[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:21
sonna schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ga maar gewoon 2 kabels laten trekken ;)
Vandaag kwam de monteur, maar hij kreeg helaas geen beweging in de reeds aanwezige coaxkabel, hij kon er met de trekveer ook niet langs. Dus helaas geen kabels kunnen trekken, ondanks dat het gewoon een 19mm buis betreft in een nieuwbouw woning. |:(

Hierdoor ga ik dus geen IPTV krijgen in de woonkamer op een fatsoenlijke manier, (zonder kabels dwars door de woonkamer etc.). Nu maar even nadenken hoe nu verder aangezien ik wel een alles in 1 pakket heb besteld. :/ Misschien toch maar Ziggo ernaast houden voor alleen de TV.

Verder zat er kennelijk ook nog geen licht op mijn glas aansluiting, maar daar gaat Reggefiber hopelijk binnenkort iets aan doen. Al met al wel een beetje een teleurstelling zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
sonna schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12:
Hierdoor ga ik dus geen IPTV krijgen in de woonkamer op een fatsoenlijke manier, (zonder kabels dwars door de woonkamer etc.). Nu maar even nadenken hoe nu verder aangezien ik wel een alles in 1 pakket heb besteld. :/ Misschien toch maar Ziggo ernaast houden voor alleen de TV.
Moca (ethernet over coax) is eventueel nog een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 11:51
sonna schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Vandaag kwam de monteur, maar hij kreeg helaas geen beweging in de reeds aanwezige coaxkabel, hij kon er met de trekveer ook niet langs. Dus helaas geen kabels kunnen trekken, ondanks dat het gewoon een 19mm buis betreft in een nieuwbouw woning. |:(

Verder zat er kennelijk ook nog geen licht op mijn glas aansluiting, maar daar gaat Reggefiber hopelijk binnenkort iets aan doen. Al met al wel een beetje een teleurstelling zo.
Waarschijnlijk hebben ze een voorbedrade flexibele buis gebruikt zoals dit https://www.elektramat.nl...kabel-16mm-rol-100-meter/. Kunnen dan rare bochten in zitten. Sucks....wellicht nog eens proberen als de temperatuur wat lager is? Door warmte kan de kabel uitzetten. Probeer het dan met korte rukken. In de tussentijd zou je natuurlijk wel kunnen kijken met behulp van de app en vervolgens naar je tv casten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Ondersteunt de Draytek modem ook PoE (Power over Ethernet)?
Ik wil Ubiquiti access points gaan gebruiken, maar die werken alleen met PoE en niet met stroomkabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:22:
Ik wil Ubiquiti access points gaan gebruiken, maar die werken alleen met PoE en niet met stroomkabels.
Nope, dus je moet er iets van een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) tussen hangen. ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeOS
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:22:
Of voor minder geld ook direct de draytek vervangen: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP

[ Voor 21% gewijzigd door DeOS op 15-08-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
OK, dus stel ik heb 3 access points, dan steek ik de 3 netwerk kabels die van de access points komen in poorten 5,6 en 7. En vervolgens ook 3 netwerk kabels van de Draytek router naar de switch op poorten 1,2 en 3? Of is 1 kabel tussen de Draytek en de switch voldoende?

Afbeeldingslocatie: https://avenuesound.in/shop/wp-content/uploads/2017/07/Ubiquity-US-8-60W-550x450.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DutchAddick op 15-08-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

OK, dus stel ik heb 3 access points, dan steek ik de 3 netwerk kabels die van de access points komen in poorten 5,6 en 7. En vervolgens ook 3 netwerk kabels van de Draytek router naar de switch op poorten 1,2 en 3? Of is 1 kabel tussen de Draytek en de switch voldoende?

[afbeelding]
1 kabeltje tussen de Draytek en de switch is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Oh, ik dacht dat T-Mobile Thuis alleen werkt met de Draytek router omdat deze is geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
DeOS schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

[...]

Of voor minder geld ook direct de draytek vervangen: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
Alhoewel je dan wel even moet checken of dat werkt met betreffende AP, want de Pro lust alleen 48v iirc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
Oh, ik dacht dat T-Mobile Thuis alleen werkt met de Draytek router omdat deze is geconfigureerd?
Nee hoor, lees de openingspost er maar eens op na. Genoeg personen die een eigen router gebruiken. Het enige nadeel van een eigen router is dat je geen vaste telefoon meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
GermanPivo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

Alhoewel je dan wel even moet checken of dat werkt met betreffende AP, want de Pro lust alleen 48v iirc
Ik mag aannemen dat als beiden van Ubiquiti zijn, dat dit zo is toch?

[ Voor 22% gewijzigd door DutchAddick op 15-08-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
GermanPivo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

Ja kan kloppen, al is de pro natuurlijk eigenlijk ook overkill voor thuis.
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

Nee hoor gaat prima, alleen telefonie niet. Voor internet en tv hoef je alleen de betreffende VLAN's te configureren. Deze zijn gewoon bekend.
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Nee is een andere productlijn. Unifi en EdgeMAX kunnen hierin dus wat verschillen.

[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 15-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:45:
Helaas is dat dus niet altijd zo er zijn een aantal POE standaarden Je hebt POE (802.3af), POE+(802.3at) en Passive.

POE en POE+ is ongeveer hetzelfde, de apparatuur 'onderhandelt' met elkaar over het wel of niet geven van power. Alleen het vermogen is anders, maximaal 15,4W voor POE en 25,5W voor +. Met Passive POE wordt er een bepaalde spanning op de lijn gezet (in het geval van Unifi meestal 24V) en daar heb je het mee te doen. Apparaten die geen POE ondersteunen kunnen hiervan kapot gaan en apparaten die alleen passive ondersteunen zullen niet werken met de 'actieve' varianten.

Alle apparaten die je koopt moeten dus hetzelfde ondersteunen. Wil je dus bijv. een Lite kopen, die ondersteund POE en Passive 24V, zal je een switch moeten kopen die of POE(802.3af) doet of Passive 24V.

Daarnaast zijn er sommige AP's waarbij een POE adapter wordt meegeleverd, je hebt dan geen switch nodig die POE heeft, want de adapter zorgt voor de spanning. Welke AP's zat je aan te denken?

Zelf heb ik één pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) en daar gebruik ik gewoon de bijgeleverde adapter. Maar bij mijn ouders heb ik 3x de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall geïnstalleerd en die gebruik ik in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE).

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 15-08-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
De Ubiquiti UniFi AP-AC Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Als je die koop in de 1-pack versie, kun je gewoon drie keer de bijgeleverde adapter gebruiken (in de 5 pack zitten geen adapters) of de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) (dan gebruik hij POE) of de Draytek vervangen en de pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gebruiken (die ondersteund Passive POE).
d-vine schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:42:
Kort stappen plan:
De SFP module die bij de draytek geleverd gaat worden gaat in de switch met SFP waarna je daar het glas aansluit.
Daarna maak je een trunk naar de USG voor de router functionaliteit.
Deze versie hadden we nog niet, dus die verdient een plekje in de OP.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 15-08-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
rens-br schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Als je die koop in de 1-pack versie, kun je gewoon drie keer de bijgeleverde adapter gebruiken (in de 5 pack zitten geen adapters) of de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) (dan gebruik hij POE) of de Draytek vervangen en de pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gebruiken (die ondersteund Passive POE).
Dat eerste is misschien nog het makkelijkste, al heb je dan 3 stopcontacten nodig.
Maar genoeg mogelijkheden in ieder geval, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:03:
Dat eerste is misschien nog het makkelijkste, al heb je dan 3 stopcontacten nodig.
Dat is inderdaad wel een nadeel. Die stopcontacten hoeven dan uiteraard niet op de plek te zitten van de AP's, maar gewoon bij de DrayTek. Overigens zal je in jouw geval altijd een switch nodig hebben. De DrayTek heeft maar twee poorten die je kan gebruiken voor internet, die andere twee zijn gereserveerd voor IPTV. Maar dat kan elke willekeurige switch zijn van 20 euro, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 15-08-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:21
rens-br schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Moca (ethernet over coax) is eventueel nog een oplossing.
Bedankt voor het meedenken.

Ik overweeg om zo'n powerline setje in te zetten:
https://tweakers.net/pric...tact-tl-wpa8630p-kit.html

Die zou ik op de draytek kunnen aansluiten, en dan heb ik in principe 3 poorten bij de TV.
1 voor TV kastje tmobile
1 voor TV zelf
1 reserve voor receiver etc.

Maar gaat dat wel werken aangezien de tv zelf op een ander vlan zit dan het "gewone" internet? of maakt dat niet uit?

(Ik gebruik dat setje hierboven momenteel al voor internet boven, dus ik zou dan slechts een extender hoeven kopen:
https://tweakers.net/pric...assthrough-powerline.html)

[ Voor 14% gewijzigd door sonna op 15-08-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
sonna schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:18:
Maar gaat dat wel werken aangezien de tv zelf op een ander vlan zit dan het "gewone" internet? of maakt dat niet uit?
Nee, wanneer je zo'n extra extender koopt kan je alleen de TV en receiver aansluiten. Het TV kastje kan niet aangesloten worden, inderdaad vanwege de apart VLAN.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 23:47
Niks gaat soepel bij mij. Reggefiber heeft 4x langs moeten komen om de kabel naar ons appartement (op de 1e etage...) te trekken. Hoewel de monteur het beste met ons voorhad, hebben ze blijkbaar geen goed contact met het callcenter omdat niks van wat ik met het callcenter afgesproken had, behalve de tijd, uitkwam.

Toen het glas er eindelijk lag, afspraak maken met de monteur van T-Mobile. De situatie bij mij uitgelegd: mijn meterkast bevind zich niet in mijn woning maar in de centrale hal. Hij grenst niet eens aan mijn woning. Dat betekend: slecht ontvangst. En dat er een oplossing moet komen voor de tv aansluiting.

De monteur, weer een aardige kerel, had niks bij zich om dit op te lossen (geen repeater en geen internet over stroomnetwerk adapters). Ook vertelde hij mij dat de kosten voor de stroomadapters voor de klant zijn, en dat ik geacht wordt ze zelf te kopen. Hoezo?! Jullie zijn toch verantwoordelijk voor dat ik tv ontvang? Jullie hebben toch besloten dat jullie met deze router/modem werken, en niet met een oplossing zoals Telfort?

We hebben nog geprobeerd UTP kabels te trekken door een loze leiding, dat wilde ik sowieso graag zodat ik mijn eigen access point kan aanschaffen en niet met halve snelheden hoef te werken door een fucking repeater. Maar de trekveer kregen we er met geen mogelijkheid doorheen.

Nu heeft hij nog voor mij gebeld en de situatie uitgelegd en hoopt dat ik een oplossing geboden krijg.. Maar ik snap nog steeds niet hoe ik dus telkens aan de telefoon hang met die mensen en iets anders te horen krijg dan van de monteur zelf...

Nu dus afwachten. Omdat dit een huurhuis is kan ik niet direct aan de VVE vragen of ik een kabel door de gang mag trekken, dus maandag met de woningbouw in gesprek gaan. Hopelijk krijg ik daarvoor groen licht en kan ik kabels gaan trekken.

Ik heb echter geen ervaringen met access points. Is het zo dat je het volledige netwerk kan bereiken vanaf een access point? Ik heb bijvoorbeeld een NAS, moet die aan de access point hangen om verbinding te krijgen vanaf een andere pc, of kan deze ook aan de DrayTek hangen? Daarnaast vraag ik mij af of iemand mij iets kan aanraden. Ik wil hem graag neerzetten en niet ophangen op het plafond. Ik wil ook graag zowel 2.4 als 5Ghz en het liefst een ingebouwde gigabit switch.
sonna schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:10:
Volgende week wordt ik eindelijk aangesloten. :9

Ik laat in elk geval 1 kabel trekken van de meterkast naar de TV, om tv te kunnen kijken.
Ik wil eigenlijk ook mijn TV zelf bekabeld aansluiten op internet, en die mogelijkheid ook hebben voor een eventuele receiver.
[...]
Voorop gesteld dat als je nu kabels laat trekken dat ik er ook twee zou laten trekken. Je kan evt ook één kabel splitsen met zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://www.togadget.nl/image/cache/data/onderdelen/utp5-500x500.jpg
Dit gaat in elk geval ten koste van je snelheid en het is niet ideaal dus nogmaals, als je toch laat trekken, doe er gewoon twee.
Kan dat, zowel tv als internet halen uit dezelfde verbinding (Lan 4 op de switch op de DrayTek)? Mijn ervaring bij IPTV is dat de tv verbinding is afgesloten van het verdere netwerk en je dus altijd minimaal 2 kabels nodig hebt, 1 voor tv en 1 voor internet.

[ Voor 23% gewijzigd door QErikNL op 16-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
@QErikNL Heb je nu geen enkele utp kabel vanaf de meterkast naar je woning of maar 1? In dit laatste geval kan je met twee van die blokjes toch zowel tv als internet naar je woning krijgen. Je kan ook met managed switches en glans gaan werken.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
QErikNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:59:
Niks gaat soepel bij mij. Reggefiber heeft 4x langs moeten komen om de kabel naar ons appartement (op de 1e etage...) te trekken. Hoewel de monteur het beste met ons voorhad, hebben ze blijkbaar geen goed contact met het callcenter omdat niks van wat ik met het callcenter afgesproken had, behalve de tijd, uitkwam.

Toen het glas er eindelijk lag, afspraak maken met de monteur van T-Mobile. De situatie bij mij uitgelegd: mijn meterkast bevind zich niet in mijn woning maar in de centrale hal. Hij grenst niet eens aan mijn woning. Dat betekend: slecht ontvangst. En dat er een oplossing moet komen voor de tv aansluiting.

De monteur, weer een aardige kerel, had niks bij zich om dit op te lossen (geen repeater en geen internet over stroomnetwerk adapters). Ook vertelde hij mij dat de kosten voor de stroomadapters voor de klant zijn, en dat ik geacht wordt ze zelf te kopen. Hoezo?! Jullie zijn toch verantwoordelijk voor dat ik tv ontvang? Jullie hebben toch besloten dat jullie met deze router/modem werken, en niet met een oplossing zoals Telfort?

We hebben nog geprobeerd UTP kabels te trekken door een loze leiding, dat wilde ik sowieso graag zodat ik mijn eigen access point kan aanschaffen en niet met halve snelheden hoef te werken door een fucking repeater. Maar de trekveer kregen we er met geen mogelijkheid doorheen.

Nu heeft hij nog voor mij gebeld en de situatie uitgelegd en hoopt dat ik een oplossing geboden krijg.. Maar ik snap nog steeds niet hoe ik dus telkens aan de telefoon hang met die mensen en iets anders te horen krijg dan van de monteur zelf...

Nu dus afwachten. Omdat dit een huurhuis is kan ik niet direct aan de VVE vragen of ik een kabel door de gang mag trekken, dus maandag met de woningbouw in gesprek gaan. Hopelijk krijg ik daarvoor groen licht en kan ik kabels gaan trekken.

Ik heb echter geen ervaringen met access points. Is het zo dat je het volledige netwerk kan bereiken vanaf een access point? Ik heb bijvoorbeeld een NAS, moet die aan de access point hangen om verbinding te krijgen vanaf een andere pc, of kan deze ook aan de DrayTek hangen? Daarnaast vraag ik mij af of iemand mij iets kan aanraden. Ik wil hem graag neerzetten en niet ophangen op het plafond. Ik wil ook graag zowel 2.4 als 5Ghz en het liefst een ingebouwde gigabit switch.

[...]

Kan dat, zowel tv als internet halen uit dezelfde verbinding (Lan 4 op de switch op de DrayTek)? Mijn ervaring bij IPTV is dat de tv verbinding is afgesloten van het verdere netwerk en je dus altijd minimaal 2 kabels nodig hebt, 1 voor tv en 1 voor internet.
Een access point maakt volledig deel uit van je netwerk, zaken als portforwardings in de Draytek kunnen gewoon de apparatuur aan het AP bereiken.

De pest bij T-mobile is dat tv volledig los staat van internet en je dus zelfs 2 kabels moet gaan trekken richting de woning

• QErikNL
wwwFan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:50:
@QErikNL Heb je nu geen enkele utp kabel vanaf de meterkast naar je woning of maar 1? In dit laatste geval kan je met twee van die blokjes toch zowel tv als internet naar je woning krijgen. Je kan ook met managed switches en glans gaan werken.
Helaas loopt er nu niks :(
mad-dog schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:56:
[...]

Een access point maakt volledig deel uit van je netwerk, zaken als portforwardings in de Draytek kunnen gewoon de apparatuur aan het AP bereiken.

De pest bij T-mobile is dat tv volledig los staat van internet en je dus zelfs 2 kabels moet gaan trekken richting de woning
Dat is in ieder geval mooi. En ik dacht dat inderdaad al, en als je er al 1 trekt kan je er net zo goed 2 trekken. Heb je een tip voor een ap?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
QErikNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:41:
[...]

Helaas loopt er nu niks :(
[...]

Dat is in ieder geval mooi. En ik dacht dat inderdaad al, en als je er al 1 trekt kan je er net zo goed 2 trekken. Heb je een tip voor een ap?
Als je het goedkoop en simpel wil houden: KPN WiFi versterker is prima dual band access point met ook nog 3 UTP aansluitingen. Hierop kun je dan gewoon je netwerkapparatuur aansluiten + WiFi via 5GHz AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nog een vraagje mbt de Fritz repeater.
Mijn woning heeft een kierdichte afwerking etc. Dus het viel ons op dat we op de 1e verdieping (slaapkamer) al geen internet meer hadden.
Zodoende heb ik gisteren de repeater gehad.
De monteur van guidion adviseerde dat ik toch enkel de fritz nodig zou hebben en dan zou ik bij plaatsing op de 1e verdieping in de gehele woning goed wifi bereik moeten hebben. Nou niets was minder waar (wat il zelf al vermoedde). Vanwege de isolatie/kierdichte afwerking was het probleem nu exact omgedraaid. Boven hadden we wel Wifi en onder niet.
Zodoende maar eens het heft in eigen handen genomen. Ik heb nu het volgende geconfigureerd:

Draytek router:
SSID ABC
Passkey ABC123

Fritz repeater:
SSID ABC
Passkey ABC123

Volgens de monteur zou ik er zo voor zorgen dat alle apparaten in huis automatisch zouden roamen tussen de accesspoints.
De repeater zit op de eerste verdieping aangesloten met een kabel en de repeater staat deshalve in LAN bridge mode.

Resultaat: Router in de meterkast werkt. Fritz repeater lijkt niet te werken en boven dus nog altijd geen wifi signaal. :(

Doe ik nog iets verkeerd?

Wanneer ik handmatig op mijn telefoon (Samsung S7E) de Wifi uit zet en vervolgens weer aan komt er een netwerk tevoorschijn met goed bereik.en dezelfde SSID.
Beide accesspoints lijken dus wel te werken maar er wordt niet geroamed tussen deze 2 AP's (de Draytek in de meterkast en de Fritz op de 1e verdieping).

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 17-08-2018 16:02 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:18
Da_maniaC schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:58:
Nog een vraagje mbt de Fritz repeater.
Mijn woning heeft een kierdichte afwerking etc. Dus het viel ons op dat we op de 1e verdieping (slaapkamer) al geen internet meer hadden.
Zodoende heb ik gisteren de repeater gehad.
De monteur van guidion adviseerde dat ik toch enkel de fritz nodig zou hebben en dan zou ik bij plaatsing op de 1e verdieping in de gehele woning goed wifi bereik moeten hebben. Nou niets was minder waar (wat il zelf al vermoedde). Vanwege de isolatie/kierdichte afwerking was het probleem nu exact omgedraaid. Boven hadden we wel Wifi en onder niet.
Zodoende maar eens het heft in eigen handen genomen. Ik heb nu het volgende geconfigureerd:

Draytek router:
SSID ABC
Passkey ABC123

Fritz repeater:
SSID ABC
Passkey ABC123

Volgens de monteur zou ik er zo voor zorgen dat alle apparaten in huis automatisch zouden roamen tussen de accesspoints.
De repeater zit op de eerste verdieping aangesloten met een kabel en de repeater staat deshalve in LAN bridge mode.

Resultaat: Router in de meterkast werkt. Fritz repeater lijkt niet te werken en boven dus nog altijd geen wifi signaal. :(

Doe ik nog iets verkeerd?

Wanneer ik handmatig op mijn telefoon (Samsung S7E) de Wifi uit zet en vervolgens weer aan komt er een netwerk tevoorschijn met goed bereik.en dezelfde SSID.
Beide accesspoints lijken dus wel te werken maar er wordt niet geroamed tussen deze 2 AP's (de Draytek in de meterkast en de Fritz op de 1e verdieping).
Dit zou een overlap kunnen zijn van je wifi kanalen en bereik. Probeer eens de kanalen van je WiFi uit elkaar te halen 1 op kanaal 1 en de ander bijvoorbeeld op kanaal 13.

En als het kan 20mhz gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:26
vanaf 1 september krijgen de nieuwe klanten van T-Mobile Glasvezel een media convertor en hetzelfde modem als de ADSL klanten (Huawei HG659 modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 22:06
MichelJ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:47:
vanaf 1 september krijgen de nieuwe klanten van T-Mobile Glasvezel een media convertor en hetzelfde modem als de ADSL klanten (Huawei HG659 modem).
Ow, dan val ik net buiten de boot denk ik en hoop ik.
Ik wordt 5 september aangesloten, maar ik heb het abonnement aangevraagd op 2 augustus.
Gisteren een eigen mediaconverter gekocht omdat ik mijn eigen router wil blijven gebruiken..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:56

pinda powerrr

Slow down...

Dat is toch, in de basis, prima nieuws? Iedereen zeurt om 5Ghz ac en dat zit daar op.
Wil je een eigen router erachter zetten, zal je ff wat poorten moeten forwarden ivm dubbel nat.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dat is mooi nieuws! Eindelijk 5Ghz support. Heb je een bron voor deze uitspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
rens-br schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:44:
[...]

Dat is mooi nieuws! Eindelijk 5Ghz support. Heb je een bron voor deze uitspraak?
Nee dit komt uit interne bron. We krijgen binnenkort instructies om dit aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

En de trouwe bestaande abonnees mogen het met de achterhaalde Draytek blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
Nieuwe modem maar hoe zit het met het gedeelte rondom tv aansluitingen en netwerk? Is dit nog steeds gescheiden of ben je nu wel zoals KPN niet beperkt? Dit weerhoudt mij namelijk om over te stappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 18-08-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

prakka schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Dit zou een overlap kunnen zijn van je wifi kanalen en bereik. Probeer eens de kanalen van je WiFi uit elkaar te halen 1 op kanaal 1 en de ander bijvoorbeeld op kanaal 13.

En als het kan 20mhz gebruiken.
Dit lijkt het te zijn geweest thanks. Ik heb nu 1 AP op kanaal 11 gezet en nu gaat het wel goed!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennie121
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 15:04
Soundwork schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:53:
[...]

Ow, dan val ik net buiten de boot denk ik en hoop ik.
Ik wordt 5 september aangesloten, maar ik heb het abonnement aangevraagd op 2 augustus.
Gisteren een eigen mediaconverter gekocht omdat ik mijn eigen router wil blijven gebruiken..... :|
Net even contact gehad met T-Mobile thuis want mijn abonnement krijg ik ook op 5 september opgeleverd.

Het klopt idd dat er vanaf 1 september Huawei’s worden uitgeleverd en er een grote kans bestaat dat ik deze zou krijgen. Het was alleen niet met 100% zekerheid. Meer 70% wel 30% niet.

Ik ben best bereid een week later over te stappen als ik dan zeker weet dat ik de Huawei krijg :)

Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Sennie121 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Net even contact gehad met T-Mobile thuis want mijn abonnement krijg ik ook op 5 september opgeleverd.

Het klopt idd dat er vanaf 1 september Huawei’s worden uitgeleverd en er een grote kans bestaat dat ik deze zou krijgen. Het was alleen niet met 100% zekerheid. Meer 70% wel 30% niet.

Ik ben best bereid een week later over te stappen als ik dan zeker weet dat ik de Huawei krijg :)
Dat maakt mij niet uit welke router ik ontvang, maar het gaat erom dat ik een mediaconverter op eigen kosten heb aangeschaft zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken. Of nu de Draytek of Huawei geleverd wordt, ik blijf toch mijn eigen router en accesspoint gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
rens-br schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:44:
[...]

Op T-Mobile community wordt het ook bevestigd dat vanaf 1 september de Huawei geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Soundwork schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:02:
[...]

Dat maakt mij niet uit welke router ik ontvang, maar het gaat erom dat ik een mediaconverter op eigen kosten heb aangeschaft zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken. Of nu de Draytek of Huawei geleverd wordt, ik blijf toch mijn eigen router en accesspoint gebruiken.
wat ik ervan begrepen heb wordt het een media convertor die los gemonteerd en dus niet direct op de FTU gezet wordt. Zodra ik meer info heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Anoniem: 231253 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

En de trouwe bestaande abonnees mogen het met de achterhaalde Draytek blijven doen?
Het probleem is dat het huidige modem verouderd is en niet meer te koop is. Ze denken dat einde van het jaar de voorraad bij T-Mobile zelf op zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
MichelJ schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:54:
[...]

wat ik ervan begrepen heb wordt het een media convertor die los gemonteerd en dus niet direct op de FTU gezet wordt. Zodra ik meer info heb laat ik het weten.
Dat wist ik al. Ik heb zelf ook een TP Link MC-220L mediaconverter gekocht die niet op de FTU geklikt wordt maar met een kabel aan de FTU wordt gekoppeld. Dus T-Mobile zal deze wijze van aansluiten ook blijven toepassen. Ik ben benieuwd welke mediaconverter T-Mobile gaat inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Anoniem: 231253 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

Dat is altijd het verhaal helaas. Bij XS4ALL weet ik wel uit ervaring dat een telefoontje voldoet en je nieuwe hardware krijgt opgestuurd. Maar bij T-Mobile verwacht ik dat zeker niet. Je beste optie is dan om wanneer je kan verlengen zeggen dat je het nieuwe modem wilt en anders gaat overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
QErikNL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Dat is altijd het verhaal helaas. Bij XS4ALL weet ik wel uit ervaring dat een telefoontje voldoet en je nieuwe hardware krijgt opgestuurd. Maar bij T-Mobile verwacht ik dat zeker niet. Je beste optie is dan om wanneer je kan verlengen zeggen dat je het nieuwe modem wilt en anders gaat overstappen.
T-Mobile levert internet over glasvezel voor (veel) lagere prijzen dan XS4ALL.
Voor minder geld kan je ook minder verwachten. Dus reken er zeker niet op dat de bestaande Draytek's vervangen gaan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 09:45

aex351

I am the one

Soundwork schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

T-Mobile levert internet over glasvezel voor (veel) lagere prijzen dan XS4ALL.
Voor minder geld kan je ook minder verwachten. Dus reken er zeker niet op dat de bestaande Draytek's vervangen gaan worden....
Ik snap alleen niet waarom ze vooralsnog geen aanpassing doen om bridge mode mogelijk te maken. Volgens mij is het zo dat T-Mobile dus nauwelijks investeert in de firmware van de modem zelf. Kennelijk op basis van het bovenstaande verhaal hebben ze een flinke voorraad gekocht en dat is waarmee ze het doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
aex351 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Ik snap alleen niet waarom ze vooralsnog geen aanpassing doen om bridge mode mogelijk te maken. Volgens mij is het zo dat T-Mobile dus nauwelijks investeert in de firmware van de modem zelf. Kennelijk op basis van het bovenstaande verhaal hebben ze een flinke voorraad gekocht en dat is waarmee ze het doen.
Ik denk eerder dat Vodafone een hele grote bulk Draytek's heeft ingekocht en dat T-Mobile dat dus ook heeft moeten overnemen. Het feit dat de door provider geleverde routers niet in bridge worden gezet zal wel gemakzucht zijn. Gelukkig kan je bij bijna alle providers je eigen apparatuur aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Welk voordeel biedt de HG659 ten opzichte van de Draytek?
Wat ik er uit opmaak is dat hij 5Ghz ondersteund en VPN connecties, maar kan er niet uit herleiden of je hem ook als VPN client kunt instellen, mocht je je hele netwerk achter een VPN willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
aex351 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

waarom zou je, je kan toch eigen apparatuur aansluiten? Het is IP based wat eruit de glasvezel en binnenkort UTP komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 12:38
Het was me eigenlijk hiervoor pas 1x opgevallen, maar nu ik het in de gaten hou.. zijn er meer mensen waarbij 's nachts even de verbinding wegvalt? Ik kwam er achter door een knipperende sonoff bridge, maar nu ben ik net aan het youtuben en geeft de wifi op mijn telefoon aan: verbinding maar geen internet, domoticz is gestopt met wu, geen tv.

Update: Hele euvel duurt ongeveer 3 minuten, dan is bij mij alles terug. Post dit nu weer via wifi

[ Voor 12% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 21-08-2018 02:12 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:08

Quad

Doof

DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 02:11:
Het was me eigenlijk hiervoor pas 1x opgevallen, maar nu ik het in de gaten hou.. zijn er meer mensen waarbij 's nachts even de verbinding wegvalt? Ik kwam er achter door een knipperende sonoff bridge, maar nu ben ik net aan het youtuben en geeft de wifi op mijn telefoon aan: verbinding maar geen internet, domoticz is gestopt met wu, geen tv.

Update: Hele euvel duurt ongeveer 3 minuten, dan is bij mij alles terug. Post dit nu weer via wifi
Niet elke nacht, maar ik zie in mijn logging dat het bij mij afgelopen nacht rond 03:35 ook even afwezig was.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:27
Draytek of Huawei? Misschien is het een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Als ik het helemaal goed zie is de laatste firmware van 20 april 2017, althans bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:56

Zorian

What the fox?

Inmiddels een berichtje van Guidion gekregen voor de installatie.
Echter willen ze het al begin september plaatsen terwijl het contract pas in oktober in gaat. :?
Helaas kunnen ze alleen doordeweeks, wat mij nooit goed uit komt. Dus maar even regelen dat ik het zelf mag 'plaatsen'.
Lees: Nieuwe configuratie in de bestaande apparatuur plaatsen en klaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Zorian schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:29:
Inmiddels een berichtje van Guidion gekregen voor de installatie.
Echter willen ze het al begin september plaatsen terwijl het contract pas in oktober in gaat. :?
Helaas kunnen ze alleen doordeweeks, wat mij nooit goed uit komt. Dus maar even regelen dat ik het zelf mag 'plaatsen'.
Lees: Nieuwe configuratie in de bestaande apparatuur plaatsen en klaar. :p
Dat zal helaas niet gaan.
Guidion moet je aansluiting ook activeren. Ze plaatsen niet alleen een Draytek router of een Huawei router.
Bovendien is het niet toegestaan zelf glasvezel aan te sluiten. Anders had ik daar ook direct voor gekozen en had dit mij niet een halve dag verlof hoeven kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Soundwork schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Dat zal helaas niet gaan.
Guidion moet je aansluiting ook activeren. Ze plaatsen niet alleen een Draytek router of een Huawei router.
Bovendien is het niet toegestaan zelf glasvezel aan te sluiten. Anders had ik daar ook direct voor gekozen en had dit mij niet een halve dag verlof hoeven kosten.....
De glasvezel is al aangesloten, bovendien internet ik nu over dezelfde vezel.
Vind het wat knullig om een monteur helemaal op te laten draven om hier op een linkje te klikken.
Ben zelf ook telecommonteur, dus kan uit ervaring spreken. :p
Ga gewoon eens vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Zorian schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:36:
[...]

De glasvezel is al aangesloten, bovendien internet ik nu over dezelfde vezel.
Vind het wat knullig om een monteur helemaal op te laten draven om hier op een linkje te klikken.
Ben zelf ook telecommonteur, dus kan uit ervaring spreken. :p
Ga gewoon eens vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. :)
Ik ben heel benieuwd of je de "ja" gaat krijgen.
Overigens zal er nu een NTU in je FTU geklikt zitten, die zal eruit moeten want T-Mobile maakt geen gebruik van NTU's die in de FTU geschoven worden maar patchen dit los op de FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Soundwork schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

Ik ben heel benieuwd of je de "ja" gaat krijgen.
Overigens zal er nu een NTU in je FTU geklikt zitten, die zal eruit moeten want T-Mobile maakt geen gebruik van NTU's die in de FTU geschoven worden maar patchen dit los op de FTU.
Die is er al uit, is immers defect. :+
Heb de vezel in een SFP zitten welke in een vezel<->RJ45 converter zit.

//En heb een ja gekregen van de klantenservice. :) @Soundwork Was geen enkel probleem.
Kreeg uiteraard de gebruikelijke mededeling erbij dat er geen support geleverd wordt bij storingen, maar dat is te verwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 21-08-2018 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Zorian schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Die is er al uit, is immers defect. :+
Heb de vezel in een SFP zitten welke in een vezel<->RJ45 converter zit.

//En heb een ja gekregen van de klantenservice. :) @Soundwork Was geen enkel probleem.
Kreeg uiteraard de gebruikelijke mededeling erbij dat er geen support geleverd wordt bij storingen, maar dat is te verwachten.
Geluk voor jou dan, ik heb helaas dat geluk niet :(
Wie activeert jouw aansluiting dan op de portal (wat normaal gesproken de Guidion monteur doet)?
En ik weet niet op welke vezel jij nu internet hebt, maar als dat de B-vezel is, dan wordt je teruggezet naar de A-vezel. Sommige (kleine) providers leveren namelijk nog internet op de B-vezel.

Ik mag overigens aannemen dat je de 37,50 voor de monteur dan ook niet hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dat activeren is een formuliertje invullen op iss.glasoperator.nl, dat kun je zelf ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Soundwork schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

Geluk voor jou dan, ik heb helaas dat geluk niet :(
Wie activeert jouw aansluiting dan op de portal (wat normaal gesproken de Guidion monteur doet)?
En ik weet niet op welke vezel jij nu internet hebt, maar als dat de B-vezel is, dan wordt je teruggezet naar de A-vezel. Sommige (kleine) providers leveren namelijk nog internet op de B-vezel.

Ik mag overigens aannemen dat je de 37,50 voor de monteur dan ook niet hoeft te betalen?
Ik zit op de 'blauwe' vezel. Volgens de beste mensen wordt er enkel iemand van Reggefiber aangestuurd en vervalt de rest. Die 37,50 hoefde ik toch al niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Zorian schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:56:
[...]
Die 37,50 hoefde ik toch al niet te betalen.
Heb je alles in 1 pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Yep. Geen extra eenmalige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 10:28

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik heb een glasvezelabonnement met de Draytek. Wat ik ook probeer, ik krijg de VPN vanaf mijn Galaxy Note 8 (Android 8.0.0.) niet aan de praat.
Op het T-mobile gebruikersforum loopt alleen een draadje naar NordVPN. De handleiding geeft ook geen duidelijke informatie.

Het doel is om vanaf de telefoon een VPN-verbinding naar huis op te zetten. Is er iemand die het voor elkaar heeft en een eenduidige handleiding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Zorian schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:56:
[...]

Ik zit op de 'blauwe' vezel.
De blauwe vezel is inderdaad de A-vezel.

Maar ben je voor T-Mobile nu compleet nieuwe klant? Of ooit klant geweest bij Vodafone Thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Soundwork schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

De blauwe vezel is inderdaad de A-vezel.

Maar ben je voor T-Mobile nu compleet nieuwe klant? Of ooit klant geweest bij Vodafone Thuis?
In het verleden wel klant geweest bij Vodafone thuis, echter op een ander adres. Dus gewoon compleet nieuwe klant eigenlijk. Maar ik ken de opstelling zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
klungeltweaker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:35:
Het doel is om vanaf de telefoon een VPN-verbinding naar huis op te zetten. Is er iemand die het voor elkaar heeft en een eenduidige handleiding heeft?
Ik heb dat wel werkend. Maar moet er wel bij zeggen dat de enige VPN verbinding die ik werkend krijg PPTP is. Die schijnt alleen niet heel veilig meer te zijn.

Heb je de guide van DrayTek zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
klungeltweaker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:35:
Ik heb een glasvezelabonnement met de Draytek. Wat ik ook probeer, ik krijg de VPN vanaf mijn Galaxy Note 8 (Android 8.0.0.) niet aan de praat.
Op het T-mobile gebruikersforum loopt alleen een draadje naar NordVPN. De handleiding geeft ook geen duidelijke informatie.

Alleen PPTP schijnt te werken.
Je kunt dus geen gebruik maken van de altijd aan functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 10:28

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Ik heb dat wel werkend. Maar moet er wel bij zeggen dat de enige VPN verbinding die ik werkend krijg PPTP is. Die schijnt alleen niet heel veilig meer te zijn.

Heb je de guide van DrayTek zelf al geprobeerd?
In tegenstelling tot de documenten op de T-mobile site heb ik nu na enig prutsen de PPTP wel aan de praat.
Altijd aan is niet het meest belangrijk voor mij. Bedankt allemaal. En een PPTP opzetten lijkt me altijd nog veiliger dan rechtstreeks via een openbare WIFI verbinding maken met internet.

De handleiding is wel iets verouderd, maar als je de juiste velden even opzoekt in de GUI van de Draytek, lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
klungeltweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:19:
En een PPTP opzetten lijkt me altijd nog veiliger dan rechtstreeks via een openbare WIFI verbinding maken met internet.
Dat is het zeker. Ik gebruik het daar inderdaad ook voor en om toegang te krijgen tot mijn Domotica apparatuur / Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremecy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-07 18:54
Kan er toevallig iemand mij vertellen hoe lang het dynamisch ip adres ongeveer blijft?
Ik heb een webserver thuis draaien met daaraan gekoppeld een domein.
Maar ik heb natuurlijk geen zin om iedere maand opnieuw het ip aan te passen in de DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 22:39
Supremecy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:28:
Kan er toevallig iemand mij vertellen hoe lang het dynamisch ip adres ongeveer blijft?
Maar ik heb natuurlijk geen zin om iedere maand opnieuw het ip aan te passen in de DNS.
Te lang om te kunnen bijhouden? Ik ga nu volgens mij meer dan een jaar op hetzelfde IP.

[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 22-08-2018 16:36 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Daar heb je natuurlijk DDNS diensten voor, maar sinds ik klant ben bij ze, ruim 2 jaar nu, heb ik hetzelfde IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik heb zelf een CNAME voor mijn eigen domein die naar een A record verwijst die aan een DDNS service gekoppeld is. Synology heeft die DDNS service draaien, maar er zijn natuurlijk voldoende andere DDNS diensten die dit ook kunnen. Dan hoef je in ieder geval niet met de hand het IP te updaten, mocht het een keer veranderen.

In de praktijk zie ik mijn IP eigenlijk nooit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:06
Volgens mij is het in het algemeen zo dat wanneer je je lease blijft vernieuwen (dus gewoon je modem aan laat staan en verbonden blijft) je het IP adres blijft behouden. Wanneer je een paar dagen offline bent geweest krijg je dacht ik wel een nieuw IP adres.
rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Dat is het zeker. Ik gebruik het daar inderdaad ook voor en om toegang te krijgen tot mijn Domotica apparatuur / Raspberry.
Kun je dan niet beter een veiligere VPN oplossing op je Rasp draaien?

[ Voor 57% gewijzigd door gastje01 op 22-08-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 02:11:

Ja, dat gebeurd idd wel vaker hier (Enschede). Internet valt weg 's avonds / 's nachts voor een korte periode. TV blijft wel werken. Mijn Draytek geeft dan aan status Disconnected, en ik heb geen WAN IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
gastje01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:45:
Kun je dan niet beter een veiligere VPN oplossing op je Rasp draaien?
Dat is zeker ook een optie. Echter heb ik dat een paar keer proberen op te zetten, maar na veel opgezet werkte het altijd maar half / na een aantal dagen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
lordsnow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Ja, dat gebeurd idd wel vaker hier (Enschede). Internet valt weg 's avonds / 's nachts voor een korte periode. TV blijft wel werken. Mijn Draytek geeft dan aan status Disconnected, en ik heb geen WAN IP.
Ik zal er vanavond eens op letten. Vannacht was hij ook weer ff weg (Deventer). Ik ging naar bed en wou de verlichting uitschakelen, ging dus mooi niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Sennie121 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Inmiddels heb ik antwoord via de T-Mobile Community, ik krijg de Draytek. Ik heb besteld in augustus.
Dus ik denk dat jij ook de Draytek zal krijgen.
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Ik zal er vanavond eens op letten. Vannacht was hij ook weer ff weg (Deventer). Ik ging naar bed en wou de verlichting uitschakelen, ging dus mooi niet
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hier echt last van hebben.... En ook of zij eigen router of de Draytek gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Soundwork op 22-08-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennie121
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 15:04
Soundwork schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:10:
[...]

Inmiddels heb ik antwoord via de T-Mobile Community, ik krijg de Draytek. Ik heb besteld in augustus.
Dus ik denk dat jij ook de Draytek zal krijgen
Ah jammer. Mijn TP-link converter is ook binnen had hem net zoals jou al besteld. De monteur komt op 4 september en de doos zal ik volgende week ook wel binnen krijgen. Nou maar hopen dat het toch de Huawei is :P. Kan ik de converter retourneren.

Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Sennie121 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Ah jammer. Mijn TP-link converter is ook binnen had hem net zoals jou al besteld. De monteur komt op 4 september en de doos zal ik volgende week ook wel binnen krijgen. Nou maar hopen dat het toch de Huawei is :P. Kan ik de converter retourneren.
Als je het zeker wil weten, dan moet je op de T-Mobile community een PM sturen naar 1 van de moderators, die kijken het voor je na. Maar er werd al verklapt: alle bestellingen voor 1 september krijgen de Draytek geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Ook hier ( Tilburg ) Vrijwel elke nacht! Modem is niet bereikbaar op dat moment, en als ik wel kan inloggen krijgt ie inderdaad geen WAN IP. Na reboot wel verbinding. Onderzoek loopt bij T - Mobile
lordsnow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

DaRk PoIsOn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

En nu is de verbinding dus weer weg. Al een uur...

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
op glas?

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 21:42
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7574141437.png

weinig over hier van de 750mbit, haal nog max 10 al een uur lang. alles al gereset. vreemd

[ Voor 40% gewijzigd door rcthans op 23-08-2018 06:45 ]

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 17:08
rensvanaarden schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:49:
Ook hier ( Tilburg ) Vrijwel elke nacht! Modem is niet bereikbaar op dat moment, en als ik wel kan inloggen krijgt ie inderdaad geen WAN IP. Na reboot wel verbinding. Onderzoek loopt bij T - Mobile

[...]
Heb precies hetzelfde probleem!

Regio Eindhoven

"Hé Bob, drie bier!"

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07 08:22
Ja belachelijk die upload is echt veels te hoog. J/k

• YnnaD
  • Laatst online: 23-07 23:16
Hier hetzelfde probleem. Download komt niet boven de 6Mbps en de upload niet boven de 200Mbps. Dit op een 750/750 abo. Regio Amersfoort. Ik heb geen idee wanneer dit begonnen is maar vermoed dat dit in de nacht begonnen is...

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 07:46
rcthans schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:44:
[afbeelding]

weinig over hier van de 750mbit, haal nog max 10 al een uur lang. alles al gereset. vreemd
Leeuwarden, ook 750mbit:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7574335357.png

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-07 08:39
Bij mij doet mijn internet het nu prima, maar ik werd vanmorgen wel begroet door twee e-mails van Synology dat mijn nas tussen 00:48 en 03:17u offline was. Dinsdagavond kwam ik ook thuis van werk en lag het internet er een uur uit. Laten we hopen dat het daarbij blijft :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AttiX
Er is vanacht onderhoud uitgevoerd:

https://community.t-mobil...nderdag-23-08-2018-305422

• rcthans
nog steeds maar 6mbit op de speedtest, sites laden traag, zelfs een iptv stream haalt het niet door te weinig bandbreedte. usenet haalt 800kbps.

maar ik download wel torrents met 20mbps (200mbit), iemand die dit kan verklaren?

Verwijderd

Bijzonder vreemd dat dat alleen op hun forum word gemeld. Je zou hier toch gewoon een mailtje over mogen verwachten als klant zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AttiX
Onderhoud lijkt afgerond:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7574434152.png

• rcthans
hier ook weer alles op volle snelheid:)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hier hetzelfde probleem gehad, ~6Mbit sinds vanochtend. Na @AttiX' post even gecheckt, en alles werkt weer zoals 't hoort :) 7ms ping, 776 Down, 589 Up.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Maar het klopt niet. Mensen die hier klagen over de storing hebben allemaal ODF netwerk van T-Mobile (te zien aan die 750 Mbit). Het bericht op het forum gaat over het WBA netwerk en er wordt nadrukkelijk bij vermeld dat het niet geldt voor ODF klanten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• YnnaD
  • Laatst online: 23-07 23:16
Sorbo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:52:
Hier hetzelfde probleem gehad, ~6Mbit sinds vanochtend. Na @AttiX' post even gecheckt, en alles werkt weer zoals 't hoort :) 7ms ping, 776 Down, 589 Up.
Hier lijkt het ook weer te werken!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:43:
Bijzonder vreemd dat dat alleen op hun forum word gemeld. Je zou hier toch gewoon een mailtje over mogen verwachten als klant zijnde.
Ik heb daar wel een mailtje over gehad. Wel alleen maar op één van mijn adressen. (Ik heb twee adressen met T-Mobile Thuis)

Verwijderd

Ah, dat versturen ze dan alleen naar een T-Mobile adres vermoed ik. Dat gebruik ik sowieso niet.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:48:
Ah, dat versturen ze dan alleen naar een T-Mobile adres vermoed ik. Dat gebruik ik sowieso niet.
Nee, ik kreeg het gewoon op mijn 'prive-mail'.

Verwijderd

Dan is het helemaal vreemd. Die is gewoon bekend bij T-Mobile.
Pagina: 1 ... 30 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie