Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!
Soundwork schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Volgens mij is het zo dat de operator waarop je gepatched wordt bepalend of er ruimte is.
Dus Tweak en T-Mobile bieden qua ODF ieder hun eigen switches. Dus als Glasoperator (T-Mobile) vol zit hoeft Cambrium (Tweak) niet vol te zitten.

Maar misschien kan @Barre73 hier nog eens wat opheldering in geven....
Afschuiven op KPN Netwerk NL is alleen terecht als ook daadwerkelijk een probleem zit, maar dat denk ik zelf niet...
Klopt allemaal. Beschikbare netwerkpoorten gaat over actieve apparatuur dus dat kan nooit van KPN Netwerk NL zijn. T-Mobile 1000 Mbit is via hun eigen apparatuur en het gaat duidelijk te hard voor ze. Er moeten poorten op hun eigen switches worden bij geplaatst. Dat probleem hoor ik overal in Nederland, al een paar maanden.
En ook steeds dat die fijne klantenservice van ze de schuld aan KPN geeft. Die hebben hier niks mee te maken. Waar T-Mobile via KPN-WBA zou leveren zou het wel kunnen. Maar KPN WBA heeft het een stuk beter voor elkaar met de poorten. Als het aantal beschikbare poorten onder een bepaald minimum komt, wordt meteen de aannemer aangestuurd om een nieuwe kaart met poorten bij te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:15
KVanL schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:19:
Wel echt matig dat T-mobile niet zelf toegeeft dat ze hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Het verhaal van hun klantenservice is dat ze een aansluiting voor mij hebben aangevraagd (ik neem aan bij de beheerder van het netwerk?) en dat ze die niet krijgen. Sowieso een beetje jammer dat ze zelf nooit updates geven over de levering als je er niet zelf achteraan gaat bellen (bij mij staat nog steeds 26 maart als leverdatum). Verder is de telefonische klantenservice wel vriendelijk en begripvol, maar het is gewoon een enorme aanfluiting dat ze niet kunnen leveren wat ze aanbieden.
Je hebt 1000 MB aangevraagd, dat levert T-Mobile alleen op hun eigen apparatuur/netwerk, niet over een KPN beheerde verbinding want dan is 100 MB de max.
En als het T-Mobile spul vol gepatchd zit, moeten ze apparatuur bijplaatsen. Daar moet plaats voor zijn en toegang tot de ruimte door de netwerkbeheerder (KPN?) gegeven worden. Dus verhaal van T-Mobile kan best kloppen. Uiteraard weten we niet waar het dan schort achter de schermen, doet KPN moeilijk, of heeft T-Mobile tekort aan mensen en apparatuur.

Op zich zou een 4G USB dongel in de T-Mobile Zyxel router je inderdaad internet kunnen bieden, en dat is ook echt unlimited bij T-Mobile.

Dat gezegd hebbende kan ik er prima in komen dat je liever dit permanent opgelost hebt en dan maar wat meer wil betalen bij KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:00

KVanL

Alles is relatief

swhnld schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Je hebt 1000 MB aangevraagd, dat levert T-Mobile alleen op hun eigen apparatuur/netwerk, niet over een KPN beheerde verbinding want dan is 100 MB de max.
Nope, ik had 50Mbit aangevraagd, 1000 is de max wat ze volgens de postcodechecker kunnen leveren. Maar wat de precieze oorzaak is maakt mij weinig uit, zolang ik maar werkend internet heb :P.
Dat gezegd hebbende kan ik er prima in komen dat je liever dit permanent opgelost hebt en dan maar wat meer wil betalen bij KPN.
Bij KPN ben ik het eerste jaar overigens niet heel veel duurder uit. De eerste 6 maanden krijg je bij KPN 50% korting, dus bij 50Mbit (alleen internet) zou ik in het eerste jaar gemiddeld €1,90 extra betalen p/m. Ik ben nu wel voor 100Mb gegaan bij KPN, dat is per maand een whopping 63 cent duurder dan 100Mb bij T-mobile. Na het eerste jaar wordt KPN wel een stuk duurder, maar tegen die tijd ga ik wel weer een keer rondshoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het zou zo kunnen zijn dat de T-Mobile klanten service bedoelt met de netwerkbeheerder: Glasoperator. Strikt genomen zijn zij de actieve operator die dus de poorten regelen maar voor zover ik weet vallen ze volledig onder T-Mobile. Wel zou het zo kunnen zijn dat die twee bedrijfsonderdelen gescheiden zijn net als bij KPN.
Het is ook Glasoperator die een contract heeft met (voormalig) Reggefiber, niet T-Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 29-05 14:08
KVanL schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:33:

Bij KPN ben ik het eerste jaar overigens niet heel veel duurder uit. De eerste 6 maanden krijg je bij KPN 50% korting, dus bij 50Mbit (alleen internet) zou ik in het eerste jaar gemiddeld €1,90 extra betalen p/m. Ik ben nu wel voor 100Mb gegaan bij KPN, dat is per maand een whopping 63 cent duurder dan 100Mb bij T-mobile. Na het eerste jaar wordt KPN wel een stuk duurder, maar tegen die tijd ga ik wel weer een keer rondshoppen.
Heb je alleen internet besteld bij KPN?
Ik zie namelijk dat zij de eerste 6 maanden € 23,75 vragen voor internet only (daarna € 47,50)
T-Mobile vraagt € 35,00 per maand. Dus op jaarbasis dan € 7,50 verschil.
Hoe kom je dan aan € 1,90 per maand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:04
KVanL schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:33:
Nope, ik had 50Mbit aangevraagd, 1000 is de max wat ze volgens de postcodechecker kunnen leveren.
Welk abonnement je neemt maakt niet uit, zodra ze eigen apparatuur in de PoP hebben staan sluiten ze je daarop aan. Dat is namelijk veel goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-05 23:02
Tweakers.
Sinds 2 dagen heb ik last van Packet loss in online games. Voornamelijk is dit merkbaar als ik Valorant speel en ik heb Teamspeak open staan.
Beide programma's krijgen dan 100% packetloss.

Zodra ik VPN aanzet is het probleem meteen verholpen.
Hebben meer mensen hier toevallig issues mee de laatste tijd?

Thanks

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Joao op 05-05-2020 21:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 00:00

KVanL

Alles is relatief

Soundwork schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Heb je alleen internet besteld bij KPN?
Ik zie namelijk dat zij de eerste 6 maanden EUR 23,75 vragen voor internet only (daarna EUR 47,50)
T-Mobile vraagt EUR 35,00 per maand. Dus op jaarbasis dan EUR 7,50 verschil.
Hoe kom je dan aan EUR 1,90 per maand?
Die €1,90 is voor 50Mb: 6 maand €21,25 en 6 maand €42,50, maakt €31,87 gemiddeld, bij T-mobile is 50Mb €30 per maand. Inderdaad gaat het alleen om internet, want bellen gaat via mobiel, de NPO kun je ook wel op andere manieren ontvangen en en voor de rest is meer dan 99% van wat er op TV te zien is pure bagger die ik prima kan missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:22
Joao schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:51:
Tweakers.
Sinds 2 dagen heb ik last van Packet loss in online games. Voornamelijk is dit merkbaar als ik Valorant speel en ik heb Teamspeak open staan.
Beide programma's krijgen dan 100% packetloss.

Zodra ik VPN aanzet is het probleem meteen verholpen.
Hebben meer mensen hier toevallig issues mee de laatste tijd?

Thanks

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.
Ja, hier precies hetzelfde met Valorant & Discord.
Hoop dat ze het snel fixen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
twinqore schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Ja, hier precies hetzelfde met Valorant & Discord.
Hoop dat ze het snel fixen.
Dan raad ik je aan om tijdelijk VPN te gebruiken tot het probleem verholpen is.
Als we constant 10-30% packetloss hebben dan merk je snel dat je niks raakt en sneller geraakt wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:22
Joao schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:52:
[...]

Dan raad ik je aan om tijdelijk VPN te gebruiken tot het probleem verholpen is.
Als we constant 10-30% packetloss hebben dan merk je snel dat je niks raakt en sneller geraakt wordt.
Ja dit had ik door ja :p nog een aanrader voor een goeie vpn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
twinqore schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Ja dit had ik door ja :p nog een aanrader voor een goeie vpn?
Ik gebruik torguard zonder encryptie en heb 2ms ping hoger dan normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 30-05 10:12
Ik ben niet bekend met deze games, maar zijn er geen IP addressen te achterhalen van de betrokken servers? Ik vermoed dat als we wat mooie MTR's met packet loss naar T-Mobile kunnen sturen (die ze zelf kunnen reproduceren) er sneller actie ondernomen kan worden.

Wat VPN betreft loopt hier een deel van mijn verkeer via een wireguard tunnel naar 12vpn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-05 16:40

Pazo

Miauw?

Vandaag mijn laatste dag bij XS4ALL. Morgen gaat de verbinding over naar T-Mobile 1000/1000. Monteur van Guidion is afgebeld, NT kastje hangt er namelijk nog / hoeft niet terug dus als het goed is moet het morgen allemaal vrij makkelijk gaan. Gebruik wel mijn eigen router, maar zover ik heb gelezen verbinding op DCHP zetten en de juiste 2 VLANs opzetten, dan zou het moeten werken. Ben benieuwd :)

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
NielsFL schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:59:
Ik ben niet bekend met deze games, maar zijn er geen IP addressen te achterhalen van de betrokken servers? Ik vermoed dat als we wat mooie MTR's met packet loss naar T-Mobile kunnen sturen (die ze zelf kunnen reproduceren) er sneller actie ondernomen kan worden.

Wat VPN betreft loopt hier een deel van mijn verkeer via een wireguard tunnel naar 12vpn.
Ik dacht eraan om via wireshark te proberen. Echter, dit probleem komt ook voor op andere games.
Ook merk ik dat op Teamspeak heel vaak packet loss voorkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Pazo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:00:
Vandaag mijn laatste dag bij XS4ALL. Morgen gaat de verbinding over naar T-Mobile 1000/1000. Monteur van Guidion is afgebeld, NT kastje hangt er namelijk nog / hoeft niet terug dus als het goed is moet het morgen allemaal vrij makkelijk gaan. Gebruik wel mijn eigen router, maar zover ik heb gelezen verbinding op DCHP zetten en de juiste 2 VLANs opzetten, dan zou het moeten werken. Ben benieuwd :)
Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb altijd nog gelezen hier op GoT dat een NT zoals jij hebt niet werkt in combinatie met een T-Mobile ODF aansluiting. Wel als je T-Mobile via WBA hebt maar niet op ODF.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

Barre73 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb altijd nog gelezen hier op GoT dat een NT zoals jij hebt niet werkt in combinatie met een T-Mobile ODF aansluiting. Wel als je T-Mobile via WBA hebt maar niet op ODF.
Hmm, ik weet eerlijk gezegd niet of het WBA of ODF is. Kan je dat ergens zien / achter komen? Ik had veel in dit topic gelezen en een maandje geleden hier nog de vraag de gesteld of het mijn huidige NT kastje van KPN / XS4ALL zou werken, en meerdere mensen zeiden ja. Dus daarop gisteren de afspraak bij Guidion afgezegd. Had ze gisteren aan de telefoon om door te geven, toen nog aangeven dat ik het NT kastje van KPN / XS4ALL had en daarom dat niet hoefde te wijzigen, en dat is OK volgens hen (maar kan ook zijn dat telefoniste niet dezelfde kennis heeft als een monteur, en maar gewoon 'ja' zei). Nou ja, dan gaat het spannend worden morgen.

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsFL
Pazo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Hmm, ik weet eerlijk gezegd niet of het WBA of ODF is. Kan je dat ergens zien / achter komen? Ik had veel in dit topic gelezen en een maandje geleden hier nog de vraag de gesteld of het mijn huidige NT kastje van KPN / XS4ALL zou werken, en meerdere mensen zeiden ja. Dus daarop gisteren de afspraak bij Guidion afgezegd. Had ze gisteren aan de telefoon om door te geven, toen nog aangeven dat ik het NT kastje van KPN / XS4ALL had en daarom dat niet hoefde te wijzigen, en dat is OK volgens hen (maar kan ook zijn dat telefoniste niet dezelfde kennis heeft als een monteur, en maar gewoon 'ja' zei). Nou ja, dan gaat het spannend worden morgen.
Als je 1000Mbps krijgt dan zit je op het ODF netwerk. NT gebruiken is geen probleem, heb ik in het verleden ook gedaan en lijkt tijdens Corona inderdaad het beleid van Guidion. (Werd mij in elk geval telefonisch verteld door de monteur.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Barre73 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Zou volgens mij prima moeten werken. Hoogstens een compatibilityprobleem, maar kwa specs moet het werken.

Kan wel dat de ene wel werkt, de andere niet. Er zijn meerdere types, oa de Packetfront MC901, de Genexis P1090 en de ZTE F3100

Maar technisch zijn ze gelijk: 1310nm TX, 1490/1550nm RX.

Mijn T-Mobile (ODF) lijntje loopt direct via een SFP mijn Mikrotik HEX S in.

Maar goed, je kan ook natuurlijk de meegeleverde mediaconverter gebruiken. Alleen is dat weer een extra los kastje, ipv iets wat je erop klikt (afhankelijk van de FTU)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
Pazo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Als je nog steeds in Barneveld woont (profiel), dan zit je op ODF.

bron: https://community.t-mobil...laatsen-wba-of-odf-297183

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

OK bedankt, lijkt inderdaad dan ODF te zijn. We gaan het meemaken morgen (avond).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ahbo
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Hier in Almere ligt Internet en TV eruit. Telefoon doet het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
DJSmiley schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Zou volgens mij prima moeten werken. Hoogstens een compatibilityprobleem, maar kwa specs moet het werken.

Kan wel dat de ene wel werkt, de andere niet. Er zijn meerdere types, oa de Packetfront MC901, de Genexis P1090 en de ZTE F3100

Maar technisch zijn ze gelijk: 1310nm TX, 1490/1550nm RX.

Mijn T-Mobile (ODF) lijntje loopt direct via een SFP mijn Mikrotik HEX S in.

Maar goed, je kan ook natuurlijk de meegeleverde mediaconverter gebruiken. Alleen is dat weer een extra los kastje, ipv iets wat je erop klikt (afhankelijk van de FTU)
Je zou het wel verwachten maar zoek maar eens terug in dit topic...

Soundwork in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

Hmm, aan de andere kant zegt @rens-br dat het alleen bij mensen met een nieuwe aansluiting / oplevering was. (rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"), en niet bij bestaande.
Maar goed, ik zal het morgen wel gaan zien. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pazo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Hmm, aan de andere kant zegt @rens-br dat het alleen bij mensen met een nieuwe aansluiting / oplevering was. (rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"), en niet bij bestaande.
Maar goed, ik zal het morgen wel gaan zien. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Tot vorig jaar werkte T-Mobile met een direct glaskabeltje vanaf de FTU in een router (de Draytek). Toen stapten ze over op een aparte mediaconverter en daarachter de router. Dat is voor de klant veel fijner want je kan de router ergens anders plaatsen zolang je maar genoeg UTP kabel hebt.
In die eerste situatie werkte een KPN mediaconverter ook prima in plaats van die patchkabel naar een Draytek.

Pas toen T-Mobile vorig jaar overstapte op een losse mediaconverter, bleek dat het gebruiken van een KPN mediaconverter niet werkte. Blijkbaar maakt dat dus wel wat uit.
Dat bedoelde rens-br met nieuwe en bestaande aansluitingen. Nieuwe waren de mensen met een T-MO mediaconverter en een Huawei of Zyxel router. Bestaande degenen met een Draytek met SFP module.

Maar laat het morgen svp weten, dan kan dat misschien in de OP meegenomen worden als tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:13
@Barre73 @Pazo interessante kwestie en test, ben benieuwd! Ik ben overigens verhuisd sinds deze week en Guidon is gisteren geweest om de boel te installeren. Monteur is denk ik nog geen 10 minuten binnen geweest.

Ik kan de test nu ook zelf uitvoeren, ik bezit namelijk nu de volgende dingen:
- Een goednieuwe FTU TK01
- De NT van kpn
- De mediaconverter van T-mobile
- De mediaconverter van TP-Link
- De Zyxel
- De DrayTek
- Ubi USG

Nu alleen nog wat tijd vinden om het uit te voeren.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 06-05-2020 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

Oke, dan gaan het spannend worden. Ik had eigenlijk de gedachte / de hoop niets qua hardware te hoeven veranderen (alleen de ontvanger voor de TV dan). Router in DCHP mode zetten, die 2 VLAN poorten instellen en gaan. Maar goed, dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen als ik pech heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 28-05 21:27
Ik kan hier zojuist bevestigen dat een NT van KPN werkt op het T50 modem van Tmobile (op WBA)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
itsmemax schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:33:
Ik kan hier zojuist bevestigen dat een NT van KPN werkt op het T50 modem van Tmobile (op WBA)
Ja maar dat is niet zo'n interessante test :)
Het gaat er om of de (KPN) NT werkt op ODF ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley

DJSmiley

Of het werkt is geen garantie dat het overal werkt. Ik verwacht niet dat T-Mobile (naja, Glasoperator of hoe dat dan ook overgenomen is) overal dezelfde apparatuur gebruikt.

Het kan best zijn dat de KPN ZTE converter wel werkt icm bv een Huawei switch in een ODF gebied, maar niet met een Cisco om maar eens wat te noemen. Dus als het werkt is het meegenomen, maar garanties bied dat niet. En als ze een keer apparatuur swappen kan het alsnog een probleem geven.

Technisch is er geen probleem, het zal hoogstens een keertje een compatibility ding zijn. Iig bij mij werkt een eigen SFP in het ODF gebied gewoon prima, de mediaconverter ligt nog nieuw in de doos. (Eigen SFP, dus niet uit het Draytek tijdperk).
Hier gebruikt T-Mobile overigens 1310/1490nm, maar ook dat kan per gebied anders zijn. Wat er in de pop hangt weet ik niet, ben er al tijden niet in geweest (en dan nog is dat info die T-Mobile denk ik niet perse publiekelijk wil zien)

• Soundwork
DJSmiley schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:02:
Of het werkt is geen garantie dat het overal werkt. Ik verwacht niet dat T-Mobile (naja, Glasoperator of hoe dat dan ook overgenomen is) overal dezelfde apparatuur gebruikt.

Het kan best zijn dat de KPN ZTE converter wel werkt icm bv een Huawei switch in een ODF gebied, maar niet met een Cisco om maar eens wat te noemen. Dus als het werkt is het meegenomen, maar garanties bied dat niet. En als ze een keer apparatuur swappen kan het alsnog een probleem geven.

Technisch is er geen probleem, het zal hoogstens een keertje een compatibility ding zijn. Iig bij mij werkt een eigen SFP in het ODF gebied gewoon prima, de mediaconverter ligt nog nieuw in de doos. (Eigen SFP, dus niet uit het Draytek tijdperk).
Hier gebruikt T-Mobile overigens 1310/1490nm, maar ook dat kan per gebied anders zijn. Wat er in de pop hangt weet ik niet, ben er al tijden niet in geweest (en dan nog is dat info die T-Mobile denk ik niet perse publiekelijk wil zien)
Ik heb de UBNT EdgeRouter 4 met daarin de SFP UF-SM-1G-S.
Als ik naar de specs kijk, dan gebruikt deze TX/RX 1310/1550 nm.
Dat verschilt dan inderdaad per gebied. Is de afstand van PoP tot FTU bepalend wat wat er gebruikt wordt?

• DJSmiley

DJSmiley

Soundwork schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Ik heb de UBNT EdgeRouter 4 met daarin de SFP UF-SM-1G-S.
Als ik naar de specs kijk, dan gebruikt deze TX/RX 1310/1550 nm.
Dat verschilt dan inderdaad per gebied. Is de afstand van PoP tot FTU bepalend wat wat er gebruikt wordt?
Een 1310/1550nm optic werkt ook op een 1490nm golflengte, de link komt gewoon online. Verschillen zijn minimaal, alleen de signaalwaardes zijn iets onnauwkeuriger.
In mijn geval wordt er echt 1490nm gebruikt (Gemeten). Een 1550 optic zegt dus niet perse dat dat ook gebruikt wordt.

Afstand bepaald welke SFP er gebruikt word, maar in FttH is alles korte afstand (<5km in de meeste gevallen), dus een standaard optic. Volgende stappen zijn pas 40 of 80km.

• Soundwork
@DJSmiley dank voor je uitleg.
@Pazo hoe is de omzetting gegaan? Online nu met de NTU van XS4ALL?

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik ga van gedeeld-ziggo-van-de-buren binnenkort 'overstappen' naar waarschijnlijk T-Mobile Thuis glasvezel. Ik heb een Unlimited mobiel abbo bij T-Mobile, dus wordt het Premium ivm de korting. Telefonie en TV ga ik niet afnemen, ik ben een Netflixer.
Mijn vraag betreft de Zyxel (blijkbaar?) modem. Uit dit topic haal ik kwalificaties voor de Wi-Fi van 'minder dan bij vorige provider' tot 'goed'. Meterkast is op de begane grond, mijn woning begint op de eerste verdieping, hoe ervaren jullie de Wifi daar? Als het even kan wil ik geen kabel trekken, ik gebruik enkel WiFi.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Soundwork schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:55:
@Pazo hoe is de omzetting gegaan? Online nu met de NTU van XS4ALL?
Up and running! :o

Het ging bijna zoals ik gehoopt had. In mijn Asus router bij de WAN settings de verbindingstype op 'Automatisch' gezet. Dus in feite via DCHP en niet via PPPoE. Daarbij bij IPTV Internet VID op 300 gezet en LAN Port 4 VID op 640. Herstarten en gaan? Nee helaas. -O-

Maar doen bedacht ik mij dat, om XS4ALL te krijgen op de ASUS, ik destijds allerlei scripts heb moeten inladen en dat die waarschijnlijk dwars zaten. Dus de router terug naar de fabrieksinstellingen gezet, bovenstaande settings weer toegepast en bam! Internet! :+ Daarna de Setup-box van de TV vervangen, opstarten en gaan. Alles werkte meteen! *O*

Ben nu langer bezig met het opnieuw configureren van mijn netwerk dan het verkrijgen van internet en TV, haha. Maar goed, mooi moment om de boel eens lekker op rijtje te krijgen. ;)

Qua hardware dus niets veranderd. Gewoon KPN NTU en mijn AC88U (met Merlin firmware).
Eerst speedtestjes laten alleen nog wel ca 500/500 zien. Weet niet zeker of dat misschien toch door de NTU van KPN / XS4ALL komt. :? Misschien dat ik nog even test met die van T-mobile binnenkort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundwork
Pazo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Eerst speedtestjes laten alleen nog wel ca 500/500 zien. Weet niet zeker of dat misschien toch door de NTU van KPN / XS4ALL komt. :? Misschien dat ik nog even test met die van T-mobile binnenkort.
De KPN NTU zou in principe 1 Gbps aan moeten kunnen. Ik heb ook XS4ALL gehad, daar zat een PacketFront NTU bij (die donkergrijze) en die stond op 1 Gbps. Ik kreeg alleen van XS4ALL een 500 Mbps verbinding....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:32
Pazo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Up and running! :o

Het ging bijna zoals ik gehoopt had. In mijn Asus router bij de WAN settings de verbindingstype op 'Automatisch' gezet. Dus in feite via DCHP en niet via PPPoE. Daarbij bij IPTV Internet VID op 300 gezet en LAN Port 4 VID op 640. Herstarten en gaan? Nee helaas. -O-

Maar doen bedacht ik mij dat, om XS4ALL te krijgen op de ASUS, ik destijds allerlei scripts heb moeten inladen en dat die waarschijnlijk dwars zaten. Dus de router terug naar de fabrieksinstellingen gezet, bovenstaande settings weer toegepast en bam! Internet! :+ Daarna de Setup-box van de TV vervangen, opstarten en gaan. Alles werkte meteen! *O*

Ben nu langer bezig met het opnieuw configureren van mijn netwerk dan het verkrijgen van internet en TV, haha. Maar goed, mooi moment om de boel eens lekker op rijtje te krijgen. ;)

Qua hardware dus niets veranderd. Gewoon KPN NTU en mijn AC88U (met Merlin firmware).
Ik idem, maar bij mij gelijk 1 Gbps na omzetting....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 15:20
Hoe sluit ik nou dat kleine mediaconverter kastje aan met dat kastje in de muur? Er staat 1 en 2 op dat kastje in de muur Er zit ook een geel kabeltje in de verpakking bij met 2 blauwe pluggen en een blauw blokje...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:11

Zenix

BOE!

@danda Die 1-2 staan denk ik voor vezel 1 en 2. De monteur zal wel weten welke vezel het om gaat.
Verder ben ik niet bekend met deze FTU, maar misschien heb je hier wat aan https://www.attema.com/nl...434/attema-universele-ftu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

danda schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:39:
Hoe sluit ik nou dat kleine mediaconverter kastje aan met dat kastje in de muur? Er staat 1 en 2 op dat kastje in de muur Er zit ook een geel kabeltje in de verpakking bij met 2 blauwe pluggen en een blauw blokje...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gele kabel gaat waarschijnlijk in poort 1 en die klik je dan weer in de mediaconverter. Maar goed kijken hoe en wat past.
Komt er geen monteur?

ik zie dan wel een groen blokje in de NTU, dat is een andere standaard

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danda
Pas over 5 weken, de installateur die vorige week dat muurkastje plaatste zei dat het al werkte...kon het gemakkelijk zelf aansluiten zonder monteur.... nou dus niet snap de ballen ervan hahhha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
danda schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:30:
Pas over 5 weken, de installateur die vorige week dat muurkastje plaatste zei dat het al werkte...kon het gemakkelijk zelf aansluiten zonder monteur.... nou dus niet snap de ballen ervan hahhha
Ik heb ook zo'n kastje, en er moet een andere glaskabel op dan het bijgeleverde kabeltje van T-Mobile, de monteur van T-Mobile bracht dat mee.

De kabel moet op de groene poort, en jij hebt blauwe pluggen aan de kabel. Groene poort is de aansluiting schuin afgesneden, blauw poorten zijn ze bol. Bol op schuin aansluiten geeft storing in de verbinding. Het is bol op bol, of schuin op schuin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@danda er is hier wel vaker besproken wat de verschillen zijn tussen de blauwe en groene aansluiting. Ook zwerft er hier ergens een link rond, waar je zelf zo'n kabel kan bestellen. Dan kun je een stuk eerder dan die vijf weken wachten online zijn.
Als je die adapter kabel (groen-blauw) hebt, is het inprikken en gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJSmiley

DJSmiley

Je hebt idd een verkeerde kabel, je hebt geen blauw-blauw nodig maar blauw-groen

(SC/PC in je mediaconverter en SC/APC in de Attema FTU)
Overigens hoeft de kap er niet af (da's nieteens de bedoeling), je kan de dummy houder er gewoon uitschuiven.

Kabeltjes kun je gewoon online bestellen:
https://www.netwerkwinkel...-SOS2S8SC010-p_28085.html

Is ook wel een stukje goedkoper te vinden in China of een andere fiberboer, maar dan is de levertijd weer langer.

Je kan ook even bij een lokake IT partij langs en kijken of hun zo'n kabeltje hebben liggen.

De groene stekker kun je vervolgens in het lege dummy ding monteren en dan past het allemaal prima

die Attema FTU is overigens een FTU die niet in de (voormalig) Reggefiber gebieden gebruikt wordt, maar oa bij CIF gebruikt wordt

[Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 09-05-2020 18:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danda
DJSmiley schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:53:
Je hebt idd een verkeerde kabel, je hebt geen blauw-blauw nodig maar blauw-groen

(SC/PC in je mediaconverter en SC/APC in de Attema FTU)
Overigens hoeft de kap er niet af (da's nieteens de bedoeling), je kan de dummy houder er gewoon uitschuiven.

Kabeltjes kun je gewoon online bestellen:
https://www.netwerkwinkel...-SOS2S8SC010-p_28085.html

Is ook wel een stukje goedkoper te vinden in China of een andere fiberboer, maar dan is de levertijd weer langer.

Je kan ook even bij een lokake IT partij langs en kijken of hun zo'n kabeltje hebben liggen.

De groene stekker kun je vervolgens in het lege dummy ding monteren en dan past het allemaal prima

die Attema FTU is overigens een FTU die niet in de (voormalig) Reggefiber gebieden gebruikt wordt, maar oa bij CIF gebruikt wordt
Nog bedankt voor de link voor de juiste kabel die ik dus nodig heb _/-\o_
Maar CIF is toch geen 1000mbps down/up?
Volgens mij legt T-Mobile zijn eigen glasvezelnetwerk aan in Segbroek (waar ik zit)
Laatst nog een brief gehad dat KPN ook gaat graven ....... :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:46
Vandaag bericht dat Ziggo weer de prijzen gaat verhogen. Als ik kijk dat ik dan straks bijna EUR 70 betaal voor 250@25 terwijl ik bij T-mobile (als ik ook een 06 abbo daar afsluit) voor 40 euro 1000@1000 kan halen dan vraag ik mij af wat ik nog eigenlijk bij Ziggo doe.

Maar wij kijken nog best veel 'normale' TV (4K uch uch). Laatste IPTV ervaring was Tweak/Sparql en dat was echt een drama. Daarom twijfel ik nu een beetje over T-mobile......

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Freakie1NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:20:
Maar wij kijken nog best veel 'normale' TV (4K uch uch). Laatste IPTV ervaring was Tweak/Sparql en dat was echt een drama. Daarom twijfel ik nu een beetje over T-mobile......
Grootste nadeel voor verstokte tv-kijkers is dat het nog steeds niet mogelijk is om programma's op te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
hcQd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Grootste nadeel voor verstokte tv-kijkers is dat het nog steeds niet mogelijk is om programma's op te nemen.
Dat is wel jammer, want dat is een van de functies waar ik het meeste gebruik van maak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Freakie1NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Dat is wel jammer, want dat is een van de functies waar ik het meeste gebruik van maak.
Tja, met Tv anywhere kijk je gewoon 7 dagen terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakie1NL
ciris schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Tja, met Tv anywhere kijk je gewoon 7 dagen terug.
Kan je dan ook reclame blokken doorspoelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Freakie1NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Geen flauw idee. Ik pluk de info gewoon van de site af. Check het forum daar eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Niet op alle zenders, ook programma's terugkijken is beperkt. Je kunt het overzicht hier vinden, even filteren op TV Anywhere je kunt precies zien welke zenders je programma's kunt terugkijken en of je kunt doorspoelen.

[Voor 12% gewijzigd door hcQd op 11-05-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:19
Freakie1NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Ik kan bij T-Mobile wel TV opnemen (abonnement in februari afgesloten), maar is inderdaad geen optie meer die standaard wordt aangeboden. Telefonisch kunnen ze dat nog wel regelen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Om het nog maar eens gemeld te hebben voor de geïnteresseerden in T-Mobile Thuis:

Ze zijn bezig met cloud opnames, echter duurt dit door verschillende omstandigheden erg lang. De uitrol ervan is al meerdere keren uitgesteld. Het zal er dus heus wel komen, maar we moeten iets meer geduld hebben helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 30-05 14:58
[...]

Bij RTL 4 weet ik veel van gisteren kun je niet doorspoelen. Krijg je een melding "op verzoek van zenders geblokeerd"

Acties:
  • +2Henk 'm!
danda schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:24:
[...]

Nog bedankt voor de link voor de juiste kabel die ik dus nodig heb _/-\o_
Maar CIF is toch geen 1000mbps down/up?
Volgens mij legt T-Mobile zijn eigen glasvezelnetwerk aan in Segbroek (waar ik zit)
Laatst nog een brief gehad dat KPN ook gaat graven ....... :?
De FTU, de kabels etc.. zijn niet bepalend of er 1000 Mbit kan worden geleverd. Die kabels kunnen ook wel tot 10 Gbit of meer.
CIF is aanlegger en beheerder van die kabels, de FTU en de PoPs. Alles wat niet te maken heeft met diensten. Bepalend of er 1000 Mbit kan worden geleverd is de switch aan de ene kant in de PoP en de NTU aan de andere kant bij de klant. De NTU zit gekoppeld aan de FTU. Die switch en NTU zijn van de actieve operator. Dat is niet CIF maar Caiway meestal.

T-Mobile hetzelfde verhaal. Passieve netwerk is van Primevest. T-Mobile is operator en provider. Hun apparatuur maakt het mogelijk dat er 1000 Mbit kan worden geleverd.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:42
Na een tijdje pielen om CheapConnect en andere VOIP providers aan de praat te krijgen in combinatie met T-mobile Thuis ben ik er inmiddels achter wat er door T-mobile wordt geblokkeerd en hoe het toch mogelijk is om CC te gebruiken in combinatie met TMT.

Eén disclaimer vooraf: Ik gebruik een eigen router van Mikrotik, de RB4011. Ik lees verschillende ervaringen waarbij CC wel goed zou werken in combinatie met de Zyxel T50, maar niet met het het eerder geleverde Huawei modem of eigen apparatuur. Ik heb zelf de Zyxel router nooit aangesloten, dus heb dat zelf niet getest.

T-mobile heeft inkomend verkeer (gezien vanuit de klant) geblokkeerd op poort 5060. Uitgaand verkeer is wel gewoon toegestaan. Dus in tegenstelling wat ik op diverse plekken lees, is het niet nodig om alternatieve poorten te gebruiken om te verbinden met CC of een andere VOIP provider. Het is enkel zaak om ervoor te zorgen dat de Source port van de SIP ATA (Fritzbox / Siemens N300 / Siemens N510 / etc.) niet gelijk is aan poort 5060. Zelf gebruik ik hiervoor poort 6000, maar dat mag ook een andere poort zijn. Deze poort dient WEL geforward te worden vanaf je router naar je ATA

Voor de Siemens N510 / N300:
Pas onder Instellingen --> Telefonie --> Geavanceerde VoIP instellingen het volgende aan:

Listen ports voor VoIP-verbindingen
Willekeurige poorten gebruiken == NEE
SIP-poort == 6000

Voor de FritzBox (diverse modellen, getest op een 7581 met versie 07.13)
Dit is iets meer werk, want is niet aan te passen in de webinterface.
  • Maak een backup van de configuratie via System --> Backup. Kies een willekeurig wachtwoord.
  • Open het bestand met een editor als Notepad++ of BBedit
  • Zoek naar "sip_srcport" in voipcfg
  • Pas de waarde aan naar 6000
  • Sla het bestand op
  • Bereken de nieuwe checksum op https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool (Kan ook via Upload + Calc)
  • Wijzig de checksum in de laatste regel van het .export bestand (Kan ook via Download)
  • Via System --> Restore kan je de configuratie terug laden

[Voor 7% gewijzigd door awenger op 11-05-2020 15:40. Reden: Opmaak + plaatje van config op Siemens toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@awenger Wellicht iets offtopic, maar ik wil misschien ook de RB4011 aanschaffen. Fijn om te lezen dat 'ie goed werkt met glas. Heb jij de versie met ingebouwde WiFi, of regel je dat apart? Ik twijfel nog wat verstandig is namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awenger
sOid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:14:
@awenger Wellicht iets offtopic, maar ik wil misschien ook de RB4011 aanschaffen. Fijn om te lezen dat 'ie goed werkt met glas. Heb jij de versie met ingebouwde WiFi, of regel je dat apart? Ik twijfel nog wat verstandig is namelijk.
Ik heb liever al mijn netwerkcomponenten apart om in de toekomst makkelijker te kunnen upgraden/vervangen. Ik heb dus het model zonder WiFi en gebruik 3 Unifi AP's om mijn WiFi te verzorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
awenger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Ik heb liever al mijn netwerkcomponenten apart om in de toekomst makkelijker te kunnen upgraden/vervangen. Ik heb dus het model zonder WiFi en gebruik 3 Unifi AP's om mijn WiFi te verzorgen.
Daar zit wat in. Dan kun je ook gemakkelijker upgraden naar WiFi-6 etc. Kan je die RB4011 standaard aan de muur monteren, of moet dat met de apart aan te schaffen bracket?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• awenger
sOid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Daar zit wat in. Dan kun je ook gemakkelijker upgraden naar WiFi-6 etc. Kan je die RB4011 standaard aan de muur monteren, of moet dat met de apart aan te schaffen bracket?
Er zitten twee gaten in de onderkant waarmee je hem op schroeven kan laten rusten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

hcQd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Niet op alle zenders, ook programma's terugkijken is beperkt. Je kunt het overzicht hier vinden, even filteren op TV Anywhere je kunt precies zien welke zenders je programma's kunt terugkijken en of je kunt doorspoelen.
Bedankt voor deze link. Wel apart, wij kunnen alleen maar de 5 zenders van RTL terugkijken (Programma gemist). Dus geen NPO of SBS. Begin gemist kan wel. Dus de pagina / informatie lijkt niet te kloppen, of zou er bij ons iets fout zijn? Zijn pas een weekje klant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:19
nvt

[Voor 99% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2020 21:26]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Pazo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor deze link. Wel apart, wij kunnen alleen maar de 5 zenders van RTL terugkijken (Programma gemist). Dus geen NPO of SBS. Begin gemist kan wel. Dus de pagina / informatie lijkt niet te kloppen, of zou er bij ons iets fout zijn? Zijn pas een weekje klant.
Dat zal iemand anders moeten beantwoorden, ik heb al jaren geen abonnement meer op de tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

hcQd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Dat zal iemand anders moeten beantwoorden, ik heb al jaren geen abonnement meer op de tv.
Ja snap ik :) Ik zal binnenkort een navragen bij de klantenservice.

Oke, ik ben even aan het zoeken mbt Programma Gemist en dit is wel apart.

Hier staat dat je via On Demand de programma's van NPO 1,2,3, SBS6, SBS9, Net5 en Veronica kan terugkijken.
Via het Gids menu kan ik kiezen voor de RTL zenders. Dus er zijn 2 plekken waar je Programma Gemist kan starten, afhankelijk van welke zender je iets wilt terugkijken.

Overigens, via On Demand is lang niet alles terug te kijken, zo lijkt het. Ik wilde Ik Hou van Holland van afgelopen zaterdag terugkijken, maar staat er niet bij. Via de Gids bij de RTL zenders kan ik alles terug kijken.

[Voor 54% gewijzigd door Pazo op 11-05-2020 21:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:48
Pazo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:22:
[...]

Je doet dit via je STB? Dan klopt dat wel. Die informatie op de site gaat over de tv anywhere app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Miauw?

Phoolie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:59:
[...]

Je doet dit via je STB? Dan klopt dat wel. Die informatie op de site gaat over de tv anywhere app.
Ah vandaar, had ik niet door. Maar goed, via de STB kan het dus ook, maar dan wel via 2 manieren zoals ik beschrijf in de post hierboven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 30-05 14:58
awenger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:37:
Na een tijdje pielen om CheapConnect en andere VOIP providers aan de praat te krijgen in combinatie met T-mobile Thuis ben ik er inmiddels achter wat er door T-mobile wordt geblokkeerd en hoe het toch mogelijk is om CC te gebruiken in combinatie met TMT.
Bedankt voor de info van de fritzbox. Ik heb al bijna een jaar een openvpn verbinding voor de Fritzbox draaien omdat voip niet werkt. Voorheen bij Telfort en KPN geen probleem. Ook bij gebruik van poort 6060 voor tel.12connect.com werkt het niet bij de Fritzbox. Zal eens de settings van de fritzbox eens wijzingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awenger
space-one schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor de info van de fritzbox. Ik heb al bijna een jaar een openvpn verbinding voor de Fritzbox draaien omdat voip niet werkt. Voorheen bij Telfort en KPN geen probleem. Ook bij gebruik van poort 6060 voor tel.12connect.com werkt het niet bij de Fritzbox. Zal eens de settings van de fritzbox eens wijzingen.
Het zou je probleem moeten oplossen, maar hoor graag je bevestiging of dat ook bij jou het geval is.
N = 1 = geen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:46

Quad

Selectief doof

Het internetverkeer lag er bij mij voor +- 3u uit.
Nu het weer up is heb ik een ander WAN IP gekregen.

Het was eerst in de 31.xx range, nu 94.xx.

Overigens heb ik het 31.xx WAN IP 2 jaar lang gehad.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Oplevering lijkt soepel te lopen hier.
Ik kom van Tweak - en dus Canal Digitaal die het nodig vonden het televisie aanbod te wijzigen - en stap nu dus over op T-Mobile Thuis. Ik had al wat horror verhalen gehoord bij het overstappen en de overstap service, dus besloten daar geen gebruik van te maken. Begin deze maand aangevraagd en tweak per volgende maand opgezegd. Kreeg ik vorige week een mailtje of ik even contact met ze op wilde nemen, zo gezegd zo gedaan. In dat gesprek werd me een beetje wazig uitgelegd dat ik beter gebruik kon maken van hun overstap service en dat ik mijn opzegging met tweak maar moest annuleren en hun het laten doen. Toen ik vroeg wat nou eigenlijk het probleem was wisten ze me te melden dat de lijn niet vrijgegeven was voor overname en daardoor geen monteur gepland kon worden. Ik heb toen maar aangegeven dat ik er wel voor zou zorgen dat de lijn vrij kwam en ze dan terug zou bellen. Tweak gebeld, probleem uitgelegd en een uur later kon ik TMobile al weer bellen om aan te geven dat het geregeld was. Hele leuke dame aan de lijn gehad die voor mij alles in werking zou zetten en waarrempel een dag of 2 daarna monteur gepland voor de 27e en vandaag het installatie pakket binnen. Loopt allemaal soepel, ben heel benieuwd of het de 27e ook opgeleverd kan worden :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 29-05 02:21
Weet iemand of je ook sneller vooruit kan spoelen dan 16x via de normale tv ontvanger? Of dat je ergens een tijdstip kan intoetsen waar je wil beginnen?

• Daywalk3r
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-05 16:55

Daywalk3r

Walks at night 2

Zijn er weer problemen? Heb een internet hier.
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04:28
Zo te zien wel, maar tot nog toe werkt het hier wel :).

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:42
Heb je toevallig hun standaard dns in gebruik?

• swhnld
juliank schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Heb je toevallig hun standaard dns in gebruik?
Ja, maar ik heb geen storing.

• beyazz06
  • Laatst online: 29-05 11:09
Hier flipt de router sinds een uur oid, verbinding komt en gaat.. beetje vreemd..

Zowel bekabelde als draadloos connecties vallen weg.

[Voor 25% gewijzigd door beyazz06 op 13-05-2020 22:58]

• Quad

Quad

Selectief doof

beyazz06 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:56:
Hier flipt de router sinds een uur oid, verbinding komt en gaat.. beetje vreemd..

Zowel bekabelde als draadloos connecties vallen weg.
Idem maar dat sinds gister. IP is gewijzigd en soms gaat de verbinding voor ff weg en weer up. Ik twijfelde of 't aan mijn UniFi setup lag. Maar ff de Draytek voor geknutseld en ook daarmee 2x downtime gehad. Even de fiber poort herconnecten en k had weer connectie.

Als 't morgen weer voorkomt, maar ff bellen dan.

TV blijft overigens actief.

• beyazz06
  • Laatst online: 29-05 11:09
Quad schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:53:
[...]

Idem maar dat sinds gister. IP is gewijzigd en soms gaat de verbinding voor ff weg en weer up. Ik twijfelde of 't aan mijn UniFi setup lag. Maar ff de Draytek voor geknutseld en ook daarmee 2x downtime gehad. Even de fiber poort herconnecten en k had weer connectie.

Als 't morgen weer voorkomt, maar ff bellen dan.

TV blijft overigens actief.
Modem stond hele nacht uit, no difference hier. Zo maar inderdaad ff bellen..

Misschien is het tijd om over te stappen naar een andere provider.. ben het gepruts toch wel een beetje zat. Alhoewel het gras niet altijd groener is bij de buren..

• twv256
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 08:25
Is er op enige manier te achterhalen of een adres/wijk in de planning staat om een ODF koppeling te krijgen?

Had gisteren de servicedesk van tmobile gebeld en er werd mij verteld dat ik 1000/1000 kon afsluiten,
doorverbonden naar een andere afdeling om dat daadwerkelijk te bestellen; 'Nee, wij kunnen op uw adres enkel 100/100 leveren'
grrr.

Wil dus graag weten of ik nog even geduld moet hebben of dat ODF hier uberhaubt niet gaat komen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-05 10:28
twv256 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:18:
Is er op enige manier te achterhalen of een adres/wijk in de planning staat om een ODF koppeling te krijgen?

Had gisteren de servicedesk van tmobile gebeld en er werd mij verteld dat ik 1000/1000 kon afsluiten,
doorverbonden naar een andere afdeling om dat daadwerkelijk te bestellen; 'Nee, wij kunnen op uw adres enkel 100/100 leveren'
grrr.

Wil dus graag weten of ik nog even geduld moet hebben of dat ODF hier uberhaubt niet gaat komen
ODF op nieuwe adressen gaat (voorlopig) even niet door i.v.m. onderstaande:
nieuws: T-Mobile kan 1,1 miljoen huishoudens op KPN-netwerk geen glasvezel aa...

• [Remmes]
  • Laatst online: 27-05 01:47
Ik heb nu al maanden dat internet er even uit klapt of ontzettend traag word (zowel wifi van modem zelf als wifi van AP, en heel af en toe blokkerig beeld op tv (niet samen tegelijk) modem is nu al vervangen maar heeft niets geholpen, en helpdesk geeft aan dat het signaal verder goed is. Begin er nu echt gek van te worden.

ja, daag.

• Quad

Quad

Selectief doof

Overigens is de latency lager dan eerst.
Waarbij ik eerst 10ms/11ms is het nu sinds gisteren 5ms.

• swhnld
[Remmes] schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:19:
Ik heb nu al maanden dat internet er even uit klapt of ontzettend traag word (zowel wifi van modem zelf als wifi van AP, en heel af en toe blokkerig beeld op tv (niet samen tegelijk) modem is nu al vervangen maar heeft niets geholpen, en helpdesk geeft aan dat het signaal verder goed is. Begin er nu echt gek van te worden.
Vervelend dat je Wifi traag wordt, maar hoe zit het als je bekabeld aansluit?

Wifi kan van allerlei dingen last hebben die storing veroorzaken op elkaar, of het nu je magnetron is, netwerken van de buren, of een slechte wifi kaart in een van je apparaten.. Of het Wifi is of je internetverbinding is alleen te testen door het met een bekabelde verbinding te vergelijken.

• 12shower
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-05 06:03
Vraagje: ik overweeg om Tmobile thuis aan te vragen na de zoveelste verhoging van Ziggo. Ik ben wat huiverig, maar hoop hier m'n antwoord te kunnen vinden.

Is er iemand in Zwolle die ervaring heeft met vooral het internet van tmobile?
De rest geloof ik wel, maar wil stabiel internet hebben. Ik hoor en lees 't graag, gr

• awenger
Quad schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:02:
Ik heb ook het idee dat de latency iets lager is geworden. Niet zo strak als XS4ALL met 2-3ms, maar prima mee te leven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:40
12shower schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:26:
Vraagje: ik overweeg om Tmobile thuis aan te vragen na de zoveelste verhoging van Ziggo. Ik ben wat huiverig, maar hoop hier m'n antwoord te kunnen vinden.

Is er iemand in Zwolle die ervaring heeft met vooral het internet van tmobile?
De rest geloof ik wel, maar wil stabiel internet hebben. Ik hoor en lees 't graag, gr
Heb het nu een maandje, hier in Stadshagen werkt het prima (y)

• Bearmun
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:12
Ik kan hier in mijn smokeping grafieken niks over terug vinden helaas. Gemiddelde ping richting Tweakers is tussen de 8-9ms. Wat natuurlijk prima is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsFL
Latency waar naartoe? De gateway? Die schommelt bij mij tussen de 2.90 en 3.30.

EDIT: oh Tweakers. Die zit tussen de 7.01 en 7.17.

[Voor 8% gewijzigd door NielsFL op 15-05-2020 09:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

NielsFL schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Latency waar naartoe? De gateway? Die schommelt bij mij tussen de 2.90 en 3.30.

EDIT: oh Tweakers. Die zit tussen de 7.01 en 7.17.
Tweakers.net haal ik strak 5ms. Dat was eerder wel 10/11.
En gezien ik nu een heel ander IP range heb gekregen deze week, denk ik dat ze bij T-Mobile wel iets hebben uitgespookt.

Maar goed, ff afkloppen, verbinding is nu weer meer dan 24u stabiel. Op mijn eigen UniFi netwerk althans. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundwork
Zijn er meer mensen die problemen hebben in de verbindingen richting AMS-IX?
Ik heb packet-loss.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
Soundwork schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:58:
Ik heb packet-loss.....
Same here. Ik heb inmiddels het topic op de community forums geupdate. https://community.t-mobil...ostid=1555629#post1555629

[Voor 12% gewijzigd door Joao op 15-05-2020 11:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-05 13:34
Ik wil graag mijn Dreytek modem/router van T-Mobile vervangen door een Unifi USG 3P. Ik begrijp dat ik hiervoor een mediaconverter nodig heb zoals de TP-Link MC220L of Ubiquiti UF-AE.

Mijn vraag is hoe ik de glasvezelkabel die in mijn Draytek modem zit op de converter moet aansluiten. Kan ik de SFP module uit de Draytek trekken (zit behoorlijk vast!) en in de converter steken of moet ik zelf een SFP module aanschaffen en zo ja, welke dan?
Ik weet m'n weg wel te vinden in huis/tuin/keuken netwerken maar SFP heb ik geen kaas van gegeten...

Dank alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundwork
Joao schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Same here. Ik heb inmiddels het topic op de community forums geupdate. https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing
Ook maar even in T-Mobile community een post geplaatst, maar ik vrees dat ze er weinig aan gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
Joao schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Same here. Ik heb inmiddels het topic op de community forums geupdate. https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing
Je linkje is verkeerd, dit is de algemene storingspagina van T-Mobile.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soundwork
dehardstyler schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Klopt, dit moet hem zijn:
https://community.t-mobil...ket-loss-glasvezel-323406

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
dehardstyler schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Thanks, aangepast.

Edit: Met VPN geen packetloss dus het is helaas hetzelfde probleem wat al een aantal weken speelt op random tijdstippen.

[Voor 22% gewijzigd door Joao op 15-05-2020 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juliank
Soundwork schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:58:
Ik heb packet-loss.....
Heb je toevallig een smokeping screen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundwork
juliank schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Heb je toevallig een smokeping screen?
Nee.
Maar als ik een "gewone" ping laat lopen.. Om de haverklap timeout....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juliank
Soundwork schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Nee.
Maar als ik een "gewone" ping laat lopen.. Om de haverklap timeout....
Hmm das pijnlijk, ik denk dat je via Twitter webcare sneller geholpen wordt dan via het forum
Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True