[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
kevinl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:42:
[...]

Dus in een WBA gebied heeft het geen zin om een 200/200 glas te halen. Want je haalt niet meer dan 100mbit?
Natuurlijk wel.
Bestel je 200 of 500 en zit je nu op een EoF poort dan word je omgepatcht naar een GoF (Gigabit) poort.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
KingHorse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Zit op WBA inderdaad, maar zou kunnen inderdaad dat ik op EoF zit, heb wel media converter(mc220l) en Kan tot 500mbit bestellen.
Als je 200 of 500 besteld word je omgezet naar een GoF poort (Gigabit)
Ga je daarna weer terug naar 100 dan blijf je op een GoF poort aangesloten en haal je altijd iets meer dan 100 Mbit en gaat IPTV kijken niet meer van je internetsnelheid af.
:*)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 19-10-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:42:
[...]

Dus in een WBA gebied heeft het geen zin om een 200/200 glas te halen. Want je haalt niet meer dan 100mbit?
Nee, dat is het niet. Als je een 200/200 abonnement neemt, dan wordt je sowieso op een Gbit poort aangesloten dus die 200 kan je dan makkelijk halen.

Alle PoPs in Nederland zijn inmiddels voorzien van Gbit poorten maar de 100 Mbit (EoF) poorten zijn er nog wel in veel oudere PoPs. Als je een abonnement van 100 Mbit of minder neemt is er een kans dat je op zo'n EoF poort wordt gepatcht. En dan haal je dus vaak niet meer dan 96. En bovendien moet je TV stream dan via diezelfde EoF poort dus bij gelijktijdig downloaden en TV kijken haal je nog minder downloadsnelheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:47
KingHorse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Zit op WBA inderdaad, maar zou kunnen inderdaad dat ik op EoF zit, heb wel media converter(mc220l) en Kan tot 500mbit bestellen.
De MC220L ondersteunt alleen gigabit, dus je zit niet op EoF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:25
peppi_078 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:17:
[...]
Al een andere netwerkkabel geprobeerd? Ik heb dit ook gehad, nieuwe kabel en beeld was weer in orde.
Hier zat ik zelf ook aan te denken, zal het vanavond eens proberen. Uiteraard zijn al mijn netwerkkabels op, en zit de rest mooi weggewerkt :P

Ik zal hier nog posten of dit de oplossing was. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik neem aan dat het geen probleem is om eerst 200/200 aan te vragen en daarna je mobiele abbo te koppelen op het zelfde adres om de upgrade naar 500/500 te krijgen. Dit via klantvoordeel.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 22:26

Zorian

What the fox?

En ik ben over op T-Mobile Thuis. :)
Snelheid van internet is prima. Netjes 793/805Mbit op de Speedtest genoteerd.
Heb de Huawei eraf gegooid en de Asus RT-AC3200 ingezet.
De volgende instellingen toegepast:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6PgQUWw.png

Dit zorgt ervoor dat internet overal perfect werkt. Via wifi ook uitstekend.
Alleen TV wil niet werken. Heb de Amino in LAN4 gestoken, maar hij wil niet booten wegens een gebrek aan connectiviteit.
Uiteindelijk de Huawei terug gezet, aangesloten, kastjes laten updaten, geactiveerd en het werkt.
Hierna de kabel weer in poort 4 van de Asus gestoken, maar no joy.
Mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

@Zorian Niet dat ik er ervaring mee heb, maar lees wel al een tijdje mee hier. Was het niet de IMGP snooping die aan moet staan?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pinda powerrr schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:30:
@Zorian Niet dat ik er ervaring mee heb, maar lees wel al een tijdje mee hier. Was het niet de IMGP snooping die aan moet staan?
Van wat ik in de diverse guides hier en daar kon vinden moest het juist zo staan. :p
Zal vanavond eens proberen. :) Ben inmiddels op mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Van wat ik in de diverse guides hier en daar kon vinden moest het juist zo staan. :p
Zal vanavond eens proberen. :) Ben inmiddels op mijn werk.
Ik heb het topic ook nog even doorgespit. Idd staat overal dat het aan moet staan. Laat ik zeggen, dat je niet de eerste bent met dit probleem in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Zorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:12:
Heb je geen drie in een genomen?
Of wil je bewust geen telefoon?

Wat ik nog niet zie in dit topic is als je internet en tv over een andere router laat gaan. Hoe je dan nog telefoon kan behouden. (behalve forwarden naar een andere VOIP provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 12:59
kevinl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Wat ik nog niet zie in dit topic is als je internet en tv over een andere router laat gaan. Hoe je dan nog telefoon kan behouden. (behalve forwarden naar een andere VOIP provider).
Door de originele router van TMobile via zijn WAN poort aan je eigen switch te hangen.

De originele Tmobile Router moet VLAN 300 hebben en dan werkt de telefoon, die je daar aan koppelt.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kevinl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Ik heb onbeperkt mobiel kleppen, en ik bel al nauwelijks. Dus ik gebruik de vaste lijn al heel lang niet meer. ;)
Zit echter wel in het pakket, heb inderdaad 3 in 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 19-10-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:47:
Nog even een vraagje over de connectoren. Bij mij is er door de monteur een koppelstukje geplaatst.
Als je die er af haalt lijkt er nog een koppelstuk op te zitten (het eerste plaatje).
Wat is dat voor iets? Kan dat er ook af en zou je dan een SC connector rechtstreeks er in kunnen klikken zonder al die koppelstukken?

[Afbeelding] [Afbeelding]
Even off-topic, wat is dat ding met al die 'ringen' dat je links van de FTU hebt zitten? Lijkt me een handig cable management ding :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 12:30
Zorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:12:
De volgende instellingen toegepast:

[Afbeelding]

Dit zorgt ervoor dat internet overal perfect werkt. Via wifi ook uitstekend.
Alleen TV wil niet werken. Heb de Amino in LAN4 gestoken, maar hij wil niet booten wegens een gebrek aan connectiviteit.
Uiteindelijk de Huawei terug gezet, aangesloten, kastjes laten updaten, geactiveerd en het werkt.
Hierna de kabel weer in poort 4 van de Asus gestoken, maar no joy.
Mis ik iets?
Zorg ervoor dat Vlan 640 ook actief is op je WAN, naar je LAN poort (tenzij de router dat onderwater vanzelf doet). Let ook op dat die tv kastjes vanuit het TV vlan/subnet van T-mobile zijn IP adressen en verdere netwerk settings krijgen toegewezen via DHCP, dus zorg ervoor dat de router dat doorlaat op vlan 640.

Hier staat ook het één en ander met een ander model ASUS router:
Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Ik heb het topic ook nog even doorgespit. Idd staat overal dat het aan moet staan. Laat ik zeggen, dat je niet de eerste bent met dit probleem in dit topic :+
Dan heb je niet goed doorgespit, want IGMP snooping moet juist uit staan om problemen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:09:
[...]
Even off-topic, wat is dat ding met al die 'ringen' dat je links van de FTU hebt zitten? Lijkt me een handig cable management ding :)
Da's een 'bedradingskoker'. Is inderdaad handig. Past mooi in de hoek van je meterkast. De kabels kun je er overal tussen steken.

https://www.elektrototaal...x-bedradingskoker-4162036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Axelfoley007 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Zorg ervoor dat Vlan 640 ook actief is op je WAN, naar je LAN poort (tenzij de router dat onderwater vanzelf doet). Let ook op dat die tv kastjes vanuit het TV vlan/subnet van T-mobile zijn IP adressen en verdere netwerk settings krijgen toegewezen via DHCP, dus zorg ervoor dat de router dat doorlaat op vlan 640.

Hier staat ook het één en ander met een ander model ASUS router:
Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
De boel staat dus precies zoals in die post, maar TV werkt helaas niet over de toegewezen poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 10:47
Misschien is poort vier van je router defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Dan zal de config onderliggend van jouw toch anders zijn/werken ten opzichte die andere post. Wellicht dat je Bart Smith kan DM'en en de config kan vergelijken. Als je in de interface niets kan vinden wellicht de cli config naast elkaar leggen mits dat mogelijk is bij deze routers.

Als laatst kan je nog kijken of er een firmware update beschikbaar is die wellicht issues verhelpt en anders verder kijken door er custom firmware op te flashen en te kijken of het daarmee wel lukt.

Mocht daar ook niets uitkomen support jou model router het wellicht niet (goed) meer zal je een andere model moeten zoeken wil je niet met de Huawei aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02:21
Zojuist ook een overstap gemaakt naar T-mobile betaal nu 80 Euro bij KPN per maand voor 500/500 nu ga ik 48 euro betalen voor 750/750 met 2 Ontvangers. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Axelfoley007 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:04:
Dan zal de config onderliggend van jouw toch anders zijn/werken ten opzichte die andere post. Wellicht dat je Bart Smith kan DM'en en de config kan vergelijken. Als je in de interface niets kan vinden wellicht de cli config naast elkaar leggen mits dat mogelijk is bij deze routers.

Als laatst kan je nog kijken of er een firmware update beschikbaar is die wellicht issues verhelpt en anders verder kijken door er custom firmware op te flashen en te kijken of het daarmee wel lukt.

Mocht daar ook niets uitkomen support jou model router het wellicht niet (goed) meer zal je een andere model moeten zoeken wil je niet met de Huawei aan de slag.
Zit te overwegen om eerst eens te gaan spelen met de Edgerouter Lite en die in te zetten.
Ben inmiddels thuis. Heb de Amino stroomloos gemaakt, opnieuw ingestoken en kreeg heel eventjes een bericht over dat de UTP verkeerd was aangesloten. Daarna een T-Mobile scherm en die staat vast op Server Connection Complete.
hcQd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:55:
Misschien is poort vier van je router defect.
Betwijfel het, als ik 3 ipv 4 pak ben ik even ver. :+

//Edit: Zo te zien lijkt VLAN640 niet te werken. Ik behoor een 10.x.x.x IP te krijgen als ik op die poort zit. Echter is het gewoon een 192.168.1.x adres net als de rest van de apparaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 19-10-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:25
BlackLabel01 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:07:
[...]
Ik zal hier nog posten of dit de oplossing was. Thx!
Helaas, een andere kabel verandert niks. Ik zal nog eens de apparaten stuk voor stuk resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Zorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:39:
//Edit: Zo te zien lijkt VLAN640 niet te werken. Ik behoor een 10.x.x.x IP te krijgen als ik op die poort zit. Echter is het gewoon een 192.168.1.x adres net als de rest van de apparaten.
Kan je ook je andere netwerkapparaten bereiken via ICMP als je je laptop inprikt op poort 4 en je pingt een ander apparaat in je normale lan ?
Als dat kan werkt of je vlan niet of de router is zelf onderliggend tussen de vlans aan het routeren.
in het geval dan routeren zou je een bij je statische routes en firewall policy's moeten kijken (mits dat toegankelijk is bij de ASUS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:13
Zorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

Zit te overwegen om eerst eens te gaan spelen met de Edgerouter Lite en die in te zetten.
Ben inmiddels thuis. Heb de Amino stroomloos gemaakt, opnieuw ingestoken en kreeg heel eventjes een bericht over dat de UTP verkeerd was aangesloten. Daarna een T-Mobile scherm en die staat vast op Server Connection Complete.

[...]

Betwijfel het, als ik 3 ipv 4 pak ben ik even ver. :+

Zie dit bericht: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52319693, heb je een bridge gemaakt? De poort op je router krijgt namelijk helemaal geen ip adres, geen 192.x.x.x of 10.x.x.x.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

peppi_078 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Zie dit bericht: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52319693, heb je een bridge gemaakt? De poort op je router krijgt namelijk helemaal geen ip adres, geen 192.x.x.x of 10.x.x.x.
Axelfoley007 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:49:
[...]

Kan je ook je andere netwerkapparaten bereiken via ICMP als je je laptop inprikt op poort 4 en je pingt een ander apparaat in je normale lan ?
Als dat kan werkt of je vlan niet of de router is zelf onderliggend tussen de vlans aan het routeren.
in het geval dan routeren zou je een bij je statische routes en firewall policy's moeten kijken (mits dat toegankelijk is bij de ASUS).
Laat ik het zo stellen: Ik moet iets minder retarded wezen en niet er van uit gaan dat poort 4 ook poort 4 is vanaf de kant vanwaar ik hem inprik. :') :+
Net maar eens de router van de muur gehaald, de poortnummers nogmaals bekeken en geconcludeerd dat ik andersom zat te werken. :F
Kabeltjes spiegelen en voila. :D
Tijd voor een biertje en een nieuw tv kastje + internet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
8)7 en proost :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JYQ8oDX.png

Vind het wel opmerkelijk dat de ping hoger is dan bij Ziggo. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Het kan zijn dat de route vanuit t-mobile naar die speedtest langer is dan als bij ziggo.

Ping tweakers.net bijv eens ?
Is hier +/- 4 ms steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Axelfoley007 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:47:
Het kan zijn dat de route vanuit t-mobile naar die speedtest langer is dan als bij ziggo.

Ping tweakers.net bijv eens ?
Is hier +/- 4 ms steeds.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JRGNWeM.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
Anzig niets mis mee/meer dan prima. Al kijk ik de monitoring kijk zie ik mijn latency gemiddeld ook wel eens van +/- 4 naar +/- 8 gaan, net of t-mobile je over een andere route stuurt wegens onderhoud oid. Dag of wat later is het weer lager.

Edit traceroute toegevoegd:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1 - <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 - 2 ms 2 ms 2 ms 1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.0.1]
3 - 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.149
4 - 7 ms 5 ms 5 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
5 - 9 ms 7 ms 7 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
6 - 7 ms 7 ms 8 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
7 - 4 ms 13 ms 17 ms 87.233.231.90
8 - 4 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.30]

[ Voor 59% gewijzigd door Axelfoley007 op 19-10-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Axelfoley007 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:52:
Anzig niets mis mee/meer dan prima. Al kijk ik de monitoring kijk zie ik mijn latency gemiddeld ook wel eens van +/- 4 naar +/- 8 gaan, net of t-mobile je over een andere route stuurt wegens onderhoud oid. Dag of wat later is het weer lager.
Dit is het pad wat ie aflegt naar Tweakers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N7Rzrc0.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Zorian Ik las ergens eerder in dit topic dat je zowel lan 4 als 3 op vlan 640 moet zetten met een Asus router. Worth a try.

Edit: Nvm je hebt het al gefixt zie ik

[ Voor 14% gewijzigd door Polster op 20-10-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:58
klein vraagje:

ik ben via t-mobile aangesloten met 750Mbit/s en heb zelf kabels gemaakt voor mijn verbinding.

De ene verbinding is van de mediaconverter naar mijn modem, deze geeft 1000mbit connectie aan als ik inlog op mijn modem.

De andere verbinding is van de modem naar mijn desktop en deze geeft maar een 100mbit connectie aan, dit wordt ook bevestigd volgens de speedtest omdat ik daar maar 97mbit haal.

Ik heb de kabels gemaakt met dezelfde kabel die ik besteld heb (cat 5E).

Nu is mijn vraag: ik heb een ASrock B85M pro 4 moederbord, zou mijn moederbord de bottleneck kunnen zijn?

Ik haal overigens 350mbit via WiFI op mijn Macbook air..

hopelijk kan iemand me helderheid verschaffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat moederbord heeft gewoon een 1Gb/s netwerkpoort. Vermoedelijk heb je een van de connectoren op die kabel niet helemaal goed geknepen. Dat kan je makkelijk testen door even een prefab kabel ertussen te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
Meest makkelijke om dit te testen is met een nieuwe kant en klare cat5e kabel van de router naar bijv laptop met ethernet poort of ethernet usb dongle als je niet over een kabel tester beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Op het moment heb ik alles getest en blijkbaar kom ik gewoon niet boven de 100mbit uit. Erg frustrerend. Ook niet meer met mijn MacBook. Ik denk dat ik morgen t-mobile moet gaan contacten.

Of heeft iemand van jullie nog suggesties?

Nog bedankt voor de reacties!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:19

knakworst

Get more sats!

DvanK schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:36:
Op het moment heb ik alles getest en blijkbaar kom ik gewoon niet boven de 100mbit uit. Erg frustrerend. Ook niet meer met mijn MacBook. Ik denk dat ik morgen t-mobile moet gaan contacten.

Of heeft iemand van jullie nog suggesties?

Nog bedankt voor de reacties!!!
Naar mijn idee ligt het probleem niet bij T-Mobile tenzij je modem kapot is. Ik zou nog even doortesten, begin met reset van je apparatuur en een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Ik ben nog even verder gegaan met aanklooien en nu werkt alles weer! Bedankt voor de snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
DvanK schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:00:
Ik ben nog even verder gegaan met aanklooien en nu werkt alles weer! Bedankt voor de snelle hulp!
Wat was de oplossing?
(voor het geval iemand anders hier tegenaan loopt)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
Na het aanknijpen van nieuwe connectoren de modem resetten!
alesandro_46 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:25:
[...]

Wat was de oplossing?
(voor het geval iemand anders hier tegenaan loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, maar is de interactieve tv box van t-mobile een beetje vlot? Ik heb nu de samsung box van ziggo en die is enorm traag, waar ik me aan erger. Daarom wil ik ook overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Mwa. Ze doen wat ze moeten doen op redelijke snelheid, maar om ze snel te noemen dat valt ook wel mee.

Wellicht met het nieuwe IPTV platform waar ze mee bezig zijn dat er wat snelheidswinst zal komen omdat het cloudbased zal worden. Al zal dit nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 11:41
Zojuist valt hier het signaal van mijn glasvezel uit.
Regio 3513 Utrecht, natuurlijk net als ik thuis werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarfDoli schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:36:
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, maar is de interactieve tv box van t-mobile een beetje vlot? Ik heb nu de samsung box van ziggo en die is enorm traag, waar ik me aan erger. Daarom wil ik ook overstappen.
Enorm traag zijn ze niet, maar lekker vlot kan ik het ook niet noemen. De Apple TV app is beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Jeps Leiden 2324 ook fiber down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
Ik kan nog VPN'en naar huis, verbinding lijkt dus nog up te zijn.
5508 Eindhoven

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Even down geweest en ander IP gehad regio Achterhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Uiteindelijk twee keer downtime gehad en bij elke downtime een ander IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geen last gehad van de storing hier in Dronten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Net mijn SFP en kabels besteld bij fs.com. Hoop dat het goed gaat, heb alles gedaan zoals geadviseerd werd.

Na verschillende pogingen zei T-Mobile dat ik een SC UPC connector had, ondanks dat ik vorig jaar de glasvezelaansluiting heb laten verplaatsen. Reggefiber, die toen de verplaatsing uitgevoerd heeft, kon er niks over zeggen dus heb om elk risico uit te sluiten maar voor € 1,50 ook de APC8 kabel meebesteld.

We zullen het zien. Over precies drie weken wordt het bij mij thuis geïnstalleerd. Ik zal hier wel wat foto's en een verslag maken voor wie het leuk vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Dennis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:10:
Net mijn SFP en kabels besteld bij fs.com. Hoop dat het goed gaat, heb alles gedaan zoals geadviseerd werd.

Na verschillende pogingen zei T-Mobile dat ik een SC UPC connector had, ondanks dat ik vorig jaar de glasvezelaansluiting heb laten verplaatsen. Reggefiber, die toen de verplaatsing uitgevoerd heeft, kon er niks over zeggen dus heb om elk risico uit te sluiten maar voor € 1,50 ook de APC8 kabel meebesteld.

We zullen het zien. Over precies drie weken wordt het bij mij thuis geïnstalleerd. Ik zal hier wel wat foto's en een verslag maken voor wie het leuk vind :).
wees voorzichtig met de APC kabels (groen). Haal in iedergeval nooit groen en blauw door elkaar heen ook al lijkt dit op het oog te passen.

Blauw is rechte ferrule (UPC) en groen heeft een schuine ferrule (APC angled physical contact).

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*y-3Ba7JnXOcAbEqS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:08

Pieroman

/me

Meer mensen die storing hebben met hun glasvezel? Hier geen enkel signaal (Eindhoven).
Lijkt dat xs4all ook problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Pieroman schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:54:
Meer mensen die storing hebben met hun glasvezel? Hier geen enkel signaal (Eindhoven).
https://nos.nl/artikel/22...schillende-providers.html

Je bent zeker niet de enige, zo te lezen.
(hier geen last overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 11:41
Hier ook (Oost Gelderland). Tmobile geeft het nu zelf aan op hun forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Pieroman schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:54:
Geen last van de storing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik zit hier in Groningen, en vind eigenlijk de uploadsnelheid wat tegenvallen. haal max 350 mbit bedraad, van de beloofde 500. Heb Ubiquiti Unifi apparatuur. Halen jullie wel de beloofde 500/500?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis BV (31.201.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Duocast BV (Groningen) [2.33 km]: 11.3 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 461.97 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 337.11 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 08:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
pushnoi schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:03:
Ik zit hier in Groningen, en vind eigenlijk de uploadsnelheid wat tegenvallen. haal max 350 mbit bedraad, van de beloofde 500. Heb Ubiquiti Unifi apparatuur. Halen jullie wel de beloofde 500/500?
Ik heb zelf geen 500/500. Maar de meeste hier in het topic met die die snelheid hebben halen met gemak 500/500, met pieken naar 600/600.

Zowel jouw download, als uploadsnelheid vind ik aan de lage kant. Wat haalde je met de Draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Testing download speed................................................................................
Testing upload speed......................................................................................................
Hier geen 500/500, maar 100/100, en mis ook wat upload.
Huidige speed test haal ik 95 down en 80 up ipv 95 down en 95 up.
Misschien later vanavond even router van het stroom(EdgeRouter X :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Zonder problemen 750 Mbit op een USG. Heb je wel hardware acceleration aanstaan op je USG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hier de EdgeRouter Lite. Ga ruim over de 750mbps.

Het enige dat ik daarbij kan opmerken is dat ik de fiber binnen laat komen op een EdgeSwitch en daar de TV afsplits en alleen het Internet VLAN terug de EdgeRouter instuur. In theorie is de router dus iets minder belast dan wanneer je de router alles laat doen. (Maar ik denk niet dat dat een noemenswaardig verschil maakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Axelfoley007 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:23:
[...]

Zonder problemen 750 Mbit op een USG. Heb je wel hardware acceleration aanstaan op je USG ?
Jup. Maar ik heb hier uberhaupt niets snellers gezien. Ook niet op de originele Draytek.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:42:
Ik gebruik hier de EdgeRouter Lite. Ga ruim over de 750mbps.

Het enige dat ik daarbij kan opmerken is dat ik de fiber binnen laat komen op een EdgeSwitch en daar de TV afsplits en alleen het Internet VLAN terug de EdgeRouter instuur. In theorie is de router dus iets minder belast dan wanneer je de router alles laat doen. (Maar ik denk niet dat dat een noemenswaardig verschil maakt.)
Hier komt ie binnen @ Unifi Switch, geen afsplitsing TV want dat neem ik niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KingHorse schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:07:
[...]
Hier geen 500/500, maar 100/100, en mis ook wat upload.
Huidige speed test haal ik 95 down en 80 up ipv 95 down en 95 up.
Misschien later vanavond even router van het stroom(EdgeRouter X :*) )
Uhm.

Ik meet over WiFi (EdgeRouter X SFP en een UniFi AC Lite AP aan de ene kant en een iMac aan de andere kant.)

Ik zit ook nog een youtube video te kijken

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7754976786.png

dus er klopt geen reet van de resultaten die ik krijg, en toch komen ze overeen met wat ik verwacht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
rens-br schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Ik heb zelf geen 500/500. Maar de meeste hier in het topic met die die snelheid hebben halen met gemak 500/500, met pieken naar 600/600.

Zowel jouw download, als uploadsnelheid vind ik aan de lage kant. Wat haalde je met de Draytek?
Voor zover ik me kan herinneren kreeg ik dezelfde snelheden met de Draytek. Ik zal hem er morgen voor de zekerheid nog weer es aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik zit mezelf nu mijn Telfort contractperiode is afgelopen weer eens bij te lezen op de mogelijkheden, en ik merk dat ik er een tijdje uit ben geweest qua mij nieuwe apparatuur als die Media Converters. Ik denk dat ik goed ingelezen ben maar even ter verificatie hier ;)

Als ik nu overstap op T-Mobile Thuis 750Mbit (beschikbaar via ODF hier in Veldhoven, volgens de vergelijkers wordt 738Mbit realistisch gehaald) krijg ik een Huawei *router* die *niet* kan bridgen maar wel die hele 750Mbit kan ontsluiten via Wifi binnen 10 meter, en alle gangbare opties heeft qua port forwarding? En feitelijk gewoon vervangbaar is door een Synology of Ubiquiti zonder enige extra hardware door hem op die converter te zetten die er in de meterkast bij komt en fiber omzet in UTP?

Iemand een idee hoe dekking van de Huawei zich verhoudt tegenover een Experia v10 die hier nogal wat blind spots heeft 10 meter verderop in de tuin zelfs?

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 30-10-2018 11:23 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:01
Kwam hier maar eens 750 beschikbaar voor 37,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Met de fiber rechtstreeks op een unifi switch 8-150w en vandaar uit naar een USG haal ik strak 780Mbps down.
Qua upload zit ik rond de 680Mbps, lijkt wel of het altijd 100 Mbps lager is.
Waar dat aan ligt ben ik nog niet achter, maar het is ook niet echt een probleem ofzo. Snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:21:
Als ik nu overstap op T-Mobile Thuis 750Mbit (beschikbaar via ODF hier in Veldhoven, volgens de vergelijkers wordt 738Mbit realistisch gehaald) krijg ik een Huawei *router* die *niet* kan bridgen maar wel die hele 750Mbit kan ontsluiten via Wifi binnen 10 meter, en alle gangbare opties heeft qua port forwarding? En feitelijk gewoon vervangbaar is door een Synology of Ubiquiti zonder enige extra hardware door hem op die converter te zetten die er in de meterkast bij komt en fiber omzet in UTP?

Iemand een idee hoe dekking van de Huawei zich verhoudt tegenover een Experia v10 die hier nogal wat blind spots heeft 10 meter verderop in de tuin zelfs?
Ik heb zelf nog de Draytek, die hier in de doos staat, dus over de Huawei kan ik niks zeggen. Wel lijkt het me onwaarschijnlijk dat een enkele Wi-Fi router de volle 750Mbps via Wi-Fi kan aanbieden zodra je er meerdere apparaten aanhangt, waaronder apparaten die wat trager zijn of verder weg liggen.

Vervangen door je eigen router is geen probleem. Simpeler dan bij de KPN providers omdat je hier gewoon DHCP gebruikt en geen PPPOE hoeft op te zetten. Gebruik hier zelf een Ubiquity router, icm een switch en 6 AP's van hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Thanks @Verwijderd dat is al een behulpzaam antwoord :) Met de "volle 750Mbit" doelde ik wel op hypothetisch ideale wereld, of het nou 600 of 700 is met 1 apparaat maakt me niet uit, als het maar niet de 40 is waar ik nu met Experia ding vaak op terugval.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
[b]

Met de fiber rechtstreeks op een unifi switch 8-150w en vandaar uit naar een USG haal ik strak 780Mbps down.
Qua upload zit ik rond de 680Mbps, lijkt wel of het altijd 100 Mbps lager is.
Waar dat aan ligt ben ik nog niet achter, maar het is ook niet echt een probleem ofzo. Snel zat.
Wel bijzonder dit, ik heb namelijk exact hetzelfde hier. Down altijd strak 780, up 680.
Jezou toch zeggen dat dit gewoon zo ingesteld staat bij T-Mobile, ik gebruik mijn eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:03:
Thanks @Verwijderd dat is al een behulpzaam antwoord :) Met de "volle 750Mbit" doelde ik wel op hypothetisch ideale wereld, of het nou 600 of 700 is met 1 apparaat maakt me niet uit, als het maar niet de 40 is waar ik nu met Experia ding vaak op terugval.
40Mbit op een V10? Ben je dan wel verbonden op 5 GHz? Of heb jij die twee netwerken niet apart genaamd? Dan zou het me namelijk niet verbazen als je telefoon of laptop terugschakelt naar het 2.4 GHz signaal zonder dat jij dat meteen merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grmbl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Sinds (augustus) ik T-Mobile internet 750/750 abbo bij T-Mobile blijft mijn verbinding niet de verwachte snelheid halen, daarnaast is de snelheid instabiel. Inmiddels continue een laptop met kabel op port2 van de Draytek aangesloten, die alleen wordt gebruikt voor testen. Door het regelmatig testen heb inmiddels een redelijk inzicht in de geleverde snelheid :(
Bij het derde monteur bezoek, gaf monteur aan dat het niet aan de modem lag, UTP kabel, laptop aan mijn kant maar dat het in de verbinding of POP lag.
Afgelopen vrijdag heeft Reggefiber monteur mij verplaatst naar een andere poort op de switch in de POP, ook dit heeft niet geholpen zie de resulaten: http://www.speedtest.net/...5b6854456d7cbcee288642a67

Iemand in de 5642 buurt ook problemen met de snelheid van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
RR2USA schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

Wel bijzonder dit, ik heb namelijk exact hetzelfde hier. Down altijd strak 780, up 680.
Jezou toch zeggen dat dit gewoon zo ingesteld staat bij T-Mobile, ik gebruik mijn eigen router.
Bij speedtest heb ik dat soms ook.
Maar als ik verschillende servers test komen ook verschillende resultaten. Per server is het wel steeds hetzelfde verschil. Dus is ook server afhankelijk.
Maar met dik 780 / 700 hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
_Grmbl schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:41:
Sinds (augustus) ik T-Mobile internet 750/750 abbo bij T-Mobile blijft mijn verbinding niet de verwachte snelheid halen, daarnaast is de snelheid instabiel. Inmiddels continue een laptop met kabel op port2 van de Draytek aangesloten, die alleen wordt gebruikt voor testen. Door het regelmatig testen heb inmiddels een redelijk inzicht in de geleverde snelheid :(
Bij het derde monteur bezoek, gaf monteur aan dat het niet aan de modem lag, UTP kabel, laptop aan mijn kant maar dat het in de verbinding of POP lag.
Afgelopen vrijdag heeft Reggefiber monteur mij verplaatst naar een andere poort op de switch in de POP, ook dit heeft niet geholpen zie de resulaten: http://www.speedtest.net/...5b6854456d7cbcee288642a67

Iemand in de 5642 buurt ook problemen met de snelheid van T-Mobile?
Wat heb je op 26 oktober anders gedaan want dat lijkt dan de oplossing te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grmbl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
@Dennis-L Yes, dat is inderdaad de vraag. De test setup is niet veranderd op Win10 updates na ;) Gisterochtend slecht maar gisteravond en vanochtend was de download weer goed, maar bleef upload achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Zo, ik heb sinds vandaag ook Ziggo er uit en T-Mobile Thuis Glasvezel 200/200 er in. Ik vond het wat te gek worden om ~18 euro per maand te betalen voor reclame kijken, dus ik wil graag zonder TV.

Waarom bij T-Mobile de eerste 6 maanden alles-in-1 dan goedkoper is dan alleen internet is mij een raadsel, maar soit.

Netjes op tijd kwam een mannetje van Guidion alles installeren. Een Huawei HG659 en een media-converter in de meterkast rijker.

Toen het mannetje weg was heb ik wel alle bekabeling even opnieuw gedaan zodat het wat minder een rommetje is. Na wat geactiveer en wat mailtjes kon ik de Klantvoordeel-upgrade naar 200/200 aanvragen. Binnen enkele minuten was dat geactiveerd en na een router reboot heb ik nu 200/200, ook via wifi op mijn telefoon :D

So far so good.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 08:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
RedPixel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:32:
Waarom bij T-Mobile de eerste 6 maanden alles-in-1 dan goedkoper is dan alleen internet is mij een raadsel, maar soit.
Meer afsluiten = later meer betalen. Daarnaast vergeten een hoop mensen die dingen uit te zetten of houden ze er simpelweg geen rekening mee dat het later duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 13:59
Mooi nieuws @RedPixel. Ik morgen nog precies 2 weekjes. Mijn eigen nieuwe Qotom pfSense router is gisteren binnengekomen en vandaag mijn eigen glasvezelkabeltjes die straks vanaf de FPU naar mijn Ubiquiti switch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:46
Ik gebruik voor mijn aansluiting een mediaconverter en Ubiquiti Edgerouter. VLAN's split ik voor internet en IPTV.

Werkte de afgelopen drie maanden perfect zonder enige issues. Sinds circa drie dagen heb ik geen TV meer. Guide en on-demand werken wel, TV geeft zwart beeld en geen geluid. Alles hertstart, maar het levert niks op.

Iemand enig idee waarom mijn IPTV het opeens niet meer kan doen? Ik zie wel wat activiteiten op eth0.640 en eth4 (de IPTV poort) bij het zappen, openen van on-demand en guide etc, maar bij niks doen (en geen build/geluid) blijft deze op 0kbps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
RedPixel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:32:
Zo, ik heb sinds vandaag ook Ziggo er uit en T-Mobile Thuis Glasvezel 200/200 er in. Ik vond het wat te gek worden om ~18 euro per maand te betalen voor reclame kijken, dus ik wil graag zonder TV.

Netjes op tijd kwam een mannetje van Guidion alles installeren. Een Huawei HG659 en een media-converter in de meterkast rijker.

Toen het mannetje weg was heb ik wel alle bekabeling even opnieuw gedaan zodat het wat minder een rommetje is. Na wat geactiveer en wat mailtjes kon ik de Klantvoordeel-upgrade naar 200/200 aanvragen. Binnen enkele minuten was dat geactiveerd en na een router reboot heb ik nu 200/200, ook via wifi op mijn telefoon :D

So far so good.
Is de Huawei HG569 de opvolger van de Draytek en nieuwe modemrouter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds vandaag in onze nieuwe woning en ook T-Mobile is aangesloten. Gebruiken eerst hun eigen router. Maar moet zeggen dat de kwaliteit van de tv echt super scherp is op onze OLED.

Zelf altijd Ziggo gehad en dat vond ik gewoon wel goed. Maar nu wij glasvezel hebben is dit echt stukken scherper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viper® schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:01:
[...]

Is de Huawei HG569 de opvolger van de Draytek en nieuwe modemrouter ?
Op zich niet nieuw. Deze werd al jaren gebruikt bij de DSL aansluitingen. Maar hij heeft geen SFP poort dus kan niet direct op glas. Daarom koos Vodafone destijds voor die Draytek bij glasaansluitingen.
Het ontbreken van dualband op die Draytek (en nog wel wat andere probleempjes) heeft T-Mobile doen besluiten om de Huawei dan ook bij glasklanten te gebruiken. Dan hoefden ze alleen een extra mediaconverter in te zetten. En dan krijgen alle klanten nu dezelfde router. Is logistiek gezien ook nog iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Grudgie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:26:
Sinds vandaag in onze nieuwe woning en ook T-Mobile is aangesloten. Gebruiken eerst hun eigen router. Maar moet zeggen dat de kwaliteit van de tv echt super scherp is op onze OLED.

Zelf altijd Ziggo gehad en dat vond ik gewoon wel goed. Maar nu wij glasvezel hebben is dit echt stukken scherper. :)
Klopt de bitrates zijn ook hoger dan die van Ziggo.
Ik heb hier nog overzicht voor gemaakt, zoek naar op bitrates.
Wij kijken op een 65" dus verschil was aanzienlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
Xisuthros333 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:46:
Ik gebruik voor mijn aansluiting een mediaconverter en Ubiquiti Edgerouter. VLAN's split ik voor internet en IPTV.

Werkte de afgelopen drie maanden perfect zonder enige issues. Sinds circa drie dagen heb ik geen TV meer. Guide en on-demand werken wel, TV geeft zwart beeld en geen geluid. Alles hertstart, maar het levert niks op.

Iemand enig idee waarom mijn IPTV het opeens niet meer kan doen? Ik zie wel wat activiteiten op eth0.640 en eth4 (de IPTV poort) bij het zappen, openen van on-demand en guide etc, maar bij niks doen (en geen build/geluid) blijft deze op 0kbps staan.
Probeer dit eens. Ik heb het vaak na een herstart van de router dat ik geen beeld meer heb en even deze commando's in mijn edgerouter moet knallen. En dan werkt het allemaal weer.

configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:05
Ik heb de diverse 'guides' in de TS gelezen over het gebruik van media converters en managed switches maar ik kom er niet uit: ik krijg maar geen WAN IP van T-Mobile. Wellicht dat iemand me een duwtje in de goede richting kan geven:

Oude situatie:
  • Vigor2132 (DHCP server), LAN1 => LAN1 van Archer C7 (OpenWRT, DHCP uit)
  • Archer C7 LAN2, LAN3, LAN4 => Alle andere apparaten op mijn netwerk.
Nieuwe situatie:
D-Link DGS-1210-16 (factory reset)
  • Port 16 (Koper, VLAN 300 Untagged, PVID 300) => WAN poort van Archer C7 (DHCP Client aan, WAN MAC van de Vigor ingesteld)
  • Port 17 (SFP, bevat de module uit de Vigor), VLAN 300 Tagged, PVID 300
Dus: untagged verkeer op poort 16 gaat naar VLAN 300, Tagged verkeer op poort 17 op VLAN 300 blijft op VLAN 300 (en komt dus untagged op poort 16). Ik heb het gevoel dat die laatste stelling niet klopt maar ik begrijp nog niet waarom. Ik zie in OpenWRT wel dat er enkele packets verzonden en ontvangen worden maar en de lampjes op de D-Link knipperen zo nu en dan maar meer dan dat gebeurt er niet :?

Logs van de DSG-1210-16 lijken te bevestigen dat de hardware verder in orde is:
code:
1
2
3
  52     2053-03-31 16:46:09     Port 16 link up, 1Gbps FULL duplex  INFO(6)
  53     2053-03-31 16:45:59     Port 17 link up, 1Gbps FULL duplex  INFO(6)
  54     2053-03-31 16:45:56     Port 17 1000 GBIC module detected   INFO(6)

[ Voor 24% gewijzigd door DJFliX op 04-11-2018 13:42 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Edd

@DJFliX
Waar staan de je port types op? Trunk of Access (of hoe D-Link ze ook noemt).
Verder zou ik de PVID voor Port 17 in eerste instantie op iets anders zetten. In principe wil je hier alleen tagged verkeer op hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Edd schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:34:
@DJFliX
Waar staan de je port types op? Trunk of Access (of hoe D-Link ze ook noemt).
Verder zou ik de PVID voor Port 17 in eerste instantie op iets anders zetten. In principe wil je hier alleen tagged verkeer op hebben.
@Edd D-Link gebruikt die termen (helaas) nergens. Als ik het goed begrepen heb vertaalt de D-Link terminologie zich als volgt:

Port 16 (VLAN 300) Untagged (dus Access?)
Port 17 (VLAN 300) Tagged (dus Trunked?)

Ik heb geen IPTV/Telefonie dus alleen internet is voor mij belangrijk. Ik dacht dat ik met alleen de internet-VLAN uit dit voorbeeld een eind zou komen. Ik zal vanavond de PVID even veranderen. Kan ik hier beter een ongebruikt VLAN voor maken of gewoon 1 instellen?

VLAN-list
VLAN-300-settings
PVID settings

[ Voor 20% gewijzigd door DJFliX op 04-11-2018 14:04 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Edd

@DJFliX
Een poort met een Untagged VLAN + PVID op dezelfde VLAN is veelal een Access-port
Het taggen van VLAN op poorten wordt vaak een trunk. Ook heb je een hybride-versie (HP ondersteunt dat bijvoorbeeld) waar je kunt VLAN's kunt taggen, maar ook een untagged +PVID kunt zetten op een poort.
Ik weet niet hoe D-Link dit in zijn switches heeft geïmplementeerd, aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Wel met een Accesspoint van D-Link, maar die heb ik aan de kant gegooid toen ik erachter kwam dat deze niet heel erg lekker overweg kon met Broadcom Wifi chipsets.

Ik zou de PVID op Port 17 idd op 1 instellen. Misschien dat je ergens anders iets kunt instellen mbt Access/Trunk op port instellingen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:46
peppi_078 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:07:
[...]

Probeer dit eens. Ik heb het vaak na een herstart van de router dat ik geen beeld meer heb en even deze commando's in mijn edgerouter moet knallen. En dan werkt het allemaal weer.

configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save
Dit heeft gewerkt! Helemaal top, dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJFliX
Edd schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:56:
@DJFliX
Ik zou de PVID op Port 17 idd op 1 instellen. Misschien dat je ergens anders iets kunt instellen mbt Access/Trunk op port instellingen.
@Edd Thanks! Dat was het: net even getest met mijn macbook en ik kreeg een publiek IP :D. Ik ga volgende week maar eens even de DHCP reservations van de Vigor overzetten naar OpenWRT en dan gooi ik de boel om. Woeiii!

[ Voor 37% gewijzigd door DJFliX op 04-11-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
Xisuthros333 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:14:
[...]

Dit heeft gewerkt! Helemaal top, dankjewel
Graag gedaan. Als je het geautomatiseerd krijgt (wat mij met geen mogelijkheid lukt omdat ik niet weet hoe dat moet) hou ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
Ik heb sinds dit weekend glas van T-Mobile. Werkt prima alleen ben niet tevreden met de instelmogelijkheden van de Huawei. Nu ben ik van plan om een Edgerouter X SFP te kopen.
Ik had al even gekeken welke SFP module ik moet hebben. Ben op deze uitgekomen: https://www.ubnt.com/accessories/gpon-olt-sfp-transceiver/
Zal dat gaan werken? Ik zag laatst dat ze de SC UPC gebruiken dus denk het haast wel. Wil het graag zeker weten voordat ik bestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
martinzweep schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:01:
Ik heb sinds dit weekend glas van T-Mobile. Werkt prima alleen ben niet tevreden met de instelmogelijkheden van de Huawei. Nu ben ik van plan om een Edgerouter X SFP te kopen.
Ik had al even gekeken welke SFP module ik moet hebben. Ben op deze uitgekomen: https://www.ubnt.com/accessories/gpon-olt-sfp-transceiver/
Zal dat gaan werken? Ik zag laatst dat ze de SC UPC gebruiken dus denk het haast wel. Wil het graag zeker weten voordat ik bestel :)
zit er niet gewoon al een sfp module in de omzetter die je van TMobile hebt gekregen?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
Kodess schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:23:
[...]

zit er niet gewoon al een sfp module in de omzetter die je van TMobile hebt gekregen?
Ik heb een mediaconverter van tmobile hangen. Had al een beetje lopen pielen maar kreeg daar de module niet uit. Of ik moet wat verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
martinzweep schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:25:
[...]

Ik heb een mediaconverter van tmobile hangen. Had al een beetje lopen pielen maar kreeg daar de module niet uit. Of ik moet wat verkeerd doen.
Er zit op de SFP module een dun hendeltje welke je naar achteren moet halen

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
martinzweep schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:25:
[...]

Zoals Dave zegt, je moet de hendel omklappen.
Ook moet je de glasvezel kabel er eerst uit halen (van wat ik mij herinner).

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Vorige week was de monteur langs geweest om 3 in 1 te installeren. Maar:

1) De monteur wilde maar 1 kabel trekken naar de woonkamer. De buis is 16mm en er zat een telefoonlijn in, die vervangen mocht worden door een UTP. Ik wil twee kabels hebben, maar daar wilde de monteur niet aan beginnen. Iets met vastzitten in de buis oid. Daarnaast had de monteur geen trekveer bij zich en gebruikte de telefoonlijn als trekdraad. Nu kan ik de Apple TV niet bedraad aansluiten. Kan ik dit nog oplossen door aan beide kanten van de UTP kabel een managed switch te plaatsen? En dan port 1 en port 3 op de switch aansluiten.

2) Op zolder heb ik geen Wifi. Terwijl er wordt geadverteerd met overal wifi in huis. Er wordt gezegd dat ze alleen de verdieping boven en de verdieping beneden de modem controleren. Kon de monteur dat niet eerder aangeven. Dan had ik de modem op de eerste verdieping laten plaatsen. Nu zit de modem in de meterkast. Met de meterkast deur dicht heb ik zelfs op de eerste verdieping op bepaalde plekken geen bereik (non 5G). Wat heb ik aan wifi in de kruipruimte 8)7

Al met al ben ik zeer ontevreden over de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja.. punt 2) kan ik in komen. WIFI power promise is bij wel meer aanbieders niet heel veel waard (laats wel van iemand een goede ervaring gehoord bij KPN).

Punt 1) vind ik twijfelachtig. Ze trekken een kabel zodat je bedraad TV kan kijken (omdat ook alleen een bekabelde optie wordt ondersteund door T-mobile). Zal ook vast ergens in de voorwaarden staan qua werkzaamheden die de monteur komt verrichten. Dus ik vind het eigenlijk best logisch dat hij maar 1 kabel wil trekken. Dat is namelijk precies wat nodig is voor TV-box op een aparte poort. Dus ik vind dat je dit T-mobile niet kan aanrekenen. Als jij niet bang bent voor vast komen zitten in de buis, dan ben je lijkt mij gewoon vrij om er zelf alsnog 2 in te trekken :P.

Smart switch aan beide uiteinden moet trouwens prima gaan. Op beide switches aparte VLAN's voor je LAN en je TV, en de poorten waar de kabel tussen zit als trunk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Opzeggen en een provider zoeken die wel overal kabels gaat trekken en wifi op zolder gaat regelen.
Kom op zeg, beetje Tweaker is toch niet bang van een draadje trekken.

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 05-11-2018 15:01 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie