Niks gaat soepel bij mij. Reggefiber heeft 4x langs moeten komen om de kabel naar ons appartement (op de 1e etage...) te trekken. Hoewel de monteur het beste met ons voorhad, hebben ze blijkbaar geen goed contact met het callcenter omdat niks van wat ik met het callcenter afgesproken had, behalve de tijd, uitkwam.
Toen het glas er eindelijk lag, afspraak maken met de monteur van T-Mobile. De situatie bij mij uitgelegd: mijn meterkast bevind zich niet in mijn woning maar in de centrale hal. Hij grenst niet eens aan mijn woning. Dat betekend: slecht ontvangst. En dat er een oplossing moet komen voor de tv aansluiting.
De monteur, weer een aardige kerel, had niks bij zich om dit op te lossen (geen repeater en geen internet over stroomnetwerk adapters). Ook vertelde hij mij dat de kosten voor de stroomadapters voor de klant zijn, en dat ik geacht wordt ze zelf te kopen. Hoezo?! Jullie zijn toch verantwoordelijk voor dat ik tv ontvang? Jullie hebben toch besloten dat jullie met deze router/modem werken, en niet met een oplossing zoals Telfort?
We hebben nog geprobeerd UTP kabels te trekken door een loze leiding, dat wilde ik sowieso graag zodat ik mijn eigen access point kan aanschaffen en niet met halve snelheden hoef te werken door een fucking repeater. Maar de trekveer kregen we er met geen mogelijkheid doorheen.
Nu heeft hij nog voor mij gebeld en de situatie uitgelegd en hoopt dat ik een oplossing geboden krijg.. Maar ik snap nog steeds niet hoe ik dus telkens aan de telefoon hang met die mensen en iets anders te horen krijg dan van de monteur zelf...
Nu dus afwachten. Omdat dit een huurhuis is kan ik niet direct aan de VVE vragen of ik een kabel door de gang mag trekken, dus maandag met de woningbouw in gesprek gaan. Hopelijk krijg ik daarvoor groen licht en kan ik kabels gaan trekken.
Ik heb echter geen ervaringen met access points. Is het zo dat je het volledige netwerk kan bereiken vanaf een access point? Ik heb bijvoorbeeld een NAS, moet die aan de access point hangen om verbinding te krijgen vanaf een andere pc, of kan deze ook aan de DrayTek hangen? Daarnaast vraag ik mij af of iemand mij iets kan aanraden. Ik wil hem graag neerzetten en niet ophangen op het plafond. Ik wil ook graag zowel 2.4 als 5Ghz en het liefst een ingebouwde gigabit switch.
sonna schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:10:
Volgende week wordt ik eindelijk aangesloten.
Ik laat in elk geval 1 kabel trekken van de meterkast naar de TV, om tv te kunnen kijken.
Ik wil eigenlijk ook mijn TV zelf bekabeld aansluiten op internet, en die mogelijkheid ook hebben voor een eventuele receiver.
[...]
Voorop gesteld dat als je nu kabels laat trekken dat ik er ook twee zou laten trekken. Je kan evt ook één kabel splitsen met zo iets:

Dit gaat in elk geval ten koste van je snelheid en het is niet ideaal dus nogmaals, als je toch laat trekken, doe er gewoon twee.
Kan dat, zowel tv als internet halen uit dezelfde verbinding (Lan 4 op de switch op de DrayTek)? Mijn ervaring bij IPTV is dat de tv verbinding is afgesloten van het verdere netwerk en je dus altijd minimaal 2 kabels nodig hebt, 1 voor tv en 1 voor internet.
[
Voor 23% gewijzigd door
QErikNL op 16-08-2018 12:09
]