Hoe heb jij de AP's in mesh ingesteld? Daar heb je toch op het minst een Fritzbox voor nodig? Dat kan toch niet met een ander type modem, in jouw geval een draytek?Tarz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:04:
[...]
Dank voor je reactie. Ik heb gisteravond even een omzetting gemaakt van positie van de 1750E van de ene kant van de kamer naar de meterkast en een tweede in de keuken als Mesh geinstalleerd. Haal nu 350mbit over die mesh die ik weer bekabeld op de pc heb zitten. Prima zo, is 3,5 keer de snelheid van een powerline gemiddeld
De AP in de meterkast komt ook op de 1e verdieping nog op een ruime 200mbit, dus ruim voldoende voor een streampje Disney+ of netflix.
Blijkbaar kan dat toch wel, want mijn pc is bekabeld verbonden met de repeater en geeft ook aan via netwerkkabel signaal te krijgen. De repeater is via de setup als mesh verbonden met de andere 1750E uit de meterkast, want ik krijg maar 1 wifi netwerk dat wordt uitgezonden... of ik moet iets missen.Bender1411 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:15:
[...]
Hoe heb jij de AP's in mesh ingesteld? Daar heb je toch op het minst een Fritzbox voor nodig? Dat kan toch niet met een ander type modem, in jouw geval een draytek?
Optie A is veel simpeler, en dus makkelijker om problemen te tackelen.leonbong schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:02:
Ik wil advies wat ik moet doen mbt IPTV.
IPTV in huis gescheiden houden van interne LAN verkeer dmv gescheiden kabels of het gebruik van VLAN's.
Dat scheelt iets in bekabeling echter het bridge IPTV met een Ubiquity USG is wat lastig te deon en die wil wel gaan gebruiken ivm VPN toegang die ik tot mijn lan wil realiseren.
Ik heb een schets gemaakt wat voor mij twee serieuze opties zijn.
Optie A: IPTV echt apart bekabeld.
Optie B: IPTV dmv VLAN's waarbij ik eventueel de woonkamer alsnog apart kan uitvoeren want daar ligt al dubbel UTP vanaf de woonkamer naar toe.
Wat zouden jullie doen? Gevoelsmatig zeg ik optie A makkelijker mbt instellingen en veiliger omdat het fysiek gescheiden is.
Iemand die weet of de ODF gebieden nu ook 1gbps krijgen aangezien in Den Haag iedereen 1gbps krijgt?
Hmm goeie vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben überhaupt wel nieuwsgierig of we nog eens snelheidsverhoging gaan krijgen. "Vroeger" toen ik alleen nog de keuze had uit Ziggo of ADSL, werd er minimaal één keer per jaar iets gedaan met de snelheid. Toen kwamen we boven de magische 100Mbit grens.rensvanaarden schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:40:
Iemand die weet of de ODF gebieden nu ook 1gbps krijgen aangezien in Den Haag iedereen 1gbps krijgt?
Nu zitten we wel op gigabit poorten in de PoP, maar snelheden blijven al jaren hetzelfde. Nu is er bij mij geen noodzaak, maar uit interesse wel benieuwd of ze elkaar daar weer op proberen af te troeven.
Waiting on the world to change
Aangezien mijn T-Mobile lijn al op 900mbps uitkomt verwacht ik niet dat het heel moeilijk is de upgrade te maken naar de 1000mbps. Tweak komt nu wel 10gbps maar dat vind ik wel erg veel haha
pinda powerrr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
Ik ben überhaupt wel nieuwsgierig of we nog eens snelheidsverhoging gaan krijgen. "Vroeger" toen ik alleen nog de keuze had uit Ziggo of ADSL, werd er minimaal één keer per jaar iets gedaan met de snelheid. Toen kwamen we boven de magische 100Mbit grens.
Nu zitten we wel op gigabit poorten in de PoP, maar snelheden blijven al jaren hetzelfde. Nu is er bij mij geen noodzaak, maar uit interesse wel benieuwd of ze elkaar daar weer op proberen af te troeven.
Vanaf volgende week krijg ik T-Mobile glasvezel (alleen internet) in m'n nieuwbouw huisje. 'k Heb vooralsnog een abonnement van 50/50 genomen omdat ik het meeste toch draadloos doe en 100/100 daarbij al lastig is. Hopelijk dekking op bg en 1e verdieping vanuit de meterkast, anders ga ik kabels trekken en accespoints ophangen. To be continued.
KPN is inmiddels met gigabit bezig, t-mobile volgt dan ook wel, inderdaad boven 100mbit ging het niet rap met upgrades meer, er is ook weinig vraag vanuit particulieren, gezien veel streaming is geworden, vroeger downloade we alles los en vast zat waarbij nog geen 25% daadwerkelijk geconsummeert werd, die tijd ken ik ook nog goed.pinda powerrr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
Ik ben überhaupt wel nieuwsgierig of we nog eens snelheidsverhoging gaan krijgen. "Vroeger" toen ik alleen nog de keuze had uit Ziggo of ADSL, werd er minimaal één keer per jaar iets gedaan met de snelheid. Toen kwamen we boven de magische 100Mbit grens.
Voordat ik weer een boel over mij heen krijg, ja er zijn zaken wat voordeel hebben maar we zijn wel over een hoogtepunt heen, vraag zal altijd blijven maar niet zo erg als vroeger meer.
Ik werk op een grote school met gigabit zonder ristricties maar de grote vraag in bandbreedte valt behoorlijk mee ondanks wij in de cloud werken, leerlingen kunnen alles maar veelal blijft het bij streamen van Netflix.
@Chris.nl 90 mbit haal ik over 2,4 van t-mobile, ik zit nog steeds te wachten als t-mobile met dualband komt, en dat de 3e en 4e LAN poort bruikbaar worden(gereserveerd voor TV die VLAN kan je er niet af halen).
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2019 15:59 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
T-Mobile is al met Gbit bezig in Den Haag op haar eigen nieuwe netwerk.mr_evil08 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:55:
[...]
KPN is inmiddels met gigabit bezig, t-mobile volgt dan ook wel, inderdaad boven 100mbit ging het niet rap met upgrades meer, er is ook weinig vraag vanuit particulieren, gezien veel streaming is geworden, vroeger downloade we alles los en vast zat waarbij nog geen 25% daadwerkelijk geconsummeert werd, die tijd ken ik ook nog goed.
Voordat ik weer een boel over mij heen krijg, ja er zijn zaken wat voordeel hebben maar we zijn wel over een hoogtepunt heen, vraag zal altijd blijven maar niet zo erg als vroeger meer.
Ik werk op een grote school met gigabit zonder ristricties maar de grote vraag in bandbreedte valt behoorlijk mee ondanks wij in de cloud werken, leerlingen kunnen alles maar veelal blijft het bij streamen van Netflix.
@Chris.nl 90 mbit haal ik over 2,4 van t-mobile, ik zit nog steeds te wachten als t-mobile met dualband komt, en dat de 3e en 4e LAN poort bruikbaar worden(gereserveerd voor TV die VLAN kan je er niet af halen).
Wat die dualband router betreft, daar heeft Chris.nl geen last van. Als nieuwe klant krijg je een dualband router waarbij alle LAN poorten door elkaar bruikbaar zijn.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ok.Barre73 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:44:
[...]
T-Mobile is al met Gbit bezig in Den Haag op haar eigen nieuwe netwerk.
Wat die dualband router betreft, daar heeft Chris.nl geen last van. Als nieuwe klant krijg je een dualband router waarbij alle LAN poorten door elkaar bruikbaar zijn.
Helaas is het voor bestaande klanten (op dit moment) NIET mogelijk om over te stappen naar de Zyxel setup.
Dus bestaande klanten moeten de lijn opzeggen en weer aanvragen om in aanmerking te komen alsware, hier hangt de jbic direct in het modem en geen mediaconverter er tussen.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2019 16:49 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Dat was wel 8 maanden terug @mr_evil08 
Voor wat betreft ODF verwacht ik eigenlijk wel dat het gelijk getrokken word met Den Haag, Sterker nog ik zal niet verbaasd zijn als men het ODF gebied gaat uitbreiden.
Voor wat betreft ODF verwacht ik eigenlijk wel dat het gelijk getrokken word met Den Haag, Sterker nog ik zal niet verbaasd zijn als men het ODF gebied gaat uitbreiden.
Heb net de laatste pagina's verhalen en de negatieve reacties doorgenomen via een bekende zoekmachine.
Maar ik zie een hoop ellende tov de mensen die wel tevreden zijn.
Vraag is dus, hoe bevalt het t mobile pakket met 750mbit, qua stabiliteit en snelheid. Ben kpn gewend (200mbit) zonder enige issues en altijd snel en stabiel. Prijstechnisch is het alleen wel een ander verhaal en scheelt me een overstap zo'n 120 euro per jaar zonder acties. Krijg ik voor die besparing ook een hoop ellende?
Vraag is dus, hoe bevalt het t mobile pakket met 750mbit, qua stabiliteit en snelheid. Ben kpn gewend (200mbit) zonder enige issues en altijd snel en stabiel. Prijstechnisch is het alleen wel een ander verhaal en scheelt me een overstap zo'n 120 euro per jaar zonder acties. Krijg ik voor die besparing ook een hoop ellende?
