[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.329 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iemand die niet heeft gelezen en verwacht dat alles met een goud randje word afgeleverd.

https://thuisservice.t-mo...installatie-door-monteur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Monteur trekt wel kabels.
Alleen staat er duidelijk dat je dit van te voren moet aangeven.
En er zijn kosten aan verbonden.
Bij mij zijn er twee kabels naar de zolder en twee kabels naar de slaapkamer getrokken.
2 kabels in een buis ging bij mij zonder problemen.

Ik heb zelf op de tussen verdieping een repeater geplaatst.
Hierdoor heeft de mobiele telefoons op de slaapkamers en op zolder snel internet.
Onze modem heb Ik trouwens in de woonkamer laten plaatsen.
Een modem plaatsen in de meterkast vind ik zo en zo geen goede optie omdat hier de kans vele malen groter is dat het wifi signaal gestoord wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik heb een Vigor 2132F en ik wil hier mijn eigen firewall achter hangen.

Nu heb ik al wat onderzoek gedaan, en ik begrijp dat het niet mogelijk is om die router in bridge modus te zetten en dat een DMZ ook al niet mogelijk is om te configureren. Dan maar een mediaconverter kopen en de FW direct aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopjesvla1990
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 13:52
kevinl schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:57:
Vorige week was de monteur langs geweest om 3 in 1 te installeren. Maar:

1) De monteur wilde maar 1 kabel trekken naar de woonkamer. De buis is 16mm en er zat een telefoonlijn in, die vervangen mocht worden door een UTP. Ik wil twee kabels hebben, maar daar wilde de monteur niet aan beginnen. Iets met vastzitten in de buis oid. Daarnaast had de monteur geen trekveer bij zich en gebruikte de telefoonlijn als trekdraad. Nu kan ik de Apple TV niet bedraad aansluiten. Kan ik dit nog oplossen door aan beide kanten van de UTP kabel een managed switch te plaatsen? En dan port 1 en port 3 op de switch aansluiten.

2) Op zolder heb ik geen Wifi. Terwijl er wordt geadverteerd met overal wifi in huis. Er wordt gezegd dat ze alleen de verdieping boven en de verdieping beneden de modem controleren. Kon de monteur dat niet eerder aangeven. Dan had ik de modem op de eerste verdieping laten plaatsen. Nu zit de modem in de meterkast. Met de meterkast deur dicht heb ik zelfs op de eerste verdieping op bepaalde plekken geen bereik (non 5G). Wat heb ik aan wifi in de kruipruimte 8)7

Al met al ben ik zeer ontevreden over de installatie.
Wacht eens even, Wifi 'service' checkt het bereik op zolder niet? Wat is hier service aan? Volgende week komen ze bij mij Alles in 1 installeren, nieuwbouw huis met begane vloer, 1e verdieping en zolder. Heb naar elke kamer loze leidingen (ook zolder), en ga deze week zelf cat5 hier doorheen trekken naar elke kamer (vanuit MK). Grote kans dat hier op zolder dus geen Wifi bereik is (modem in MK) maar kan dan wel een repeater/ap geplaatst worden op zolder door de monteur toch? Kosteloos omdat het geen bereik door hele huis heeft? Dan gaat dit niet op denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hopjesvla1990 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:17:
[...]

Wacht eens even, Wifi 'service' checkt het bereik op zolder niet? Wat is hier service aan? Volgende week komen ze bij mij Alles in 1 installeren, nieuwbouw huis met begane vloer, 1e verdieping en zolder. Heb naar elke kamer loze leidingen (ook zolder), en ga deze week zelf cat5 hier doorheen trekken naar elke kamer (vanuit MK). Grote kans dat hier op zolder dus geen Wifi bereik is (modem in MK) maar kan dan wel een repeater/ap geplaatst worden op zolder door de monteur toch? Kosteloos omdat het geen bereik door hele huis heeft? Dan gaat dit niet op denk ik..
Lees deze voorwaarden dan eerst goed door: Staan netjes op hun website.
De monteur had dus gelijk. Niet elke verdieping wordt gecheckt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
ImmortalSoul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:59:
Ik heb een Vigor 2132F en ik wil hier mijn eigen firewall achter hangen.

Nu heb ik al wat onderzoek gedaan, en ik begrijp dat het niet mogelijk is om die router in bridge modus te zetten en dat een DMZ ook al niet mogelijk is om te configureren. Dan maar een mediaconverter kopen en de FW direct aansluiten?
DMZ werkt prima met de Draytek Vigor 2132F (NAT >> DMZ Host Setup).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand wat het probleem is als je een pc aan de internet poort hangt (met een fixed ip-adres in de range van het WLAN, dus bv 192.168.1.201) en je vanaf het wifi netwerk de pc niet kan pingen ?

Ik snap er niks van, vanaf de modem kun je wel de pc pingen (in de webinterface).. Uiteraard kan ik de pc wel direct pingen met een kabel tussen laptop + pc...

Ik heb ingesteld dat lan op wan moet kunnen..

[ Voor 6% gewijzigd door vortexnl1982 op 07-11-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
alesandro_46 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:36:
[...]

DMZ werkt prima met de Draytek Vigor 2132F (NAT >> DMZ Host Setup).
Hoe moet dat geconfigureerd worden dan?

Dit zijn mijn instellingen (waarbij de 192.168.255.100 het wan adres van mijn firewall is).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QMpC8b2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

ImmortalSoul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:38:
[...]

Hoe moet dat geconfigureerd worden dan?

Dit zijn mijn instellingen (waarbij de 192.168.255.100 het wan adres van mijn firewall is).
[Afbeelding]
Die staat nu goed.

Nu nog even naar LAN->Bind IP to MAC en die even koppelen, dan gaan, na een stroomuitval, je instellingen niet verloren en behoudt je hetzelfde IP.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
pinda powerrr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:37:
[...]

Die staat nu goed.

Nu nog even naar LAN->Bind IP to MAC en die even koppelen, dan gaan, na een stroomuitval, je instellingen niet verloren en behoudt je hetzelfde IP.
Maar dit werkt dus niet. Ik moet nu eerst een poort redirect op mijn Vigor router doen om uberhaupt de GUI van mijn Firewall toegankelijk te maken op het internet.

Nu wil ik mijn desktop (die achter de FW zit) via RDP toegankelijk maken maar dat krijg ik dus helemaal niet werkend met poort redirection (en dat zou uberhaupt al niet nodig hoeven te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Sinds gistermiddag heb ik een storing met mijn glasvezelaansluiting van T-Mobile Thuis, dus via hun voorkeurkanalen contact proberen te leggen, en geen antwoord.
Vervolgens een telefoonnummer boven water weten te halen, en maar gebeld, en begonnen aan de nachtmerrie die de T-Mobile Helpdesk heet.
Na enig heen en weer met de medewerker, kwam hij tot de ontdekking dat ik toch echt niet de modem had die hij dacht, werd ik doorverbonden met Guidion, want het was een probleem met de glasvezelkabel (had ik op dat punt al enkele keren gemeld).
Na Guidion gesproken te hebben, en deze het met mij eens was, besloten ze maandag pas een monteur te sturen om even te kijken in de aansluitkast in de buurt.

Kort gezegd, ik ga mij verdiepen in overstappen naar een andere provider, wat een laks bedrijf is dit weer, klantenservice ver te zoeken, en haal ook meteen mijn mobiel abonnement bij T-Mobile weg na 16 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

@Fluffy86 apart. Heb een tijdje geleden ook een storing gehad, waarvan ik ook gelijk wist, dat het aan de glasvezel lag. Ik moest helaas ook wachten op een monteur (want moest naar de PoP), maar ondertussen wel op twee nummers onbeperkt internet gekregen. Werd echt keurig afgehandeld.

Misschien een beetje snelle conclusie? Of heb je meer negatieve ervaringen?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
pinda powerrr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:54:
@Fluffy86 apart. Heb een tijdje geleden ook een storing gehad, waarvan ik ook gelijk wist, dat het aan de glasvezel lag. Ik moest helaas ook wachten op een monteur (want moest naar de PoP), maar ondertussen wel op twee nummers onbeperkt internet gekregen. Werd echt keurig afgehandeld.

Misschien een beetje snelle conclusie? Of heb je meer negatieve ervaringen?
Ik heb geen onbeperkt internet op mobiel gehad, maar ik probeer ook nog steeds weer in contact te komen met T-Mobile om het in ieder geval te bespreken maar ook hier loop ik weer tegen blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:47
Ik heb 750/750 en ik haal wel meestal 725-775mbps (ik doe al bijna dagelijks speedtest op random tijden)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BXCtlda.png

ik gebruik het Draytek modem/router niet, dus via een Media Converter aangesloten op me Asus GT-AC5300 als Router

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xCpDsC1.png

tot nu toe geen probleem, ook met Televisie (2 media box)

maar goed, ik vind het jammer dat tmobile thuis gebruik nog steeds draytek modem, en die geen Bridge Mode heeft, enige nadeel is nog steeds geen telefonie dus met me setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Ik heb even een vraag voordat ik de overstap overweeg; werkt de TV ook met een netwerk over powerline kastjes die ik op dit moment gebruik? Ik krijg hier op het T-Mobile forum geen uitsluitsel over. Ik kan namelijk absoluut geen kabels trekken hier.

EDIT: Ik heb inmiddels via de klantenservice te horen gekregen dat dit gewoon moet werken als vervanging van de kabel

[ Voor 30% gewijzigd door Welleweerd op 08-11-2018 18:15 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal als je een goede powerline verbinding hebt prima werken. Echter, T-mobile levert er geen ondersteuning op en bij problemen zullen ze vragen de STB met UTP aan te sluiten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:33
Heb net TMobile glas en probeer een port forwarding in te stellen :

* poort 1194 buiten naar poort 1194 binnen voor mijn vpn server (192.168.1.201)
* poort 6551 buiten naar poort 22 binnen voor mijn ssh server (192.168.1.201)

Heb bij internet > doorsturen een port mapping (1194 <> 1194 TCP/UDP en 65531 > 22 ingesteld en die gestuurd naar mijn server). Ik kan echter niet op de VPN en SSH server connecten.

De firewall op de server staat uiteraard uit..

Als ik op scan my ip een scan doe op poort 65531 dan vind hij wat, echter kan niet van buiten op mijn laptop (met wifi uit en 4g aan) een ssh verbinding maken (op extern ipv4 adres).

De poortscan op poort 1194 geeft niks terug en ik kan dan ook geen openvpn verbinding maken met de server..

Heeft iemand een idee ? Ik snap er niks van, volgens mij is de port forward gewoon goed ingesteld. Lokaal kan ik gewoon ssh verbinding opzetten !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
Zojuist voor het vierde jaar het T-Mobile Thuis contract met 12 mnd verlengd met 20% korting voor de eerste 6 mnd. Tel. 0800-0092 optie 5. Blij mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 09-11-2018 17:35 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Napsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:30:
Zojuist voor het vierde jaar het T-Mobile Thuis contract met 12 mnd verlengd met 20% korting voor de eerste 6 mnd. Tel. 0800-0092 optie 5. Blij mee!
ps niet geldig als je alleen internet afneemt. heb ik al geprobeerd ;)

edit: wat ik nog niet heb geprobeerd is dan weer all in 1 te nemen voor 6 maanden :/

[ Voor 11% gewijzigd door Kodess op 09-11-2018 19:54 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik krijg voor mijn ouders geen goeie deal...

Ze hebben nog 20/20 glasvezel uit de VF tijd, alles hoger is duurder, ook met de beste aanbieding, de verdubbelaar vanwege de korting geeft dezelfde prijs voor 50/50 en 100/100.

Dus blijven ze daar lekker bij. TV gaat toch niet af van die 20/20 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Kodess schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:53:
[...]

ps niet geldig als je alleen internet afneemt.
:? Ik neem alleen internet af. TM Thuis via KPN netwerk, 100/100 voor de prijs van 50/50 en 3,50 extra korting ivm Thuis voordeel. Nu dus 6 maanden € 25,30 en daarna weer € 32,50.

[ Voor 32% gewijzigd door Napsju op 09-11-2018 20:41 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Napsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:37:
[...]

:? Ik neem alleen internet af. TM Thuis via KPN netwerk, 100/100 voor de prijs van 50/50 en 3,50 extra korting ivm Thuis voordeel. Nu dus 6 maanden € 25,30 en daarna weer € 32,50.
Hmm
Toen ik belde om te verlengen zeiden ze dat dat niet gold als je alleen internet afnam.
Maar jij neemt dus ook mobiel af? Aangezien je 3,50 korting krijgt. Ik neem echt letterlijk alleen internet af.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ja. Ik heb ook een TM Sim Only Go in gebruik.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:31
Napsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:37:
[...]

Is mij zojuist ook gelukt met alleen internet en een mobiel abonnement. Bedankt voor de tip.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Ruben0s op 10-11-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Weet iemand of de amino kastjes werken met de samsung smart remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ruben0s schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:53:
[...]
Bedankt voor de tip.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik heb inderdaad exact de zelfde cijfers in de bevestigingsmail.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 12:47
Ik stap binnenkort over van KPN glasvezel naar T-mobile thuis.
Deze stap maak ik omdat ik thuis 2 telefoon abonnementen heb lopen welke mij dus veel voordeel gaan opleveren.

Aangezien ik altijd zelf de touwtjes in handen wil hebben met mijn netwerk en niet vast wil zitten aan een dichtgetimmerd modem/router van de provider wil ik dus mijn eigen hardware gaan gebruiken.

Mijn pakket wordt geleverd met het Huawei modem van T-mobile waardoor ik automatisch al de mediaconverter heb voor de glasvezel kabel. Ik laat de monteur alles netjes activeren en daarna trek ik het modem er tussenuit.

Aangezien ik mijn huis al voorzieningen heb voor de wifi. hoef ik dus enkel het modem te veranderen naar eigen smaak en ik ben klaar.

Welke modem raden jullie mij aan hiervoor? Hier hoeft dus geen wifi op te zitten en ik zou al genoeg hebben aan 1X WAN en 1X LAN poort. De rest wordt al verdeeld door middel van switches.
Het belangrijkste wel voor de switch/router is dat er een OpenVPN server optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Hangt natuurlijk af van de rest van je setup, maar je kan de Ubiquiti route gaan.
Een Ubiquiti EdgeRouter of Unifi Security Gateway.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:41:
Hangt natuurlijk af van de rest van je setup, maar je kan de Ubiquiti route gaan.
Een Ubiquiti EdgeRouter of Unifi Security Gateway.
Ik heb zitten kijken naar de Edgerouter modellen.
Zit er nog een duidelijk verschil tussen de Edgerouter X en de Lite 3 poorts?
Het netwerk tussen TV en Internet wil ik volledig afschermen.

Voor de rest gebruik ik geen VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
https://www.ubnt.com/edgemax/comparison/

Als je ook naar de Lite kijkt kan je voor die prijs ook de Edgerouter X inclusief SFP module kiezen.
Scheelt je toch weer een stroom vretende converter, ook al krijg je die gratis van TMobile.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:05:

Als je ook naar de Lite kijkt kan je voor die prijs ook de Edgerouter X inclusief SFP module kiezen.
Scheelt je toch weer een stroom vretende converter, ook al krijg je die gratis van TMobile.
Als je kijk naar het stroomverbruik van zo'n converter tegenover de meerprijs van de Edgerouter x SFP + een losse SFP module is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
marcel19 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:20:
[...]

Als je kijk naar het stroomverbruik van zo'n converter tegenover de meerprijs van de Edgerouter x SFP + een losse SFP module is dat het waard?
Stroomverbruik blijft natuurlijk oplopen, als de converter een 'mobiele telefoon oplader' zou gebruiken, dus 10W is dat ongeveer 19 euro per jaar.

De Edgerouter koop je 1x, dan hangt het er dus vanaf hoe lang je hem gaat gebruiken. Een losse SFP module hoef je niet te kopen, die trek je gewoon uit de geleverde converter.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@Kodess, dat een mobiele telefoon oplader 10W kan leveren wil niet zeggen dat de aangesloten verbruiker (de MC) deze 10W daadwerkelijk verbruikt.

Overigens verwacht ik dat de Edgerouter inclusief SFP een iets hoger verbruik heeft dan de versie zonder.
Nadeel van losse MC is het gebruik van een extra stopcontact en het is minder efficiënt omdat je via twee verschillende adapters spanning om aan het zetten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@Kodess zover had ik nog niet gedacht. :) scheelt weer inderdaad een losse SFP module kopen.
Als ik de eigenschappen van de Edgerouter X SFP lees staat er het volgende: The EdgeRouter™ X SFP supports 24V passive PoE to power up to five airMAX® devices.

Houd dit dan in dat ik bijvoorbeeld 3 ubiquiti accespoints kan voorzien van de POE stroom in plaats van losse adapters te gaan gebruiken?

Het staat namelijk nog in de planning om het wifi netwerk ook eens aan te pakken in huis.
( Wil 3-5 losse accespoints gaan plaatsen in huis. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:05
@marcel19
Dat klopt, zo heb ik dat zelf ook aangesloten, 3 x een AC-Lite/LR op een EdgeRouter X SFP.
Houd er wel rekening mee dat deze router alleen passive 24v POE levert en dus alleen de AC-Lite en de AC-LR ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@WoBoW

Ik was ook niet van plan om de AC-PRO op te hangen.
Ik ben alleen nog aan het kijken of het de Lite wordt, of de LR. ( maar dit is een project voor later )

Dan ben ik nu in ieder geval klaar met het uitzoeken voor het modem straks in de meterkast voor T-mobile Thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:04
Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:52:
[...]

Stroomverbruik blijft natuurlijk oplopen, als de converter een 'mobiele telefoon oplader' zou gebruiken, dus 10W is dat ongeveer 19 euro per jaar.

De Edgerouter koop je 1x, dan hangt het er dus vanaf hoe lang je hem gaat gebruiken. Een losse SFP module hoef je niet te kopen, die trek je gewoon uit de geleverde converter.
Ik heb mijn "Aansluit doos" van T-Mobile binnen gehad, maar zover ik kon zien kon ik de SFP module niet uit de converter halen. Deze leek gewoon vast te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door boswandeling op 13-11-2018 22:32 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
om3ega schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:38:
[...]

Ik heb mijn "Aansluit doos" van T-Mobile binnen gehad, maar zover ik kon zien kon ik de SFP module niet uit de converter halen. Deze leek gewoon vast te zitten...
Post eens een foto van de converter en dan specifiek van de SFP ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
boekee schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:25:
[...]

Post eens een foto van de converter en dan specifiek van de SFP ingang
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rhQ8BC5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/58t0eDk.jpg

Ik ben bekend met Gbics / SFPs maar dit ziet er anders uit.. alsof het op de print vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
om3ega schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:04:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben bekend met Gbics / SFPs maar dit ziet er anders uit.. alsof het op de print vast zit.
Volgens mij kan je de SFP module hier niet uithalen nee. Dit lijkt wel een module met een fixed SFP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik heb gebeld met de kantenservice van T-mobile en zij konden mij vertellen dat ik de volgende media converter zal ontvangen: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:33
Momenteel heb ik een contract bij KPN lopen voor zowel vaste als mobiele telefonie. Ik zit eraan te denken over te stappen naar T-Mobile thuis, dit omdat de boel een stuk goedkoper wordt.

Huidige:
KPN Alles in 1 Compleet (2TV, 500mbit) = 75,-
KPN Sim Only (6GB/onbeperkt) = 21,-
Kosten per maand: 96,-

Gepland:
T-Mobile Alles in 1 (2TV, 200mbit > gratis upgrade 500mbit) = 67,50 p/m (1e 6 mnd 52,50)
T-Mobile Sim Only (3GB/onbeperkt) = 15,-
Kosten per maand: €82,50 (1e 6 maanden 67,50)

Dat is dus de eerste 6 maanden 28,50 p/m goedkoper, na 6 maanden 13,50 goedkoper. Dat is dus €252,- goedkoper dan ik nu bij KPN betaal. Toch wel flink...

Ik heb nu een Ubiquiti Edgerouter Lite en een Edgeswitch, maar zit eraan te denken om deze te vervangen voor de UniFi varianten. Speelt het verhaal van multicast ook bij T-Mobile? Als in; ervoor zorgen dat TV alleen naar de porten gaat waar daadwerkelijk een TV kastje op is aangesloten en waar geen andere apparaten aanhangen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
Een tip voor wie al T-Mobile thuis heeft met televisie en ook een mobiel abonnement maar nog niet van de combi profiteert:

Stel je hebt nu 100mbit en je bent tevreden, verleng je abo maar dan met 50mbit. Als de verlenging is ingegaan, kan je gratis 1 stap hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
marcel19 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:58:
@Kodess zover had ik nog niet gedacht. :) scheelt weer inderdaad een losse SFP module kopen.
Als ik de eigenschappen van de Edgerouter X SFP lees staat er het volgende: The EdgeRouter™ X SFP supports 24V passive PoE to power up to five airMAX® devices.

Houd dit dan in dat ik bijvoorbeeld 3 ubiquiti accespoints kan voorzien van de POE stroom in plaats van losse adapters te gaan gebruiken?

Het staat namelijk nog in de planning om het wifi netwerk ook eens aan te pakken in huis.
( Wil 3-5 losse accespoints gaan plaatsen in huis. )
Let op dat de Unifi accesspoints alleen POE+ ondersteunen. Edgerouters doen alleen Passive POE. Dan kan je dus beter een Mikrotik hEX POE oid kopen en de accesspoints daarop aansluiten. Wel de 72 of 96 watt voedingsadapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Jazco2nd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:33:
Een tip voor wie al T-Mobile thuis heeft met televisie en ook een mobiel abonnement maar nog niet van de combi profiteert:

Stel je hebt nu 100mbit en je bent tevreden, verleng je abo maar dan met 50mbit. Als de verlenging is ingegaan, kan je gratis 1 stap hoger :)
Eerst terugzetten is niet nodig ;)
Er is geen hogere snelheid op mijn adres. Wat krijg ik?
Als je Standaard (DSL) Internet 20 hebt, en er is geen snelheidsverhoging op jouw adres beschikbaar, krijg je € 2,50 korting.
Als je Standaard (DSL) Internet 50 hebt, en er is geen snelheidsverhoging op jouw adres beschikbaar, ga je de prijs van Standaard (DSL) Internet 20 betalen en krijg je dus € 1,- korting.
Als je Standaard (DSL) Internet 100 hebt, ga je de prijs van standaard (DSL) Internet 50 betalen en krijg je dus € 3,- korting.
Als je glasvezel Internet 500 hebt, ga je de prijs van glasvezel Internet 200 betalen en krijg je dus € 5,- korting.
Als je glasvezel Internet 750 hebt, ga je de prijs van glasvezel Internet 200 betalen en krijg je dus € 2,- korting.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Laatst online: 18-09 11:16
Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:05:

Mooi overzicht.. Of stroom nu de doorgeslaggevende factor zou moeten zijn weet ik niet, maar je router direct aan het glas draadje hangen scheelt weer een component wat kan falen. :)

Let in je keuze tussen de modellen op wat je wil doen en op welke snelheid.
de ERX serie kan voor normaal routing makklijk 1gbit aan.
Ga je naar geavanceerde dingen kijken zoals DPI / QOS praktijken dan geldt de algemene regel hoe duurder het apparaat hoe vlotter die zaken worden afgehandeld.

Ook VPN server snelheden zijn afhankelijk van de snelheid van de CPU (toepassen van de encryptie), ook hier geldt dan de ERX heeft de laagste doorvoersnelheid en de nieuwste telgen zoals de ER4 de hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Hammetje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:13:
Ik heb nu een Ubiquiti Edgerouter Lite en een Edgeswitch, maar zit eraan te denken om deze te vervangen voor de UniFi varianten. Speelt het verhaal van multicast ook bij T-Mobile? Als in; ervoor zorgen dat TV alleen naar de porten gaat waar daadwerkelijk een TV kastje op is aangesloten en waar geen andere apparaten aanhangen?
Geen mening over Edge serie versus Unifi.. de IP-TV streams zijn wel multicast, echter hou er rekening mee dat T-mobile geen routed IP-tv doet. je krijgt op de standaard router 2 poorten waarop je je TV's mag aansluiten, op die poorten werkt het internet niet.

Ook bij Router vervanging moet je hier rekening mee houden.. (is vlgs mij ook wel vaker in dit topic terug gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:36:
[...]

Let op dat de Unifi accesspoints alleen POE+ ondersteunen. Edgerouters doen alleen Passive POE. Dan kan je dus beter een Mikrotik hEX POE oid kopen en de accesspoints daarop aansluiten. Wel de 72 of 96 watt voedingsadapter gebruiken.
Weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar ik heb een EdgeRouter PoE staan in combinatie met een tweetal Unifi AP AC Lites en die worden netjes via passieve PoE van prik voorzien, zonder trucs of verloopjes.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43
Binnenkort stap ik over van XS4All naar T-Mobile (750). Op dit moment heb ik een ZTE ZXHN F3100 NTU hangen:
Afbeeldingslocatie: https://www.fieber.nl/wp-content/uploads/2016/11/ZTE-ZXHN-F3100.jpg

Blijkbaar levert T-Mobile een eigen NTU mee, maar hoe het ook is, het volgende is me nog niet helemaal duidelijk. Kon het antwoord ook niet direct vinden. Kan ik met deze NTU of die van T-Mobile zonder meer de Huawei router van T-Mobile vervangen door een willekeurige andere router. Of maakt T-Mobile dit moeilijk?

Overigens gebruik ik geen IPTV, VOIP, o.i.d. dus VLAN support niet nodig.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
spone schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:34:
[...]

Weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar ik heb een EdgeRouter PoE staan in combinatie met een tweetal Unifi AP AC Lites en die worden netjes via passieve PoE van prik voorzien, zonder trucs of verloopjes.
Dan ben ik in de war met de Unifi AC in-Walls, die doen alleen +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Nou we zijn net aangesloten bij tmobile.

Tot nu toe alleen maar problemen.

Tv stopt steeds en beeld loopt dan vast. Of blokjes in beeld

Internet stopt er ook gewoon mee en je krijgt na een minuut ongeveer als je naar een pagina wilt gaan het tmobile modem pagina te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door sgouman op 14-11-2018 23:28 ]

• hermanh
Muyz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:36:
Blijkbaar levert T-Mobile een eigen NTU mee, maar hoe het ook is, het volgende is me nog niet helemaal duidelijk. Kon het antwoord ook niet direct vinden. Kan ik met deze NTU of die van T-Mobile zonder meer de Huawei router van T-Mobile vervangen door een willekeurige andere router. Of maakt T-Mobile dit moeilijk?

Overigens gebruik ik geen IPTV, VOIP, o.i.d. dus VLAN support niet nodig.
Denk niet dat je de zending van materiaal door T-mobile kunt tegenhouden. Ik vermoed dat je je huidige NTU gewoon kunt laten hangen en de TP-link NTU in de doos kunt laten zitten.
Aangezien je geen TV of VOIP services afneemt kun je zonder moeite een andere router kiezen. Maar om een werkende verbinding te krijgen moet je router wel een IP-adres krijgen van het Internet VLAN van T-mobile.
Dus je router moet wel VLANS ondersteunen.

VLAN id 300 configureren en klaar is kees. :)

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43
hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:09:
[...]
Denk niet dat je de zending van materiaal door T-mobile kunt tegenhouden. Ik vermoed dat je je huidige NTU gewoon kunt laten hangen en de TP-link NTU in de doos kunt laten zitten.
Aangezien je geen TV of VOIP services afneemt kun je zonder moeite een andere router kiezen. Maar om een werkende verbinding te krijgen moet je router wel een IP-adres krijgen van het Internet VLAN van T-mobile.
Dus je router moet wel VLANS ondersteunen.

VLAN id 300 configureren en klaar is kees. :)
Thanks! Dat laatste was ik inderdaad ook net achter... Nu maar hopen dat het T-Mobile storingsarm is. XS4All was ook al niet alles wat dat betreft...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Verwijderd

sgouman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:53:
Nou we zijn net aangesloten bij tmobile.

Tot nu toe alleen maar problemen.

Tv stopt steeds en beeld loopt dan vast. Of blokjes in beeld

Internet stopt er ook gewoon mee en je krijgt na een minuut ongeveer als je naar een pagina wilt gaan het tmobile modem pagina te zien.
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem gewoon even contact op met de klantenservice?

• marcel19
@PL3X4N
ik heb jouw stuk gelezen over de Ubiquiti Edgerouter x SFP: PL3X4N in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik ben enkel in het bezit van een Ubiquqiti edgerouter X zonder de SFP poort dus.
Maar ik wil wel van het modem van T-mobile af :)

Met welke aanpassing moet ik rekening houden ten opzichte van jouw topic?
Ik maak dan gebruik van de mediaconverter van T-mobile zelf, en vanuit daar naar de eth0 van de Edgerouter X.

[ Voor 12% gewijzigd door marcel19 op 15-11-2018 09:17 ]

• sgouman
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:09:
[...]

Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem gewoon even contact op met de klantenservice?
Ja gedaan. Duurt ewn paar dagen voordat de technische dienst langs kan komen. Erg vervelemd als er iemand thuis werkt.

Het tv probleem ligt waarachijnlijk aam de switch die 100mbps is. Als ik hem rechtstreeks op het modem aansluit geen enkel probleem

Verwijderd

Dan ligt dat in ieder geval al niet aan T-Mobile.

En Gigabit switch kost 1 of 2 tientjes. Begin daar eens mee. Die gaat T-Mobile in ieder geval niet voor je regelen.

• hermanh
Muyz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:41:
[...]

Thanks! Dat laatste was ik inderdaad ook net achter... Nu maar hopen dat het T-Mobile storingsarm is. XS4All was ook al niet alles wat dat betreft...
Ach wat is storingsarm.. :) in the end zit er niet zo heel veel verschil tussen XS4ALL en T-mobile qua netwerk route naar het internet. Vlgs mij bouwt T-mobile niet een eigen core netwerk op, maar kopen ze in via KPN-wholesale. (kan het mis hebben overigens)

Ikzelf zit bij Tweak voor het internet, die heeft een eigen backbone die vanaf de co-locatie (waar de fibers per huis binnenkomen) eigen apparatuur staan voor distributie. De meeste partijen maken gebruik van de standaard KPN (wholesale) infra.

Wat in mijn geval doorslaggevend was qua netwerkstabiliteit was niet gebruik maken van de Provider DNS, maar een combinatie van Google en OpenDNS. Veel betere responsetijden en veel stabieler.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:53:
[...]
Ach wat is storingsarm.. :) in the end zit er niet zo heel veel verschil tussen XS4ALL en T-mobile qua netwerk route naar het internet. Vlgs mij bouwt T-mobile niet een eigen core netwerk op, maar kopen ze in via KPN-wholesale. (kan het mis hebben overigens)
T-Mobile gebruikt ODF (eigen netwerk) net zoals Tweak en levert dit in de gebieden waar ze ook 750/750 aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
ANdrode schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:57:
[...]

T-Mobile gebruikt ODF (eigen netwerk) net zoals Tweak en levert dit in de gebieden waar ze ook 750/750 aanbieden.
Dat had ik moeten kunnen raden.. :)
Dat is een snelheid die KPN niet aanbied..
En dat geeft ook direct een verklaring waarom T-mobile onder de wholesale prijzen kan gaan zitten..

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:01:
[...]
Dat had ik moeten kunnen raden.. :)
Dat is een snelheid die KPN niet aanbied..
En dat geeft ook direct een verklaring waarom T-mobile onder de wholesale prijzen kan gaan zitten..
Het is dus één van de twee minimaal vier ISP's die dit doet [naast KPN]. En daarom één van de drie ISP's die ik zou overwegen op glasvezel.
offtopic:
T-Mobile Thuis, Tweak, Jonaz en Netrebel. En via WBA is mijn keuze nu XS4ALL, de andere goede optie imo…

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 15-11-2018 13:17 ]

• sgouman
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:26:
Dan ligt dat in ieder geval al niet aan T-Mobile.

En Gigabit switch kost 1 of 2 tientjes. Begin daar eens mee. Die gaat T-Mobile in ieder geval niet voor je regelen.
De switch voor de tv komt van tmobile dus ik verwacht dat ze het vervangen. Aangezien we 3 tvs hebben hebben we een switch nodig

Sterker nog rechtstreeks op het modem heb ik ook blokken of dat het beeld vastloopt.

[ Voor 20% gewijzigd door sgouman op 15-11-2018 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:11:
[...]

Het is dus één van de twee ISP's die dit doet [naast KPN]. En daarom één van de drie ISP's die ik zou overwegen op glasvezel.
offtopic:
Nu dus XS4ALL, de 3e…
Er zijn er nog wel een paar hoor. Maar die zijn vaak wel erg plaatsgebonden. Jonaz en Netrebel bijvoorbeeld zijn ook volledig zelfstandig tot op ODF niveau. Dus net als Tweak en T-Mobile.

Verwijderd

sgouman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:51:
[...]

De switch voor de tv komt van tmobile dus ik verwacht dat ze het vervangen. Aangezien we 3 tvs hebben hebben we een switch nodig

Sterker nog rechtstreeks op het modem heb ik ook blokken of dat het beeld vastloopt.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat T-Mobile een 100mbps switch installeert. Maar als jij het zegt.…….

• sgouman
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:33:
[...]

Ik kan mij echt niet voorstellen dat T-Mobile een 100mbps switch installeert. Maar als jij het zegt.…….
Zat toch echt in de doos voor de tv
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:33:
[...]

De switch is bedoeld voor TV. 1 TV decoder gebruikt maximaal 13 Mbit voor lineaire TV (en nog minder voor terugkijken e.d.). Bij maximaal 4 decoders die tegelijk aan staan heb je het over 52 Mbit.

Dus waarom zou het een gigabit switch moeten zijn vanuit het standpunt van T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:58
Barre73 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:43:
[...]

De switch is bedoeld voor TV. 1 TV decoder gebruikt maximaal 13 Mbit voor lineaire TV (en nog minder voor terugkijken e.d.). Bij maximaal 4 decoders die tegelijk aan staan heb je het over 52 Mbit.

Dus waarom zou het een gigabit switch moeten zijn vanuit het standpunt van T-Mobile?
Het prijsverschil is nihil . Goedkoopste 100mbit is €8, €12 voor de goedkoopste 1G. Daarvoor weet je zeker dat de bandbreedte hierdoor geen probleem meer kan geven.

• sgouman
Barre73 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:43:
[...]

Goed punt.
Het ligt denk ik ook niet aan de switch aangezien rechtstreeks op het modem de tv ook blokken geeft. We krijgen een nieuw modem. Hopelijk lost dat het op.

Aangezien soms gewoon internet wegvalt zowel wifi als bekabeld.

Tv vastloopt of blokken geef.

En net toen ik met tmobile belde had ik geen internet maar wel tv zonder dat het WAN lampje op het modem brandde.
Dat was bijna onmogelijk volgens hun.(en volgens mij ook want er komt dan niks binnen)

Ook is mijn ping redelijk hoog vind ik(rond de 9 10)
bij telfort was het max 3

[ Voor 24% gewijzigd door sgouman op 15-11-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik ben vandaag aangesloten. Aardige monteur van Guidion, die meehielp om te zorgen dat ik netjes kon afpatchen op mijn Ubiquiti switch.

Voor alle duidelijkheid: bij mij werd er geleverd met een SC APC aansluiting, maar helaas had de monteur geen APC koppelstukjes meer en heeft even tijdelijk een UPC geplaatst. Heb zo'n dingetje inmiddels zelf besteld en ga er vanuit dat die morgen geleverd wordt.

Voorlopig haal ik zo'n 400-500mbit zowel up als down, maar dat komt denk ik ook door mijn Archer C7 die ik nu tijdelijk gebruik omdat mijn Qotom met pfSense helaas DOA is. Ben tot nu toe in ieder geval tevreden: het werkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil een monteur langs laten komen om T Mobile te installeren in onze nieuwbouwwoning :). Ik heb vanaf de meterkast UTP kabels naar de gehele woning laten lopen. Voorheen kon ik bij KPN via UTP ook tv kijken.

Nu krijg ik bij T mobile de volgende vraag:
Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?

Welke kabel gaan ze trekken naar de tv? Bedoelen ze UTP kabel?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
  • Laatst online: 06-09 20:19
Sport_Life schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:09:
Ik wil een monteur langs laten komen om T Mobile te installeren in onze nieuwbouwwoning :). Ik heb vanaf de meterkast UTP kabels naar de gehele woning laten lopen. Voorheen kon ik bij KPN via UTP ook tv kijken.

Nu krijg ik bij T mobile de volgende vraag:
Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?

Welke kabel gaan ze trekken naar de tv? Bedoelen ze UTP kabel?
@sgouman
Als je internet niet goed werkt word het modem vervangen. als ik het zo hoor is de demping op de lijn gewoon te hoog waardoor de verbinding instabiel word.

@Sport_life
Ze zetten de bijgeleverde 15Meter UTP kabel vast op of langs de plint. (als dat mogelijk is)
Als je dus al UTP heb liggen word die natuurlijk gebruikt. Houd er wel rekening mee dat Internet en TV niet over de zelfde UTP kabel kunnen gaan omdat dit een gescheiden netwerk is.

[ Voor 9% gewijzigd door hidden op 16-11-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
hidden schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:19:
[...]

@sgouman
Als je internet niet goed werkt word het modem vervangen. als ik het zo hoor is de demping op de lijn gewoon te hoog waardoor de verbinding instabiel word.

@Sport_life
Ze zetten de bijgeleverde 15Meter UTP kabel vast op of langs de plint. (als dat mogelijk is)
Als je dus al UTP heb liggen word die natuurlijk gebruikt. Houd er wel rekening mee dat Internet en TV niet over de zelfde UTP kabel kunnen gaan omdat dit een gescheiden netwerk is.
Net nieuw modem ontvangen.

Na 20 minuten tv kijken weer blokken in het beeld. Ook was 2.4ghz wifi opeens weer heel langzgaam. Het 5ghz wqs sneller.

Tmobile gebeld en zei zien ook de storing in de tv kastjes.

Ze denken dat de bandbreedte te langzaam is vopr de tv's

[ Voor 9% gewijzigd door sgouman op 16-11-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32

R2L

Afgelopen donderdag heb ik een zeer succesvolle migratie meegemaakt van Telfort naar T-Mobile. Door een beetje geluk (de monteur belde of hij eerder mocht komen) heb ik er minder dan een uur uit gelegen... _/-\o_

Ik heb heel even met de standaard T-Mobile Huawei Router gespeeld en dat viel me op zich niet eens tegen. Je kunt best wel e.e.a. instellen en ik kreeg zelfs mijn VoIP Pabx werkend! Ook het WiFi signaal was op beide banden goed.

Ik merkte wel dat de performance van de Huawei Router niet toereikend is voor de situatie hier (heb meerdere IP camera's rond het huis hangen, een VoIP Pabx, The Internet of Things Gateway en nog wat ander geneuzel). De router had het hier best moeilijk mee, zodat ik er niet eens meer op kon inloggen.

Nu was ik toch al van plan om mijn eigen Router te gaan gebruiken, dus geen probleem. Met mijn eigen Router (ASUS RT-N66U) werkt alles als een zonnetje. Het internet is net zo stabiel als dat ik bij Telfort gewend was.

Kortom: tot op heden een heel tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ligt bij anderen rtl4 er ook uit.
Andere zenders doen het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Alle zenders werken bij mij
Regio Gooi en Vechtstreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hier krijg ik bij rtl4 please try again later.
Dit was sinds gisteravond al zo.

Regio amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Bij meer mensen het internet traag? Regio Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:30:
Hier krijg ik bij rtl4 please try again later.
Dit was sinds gisteravond al zo.

Regio amersfoort
Alles al een keer even van de stroom gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ik222 schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:42:
[...]

Alles al een keer even van de stroom gehad?
yep. modem eraf en kastjes eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
R2L schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:18:
Afgelopen donderdag heb ik een zeer succesvolle migratie meegemaakt van Telfort naar T-Mobile. Door een beetje geluk (de monteur belde of hij eerder mocht komen) heb ik er minder dan een uur uit gelegen... _/-\o_

Ik heb heel even met de standaard T-Mobile Huawei Router gespeeld en dat viel me op zich niet eens tegen. Je kunt best wel e.e.a. instellen en ik kreeg zelfs mijn VoIP Pabx werkend! Ook het WiFi signaal was op beide banden goed.

Ik merkte wel dat de performance van de Huawei Router niet toereikend is voor de situatie hier (heb meerdere IP camera's rond het huis hangen, een VoIP Pabx, The Internet of Things Gateway en nog wat ander geneuzel). De router had het hier best moeilijk mee, zodat ik er niet eens meer op kon inloggen.

Nu was ik toch al van plan om mijn eigen Router te gaan gebruiken, dus geen probleem. Met mijn eigen Router (ASUS RT-N66U) werkt alles als een zonnetje. Het internet is net zo stabiel als dat ik bij Telfort gewend was.

Kortom: tot op heden een heel tevreden klant!
Mag ik vragen welke handleiding je hebt gevolgd of alle info uit dit forum gehaald. Wil nml ook mijn eigen netgear gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Meer mensen die sinds deze week een veel hogere upload krijgen en down ook dan ervoor betaald wordt :) ??

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/imzNH0/Schermafbeelding-2018-11-18-om-19-14-07.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32

R2L

jarsiv schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:29:
[...]

Mag ik vragen welke handleiding je hebt gevolgd of alle info uit dit forum gehaald. Wil nml ook mijn eigen netgear gaan gebruiken
Kijk eens naar deze link of je eruit komt: https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727

LETOP: telefonie van T-Mobile zelf gaat niet werken op je eigen Router. Ikzelf heb mijn nummers geporteerd naar Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

rensvanaarden schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:
Meer mensen die sinds deze week een veel hogere upload krijgen en down ook dan ervoor betaald wordt :) ??

[Afbeelding]
Jij hebt 750/750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Jep, maar sinds kort krijg ik meestal boven de 800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 12:30
rensvanaarden schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:

[Afbeelding]
Sinds het begin (02/2018) dat ik 750/750 heb, zit ik al rond de 850/850 met zo nu en dan uitschieters naar 950 :+

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 19-11-2018 08:38 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Wie hebben er allemaal een router of AP achter de Huawei router zitten? Zoja welke. Zit zelf te denken om om de ubiquiti amplifi erachter te doen. Alleen had gelezen dat de Huawei niet in bridge mode kan en de ubiquiti dan als AP ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:58
erg vervelend. mijn downloadsnelheden zijn gekelderd sinds mijn laatste metingen. geen idee waar het aan kan liggen. setup is precies hetzelfde als de laatste metingen.

abbo: 750mbit glasvezel omgeving Eindhoven.

Speedtest resultaten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricevsdb
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 11:30
Aangezien het topic over de vlans gesloten is doe ik het even hier.

Voor de televisie heb ik een managed switch, daarop heb ik de poorten voor televisie op vlan 640 ingesteld. De ontvangers geven geen teken van leven hierop.

Weten iemand of de huawei router andere vlans gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 00:37
Welke vlans je lokaal gebruikt maakt niet uit, zolang de ontvangers maar het tv-signaal untagged aangeleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-Mobile. We kijken bijna geen tv meer, en kwa snelheid gaan we er dan op vooruit.

Nu kan ik het volgende nemen:
100/100 internet (50/50 met verdubbeling T-Mobile mobiel abo)
Maandelijks
€32,50
Eenmalige kosten
€67,50

Of:
Interactieve TV €15,00 p. mnd.
Vast Bellen Start
Maandelijks
€30,00
Na 6 maanden €50,00
Eenmalige kosten
€30,00

In de voorwaarden lees ik dit:
7.1 T-Mobile Thuis staat het toe dat jij een aantal wijzigingen in de dienst(en), te weten de internetdienst, telefoniedienst
en/of televisiedienst, die jij van T-Mobile Thuis afneemt, aanbrengt gedurende de looptijd van je overeenkomst, te weten:
a. Het aanpassen van je internetdienst door te kiezen voor een andere op jouw adres beschikbare internetsnelheid op
hetzelfde netwerk. Let op! Het is niet mogelijk om de internetdienst geheel uit te zetten.
b. Het aan- en uitzetten van de telefoniedienst, dan wel het aanpassen daarvan.
c. Het aan- en uitzetten van je televisiedienst, dan al dan niet aanvullen met het buitenshuis kijken van TV Anywhere
en/of TV pakketten

7.6 Let op! Door het aan- of uitzetten van de dienst(en), dan wel het aanpassen daarvan, kunnen mogelijke kortingsregelingen die op jouw overeenkomst van toepassing zijn, mogelijk komen te vervallen.

Als ik tv erbij neem betaal ik dus geen monteurkosten, en 2,50 minder p/m voor de eerste 6 maanden. Kan ik na 6 maanden tv en telefonie eruit gooien en dan 32,50 p/m betalen? :)
Lijkt me toch niet dat men korting over de vorige maanden gaat terugvorderen?

[ Voor 58% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-11-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-Mobile. We kijken bijna geen tv meer, en kwa snelheid gaan we er dan op vooruit.

Nu kan ik het volgende nemen:
Maandelijks
€32,50
Eenmalige kosten
€67,50

Of:
Interactieve TV €15,00 p. mnd.
Vast Bellen Start
Maandelijks
€30,00
Na 6 maanden €50,00
Eenmalige kosten
€30,00

In de voorwaarden lees ik dit:
7.1 T-Mobile Thuis staat het toe dat jij een aantal wijzigingen in de dienst(en), te weten de internetdienst, telefoniedienst
en/of televisiedienst, die jij van T-Mobile Thuis afneemt, aanbrengt gedurende de looptijd van je overeenkomst, te weten:
a. Het aanpassen van je internetdienst door te kiezen voor een andere op jouw adres beschikbare internetsnelheid op
hetzelfde netwerk. Let op! Het is niet mogelijk om de internetdienst geheel uit te zetten.
b. Het aan- en uitzetten van de telefoniedienst, dan wel het aanpassen daarvan.
c. Het aan- en uitzetten van je televisiedienst, dan al dan niet aanvullen met het buitenshuis kijken van TV Anywhere
en/of TV pakketten

7.6 Let op! Door het aan- of uitzetten van de dienst(en), dan wel het aanpassen daarvan, kunnen mogelijke kortingsregelingen
die op jouw overeenkomst van toepassing zijn, mogelijk komen te vervallen.

Als ik tv erbij neem betaal ik dus geen monteurkosten, en 2,50 minder p/m voor de eerste 6 maanden. Kan ik na 6 maanden tv en telefonie eruit gooien en dan 32,50 p/m betalen? :)
Doen zij ook niet!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fRiEtJeSaTe

Wat staat er nu bij 7.6 dan? Dat is toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:28:
@fRiEtJeSaTe

Wat staat er nu bij 7.6 dan? Dat is toch duidelijk?
Er staat dat de kortingsregeling kan komen te vervallen. Maar onduidelijk is of dat met terugwerkende kracht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 00:37
Is niet met terugwerkende kracht. Volgens mij heeft zo ongeveer iedereen hier die alleen internet afneemt eerst alles-in-een gekozen voor de korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• om3ega
Vandaag ook aangesloten op T-mobile glas. De monteur heeft netjes alles opgeleverd met de spullen die T-Mobile heeft geleverd.

Deze zijn nu vervangen door mijn eigen Mikrotik en dat werkt allemaal perfect. 771Mbps down/ 760Mbps up in de speedtest. Ook TV werkt goed. Super helder en strak beeld. En die Animo box werkt best snel. Ik ben tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Ik wil mijn eigen router/firewall gaan gebruiken, maar ik wil de aanschaf/extra stroom van een mediaconverter ook een beetje omzeilen.

Ik heb een Meraki switch waarin ik een SFP module kan stoppen, Zou het mogelijk zijn om twee poorten (een SFP en een RJ45) in een apart vlan te zetten, en zo de switch als mediaconverter te gebruiken zodat ik de RJ45 op mijn firewall kan aansluiten?

Ik heb het al geprobeerd, het is alleen een uitdaging omdat ik mijn switch niet meer kan configureren zodra ik mijn glasvezel/internet eruit trek.

[ Voor 16% gewijzigd door ImmortalSoul op 19-11-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Weer geen rtl4 op 2 van de 3 kastjes...

Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 00:57
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:]

Ja, dit kan. Sterker nog, ik wist dit niet, maar toen ik telefonisch vorig jaar de verbinding wilde aanvragen kwam de telefonist van T-Mobile hier zelf mee. Hij benadrukte nog dat ik wel zelf het abbo op tijd om moest zetten. Dus na 5 maanden weer gebeld en werd precies bekeken wanneer de zes maanden om waren. Vervolgens het ongebruikte tv kastje terug gestuurd en is het het abbo naar internet only omgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
ImmortalSoul schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:27:
Ik wil mijn eigen router/firewall gaan gebruiken, maar ik wil de aanschaf/extra stroom van een mediaconverter ook een beetje omzeilen.

Ik heb een Meraki switch waarin ik een SFP module kan stoppen, Zou het mogelijk zijn om twee poorten (een SFP en een RJ45) in een apart vlan te zetten, en zo de switch als mediaconverter te gebruiken zodat ik de RJ45 op mijn firewall kan aansluiten?

Ik heb het al geprobeerd, het is alleen een uitdaging omdat ik mijn switch niet meer kan configureren zodra ik mijn glasvezel/internet eruit trek.
Ja, dit kan. Zo werkt het bij mij met UniFi spul. Configureer op de SFP poort de VLANs 100, 300 en 640. Op de RJ45 dan alleen 100 en 300 en verbindt die poort met je router. Uit je router komt dan VLAN 1 (en evt andere die je instelt) die moet weer terug naar de switch. Zorg dat VLANs 100 en 300 alleen op de SFP en bovengenoemde RJ45 port actief zijn. Binnen je switch heb je nu VLANs 1 (internet) en 640 (IPTV).
Pagina: 1 ... 38 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie