Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pingpongblokje
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:42
De problemen met de bereikbaarheid van www.home-assistant.io via T-Mobile thuis waar ik, @Lars Kremers en een aantal anderen last van hadden zijn inmiddels opgelost! Wat het probleem was is nog niet teruggekoppeld door T-Mobile.

• Vincent1983
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-10 23:00
Hallo Allen,

Ik heb een netgear GS728TPv2 gekocht nu wil ik op poort 24 de wan kabel aansluiten direct uit de mediaconverter van tmobile. (dus zonder huawei router). Ik stel poort 24 in als tagged en plaats deze in vlan 300 voor internet en vlan 640 voor tv. Poort 1 en 2 plaats ik untagged in vlan 300 voor internet en poort 3 en 4 in untagged in vlan 640 voor itv.

Krijgt de switch op poort 24 dan een ip adres vanuit tmobile of moet ik hier nog wat aan instellen?

Alvast bedankt voor de informatie.

Vincent

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
Vincent1983 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:56:
Hallo Allen,

Ik heb een netgear GS728TPv2 gekocht nu wil ik op poort 24 de wan kabel aansluiten direct uit de mediaconverter van tmobile. (dus zonder huawei router). Ik stel poort 24 in als tagged en plaats deze in vlan 300 voor internet en vlan 640 voor tv. Poort 1 en 2 plaats ik untagged in vlan 300 voor internet en poort 3 en 4 in untagged in vlan 640 voor itv.

Krijgt de switch op poort 24 dan een ip adres vanuit tmobile of moet ik hier nog wat aan instellen?

Alvast bedankt voor de informatie.

Vincent
Waar is je router in dit verhaal?

Je kunt alles op poort 24 binnen laten komen waarbij je bv poort 1 un-tagged op 300 zet en daar je router op aansluit. De lan poort van je router verbind je vervolgens met een andere poort en de rest van je netwerk.

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:32
R91 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:28:
Zojuist overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis. Abbo is aangesloten in augustus en kreeg netjes de nieuwe modem (Huawei). Eerst geprobeerd maar toch eigen router (EdgeRouter X SFP) gekocht voor meer beheer. Handleiding gevolgd van @PL3X4N helaas werkt tv niet helemaal optimaal, want ik kon niet live kijken (kreeg zwart beeld en foutmelding), ik kon wel alles terugkijken en gids openen. Gelukkig heb ik het kunnen oplossen door de router te configuren als switch. Alles draait als een speer.

[Afbeelding]
Wat heb je gedaan om dit probleem op te lossen? Ik heb het zelfde probleem met de edgerouter lite :)

• Vincent1983
gastje01 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Waar is je router in dit verhaal?

Je kunt alles op poort 24 binnen laten komen waarbij je bv poort 1 un-tagged op 300 zet en daar je router op aansluit. De lan poort van je router verbind je vervolgens met een andere poort en de rest van je netwerk.
De router is een airport extreme. Maar het is dus zaak om als poort 1 untagged in VLAN 300 zit deze aan te sluiten op de wan poort van de airport. De lan sluit in dan op een andere poort aan maar moet ik hier dan een nieuwe vlan voor maken of mag de lan bijvoorbeeld op poort 2 die ook in vlan 300 zit?

Als ik hier wat posts lees zie ik dat mensen meerdere poorten op vlan 300 zetten en daar direct een pc of ander device op aansluiten.

Bedankt

Vincent

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
Gisteren is alles aangesloten bij ons thuis.
Het ziet er allemaal goed uit.
Tv beeld ziet er strak uit, internet snelheid is zoals beloofd (750/750) en wifi is verbazend goed.
Op zolder heb ik nog steeds een stabiele verbinding in een woning die gebouwd is in 1997.
Dat valt dus niet tegen.
Tot nu toe zeker niet ontevreden.

Nu maar even afwachten hoe stabiel alles blijft, vooral het tv platform.
Dat was bij Tweak altijd wel een dingetje.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
Vincent1983 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

De router is een airport extreme. Maar het is dus zaak om als poort 1 untagged in VLAN 300 zit deze aan te sluiten op de wan poort van de airport. De lan sluit in dan op een andere poort aan maar moet ik hier dan een nieuwe vlan voor maken of mag de lan bijvoorbeeld op poort 2 die ook in vlan 300 zit?

Als ik hier wat posts lees zie ik dat mensen meerdere poorten op vlan 300 zetten en daar direct een pc of ander device op aansluiten.

Bedankt

Vincent
Nope, je krijgt voor zo ver ik weet maar 1 IP adres van T-Mobile. Zoals ik het thuis heb aangesloten (Ubiquiti, maar t werkt hetzelfde):
Poort 24 Trunk: hierop komen alle VLANs van T-Mobile binnen. Je switch gebruik je vervolgens om alles uit elkaar te trekken
Poort 23: Untagged op 300 --> Naar de Wan poort van je Airport
Poort 22: Untagged 640 --> Naar je TV
Poort 21: Untagged 640 --> Naar je 2e TV
Poort 20: Untagged 100 (of een ander getal) --> Lan poort van je Airport
Poort 1-19: Untagged 100 --> naar je Lan devices

• rodebaron
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10 13:20
Sinds gisteren over van Tweak naar T-Mobile, ik moet zeggen dat dit heel soepel en voornamelijk heel snel ging.

Het enige vervelende probleem waar ik tegen aan liep is het feit dat de Huawei HG659 maar maximiaal 8 statische ip addressen toestaat. Dat is toch niet meer van deze tijd, dan moet je meteen alweer een andere dhcp regelen of in een range buiten de dhcp fixed addressen aan de devices assignen. Wel ee tegenvallertje.

Verder heb ik de indruk dat de kwalitiet van het TV signaal beter is, en haal ik mijn beloofde throughput (750Mb)

Ik heb je post maar even verplaatst naar het Glasvezel topic, met 750Mbit/s, zal je waarschijnlijk geen DSL abonnement hebben.

rens-br wijzigde deze reactie 09-10-2018 10:03 (11%)

• Melodic Metal
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-10 09:04
Ik zit te kijken naar een overstap op T-Mobile. Op dit moment loopt er een kabel van de router naar de simpele switch in de woonkamer waarop de TV (IPTV Tweak), radio, mediacenter e.d. zit. Een 2de kabel loopt van de router naar het slaapkamer/kantoortje boven met een switch waarop het een en ander aan computers en een tv kastje zit.

Kan ik dit bij T-Mobile in stand laten of moet er dan een managed switch o.i.d. komen? Nu maakt het namelijk niet uit waar ik de tvbox op aansluit.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:53
Melodic Metal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:14:
Kan ik dit bij T-Mobile in stand laten of moet er dan een managed switch o.i.d. komen? Nu maakt het namelijk niet uit waar ik de tvbox op aansluit.
TV + internet gaat over twee losse kabels, of je hebt inderdaad (een aantal) managed switches nodig. Zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Maar dit onderwerp is echt al enorm vaak behandeld in het topic, zou je de volgende keer eerst even de search willen gebruiken?

• rodebaron
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10 13:20
[b]rodebaron in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

~[mbr]Ik heb je post maar even verplaatst naar het Glasvezel topic, met 750Mbit/s, zal je waarschijnlijk geen DSL abonnement hebben.~[/]
Thx

• Shmotten
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15-10 22:52

Shmotten

Portallium

Heeft iemand anders last van geen internet en tv? Hier (Geldrop) krijg ik sinds ik thuis ben geen signaal binnen...

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:34
Cashback bij Cashback totaal is geen ¤80 meer, maar is nu maximaal ¤64
https://www.cashbacktotaal.nl/shop/T-Mobile%20Thuis

Ergens anders meer cashback te halen?

Imac 27" mid 2011, Macbook 12" 2015, NVIDIA Shield 2017,Axon 7,lenovo yoga tab 3 pro,OnePlusOne, RI p3

• peppi_078
  • Laatst online: 20:19
incomer schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Wat heb je gedaan om dit probleem op te lossen? Ik heb het zelfde probleem met de edgerouter lite :)
Om je probleem met de tv op te lossen via een Edgerouter moet je deze stappen nog ondernemen:

https://gathering.tweaker...message/52319693#52319693

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:30
doggy1 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:53:

Maar liefst één hele euro meer @CashbackXL

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Vincent1983
@LordSpud in jou orginele past had je geloof ik poort 2 en 3 in VLAN 300 en je router aangesloten op poort 2. Poort 3 was niet gebruikt. Wat is jou rationele achter om zowel poort 2 als 3 in vlan 300 te plaatsen.
Wat ik nu begrijp is dat er slechts 1 IP adres uitgedeeld wordt door tmobile en het daarom geen zin heeft om vlan 300 meerdere keren uit te sturen anders dan 1x naar je WAN poort van je router.

Thanks!

• LordSpud
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-10 10:28
@Vincent1983, klopt inderdaad, er is niet perse noodzaak om een extra poort te gebruiken. Er zijn een aantal scenario's waarin een extra poort handig kan zijn. Zo kun je verkeer over het netwerk "sniffen", er is een functionaliteit in de switch die verkeer "mirrort" over een andere poort. Verder kan de poort in theorie kapot gaan. Dan hoef je enkel de utp aansluiting om te prikken naar de ander poort. Wellicht zijn er nog andere dingen te bedenken maar was dus enkel voor dit soort "backup" situaties.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Even een domme vraag :P. Ik heb een Ubiquiti PoE switch (24P). Nu ga ik als router met een Qotom pc'tje aan de slag.

Heeft het nog een voordeel om het glas direct op de switch binnen te laten komen (en dan daar VLAN offloading doen en via UTP naar router) of kan ik probleemloos de media-converter (naar UTP) van T-Mobile gebruiken?

Dennis wijzigde deze reactie 10-10-2018 14:55 (9%)

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:01
doggy1 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:53:

Zou geen zaken doen met cashback totaal. Ik wacht al sinds mei op mijn Tmobile geld en als ik de reviews mag geloven, zal ik het nooit ontvangen. CashbackXL heb ik wel altijd netjes mogen ontvangen. Wat mij betreft gaat cashbacktotaal op de blacklist. Zijn er mensen die ooit de beloofde ¤80 hebben ontvangen van ze?

• stifler70
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:41
Freshnub schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Zou geen zaken doen met cashback totaal. Ik wacht al sinds mei op mijn Tmobile geld en als ik de reviews mag geloven, zal ik het nooit ontvangen. CashbackXL heb ik wel altijd netjes mogen ontvangen. Wat mij betreft gaat cashbacktotaal op de blacklist. Zijn er mensen die ooit de beloofde ¤80 hebben ontvangen van ze?
Zit ook al vanaf mei te wachten, vrees dat het niks gaat worden.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:14
Ik heb net kabels getrokken voor de tv.
maar is het een gewone ethernet of moet het twisted zijn voor de stb kastjes?
sgouman schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:47:
Ik heb net kabels getrokken voor de tv.
maar is het een gewone ethernet of moet het twisted zijn voor de stb kastjes?
Standaard UTP. Vanaf CAT5e is prima. Met CAT6 ben je nog wat verder voorbereid voor de toekomst.

• sgouman
Barre73 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Standaard UTP. Vanaf CAT5e is prima. Met CAT6 ben je nog wat verder voorbereid voor de toekomst.
Ik heb cat5e omdat ik cat6 helaas niet door de lijdingen ga krijgen.
sgouman schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:11:
[...]

Ik heb cat5e omdat ik cat6 helaas niet door de lijdingen ga krijgen.
Dat gaat prima werken dan.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:41

pinda powerrr

Slow down...

TV Anywhere nu ook op de laptop/pc te bekijken:

Goed nieuws, we hebben TV Anywhere uitgebreid en verbeterd! Je kijkt nu namelijk ook heel eenvoudig je favoriete TV programma’s op je laptop en PC via www.tv-anywhere.nl

Inloggen gaat eenvoudig met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je vindt deze inloggegevens in My T-Mobile Thuis.

Met onze gratis TV Anywhere App kijk je thuis en onderweg TV op wel drie apparaten tegelijk. Je kijkt zelfs tot zeven dagen terug wanneer het jou uitkomt. Op meer dan 28 zenders. Gewoon op je Chromecast, tablet, smartphone, laptop, PC of Apple TV 4 in de hele EU.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:30
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:08:

Goed nieuws, we hebben TV Anywhere uitgebreid en verbeterd! Je kijkt nu namelijk ook heel eenvoudig je favoriete TV programma’s op je laptop en PC via www.tv-anywhere.nl

Inloggen gaat eenvoudig met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je vindt deze inloggegevens in My T-Mobile Thuis.

Met onze gratis TV Anywhere App kijk je thuis en onderweg TV op wel drie apparaten tegelijk. Je kijkt zelfs tot zeven dagen terug wanneer het jou uitkomt. Op meer dan 28 zenders. Gewoon op je Chromecast, tablet, smartphone, laptop, PC of Apple TV 4 in de hele EU.
Mooi verjaardagscadeau heb je gekregen van T-mobile :9

Gefeliciteerd!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• rens-br
  • Laatst online: 21:53

Heeft een tijdje geduurd, maar dat is wel mooi nieuws! Heb je het al getest?

offtopic:
Gefeliciteerd!

rens-br wijzigde deze reactie 11-10-2018 13:17 (4%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Heeft een tijdje geduurd, maar dat is wel mooi nieuws! Heb je het al getest?

offtopic:
Gefeliciteerd!
Thanks!

En ja, net aangezet, werkt (zo op het eerste gezicht) prima!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:35

Quad

Selectief doof

Even vlug getest, het werkt, en je kan ook casten.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• incomer
  • Laatst online: 22:32
peppi_078 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:37:
[...]

Om je probleem met de tv op te lossen via een Edgerouter moet je deze stappen nog ondernemen:

https://gathering.tweaker...message/52319693#52319693
Thanks was dit inderdaad vergeten.

Wel grappig, het bericht waar je naar linkt heb ik gepost haha

• peppi_078
incomer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

Thanks was dit inderdaad vergeten.

Wel grappig, het bericht waar je naar linkt heb ik gepost haha
Inderdaad grappig, enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat het bij iedere reboot meteen geladen wordt. Heb de ene keer dat het na een reboot werkt en de volgende reboot moet ik die echo stappen weer doen voor ik weer beeld heb op mijn tv.

• Vincent1983
Iemand aanwezig hier met verstand van VLANs op een Netgear switch en dan met name Intervlan routing?

• sgouman
Weet iemand of de amino kastjes compatibel zijn met de smart remote van de samaung tv's?

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik probeer er achter te komen wat voor SFP er wordt geleverd. Kan iemand mij informatie geven? De bedoeling is dat deze uiteindelijk in een Mikrotik komt.

Welke specificaties heeft de SFP? (Singlemode? Golflengte?)

Ik heb momenteel 2 fibers die binnen komen (1 x TV en 1 x Internet) ..
Deze zitten op een kastje met grondplaat van de provider met daarop een module die alles naar Ethernet omzet. Dit zal komen te vervallen vermoed ik? Klopt dat?

(zie hier een plaatje hoe het ookbij mij zit :

Ik denk dat het bovenste (donkergrijze gedeelte) van het kastje wordt verwijderd en de glasvezel direct op de binnenkomende glasvezel wordt aangesloten, en dan naar de router gaat?

Is er iemand die dat kan ophelderen? Dank je wel.

Ik heb zojuist mijn BMI berekend; ik ben waarschijnlijk te klein.

• sgouman
om3ega schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:07:
Beste Tweakers,

Ik probeer er achter te komen wat voor SFP er wordt geleverd. Kan iemand mij informatie geven? De bedoeling is dat deze uiteindelijk in een Mikrotik komt.

Welke specificaties heeft de SFP? (Singlemode? Golflengte?)

Ik heb momenteel 2 fibers die binnen komen (1 x TV en 1 x Internet) ..
Deze zitten op een kastje met grondplaat van de provider met daarop een module die alles naar Ethernet omzet. Dit zal komen te vervallen vermoed ik? Klopt dat?

(zie hier een plaatje hoe het ookbij mij zit :

[Afbeelding]

Ik denk dat het bovenste (donkergrijze gedeelte) van het kastje wordt verwijderd en de glasvezel direct op de binnenkomende glasvezel wordt aangesloten, en dan naar de router gaat?

Is er iemand die dat kan ophelderen? Dank je wel.
Zoals het bij tmobile volgens mij gaat is dat de glasvezelverbinding rechtstreeks in het huawei modem gaat.

Of als je zelf een router hebt hebben ze een glasvezel naar ethernet converter en die kan je dan in je router doen.
sgouman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:09:
[...]

Zoals het bij tmobile volgens mij gaat is dat de glasvezelverbinding rechtstreeks in het huawei modem gaat.

Of als je zelf een router hebt hebben ze een glasvezel naar ethernet converter en die kan je dan in je router doen.
Zie de openingspost met informatie over apparatuur en dergelijke.
Sinds 1 september gebruikt T-Mobile ook een media converter (van glas naar UTP) die met een glaskabeltje vanaf de FTU wordt aangesloten. En vervolgens met een UTP kabeltje naar de Huawei router.

@om3ega : je hebt twee vezels maar niet eentje voor TV en eentje voor internet. Bij jou wordt maar 1 vezel gebruikt voor alles.
Er verandert dus niet veel aan je setup maar het verschil is dat je huidige mediaconverter de donkergrijze kap is en de nieuwe mediaconverter een apart apparaatje.

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:21:
[...]

Zie de openingspost met informatie over apparatuur en dergelijke.
Sinds 1 september gebruikt T-Mobile ook een media converter (van glas naar UTP) die met een glaskabeltje vanaf de FTU wordt aangesloten. En vervolgens met een UTP kabeltje naar de Huawei router.

@om3ega : je hebt twee vezels maar niet eentje voor TV en eentje voor internet. Bij jou wordt maar 1 vezel gebruikt voor alles.
Er verandert dus niet veel aan je setup maar het verschil is dat je huidige mediaconverter de donkergrijze kap is en de nieuwe mediaconverter een apart apparaatje.
Hoi , bedankt voor jullie antwoorden, maar het is nog niet helemaal de info die ik zocht.
De Media converter is leuk, maar een extra (overbodig) kastje als de SFP direct in mijn modem kan.
In principe is de situatie die ik nu heb ook al een glasvezel naar media converter. Een actief component (wat ook stroom verbruikt) dat ik graag er tussen uit wil.

Maar welke SFP er in de media converter gaat weet ik niet, en dat wil ik graag weten.

Dit staat niet in de startpost zover ik kan zien, maar misschien kijk ik er overheen.

Overigens, ik weet dat TV en Internet over 1 vezel gaat ,maar ik heb er 2 , dat is uit de tijd van Lijbrandt waar in het begin TV en internet inderdaad over een aparte vezel werden verstuurd.

Ik heb zojuist mijn BMI berekend; ik ben waarschijnlijk te klein.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
om3ega schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:07:
Beste Tweakers,

Bij mijn paar maanden terug opgeleverde verbinding kreeg ik een Draytek-branded BiDi(WDM) Single Mode TX 1310nm/RX 1490nm 20KM SFP (SC aansluiting). Deze is vrij snel daarna mijn TP-Link switch in gegaan, dus die zal het ook in een Mikrotik wel doen. Het is opgeleverd met een SC-SC glas-koppelblokje op de basisplaat en de fiber met een SC-SC kabel aan de SFP.

Intel Core i7-6700K | Asus Z170I Pro Gaming | GeForce GTX 1070 | 16GB 3200 Mhz | Corsair RM750x | Cooltek W1 ITX | Mac OS X 10.14

• firecaps30
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-10 08:35

Heb het ook getest, werkt goed op mijn NUC die op de TV is aangesloten.

Zelfs betere beeldkwaliteit dan met de mediabox waar ik al een tijdje problemen mee heb, zie: https://community.t-mobil...s-576p-304635/index2.html

• Dennis
Heeft een eventuele SC-glas naar UTP converter stroom nodig? Ik vermoed van wel hè?

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:08
Ja

• R91
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
peppi_078 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

Inderdaad grappig, enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat het bij iedere reboot meteen geladen wordt. Heb de ene keer dat het na een reboot werkt en de volgende reboot moet ik die echo stappen weer doen voor ik weer beeld heb op mijn tv.
Dat is de reden waarom ik die X-SFP als switch geconfigureerd heb. Die lite heeft naar mijn weten geen switch hardware chip. 8)7

• peppi_078
R91 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Dat is de reden waarom ik die X-SFP als switch geconfigureerd heb. Die lite heeft naar mijn weten geen switch hardware chip. 8)7
Dat hoeft ook helemaal niet perse om tv te kunnen kijken. Ik bedoel dat ik die echo regels uit die post bij de ene restart wel weer een schop moet geven via de console en de andere keer weer niet.

• sgouman
Weet iemand of de amino kastjes compatibel zijn met de smart remote van de samsung tv's?

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:28
Goedenavond,

Zijn er meer mensen die verbindingsproblemen hebben met zakelijke ziggo ip's? Ik merkte gisteren op dat ik de exchange server van kantoor niet kon bereiken. En vandaag vanaf kantoor kon ik niet me RDS server thuis bereiken. Dus tablet erbij gepakt, hotspot aangezet(Tele2 4G), en kon zonder problemen inloggen, en ook zonder problemen de exchange server bereiken vanaf 4G.

Wat ik zover weet.
Ziggo Thuis -> T-Mobile Glasvezel Goed
4G Tele2 -> T-Mobile Glasvezel Goed
Tele2 -> T-Mobile Glasvezel Goed(Enkel tracert geprobeerd)
Ziggo Zakelijk IP(enkel eentje getest) -> T-mobile Glasvezel tracert quit bij de 4de router met Destination net unavailable.
OVH(Gravelines) -> T-Mobile Glasvezel Goed

T-Mobile Glasvezel -> Ziggo zakelijk ip(enkel ip geprobeerd) Connection timeout(me router laat geen tracert toe, enkel ping).

Iemand een idee wat ik kan doen toevallig?

Alvast bedankt,
Nick

Edit:

Ziggo Thuis -> Kantoor Goed
4G Tele2 -> Kantoor Goed

KingHorse wijzigde deze reactie 12-10-2018 21:53 (4%)

• Brokencore
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Brokencore

Was BHZ-Robert

Hier vergelijkbare problemen met T-Mobile Glasvezel -> Ziggo consument als omgekeerd. Probleem is bij mij 2 of 3 weken geleden ontstaan (offsite backup tussen NAS mislukte). Na uitgebreid support van fabrikant blijkt het aan de internetverbinding te liggen.

Tja...

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:22
krijg op korte termijn ook glasvezel van t-mobile, maar kan nergens vinden of en in hoeverre de DHCP van de Huawei modem is aan te passen. Heb op mijn tijdelijke adres nu een xperia box waar ik alleen maar in 192.168.2.* range kon uitdelen en een aantal services hebben dus nu een IP in die range (via dhcp). Ik heb weinig trek om dit in alle configs e.d. aan te passen en hoop dat ik de huidige reserveringen en range kan overnemen op de Huawei, maar dan kan ik dus nergens vinden. Iemand hier een screenshot van de opties die in het DHCP schermen van de Huawei beschikbaar zijn bij glas van t-mobile?

op t-mobile forum screenshot gezien van dhcp instellingen. range staat hard op 192.168.1.*
.... jammer...

ny-hardcore wijzigde deze reactie 12-10-2018 22:51 (8%)

cd /pub && more beer

• Vincent1983
om3ega schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:58:
[...]

Hoi , bedankt voor jullie antwoorden, maar het is nog niet helemaal de info die ik zocht.
De Media converter is leuk, maar een extra (overbodig) kastje als de SFP direct in mijn modem kan.
In principe is de situatie die ik nu heb ook al een glasvezel naar media converter. Een actief component (wat ook stroom verbruikt) dat ik graag er tussen uit wil.

Maar welke SFP er in de media converter gaat weet ik niet, en dat wil ik graag weten.

Dit staat niet in de startpost zover ik kan zien, maar misschien kijk ik er overheen.

Overigens, ik weet dat TV en Internet over 1 vezel gaat ,maar ik heb er 2 , dat is uit de tijd van Lijbrandt waar in het begin TV en internet inderdaad over een aparte vezel werden verstuurd.
Ik heb 3 weken geleden tmobile thuis opgeleverd gekregen daarbij zat de media converter zonder SFP een ging direct een glasvezel sprietje in.

• Dennis
Vincent1983 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:00:
Ik heb 3 weken geleden tmobile thuis opgeleverd gekregen daarbij zat de media converter zonder SFP een ging direct een glasvezel sprietje in.
Dat begrijp ik net ook en dat is wel vervelend. Kunnen mensen met een Draytek modem eens kijken wat voor SFP type er bij is geleverd? Deze moet ik namelijk voorafgaand bestellen zodat het op de dag dat de monteur komt al klaar is :). Er zijn zoveel keuzes, voor een glasvezelleek is het niet te snappen :/.

• sgouman
Dennis schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 01:04:
[...]

Dat begrijp ik net ook en dat is wel vervelend. Kunnen mensen met een Draytek modem eens kijken wat voor SFP type er bij is geleverd? Deze moet ik namelijk voorafgaand bestellen zodat het op de dag dat de monteur komt al klaar is :). Er zijn zoveel keuzes, voor een glasvezelleek is het niet te snappen :/.
Waarom laat je het niet doen zoals tmobile hey normaal doet.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:51
Dennis schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 01:04:
[...]

Je moet een bi directionele gigabit SFP hebben en dan de BX-U variant 1310tx / 1490-1550rx. Dus bijvoorbeeld deze is prima https://www.fs.com/products/39135.html

De 10km variant is ruim voldoende, al zal de 20km variant ook werken.

• Dennis
sgouman schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:20:
Waarom laat je het niet doen zoals tmobile hey normaal doet.
Omdat ik in de meterkast niet nog een extra kastje wil dat stroom verbruikt. @ik222 ontzettend bedankt, dit is helemaal top zo!
Dennis schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Omdat ik in de meterkast niet nog een extra kastje wil dat stroom verbruikt. @ik222 ontzettend bedankt, dit is helemaal top zo!
Maar het omzetten van glas naar ethernet gebeurt toch ergens. Als je het in je router doet met een SFP module gebruikt je router die extra stroom.
Dus ik zie het voordeel nog steeds niet...

• Supremecy
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 19:08
Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Maar het omzetten van glas naar ethernet gebeurt toch ergens. Als je het in je router doet met een SFP module gebruikt je router die extra stroom.
Denk dat je het voordeel moet zoeken in het aantal stopcontacten.
De router zal misschien wat meer stroom gebruiken maar ik vermoed dat dit toch minder is dan wat een aparte omzetter gebruikt.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Het voordeel is één beter belaste voeding dan twee lichter belaste (en dus met een slechter rendement) voedingen, eentje voor de router, eentje voor de mediaconverter.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sgouman
Weet iemand of de amino kastjes compatibel zijn met de smart remote van de samsung tv's?

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
pingpongblokje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:36:
De problemen met de bereikbaarheid van www.home-assistant.io via T-Mobile thuis waar ik, @Lars Kremers en een aantal anderen last van hadden zijn inmiddels opgelost! Wat het probleem was is nog niet teruggekoppeld door T-Mobile.
Ik heb hetzelfde maar dan met de inlog portaal van mijn werk voor thuis werken. Super irritant.
Inmiddels heb ik in het bewuste topic op het T-Mobile forum, wat jij heb gestart, mijn vraag ook gesteld. Ik hoop dat ze het snel oplossen.

• pingpongblokje
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:42
Xabre schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:57:
[...]

Ik heb hetzelfde maar dan met de inlog portaal van mijn werk voor thuis werken. Super irritant.
Inmiddels heb ik in het bewuste topic op het T-Mobile forum, wat jij heb gestart, mijn vraag ook gesteld. Ik hoop dat ze het snel oplossen.
Niet gestart, wel tegen aan getrapt ;). Ik zou je aanraden om toch te bellen naar ze, het forum gaat niet altijd even snel...

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:28
Xabre schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:57:
[...]

Ik heb mijn probleem met kantoor wat ook sinds 4 dagen speelt toegevoegd. Toevallig ook Ziggo Zakelijk?

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
KingHorse schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:54:
[...]

Ik heb mijn probleem met kantoor wat ook sinds 4 dagen speelt toegevoegd. Toevallig ook Ziggo Zakelijk?
Klopt bij ons op kantoor ook Ziggo zakelijk, goed opgemerkt.

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:52

burgt

Starbass

Appart hier geen klagers... heb al sinds vanmiddag geen internet en tv, blijkbaar half nl nog wel internet maar geen tv. Echt bagger. Lijkt ook niet dat ze het snel gefixed krijgen. Laatste bericht van hun eigen forum is dat ze deze nacht hard werken om het opgelost te krijgen....

Moest thuis nog wat werk voorbereiden, maar dat gaat hem niet worden. Te veel data om via de thetering te verstoken.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

burgt schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:24:
Appart hier geen klagers... heb al sinds vanmiddag geen internet en tv, blijkbaar half nl nog wel internet maar geen tv. Echt bagger. Lijkt ook niet dat ze het snel gefixed krijgen. Laatste bericht van hun eigen forum is dat ze deze nacht hard werken om het opgelost te krijgen....

Moest thuis nog wat werk voorbereiden, maar dat gaat hem niet worden. Te veel data om via de thetering te verstoken.
Afgelopen avond ging hier de tv in de woonkamer gek doen, tv slaapkamer werkt prima, terwijl ze allebei op dezelfde switch zitten.
De Amino in de huiskamer is de versie met hdd. Alles start op, maar geen tv beeld, wel de gids, ook uitzending gemist. Dus er werkt wel iets, maar niet genoeg.

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:02
Bij ons rond half 21:30 alleen nog de npo zenders nog werkend.
De overige zenders stonden op zwart.
Internet werkte wel gewoon
De tv app anyware werkte ook gewoon.
Rond 22:30 werkte alles weer na alles opnieuw opgestart te hebben.

• burgt
  • Registratie: maart 2008

burgt

Starbass

Hier werkt nog steeds niets. Alles weer van de stroom gehaald, maar WAN lampje op de Drytec gaat ook niet aan.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vanochtend na een reset heb ik weer beeld op beide tv's.
Apart dit.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:12
Televisiediensten T-Mobile getroffen door storing https://nu.nl/internet/55...le-getroffen-storing.html (via @NUnl)

who put a "stop payment" on my reality check

• rensvanaarden
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:29
Zijn er meer mensen die ineens inplaats van 750mbps maar 200 mbps krijgen? Dit is nu volgensmij al een week zo. dacht dat het aan mijn access point lag maar ligt aan de verbinding

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
Kijkt hier iemand TV via de apple TV? Hoe is het beeld op een 55 inch daarvan?

Ik vraag dit omdat CAI aansluiting aan de andere kant van de muur is. Niet aan gedacht bij het verplaatsen van de TV en de vloer is al dicht. |:(

• _Grmbl
  • Laatst online: 16:31
@rensvanaarden bij komt de montuer voor de 4de keer om de derde modem te monteren. Omdat mijn snelheid zelden 750 Mbps is. (direct met cat5e utp kabel op modem). De laatste weken niet zo vaak getest, maar ik zie inderdaad dat de snelheid weer gedropt is: http://www.speedtest.net/...5b6854456d7cbcee288642a67

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:46
_Grmbl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:25:
@rensvanaarden bij komt de montuer voor de 4de keer om de derde modem te monteren. Omdat mijn snelheid zelden 750 Mbps is. (direct met cat5e utp kabel op modem). De laatste weken niet zo vaak getest, maar ik zie inderdaad dat de snelheid weer gedropt is: http://www.speedtest.net/...5b6854456d7cbcee288642a67
Zeker weten dat je daarvoor geen cat6 kabel moet gebruiken? :P
Die discussie heb ik al met 3 verschillende KS-medewerkers gehad |:(

• _Grmbl
  • Laatst online: 16:31
@Melkunie , inderdaad een paar discussies gehad. Eerste was dat je met Wifi nooit 750Mbps ging halen volgens KS-medewerker, zeker niet Draytek modem ;) Was toch moelijk om uit te leggen dat er mensen zijn die een bekabeld netwerk gebruiken, kwamen ze niet vaak meer tegen. Zelfs over de port snelheid van de laptop, laptop moest van recente datum zijn, anders kan je niks met 1Gb port op laptop! iperf gaf op Linux /Windows netjes 945Mbps aan in client als server mode.
Daarnaast over het feit dat https://t-mobile.speedtestcustom.com/ mindere resultaten liet zien dan Ookla, volgens KS-medewerkers en Guidion moet je Ookla gebruiken voor het beste resultaat! Gebruik je die dan hebben ze weer een andere argument, de laatste KS-medewerker gaf aan dat je via browser nooit deze snelheid kan meten, maar als de Guidon monteur een test uit voert dan is het wel goed volgens KS-medewerker |:(

• rensvanaarden
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:29
_Grmbl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49:
@Melkunie , inderdaad een paar discussies gehad. Eerste was dat je met Wifi nooit 750Mbps ging halen volgens KS-medewerker, zeker niet Draytek modem ;) Was toch moelijk om uit te leggen dat er mensen zijn die een bekabeld netwerk gebruiken, kwamen ze niet vaak meer tegen. Zelfs over de port snelheid van de laptop, laptop moest van recente datum zijn, anders kan je niks met 1Gb port op laptop! iperf gaf op Linux /Windows netjes 945Mbps aan in client als server mode.
Daarnaast over het feit dat https://t-mobile.speedtestcustom.com/ mindere resultaten liet zien dan Ookla, volgens KS-medewerkers en Guidion moet je Ookla gebruiken voor het beste resultaat! Gebruik je die dan hebben ze weer een andere argument, de laatste KS-medewerker gaf aan dat je via browser nooit deze snelheid kan meten, maar als de Guidon monteur een test uit voert dan is het wel goed volgens KS-medewerker |:(
Ik heb gisterenavond dus mijn modem gereset en het probleem is opgelost. Echter heb ik laatste tijd ook last van jitter op de lijn. Of ligt dit aan speedtest?
https://image.ibb.co/gTaEML/Schermafbeelding-2018-10-16-om-16-28-15.png

• apis29
  • Niet online
kevinl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:53:
Kijkt hier iemand TV via de apple TV? Hoe is het beeld op een 55 inch daarvan?

Ik vraag dit omdat CAI aansluiting aan de andere kant van de muur is. Niet aan gedacht bij het verplaatsen van de TV en de vloer is al dicht. |:(
Daar komt het tv signaal dan ook niet uit bij T-Mobile ...
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True