Weer iemand die niet heeft gelezen en verwacht dat alles met een goud randje word afgeleverd.
https://thuisservice.t-mo...installatie-door-monteur/
https://thuisservice.t-mo...installatie-door-monteur/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Wacht eens even, Wifi 'service' checkt het bereik op zolder niet? Wat is hier service aan? Volgende week komen ze bij mij Alles in 1 installeren, nieuwbouw huis met begane vloer, 1e verdieping en zolder. Heb naar elke kamer loze leidingen (ook zolder), en ga deze week zelf cat5 hier doorheen trekken naar elke kamer (vanuit MK). Grote kans dat hier op zolder dus geen Wifi bereik is (modem in MK) maar kan dan wel een repeater/ap geplaatst worden op zolder door de monteur toch? Kosteloos omdat het geen bereik door hele huis heeft? Dan gaat dit niet op denk ik..kevinl schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:57:
Vorige week was de monteur langs geweest om 3 in 1 te installeren. Maar:
1) De monteur wilde maar 1 kabel trekken naar de woonkamer. De buis is 16mm en er zat een telefoonlijn in, die vervangen mocht worden door een UTP. Ik wil twee kabels hebben, maar daar wilde de monteur niet aan beginnen. Iets met vastzitten in de buis oid. Daarnaast had de monteur geen trekveer bij zich en gebruikte de telefoonlijn als trekdraad. Nu kan ik de Apple TV niet bedraad aansluiten. Kan ik dit nog oplossen door aan beide kanten van de UTP kabel een managed switch te plaatsen? En dan port 1 en port 3 op de switch aansluiten.
2) Op zolder heb ik geen Wifi. Terwijl er wordt geadverteerd met overal wifi in huis. Er wordt gezegd dat ze alleen de verdieping boven en de verdieping beneden de modem controleren. Kon de monteur dat niet eerder aangeven. Dan had ik de modem op de eerste verdieping laten plaatsen. Nu zit de modem in de meterkast. Met de meterkast deur dicht heb ik zelfs op de eerste verdieping op bepaalde plekken geen bereik (non 5G). Wat heb ik aan wifi in de kruipruimte![]()
Al met al ben ik zeer ontevreden over de installatie.
Lees deze voorwaarden dan eerst goed door: Staan netjes op hun website.hopjesvla1990 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:17:
[...]
Wacht eens even, Wifi 'service' checkt het bereik op zolder niet? Wat is hier service aan? Volgende week komen ze bij mij Alles in 1 installeren, nieuwbouw huis met begane vloer, 1e verdieping en zolder. Heb naar elke kamer loze leidingen (ook zolder), en ga deze week zelf cat5 hier doorheen trekken naar elke kamer (vanuit MK). Grote kans dat hier op zolder dus geen Wifi bereik is (modem in MK) maar kan dan wel een repeater/ap geplaatst worden op zolder door de monteur toch? Kosteloos omdat het geen bereik door hele huis heeft? Dan gaat dit niet op denk ik..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
DMZ werkt prima met de Draytek Vigor 2132F (NAT >> DMZ Host Setup).ImmortalSoul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:59:
Ik heb een Vigor 2132F en ik wil hier mijn eigen firewall achter hangen.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan, en ik begrijp dat het niet mogelijk is om die router in bridge modus te zetten en dat een DMZ ook al niet mogelijk is om te configureren. Dan maar een mediaconverter kopen en de FW direct aansluiten?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[ Voor 6% gewijzigd door vortexnl1982 op 07-11-2018 18:24 ]
Hoe moet dat geconfigureerd worden dan?alesandro_46 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:36:
[...]
DMZ werkt prima met de Draytek Vigor 2132F (NAT >> DMZ Host Setup).
Die staat nu goed.ImmortalSoul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:38:
[...]
Hoe moet dat geconfigureerd worden dan?
Dit zijn mijn instellingen (waarbij de 192.168.255.100 het wan adres van mijn firewall is).