Je krijgt een prima verbinding.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoe kunnen ze dat dan weigeren? Indien je een probleem meldt en het wordt niet opgelost binnen "een redelijk termijn" dan heb je toch sowieso recht op kosteloos beeindigen?Miss_80 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:51:
Nu een maand verder en nog steeds geen stap verder in de misere....... T-Mobile.
Al vier maanden geen tv en keer op keer wordt je verzoek om het abbonement kosteloos te beeindigen, geweigerd. Om hopeloos van te worden.
Dat hangt helemaal af wat je gaat afnemen.WaMeLiNoS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:16:
Heb net de laatste pagina's verhalen en de negatieve reacties doorgenomen via een bekende zoekmachine.
Ik heb ODF (750 Mbit/s) en internet only.
Nooit storing gehad tot nu toe. Met IPTV zijn de meeste klachten te lezen.
En verwacht geen wonderen van het WiFi qua snelheid.
Je zou het denken maar omdat ze wel een deel van de dienstverlening aanbieden, moet je ze de kans geven om het op te lossen. Kennelijk tot pasen en pinksteren op 1 dag vallenlordsnow schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:55:
[...]
Hoe kunnen ze dat dan weigeren? Indien je een probleem meldt en het wordt niet opgelost binnen "een redelijk termijn" dan heb je toch sowieso recht op kosteloos beeindigen?

Ondertussen hebben we al een ingebrekestelling verstuurd.
Heb je wel eens op KPN ervaringen gezocht? Of Ziggo?WaMeLiNoS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:16:
Ik heb eerst Wisper gehad, overgenomen door Vodafone, overgenomen door T-Mobile. Ja natuurlijk heb ik wel eens iets gehad en zijn er wel eens fouten gemaakt, maar ook Reggefiber (KPN) was daar medeschuldig aan en dat had dus bij iedere partij kunnen gebeuren. Ik ben ontzettend tevreden en zou iedereen de verbinding aan kunnen raden.
Heb nu sinds we verhuisd zijn al 3 maanden de 750 verbinding en die draait echt als een zonnetje. Ik draai wel al sinds jaar en dag met mijn eigen apparatuur overigens, maar. Zowel op WBA als ODF geen noemenswaardige issues gehad, behalve eigen de storingen in WBA en de fuckups van Reggefiber wat beide KPN is.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik ben van telfort naar tmobile gegaan. 100 naar 750mbit. Het is sneller al is het enkel bedraad in de meest gunstige gevallen te merken.
Qua stabiliteit merk ik met een internet only aansluiting geen verschil met telfort. Al heb ik zelf pas 3 maanden tmobile vs de 5 jaar met telfort.
Wel gebruik ik altijd zoveel mogelijk eigen apparatuur. De zyxel ligt "ongebruikt" in een doos op zolder
Qua stabiliteit merk ik met een internet only aansluiting geen verschil met telfort. Al heb ik zelf pas 3 maanden tmobile vs de 5 jaar met telfort.
Wel gebruik ik altijd zoveel mogelijk eigen apparatuur. De zyxel ligt "ongebruikt" in een doos op zolder
Ziggo is/ was een probleem in ons gebied met storingen en ellende welke ze niet opgelost kregen. Dus de vorige bewoners hebben gelukkig direct ingetekend op glas en zijn destijds geland bij KPN, wat wij nu ook hebben gezien de gebruikservaring.OmeJoyo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:47:
[...]
Heb je wel eens op KPN ervaringen gezocht? Of Ziggo?
Heb nu sinds we verhuisd zijn al 3 maanden de 750 verbinding en die draait echt als een zonnetje. Ik draai wel al sinds jaar en dag met mijn eigen apparatuur overigens, maar. Zowel op WBA als ODF geen noemenswaardige issues gehad, behalve eigen de storingen in WBA en de fuckups van Reggefiber wat beide KPN is.
Bedankt voor de feedback in elk geval, ik weet dat je de goede verhalen minder snel zal lezen dan de slechte verhalen, vandaar even een open vraag om feedback hier
Verwijderd
Op een kapotte h**rige Draytek modem na eigenlijk 0 problemen.WaMeLiNoS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:16:
Wel ben ik van mening dat op het moment dat je iets van servers of meerdere applicaties gaat draaien waarbij je veel poorten en dergelijke moet gaan openen beter af bent met een eigen modem/router.
De Zyxel die ik kreeg als vervanger voor de Draytek weigerde om bepaalde poorten, net als de Draytek, open te zetten. Mijn inziens ligt dat aan de eigen firmware die T-Mobile op zijn apparatuur zet.
Met een Ubiquiti edge router werkte alles direct weer.
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met de levering van het installatiepakket en de afspraak van de monteur, dat de monteur er eerder is dan het pakketChris.nl schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:29:
Vanaf volgende week krijg ik T-Mobile glasvezel (alleen internet) in m'n nieuwbouw huisje. 'k Heb vooralsnog een abonnement van 50/50 genomen omdat ik het meeste toch draadloos doe en 100/100 daarbij al lastig is. Hopelijk dekking op bg en 1e verdieping vanuit de meterkast, anders ga ik kabels trekken en accespoints ophangen. To be continued.

Pakket ligt er al.mugenmarco schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:41:
[...]
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met de levering van het installatiepakket en de afspraak van de monteur, dat de monteur er eerder is dan het pakket
An sich heb ik nu Telfort glasvezel internet en iptv al jaren stabiel met edgerouter en accespoint. Denk dat ik T-Mobile internet only ook wel op de edgerouter aan de praat krijg, maar als dat geleverde 3 in 1 ding stabiel is en 2.4GHz & 5GHz dekking geeft, laat ik het om te beginnen zo. Vooralsnog wel meer te doen in 't huis, de loze leidingen lopen niet weg.
Op dit moment nog alleen glasvezel internet en tv via ziggo voor de F1. Vanaf eind dit jaar begin voglend jaar gaan wij over naar abbo van t-mobile sim only. Wellicht is het pakketvoordeel dan scherp. Betalen nu voor tv 18.70 euro bij ziggo. Pakket met de korting wordt elke maand 7,50 euro extra + je 15 euro tv abonnement. Op het eerste oog is tmobile dan duurder en je hebt zo'n irritant kastje. Afgezien dat we wel wat korting gaan krijgen op onze 750Mbit aansluiting als ik 't goed las. Heb nu een smartcard in de tv en gas op de lolly
twijfel twijfel twijfel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hier precies hetzelfde. Opzeggen wordt geweigerd, omdat internet het wel goed doet.Miss_80 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:46:
[...]
Je zou het denken maar omdat ze wel een deel van de dienstverlening aanbieden, moet je ze de kans geven om het op te lossen. Kennelijk tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen.
Ondertussen hebben we al een ingebrekestelling verstuurd.
Vrijdag mag ik de Zyxel gaan inleveren, en komt er het Huawei modem voor in de plaats om de problemen op te lossen.
Uiteraard.Miss_80 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:46:
[...]
moet je ze de kans geven om het op te lossen.
Je meld het probleem, en vervolgens heeft men een "redelijk termijn" lang de tijd om het probleem te verhelpen. Als het hun niet lukt kan je een coulance opzegging doen (van de dienst).
Dat is iig wat ik verwacht.
Helemaal mee eens maar ik vind 4 mnd coulant genoeg eerlijk gezegd. Vanaf dag 1 heeft het niet gewerkt en mijn moeder werd van het kastje naar de muur gestuurd en steeds weer achteraan in de BO lijst gezet. Ik ben op een gegeven moment elke dag gaan bellen.lordsnow schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:14:
[...]
Uiteraard.
Je meld het probleem, en vervolgens heeft men een "redelijk termijn" lang de tijd om het probleem te verhelpen. Als het hun niet lukt kan je een coulance opzegging doen (van de dienst).
Dat is iig wat ik verwacht.
Heb in ieder geval nu voor elkaar dat ze een chromecast mocht aanschaffen die zij dan vergoeden, maar ondertussen loopt de aanbiedingstermijn van 6 mnd af en ik vraag me af wat er dan gebeurd. Ze gaan waarschijnlijk gewoon door met het gehele factuur incasseren ondanks dat ze de helft maar aanleveren qua dienstverlening.
Heb ook al een paar keer aangegeven dat als het zo is dat ze het niet kunnen leveren om welke reden dan ook, no hard feelings, maar laat haar alsjeblieft dan kosteloos opzeggen. Nu lijkt het erop dat ze hun klanten in gijzeling houden en dat vind ik alles behalve netjes
[ Voor 12% gewijzigd door Miss_80 op 14-10-2019 13:43 ]
Kan iemand uitleggen wat er op dit moment niet werkt als je een USG direct aan de Zyxel hangt?Barre73 schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:35:
[...]
Nee. Zoals al werd gezegd, als je nu een abonnement neemt bij T-Mobile krijg je een Zyxel modem. Daarbij komt uit elke poort internet en TV. Net als al een aantal jaar bij KPN. UTP kabel in een poort, simpele switch van drie tientjes aan de andere kant van de kabel en je kan daar zowel de decoder als andere apparaten aansluiten.
Switch moet wel IGMP snooping hebben maar meer niet.
Komt er altijd al Internet en TV uit elke poort van de Zyxel of is dat iets nieuws dat Tmobile sinds kort veranderd heeft mbt hoe de Zyxel werkt ?
Heb nu Ziggo met een Unifi setup erachter met een USG en daarachter unifi switches en APs.
Maar binnenkort komt Tmobile glasvezel beschikbaar en ben van plan over te stappen dus heb redelijk wat gelezen hoe t spul aan te sluiten.
Wat ik ook niet helemaal begrijp is wat het nu precies betekent dat de USG WAN port geen VLANs ondersteunt.
Stript de USG de VLAN tags van het verkeer over de WAN interface, of kan de USG WAN interface maar 1 VLAN aan ?
Hoe helpt een slimme switch tussen de Zyxel en de USG daarmee ?
Ik heb - uit de tijd dat ik nog bij Concepts ICT zat - deze NT en 2x deze recorder liggen, daar kwam ik achter bij het opruimen van de schuur, zouden die überhaupt nog bruikbaar zijn?
Ik ben met een - helaas noodzakelijke tussenstap via Ziggo
- overgestapt omdat de "overname" door Telfort nogal dramatisch verliep en ik vroeg het mij gewoon af, als het sowieso niet meer gebruikt wordt / bruikbaar is, zie ik geen reden om het nog te bewaren.
Ik ben met een - helaas noodzakelijke tussenstap via Ziggo

Vaste locatie, vast netwerk.
De WAN poort van de USG ondersteund wel VLANs, maar je kan maar één tergelijk gebruiken.os12345 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Kan iemand uitleggen wat er op dit moment niet werkt als je een USG direct aan de Zyxel hangt?
Komt er altijd al Internet en TV uit elke poort van de Zyxel of is dat iets nieuws dat Tmobile sinds kort veranderd heeft mbt hoe de Zyxel werkt ?
Heb nu Ziggo met een Unifi setup erachter met een USG en daarachter unifi switches en APs.
Maar binnenkort komt Tmobile glasvezel beschikbaar en ben van plan over te stappen dus heb redelijk wat gelezen hoe t spul aan te sluiten.
Wat ik ook niet helemaal begrijp is wat het nu precies betekent dat de USG WAN port geen VLANs ondersteunt.
Stript de USG de VLAN tags van het verkeer over de WAN interface, of kan de USG WAN interface maar 1 VLAN aan ?
Hoe helpt een slimme switch tussen de Zyxel en de USG daarmee ?
Mocht je een internet-only abo hebben, is dit geen probleem. Als je TV wilt hebben, moet je een switch achter je mediaconverter zetten, en dan naar de USG.
TV's moet je dan aansluiten op de switch.
De Zyxel kun je in de doos laten zitten.
Even een andere vraag daar ik in Den Haag woon (en ik een roze rol op de hoek van de straat heb staan); kan je ook direct op de FTU inpluggen (lees: SFP port op mijn OpnSense doos) en dan nog steeds TV gebruiken van T-Mobile?Barre73 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:44:
[...]
T-Mobile is al met Gbit bezig in Den Haag op haar eigen nieuwe netwerk.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Antwoord op beiden is nee. Niet bruikbaar meer. Het platform waarop het werkte wordt uitgefaseerd en zal over niet al te lange tijd ook echt uitgezet worden.Comp User schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:43:
Ik heb - uit de tijd dat ik nog bij Concepts ICT zat - deze NT en 2x deze recorder liggen, daar kwam ik achter bij het opruimen van de schuur, zouden die überhaupt nog bruikbaar zijn?
Ik ben met een - helaas noodzakelijke tussenstap via Ziggo- overgestapt omdat de "overname" door Telfort nogal dramatisch verliep en ik vroeg het mij gewoon af, als het sowieso niet meer gebruikt wordt / bruikbaar is, zie ik geen reden om het nog te bewaren.
ze beginnen morgen met het leggen van de glasvezel bij valkenboskwartier in den haag segbroek, hoelang na het leggen kan ik verwachten dat ik een abonnement kan aanvragen?
Hier werkte TV ook niet en heb TV uit het abo laten halen op het moment dat de korting verloopt. Nu TV kijken via de NPO start of NLZIET app op de mibox (Android TV)
Had ik al verwacht, aangezien het apparatuur uit ca 2012 is, ik wilde het alleen even zeker wetenBarre73 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:15:
[...]
Antwoord op beiden is nee. Niet bruikbaar meer. Het platform waarop het werkte wordt uitgefaseerd en zal over niet al te lange tijd ook echt uitgezet worden.
Vaste locatie, vast netwerk.
Gaat dat zonder al te veel gemor, want dat zou voor haar misschien ook een optie zijn. Ze heeft nu ook maar een beperkt aantal zenders tot haar beschikking via de app.eggda schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:31:
[...]
Hier werkte TV ook niet en heb TV uit het abo laten halen op het moment dat de korting verloopt. Nu TV kijken via de NPO start of NLZIET app op de mibox (Android TV)
Het is maar wat je verwachting is. Als je een beeldkwaliteit fetisjist bent of tientallen zenders wil, zou ik het afraden. In ons geval volstaat het met weinig lineair TV kijkenMiss_80 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:03:
Gaat dat zonder al te veel gemor,
Zijn er mensen met een T-Mobile Thuis 200/200 abonnement en een Unifi USG Pro...
Ik zit eens te kijken of ik nu de volle snelheid haal, maar het valt me op dat ik eigl altijd wel 185 Mbps down haal, maar up haal ik max 150. Dit wanneer ik test met verschillende speedtests (speedtest van T-Mobile zelf, Ziggo of de Unifi Speedtest). Vanaf laptop (met kabel).
De speedtest op de USG zelf (dus via dashboard) geeft een hogere snelheid aan: 190/185.
Herkenbaar?
Ik zit eens te kijken of ik nu de volle snelheid haal, maar het valt me op dat ik eigl altijd wel 185 Mbps down haal, maar up haal ik max 150. Dit wanneer ik test met verschillende speedtests (speedtest van T-Mobile zelf, Ziggo of de Unifi Speedtest). Vanaf laptop (met kabel).
De speedtest op de USG zelf (dus via dashboard) geeft een hogere snelheid aan: 190/185.
Herkenbaar?
Haal met een edgerouter x sfp 215/207, vanuit de router gezien.petermdevries schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25:
Zijn er mensen met een T-Mobile Thuis 200/200 abonnement en een Unifi USG Pro...
Herkenbaar?
Speedtest.net geeft niet de juiste snelheid aan.
Momenteel ervaren wij blokkerig beeld met T-Mobile Thuis tv (Noord-Limburg). Hebben er nog meer Tweakers last van?
(Sorry voor de eventuele crosspost maar onderstaande is relevanter in dit topic.)
Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile. Ik heb de Zyxel T-50 geleverd gekregen maar deze eigenlijk direct vervangen door mijn eigen Asus rt-ac68u. Daarop draait de laatste Asuswrt-Merlin firmware. Ik heb de router zo ingesteld dat op poort 1 internet staat en op poort 4 iptv.
Wat me opvalt is dat de snelheid zwaar achterblijft. zo rond de 300 mbps. Snelheid zou 750 moeten zijn.
Ik had deze router hiervoor bij een andere provider (tot 1 gbps) in gebruik en daar was de snelheid is goed. Ik vraag me af of deze router krachtig genoeg is om en data op de volle snelheid en IPTV te serveren. Iemand ervaring met deze combinatie?
Ik ga nog wel proberen wat de Zyxel doet maar wil mijn Asus liever niet opgeven.
Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile. Ik heb de Zyxel T-50 geleverd gekregen maar deze eigenlijk direct vervangen door mijn eigen Asus rt-ac68u. Daarop draait de laatste Asuswrt-Merlin firmware. Ik heb de router zo ingesteld dat op poort 1 internet staat en op poort 4 iptv.
Wat me opvalt is dat de snelheid zwaar achterblijft. zo rond de 300 mbps. Snelheid zou 750 moeten zijn.
Ik had deze router hiervoor bij een andere provider (tot 1 gbps) in gebruik en daar was de snelheid is goed. Ik vraag me af of deze router krachtig genoeg is om en data op de volle snelheid en IPTV te serveren. Iemand ervaring met deze combinatie?
Ik ga nog wel proberen wat de Zyxel doet maar wil mijn Asus liever niet opgeven.
Draaide je bij de andere provider ook asuswrt-merlin of de stock firmware? Veel *WRT firmwares blijven qua snelheid achter op stock omdat ze de hardware accelerators niet kunnen gebruiken...pluisje2004 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:25:
Ik heb de Zyxel T-50 geleverd gekregen maar deze eigenlijk direct vervangen door mijn eigen Asus rt-ac68u. Daarop draait de laatste Asuswrt-Merlin firmware. Ik heb de router zo ingesteld dat op poort 1 internet staat en op poort 4 iptv.
Ik had deze router hiervoor bij een andere provider (tot 1 gbps) in gebruik en daar was de snelheid goed.
Ja ook de non-stock. Waarschijnlijk ook niet optimaal qua snelheid maar wel beter dan bij T-Mobile. Ga in ieder geval wel even de stock proberen. Tnx voor de tip.Muis666 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
Draaide je bij de andere provider ook asuswrt-merlin of de stock firmware? Veel *WRT firmwares blijven qua snelheid achter op stock omdat ze de hardware accelerators niet kunnen gebruiken...
EDIT: Ik lees dat asuswrt-merlin gewoon de hardware acceleratie ondersteunt. Dat zal dus weinig verschil maken.
[ Voor 10% gewijzigd door pluisje2004 op 18-10-2019 16:30 ]
Vandaag aangesloten, internet only werkt prima. Met de Zyxel een prima WiFi signaal op bg en 1e verd. Vooralsnog niets te piepen van mijn kant, 50/50 wordt netjes aangetikt bij speedtests dus HD streamen zal geen probleem zijn.Chris.nl schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:29:
Viel me wel op dat T-Mobile torrentsites beter blokkeert dan Telfort (glas) of Vodafone (mobiel), maar dat is te omzeilen.
Check je CPU gebruik op de router (top) tijdens een speedtest. Als die richting 100% gaat, dan weet je dat dat de beperkende factor is.pluisje2004 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:57:
[...]
EDIT: Ik lees dat asuswrt-merlin gewoon de hardware acceleratie ondersteunt. Dat zal dus weinig verschil maken.
Verwijderd
De Merlin FW zou niet het probleem moeten zijn. Draai die ook op de AC68u. [HWA aan] Enige wat ik zou doen en bedenken is, de Asus factory reset. Maak je verbinding via de Wifi, zou het een chipset beperking kunnen zijn.pluisje2004 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:25:
Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile. Ik heb de Zyxel T-50 geleverd gekregen maar deze eigenlijk direct vervangen door mijn eigen Asus rt-ac68u. Daarop draait de laatste Asuswrt-Merlin firmware.
Zou dus de router terugzetten naar factory. De utp kabel rechtstreeks aan de pc hangen en kijken wat voor resultaat dat oplevert.
Beste mensen,
Na jarenlange slechte ervaringen met Ziggo is het tijd toch echt gekomen, we gaan weg bij hun. Natuurlijk zijn wij op zoek naar een nieuwe provider en ons oog is gevallen op T-mobile, gezien de prijzen en internetsnelheid wat zij beloven. Verder hebben wij goede ervaringen met T-mobile als het gaat om mobiele abonnementen.
Maar nu komen de vragen. Hopelijk weten jullie hier antwoorden op te geven.
- Hoe is de facturering? Ervaren jullie daar problemen mee? Bij Ziggo hadden wij namelijk elke maand een ander bedrag, al hadden wij een totaalpakket (telefoonkosten niet meegenomen).
- Hoe is de internetsnelheid van 750mbits?
- Hoe is de digitale TV? Ervaren jullie geregeld storingen? En hoe wordt dit eventueel opgelost?
Ik hoor het heel erg graag! Uiteraard gekeken op trustpilot, maar dan weten jullie het ook wel dat daar over het algemeen slechte ervaringen staan.
Na jarenlange slechte ervaringen met Ziggo is het tijd toch echt gekomen, we gaan weg bij hun. Natuurlijk zijn wij op zoek naar een nieuwe provider en ons oog is gevallen op T-mobile, gezien de prijzen en internetsnelheid wat zij beloven. Verder hebben wij goede ervaringen met T-mobile als het gaat om mobiele abonnementen.
- Hoe is de facturering? Ervaren jullie daar problemen mee? Bij Ziggo hadden wij namelijk elke maand een ander bedrag, al hadden wij een totaalpakket (telefoonkosten niet meegenomen).
- Hoe is de digitale TV? Ervaren jullie geregeld storingen? En hoe wordt dit eventueel opgelost?
Ik hoor het heel erg graag! Uiteraard gekeken op trustpilot, maar dan weten jullie het ook wel dat daar over het algemeen slechte ervaringen staan.
Ik stoei al maanden met T-Mobile over dit probleem:petermdevries schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25:
Herkenbaar?
https://community.t-mobil...-glasvezel-200-200-313009
al 2 maal monteur aan de deur gehad. Alles van thuis tot aan centrale is top. MC vervangen glasvezel vervangen.
Het maakt niet uit of ik de testen doe via USG of door T-Mobile geleverde modem blijft allemaal hetzelfde.Uit welk deel van het land kom je ?
Als jet het topic leest zie je ook dat ik al een verhoging naar 500-500 gedaan heb en daar makkelijk snelheden behaalde ruim boven de 200-200. geen 500-500 maar hieruit bleek wel dat mijn apparatuur alles eenvoudig aankan
Momenteel gaat mij klacht op privé berichten nivo verder. Zou zeggen sluit je aan op het T-Mobile topic gezien je hetzelfde probleem hebt.
Blijkbaar sta ik niet alleen met mijn probleem
macOS 15.5
Hier al 5 jaar T-Mobile glasvezel en zeer tevreden en met mobiel van T-Mobile leuke kortingen.Janterworst schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:46:
Beste mensen,
Zowel voor Thuis als mobiel hebben we hier iedere maand dezelfde factuur.
Wij hebben 100Mbit en werkt goed.
En bij de digitale TV hebben wij in die 5 jaar maar één keer een korte storing gehad.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Inmiddels een jaar of 7-8 bij T-mobile thuis (tv, telefonie, internet):Janterworst schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:46:
Beste mensen,
1. facturen altijd duidelijk
2. heb zelf 50 - 100 en 200 als snelheid gehad: snelheid haal je altijd op 5-10% na soms (maar geen 750 dus daar geen ervaring mee)
3 storing tv : nagenoeg nooit, minder dan 0,05% van de tijd
Kan verkeren. Sinds aansluiting in mei 2019: minimaal elke week 1x tv storing. Opnames daardoor ook vaak niet goed.
Internet nu 2x storing gehad en telefonie 3x dat ik het gemerkt heb (bel niet veel).
Klachten en herstel procedure met t-mobile loopt nog steeds. Ze weigeren mijn opzegging....
Guidion is een zeer matige installatie en oplossings partij, al meer dan 3 afspraken niet nagekomen en de keren dat ze er wel waren konden ze niks doen.
Sowieso zou je even de tv bij een ander live moeten uitproberen. Vanuit kpn naar t-mobile voelde voor mij meer dan 8 jaar achteruit qua ervaring. Ik heb helaas zelf die teststap dus vergeten vooraf, ook omdat ik geen vrienden/kennissen had die t-mobile hadden.
Afhankelijk of je ziggo met humax of horizon of smartcard hebt kan de overgang nogal groot zijn.
Internet is dan weer een meevaller. Glas, 50/50. Blijkt in praktijk gemiddeld 100/100 te zijn met uitschieters naar 400/400. En die laatste snelheid is dan zelfs nog getest op WiFi.
Internet nu 2x storing gehad en telefonie 3x dat ik het gemerkt heb (bel niet veel).
Klachten en herstel procedure met t-mobile loopt nog steeds. Ze weigeren mijn opzegging....
Guidion is een zeer matige installatie en oplossings partij, al meer dan 3 afspraken niet nagekomen en de keren dat ze er wel waren konden ze niks doen.
Sowieso zou je even de tv bij een ander live moeten uitproberen. Vanuit kpn naar t-mobile voelde voor mij meer dan 8 jaar achteruit qua ervaring. Ik heb helaas zelf die teststap dus vergeten vooraf, ook omdat ik geen vrienden/kennissen had die t-mobile hadden.
Afhankelijk of je ziggo met humax of horizon of smartcard hebt kan de overgang nogal groot zijn.
Internet is dan weer een meevaller. Glas, 50/50. Blijkt in praktijk gemiddeld 100/100 te zijn met uitschieters naar 400/400. En die laatste snelheid is dan zelfs nog getest op WiFi.
[ Voor 56% gewijzigd door Get!em op 19-10-2019 18:17 ]
Wat bedoel je precies, hier hebben de buren KPN en Ziggo, maar bij mij met T-Mobile heb ik toch echt het beste beeld en geluid.Get!em schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:54:
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik bedoel gebruikservaring, user interface, kastje, opname functie.
Kwaliteit in pixels, bitrate en dolby geloof ik je.
Verwijderd
Iemand heel toevallig ervaring met het Draytek modem als accespoint inzetten?
Het kreng wil maar niet meewerken. Zowel de gebruikelijke stappen zoals dhcp server uitzetten, ip adres vastzetten, etc wil maar niet werken. Het ding is gewoon niet meer te bereiken.
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Ook het volgen van hun eigen how-to resulteert in een niet meer te bereiken apparaat.
https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5739
Zowel de Draytek als de Zyxel draaien aangepaste firmware van T-Mobile en dat geeft al de nodige problemen weet ik uit eigen ervaring. Daar zou het dus aan kunnen liggen?
Het kreng wil maar niet meewerken. Zowel de gebruikelijke stappen zoals dhcp server uitzetten, ip adres vastzetten, etc wil maar niet werken. Het ding is gewoon niet meer te bereiken.
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Ook het volgen van hun eigen how-to resulteert in een niet meer te bereiken apparaat.
https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5739
Zowel de Draytek als de Zyxel draaien aangepaste firmware van T-Mobile en dat geeft al de nodige problemen weet ik uit eigen ervaring. Daar zou het dus aan kunnen liggen?
Moet ook zeggen dat dat het enige is wat mij tegen houdt, dat kastje.Get!em schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:10:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb ervaring met de Draytek + opneemdecoder en Zyxel met nieuwste Amino decoder.Get!em schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:10:
Verder kan ik goed vergelijken met glasvezel KPN bij mijn schoonouders.
De decoder met opneemfunctie (HDD) is niet heel snel, maar niet zoooo traag als soms wordt gesteld.
De nieuwe Amino is een stuk sneller, menu's zijn bij beide gelijk.
Beeld is beter dan bij KPN, waar je standaard naar een lagere bitrate wordt gezet, moet je zelf dat andere kanaal opzoeken.
Opnemen bij KPN is superieur aan die van T-Mobile, het in de cloud opnemen gaat supersnel en makkelijk. Ik lees af en toe verhalen dat T-Mobile daar mee hard aan het werk is om dat ook zo te implementeren.
Het is dus ook sterk afhankelijk van wat je wil. Kijk je alleen tv, dan is er niks te klagen. Is het opnemen je belangrijkste argument, dan zit je op dit moment beter bij KPN, maar houdt dan rekening met zeker een tientje extra per maand.
Waiting on the world to change
Ik heb precies het probleem en hun bleven maar zeggen dat het aan de USG lag.
Gebruik nu al paar maanden gewoon hun router met lose access points en komen alsnog niet hoger dan 400/400 van de 750.
Wat ik ergens keer heb gelezen op het tmobile forum is dat tmobile limieten krijgt van KPN hoeveel traffic ze mogen doen. Als er binnen jou wijk veel groot gebruikers zitten wordt het gemiddeld gelijk getrokken bij iedereen.
Voorheen zaten we gewoon bij KPN 500/500 en haalde altijd rond 600 down en 550 up.
Dus dit is gewoon iets tussen KPN en tmobile.
Ook is de latency vrij hoog voor glasvezel
laten we eerlijk zijn, het is budget dus ergens dichtgeknepen op de kosten te dekken.
Zie mijn tmobile topic:
https://community.t-mobil...-glasvezel-latency-311024
Gebruik nu al paar maanden gewoon hun router met lose access points en komen alsnog niet hoger dan 400/400 van de 750.
Wat ik ergens keer heb gelezen op het tmobile forum is dat tmobile limieten krijgt van KPN hoeveel traffic ze mogen doen. Als er binnen jou wijk veel groot gebruikers zitten wordt het gemiddeld gelijk getrokken bij iedereen.
Voorheen zaten we gewoon bij KPN 500/500 en haalde altijd rond 600 down en 550 up.
laten we eerlijk zijn, het is budget dus ergens dichtgeknepen op de kosten te dekken.
Zie mijn tmobile topic:
error33 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:53:
[...]
Ik stoei al maanden met T-Mobile over dit probleem:
https://community.t-mobil...-glasvezel-200-200-313009
al 2 maal monteur aan de deur gehad. Alles van thuis tot aan centrale is top. MC vervangen glasvezel vervangen.
Het maakt niet uit of ik de testen doe via USG of door T-Mobile geleverde modem blijft allemaal hetzelfde.Uit welk deel van het land kom je ?
Als jet het topic leest zie je ook dat ik al een verhoging naar 500-500 gedaan heb en daar makkelijk snelheden behaalde ruim boven de 200-200. geen 500-500 maar hieruit bleek wel dat mijn apparatuur alles eenvoudig aankan
Momenteel gaat mij klacht op privé berichten nivo verder. Zou zeggen sluit je aan op het T-Mobile topic gezien je hetzelfde probleem hebt.
Blijkbaar sta ik niet alleen met mijn probleem
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-10-2019 01:08 ]
Die theorie zou heel misschien kunnen kloppen als je T-Mobile hebt via KPN WBA maar bij jou kan dat niet. Met een 750 abonnement zit je in ODF gebied. Daar heeft TMO niets te maken met KPN. Eigen apparatuur in de PoP en eigen backhaul. Ze huren alleen de vezels naar de woningen en de darkfibers in de ring van KPN Netwerk NL, voorheen Reggefiber.ikbenjoeri schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 01:06:
Ik heb precies het probleem en hun bleven maar zeggen dat het aan de USG lag.
Zie mijn tmobile topic:
[...]
En daar kan je geen limiet op zetten. Wat wel kan is dat TMO zelf te weinig darkfibers in de ring heeft gehuurd of te weinig darkfibers huurt bij Eurofiber (de backhaul).
Maar hoe het ook zij, in een ODF gebied is TMO de enige die wat te verwijten valt.
Ik heb nu al enige tijd (ong een maand lang) het probleem dat mijn wifi verbinding 1-3x per dag even wegvalt zowel op mijn telefoon, laptop, en desktop, dit gebeurd dus zowel met de wifi van de modem (Draytek) als mijn eigen access point, nu verteld de klantenservice dat het hoogstwaarschijnlijk een probleem met mijn wifi is en dat ik moet kijken of het met een utp kabel ook problemen heb.
Maar mijn access point zit bedraad aan mijn modem en heeft hetzelfde probleem, ligt het dan aan mij of is het dan al geen wifi probleem meer? Het heeft allemaal goed gewerkt tot ongeveer dus een maand geleden, ik heb alles al een factory reset gegeven etc...
Maar mijn access point zit bedraad aan mijn modem en heeft hetzelfde probleem, ligt het dan aan mij of is het dan al geen wifi probleem meer? Het heeft allemaal goed gewerkt tot ongeveer dus een maand geleden, ik heb alles al een factory reset gegeven etc...
ja, daag.
Het valt mij op dat de prijzen voor T-Mobile glasvezel binnen dezelfde gemeente varieren. Ook de maximale snelheid die je kunt halen met je glasvezel is verschillend.
In een nieuwbouw-wijk (Veenendaal-Oost) haal je 'maar' 500mbit/s up en down en is een abbo duurder dan in een bestaande wijk in Veenendaal. Hier haal je 750mbit/s. Dit netwerk is ~10jr geleden aangelegd. Beide netwerken zijn door Reggefiber aangelegd.
In de bestaande wijk betaal ik €40 voor 500mbit/s en in de nieuwe wijk betaal ik €50 voor 500mbit/s.
Ik heb naar de prijslijst op t-mobile gekeken, maar daar staat alleen de €50 prijs. (bron)
Ik heb met reggefiber (tegenwoordig KPN) gechat, die konden mij geen uitleg geven over het snelheidsverschil.
In een nieuwbouw-wijk (Veenendaal-Oost) haal je 'maar' 500mbit/s up en down en is een abbo duurder dan in een bestaande wijk in Veenendaal. Hier haal je 750mbit/s. Dit netwerk is ~10jr geleden aangelegd. Beide netwerken zijn door Reggefiber aangelegd.
In de bestaande wijk betaal ik €40 voor 500mbit/s en in de nieuwe wijk betaal ik €50 voor 500mbit/s.
Ik heb naar de prijslijst op t-mobile gekeken, maar daar staat alleen de €50 prijs. (bron)
Ik heb met reggefiber (tegenwoordig KPN) gechat, die konden mij geen uitleg geven over het snelheidsverschil.
Heeft iemand hier een verklaring voor het snelheids- en prijsverschil?Quote van KPN via de chat:
Ik kan niets voor je betekenen in deze Kliko, wij doen ons best een goed netwerk te leveren en een snelheid van 524 MBIT/s is naar ons idee een goed geleverd netwerk
[ Voor 10% gewijzigd door Kliko op 23-10-2019 17:27 ]
Die max 500Mbit gaat via de apparatuur van in de POP KPN WBA (dan koopt T-Mobile internet in via KPN WBA)Kliko schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:05:
Het valt mij op dat de prijzen voor T-Mobile glasvezel binnen dezelfde gemeente varieren. Ook de maximale snelheid die je kunt halen met je glasvezel is verschillend.
[...]
Heeft iemand hier een verklaring voor het snelheids- en prijsverschil?
Bij max 750Mbit gaat het via de apparatuur van T-Mobile zelf en hoeven ze dus geen diensten in te kopen bij KPN WBA.
Aha, dat verklaart dus ook het prijsverschil!Dennis-L schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:33:
[...]
Die max 500Mbit gaat via de apparatuur van in de POP KPN WBA (dan koopt T-Mobile internet in via KPN WBA)
Bij max 750Mbit gaat het via de apparatuur van T-Mobile zelf en hoeven ze dus geen diensten in te kopen bij KPN WBA.
Bedankt voor je snelle reactie!
edit
Komt nog een vraag naar boven:
Stel ik zit in een 'oude' wijk en ik ga van KPN overstappen naar TMO. Wordt mijn glasvezel dan fysiek overgepatched of gaat KPN dan over de apparatuur van TMO? Heeft KPN alle apparatuur parallel staan aan TMO?
[ Voor 22% gewijzigd door Kliko op 23-10-2019 17:51 ]
KPN WBA zit in alle PoPs van Reggefiber in Nederland. T-Mobile in ongeveer de helft (de meest interessante qua commerciële mogelijkheden).Kliko schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:34:
[...]
Aha, dat verklaart dus ook het prijsverschil!
Bedankt voor je snelle reactie!
edit
Komt nog een vraag naar boven:
Stel ik zit in een 'oude' wijk en ik ga van KPN overstappen naar TMO. Wordt mijn glasvezel dan fysiek overgepatched of gaat KPN dan over de apparatuur van TMO? Heeft KPN alle apparatuur parallel staan aan TMO?
Waar ze beiden in een PoP zitten hebben ze dus beiden hun eigen soort apparatuur in die PoP staan in 1 of 2 van de daarvoor aangewezen kasten. Die apparatuur heeft poorten. Jouw woning komt met jouw eigen glasvezels, samen met die van ruim 40 andere woningen ook uit in de PoP en zit daar afgelast op een lade die aan de voorkant 96 poortjes heeft (2 vezels per woning, maximaal 48 woningen tegelijk dus).
Op het moment dat jij een abonnement neemt bij een provider die via KPN WBA zijn diensten inkoopt, wordt er een patch kabel gelegd van 1 van jouw poortjes naar een poortje op de KPN WBA apparatuur. En je hebt een verbinding.
Ga je naar TMO dan wordt die patch kabel verwijderd en opnieuw aangebracht vanaf jouw poortje naar een poort op de TMO apparatuur.
Zit jij op een PoP waar TMO niet met eigen apparatuur zit, dan kopen zij dus in bij KPN WBA. Als je dan overstapt van KPN naar TMO blijft de patch zitten en wordt er softwarematig een ander profiel op de lijn gezet.
NB. Een groot deel van de PoPs in bijvoorbeeld Almere heeft zelfs vier operators met ieder hun eigen apparatuur. Dat is het open karakter van het netwerk. Ik kan zo snel geen andere plaats bedenken met nog meer operators in 1 PoP. Veenendaal is dan nog relatief beperkt met alleen KPN WBA en TMO.
@Kliko uit nieuwsgierigheid: heb je gechat met KPN Netwerk NL?
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 23-10-2019 19:23 ]
Wat is er mis met dat ‘kastje’?Luuk1983 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Moet ook zeggen dat dat het enige is wat mij tegen houdt, dat kastje.
Ik heb er geen problemen mee.
Ben behoorlijk tevreden met de kastjes van KPN/Telfort qua snelheid en opnemen in de cloud. Daarvoor Aminos gehad en die T-Mobile dingen met interne harddisk voelen nogal als weer een behoorlijke stap terug en zo'n net-niet platform. Nu kan ik opnames vanaf overal inplannen en vanaf overal kijken, casten naar Chromecast etc. Ik heb geen ervaring met dat mobile kastje, maar het houdt mij wel tegen.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:25:
[...]
Wat is er mis met dat ‘kastje’?
Ik heb er geen problemen mee.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ok daar heb ik geen ervaring mee, maar als het zo goed bevalt van KPN dan moet je daar gewoon blijven.Luuk1983 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Ben behoorlijk tevreden met de kastjes van KPN/Telfort qua snelheid en opnemen in de cloud. Daarvoor Aminos gehad en die T-Mobile dingen met interne harddisk voelen nogal als weer een behoorlijke stap terug en zo'n net-niet platform. Nu kan ik opnames vanaf overal inplannen en vanaf overal kijken, casten naar Chromecast etc. Ik heb geen ervaring met dat mobile kastje, maar het houdt mij wel tegen.
Ik ben zeer tevreden met T-Mobile, heb net weer voor een jaar verlengt met een mooie korting
WTF sinds gisteravond uurtje of 8 ineens geen IPTV meer. Decoder(s) krijgen geen IP meer. Gevraagd bij anderen in de stad maar die hebben geen probleem (zitten wel op het nieuwere netwerk dan ik).
Uiteraard alles al herstart (router, mediabox, decoders). Geen sjoege.
Vanochtend dan maar de helpdesk gebeld. Krijg je een telefoon-muts aan de lijn die er niets van snapt en een script afloopt. Duidelijk aangegeven een eigen router te gebruiken en dan nog zeggen "dan ga ik vanaf hier even de modem herstarten".
Ik gebruik een Draytek 2925 waar ik op de WAN kant vlan 640 naar port 4 trap. Dit werkt gewoon, ook niets aan veranderd. Tijdens TV kijken gisteravond ineens het beeld op zwart en daarna niets meer.
Dame gaf aan dat het naar de technische dienst gaat en dat het wel enkele dagen kan duren
Uiteraard alles al herstart (router, mediabox, decoders). Geen sjoege.
Vanochtend dan maar de helpdesk gebeld. Krijg je een telefoon-muts aan de lijn die er niets van snapt en een script afloopt. Duidelijk aangegeven een eigen router te gebruiken en dan nog zeggen "dan ga ik vanaf hier even de modem herstarten".
Ik gebruik een Draytek 2925 waar ik op de WAN kant vlan 640 naar port 4 trap. Dit werkt gewoon, ook niets aan veranderd. Tijdens TV kijken gisteravond ineens het beeld op zwart en daarna niets meer.
Dame gaf aan dat het naar de technische dienst gaat en dat het wel enkele dagen kan duren

Tijd voor een nieuwe sig..
ALTIJD T-Mobile modem gebruiken als test om te kijken of dat het probleem verhelpt. Anders heb je risico dat je de monteur mag gaan betalen.
Hier is de verbinding nog steeds beroerd. Al vanaf het begin. Wat heb ik spijt van de overstap..Barre73 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:30:
[...]
Die theorie zou heel misschien kunnen kloppen als je T-Mobile hebt via KPN WBA maar bij jou kan dat niet. Met een 750 abonnement zit je in ODF gebied. Daar heeft TMO niets te maken met KPN. Eigen apparatuur in de PoP en eigen backhaul. Ze huren alleen de vezels naar de woningen en de darkfibers in de ring van KPN Netwerk NL, voorheen Reggefiber.
En daar kan je geen limiet op zetten. Wat wel kan is dat TMO zelf te weinig darkfibers in de ring heeft gehuurd of te weinig darkfibers huurt bij Eurofiber (de backhaul).
Maar hoe het ook zij, in een ODF gebied is TMO de enige die wat te verwijten valt.
Ik kom vanuit KPN, altijd snel, lage ping.
Over naar T-Mobile (WBA), niets anders dan gedoe. Eerst 50/50 glasvezel, haalde amper de 40 up/down. Contact gehad kunnen niets vinden.
Uiteindelijk geüpgrade naar 100/100, blijft nog Max 85 van over. Al alles vervangen, modem, eigen modem, kabels, switches (ondanks dat het bij KPN perfect werkte)
Verbinding kakt soms gewoon in, en valt uiteindelijk 1x per 2 weken tussen 23:00 en 00:00 weg. Alles compleet offline, (automatische) reboot van de modem en al.
Je kan mij een hoop vertellen, maar ergens zit iets in het netwerk van T-Mobile en niet zo zuinig ook..
De klachten op WBA netwerk lees ik hier wel regelmatig. Dit komt op ODF wel minder voor. Ik heb zelf deze klachten totaal niet (ODF aangesloten 750 Mbps)Segafreak83 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:47:
[...]
Hier is de verbinding nog steeds beroerd. Al vanaf het begin. Wat heb ik spijt van de overstap..
Over naar T-Mobile (WBA), niets anders dan gedoe. Eerst 50/50 glasvezel, haalde amper de 40 up/down. Contact gehad kunnen niets vinden.
Uiteindelijk geüpgrade naar 100/100, blijft nog Max 85 van over. Al alles vervangen, modem, eigen modem, kabels, switches (ondanks dat het bij KPN perfect werkte)
Verbinding kakt soms gewoon in, en valt uiteindelijk 1x per 2 weken tussen 23:00 en 00:00 weg. Alles compleet offline, (automatische) reboot van de modem en al.
Je kan mij een hoop vertellen, maar ergens zit iets in het netwerk van T-Mobile en niet zo zuinig ook..
Verwijderd
Bij jou misschien.Segafreak83 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:47:
[...]
Hier is de verbinding nog steeds beroerd. Al vanaf het begin. Wat heb ik spijt van de overstap..
Dat klopt, via whatsapp. Vanwaar deze vraag?Barre73 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:20:
[...]
[...]
@Kliko uit nieuwsgierigheid: heb je gechat met KPN Netwerk NL?
Vond de service niet echt top. Algehele ervaring is 'meh'. Kreeg geen antwoord op mijn vraag, dus stuurde ik een 'hallo?' er achteraan. Toen kreeg ik pas antwoord. "Het was druk" zeiden ze. Als ze dan vervolgens daarna wel vrij snel kunnen reageren op mijn vervolgvragen ga ik daarover twijfelen. Maar goed... Uiteindelijk is het "Tweakers to the rescue!" en vind ik hiet altijd mijn antwoorden.
Ik stelde de vraag omdat ik de meeste mensen van KPN Netwerk NL ken en die behoren het antwoord te kennen. Mocht je met KPN zelf (de provider) hebben gechat, dan had ik dat antwoord wel verwacht.Kliko schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
Dat klopt, via whatsapp. Vanwaar deze vraag?![]()
Vond de service niet echt top. Algehele ervaring is 'meh'. Kreeg geen antwoord op mijn vraag, dus stuurde ik een 'hallo?' er achteraan. Toen kreeg ik pas antwoord. "Het was druk" zeiden ze. Als ze dan vervolgens daarna wel vrij snel kunnen reageren op mijn vervolgvragen ga ik daarover twijfelen. Maar goed... Uiteindelijk is het "Tweakers to the rescue!" en vind ik hiet altijd mijn antwoorden.
Ik heb met KPN Netwerk NL gechat (+31 6 30 85 62 91). Dus we praten denk ik over hetzelfde.Barre73 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:11:
[...]
Ik stelde de vraag omdat ik de meeste mensen van KPN Netwerk NL ken en die behoren het antwoord te kennen. Mocht je met KPN zelf (de provider) hebben gechat, dan had ik dat antwoord wel verwacht.
In de reactie op het eerste bericht heb ik wel een voornaam gekregen. Maar ik wil niet per se hier aan public shaming gaan doen. Mocht je hem per PM willen hebben, laat maar weten.
[ Voor 17% gewijzigd door Kliko op 25-10-2019 09:29 ]
Nee hoor. Dat hoeft niet. Ik kom er zo ook wel uit.Kliko schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:28:
[...]
Ik heb met KPN Netwerk NL gechat (+31 6 30 85 62 91). Dus we praten denk ik over hetzelfde.
In de reactie op het eerste bericht heb ik wel een voornaam gekregen. Maar ik wil niet per se hier aan public shaming gaan doen. Mocht je hem per PM willen hebben, laat maar weten.
Ik haal op het WBA netwerk ook geen 100/100 helaas. Met beetje geluk haal ik 90/85 en vaak zelfs tragere upload. (bekabeld getest)
Heb je een recorder toevallig?loopezz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:13:
Momenteel ervaren wij blokkerig beeld met T-Mobile Thuis tv (Noord-Limburg). Hebben er nog meer Tweakers last van?
Wij hebben gemerkt dat je met enige regelmaat blokken krijgt als de schijf bijna vol zit. Even wat opruimen en dan werkt het weer goed.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Hoe wordt glasvezel vanaf de kabel die voor het huis onder de stoep ligt nu precies aangesloten voor een jaren 30 woning met n kleine voortuin ? Wil graag begrijpen wat ik zelf het beste al kan regelen en wat er als onderdeel van hun “aansluiten” gedaan wordt. Hoe wordt de aansluiting op die kabel precies gemaakt ? En gaat hun uitvoerder daarna graven naar de gevel en dan via de kruipruimte naar de meterkast?
Als dit in een nieuwe aan te sluiten gebied is dan zal er eerst een schouw plaatsvinden, er komt dan iemand langs om samen met de bewoner te kijken wat de meest handige plek is.os12345 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:49:
Hoe wordt glasvezel vanaf de kabel die voor het huis onder de stoep ligt nu precies aangesloten voor een jaren 30 woning met n kleine voortuin ? Wil graag begrijpen wat ik zelf het beste al kan regelen en wat er als onderdeel van hun “aansluiten” gedaan wordt. Hoe wordt de aansluiting op die kabel precies gemaakt ? En gaat hun uitvoerder daarna graven naar de gevel en dan via de kruipruimte naar de meterkast?
En m’n andere vraag zijn er mensen in de wijk Segbroek in Den Haag waar tmobile glasvezel aan t uitrollen is die al aangesloten zijn en die hun ervaringen over de aanleg en de performance kunnen delen, goede en slechte?
Zie vooral dat er veel problemen worden gedeeld maar en dat die meestal zonder locatie zijn. Ik ben erg benieuwd wat ik hier in Segbroek Den Haag kan verwachten omdat ze nu bijna voor m’n deur bezig zijn en of er hier dezelfde problemen zijn zoals die in dit forum worden gemeld.
Zie vooral dat er veel problemen worden gedeeld maar en dat die meestal zonder locatie zijn. Ik ben erg benieuwd wat ik hier in Segbroek Den Haag kan verwachten omdat ze nu bijna voor m’n deur bezig zijn en of er hier dezelfde problemen zijn zoals die in dit forum worden gemeld.
Verwijderd
De problemen rondom snelheid / latency zoals je deze nu leest gelden ook voor Den Haag alwaar glasvezel nu wordt uitgerold. T-Mobile kent namelijk maar één routering voor zowel mobiel als thuis.os12345 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:04:
Zijn er mensen in de wijk Segbroek in Den Haag waar tmobile glasvezel aan t uitrollen is die al aangesloten zijn en die hun ervaringen over de aanleg en de performance kunnen delen, goede en slechte?
Zie vooral dat er veel problemen worden gedeeld maar en dat die meestal zonder locatie zijn. Ik ben erg benieuwd wat ik hier in Segbroek Den Haag kan verwachten omdat ze nu bijna voor m’n deur bezig en of er hier dezelfde problemen zijn zoals die in dit forum worden gemeld.
goed om dit te lezen: ik zat er aan te denken T-mobile te nemen, in iedergeval voor een jaartje (a 26 euro p/m) maar zo te zien kan ik beter op ziggo blijven, dan maar behelpen met de TV op hogere verdiepingen..Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
De problemen rondom snelheid / latency zoals je deze nu leest gelden ook voor Den Haag alwaar glasvezel nu wordt uitgerold. T-Mobile kent namelijk maar één routering voor zowel mobiel als thuis.
Afgelopen vrijdagavond deed kpn in Segbroek een deur aan deur actie voor kpn glasvezel. Eerste 3 maanden gratis en daarna iets van 57 euro. Over de tmobile glasvezel kabel, dat vond ik al vreemd. Het aanbod bleek uiteindelijk voor 100/10 mbit te zijn. Dat terwijl de tmobile poster die in de straat in hun zicht hing tijdens t gesprek Gigabit zegt. Net gecheckt op de kpn website maar die 100/10 hoort volgens mij gewoon bij adsl en max snelheid op mijn adres is volgens hun kpn gegevens 139mbit. Neem aan dat t dus gewoon bundled adsl was, dus adsl tot hun centrale en daarna glasvezel. Vage actie.
Was laatst een nieuwsbericht over:os12345 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:38:
Afgelopen vrijdagavond deed kpn in Segbroek een deur aan deur actie voor kpn glasvezel. Eerste 3 maanden gratis en daarna iets van 57 euro. Over de tmobile glasvezel kabel, dat vond ik al vreemd. Het aanbod bleek uiteindelijk voor 100/10 mbit te zijn. Dat terwijl de tmobile poster die in de straat in hun zicht hing tijdens t gesprek Gigabit zegt. Net gecheckt op de kpn website maar die 100/10 hoort volgens mij gewoon bij adsl en max snelheid op mijn adres is volgens hun kpn gegevens 139mbit. Neem aan dat t dus gewoon bundled adsl was, dus adsl tot hun centrale en daarna glasvezel. Vage actie.
nieuws: ACM: gedrag KPN leidt tot vertraging uitrol glasvezel
KPN probeert het andere partijen moeilijk te maken als zij glasvezel aan willen leggen ipv KPN zelf.
KPN wil ook glasvezel aan gaan leggen in Den Haag. Maar als Netco 140Mbit aangeeft, dan is dat op dit moment inderdaad VDSL. 100/10 is namelijk 100/30 in de praktijk.os12345 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:38:
Maar zou mij niks verbazen als er binnenkort ook glas van KPN ligt.
Dat is iets compleet anders. Dat ging over KPN die zelf glas aanlegt waar anderen dat ook willen.Louw Post schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Was laatst een nieuwsbericht over:
nieuws: ACM: gedrag KPN leidt tot vertraging uitrol glasvezel
KPN probeert het andere partijen moeilijk te maken als zij glasvezel aan willen leggen ipv KPN zelf.
Wat deze deur tot deur betreft: 2 mogelijkheden: KPN is ook begonnen met aanleg van haar eigen glasvezel in Den Haag (deels overlappend met het TMO gebied) dus die verkoop zou echt voor KPN glasvezel kunnen zijn bedoeld. Maar niet die roze van TMO uiteraard.
Of het is eigenlijk inderdaad DSL en wordt vals verkocht als glas. Dat zou schandalig zijn (maar is eerder gebeurd).
Die DSL is trouwens wel echt 100 Mbit of meer. Koper tot aan de straatkast en glasvezel vanaf daar.
Dat wat jij zegt komt dan toch redelijk overheen met dit stukje uit het artikel?Barre73 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Dat is iets compleet anders. Dat ging over KPN die zelf glas aanlegt waar anderen dat ook willen.
Wat deze deur tot deur betreft: 2 mogelijkheden: KPN is ook begonnen met aanleg van haar eigen glasvezel in Den Haag (deels overlappend met het TMO gebied) dus die verkoop zou echt voor KPN glasvezel kunnen zijn bedoeld. Maar niet die roze van TMO uiteraard.
Of het is eigenlijk inderdaad DSL en wordt vals verkocht als glas. Dat zou schandalig zijn (maar is eerder gebeurd).
Die DSL is trouwens wel echt 100 Mbit of meer. Koper tot aan de straatkast en glasvezel vanaf daar.
Volgens de ACM reageert KPN vaak op dit soort aankondigingen. KPN kan in buitengebieden bijvoorbeeld gerichte acties starten om zijn combinatie van 4g en dsl te promoten: "Bijna overal waar een ftth-netwerk wordt uitgerold door alternatieve aanbieders heeft KPN de prikkel en de mogelijkheid om klanten een scherp aanbod te doen voor diensten die worden geleverd over haar kopernetwerk." Dit speelt met name in gebieden waar KPN toch al glasvezel wil aanleggen, om klanten zo te behouden. Ook VodafoneZiggo kan klanten zo'n aanbiedingen doen.
Vreemd, ik had alleen het deel meegekregen over het "eerder glasvezel willen leggen". Overigens vind ik dat van dat kopernetwerk wel een vreemde conclusie. Het kopernetwerk is een open netwerk en alle providers die daarop leveren staat het vrij om aanbiedingen te doen en zodoende klanten binnen te halen. Ziggo is daar nog vele malen erger in. Zodra er er ergens een FttH netwerk wordt aangekondigd (in het bijzonder die van KPN Netwerk NL/Reggefiber) probeert Ziggo zo veel mogelijk klanten over te halen om een nieuw abonnement te nemen (en dus langer bij hen te blijven) of nieuwe klanten te werven met extra aanbiedingen.Louw Post schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:59:
[...]
Dat wat jij zegt komt dan toch redelijk overheen met dit stukje uit het artikel?
[...]
Maar inderdaad had je gelijk en was dat ook een observatie van de ACM.
Zo zie je maar dat je dus niet alles in regels kan vangen. T-Mobile doet niets dat tegen de netneutraliteit ingaat. En toch werkt het niet voor alles hetzelfde.Mnstrspeed schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
Fijn, dus straks vliegt Facebook & co weer met volle snelheid over het netwerk, maar blijft de rest van het internet over deze route gaan? Ik dacht dat we hier in Nederland/Europa netneutraliteitsregels hadden om dit soort onzin tegen te gaan
[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 28-10-2019 16:09 ]
Ik zie het. En 25 euro per maand (Alleen als je een unlimited mobiel abo hebt) voor 1Gbit. Nah, zullen we dat nu maar even niet doenYub schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:58:
Zit T-mobile te knijpen? Download is stuk lager geworden, 20 Mbps waar ik met gemak 50 Mbps moet halen en op t-mobile website is ineens het 200/500 glasvezelpakket niet meer beschikbaar.
Edit:
Net veranderd naar 1Gbit. Nu betaal ik nog maar 22,50 inclusief alle oude kortingen van 5 maanden geleden.. Om het zo goedkoop aan te bieden moeten ze iets doen, en daar zijn wij dit weekend achter gekomen..
[ Voor 20% gewijzigd door Bearmun op 29-10-2019 08:07 ]
De pakketten zijn inderdaar drastisch aangepast, er is nu 50, 100 en 1000 op mijn adres beschikbaar omdat wij ook T-mobile unlimited mobiel hebben kost dit 25 euro per maand.
Opnemen staat er niet meer bij, zou dit standaard zijn geworden of kunnen we nu gewoon niet meer opnemen als je dit aflsuit?
Edit:
Om trouwens nog te verduidelijken hoe groot het gat nu is om over te stappen...
Ik betaal nu nog 4 maanden 36.25 voor 1 Gigabit, 2x tv waarvan 1 met opnemen en alle 4 de thema pakketten.
Daarna wordt dit 41.25 en dan hebben we nog 2 unlimited abbo's voor 25 euro per maand.
We betalen dus nu 91,25 bij elkaar voor 2x unlimited en heel veel tv en internet, dit komt doordat we alle oude kortingen nog steeds mogen behouden. Overstappen gaat dus altijd een hoop geld kosten, bovendien is hij net verlengd met onze verhuizing.
Dus hopelijk blijven onze meest gebruikte diensten voorlopig nog goed werken en wordt de rest min of meer opgelost.
Opnemen staat er niet meer bij, zou dit standaard zijn geworden of kunnen we nu gewoon niet meer opnemen als je dit aflsuit?
Edit:
Om trouwens nog te verduidelijken hoe groot het gat nu is om over te stappen...
Ik betaal nu nog 4 maanden 36.25 voor 1 Gigabit, 2x tv waarvan 1 met opnemen en alle 4 de thema pakketten.
Daarna wordt dit 41.25 en dan hebben we nog 2 unlimited abbo's voor 25 euro per maand.
We betalen dus nu 91,25 bij elkaar voor 2x unlimited en heel veel tv en internet, dit komt doordat we alle oude kortingen nog steeds mogen behouden. Overstappen gaat dus altijd een hoop geld kosten, bovendien is hij net verlengd met onze verhuizing.
Dus hopelijk blijven onze meest gebruikte diensten voorlopig nog goed werken en wordt de rest min of meer opgelost.
[ Voor 52% gewijzigd door OmeJoyo op 29-10-2019 09:05 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Even uit interesse gekeken en ik kan het ook aanvragen.... Alleen als je iets verder klikt en kijkt wat voor een criteria ze erop nahouden, dekken ze zichzelf natuurlijk wel weer in.Bearmun schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:03:
[...]
Ik zie het. En 25 euro per maand (Alleen als je een unlimited mobiel abo hebt) voor 1Gbit. Nah, zullen we dat nu maar even niet doen
Maximale internetsnelheid
Wat houdt dit in? De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. Wat zijn de meet criteria? In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale snelheid worden gemeten.
Normaliter beschikbare internetsnelheid
Wat houdt dit in? 85% of hoger van de maximale internetsnelheid.
-
Als ik nu mijn abo zou wijzigen van 750Mbit naar 1000Mbit wordt het dan meteen verlengd? Dat is mij niet helemaal duidelijk in My T-Mobile Thuis. Verlengen wil ik nog even mee wachten totdat alle issue opgelost zijn en hopelijk lossen ze het ook z.s.m. op.Bearmun schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:15:
[...]
Moet ik toegeven dat ik meestal al tegen de 900 Mbps aanzat, zelfs met een 750Mbps abonnement. Hoewel dit de afgelopen dagen natuurlijk nauwelijks nog gehaald word.
Ik weet niet of ik er nu verstandig aan gedaan heb om het te veranderen. Maar ik betaal nu in elk geval weer 10 euro minder voor een ruk verbinding
Ik zag nog iets anders schokkends op My T-Mobile thuis net... T-Mobile denkt dat ze al 5 maanden geen geld van me hebben gekregen, maar het is wel netjes afgeschreven van m'n rekening. Zucht. Daar dan maar weer achteraan. Zo val je van het één in het ander.
Nee, bij T-Mobile kun je elke maand wisselen van snelheid.Louw Post schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:28:
[...]
Als ik nu mijn abo zou wijzigen van 750Mbit naar 1000Mbit wordt het dan meteen verlengd? Dat is mij niet helemaal duidelijk in My T-Mobile Thuis. Verlengen wil ik nog even mee wachten totdat alle issue opgelost zijn en hopelijk lossen ze het ook z.s.m. op.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Toevallig dat ik net hetzelfde constateerde. Schrok al, maar na het checken van m'n rekening blijken de facturen inderdaad gewoon betaald te zijn.ksborg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:30:
Ik zag nog iets anders schokkends op My T-Mobile thuis net... T-Mobile denkt dat ze al 5 maanden geen geld van me hebben gekregen, maar het is wel netjes afgeschreven van m'n rekening. Zucht. Daar dan maar weer achteraan. Zo val je van het één in het ander.
Wat een puinzooi..
Verwijderd
Same here...ksborg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:30:
Ik zit al te kijken naar een andere provider, die trage response times had ik ook met een 33k6 modem in 1999.
Tweak Glasvezel zit er wel interessant uit, ik gebruik toch geen bellen of tv.
Yep, hier ook hetzelfde. Twee maanden niet betaald schijnbaar, gelukkig zegt mijn bankrekening wat anders.ksborg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:30:
Overigens moet ik zeggen dat ik ten volle tevredenheid de afgelopen 1.7 jaar T-Mobile heb gebruikt, nog nooit een storing gehad en altijd tegen de volle snelheid gehaald. Was voor mij echt de perfecte kwaliteit/prijsverhouding. Tot afgelopen vrijdag dan...

T Mobile is begonnen met het aanbieden van nieuwe pakketten en heeft de 750 Mbps vervangen door de 1000 Mbps Internet Premium
50 Mbps
100 Mbps
1000 Mbps (750 Mbps is komen te vervallen)
50 Mbps
100 Mbps
1000 Mbps (750 Mbps is komen te vervallen)

[ Voor 15% gewijzigd door ikbenjoeri op 29-10-2019 09:19 . Reden: typo ]
Moge duidelijk zijn dat dit niet overal beschikbaar isikbenjoeri schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:10:
T Mobile is begonnen met het aanbieden van nieuwe pakketten en heeft de 750 Mbps vervangen door de 1000 Mbps Internet Premium
50 Mbps
100 Mbps
1000 Mbps (750Mbps is komen te vervallen)
[Afbeelding]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie