Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:28
rens-br schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:39:
[...]

Wat betreft het pakket; Zit er ook een converter bij voor het glasvezeltje? Of is dat weer zo'dingetje dat de monteur zelf mee neemt?~~~

Nee, die zit in de doos erbij.

[...]

Beide situaties gaan prima werken met T-Mobile. :) Waarom kon situatie 2? niet bij je oude provider?
Het was Tweak, die vereist extra zaken zoals static routes en speciaal geknoei met VLAN's. Net even te geavanceerd voor de Asus. :p
Ah ja, Tweak :). Die werken (netals KPN tegenwoordig) met settopboxen in je gewone LAN, waarbij sommige diensten en de multicast streams nog wel via een apart VLAN over WAN moeten.

Dus IGMP proxy en static routes :)

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:34
Zorian schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:35:
Ik ga per 1 oktober over op T-Mobile Thuis, alleen nog geen bericht gehad dat er een pakket onderweg is. :p
Ben benieuwd. Hij moet dan uiterlijk vandaag of morgen verstuurd worden wil ie nog op tijd komen. Al maakt het me weinig uit als ie later pas komt.

Het modem ga ik toch niet gebruiken dus die zal ik niet missen. De decoders kan ik ook nog wel even zonder, heb nog een prima tijdelijke oplossing tot eind november.
Ik krijg net bericht dat alles morgen afgeleverd wordt.
Mijn installatie datum is 8 oktober.
Ruim op tijd dus.
Ik ben benieuwd. 😁

• Zorian
goldvinger schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:57:
[...]

Ik krijg net bericht dat alles morgen afgeleverd wordt.
Mijn installatie datum is 8 oktober.
Ruim op tijd dus.
Ik ben benieuwd. 😁
Ik heb maar even gebeld voor de zekerheid, was dus nog niet verstuurd en ze waren ook niet van plan dit te doen. :+ Maar even gevraagd of ze dat toch wel willen doen, heb die decoders toch nodig. :p

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:34
Zorian schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:02:
[...]

Ik heb maar even gebeld voor de zekerheid, was dus nog niet verstuurd en ze waren ook niet van plan dit te doen. :+ Maar even gevraagd of ze dat toch wel willen doen, heb die decoders toch nodig. :p
Vreemd.
Wat was de reden dan dat Tmobile het nog niet wilt versturen?

• Viper«
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
wat is de dns server voor t-mobile, ik heb soms dat ik enorm lang moet wachten als ik naar een website ga, youtube, facebook etc.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-10 21:23
Viper« schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:11:
wat is de dns server voor t-mobile, ik heb soms dat ik enorm lang moet wachten als ik naar een website ga, youtube, facebook etc.
Probeer https://1.1.1.1/

• Viper«
  • Niet online
als ik bij online status physical conneciton kijk zie ik

code:
1
LAN Status  Primary DNS:     37.143.84.228  Secondary DNS:   37.143.84.229

• Vinzz
Viper« schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:14:
[...]

als ik bij online status physical conneciton kijk zie ik

code:
1
LAN Status  Primary DNS:     37.143.84.228  Secondary DNS:   37.143.84.229

Welk modem heb je? Probeer de DNS server daar eens te veranderen, onder LAN (Draytek)

• Viper«
  • Niet online
Vinzz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:17:
[...]

Welk modem heb je? Probeer de DNS server daar eens te veranderen, onder LAN (Draytek)
Vigor 2132F
bij LAN general setup staat onder detail page lan 1 primairy 192.168.1.1 en secondary is leeg.

• Vinzz
Viper« schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:21:
[...]

Vigor 2132F
bij LAN general setup staat onder detail page lan 1 primairy 192.168.1.1 en secondary is leeg.
Vul daar bij beide eens 1.1.1.1 in en dan 1 pagina terug vinkje aan bij "Force router to use "DNS server IP address" settings specified in LAN1"

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:17

JB

CÚdric roelt!

Viper« schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:11:
Dit lijkt hier ook al een aantal dagen aan de gang. Beetje kansloos aan het worden...

Mijn boefje is liev!

• Viper«
  • Niet online
JB schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:19:
[...]

Dit lijkt hier ook al een aantal dagen aan de gang. Beetje kansloos aan het worden...
was vroeger idd niet, denk dus dat het aan de kant van tmobile ligt. mogelijk dns issues ?

• JB

JB

CÚdric roelt!

Viper« schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:22:
[...]

was vroeger idd niet, denk dus dat het aan de kant van tmobile ligt. mogelijk dns issues ?
Ja daar lijkt het op. Dacht eerst dat mijn wifi een kick nodig had maar sinds ik al een aantal jaren Ubiquiti heb eigenlijk nooit meer problemen. Heb nu als 2e DNS 1.1.1.1 opgevoerd maar ben nooit zo van die publieke DNS shizzle ook al zeggen ze dat ze niks bijhouden en data niet verkocht wordt bla bla...

Mijn boefje is liev!

• Zorian
goldvinger schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:10:
[...]

Vreemd.
Wat was de reden dan dat Tmobile het nog niet wilt versturen?
Ik vermoed een misverstand. Had eerder bij de klantenservice aangegeven dat ik eigen apparatuur ging gebruiken. Diegene dacht waarschijnlijk dat ik dan ook eigen spul voor de tv had en dus geen apparatuur vanuit de provider meer nodig zou moeten hebben.

• Vinzz
JB schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:23:
[...]

Ja daar lijkt het op. Dacht eerst dat mijn wifi een kick nodig had maar sinds ik al een aantal jaren Ubiquiti heb eigenlijk nooit meer problemen. Heb nu als 2e DNS 1.1.1.1 opgevoerd maar ben nooit zo van die publieke DNS shizzle ook al zeggen ze dat ze niks bijhouden en data niet verkocht wordt bla bla...
Die 2e gaat ie dan niet gebruiken. Alleen als de 1e het helemaal niet doet. Dus om te kijken of dit helpt zul je nu geen resultaat merken.

• JB

JB

CÚdric roelt!

Vinzz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:21:
[...]

Die 2e gaat ie dan niet gebruiken. Alleen als de 1e het helemaal niet doet. Dus om te kijken of dit helpt zul je nu geen resultaat merken.
Sinds de aanpassing, gaat het weer als de brandweer. Wel apart dan?

Mijn boefje is liev!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:40
Zorian schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:34:
Ik vermoed een misverstand. Had eerder bij de klantenservice aangegeven dat ik eigen apparatuur ging gebruiken. Diegene dacht waarschijnlijk dat ik dan ook eigen spul voor de tv had en dus geen apparatuur vanuit de provider meer nodig zou moeten hebben.
Ik zou de klantenservice dan wel even terugbellen en vragen welke 'eigen' apparatuur je dan kan gebruiken voor IPTV. Voor zover ik weet kan dat namelijk helemaal niet :P

• Vinzz
JB schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:35:
[...]

Sinds de aanpassing, gaat het weer als de brandweer. Wel apart dan?
Inderdaad, maar wel mooi dat het weer snel is.

• Zorian
rens-br schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:02:
[...]

Ik zou de klantenservice dan wel even terugbellen en vragen welke 'eigen' apparatuur je dan kan gebruiken voor IPTV. Voor zover ik weet kan dat namelijk helemaal niet :P
Klopt, het vermoeden bestond dan ook dat diegene niet goed heeft gekeken en alleen het modem heeft gezien. :+
Ach, zie die decoders vanzelf wel binnen komen. :p
Ze gaan ook kijken of de lijn dit weekend al actief kan worden, heb ik er mooi even de tijd voor om er mee te gaan prutsen. ;)

• CharlesElPerro
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-10 11:50
Mijn ervaringen met T-Mobile Thuis zijn heel slecht. Mijn advies, begin er niet aan. De T-Mobile mobiel is goed maar T-Mobile Thuis is een ramp.
Ik was een klant bij Wisper en daar was glasvezel perfect. Wisper werd overgenomen door Vodafone en het heeft een tijd geduurd voor er bij Vodafone voldoende kennis aanwezig was. Gelukkig waren er mensen overgegaan van Wisper.
Bij Wisper en Vodafone was de snelheid 500/500. Bij Vodafone is dit niet gehaald.
Vodafone leverde een Draytek 2132FVn met uitsluiten 2,4 GHz voor Wifi en in een druk gebied is dit onvoldoende. Vodafone gaf aan de Wifi niet te gebruiken maar een Wireless Access Poit toe te voegen. Uiteraard geen extenders want dan halveert de snelheid. Dit gedaan ik nam een Engenius maar ook TP-Link is een geod merk, met 2,4 en 5GHz. en dat ging goed.
Toen nam T-Mobile thuis Vodafone thuis over het modem werd niet veranderd. De snelheid 500/500 is hier ook nooit meer gehaald. Nooit mogelijk een techneut aan de telefoon te krijgen altijd het bekende onzin verhaal een harde factory reset te doen en dan ben je al je instellingen (poorten e.d. kwijt).
Maar dat interesseerde men niet.
Van vaste telefonie heeft men ook geen kennis. Een beller krijg na 20 seconden de boodschap "het nummer is nu niet bereikbaar probeer het later nog eens". Bij alle andere prividers is dit in te stellen op 30 seconden dus iets meer tijd. Maar vanaf T-Mobile kon dat niet.
Inmiddels ben ik over op XS4All. Alles mogelijk ook alle instellingen in het modem. En ook de 30sec voor telefonie. Daarnaast wordt de snelheid gehaald en krijg je aan de telefoon mensen met kennis van zaken.
Men leverteen Frtiz!Box met 2,4 en 5 GHz. Ook geschikt om 6 DECT telefoons aan te sluiten.
Ik ben dus helemaal blij. Zelfs de administratieve afhandeling van T-Mobile was een drama. De laatse rekening was een creditnota ik heb 49 dagen moeten wachten op terugbetaling en ook hier niemand van de administratie te bereiken. De communicatie verloop altijd via een 'BOT' Lotte genaamd. Zelfs de kleuterklas is haar onbekend.
Bezint eer je begint aan T-Mobile Thuis.
Ik ken toch echt meerdere mensen die tevreden zijn met T-mobile Thuis. Zowel over de televisie (beter dan bij KPN en dus ook beter dan bij XS4ALL) en ook de 750 Mbit/s wordt hier door die mensen gewoon gehaald.

(Met "hier" heb ik het dan overigens over Almere). Misschien dat je minder geluk hebt als je nog in een WBA gebied zit, maar in ODF-gebied is het prima.

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Gebruikt hier iemand de Apple tv met de tv anywhere app?
Werkt dat goed en kan je dan ook alles terugkijken tot 7 dagen?

DaveD

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:18

pinda powerrr

Slow down...

eymey schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:22:
Ik ken toch echt meerdere mensen die tevreden zijn met T-mobile Thuis. Zowel over de televisie (beter dan bij KPN en dus ook beter dan bij XS4ALL) en ook de 750 Mbit/s wordt hier door die mensen gewoon gehaald.

(Met "hier" heb ik het dan overigens over Almere). Misschien dat je minder geluk hebt als je nog in een WBA gebied zit, maar in ODF-gebied is het prima.
Ik zit in een WBA gebied en ben erg tevreden, haal de 500/500 ook eigenlijk moeiteloos. Niet dat ik het elke dag test....
Maar zojuist nog gemerkt wat een enorme "rust" het geeft. Download bezig op de NAS, F1 stream op de laptop, Netflix op de tv, dochters op YouTube. Niks hapert, bandbreedte genoeg.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:45:
[...]

Ik zit in een WBA gebied en ben erg tevreden, haal de 500/500 ook eigenlijk moeiteloos. Niet dat ik het elke dag test....
Maar zojuist nog gemerkt wat een enorme "rust" het geeft. Download bezig op de NAS, F1 stream op de laptop, Netflix op de tv, dochters op YouTube. Niks hapert, bandbreedte genoeg.
Als dat met 500/500 al niet zo lukken :+
Het is vooral fijn om te weten dat je altijd 'over' hebt. Ik heb 200/200 en heb hier eigenlijk meer dan voldoende aan voor 99% van wat ik er mee doe. Meer is altijd leuker, maar ik ben nieuwsgierig waar mensen het nu Úcht voor nodig hebben bij thuisgebruik?

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:45

knakworst

Get Dilberted!

gastje01 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:12:
[...]

Het is vooral fijn om te weten dat je altijd 'over' hebt. Ik heb 200/200 en heb hier eigenlijk meer dan voldoende aan voor 99% van wat ik er mee doe. Meer is altijd leuker, maar ik ben nieuwsgierig waar mensen het nu Úcht voor nodig hebben bij thuisgebruik?
Voor mij geldt hetzelfde, sterker maak van de 99 maar 100%. 500/500 is echt "omdat het kan". Ik vind het prijsverschil te groot.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

gastje01 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:12:
[...]

Het was ˇf 100/100, ˇf 500/500. Meer keuze had ik een paar jaar geleden niet.
100/100 was te weinig, want daarop liep de lijn wel dicht, als we hier thuis met zijn allen los gingen O-)

Kan nu wel gaan downgraden, sinds kort ook bij 200/200 beschikbaar, maar dat scheelt dan weer heel weinig qua prijs :/

• Viper«
  • Niet online
Ik wacht overigens al 3 maanden op mijn 75 euro aansluitkosten credit. Maandag maar weer eens bellen, zucht

• dooiedodo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-10 20:11
Ik zit al jaren op zelfde glas verbinding ( eerst dus vadofone nu tmobile)en zelfde modem draytek. Sinds deze week ineens 3x totale snelheid verlies of zelfs geen internet. Reboot modem lost het dan wel op.
Iemand zelfde ervaring? ( Regio Amsterdam)? Ben erg nieuwsgierig of er ook oplossingen zijn gevonden natuurlijk
dooiedodo schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:17:
Ik zit al jaren op zelfde glas verbinding ( eerst dus vadofone nu tmobile)en zelfde modem draytek. Sinds deze week ineens 3x totale snelheid verlies of zelfs geen internet. Reboot modem lost het dan wel op.
Iemand zelfde ervaring? ( Regio Amsterdam)? Ben erg nieuwsgierig of er ook oplossingen zijn gevonden natuurlijk
Dit heeft iemand die ik ken in Almere (ODF) ook. En udd op te lossen met een reboot

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-10 21:38
eymey schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:19:
[...]

Dit heeft iemand die ik ken in Almere (ODF) ook. En udd op te lossen met een reboot
Dat is geen oplossing maar symptoom bestrijding.
Is het te fixen of moet er dan een nieuwe Draytek komen? (Of evt Huawei nu dan).
Dat is dus de vraag die ik ook had. Lijkt bijna op een Draytek die niet lekker meer deed (bug in software).

Nou had mijn kennis wel net een upgrade van 200 naar 750 geregeld via combivoordeel. Volgends haar kakte het in maar rond de 50, rond die tijd.

Maar goed, ze kijkt het aan en gaat anders idd gewoon zeuren om nieuwe router

• Jesse1970
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 30-09 13:57
Hallo,

Ik had een vraagje over de Huawei HG659 namelijk: om hem aan te sluiten op je glasvezelmodem (via de converter van tmobile) neemt toch ook een internetport in beslag? of gaat dit via de wan port van de router en houd ik echt 2 internetpoorten over om zelf te gebruiken voor internet? (tv gebruik ik niet)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:04
De H659 heeft zowel een ethernet als een DSL WAN-poort naast 4 keer LAN en 2 keer FXS.

• Zorian
Vandaag moet mijn abonnement ingaan. :)
Heb nog geen pakketje binnen maar heb de eigen apparatuur al aangesloten en ingesteld.
Helaas alleen nog geen signaal op de fysieke lijn. ;(

• dooiedodo
eymey schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:41:
Dat is dus de vraag die ik ook had. Lijkt bijna op een Draytek die niet lekker meer deed (bug in software).

Nou had mijn kennis wel net een upgrade van 200 naar 750 geregeld via combivoordeel. Volgends haar kakte het in maar rond de 50, rond die tijd.

Maar goed, ze kijkt het aan en gaat anders idd gewoon zeuren om nieuwe router
kijk , dat is interessant.. ik ben weken geleden ook over gegaan op 750, omdat het goedkoper was dan wat ik had. Maar al die tijd dus geen echte issues, tot vorige week. Van het weekend nog eens alle kabels los gehad en opnieuw gedaan , maar heb niet het idee dat het helemaal goed is.
Gezien die firmwares van draytek onopgemerkt geupgrade worden, weet iemand toevallig wat nieuwe versie is en vanaf wanneer die zijn gedaan? Als nieuwe FW de LAN poorten niet goed op Gb link houdt, is dat nl ook goede verklaring.
Ga maar eens wat kabels klaar leggen om te zien als het weer gebeurt of het wel in glas verbinding zit die traag is, of de LAN kant.

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:24
Zo, ik heb net ook een overstap aangevraagd van Ziggo naar T-Mobile Thuis.

Heel raar dat 6 maanden Alles-in-1 en vervolgens alleen internet, goedkoper is dan vanaf het begin alleen internet, maar whatever.

Cashback via Cashback XL lijkt heel soepel te gaan en ook zeggen zij Ziggo voor me op, daar heb ik net een bevestiging van gekregen.

Hoe vast is het IP-adres eigenlijk? Ik begrijp dat het dynamisch is, maar dat was het bij Ziggo ook, maar die veranderde alleen bij een modem-reset. Is dat hier ook zo?

I see red pixels.

• Tuskermalt
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-10 17:25
RedPixel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:59:
Zo, ik heb net ook een overstap aangevraagd van Ziggo naar T-Mobile Thuis.

Heel raar dat 6 maanden Alles-in-1 en vervolgens alleen internet, goedkoper is dan vanaf het begin alleen internet, maar whatever.

Cashback via Cashback XL lijkt heel soepel te gaan en ook zeggen zij Ziggo voor me op, daar heb ik net een bevestiging van gekregen.

Hoe vast is het IP-adres eigenlijk? Ik begrijp dat het dynamisch is, maar dat was het bij Ziggo ook, maar die veranderde alleen bij een modem-reset. Is dat hier ook zo?
Ik heb tot nu toe maar 1 keer gehad dan mijn ip is veranderd (paar weken terug en heb toen gelijk een script gemaakt die mijn wan ip checked als deze veranderd krijg ik een bericht) als je je mac het zelfde houd veranderd het niet.
Zelfs na een verhuizing binnen de gemeente kreeg ik het zelfde ip.

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09:47
Zorian schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:06:
Vandaag moet mijn abonnement ingaan. :)
Heb nog geen pakketje binnen maar heb de eigen apparatuur al aangesloten en ingesteld.
Helaas alleen nog geen signaal op de fysieke lijn. ;(
Wanneer komt de monteur langs? Meestal wordt rond die tijd pas het signaal erop gezet.

• Zorian
KingHorse schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Wanneer komt de monteur langs? Meestal wordt rond die tijd pas het signaal erop gezet.
Niet, heb akkoord van Reggefiber en T-Mobile om alles zelf aan te sluiten.

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09:47
Zorian schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Niet, heb akkoord van Reggefiber en T-Mobile om alles zelf aan te sluiten.
Dat akkoord is wel netjes! Wou er zelf niet mee klooien :) Tja, dan kan je bellen denk ik(iets wat je al je hebt gedaan, verwacht ik)

• Zorian
KingHorse schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Dat akkoord is wel netjes! Wou er zelf niet mee klooien :) Tja, dan kan je bellen denk ik(iets wat je al je hebt gedaan, verwacht ik)
Nog niet thuis geweest sinds dat ik vanochtend vroeg even snel voor het werk heb geprutst. :+
Ga zo na het werk verder kijken en eventueel bellen ja.

//nog geen signaal. Bellen lukt niet, krijg te horen dat de wachttijd langer is dan een uur en wordt verzocht later terug te bellen. ;(

Zorian wijzigde deze reactie 01-10-2018 18:08 (14%)

• Barre73
Zorian schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

Nog niet thuis geweest sinds dat ik vanochtend vroeg even snel voor het werk heb geprutst. :+
Ga zo na het werk verder kijken en eventueel bellen ja.

//nog geen signaal. Bellen lukt niet, krijg te horen dat de wachttijd langer is dan een uur en wordt verzocht later terug te bellen. ;(
En de activatiepagina van T-Mobile al opgeroepen?

• Zorian
Barre73 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

En de activatiepagina van T-Mobile al opgeroepen?
iss.glasoperator.nl?
Die heb ik geprobeerd, maar doet het niet.
Mijn router krijgt ook geen IP, DNS of wat dan ook.
Tevens is het signal lampje van de TP-Link uit.

• Zorian
Wederom contact gehad met de klantenservice.
Het vermoeden bestaat dat de vezel binnenshuis defect is.
Reggefiber is inmiddels aangestuurd, nog even geduld dus. :)

• dooiedodo
RedPixel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:59:
da's behoorlijk 'vast' idd, als je niet te lang met dhcp renew wacht (modem langere tijd uit). en eigen ervaring is dat een factory reset nog wel eens nieuw public ip veroorzaakt.
dooiedodo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

kijk , dat is interessant.. ik ben weken geleden ook over gegaan op 750, omdat het goedkoper was dan wat ik had. Maar al die tijd dus geen echte issues, tot vorige week. Van het weekend nog eens alle kabels los gehad en opnieuw gedaan , maar heb niet het idee dat het helemaal goed is.
Gezien die firmwares van draytek onopgemerkt geupgrade worden, weet iemand toevallig wat nieuwe versie is en vanaf wanneer die zijn gedaan? Als nieuwe FW de LAN poorten niet goed op Gb link houdt, is dat nl ook goede verklaring.
Ga maar eens wat kabels klaar leggen om te zien als het weer gebeurt of het wel in glas verbinding zit die traag is, of de LAN kant.
gisteren dus ff wat wezen pluggen met kabels, in router, in switche etc. Nu ljkt het idd dat er ergens een slecht contact zit tussen routern en switch. Na andere aansluiting te gebruiken is eea wel beter/sneller.
Door al dat testen wel een ander dingetje gevonden: downstream is ongeveer de heflt van upstream, zelfs direct op de modem. Up kan ik 650+ halen, down is ongeveer 350 tot 400. Daar heb ik meer meldingen van gezien en kwam het meestal op kabel issue uit, maar dat heb ik uitgesloten in dit geval (meerdere nieuwe kabels).
Misschien eens de factory reset nog eens doen op modem, weinig zin in omdat ik best veel settings heb veranderd vanuit factory.

Tip voor de Almere ganger met zelfde soort issue: check idd de kabel die je gebruikt voor LAN kant. Modem geeft ook aan of de link 'groen' of 'oranje ' (in dashboard) status is, waarbij groen goed is en oranje dus suboptimaal :)

dooiedodo wijzigde deze reactie 02-10-2018 09:20 (12%)

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 17:12
dooiedodo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

da's behoorlijk 'vast' idd, als je niet te lang met dhcp renew wacht (modem langere tijd uit). en eigen ervaring is dat een factory reset nog wel eens nieuw public ip veroorzaakt.

[...]

gisteren dus ff wat wezen pluggen met kabels, in router, in switche etc. Nu ljkt het idd dat er ergens een slecht contact zit tussen routern en switch. Na andere aansluiting te gebruiken is eea wel beter/sneller.
Door al dat testen wel een ander dingetje gevonden: downstream is ongeveer de heflt van upstream, zelfs direct op de modem. Up kan ik 650+ halen, down is ongeveer 350 tot 400. Daar heb ik meer meldingen van gezien en kwam het meestal op kabel issue uit, maar dat heb ik uitgesloten in dit geval (meerdere nieuwe kabels).
Misschien eens de factory reset nog eens doen op modem, weinig zin in omdat ik best veel settings heb veranderd vanuit factory.

Tip voor de Almere ganger met zelfde soort issue: check idd de kabel die je gebruikt voor LAN kant. Modem geeft ook aan of de link 'groen' of 'oranje ' (in dashboard) status is, waarbij groen goed is en oranje dus suboptimaal :)
[/quote]
Groen is toch gewoon 1Gb en oranje 100Mb of ben ik nou gek.

Als je daarnaast een backup maakt van je settings kun je die na een reset gewoon terugzetten

who put a "stop payment" on my reality check

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:31
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:34:
[...]

Klopt inderdaad, na 3 maand ging mijn kastje ook over de nek.
Heb nu ruim een week alleen de DNS van mijn 'Pi hole device' ingevuld en vooralsnog gaat het goed. Nog 12 weken te gaan ;)

Ook staat de Force router to use "DNS server IP address" settings specified in <LAN1> uit. Misschien dat dat nog invloed heeft. Voor nu laat ik het even zo.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Zorian
De glasvezel was blijkbaar toch defect. Reggefiber heeft net de vezel opnieuw gelast.
Er is tevens een Genexis op gezet en deze is vastgemaakt. Kan het kloppen dat mijn eigen apparatuur niet werkt door dat ding? Omdat ik toch de TP-Link MC220L nodig heb?
De Genexis zegt dat er een link is, echter knippert het powerlampje en nummer 1 van de i knippert 1 keer per 2 seconde.
Je zou denken dat die Genexis ook een soort converter is en niks meer, maar volgens mij klopt dat niet.

Zorian wijzigde deze reactie 04-10-2018 09:30 (14%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Zorian schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:29:
Je zou denken dat die Genexis ook een soort converter is en niks meer
Ik dacht dat idd ook, maar voor mij werkte het niet. Ik had hier al wat berichten gelezen dat er meerdere mensen waren met hetzelfde "probleem", maar geen oplossing anders dan de TP-link plaatsen of via een SFP-poort op een router/switch laten lopen.
Bij mij loopt de glasvezel dan ook direct een switch in en gaat vandaar uit verder.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Zorian
Edd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ik dacht dat idd ook, maar voor mij werkte het niet. Ik had hier al wat berichten gelezen dat er meerdere mensen waren met hetzelfde "probleem", maar geen oplossing anders dan de TP-link plaatsen of via een SFP-poort op een router/switch laten lopen.
Bij mij loopt de glasvezel dan ook direct een switch in en gaat vandaar uit verder.
Dus toch.
Alleen jammer dat ik wel een glasvezel patchkabel heb, maar geen koppelstuk om de patch op de NTU te steken. ;(

• Edd
Zorian schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Dus toch.
Alleen jammer dat ik wel een glasvezel patchkabel heb, maar geen koppelstuk om de patch op de NTU te steken. ;(
Ik heb er geen koppelstuk tussen zitten, maar de patchkabel is direct op de connector van de vezel in de NTU gedrukt.
Zo heeft de T-Mobile monteur dit achter gelaten.

• Zorian
Edd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:54:
[...]

Ik heb er geen koppelstuk tussen zitten, maar de patchkabel is direct op de connector van de vezel in de NTU gedrukt.
Zo heeft de T-Mobile monteur dit achter gelaten.
De monteur is hier nog niet geweest, dus ik heb gewoon naakte vezels met die omhoogschuivende connectors als ik de Genexis eraf trek.
Zie het niet zitten om die kabel uit de cassette te vissen zodat hij in de SFP module kan, aangezien hij net gefixed is. :p

• Barre73
Zorian schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

De monteur is hier nog niet geweest, dus ik heb gewoon naakte vezels met die omhoogschuivende connectors als ik de Genexis eraf trek.
Zie het niet zitten om die kabel uit de cassette te vissen zodat hij in de SFP module kan, aangezien hij net gefixed is. :p
Laat dan die T-Mobile monteur komen om het een en ander goed te fixen. Je betaalt elke maand aan T-Mobile en je hebt normaliter recht op die monteur.

• Edd
Zorian schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Er wordt een patchkabel op de connector geplaatst en die gaat in de SFP. Dus de vezel blijft in de NTU zitten, zoals die nu is. De echte patchkabel mis je nu dus?

Maar wat @Barre73 aangeeft lijkt het mij wijs om de T-Mobile monteur te laten komen. Die de boel aan te laten sluiten en daarna kun je zelf je gang gaan :P

Ik was in eerste instantie ook van plan om de monteur niet te laten komen, maar toch blij dat die wel is geweest om de boel werkend achter te laten. Daarna kon ik zelf prutsen en wist, dat als het niet werkte, het aan mij lag ;)

• Zorian
Edd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Er wordt een patchkabel op de connector geplaatst en die gaat in de SFP. Dus de vezel blijft in de NTU zitten, zoals die nu is. De echte patchkabel mis je nu dus?

Maar wat @Barre73 aangeeft lijkt het mij wijs om de T-Mobile monteur te laten komen. Die de boel aan te laten sluiten en daarna kun je zelf je gang gaan :P

Ik was in eerste instantie ook van plan om de monteur niet te laten komen, maar toch blij dat die wel is geweest om de boel werkend achter te laten. Daarna kon ik zelf prutsen en wist, dat als het niet werkte, het aan mij lag ;)
Barre73 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Laat dan die T-Mobile monteur komen om het een en ander goed te fixen. Je betaalt elke maand aan T-Mobile en je hebt normaliter recht op die monteur.
Inmiddels komt ie ook, wel pas over 2 weken.
Punt is dat ik vrij moet vragen, iets wat in mijn geval erg lastig is. Vandaar dat ik als het even kan alles zelf doe. Maar ik ben bang dat ik er toch niet aan ontkom.
Gelukkig heb ik nog een internetverbinding tot die tijd via een andere weg. :)

Ik heb dus de NTU met daarop een Genexis FiberXPort FTU.
Deze Genexis kan ik zo eraf schuiven, echter zou ik dan de vezel uit de cassette moeten hengelen om hem (met een SFP die ik ook nog heb) in de TP-Link te kunnen stoppen.
Ik heb nog een glasvezel patchkabel van 2 meter. Alleen kan ik hem niet op de vezel in de cassette aansluiten (de NTU) door het ontbreken van een koppelstukje om de patch en vezel met elkaar te verbinden. :)

Zorian wijzigde deze reactie 04-10-2018 10:22 (18%)

• Dennis
  • Nu online
Ik heb het zojuist ook aangevraagd. Na 12 jaar afscheid nemen van Ziggo, prima :). Nu nog even een recente AppleTV fixen en dan kan ik gewoon TV kijken (wat we eigenlijk niet eens doen) via NLZiet.
Dennis schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:52:
Ik heb het zojuist ook aangevraagd. Na 12 jaar afscheid nemen van Ziggo, prima :). Nu nog even een recente AppleTV fixen en dan kan ik gewoon TV kijken (wat we eigenlijk niet eens doen) via NLZiet.
Tip: AppleTV is natuurlijk helemaal goed (als je ook al apple spullen hebt), maar er loopt op dit moment ook een test voor AndroidTV. Werkt al erg mooi :9

• Dennis
  • Nu online
eymey schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:37:
Tip: AppleTV is natuurlijk helemaal goed (als je ook al apple spullen hebt), maar er loopt op dit moment ook een test voor AndroidTV. Werkt al erg mooi :9
Dank voor de tip, maar ik heb een Philips TV uit 2012 en die heeft geen AndroidTV.
Er bestaan ook loss boxen met (officiele versies van) AndroidTV, zoals NVidia Shield TV of Mi Box :).

Maar net wat je eventueel voor een mooie prijs kan vinden :)

• Zorian
Spulletjes zijn binnen en aangesloten. :)
Piece of cake.
Koppelstukje erop, patchkabel erin, andere einde in converter, rj45 naar modem en gaan.
Althans. Het modem (die van T-Mobile zelf) zegt dat er geen verbinding met internet gemaakt kan worden.
Het WAN lampje gaat wel aan, die van internet blijft echter knipperen..
Die activatie site werkt ook niet (iss.glasoperator.nl). Is het veranderd ofzo?
Als ik de rj45 in mijn eigen spul stop krijg ik simpelweg geen IP.

Zorian wijzigde deze reactie 05-10-2018 19:22 (8%)

• pingpongblokje
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:42
Zijn er momenteel meer mensen die bepaalde sites niet meer kunnen bereiken via hun T-Mobile verbinding?

Ik kan bijvooreeld niet meer bij www.home-assistant.io, maar wel via 4G op mijn telefoon. Als ik een trace route doe blijft hij vrij snel hangen.
traceroute to home-assistant.io (167.99.137.12), 64 hops max, 72 byte packets
1 router.asus.com (192.168.10.1) 2.034 ms 0.814 ms 0.766 ms
2 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.2.1) 3.484 ms 3.444 ms 3.408 ms
3 10.10.80.149 (10.10.80.149) 8.833 ms 8.015 ms 8.214 ms
4 *
Tweakers.net werkt bijvoorbeeld prima en gaat via dezelfde route t/m stap 3.

• Zorian
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:26:
Zijn er momenteel meer mensen die bepaalde sites niet meer kunnen bereiken via hun T-Mobile verbinding?

Ik kan bijvooreeld niet meer bij www.home-assistant.io, maar wel via 4G op mijn telefoon. Als ik een trace route doe blijft hij vrij snel hangen.

[...]

Tweakers.net werkt bijvoorbeeld prima en gaat via dezelfde route t/m stap 3.
Heb je al eens geprobeerd een andere DNS te gebruiken?
Bijvoorbeeld die van Google: 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4

• pingpongblokje
Zorian schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:30:
[...]

Heb je al eens geprobeerd een andere DNS te gebruiken?
Bijvoorbeeld die van Google: 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4
Jep, geeft geen verschil. In de trace route zie je ook dat hij meteen het IP adres vind, maar hij kan er niet bij komen.

• Zorian
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Jep, geeft geen verschil. In de trace route zie je ook dat hij meteen het IP adres vind, maar hij kan er niet bij komen.
Best grappig, ik zit nu op een tijdelijke Ziggo verbinding totdat de boel gaat werken en ik heb iets vergelijkbaars.
Ik kan niet op de site van T-Mobile komen. More specific, het Thuis gedeelte niet.
De hoofdpagina en de community wel, maar T-Mobile Thuis en My T-Mobile Thuis (de mobiele werkt wel) doen het niet. Precies hetzelfde als bij jou.

• pingpongblokje
Zorian schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Best grappig, ik zit nu op een tijdelijke Ziggo verbinding totdat de boel gaat werken en ik heb iets vergelijkbaars.
Ik kan niet op de site van T-Mobile komen. More specific, het Thuis gedeelte niet.
De hoofdpagina en de community wel, maar T-Mobile Thuis en My T-Mobile Thuis (de mobiele werkt wel) doen het niet. Precies hetzelfde als bij jou.
Bijzonder!

Wat betreft jouw andere probleem met de T-mobile lijn. Zit je niet wellicht in een WBA (dus via KPN) gebied? Dat zou verklaren waarom de Genexis is opgehangen. In dat geval werkt de mediaconverter helaas niet (altijd).

Als je als abonnement 750mbit kan kiezen zit je gewoon in een gebied waar T-mobile eigen apparatuur heeft.

• Zorian
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Bijzonder!

Wat betreft jouw andere probleem met de T-mobile lijn. Zit je niet wellicht in een WBA (dus via KPN) gebied? Dat zou verklaren waarom de Genexis is opgehangen. In dat geval werkt de mediaconverter helaas niet (altijd).

Als je als abonnement 750mbit kan kiezen zit je gewoon in een gebied waar T-mobile eigen apparatuur heeft.
Ik heb geen idee waar ik zit.
Ik heb wel een 750Mbit abonnement gekozen.
Er staat ook netjes een signaal op de lijn en de bijgeleverde converter (een rebrand van de TP-Link MC220L) weergeeft ook dat het signaal in de lucht is met 1000Mbit.
Bij het modem staat WAN wel aan maar Internet niet.
Ik vermoed dat de boel nog niet (goed) actief is.
Ik laat het lekker zo staan totdat de monteur komt, mag die het afwerken.
Ben al zo lief geweest om de converter enzo op te hangen aan de muur. :+

Zorian wijzigde deze reactie 06-10-2018 08:50 (8%)

• pingpongblokje
Zorian schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb geen idee waar ik zit.
Ik heb wel een 750Mbit abonnement gekozen.
Er staat ook netjes een signaal op de lijn en de bijgeleverde converter (een rebrand van de TP-Link MC220L) weergeeft ook dat het signaal in de lucht is met 1000Mbit.
Bij het modem staat WAN wel aan maar Internet niet.
Ik vermoed dat de boel nog niet (goed) actief is.
Ik laat het lekker zo staan totdat de monteur komt, mag die het afwerken.
Ben al zo lief geweest om de converter enzo op te hangen aan de muur. :+
Dan zit je gewoon in het T-mobile gebied. Puur voor de dubbel check, je gebruikt wel tagged VLAN 300 voor het WAN?

• Zorian
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Dan zit je gewoon in het T-mobile gebied. Puur voor de dubbel check, je gebruikt wel tagged VLAN 300 voor het WAN?
Yes. Momenteel nog het modem van T-Mobile zelf eraan hangen, aangezien ik anders geen internet heb.

• Shifra
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 00:18
Sinds een maand overgestapt van KPN naar T-Mobile 750 en nu heb ik elke dag problemen terwijl bij KPN ik nooit iets heb gehad.

De computer geeft steeds aan dat er geen verbinding is of dat er geen verbinding gemaakt kan worden met websites chrome geeft aan dat er DNS problemen zijn maar ik kan wel gewoon bv me game online blijven spelen als ik erin zat als het gebeurd netflix bv werkt niet meer op dat moment.

Als ik even wacht min or 5 soms langer dan doet alles het opeens weer. Als ik de modem uit en aan zet dan doet hij het ook weer.

Zijn er meer die dit probleem hebben?

Nu heb ik op de drytek een 12 poort switch hangen en een Asus RT-AC68U voor de wifi maar als ik die allemaal loskoppel en alleen de drytek gebruik blijft het probleem zijn kop op steken.

Shifra wijzigde deze reactie 06-10-2018 09:29 (13%)

• s3.
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:23
Zojuist overgestapt van Telfort 200Mbit naar T-Mobile 750. Ik ervaar echt alleen maar instabiliteit met de lijn.
Toen de monteur net vertrok kwam ik op meerdere apparaten bedraad/draadloos niet hoger uit dan 5Mbit download/750Mbit upload en nu komen ze beide niet hoger dan 500Mbit. Allerlei kabeltjes vervangen zonder resultaat..

• Lars Kremers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-10 22:10
Ik heb sinds gisteren problemen met het benaderen van een specifieke website. Het lijkt erop of het hele ip block niet bereikbaar is vanaf het T-mobile netwerk. Buiten het T-mobile netwerk werkt wel alles. Hebben jullie dit ook ervaren? IP Block

• pingpongblokje
Lars Kremers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:24:
Ik heb sinds gisteren problemen met het benaderen van een specifieke website. Het lijkt erop of het hele ip block niet bereikbaar is vanaf het T-mobile netwerk. Buiten het T-mobile netwerk werkt wel alles. Hebben jullie dit ook ervaren? IP Block
Zelfde bij mij. Met een trace route blijft hij hangen bij stap 3, waarschijnlijk een switch/router bij T-mobile.

Ik ben al met webcare in gesprek, ze gaan het doorzetten naar de technische dienst...

• Lars Kremers
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Zelfde bij mij. Met een trace route blijft hij hangen bij stap 3, waarschijnlijk een switch/router bij T-mobile.

Ik ben al met webcare in gesprek, ze gaan het doorzetten naar de technische dienst...
OkÚ ben benieuwd of dit vandaag nog opgelost gaat worden. Het heeft gistermiddag weer een paar minuten gewerkt, maar daarna was het weer feest.

• pingpongblokje
Lars Kremers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

OkÚ ben benieuwd of dit vandaag nog opgelost gaat worden. Het heeft gistermiddag weer een paar minuten gewerkt, maar daarna was het weer feest.
Ik betwijfel of ze het in het weekend op gaan lossen. Daarnaast heb ik het idee dat ze mijn klacht met een korreltje zout nemen omdat ik eigen apparatuur gebruik. Ik heb nog niet kunnen (en willen) testen met hun geleverde apparatuur. Het lijkt mij duidelijk dat het hier niet aan ligt.

Misschien heeft het zin als jij ze ook contacteert over dit probleem zodat ik niet de enige ben met de klacht.

• Lars Kremers
pingpongblokje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

Ik betwijfel of ze het in het weekend op gaan lossen. Daarnaast heb ik het idee dat ze mijn klacht met een korreltje zout nemen omdat ik eigen apparatuur gebruik. Ik heb nog niet kunnen (en willen) testen met hun geleverde apparatuur. Het lijkt mij duidelijk dat het hier niet aan ligt.

Misschien heeft het zin als jij ze ook contacteert over dit probleem zodat ik niet de enige ben met de klacht.
Ik heb zojuist zelf ook contact opgenomen met T-mobile. Heb echter nog geen reactie gehad.

Inmiddels contact gehad met iemand via de chat. Kreeg de volgende recatie:

Ik denk dat het inderdaad een routeringsprobleem is ergens, zou 't graag zelf willen oplossen maar dat ligt buiten mijn bereik. Ik zet dit door naar de technische dienst met je tracert en pingresultaten erbij, ook link ik het Tweakerstopic erbij.

De technische dienst werkt maandag weer, dus maandag pakken ze het zo snel mogelijk op. Ik zet er zoveel mogelijk informatie bij zodat het sneller kan worden opgelost.

Ik snap dat mensen weekend hebben maar je zou van zo'n grote organisatie wel meer verwachten...

Lars Kremers wijzigde deze reactie 06-10-2018 16:25 (33%)

• pingpongblokje
Dat is toch het gevolg van een budget internetverbinding... Als hun netwerkexperts in het weekend zouden werken waren we veel meer kwijt in de maand.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:07
Lars Kremers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb zojuist zelf ook contact opgenomen met T-mobile. Heb echter nog geen reactie gehad.

Inmiddels contact gehad met iemand via de chat. Kreeg de volgende recatie:

Ik denk dat het inderdaad een routeringsprobleem is ergens, zou 't graag zelf willen oplossen maar dat ligt buiten mijn bereik. Ik zet dit door naar de technische dienst met je tracert en pingresultaten erbij, ook link ik het Tweakerstopic erbij.

De technische dienst werkt maandag weer, dus maandag pakken ze het zo snel mogelijk op. Ik zet er zoveel mogelijk informatie bij zodat het sneller kan worden opgelost.

Ik snap dat mensen weekend hebben maar je zou van zo'n grote organisatie wel meer verwachten...
Je krijgt waar je voor betaald, consumenten lijnen hebben al snel een SLA van 5 werkdagen. Er is altijd wel een storingsdienst maar daar is dit te klein voor.

• takkenjong
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-10 10:16
Ik ondervind momenteel een erg vertraagde downloadsnelheid. Gedurende de hele avond valt de snelheid vaak terug tot 10/20 mbit. De upload zit wel stabiel op 700mbit. zijn en anderen die hier ook last van hebben?

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:45

knakworst

Get Dilberted!

Lars Kremers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

De impact is natuurlijk minimaal, met een vpn werkt het gewoon weer.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05:49
Zijn er 1persoon huishoudens hier die 100mbit of hoger hebben?ik had laatst 500 toen ik weer aangesloten was, maar had al snel zoiets ik ga terug naar 50.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Jeroentjuh82 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:35:
Zijn er 1persoon huishoudens hier die 100mbit of hoger hebben?ik had laatst 500 toen ik weer aangesloten was, maar had al snel zoiets ik ga terug naar 50.
2 persoons met 200/200 hier. Ligt volledig aan wat je met je lijn doet. Hier draaien nog een aantal offsite backups (voornamelijk in de nacht) en dan is het wel lekker dat t allemaal lekker vlot loopt, zeker als je een hele berg data terug moet gaan zetten zoals laatst door een inbraak helaas het geval was.

Voor gewoon een beetje casual internet, ook met meerdere personen is 50 Mbit meer dan voldoende.

• Edd
Jeroentjuh82 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:35:
Hier een 1-persoons huishouden met 750mbit. Heb ik het perse nodig? Nee, dat niet echt. Maar het is wel fijn dat de downloads zo snel gaan ;)
Voor de prijs die ik hiervoor betaal bij T-Mobile zal ik niet zo snel teruggaan in snelheid.

• Lars Kremers
knakworst schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

De impact is natuurlijk minimaal, met een vpn werkt het gewoon weer.
Ik kan natuurlijk vooruit met een VPN. De situatie was waarschijnlijk anders geweest wanneer ze routeringsproblemen hadden richting Facebook.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05:49
Edd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Hier een 1-persoons huishouden met 750mbit. Heb ik het perse nodig? Nee, dat niet echt. Maar het is wel fijn dat de downloads zo snel gaan ;)
Voor de prijs die ik hiervoor betaal bij T-Mobile zal ik niet zo snel teruggaan in snelheid.
Hier in Doetinchem nog niet beschikbaar anders ging ik dat ook doen idd voor 5,- meer als je tenminste 37,50 betaalt.

Jeroentjuh82 wijzigde deze reactie 07-10-2018 11:24 (24%)

• 996
  • Laatst online: 15-10 21:35
Heb sinds enkele dagen dat een aantal tv-zenders en radiozenders geen geluid meer hebben. Pas als ik het volume op 100 zet (harder kan ie niet) hoor ik heel zacht geluid. Bij de tv zenders is het vanaf 11 en hoger (bijv RTL-Z, Fox1 etc)
Kastje herstart, modem van stroom afgehaald voor 1 minuut, gebruikersinterface settopbox opnieuw gestart. Totnutoe geen oplossing gevonden. Op het forum van T-Mobile Thuis vind ik ook niet echt een oplossing....
Iemand ervaring mee?

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:37
996 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:50:
Heb sinds enkele dagen dat een aantal tv-zenders en radiozenders geen geluid meer hebben. Pas als ik het volume op 100 zet (harder kan ie niet) hoor ik heel zacht geluid. Bij de tv zenders is het vanaf 11 en hoger (bijv RTL-Z, Fox1 etc)
Kastje herstart, modem van stroom afgehaald voor 1 minuut, gebruikersinterface settopbox opnieuw gestart. Totnutoe geen oplossing gevonden. Op het forum van T-Mobile Thuis vind ik ook niet echt een oplossing....
Iemand ervaring mee?
regel je met de tmobile ab het geluid van de tv of stb zelf?

• 996
Kan het met beide afstandsbedieningen regelen, maakt geen verschil. Beiden veranderen het volume van de TV.
MichelJ schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

regel je met de tmobile ab het geluid van de tv of stb zelf?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

996 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:57:
Kan het met beide afstandsbedieningen regelen, maakt geen verschil. Beiden veranderen het volume van de TV.

[...]
Kijk dan even in deze PDF https://thuisservice.t-mo...ening_tv_codes_2.0_a4.pdf

Dan kun je jouw ab weer resetten en het geluid van de decoder harder zetten. Ik maak uit je antwoord op, dat alleen je tv aangestuurd wordt en niet de decoder, als die te zacht staat, dan krijg je dit effect.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:37
996 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:57:

[...]
dan staat waarschijnlijk het geluid van de stb op zacht.

hou de setup toets enkele seconden in totdat het lampje knippert, dan op mute en dan op stb.
nu staat de volume op stb en kun je deze harder zetten.

om het terug te zetten druk enkele seconden in totdat het lampje knippert, dan op mute en dan op tv

Acties:
  • +3Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08:22
Weet niet of het al gepost is.

T-Mobile implementeert AminoOS bij Thuis-klanten

https://community.t-mobil...-bij-thuis-klanten-306267

• s3.
takkenjong schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:56:
Ik ondervind momenteel een erg vertraagde downloadsnelheid. Gedurende de hele avond valt de snelheid vaak terug tot 10/20 mbit. De upload zit wel stabiel op 700mbit. zijn en anderen die hier ook last van hebben?
Had ik ook last van sinds ik vrijdag ben overgestapt naar 750 vanuit Telfort. Download van 5 mbit en upload wel volle mep. Het lijkt nu redelijk in orde met een download van 780 maar upload komt niet hoger dan 600.

Heel instabiel dit allemaal, ben benieuwd.

Edit: er lijkt een storing gaande te zijn: https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

s3. wijzigde deze reactie 07-10-2018 14:42 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:57
s3. schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Had ik ook last van sinds ik vrijdag ben overgestapt naar 750 vanuit Telfort. Download van 5 mbit en upload wel volle mep. Het lijkt nu redelijk in orde met een download van 780 maar upload komt niet hoger dan 600.

Heel instabiel dit allemaal, ben benieuwd.

Edit: er lijkt een storing gaande te zijn: https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
[05-10-2018] Op dit moment zijn er geen onderbrekingen in T-Mobile Thuis (Internet, TV en Vast Bellen) bekend.

;)

Dennis-L wijzigde deze reactie 07-10-2018 13:39 (20%)

• 996
Thanks dat was de goede oplossing.
Wel raar dat er zoveel verschil in het volume van de diverse zenders zit.

En Pinda Powerrrr ook bedankt natuurlijk!
MichelJ schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

dan staat waarschijnlijk het geluid van de stb op zacht.

hou de setup toets enkele seconden in totdat het lampje knippert, dan op mute en dan op stb.
nu staat de volume op stb en kun je deze harder zetten.

om het terug te zetten druk enkele seconden in totdat het lampje knippert, dan op mute en dan op tv

996 wijzigde deze reactie 07-10-2018 14:37 (3%)

• s3.
Dennis-L schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

[05-10-2018] Op dit moment zijn er geen onderbrekingen in T-Mobile Thuis (Internet, TV en Vast Bellen) bekend.

;)
Man man goedemorgen 8)7

• R91
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Zojuist overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis. Abbo is aangesloten in augustus en kreeg netjes de nieuwe modem (Huawei). Eerst geprobeerd maar toch eigen router (EdgeRouter X SFP) gekocht voor meer beheer. Handleiding gevolgd van @PL3X4N helaas werkt tv niet helemaal optimaal, want ik kon niet live kijken (kreeg zwart beeld en foutmelding), ik kon wel alles terugkijken en gids openen. Gelukkig heb ik het kunnen oplossen door de router te configuren als switch. Alles draait als een speer.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-10 09:30
space-one schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:27:
Weet niet of het al gepost is.

T-Mobile implementeert AminoOS bij Thuis-klanten

https://community.t-mobil...-bij-thuis-klanten-306267
Nee, dit was ik vergeten. Dankjewel! :)

Klantexpert T-Mobile Thuis

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
wimpien schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

Nee, dit was ik vergeten. Dankjewel! :)
T-Mobile bedient zo’n 210.000 klanten met het T-Mobile Thuis-aanbod. Als onderdeel van het contract zal T-Mobile ook extra Amino Aria HEVC-apparaten afnemen.

Impliciet: Voorbereidingen voor 4K!

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-10 09:30
ANdrode schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

T-Mobile bedient zo’n 210.000 klanten met het T-Mobile Thuis-aanbod. Als onderdeel van het contract zal T-Mobile ook extra Amino Aria HEVC-apparaten afnemen.

Impliciet: Voorbereidingen voor 4K!
De punten die ik uit het artikel zijn:
  • Nieuw platform
  • Opnames in de cloud, op meerdere apparaten tv (en opnames) kijken
  • Alle klanten krijgen in de toekomst een Aria box
  • Eventueel 4K
  • Apps zoals Netflix op de tv box
Ik ben er van overtuigd dat T-Mobile een grote sprong gaat maken. Wel moet je weten dat soortgelijke ontwikkelingen erg lang kunnen duren. Hierdoor verwacht ik rond 2020 pas concrete ontwikkelingen te zien.

Zijn er nog dingen die jullie graag zouden willen zien? In dit topic staan vooral wensen van de "gemiddelde gebruiker". Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de echte Tweakers graag zien in een tv platform ala 2020. :)

Klantexpert T-Mobile Thuis

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
wimpien schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:27:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat T-Mobile een grote sprong gaat maken. Wel moet je weten dat soortgelijke ontwikkelingen erg lang kunnen duren. Hierdoor verwacht ik rond 2020 pas concrete ontwikkelingen te zien.
Wanneer ze een compleet platform afnemen gaat het hopelijk hard. Ik zie dat AminoOS als een cloud platform (net zoals TiVo derivaat waar ziggo mee bezig is) waardoor je niet meer afhankelijk bent van de snelheid van het implementeren van T-Mobile thuis maar de leverancier volgt.

Ik zie het in ieder geval als een investering in de toekomst van de TV dienst van T-Mobile thuis :)
En leuk lijstje eisen. Ik kijk geen TV en heb geen TV abbo dus heb wat dit betreft geen voorkeuren :+
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True