[Afbeelding]
Waiting on the world to change
Maar dit werkt dus niet. Ik moet nu eerst een poort redirect op mijn Vigor router doen om uberhaupt de GUI van mijn Firewall toegankelijk te maken op het internet.pinda powerrr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:37:
[...]
Die staat nu goed.
Nu nog even naar LAN->Bind IP to MAC en die even koppelen, dan gaan, na een stroomuitval, je instellingen niet verloren en behoudt je hetzelfde IP.
Waiting on the world to change
Ik heb geen onbeperkt internet op mobiel gehad, maar ik probeer ook nog steeds weer in contact te komen met T-Mobile om het in ieder geval te bespreken maar ook hier loop ik weer tegen blokkades.pinda powerrr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:54:
@Fluffy86 apart. Heb een tijdje geleden ook een storing gehad, waarvan ik ook gelijk wist, dat het aan de glasvezel lag. Ik moest helaas ook wachten op een monteur (want moest naar de PoP), maar ondertussen wel op twee nummers onbeperkt internet gekregen. Werd echt keurig afgehandeld.
Misschien een beetje snelle conclusie? Of heb je meer negatieve ervaringen?
[ Voor 30% gewijzigd door Welleweerd op 08-11-2018 18:15 ]
Bedankt alvast
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 09-11-2018 17:35 ]
Lekker!
ps niet geldig als je alleen internet afneemt. heb ik al geprobeerdNapsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:30:
Zojuist voor het vierde jaar het T-Mobile Thuis contract met 12 mnd verlengd met 20% korting voor de eerste 6 mnd. Tel. 0800-0092 optie 5. Blij mee!
[ Voor 11% gewijzigd door Kodess op 09-11-2018 19:54 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Kodess schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:53:
[...]
ps niet geldig als je alleen internet afneemt.
[ Voor 32% gewijzigd door Napsju op 09-11-2018 20:41 ]
Lekker!
HmmNapsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:37:
[...]
Ik neem alleen internet af. TM Thuis via KPN netwerk, 100/100 voor de prijs van 50/50 en 3,50 extra korting ivm Thuis voordeel. Nu dus 6 maanden € 25,30 en daarna weer € 32,50.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Lekker!
Is mij zojuist ook gelukt met alleen internet en een mobiel abonnement. Bedankt voor de tip.Napsju schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:37:
[...]
Ik neem alleen internet af. TM Thuis via KPN netwerk, 100/100 voor de prijs van 50/50 en 3,50 extra korting ivm Thuis voordeel. Nu dus 6 maanden € 25,30 en daarna weer € 32,50.
[ Voor 15% gewijzigd door Ruben0s op 10-11-2018 10:10 ]
Ik heb inderdaad exact de zelfde cijfers in de bevestigingsmail.Ruben0s schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:53:
[...]
Bedankt voor de tip.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Lekker!
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb zitten kijken naar de Edgerouter modellen.Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:41:
Hangt natuurlijk af van de rest van je setup, maar je kan de Ubiquiti route gaan.
Een Ubiquiti EdgeRouter of Unifi Security Gateway.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Als je kijk naar het stroomverbruik van zo'n converter tegenover de meerprijs van de Edgerouter x SFP + een losse SFP module is dat het waard?Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:05:
https://www.ubnt.com/edgemax/comparison/
Als je ook naar de Lite kijkt kan je voor die prijs ook de Edgerouter X inclusief SFP module kiezen.
Scheelt je toch weer een stroom vretende converter, ook al krijg je die gratis van TMobile.
Stroomverbruik blijft natuurlijk oplopen, als de converter een 'mobiele telefoon oplader' zou gebruiken, dus 10W is dat ongeveer 19 euro per jaar.marcel19 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:20:
[...]
Als je kijk naar het stroomverbruik van zo'n converter tegenover de meerprijs van de Edgerouter x SFP + een losse SFP module is dat het waard?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb mijn "Aansluit doos" van T-Mobile binnen gehad, maar zover ik kon zien kon ik de SFP module niet uit de converter halen. Deze leek gewoon vast te zitten...Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:52:
[...]
Stroomverbruik blijft natuurlijk oplopen, als de converter een 'mobiele telefoon oplader' zou gebruiken, dus 10W is dat ongeveer 19 euro per jaar.
De Edgerouter koop je 1x, dan hangt het er dus vanaf hoe lang je hem gaat gebruiken. Een losse SFP module hoef je niet te kopen, die trek je gewoon uit de geleverde converter.
[ Voor 95% gewijzigd door boswandeling op 13-11-2018 22:32 . Reden: dubbelpost ]
Post eens een foto van de converter en dan specifiek van de SFP ingangom3ega schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:38:
[...]
Ik heb mijn "Aansluit doos" van T-Mobile binnen gehad, maar zover ik kon zien kon ik de SFP module niet uit de converter halen. Deze leek gewoon vast te zitten...
boekee schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:25:
[...]
Post eens een foto van de converter en dan specifiek van de SFP ingang
Volgens mij kan je de SFP module hier niet uithalen nee. Dit lijkt wel een module met een fixed SFP module.om3ega schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:04:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben bekend met Gbics / SFPs maar dit ziet er anders uit.. alsof het op de print vast zit.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Let op dat de Unifi accesspoints alleen POE+ ondersteunen. Edgerouters doen alleen Passive POE. Dan kan je dus beter een Mikrotik hEX POE oid kopen en de accesspoints daarop aansluiten. Wel de 72 of 96 watt voedingsadapter gebruiken.marcel19 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:58:
@Kodess zover had ik nog niet gedacht.scheelt weer inderdaad een losse SFP module kopen.
Als ik de eigenschappen van de Edgerouter X SFP lees staat er het volgende: The EdgeRouter™ X SFP supports 24V passive PoE to power up to five airMAX® devices.
Houd dit dan in dat ik bijvoorbeeld 3 ubiquiti accespoints kan voorzien van de POE stroom in plaats van losse adapters te gaan gebruiken?
Het staat namelijk nog in de planning om het wifi netwerk ook eens aan te pakken in huis.
( Wil 3-5 losse accespoints gaan plaatsen in huis. )
Eerst terugzetten is niet nodigJazco2nd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:33:
Een tip voor wie al T-Mobile thuis heeft met televisie en ook een mobiel abonnement maar nog niet van de combi profiteert:
Stel je hebt nu 100mbit en je bent tevreden, verleng je abo maar dan met 50mbit. Als de verlenging is ingegaan, kan je gratis 1 stap hoger
BronEr is geen hogere snelheid op mijn adres. Wat krijg ik?
Als je Standaard (DSL) Internet 20 hebt, en er is geen snelheidsverhoging op jouw adres beschikbaar, krijg je € 2,50 korting.
Als je Standaard (DSL) Internet 50 hebt, en er is geen snelheidsverhoging op jouw adres beschikbaar, ga je de prijs van Standaard (DSL) Internet 20 betalen en krijg je dus € 1,- korting.
Als je Standaard (DSL) Internet 100 hebt, ga je de prijs van standaard (DSL) Internet 50 betalen en krijg je dus € 3,- korting.
Als je glasvezel Internet 500 hebt, ga je de prijs van glasvezel Internet 200 betalen en krijg je dus € 5,- korting.
Als je glasvezel Internet 750 hebt, ga je de prijs van glasvezel Internet 200 betalen en krijg je dus € 2,- korting.
Mooi overzicht.. Of stroom nu de doorgeslaggevende factor zou moeten zijn weet ik niet, maar je router direct aan het glas draadje hangen scheelt weer een component wat kan falen.Kodess schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:05:
https://www.ubnt.com/edgemax/comparison/
Als je ook naar de Lite kijkt kan je voor die prijs ook de Edgerouter X inclusief SFP module kiezen.
Scheelt je toch weer een stroom vretende converter, ook al krijg je die gratis van TMobile.
Geen mening over Edge serie versus Unifi.. de IP-TV streams zijn wel multicast, echter hou er rekening mee dat T-mobile geen routed IP-tv doet. je krijgt op de standaard router 2 poorten waarop je je TV's mag aansluiten, op die poorten werkt het internet niet.Hammetje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:13:
Ik heb nu een Ubiquiti Edgerouter Lite en een Edgeswitch, maar zit eraan te denken om deze te vervangen voor de UniFi varianten. Speelt het verhaal van multicast ook bij T-Mobile? Als in; ervoor zorgen dat TV alleen naar de porten gaat waar daadwerkelijk een TV kastje op is aangesloten en waar geen andere apparaten aanhangen?
Weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar ik heb een EdgeRouter PoE staan in combinatie met een tweetal Unifi AP AC Lites en die worden netjes via passieve PoE van prik voorzien, zonder trucs of verloopjes.Jazco2nd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:36:
[...]
Let op dat de Unifi accesspoints alleen POE+ ondersteunen. Edgerouters doen alleen Passive POE. Dan kan je dus beter een Mikrotik hEX POE oid kopen en de accesspoints daarop aansluiten. Wel de 72 of 96 watt voedingsadapter gebruiken.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Dan ben ik in de war met de Unifi AC in-Walls, die doen alleen +.spone schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:34:
[...]
Weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar ik heb een EdgeRouter PoE staan in combinatie met een tweetal Unifi AP AC Lites en die worden netjes via passieve PoE van prik voorzien, zonder trucs of verloopjes.
[ Voor 27% gewijzigd door sgouman op 14-11-2018 23:28 ]
Denk niet dat je de zending van materiaal door T-mobile kunt tegenhouden. Ik vermoed dat je je huidige NTU gewoon kunt laten hangen en de TP-link NTU in de doos kunt laten zitten.Muyz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:36:
Blijkbaar levert T-Mobile een eigen NTU mee, maar hoe het ook is, het volgende is me nog niet helemaal duidelijk. Kon het antwoord ook niet direct vinden. Kan ik met deze NTU of die van T-Mobile zonder meer de Huawei router van T-Mobile vervangen door een willekeurige andere router. Of maakt T-Mobile dit moeilijk?
Overigens gebruik ik geen IPTV, VOIP, o.i.d. dus VLAN support niet nodig.
Thanks! Dat laatste was ik inderdaad ook net achter... Nu maar hopen dat het T-Mobile storingsarm is. XS4All was ook al niet alles wat dat betreft...hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:09:
[...]
Denk niet dat je de zending van materiaal door T-mobile kunt tegenhouden. Ik vermoed dat je je huidige NTU gewoon kunt laten hangen en de TP-link NTU in de doos kunt laten zitten.
Aangezien je geen TV of VOIP services afneemt kun je zonder moeite een andere router kiezen. Maar om een werkende verbinding te krijgen moet je router wel een IP-adres krijgen van het Internet VLAN van T-mobile.
Dus je router moet wel VLANS ondersteunen.
VLAN id 300 configureren en klaar is kees.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem gewoon even contact op met de klantenservice?sgouman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:53:
Nou we zijn net aangesloten bij tmobile.
Tot nu toe alleen maar problemen.
Tv stopt steeds en beeld loopt dan vast. Of blokjes in beeld
Internet stopt er ook gewoon mee en je krijgt na een minuut ongeveer als je naar een pagina wilt gaan het tmobile modem pagina te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door marcel19 op 15-11-2018 09:17 ]
Ja gedaan. Duurt ewn paar dagen voordat de technische dienst langs kan komen. Erg vervelemd als er iemand thuis werkt.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:09:
[...]
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Neem gewoon even contact op met de klantenservice?
Verwijderd
Ach wat is storingsarm..Muyz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:41:
[...]
Thanks! Dat laatste was ik inderdaad ook net achter... Nu maar hopen dat het T-Mobile storingsarm is. XS4All was ook al niet alles wat dat betreft...
T-Mobile gebruikt ODF (eigen netwerk) net zoals Tweak en levert dit in de gebieden waar ze ook 750/750 aanbieden.hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:53:
[...]
Ach wat is storingsarm..in the end zit er niet zo heel veel verschil tussen XS4ALL en T-mobile qua netwerk route naar het internet. Vlgs mij bouwt T-mobile niet een eigen core netwerk op, maar kopen ze in via KPN-wholesale. (kan het mis hebben overigens)
Dat had ik moeten kunnen raden..ANdrode schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:57:
[...]
T-Mobile gebruikt ODF (eigen netwerk) net zoals Tweak en levert dit in de gebieden waar ze ook 750/750 aanbieden.
Het is dus één van de twee minimaal vier ISP's die dit doet [naast KPN]. En daarom één van de drie ISP's die ik zou overwegen op glasvezel.hermanh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:01:
[...]
Dat had ik moeten kunnen raden..![]()
Dat is een snelheid die KPN niet aanbied..
En dat geeft ook direct een verklaring waarom T-mobile onder de wholesale prijzen kan gaan zitten..
[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 15-11-2018 13:17 ]
De switch voor de tv komt van tmobile dus ik verwacht dat ze het vervangen. Aangezien we 3 tvs hebben hebben we een switch nodigVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:26:
Dan ligt dat in ieder geval al niet aan T-Mobile.
En Gigabit switch kost 1 of 2 tientjes. Begin daar eens mee. Die gaat T-Mobile in ieder geval niet voor je regelen.
[ Voor 20% gewijzigd door sgouman op 15-11-2018 12:06 ]
Er zijn er nog wel een paar hoor. Maar die zijn vaak wel erg plaatsgebonden. Jonaz en Netrebel bijvoorbeeld zijn ook volledig zelfstandig tot op ODF niveau. Dus net als Tweak en T-Mobile.ANdrode schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:11:
[...]
Het is dus één van de twee ISP's die dit doet [naast KPN]. En daarom één van de drie ISP's die ik zou overwegen op glasvezel.
offtopic:
Nu dus XS4ALL, de 3e…
Verwijderd
Ik kan mij echt niet voorstellen dat T-Mobile een 100mbps switch installeert. Maar als jij het zegt.…….sgouman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:51:
[...]
De switch voor de tv komt van tmobile dus ik verwacht dat ze het vervangen. Aangezien we 3 tvs hebben hebben we een switch nodig
Sterker nog rechtstreeks op het modem heb ik ook blokken of dat het beeld vastloopt.
Zat toch echt in de doos voor de tvVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:33:
[...]
Ik kan mij echt niet voorstellen dat T-Mobile een 100mbps switch installeert. Maar als jij het zegt.…….
De switch is bedoeld voor TV. 1 TV decoder gebruikt maximaal 13 Mbit voor lineaire TV (en nog minder voor terugkijken e.d.). Bij maximaal 4 decoders die tegelijk aan staan heb je het over 52 Mbit.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:33:
[...]
Ik kan mij echt niet voorstellen dat T-Mobile een 100mbps switch installeert. Maar als jij het zegt.…….
Het prijsverschil is nihil . Goedkoopste 100mbit is €8, €12 voor de goedkoopste 1G. Daarvoor weet je zeker dat de bandbreedte hierdoor geen probleem meer kan geven.Barre73 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:43:
[...]
De switch is bedoeld voor TV. 1 TV decoder gebruikt maximaal 13 Mbit voor lineaire TV (en nog minder voor terugkijken e.d.). Bij maximaal 4 decoders die tegelijk aan staan heb je het over 52 Mbit.
Dus waarom zou het een gigabit switch moeten zijn vanuit het standpunt van T-Mobile?
Goed punt.Barre73 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:43:
[...]
De switch is bedoeld voor TV. 1 TV decoder gebruikt maximaal 13 Mbit voor lineaire TV (en nog minder voor terugkijken e.d.). Bij maximaal 4 decoders die tegelijk aan staan heb je het over 52 Mbit.
Dus waarom zou het een gigabit switch moeten zijn vanuit het standpunt van T-Mobile?
[ Voor 24% gewijzigd door sgouman op 15-11-2018 12:51 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@sgoumanSport_Life schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:09:
Ik wil een monteur langs laten komen om T Mobile te installeren in onze nieuwbouwwoning. Ik heb vanaf de meterkast UTP kabels naar de gehele woning laten lopen. Voorheen kon ik bij KPN via UTP ook tv kijken.
Nu krijg ik bij T mobile de volgende vraag:
Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?
Welke kabel gaan ze trekken naar de tv? Bedoelen ze UTP kabel?
[ Voor 9% gewijzigd door hidden op 16-11-2018 19:23 ]
Net nieuw modem ontvangen.hidden schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:19:
[...]
@sgouman
Als je internet niet goed werkt word het modem vervangen. als ik het zo hoor is de demping op de lijn gewoon te hoog waardoor de verbinding instabiel word.
@Sport_life
Ze zetten de bijgeleverde 15Meter UTP kabel vast op of langs de plint. (als dat mogelijk is)
Als je dus al UTP heb liggen word die natuurlijk gebruikt. Houd er wel rekening mee dat Internet en TV niet over de zelfde UTP kabel kunnen gaan omdat dit een gescheiden netwerk is.
[ Voor 9% gewijzigd door sgouman op 16-11-2018 22:15 ]
Alles al een keer even van de stroom gehad?sgouman schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:30:
Hier krijg ik bij rtl4 please try again later.
Dit was sinds gisteravond al zo.
Regio amersfoort
Mag ik vragen welke handleiding je hebt gevolgd of alle info uit dit forum gehaald. Wil nml ook mijn eigen netgear gaan gebruikenR2L schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:18:
Afgelopen donderdag heb ik een zeer succesvolle migratie meegemaakt van Telfort naar T-Mobile. Door een beetje geluk (de monteur belde of hij eerder mocht komen) heb ik er minder dan een uur uit gelegen...![]()
Ik heb heel even met de standaard T-Mobile Huawei Router gespeeld en dat viel me op zich niet eens tegen. Je kunt best wel e.e.a. instellen en ik kreeg zelfs mijn VoIP Pabx werkend! Ook het WiFi signaal was op beide banden goed.
Ik merkte wel dat de performance van de Huawei Router niet toereikend is voor de situatie hier (heb meerdere IP camera's rond het huis hangen, een VoIP Pabx, The Internet of Things Gateway en nog wat ander geneuzel). De router had het hier best moeilijk mee, zodat ik er niet eens meer op kon inloggen.
Nu was ik toch al van plan om mijn eigen Router te gaan gebruiken, dus geen probleem. Met mijn eigen Router (ASUS RT-N66U) werkt alles als een zonnetje. Het internet is net zo stabiel als dat ik bij Telfort gewend was.
Kortom: tot op heden een heel tevreden klant!
Kijk eens naar deze link of je eruit komt: https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727jarsiv schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:29:
[...]
Mag ik vragen welke handleiding je hebt gevolgd of alle info uit dit forum gehaald. Wil nml ook mijn eigen netgear gaan gebruiken
Jij hebt 750/750?rensvanaarden schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:
Meer mensen die sinds deze week een veel hogere upload krijgen en down ook dan ervoor betaald wordt??
[Afbeelding]
Jep, maar sinds kort krijg ik meestal boven de 800+
Sinds het begin (02/2018) dat ik 750/750 heb, zit ik al rond de 850/850 met zo nu en dan uitschieters naar 950rensvanaarden schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:
Meer mensen die sinds deze week een veel hogere upload krijgen en down ook dan ervoor betaald wordt??
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 19-11-2018 08:38 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
[ Voor 58% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-11-2018 16:30 ]
Doen zij ook niet!😉fRiEtJeSaTe schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-Mobile. We kijken bijna geen tv meer, en kwa snelheid gaan we er dan op vooruit.
Nu kan ik het volgende nemen:
100/100 internet (50/50 met verdubbeling T-Mobile mobiel abo)
Maandelijks
€32,50
Eenmalige kosten
€67,50
Of:
100/100 internet (50/50 met verdubbeling T-Mobile mobiel abo)
Interactieve TV €15,00 p. mnd.
Vast Bellen Start
Maandelijks
€30,00
Na 6 maanden €50,00
Eenmalige kosten
€30,00
In de voorwaarden lees ik dit:
7.1 T-Mobile Thuis staat het toe dat jij een aantal wijzigingen in de dienst(en), te weten de internetdienst, telefoniedienst
en/of televisiedienst, die jij van T-Mobile Thuis afneemt, aanbrengt gedurende de looptijd van je overeenkomst, te weten:
a. Het aanpassen van je internetdienst door te kiezen voor een andere op jouw adres beschikbare internetsnelheid op
hetzelfde netwerk. Let op! Het is niet mogelijk om de internetdienst geheel uit te zetten.
b. Het aan- en uitzetten van de telefoniedienst, dan wel het aanpassen daarvan.
c. Het aan- en uitzetten van je televisiedienst, dan al dan niet aanvullen met het buitenshuis kijken van TV Anywhere
en/of TV pakketten
7.6 Let op! Door het aan- of uitzetten van de dienst(en), dan wel het aanpassen daarvan, kunnen mogelijke kortingsregelingen
die op jouw overeenkomst van toepassing zijn, mogelijk komen te vervallen.
Als ik tv erbij neem betaal ik dus geen monteurkosten, en 2,50 minder p/m voor de eerste 6 maanden. Kan ik na 6 maanden tv en telefonie eruit gooien en dan 32,50 p/m betalen?
Lijkt me toch niet dat men korting over de vorige maanden gaat terugvorderen?
DaveD
Er staat dat de kortingsregeling kan komen te vervallen. Maar onduidelijk is of dat met terugwerkende kracht is.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:28:
@fRiEtJeSaTe
Wat staat er nu bij 7.6 dan? Dat is toch duidelijk?
[ Voor 16% gewijzigd door ImmortalSoul op 19-11-2018 21:30 ]
Ja, dit kan. Sterker nog, ik wist dit niet, maar toen ik telefonisch vorig jaar de verbinding wilde aanvragen kwam de telefonist van T-Mobile hier zelf mee. Hij benadrukte nog dat ik wel zelf het abbo op tijd om moest zetten. Dus na 5 maanden weer gebeld en werd precies bekeken wanneer de zes maanden om waren. Vervolgens het ongebruikte tv kastje terug gestuurd en is het het abbo naar internet only omgezet.fRiEtJeSaTe schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:]
Als ik tv erbij neem betaal ik dus geen monteurkosten, en 2,50 minder p/m voor de eerste 6 maanden. Kan ik na 6 maanden tv en telefonie eruit gooien en dan 32,50 p/m betalen?
Lijkt me toch niet dat men korting over de vorige maanden gaat terugvorderen?
Ja, dit kan. Zo werkt het bij mij met UniFi spul. Configureer op de SFP poort de VLANs 100, 300 en 640. Op de RJ45 dan alleen 100 en 300 en verbindt die poort met je router. Uit je router komt dan VLAN 1 (en evt andere die je instelt) die moet weer terug naar de switch. Zorg dat VLANs 100 en 300 alleen op de SFP en bovengenoemde RJ45 port actief zijn. Binnen je switch heb je nu VLANs 1 (internet) en 640 (IPTV).ImmortalSoul schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:27:
Ik wil mijn eigen router/firewall gaan gebruiken, maar ik wil de aanschaf/extra stroom van een mediaconverter ook een beetje omzeilen.
Ik heb een Meraki switch waarin ik een SFP module kan stoppen, Zou het mogelijk zijn om twee poorten (een SFP en een RJ45) in een apart vlan te zetten, en zo de switch als mediaconverter te gebruiken zodat ik de RJ45 op mijn firewall kan aansluiten?
Ik heb het al geprobeerd, het is alleen een uitdaging omdat ik mijn switch niet meer kan configureren zodra ik mijn glasvezel/internet eruit trek.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq