[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 223 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 12:35
Ik ben benieuwd, heb me aangemeld voor t-mobile thuis 1gig met plaatsing in september, dus we gaan zien wanneer er met mij contact wordt opgenomen om de aansluiting in huis te plaatsen. Als ik de verhalen zo lees, vrees ik het ergste, maar ja. Ze lopen hier wel als een gek te promoten dus who knows

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Dracula schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:26:
Zijn er mensen met ervaring mbt korting voor bestaande klanten?

Ik heb een internet only abo 1000/1000 en betaal nu 44 euro.

Verleng voorstel is 6 maanden 10 euro korting en daarna 45 euro.
In de topic start staat:
De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden.

Dus jouw aanbieding voldoet hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
Adeadly schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:33:
Ik ben benieuwd, heb me aangemeld voor t-mobile thuis 1gig met plaatsing in september, dus we gaan zien wanneer er met mij contact wordt opgenomen om de aansluiting in huis te plaatsen. Als ik de verhalen zo lees, vrees ik het ergste, maar ja. Ze lopen hier wel als een gek te promoten dus who knows
Hier is het soepel gegaan. Duurde iets langer dan op de website aangegeven. Maar de gemaakte afspraken wanneer wat zou gebeuren zijn keurig nagekomen. En de aansluiting werkt keurig.

Het is lastiger om van ziggo af te komen. Ziggo heeft daar zijn administratie totaal niet op orde.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 21:34
Mijn korting geldt voor 10 maanden voor 30 euro (1 gbit/s up en down)

Daarna gaat het naar 45 euro

[ Voor 10% gewijzigd door extraman op 29-06-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
meesje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:37:
[...]

In de topic start staat:
De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden.

Dus jouw aanbieding voldoet hier aan.
Ah daar heb ik even overheen gelezen dan....

Thanks.
extraman schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:50:
Mijn korting geldt voor 10 maanden voor 30 euro (1 gbit/s up en down)

Daarna gaat het naar 45 euro
Nieuw of bestaande klant en wanneer verkregen?

[ Voor 28% gewijzigd door Dracula op 29-06-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Edgenumber schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:42:
[...]

Hier is het soepel gegaan. Duurde iets langer dan op de website aangegeven. Maar de gemaakte afspraken wanneer wat zou gebeuren zijn keurig nagekomen. En de aansluiting werkt keurig.

Het is lastiger om van ziggo af te komen. Ziggo heeft daar zijn administratie totaal niet op orde.
We gaan het zien, ook ik zit bij Ziggo op het moment, dus als het eenmaal aangesloten is ga ik opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
socrates013 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Welke "functie" raad jij (jullie) dan aan om veilig te internetten via alle devices en vanaf de deur (modem).
Eeeuh, niets? Behalve je eigen gedrag op internet. Zoals iemand hier boven oppert kan je een PiHole of andere lokale DNS instellen zodat advertenties niet geladen worden, maar verder is er geen magisch apparaat wat je meer privacy of veiligheid op internet geeft. Tenzij je naar elke website/dienst een directe VPN weet te leggen, maar ik denk niet dat ze daar bij Telegraaf.nl aan mee willen werken. :+ NordVPN en dergelijke is leuk als je Netflix content wilt kijken die alleen in Paraguay toegankelijk is, of je zit in een hotel en vertrouwt de netwerkinfrastructuur van het hotel niet, maar verder heb je er thuis helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik merk dat je bij t-mobile net als bij Ziggo bij een lopende uitzending deze nog volledig kunt opnemen. Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik zie veel mensen die veel geduld moeten hebben bij het aansluiten van de verbinding.
Afspraken e.d. worden verzet en communicatie is slecht

Enkele mensen dreigen met het opzeggen van het abonnement en wachten wel tot een andere partij komt.

Heb je dan niet extreem jezelf te pakken?
Je blijft bij de oude situatie (dsl of Ziggo)
Je blijft veel betalen
Wachten kost niets
Komt er überhaupt een andere partij, wanneer en hoe is dit geregeld?

Is het niet handig om gewoon Tmobile en ODF hun werk te laten doen? Meer geduld, wetend dat het overal uitloopt.
Eenmaal glas in huis kan je altijd nog zeggen niet over te stappen of de korting pakken en daarna terug en weer korting bij bv. Ziggo.

Naar mijn idee heb je alleen jezelf en merkt Tmobile, ODF en Gideon niets van die ene extra opzegging?

Ik denk dat de communicatie sowieso anders is bij de aanleg dan eenmaal klant. Omdat er nu locale onderaannemers betrokken zijn. Die vallen weg als je eenmaal verbinding hebt.

En ja, kwaliteit van de service desk zal niet perfect zijn. Maar heb bij Ziggo de zelfde ervaring. Het aflezen van een script en niet horen wat mijn vraag is. (Proberen te verkopen van Next box terwijl ik belde dat de router stuk was)

Ik wil geen wellen nietus discussie, maar ben wel benieuwd of het niet gewoon loslaten is en afwachten. Dat je daarmee uiteindelijk wel die lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@RedRayMann ja daar komt het uiteindelijk wel op neer. Zolang het nog in de aanlegfase zit kan je er vrij weinig invloed op uitoefenen. Bij mijn vorige adres werd al jaren geleden aangekondigd dat er glas aan zat te komen. Ruim een jaar voor we weggingen kregen we al brieven van internetproviders dat je vast kon orienteren op abonnementen, en ongeveer een half jaar voor we vertrokken ging de straat in etappes open en werden er kabels gelegd. Pas een maand of wat voor onze verhuizing werd de kabel ook echt naar het huis geschoten (op de verkeerde plek, meterkast zat een meter of twee verder naar rechts :X), en we hebben dus niet meer meegemaakt dat het in huis echt afgemonteerd werd en het mogelijk was om echt een abonnement af te sluiten en via glas te surfen.

Ik denk dat de frustratie er dus vooral in ligt dat het aanleggen verschrikkelijk lang duurt, en de internetproviders wel vast gaan hengelen naar nieuwe abonnees, terwijl ze volgens mij geen/nauwelijks invloed hebben op de werkelijke aanleg en zelfs maar beperkt op het aansluiten van de wijkkasten en aansluitpunten in de huizen.
Als er iets mis gaat tijdens het leggen van de kabels (en dat gaat het meestal als ik het topic een beetje doorlees), moet je gaan zoeken naar een onderaannemer van een onderaannemer van de netwerkbeheerder, die weer een andere partij kan zijn dan de internetaanbieder die je uiteindelijk hebben wil. In ons geval waren de kabeltrekkers hele vriendelijke zuidoost-Europeanen, die geen woord Nederlands of Engels spraken. De voorman kwam maar eens in de zoveel tijd even kijken en sprak een paar woorden Engels. Voor we dus duidelijk hadden dat die kabel niet goed lag, en er ook vertrouwen in hadden dat hij wel op de goede plek zou komen waren we ettelijke telefoontjes, kastjes en muren verder. Dat is gewoon heel frustrerend.

Het was dan ook een verademing toen ik in ons huidige huis kwam. De vorige bewoner had al glasvezel gehad, dus de aansluiting werkte in ieder geval. We hebben in eerste instantie onze Ziggo meeverhuisd, maar na een jaar zijn we overgestapt naar T-Mobile glas, en dat was geheel pijnloos. Abonnement afsluiten, afspraak maken met T-Mobile over de ingangsdatum, daarna met Guidion over het aansluiten en een half uurtje nadat de monteur bij ons binnenstapte was alles gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
RedRayMann schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:54:
Ik zie veel mensen die veel geduld moeten hebben bij het aansluiten van de verbinding.

Enkele mensen dreigen met het opzeggen van het abonnement en wachten wel tot een andere partij komt.

Je blijft veel betalen
Wachten kost niets

Is het niet handig om gewoon Tmobile en ODF hun werk te laten doen? Meer geduld, wetend dat het overal uitloopt.
Eenmaal glas in huis kan je altijd nog zeggen niet over te stappen of de korting pakken en daarna terug en weer korting bij bv. Ziggo.

Naar mijn idee heb je alleen jezelf en merkt Tmobile, ODF en Gideon niets van die ene extra opzegging?

Ik denk dat de communicatie sowieso anders is bij de aanleg dan eenmaal klant. Omdat er nu locale onderaannemers betrokken zijn. Die vallen weg als je eenmaal verbinding hebt.

En ja, kwaliteit van de service desk zal niet perfect zijn. Maar heb bij Ziggo de zelfde ervaring. Het aflezen van een script en niet horen wat mijn vraag is. (Proberen te verkopen van Next box terwijl ik belde dat de router stuk was)

Ik wil geen wellen nietus discussie, maar ben wel benieuwd of het niet gewoon loslaten is en afwachten. Dat je daarmee uiteindelijk wel die lijn hebt.
Toen ik mijn abbo afsloot moest ik een postcode check doen of dat er glasvezel beschikbaar was.

Ik neem aan dat iedereen die glasvezel wil een postcode check moet doen. Op basis van deze aanname is het krom dat T-mobile bij adressen aangeeft dat glasvezel beschikbaar is terwijl dat dit eigenlijk niet zo is omdat ze nog bezig zijn.

Daarbij vind ik heldere communicatie meewegen bij de keuze voor een provider. T-mobile is dan misschien meer een prijsvechter met mindere communicatie. Maar er is, voor mij een ondergrens. Ze kunnen nog zo goedkoop zijn het houd ergens op.

Nogmaals bij mij is alles goed gegaan. Maar dit zijn wel zaken die voor mij mee hebben gewogen.

Op een gegeven moment wordt het ook een stuk emotie en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:25
RedRayMann schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:54:

Je blijft veel betalen
Wachten kost niets

Ik wacht al sinds 9 december 2022 op een werkende aansluiting. Mijn adres en postcode waren beschikbaar voor Glasvezel van T-Mobile. Ik heb mij op 9 december geabonneerd op T-Mobile Glasvezel thuis:

• Internet 1000Mbit download en 1000Mbit uploaden
• T-Mobile TV basis pakket zonder opnemen en géén extra betaalde zenders
• 1 TV-BOX
• Geen thuistelefoon (omdat wij onbeperkt bellen hebben via T-Mobile op onze smartphones)
• Eerste 8-maanden betaal ik €25,- daarna €55,- per maand voor 1 jaar.

Ik heb nog steeds geen datum en weet niet wanneer ze komen. Ze moeten in mijn meterkast eerst installeren voordat ik Glasvezel in huis krijg.

Momenteel heb ik Ziggo:

• Internet 100Mbit
• TV Start basispakket Digitale TV met interactieve TV via CI+ 1.3 kaartje en geen extra betaalde zenders
• Géén telefonie van Ziggo
• Ziggo betaal ik €60,50 per maand (onlangs €5 omhoog wegens inflatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 30-06-2023 13:01 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:25
Update: 30 juni 2023 Ik heb gebeld met T-Mobile thuis en ben ik door verbonden met de verantwoordelijke hiervoor. Op 4 juli is de centrale klaar voor ons wijk. Het heeft erg lang geduurd, wegens vergunningen en vuil grond. Nu lijkt 4 juli alles klaar te zijn en ik sta goed in het systeem. Vanaf 4 juli kan ik een telefoontje verwachten voor een afspraak dat ze in mijn meterkast komen en als dat is gebeurd komt Gideon langs om het werkend te maken.

Ik moet Ziggo nu zelf opzeggen, omdat 120-dagen al verstreken zijn. T-Mobile heeft mij zegt geen zorgen. Want 1 maand opzegtermijn bij Ziggo en indien ik 1 of 2 maand extra ga betalen aan Ziggo gaat T-Mobile dit vergoeden. Ik moet dan wel de brief van de opzegging van Ziggo opsturen naar T-Mobile. Hij vertelde mij dat het vaak gebeurd dat er mensen zonder internet komen te zitten. Hij vertelde dat ik beter nog 1 maand extra Ziggo kan aanhouden.

Ik ben benieuwd!

Mijn internet gaat er 10 keer op vooruit: Nu 100Mbit naar 1000Mbit!

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 30-06-2023 13:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 00:21
Van der Berg schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:31:
Op 4 juli is de centrale klaar voor ons wijk. Het heeft erg lang geduurd, wegens vergunningen en vuil grond.
Ook al last gehad van vervuild grond? .... ODF heeft nogal een zeer gunstig positie vervuild grond te vinden, en er bij te blijven.

In mijn geval ben ik een beetje een bearer of bad news. Zelfs als ze per 4 juli beginnen, is er nog geen duidelijk vooruitzicht dat je snel aan de beurt komt.

In mijn geval, had ik een aanvraag uitstaan sinds december 2021. Zou vanaf februari 2022 beginnen met aanleg en vanaf maart beginnen met aanleg in de meter kas. Helaas was vervuild grond bij onze wijkcentrale reden voor vertraging. Dit was per oktober 2021 opgelost, alleen was mijn zaak daar nog niet klaar. De verbinding, die in maart 2021 al voor de straat was gegraven, was nog niet klaar om te worden belicht te worden vanaf oktober. Dit is pas per week 28 van dit jaar klaar om aangelegd te worden in de meterkast. Ik zelf heb immers het geduld helemaal verloren en alles begin dit maand opgezegd.

Dus wees voorbereid op een mogelijk lange traject van aanleg. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Sagitherus op 30-06-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
De andere kant is natuurlijk, het ene heb je (ziggo, kpn, wat anders) en wachten op T-mobile kost niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
Edgenumber schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:00:
De andere kant is natuurlijk, het ene heb je (ziggo, kpn, wat anders) en wachten op T-mobile kost niks extra's.
Da's niet helemaal waar, denk ik. Zolang het niet is aangelegd, verlies je immers 60,50 - 55 = 5,50 per maand zonder korting en 60,50 - 25 = 35,50 per maand met korting. Over een periode van 6 maanden komt dat neer op 6 x 5,50 = 33 en 6 x 35,50 = 213. Dit loopt alleen maar op zolang het aanleg langer gaat duren.

Deze berekeningen zijn natuurlijk geschat en worden pas definief zodra het is aangelegd of wordt geannulleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Sagitherus schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Da's niet helemaal waar, denk ik. Zolang het niet is aangelegd, verlies je immers 60,50 - 45 = 15,50 per maand zonder korting en 60,50 - 25 = 35,50 per maand met korting. Over een periode van 6 maanden komt dat neer op 6 x 15,50 = 93 en 6 x 35,50 = 213. Dit loopt alleen maar op zolang het aanleg langer gaat duren.

Deze berekeningen zijn natuurlijk geschat en worden pas definief zodra het is aangelegd of wordt geannulleerd.
Verlies je het nu of win je het straks? In andere landen is internet nog goedkoper. Is je verlies dan nog groter?
Dit is een beetje virtueel verlies...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Verlies je het nu of win je het straks? In andere landen is internet nog goedkoper. Is je verlies dan nog groter?
Dit is een beetje virtueel verlies...
Sure, je verliest altijd in vergelijk met het buitenland. Het wordt pas interesant als je verhuist en dat is nog aan niet de hand. Ja dat is ook zo, heel erg virtueel / speculeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagitherus op 30-06-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sagitherus schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Da's niet helemaal waar, denk ik. Zolang het niet is aangelegd, verlies je immers 60,50 - 55 = 5,50 per maand zonder korting en 60,50 - 25 = 35,50 per maand met korting. Over een periode van 6 maanden komt dat neer op 6 x 5,50 = 33 en 6 x 35,50 = 213. Dit loopt alleen maar op zolang het aanleg langer gaat duren.

Deze berekeningen zijn natuurlijk geschat en worden pas definitief zodra het is aangelegd of wordt geannuleerd.
Naar mijn idee verlies je het niet want je hebt het niet.
Want ik verlies geen geld omdat ik geen zonnepanelen heb. De teller begint pas als je betaalt vind ik.

Want als je nog annuleert en bij de huidige provider blijft, blijf je dan geld verliezen of betaal je een hogere prijs voor "het zelfde product" (ik bedoel hiermee even simpel de toegang tot internet)

Ja, als ze eerder alles aanleggen dan ben je eerder minder geld kwijt. Ik heb het idee dat het een pepernoten/sales ding is.
De pepernoten komen ook steeds eerder en elke winkel wilt de andere aftroeven.
Zo vroeg mogelijk roepen dat je glasvezel kan nemen. Daarmee gaan mensen bestellen, meer draagvlak, meer positieve potentiële cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
Heeft iemand enig idee of een Tonzon vloer isolatie problemen zal opleveren met glasvezel aanleg? Of ervaring hier mee.

Dat ligt hier onder het huis, en bij meer mensen. We willen graag glasvezel maar ik weet niet of een kabel naar de woonkamer gaat lukken, of een glasvezel kabel die het huis binnenkomt. Ik heb gezocht op internet maar ik kon er niet veel over vinden. Er zullen toch wel meer huizen zijn die nu isolatie hebben liggen?

[ Voor 57% gewijzigd door stfnz op 30-06-2023 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:24
@stfnz Ze zullen ergens met de kabel naar binnen en omhoog moeten. Het beste is als je dat zelf aangeeft en niet dat ze door een luchtzak van je isolatie heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
De laatste twee weken heb ik vier avonden ervaren dat mijn internet kleine hick-ups heeft tijdens het gamen. Apex is de verbinding met de server kwijt of blijft even hangen, Discord en internetradio vallen uit en windows zegt dat het internet weg is.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

De PC hangt via een vaste verbinding aan het modem en heb het modem al een reset gegeven. En ik zal nu een andere kabel via de trap naar de eerste verdieping leggen om te controleren op kabel defecten.

Edit: ik heb geen andere kabel liggen om dit te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door weekend warrior op 01-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 06:51:
@stfnz Ze zullen ergens met de kabel naar binnen en omhoog moeten. Het beste is als je dat zelf aangeeft en niet dat ze door een luchtzak van je isolatie heengaan.
Het heeft veel weg van onze situatie en bij ons zijn ze niet in de kruipruimte geweest (behalve om te kijken). Zou dus moeten kunnen lijkt me; al zou ik er wel scherp op zijn, want misschien moeten ze wel maatwerk leveren ipv doen wat ze altijd doen :)

Bij ons zitten de aansluitingen van Ziggo en KPN in de woonkamer. Ik wilde daar ook mijn glasvezel naartoe. Dat is aan de achterkant van het huis waar ook de glasvezelkabel uit de grond stak. In de hoek waar de aansluitingen zitten, staat buiten onze zandbak.
(Hier sla ik even een half jaar over, maar na heel veel wachten, bellen en afhouden van jongens die met een schep mijn tuin wilden omploegen, was de kabel uiteindelijk tot vlak bij de gevel geschoten.)
De twee mannen die de kabel naar binnen zouden brengen en de FTU zouden ophangen waren niet zo thuis in out-of-the box denken. Ze wilden graag (bijna) horizontaal naar buiten boren en dan de kabel door zo'n RVS gootje van onder maaiveld langs de gevel omhoog.
Ineens bedenk ik me dat ik dat inderdaad veel heb gezien bij huizen direct aan de stoep.

Maar daar ging ik gelukkig niet mee akkoord. Dat zou betekenen dat mijn zandbak ineens 5 cm van de muur zou staan. Ik zie mezelf al schepjes en zeefjes vissen.
De kabel was net naast mijn zandbak gebracht door de mannen met de 'raket', dus ik hoopte nog op een route door de kruipruimte: onder maaiveld naar binnen, ruime bocht naar juiste punt en dan door de gevel omhoog (we hebben PUR vloerisolatie). Dat werd hem niet omdat ze zo geen gat konden boren vanuit de kruipruimte via de muur omhoog, wel begrijpelijk. Alleen verticaal dwars door het parket was een optie. Niet dus.

Gelukkig was de Nederlandse uitvoerder erbij en die was creatiever: van binnenuit schuin naar beneden boren dwars door de spouw tot onder maaiveld. Ze vonden het erg ingewikkeld om te schakelen, maar die boor was 1 meter lang , dus dat ging prima. Even puzzelen hoe je een met een trekdraad/stokje door de spouw heen het gat in het binnenblad vind, maar dat is prima te doen.
We moesten natuurlijk even de zandbak leeg maken en verslepen, maar goed. Nu zie je er niks meer van en die gasten sjouwen fijn mee.

Enige aandachtspunt: Terwijl binnen de een de FTU zat te lassen, dichtte de ander het gat in de muur af en maakte de grond en de tegels weer in orde. Toen ik input wilde leveren over waar ik het kastje op de muur wilde hebben, was er weinig meer te schuiven, want hij had de kabel wat ruim genomen (voor de zekerheid?) en je wil die glasvezel zo min mogelijk in bochten wringen. Resultaat: lelijk kastje steekt bijna boven de bank uit :S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI5DiOxXMjjjqzony1Erjb7NVd8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xwaplVL0hSSlOFz1QfuTYDBQ.jpg?f=user_large
De dag begon met een meter of 10 overlengte (naar de meterkast aan de andere kant van het huis was mogelijk geweest), dus er was geen enkel probleem. De overlengte had vooral te maken met het gemak van de monteur (geen gepriegel in een hoekje naast een radiatorpijp). Heel begrijpelijk en dat komt vast de kwaliteit ten goede, maar als ze even gewacht hadden met afdichten en dichtgooien, hadden ze de kabel netjes een stukje kunnen terughalen naar buiten, daar was ruimte genoeg om die paar centimeters weg te werken in een wat ruimere bocht onder maaiveld.
Leerpuntje van mij, hopelijk ook van die mannen en ik geef hem iedereen hier mee voor als je er wat mee wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
op Ibood word op dit moment een leuk alternatief voor de wifi punten van T-mobile aangeboden.

https://www.ibood.com/off...d-gigabit-extender/847351

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDhhZ6Y7_f9uVoHr_eBFCExZIjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJWIVTtHICQ1nR1CdBQ7WTMH.jpg?f=user_large

Het is eigenlijk het model onder de WX-36005600, ook voorzien van Wifi 6 (AX) maar met slechts 2 1 Gb utp aansluitpunten en maar 2 antennes voor ieder 2,4 Ghz en 5 Ghz ipv de 4 stuks bij de wx-3600.

Kosten 2 stuks voor 45 euro.

Hier een korte vergelijk tussen deze twee, overigens kun je op dit moment de WX-5600 alleen huren via T-Mobile, deze is op dit moment niet te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlpNyYz5idLF7f-qg-GmyVkY7pg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UindyeBrLB0G0d1DC3Ob954u.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door MacD007 op 01-07-2023 18:54 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MacD007 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:23:
op Ibood word op dit moment een leuk alternatief voor de wifi punten van T-mobile aangeboden.

[Afbeelding]

Het is eigenlijk het model onder de WX-3600, ook voorzien van Wifi 6 (AX) maar met slechts 2 1 Gb utp aansluitpunten en maar 2 antennes voor ieder 2,4 Ghz en 5 Ghz ipv de 4 stuks bij de wx-3600.

Je bedoelt denk ik de WX-5600? Deze levert een combi snelheid van AX6000. Die van iBood (WX-3100) levert AX1800. Dat is natuurlijk wel een verschil, maar voor mij wel dikke prima. Gisteren het setje van iBood besteld. Wanneer binnen kan die van t-mobile weer terug (zit nog gratis maandje). 46 euro voor twee stuks is een mooi prijsje. Het tweede WiFi punt heb ik waarschijnlijk niet nodig.

Wat me trouwens opviel bij de installatie van de WX-5600 is dat deze na een paar minuten werkend was (Utp kabel er in, aanzetten en wachten :) ). Echter de Zyxel Mpro Mesh app gaf aan dat mesh niet aan stond, terwijl easymesh echt wel aan was op de T54 router. De T54 rebooten verhielp het probleem. Daarna gaf de Mpro mesh app ook aan dat mesh actief was.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 01-07-2023 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
meesje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Je bedoelt denk ik de WX-5600? Deze levert een combi snelheid van AX6000. Die van iBood (WX-3100) levert AX1800. Dat is natuurlijk wel een verschil, maar voor mij wel dikke prima. Gisteren het setje van iBood besteld. Wanneer binnen kan die van t-mobile weer terug (zit nog gratis maandje). 46 euro voor twee stuks is een mooi prijsje. Het tweede WiFi punt heb ik waarschijnlijk niet nodig.

Wat me trouwens opviel bij de installatie van de WX-5600 is dat deze na een paar minuten werkend was (Utp kabel er in, aanzetten en wachten :) ). Echter de Zyxel Mpro Mesh app gaf aan dat mesh niet aan stond, terwijl easymesh echt wel aan was op de T54 router. De T54 rebooten verhielp het probleem. Daarna gaf de Mpro mesh app ook aan dat mesh actief was.
sorry, typefoutje, ja ik bedoelde de WX-5600. 8)7

hier een kort vergelijk: heb deze ook in mijn post bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJgrRoend-IbY6YtK7CpaunPb1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lq4xrN147FwPyqtK7fz25jdW.jpg?f=user_large
aanpassing; de WX-3100 heeft ook 2*2 antennes voor zowel 2,4 als 5 GHz.

[ Voor 19% gewijzigd door MacD007 op 02-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
Ik heb internet vanuit de meterkast wat naar boven loopt en daar uit de muur komt en vanuit daar loopt de kabel door naar mijn computer. Nu wil ik de Zyxel met een korte kabel uit de muur verbinden en dan de lange kabel doortrekken naar de pc vanuit de Zyxel, kan dit gewoon zonder verlies van internet? Sorry ben af en toe een leek op dit gebied. Krijg ook pas glasvezel in september, maar dit is wel een interessante aanbieding over de lange termijn i.p.v. 2 wifi punten van t-mobile voor €5 per maand.

Heb er nu 3 (omdat er 1 in de meterkast moet staan) van Ziggo. Dit omdat de woonkamer en zolder anders zeer slecht bereik hebben door de locatie van de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:12:
Ik heb internet vanuit de meterkast wat naar boven loopt en daar uit de muur komt en vanuit daar loopt de kabel door naar mijn computer. Nu wil ik de Zyxel met een korte kabel uit de muur verbinden en dan de lange kabel doortrekken naar de pc vanuit de Zyxel, kan dit gewoon zonder verlies van internet? Sorry ben af en toe een leek op dit gebied. Krijg ook pas glasvezel in september, maar dit is wel een interessante aanbieding over de lange termijn i.p.v. 2 wifi punten van t-mobile voor €5 per maand.

Heb er nu 3 (omdat er 1 in de meterkast moet staan) van Ziggo. Dit omdat de woonkamer en zolder anders zeer slecht bereik hebben door de locatie van de meterkast
Dit moet kunnen.

Glas gaat van buiten vai een convertor naar utp naar de Zyxel. Tussen de convertor en Zyxel kan je dus gerust een paar meter kabel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
RedRayMann schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Dit moet kunnen.

Glas gaat van buiten vai een convertor naar utp naar de Zyxel. Tussen de convertor en Zyxel kan je dus gerust een paar meter kabel doen.
Bedoelde met de Zyxel dan wel dat wifi punt, dus situatie is dan Modem > kabel muur> kabel naar Zyxel wifi punt > kabel naar pc vanuit wifi punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Bedoelde met de Zyxel dan wel dat wifi punt, dus situatie is dan Modem > kabel muur> kabel naar Zyxel wifi punt > kabel naar pc vanuit wifi punt.
Ik denk dat we het zelfde bedoelen, hoop ik :-)

Glas van buiten komt in een kastje aan de muur. Dit doen de mensen van ODF of bijvoorbeeld KPN
Glas gaat van dit kastje via een klein los glasdraadje naar de mediaconvertor. De mediaconvertor zit "los" en verandert het glas naar utp.
Vanaf de mediaconvertor kan je dus een eigen utp kabel aansluiten naar waar je wil. Dat kan een meter er naast zijn maar ook via een muur 2 verdiepingen hoger.

En daar sluit je de Zyxel aan, dat is de Tmobile router, moet extra utp poorten (switch) en een wifi systeem aanboord.
(Zyxel T54)

--edit--

Glas buiten
ONT (kastje op de muur)
Klein glas kabeltje
Mediaconvertor (maar van glas utp)
Utp
Zyxel router (of je eigen merk router)
Utp naar de rest van je netwerk
Zoals computers, acces points, printer, tv, e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door RedRayMann op 02-07-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
RedRayMann schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat we het zelfde bedoelen, hoop ik :-)

Glas van buiten komt in een kastje aan de muur. Dit doen de mensen van ODF of bijvoorbeeld KPN
Glas gaat van dit kastje via een klein los glasdraadje naar de mediaconvertor. De mediaconvertor zit "los" en verandert het glas naar utp.
Vanaf de mediaconvertor kan je dus een eigen utp kabel aansluiten naar waar je wil. Dat kan een meter er naast zijn maar ook via een muur 2 verdiepingen hoger.

En daar sluit je de Zyxel aan, dat is de Tmobile router, moet extra utp poorten (switch) en een wifi systeem aanboord.
(Zyxel T54)

--edit--

Glas buiten
ONT (kastje op de muur)
Klein glas kabeltje
Mediaconvertor (maar van glas utp)
Utp
Zyxel router (of je eigen merk router)
Utp naar de rest van je netwerk
Zoals computers, acces points, printer, tv, e.d.
Alles voor de router snap ik, daarna normaliter ook. Maar hierboven werd die aanbieding van de WX-3100 geplaatst. Die heeft 2 UTP aansluitingen. Ik wil de WX -3100 als tussenstuk gebruiken voor de bekabeling naar mijn computer, is dat mogelijk? Nu loopt de kabel gewoon in 1x door en wil dan de WX-3100 er tussen zetten.

Soms maak ik het mezelf lastiger dan het is en het zal vermoedelijk ook kunnen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Alles voor de router snap ik, daarna normaliter ook. Maar hierboven werd die aanbieding van de WX-3100 geplaatst. Die heeft 2 UTP aansluitingen. Ik wil de WX -3100 als tussenstuk gebruiken voor de bekabeling naar mijn computer, is dat mogelijk? Nu loopt de kabel gewoon in 1x door en wil dan de WX-3100 er tussen zetten.

Soms maak ik het mezelf lastiger dan het is en het zal vermoedelijk ook kunnen xD
Excuses, ik snap je.

Kleine side note.
Ik heb geen ervaring met wat voor Zyxel dan ook, die van mij heb ik vervangen voor Unifi spul.

Maar als ik daar naar kijk hebben mijn acces points (ap ac pro) ook twee utp poorten en kan je die inderdaad doorlussen

Ik kan in principe ook het onderstaande, en dat is wat jij ook wil;
- alles voor de router en de router zelf
- utp
- acces point
- utp
- computer

Naar mijn weten kan dat dus gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sinds gisteren ook T-mobile glasvezel 400 mbit met tv en gebruik mn eigen Asus router. Zeker over het internet heb ik geen klagen. Haal gemakkelijk de snelheid met lage ping.

Maar de televisie, ik kom van kpn vdsl en ik moet zeggen dat de kwaliteit bij kpn beter is terwijl ik dat ook al niet je van het vond.

Maar het grootste nadeel is toch wel dat Netflix en Videoland niet mogelijk is op de tv ontvangers. Vooral die laatste is erg jammer omdat mn televisie uit 2015 komt en het alweer te oud is voor Videoland. Weet iemand of die ondersteuning nog komt?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
RedRayMann schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Excuses, ik snap je.

Kleine side note.
Ik heb geen ervaring met wat voor Zyxel dan ook, die van mij heb ik vervangen voor Unifi spul.

Maar als ik daar naar kijk hebben mijn acces points (ap ac pro) ook twee utp poorten en kan je die inderdaad doorlussen

Ik kan in principe ook het onderstaande, en dat is wat jij ook wil;
- alles voor de router en de router zelf
- utp
- acces point
- utp
- computer

Naar mijn weten kan dat dus gewoon
Top dank je wel. Ik ga dan denk ik deze gewoon bestellen, binnen een jaar heb ik de kosten er al uit t.o.v. die van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Top dank je wel. Ik ga dan denk ik deze gewoon bestellen, binnen een jaar heb ik de kosten er al uit t.o.v. die van T-mobile.
Je kan het nu ook proberen zonder glas. Ergens er tussen prikken en kijken je eind apparaat ook gewoon internet heeft. Zo nee kan het terug.
Check ook V&A, ik was net de specs aan het zoeken en dacht daar ook 1 of 2 setjes te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
pjot1 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:09:
Sinds gisteren ook T-mobile glasvezel 400 mbit met tv en gebruik mn eigen Asus router. Zeker over het internet heb ik geen klagen. Haal gemakkelijk de snelheid met lage ping.

Maar de televisie, ik kom van kpn vdsl en ik moet zeggen dat de kwaliteit bij kpn beter is terwijl ik dat ook al niet je van het vond.

Maar het grootste nadeel is toch wel dat Netflix en Videoland niet mogelijk is op de tv ontvangers. Vooral die laatste is erg jammer omdat mn televisie uit 2015 komt en het alweer te oud is voor Videoland. Weet iemand of die ondersteuning nog komt?
Mijn advies: afhankelijk van in welk eco systeem je zit (Apple of Google), koop een los kastje als Apple TV of Google TV. Dan heb je al je diensten via hetzelfde apparaat.

Je bespaart zo ook nog 2,50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Antwoord in het kort: Ja dat kan, je hebt dan wel maar een 1 Gbps verbinding, de nieuwe router die van nu van T-mobile krijgt (dat is de T-56, nieuw model) heeft echter ook een 2,5 Gbps aansluiting (1, de overige 4 zijn ook gewoon 1 Gbps).

Ik verwacht dat de router in je meterkast word geplaatst (die word dus aan de mediaconverter aangesloten).
de genoemde MX-3100 sluit je dan het beste via een UTP kabel (min. cat 5E, of 6) aan op deze router met de door jou genoemde lange kabel (UTP).
De tweede MX-3100 kun je dan ergens anders plaatsen (niet in de meterkast, dat is te dicht bij de router en is daar dus ook niet nodig). overigens dat kan bedraad (beter) maar ook draadloos (WiFi). daarmee vergroot je het gehele WiFi netwerk in je Huis.
In de tweede LAN stopcontact van de MX-3100 kun je de bestaande LAN dus ook doorlussen en daarmee je PC bedraad via de MX-3100 direct aan de router (bedraad) aansluiten.

bv via dit schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAwBOgvQZjYLeT9GWn2naG9UI30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YsXhRM4kmnBX7lmBsTyPHYGY.jpg?f=user_large

https://community.t-mobil...t-56-hoe-werkt-het-350643 via deze link zie je meer info over de nieuwe router en de verschillen met de T-54.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007

verwacht het niet, het probleem zit in je TV (te oud, en daar krijg je dus ook geen updates meer van, dus geen fout van T-mobile, fout van je TV)
Twee opties: je huurt een van de TV kastjes van T-mobile en sluit deze aan via een HDMI
of je koopt de reeds eerder aangegeven google of apple kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
MacD007 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Antwoord in het kort: Ja dat kan, je hebt dan wel maar een 1 Gbps verbinding, de nieuwe router die van nu van T-mobile krijgt (dat is de T-56, nieuw model) heeft echter ook een 2,5 Gbps aansluiting (1, de overige 4 zijn ook gewoon 1 Gbps).

Ik verwacht dat de router in je meterkast word geplaatst (die word dus aan de mediaconverter aangesloten).
de genoemde MX-3100 sluit je dan het beste via een UTP kabel (min. cat 5E, of 6) aan op deze router met de door jou genoemde lange kabel (UTP).
De tweede MX-3100 kun je dan ergens anders plaatsen (niet in de meterkast, dat is te dicht bij de router en is daar dus ook niet nodig). overigens dat kan bedraad (beter) maar ook draadloos (WiFi). daarmee vergroot je het gehele WiFi netwerk in je Huis.
In de tweede LAN stopcontact van de MX-3100 kun je de bestaande LAN dus ook doorlussen en daarmee je PC bedraad via de MX-3100 direct aan de router (bedraad) aansluiten.

bv via dit schema:
[Afbeelding]

https://community.t-mobil...t-56-hoe-werkt-het-350643 via deze link zie je meer info over de nieuwe router en de verschillen met de T-54.
Alsof het niks is! Ff een schema maken, maar ja precies dit. Maar ik verwacht niet meer dan de 1 gbps te gebruiken, dus 2,5 gbps is wat voor de toekomst. Super bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

Welke router heb je van T-mobile gekregen? en welke Asus router gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Adeadly schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:19:
[...]

Alsof het niks is! Ff een schema maken, maar ja precies dit. Maar ik verwacht niet meer dan de 1 gbps te gebruiken, dus 2,5 gbps is wat voor de toekomst. Super bedankt allemaal!
Graag gedaan, overigens wat er nu niet in het schema zit, als je ook de optie telefoon hebt gekozen, kun je op de router dus ook een telefoon op aan sluiten. dat gaat overigens via een andere poort, dus geen netwerkpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
MacD007 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Welke router heb je van T-mobile gekregen? en welke Asus router gebruik je nu?
Ik heb de T-54 van T-mobile gekregen en ik heb de Asus RT-AX86S in gebruik. :)

Btw, huur nu al 2 kastjes van t mobile voor de tv. Is de app nog slechter dan? :X Over dat mn televisie te oud is ben ik van bewust.

@meesje
Bedankt voor je tip! Toevallig een mooie aanbieding gevonden voor een Chromecast voor €27,-! :9

[ Voor 32% gewijzigd door pjot1 op 02-07-2023 18:57 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 08:35
Iets wat ik maar niet kan vinden. De Wifi-plus van T-mobile (Zyxel), ondersteund deze ook een ethernet backhaul en dan wel volledig Mesh? Ik heb zo'n vermoeden dat deze dan in AP mode moet worden geconfigureerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Joost1981_2 op 02-07-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand een idee over welke glasvezel ze eigenlijk default gaan leveren?

Ze kunnen hier straks dus over...

Delta en KPN (glaspoort) leveren... Maar kan je kiezen? Of hebben ze omdat ze een deal met Delta hebben by default op hun netwerk?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Joost1981_2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:11:
Iets wat ik maar niet kan vinden. De Wifi-plus van T-mobile (Zyxel), ondersteund deze ook een ethernet BackHaul? Dus het aansluiten van de AP dmv een ethernet kabel?
De WiFi plus kun je bekabeld aansluiten. Maar of dit betekent of er sprake is van een ethernet backhaul durf ik niet te zeggen. Het WiFi punt werkt in ieder geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Joost1981_2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:11:
Iets wat ik maar niet kan vinden. De Wifi-plus van T-mobile (Zyxel), ondersteund deze ook een ethernet backhaul en dan wel volledig Mesh? Ik heb zo'n vermoeden dat deze dan in AP mode moet worden geconfigureerd.
volgens mij als je bedraad aansluit dan gaat het ook via de kabel en dus niet via wifi, dus deze is dan voor andere apparaten volledig beschikbaar.
Je kunt zelf nog een tweede apparaat bekabeld aansluiten of een tweede wifi punt doorlussen.

Je kunt deze echter ook na de installatie los zonder kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

page404 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Nieuwe extender geleverd. Installeren, ho maar. Precies de handleiding gevolgd maar er gaan geen lampjes branden zoals aangegeven.
Opnieuw gebeld, het lijkt er nu toch op dat ze een monteur gaan sturen. Wat een gedoe zeg, hoe moeilijk kan het zijn een werkende WiFi oplossing te leveren. Ben benieuwd wat die monteur gaat vinden.
Deze soap gaat ook maar door. Monteur is niet ingepland, wel wordt de oude dame gebeld of "het nu werkt". Ja zegt ze , nu op dit moment wel. Okay, doei doei zegt T-Mobile.
Wij weer bellen, maar nee er kan geen monteur komen totdat het ONT gereset is en die is al 110 dagen up. Toen ben ik wel uit mijn slof geschoten. Al die telefoontjes, al die mailtjes, apparatuur opgestuurd, gereset, teruggestuurd, vervangen, in het afgelopen half jaar en niet 1 keer kunnen ze vragen om het ONT ook te herstarten? Uiteindelijk de tante aan de telefoon uitgelegd welk apparaatje van de stroom af moet en nu komt er deze week een monteur. Wat een gedoe zeg, gewoon een modempje met een extender en een beetje televisie willen kijken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:15:
Iemand een idee over welke glasvezel ze eigenlijk default gaan leveren?

Ze kunnen hier straks dus over...

Delta en KPN (glaspoort) leveren... Maar kan je kiezen? Of hebben ze omdat ze een deal met Delta hebben by default op hun netwerk?
Gezien de "warme" relatie die T-Mobile heeft met KPN zou ik verwachten dat ze zelf kiezen voor leveren via de Delta vezel. Alhoewel dat nog wel even kan duren hoor. Het maken van een persbericht is snel gedaan. De werkelijke uitvoering is wel wat lastiger :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben sinds een uur ook aangesloten op glasvezel van T-Mobile Thuis, 1 Gbit up/down. Kom van een .(uitstekende en stabiele) Ziggo 400/40 verbinding, dus het is een flinke sprong vooruit.

Monteur was in 10 minuten klaar, ik regel als handige IT-er de rest zelf wel. Dank je.

Modem is een Zyxel DX5401-B1, lijkt prima te werken, hoewel de admin-pagina wel héél summier is, veel kan je er niet aan instellen.

Het modem levert een behoorlijke rappe verbinding op WiFi ook, dat doet hij toch wel beter dan het Ziggo-modem (Arris TG2492LG-85), waar die verbinding wat trager was.

Speedtest ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPhO8Vkg3JYzV-nVgwldt3NTzJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t39TObeSiQ2BfQIlv7ENf114.png?f=user_large

Duurde maar een paar jaar voor ze hier glasvezel hebben,maar dan heb je ook wat. KPN komt volgend jaar de straat nog een keer open gooien om ook glasvezel aan te leggen. Die van T-Mobile is maart dit jaar in de grond gegaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15
wildhagen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:48:
Ik ben sinds een uur ook aangesloten op glasvezel van T-Mobile Thuis, 1 Gbit up/down. Kom van een .(uitstekende en stabiele) Ziggo 400/40 verbinding, dus het is een flinke sprong vooruit.

Monteur was in 10 minuten klaar, ik regel als handige IT-er de rest zelf wel. Dank je.

Modem is een Zyxel DX5401-B1, lijkt prima te werken, hoewel de admin-pagina wel héél summier is, veel kan je er niet aan instellen.

Het modem levert een behoorlijke rappe verbinding op WiFi ook, dat doet hij toch wel beter dan het Ziggo-modem (Arris TG2492LG-85), waar die verbinding wat trager was.

[Afbeelding]

Duurde maar een paar jaar voor ze hier glasvezel hebben,maar dan heb je ook wat. KPN komt volgend jaar de straat nog een keer open gooien om ook glasvezel aan te leggen. Die van T-Mobile is maart dit jaar in de grond gegaan.
Fijn ! geniet er van :) ik woon nieuwbouw en er ligt al netjes glas tot in de meterkast. Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat en dat ik mn Ubiquity spul aan de achterkant aan de praat krijg via de geboden oplossing hier (Vlan300) anders zou ik dat wel heel zonde vinden (lees genoeg verhalen dat men het is gelukt, dus komt vast goed, wie weet kan de monteur helpen ermee?)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@wildhagen mooi dat het allemaal probleemloos is gegaan. Sneller en goedkoper internet, wie wil dat nu niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 16:42
4v4t4r schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Fijn ! geniet er van :) ik woon nieuwbouw en er ligt al netjes glas tot in de meterkast. Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat en dat ik mn Ubiquity spul aan de achterkant aan de praat krijg via de geboden oplossing hier (Vlan300) anders zou ik dat wel heel zonde vinden (lees genoeg verhalen dat men het is gelukt, dus komt vast goed, wie weet kan de monteur helpen ermee?)
Monteur zal je niet helpen met aansluiten van je eigen apparatuur; daar ben je toch op jezelf en ons aangewezen. Maar het is echt heel simpel met een eigen router, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

wildhagen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:48:

[Afbeelding]

Zelfde hier, jaren gewacht op glas. Jaar KPN 1G/1G gehad en sinds paar uur :*) over op T-mobile 1G/1G (internet-only en puur voor de centen, scheelt bijna 20 euro per maand). Tot nu toe gaat het super. Lijkt nog beter dan KPN maar dat zal wel suggestie zijn.
Die overstap door T-mobile laten regelen. Heb 2 uur geen internet gehad omdat KPN afgesloten had. Maar toen die monteur van Gideon kwam was het een kwestie van nog geen 10 minuten. d:)b

Ga ook mijn eigen router gebruiken maar voor nu die router van T-mobile erop. Die heeft meer instellingen dan je denk hoor volgens mij, zitten allemaal beetje 'verstopt' naar achteren.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/14948729802.png

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 04-07-2023 16:24 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MrMarcie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:20:
[...]Lijkt nog beter dan KPN maar dat zal wel suggestie zijn.
dit is mij ook opgevallen hoor. heeft iemand hier een logische verklaring voor? tmobile had mijn nokia ont kastje vervangen voor een xgspon. misschien hierdoor?

misschien is de T-54 beter dan de kpn box 12? vond het iig wel gek dat tmobile sneller werkt op een kpn lijn. het enige verschil is dat de ping van kpn 3-4 ms lager lag.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 04-07-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09 00:37
Farabi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:33:
[...]

dit is mij ook opgevallen hoor. heeft iemand hier een logische verklaring voor? tmobile had mijn nokia ont kastje vervangen voor een xgspon. misschien hierdoor?

misschien is de T-54 beter dan de kpn box 12? vond het iig wel gek dat tmobile sneller werkt op een kpn lijn. het enige verschil is dat de ping van kpn 3-4 ms lager lag.
GPON heeft een lagere totale capaciteit per segment dan XGSPON ; ~2,5Gb/s tegen ~10Gb/s in de downstream richting, en ~1,25Gbit tegen ~10Gb/s in de upstream. Dit zou een klein merkbaar verschil kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23
Zag op google ineens volgende bericht staan onder T-mobile Glaspoort met volgende link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4LXtTBpty0wcrfWxvn7XSSjFDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WSiMr6DM1wklJ1wlbwATBhmK.png?f=user_large
https://community.t-mobil...breiding-glaspoort-352440
Maar als je erop drukt krijg je dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBFwZPXohRKg_pcDCDJB15vOOng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7vs3qVmbyXopoozpxeOC4gn2.png?f=user_large

Lijkt dus niet lang meer te duren? met t-mobile via glaspoort geactiveerd wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Soppyscroll op 05-07-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:29
Soppyscroll schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:07:
Zag op google ineens volgende bericht staan onder T-mobile Glaspoort met volgende link

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lijkt dus niet lang meer te duren? met t-mobile via glaspoort?
Dit artikel?

https://newsroom.t-mobile...or-nog-meer-nederlanders/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Ruim anderhalf jaar geleden is in de gehele wijk glasvezel aangelegd bij iedereen tot aan de erfgrens en meerdere (directe) buren in de straat zijn al actief gebruiker van het glasvezelnetwerk van T-Mobile. Destijds kon ik nog niet overstappen naar T-Mobile wegens lopende contract bij Ziggo, maar nu dat "contractvrij" is besloten half maart in te gaan op een zeer prettige aanbieding van T-Mobile.

Inmiddels is door ODF begin juni het glasvezelpunt geïnstalleerd in de meterkast, maar vanwege een letterlijke kink in de kabel, kon de verbinding niet opgeleverd worden. Niet kort daarop ben ik op vakantie gegaan, dit ook gemeld bij ODF voor hun planning, maar plots stond (zonder aankondiging) de storingsmonteur voor de deur. Telefonisch heb ik met hem een afspraak gemaakt voor na de vakantie.

Inmiddels is dezelfde storingsmonteur afgelopen maandag langs geweest om de storing te verhelpen (was hardnekkig blijkbaar want zijn van 09:00 tot 15:30 bezig geweest, tussen de voordeur en de stoep zijn 2 stukken glasvezel weg geknipt en opnieuw gelast). Tijdens de reparatie zijn ze meerdere malen in de auto gestapt, naar mijn idee richting een wijkcentrale, want ze hadden een klein kastje aan het aansluitpunt laten hangen (anders dan hun grote monitor). Uiteindelijk is de storing volgens de monteur verholpen en is vertrokken.

Zojuist een check gedaan bij T-Mobile om te vragen of de storing bij hun inmiddels is afgemeld zodat de afspraak gemaakt kan worden met Guidion, maar daar werd mij verteld dat de verbinding nog steeds "On-Hold" staat vanwege een vergunningsaanvraag bij de gemeente om (onbedoeld) beton te verwijderen boven het distributiepunt.

De telefonische medewerker van T-Mobile was behulpzaam alleen toch begrijp ik het nog niet (en de prognose voor oplevering al helemaal niet, "ergens dit jaar hopelijk wel", zeker als meerdere buren al gewoon een actieve glasvezelverbinding hebben).

Moet T-Mobile voor elke nieuwe aansluiting in een bestaande wijk met al actieve glasvezelklanten binnen het distributiepunt, deze openen om de losse vezel op de bundel te verbinden? Als dat zo is en mijn glasvezel is in tegenstelling tot mijn buren nog niet verbonden in het distributiepunt, dan heeft de storingsmonteur daar niet kunnen testen, waar heeft de storingsmonteur dan in hemelsnaam aan "de andere kant van de lijn" zijn apparatuur aan gehangen?? Hij is wel 3 of 4 keer met zijn collega weg geweest en hebben telefonisch contact met elkaar gehad..

Als hij niet bij het geblokkeerde distributiepunt kan komen dan is dit in de wijkcentrale geweest, toch? Dus als dit in de wijkcentrale is dan is mijn verbinding al verbonden in het distributiepunt, toch? Waarom moet T-Mobile dan alsnog in het distributiepunt zijn? Dit is toch niets meer dan een hele complexe lasdoos waar losse aders over gaan in 1 dikke kabel?

[ Voor 11% gewijzigd door leslinho op 05-07-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leslinho schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:08:
Ruim anderhalf jaar geleden is in de gehele wijk glasvezel aangelegd bij iedereen tot aan de erfgrens en meerdere (directe) buren in de straat zijn al actief gebruiker van het glasvezelnetwerk van T-Mobile. Destijds kon ik nog niet overstappen naar T-Mobile wegens lopende contract bij Ziggo, maar nu dat "contractvrij" is besloten half maart in te gaan op een zeer prettige aanbieding van T-Mobile.

Inmiddels is door ODF begin juni het glasvezelpunt geïnstalleerd in de meterkast, maar vanwege een letterlijke kink in de kabel, kon de verbinding niet opgeleverd worden. Niet kort daarop ben ik op vakantie gegaan, dit ook gemeld bij ODF voor hun planning, maar plots stond (zonder aankondiging) de storingsmonteur voor de deur. Telefonisch heb ik met hem een afspraak gemaakt voor na de vakantie.

Inmiddels is dezelfde storingsmonteur afgelopen maandag langs geweest om de storing te verhelpen (was hardnekkig blijkbaar want zijn van 09:00 tot 15:30 bezig geweest, tussen de voordeur en de stoep zijn 2 stukken glasvezel weg geknipt en opnieuw gelast). Tijdens de reparatie zijn ze meerdere malen in de auto gestapt, naar mijn idee richting een wijkcentrale, want ze hadden een klein kastje aan het aansluitpunt laten hangen (anders dan hun grote monitor). Uiteindelijk is de storing volgens de monteur verholpen en is vertrokken.

Zojuist een check gedaan bij T-Mobile om te vragen of de storing bij hun inmiddels is afgemeld zodat de afspraak gemaakt kan worden met Guidion, maar daar werd mij verteld dat de verbinding nog steeds "On-Hold" staat vanwege een vergunningsaanvraag bij de gemeente om (onbedoeld) beton te verwijderen boven het distributiepunt.

De telefonische medewerker van T-Mobile was behulpzaam alleen toch begrijp ik het nog niet (en de prognose voor oplevering al helemaal niet, "ergens dit jaar hopelijk wel", zeker als meerdere buren al gewoon een actieve glasvezelverbinding hebben).

Moet T-Mobile voor elke nieuwe aansluiting in een bestaande wijk met al actieve glasvezelklanten binnen het distributiepunt, deze openen om de losse vezel op de bundel te verbinden? Als dat zo is en mijn glasvezel is in tegenstelling tot mijn buren nog niet verbonden in het distributiepunt, dan heeft de storingsmonteur daar niet kunnen testen, waar heeft de storingsmonteur dan in hemelsnaam aan "de andere kant van de lijn" zijn apparatuur aan gehangen?? Hij is wel 3 of 4 keer met zijn collega weg geweest en hebben telefonisch contact met elkaar gehad..

Als hij niet bij het geblokkeerde distributiepunt kan komen dan is dit in de wijkcentrale geweest, toch? Dus als dit in de wijkcentrale is dan is mijn verbinding al verbonden in het distributiepunt, toch? Waarom moet T-Mobile dan alsnog in het distributiepunt zijn? Dit is toch niets meer dan een hele complexe lasdoos waar losse aders over gaan in 1 dikke kabel?
Je conclusie klopt helemaal. Normaliter hoeft een DP niet meer open, tenzij er een volledig nieuwe kabel gelegd moet worden. Jouw geval klinkt niet alsof men in het DP moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:07:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lijkt dus niet lang meer te duren? met t-mobile via glaspoort geactiveerd wordt.
Ik kan het gewoon lezen hoor. Per vandaag beschikbaar, check via de postcodechecker, vraag een DSL naar glas overstap aan via My T-Mobile, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Barre73 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:48:
[...]

Ik kan het gewoon lezen hoor. Per vandaag beschikbaar, check via de postcodechecker, vraag een DSL naar glas overstap aan via My T-Mobile, etc...
Is weer online gezet, kan hem nu ook lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:25

Christiano007

Ich bin der champion

Ik had ziggo met 2 Asus AX55 routers via aimesh. Ik had een goed bereik zowel beneden draadloos alsmede boven op de kamers

Nu heb ik T-mobile, Zonder deze routers heb ik op de modem van T-mobile draadloos +- 930 Mbps naast de modem op de telefoon, op de computer was het een stuk minder die er 5 meter vandaan staat. en kom ik maar tot 230 ongeveer.

Maar met de AiMesh haal ik maar 140 ongeveer, dat lijkt me toch niet de bedoeling allemaal?

Drivers zijn up-to date, nu haal ik 350 Mbps draadloos op de pc , upload is 610 Mbps :') en dat is verbonden met de modem , niet met de router van mijn Aimesh waar de pc naast staat

Doe ik op dezelfde plek met mijn telefoon, dan kom ik tot ruim 800 Mbps

[ Voor 21% gewijzigd door Christiano007 op 05-07-2023 22:28 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Gisteren lag mijn internet eruit, ok kan gebeuren. Maar mijn LAN werkte ook niet, kon niet op mijn NAS vanuit Kodi, kwam niet op Homey Pro etc. Is dit normaal? Als ja, kan ik dit oplossen door een losse router achter de modem te zetten?

Ik heb de Zyxel t50

[ Voor 10% gewijzigd door JustFogMaxi op 06-07-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
JustFogMaxi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:23:
Gisteren lag mijn internet eruit, ok kan gebeuren. Maar mijn LAN werkte ook niet, kon niet op mijn NAS vanuit Kodi, kwam niet op Homey Pro etc. Is dit normaal? Als ja, kan ik dit oplossen door een losse router achter de modem te zetten?

Ik heb de Zyxel t50
Klinkt niet logisch dat als je externe internetverbinding eruit ligt dat je op LAN ook een probleem hebt. Maak je verbinding via host-naam of LAN IP_adres met je NAS en Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

loeberce schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:23:
[...]

Klinkt niet logisch dat als je externe internetverbinding eruit ligt dat je op LAN ook een probleem hebt. Maak je verbinding via host-naam of LAN IP_adres met je NAS en Homey?
Poeh durf ik even niet te zeggen. Homey is gewoon via de app. Kodi zou misschien van hostnaam kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb de overstap gewaagd van Tweak naar T-Mobile, over 4 weken word ik overgezet.
Nu heb ik vandaag de "installatie doos" ontvangen. Ik zit nu op Tweak AON, en krijg nu een GPON verbinding (want heb een Huawei ONT ontvangen). Na een postcode check op Freedom zie ik overigens alleen maar AON verbindingen beschikbaar. Netwerk KPN, belichting Cambrium, Techniek AON.

Ik heb denk ik dus al wel een beetje spijt, vooral omdat ik bang ben voor de mindere stabiliteit van de GPON verbinding. Zijn er hier al meer mensen overgestapt van een Tweak AON verbinding naar een T-Mobile GPON verbinding? Hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:05

Frituurman

Mjam!

Wij hebben op onze televisies en chromecasts met Google TV Canaal Digital geïnstalleerd. Je mist dan wel wat zenders (ik mis vooral Discovery), maar (als je er van houdt) heb je wel ESPN 1 t/m 4 er 'gratis' bij. De Canaal Digital app heb je op de meeste TV's wel (in elk geval alle Android-based TV's, maar ook Samsung (Tizen) en LG (WebOS vanaf 3.4 sowieso). Zit je ook niet met ontvangers van T-Mobile. Prijsverschil is NIET groot. Volgens mij betaal je bij T-Mobile 2,50 per kastje en 12,50 voor interactieve TV. Canal Digital is 14,95 per maand.

EDIT: Zojuist even gebeld met T-Mobile, want bedacht me na het lezen van dit topic dat we al weer voorbij ons contract waren. Dus weer 10 euro per maand korting voor 6 maanden. Kreeg de tip mee om over 8 maanden hetzelfde te doen, want je mag na 8 maanden verlengen.

@loeberce Ik was het woordje 'NIET' vergeten. :) :o

[ Voor 10% gewijzigd door Frituurman op 06-07-2023 14:53 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Frituurman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:49:
[...]

Wij hebben op onze televisies en chromecasts met Google TV Canaal Digital geïnstalleerd. Je mist dan wel wat zenders (ik mis vooral Discovery), maar (als je er van houdt) heb je wel ESPN 1 t/m 4 er 'gratis' bij. De Canaal Digital app heb je op de meeste TV's wel (in elk geval alle Android-based TV's, maar ook Samsung (Tizen) en LG (WebOS vanaf 3.4 sowieso). Zit je ook niet met ontvangers van T-Mobile. Prijsverschil is groot. Volgens mij betaal je bij T-Mobile 2,50 per kastje en 12,50 voor interactieve TV. Canal Digital is 14,95 per maand.
Ik lees een prijsverschil van €0,05 per maand. Dat is toch niet groot? Van TM heb je ook apps die het kastje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

loeberce schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Ik lees een prijsverschil van €0,05 per maand. Dat is toch niet groot? Van TM heb je ook apps die het kastje vervangen.
Zoals hierboven aangegeven, ik was het woordje 'NIET' vergeten. :)

Ik ben overgewaaid naar CD omdat we bij Ziggo de hoofdprijs betaalden voor TV. Dat heb ik toen stopgezet en de overstap gewaagd naar CD. En aangezien ik nog wel verknocht ben aan voetbal, was dat een goede zet (en F1 ging toch weg bij Ziggo). Alleen internet bleef duur, dus maar overgestapt naar T-Mobile. :)

Met ESPN Compleet erbij (dat is volgens mij 1 t/m 4) zou T-Mobile 10 euro per maand duurder zijn (inclusief TV + 1 ontvanger). Da's toch weer 120 euro per jaar. Of al snel 40 patat met. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
1 augustus ga ik over naar t-mobile thuis en ik kom van youfone af. Wel bijzonder dat er nog een monteur moet komen en ik niet gewoon zelf dat modem even kan opstarten. Maar prima, ze beloven dat je zonder internet komt te zitten dus we merken het wel even dan.

Vooral vanwege de prijs over gestapt, ik ga nu minder betalen voor 400 down / up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Frituurman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Zoals hierboven aangegeven, ik was het woordje 'NIET' vergeten. :)

Ik ben overgewaaid naar CD omdat we bij Ziggo de hoofdprijs betaalden voor TV. Dat heb ik toen stopgezet en de overstap gewaagd naar CD. En aangezien ik nog wel verknocht ben aan voetbal, was dat een goede zet (en F1 ging toch weg bij Ziggo). Alleen internet bleef duur, dus maar overgestapt naar T-Mobile. :)

Met ESPN Compleet erbij (dat is volgens mij 1 t/m 4) zou T-Mobile 10 euro per maand duurder zijn (inclusief TV + 1 ontvanger). Da's toch weer 120 euro per jaar. Of al snel 40 patat met. :)
Hoe ervaar jij de beeldkwaliteit bij Canal Digitaal? Vnl. voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

meesje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:11:
[...]

Hoe ervaar jij de beeldkwaliteit bij Canal Digitaal? Vnl. voetbal.
Re-de-lijk. Ik ben er tevreden mee, gezien de prijs. KPN biedt betere kwaliteit en Ziggo was ook beter (maar ja, dat was via de kabel), maar ik heb het kunnen vergelijken met YouFone en dat is dan weer minder dan CD. Ik kan hier 1-2-3 niet wat zeggen over bitrates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Frituurman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Re-de-lijk. Ik ben er tevreden mee, gezien de prijs. KPN biedt betere kwaliteit en Ziggo was ook beter (maar ja, dat was via de kabel), maar ik heb het kunnen vergelijken met YouFone en dat is dan weer minder dan CD. Ik kan hier 1-2-3 niet wat zeggen over bitrates e.d.
Wanneer mijn 8 maanden kortingsperiode is afgelopen, zal ik CD eens proberen. Wij willen juist gebruik maken van ESPN. T-mobile tv kost 12,50 euro p/m en daarnaast komt er nog 10 euro p/m bij voor espn. Totaal dus 22,50 euro. CD is dan weer 7,50 euro goedkoper. Over 8 maanden CD maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

meesje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Wanneer mijn 8 maanden kortingsperiode is afgelopen, zal ik CD eens proberen. Wij willen juist gebruik maken van ESPN. T-mobile tv kost 12,50 euro p/m en daarnaast komt er nog 10 euro p/m bij voor espn. Totaal dus 22,50 euro. CD is dan weer 7,50 euro goedkoper. Over 8 maanden CD maar eens proberen.
Je kunt het de eerste week gratis proberen. Wel z.s.m opzeggen. Quote uit de FAQ:
Dit abonnement is contractvrij. Binnen de eerste week is je pakket op elk moment opzegbaar. Houd na deze week rekening met een maand opzegtermijn.
Zo kun je het objectief vergelijken door heen en weer te gaan tussen TM-kastje en CD app.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Frituurman op 06-07-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 17:26
Hallo, Ik heb een vraag aan jullie.Wil eventueel in September overstappen van Ziggo naar T-Mobile of KPN.Glasvezel kastje hangt in de meterkast bij mij ( nog nooit gebruikt ) en is jaren geleden aangesloten in de wijk,Ziggo komt nu binnen via woonkamer en daar staat de Ziggo modem en mijn eigen Asus router.Alles draait goed maar Ziggo wordt te duur.Als ik een andere provider neem maakt ie dan een internetverbinding via meterkast naar mij router in de woonkamer ? Ben niet zo technisch vandaar mjin vraag ,Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jop33 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:20:
Hallo, Ik heb een vraag aan jullie.Wil eventueel in September overstappen van Ziggo naar T-Mobile of KPN.Glasvezel kastje hangt in de meterkast bij mij ( nog nooit gebruikt ) en is jaren geleden aangesloten in de wijk,Ziggo komt nu binnen via woonkamer en daar staat Ziggo modem en in eigen Asus router.Alles draait goed maar Ziggo wordt te duur.Als ik een andere provider neem maakt ie dan een internetverbinding via meterkast naar mij router in de woonkamer ? Ben niet zo technisch vandaar mjin vraag ,Bedankt alvast
Je krijgt dan een modem/wifi router van kpn of tmobile in de meterkast gehangen. Let op dat dan 1 of 2 vrije stopcontacten aanwezig moeten zijn.
Dan moet je zelf dus nog vanuit de meterkast utp kabel(s) trekken naar waar je bedraad internet wilt, of alleen wifi gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
dragon2 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:30:
[...] Ok, Maar utp kabel doet de provider niet ?

Je krijgt dan een modem/wifi router van kpn of tmobile in de meterkast gehangen. Let op dat dan 1 of 2 vrije stopcontacten aanwezig moeten zijn.
Dan moet je zelf dus nog vanuit de meterkast utp kabel(s) trekken naar waar je bedraad internet wilt, of alleen wifi gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
dragon2 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Ok, Maar utp kabel doet de provider niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:03
jop33 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:39:
[...]

Dat valt niet onder de kosten. Guidion kan wel tegen meerkosten dat doen. Zie hier de kosten van Guidion (de installateur van Glasvezel).

https://www.t-mobile.nl/C...en-Installatiewerk-v2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
jop33 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:20:
Hallo, Ik heb een vraag aan jullie.Wil eventueel in September overstappen van Ziggo naar T-Mobile of KPN.Glasvezel kastje hangt in de meterkast bij mij ( nog nooit gebruikt ) en is jaren geleden aangesloten in de wijk,Ziggo komt nu binnen via woonkamer en daar staat de Ziggo modem en mijn eigen Asus router.Alles draait goed maar Ziggo wordt te duur.Als ik een andere provider neem maakt ie dan een internetverbinding via meterkast naar mij router in de woonkamer ? Ben niet zo technisch vandaar mjin vraag ,Bedankt alvast
En @dragon2

In de meterkast hangt de ONT, de glas naar ethernet (WAN) aansluiting.
Vanaf dat kastje loopt een ethernet kabel naar de modem.

Hier lag echter al een DSL kabel, wat een utp ethernet kabel was.
De KPN monteur heeft hier twee nieuwe kabels getrokken, 1 voor dsl en 1 voor ethernet.
DSL uiteraard niet meer nodig, maar hobbiematig nog T-Mobile.

Voor een meerprijs kan de KPN monteur een ethernet kabel aanleggen vanuit jouw meterkast tot aan de modem. Mocht er nog een oude telefoonkabel in dezelfde hoek uitkomen, kan deze gebruikt worden om een nieuwe kabel te trekken. Als de oude telefoonkabel al een ethernet kabel is, dan hoeven er alleen nieuwe pluggen op en mogelijk een verleng stukje als de kabel te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
handoff schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Dat valt niet onder de kosten. Guidion kan wel tegen meerkosten dat doen. Zie hier de kosten van Guidion (de installateur van Glasvezel).

https://www.t-mobile.nl/C...en-Installatiewerk-v2.pdf
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Iemand idee of monteurs ook buiten de kantoor tijden aan storingen werken? iemand heeft in de wijkcentrale of straat een aantal verbindingen losgehaald en niet terug gezet. Zijn nog 20 anderen die zonder zitten.

Ben benieuwd of ze het vanavond nog gaan oplossen of dat ik me er beter over heen kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nazlive schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:47:
Iemand idee of monteurs ook buiten de kantoor tijden aan storingen werken? iemand heeft in de wijkcentrale of straat een aantal verbindingen losgehaald en niet terug gezet. Zijn nog 20 anderen die zonder zitten.

Ben benieuwd of ze het vanavond nog gaan oplossen of dat ik me er beter over heen kan zetten :)
Uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat er verbindingen zijn losgehaald en niet terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
meesje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat er verbindingen zijn losgehaald en niet terug gezet?
Diegene aan de telefoon zei zoiets, of hij vermoedde dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nazlive schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:47:

Dit klinkt meer als 1 klant die een verkeerde NT heeft aangesloten waardoor er nu een PON segment van 32 klanten plat ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Barre73 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:31:
[...]

Dit klinkt meer als 1 klant die een verkeerde NT heeft aangesloten waardoor er nu een PON segment van 32 klanten plat ligt...
Ik heb een dergelijk bericht wel eens eerder voorbij zien komen. Kan iemand die thuis zit te klooien met zijn aansluiting echt een storing in andere huishoudens veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Ik heb een dergelijk bericht wel eens eerder voorbij zien komen. Kan iemand die thuis zit te klooien met zijn aansluiting echt een storing in andere huishoudens veroorzaken?
Met PON en vooral GPON kan dat zeker, als iemand een point to point SFP of NTU erop zet dan kan dat impact hebben op de hele splitter. Overigens lang niet altijd vallen dan alle klanten op de splitter ook helemaal uit, wat er precies gebeurt is eigenlijk vrij onvoorspelbaar. Soms heeft niemand of maar een paar klanten een wegvallende verbinding maar soms gaat ook letterlijk iedereen op de splitter compleet down.

Met XGS-PON is de kans dat dit gebeurt veel kleiner omdat XGS-PON met andere frequenties werkt. GPON gebruikt dezelfde frequenties als point to point waardoor je daar vrij makkelijk issues hebt met iemand die nog een oude NTU of verkeerde SFP erop heeft zitten.

Wat het vooral lastig maakt is dat de enige oplossing is om het tegenlicht er fysiek af te halen. Dus als je de veroorzaker niet kan achterhalen of niet kan bereiken is de enige optie dat een monteur fysiek in de wijkcentrale gaat meten en de patch van de veroorzaker gaat loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
Hierbij nog een vraag over het T-Mobile pakket.. Internet is mij duidelijk en hoe is de kwaliteit van het beeld op de Tv? Ziggo beeld kwaliteit is goed maar hoe staat T-Mobiel hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jop33 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:02:
Hierbij nog een vraag over het T-Mobile pakket.. Internet is mij duidelijk en hoe is de kwaliteit van het beeld op de Tv? Ziggo beeld kwaliteit is goed maar hoe staat T-Mobiel hier in?
Minder. En de apps zijn ook minder stabiel. En bij ziggo is het al niet top notch. Zoek even terug, staan heel wat ervaringen en meningen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
jop33 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:02:
Ik ben recentelijk overgegaan van ziggo naar t-mobile. De beeldkwaliteit van t-mobile via hun Apple TV app vind ik gelijkwaardig op misschien zelfs beter dan die van Ziggo (GO TV app).
Echter als je vergelijkt met het beeld van de Ziggo Next mediabox dan zie je wel een aardig verschil. Zelf vind TV via t-mobile een dikke prima (de app mag wel beter ontworpen worden). De flinke meerprijs van Ziggo (25 euro p/m buiten de aanbieding om) vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
MacD007 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:23:

[Afbeelding]

Het is eigenlijk het model onder de WX-36005600, ook voorzien van Wifi 6 (AX) maar met slechts 2 1 Gb utp aansluitpunten en maar 2 antennes voor ieder 2,4 Ghz en 5 Ghz ipv de 4 stuks bij de wx-3600.

Hier een korte vergelijk tussen deze twee, overigens kun je op dit moment de WX-5600 alleen huren via T-Mobile, deze is op dit moment niet te koop.

[Afbeelding]
Zouden deze ook zo naadloos werken met installeren als degene die T-Mobile levert? Ik heb nu één zo'n ding gehuurd, puur vanwege de samenwerking met de T-56 router. Economisch is het niet, maar ik vind het wel handig dat alles samenwerkt en dat ik niet weer een apart setje in AP modus heb staan. Daarnaast had ik een vrij oud eigen router en ben ik met de T-Mobile spullen gelijk bij de tijd. Er zijn vast betere spullen, maar voor een 100Mbps internet verbinding en verder weinig eisen en hoeveelheid devices voldoen die Zyxel spullen prima.

Momenteel draaien de T-56 en één wifi-punt al. Die T-56 kan in DHCP relais modus, dus die hangt nu aan mijn Ziggo modem tot volgende week :). Daarna is het een kwestie van statische IP's en MAC adressen inkloppen en aan het ONT hangen.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@lexi Antwoord op je eerste vraag. Gisteren die van tmobile vervangen door die van ibood. De installatie loopt net zo soepel. WX3100 aansluiten met netwerkkabel op tmobile modem. Even wachten en klaar. Ook gewoon in de MPro mesh app zichtbaar.
Nu even kijken wat ik met de tweede WX3100 ga doen. In principe niet nodig. Modem in meterkast en wifipunt op 1e verdieping geeft bij mij voldoende dekking. Ook op zolder en in de tuin.

[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 07-07-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
jop33 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:39:
[...]

via de link van ... staat:

…sluiten één computer ⁄ laptop aan op je modem -> dus dat is een kabel die naar je pc/laptop gaat (bedraad zou ik zeggen, hoewel dit er niet expliet staat, heeft je laptop geen UTP aansluiting gaat dat dus niet.)
…stellen je computer en e-mail in
...stellen het (draadloze) netwerk in
...doen een wifi check
…verbinden en testen één telefoon of basisstation -> dus, kabel naar je basisstation (bv naar je Dect basisstation) dat is altijd bekabeld.
…zorgen dat één TV is aangesloten -> bekabeld, zie hieronder.
…leggen een kabel naar het (glasvezel)modem en je televisie en koppelen indien mogelijk de afstandsbediening (
…leggen de UTP- en telefoniekabel op of langs de plint en maken hem vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
meesje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:33:
@lexi Antwoord op je eerste vraag. Gisteren die van tmobile vervangen door die van ibood. De installatie loopt net zo soepel. WX3100 aansluiten met netwerkkabel op tmobile modem. Even wachten en klaar. Ook gewoon in de MPro mesh app zichtbaar.
Nu even kijken wat ik met de tweede WX3100 ga doen. In principe niet nodig. Modem in meterkast en wifipunt op 1e verdieping geeft bij mij voldoende dekking. Ook op zolder en in de tuin.
verkopen ? heb deze ook van ibood gekocht, ik denk echter dat ik mogelijk nog een 3de nodig heb, ik wacht nog op mijn aansluiting, dus nu even lastig te zeggen. weet op dit moment niet hoe goed het T-mobile T-56 router is door een muur heen. heb jij daar wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
lexi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Zouden deze ook zo naadloos werken met installeren als degene die T-Mobile levert? Ik heb nu één zo'n ding gehuurd, puur vanwege de samenwerking met de T-56 router. Economisch is het niet, maar ik vind het wel handig dat alles samenwerkt en dat ik niet weer een apart setje in AP modus heb staan. Daarnaast had ik een vrij oud eigen router en ben ik met de T-Mobile spullen gelijk bij de tijd. Er zijn vast betere spullen, maar voor een 100Mbps internet verbinding en verder weinig eisen en hoeveelheid devices voldoen die Zyxel spullen prima.

Momenteel draaien de T-56 en één wifi-punt al. Die T-56 kan in DHCP relais modus, dus die hangt nu aan mijn Ziggo modem tot volgende week :). Daarna is het een kwestie van statische IP's en MAC adressen inkloppen en aan het ONT hangen.
.
Ze zijn er weer bij Ibood; dus wie nog geen heeft, dit is je kans.
https://www.ibood.com/off...d-gigabit-extender/852499

en op je vraag te antwoorden: Ja, ze hebben alleen wat mindere spec's, ik had al een lijst gemaakt mbt de verschillen. heb ze hieronder nog een keer geplaatst. Maar qua functies zijn ze eigenlijk gelijk en kunnen dus perfect werken met de T-54 en T-56 (routers van T-mobile).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDhhZ6Y7_f9uVoHr_eBFCExZIjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJWIVTtHICQ1nR1CdBQ7WTMH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJgrRoend-IbY6YtK7CpaunPb1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lq4xrN147FwPyqtK7fz25jdW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phvRShZNgZHABDSSPauKNi8gHR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1KszkhK0iqpBHSDdFJEQITxE.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door MacD007 op 07-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MacD007 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:47:
[...]

verkopen ? heb deze ook van ibood gekocht, ik denk echter dat ik mogelijk nog een 3de nodig heb, ik wacht nog op mijn aansluiting, dus nu even lastig te zeggen. weet op dit moment niet hoe goed het T-mobile T-56 router is door een muur heen. heb jij daar wel ervaring mee?
Ik heb zelf een T-54 modem/router in de meterkast (voorkant van de woning). Deze gaf voldoende dekking op de gehele begane grond (incl. tuin achter). Echter op de 1e verdieping viel het erg tegen. Zolder heb ik het maar niet over… :) Toen een WiFi punt gehuurd van t-mobile (gratis proefmaand). Dit gaf op de gehele 1e verdieping, maar ook de zolder meer dan voldoende bereik.
Gisteren die van ibood binnen gekregen en gelijk de t-mobile versie vervangen. Appeltje-eitje. Bereik is prima, met deze ‘mindere’ versie ook voldoende bereik op zolder.
Nog even een paar dagen afwachten of het stabiel blijft en dan het WiFi punt van t-mobile retour aanmelden. Echt een perfect timing de actie van ibood. :)
Of ik het tweede WiFi punt ga verkopen, weet ik niet. Qua verpakking zou het wel goed kunnen, want de twee van ibood hebben hun eigen verpakking. We kunnen het niet afdwingen, maar over grofweg 2 jaar zouden we willen verhuizen. Wellicht heb ik dan het tweede WiFi punt wel nodig. Ik kijk het nog even aan. Verkopen kan altijd nog. Of ik ben over een jaar weer over naar Ziggo (met een zeer goede nieuwe klanten actie) en dan kan ik het tweede WiFi punt wel weer goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:21
Vandaag een zakelijke aansluiting van T-mobile opgeleverd gekreken, ik heb een UDM Pro en die had ik al rechtstreeks op glas aangesloten. Ik heb ook internet backup erbij met een Zyxel T54 router.

Echter kan ik niet inloggen ook niet na een reset. Achterop staat IP 192.168.1.1 als ik met wifi verbind zie ik de router 192.168.0.1 als IP hebben.

Als ik probeer in te loggen krijg ik 1s het Zyxel logo en dan connection refused. Ook een reset werkt niet?! Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Paar weken geleden een brief van Enexis gehad dat er onderhoud gepleed ging worden op 7 juli 2023 aan het elektriciteitsnet. Al mijn hardware van de voren netjes uitgezet en om 10.01 ging idd alles uit hier. Om ongeveer 10:30 alles weer aan behalve de T-Mobile thuis verbinding.

Heb een grijze media converter waaruit een gele glaskabel loopt naar een Genexis kastje dat destijds door de T-Mobile monteur is omgebouwd. Die gaa weer via een dikke groene kabel de grond in onder de meterkast, in het beton.

Gebeld met T-Mobile klantenservice en die zagen dat er geen signaal vanuit de wijkcentrale kwam en dat dit ook het geval is bij anderen in mijn straat met een T-Mobile glas verbinding. Moest een afspraak maken met een Guidion monteur, maar die kan pas donderdag 13 juli en die mag dan uiteindelijk een monteur naar de wijkcentrale laten sturen aldus de klantenservice wat ook weer een aantal dagen kan duren. Verder werd er ook gezegd dat de wijkcentrale waar ik klaarblijkelijk op aangesloten zit, van KPN is en dat er dus geen monteur gestuurd kon worden rechtreeks vanuit T-Mobile en dat Guidion dat moest aansturen.

Iemand enig idee of dit verhaal een beetje klopt en dat ik echt en dag of 10 moet gaan wachten op weer een werkende internet verbinding ? Ik neem aan dat wanneer Enexis onderhoud doet aan het elektriciteitsnetwerk, dat ook ISP's daarvan op de hoogte gehouden worden en of dat uberhaupt wel van invloed is op de plaats waar het glas signaal vandaan komt (wijkcentrale ??)

Heb zelf een Edge Router Lite aan de converter hangen op vlan 0.300 wat altijd gewerkt heeft. Voor de zekerheid ook nog de T-Mobile router er aan gehangen en daar bleef het internet verbinding lampje rood branden en dus ook geen internet.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 07-07-2023 19:21 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MacD007 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Ze zijn er weer bij Ibood; dus wie nog geen heeft, dit is je kans.
https://www.ibood.com/off...d-gigabit-extender/852499

en op je vraag te antwoorden: Ja, ze hebben alleen wat mindere spec's, ik had al een lijst gemaakt mbt de verschillen. heb ze hieronder nog een keer geplaatst. Maar qua functies zijn ze eigenlijk gelijk en kunnen dus perfect werken met de T-54 en T-56 (routers van T-mobile).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is de Zyxel WX5600 nergens los te koop?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-07-2023 19:30 ]

Pagina: 1 ... 223 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie