advies om een week te wachten en vervolgens weer te bellen.

Hele rare gang van zaken..
Nee, ik denk dat T-Mobile niets meer wordt voor jou.

Ik heb even post eerder uit dit topic voor je opgezocht van Barre73:
Barre73 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:45:
[...]

Klopt allemaal. Beschikbare netwerkpoorten gaat over actieve apparatuur dus dat kan nooit van KPN Netwerk NL zijn. T-Mobile 1000 Mbit is via hun eigen apparatuur en het gaat duidelijk te hard voor ze. Er moeten poorten op hun eigen switches worden bij geplaatst. Dat probleem hoor ik overal in Nederland, al een paar maanden.
En ook steeds dat die fijne klantenservice van ze de schuld aan KPN geeft. Die hebben hier niks mee te maken. Waar T-Mobile via KPN-WBA zou leveren zou het wel kunnen. Maar KPN WBA heeft het een stuk beter voor elkaar met de poorten. Als het aantal beschikbare poorten onder een bepaald minimum komt, wordt meteen de aannemer aangestuurd om een nieuwe kaart met poorten bij te plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hier een soortgelijk verhaal. Ja T-Mobile Thuis is voor glasvezel de goedkoopste, maar enige vorm van service moet je niet verwachten.

Voormalig Vodafone klant hier met een 20/20 abonnement voor 23,50 / maand (inflatieverhoging die ze niet communiceren even vergeten).

2 weken terug ging mijn modem stuk. Er ging geen enkel lampje meer branden. 3 niet nagekomen monteur afspraken, talloze telefoontjes en een monteur aan de telefoon die op afstand toezegde een modem te laten sturen, terwijl T-Mobile en Guidion bij hoog en laag beweerden dat een modem versturen niet kon.

Het is dat ik na dag 1 zo snugger was om een andere stroomadapter te pakken en toen bleek dat mijn huidige stroomadapter stuk was }:|

Dus nu is het wachten op een modem, afwachten of dat het nieuwe type is met een mediaconverter of de Draytek... Ik las op het forum dat je die media converter niet zelf mag installeren omdat je dan moet rommelen met glasvezeldraad...

En ja, ik wil officiële apparatuur. Iets wat 24/7 in huis aanstaat ergens in een muffe meterkast moet het juiste voltage krijgen. Want mijn adapter geeft dat niet.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:14
Motrax schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:45:
Hier een soortgelijk verhaal. Ja T-Mobile Thuis is voor glasvezel de goedkoopste, maar enige vorm van service moet je niet verwachten.

Voormalig Vodafone klant hier met een 20/20 abonnement voor 23,50 / maand (inflatieverhoging die ze niet communiceren even vergeten).

2 weken terug ging mijn modem stuk. Er ging geen enkel lampje meer branden. 3 niet nagekomen monteur afspraken, talloze telefoontjes en een monteur aan de telefoon die op afstand toezegde een modem te laten sturen, terwijl T-Mobile en Guidion bij hoog en laag beweerden dat een modem versturen niet kon.

Het is dat ik na dag 1 zo snugger was om een andere stroomadapter te pakken en toen bleek dat mijn huidige stroomadapter stuk was }:|

Dus nu is het wachten op een modem, afwachten of dat het nieuwe type is met een mediaconverter of de Draytek... Ik las op het forum dat je die media converter niet zelf mag installeren omdat je dan moet rommelen met glasvezeldraad...

En ja, ik wil officiële apparatuur. Iets wat 24/7 in huis aanstaat ergens in een muffe meterkast moet het juiste voltage krijgen. Want mijn adapter geeft dat niet.
Dit grapje heb ik vorig jaar ook gehad, alleen was het een pop probleem, patching stuk oid, dit heeft toen 3 weken geduurd wegens drukte. Alle stappen moesten eerst netjes doorlopen worden. Ik moet zeggen, ze geven je een gratis prepaid kaart, even ophalen bij de tm winkel, en daarna onbeperkt 4G voor een week ofzo, moest paar x opnieuw aanvragen dus dat doen ze netjes. Maar snel zijn ze niet, ze laten je 3 weken wachten. Over week of 4 naar KPN.

• Soundwork
  • Nu online
Vinzz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Dit grapje heb ik vorig jaar ook gehad, alleen was het een pop probleem, patching stuk oid, dit heeft toen 3 weken geduurd wegens drukte. Alle stappen moesten eerst netjes doorlopen worden. Ik moet zeggen, ze geven je een gratis prepaid kaart, even ophalen bij de tm winkel, en daarna onbeperkt 4G voor een week ofzo, moest paar x opnieuw aanvragen dus dat doen ze netjes. Maar snel zijn ze niet, ze laten je 3 weken wachten. Over week of 4 naar KPN.
Over een week loopt mijn contract af. Zit erover te dubben om de overstap naar KPN te maken, omdat ik nu packet loss op mijn verbinding heb wat T-Mobile niet lijkt te kunnen oplossen. De vraag is of ik bij KPN beter af ben. Ze zijn duurder dan T-Mobile maar of je dan ook meteen een betere verbinding krijgt...

• Vinzz
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Over een week loopt mijn contract af. Zit erover te dubben om de overstap naar KPN te maken, omdat ik nu packet loss op mijn verbinding heb wat T-Mobile niet lijkt te kunnen oplossen. De vraag is of ik bij KPN beter af ben. Ze zijn duurder dan T-Mobile maar of je dan ook meteen een betere verbinding krijgt...
Eerlijk gezegd denk ik dat wel, ook het TV platform is daar een stuk volwassener.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10:17
Motrax schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:45:

2 weken terug ging mijn modem stuk. Er ging geen enkel lampje meer branden. 3 niet nagekomen monteur afspraken, talloze telefoontjes en een monteur aan de telefoon die op afstand toezegde een modem te laten sturen, terwijl T-Mobile en Guidion bij hoog en laag beweerden dat een modem
versturen niet kon.

Mijn ervaring is router type A voor router type A, dus waarschijnlijk ook type B voor type B etc.

Ik heb zelf eerder een media converter met een Asus router gebruikt, momenteel gebruik ik de Edgerouter 6P; daar kan - naast de eigen SFP modules ook die van de Draytek of FS in gebruikt worden, in geval van een andere module is ook een andere glasvezel noodzakelijk.

• Soundwork
  • Nu online
Vinzz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat wel, ook het TV platform is daar een stuk volwassener.
Mijn internet lag er zojuist 2 keer kort uit.... Ik geloof niet zo in toeval..... :|

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-07 10:04
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Mijn internet lag er zojuist 2 keer kort uit.... Ik geloof niet zo in toeval..... :|
Hier ook 2x korte onderbreking

• Low-Tech
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03-07 11:35
Same, 3 onderbrekingen vandaag. Het wordt onbruikbaar op deze manier.

Fractal Design Node 304, ASRock B85M-ITX, Intel Core i5 4670, MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB, Corsair Hydro H80i, Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:31
yep hier ook weer 2 onderbrekingen in zeer korte tijd.

Regio Amersfoort. gebeurd nu wel erg vaak.

• Vinzz
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Sorry ik had even de router uitgezet.. :+

• Soundwork
  • Nu online
Vinzz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Sorry ik had even de router uitgezet.. :+
Ahhh, was jij dat .... zat je ook eind oktober vorig jaar aan de knoppen? >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
Soundwork schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Ahhh, was jij dat .... zat je ook eind oktober vorig jaar aan de knoppen? >:)
Toen struikelde ik over een bos lan kabels, nog weken last van mijn enkel gehad en ik kon al die stekkers er weer aan gaan krimpen.

lol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:04
Stiekem was het gewoon een boos mannetje van de KPN in een wijkcentrale die even wat T-Mobile klantjes moest pesten :+.

Mobiel heeft T-Mobile het zo goed voor elkaar, jammer dat ze dat met vast niet doen. Overal KPN de schuld van geven maar in de tussentijd niks zelf regelen. T-Mobile zou prima in ODF gebied wat kunnen uitbreiden (kost teveel?) of in GPON* gebied ook eindelijk eens z'n diensten kunnen aanbieden, maar ze willen zelf gewoon niet blijkbaar. Het moet inderdaad zo goedkoop mogelijk.

*T-Mobile is niet de enige: andere providers bieden ook geen diensten aan op GPON. Dus T-Mobile is hierin niet uniek, maar voor een grote concurrent wel slordig dat ze niks regelen.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:52
Vinzz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Gelukkig is dat bij KPN totaal anders, daar mocht ik in 2014 een maand wachten voordat er een graafploeg kwam om een vezel te vervangen, en een jong gezin enkele deuren verderop moest eerder dit jaar (nog voor de corona tijd) 2 1/2 week wachten voordat een KPN monteur naar de POP ging om de boel om te patchen dit wegens gebrek aan een storingsmonteur die in de POP mocht komen.

Een andere buur moest een paar dagen langer wachten op de oplevering van T-Mobile omdat de monteur van KPN (die de patch moest verwijderen) enkele dagen later was ingepland. Klaarblijkelijk mocht Guidion o.i.d. die zelf niet direct verwijderen - alleen zelf patchen op spul van T-Mobile.

Gelukkig gaat bij KPN dus alles stukken beter dan bij T-Mobile #kuch (not really). Bij KPN zit je bij het patchen of een storing op je verbinding gewoon doodleuk zonder internet waar je bij T-Mobile nog inderdaad een gratis een tijdelijke simkaart krijgt voor data.

Enige voordelen bij KPN die ik mij nog kan bedenken zijn;
- Wi-Fi Hotspots + Fon Hotspots
- Nagenoeg altijd de volgende werkdag (inclusief zaterdagen) per koerier een vervangende modem.
- 24/7 klantenservice - niet dat storingen daarmee opgelost zijn.
- Betere omgeving qua televisie.
- Soms net even een iets betere latency naar bepaalde sites.

Maar je betaalt er dan natuurlijk ook aardig extra voor in tegenstelling tot T-Mobile - indien je in ODF gebied zit.

• Vinzz
krakendmodem schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:39:
Stiekem was het gewoon een boos mannetje van de KPN in een wijkcentrale die even wat T-Mobile klantjes moest pesten :+.
En ik stap nog wel over volgende maand :(

Je hebt gelijk denk ik, ik heb al 2 jaar het gevoel dat ze de boel niet heel top managen daar. KPN is duurder, maar technisch is het wel beter. Dat trucje met routering over Duitsland vond ik ook echt niet grappig.

@DarkForce We gaan het zien, gevoelsmatig na 2 jaar ervaring is T-Mobile voor mij net een trede lager qua kwaliteit.

[Voor 10% gewijzigd door Vinzz op 23-06-2020 08:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-07 23:48
DarkForce schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:56:
[...]

Gelukkig is dat bij KPN totaal anders, daar mocht ik in 2014 een maand wachten voordat er een graafploeg kwam om een vezel te vervangen, en een jong gezin enkele deuren verderop moest eerder dit jaar (nog voor de corona tijd) 2 1/2 week wachten voordat een KPN monteur naar de POP ging om de boel om te patchen dit wegens gebrek aan een storingsmonteur die in de POP mocht komen.

Een andere buur moest een paar dagen langer wachten op de oplevering van T-Mobile omdat de monteur van KPN (die de patch moest verwijderen) enkele dagen later was ingepland. Klaarblijkelijk mocht Guidion o.i.d. die zelf niet direct verwijderen - alleen zelf patchen op spul van T-Mobile.

Gelukkig gaat bij KPN dus alles stukken beter dan bij T-Mobile #kuch (not really). Bij KPN zit je bij het patchen of een storing op je verbinding gewoon doodleuk zonder internet waar je bij T-Mobile nog inderdaad een gratis een tijdelijke simkaart krijgt voor data.

- Nagenoeg altijd de volgende werkdag (inclusief zaterdagen) per koerier een vervangende modem.

Maar je betaalt er dan natuurlijk ook aardig extra voor in tegenstelling tot T-Mobile - indien je in ODF gebied zit.
Die Fon Hotspots kan binnenkort ook van dit lijstje af:
https://www.kpn.com/inter...s/gratis-wifi-met-fon.htm
DarkForce schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:56:
[...]

Bij te late levering kan KPN ook gewoon een noodpakket sturen hoor. Gebeurt vaak genoeg. Simkaart, mifirouter, en als je TV nodig hebt ook nog een Digitenne box.
Bij storing zetten ze normaal direct 50GB op je mobiele abonnement (als je een KPN abonnement hebt uiteraard) en dat kunnen ze nog meerdere keren doen.

• Joao
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:08
FYI, momenteel opnieuw problemen met packet loss.
https://community.t-mobil...6/index7.html#post1560793

Dit is al de 5de keer dit jaar waar de verbinding voor 1-2 weken constant packet loss ervaart...

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 03-07 01:16
Dag allemaal. Ik heb problemen met de wifi snelheid bij mij boven en op zolder. Heb een zyxel t50 met een 100/100 glasvezel verbinding. Het kanaal staat op automatisch en dat werk perfect beneden. Haal dan 95/95. Boven echter zak ik in naar 3/0.4 niet werkbaar. Als ik het kanaal verander word het boven beter zeg 10/5. Maar dan zakt het beneden ook in naar 30/25.

Nu zit ik te denken aan iets van een accespoint. Maar welke is niet te duur en werkt goed met de zyxel t50? Ik heb niet veel verstand van wifi instellen dus liefst eentje die je erg makkelijk zelf kan instellen. Wat zouden jullie aanraden?

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:25
Poeh ik cringe hem echt heel hard dat T-mobile het verschil tussen 100 Mbit/s en 100 MB niet eens weet? Waarom zou je een internetsnelheid 100 MB geven als naam? En dan negeer ik nog het feit dat MB en Mb(it) een factor 8 verschillen..

Anyways, ik heb 500 Mbit/s en wilde kijken of ik terug kon naar 200 Mbit/s. Nu biedt T-mobile alleen maar tot 100 Mbit/s aan? Hebben ze bandbreedte tekort gekregen ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:03
vangoghnl schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:20:
Dag allemaal. Ik heb problemen met de wifi snelheid bij mij boven en op zolder. Heb een zyxel t50 met een 100/100 glasvezel verbinding. Het kanaal staat op automatisch en dat werk perfect beneden. Haal dan 95/95. Boven echter zak ik in naar 3/0.4 niet werkbaar. Als ik het kanaal verander word het boven beter zeg 10/5. Maar dan zakt het beneden ook in naar 30/25.

Nu zit ik te denken aan iets van een accespoint. Maar welke is niet te duur en werkt goed met de zyxel t50? Ik heb niet veel verstand van wifi instellen dus liefst eentje die je erg makkelijk zelf kan instellen. Wat zouden jullie aanraden?
Het kanaal op automatisch laten staan en T-Mobile bellen, ze hebben blijkbaar een Wifi-Service waarbij je een gratis versterker krijgt wanneer je onder de 10 Mbit uitkomt. https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-service

Ik zit nu nog bij KPN en kreeg daar gratis 2 Wifi extenders en die werken uitstekend. Bij T-Mobile thuis gebruiken ze een extender van Fritz, dus die zal ook wel goed zijn.

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 03-07 01:16
TwiSteD1 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Het kanaal op automatisch laten staan en T-Mobile bellen, ze hebben blijkbaar een Wifi-Service waarbij je een gratis versterker krijgt wanneer je onder de 10 Mbit uitkomt. https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-service

Ik zit nu nog bij KPN en kreeg daar gratis 2 Wifi extenders en die werken uitstekend. Bij T-Mobile thuis gebruiken ze een extender van Fritz, dus die zal ook wel goed zijn.
Top bedankt! Heb dit gedaan en krijg idd een gratis wifi versterker ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
Santee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:36:
Anyways, ik heb 500 Mbit/s en wilde kijken of ik terug kon naar 200 Mbit/s. Nu biedt T-mobile alleen maar tot 100 Mbit/s aan? Hebben ze bandbreedte tekort gekregen ofzo?
Dat is al een paar keer aan bod gekomen in dit topic.
Als je wat terugbladert, kan je lezen dat dit is gedaan vanwege de kosten die KPN Wholesale rekent aan T-Mobile voor 200 en 500 Mbps. Deze vind T-Mobile te hoog, dus nemen ze deze snelheden niet meer af.

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:51
Ook ik ga na ontzettend veel jaren bij XS4ALL te hebben gezeten overstappen naar T-Mobile.
De prijs van xs4all is vanaf 1 juli 47 euro voor 50/50Mbit/s glasvezel dus hoofdreden is kosten. Tweede reden is meer bandbreedte krijgen.

Bij T-Mobile worden de maandkosten 35 euro (korting vanwege mobiel abonnement) voor 1000/1000Mbit/s glasvezel. Hopelijk is goedkoop geen duurkoop.

Iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is (en Guidion kon me dat ook nog niet goed uitleggen) is wat de monteur precies komt doen.
Ik neem aan dat ik een zyxel modem krijg. Momenteel zit er dus al een NT1 kastje waar het glas op binnen komt (in de woonkamer). Met een UTP kabel gaat dat vervolgens naar het XS4ALL modem (die in meterkast hangt).
Zal dus de monteur enkel de modem vervangen en kan het NT1 kastje en de UTP kabel blijven liggen?
Of moet het glas direct in de modem en moet er dus een nieuwe glaskabel van de woonkamer naar de meterkast, of moet het modem dan ook in de woonkamer?

Hier 2 foto's van het NT1 kastje (in de woonkamer dus).
https://i.imgur.com/qB0FW68.jpg
https://i.imgur.com/eonEFji.png

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
PuckStar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:49:
Ook ik ga na ontzettend veel jaren bij XS4ALL te hebben gezeten overstappen naar T-Mobile.
De prijs van xs4all is vanaf 1 juli 47 euro voor 50/50Mbit/s glasvezel dus hoofdreden is kosten. Tweede reden is meer bandbreedte krijgen.

Bij T-Mobile worden de maandkosten 35 euro (korting vanwege mobiel abonnement) voor 1000/1000Mbit/s glasvezel. Hopelijk is goedkoop geen duurkoop.

Iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is (en Guidion kon me dat ook nog niet goed uitleggen) is wat de monteur precies komt doen.
Ik neem aan dat ik een zyxel modem krijg. Momenteel zit er dus al een NT1 kastje waar het glas op binnen komt (in de woonkamer). Met een UTP kabel gaat dat vervolgens naar het XS4ALL modem (die in meterkast hangt).
Zal dus de monteur enkel de modem vervangen en kan het NT1 kastje en de UTP kabel blijven liggen?
Of moet het glas direct in de modem en moet er dus een nieuwe glaskabel van de woonkamer naar de meterkast, of moet het modem dan ook in de woonkamer?

Hier 2 foto's van het NT1 kastje (in de woonkamer dus).
https://i.imgur.com/qB0FW68.jpg
https://i.imgur.com/eonEFji.png
De Guidion monteur vervangt de KPN NT door een Mediaconverter (de blindkap van de FTU, de witte kap gaat hij daarvoor gebruiken om de vezel in op te rollen die naar de mediaconverter gaat). Dan wordt de Fritzbox vervangen door de Zyxel. Deze wordt met UTP kabel aangesloten op de media converter.

• PuckStar
Soundwork schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:53:
[...]

De Guidion monteur vervangt de KPN NT door een Mediaconverter (de blindkap van de FTU, de witte kap) gaat hij daarvoor gebruiken om de vezel in op te rollen die naar de mediaconverter gaat. Dan wordt de Fritzbox vervangen door de Zyxel. Deze wordt met UTP kabel aangesloten aan de media converter.
Grappig want de dame bij Guidion zei dus dat NT1 gewoon blijft zoals het is en alleen het modem wordt vervangen. Maar goed om te weten wat jij zegt en bedankt voor je snelle reactie!

Er hoeven dus geen nieuwe kabels bij en de glasvezel aansluiting kan in de woonkamer blijven en het modem kan in de meterkast blijven.
Ik neem overigens geen televisie af. Enkel internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
PuckStar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Grappig want de dame bij Guidion zei dus dat NT1 gewoon blijft zoals het is en alleen het modem wordt vervangen. Maar goed om te weten wat jij zegt en bedankt voor je snelle reactie!

Er hoeven dus geen nieuwe kabels bij en de glasvezel aansluiting kan in de woonkamer blijven en het modem kan in de meterkast blijven.
Ik neem overigens geen televisie af. Enkel internet.
Daar onstaat vaak de verwarring, want het "modem" wordt 9 van de 10 keer de NT / Mediaconverter mee bedoeld.....
Misschien dat de monteur de NT kan laten zitten, gewoon even testen of de NT1 werkt i.c.m. de Zyxel. Scheelt je toch weer een los blokje....

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 15:20
Ik heb sinds enkele maanden T-Mobile via glasvezel, de speedtest snelheden zijn prima.

Maar toch heb ik het idee dat internet trager is dan voorheen met Ziggo, met name voor de eerste reactie en tijdens gamen (ps4).
Herkent iemand dit of enig idee wat het kan zijn?

Test en gebruik beide via wifi.

[Voor 6% gewijzigd door Bender op 23-06-2020 14:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:34

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Sinds ik m’n eigen modem (USG) ben gaan gebruiken met daarvoor een Glas naar UTP media converter is mijn verbinding super stabiel en snel. Hiervoor had ik een Draytek en dit was echt drama.

Strak 980/980 Mbit/s

Meer mensen die deze ervaring delen?

• Joao
NeHoX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:40:
Sinds ik m’n eigen modem (USG) ben gaan gebruiken met daarvoor een Glas naar UTP media converter is mijn verbinding super stabiel en snel. Hiervoor had ik een Draytek en dit was echt drama.

Strak 980/980 Mbit/s

Yes, same here. Met een ASUS modem direct UTP is mijn download/upload ook rond de 950mbit.
Er spelen andere issues op dit moment maar mijn internet snelheid is al sinds aansluiting optimaal.

• The Wrecker
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-07 17:11

The Wrecker

Networking Rulez

ANdrode schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:06:
Heeft iemand anders vandaag ook last van packet-loss? Ik merk dat ik bij één tcp verbinding een lagere snelheid haal (394 mbit down/750 up in linux met BBR, 300 down/180 up in macos) als ik test met iperf.
Hier in ZH (Dordrecht), heb ik sinds gisteren een wisselende Packetloss op een UDP verbinding naar Amsterdam Colocatie.
Soms 0%, maar over het algemeen tussen de 3% tot 8%. Uitschieters naar 21%. Normaal zit dit op 0%.
RTT zit op 7.5 ms waarbij dit voorheen op 6.5 ms zat. RTTd wisselt ook tussen 0.2 tot 0.8 ms.

Ook een simpele ping naar tweakers.net resulteert soms in timeouts.
Erg irritant.

Ik heb dit eerder gehad en na contact met de klantenservice het Draytek modem een Factory reset gegeven. Een gewone herstart werkte niet, maar op dat moment loste de Factory reset toen het probleem op.

Gisteren de factory reset gedaan, maar vandaag zijn de problemen nog steeds aanwezig.

Het lijkt er op dat het ene ip beter functioneert dan het andere en ik verdenk de routing bij T-mobile ergens.

Snelheden niet gecheckt. Ik zou 100/100 moeten hebben.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
The Wrecker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Hier in ZH (Dordrecht), heb ik sinds gisteren een wisselende Packetloss op een UDP verbinding naar Amsterdam Colocatie.
Soms 0%, maar over het algemeen tussen de 3% tot 8%. Uitschieters naar 21%. Normaal zit dit op 0%.
RTT zit op 7.5 ms waarbij dit voorheen op 6.5 ms zat. RTTd wisselt ook tussen 0.2 tot 0.8 ms.
Merk jij ook het verschil tussen IP's?
Zie je dan dat de ping voor het IP met loss een lagere RTT heeft dan het IP zonder loss?

Mijn vermoeden is dat er een fysieke link met problemen is waar het verkeer aan de hand van (src_ip, dest_ip) gebalanceerd wordt over de paden.
offtopic:
Poorten heb ik uitgesloten, puur dest ip is het niet omdat sommige gebruikers naar hetzelfde link geen loss zien.
Ik heb dit eerder gehad en na contact met de klantenservice het Draytek modem een Factory reset gegeven. Een gewone herstart werkte niet, maar op dat moment loste de Factory reset toen het probleem op.

Gisteren de factory reset gedaan, maar vandaag zijn de problemen nog steeds aanwezig.

Het lijkt er op dat het ene ip beter functioneert dan het andere en ik verdenk de routing bij T-mobile ergens.

Snelheden niet gecheckt. Ik zou 100/100 moeten hebben.
Zouden dit twee losse issues kunnen zijn?

De impact hiervan is in ieder geval echt minimaal. Dit is niet mooi in mijn grafieken maar heeft geen functionele impact.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

ANdrode schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:21:

Merk jij ook het verschil tussen IP's?
Zie je dan dat de ping voor het IP met loss een lagere RTT heeft dan het IP zonder loss?
Nog niet dermate scherp gecontroleerd, maar ik zag in mijn ping geen groot verschil. Bij het pingen blijft dat gemiddeld onder de 10 ms (meestal rond 7 á 8 ms). Met of zonder timeouts. Ping naar google en tweakers.
Mijn vermoeden is dat er een fysieke link met problemen is waar het verkeer aan de hand van (src_ip, dest_ip) gebalanceerd wordt over de paden.
offtopic:
Poorten heb ik uitgesloten, puur dest ip is het niet omdat sommige gebruikers naar hetzelfde link geen loss zien.
Ik heb het vermoeden dat het soms omswitched per IP. Het ene IP heeft geen loss en het andere wel, maar ik heb dat ook zien switchen leek het. Nu moet ik daar meer in testen (ik ben ook nog aan het werk). Dus neem dat een beetje met een korreltje zout nog. Ik denk dat je vermoeden nog wel eens zou kunnen kloppen. Als ik klaar ben eens een paar traces doen om te kijken wat daar uit komt.

Voor dat DTAG debacle heb ik dit niet eerder zo ervaren vziw. Ik vermoed dat er met die switch van toen iets in de routering zit wat niet teruggezet is of blijft hangen oid. Kan uiteraard toeval zijn ook. Het is giswerk.
Zouden dit twee losse issues kunnen zijn?

De impact hiervan is in ieder geval echt minimaal. Dit is niet mooi in mijn grafieken maar heeft geen functionele impact.
2 losse issues, misschien. Maar ik betwijfel het een beetje. Misschien net een IP wissel en of een andere routering wat samen ging met de factory reset (na ook contact met de service desk). Het grappige was dat de service desk niet in de Draytek kon, dus toendertijd zelf de reset gedaan (ik kon er zelf wel in). Toen ook meer berichten gezien van packetloss toevallig, dus dat viel ook wel samen. De verbinding werkte wel gewoon verder.

Dezelfde symptomen als toen ook zo ongeveer. Het lijkt nu wat meer te 'dansen' op die link dan voorheen. Dus het lijkt hetzelfde probleem, maar het kan natuurlijk net een andere switch of lijn zijn waar het optreed.

Ik heb wel een tijdje 'last' met conference calls dat ik af en toe even niets hoor en of ik niet door kom. Daarna loopt het weer. Kan ook aan het netwerk van mijn werk liggen (andere vpn). Soms wat irritant, maar overleefbaar. Aangezien ik dit langere tijd heb kan ik dit niet linken aan de packetloss. Het lijkt er niet erger door te zijn.

Heb jij soms ook, als je de Draytek reset, dat het een tijd duurt voordat hij terug een IP adres en link heeft?

[Voor 5% gewijzigd door The Wrecker op 23-06-2020 16:09]

• ANdrode
  • Niet online
The Wrecker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:03:
[...]
Nog niet dermate scherp gecontroleerd, maar ik zag in mijn ping geen groot verschil. Bij het pingen blijft dat gemiddeld onder de 10 ms (meestal rond 7 á 8 ms). Met of zonder timeouts. Ping naar google en tweakers.
Ik zie echt een heel subtiel verschil tussen de twee gevallen.
Voor dat DTAG debacle heb ik dit niet eerder zo ervaren vziw. Ik vermoed dat er met die switch van toen iets in de routering zit wat niet teruggezet is of blijft hangen oid. Kan uiteraard toeval zijn ook. Het is giswerk.
[...]

2 losse issues, misschien. Maar ik betwijfel het een beetje. Misschien net een IP wissel en of een andere routering wat samen ging met de factory reset (na ook contact met de service desk). Het grappige was dat de service desk niet in de Draytek kon, dus toendertijd zelf de reset gedaan.

Dezelfde symptomen als toen ook zo ongeveer. Het lijkt nu wat meer te 'dansen' op die link dan voorheen. Dus het lijkt hetzelfde probleem, maar het kan natuurlijk net een andere switch of lijn zijn waar het optreed.

Ik heb wel een tijdje 'last' met conference calls dat ik af en toe even niets hoor en of ik niet door kom. Daarna loopt het weer. Kan ook aan het netwerk van mijn werk liggen (andere vpn). Soms wat irritant, maar overleefbaar. Aangezien ik dit langere tijd heb kan ik dit niet linken aan de packetloss. Het lijkt er niet erger door te zijn.
De reden dat ik denk dat het twee losse issues zijn is dat ik vanaf het terugdraaien van de DTAG routing tot zondagavond (?) totaal geen issues had die door T-Mobile komen. Wel issues met de F5 VPN van werk maar dat ligt aan die VPN :X

Ik zie ook geen reden waarbij het probleem in de last mile zit waarbij het ene ip wél loss heeft en het andere niet. Alleen je verward zulke issues zo makkelijk.

• NeHoX

NeHoX

Ik denk persoonlijk dat een boel problemen zich lijkt te concentreren bij één of meerdere modems. Ook voor @The Wrecker die nog een Draytek heeft.

• ANdrode
  • Niet online
NeHoX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:30:
Ik denk persoonlijk dat een boel problemen zich lijkt te concentreren bij één of meerdere modems. Ook voor @The Wrecker die nog een Draytek heeft.
Voor een deel van de problemen wel. Echter niet voor alles. Ik gebruik eigen hardware. Kan het platform wel even wisselen vanavond maar ik voorzie geen verandering.

[Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 23-06-2020 16:33]

• awenger
NeHoX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:30:
Ik gebruik ook eigen hardware en had tot zondag ook geen problemen. Dit moet in het netwerk bij T-Mobile zitten....

• NeHoX

NeHoX

85.144.3x.xxx in Postcodegebied 3328

Hier dus geen problemen. Misschien een volle glaspop uplink? Maar je zou zeggen dat ze dat monitoren.

• Soundwork
  • Nu online
De packetloss problemen staan los van de modem problematieken.
Ik gebruik sinds aansluiting mijn eigen router en pas na de DTAG aanpassing heb ik packet loss problemen naar een aantal servers zoals ook Tweakers.net en de VOIP verbinding naar mijn werkgever.

Speedtesten zijn in orde, daar meet je maximale snelheid. Maar wat heb ik aan 950 Mbit met packet loss? Vooral bij realtime streaming zoals VOIP, beeldbellen, gamen e.d. heb je er dus niets aan.

• Joao
Soundwork schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:06:
De packetloss problemen staan los van de modem problematieken.
Ik gebruik sinds aansluiting mijn eigen router en pas na de DTAG aanpassing heb ik packet loss problemen naar een aantal servers zoals ook Tweakers.net en de VOIP verbinding naar mijn werkgever.

Speedtesten zijn in orde, daar meet je maximale snelheid. Maar wat heb ik aan 950 Mbit met packet loss? Vooral bij realtime streaming zoals VOIP, beeldbellen, gamen e.d. heb je er dus niets aan.
Voorbeeld:

Transip VPS

Tweakers.net

Weinig reactie vanuit T-Mobile community moderators.
Dit probleem is al een aantal keer dit jaar voorgekomen en is meestal na 1 week weer weg.

[Voor 12% gewijzigd door Joao op 23-06-2020 20:23]

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Snelheid zit wel ok inderdaad (100/100):

Ik heb eens een ping gedaan naar 1 van de colocatie dns-sen (transip).
Lokaal(PC bedraad) en vanuit mijn colocatie naast elkaar laten lopen.

Voor de zekerheid even het ip weggehaald, maar er is duidelijk iets niet goed.

Links op glas, rechts colo.

DNS staat niet lokaal, maar wel dichtbij (het is dus niet loopback wat ik aan het pingen was)

[Voor 6% gewijzigd door The Wrecker op 23-06-2020 21:01. Reden: kleine toevoeging ping van colo]

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:59

Pazo

Miauw?

Strak 980/980 Mbit/s

Same here. Heb het pas een maandje, maar regelmatig speedtests gedaan en meestal zit ik op 940/940 ongeveer. Asus router direct op NT kastje.

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Joao
The Wrecker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:59:
Snelheid zit wel ok inderdaad (100/100):
[Afbeelding]

Ik heb eens een ping gedaan naar 1 van de colocatie dns-sen (transip).
Lokaal(PC bedraad) en vanuit mijn colocatie naast elkaar laten lopen.

Voor de zekerheid even het ip weggehaald, maar er is duidelijk iets niet goed.

[Afbeelding]

Links op glas, rechts colo.

DNS staat niet lokaal, maar wel dichtbij (het is dus niet loopback wat ik aan het pingen was)
Zou je misschien dat in deze topic aub willen posten: https://community.t-mobil...ostid=1560654#post1560654
Misschien dat er eindelijk een oplossing komt als er meer mensen aangeven dat er een probleem is.
Thanks!

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Helsie
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Strak 980/980 Mbit/s

Ik ook. Ik heb sinds gisteren een TP-Link MC220L media converter in plaats van het brakke Draytek modem (dat sinds 2017!!! al geen software updates had gekregen). Als router gebruik ik een Asus RT-AX92U en het is alsof ik in de hemel ben beland. Waar mijn automatische speedtests vanaf mijn NAS eerst nogal schommelden, is het nu stabiel op 939Mbit/s, ik denk het maximum van mijn speedtest dienst (op laptop haal ik nog iets hoger). IP-TV komt nu ook via die Asus Router en daardoor heb ik ineens een 2e ethernet kabel over vanaf de meterkast naar de woonkamer, waardoor mijn NAS nu de meterkast in kan :-)

Voor de mensen die deze setup ook willen met dit type router (komend vanuit een andere setup):
  • Maak een screenshot of foto van je port forwards op je Draytek :-)
  • Zet de Draytek uit
  • Sluit de glasvezel aan op de media converter
  • Sluit de ethernetkabel van de media converter naar de router aan op de WAN-poort van de router
  • Voer een factory reset uit op de RT-AX92U
  • Doorloop de initiële configuratie wizard van de RT-AX92U voor de optie 'wireless router', kies voor DHCP (geen credentials van provider) en vink in het betreffende scherm ook de optie 'special requirements from ISP' aan.
  • Door die optie krijg je de keus uit allerlei providers. Kies daar voor manual/handmatig (onderaan de lijst).
  • Kies in de manual settings voor 'Internet VID' 300 en voor de LAN-poort waar je de IP-TV decoder aan hangt het VID '640'[/i]
  • Rond vervolgens de setup wizard af (inclusief eventuele naconfiguratie van gewenste netwerkadressen (bijvoorbeeld)[/li
  • Na deze stappen werkte alles meteen als een zonnetje
  • Mocht je een mesh netwerk willen opzetten, moet je de mesh AP ook factory resetten om deze opnieuw toe te voegen. Door de factory reset van de router unit is namelijk een eventuele voor deze actie bestaande de mesh verbinding verloren gegaan
Ik hoop dat bovenstaand stukje mensen helpt, ik heb de nodige hoofdbrekens gehad om het werkend te krijgen zonder die factory reset. :-)

PS. De stappen hierboven werken waarschijnlijk ook voor andere Asus routers, maar ik weet niet welke types. Minimaal de RT-AC87U en RT-AC88U hebben dezelfde opties, als het goed is.

[Voor 4% gewijzigd door Helsie op 24-06-2020 12:13. Reden: DHCP en RT-AC88U toegevoegd.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:40

Strak 980/980 Mbit/s

Ik heb de USG ook en nooit problemen gehad.
Raad ook iedereen aan om altijd een eigen router aan te sluiten waar je ook zit. Ik doe dit al toen ik bij Ziggo (eerst 2x Asus gehad) en daarna de USG voordat ik overstapte.

Bij elke provider heb je wel het probleem dat de geleverde router niet meer voldoet of in ergste geval als nieuwe klant je een oude router moet aansluiten. Providers gaan hoe graag we ook willen hier niet soepel mee om. Dan heb ik het nog niet eens over slechte wifi en security updates van de apparaten.
het is al jaren het zelfde liedje en het gaat echt niet komende jaren veranderen.

wil je goed en stabiel internet en zelf de touwtjes in handen houden ontkom je niet aan om je eigen netwerk apparatuur aan te schaffen.

• pjotrski71
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:00

Strak 980/980 Mbit/s

Morgen krijg ik de USG binnen en ga dan ook deze setup maken. Heb nu de TP-Link media converter en die hangt aan een Archer C7. Niet echt een top combi, haal meestal maar 650/600 Mbit/s bedraad.
Leuk projectje voor aankomend weekend, nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-07 09:43
pjotrski71 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Morgen krijg ik de USG binnen en ga dan ook deze setup maken. Heb nu de TP-Link media converter en die hangt aan een Archer C7. Niet echt een top combi, haal meestal maar 650/600 Mbit/s bedraad.
Nee niet echt. In de OP staat eigenlijk alles wat je nodig hebt.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Helsie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:49:
[...]

PS. De stappen hierboven werken waarschijnlijk ook voor andere Asus routers, maar ik weet niet welke types. Minimaal de RT-AC87U heeft dezelfde opties, als het goed is.
Correct, hier met een AC88U. Internettype wel op DHCP zetten, niet via PPPoE (zoals bij XS4ALL bijvoorbeeld). En dan VID 300 en VID 640 instellen; klaar!

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• NeHoX

NeHoX

pjotrski71 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Ik heb de Mediaconverter op m’n managed switch uit laten komen en daar de VLAN verdeling VLAN 640 naar het Tv kastje en VLAN 300 naar de WAN poort van de USG gedaan. Heb het zeg niet werkend gekregen om meerdere VLANs over de WAN naar LAN1 en LAN2 te krijgen.

Hoe ben je van plan het aan te sluiten? Heb je ook een managed switch?

• PuckStar
Ik schrik wel een beetje van de berichten over packet loss. Ik game zeer regelmatig (FPS).
Hopelijk lossen dit snel op.

Over 2 weken krijg ik T-Mobile Thuis en ik ga er vanuit dat ik het Zyxel modem krijg. Dat modem is neem ik aan wel goed genoeg en hoef ik niet te vervangen met USG ofzo?
Omdat ik hier allemaal berichten lees van mensen die hun eigen modems plaatsen.

• awenger
PuckStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:29:
Ik schrik wel een beetje van de berichten over packet loss. Ik game zeer regelmatig (FPS).

Over 2 weken krijg ik T-Mobile Thuis en ik ga er vanuit dat ik het Zyxel modem krijg. Dat modem is neem ik aan wel goed genoeg en hoef ik niet te vervangen met USG ofzo?
De packetloss problemen staan los van de modems.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
PuckStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:29:

Is een core issue, ik ben zelf KPN/Ziggo klant. Als ik jullie een advies mag geven; ga in beklag op het TMT forum want ik heb niet het gevoel dat het al onder de aandacht is bij TMT?

Ze gebruiken ook downdetector toch? Veel tweeten over issues zorgt daar ook voor een redflag.

[Voor 6% gewijzigd door wopper op 24-06-2020 11:48]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• PuckStar
awenger schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:33:
[...]

De packetloss problemen staan los van de modems.
Ja dat had ik hoor :). Ik noemde ook 2 verschillende dingen in mijn post. Maar was misschien niet zo duidelijk.

Dus:
1. Ik lees over packet losses -> Issue ligt bij T-Mobile en ik ben bezorgd dat ik er straks dus ook last van zal krijgen met het FPS gamen.
2. Ik lees hier dat mensen eigen modems plaatsen en daarmee een veel stabieler (en sneller?) internet krijgen. Daarvan vraag ik mij af of dat ook nog het geval is voor degenen die een Zyxel modem hebben gekregen.

• Joao
[quote]PuckStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Ja dat had ik hoor :). Ik noemde ook 2 verschillende dingen in mijn post. Maar was misschien niet zo duidelijk.

Dus:
1. Ik lees over packet losses -> Issue ligt bij T-Mobile en ik ben bezorgd dat ik er straks dus ook last van zal krijgen met het FPS gamen.
Heb je getest of jij ook dit probleem hebt? Er is vandaag ook weer weinig response in de T-Mobile community link mbt deze issue.
Mocht je het probleem ook ondervinden; zou je aub even willen posten? https://community.t-mobil...ostid=1560654#post1560654

• Joao
wopper schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Is een core issue, ik ben zelf KPN/Ziggo klant. Als ik jullie een advies mag geven; ga in beklag op het TMT forum want ik heb niet het gevoel dat het al onder de aandacht is bij TMT?
Al een tijdje ;-) https://community.t-mobil...ostid=1560654#post1560654

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-07 23:48
TwiSteD1 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Je kan ook gewoon die van KPN blijven gebruiken ;)

• PuckStar
Joao schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:15:
[quote]PuckStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Dus:

[...]

Heb je getest of jij ook dit probleem hebt? Er is vandaag ook weer weinig response in de T-Mobile community link mbt deze issue.
Mocht je het probleem ook ondervinden; zou je aub even willen posten? https://community.t-mobil...ostid=1560654#post1560654
Ik heb dus pas over 2 weken T-Mobile Thuis.
Ik ga wel nu al een pi3 met smokeping opzetten om te testen met mijn huidige xs4all provider. Dan kan ik straks vergelijken met TMT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Correct, hier met een AC88U. Internettype wel op DHCP zetten, niet via PPPoE (zoals bij XS4ALL bijvoorbeeld). En dan VID 300 en VID 640 instellen; klaar!
Thanks, heb mijn post aangepast met je DHCP toevoeging.

--
Edit: nog een toevoeging ter info: je gebruikt bij glasvezel geen modem, maar alleen een router. :-)

[Voor 14% gewijzigd door Helsie op 24-06-2020 12:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
En weer internet weg regio Amersfoort weer 2-3 minuten weg en daarna weer terug

[Voor 59% gewijzigd door sgouman op 24-06-2020 13:31]

• PuckStar
Als je wat meer info geeft hebben we er denk ik meer aan.
Bijvoorbeeld welke plaats? Werkte het daarna gelijk weer, of werkt het nog steeds niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tware
  • Laatst online: 03-07 15:05
sgouman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:24:
En weer internet weg regio Amersfoort weer 2-3 minuten weg en daarna weer terug
Kan ik bevestigen! Ik dacht dat het aan mijn router lag

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:18
Tware schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Kan ik bevestigen! Ik dacht dat het aan mijn router lag
Ik zit ook in Regio amersfoort, maar geen uitval (zie nog wel veel packetloss op de verbinding)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjotrski71
  • Laatst online: 18:00
NeHoX schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb de Mediaconverter op m’n managed switch uit laten komen en daar de VLAN verdeling VLAN 640 naar het Tv kastje en VLAN 300 naar de WAN poort van de USG gedaan. Heb het zeg niet werkend gekregen om meerdere VLANs over de WAN naar LAN1 en LAN2 te krijgen.

Hoe ben je van plan het aan te sluiten? Heb je ook een managed switch?
Ik gebruik het voor alleen internet (VLAN 300) dus dat is geen probleem. Kijk TV via Apple TV naar NLZIET en ZIGGO GO sport en Eurosport via Chromecast. Ik heb (nog) geen managed switches maar gewoon 2 domme netgears. Komt t.z.t wel een keer.
Dus GLAS --> MC --> USG --> SWITCH BG --> SWITCH 2e --> ENZ. zo ga ik het aansluiten. Verder hangen er op de BG en 2e verdieping 2 AP's van Ubiquiti.
Gaat vast goed komen, dit weekend even hobby bob spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18:39
wopper schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ze gebruiken ook downdetector toch? Veel tweeten over issues zorgt daar ook voor een redflag.
Correct. Ben zelf ook al enige tijd aan het testen hier, het lijkt te zitten in de AMX-IX koppeling 'ams-ix1.glasoperator.nl' (InterXion 5 datacenter). Verschillende mtr's laten daar packetloss zien naar het internet toe.

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

• Helsie
  • Niet online
PuckStar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Dus:
Ik heb daarstraks een half uur lang een ping -t naar 1.1.1.1 laten lopen en ik heb '0 packets lost'.

• Joao
Helsie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Ik heb daarstraks een half uur lang een ping -t naar 1.1.1.1 laten lopen en ik heb '0 packets lost'.
Klopt, sommige hosts werken prima en andere weer niet.
Als ik ping naar nu.nl heb ik 0 packet loss. Echter, naar transip / tweakers heb ik packet loss.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joao
incomer schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Ik zit ook in Regio amersfoort, maar geen uitval (zie nog wel veel packetloss op de verbinding)
Ik had even 20 seconden geen internet, daarna weer internet.

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:24
Hier gisteren (Veenendaal) hetzelfde gehad. Ineens vloog de videoverbinding van Teams bij mij en mijn vrouw eruit. Duidelijk een issue bij T-Mobile. Na een minuut ofzo deed alles het weer ongeveer, even later weer volledig.
Als ik op dit moment ping naar tweakers gaat het 95% goed, maar een enkele keer packet loss (5%).

[Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 24-06-2020 14:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
En weer in Amersfoort is niet te geloven. En erg vervelend.

• Tware
  • Laatst online: 03-07 15:05
sgouman schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:06:
En weer in Amersfoort is niet te geloven. En erg vervelend.
yep, ik overweeg weer te switchen 8)7

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:16
Nah dat was in 5 minuten over van KPN naar T-mobile, monteur kon snel naar z'n bier.
Nou maar hopen dat het blijft werken.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:34:

Nou maar hopen dat het blijft werken.
Vanwaar die hoop. Woon je soms in Amersfoort

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:16
NoahAmber schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:56:
[...]
Vanwaar die hoop. Woon je soms in Amersfoort
Dat niet, maar het blijft techniek :)

• Soundwork
  • Nu online
Tware schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:16:
[...]

yep, ik overweeg weer te switchen 8)7
Ik heb al besloten weg te gaan bij T-Mobile, de overstap aanvraag is al ingediend voor 10 augustus en de monteur is al gepland op die datum.

• Helsie
  • Niet online
Joao schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Klopt, sommige hosts werken prima en andere weer niet.
Als ik ping naar nu.nl heb ik 0 packet loss. Echter, naar transip / tweakers heb ik packet loss.
Kleine 15.000 pings naar tweakers.net (was vergeten dat ie liep), geen packet loss. Dus ik weet nog zo net niet of het in de kern van het netwerk zit...

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:26
The__Virus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:27:
Hier gisteren (Veenendaal) hetzelfde gehad. Ineens vloog de videoverbinding van Teams bij mij en mijn vrouw eruit. Duidelijk een issue bij T-Mobile. Na een minuut ofzo deed alles het weer ongeveer, even later weer volledig.
Als ik op dit moment ping naar tweakers gaat het 95% goed, maar een enkele keer packet loss (5%).
Nu ook bij mij lijkt het. Bij jou ook?
Ineens knalt hier net Rocket League eruit, 5 minuten geleden.

Edit: ook Veenendaal.

[Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 24-06-2020 20:34]

• NielsFL
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 15:43
De laatste paar dagen het probleem dat mijn verbinding af en toe een 10-20 seconden wegvalt. Het is zodanig kort en sporadisch dat het niet iedereen zou opvallen. (Youtube etc. buffert er wel overheen.)

Omdat het zo kort duurt heb ik ook nog niet kunnen achterhalen waar het hem in zit. Mogelijk komt het overeen met de packet loss die enkelen hier zien. Zal zelf ook eens een mtr laten lopen.

UPDATE: ah, ik zie de packet loss naar tweakers.net ook. Maar dat is ongerelateerd aan het wegvallen van mijn verbinding.

[Voor 13% gewijzigd door NielsFL op 24-06-2020 20:36]

• sgouman
en weer amersfoort. Laten we nu toch maar is gaan bellen.

• jongerenchaos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-07 14:40
Packetloss hier ook in Hilversum. Zelfs het complete IPTV signaal valt weg....

Overigens met eigen apparatuur...

[Voor 19% gewijzigd door jongerenchaos op 24-06-2020 20:39]

• awenger
Ja, hier ook weer even korte uitval rond 20:30. Binnen 20 seconden ook weer up, maar toch vervelend. Betreft Soest

Ik heb vanmiddag ook gebeld om te melden dat ik continu packet loss heb naar bepaalde hosts. Helaas wilde ze geen ticket aanmaken omdat ik de Zyxel niet in gebruik heb.........

[Voor 2% gewijzigd door awenger op 24-06-2020 20:39. Reden: Plaats toegevoegd]

• Ruben21
  • Laatst online: 01-07 22:24
jongerenchaos schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:38:
Packetloss hier ook in Hilversum. Zelfs het complete IPTV signaal valt weg....

Overigens met eigen apparatuur...
Dacht dat ik de enige was. Dit gebeurde ook al van de winter maar toen een hele lange tijd weg gebleven. Dit gezeik nu weer terug elke avond? (Ook Hilversum)

• Low-Tech
  • Laatst online: 03-07 11:35
Nu weer plat, Amersfoort

Fractal Design Node 304, ASRock B85M-ITX, Intel Core i5 4670, MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB, Corsair Hydro H80i, Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10

• sgouman
Hier ook. klantenservice gebeld en je raad het niet. Er is geen storing in Amersfoort. TV gaat hier ook plat. Van de klantenservice moest ik het modem resetten.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Hier in Barneveld net ook verbinding weg, denk circa 1 minuut voordat ik weer een site kon openen.
TV ging ook plat.

• Postmen
  • Laatst online: 03-07 12:45
Hier op de noord-Veluwe zojuist ook (rond 20.45). Enkele keren per dag verbinding weg. Kan pingen naar router en de eerste 2 hops daarna. Daarna houdt het dan op. Duurt ongeveer 30-60 seconden.

• ANdrode
  • Niet online
Charlie_Root schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Correct. Ben zelf ook al enige tijd aan het testen hier, het lijkt te zitten in de AMX-IX koppeling 'ams-ix1.glasoperator.nl' (InterXion 5 datacenter). Verschillende mtr's laten daar packetloss zien naar het internet toe.
Ongeveer de helft (300gbit) van de AMS-IX capaciteit van T-Mobile Thuis zit daar.

Het gekke is: Ik heb geen loss in smokeping als ik direct het AMS-IX ip van de t-mobile router ping...
Dus er speelt een link aggregation/MPLS/traffic engineering mee.

Hoe krijg jij daar responses van in MTR?
In reverse MTR zie ik die router nu wel. Vanaf een andere ISP (directe peer) niet.

[Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 24-06-2020 21:30]

• rensvanaarden
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-07 21:52
En toen was de verbinding ineens down in Tilburg! Meer mensen last?

• Helsie
  • Niet online
rensvanaarden schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:19:
En toen was de verbinding ineens down in Tilburg! Meer mensen last?
Yep, ik zit in Rijen, ook down. Komt écht op een slecht moment... :-(

Ik zie op twitter ook een melding uit Zuid-Limburg. Zal wel een landelijk iets zijn dus.

[Voor 15% gewijzigd door Helsie op 25-06-2020 00:27]

• Dafjedavid
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:08
Helsie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:22:
[...]

Yep, ik zit in Rijen, ook down. Komt écht op een slecht moment... :-(

Ik zie op twitter ook een melding uit Zuid-Limburg. Zal wel een landelijk iets zijn dus.
Idem: hier ook in Rijen.
Router gereboot en zelfs geen ip meer op de wan interface....

Who Needs Windows...

• KrijgDeMeuk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-06 18:52
Reeshof idem, geen internet. Eigen apparatuur.

• Helsie
  • Niet online
Ik heb een topic op de community aangemaakt, maar ja, geen idee hoe je ze 's nachts bereikt. Zouden ze eigenlijk wel nachtelijke operators hebben...

https://community.t-mobil...le-thuis-glasvezel-324414
Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True