[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

sniker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:54:
ik ben klaar met het ge-emmer met die Experiabox. en mijn oude Onsnet korting is verlopen dus zojuist de order voor T-mobile eruit gedaan.

wel een praktische vraag. welk type SFP module moet ik precies hebben. ik lees hier dat de meeste mensen een hun SFP module uit een oude draytech trekken maar die heb ik dus niet.
Mogelijk kun je hier je info vinden.

https://unifi-forum.nl/th...4-icm-t-mobile-thuis.568/
https://unifi-forum.nl/threads/t-mobile-usg3.530/

Zelf heb ik deze besteld:
https://www.fs.com/de-en/products/75339.html

Maar nog niet in gebruik :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
zahh schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:57:
[...]

ooh ik dacht dat het al was begonnen in het regentessekwartier voor KPN

en in segbroek voor T-mobile, ik had hier een mailtje van gekregen dat het 2 september zou beginnen in mijn wijk maar nog geen straten open zien staan
Ze zijn op dit moment bezig in de Goudenregenstraat, richting Laan van Meerdervoort.
Hier beginnen ze 2 December met het aansluiten van de huizen (omgeving Stadsdeelkantoor) als het goed is. Ook een stukje later dan de 1 Oktober die eerst werd gemeld.

KPN Lijkt zijn keutel enigzins ingetrokken te hebben; ondanks meerdere poststukken en zelfs een aanmelding lijkt het nu niet meer mogelijk te zijn om aan te melden. Ook kreeg mijn buurman te horen dat wij niet in het uitrol gebied zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 09-09-2019 09:14 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een vraag. Wij hebben onze eigen apparatuur aangesloten. Ik vroeg me af, de T50 kan die ook functioneren als repeater? Dus ik trek een kabel naar boven en sluit deze aan, of is dat bij deze modem onmogelijk?

Bij mijn vorige provider in ons oude huis heeft de monteur dit gedaan.
Ik had toen net zoals nu mijn eigen, en hun apparaat hing vervolgens in de slaapkamer boven uit te zenden, dus alleen WiFi.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remko.me schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:36:
Ik heb een vraag. Wij hebben onze eigen apparatuur aangesloten. Ik vroeg me af, de T50 kan die ook functioneren als repeater? Dus ik trek een kabel naar boven en sluit deze aan, of is dat bij deze modem onmogelijk?

Bij mijn vorige provider in ons oude huis heeft de monteur dit gedaan.
Ik had toen net zoals nu mijn eigen, en hun apparaat hing vervolgens in de slaapkamer boven uit te zenden, dus alleen WiFi.
Je kan hem gewoon instellen als Acces point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
[...]

Je kan hem gewoon instellen als Acces point.
Ok top! Dat moet kan ik zelf makkelijk denk ik? Vorige keer had de monteur van tweak het bij ons gedaan.🙃

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Remko.me schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:16:
[...]

Ok top! Dat moet kan ik zelf makkelijk denk ik? Vorige keer had de monteur van tweak het bij ons gedaan.🙃
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Wat is jullie ervaring met de TV-ontvanger met harddisk? Ik ben bij Telfort/KPN op zich namelijk best blij met de arcadyan en het feit dat alles in de cloud staat. Om terug te gaan naar zo'n kastje met harddisk lijkt zo'n stap terug. Werkt de T-Mobile app in combinatie met een chromecast ook een beetje? Ik kijk nu namelijk TV boven via een Chromecast en bij Telfort werkt dat tot nu toe heel erg goed. Qua internet zou ik zo overstappen op T-Mobile, zeker omdat 750mbit bij mij beschikbaar is. Qua TV lijkt het alsof ze het allemaal wat minder voor elkaar hebben en vooral wat oudere meuk gebruiken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
Luuk1983 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:27:
Wat is jullie ervaring met de TV-ontvanger met harddisk? Ik ben bij Telfort/KPN op zich namelijk best blij met de arcadyan en het feit dat alles in de cloud staat. Om terug te gaan naar zo'n kastje met harddisk lijkt zo'n stap terug. Werkt de T-Mobile app in combinatie met een chromecast ook een beetje? Ik kijk nu namelijk TV boven via een Chromecast en bij Telfort werkt dat tot nu toe heel erg goed. Qua internet zou ik zo overstappen op T-Mobile, zeker omdat 750mbit bij mij beschikbaar is. Qua TV lijkt het alsof ze het allemaal wat minder voor elkaar hebben en vooral wat oudere meuk gebruiken.
De wederhelft gebruikt ook de TV anywhere app i.c.m. een Chromecast. Ik heb daar geen klachten over gehoord dus neem aan dat dat goed werkt ;)

Betreft de ontvanger met HDD, ik vind dat ding zo traag als dikke... dat ik hem liever niet gebruik. Zappen gaat op zich wel vlot genoeg. Maar zodra je het menu in wil om een opname te selecteren dan wordt ie aardig traag. Het maakt geen verschil of er veel of weinig opnames op de HDD staan.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile is momenteel bezig met zaken rondom opnemen in de cloud, wanneer daarover meer bekend wordt of wanneer dit (überhaupt) wordt uitgerold, is nog niet bekend.

De recorder zelf heb ik alles in totaal zo'n 3 maanden naar volle ontevredenheid gebruikt. Opnames stopte niet altijd waardoor de harddisk regelmatig de 99% aan tikte en het apparaat totaal niet meer reageerde. Het menu reageert zelfs bij een lege harddisk al een stuk minder snel dan de gewone ontvanger.

Bij terugkijken van niet opgenomen zaken - via het interactieve deel - reageert de recorder overigens ook minder soepel in tegenstelling tot de gewone ITV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Zelf hier niet zo blij met de HD recorder.. mijn vrouw neemt een aantal series op, en heeft er best wel vaak last van dat de HD weer eens vol is (want de ruimte om de series op te slaan lijkt gereserveerd te worden op de harddisk) . daardoor heel snel volle HD. Ook is er af en toe veel onduidelijkheid of er iets wordt opgenomen of niet. Nu kijk ik zelf geen TV, maar ik hoor wel regelmatig een zeer ontstemd geluid en ik quote: " Bij de KPN was het toch allemaal veel makkelijker".
Internet verbinding is daarentegen helemaal super. 750mb en enorm stabiel. nog geen uitval gehad (1+ jaar in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

breinonline schreef op woensdag 4 september 2019 @ 05:59:
Ik ben nu klant bij Ziggo maar die aanbieder blijft de prijs maar verhogen. Laatst een nieuwe tv gekocht en kon ik van de oude ontvanger af naar een CI+ module. Ziggo vergat erbij te zeggen dat die CI+ module omruilen eenmalig 25 euro kost. Kortom: dit lijkt me een mooi moment voor een overstap.

Ik hoopte echter wat goedkoper uit te komen maar dat lijkt tegen te vallen. Daarom overweeg ik nu alleen internet af te nemen via glasvezel en dan een NLZiet abonnement. Voor wat wij kijken is dat ruim voldoende. Al met al kan ik dan toch ongeveer 12 euro per maand besparen en ga ik er in upload snelheid op vooruit.

Ik begrijp uit de topicstart dat je tegenwoordig wel eigen hardware kan gebruiken voor je netwerk. Echter, op de website van T-mobile kan ik dat nergens terugvinden, behalve een afbeelding van de mediaconverter bij wat er in het installatiepakket zit. Zit die er nu inderdaad standaard bij?
Omdat ik geen reactie heb gehad probeer ik het nog maar een keer :>

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:44:
[...]

Omdat ik geen reactie heb gehad probeer ik het nog maar een keer :>
De mediaconverter bedoel je? Als je een Zyxel krijgt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Beste Tweakers, ik had via dit topic een tijdje geleden informatie gevonden en mede daarom een thuis abbo met 500MB/s glasvezel, TV, telefonie afgesloten. Nu moet ik echt na 6 maanden €20 meer betalen dus wil ik mijn TV/telefonie cancellen vóór 1 november. Echter zit ik mij rot te zoeken op de T-mobile site en kan ik deze optie nergens vinden?
Kan iemand mij vertellen waar ik deze wijziging kan doorgeven en hoe vroeg van tevoren ik dit moet doen? Alvast bedankt! =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Santee schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:59:
Beste Tweakers, ik had via dit topic een tijdje geleden informatie gevonden en mede daarom een thuis abbo met 500MB/s glasvezel, TV, telefonie afgesloten. Nu moet ik echt na 6 maanden €20 meer betalen dus wil ik mijn TV/telefonie cancellen vóór 1 november. Echter zit ik mij rot te zoeken op de T-mobile site en kan ik deze optie nergens vinden?
Kan iemand mij vertellen waar ik deze wijziging kan doorgeven en hoe vroeg van tevoren ik dit moet doen? Alvast bedankt! =)
Even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Opzeggingen moeten helaas telefonisch, of via sociale media. Stuur ze even een prive bericht.

Als je voor 1 oktober belt, kan het per 1 november worden opgezegd.
Telefonie kan sowieso per dag worden opgezegd, dit wordt verrekend op de factuur eventueel. Voor tv weet ik niet of er 1 maand opzegtermijn op zit.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 10-09-2019 21:28 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat is jullie ervaring met de TV-ontvanger met harddisk? Ik ben bij Telfort/KPN op zich namelijk best blij met de arcadyan en het feit dat alles in de cloud staat. Om terug te gaan naar zo'n kastje met harddisk lijkt zo'n stap terug.
Die stap terug is het ook.

Ik zou zo weer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:59:
Ik zit zelf niet bij TMO maar het is geen opzeggen maar wijzigen van je lopende contract.. Als je daarop zoekt vind je meteen dit:

https://thuisservice.t-mo...elen/abonnement-wijzigen/

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Barre73 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:12:
[...]

Ik zit zelf niet bij TMO maar het is geen opzeggen maar wijzigen van je lopende contract.. Als je daarop zoekt vind je meteen dit:

https://thuisservice.t-mo...elen/abonnement-wijzigen/
Ik heb echt wel verder gezocht dan mijn neus lang is ;)
Echter als je daar door klikt kan je alleen méér paketten toevoegen aan je abbonnement voor TV. Er is hier geen optie te vinden om dit uit je pakket te gooien. Blijkbaar moet alles telefonisch via de klantenservice om de drempel weer lekker te verhogen?
Santee schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:17:
[...]

Ik heb echt wel verder gezocht dan mijn neus lang is ;)
Echter als je daar door klikt kan je alleen méér paketten toevoegen aan je abbonnement voor TV. Er is hier geen optie te vinden om dit uit je pakket te gooien. Blijkbaar moet alles telefonisch via de klantenservice om de drempel weer lekker te verhogen?
Ik had wel gezien dat je contact met de klantenservice moest zoeken. Maar dat kan ook via Facebook of Twitter.

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 10:56
Uberprutser schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:12:
[...]

Ze zijn op dit moment bezig in de Goudenregenstraat, richting Laan van Meerdervoort.
Hier beginnen ze 2 December met het aansluiten van de huizen (omgeving Stadsdeelkantoor) als het goed is. Ook een stukje later dan de 1 Oktober die eerst werd gemeld.

KPN Lijkt zijn keutel enigzins ingetrokken te hebben; ondanks meerdere poststukken en zelfs een aanmelding lijkt het nu niet meer mogelijk te zijn om aan te melden. Ook kreeg mijn buurman te horen dat wij niet in het uitrol gebied zitten.
Ooh, ik kreeg een aantal weken terug een mailtje dat ze 2 september in mijn wijk zouden beginnen (valkenboskwartier), maar nog niets gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sniker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:54:
ik ben klaar met het ge-emmer met die Experiabox. en mijn oude Onsnet korting is verlopen dus zojuist de order voor T-mobile eruit gedaan.

heb nog wat toekomst plannen met ander ubiqity spul en daarnaast besloten om schijt te gaan hebben aan alle provider rommel en dus heb ik ook maar een Edge router X SFP besteld. leek voor de prijs en functionaliteit best een goede deal. wel jammer dat de de USG niet werkt zonder met extra switch(poorten) te gaan rommelen, dan had het allemaal mooi in een enkele beheers omgeving gekunt, maar goed. heb nog even getwijfelt over 24 poorts switch en separaat POE injector panel maar dat was toch aanzienlijk duurder en lastiger in te passen in de meterkast.

plaatje van de opzet:

[Afbeelding]

wel een praktische vraag. welk type SFP module moet ik precies hebben. ik lees hier dat de meeste mensen een hun SFP module uit een oude draytech trekken maar die heb ik dus niet.
Ik zou gewoon een Frits box nemen als je nu al vast loopt op de SFP module.
Als het gaat om de iptv instellingen heeft T-mobile het zichzelf het moeilijkst gemaakt van alle providers. Waardoor instellen niet volgens de standaard gaat. En daardoor iets lastig is configureren.

KPN heeft zijn netwerk instellingen gedeelte met Frits box. Hierdoor kan je de experiabox zonder gedoe vervangen voor een fritsbox door kpn als isp te selecteren als isp. mits je laatste
firmware installeert.

Een edge router is geen consumenten router. Het OS is complex en moet grotendeels via de command line (soort van DOS scherm).
Je moet voor dus een eerst edgeOS of Vyatta OS aanleren/begrijpen voor dat je echt Alle functies kan benutten.

IPTV en je firewall is geen vinkje aanzetten zoals in consumenten router. Je moet bij Firewall hem eerst zelf aan de juristen porten koppelen en daarna moet zelfde alle firewall regels gaan schijven. Waar consumenten routers een standaard profiel gebruiken is dat bij een edge niet.

Ook heeft UBNT geen support, je moet het doen het forum en de support/helpdesk die er wel is helpen je alleen door aan te geven waar de instellingen van bijv iptv kan vinden maar ze gaan je niet helpen om deze in te stellen. Daarom zijn ze goedkoper dan andere niet consumenten merken Ze vinden dat support leveren aan eindgebruiker onderdeel is van de dienst levering van het IT bedrijfs die het levert.
En daar ben het helemaal mee eens.

https://www.kpnwebshop.co...ternational/2?origin=2964

En

[ Voor 35% gewijzigd door xbeam op 17-09-2019 12:08 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 15:35
Gisteren is bij mij de monteur geweest om glasvezel aan te sluiten, maar hij kreeg geen signaal over het (KPN Netwerk) vezeltje.
Hij gaf aan dat dat erg vaak voorkwam, en dat het verder aan KPN is om op te lossen.
Vanochtend eens gaan bellen want dit is zoiets wat waarschijnlijk lang kan gaan duren, maar is gelijk kastje muur verhaal (T-mobile zegt we kunnen niets doen, moet KPN oplossen, KPN zegt dat ik naar T-mobile moet)...

Iemand ervaring hiermee? Hoe lang duurt het zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
supertheiz schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:01:
Gisteren is bij mij de monteur geweest om glasvezel aan te sluiten, maar hij kreeg geen signaal over het (KPN Netwerk) vezeltje.
Hij gaf aan dat dat erg vaak voorkwam, en dat het verder aan KPN is om op te lossen.
Vanochtend eens gaan bellen want dit is zoiets wat waarschijnlijk lang kan gaan duren, maar is gelijk kastje muur verhaal (T-mobile zegt we kunnen niets doen, moet KPN oplossen, KPN zegt dat ik naar T-mobile moet)...

Iemand ervaring hiermee? Hoe lang duurt het zoiets?
Dus de monteur heeft een storingsticket ingeschoten neem ik aan? Jij dient niet KPN aan te sturen. Dat doet T-Mobile. Normaliter komt er dan binnen 1 tot 2 dagen een monteur van KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber). Eerst in de PoP en als het daar niet zit, bij jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
Barre73 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:53:
[...]
Dus de monteur heeft een storingsticket ingeschoten neem ik aan? Jij dient niet KPN aan te sturen. Dat doet T-Mobile. Normaliter komt er dan binnen 1 tot 2 dagen een monteur van KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber). Eerst in de PoP en als het daar niet zit, bij jou thuis.
Dat maakt het lastig, ik weet niet of die monteur een ticket heeft ingeschoten. Ik weet eigenlijk alleen dat het niet werkt. Verder vrij onduidelijk eigenlijk: Je krijgt van Guidion een mailtje met een werkbon (die je overigens niet kan openen) en van de monteur het bericht dat KPN er naar moet kijken. That's it.

Ook raar: De router hangt er al, dus geprobeerd aan te melden op het WIFI netwerk. Dat kan niet en volgens de specialist komt dat omdat er geen internet is. Lijkt me raar, maar goed we zien het wel.

Al met al baal ik er wel van. In de brief staat: De monteur installeert:
1 Televisie
1 telefoon
1 computer
WIFI (Ook de beveiliging)
1 e-Mailadres.

In plaats daarvan heeft hij 2 niet werkende kastjes in de meterkast gehangen en mag je het als klant zelf allemaal maar weer uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik kon geen tmobile tv topic vinden, dus maar hier.

Kleine 2 weken geleden via Twitter contact opgenomen omdat ik FoxSports Go niet aangezwengeld kon krijgen door een koppelcode die niet herkend werd. Had niet zo'n haast, dus ik dacht ik krijg daar wel een keer reactie op.

Inmiddels is de technische dienst daarvoor ingeschakeld, maar wat duurt het lang voor ze reageren. Er kunnen goed 2 dagen voorbij gaan voor ze weer reageren op je berichtje. Uiteindelijk is het nog niet opgelost en wacht ik op een antwoord van de technische dienst.

Hoe zijn jullie ervaringen met de klantenservice? Wordt alles snel opgelost of kan het langer duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 21:37
supertheiz schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:26:
[...]

Dat maakt het lastig, ik weet niet of die monteur een ticket heeft ingeschoten. Ik weet eigenlijk alleen dat het niet werkt. Verder vrij onduidelijk eigenlijk: Je krijgt van Guidion een mailtje met een werkbon (die je overigens niet kan openen) en van de monteur het bericht dat KPN er naar moet kijken. That's it.

Ook raar: De router hangt er al, dus geprobeerd aan te melden op het WIFI netwerk. Dat kan niet en volgens de specialist komt dat omdat er geen internet is. Lijkt me raar, maar goed we zien het wel.

Al met al baal ik er wel van. In de brief staat: De monteur installeert:
1 Televisie
1 telefoon
1 computer
WIFI (Ook de beveiliging)
1 e-Mailadres.

In plaats daarvan heeft hij 2 niet werkende kastjes in de meterkast gehangen en mag je het als klant zelf allemaal maar weer uitzoeken.
Dit is niet zoals het hoort, monteur belt met tmobile frontoffice en geeft aan geen licht, bij een ODF lijn (eigen netwerk tmobile) kan er vrijwel direct een monteur komen, bij een WBA (KPN) moet er een ticket naar Backoffice komen en deze schakelen KPN in voor een KPN monteur. Daarnaast moet de monteur indien mogelijk de rest van de installatie afmaken ook al werkt het niet. Dus zorgen voor dat het modem hangt aangesloten aan de mediaconvertor en de mediaconvertor weer aan de FTU (glasvezelaansluiting) aansluiten. Indien de klant tv of telefoon heeft deze ook aansluiten en natuurlijk plaatsten waar dit het logische is. TV kast aan de TV en telefoon waar dit mogelijk is. Als hij de tv kast in de meterkast heeft laten staan is dit niet correct en zou ik guidion bellen dan maken een escalatie naar de monteur toe (deze heeft wel het geld voor installatie gedeclareerd). Dan moet de monteur contact met je opnemen voor een oplossing.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Hoe zit het eigenlijk met het tracé vanaf PoP naar jouw meterkast (de FTU)?
Reggefiber/Netwerk NL is verantwoordelijk voor dit gedeelte als dit niet werkt?

Want ik dacht dat alleen de switch waarop je gepatched wordt bij KPN WBA de KPN wholesale network switch is en bij ODF een switch van Glasoperator. Volgens mij heeft Glasoperator geen monteurs in het veld die zelf patches controleren, of heb ik dit mis?
Soundwork schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:29:
Hoe zit het eigenlijk met het tracé vanaf PoP naar jouw meterkast (de FTU)?
Reggefiber/Netwerk NL is verantwoordelijk voor dit gedeelte als dit niet werkt?

Want ik dacht dat alleen de switch waarop je gepatched wordt bij KPN WBA de KPN wholesale network switch is en bij ODF een switch van Glasoperator. Volgens mij heeft Glasoperator geen monteurs in het veld die zelf patches controleren, of heb ik dit mis?
Klopt. KPN netwerk NL wordt dan direct aangestuurd door de backoffice van T-Mobile/Glasoperator. Bij KPN WBA zit er dus nog een laag tussen.
Er zijn trouwens inmiddels wel Guidion monteurs opgeleid door KPN Netwerk NL om in de PoP de patch te controleren en herstellen. Daar hoorde deze Guidion monteur duidelijk niet bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag drie uur gewacht in de sporthal op de monteur van Guidion. Met de vereniging besloten om glasvezel te nemen en T-Mobile was de voordeligste.
Kwam uiteraard vijf minuten voor het einde van zijn tijdvak. Ik had eea al klaargezet, dus hij hoefde letterlijk alleen de glasvezel eraan te klikken. En toen....niets.... Geen licht op de vezel, dus doorgezet naar Reggefiber en nu kunnen we weer wachten.

Kreeg nog de tip om dipswitches 3-4, of 1-6 te proberen, als er licht op staat.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supertheiz
Morgen komt de KPN Netwerk monteur. En na mijn derde telefoontje met de T-mobile helpdesk heb ik ook 5 dagen onbeperkt 4G internet gekregen (ik woon in buitengebied en gebruik een 4G tablet abonnement momenteel voor internet).
Dus doorlooptijd (als het morgen werkt) ongeveer 5 dagen.

Via e-mail zo'n enquete formulier gekregen, daarin de tip gegeven een standaard brief bij de monteur in de auto te leggen. Hierin wat uitleg wat de klant kan verwachten (Doorlooptijd, wanneer zelf actie ondernemen, etc.). Nu gaat de monteur weg en blijf je als klant met een heleboel vragen achter. Zo weet ik nog steeds niet of ik, als het werkt, nog een Guidion monteur kan verwachten om de boel af te maken, of dat ik dat nu zelf mag doen omdat het KPN netwerk niet werkte.

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

connos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:43:
Vandaag vrijwel probleemloos overgestapt van Telfort naar TMT. Nadat ik in mijn Asus RT-AC68u de internet VLAN op 300 zette werkte internet over de oude mediaconvertor van Telfort/KPN. Ik gebruik dus niet de Huawei modem en haal de 750/750Mb makkelijk.
Guidion monteur heeft de mediaconvertor vervangen en daarna liep alles prima op 1 ding na. Mijn Gigaset N300a wil niet meer registreren bij CheapConnect en Frynga. Ik heb wat zitten rommelen met alternieve portnummers, maar ik krijg het niet aan de praat.
Overigens zou bij gebruik van een eigen router je gewoon poort 5060 moeten kunnen gebruiken.
Heeft iemand de gouden tip?
Heb je hier nog antwoord op gekregen?
Ik heb precies hetzelfde. Dus ook T-Mobile en modem vervangen door eigen Asus RT-AC68U en daardoor ook CheckConnect en (in mijn geval) 12Voip niet bereikbaar.
Als ik op mijn SmartPhone, een SIP-client installeer en ik bel daarmee via hetzelfde WiFi naar buiten, gaat het wel goed, dus het is echt de combinatie van de Siemens Gigaset wat de fout geeft.
Ik ben op zoek naar de oplossing. Hopelijk heb jij deze. 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46
Martino-s schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:22:
[...]
Heb je hier nog antwoord op gekregen?
Ik heb precies hetzelfde. Dus ook T-Mobile en modem vervangen door eigen Asus RT-AC68U en daardoor ook CheckConnect en (in mijn geval) 12Voip niet bereikbaar.
Als ik op mijn SmartPhone, een SIP-client installeer en ik bel daarmee via hetzelfde WiFi naar buiten, gaat het wel goed, dus het is echt de combinatie van de Siemens Gigaset wat de fout geeft.
Ik ben op zoek naar de oplossing. Hopelijk heb jij deze. 8)
Ja de oplossing had ik hier gepost. Houd er rekening mee dat na elke reboot van de RT-AC68u je opnieuw handmatig een nieuw ip-adres moet kiezen in de N300a. Niet handig, maar als het goed is herstart je je router niet zo vaak.
De werkelijke oorzaak of fix is me een raadsel, maar deze workaround werkt in ieder geval. Bij Telfort glasvezel heb ik 3jr lang nooit problemen gehad met de N300a icm. met de RT-AC68u. Zijn er TMT gebruikers hier die de N300a met een andere router gebruiken en dit probleem niet hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door connos op 20-09-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 12:12
xbeam schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:06:
[...]

Ik zou gewoon een Frits box nemen als je nu al vast loopt op de SFP module.
Als het gaat om de iptv instellingen heeft T-mobile het zichzelf het moeilijkst gemaakt van alle providers. Waardoor instellen niet volgens de standaard gaat. En daardoor iets lastig is configureren.

KPN heeft zijn netwerk instellingen gedeelte met Frits box. Hierdoor kan je de experiabox zonder gedoe vervangen voor een fritsbox door kpn als isp te selecteren als isp. mits je laatste
firmware installeert.

Een edge router is geen consumenten router. Het OS is complex en moet grotendeels via de command line (soort van DOS scherm).
Je moet voor dus een eerst edgeOS of Vyatta OS aanleren/begrijpen voor dat je echt Alle functies kan benutten.

IPTV en je firewall is geen vinkje aanzetten zoals in consumenten router. Je moet bij Firewall hem eerst zelf aan de juristen porten koppelen en daarna moet zelfde alle firewall regels gaan schijven. Waar consumenten routers een standaard profiel gebruiken is dat bij een edge niet.

Ook heeft UBNT geen support, je moet het doen het forum en de support/helpdesk die er wel is helpen je alleen door aan te geven waar de instellingen van bijv iptv kan vinden maar ze gaan je niet helpen om deze in te stellen. Daarom zijn ze goedkoper dan andere niet consumenten merken Ze vinden dat support leveren aan eindgebruiker onderdeel is van de dienst levering van het IT bedrijfs die het levert.
En daar ben het helemaal mee eens.

En

Ik heb een ER-X, en de meeste dingen kun je prima doen in de webinterface. Het is relatief makkelijk om de juiste VLAN in te stellen en zorgen dat alles werkt. Volgens mij zit in de start post een tutorial hier voor, die heb ik gevolgd en binnen een kwartier had ik alles werkend.

Ik heb welgeteld 1x via de command line via UNMS om een port forwarding aan te passen. Voor de simpele dingen hoef je echt geen geleerde voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Pilovali schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb een ER-X, en de meeste dingen kun je prima doen in de webinterface. Het is relatief makkelijk om de juiste VLAN in te stellen en zorgen dat alles werkt. Volgens mij zit in de start post een tutorial hier voor, die heb ik gevolgd en binnen een kwartier had ik alles werkend.

Ik heb welgeteld 1x via de command line via UNMS om een port forwarding aan te passen. Voor de simpele dingen hoef je echt geen geleerde voor te zijn.
Ik zeg ook niet dat je een geleerde moet zijn.
Ik zeg alleen dat het niet de makkelijkste router is en dat niets van zelf gaat. De GUI is beperkt, oké je hebt de config tree maar dan moet je wel weten wat je aan doen ben. Er is geen tabblad settings met TV met wat extra extra uitleg waar je met een vinkje IPTV (igmp proxy) aan en uitzet zoalsbij consumenten routers.

In de topic start verwijzing naar uitleg. Zie ik geen firewall regels. De wizzard die gebruikt creëert maar hele simpele en beperkt firewall. Deze moet je handmatig nog aan het iptv netwerk koppelen.
Als je dat niet hebt gedaan staat je router/netwerk via het iptv netwerk helemaal open.

Als iemand al moeite heeft met de fysieke verbinding en daar al vragen over stelt.
Lijkt je mij verstandiger dat hij een media Markt router koopt daar zit alles voor geprogrammeerd.

Dat is meer mijn punt

[ Voor 20% gewijzigd door xbeam op 21-09-2019 11:42 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
connos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:31:
Zijn er TMT gebruikers hier die de N300a met een andere router gebruiken en dit probleem niet hebben?
Ik gebruik de N300a met de Zyxel en dat werkt zonder verdere instellingen. Daarvoor werkte het ook met de Huawei (beide standaard TMT routers).

Ik heb overigens wel het IP adres van de N300a vast gezet

• amro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:25
Bij mij gebeurde gisteren (20 september) precies hetzelfde als bij supertheiz. Guidion monteur hangt mediaconverter en modem op, sluit voedingen aan en glas- en UTP-kabeltjes en zegt dan: geen licht op de glasvezel.
Hij zette melding naar T-Mobile door en zei, dat ik moest wachten tot KPNNetwerk zich bij mij meldt. Ik hoop, dat dat maandag of dinsdag gebeurt! Verder heeft de monteur heeft niets getest, hij was in 20 minuten klaar. Waarvan hij er 5 nodig had om de T-Mobile backoffice te bereiken.

En terwijl hij de deur uitliep kreeg ik al 2 e-mails van T-Mobile: een met de werkbon, de ander met de melding: "Yes, het werkt. Vanaf 20-09-2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis. (...) Je betaalt vanaf 20-09-2019."
Stijlloos! Niet aangesloten maar wel al gaan betalen? En bovendien heb ik voor die monteur betaald, die maar een klein deel van de opdracht heeft uitgevoerd.

[ Voor 1% gewijzigd door amro op 21-09-2019 17:47 . Reden: correctie ]

• MichelJ
amro schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:45:
Bij mij gebeurde gisteren (20 september) precies hetzelfde als bij supertheiz. Guidion monteur hangt mediaconverter en modem op, sluit voedingen aan en glas- en UTP-kabeltjes en zegt dan: geen licht op de glasvezel.
Hij zette melding naar T-Mobile door en zei, dat ik moest wachten tot KPNNetwerk zich bij mij meldt. Ik hoop, dat dat maandag of dinsdag gebeurt! Verder heeft de monteur heeft niets getest, hij was in 20 minuten klaar. Waarvan hij er 5 nodig had om de T-Mobile backoffice te bereiken.

En terwijl hij de deur uitliep kreeg ik al 2 e-mails van T-Mobile: een met de werkbon, de ander met de melding: "Yes, het werkt. Vanaf 20-09-2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis. (...) Je betaalt vanaf 20-09-2019."
Stijlloos! Niet aangesloten maar wel al gaan betalen? En bovendien heb ik voor die monteur betaald, die maar een klein deel van de opdracht heeft uitgevoerd.
Heeft hij wel de tv aangesloten?

Zo niet en als je dat graag wilt bel Guidion op en zeg dat je niet tevreden bent. Dan maken hun een klacht aan richting monteur en moet deze weer terug komen om ook de tv aan te sluiten.

Het jammere is als er geen "licht" is dat de monteur ook niks kan testen.
Het enigste is dat hij kan aansluiten zoals het hoort te zitten maar verder ook niet.

Als er geen licht is dat heeft reggefiber/kpn zijn werk niet goed gedaan of is er in de glasvezel bekabeling tussen de POP en huisadres iets mis. Helaas kan T-Mobile thuis hier ook niks aan doen. Maar ze dienen wel dat hun verantwoordelijkheid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
amro schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:45:
Dat zal naar mijn inziens een beperking zijn van het T-Mobile ordersysteem. Zodra Guidion is "afgemeld" dan gaat bij T-Mobile Thuis je abonnement lopen. Dat is ook tevens het nadeel van aanbieders die geen gebruiken maken van PPPoE autthenticatie. Ze "zien" niet wanneer jij daadwerkelijk online bent.....

Zo was mijn eerste glasvezelprovider XS4ALL, daar kreeg ik pas een mail "u bent nu abonnee" nadat ze zagen dat ik online was met de credentials zoals ik deze had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ben ook benieuwd of ik maandag, of dinsdag een sms krijg dat Reggefiber aan het werk is om de glasvezel aan de praat te krijgen. Guidion monteur had een eitje bij mij, echt alleen de glasvezel aansluiten en weer weg. Maar ja, als er geen licht op staat....

Edit maandag:
Vandaag weer langs geweest. Wel een mailtje gekregen van T-Mobile dat ze er mee bezig zijn.

Ik had de dipswitches van de converter op 1-6 gezet en toen hadden we internet! *O*
Alleen komt de verbinding niet boven de 100Mbit, maar dat hoort bij deze instellingen -O-

Ik wacht het dus nog even af. Dus nu wel licht op de vezel, maar nog niet werkend zoals besteld.

[ Voor 43% gewijzigd door pinda powerrr op 23-09-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

pinda powerrr schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:32:
Ik had de dipswitches van de converter op 1-6 gezet en toen hadden we internet! *O*
Alleen komt de verbinding niet boven de 100Mbit, maar dat hoort bij deze instellingen -O-

Ik wacht het dus nog even af. Dus nu wel licht op de vezel, maar nog niet werkend zoals besteld.
Maar de dipswitches doen toch niks aan wel/geen licht op de glasvezel ? Staat er toch los van ??

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
nee 1 en 6 is auto 3 en 4 is fixxed gigabit. je moet wel de mediaconvertor van de stroom halen als je dit doet. heb je met 3 en 4 geen verbinding dan ligt het aan de utp kabel tussen de mediaconvertor en de router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
hidden schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:13:
nee 1 en 6 is auto 3 en 4 is fixxed gigabit. je moet wel de mediaconvertor van de stroom halen als je dit doet. heb je met 3 en 4 geen verbinding dan ligt het aan de utp kabel tussen de mediaconvertor en de router.
Pin NO. Function OFF ON
1 TP Auto-Negotiation Disable Enable
2 Manual TP speed 10M 100M
3 Manual TP speed N/A 1000M
4 Duplex mode Half Full
5 Flow Control Disable Enable
6 F/O mode Force Auto
7 Link Alarm Disable Enable
8 Reserved * *

3 en 4 zet je hem op 1000 en full deplux
1 en 6 zet je hem op auto, dus beide doen hetzelfde

Niks te maken met je Zyxel router/modem.

Beide geen licht, dan komt er geen signaal uit de glasvezel.
Vaak moet de poort van de switch even een reset krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hidden schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:13:
Ik had de stroom er niet afgehaald, gewoon de switches omgezet, toen begon het internet lampje op de Zyxel te branden.
Dus morgen haal ik eerst de stroom eraf, dan switches omzetten en dan kijken wat er gebeurt.
MichelJ schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:27:
[...]

Pin NO. Function OFF ON
1 TP Auto-Negotiation Disable Enable
2 Manual TP speed 10M 100M
3 Manual TP speed N/A 1000M
4 Duplex mode Half Full
5 Flow Control Disable Enable
6 F/O mode Force Auto
7 Link Alarm Disable Enable
8 Reserved * *

3 en 4 zet je hem op 1000 en full deplux
1 en 6 zet je hem op auto, dus beide doen hetzelfde

Niks te maken met je Zyxel router/modem.

Beide geen licht, dan komt er geen signaal uit de glasvezel.
Vaak moet de poort van de switch even een reset krijgen.
Dit schema had ik in het topic ook al gevonden. Toch gek dat er niks gebeurt op 3-4.

Ik ga morgen weer proberen. Lastige is dat het in de sporthal is, dus kan er niet steeds bij. Wordt wel een leuk netwerk zo, doe het samen met iemand die een eigen bedrijf heeft als "netwerk architect". Er hangen nu mooie Ubiquity AP's in de hal en kantine. Switches moeten we nog verder instellen op VLANs om IPTV werkend te krijgen en nog andere zaken aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
bij 100Mbit gebruik je maar 4 van de 8 aarders en bij gigabit alle 8. daar ligt vaak het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hidden schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:41:
bij 100Mbit gebruik je maar 4 van de 8 aarders en bij gigabit alle 8. daar ligt vaak het probleem.
Dat snap ik, heb een splinternieuwe kabel Cat 5e aangelegd van converter naar modem, maar kan altijd testen of er niet per ongeluk een breuk in zit.

Op 1-6 heb ik alles werkend, op 3-4 helemaal niks. Dat betekent dat er in ieder geval wél licht op de vezel is, maar er toch niet iets helemaal goed staat. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
Als er licht is dan komt er dus gewoon gigabit binnen, iets anders word niet meer geleverd.
je kan wel even kijken in het modem of de link speed gigabit of 100mbit is op de wan in het modem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:48:
[...]

Dat snap ik, heb een splinternieuwe kabel Cat 5e aangelegd van converter naar modem, maar kan altijd testen of er niet per ongeluk een breuk in zit.

Op 1-6 heb ik alles werkend, op 3-4 helemaal niks. Dat betekent dat er in ieder geval wél licht op de vezel is, maar er toch niet iets helemaal goed staat. Komt vast goed.
zie

https://community.t-mobil...erter-instellingen-306387

uit het tmobile forum:

Net beide settings getest

3 & 4 => werkt
1 & 6 => werkt

Ook de te halen bandbreedte is voor beide settings gelijk te noemen.

dus beide zouden moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door MichelJ op 24-09-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het werkt *O*

Vanmiddag eea gereset, dipswitches goed gezet en zojuist ook een nieuwe utp kabel getrokken. Blijkbaar was het dus toch kabelbreuk :')

@hidden @MichelJ thanks voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Ik lees hier veel over dat mensen de originele modem van T-Mobile vervangen hebben.
Wij zijn daar zelf nu ook aan het kijken en willen een grote netwerk upgrade doorvoeren thuis. Dit omdat wij te veel wifi apparaat hebben en de Huawei modem nu zeer instabiel is.

Binnenkort schakelen wij over van alles in 1 naar Internet only, we merken dat we bijna geen tv meer kijken en dat wat wij kijken de meerprijs het niet waard is. Alles glasvezel.

Nu zit ik er aan te denken om of naar ubiquiti of naar TP-Link managed switch over te stappen. Maakt dat naar jullie ervaringen nog verschil? Met het oog op vele ip camera's in huis neig ik naar een USG van ubiquiti.

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 14:32
Zodra m'n XS4All-abonnement is afgelopen neem ik ook T-Mobile glas internet only, met Shield TV's en een NLZiet abonnement. Tegelijkertijd ben ik op zoek naar nog wat meer instelmogelijkheden dan wat m'n huidige Fritz!Box te bieden heeft, vooral op het gebied van differentiatie tussen waar de kinderen bij mogen (Chromecasts enzo) en waar ze niet bij mogen (Hue / Tado etc.), dus ik ben me ook aan het oriënteren.

Persoonlijk zou ik (op basis van ervaring met beide en andere merken) inderdaad een USG nemen, en centraal op iedere verdieping een Unifi access point. Als je camera's PoE zijn kun je nog voor de netheid overwegen om er Unifi PoE switches bij te gaan gebruiken, dan zijn je switches ook zichtbaar en configureerbaar in het Unifi dashboard. Mooi spul allemaal! Niet dat TP-Link niet goed is, maar Ubiquiti is toch wel een klasse beter, zowel qua ondersteuning als v.w.b. firmware-updates bijvoorbeeld. Oh ja, over het dashboard gesproken: dat draait op een Unifi Controller. Kun je gewoon softwarematig op een PC / laptop draaien, maar dan mis je sommige gastnetwerkfunctionaliteiten als de controller niet draait (zie: https://help.ubnt.com/hc/...0754-UniFi-Controller-FAQ ). Je kunt er ook een Cloud Key bij kopen.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Verwijderd

Tijsbeer schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:23:
Zodra m'n XS4All-abonnement is afgelopen neem ik ook T-Mobile glas internet only, met Shield TV's en een NLZiet abonnement. Tegelijkertijd ben ik op zoek naar nog wat meer instelmogelijkheden dan wat m'n huidige Fritz!Box te bieden heeft, vooral op het gebied van differentiatie tussen waar de kinderen bij mogen (Chromecasts enzo) en waar ze niet bij mogen (Hue / Tado etc.), dus ik ben me ook aan het oriënteren.
Dat kan ook prima met de Fritzbox. Simpelweg een apart ssid aanmaken voor en je bent klaar.

Geen idee welke Fritzbox je hebt maar als het de 7490 is dan heb je verder een prima apparaat. Nadeel is wel dat Xs4all wil dat je dat ding inlevert. :P

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 14:32
Nee, dat wordt 'm niet hoor; als de Chromecasts op het gastnetwerk zitten dan kunnen m'n vrouw en ik er zélf niet meer bij. En die Chromecasts kunnen sowieso niet op het gastnetwerk, want ze zijn bedraad aangesloten. Dat ga ik oplossen met VLANs, maar dat gaat niet op de Fritz!Box. Overigens heb ik nu een 7590; de 7490 ligt te wachten tot XS4All 'm terugvraagt ;-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En toen was t-mobile stuk.

Vanaf 20:12 geen tv en internet meer. Zo te zien op allestoringen is dit landelijk.

20:38 alles weer in orde....

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 26-09-2019 20:39 ]

• tm030614
  • Laatst online: 19:48
Wij willen ook overstappen naar Tmobile met gebruik van het Tmobile modem/router. (wifi gaat uit, gebruik ik de Unifi ACP voor).

Kan ik wel aan de router van Tmobile een switch hangen? Loopt nu namelijk 1 UTP kabel van meterkast naar de woonkamer en in mijn tv meubel heb ik een domme switch liggen waar de TV, Apple TV en Sonos aanhangen. Blijft dit werken?

Krijg dat niet echt duidelijk uit de informatie op de website van Tmobile en hier lees ik veel mensen die de router vervangen voor een Unifi exemplaar met VLAN.

[ Voor 18% gewijzigd door tm030614 op 28-09-2019 15:36 ]

• LeGato23
  • Niet online
tm030614 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:35:
Wij willen ook overstappen naar Tmobile met gebruik van het Tmobile modem/router. (wifi gaat uit, gebruik ik de Unifi ACP voor).

Kan ik wel aan de router van Tmobile een switch hangen? Loopt nu namelijk 1 UTP kabel van meterkast naar de woonkamer en in mijn tv meubel heb ik een domme switch liggen waar de TV, Apple TV en Sonos aanhangen. Blijft dit werken?

Krijg dat niet echt duidelijk uit de informatie op de website van Tmobile en hier lees ik veel mensen die de router vervangen voor een Unifi exemplaar met VLAN.
Ja hoor, gaat prima werken.
Er is niets mis met de modem/router die je van T-Mobile krijgt.
Prima ding en prima verbinding.
Maar we zijn hier bij Tweakers, dus de mensen die de router vervangen doen dat omdat het kan, en niet omdat het moet. Voor 'normaal' gebruik is het bijgeleverde apparaat prima.
Wil je de 'toeters en bellen' en zelf volledig in control zijn, en heb je voldoende kennis op dat gebied dan kan je met je eigen apparatuur aan de slag.
Let op: In geval van storing en contact opnemen met T-Mobile krijg je natuurlijk geen support wanneer je de T-Mobile router hebt vervangen door eigen apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tm030614 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:35:
Dit gaat dus niet werken. TV komt uit een andere poort dan de internet verbinding, over 1 kabel naar een domme switch werkt niet.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

apis29 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:40:
[...]

Dit gaat dus niet werken. TV komt uit een andere poort dan de internet verbinding, over 1 kabel naar een domme switch werkt niet.
niet helemaal waar , als je de nieuwe zyxel modem hebt zijn alle poorten tv/internet

dus het maakt niet uit of je dan maar 1 kabel van modem naar je router hebt lopen in huis en dat je daar alle hardware op zet

Met de Huwai en Draytek hoef je dit niet te proberen daar daar poort 1 en 2 internet is en poort 3 en 4 ITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:00
Stronkie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:58:
[...]
niet helemaal waar , als je de nieuwe zyxel modem hebt zijn alle poorten tv/internet
dus het maakt niet uit of je dan maar 1 kabel van modem naar je router hebt lopen in huis en dat je daar alle hardware op zet
Met de Huwai en Draytek hoef je dit niet te proberen daar daar poort 1 en 2 internet is en poort 3 en 4 ITV
Maar uiteindelijk zul je toch een slimme switch moeten hebben om de VLAN's te configureren lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d-vine schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:51:
[...]

Maar uiteindelijk zul je toch een slimme switch moeten hebben om de VLAN's te configureren lijkt me
Nee. Zoals al werd gezegd, als je nu een abonnement neemt bij T-Mobile krijg je een Zyxel modem. Daarbij komt uit elke poort internet en TV. Net als al een aantal jaar bij KPN. UTP kabel in een poort, simpele switch van drie tientjes aan de andere kant van de kabel en je kan daar zowel de decoder als andere apparaten aansluiten.
Switch moet wel IGMP snooping hebben maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
Barre73 schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:35:
Nee. Zoals al werd gezegd, als je nu een abonnement neemt bij T-Mobile krijg je een Zyxel modem. Daarbij komt uit elke poort internet en TV. Net als al een aantal jaar bij KPN. UTP kabel in een poort, simpele switch van drie tientjes aan de andere kant van de kabel en je kan daar zowel de decoder als andere apparaten aansluiten.
Bij ons heeft dat in 4 maanden 1 avond gewerkt, ondanks nieuwe router, nieuw TV kastje en kabels. Dus het zou moeten werken, maar het is niet zeker dat het stabiel is. Voor ons was het in elk geval onbetrouwbaar en hebben we dus het TV kastje maar weer retour gestuurd.

@tm030614 Op je Apple TV zou je de NLZIET app kunnen installeren, dan heb je aan een internet-only abonnement genoeg

[ Voor 0% gewijzigd door eggda op 29-09-2019 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:35:
[...]

Switch moet wel IGMP snooping hebben maar meer niet.
Ok...dan moet ik dus nog even kijken naar imgp, want de aansluiting in de sporthal heeft nog geen werkende tv. Wel wordt de gids geladen, maar tv beeld blijft uit.

Ik dacht dat we de switch nog in vlan moesten zetten, maar blijkbaar dus niet.

Wat was het nou? IMGP snooping aan, of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Net gebeld voor verlengen na 9 maanden, maar krijg 10% korting 6 maanden op internet only. Geen 20%, nog gevraagd, maar dat klopte niet.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52

The Chosen One

Zie signature!

Monteur hier langs geweest om te kijken naar lage wifi snelheden van mij en mijn vader. (en ook telefooon/tv problemen maar daar heeft hij niet naar gekeken)
(Ik zit boven aan de trap met onderaan de trap de meterkast en voor mijn vader betreft het de laptop in woonkamer)

Modem vervangen en 'glasvezel schoongemaakt'. Zijn assistent/stagiaire deed wat telefoon testen en dat was blijkbaar allemaal goed/beter.
Op de gang is het resultaat beter maar op mijn kamer belabberde resultaten nu, nog erger als eerder.
Mijn vader merkt 100-150 hogere snelheid op zijn laptop.

Onder aan de trap/bij meterkast testen: (wel hoger als eerder)
Allemaal met speedtest app.

iPad Pro 11"

VPN aan:
7 testen; ~450 down, 2 keer ~160 up, 2 keer ~360 up, 3 keer 400-450
(en nog een paar, zelfde ongeveer)

VPN uit:
6 keer test; 350-400 down, 380-475 up
(en nog wat meer zelfde resultaat)

iPhone SE

VPN aan:
Meerdere testen; 180-200 down, ~190-220 up

VPN uit:
180-200 down, 200-110 up

Op mijn kamer, boven aan de trap testen:

iPad Pro 11"

VPN aan:
36 down, 99 up
27 down, 31 up
40 down, 40 up
39 down, 42 up
19 down, 8 up
23 down, 13 up
53 down, 43 up
17 down,8 up
40 down, 85 up
51 down, 81 up

VPN uit:
~65 down, ~80 up aantal keren
90 down, 94 up
80 down, 80 up
73 down, 107 up
65 down, 97 up
42 down, 43 up
12 down, 8 up

iPhone SE

VPN aan:
37 down, 70 up
24 down, 80 up
18 down,13 up
14 down, 8 up
36 down, 58 up

VPN uit:
65 down, 73 up
7 down, 20 up
7 down, 66 up
55 down, 72 up
55 down, 91 up
44 down, 64 up
57 down, 79 up

Link naar eerdere (05-08) uitgebreide test; The Chosen One in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

PC Snelheid test van 01-09 (in word document, naar t-mobile toe)
(via t-mobile, ziggo, kpn custom speed test sites)

VPN aan: ~150 down, 140-200 up

30-09

VPN aan:
zig 223 down, 170 up
zig 180 down, 183 up
zig 231 down, 180 up
kpn 245 down, 157, up
kpn 242 down, 163 up
kpn 217 down, 190 up
t-mbob 172 down, 132 up
t-mob 187 down, 100 up
t-mob 217 down, 98 up

VPN uit:
477 down, 406 up
477 down, 234 up
477 down, 393 up

En met XS4ALL was het strak minimaal of een stukje hoger 300+ met VPN aan, 500/600 zonder.

Voor de wifi moet ik zelf maar een Netgear/Ubi AP gaan kopen denk ik. Achter de switch op mijn kamer hangen.
Misschien dat ik er ook nog wat aan heb in een toekomstig eigen huis(je).

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 30-09-2019 12:54 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hidden
@The Chosen One
er zit een verschil in verwachting.
T-Mobile geeft een WiFi garantie van 20Mbit op de verdieping van het modem en een onder en boven het modem. boven deze snelheid sturen ze normaal gesproken geen monteur.

De geleverde internet snelheid word gegarandeerd via een bekabelde aansluiting. WiFi is officieel het klant domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Das ook best ruk dan. Stel je hebt een 1Gb (als ze dat ergens aanbieden al) en je zou 100Mbit halen ergens in huis dan is het !@#$ you? ;p

ps. sneak cross post; AP adviestopic; Accesspoint voor wifi op kamer.

[ Voor 28% gewijzigd door The Chosen One op 01-10-2019 10:23 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:23:
Das ook best ruk dan. Stel je hebt een 1Gb (als ze dat ergens aanbieden al) en je zou 100Mbit halen ergens in huis dan is het !@#$ you? ;p

ps. sneak cross post; AP adviestopic; Accesspoint voor wifi op kamer.
Ja, lijkt mij logisch. Hoe zie je dat precies voor je dan? Dat ze voor elke situatie een andere oplossing moeten gaan bedenken. Het ene huis heeft wanden van gips, volgende weer gewapend beton, die weer aluminium kozijn met driedubbel glas.

Verder staat wat je kan verwachten van de service gewoon duidelijk uitgelegd op de site van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mij totaal niet. Dat ze niet voor alles een oplossing hebben natuurlijk maar zo kort door de bocht? Nee.

Genoeg problemen/zaken die niet aan het huis e.d. liggen. Wat in bovenstaande situatie dus ook sowieso gedeeltelijk klopte. Dus dat geeft al aan dat jouw situatie schets niet klopt.

@hidden De maximum snelheid natuurlijk en indien er problemen zijn moet T-mobile of ander bedrijf er wel naar kijken of hun het kunnen verbeteren, vooral als het niet aan het huis e.d. ligt. Lijkt mij ook niet overdreven. Zich in allerlei bochten gaan wringen en oplossingen bedenken voor dubbele muren, megahuis etc. Nee dat hoeft natuurlijk niet. Maar om maar te zeggen hey wifi, not our problem lijkt me ook onzin.

[ Voor 53% gewijzigd door The Chosen One op 01-10-2019 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
Al haal je 1gigabit met een kabel en op de wifi 20mbit voldoen ze aan hun voorwaarden.

Je moet de wifi snelheid en internet snelheid los van elkaar zien.
op glas krijg je eigenlijk altijd je snelheid wel.
WiFi is van zoveel factoren afhankelijk dat het niet te doen is om het te garanderen.
De grootste stoorzender van WiFi is WiFi want alle buren hebben het ook.

genoeg providers die geen wifi garantie geven of zelfs geen wifi leveren :)

[ Voor 23% gewijzigd door hidden op 01-10-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:03
PerlinNoise schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:00:
Net gebeld voor verlengen na 9 maanden, maar krijg 10% korting 6 maanden op internet only. Geen 20%, nog gevraagd, maar dat klopte niet.
Had ik begin dit jaar ook, ik mag ook eind dit jaar weer.

Ik heb wel gehoord dat je kan verlengen, en dat je dan aangeeft juist dat je weer all-in wilt. Dat je dan wel weer die fixe kortingen krijg en na 6 maanden de tv en telefonie annuleert. Maar dat weet ik niet zeker, zijn er ervaringsdeskundigen?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Koen87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:42:
Ik lees hier veel over dat mensen de originele modem van T-Mobile vervangen hebben.
Wij zijn daar zelf nu ook aan het kijken en willen een grote netwerk upgrade doorvoeren thuis. Dit omdat wij te veel wifi apparaat hebben en de Huawei modem nu zeer instabiel is.

Binnenkort schakelen wij over van alles in 1 naar Internet only, we merken dat we bijna geen tv meer kijken en dat wat wij kijken de meerprijs het niet waard is. Alles glasvezel.

Nu zit ik er aan te denken om of naar ubiquiti of naar TP-Link managed switch over te stappen. Maakt dat naar jullie ervaringen nog verschil? Met het oog op vele ip camera's in huis neig ik naar een USG van ubiquiti.
helaas nog geen reactie gehad op mijn vraag. Ondertussen heb ik al een aantal zaken van Ubiquiti gekocht waaronder:
- USG
- 8 poort switch met PoE
- AC AP Pro
Nu lees ik dat TV weg gaat vallen als je de USG direct aansluit zonder eerste de switch te gebruiken.
Dat ga ik dus ook niet doen en een paar handleidingen volgen.
Wellicht in November toch naar Internet Only. TV vinden we niet zo spectaculair en wat we kijken, kunnen we ook via de chromecast.
Daarnaast kan de remote van T-mobile niet onze source van de tv veranderen, waardoor we elke keer weer onze tv remote moeten gebruiken :F
Nog mensen tips omtrent verlengen naar Internet only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Koen87 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

helaas nog geen reactie gehad op mijn vraag. Ondertussen heb ik al een aantal zaken van Ubiquiti gekocht waaronder:
- USG
- 8 poort switch met PoE
- AC AP Pro
Nu lees ik dat TV weg gaat vallen als je de USG direct aansluit zonder eerste de switch te gebruiken.
Wellicht in November toch naar Internet Only. TV vinden we niet zo spectaculair en wat we kijken, kunnen we ook via de chromecast.
Daarnaast kan de remote van T-mobile niet onze source van de tv veranderen, waardoor we elke keer weer onze tv remote moeten gebruiken :F
Ik heb zelf thuis ook een USG en 8 poort switch, maar dan met een AC AP Lite ipv een Pro.
Deze handleiding heb ik gevolgd: https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

Maak je de TV helemaal stroomloos, of zet je 'm op standby? Ik heb meerdere TV's gehad, maar allemaal onthoud de HDMI input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Pilovali schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Ik heb zelf thuis ook een USG en 8 poort switch, maar dan met een AC AP Lite ipv een Pro.
Deze handleiding heb ik gevolgd: https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

Maak je de TV helemaal stroomloos, of zet je 'm op standby? Ik heb meerdere TV's gehad, maar allemaal onthoud de HDMI input
Ja die handleiding heb ik ook gepind in mijn Chrome browser. Lijkt me een goede eerste stap.

De tv gaat in standby en onthoud ook wel de HDMI input, echter komt het probleem als we de Chromecast gebruiken. Daarna staat de tv op de Chromecast HDMI.
Als je de tv ontvanger daarna gebruikt, springt de tv niet daarna terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PerlinNoise schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:00:
3,25 euro korting dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Maak je de TV helemaal stroomloos, of zet je 'm op standby? Ik heb meerdere TV's gehad, maar allemaal onthoud de HDMI input.
En anders hebben bijna alle moderne TV's een verborgen menu waarin je kan aangeven op welke source de TV moet starten. Bij Samsung heet het bijvoorbeeld Hotelmenu (even googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
eggda schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:11:
[...]

Bij ons heeft dat in 4 maanden 1 avond gewerkt, ondanks nieuwe router, nieuw TV kastje en kabels. Dus het zou moeten werken, maar het is niet zeker dat het stabiel is. Voor ons was het in elk geval onbetrouwbaar en hebben we dus het TV kastje maar weer retour gestuurd.

@tm030614 Op je Apple TV zou je de NLZIET app kunnen installeren, dan heb je aan een internet-only abonnement genoeg
Op de AppleTV heb je ook een Tmobile TV app. Die kun je ook gebruiken icm tv abo.

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
€ 3,60 korting. Totaal € 32.40 (100mbit glas)

[ Voor 8% gewijzigd door PerlinNoise op 02-10-2019 21:25 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:49:

Monteur hier langs geweest om te kijken naar lage wifi snelheden van mij en mijn vader.

Allemaal met speedtest app.

t
Die lage snelheden die je op randapparatuur haalt. Kan dat ook niet gewoon een beperking zijn van de chipset. Op mijn pc hier gewoon strak me 750/750. Op de laptop max 300/300 en op de smartphone 150/150

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Sinds de overstap naar T-Mobile heb ik elke avond last van trage verbindingen. Vooral op exotische paden (transit) Flows via directe peeringen (populaire stuff zoals youtube,etc) zijn verder prima.

Inmiddels kunnen achterhalen dat er nog steeds bepaalde paden via het oude Vodafone stukje van het netwerk lopen. Alles flows die hier in/uit gaan zijn hopeloos. Overdag prima (7ms) savonds 20 tot 80ms met uitschieters van 150ms+. Lijkt op een lijn die vol loopt.

traceroute to * (37.139.x.x), 30 hops max, 60 byte packets
1 thuis.local.lan (10.40.40.1) 0.120 ms 0.241 ms 0.224 ms
2 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) 1.933 ms 1.941 ms 2.081 ms
3 10.10.80.149 (10.10.80.149) 8.509 ms 8.450 ms 8.457 ms
4 ae24-xcr1.amt.cw.net (195.89.97.129) 6.196 ms 6.675 ms 6.148 ms

Prima in deze traceroute van zojuist maar savonds is het vanaf hop 3 hopeloos.

Heb de NOC's van T-Mobile en CW(vodafone) inmiddels op de hoogte gebracht maar nog geen reactie mogen ontvangen. Wanneer deze uitblijft dan ben ik snel weer weg bij T-mobile.

Edit: Ik doe zojuist nogmaals een traceroute en zie opeens 2 extra paden op hop 3. Misschien is er al actie ondernomen. Vanavond weer even testen :)
3 10.10.80.98 (10.10.80.98) 7.527 ms 10.10.80.149 (10.10.80.149) 8.378 ms 10.10.80.98 (10.10.80.98) 7.499 ms

[ Voor 14% gewijzigd door thelightning op 03-10-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Zijn er meer mensen waarbij de TV Anywhere app heel raar doet sinds gisteren? Als ik op mijn telefoon via de tv gids een programma van eerder kies en wil casten naar de Chromecast, dan komt tekstueel in beeld het juiste programma, maar in plaats daarvan begint de livestream van de zender waar ik het programma kies. Na heel veel klikken, terug naar begin, weer proberen gaat het af en toe goed, maar zojuist lukte het me bijvoorbeeld niet meer om Midsomer Murders aflevering van gisteren 2100 te starten.

edit:
wat lijkt te werken is de stream eerst starten op de telefoon, en pas daarna te casten. Lijkt op een probleem hoe de opdracht naar Chromecast wordt verstuurd oid...

Edit2

Na melding bij T-Mobile hebben ze het snel weten op te lossen, er waren inderdaad meer mensen die er last van hadden.

[ Voor 23% gewijzigd door jurjen_g op 04-10-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
Koen87 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

- USG
- 8 poort switch met PoE
- AC AP Pro
Ondertussen draait alles alweer een dag. Wat een boel wifi apparatuur om om te zetten.
De installatie zelf kostte nog wat moeite door verouderde firmware op alle 3 de apparaten.
Dank aan @Bjarn voor zijn duidelijke tutorial en @rens-br voor dit topic en de TS. Hopelijk zeg ik over een tijdje hoe heerlijk stabiel het nu is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik wil advies wat ik moet doen mbt IPTV.

IPTV in huis gescheiden houden van interne LAN verkeer dmv gescheiden kabels of het gebruik van VLAN's.
Dat scheelt iets in bekabeling echter het bridge IPTV met een Ubiquity USG is wat lastig te deon en die wil wel gaan gebruiken ivm VPN toegang die ik tot mijn lan wil realiseren.

Ik heb een schets gemaakt wat voor mij twee serieuze opties zijn.

Optie A: IPTV echt apart bekabeld.
Optie B: IPTV dmv VLAN's waarbij ik eventueel de woonkamer alsnog apart kan uitvoeren want daar ligt al dubbel UTP vanaf de woonkamer naar toe.

Netwerk-schets 
okt2019

Wat zouden jullie doen? Gevoelsmatig zeg ik optie A makkelijker mbt instellingen en veiliger omdat het fysiek gescheiden is.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 07-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Met de nieuwe routers is dat hele VLAN gedoe eigenlijk niet meer nodig(?).
Ik heb zelf nog een Draytek en heb al vanaf het begin een fysiek gescheiden netwerk, maar het is nu zoveel makkelijker dat alles op één lijn gaat.

De sporthal waar ik ook bezig ben heeft de Zyxel, daar gaan we de USG ertussenuit halen. De USG trekt de 500Mbit niet 8)7 en het scheelt enorm veel instellen. De Zyxel kan het ook, ziet er alleen minder fancy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
pinda powerrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:26:
Met de nieuwe routers is dat hele VLAN gedoe eigenlijk niet meer nodig(?).
Ik heb zelf nog een Draytek en heb al vanaf het begin een fysiek gescheiden netwerk, maar het is nu zoveel makkelijker dat alles op één lijn gaat.

De sporthal waar ik ook bezig ben heeft de Zyxel, daar gaan we de USG ertussenuit halen. De USG trekt de 500Mbit niet 8)7 en het scheelt enorm veel instellen. De Zyxel kan het ook, ziet er alleen minder fancy uit.
De USG kan prima 500 Mbps aan. Bij mij werkt het prima, heb je hardware offloading aan staan? Of maak je gebruik van IDS/IPS?
leonbong schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:02:

IPTV in huis gescheiden houden van interne LAN verkeer dmv gescheiden kabels of het gebruik van VLAN's.
Dat scheelt iets in bekabeling echter het bridge IPTV met een Ubiquity USG is wat lastig te deon en die wil wel gaan gebruiken ivm VPN toegang die ik tot mijn lan wil realiseren.

Optie B: IPTV dmv VLAN's waarbij ik eventueel de woonkamer alsnog apart kan uitvoeren want daar ligt al dubbel UTP vanaf de woonkamer naar toe.

[Afbeelding: Netwerk-schets okt2019]

Wat zouden jullie doen? Gevoelsmatig zeg ik optie A makkelijker mbt instellingen en veiliger omdat het fysiek gescheiden is.
De USG kan geen meerdere VLANs op de WAN aan. Ik zou persoonlijk optie B doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Is dat niet riskant omdat je dan eigenlijk ook dataverkeer van buiten zonder firewall op je lan terecht komt.

Het zou een stuk makkelijker zijn als de USG meerdere VLAN's op de wan ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
leonbong schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:
Is dat niet riskant omdat je dan eigenlijk ook dataverkeer van buiten zonder firewall op je lan terecht komt.

Het zou een stuk makkelijker zijn als de USG meerdere VLAN's op de wan ondersteund.
Hoe willen ze op je LAN komen als alles gescheiden is met VLANs?
(ik ben geen netwerk-expert, na mijn weten is het niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

@leonbong via je vlan switch de IPTV vlan doorzetten naar je UniFi switch werkt prima. Van daar kan je naar de switches op de andere ruimtes waar je TV op prikt.

Fysiek lopen ze via dezelfde apparatuur en kabels, maar dmv vlan is het netjes gescheiden. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
Mijn USG hier haalt prima 1gbit (toen ik nog niet bij T-mobile zat) en ook met T-mobile (750mbit/s) haal ik keurig zo rond de 800 mbit.

Wel opletten dat je niet IDS/IPS aan zet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 19:30

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij haalt de USG 3P prima de 500Mbit (T-Mobile haalt het alleen niet altijd, maar dat is wat anders ;) )

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8556818242.png

Ik heb overigens geen IDP/DPS aan staan.

Naar ik heb begrepen dat de nog in de winkel te verschijnen UDM Pro dat wel aan kan.
Maar wat de maximale performance is van de UDM met IDP/DPS aan heb ik nog geen tests van gezien

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Thanks voor de tips over de USG. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de Ubiquity apparatuur in beheer zijn van een sponsor (maar ook teamgenoot van mij), die dit spul veel gebruikt bij bedrijven. Het tweaken zoals op hier en andere forums gebeurt is niet zijn dagelijkse bezigheid ;) Bij bedrijven gaat het meer om stabiliteit dan om snelheid en er zijn maar weinig bedrijven die op een 500/500 abbo zitten (en hij heeft wel een paar grotere jongens onder beheer).
Ik probeer dan ook de tips die ik hier tegenkom bij hem af te leveren, zodat hij het verder kan instellen.

Goed om te weten dat het gewoon kan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josquin_69
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 14:48
Beste medetweakers,

Ik ben sinds woensdag 2 oktober klant bij T-Mobile Thuis. Internet, Telefonie, en TV hebben zo'n viertal uurtjes perfect gewerkt. Daarna is de kabel eruit getrokken of is er een kruisverbinding gemaakt. Monteur van Guidion heeft hetzelfde geconstateerd en geprobeerd de zaak te escaleren naar Reggefiber/KPN Netwerk. T-Mobile geeft niet thuis, zegt dat het bij de back-office ligt en dat de doorlooptijd minimaal twaalf dagen is. Ik wil eigenlijk onder het contract uit. Wat kan ik doen? Ik kan niet bellen, heb geen vast internet en geen TV.

Graag suggesties,

Alvast bedankt,
MvG, Josquin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
thelightning schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:46:
Sinds de overstap naar T-Mobile heb ik elke avond last van trage verbindingen. Vooral op exotische paden (transit) Flows via directe peeringen (populaire stuff zoals youtube,etc) zijn verder prima.

Inmiddels kunnen achterhalen dat er nog steeds bepaalde paden via het oude Vodafone stukje van het netwerk lopen. Alles flows die hier in/uit gaan zijn hopeloos. Overdag prima (7ms) savonds 20 tot 80ms met uitschieters van 150ms+. Lijkt op een lijn die vol loopt.

traceroute to * (37.139.x.x), 30 hops max, 60 byte packets
1 thuis.local.lan (10.40.40.1) 0.120 ms 0.241 ms 0.224 ms
2 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) 1.933 ms 1.941 ms 2.081 ms
3 10.10.80.149 (10.10.80.149) 8.509 ms 8.450 ms 8.457 ms
4 ae24-xcr1.amt.cw.net (195.89.97.129) 6.196 ms 6.675 ms 6.148 ms

Prima in deze traceroute van zojuist maar savonds is het vanaf hop 3 hopeloos.

Heb de NOC's van T-Mobile en CW(vodafone) inmiddels op de hoogte gebracht maar nog geen reactie mogen ontvangen. Wanneer deze uitblijft dan ben ik snel weer weg bij T-mobile.

Edit: Ik doe zojuist nogmaals een traceroute en zie opeens 2 extra paden op hop 3. Misschien is er al actie ondernomen. Vanavond weer even testen :)
3 10.10.80.98 (10.10.80.98) 7.527 ms 10.10.80.149 (10.10.80.149) 8.378 ms 10.10.80.98 (10.10.80.98) 7.499 ms
Helaas nog niet opgelost. Ping flappert weer vrolijk tussen 20 en 40ms.
Wel reactie gekregen van T-Mobile. Er is een ticket aangemaakt.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Nu een maand verder en nog steeds geen stap verder in de misere....... T-Mobile.

Al vier maanden geen tv en keer op keer wordt je verzoek om het abbonement kosteloos te beeindigen, geweigerd. Om hopeloos van te worden. Vorige wk voor de 4e kr de monteur langs geweest. Dit kr met een oude router, maar ook dat mocht niet baten. Ik snap werkelijk niet wat ze daar aan het doen zijn behalve geld innen voor dienstverlening die ze niet leveren en pas zullen crediteren wanneer het het wel doet. Vraag is alleen wanneer dat dan zal worden *zucht*.. Zo'n spijt van die overstap. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
leonbong schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:02:

[Afbeelding: Netwerk-schets okt2019]

Ik heb besloten toch voor optie A te gaan. Omdat naar de woonkamer had ik al dubbel UTP dus dat was geen probleem. Slaapkamer heb ik enkel UTP in de kabelgoot maar de afstand is minder dan 10m en daarvoor heb ik nog voldoende UTP voor in voorraad.

PS Voor beide opties heb ik alle spullen in huis maar zo lang Unifi nog geen meerdere VLANS op de WAN ondersteund vind ik het wel even prima. Waarom het moeilijker maken dan noodzakelijk, kabel trekken is voor mij 15 min werk.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 08-10-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Een serieuze vraag aan de mensen die hier met eigen modem werken (ingesteld als AP). Ik zou graag betere wifi dekking hebben in onze huiskamer. Hebben T-Mobile glasvezel 750 met de Draytek modem in de meterkast (zoals half Nederland). De wifi hiervan is beroerd en reikt niet tot het einde van de woonkamer met een acceptabel bereik, laat staan snelheid. Dus Wifi van Draytek heb ik uitgeschakeld.

In de woonkamer aan de voorkant staat de elektronica (TV, PS4, Hue hub, etc) dus daar ligt via CAT6 in de muur dubbele kabel. 1 voor TV, 1 voor internet. De internetkabel gaat via een Netgear switch naar de apparatuur (PS4, Hue, TV voor smart gedeelte) en via 1 poort naar een wifi point/AP (Fritzlan 1750E).

Deze heeft 450mb wifi 5ghz output en dat gedeelte van de kamer is ook goed gedekt qua bereik.
Nu hebben we een woonkamer van 14 meter lengte met wat obstakels erin voor het signaal, dus in de keuken (waar ik geen kabels kan trekken ivm geen leidingen over) haal ik maar heel beperkt wifi signaal.

Aangezien ik in de hoek van de keuken een mini pc heb staan waar ik heel slecht wifi bereik heb en dus geen kabels kan trekken overdenk ik nu:

1) om T-Mobile te vragen om de Zyxel met 5ghz wifi indien deze een veel beter bereik heeft dan de Draytek, zodat ik de benedenverdieping hiermee kan dekken (boven heb ik kabels getrokken en een AP aangesloten dus geen probleem). Heeft deze modem naar jullie mening een echt significant beter bereik dan de Draytek?

2) een nieuwe router te kopen met een behoorlijke signaalsterkte en deze als AP in te stellen en in de meterkast te plaatsen (die halverwege de kamerlengte in de gang is)

3) een goede powerline set te kopen van devolo (schijnt beste en betaalbaar te zijn) met 1gb ethernetpoort en wifi om in de keuken een apart SSID te maken.

Ik hoop dat jullie door ervaring/meer kennis mij kunnen helpen met het vinden van de juiste oplossing of tips kunnen geven over welke router/powerline als dit de beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Tarz Optie 1 gaat T-mobile niet doen.

Ga voor optie 4, trek een kabel en knoop er nog een 1750E aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:31:
@Tarz Optie 1 gaat T-mobile niet doen.

Ga voor optie 4, trek een kabel en knoop er nog een 1750E aan.
Bedankt, maar dat gaat dus niet, heb geen loze leidingen aan die kant van het huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Bedankt, maar dat gaat dus niet, heb geen loze leidingen aan die kant van het huis
Dan optie 2. Goed AP (geen hele router) kost net zo veel of nog wat minder dan een goede Devolo set.
Gewoon nog een FB 1750E aanschaffen voor circa 60 euro en die in de meterkast (of liever net buiten die meterkast) ophangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 09-10-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
ik krijg geen ip-adres op de Edgerouter (6P) met de module uit de Draytek, wel direct op de Draytek zelf.

DHCP release biedt - vooralsnog - geen soelaas.

Vlan 300 staat op eth5 (sfp) verder gedaan zoals beschreven door @PL3X4N.

ik gebruik deze configuratie ook bij mijzelf en dan werkt het wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Comp User op 09-10-2019 17:13 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Ik heb ook last gehad van uitval van glasvezel. Tot dusver heeft het volgende geholpen. Op de Zyxel
VMG8825-T50 heb ik de 5Ghz wifi uitgeschakeld en DHCP leasetijd van 1 naar 7 dagen gezet. Tot nu toe geen enkele problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Barre73 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

Dan optie 2. Goed AP (geen hele router) kost net zo veel of nog wat minder dan een goede Devolo set.
Gewoon nog een FB 1750E aanschaffen voor circa 60 euro en die in de meterkast (of liever net buiten die meterkast) ophangen.
Dank voor je reactie. Ik heb gisteravond even een omzetting gemaakt van positie van de 1750E van de ene kant van de kamer naar de meterkast en een tweede in de keuken als Mesh geinstalleerd. Haal nu 350mbit over die mesh die ik weer bekabeld op de pc heb zitten. Prima zo, is 3,5 keer de snelheid van een powerline gemiddeld :)

De AP in de meterkast komt ook op de 1e verdieping nog op een ruime 200mbit, dus ruim voldoende voor een streampje Disney+ of netflix.
Pagina: 1 ... 61 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie