[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.076 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:13
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:
[...]

klopt 6 jaar geleden zat ik bij kpn en nu 6 jaar bij t-mobile.
als ik op de site kijk of 1000mb beschikbaar is dan zegt die dat het wel mogelijk is en helpdesk zegt dat ook dat het kan.
maar ik krijg het niet omdat ik een bestaand klant ben.
hoe moeten ze dat beter uitleggen dan we hebben schijt aan bestaand klanten?
daarbij 2 mobieltjes en dat de wifi helemaal in kakt kan toch niet normaal zijn?
Je kan toch via de website zelf aanpassen naar 1000Mbit? Of niet...
Vind het inderdaad wel gek namelijk.

Dat de wifi inkakt kan allerlei externe factoren zijn, dat is het probleem. Het licht vrijwel nooit aan de hardware of de bedrade verbinding. Maar ik ken genoeg mensen die gewoon rondhoppen tussen leveranciers totdat het bij eentje opeens wel werkt. Is ook altijd een andere. Het is niet zo dat iedereen met problemen bij dezelfde leverancier uitkomt omdat die het echt heeft opgelost ofzo.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:
[...]

klopt 6 jaar geleden zat ik bij kpn en nu 6 jaar bij t-mobile.
als ik op de site kijk of 1000mb beschikbaar is dan zegt die dat het wel mogelijk is en helpdesk zegt dat ook dat het kan.
maar ik krijg het niet omdat ik een bestaand klant ben.
hoe moeten ze dat beter uitleggen dan we hebben schijt aan bestaand klanten?
daarbij 2 mobieltjes en dat de wifi helemaal in kakt kan toch niet normaal zijn?
Grote kans dat je nu een WBA aansluiting hebt, inmiddels hebben ze in de wijkkast eigen apparatuur gemaakt en zou je dus een ODF aansluiting kunnen krijgen. Ze wisselen echter niet van WBA naar ODF bij een bestaande aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
rens-br schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Grote kans dat je nu een WBA aansluiting hebt, inmiddels hebben ze in de wijkkast eigen apparatuur gemaakt en zou je dus een ODF aansluiting kunnen krijgen. Ze wisselen echter niet van WBA naar ODF bij een bestaande aansluiting.
dus moet ik eerst naar een ander provider en dan pas kan het of willen ze het helemaal niet gaan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:11:
dus moet ik eerst naar een ander provider en dan pas kan het of willen ze het helemaal niet gaan aanpassen?
Dat werkt inderdaad wel, wat ook kan is je huidige aansluiting opzeggen en een nieuwe aanvragen. Dit gaat echter waarschijnlijk niet naadloos in elkaar over en je krijgt dan dus te maken met downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
rens-br schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Dat werkt inderdaad wel, wat ook kan is je huidige aansluiting opzeggen en een nieuwe aanvragen. Dit gaat echter waarschijnlijk niet naadloos in elkaar over en je krijgt dan dus te maken met downtime.
dus is het toch een waardeloos oplossing dus kom ik uit op een waardeloos provider dat het zo moet?
of praat ik raar en is het normaal dat een provider zo omgaat met 6 jaar trouwe klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:19:
dus is het toch een waardeloos oplossing dus kom ik uit op een waardeloos provider dat het zo moet?
of praat ik raar en is het normaal dat een provider zo omgaat met 6 jaar trouwe klant?
Ik vind het ook erg raar dat ze daar geen andere oplossing voor hebben of bieden. Een WBA aansluiting kost T-mobile ook meer geld dan een ODF aansluiting, dus vind het heel vreemd dat ze het niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
rens-br schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Ik vind het ook erg raar dat ze daar geen andere oplossing voor hebben of bieden. Een WBA aansluiting kost T-mobile ook meer geld dan een ODF aansluiting, dus vind het heel vreemd dat ze het niet aanbieden.
dus kom je uit op personeel die ook niet echt wil werken.
beetje mediamarkt 1 waar ik woon gewoon waardeloos personeel en wil je niet helpen, rij je 15 minut verder en je kan zo de winkel in lopen om de wisselen van een product.

nog mooier ik had 2 jaar geleden via de telefoon mijn telefonie laten aanpassen dus dat zouden ze doen.
kom ik half jaar geleden dat ze dat niet hadden gedaan en dus gewoon teveel betaal..
ok mijn fout dat ik niet checkte, maar kom op die gast weet ook niet wat die doet.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit speelt al sinds Vodafone (inmiddels T-Mobile) die eigen apparatuur begon te plaatsen. Heel veel klanten hadden toen al een paar jaar een abonnement en dat liep allemaal via KPN WBA apparatuur (net als heel veel providers).
Je zou denken dat ze klanten dan graag over laten gaan naar hun eigen apparatuur. Probleem blijkt te zijn dat ze dan een bestaande klant twee keer moeten aanmaken en dat kan in hun eigen systeem niet. Toen niet en nu nog niet blijkbaar. Dat duurt dus nu al minstens een jaar of vier.

Enige oplossing op dit moment is opzeggen. Dan wachten tot je helemaal afgesloten bent en dan een nieuw abonnement aanvragen zodat je wel via de goede apparatuur wordt aangesloten. Dan ben je minstens een week offline en waarschijnlijker twee...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:44:
...

Enige oplossing op dit moment is opzeggen. Dan wachten tot je helemaal afgesloten bent en dan een nieuw abonnement aanvragen zodat je wel via de goede apparatuur wordt aangesloten. Dan ben je minstens een week offline en waarschijnlijker twee...
Of overstappen naar KPN met een maandelijks opzegbaar abonnement voor €3 per maand extra. Zodra die overstap is afgerond (wat zonder grote downtime zou moeten plaatsvinden) kan je na een maandje weer terug overstappen naar TMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
HaterFrame schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:
....

Nog wel even een vraagje over TV, klopt het dat deze alleen 1080i doet en geen 1080P?
Verder over tv ook weinig te klagen, beeld is duidelijk beter dan bij Canal Digitaal.
Helaas heeft TMT gemeend eind vorig jaar een firmwareversie uit te moeten brengen die het studiosignaal van 1080i50Hz omzet naar 1080p60Hz. Vooral die frequentiewijziging is erg irritant (judder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hageneis schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Helaas heeft TMT gemeend eind vorig jaar een firmwareversie uit te moeten brengen die het studiosignaal van 1080i50Hz omzet naar 1080p60Hz. Vooral die frequentiewijziging is erg irritant (judder).
Oh? Mijn tv geeft aan een 1080i signaal te ontvangen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
HaterFrame schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Oh? Mijn tv geeft aan een 1080i signaal te ontvangen.
Welke ontvanger heb je en welke firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
awenger schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Of overstappen naar KPN met een maandelijks opzegbaar abonnement voor €3 per maand extra. Zodra die overstap is afgerond (wat zonder grote downtime zou moeten plaatsvinden) kan je na een maandje weer terug overstappen naar TMT.
Ook een goeie ja. Was al vergeten dat KPN tegenwoordig een maandabonnement verkoopt. En migraties gaan wel goed normaal. Zolang je niet zelf iets opzegt maar het overlaat aan de twee grote providers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusvandezalm
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 09:32
Hoi allemaal,

Binnenkort krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning en ik overweg TMT Glas. Heb nu Ziggo en heb hier een eigen server draaien met web- en mailservices op de bekende inkomende poorten (80, 443, 143, 25). Is dit ook zonder problemen mogelijk als ik straks bij TMT zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hageneis schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Welke ontvanger heb je en welke firmware?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imXtGHSTAAso7g37JcsAF2Dx8C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE3iAx2ePbIM3UPITKSlBKqE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
Mijn Entone Amulet geeft als sinds januari 2016 1080i aan.
Is nooit anders geweest..

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
neusvandezalm schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:40:
Hoi allemaal,

Binnenkort krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning en ik overweg TMT Glas. Heb nu Ziggo en heb hier een eigen server draaien met web- en mailservices op de bekende inkomende poorten (80, 443, 143, 25). Is dit ook zonder problemen mogelijk als ik straks bij TMT zit?
Dat is geen probleem. Al die poorten staan open.

Zelfs 25 uitgaand staat bij mij open, al heb je daar tegenwoordig weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik wil adhv deze post in ons nieuwe huis Google Wi-Fi (als router) gaan gebruiken, dus had een TL-SG105E overgenomen van een medetweaker. Helaas blijkt dit de V4 te zijn (unmanaged) terwijl ik de V5 nodig heb (managed) om VLAN tagging uit te voeren. Nu lijkt het toch dat ik deze unmanaged kan laten taggen, echter kan ik het nog niet testen omdat ik momenteel nog de DrayTek heb, maar in het nieuwe huis (1 juli) niet meer. Ik wil graag de boel nu al configureren zodat het straks plug-and-play wordt. Hij staat goed zo lijkt mij toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO4Vjultblm67QTK7I9GQyfNJLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jx7LtzmdjjtaME4GgMl6R3EZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki-C0y-KAxT7FTB3ojdKCQLJG6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P4c0FMRMA0EnhAbxrvn7RkiN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPUFXXQ54dd2FbozPdLNHhBR05E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YTRdZzvoHbE9mpyLvld2KsOk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dimiz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:31:
Helaas blijkt dit de V4 te zijn (unmanaged) terwijl ik de V5 nodig heb (managed) om VLAN tagging uit te voeren.
Je hebt een webinterface, dus ze zijn beide managed
Nu lijkt het toch dat ik deze unmanaged kan laten taggen, echter kan ik het nog niet testen omdat ik momenteel nog de DrayTek heb, maar in het nieuwe huis (1 juli) niet meer. Ik wil graag de boel nu al configureren zodat het straks plug-and-play wordt. Hij staat goed zo lijkt mij toch:
Wat wil je precies instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Gek eigenlijk dan dat hij unmanaged wordt genoemd! Thanks!

Nou, ik wilde eigenlijk deze tutorial volgen:
https://community.t-mobil...vlan-ondersteuning-307246
om de gateway van T-Mobile er tussenuit te halen (tzt), maar als ik het zo zie lijk het goed te staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag is dan officieel mijn lijn geactiveerd, ondanks dat dit dag 3 is dat ik er gebruik van maak. Kon wel meteen weer bellen want kreeg een factuur met 2x de kosten van een monteur er op.
Dame aan de lijn gaf aan dat ik ze allebij niet hoefde te betalen omdat ik het zelf heb geïnstalleerd en de activeringskosten hoef ik ook niet te voldoen omdat de lijn te laat is opgeleverd met alle contact momenten van dien.

Moet zeggen dat ik de helpdesk erg relaxed vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dimiz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:44:
Gek eigenlijk dan dat hij unmanaged wordt genoemd! Thanks!

Nou, ik wilde eigenlijk deze tutorial volgen:
https://community.t-mobil...vlan-ondersteuning-307246
om de gateway van T-Mobile er tussenuit te halen (tzt), maar als ik het zo zie lijk het goed te staan?
Daar lijkt het inderdaad wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Dimiz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:31:
Ik wil adhv deze post in ons nieuwe huis Google Wi-Fi (als router) gaan gebruiken, dus had een TL-SG105E overgenomen van een medetweaker. Helaas blijkt dit de V4 te zijn (unmanaged) terwijl ik de V5 nodig heb (managed) om VLAN tagging uit te voeren. Nu lijkt het toch dat ik deze unmanaged kan laten taggen, echter kan ik het nog niet testen omdat ik momenteel nog de DrayTek heb, maar in het nieuwe huis (1 juli) niet meer. Ik wil graag de boel nu al configureren zodat het straks plug-and-play wordt. Hij staat goed zo lijkt mij toch:
Ik heb dezelfde switches en ze werken perfect. Ik de 'ontvangende' kant net zo ingericht De 'zendende' kant bij het modem heb ik zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-k0bmWeVoBmm_fAYfu_NaPAJyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t3hETEOClhr2smys05avLruh.png?f=fotoalbum_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUCY-rfb_us7QyLuPp-1pWUIPhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PdFbQnTTyjYzPBr55d1lKBEo.png?f=fotoalbum_large

Waarbij internet op poort 1 zit van die switch, iptv op poort 2, en 2 uitgaande poorten (4 en 5).

[ Voor 44% gewijzigd door Li0nHeart op 29-05-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Maar heb jij die van T-Mobile er nog tussen zitten of maak je gebruik van een SFP? Heb je op poort 1 dan waar alles naar binnenkomt en poort 2 dan TV eruit en 3 of 4 dan richting je router?

Edit:

Nog even wat anders. Ik wil zojuist mijn verhuizing doorgeven (ben al zeker vier jaar lid) maar dan moet ik ineens weer een jaarcontract afnemen en ik mag de monteur(skosten) niet weigeren? "Dat is nou eenmaal zo meneer." Jullie hier ervaring mee?

[ Voor 29% gewijzigd door Dimiz op 29-05-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ook bijzonder hier. Afgelopen week gebeld door T-Mobile dat ik m'n contract met een jaar kan verlengen, met natuurlijk een aanbieding. Hierop gezegd dat ik op dit moment aan het werk ben en dus geen tijd heb.

Bel ik vandaag terug en raadt eens wat het aanbod is. Eerste 3 maanden 50 euro en daarna 63. Ik verlies fox sport Eredivisie en m'n 2de box gaat geld kosten. Vriendelijk bedankt dan houdt ik het bij m'n oude abbo van 52 euro per maand inc fox sport Eredivisie, 1000/1000 en 2de tv box gratis.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:33

Quad

Doof

Dimiz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Maar heb jij die van T-Mobile er nog tussen zitten of maak je gebruik van een SFP? Heb je op poort 1 dan waar alles naar binnenkomt en poort 2 dan TV eruit en 3 of 4 dan richting je router?

Edit:

Nog even wat anders. Ik wil zojuist mijn verhuizing doorgeven (ben al zeker vier jaar lid) maar dan moet ik ineens weer een jaarcontract afnemen en ik mag de monteur(skosten) niet weigeren? "Dat is nou eenmaal zo meneer." Jullie hier ervaring mee?
De ene provider biedt een kosteloze verhuisservice aan, de ander wil daar wat voor terug zien. Bij Tweak.nl is dat ook niet anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:26
Pukson schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
Ook bijzonder hier. Afgelopen week gebeld door T-Mobile dat ik m'n contract met een jaar kan verlengen, met natuurlijk een aanbieding. Hierop gezegd dat ik op dit moment aan het werk ben en dus geen tijd heb.

Bel ik vandaag terug en raadt eens wat het aanbod is. Eerste 3 maanden 50 euro en daarna 63. Ik verlies fox sport Eredivisie en m'n 2de box gaat geld kosten. Vriendelijk bedankt dan houdt ik het bij m'n oude abbo van 52 euro per maand inc fox sport Eredivisie, 1000/1000 en 2de tv box gratis.
Dus de €7,50 tv tegoed dan kwijt? Echt geen aanbieding inderdaad. Gelukkig blijft het oude aanbod wel maandelijks opzegbaar ook al is je contract al afgelopen. Dat doe ik nu in plaats van verlengen.

[ Voor 9% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-05-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Welke decoder is dat?

Ik heb zelf de Amulet 515b (Entone 27).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Comp User schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Welke decoder is dat?

Ik heb zelf de Amulet 515b (Entone 27).
Amino Aria 610x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Sinds kort heb ik bepaalde Nederlandse servers die via london worden gerouteerd en wel over de Vodafone Group PLC. Meer mensen dit ervaren? Bij andere providers gaat precies dezelfde site gewoon direct naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
@rensvanaarden welke sites zijn het en sinds wanneer?

NU.nl is een bekende die gebruiken cloudservices op 30ms afstand.

[ Voor 38% gewijzigd door stormfly op 31-05-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:11
Zie onderstaande link, ik ben al een paar jaar aan het bakkeleien, er leek nu een opening, maar aangezien het alweer twee maanden dood ligt gaat er waarschijnlijk niks gebeuren.
Misschien kunnen we een petitie starten😇
https://community.t-mobil...ba-odf-296796/index3.html
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Bubba76 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:46:
Zie onderstaande link, ik ben al een paar jaar aan het bakkeleien, er leek nu een opening, maar aangezien het alweer twee maanden dood ligt gaat er waarschijnlijk niks gebeuren.
Misschien kunnen we een petitie starten😇
https://community.t-mobil...ba-odf-296796/index3.html

[...]
ik ben overgestapt naar kpn :)
1 maand wachten en dan krijg ik zo'n box 12 modem :3
zo kan mijn modem uit jaar (2014? misschien ouder) er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:11
Op maandelijks opzegbaar? En daarna weer terug naar TMT?
Ik ben toch een beetje huiverig of die migratie twee keer wel goed gaat, ik hoor graag jouw ervaring hierin.
raro007 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:09:
[...]

ik ben overgestapt naar kpn :)
1 maand wachten en dan krijg ik zo'n box 12 modem :3
zo kan mijn modem uit jaar (2016? misschien ouder) er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Dimiz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Ja, ik heb die van T-mobile er nog tussen zitten, in de meterkast. Daar 1 switch naast die 2 switches voedt, 1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer. SPF zou natuurlijk ook kunnen, maar zijn duurdere switches (denk ik)

Ik heb een T-mobile Huawei router:
INT naar poort 1 van de meterkast switch
IPTV naar poort 2 van de meterkast switch

En 4 en 5 zijn de uitgaande poorten naar de 2 overige switches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Zo vandaag is mijn T-Mobile Mobiel abonnement ingegaan en heb dus meteen Uit & Thuis voordeel geactiveerd en de snelheid naar 1Gbit/s gezet. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat ook werkt en welke snelheden we gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Ik krijg bij het bezoeken van zalando.nl deze foutmelding:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.zalando.nl/" on this server.
Reference #18.3dfa7b5c.1591095104.12f89aba
Via 4G of VPN doet het probleem zich niet voor. Reproduceerbaar op al mijn apparaten. Lijkt dus echt specifiek voor mijn IP, of IP range.

Ik zit hier in 85.144.0.0/15. Zijn er andere in deze range die dit ervaren?

EDIT: voor de duidelijkheid: ik gebruik https - desondanks spreekt de fout over http.

[ Voor 9% gewijzigd door NielsFL op 02-06-2020 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Had overigens nog wel iets onverwachts. Ik ben verhuisd binnen mijn eigen dorp en heb nieuwe apparatuur gekregen. Via de Zyxel kreeg ik een ander IP dan op mijn oude adres. Ik heb dit weekend echter mijn USG weer aangesloten en kreeg daarmee exact hetzelfde IP als op mijn oude adres. Onverwacht, maar wel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,

Morgen wordt m'n T-Mobile thuis 1Gbit glasvezel opgeleverd.
Ik wil m'n Untangled appliance vast klaar zetten zodat deze direct bruikbaar is...

Wat ik al gevonden heb:
WAN vlan 300 prio 0 802.1Q enabled, address by DHCP = Internet
WAN vlan 640 prio 0 802.1Q enabled, address by DHCP = IPTV

Wat ik nog niet kan vinden:
Is IGMP proxy nodig, of kan ik het TV kastje gewoon in bridge aan de WAN hangen? (IPTV gaat er na 2mnd uit, dus niet super boeiend)
MTU size aan de WAN kant. WAN = MTU 1504 zodat WAN_VLAN6 een MTU van 1500 heeft?
(bij KPN heb ik nu 1512 aan de wan, 1508 op de vlan6 zodat de pppoe een mtu van 1500 over houdt.)

Is er al meer bekend over IPv6 bij T-Mobile?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HellStorm666 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:10:
Is er al meer bekend over IPv6 bij T-Mobile?
Nog niet maar ik ben wel benieuwd.

Het is de enige reden dat ik een andere ISP overweeg.
offtopic:
Hier gigabit en nul routing problemen die ik ervaar of kan waarnemen in smokeping. Sterker nog: Cable & Wireless gedraagd zich als een echte tier1.

En verkeer naar DTAG gaat.. niet via peering maar zelfs eerst via C&W!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
De vezel ligt eindelijk binnen (in de kruipruimte maar daar paste geen van de monteurs en ikzelf in) dus nog even een uitdaging om 'm van de kruipruimte de meterkast in te krijgen door een stuk PVC buis.

Wel beetje jammer dat T-Mobile pas over 4 tot 6 weken het modem op stuurt dus ik hoop dat als morgen de vezel wordt afgemonteerd er wel al licht op zit (ofwel met een SFP zo mn switch in).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
rensvanaarden schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:53:
Sinds kort heb ik bepaalde Nederlandse servers die via london worden gerouteerd en wel over de Vodafone Group PLC. Meer mensen dit ervaren? Bij andere providers gaat precies dezelfde site gewoon direct naar NL.
Sinds DTAG eind oktober vorig jaar krijgen we dit.
Ook meer packetloss of hogere latency op de verbinding.
Zou eigenlijk niet mogen bij een glasvezelverbinding.

T-Mobile Thuis is niet meer wat het geweest is. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Soundwork schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:
[...]
T-Mobile Thuis is niet meer wat het geweest is. :-(
Klopt, want dan was het nog Vodafone geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Klopt, want dan was het nog Vodafone geweest ;)
Dat is de grap, dat is het eigenlijk ook nog. Het is geen glasoperator netwerk meer, dat is wel ooit veranderd, maar het verkeer loopt via Vodafone...

Zelfs verkeer naar DTAG loopt via Cable & Wireless (Vodafone).

$ traceroute -a telekom.de
traceroute to telekom.de (80.158.67.40), 64 hops max, 52 byte packets
 1  [AS0] rtr (192.168.1.1)  0.562 ms  0.401 ms  0.376 ms
 2  [AS50266] 1-4-152-31.ftth.glasoperator.nl (31.152.4.1)  2.603 ms  2.582 ms  2.405 ms
 3  [AS61440] 10.10.80.149 (10.10.80.149)  7.533 ms  6.844 ms  6.902 ms
 4  [AS1273] 217.161.69.141 (217.161.69.141)  7.286 ms  7.273 ms  7.233 ms
 5  * [AS1273] ae5-pcr1.adr.cw.net (195.2.20.86)  7.722 ms *
 6  [AS1273] ae3-xcr1.adr.cw.net (195.2.2.225)  8.113 ms
    [AS1273] ae0-xcr1.adr.cw.net (195.2.2.189)  7.438 ms  7.446 ms
 7  [AS3320] 80.157.206.145 (80.157.206.145)  7.706 ms  8.111 ms  7.914 ms
 8  [AS3320] m-eb7-i.m.de.net.dtag.de (217.5.69.10)  22.474 ms  20.626 ms  19.984 ms
 9  * *^C

AS1273 = Cable & Wireless
AS3320 = DTAG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:20:
[...]

Dat is de grap, dat is het eigenlijk ook nog. Het is geen glasoperator netwerk meer, dat is wel ooit veranderd, maar het verkeer loopt via Vodafone...

Zelfs verkeer naar DTAG loopt via Cable & Wireless (Vodafone).

$ traceroute -a telekom.de
traceroute to telekom.de (80.158.67.40), 64 hops max, 52 byte packets
 1  [AS0] rtr (192.168.1.1)  0.562 ms  0.401 ms  0.376 ms
 2  [AS50266] 1-4-152-31.ftth.glasoperator.nl (31.152.4.1)  2.603 ms  2.582 ms  2.405 ms
 3  [AS61440] 10.10.80.149 (10.10.80.149)  7.533 ms  6.844 ms  6.902 ms
 4  [AS1273] 217.161.69.141 (217.161.69.141)  7.286 ms  7.273 ms  7.233 ms
 5  * [AS1273] ae5-pcr1.adr.cw.net (195.2.20.86)  7.722 ms *
 6  [AS1273] ae3-xcr1.adr.cw.net (195.2.2.225)  8.113 ms
    [AS1273] ae0-xcr1.adr.cw.net (195.2.2.189)  7.438 ms  7.446 ms
 7  [AS3320] 80.157.206.145 (80.157.206.145)  7.706 ms  8.111 ms  7.914 ms
 8  [AS3320] m-eb7-i.m.de.net.dtag.de (217.5.69.10)  22.474 ms  20.626 ms  19.984 ms
 9  * *^C

AS1273 = Cable & Wireless
AS3320 = DTAG
is dat niet logische dat je via dtag gaat naar telekom de? site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik heb de afgelopen drie jaar Ziggo gehad in mijn appartement. Ik ben hier matig tevreden mee. De snelheid valt toch vaak tijdelijk terug en als mijn vriendin Netflix start dan krijg ik 2-3 minuten lang dikke lag op mijn Xbox One. Ook heb ik met een online potje AoE2 vaak +100ms latency.

Ik ga over 6 weken verhuizen en wil over naar een andere provider (in het huidige appartement heb ik enkel de Ziggo kabel). Ik overweeg T-mobile. Nu we nog met z'n tweeën zijn is 100 mbit/sec volgens mij wel genoeg (dubbele t.o.v. Ziggo), maar bij T-mobile kunnen we dan altijd nog omhoog in snelheid. T-mobile heeft ook al glasvezel in die wijk en KPN nog niet.

Het is wel een enigszins vreemd huis qua indeling. Rechts van de gang zit de woonkamer en links van de gang is een traphuis en dan 3 verdiepingen kamers gestapeld (dus 4 kamers incl. begane grond). De modem staat in de onderste van de kamers links van de gang. In elke kamer zit wel een stopcontact met internet-toegang.

Ik wil ervoor zorgen dat ik overal goed bereik heb. De bovenste kamer op de derde verdieping is gepland als kantoor, dus dat is vrij belangrijk. Nu zag ik recent een review van wifi-systemen op Tweakers. Mijn idee om het bereik zo goed mogelijk te houden overal is om de router in de woonkamer te zetten (zo'n 5 meter zijwaarts van de modemkast), zodat ik het internet bekabeld naar mijn Xbox kan leggen, en dan op de eerste en derde verdieping een mesh-point te zetten (dacht aan de TP-Link Deco M9 Plus v1 van de review, dat vind ik nog een schappelijk bedrag).

Is dat een logische setup in jullie ogen? Ik heb er weinig verstand van, maar wifi levert wel vaak frustratie op dus ik wil het in een keer goed regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Is er ergens te zien of er een software update is geweest van het Zyxel modem? Ik heb sinds dit weekend enorm veel problemen met mijn Deco M4's die onstabiel zijn en waarbij de ethernet backhaul niet meer werkt. Mijn problemen zijn vergelijkbaar zoals ze genoemd worden in Apolopo in "[TP-Link Deco M5] Ethernet Backhaul" waar men problemen heeft met de Ziggo modem.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
rens-br schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:27:
Zo vandaag is mijn T-Mobile Mobiel abonnement ingegaan en heb dus meteen Uit & Thuis voordeel geactiveerd en de snelheid naar 1Gbit/s gezet. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat ook werkt en welke snelheden we gaan halen.
Al de hogere snelheid? Heb zelf bij WBA vorige week de snelheid van 50 naar 100 gezet.
Na 7 dagen nog geen hogere snelheid daarom maar weer teruggezet. Die verhogingen lijken wel met de postkoets richting WBA te gaan. Ben benieuwd of de komende dagen de snelheid toch nog om hoog gaat of niet. Ik neem aan dat ik wel voor die 8 dagen moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
space-one schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Al de hogere snelheid? Heb zelf bij WBA vorige week de snelheid van 50 naar 100 gezet.
Na 7 dagen nog geen hogere snelheid daarom maar weer teruggezet. Die verhogingen lijken wel met de postkoets richting WBA te gaan. Ben benieuwd of de komende dagen de snelheid toch nog om hoog gaat of niet. Ik neem aan dat ik wel voor die 8 dagen moet betalen.
Uhmm de hogere snelheid ga je neem ik aan pas betalen na levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ja, in de ochtend geactiveerd en in de avond heb ik dit getest en kwam ruim boven de 100Mbit/s uit. Kreeg zo'n 500Mbit/s te zien, maar echt stabiel was het nog niet. Dus wellicht duurt het even voordat de verhoging volledig is doorgevoerd, of mijn USG heeft moeite met snelheden hoger dan 500Mbit/s. Ik woon dus wel in een ODF gebied.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 03-06-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:
[...]

is dat niet logische dat je via dtag gaat naar telekom de? site
Normaal zou je denken dat ze een peering hebben met dtag.

https://bgp.he.net/AS50266#_peers

https://bgp.he.net/AS3320#_peers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Darkz0rs schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Uhmm de hogere snelheid ga je neem ik aan pas betalen na levering.
Normaal wel maar administratief stond de snelheid haast direct op 100. Maar over ongeveer 10 dagen komt de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:34
Wil even wat checken: mijn abonnement is nu 100mbit maar op mijn postcode is 1gbit beschikbaar. Werkt dat dan met de TP-Link MC220L? Heb nu de Draytek.

Zat eigenlijk te denken up te graden naar 1gbit om het nieuwste modem te krijgen want kan 1gbit niet als upgrade doen, wel als "nieuw" abbo. Maar dit zou nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Nou, de T-Mobile verbinding is opgeleverd.
Met hun apparatuur werkt t ook (al haal ik maar max 600 Mbit ipv 1000.

Maar...in Untangle krijg ik géén ip adres.
ethtool laat zien dat ik netjes -6 dBm heb op de TX en rx.
De speed wordt ook netjes automatisch op 1000Mbit FDX gezet.

Maar zodra ik een dhcp request doe, krijg ik geen ip.
Ik hoorde T-Mobile tegen de monteur zeggen dat ze geen reactie krijgen van m'n dhcp client, maar dat ze ook niet helpen, want eigen apparatuur.

Wie kan mij opweg helpen?

Ps. Uiteraard gebruik ik vlan300 over de WAN kaart (eth4.300 bij mij dus).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
DennisCle schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:
Het is wel een enigszins vreemd huis qua indeling. Rechts van de gang zit de woonkamer en links van de gang is een traphuis en dan 3 verdiepingen kamers gestapeld (dus 4 kamers incl. begane grond). De modem staat in de onderste van de kamers links van de gang. In elke kamer zit wel een stopcontact met internet-toegang.

Ik wil ervoor zorgen dat ik overal goed bereik heb. De bovenste kamer op de derde verdieping is gepland als kantoor, dus dat is vrij belangrijk. Nu zag ik recent een review van wifi-systemen op Tweakers. Mijn idee om het bereik zo goed mogelijk te houden overal is om de router in de woonkamer te zetten (zo'n 5 meter zijwaarts van de modemkast), zodat ik het internet bekabeld naar mijn Xbox kan leggen, en dan op de eerste en derde verdieping een mesh-point te zetten (dacht aan de TP-Link Deco M9 Plus v1 van de review, dat vind ik nog een schappelijk bedrag).

Is dat een logische setup in jullie ogen? Ik heb er weinig verstand van, maar wifi levert wel vaak frustratie op dus ik wil het in een keer goed regelen.
Ik zou eerst testen op huidige locatie, en eventueel bedraad naar 3de verdieping en daar met een switch bekabeld je kantoor aansluiten.
Je kunt met AP's werken, maar die kunnen sotringsgevoelig blijken met bijvoorbeeld spraak er over is de ervaring met al ons personeel werkende vanuit huis. Kabeltje er in lost het altijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 08:51
Pepperoni schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:14:
Wil even wat checken: mijn abonnement is nu 100mbit maar op mijn postcode is 1gbit beschikbaar. Werkt dat dan met de TP-Link MC220L?
Sterker nog, de mc200l werkt alleen maar op een fysieke gigabit link (snelheid van het abonnement maakt niet uit). Let wel op, als je nu fysiek op 100Mb zit is upgraden heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Ik zou eerst testen op huidige locatie, en eventueel bedraad naar 3de verdieping en daar met een switch bekabeld je kantoor aansluiten.
Je kunt met AP's werken, maar die kunnen sotringsgevoelig blijken met bijvoorbeeld spraak er over is de ervaring met al ons personeel werkende vanuit huis. Kabeltje er in lost het altijd op.
Een AP is een accesspoint en die sluit je bij voorkeur bekabeld aan en dan zou je geen storing moeten ondervinden lijkt me. Ik vermoed dat jij repeaters bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:34
hcQd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Sterker nog, de mc200l werkt alleen maar op een fysieke gigabit link (snelheid van het abonnement maakt niet uit). Let wel op, als je nu fysiek op 100Mb zit is upgraden heel lastig.
Weet niet goed hoe ik het moet controleren. De Draytek geeft alleen wat info over ip adressen. Enige wat ik weet is als ik m'n postcode invul op T-mobile ik gigabit kan aanvragen. Neem aan dat ze daarvoor niet de fysieke kabel gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 08:51
Als je nog een heel oud abonnement hebt, voor er ODF beschikbaar was op jouw locatie, dan zit je op 100Mb. Of dat het geval is merk je snel genoeg met bestellen, want T-Mobile ondersteunt geen migratie van WBA naar ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Ja, in de ochtend geactiveerd en in de avond heb ik dit getest en kwam ruim boven de 100Mbit/s uit. Kreeg zo'n 500Mbit/s te zien, maar echt stabiel was het nog niet. Dus wellicht duurt het even voordat de verhoging volledig is doorgevoerd, of mijn USG heeft moeite met snelheden hoger dan 500Mbit/s. Ik woon dus wel in een ODF gebied.
Als je daarmee stabiel een snelheid van hoger dan 350 (iirc) wilt halen moet hardware offload aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Barre73 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:27:
[...]
Een AP is een accesspoint en die sluit je bij voorkeur bekabeld aan en dan zou je geen storing moeten ondervinden lijkt me. Ik vermoed dat jij repeaters bedoelt?
Nee, ik bedoel, mensen die thuis draadloos werken op een laptop, en dan via headset bellen, waarbij geluid niet goed is, en zodra er een netwerkkabel aangesloten wordt is geluidsprobleem over. En dan heb ik het over mensen die een paar meter bij de router vandaan zitten, en mensen die verdiepingen moeten overbruggen.
Draadloos heeft gewoon last van interferentie, en als ineens alle mensen i je eigen huishouden, en buren en hun kinderen thuis allemaal tegelijk bezig zijn zoals nu met de Covid-19 crisis, kom je daar achter bij dit soort verbindingskritische diensten als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Vandaag T-mobile aan de deur gehad hier in Den Haag (Segbroek). Leuk aanbod gehad:

- Premium 1000 Mbit
- 1 TV
- Ziggo Sport (want F1)

12 maanden - 50 euro (1e maand 42,50)
> 12 maanden - 55 euro.

Betaal nu bij Ziggo 56,95 voor een 100/10 verbinding en basis TV-pakket zonder interactieve TV

Voordeel is dat ik prive een Vodafone en prive-zakelijk T-mobile gebruik, dus de 5 euro voordeel die je bij beide krijgt gaat mee over.

Erg geneigd over te stappen (want 10/100x sneller en glasvezelverbinding geeft toch extra waarde bij evt. verkoop van het huis), maar eerst eens even deze thread door lezen.. Heb 7 dagen om de offerte te accepteren.

Qua infrastructuur hier eigenlijk alles achter een Ubiquiti USG hangen (2 switches, 1 AP, veel apparaten), geen bridge mode, dus zou een kwestie moeten zijn van inpluggen. TV liep volgens mannetje aan de deur gewoon via bestaande Coax. Iemand enige ervaring hiermee bij overstappen van Ziggo > T-Mobile?

[ Voor 21% gewijzigd door RobbieB op 03-06-2020 19:46 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

@RobbieB dat coax verhaal lijkt me onzin, gezien tv signaal over ethernet gaat (vroeger was er nog aparte coax).

Staan in het topic genoeg voorbeelden hoe eea aangesloten is.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
pinda powerrr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:08:
@RobbieB dat coax verhaal lijkt me onzin, gezien tv signaal over ethernet gaat (vroeger was er nog aparte coax).

Staan in het topic genoeg voorbeelden hoe eea aangesloten is.
Ja dat vermoedde ik ook al, maar verder maar niet op in gegaan... Heb een paar pagina's terug al een hoop gevonden en een zoekopdracht op Ubiquiti / Unifi / Security Gateway levert ook genoeg op haha. Moet goed komen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:18:
Nou, de T-Mobile verbinding is opgeleverd.
Met hun apparatuur werkt t ook (al haal ik maar max 600 Mbit ipv 1000.

Maar...in Untangle krijg ik géén ip adres.
ethtool laat zien dat ik netjes -6 dBm heb op de TX en rx.
De speed wordt ook netjes automatisch op 1000Mbit FDX gezet.

Maar zodra ik een dhcp request doe, krijg ik geen ip.
Ik hoorde T-Mobile tegen de monteur zeggen dat ze geen reactie krijgen van m'n dhcp client, maar dat ze ook niet helpen, want eigen apparatuur.

Wie kan mij opweg helpen?

Ps. Uiteraard gebruik ik vlan300 over de WAN kaart (eth4.300 bij mij dus).
Niemand die hier mee kan helpen?
zit al sinds 12u zonder internet en wordt ram gek van dit probleem....

EDIT:
Ook in OPNsense krijg ik geen ip adres

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
HellStorm666 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Niemand die hier mee kan helpen?
zit al sinds 12u zonder internet en wordt ram gek van dit probleem....

EDIT:
Ook in OPNsense krijg ik geen ip adres
Kan je port mirroren (de WAN poort met VLAN300)?
Alleen zo kan je troubleshooten waarom je geen IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

K ben een stap dichter bij....
Ik heb de SFP nu in m'n Unifi switch gestopt.
Op de SFP1 staat tagged VLAN300.
In ESXi heb ik een interface toegevoegd (WAN_T-Mobile) op VLAN300.
Vervolgens in Untangle aangegeven dat dit de WAN is,,, en tada, ik krijg een IP.

De verschillen...
VLAN300 wordt nu in ESXi afgevangen ipv in Untangle
De NIC is nu een vNIC welke op een Realtek chip zit :O

Specs wat ik eerder had (en waar ik weer naar toe wil)
Intel i210 SFP pciex1 in passtrough naar Untangle (hier had ik KPN met PPPoE op VLAN6 wel werkend).
ESXi 6.7u3.

M'n gevoel zegt dat Untangle niet lekker om gaat met de VLAN300... maar hoe dit te testen?
Is (met ethtool?) de tranciever te resetten ofzo?

EDIT:
Ik had de native (eth4) op disabled staan trouwens en alleen eth4.300 als active op dhcp staan.
Verwacht T-Mobile iets anders van de native te hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door HellStorm666 op 03-06-2020 23:01 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
ANdrode schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Als je daarmee stabiel een snelheid van hoger dan 350 (iirc) wilt halen moet hardware offload aanstaan.
Dat is mij bekend, maar volgens mij staat dat goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K0ZtwMGi9FYBD_UDqlzT1vcfFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DwXar1GfPrQl4sVX7HM8NvBn.png?f=fotoalbum_large

Moet morgen nog eens wat verder testen en mocht het bedraad niet lekker draaien dan de Zyxel even aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-06-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb afgelopen week de Zyxel AP geïnstalleerd bij een vriend van mij. Had geen bereik op zolder en ik raadde hem aan om TMO te bellen en te vragen om het (gratis) AP.

De online handleiding was niet heel duidelijk, hij heeft een poging gedaan het zelf te installeren, maar de handleiding is dusdanig slecht, niet te doen zonder een beetje netwerkkennis (het TMo forum staat ook vol met klachten en vragen over de installatie).
Ik heb het gelukkig zelf voor elkaar gekregen om de Zyxel modem de instellingen te laten pushen naar het AP, daarna was het dus een eitje. AP (bekabeld) aangesloten op zolder en klaar.

In de Zyxel modem wordt gesproken over "easymesh", dus ik hoop van harte dat het ook echt als mesh werkt, dat scheelt hem drie zeurende pubers :+

edit: speedtest op mijn telefoon gaf overigens 350 down en 600 up. En ze hebben een 100Mbit abonnement 8)7 (ODF)

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 04-06-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
<deleted>

[ Voor 98% gewijzigd door stormfly op 04-06-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
pinda powerrr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:35:
edit: speedtest op mijn telefoon gaf overigens 350 down en 600 up. En ze hebben een 100Mbit abonnement 8)7 (ODF)
Dat is wel een hele erge afwijking. Met mijn 100Mbit/s ODF abonnement haalde ik ook altijd ruim meer dan 100Mbit/s, meestal zo'n 120~150Mbit/s. Maar zulke snelheden heb ik nog nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Dat is wel een hele erge afwijking. Met mijn 100Mbit/s ODF abonnement haalde ik ook altijd ruim meer dan 100Mbit/s, meestal zo'n 120~150Mbit/s. Maar zulke snelheden heb ik nog nooit gehaald.
En het is geen uitzondering. Heb hem geholpen met de installatie bij oplevering en kom soms langs voor een biertje. Altijd dit soort snelheden, ik vind het ook wel bizar, zo'n grote afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:33

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik ben aan het kijken om over te stappen van Telfort naar T-mobile (of KPN). Ik woon in KPN/Regfiber gebied.

Volgens de info die ik gevonden heb kan T-mobile:

* APAS (All ports all services) Dus ik hoef niet meer met VLANS te werken over dezelfde kabel.
* Geen Netflix App op de MediaBox.
* Wel ondersteuning voor ChromeCast.

Ik ben vooral benieuwd naar de Beeldkwalitieit van lineare televisie. Is deze vergelijkbaar met Telfort/KPN ?

[ Voor 0% gewijzigd door Sjod op 04-06-2020 12:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sjod Wat mij nu tegen zou houden om naar T-Mobile te gaan is dat ze nog geen opname mogelijkheid hebben op de TV Ontvanger. Is al een half jaar aangekondigd, maar nog steeds in de test-fase.

Dat Netflix vind ik persoonlijk minder erg. Ik heb er een AndroidTV box aanhangen en daar staat Videoland, Netflix, YOutube, NPO Start etc. op en is ook meteen een Cromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
Sjod schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:
Ik ben aan het kijken om over te stappen van Telfort naar T-mobile (of KPN). Ik woon in KPN/Regfiber gebied.

Volgens de info die ik gevonden heb kan T-mobile:

* APAS (All ports all services) Dus ik hoef niet meer met VLANS te werken over dezelfde kabel.
* Geen Netflix App op de MediaBox.
* Wel ondersteuning voor ChromeCast.

Ik ben vooral benieuwd naar de Beeldkwalitieit van lineare televisie. Is deze vergelijkbaar met Telfort/KPN ?
Volgens mij is de kwaliteit zelfs wat hoger bij T-Mobile. Ergens in dit topic staat een vergelijk tussen de bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik heb een vermoeden dat ik weet waarom m'n server geen DHCP krijgt van T-Mobile.
Als ik m in een andere NIC stop, krijg ik direct een adres.

Mijn vermoeden is dat het MAC adres van m'n SFP NIC op een block list staat bij T-Mobile.

Hoe kan ik met T-Mobile in contact komen met iemand die dit kan checken? De gewone klantenservice staat al te klapperen als ze eigen router horen....

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:07:
Ik heb een vermoeden dat ik weet waarom m'n server geen DHCP krijgt van T-Mobile.
Als ik m in een andere NIC stop, krijg ik direct een adres.

Mijn vermoeden is dat het MAC adres van m'n SFP NIC op een block list staat bij T-Mobile.

Hoe kan ik met T-Mobile in contact komen met iemand die dit kan checken? De gewone klantenservice staat al te klapperen als ze eigen router horen....
Kan je niet spoofen en kijken wat er dan gebeurd?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Uberprutser schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Kan je niet spoofen en kijken wat er dan gebeurd?
Nope, helaas niet.
De nic zit via passtrough de server in, dus ESXi kan er niets mee (dat is ook het idee er van).
En Untangle ondesteund geen mac spoofing.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Nope, helaas niet.
De nic zit via passtrough de server in, dus ESXi kan er niets mee (dat is ook het idee er van).
En Untangle ondesteund geen mac spoofing.
Da's mooi balen. Ondersteund T-Mobile misschien maar 1 DHCP lease per aansluiting?
Ofwel een release op de NIC waar het wel werkt en daarna terug je SFP in en een DHCP request doen?
Just stupid things...

In other news, de FTU hangt hier, helaas had ik een SC/UPC en geen SC/APC naar LC liggen dus kan ik pas morgen verder knutselen als mijn fs.com zending wordt bezorgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Uberprutser schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Da's mooi balen. Ondersteund T-Mobile misschien maar 1 DHCP lease per aansluiting?
Ofwel een release op de NIC waar het wel werkt en daarna terug je SFP in en een DHCP request doen?
Just stupid things...

In other news, de FTU hangt hier, helaas had ik een SC/UPC en geen SC/APC naar LC liggen dus kan ik pas morgen verder knutselen als mijn fs.com zending wordt bezorgd. :)
Probleem zit m niet in 1 lease per aansluiting, want ik begon met die SFP nic. Daarna t T-mobile ding (die deed t wel) daarna m'n unifi switch (die doet t wel) en daarna de SFP weer (die doet t niet).

Heb ook de SFP in niet passtrough geprobeerd (dus wel via een vSwitch in esxi) en ook dan werkt t niet.
Excat dezelfde setup, maar dan met de SFP van de unifi switch, werkt wel.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 06:36
Andere mensen ook last van een storing bij T-mobile? Ik heb sinds 17:25 geen internet/televisie. Mijn vriendin zit bij Vodafone (telefonie) maar heeft sindsdien ook geen internet meer (en zit niet op wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
@HellStorm666 het enige wat je nog kan proberen is het community forum van TMO. Daar zitten aantal web-care medewerkers die heel misschien het voor je na kunnen kijken waar je SFP geen DHCP lease verkrijgen. De telefonische klantenservice gaat je inderdaad niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:15:
[...]

Probleem zit m niet in 1 lease per aansluiting, want ik begon met die SFP nic. Daarna t T-mobile ding (die deed t wel) daarna m'n unifi switch (die doet t wel) en daarna de SFP weer (die doet t niet).

Heb ook de SFP in niet passtrough geprobeerd (dus wel via een vSwitch in esxi) en ook dan werkt t niet.
Excat dezelfde setup, maar dan met de SFP van de unifi switch, werkt wel.
Kan je het eens in ASCII art tekenen de werkende en niet werkende situatie? Is het niet iets sufs met een vlan wat verkeerd mapped naar een ander vlan waardoor het MAC nooit op de port van TMT komt?

TMT aansluitpunt -> UniFi SFP/Swich -> ?

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 04-06-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Elm0 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:11:
Andere mensen ook last van een storing bij T-mobile? Ik heb sinds 17:25 geen internet/televisie. Mijn vriendin zit bij Vodafone (telefonie) maar heeft sindsdien ook geen internet meer (en zit niet op wifi).
Dat is het begin van het einde, alle kabels door, kijk eens buiten drijft je huis?

https://www.ad.nl/bizar/a...voor-mijn-leven~a887dd50/

(gewoon een grapje, balen dat het niet werkt ;( )

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 04-06-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Kan je het eens in ASCII art tekenen de werkende en niet werkende situatie?

TMT aansluitpunt -> UniFi SFP/Swich -> ?
Uiteraard.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Werkt niet:
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> Untangle wan -> vlan300 -> DHCP

Werkt niet:
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> ESXi vSwitch -> vlan300 -> Untangle -> DHCP

Werkt wel:
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> UnifiSwitch SFP1 -> ESXi vSwitch -> vlan300 -> Untangle -> DHCP

enige verschil wat ik hier zie is de SFP port (dus mac address).

In Untangle van ik via ethtool ook alle info uit de SFP-tranceiver lezen (zoals temp, dBm, enz)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

H.Boss

Hugo Boss

Nou sinds vandaag over naar T Mobile thuis 1Gbit(alleen internet).
Zo'n speedtest.net en fast.com werken allemaal prima.

Maar als ik eenmaal begin te downloaden is het zo onstabiel als het maar zijn kan, waar het voorheen bij KPN glasvezel super stabiel was.

Ik gebruik gewoon de originele Zyxel router met Cat6 kabel naar mijn PC.

Zowel via spotnet, steam, xbox launcher, epic store etc. Vooral heel instabiel, geen constante snelheid, springt van hoog en dan weer naar laag. Van 60mb/s naar 11mb/s en dan weer naar 20mb/s etc. etc. Met mijn vorige verbinding had ik een constante download overal van 14.5mb/s.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb al rondgekeken op het internet en kom genoeg topics tegen op T-mobile thuis, maar niet met een verlossend antwoord of iets wat ik zou kunnen proberen.

edit: via http://speedtest.tele2.net/ haal ik met de test download bestanden 107mb/s constant. Ik download voor het testen op mijn Samsung 970 Evo Plus 500GB M.2.

[ Voor 9% gewijzigd door H.Boss op 04-06-2020 18:40 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
H.Boss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:34:
Nou sinds vandaag over naar T Mobile thuis 1Gbit(alleen internet).
Zo'n speedtest.net en fast.com werken allemaal prima.

Maar als ik eenmaal begin te downloaden is het zo onstabiel als het maar zijn kan, waar het voorheen bij KPN glasvezel super stabiel was.

Ik gebruik gewoon de originele Zyxel router met Cat6 kabel naar mijn PC.

Zowel via spotnet, steam, xbox launcher, epic store etc. Vooral heel instabiel, geen constante snelheid, springt van hoog en dan weer naar laag. Van 60mb/s naar 11mb/s en dan weer naar 20mb/s etc. etc. Met mijn vorige verbinding had ik een constante download overal van 14.5mb/s.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb al rondgekeken op het internet en kom genoeg topics tegen op T-mobile thuis, maar niet met een verlossend antwoord of iets wat ik zou kunnen proberen.
Mag ik vragen waarom je bij KPN bent weggegaan? Alleen vanwege de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Soundwork schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Mag ik vragen waarom je bij KPN bent weggegaan? Alleen vanwege de prijs?
Ik betaalde meer bij KPN voor de 120Mbit verbinding dan bij T-mobile nu voor de 1Gbit verbinding.
En dan krijg je ineens wel heel veel meer waar voor je geld.

Bij KPN betaal je 65 euro per maand voor 1Gbit en heb je maar 500Mbit upload max.(althans bij mij in de straat)

[ Voor 13% gewijzigd door H.Boss op 04-06-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:29:
[...]

Uiteraard.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Werkt niet:

Werkt niet:
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> ESXi vSwitch -> vlan300 -> Untangle -> DHCP

Werkt wel:
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> UnifiSwitch SFP1 -> ESXi vSwitch -> vlan300 -> Untangle -> DHCP

In Untangle van ik via ethtool ook alle info uit de SFP-tranceiver lezen (zoals temp, dBm, enz)
Dan lijkt mijn conclusie dat de SFP en de i210 niet goed samen gaan. Is dat nog uit te sluiten door met nog een SFP uit de spare voorraad te koppelen op de UniFi SFP en dan gewoon pingen in een vlan?

Ik zou het compacter maken en de TMT afhankelijkeheid weglaten, als je van de i210 (met glas) naar je eigen switch kunt testen heb je veel sneller beeld waar/hoe MAC adressen wel/niet worden geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Dan lijkt mijn conclusie dat de SFP en de i210 niet goed samen gaan. Is dat nog uit te sluiten door met nog een SFP uit de spare voorraad te koppelen op de UniFi SFP en dan gewoon pingen in een vlan?

Ik zou het compacter maken en de TMT afhankelijkeheid weglaten, als je van de i210 (met glas) naar je eigen switch kunt testen heb je veel sneller beeld waar/hoe MAC adressen wel/niet worden geleerd.
Ik heb een andere SFP-tranceiver getest, maar dit gaf het zelfde probleem.
Hiervoor heb ik bijna een jaar met deze setup maar dan met KPN FttH gewerkt en dat ging probleemloos.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
H.Boss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Ik betaalde meer bij KPN voor de 120Mbit verbinding dan bij T-mobile nu voor de 1Gbit verbinding.
En dan krijg je ineens wel heel veel meer waar voor je geld.

Bij KPN betaal je 65 euro per maand voor 1Gbit en heb je maar 500Mbit upload max.(althans bij mij in de straat)
Het klopt dat TMO een mooie prijs heeft, echter.... er komen steeds meer klachten van gebruikers over packet-loss en hogere latency op de verbindingen. Ik heb er zelf nu ook last van. Dus een geval "goedkoop is duurkoop". Over een maand loopt mijn contract af bij TMO, dus ik twijfel of ik juist naar KPN moet overstappen... Ik neem dan genoegen met minder snelheid. Hoge latency en packet-loss op glasvezel is echt not done :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Soundwork schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:55:
[...]

Het klopt dat TMO een mooie prijs heeft, echter.... er komen steeds meer klachten van gebruikers over packet-loss en hogere latency op de verbindingen. Ik heb er zelf nu ook last van. Dus een geval "goedkoop is duurkoop". Over een maand loopt mijn contract af bij TMO, dus ik twijfel of ik juist naar KPN moet overstappen... Ik neem dan genoegen met minder snelheid. Hoge latency en packet-loss op glasvezel is echt not done :(
Ja, inderdaad. Als ik dat had geweten, had ik ook wel gewoon 65 euro neergeteld. Maar het rare is dat ik binnen dit topic bijna geen negatieve ervaringen zie, maar op het internet wemelt het ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Ik heb een andere SFP-tranceiver getest, maar dit gaf het zelfde probleem.
Hiervoor heb ik bijna een jaar met deze setup maar dan met KPN FttH gewerkt en dat ging probleemloos.
Hmmm bijzonder. Heb je al een controle slag gedaan op multimode en singlemode fibers/SFP's etc, zowel fibers aan weerszijde en SPF's moeten dezelfde eenheid zijn.

Gaan de link LED's wel aan en wat zijn de RX/TX niveaus?
[...]

Uiteraard.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Werkt niet:

Werkt niet:

Werkt wel:

Het kan nog steeds iets zijn met VLAN tagging welke op een untagged port zit. Misschien kan je dat nog in het lijstje bijwerken, dat geeft nog meer inzicht.

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> UnifiSwitch SFP1 TAGGED -> ESXi vSwitch TAGGED -> vlan300 -> Untangle UNTAGGED -> DHCP

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> Untangle wan TAGGED  -> vlan300 -> DHCP

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> ESXi vSwitch TAGGED  -> vlan300 -> Untangle UNTAGGED -> DHCP

Zo zouden ze moeten werken :9 @HellStorm666

[ Voor 54% gewijzigd door stormfly op 04-06-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
H.Boss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Ja, inderdaad. Als ik dat had geweten, had ik ook wel gewoon 65 euro neergeteld. Maar het rare is dat ik binnen dit topic bijna geen negatieve ervaringen zie, maar op het internet wemelt het ervan.
Klopt, maar sinds eind oktober vorig jaar is eigenlijk de kwaliteit achteruit gegaan. Daarvoor was een prima verbinding/provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Soundwork schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:07:
[...]

Klopt, maar sinds eind oktober vorig jaar is eigenlijk de kwaliteit achteruit gegaan. Daarvoor was een prima verbinding/provider.
Ach ik hoop dat ze het verbeteren!
We kijken het aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Hmmm bijzonder. Heb je al een controle slag gedaan op multimode en singlemode fibers/SFP's etc, zowel fibers aan weerszijde en SPF's moeten dezelfde eenheid zijn.

Gaan de link LED's wel aan en wat zijn de RX/TX niveaus?

[...]

Het kan nog steeds iets zijn met VLAN tagging welke op een untagged port zit. Misschien kan je dat nog in het lijstje bijwerken, dat geeft nog meer inzicht.

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> UnifiSwitch SFP1 TAGGED -> ESXi vSwitch TAGGED -> vlan300 -> Untangle UNTAGGED -> DHCP

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> Untangle wan TAGGED  -> vlan300 -> DHCP

code:
1
FTTH -> ---fiber---> SFP-tranciever -> i210 -> ESXi vSwitch TAGGED  -> vlan300 -> Untangle UNTAGGED -> DHCP

Zo zouden ze moeten werken :9 @HellStorm666
RX = -6dBm en TX = -6dBm, dus heel netjes

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:57:
[...]

RX = -6dBm en TX = -6dBm, dus heel netjes
Heb je het stukje over de VLAN tagging ook gezien in deel2 van de post? Weet je zeker dat daar geen foutje zit dat je dubbel tagged in de VM en in ook nog een keer op de vNIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Heb je het stukje over de VLAN tagging ook gezien in deel2 van de post? Weet je zeker dat daar geen foutje zit dat je dubbel tagged in de VM en in ook nog een keer op de vNIC?
2e deel inderdaad ook gezien. En het staat/stond zoals jij schreef.

Op het werk ben ik ook de netwerk beheerder, tagged/untagged spul werk ik veel mee en denk ik zelf ook uit.
Uiteraard komt daar wel is een keer een foutje voor. Maar als t niet werkt check ik dat altijd een 2e keer ;)

Heb t nu voorlopig werken via m'n unifi switch.
En nu maar afwachten tot ik van TMO een antwoord krijg over de mac block.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HellStorm666 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:00:
[...]

2e deel inderdaad ook gezien. En het staat/stond zoals jij schreef.

Op het werk ben ik ook de netwerk beheerder, tagged/untagged spul werk ik veel mee en denk ik zelf ook uit.
Uiteraard komt daar wel is een keer een foutje voor. Maar als t niet werkt check ik dat altijd een 2e keer ;)

Heb t nu voorlopig werken via m'n unifi switch.
En nu maar afwachten tot ik van TMO een antwoord krijg over de mac block.
Ja het is altijd gissen welk niveau/achtergrond iemand heeft.

Ik ben benieuwd, naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

[...]
code:
1
2
Werkt niet:
En als je in ESXi op de vSwitch in een portgroup VLAN4095 instelt (alle VLANs doorgeven), verandert dat iets als je dan Untangle VLAN300 eruit laat pikken en daar de DHCP op doet? Werkt met pfSense prima. Ik gebruik VMXnet3 adapters in mijn pfSense VM, en krijg een ander IP als ik een verse vNIC aan die VM knoop (logisch, want ander MAC-adres).

[ Voor 15% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 04-06-2020 21:06 . Reden: portgroup als term toegevoegd ]

... en oranje! :P

Pagina: 1 ... 84 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie