[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 225 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.851 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
Farabi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:23:
[...]

als ik daarheen ga krijg ik dit te zien. maar dit is niet wat ik bedoel.

[Afbeelding]

ik ben opzoek naar zoiets. even een voorbeeld van de SW2. zie jij zoiets in je T-54 interface? dus dat ik per device kan zien of het verbonden is met mijn WX3100.

[Afbeelding]
Ik zie bijvoorbeeld dit. Stippellijn is WiFi, andere lijn is bekabeld. En als ik in deze weergave op een apparaat klik krijg ik o.a. te zien of het 2,4ghz of 5ghz is, Mac adres, ip adres, signaal kwaliteit.
Onderstaande voorbeeld is de topologie weergave. Indien ik kies voor lijst weergave, dan krijg je dezelfde info in een lijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwXdTKIpDe1PAxrNyc8O-nBZz3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDrhc01gBKyytZd9nTsiwqwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Farabi Als ik overigens inlog op de WX3100 krijg ik overigens meer jouw weergave te zien. Dan is er geen schematische weergave. Alleen lijst, met wired en WiFi.

Welke modem en firmware versie heb je?
Ik heb:
Modelnaam DX5401-B1
Firmware-versie V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

Wellicht zit daar nog een verschil in?

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 12-07-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Ik zie bijvoorbeeld dit. Stippellijn is WiFi, andere lijn is bekabeld. En als ik in deze weergave op een apparaat klik krijg ik o.a. te zien of het 2,4ghz of 5ghz is, Mac adres, ip adres, signaal kwaliteit.
Onderstaande voorbeeld is de topologie weergave. Indien ik kies voor lijst weergave, dan krijg je dezelfde info in een lijst.

[Afbeelding]
waar kan ik die weergaves kiezen? ben aan het kijken. maar kan het nergens vinden. ik heb al op de 3 streepjes rechtsboven geklikt. maar daar heb je die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:13:
[...]

waar kan ik die weergaves kiezen? ben aan het kijken. maar kan het nergens vinden. ik heb al op de 3 streepjes rechtsboven geklikt. maar daar heb je die optie niet.
Het lijkt wel alsof je een andere (firmware) versie van het T54 modem hebt. Check mijn bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:56:
@Farabi Als ik overigens inlog op de WX3100 krijg ik overigens meer jouw weergave te zien. Dan is er geen schematische weergave. Alleen lijst, met wired en WiFi.

Welke modem en firmware versie heb je?
Ik heb:
Modelnaam DX5401-B1
Firmware-versie V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

Wellicht zit daar nog een verschil in?
bij mij:

Modelnaam: DX5401-B1

Firmware-versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

heel gek dit. de T-54 en w3100 wordt automatisch op afstand ge-update neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 12-07-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:23:
[...]

bij mij:

Modelnaam: DX5401-B1

Firmware-versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

heel gek dit. de T-54 en w3100 wordt automatisch op afstand ge-update neem ik aan?
Dezelfde versie dus. Dat kan dus niks uitmaken.

Wanneer ik op het geel omcirkelde klik (zie bericht eerder), kom ik in onderstaande scherm en daar kan ik kiezen tussen topologie (schematische weergave) en lijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XTLKXY2a3nmmbK66F-hFoqfTy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bb30CdjIhZVviT8wAxuP111g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:05
Brrrtje? schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:34:
[...]

Het heeft veel weg van onze situatie en bij ons zijn ze niet in de kruipruimte geweest (behalve om te kijken). Zou dus moeten kunnen lijkt me; al zou ik er wel scherp op zijn, want misschien moeten ze wel maatwerk leveren ipv doen wat ze altijd doen :)

Bij ons zitten de aansluitingen van Ziggo en KPN in de woonkamer. Ik wilde daar ook mijn glasvezel naartoe. Dat is aan de achterkant van het huis waar ook de glasvezelkabel uit de grond stak. In de hoek waar de aansluitingen zitten, staat buiten onze zandbak.
(Hier sla ik even een half jaar over, maar na heel veel wachten, bellen en afhouden van jongens die met een schep mijn tuin wilden omploegen, was de kabel uiteindelijk tot vlak bij de gevel geschoten.)
De twee mannen die de kabel naar binnen zouden brengen en de FTU zouden ophangen waren niet zo thuis in out-of-the box denken. Ze wilden graag (bijna) horizontaal naar buiten boren en dan de kabel door zo'n RVS gootje van onder maaiveld langs de gevel omhoog.
Ineens bedenk ik me dat ik dat inderdaad veel heb gezien bij huizen direct aan de stoep.

Maar daar ging ik gelukkig niet mee akkoord. Dat zou betekenen dat mijn zandbak ineens 5 cm van de muur zou staan. Ik zie mezelf al schepjes en zeefjes vissen.
De kabel was net naast mijn zandbak gebracht door de mannen met de 'raket', dus ik hoopte nog op een route door de kruipruimte: onder maaiveld naar binnen, ruime bocht naar juiste punt en dan door de gevel omhoog (we hebben PUR vloerisolatie). Dat werd hem niet omdat ze zo geen gat konden boren vanuit de kruipruimte via de muur omhoog, wel begrijpelijk. Alleen verticaal dwars door het parket was een optie. Niet dus.

Gelukkig was de Nederlandse uitvoerder erbij en die was creatiever: van binnenuit schuin naar beneden boren dwars door de spouw tot onder maaiveld. Ze vonden het erg ingewikkeld om te schakelen, maar die boor was 1 meter lang , dus dat ging prima. Even puzzelen hoe je een met een trekdraad/stokje door de spouw heen het gat in het binnenblad vind, maar dat is prima te doen.
We moesten natuurlijk even de zandbak leeg maken en verslepen, maar goed. Nu zie je er niks meer van en die gasten sjouwen fijn mee.

Enige aandachtspunt: Terwijl binnen de een de FTU zat te lassen, dichtte de ander het gat in de muur af en maakte de grond en de tegels weer in orde. Toen ik input wilde leveren over waar ik het kastje op de muur wilde hebben, was er weinig meer te schuiven, want hij had de kabel wat ruim genomen (voor de zekerheid?) en je wil die glasvezel zo min mogelijk in bochten wringen. Resultaat: lelijk kastje steekt bijna boven de bank uit :S
[Afbeelding]
De dag begon met een meter of 10 overlengte (naar de meterkast aan de andere kant van het huis was mogelijk geweest), dus er was geen enkel probleem. De overlengte had vooral te maken met het gemak van de monteur (geen gepriegel in een hoekje naast een radiatorpijp). Heel begrijpelijk en dat komt vast de kwaliteit ten goede, maar als ze even gewacht hadden met afdichten en dichtgooien, hadden ze de kabel netjes een stukje kunnen terughalen naar buiten, daar was ruimte genoeg om die paar centimeters weg te werken in een wat ruimere bocht onder maaiveld.
Leerpuntje van mij, hopelijk ook van die mannen en ik geef hem iedereen hier mee voor als je er wat mee wilt.
Sorry voor de lange quote, wist even niet welk deel ik eruit zou filteren. Bij mij een soortgelijke situatie: meterkast buiten aan voorzijde huis, Ziggo aansluiting komt uit de vloer aan de achterzijde van mijn huis. Ook balletjes in de kruipruimte en net huis verbouwd dus kabels zie ik niet zitten. Zou T-Mobile dit tot aan de achterkant kunnen brengen? Of zou ik het helemaal draadloos kunnen redden thuis?
Het scheelt gewoon erg veel met Ziggo qua geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Giku schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:55:
Sorry voor de matige kwaliteit, maar dit is de setup.

Vanaf glasvezelkast met utp naar de router, vanaf daar naar de switch, en de oc200/APs vanaf de switch.

***members only***
En hoe heb je het ingesteld? De aansluiting lijkt mij gmet dit plaatje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Dezelfde versie dus. Dat kan dus niks uitmaken.

Wanneer ik op het geel omcirkelde klik (zie bericht eerder), kom ik in onderstaande scherm en daar kan ik kiezen tussen topologie (schematische weergave) en lijst.

[Afbeelding]
thnx voor de moeite, maar krijg die optie helaas nergens te zien. maar de W3100 gaat hier sowieso de deur uit denk ik. de devices blijven koppig aan de T-54 hangen op de bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Farabi schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:56:
[...]

thnx voor de moeite, maar krijg die optie helaas nergens te zien. maar de W3100 gaat hier sowieso de deur uit denk ik. de devices blijven koppig aan de T-54 hangen op de bovenverdieping.
Graag gedaan. Blijft vreemd dat jij een afwijkende User interface hebt bij het T54 modem. Of ik heb een afwijkende interface, kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@Emootje Glasvezel wordt in principe in de meterkast aangesloten. Hoe zou tmobile het naar achter moeten brengen? Het handigste is toch zelf een utp van de meterkast naar het punt van de router of accespoint leggen. Eenmalig even lastig maar heb je altijd plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

jongetje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:00:
@Emootje Glasvezel wordt in principe in de meterkast aangesloten. Hoe zou tmobile het naar achter moeten brengen? Het handigste is toch zelf een utp van de meterkast naar het punt van de router of accespoint leggen. Eenmalig even lastig maar heb je altijd plezier van.
In principe zal de FTU op een plek komen zodat het netwerk gemakkelijk exploiteerbaar is. Vaak is dat inderdaad de meterkast zijn, maar als er geen kruipruimte is en bestaande voorzieningen staan in de woonkamer, is de meterkast toch niet logisch.

Overigens is een UTP kabel trekken vaak wel de beste oplossing. Is de infra het netste en beschermd afgewerkt in de meterkast en heb je in de woonkamer gewoon een fatsoenlijk signaal voor iptv (en wifi als je de router daar neer wilt zetten).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand ervaring met een TP link mesh aansluiten? Was dit snel gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
deathmonkey schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:31:
Iemand ervaring met een TP link mesh aansluiten? Was dit snel gedaan?
Net vanochtend een Deco X50 set van 4 gedaan en T-Mobile Zyxel apparaat er tussenuit.
Ik denk dat ik totaal 30 minuten met alle vervangingen bezig ben geweest (zet iptv/vlan op 300)

Nu alle overige persoonlijke settings nog instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 21:34
Dracula schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Ah daar heb ik even overheen gelezen dan....

Thanks.

[...]

Nieuw of bestaande klant en wanneer verkregen?
nieuwe klant, ergens rond de 29e juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mojo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:10:
[...]
In principe zal de FTU op een plek komen zodat het netwerk gemakkelijk exploiteerbaar is. Vaak is dat inderdaad de meterkast zijn, maar als er geen kruipruimte is en bestaande voorzieningen staan in de woonkamer, is de meterkast toch niet logisch.
[...]
@Emootje Bij mij kwam de aansluiting vanaf de achtergrens (net als Ziggo en KPN). De kabel was lang genoeg om tot de meterkast te komen (aan de voorkant), dus monteren op de achtergevel was geen probleem.

De kabel lag al in zijn geheel opgerold onder de stoep (met een uitstekend stukje), na het schieten onder de tuin door lag hij opgerold tegen de gevel aan. De monteur die hem gelast heeft, heeft hem pas op maat gemaakt.
Lees ik het goed dat de afstand tot jouw gewenste punt in de woonkamer groter is dan tot de meterkast? Dan vooral even duimen dat hij lang genoeg is en zorgen dat niemand hem in de tussentijd proactief inkort. Dan zou het moeten kunnen.

Wat @Mojo hierboven schrijft klopt natuurlijk ook. Maak vooral een overwogen keuze en bedenk: jij mag het zeggen, ook als het net anders is dan de monteurs standaard doen. Een schouw vooraf door de uitvoerder kan helpen, maar die vergeten ze wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Vandaag stond opeens een gast voor de deur, had net zijn Polo geparkeerd. Ik denk wat moet die bij de deur? Bleek het Mo de zelfstandige Guidon installateur te zijn. (had een busje verwacht en iemand in Guideon outfit).

Afijn, had alles al klaargezet, alleen de kabel van glas naar convertor moest nog erin. In 5min verbinding, telefoon werkte ook direct. Download was prima 900+ Mbit, upload bleef haken rond de 500.

Hij wat belletjes doen, probeerde wat standaard dingen (reset modem, andere kabel, andere laptop) - geen verschil.

Als laatste oude convertor ertussen, helemaal geen verbinding meer. Toen teruggezet op de Huawei kastje. Toen magisch opeens wel goede upload van 900Mbit+.

Nog een paar testen gedaan, bleef goed. Hij kon me niet vertellen waarom, maar ging fluitend weer weg.

Daarna heb ik stap voor stap mijn netwerk gekoppeld aan de Zyxel modem/router. Eerst bekabeld netwerk, testen gingen goed. Als laatste mijn Deco set. Ook dat ging goed.

Vandaag wat meer testen gedaan, wat me opvalt:
- snelheid varieert nogal. Soms 900, dan weer 600, dan weer 800. Zowel up als down.(bekabeld)
- mijn Deco geeft met eigen internet test (bekabeld naar modem) steeds max 500 up-down aan

Op zich ben ik tevreden, echter die variatie vind ik een beetje gek, iemand idee hoe dat kan?

En weet iemand waarom mijn Deco op max 500 blijft hangen?

Op zich niet groot probleem, want op wifi kom ik dan op 300/400 Mbit uit - zat voor die apparaten. Max snelheid is vooral relevant bij bekabelde computer, NAS etc. Wat op zich goed lijkt te gaan.

Ik zie het even aan, heb 2 weken om te proberen. Als het ok is, zeg ik Ziggo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:18
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:13:

Als laatste oude convertor ertussen, helemaal geen verbinding meer. Toen teruggezet op de Huawei kastje. Toen magisch opeens wel goede upload van 900Mbit+.
Ik weet niet wat voor monteur het is maar het klopt niet.
Waarom een monteur een oude convertor (is AON) op een GPON aansluiting wil gaan proberen is mij een raadsel.
Wat er dan gebeurd gaan alle klanten down op die GPON splitter.
Sluit NOOIT een AON NT (apparaat) op een GPON lijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Comp User schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:32:
[...]

De kabel die in de WAN van de zyxel zit moet sowieso in de WAN van de ER707-M2, dan daarop de vlan 300 instellen, ik ken dat type router niet, maar dat is het idee.
Yes, dat is gelukt ;) Zit in de 2.5G WAN poort.
rens-br schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:42:
[...]

En hoe heb je het ingesteld? De aansluiting lijkt mij gmet dit plaatje goed.
Het is wat lastig om screencaps te delen en hekel aan foto's, maar in principe hetzelfde als in dit bericht.

De tips uit dat topic willen ook nog niet helpen helaas.

EDIT: error code is trouwens:
<devicenaam> failed to obtain the IP address for 2.5G WAN1 because no response from the server.
- maar dat lijkt de default te zijn als je je ISP-instellingen niet goed hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Giku op 13-07-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:13:
Vandaag stond opeens een gast voor de deur, had net zijn Polo geparkeerd. Ik denk wat moet die bij de deur? Bleek het Mo de zelfstandige Guidon installateur te zijn. (had een busje verwacht en iemand in Guideon outfit).

Afijn, had alles al klaargezet, alleen de kabel van glas naar convertor moest nog erin. In 5min verbinding, telefoon werkte ook direct. Download was prima 900+ Mbit, upload bleef haken rond de 500.

Hij wat belletjes doen, probeerde wat standaard dingen (reset modem, andere kabel, andere laptop) - geen verschil.

Nog een paar testen gedaan, bleef goed. Hij kon me niet vertellen waarom, maar ging fluitend weer weg.

Daarna heb ik stap voor stap mijn netwerk gekoppeld aan de Zyxel modem/router. Eerst bekabeld netwerk, testen gingen goed. Als laatste mijn Deco set. Ook dat ging goed.

Vandaag wat meer testen gedaan, wat me opvalt:
- snelheid varieert nogal. Soms 900, dan weer 600, dan weer 800. Zowel up als down.(bekabeld)
- mijn Deco geeft met eigen internet test (bekabeld naar modem) steeds max 500 up-down aan

Op zich ben ik tevreden, echter die variatie vind ik een beetje gek, iemand idee hoe dat kan?

En weet iemand waarom mijn Deco op max 500 blijft hangen?

Op zich niet groot probleem, want op wifi kom ik dan op 300/400 Mbit uit - zat voor die apparaten. Max snelheid is vooral relevant bij bekabelde computer, NAS etc. Wat op zich goed lijkt te gaan.

Ik zie het even aan, heb 2 weken om te proberen. Als het ok is, zeg ik Ziggo op.
Ik zou je zelf persoonlijk aanraden om naar kpn te gaan of wellicht Youfone wat volgensmij gebruikt maakt van de kpn netwerk/apparatuur :) Als het werkt is het oke, maar als het niet werkt dan ben je gerust een week of meer offline zonder duidelijkheid. Mag blijkbaar na 30 dagen offfline kosteloos opzeggen :+

Daarnaast was voor mijn gevoel kpn wat stabiel/vlotter. Maar ik kan dat niet onderbouwen met cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ik zit er sinds vandaag op en merkte dit ook al. Download lijkt redelijk stabiel, maar upload wisselt nogal, 900, 700, 800.
D33F schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:03:
Hebben meer mensen met een 1Gbps last van een fluctuerende uploadsnelheid?

Steeds vaker merk ik dat op bepaalde tijdstippen de uploadsnelheid achter blijft. Alhoewel ik nog een redelijke snelheid haal is dit niet meer de volle 1Gbps.

Op andere ogenblikken haal ik weer rond de 910/920Mbps maar nooit de volle 945 zoals bij de downloadsnelheid te zien is. Ook heb ik een keer meegemaakt dat hij met moeite de 800Mbps aantikte.

Zou dit kunnen duiden op een capaciteitsprobleem of is hier iets anders aan de hand?

Uiteraard zijn deze testen bedraad uitgevoerd met een up-to-date LAN infrastructuur.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
wlmpie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:25:
https://community.t-mobil...3/index3.html#post1715593
@Nazlive T-mobile zegt dat als zij na 30 dagen je probleem niet hebben kunnen oplossen dat je dan kostenloos mag opzeggen.
Top dankje wel! Ik ga het ff rustig doorlezen. Vind het zelf absurd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ik moet ook eerlijk zeggen, het was een aardige gast - maar hij had ook pizzabezorger kunnen zijn.
Verder dan een kabeltje ertussen doen komen ze niet. Hij vond het ook wel best eigenlijk, het is toch snel genoeg meneer?. Nou ummm nee, want dit is niet hoe het moet zijn met 1Gbps. Dat moet iets zijn van 75/80%(?), dat is toch onderdeel van de test die je doet bij aansluiten?

Dus met geluk? ging het opeens goed...maar was wel een beetje vreemd.
peterbier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Waarom een monteur een oude convertor (is AON) op een GPON aansluiting wil gaan proberen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
peterbier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Verklaart waarschijnlijk direct de toegenomen bandbreedte.

Nu ik goed erover na denk is dit eigenlijk absurd. Komt er een beetje op neer dat hun monteurs zelf storing veroorzaken en dan vervolgens ook niet capabel zijn om het op te lossen op korte termijn. Mocht het straks wel opgelost zijn dan kan het elk moment mis zijn. In theorie zou ik nu zelf ook gewoon die 30 dagen downtime kunnen veroorzaken zodat ik er van af kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Nazlive op 13-07-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:43:
Ik zit er sinds vandaag op en merkte dit ook al. Download lijkt redelijk stabiel, maar upload wisselt nogal, 900, 700, 800.

[...]
Dat komt dat T-mobile veel met GPON techniek werkt. (als je een Huawei ONT hebt)
Je deelt dan de glasvezel met meerdere gebruikers via een passieve splitter.
GPON heeft 2.5Gbit down en 1.25Gbit up.
Deze snelheid deel je dus als je op GPON zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Heb idd een Huawei kastje XGPON dacht ik? Lekker dan, ik dacht dat het voordeel van glas is dat je juist niet deelt itt kabel? Zo werd het altijd verkocht....blijkt alsnog dat je deelt. Delen is op zich prima, als er genoeg bandbreedte is. Stel dat is 10Gbit met 10/20 aansluitingen...dan zal het wel redelijk gaan.

Hoeveel aansluitingen gaan op 1 splitter? Klint allemaal een beetje "houwtje touwtje", alsof je wat stroom verdeeldozen aan elkaar hangt. Is best naadje, stel je hebt iemand de vaak veel upload gebruikt, blijft er minder over voor de rest.

Anders moet ik maar weer even die oude convertor ertussen hangen soms om de boel even te resetten >:)
peterbier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Dat komt dat T-mobile veel met GPON techniek werkt. (als je een Huawei ONT hebt)
Je deelt dan de glasvezel met meerdere gebruikers via een passieve splitter.
GPON heeft 2.5Gbit down en 1.25Gbit up.
Deze snelheid deel je dus als je op GPON zit.

[ Voor 15% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
lier schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Zijn er alternatieven op het adres? Het in gebreke stellen moet je natuurlijk doen, maar zonder alternatief (lees, dat van hetzelfde medium gebruik maakt) is opzeggen misschien niet de beste keuze.
Ik kan nog dsl overweggen of ziggo. Neem zelf aan dat KPN me overigens ook gewoon kan aansluiten op glasvezel en dat het dan wel gewoon werkt. Maar wel goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:53:
Lekker dan, ik dacht dat het voordeel van glas is dat je juist niet deelt itt kabel? Zo werd het altijd verkocht....blijkt alsnog dat je deelt. Delen is op zich prima, als er genoeg bandbreedte is. Stel dat is 10Gbit met 10/20 aansluitingen...dan zal het wel redelijk gaan.

Anders moet ik maar weer even die oude convertor ertussen hangen soms om de boel even te resetten >:)

[...]
Daarom werkt Kpn met XGS-PON dat is 10Gbit up en down.
Kpn is van GPON af gestapt.

De rede dat ze naar PON techniek gaan het is goedkoper en minder stroomverbruik ten opzichte AON waar je de vezel niet deelt.
Uiteraard deel je verderop in het netwerk ook met andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
Nazlive schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Top dankje wel! Ik ga het ff rustig doorlezen. Vind het zelf absurd lang.
Daar ben ik het mee eens, bij elektriciteit etc. gelden bepaalde normen, maar internet is nog wildwest waar de cowboys de regeltjes bedenken.

T-Mobile is wel lekker goedkoop, maar dat kan dus blijkbaar alleen doordat ze alles hebben ge-outsourced naar de aanbieders met het goedkoopste contract. En dan krijg je Guidion "monteurs" die ook een cursusje van 1 middag hebben gevolgd. En bij storingen standaard procedures en standaard scripts waar alle troubleshooting lineair en stapje voor stapje gebeurd tijdens kantoortijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
wlmpie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Daar ben ik het mee eens, bij elektriciteit etc. gelden bepaalde normen, maar internet is nog wildwest waar de cowboys de regeltjes bedenken.

T-Mobile is wel lekker goedkoop, maar dat kan dus blijkbaar alleen doordat ze alles hebben ge-outsourced naar de aanbieders met het goedkoopste contract. En dan krijg je Guidion "monteurs" die ook een cursusje van 1 middag hebben gevolgd. En bij storingen standaard procedures en standaard scripts waar alle troubleshooting lineair en stapje voor stapje gebeurd tijdens kantoortijden.
Ja ik heb mijn lesje wel geleerd. Lig er nu sowieso tot de 19e uit, dan komt er pas weer een monteur kijken. Dat is meer dan twee weken downtime. En dan nog geen garantie. Ze zeggen dat het nu kpn is/regge fiber die het moet oplossen. En dat KPN er hier ook zou uitliggen. Mijn buurman is wel gewoon online. Maar weet niet of we op het zelfde stuk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Weet iemand wat het voordeel is voor tmobile om een gpon splitter in de POP te hangen ipv alles op een glasswitch zodat je de bottleneck van gpon overslaat (en de eventuele complexiteit hiervan).

Als het in de straat zou zijn zou ik het snappen, maar wat is het voordeel om het zo in de pop te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Kosten. Je hebt maar een fractie van de actieve poorten nodig met GPON t.o.v. AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:43:
Weet iemand wat het voordeel is voor tmobile om een gpon splitter in de POP te hangen ipv alles op een glasswitch zodat je de bottleneck van gpon overslaat (en de eventuele complexiteit hiervan).

Als het in de straat zou zijn zou ik het snappen, maar wat is het voordeel om het zo in de pop te doen?
GPON is goedkoper.
En ze hangen de apparatuur in de pop dan hoeven ze alleen het laatste stukje glasvezel pop naar huizen huur te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Te vroeg gejuicht. Nu de hele tijd valt internet weg. Dacht eerst alleen WiFi. Maar toen ook tv op kabel. Alles al opnieuw uit en aan. Maakt niks uit. Zie ook internet lampje knipperen op modem en 10g lampje op converter.

Heb alles weer teruggezet naar ziggo.
Iemand dit ook gehad? Hoe dit aanpakken?

Dit is echt slecht zeg. Gelukkig kan ik er nog onderuit.nog niet eens een dag erop en nu al dit gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:58:
Te vroeg gejuicht. Nu de hele tijd valt internet weg. Dacht eerst alleen WiFi. Maar toen ook tv op kabel. Alles al opnieuw uit en aan. Maakt niks uit. Zie ook internet lampje knipperen op modem en 10g lampje op converter.

Heb alles weer teruggezet naar ziggo.
Iemand dit ook gehad? Hoe dit aanpakken?

Dit is echt slecht zeg. Gelukkig kan ik er nog onderuit.nog niet eens een dag erop en nu al dit gedoe.
Wellicht is dit het resultaat van de actie die deze 'monteur' heeft uitgevoerd (AON ipv GPON converter)?

In mijn geval had ik letterlijk al alles aangesloten (ook de fiber) toen de monteur kwam en hoefde hij alleen nog het ONT kastje aan de muur te hangen. Snelheid was toen wekenlang strak 940/940 maar de laatste weken is hier vooral de upload die dus varieert. Heb hem niet meer boven de 905 gezien (en meestal eerder tussen 850 en 880).

Download is verder wel altijd even strak en qua stabiliteit zijn er tot dusver (vanaf mei) nog geen problemen geweest.

Ik hoop in jouw geval dat ze inderdaad iets in de centrale hebben gezien dat er het een en ander niet klopt en dat je snel online bent met wel de volledige snelheid.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
@D33F

Hier ook ik heb de installatie ook zelf gedaan.
En de glasvezel schoon gemaakt met one click cleaner voor de patch.
Monteur heeft de aanmelding gedaan en getest met de t54 router.
Ik gebruik een Fritzbox 5590 op GPON.
Down is netjes 950 up komt i.d.d. niet meer boven de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:58:
Hoe dit aanpakken?

.. Gelukkig kan ik er nog onderuit nog niet eens een dag erop en nu al dit gedoe.
Je geeft het antwoord zelf al

[ Voor 35% gewijzigd door RCBL op 13-07-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Nou dat was tijdelijk. Toen ging die Huawei er weer tussen. Blijf hele middag prima. Nu opeens knipperende lampjes en gezeik. Klapperende lijn lijkt wel adsl van vroeger.

Moet ik in het modem kijken naar log ofzo?

Buurman heeft geen problemen zegt hij. Geen idee wat hij heeft als modem ed.
D33F schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Wellicht is dit het resultaat van de actie die deze 'monteur' heeft uitgevoerd (AON ipv GPON converter)?

In mijn geval had ik letterlijk al alles aangesloten (ook de fiber) toen de monteur kwam en hoefde hij alleen nog het ONT kastje aan de muur te hangen. Snelheid was toen wekenlang straks 940/940 maar de laatste weken is hier vooral de upload die dus varieert. Heb hem niet meer boven de 905 gezien (en meestal eerder tussen 850 en 880).

Download is verder wel altijd even strak en qua stabiliteit zijn er tot dusver (vanaf mei) nog geen problemen geweest.

Ik hoop in jouw geval dat ze inderdaad iets in de centrale hebben gezien dat er het een en ander niet klopt en dat je snel online bent met wel de volledige snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:27:
Nou dat was tijdelijk. Toen ging die Huawei er weer tussen. Blijf hele middag prima. Nu opeens knipperende lampjes en gezeik. Klapperende lijn lijkt wel adsl van vroeger.

Moet ik in het modem kijken naar log ofzo?

[...]
Als er een lampje op jouw ONT knippert weet je al zo goed als zeker dat er wat tussen jouw ONT en centrale in een storing is: "Het rood knipperende LOS lampje op de Huawei ONT betekent dat deze geen signaal (licht) meer ontvangt. Er lijkt een onderbreking ontstaan, dit kan tussen de FTU en de ONT in huis zijn (kleine kans), of een storing / gewijzigde situatie in de wijkcentrale."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

peterbier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:23:
@D33F

Hier ook ik heb de installatie ook zelf gedaan.
En de glasvezel schoon gemaakt met one click cleaner voor de patch.
Monteur heeft de aanmelding gedaan en getest met de t54 router.
Ik gebruik een Fritzbox 5590 op GPON.
Down is netjes 950 up komt i.d.d. niet meer boven de 900.
Bij jou toevallig ook tegen eind juni / begin juli begonnen? En welke regio zit je als ik het vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
D33F schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:34:
[...]

Bij jou toevallig ook tegen eind juni / begin juli begonnen? En welke regio zit je als ik het vragen mag?
Al wat langer maar 900 up vindt ik prima.
Betreft Rijssen/Holten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Zie deze tabel voor de betekenis van de led lampjes van de Huawei GPON ONT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mtGanN_HbCnbvPBT6STuww2M0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24asc7DAYk5l4WlS8tB0ZoR2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
LOs lampje knippert niet. Het 10G lan lampje soms wel die naar modem gaat.

Op modem knippert soms het internet lampje. Volgens mij moet die stabiel groen blijven toch?

Update: tabel gezien. Pon aan, los uit. LAN knippert soms maar dat is data activiteit.
D33F schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:33:
[...]

Als er een lampje op jouw ONT knippert weet je al zo goed als zeker dat er wat tussen jouw ONT en centrale in een storing is: "Het rood knipperende LOS lampje op de Huawei ONT betekent dat deze geen signaal (licht) meer ontvangt. Er lijkt een onderbreking ontstaan, dit kan tussen de FTU en de ONT in huis zijn (kleine kans), of een storing / gewijzigde situatie in de wijkcentrale."

[ Voor 6% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:47:
LOs lampje knippert niet. Het 10G lan lampje soms wel die naar modem gaat.

Op modem knippert soms het internet lampje. Volgens mij moet die stabiel groen blijven toch?

Update: tabel gezien. Pon aan, los uit. LAN knippert soms maar dat is data activiteit.

[...]
Volgens de lampjes is alles dus OK, maar toch heb je instabiele verbinding?

Je kunt T-Mobile bellen, maar wellicht ook goed om je probleem te melden op het T-Mobile community forum. Met de mededeling dat ze 13 dagen hebben om dit op te lossen zodat je nog binnen de 14 dagen bedenktijd kunt ontbinden.

Ik ben benieuwd of ze bij T-Mobile dan een snellere procedure hebben dan het gebruikelijke één voor één tickets inschieten die steeds weer op een nieuw wachtlijstje belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Zit nu in het modem te kijken naar logs, status e.d. dat lijkt ook allemaal wel ok:

- in verkeersstatus op WAN 0 fouten

- systemlog zie ik alleen maar debug en info meldingen, zoals:
4 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
5 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.72.181.127 obtained, lease time 3600
6 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
7 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 143.177.178.55 obtained, lease time 3600
8 Jul 13 19:07:27 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew...
9 Jul 13 19:07:27 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew..

- in log kan ik op filter kritisch/fout/waarschuwing/nood niks vinden

Let wel: dit is na stroom eraf/erop. Maar....ook toen merkte ik dat eea wegviel bekabeld en wifi.

Dit is wel vaag zeg, ik had toch wel meldingen verwacht die op een fout wijzen.
Dit maakt mij nog huiveriger om dit aan te houden....erg gaat plots van alles fout, maar er is niks over te vinden. Ik ga niet weken in de wachtrij hangen wachten tot er weer een pizzabezorger langskomt en onnozele dingen probeert.

Update: het enige dat ik zie in seurity log is dit:
1 Jul 13 17:39:16 kern alert attack kernel: [ 156.858588] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:84:27:df:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=17.188.178.158 DST=143.177.178.55 LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=56165 DF PROTO=UDP SPT=3483 DPT=64094 LEN=24

maar dat mag geen reden zijn dat mijn internet/routing wegvalt.

Update 2: ik ga een chromebook met kabel eraan hangen met monitoring. dan morgen maar eens in de logs kijken daarvan.

[ Voor 28% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
peterbier schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:49:
[...]

GPON is goedkoper.
En ze hangen de apparatuur in de pop dan hoeven ze alleen het laatste stukje glasvezel pop naar huizen huur te betalen.
De huur is toch exact hetzelfde? Of je de kabel nu in een gpon of aon switch stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:44:
[...]

De huur is toch exact hetzelfde? Of je de kabel nu in een gpon of aon switch stopt.
Ik bedoelde ook meer dat T-Mobile AON van Kpn-netwerk huurt of eigen apparatuur in de pop heeft hangen.
In het eerste geval betaal je bij T-Mobile meer als over hun eigen apparatuur in het pop station hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:40:
Zit nu in het modem te kijken naar logs, status e.d. dat lijkt ook allemaal wel ok:

- in verkeersstatus op WAN 0 fouten

- systemlog zie ik alleen maar debug en info meldingen, zoals:
4 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
5 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.72.181.127 obtained, lease time 3600
6 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
7 Jul 13 19:07:27 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 143.177.178.55 obtained, lease time 3600
8 Jul 13 19:07:27 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew...
9 Jul 13 19:07:27 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew..

- in log kan ik op filter kritisch/fout/waarschuwing/nood niks vinden

Let wel: dit is na stroom eraf/erop. Maar....ook toen merkte ik dat eea wegviel bekabeld en wifi.

Dit is wel vaag zeg, ik had toch wel meldingen verwacht die op een fout wijzen.
Dit maakt mij nog huiveriger om dit aan te houden....erg gaat plots van alles fout, maar er is niks over te vinden. Ik ga niet weken in de wachtrij hangen wachten tot er weer een pizzabezorger langskomt en onnozele dingen probeert.

Update: het enige dat ik zie in seurity log is dit:
1 Jul 13 17:39:16 kern alert attack kernel: [ 156.858588] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:84:27:df:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=17.188.178.158 DST=143.177.178.55 LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=56165 DF PROTO=UDP SPT=3483 DPT=64094 LEN=24

maar dat mag geen reden zijn dat mijn internet/routing wegvalt.

Update 2: ik ga een chromebook met kabel eraan hangen met monitoring. dan morgen maar eens in de logs kijken daarvan.
Geen idee wat er bij jou mis is, maar bij mij werd het netwerk instabiel nadat ik 3 x Tp-Link Deco M4 heb aangesloten. De ethernet backhaul (IEEE 1905.1 protocol) hiervan maakt het Zyxel modem instabiel. Ik gok dat de chinese firmware in dit Zyxel modem niets mocht kosten.
De oplossing was een Tp-Link gigabit switch die je voor 10€ bij de action koopt en zorgt dat de ethernet backhaul van je mesh-wifi niet meer via het zyxel modem loopt, maar via die switch. Heel misschien is zoiets ook bij jou aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Nu je het zegt…dat heb ik eerder gelezen ja. Heb ook weleens probleem gehad door nieuwere fw op de deco waardoor al mijn switches gingen knipperen en overal internet wegviel.

Goede tip dank je. Ik plug zo het vaste netwerk om naar de zyxel. Deco laat ik nog aan ziggo modem hangen. Eens kijken of dat stabiel blijft.

Zo ja dan plug ik de deco erbij. Dan kijken hoe het loopt. Ik heb precies nog 2 van die mini switches van de action. Werken perfect ook elders in huis.

Ik heb de hoofd deco direct aan modem. De rest zit achter switches. Je bedoeld toch een switches tussen de eerste deco en de zyxel plaatsen? Zodat het niet direct via modem gaat maar via de switch?
wlmpie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Geen idee wat er bij jou mis is, maar bij mij werd het netwerk instabiel nadat ik 3 x Tp-Link Deco M4 heb aangesloten. De ethernet backhaul (IEEE 1905.1 protocol) hiervan maakt het Zyxel modem instabiel. Ik gok dat de chinese firmware in dit Zyxel modem niets mocht kosten.
De oplossing was een Tp-Link gigabit switch die je voor 10€ bij de action koopt en zorgt dat de ethernet backhaul van je mesh-wifi niet meer via het zyxel modem loopt, maar via die switch. Heel misschien is zoiets ook bij jou aan de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:41:
Nu je het zegt…dat heb ik eerder gelezen ja. Heb ook weleens probleem gehad door nieuwere fw op de deco waardoor al mijn switches gingen knipperen en overal internet wegviel.

Goede tip dank je. Ik plug zo het vaste netwerk om naar de zyxel. Deco laat ik nog aan ziggo modem hangen. Eens kijken of dat stabiel blijft.

Zo ja dan plug ik de deco erbij. Dan kijken hoe het loopt. Ik heb precies nog 2 van die mini switches van de action. Werken perfect ook elders in huis.

Ik heb de hoofd deco direct aan modem. De rest zit achter switches. Je bedoeld toch een switches tussen de eerste deco en de zyxel plaatsen? Zodat het niet direct via modem gaat maar via de switch?

[...]
klopt, mijn deco's zijn alledrie bedraad aangesloten als accespoint, maar ze gaan alledrie eerst naar die tp-link switch en vanaf die switch naar de zyxel router en internet. De onderlinge communicatie tussen de deco's loopt dan dus niet via de zyxel router. Verder heb ik wifi uitgezet op de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dat gaat bij mij niet lukken. Alleen de eerste kan via extra switch laten lopen. De rest zit op andere switches verderop, die backhual loopt dan via switch naar het modem. Ik kan ze niet allemaal op dezelfde switch krijgen….

Tenzij ik alles via de extra switch laat gaan? Dan zit dus alles achter die eerste switch. Dat is dan het enige dat op lan poort van modem zit.
wlmpie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:04:
[...]

klopt, mijn deco's zijn alledrie bedraad aangesloten als accespoint, maar ze gaan alledrie eerst naar die tp-link switch en vanaf die switch naar de zyxel router en internet. De onderlinge communicatie tussen de deco's loopt dan dus niet via de zyxel router. Verder heb ik wifi uitgezet op de Zyxel.

[ Voor 15% gewijzigd door TimtheToolman op 13-07-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:28
TimtheToolman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:13:
Dat gaat bij mij niet lukken. Alleen de eerste kan via extra switch laten lopen. De rest zit op andere switches verderop, die backhual loopt dan via switch naar het modem. Ik kan ze niet allemaal op dezelfde switch krijgen….

Tenzij ik alles via de extra switch laat gaan? Dan zit dus alles achter die eerste switch. Dat is dan het enige dat op lan poort van modem zit.

[...]
Dat is het enige wat er voor zorgt dat de backhaul niet over de Zyxel doet, en dat zou ik dus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nou vanmiddag is de monteur langs geweest. Alles na gelopen en ging toen naar de wijkcentrale om 10 minuten later weer terug te komen. In zijn handen een klein doosje met daarin een nieuwe mediaconverter van Zyxel. Dit keer dus een slimme media converter die zich zelf kan instellen. De oude grijze mediaconverter die ik had hangen, had nog van die dip switches aan de onderkant. Dat blijken dus gevoelige media converters te zijn die bij het minste of geringste stroomdipje compleet stuk gaan.

Nieuwe media converter gaf direct signaal en binnen 5 minuten alles weer als vanouds. Al met al bijna 7 dagen zonder internet gezeten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
MRE-Inc schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:17:
Nou vanmiddag is de monteur langs geweest. Alles na gelopen en ging toen naar de wijkcentrale om 10 minuten later weer terug te komen. In zijn handen een klein doosje met daarin een nieuwe mediaconverter van Zyxel. Dit keer dus een slimme media converter die zich zelf kan instellen. De oude grijze mediaconverter die ik had hangen, had nog van die dip switches aan de onderkant. Dat blijken dus gevoelige media converters te zijn die bij het minste of geringste stroomdipje compleet stuk gaan.

Nieuwe media converter gaf direct signaal en binnen 5 minuten alles weer als vanouds. Al met al bijna 7 dagen zonder internet gezeten.
Dat zijn inderdaad het nieuwe type convertors die T-Mobile nu bij een AON glasvezel aansluiting gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVRiBKscciz190ISofODedceb48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2b5tRVlBcCiO0IYZ03aNMus.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door peterbier op 14-07-2023 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

peterbier schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:24:
[...]

Dat zijn inderdaad het nieuwe type convertors die T-Mobile nu bij een AON glasvezel aansluiting gebruiken.
Dat is hem idd. Deze zouden minder gevoelig moeten zijn voor stroom storingen. Ééntje op voorraad kan ook geen kwaad en scheelt een hoop ergenis.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ik heb sinds gisteravond bekabelde netwerk op de zyxel gezet. Mijn Deco's zitten nog op Ziggo.
Chromebook in de meterkast gezet met monitoring, die elke 3s een ping doet.
Tot zover 100% online, het lijkt dus sterk op dat de Zyxel niet lekker werkt icm Deco's.

Dat ga ik in het weekend testen, Deco's er weer aan en dan zien wat er gebeurt. Als het misgaat, dan Deco's er weer uit. Als dat het euvel blijkt te zijn, dan zet ik een extra switch tussen Zyxel en het netwerk, zodat alles, incl. de Deco's via die switch gaan.

Tevens zal ik een automatische speedtest aanzetten, om te kijken hoe dat verloopt. Zag gisteravond alweer dat hij op de 700 up bleef steken. Maar dit is voor mij (nu) minder belangrijk. Stabiliteit > snelheid. Ik heb niks aan snelheid als ik connectie/internet problemen heb. dan betaal ik liever meer voor minder snelheid met meer stabiliteit.

Maar tot zover neigt het sterk naar incompatibiliteitsissue Decos vs Zyxel. En dat is op te lossen met een swtich van 10 Euro.

Ik post mijn resultaten als ik meer weet.
wvanommen schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:35:
[...]

Dat is het enige wat er voor zorgt dat de backhaul niet over de Zyxel doet, en dat zou ik dus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
Wat mij wel opvalt is dat T-Mobile zelf de incompatibiliteit tussen deco's en hun Zyxel modem, niet actief communiceren met klanten, maar ook niet met helpdeskmedewerkers en monteurs. Dat zou toch een hele hoop gedoe en troubleshooting kunnen besparen, maar zelfs pro-activiteit lijken ze te hebben wegbezuinigd.

Mijn deco's zitten idd achter switch en T-Mobile is redelijk stabiel. Ik heb een 400 mbit abbo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45NZuwEXlA7MQB0RHIJj1kUu9rs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0nwBEXW9zmeS6Zr15Ggxw3Gm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door wlmpie op 14-07-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Lijkt erop dat er hier in Lansingerland (2662) nu een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18

pinda powerrr

Slow down...

Vincentio schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:50:
Lijkt erop dat er hier in Lansingerland (2662) nu een storing is.
Dat kan ik bevestigen. Had de Zyxel al aangesloten om mijn eigen netwerk uit te sluiten. Kan ik wel weer afkoppelen dan B)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Dat kan ik bevestigen. Had de Zyxel al aangesloten om mijn eigen netwerk uit te sluiten. Kan ik wel weer afkoppelen dan B)
Hahaha, ja hier hetzelfde gedaan om te kunnen bellen. Tijdens het gesprek kwamen er andere meldingen binnen, dus als het goed is gaan ze nu naar de wijk centrale kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:39
Vincentio schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Hahaha, ja hier hetzelfde gedaan om te kunnen bellen. Tijdens het gesprek kwamen er andere meldingen binnen, dus als het goed is gaan ze nu naar de wijk centrale kijken.
Oh thank god! Ik belde inderdaad ook en er kwam een verhaal over een monteur afspraak wat dus na het weekend zou worden. Ik was alweer pissig... Nu iets meer hoop dat het vandaag nog goed komt.

Edit: iets te snel overheen gelezen, ik zit in postcode 2661 overigens, maar zal vast en zeker gerelateerd zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Soepstengel op 14-07-2023 12:54 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor de zekerheid maar even gebeld met de klantenservice, er zijn 541 klanten zonder internet in Lansingerland.

Akelig precies die info :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Net gebeld door T-Mobile met de bevestiging dat ze naar de wijk dingen gaan kijken en het vandaag opgelost hopen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Vraag me toch af wat er aan de hand is, heeft er iemand door een glasvezel kabel gegraven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Soepstengel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:29:
Vraag me toch af wat er aan de hand is, heeft er iemand door een glasvezel kabel gegraven ofzo?
Net nog maar eens gebeld, ze weten nog niets bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Inderdaad, de pizzabezorger stond erbij en zag dat ik Deco thuis had. Dan had hij dit kunnen noemen, maar goed....

Sinds gisteravond bekabeld netwerk op de Zyxel.
Hij geeft in mijn chromebook testding aan dat hij 2x geen internet heeft gehad.
De ene keer 3s helemaal niet, de 2e keer 2s met wel ethernet maar geen internet.
Ik gebruik: https://chrome.google.com...gfbilbdbkgmfdmmdfmjjoakfo

Date and time Status Status duration
14.07.2023 11:17:32 Online See "Online for"
14.07.2023 11:17:30 No Internet connection. Wi-Fi/Ethernet OK 0:00:02
13.07.2023 22:05:12 Online 13:12:18
13.07.2023 22:05:09 No Internet connection 0:00:03
13.07.2023 20:00:51 Online 2:04:18

Het modem geeft aan 1 dag, 3 uren uptime, dus sinds reboot gisteravond up.
In logs ook niks bijzonders rond die tijden.

Is dit een glitch op alleen de chromebook dan misschien?

Update: heb nu verderop in netwerk zelfde monitoring aangezet. Als er echt een internet issue is, dan zou dat in beide logs moeten staan. Zoniet, dan is het een tijdelijk lokaal issue.
wlmpie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:09:
Wat mij wel opvalt is dat T-Mobile zelf de incompatibiliteit tussen deco's en hun Zyxel modem, niet actief communiceren met klanten, maar ook niet met helpdeskmedewerkers en monteurs. Dat zou toch een hele hoop gedoe en troubleshooting kunnen besparen, maar zelfs pro-activiteit lijken ze te hebben wegbezuinigd.

Mijn deco's zitten idd achter switch en T-Mobile is redelijk stabiel. Ik heb een 400 mbit abbo.
[Afbeelding]

[ Voor 20% gewijzigd door TimtheToolman op 14-07-2023 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik heb inmiddels weer internet maar de website geeft aan dat ze nog bezig zijn. Werkt het bij jullie ook weer @Vincentio @pinda powerrr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Soepstengel schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:33:
Ik heb inmiddels weer internet maar de website geeft aan dat ze nog bezig zijn. Werkt het bij jullie ook weer @Vincentio @pinda powerrr ?
Hier werkt het ook weer inderdaad gelukkig.
Wat betreft T-Mobile en storingsproces is het gewoon slecht gesteld... Dit kan zoveel beter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
Vincentio schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Hier werkt het ook weer inderdaad gelukkig.
Wat betreft T-Mobile en storingsproces is het gewoon slecht gesteld... Dit kan zoveel beter...
Weten we ook gelijk weer waarom het relatief goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ik heb nu 2 testen lopen. De ene gaf vanochtend rond 11uur een no internet melding. De andere rond 12uur. Die gaan niet gelijk op, dus ik denk toch een tijdelijk lokaal probleempje ipv dat internet echt wegvalt. Wegvallen van verbinding zou ik moeten kunnen zien in modem log en daar zie ik niks van.

Later vandaag ga ik mijn decos weer in de zyxel prikken, ik verwacht dan wel meer verstoringen op beide laptops. En die zouden dan wel rond zelfde tijden moeten zijn, zoals op donderdagmiddag ook zag op meerdere devices tegelijk.

Dan weer de Decos eruit kijken of het stabiel blijft. Zo ja, dan zet ik een switch tussen Zyxel en de rest van het netwerk em laat de monitoring doorlopen. Met een beetje geluk is het dan goed en blijft het goed, want problemen lossen ze niet snel op zoals we allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimtheToolman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:14:
Ik heb nu 2 testen lopen. De ene gaf vanochtend rond 11uur een no internet melding. De andere rond 12uur. Die gaan niet gelijk op, dus ik denk toch een tijdelijk lokaal probleempje ipv dat internet echt wegvalt. Wegvallen van verbinding zou ik moeten kunnen zien in modem log en daar zie ik niks van.

Later vandaag ga ik mijn decos weer in de zyxel prikken, ik verwacht dan wel meer verstoringen op beide laptops. En die zouden dan wel rond zelfde tijden moeten zijn, zoals op donderdagmiddag ook zag op meerdere devices tegelijk.

Dan weer de Decos eruit kijken of het stabiel blijft. Zo ja, dan zet ik een switch tussen Zyxel en de rest van het netwerk em laat de monitoring doorlopen. Met een beetje geluk is het dan goed en blijft het goed, want problemen lossen ze niet snel op zoals we allemaal weten.
vroeger waren er nog wel is veel problemen bij TM wegens hun dns storingen, heb je dit al eens veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
In modem DNS aanpassen naar Google of OpenDNS ofzo? Zou DNS die soms 1-2s niet internet meldingen kunnen veroorzaken?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:18:
[...]

vroeger waren er nog wel is veel problemen bij TM wegens hun dns storingen, heb je dit al eens veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
wlmpie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:09:

[Afbeelding]
Ja dat vindt ik ook bijzonder. Hierboven gaf een medetweaker aan dat een guidion monteur zelf verkeerde apparatuur aansliut waardoor de rest van klanten er uit knalt waarschijnlijk. Als je dat aan t-mobile medewerkers verteld wordt er ook niet naar doorgevraagd. Ik zie op het T-mobile forum genoeg mensen die er zo een maand uitliggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nazlive
TimtheToolman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:56:
Inderdaad, de pizzabezorger stond erbij en zag dat ik Deco thuis had. Dan had hij dit kunnen noemen, maar goed....

Sinds gisteravond bekabeld netwerk op de Zyxel.
Hij geeft in mijn chromebook testding aan dat hij 2x geen internet heeft gehad.
De ene keer 3s helemaal niet, de 2e keer 2s met wel ethernet maar geen internet.
Ik gebruik: https://chrome.google.com...gfbilbdbkgmfdmmdfmjjoakfo

Date and time Status Status duration
14.07.2023 11:17:32 Online See "Online for"
14.07.2023 11:17:30 No Internet connection. Wi-Fi/Ethernet OK 0:00:02
13.07.2023 22:05:12 Online 13:12:18
13.07.2023 22:05:09 No Internet connection 0:00:03
13.07.2023 20:00:51 Online 2:04:18

Het modem geeft aan 1 dag, 3 uren uptime, dus sinds reboot gisteravond up.
In logs ook niks bijzonders rond die tijden.

Is dit een glitch op alleen de chromebook dan misschien?

Update: heb nu verderop in netwerk zelfde monitoring aangezet. Als er echt een internet issue is, dan zou dat in beide logs moeten staan. Zoniet, dan is het een tijdelijk lokaal issue.

[...]
Is dat het niet gewoon stroombesparing feature van Chrome os? Als ik even weg ben of niet echt wat doe, dan moet ik ook weer opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimtheToolman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:23:
In modem DNS aanpassen naar Google of OpenDNS ofzo? Zou DNS die soms 1-2s niet internet meldingen kunnen veroorzaken?

[...]
je zou het kunnen proberen, heb je dat in ieder geval uitgesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Update 33: nett had iemand per ongeluk een Deco aangezet in huis, alles ging meteen flipperen.
Heel veel no internet meldingen op mijn 2 test laptops.
Deco eruit gehaald, alles terug naar normaal.

Heb nu 10min een TPLink switch tussen modem en netwerk zitten met de Deco's allemaal aan.
Tot zover geen rare dingen....ik laat mijn 2 monitoring punten doorlopen. Ik post later resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
TimtheToolman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:03:
Update 33: nett had iemand per ongeluk een Deco aangezet in huis, alles ging meteen flipperen.
.ik laat mijn 2 monitoring punten doorlopen. Ik post later resultaten.
Je bent er maar druk mee ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
Bij mij ging het precies zo. Goed dat je dit zo syste atisch test, fijn voor andere tweakers maar ik verwacht niet dat T-Mobile hier ook iets mee gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Soepstengel schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:33:
Om 02:18u vannacht was het internet weer live. Ik vraag me dan serieus af hoe en wat, gezien dat tijdstip is er niet iemand aan het werk ergens in een PoP ofzo, of een kabel aan het lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ja ik hoop dat anderen hier nog wat aan hebben, van TM verwacht ik niet veel.
Inmiddels ben ik nu 6 uur online, zonder gedoe. Nog net een lange film gestreamd. Zie ook geen errors op mijn 2 laptops die monitoring doen.

Het lijkt erop dat het het plaatsen van een switch tussen modem en netwerk geholpen heeft. Had nog een metalen TP link pro switch liggen, die heb ik er tussengezet ipv het 10 euro plastic ding. Die doet het vast ook wel, maar de metalen versie was ook wat zuiniger, dat is wel zo handig als die 24/7 ertussen staat.
wlmpie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:06:
Bij mij ging het precies zo. Goed dat je dit zo syste atisch test, fijn voor andere tweakers maar ik verwacht niet dat T-Mobile hier ook iets mee gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
@Comp User
@rens-br
@loeberce

Even tag voor degenen met input: het is inmiddels gelukt. M'n nieuwe router (nieuw model) ER707-M2 van TP-link ondersteunde op oude software geen VLAN op de 2.5Gbit poort. Foutje denk ik. De hardware controller stuurde wel de info door/gaf geen errors, dus niet te zien totdat ik direct vanuit de router probeerde internet te krijgen en ik alleen VLAN op de Gbit poort zag.

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Nu weer een dag verder, zonder problemen. Ik kijk het komende week aan, als het goed blijft zeg ik ziggo op.
TimtheToolman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:37:
Ja ik hoop dat anderen hier nog wat aan hebben, van TM verwacht ik niet veel.
Inmiddels ben ik nu 6 uur online, zonder gedoe. Nog net een lange film gestreamd. Zie ook geen errors op mijn 2 laptops die monitoring doen.

Het lijkt erop dat het het plaatsen van een switch tussen modem en netwerk geholpen heeft. Had nog een metalen TP link pro switch liggen, die heb ik er tussengezet ipv het 10 euro plastic ding. Die doet het vast ook wel, maar de metalen versie was ook wat zuiniger, dat is wel zo handig als die 24/7 ertussen staat.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeSolidNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 15:01
Zijn hier andere die zelf een mailserver draaien achter het t-mobile netwerk ? Na het sluiten van port 25 (outbound), werd het gebruik van t-mobile's smtp server als relay aanbevolen (met authenticatie), maar dit gaat dan ook niet meer werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:46
SnakeSolidNL schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Zijn hier andere die zelf een mailserver draaien achter het t-mobile netwerk ? Na het sluiten van port 25 (outbound), werd het gebruik van t-mobile's smtp server als relay aanbevolen (met authenticatie), maar dit gaat dan ook niet meer werken ?
Is op het t-mobile forum ook al het nodige over te doen geweest.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar blijkbaar kan dat nu al niet makkelijk meer.
https://community.t-mobil...info-smtp-poort-25-333415
https://community.t-mobil...to-rcpt-to-command-330231

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeSolidNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 15:01
jwbokx schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Is op het t-mobile forum ook al het nodige over te doen geweest.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar blijkbaar kan dat nu al niet makkelijk meer.
https://community.t-mobil...info-smtp-poort-25-333415
https://community.t-mobil...to-rcpt-to-command-330231
Dit is inderdaad al een tijdje bekend, en het gebruik van hun mailserver als relay is dus de enige optie (tenzij je een externe partij als relay wilt gebruiken), maar hun relay gaat gewoon via hun eigen mailservers. Als deze offline gaan, en port 25 (outbound) niet open gaat, is een externe partij dus nog de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:58
Bij mij T-mobile glasvezel geïnstalleerd. Na het gebruikelijke gedoe met afspraken en aanleg lijkt het nu stabiel te werken.
De eigen UDM-pro rechtstreeks aangesloten op het ONT-kastje in meterkast.
Op het forum zie ik veel over VLAN300. Dit werkte bij mij niet, misschien omdat ik een zakelijk abonnement heb?
T-Mobile gebeld, en van hun een mail met instellingen voor eigen apparatuur ontvangen. De verbinding in de UDM ingesteld als PPPoE met ontvangen gebruikersnaam en ww, VLAN 32. Daarna binnen een minuut verbinding.

aroTHERM plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l- Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Mjier schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:57:
Bij mij T-mobile glasvezel geïnstalleerd. Na het gebruikelijke gedoe met afspraken en aanleg lijkt het nu stabiel te werken.
De eigen UDM-pro rechtstreeks aangesloten op het ONT-kastje in meterkast.
Op het forum zie ik veel over VLAN300. Dit werkte bij mij niet, misschien omdat ik een zakelijk abonnement heb?
T-Mobile gebeld, en van hun een mail met instellingen voor eigen apparatuur ontvangen. De verbinding in de UDM ingesteld als PPPoE met ontvangen gebruikersnaam en ww, VLAN 32. Daarna binnen een minuut verbinding.
Dit topic heet T-Mobile Thuis Glasvezel... En gaat dus niet over zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellochem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-07 23:28
13 juli 2023 ontving ik als Tweak glasvezel abonnee een e-mail met bericht dat Tweak onderdeel van T-Mobile Nederland is geworden. Ze vieren het feestje met aanbiedingen speciaal voor Tweak-klanten. Aanbiedingen waar je ook gebruik van kan maken als je korter dan een jaar klant bij Tweak bent.
Combi-voordeel aanbieding: 100% Glasvezel van T-Mobile, betaal je de eerste 10 maanden € 30 per maand. Voor de monteur, aansluiting en activatie betaal je niks: scheelt € 105. Met de gratis Overstapservice beloven ze een zorgeloze overstap zonder dubbele kosten...Benieuwd of T-Mobile en Guidion dat weten waar te maken :/

Overstap na 9 jaar Tweak betekend ook een nieuwe modem Zyxel T-56 i.p.v. ZyXEL VMG8324-B10A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
Rebellochem schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:08:
13 juli 2023 ontving ik als Tweak glasvezel abonnee een e-mail met bericht dat Tweak onderdeel van T-Mobile Nederland is geworden. Ze vieren het feestje met aanbiedingen speciaal voor Tweak-klanten. Aanbiedingen waar je ook gebruik van kan maken als je korter dan een jaar klant bij Tweak bent.
Combi-voordeel aanbieding: 100% Glasvezel van T-Mobile, betaal je de eerste 10 maanden € 30 per maand. Voor de monteur, aansluiting en activatie betaal je niks: scheelt € 105. Met de gratis Overstapservice beloven ze een zorgeloze overstap zonder dubbele kosten...Benieuwd of T-Mobile en Guidion dat weten waar te maken :/

Overstap na 9 jaar Tweak betekend ook een nieuwe modem Zyxel T-56 i.p.v. ZyXEL VMG8324-B10A :)
Dat klinkt veel belovend. Op dit moment kan ik op de website van Tweak alleen kiezen voor KPN WBA verbinding. 20 euro duurder dan T-Mobile thuis (10mbit meer).
Is het bekend vanaf wanneer en of ze gaan leveren via het netwerk van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 12:11
nieuws: T-Mobile Thuis gaat stoppen met eigen e-maildienst voor klanten

Heeft iemand opties voor een uitgaande mailserver welke je als smarthost kan gebruiken? Bizar dat dit soort basis functionaliteit nu uitgezet wordt. Hopelijk wordt dit geen trend.

Google kan, maar ik wil nou juist eigenlijk niet alle mail langs Google laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 12:11
SnakeSolidNL schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Nee, daar zit ik ook mee. Poort 25 uitgaand dicht prima, kan je 587 voor gebruiken. Maar geen SMTP mailrelay is nogal raar.

Ik was blij dat ik minder ging betalen, maar dat wordt meteen afgestraft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Kasper1985 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Dat klinkt veel belovend. Op dit moment kan ik op de website van Tweak alleen kiezen voor KPN WBA verbinding. 20 euro duurder dan T-Mobile thuis (10mbit meer).
Is het bekend vanaf wanneer en of ze gaan leveren via het netwerk van T-Mobile?
Zelf zou ik KPN kiezen tenzij je een paar weken storing en tetheren met je telefoon acceptabel vindt. Je krijgt wel een code dan voor onbeperkt internet wat in iedergeval werkt met tele2, of t-mobile sims.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Nazlive schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Zelf zou ik KPN kiezen tenzij je een paar weken storing en tetheren met je telefoon acceptabel vindt. Je krijgt wel een code dan voor onbeperkt internet wat in iedergeval werkt met tele2, of t-mobile sims.
Ik heb met tmobile net zoveel storing gehad als toen ik bij kpn zat. Beetje vreemde opmerking, alsof tmobile graag hun klanten een aantal storingen per jaar kadeau doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
jongetje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:08:
[...]

Ik heb met tmobile net zoveel storing gehad als toen ik bij kpn zat. Beetje vreemde opmerking, alsof tmobile graag hun klanten een aantal storingen per jaar kadeau doet.
Toch niet een heel vreemde opmerking, want ik kom in dit topic regelmatig mensen tegen die er dagen/weken uit liggen. In het KPN topic hoor ik dat nooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Muis666 Ik ken iemand die dit jaar 3 a 4 weken heeft moeten wachten totdat een kabelbreuk was opgelost bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
jongetje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:09:
@Muis666 Ik ken iemand die dit jaar 3 a 4 weken heeft moeten wachten totdat een kabelbreuk was opgelost bij KPN.
Ja service is ver te zoeken en dat geldt voor bijna elke provider.
Ik heb heel lang Kpn gehad haast geen uitval van de verbinding gehad.
Nu 1 jaar bij T-Mobile nog geen uitval van de verbinding gehad.
Je moet geluk hebben.
En wat betreft T-Mobile zit je vaak op GPON en dat is storing gevoeliger.
Omdat je dan een passieve glasvezel splitter deelt met meerdere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
jongetje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:09:
ik lig er hier al 2 weken uit met 19 anderen.. Zou vandaag gefixed worden. Nog steeds niks. Er is geen kabelbreuk. Mijn buurman bij kpn zit er nog gewoon op?. En t-mobile zag ook dat de kabel oke was.

Ik denk als je de threads kijkt het wellicht een indicatie geeft, maar goed wie weet zijn er twee keer zoveel t-mobile gebruikers hier als kpn.

Kabelbreuk lijkt me nog enigzins begrijpbaar dat het langer duurt. Maar hier zijn er nu al 3 a 4x monteurs bij de wijkcentrale en nog niks opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

peterbier schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:15:
[...]

...
Je moet geluk hebben.
En wat betreft T-Mobile zit je vaak op GPON en dat is storing gevoeliger.
Omdat je dan een passieve glasvezel splitter deelt met meerdere gebruikers.
Ik zal je even uit de droom helpen, elke provider stapt over op (xs)GPON, daar is T-Mobile niet uniek in.

Nieuwe aansluiting? --> GPON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Ik zal je even uit de droom helpen, elke provider stapt over op (xs)GPON, daar is T-Mobile niet uniek in.

Nieuwe aansluiting? --> GPON
Heb je hier een bron van? Lees er graag wat meer over.
Pagina: 1 ... 225 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie