Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SparC-EHV
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:12
Comp User schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:57:
@DirtyBird ik gebruik standaard Cloudflare (IPv4: 1.1.1.1 & 1.0.0.1 & IPv6: 2606:4700:4700::1111,2606:4700:4700::1001) & Quad9 (IPv4: 9.9.9.9, 149.112.112.112 & IPv6: 2620:fe::fe, 2620:fe::9), beide aangestuurd vanuit Pi-hole.
same here.. eigenlijk nooit issues.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

• JEROENrgfgf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-05 11:37
Ik haal op dit moment maar 4-10 Mbit/s op het glasvezel netwerk terwijl ik normaal de volle 1Gbit/s up/down aangeboden krijg. Hebben meer mensen hier last van op dit moment? Regio: Eindhoven stad

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:51
Hier haal ik ook nog maar 4 down 400 up. Dit is ook in Eindhoven.
Kijkende naar de routeringen lijkt het erop dat we nu via Engeland gerouteerd worden:

[Voor 67% gewijzigd door TheBrones op 20-05-2020 20:58]

Hoi

• Kjepper
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-05 13:07
Hier hetzelfde 17.5 down en 500 up ook regio Eindhoven. En een kennis wonend in centrum zelfde lage snelheden.

[Voor 5% gewijzigd door Kjepper op 20-05-2020 20:53]

• SparC-EHV
Grrr, hier hetzelfde.. net een nieuwe switch geplaatst, dacht dat het daar aan lag ;-(

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

• sambaloedjek
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 25-05 07:34
Hier ook zo. Glas in Eindhoven. Max 8mbps down, 900mbps up. Normaliter 1G/1G. Viel me eerder al op vanmiddag dat mijn ping latency naar bijv. 1.1.1.1 flink was gestegen naar 18ms terwijl ditzelfde vanuit een Oracle Cloud vm server (hosted in AMS) slechts 1ms is.

[Voor 3% gewijzigd door sambaloedjek op 20-05-2020 21:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArHu
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-05 23:02
Regio Amersfoort, T-Mobile ODF

How: speedtest.net in Chromium
Server: Jonaz B.V. Amersfoort
Router: Ubiquity Edgerouter 6P
Attempt123
Down300Mbit380Mbit410Mbit
Up930Mbit880Mbit930Mbit

• SparC-EHV
Merk ook steeds andere servers bij de Speedtest. Toch iets routering niet lekker zo lijkt

• boyette
  • Laatst online: 19:22
en het is weer zover

t-mobile glas
landelijke problemen

sudo speedtest.py
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis ...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by SuitIT ) [3.72 km]: 25.295 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 2.92 Mbit/s

zou rond de 1000 moeten zijn

[Voor 78% gewijzigd door boyette op 20-05-2020 21:36]

• Bearmun
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:12
Ik heb er gelukkig tot nu toe nog geen last van. Haal hier (Amersfoort) nog gewoon rond de 900Mbps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
Bearmun schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:38:
Ik heb er gelukkig tot nu toe nog geen last van. Haal hier (Amersfoort) nog gewoon rond de 900Mbps.
tmobile klantenservice net gesproken
bevestigden het inderdaad

maar alleen in brabant

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 25-05 07:34
vervelend hier in Eindhoven. Mijn kinderen kunnen geen netflix meer kijken door dit probleem. Dan maar monopoly.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Hier ook problemen.. 3.xx mbit/s.. Zo klaar mee..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00
Hier ook problemen met T-mobile glasvezel in Eindhoven

Storingspagina zegt dat er geen storingen zijn. Gaat weer lekker bij T-mobile

[Voor 42% gewijzigd door Unicron op 20-05-2020 22:43]

• boyette
sambaloedjek schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:54:
vervelend hier in Eindhoven. Mijn kinderen kunnen geen netflix meer kijken door dit probleem. Dan maar monopoly.
Er zal volgende week een upgrade aan het netwerk worden uitgevoerd die dit permanent moet oplossen

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Hier in Helmond-Brandevoort ook nog maar 4 Mbps down en 440 Mbps up. Rond 18:00 werkte bij mij Begin gemist ook al niet op de tv-box maar heb er toen weinig aandacht aan geschonken. Ze hebben dus toch wel weer een serieus probleem.

• jorikc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:54
Hier in Eindhoven merk ik eigenlijk niets, maar ik heb hier geen mogelijkheid tot 1Gbps, bij verlenging is mijn snelheid teruggebracht naar 100Mbps omdat ik via KPN netwerk zit? Misschien dat ik op een ander netwerk zit dat hier geen last van heeft?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:15
Weer helemaal up-to-date
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en bellen. We voeren daarom onderhoud uit op ons netwerk. Dit doen we tussen 24 mei en 02 juni.
Het onderhoud zal bij jou in één van deze nachten plaatsvinden.
We doen het onderhoud ’s nachts.
Zelf hoef je niets te doen. Je modem start één van deze nachten een keertje opnieuw op. Dit duurt +/- 5 minuten, je zal het dus nauwelijks merken.
Kreeg onderhoudsmail met verwijzing naar:
https://community.t-mobil...o-onderhoud-in-mei-323635

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:51
Hmmm was weer bijna zover om de knoop door te hakken en eindelijk weg te gaan bij KPN ..
Vorige keer net ervoor het hele routing via Duitsland gebeuren.
Nu lees je dit weer :| :'(

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:42
gekkie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:30:
Hmmm was weer bijna zover om de knoop door te hakken en eindelijk weg te gaan bij KPN ..
Vorige keer net ervoor het hele routing via Duitsland gebeuren.
Nu lees je dit weer :| :'(
ik zou nog eventjes wachten, op tmobile forum zie je ook nog verschillende klachten

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:05
.

[Voor 99% gewijzigd door groxgrox op 21-05-2020 01:43]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:42
groxgrox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:29:
Ik wil overstappen naar T-Mobile. Wanneer ik nu glasvezel van T-Mobile neem kost me dat bij een 100mbit met 1 tv en telefonie 3 maanden 37.50 euro per maand.
De cashback is 72.50 via cashback xxl.
Kan ik na 3 maanden dan terug (gaat dit online?) naar internet only zonder problemen bij een jaar abonnement zodat ik dan weer op 35 euro uitkom?
Werkt dit zo?
“Internet only zonder problemen?”

Ik zou nog even wachten. Zie problemen hier boven

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:05
juliank schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:38:
[...]

“Internet only zonder problemen?”

Ik zou nog even wachten. Zie problemen hier boven
Haha, woon niet in Brabant. Hoop dat ze het snel oplossen. Verkeerde woordkeuze:

Ik wil overstappen naar T-Mobile. Wanneer ik nu glasvezel van T-Mobile neem kost me dat bij een 100mbit met 1 tv en telefonie 3 maanden 37.50 euro per maand.
Kan ik na 3 maanden dan, zonder problemen, terug (gaat dit online?) naar internet only bij een jaar abonnement zodat ik dan weer op 35 euro uitkom?
Werkt dit zo? En dan na 9 maanden bellen voor een korting?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

groxgrox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:43:
[...]

Haha, woon niet in Brabant. Hoop dat ze het snel oplossen. Verkeerde woordkeuze:

Kan ik na 3 maanden dan, zonder problemen, terug (gaat dit online?) naar internet only bij een jaar abonnement zodat ik dan weer op 35 euro uitkom?
Werkt dit zo? En dan na 9 maanden bellen voor een korting?
Ja. Dat werkte altijd wel zo. Internet is je basis en daar zit je een jaar aan vast. TV en telefonie kan je tussentijds stoppen (of weer aanzetten als je zou willen).
Of je na 9 maanden korting krijgt zal je tegen die tijd moeten merken

• boyette
Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 02:14:
[...]

Ja. Dat werkte altijd wel zo. Internet is je basis en daar zit je een jaar aan vast. TV en telefonie kan je tussentijds stoppen (of weer aanzetten als je zou willen).
Of je na 9 maanden korting krijgt zal je tegen die tijd moeten merken
dat is nog steeds zo

als je ook mobiel erbij pakt kan je 1000/1000 krijgen (25 euro) + alles onbeperkt mobiel (25 euro)
voor 2x 25 = 50 euro

[Voor 13% gewijzigd door boyette op 21-05-2020 06:25]

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 30-05 11:37
Hier lijkt alles weer normaal in ieder geval, haal weer gewoon 1Gbit/s up/down. Vraag me wel af wat de oorzaak is geweest.

• PhRiXoS
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-05 10:47
PhRiXoS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:45:
Dank voor de reacties. Ik begrijp dat ik de glasvezelkabel met groen sc connectors die morgen binnenkomt weer kan terugsturen ;)

Ik ga nog eens een poging doen bij Tmobile en vragen om een OTDR meting door Reggefiber van FTU naar PoP te laten uitvoeren

Als er iets te updaten valt zal ik het laten weten
inmiddels weer een paar dagen verder.... helaas kom ik niet verder met de supportdesk van T-Mobile. Ik heb het idee dat ze meer geld gestopt hebben in de communicatiecursus dan iets met technische inhoud.
T-Mobile beweert dat de OTDR meting al gedaan is toen de monteur van T-Mobile er was. Ik denk niet dat dit gebeurd is, maar echt controleren kan ik dat niet.
Daarnaast willen ze niet een ander modem opsturen zodat ik het probleem daarvan kan uitsluiten. De monteur zou het modem hebben vervangen tijdens zijn bezoek. Dat is iets wat absolutuut niet waar is. Het modem wat hij bij zich wat kwam niet op en daarom heeft hij de andere test gedaan met mijn oude modem.

"we kunnen je helaas niet verder helpen, kan ik je verder nog ergens mee helpen?
grrr....schiet niet op dit.

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar T-mobile glas en tv. Vooral omdat ik tv wil kijken via een AppleTV app in de slaapkamer en normaal in de woonkamer. (Heb nu Ziggo)
Nu heb ik - zoals veel tweakers - een eigen router (usg). Ik heb ook gelezen dat dat bij T-mobile ook werkt. Ik worstel nog wel met het volgende:

Ik heb nu wel een eigen VLAN-infrastructuur ingericht met gastennetwerk, IoT, privé, camera, etc. Het liefst zou ik die gewoon in stand laten. Ik heb gezocht in dit topic maar zo snel geen antwoord gevonden.

Ook moet ik denk ik nog een andere / grotere switch om e.e.a. Werkend te krijgen want ik lees weinig over de Json-oplossing.

Hebben jullie ook een dergelijke setup? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb wel een informatica achtergrond maar netwerken zijn niet mijn dagelijkse bezigheid.
Graag jullie tips. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-05 15:50
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:19:
Hebben jullie ook een dergelijke setup? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb wel een informatica achtergrond maar netwerken zijn niet mijn dagelijkse bezigheid.
Graag jullie tips. ;)
Yess.. een heel unifi netwerk hier. De T-mobile fiber heb ik met een sfp direct op een US‑8‑150W. Het IPTV vlan wordt direct naar de TV-box doorgezet. Het internet vlan naar de WAN van de USG voor dhcp, firewall etc. waarna de LAN via vlans de verschillende prive netwerken voorziet.

Heb je geen SPF in dan kan je de door t-mobile geleverde converter gebruiken en de RJ-45 op een switch prikken.

IPTV verkeer gaat dus buiten de USG om.

[Voor 11% gewijzigd door a.boogerd op 21-05-2020 12:32. Reden: indien geen SFP switch]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
Dankjewel @a.boogerd! Ik snap hem nu.

Ik had deze handleiding van @d-vine al wel gezien maar had jouw uitleg nodig om hem - voor mij - in de juiste context te plaatsen.

https://community.ui.com/...e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Heb nu alleen nog een UTP-switch (60W) en wilde toch al een tijdje daarnaast ook nog de 150W POE hebben. Daar kan dan mooi de SFP in van T-mobile.

P.S. Heb de configuratie alvast in de controller aangemaakt. :)

[Voor 11% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-05-2020 15:11. Reden: Credits toegevoegd]

• xavalon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-05 17:17
jorikc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:18:
Hier in Eindhoven merk ik eigenlijk niets, maar ik heb hier geen mogelijkheid tot 1Gbps, bij verlenging is mijn snelheid teruggebracht naar 100Mbps omdat ik via KPN netwerk zit? Misschien dat ik op een ander netwerk zit dat hier geen last van heeft?
Heb ik geluk, ook eindhoven, wel 1GB glas (ODF). Gisteren einde middag/vroege avond klaagde zoon over trage verbinding tijdens gamen. Ikzelf merkte dat update naar nieuwe IOS op iphone wat langszaam ging en dacht dat het daar aan lag dat iedereen massaal aan het updaten was van zijn smartphone. TV en Netflix gaven geen verstoringen en weet dat mijn dochter vooral een kinderserie kijkt die in 4K wordt uitgezonden.

• swhnld
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:08:

Ik had deze handleiding van @d-vine al wel gezien maar had jouw uitleg nodig om hem - voor mij - in de juiste context te plaatsen.

Heb nu alleen nog een UTP-switch (60W) en wilde toch al een tijdje daarnaast ook nog de 150W POE hebben. Daar kan dan mooi de SFP in van T-mobile.

Ik zou de 60w en 150w switch dan wel omruilen, lijkt me makkelijker om je PoE apparatuur intern te hebben, en die andere alleen voor scheiding TV en Internet verkeer in te zetten.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:48
jorikc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:18:
Waar ongeveer in Eindhoven als ik vragen mag? Woon er zelf en overweeg T Mobile glasvezel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
zacht schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Waar ongeveer in Eindhoven als ik vragen mag? Woon er zelf en overweeg T Mobile glasvezel.
Doe een postcodecheck bij T-Mobile, is er 1000Mbit beschikbaar dan staat er in de PoP waar jij op aangesloten bent apparatuur van T-Mobile zelf.
Is er maximaal maar 100Mbit te krijgen dan hangt er geen eigen apparatuur en krijg je dus T-Mobile via KPN WBA.

:)

• Ferruginous Hwk
swhnld schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:55:
[...]

Ik zou de 60w en 150w switch dan wel omruilen, lijkt me makkelijker om je PoE apparatuur intern te hebben, en die andere alleen voor scheiding TV en Internet verkeer in te zetten.
Hoe bedoel je dit?
De scheiding tussen intern en extern wordt toch gerealiseerd via VLAN-scheiding.of heb je daar een andere kijk op?

• swhnld
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:38:
[...]

Hoe bedoel je dit?
De scheiding tussen intern en extern wordt toch gerealiseerd via VLAN-scheiding.of heb je daar een andere kijk op?
Als je de switch voor je router zit om TV signaal af te splitsen, heb je vervolgens in de router de beveiliging (firewall) die poorten blokkeerd om kwaadwillenden buiten te houden. Die switch zit buiten jou beveiliging. Dus zou er niets anders mee doen dan het TV signaal afsplitsen.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 30-05 16:15
Dennis-L schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Doe een postcodecheck bij T-Mobile, is er 1000Mbit beschikbaar dan staat er in de PoP waar jij op aangesloten bent apparatuur van T-Mobile zelf.
Is er maximaal maar 100Mbit te krijgen dan hangt er geen eigen apparatuur en krijg je dus T-Mobile via KPN WBA.

:)
Hoe verklaar je dan dat ik - helaas - dan toch op een WBA aansluiting zit ipv ODF wat wel beschikbaar is volgens de pc check?

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Comp User schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:48:
[...]

Hoe verklaar je dan dat ik - helaas - dan toch op een WBA aansluiting zit ipv ODF wat wel beschikbaar is volgens de pc check?
Misschien kan je omgepatched worden? Zit je nu nog op WBA (vorige abonnement KPN of dochter) maar zouden ze je ook naar eigen apparatuur om kunnen prikken.

@Barre73 weet er misschien meer van.

-edit-

O, je weet zelf al iets meer?

[Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 21-05-2020 22:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Chris.nl schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Misschien kan je omgepatched worden? Zit je nu nog op WBA (vorige abonnement KPN of dochter) maar zouden ze je ook naar eigen apparatuur om kunnen prikken.

@Barre73 weet er misschien meer van.

-edit-

O, je weet zelf al iets meer?
Daar hebben we al vaker hier over gesproken. Als je nu WBA hebt, maar ondertussen heeft TMO jouw wijk ODF gemaakt, is de enige mogelijkheid om op ODF gepatched te worden: Abonnement opzeggen, tijdje zonder zitten en daarna weer aanvragen -O-

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• a.boogerd
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:08:

Vergeet trouwens niet om IGMP snooping uit te zetten. Heeft mij een avond probleem zoeken gekost toen ik deze onbewust had aangezet. Dacht eerst dat er storing bij T-mobile. Je TV box geeft dan aan dat de zenders onbereikbaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeTristan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 30-05 16:08
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben hiervoor:

Sinds een tijdje heb ik ook glasvezel van T-mobile. Doordat de meterkast ietwat ongunstig is gelegen, wil ik graag met een router+access point werken. Dit zou dus gaan om de Zyxel + een Asus RT-ACT66U (deze had ik al).

Ik had dit werkend in een constructie waar de Zyxel de "hoofdrouter" was, en de Asus als access point fungeerde.

Nu wil ik echter graag de Asus als "hoofdrouter" gebruiken (vanwege bepaalde functies hierop). Het instellen hiervan ging probleemloos, en ik heb dan ook goed internet op de router (direct aangesloten op de mediaconverter). So far so good.

Ik wil nu de Zyxel aansluiten als access point, maar hier beginnen de problemen. Ik heb deze aangesloten lan --> lan, en de DHCP-functie uitgezet op de Zyxel. Ook heb ik het IP-adres statisch gemaakt in dezelfde range als de Asus (i.e. 192.168.1.2). SSID heb ik veranderd in een "test" variant. Ik kan hiermee verbinden met de Zyxel, alleen heb dan geen internet. Via een kabel in de Zyxel gaat het wel goed.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke constructie? Zie ik iets over het hoofd bij het instellen van de Zyxel? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:34
TheBrones schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:49:
Hier haal ik ook nog maar 4 down 400 up. Dit is ook in Eindhoven.
Kijkende naar de routeringen lijkt het erop dat we nu via Engeland gerouteerd worden:[Afbeelding]
Ik maak daar niet uit op dat je via engeland gaat, dan zou je latency hoger zijn. Liberty-gw is gateway van liberty global in amsterdam, asd-rc0001 is het datacenter van ziggo in amsterdam. Vanaf je thuisrouter tot aan 10.10.80.149 (t-mobile router) is 19ms latency. Dan zit je ook met 19ms latency op het datacenter van ziggo in amsterdam. In 0 tot 1 milliseconde kun je nooit via engeland routeren.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
@d-vine en @a.boogerd hebben volgens mij een oplossing waarbij ze de switch voor en na de usg hebben geplaatst. @swhnld adviseert dit niet te doen omdat je dan je huisnetwerk aan het internet knoopt. Volgens mij zie ik dit ook terug in de antwoorden op deze thread. Daar hebben sommigen volgens mij de poorten nog op all staan ipv een beperkte set aan VLAN's waardoor ze het halve internet in hun scans zien.

Nu is het voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst CCNA/CCNP heb gehad dus ik wil graag op jullie expertise vertrouwen.

Ik heb de beoogde setup even in een tekeningetje gezet. Willen jullie hier eens kritisch naar kijken? Wellicht dat ik iets cruciaals over het hoofd zie. Heb de wikipedia-pagina over VLAN-hopping getracht te lezen maar die gaat mij technisch momenteel even iets te diep.

Thanks. :)

Aanvullende info: Daar waar ik nog een opeenstapeling van losse poorten heb zal ik waar nodig een specifiek VLAN (zoals IoT) toekennen. Maar ik wil ze in eerste instantie van het "ALL" Profiel afhebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• a.boogerd
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:30:
@d-vine en @a.boogerd hebben volgens mij een oplossing waarbij ze de switch voor en na de usg hebben geplaatst. @swhnld adviseert dit niet te doen omdat je dan je huisnetwerk aan het internet knoopt. Volgens mij zie ik dit ook terug in de antwoorden op deze thread. Daar hebben sommigen volgens mij de poorten nog op all staan ipv een beperkte set aan VLAN's waardoor ze het halve internet in hun scans zien.

Nu is het voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst CCNA/CCNP heb gehad dus ik wil graag op jullie expertise vertrouwen.

Ik heb de beoogde setup even in een tekeningetje gezet. Willen jullie hier eens kritisch naar kijken? Wellicht dat ik iets cruciaals over het hoofd zie. Heb de wikipedia-pagina over VLAN-hopping getracht te lezen maar die gaat mij technisch momenteel even iets te diep.

[Afbeelding]

Aanvullende info: Daar waar ik nog een opeenstapeling van losse poorten heb zal ik waar nodig een specifiek VLAN (zoals IoT) toekennen. Maar ik wil ze in eerste instantie van het "ALL" Profiel afhebben.
Ziet er precies uit zoals ik mijn configuratie heb. En je moet inderdaad het "ALL" profiel niet gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:52

[Afbeelding]

voor alle switch poorten inderdaad nooit "ALL" gebruiken inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
[Afbeelding]
Die van mij was Cisco CNA versie 1.0 uit 1999, nog iets langer geleden.

In de basis is je plaatje prima, maar grootste risico dat ik zie is dat de 150 switch buiten je directe beveiliging zit, komende vanaf internet kan iemand inbreken zodra een vulnerability in de firmware bekent is en vandaar verder komen in je thuis netwerk. Een voorbeeld is VLAN Hopping: https://cybersecurity.att...an-hopping-and-mitigation

Daarom is mijn advies om de switch voor je router alleen te gebruiken voor het TV signaal en kastje van T-Mobile. Je eigen interne netwerk en apparatuur is dan een stuk beter beveiligd.

[Voor 9% gewijzigd door swhnld op 22-05-2020 22:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-05 15:01
Ziggo komt weer eens met een prijsverhoging. Heb daar nu 100mbit met tv voor zometeen 54,95. Overstappen naar T-mobile klinkt dus interessant, al heb ik een hekel aan zo'n mediabox en vind ik het kaartje in mijn tv prima.

Nu lees ik hier ook wel wat problemen met T-mobile en heb die zelf eigenlijk met Ziggo. Is het de moeite waard om nu over te stappen? Of kan ik nog een leuke actie verwachten rondom deze prijsverhogingen van Ziggo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
Fliepke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:07:
Ziggo komt weer eens met een prijsverhoging. Heb daar nu 100mbit met tv voor zometeen 54,95. Overstappen naar T-mobile klinkt dus interessant, al heb ik een hekel aan zo'n mediabox en vind ik het kaartje in mijn tv prima.

Nu lees ik hier ook wel wat problemen met T-mobile en heb die zelf eigenlijk met Ziggo. Is het de moeite waard om nu over te stappen? Of kan ik nog een leuke actie verwachten rondom deze prijsverhogingen van Ziggo?
hoe moet iemand anders beoordelen of jij dat de moeite waard vind?

Je hebt glasvezel liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Fliepke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:07:

Je kunt horror verhalen vinden van elke aanbieder als je rondkijkt. In de basis hebben de meeste mensen geen problemen met hun aanbieder, anders liep iedereen weg en bestonden ze niet meer.

Waarom zou je TV van T-Mobile moeten nemen als overstapt? Je vind het extra kastje niks. Met een smart TV kun je ook kijken welke apps daar op staan en of je via die weg TV kunt kijken. Via Canal Digitaal bijvoorbeeld.

[Voor 3% gewijzigd door swhnld op 22-05-2020 23:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
swhnld schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Je kunt horror verhalen vinden van elke aanbieder als je rondkijkt. In de basis hebben de meeste mensen geen problemen met hun aanbieder, anders liep iedereen weg en bestonden ze niet meer.

Waarom zou je TV van T-Mobile moeten nemen als overstapt? Je vind het extra kastje niks. Met een smart TV kun je ook kijken welke apps daar op staan en of je via die weg TV kunt kijken. Via Canal Digitaal bijvoorbeeld.
idd of NL ZIET

dat is nog goedkoper ook

• WhiteAss
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 30-05 07:18
Ik overweeg ook om van Ziggo over te stappen naar T-Mobile.

Zou voorlopig liefst van mijn bestaande infrastructuur gebruik maken. Unifi is een volgend project.

Hoe het nu is:
Meterkast: Modem (bridge mode) - router (asus RT-AC66U) - 8 poort switch (unmanaged)

Tvkast: 8 poort switch (unmanaged) - ps4, tv, stereo, shield tv - AP (Ziggo proef)

Slaapkamer: AP (asus) - TV (dit ac zou nog kunnen wijken zodat deze tv direct op de modem/router van t-mobile kan)

Dankzij de dunne flexibele pvs pijpen krijg ik er echt geen extra utp kabel in.

Begrijp ik het goed dat de tv ontvangers een eigen utp kabel nodig hebben of dat je dit met vlan op moet lossen?
Met mijn hardware is de vlan oplossing niet mogelijk.
Is er met deze hardware buiten extra kabels trekken naar de slaapkamer en Tvkast een ander oplossing mogelijk?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Nee, het is bij T-Mobile inderdaad ofwel de tv ontvanger rechtstreeks aansluiten of anders een VLAN gebruiken met managed switches.

[Voor 3% gewijzigd door ik222 op 23-05-2020 09:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
WhiteAss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:31:
Ik overweeg ook om van Ziggo over te stappen naar T-Mobile.

Zou voorlopig liefst van mijn bestaande infrastructuur gebruik maken. Unifi is een volgend project.

Hoe het nu is:
Meterkast: Modem (bridge mode) - router (asus RT-AC66U) - 8 poort switch (unmanaged)

Tvkast: 8 poort switch (unmanaged) - ps4, tv, stereo, shield tv - AP (Ziggo proef)

Slaapkamer: AP (asus) - TV (dit ac zou nog kunnen wijken zodat deze tv direct op de modem/router van t-mobile kan)

Dankzij de dunne flexibele pvs pijpen krijg ik er echt geen extra utp kabel in.

Begrijp ik het goed dat de tv ontvangers een eigen utp kabel nodig hebben of dat je dit met vlan op moet lossen?
Met mijn hardware is de vlan oplossing niet mogelijk.
Is er met deze hardware buiten extra kabels trekken naar de slaapkamer en Tvkast een ander oplossing mogelijk?
Je kunt IPV via TV kastje ook via een app kijken ,dmv de T-Mobile TV Anywhere app.
https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/tv-anywhere

Of TV via derde partij NL Ziet of Canal Digitaal.

Overigens kun je ook je modem en router vervangen voor dat van T-Mobile en hoef je niet zelf met VLans te rommelen.

[Voor 4% gewijzigd door swhnld op 23-05-2020 09:55]

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
swhnld schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Je kunt IPV via TV kastje ook via een app kijken ,dmv de T-Mobile TV Anywhere app.

Of TV via derde partij NL Ziet of Canal Digitaal.
Ik kan in ieder geval Canal Digitaal aanraden. Ik ben sinds vorige week een Internet Only klant voor T-Mobile Thuis, en dat bevalt eigenlijk prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met een DVB-T2 ontvanger van €25 en HHD kan ik gratis NPO-HD kijken, opnemen en timeshiften. Daarnaast is er nog de NPO gemist app (Chromecast) en die éne keer dat ik een afgelaste voetbalwedstrijd op een andere zender wil kijken kan ik gebruik maken van de KPN/Telfort/Ziggo account (Chromecast) die familie met me gedeeld heeft. Vaste TV kosten p/m €0

Er zijn meer wegen naar Rome.

• KroeT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:52

KroeT

[...]

swhnld schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Let wel op dat de stream in die app een beduidend lagere bitrate heeft dat de TV-kastjes en dat niet alle zenders in de app te vinden zijn. De bitrate maakt het kijken van een voetbalwedstrijd heel vervelend, de compressie is duidelijk zichtbaar op alles groter dan een tablet. T-Mobile geeft in elk geval aan geen plannen te hebben dit te veranderen. Dat vind ik erg jammer want de app is op een Apple TV uitstekend en de TV-kastjes worden erg warm.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +4Henk 'm!
ik222 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:45:
Nee, het is bij T-Mobile inderdaad ofwel de tv ontvanger rechtstreeks aansluiten of anders een VLAN gebruiken met managed switches.
Niet waar. Als nieuwe klant krijg je de Zyxel router en die heeft Any Port. Daar kan je op een LAN poort een switch aansluiten en op die switch weer een TV decoder en andere apparaten. Dus je kan die switch boven plaatsen en daar weer een AP en een TV decoder aansluiten (bijvoorbeeld)..

[Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 23-05-2020 12:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Niet waar. Als nieuwe klant krijg je de Zyxel router en die heeft Any Port. Daar kan je op een LAN poort een switch aansluiten en op die switch weer een TV decoder en andere apparaten. Dus je kan die switch boven plaatsen en daar weer een AP en een TV decoder aansluiten (bijvoorbeeld)..
Ah oke dat wist ik niet, dan hebben ze dus ook voortaan een routed setup net als KPN. Eventuele switches moeten dan dus wel IGMP snooping ondersteunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
ik222 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Ah oke dat wist ik niet, dan hebben ze dus ook voortaan een routed setup net als KPN. Eventuele switches moeten dan dus wel IGMP snooping ondersteunen.
Yep, dat klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 29-05 17:43
Mijn ouders zitten eraan te denken T-Mobile alles in een te nemen. Enige wat we graag willen weten is of de tv kastjes (Amino Aria 610x of
Entone Amulet 515) via de afstandsbediening van de tv kunnen worden bediend?

De tv hangt bij hun aan de muur en alle apparatuur hangt aan de andere kant van de muur. Het losse kastje kan dus nooit een 'line of sight' hebben.

Als dat niet kan, hoop ik dat de afstandsbediening van die tv kastjes via bluetooth gaan? Dan kan dat kastje tenminste uit het zicht blijven en moeten ze maar aan een tweede afstandsbediening wennen.

Dank voor het delen van jullie kennis!

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

Acties:
  • 0Henk 'm!
procyon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:05:
Mijn ouders zitten eraan te denken T-Mobile alles in een te nemen. Enige wat we graag willen weten is of de tv kastjes (Amino Aria 610x of
Entone Amulet 515) via de afstandsbediening van de tv kunnen worden bediend?

De tv hangt bij hun aan de muur en alle apparatuur hangt aan de andere kant van de muur. Het losse kastje kan dus nooit een 'line of sight' hebben.

Als dat niet kan, hoop ik dat de afstandsbediening van die tv kastjes via bluetooth gaan? Dan kan dat kastje tenminste uit het zicht blijven en moeten ze maar aan een tweede afstandsbediening wennen.

Dank voor het delen van jullie kennis!
Eerste kan niet maar is ook geen oplossing als die decoder aan de andere kant van de muur zit natuurlijk. Je moet natuurlijk nog steeds de decoder bedienen en niet de TV.

Tweede kan ook niet maar er zijn wel andere manieren voor. Infrarood verlengers dus. Even zelf googlen want ik mag hier geen reclame maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• procyon
Barre73 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:20:
Eerste kan niet maar is ook geen oplossing als die decoder aan de andere kant van de muur zit natuurlijk. Je moet natuurlijk nog steeds de decoder bedienen en niet de TV.
Via HDMI kan je met je tv afstandsbediening andere apparaten bedienen. Ik kan bijvoorbeeld mijn receiver bedienen met mijn tv afstandsbediening. Ik kan ook mijn shield android box bedienen met de tv afstandsbediening.. dit is gewoon een standaard functie van HDMI.

Maar dat kan dus niet met deze kastjes? Onbegrijpelijk dat ze je opzadelen met deze troep. Wie wil er nou 2 afstandsbedieningen??

Anyway, dank je voor je reactie. We blijven bij Ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-05 22:25
procyon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:33:
[...]

Via HDMI kan je met je tv afstandsbediening andere apparaten bedienen. Ik kan bijvoorbeeld mijn receiver bedienen met mijn tv afstandsbediening. Ik kan ook mijn shield android box bedienen met de tv afstandsbediening.. dit is gewoon een standaard functie van HDMI.

Maar dat kan dus niet met deze kastjes? Onbegrijpelijk dat ze je opzadelen met deze troep. Wie wil er nou 2 afstandsbedieningen??

Anyway, dank je voor je reactie. We blijven bij Ziggo.
Dat is zeker geen standaard functie van HDMI, HDMI-CEC is volledig optioneel en lang niet alle apparaten ondersteunen het ook al moet de bedrading aanwezig zijn. Wel kan het andersom, je tv koppelen aan de afstandsbediening van de decoder. Ook dan heeft je decoder wel line of sight nodig omdat het infrarood blijft, dit kan zoals @Barre73 al aangaf met een IR extender gedaan worden.

Daarnaast is het ook wel echt een luxeprobleem, en eentje die vrij standaard is voor tv diensten met losse decoders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-05 21:11
Wel grappig dat koppelen van je afstandsbediening, werkte bij mijn vorige ontvanger prima, deze stel je in, werkt en na tien minuten of een uur als je de tv uit wilt zetten dan is ie het weer vergeten. :P Schijt irritant...

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• procyon
Centurius schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:40:

Daarnaast is het ook wel echt een luxeprobleem, en eentje die vrij standaard is voor tv diensten met losse decoders.
Sorry, jij mist het punt totaal... De HDMI standaard bied deze functionaliteit. Al mijn devices ondersteunen het.

Dat er hier voor gekozen is deze simpele ondersteuning niet te bieden is gewoon slecht.

En dan ook nog geen bluetooth afstandsbediening implementeren?? Gestoord, wie wil er nou tegen zo'n kastje aankijken?!?

Maar goed dat is wat je krijgt als providers het goedkoopste product pushen. Zelfde verhaal met de standaard modems.

Luxeprobleem? Man als je nu al Ziggo hebt, alles werkt zonder losse kastjes, geen extra afstandsbediening.. en dan vrijwillig overstappen op een inferieure oplossing? Ik zie de logica niet.

[Voor 7% gewijzigd door procyon op 24-05-2020 00:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeTristan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 30-05 16:08
BeTristan schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:03:
Lange tekst over Zyxel router als access point
Niemand hier ervaring met het gebruiken van de Zyxel als access point? Ik heb het ondertussen nog steeds niet goed werkend, lijkt voornamelijk fout te gaan als beide routers hun wireless hebben aanstaan. Als ik de WiFi van de Asus uit zet gaat het met de Zyxel wel goed, als ze beide aan staan verbind ik wel maar is er geen internet connectie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
procyon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:51:
[...]

l... De HDMI standaard bied deze functionaliteit. Al mijn devices ondersteunen het.
Dan ben je één van de gelukkigen. HDMI CEC wordt door vele fabrikanten op een andere manier geïmplementeerd. Gevolg dat het e.e.a. niet altijd of altijd niet optimaal funkioneert zoals men zou wensen.

Lees RUConnected maar eens, die hebben dat netjes verwoord.

https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BeTristan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Niemand hier ervaring met het gebruiken van de Zyxel als access point? Ik heb het ondertussen nog steeds niet goed werkend, lijkt voornamelijk fout te gaan als beide routers hun wireless hebben aanstaan. Als ik de WiFi van de Asus uit zet gaat het met de Zyxel wel goed, als ze beide aan staan verbind ik wel maar is er geen internet connectie
Heb de Zyxel zelf niet in gebruik, ligt in de meterkast als reserve device. Denk dat de qru hem erin zit dat je een apparaat wat niet is gemaakt als 'vrij instelbaar' of accepoint probeert te gebruiken alsdoende.
BeTristan schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:03:
Ik had dit werkend in een constructie waar de Zyxel de "hoofdrouter" was, en de Asus als access point fungeerde.
Misschien kan je de Zyxel weer als hoofdrouter instellen, de Asus erachter.
Nu wil ik echter graag de Asus als "hoofdrouter" gebruiken (vanwege bepaalde functies hierop).
Kan je die functies niet aan de praat krijgen door poorten te forwarden naar de Asus of die in DMZ te zetten?Weet alleen niet uit m'n hoofd of dat mogelijk is met de Zyxel.

Misschien kan je in jou situatie beter een pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1350 V3 of pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aanschaffen.

'k Heb zelf die UniFi in het trappengat hangen tussen de 1e en 2e verdieping en t/m zolder goede ontvangst, wat met de Zyxel vanuit de meterkast idd niet lukt. Suc7!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik gebruik de afstandsbediening van de decoder om alles aan te sturen. Werkt dus via HDMI.

Drie apparaten worden dus met een enkele afstandbediening geregeld: TV, decoder en versterker (feitelijk zorgt de tv dat het volume van de versterker verandert).
Het kan prima, even googlen voor de codes ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:58:
Ik gebruik de afstandsbediening van de decoder om alles aan te sturen. Werkt dus via HDMI.

Drie apparaten worden dus met een enkele afstandbediening geregeld: TV, decoder en versterker (feitelijk zorgt de tv dat het volume van de versterker verandert).
Het kan prima, even googlen voor de codes ;)
Volgens mij is dat gewoon je TV koppelen met de ab (link onder punt 6). Dat werkt via infrarood, heeft niets met HDMI icm ab te maken, hoewel het een prima oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
procyon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:51:
[...]

Sorry, jij mist het punt totaal... De HDMI standaard bied deze functionaliteit. Al mijn devices ondersteunen het.

Dat er hier voor gekozen is deze simpele ondersteuning niet te bieden is gewoon slecht.

En dan ook nog geen bluetooth afstandsbediening implementeren?? Gestoord, wie wil er nou tegen zo'n kastje aankijken?!?

Maar goed dat is wat je krijgt als providers het goedkoopste product pushen. Zelfde verhaal met de standaard modems.

Luxeprobleem? Man als je nu al Ziggo hebt, alles werkt zonder losse kastjes, geen extra afstandsbediening.. en dan vrijwillig overstappen op een inferieure oplossing? Ik zie de logica niet.
1) Ik heb het nooit over HDMI CEC gehad dus of en hoe dat werkt met de TMO decoders kan ik niet beoordelen.
2) Leuk voor je dat je externe decoders als gestoord betitelt maar zonder zo'n extra kastje kan je bij Ziggo ook alleen maar TV kijken en verder niks. Alle interactieve zaken werken bij Coax ook alleen maar via een externe decoder. Ik kijk toevallig maar voor de helft live TV. De rest is opnames, terug kijken en begin gemist. En Netflix maar dat kan inderdaad weer wel via de Smart TV zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tja gestoord...als je het wat breder bekijkt, zitten we in een soort overgangsfase. Mensen vonden het ook gestoord toen de eerste decoders zich aandienden, je gaat toch niet een extra kastje erbij zetten? Is nu de normaalste zaak van de wereld.

Over tien jaar hebben ze wellicht een algemene standaard verzonnen, prik je de ethernet kabel in je tv en ben je klaar, wie weet.

IPTV is nog vrij nieuw allemaal en je ziet elke provider worstelen met de systemen, overal is wel een flaw te vinden.

TL;DR
Maak je niet zo druk.

offtopic:
Jaaaaren geleden wist mijn broer, door zijn werk, dat Ziggo (Casema) hun hele netwerk van glasvezel ging voorzien, tot in de wijkkast. Heb dat hier weleens op de frontpage gemeld, kreeg ik toen behoorlijk negatieve reacties op, want was klinkklare onzin. Er ging immers niets boven het perfect werkende kopernetwerk! (Wel DM van de redactie of ik meer wist 8) )
En kijk nu, Ziggo heeft zijn netwerk verglaasd tot in de wijkkasten. Technieken komen er wel, we weten als consument wellicht nog niet precies wat en hoe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pinda powerrr schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
Tja gestoord...als je het wat breder bekijkt, zitten we in een soort overgangsfase. Mensen vonden het ook gestoord toen de eerste decoders zich aandienden, je gaat toch niet een extra kastje erbij zetten? Is nu de normaalste zaak van de wereld.
Vind het nog steeds gestoord om een perfect TV voor 90% van de functionaliteit te ontdoen om er een z'n rotkastje bij te zetten. Waar als je het tegenzit 2 verschillende afstandbediening bij moet hebben. :r

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
Helaas is het nog even puzzelen met IP-TV. De techniek om het zonder kastje te kunnen is er.
Het probleem zit hem echter - voor zover ik heb begrepen - in de rechten.

IP-TV kun je nl. overal ter wereld aanbieden en daar zit blijkbaar het probleem.
Veel zenders hebben programma's / films gekocht voor de NL-markt. Dat betekent dus dat je die programma's dus eigenlijk alleen in NL mag aanbieden. Er is een uitzondering gecreerd voor mensen die op vakantie zijn maar normaal in NL wonen. Dit mobiele karakter zie je terug in de apps van de diverse providers. Waar providers mee worstelen is het mogen streamen naar TV, al dan niet via Chromecast/Airplay/apps, hiermee neem je het mobiele karakter weg en loop je het risico dat de diensten structureel in het buitenland worden gebruikt (door mensen die over de grens zijn gaan wonen maar nog wel behoefte hebben aan NL-TV. Dit levert voor de aanbieder een hoge kans op hoge boetes op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:40
Cyberpope schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Vind het nog steeds gestoord om een perfect TV voor 90% van de functionaliteit te ontdoen om er een z'n rotkastje bij te zetten. Waar als je het tegenzit 2 verschillende afstandbediening bij moet hebben. :r
Bij mij komt er geen ouderwetse coaxkabel in huis. Niet van deze tijd om 2 kabels te trekken terwijl alles via UTP kan. Heb het kastje achter een deurtje staan bij o.a. m'n PlayStation, zie je niets van. Harmony hub er bij met IR blaster. Hier geen gedoe met afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:55
Er is zo nu en dan best veel packet loss op mijn T-Mobile 100/100 WBA Fiber

Eigenlijk altijd naar Colocenter.nl
https://i.imgur.com/lzcxSlL.png

Laatst ook naar Xs4all, Tweak, en nog wat Targets
https://i.imgur.com/lc8JxYS.png

Ik zie hier het e.e.a. weleens voorbij komen, maar ik heb vanaf vorig jaar oktober smokeping draaien naar wat targets naar diverse netwerken in NL

[Voor 24% gewijzigd door boswandeling op 25-05-2020 21:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:02
boswandeling schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:40:

Ik zie hier het e.e.a. weleens voorbij komen, maar ik heb vanaf vorig jaar oktober smokeping draaien naar wat targets naar diverse netwerken in NL
Lijkt er wel op alsof het continu is. Of lijkt dat maar zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:55
Colocenter is contunu.

Maar het screenshot van Xs4all is in de afgelopen drie maanden al twee keer voorgekomen, het is dan niet alleen Xs4all, maar ook Tweak, en nog een aantal grotere ISP's.

Het ligt niet aan mijn hardware. Standaard gebruik ik een Edgerouter X SFP direct met Fiber. En tijdens packetloss de bijgeleverde Draytek er tussen gehangen, maar geen verschil. Ook niet logisch want het is niet naar alle targets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:02
Misschien eens een mtr doen om te kijken bij welke hop waar het probleem zit. Met die info eens aankloppen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:42

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
TweakMore schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:16:
Zojuist groot deel van de topic door gespit opzoek naar ervaringen met de Aria 610x. Ik kan hier helaas weinig over vinden
[...]
Kan iemand hier toevallig bij helpen? Wat zijn de ervaringen met de Aria 610x? Is de interface responsief en makkelijk en draait het stabiel? Ik las dat de box geen apps ondersteund zoals Spotify en Netflix, klopt dit nog steeds? Een filmpje of enig ander advies hierin is ook welkom!

Bij voorbaat dank! _/-\o_
Ik loop eigenlijk tegen hetzelfde aan. Ik overweeg een overstap naar T-Mobile, maar zou graag willen weten hoe het TV-platform functioneert. Ik heb nu Budget-alles-in-1 en dat is eigenlijk gewoon KPN hardware en bevalt mij daardoor prima. Lekker vlotte en stabiele ontvanger e.d.

Gezien je post van begin april is, hebben jullie inmiddels een knoop kunnen doorhakken?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-05 20:01
ThinkPad schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Ik loop eigenlijk tegen hetzelfde aan. Ik overweeg een overstap naar T-Mobile, maar zou graag willen weten hoe het TV-platform functioneert. Ik heb nu Budget-alles-in-1 en dat is eigenlijk gewoon KPN hardware en bevalt mij daardoor prima. Lekker vlotte en stabiele ontvanger e.d.

Gezien je post van begin april is, hebben jullie inmiddels een knoop kunnen doorhakken?
Wij zijn voor nu bij KPN gebleven. Binnenkort leen ik een android TV en kijk ik hoe canal digitaal icm Tweak bevalt:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou morgen over gaan op Tmobile, echter ben ik vanmiddag omgepatched naar Tmobile vermoed ik aangezien ineens geen signaal meer was.

Stoute schoenen aangetrokken, alles geinstalleerd en het werkt als een tierelier:)
Monteur afgebeld, deze doet morgen alleen nog even een lijnmeting. Vooralsnog trek ik met de speedtests de volle gbit dicht en geen packetloss :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Ik zie ditzelfde soort issue niet in smokeping (maar ODF+1000/1000). Kan je hops dichterbij toevoegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goed, het is even wennen aan de interface van de Zyxel als je van Fritz komt. Vooralsnog een beetje last van een klapperende Wifi verbinding, ff klooien met de instellingen denk ik. Iemand tips voor de zyxel?

Daarnaast moest ik opzoek naar een vervanger voor de Tweaknews usenet, dit via newsdemon gedaan. 29 Euro voor een jaar onbeperkt downloaden op onbeperkte snelheid. Haal daar dus ook gewoon 90+ MB mee, valt me niets tegen :)

[Voor 35% gewijzigd door HaterFrame op 26-05-2020 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

HaterFrame schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:18:
Goed, het is even wennen aan de interface van de Zyxel als je van Fritz komt. Vooralsnog een beetje last van een klapperende Wifi verbinding, ff klooien met de instellingen denk ik. Iemand tips voor de zyxel?

Daarnaast moest ik opzoek naar een vervanger voor de Tweaknews usenet, dit via newsdemon gedaan. 29 Euro voor een jaar onbeperkt downloaden op onbeperkte snelheid. Haal daar dus ook gewoon 90+ MB mee, valt me niets tegen :)
Zolang je geen poorten hoeft open te zetten en niet teveel gaat aanpassen dan is het verder een prima ding. Ik geef de schuld aan de custom T-mobile firmware. Voor mij was het een reden om het ding te vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

ciris schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:25:
[...]

Zolang je geen poorten hoeft open te zetten en niet teveel gaat aanpassen dan is het verder een prima ding. Ik geef de schuld aan de custom T-mobile firmware. Voor mij was het een reden om het ding te vervangen.
Heb 'm vast gezet op N en WMM uit, lijkt stabieler nu.
Heb toch geen hoge snelheid nodig op WiFi :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:04
Wmm is eigenlijk een verplicht onderdeel van wifi4 en hoger, de meeste apparaten maken er geen punt van, maar Apples willen nog wel eens moeilijk doen en niet sneller dan 54Mbps verbinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

hcQd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:05:
Wmm is eigenlijk een verplicht onderdeel van wifi4 en hoger, de meeste apparaten maken er geen punt van, maar Apples willen nog wel eens moeilijk doen en niet sneller dan 54Mbps verbinden.
Ok, mochten de appels hier problemen krijgen dan weet ik waar het aan ligt. Vooralsnog is de WiFi nu stabiel, das het voornaamste, zoals gezegd is snelheid niet echt heel belangrijk voor de mobiele apparaten in huis.

• Zuaro
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 16:35
Hi, ik heb nu een paar maanden T-Mobile met de Zyxel router. Had hiervoor een experiabox. Opzich is alles prima ik merk alleen dat tijdens online gamen (FIFA PS4) ik iedere paar minuten wat lag heb. Ping etc. is allemaal prima. Zou dit aan de Zyxel router kunnen liggen of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Met de experiaBox had ik nergens last van

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06:29

My traceroute [v0.92]

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. DD-WRT 0.0% 66 0.7 0.7 0.7 0.9 0.1
2. xxxxxx.ftth.glasoperator.n 0.0% 66 4.8 8.2 4.6 100.5 16.5
3. 10.10.10.201 0.0% 66 5.4 6.2 5.2 30.8 3.4
4. 10.10.10.197 0.0% 66 5.4 6.9 5.2 100.2 11.7
5. server01.colocenter.nl 1.5% 65 6.9 23.4 6.8 517.1 89.2

Geen packet loss maar regelmatig hogere ping time op de server colocenter.nl
Ook via WBA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Segafreak83
  • Nu online
Gisteravond weer drama hier, download die instort naar 9.x Mbps.. Speedtest komt amper boven de 50 Mbps uit. Zou 100/100 moeten zijn..

• Segafreak83
  • Nu online
Zuaro schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:29:
Hi, ik heb nu een paar maanden T-Mobile met de Zyxel router. Had hiervoor een experiabox. Opzich is alles prima ik merk alleen dat tijdens online gamen (FIFA PS4) ik iedere paar minuten wat lag heb. Ping etc. is allemaal prima. Zou dit aan de Zyxel router kunnen liggen of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Met de experiaBox had ik nergens last van
Hoe zit je PS4 aangesloten, bedraad of draadloos?

Wat zegt speedtest? Is het willekeurig gedurende de dag, of vooral in de avond?

• Zuaro
Segafreak83 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Hoe zit je PS4 aangesloten, bedraad of draadloos?

Wat zegt speedtest? Is het willekeurig gedurende de dag, of vooral in de avond?
Draadloos, alleen avonden tot nu toe (overdag geen tijd), speedtest is vrijwel altijd gewoon goed.

Dit is met 2 mensen aan het werk en getest op mobiel.

[Voor 38% gewijzigd door Zuaro op 27-05-2020 11:39]

• Segafreak83
  • Nu online
Zuaro schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Draadloos, alleen avonden tot nu toe (overdag geen tijd), speedtest is vrijwel altijd gewoon goed.
Wellicht eens proberen om je PS4 bedraad aan te sluiten en kijken of dat helpt.

Van afstand is het lastig om zo te zeggen waar het aan kan liggen. Kan de modem zijn of de verbinding zelf.

Ik had destijds bij KPN ook geen enkel probleem, toen ik overging naar T-Mobile was de verbinding vanaf dag 1 al niet "lekker", zat een merkbare vertraging in, contact gehad met de klantenservice, monteurs over de vloer gehad, konden niets vinden.

Edit: En de bedrade speedtest? Ik neem aan dat je 100/100 zou moeten hebben? Vanavond zou ik nog eens testen, zonder dat er iemand aan het werk is, bedraad.

Bouw een dossier op en neem contact op met T-Mobile, wellicht kunnen ze iets voor je betekenen.

[Voor 16% gewijzigd door Segafreak83 op 27-05-2020 11:45]

• Zuaro
Segafreak83 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Wellicht eens proberen om je PS4 bedraad aan te sluiten en kijken of dat helpt.

Van afstand is het lastig om zo te zeggen waar het aan kan liggen. Kan de modem zijn of de verbinding zelf.

Ik had destijds bij KPN ook geen enkel probleem, toen ik overging naar T-Mobile was de verbinding vanaf dag 1 al niet "lekker", zat een merkbare vertraging in, contact gehad met de klantenservice, monteurs over de vloer gehad, konden niets vinden.
Bedraad gaat lastig worden maar ga het dit weekend wel even proberen of het lukt haha

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Wat een waardeloos bedrijf!
Had al geen geen goed woord met mijn KPN ervaring maar t mobile is net zo erg..
Ik heb 100 mb en op de site staat dat 1000mb kan dus ik ga naar de site om te upgraden maar kan het niet..
Dus ik hun bellen zeggen ze alleen beschikbaar voor nieuw klanten 7(8)7
Buiten dat ik mijn waardeloos internet verbinding ook niet willen helpen.

Is er ergens waar ik een review achter kan laten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-05 18:09
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:31:
Ik heb 100 mb en op de site staat dat 1000mb kan dus ik ga naar de site om te upgraden maar kan het niet..

Klinkt alsof het niet helemaal goed is uitgelegd. Ze kunnen 1000Mbit alleen doen bij hun eigen hardware. Je geeft aan eerst bij KPN te zitten, dus ik gok dat je via de KPN hardware (niet in huis, maar per wijk) aangesloten zit bij TMobile.
TMobile moet aan KPN betalen voor het gebruik hiervan en KPN heeft begin dit jaar de kosten voor derde partijen flink omhoog gegooid. Waar veel andere providers het niet eens mee zijn.

Waardeloos internet is helaas vaak iets wat niet door leveranciers kan worden opgelost. De loze kreten als "Super Wifi" en "Overal goede Wifi" slaan nergens op. Gooien ze nog meer wifi punten in je huis. Opgelost. Behalve dat je buren opeens geen goede wifi meer hebben, zij weer klagen. Zij krijgen meer wifi punten, jij hebt weer slechter wifi, etc 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Kodess op 27-05-2020 13:40]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goed, er zou vandaag een monteur "komen" om een lijnmeting te doen en administratie door te voeren zodat alles als opgeleverd in het systeem staat, aangezien ik het gisteren zelf al heb aangesloten en alles werkend heb. Kreeg ik om 12 uur een SMS dat de monteur niet kon komen en dat ze contact met me op zouden nemen. Nu komt er morgen alsnog een monteur :/ Nja, laat hem alles maar ff nalopen vind het prima dan.

Nog wel even een vraagje over TV, klopt het dat deze alleen 1080i doet en geen 1080P?
Verder over tv ook weinig te klagen, beeld is duidelijk beter dan bij Canal Digitaal.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-05 10:28
raro007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:31:

Als je een postcodecheck doet en je woont niet in ODF gebied kan het als het goed is niet zo zijn dat je 1 Gbit aangeboden krijgt.Blijkbaar woon je in WBA fiber gebied, waar T-Mobile levert over KPN. Dan is 100 Mbit/s inderdaad de max.

Klinkt inderdaad als een WBA lijn, waar nu ODF mogelijk is!

[Voor 4% gewijzigd door j_bos op 27-05-2020 13:58]

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Kodess schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Klinkt alsof het niet helemaal goed is uitgelegd. Ze kunnen 1000Mbit alleen doen bij hun eigen hardware. Je geeft aan eerst bij KPN te zitten, dus ik gok dat je via de KPN hardware (niet in huis, maar per wijk) aangesloten zit bij TMobile.
TMobile moet aan KPN betalen voor het gebruik hiervan en KPN heeft begin dit jaar de kosten voor derde partijen flink omhoog gegooid. Waar veel andere providers het niet eens mee zijn.

Waardeloos internet is helaas vaak iets wat niet door leveranciers kan worden opgelost. De loze kreten als "Super Wifi" en "Overal goede Wifi" slaan nergens op. Gooien ze nog meer wifi punten in je huis. Opgelost. Behalve dat je buren opeens geen goede wifi meer hebben, zij weer klagen. Zij krijgen meer wifi punten, jij hebt weer slechter wifi, etc 8)7
klopt 6 jaar geleden zat ik bij kpn en nu 6 jaar bij t-mobile.
als ik op de site kijk of 1000mb beschikbaar is dan zegt die dat het wel mogelijk is en helpdesk zegt dat ook dat het kan.
maar ik krijg het niet omdat ik een bestaand klant ben.
hoe moeten ze dat beter uitleggen dan we hebben schijt aan bestaand klanten?
daarbij 2 mobieltjes en dat de wifi helemaal in kakt kan toch niet normaal zijn?
Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True