De wijkcentrale is van KPN en die zullen bij stroomuitval meestal heel snel een monteur sturen. Dus ik gok dat je vrij snel weer online bent.MRE-Inc schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:18:
Paar weken geleden een brief van Enexis gehad dat er onderhoud gepleed ging worden op 7 juli 2023 aan het elektriciteitsnet. Al mijn hardware van de voren netjes uitgezet en om 10.01 ging idd alles uit hier. Om ongeveer 10:30 alles weer aan behalve de T-Mobile thuis verbinding.
Heb een grijze media converter waaruit een gele glaskabel loopt naar een Genexis kastje dat destijds door de T-Mobile monteur is omgebouwd. Die gaa weer via een dikke groene kabel de grond in onder de meterkast, in het beton.
Gebeld met T-Mobile klantenservice en die zagen dat er geen signaal vanuit de wijkcentrale kwam en dat dit ook het geval is bij anderen in mijn straat met een T-Mobile glas verbinding. Moest een afspraak maken met een Guidion monteur, maar die kan pas donderdag 13 juli en die mag dan uiteindelijk een monteur naar de wijkcentrale laten sturen aldus de klantenservice wat ook weer een aantal dagen kan duren. Verder werd er ook gezegd dat de wijkcentrale waar ik klaarblijkelijk op aangesloten zit, van KPN is en dat er dus geen monteur gestuurd kon worden rechtreeks vanuit T-Mobile en dat Guidion dat moest aansturen.
Iemand enig idee of dit verhaal een beetje klopt en dat ik echt en dag of 10 moet gaan wachten op weer een werkende internet verbinding ? Ik neem aan dat wanneer Enexis onderhoud doet aan het elektriciteitsnetwerk, dat ook ISP's daarvan op de hoogte gehouden worden en of dat uberhaupt wel van invloed is op de plaats waar het glas signaal vandaan komt (wijkcentrale ??)
Heb zelf een Edge Router Lite aan de converter hangen op vlan 0.300 wat altijd gewerkt heeft. Voor de zekerheid ook nog de T-Mobile router er aan gehangen en daar bleef het internet verbinding lampje rood branden en dus ook geen internet.
Ik gok dus dat Tmobile z’n eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft staan. Meestal krijgen die ook wel een seintje dat er iets fout gaat en zouden die ook actie moeten ondernemen.
Hebben KPN klanten wel werkende diensten? Hebben je buren wel een werkende verbinding?