[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.425 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 21:04

996

100% mee eens. Eentje in de meterkast beneden bij de Draytek, de ander op zolder. In heel mijn huis en tuin goed bereik.
JB schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:53:
[...]

Gewoon investeren. 2 APs van Ubiquiti en je bent van alle gezeik af. Werkt altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:55

Oekol

waka waka hey hey

Is het menu van dat tv kastje van t-mobile altijd zo bizar slecht? Heb een nieuwe 4k tv en zie nu pas hoe slechte kwaliteit dat menu van t mobile is. Klopt dit of moet ik het ergens op HD zetten in het menu? :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:16
Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:23:
Is het menu van dat tv kastje van t-mobile altijd zo bizar slecht? Heb een nieuwe 4k tv en zie nu pas hoe slechte kwaliteit dat menu van t mobile is. Klopt dit of moet ik het ergens op HD zetten in het menu? :D
Ik heb er vandaag ook opeens last van. Menu ziet er niet uit en zit ik een film op Canvas te kijken, zit het vol met jaggies.

Dus even aan mijn computer monitor gehangen en die beweert dat het 576p is. Kan alleen nergens vinden hoe ik dat terug kan instellen op 1080p.

edit:
Na een factory reset van de set-top box heb ik nu wel weer 1080i. Ik gebruik overigens ook een 4K tv. Informatie over het uitvoeren van een factory reset vind je hier:
https://forum.t-mobile.nl...-een-fabrieksreset-276114

[ Voor 18% gewijzigd door josh-hill op 17-04-2018 22:17 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 11:15
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de Glasvezelkabel (NTU --- Modem) Zover ik weet is het een simplex SC-SC kabel. maar moet een nieuwe kabel aan bepaalde eisen voldoen?

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de7geitjes schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:09:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de Glasvezelkabel (NTU --- Modem) Zover ik weet is het een simplex SC-SC kabel. maar moet een nieuwe kabel aan bepaalde eisen voldoen?
Dit staat er op de kabel die bij een installatiepakket meegeleverd wordt:

Fiber Optic Patchcord
SC/PC-SC/PC/SM/SX/φ3.0/2M/ARMORED

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
de7geitjes schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:09:
Het is een standaard SC-SC single mode patchcord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Barre73 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:39:
[...]

Nee, absoluut niet. T-Mobile kan gewoon een migratie order voor over minimaal 14 dagen inschieten bij KPN WBA of bij Glasoperator (eigen T-mobile netwerk) en dan komt deze vanzelf bij Reggefiber terecht. Heb je nog een hele oude FTU dan vervangt Reggefiber deze op de ochtend van de migratie.
In de middag komt Guidion namens T-mobile en klaar...
Ik zat bij TweakFiber

Na +8 uur bellen verdeelt over denk wel 20 telefoontjes. 4 monteurs afspraken, een bos bloemen, 5x voucher voor een week unlimited 4g heb ik sinds gister al een maand geen werkende fiber. Ik heb noodgedwongen een 4g router moeten kopen om fatsoenlijk internet te hebben. Ik krijg wel elke week een unlimited 4g voucher code, dat is dan wel goed geregeld.
13 maart TweakFiber offline 14 maart zou T-mobile leveren.

Ik ben continu bezig gehouden met alle soort verhalen die ik nog niet kenden, waar ook niets van waar bleek te zijn.

Niemand weet wat, en je weet echt niet waar je aan toe bent. Ik hoop dat dit een incident is, maar overweeg het wel als je echt niet offline wil zijn.

Mijn vriendin heeft 4x vrij genomen voor niets. Een 4g router van 120 euro aangeschaft. En nog steeds geen internet. Eerst moet Reggefiber komen, dus een dag vrij. en daarna moet Guidion weer komen, dus weer een dag vrij. Ik hoop dat T-Mobile wel een nette tegemoetkoming gaat geven. Als je beloofd dat een dag na het eindigen van je oude provider je t-mobile verbinding actief is, moet je dat ook nakomen.

Ik lees al een tijdje mee, wilde er in eerste instantie niets over zeggen, maar in dit geval wil ik het wel even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 11:15
souris schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:59:
[...]

Het is een standaard SC-SC single mode patchcord.
Hmm dan denk ik dat er iets mis was met de kabel die ik besteld heb, deze: https://www.patchkast.nl/...ezel-kabel-sc-sc-15m.html werkte namelijk niet.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai zelf hier thuis ook 2 AP's van Ubiquiti (eentje UAP AC Pro en eentje UAP AC LR).

Toevallig heb ik gisteravond een review online gezet van een TP-link EAP245 ( pricewatch: TP-Link EAP245 AC1750 Draadloze Dual Band Gigabit Access Point ). Die mocht ik onlangs testen en reviewen voor TP-Link.

Wat mij betreft een geduchte concurrent voor Unifi, vooral op prijs en toch aardige prestaties en een goede stabiliteit. In ieder geval tig keer beter dan 2,4 ghz only routers.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een korte vraag: ligt het aan mij, of is het bespottelijk dat glasvezel 750mbps wordt geleverd met een Draytek modem+router die niet eens WiFi AC heeft?

Ik had toch minstens een capabele router verwacht met AC snelheden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:08
Jeroenneman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:21:
Even een korte vraag: ligt het aan mij, of is het bespottelijk dat glasvezel 750mbps wordt geleverd met een Draytek modem+router die niet eens WiFi AC heeft?

Ik had toch minstens een capabele router verwacht met AC snelheden.
Ja, eigenlijk is dat vreemd, of zoals je t zelf noemt bespottelijk.

De andere kant is dat het je router vaak in je meterkast staat. Dit is zelden tot nooit de beste plek voor fatsoenlijke WiFi dekking. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, het beste AC accespoint op de plek van mijn router had gegarandeerd niet voor een fatsoenlijke dekking in mijn woonkamer gezorgd. Verder is het geen verkeerd product. Paar tientjes voor een goed accespoint op de juiste plek en je bent klaar, best te overleven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

gastje01 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:28:
[...]

Ja, eigenlijk is dat vreemd, of zoals je t zelf noemt bespottelijk.

De andere kant is dat het je router vaak in je meterkast staat. Dit is zelden tot nooit de beste plek voor fatsoenlijke WiFi dekking. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, het beste AC accespoint op de plek van mijn router had gegarandeerd niet voor een fatsoenlijke dekking in mijn woonkamer gezorgd. Verder is het geen verkeerd product. Paar tientjes voor een goed accespoint op de juiste plek en je bent klaar, best te overleven toch?
True, maar waarom adverteren ze met 750mbps als je met de meegeleverde apparaat misschien net 50 Mbps haalt...

Dat wordt dus weer een acces point ernaast hangen. En nu blijkt dat ik bedraad ook maar 80mbps haal. Ik ben eigenlijk nu al teleurgesteld als nieuwe klant. Dat is toch niet wat je als bedrijf wil bereiken...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Jeroenneman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:47:
[...]

True, maar waarom adverteren ze met 750mbps als je met de meegeleverde apparaat misschien net 50 Mbps haalt...
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het met je eens. Als je dan heel stipt bent adverteren ze er niet mee dat je die snelheid draadloos haalt.
Dat wordt dus weer een acces point ernaast hangen.
Hang deze dan meteen op een fatsoenlijke plek en niet in de meterkast. Tip: KPN verkoopt een extra WiFi punt voor €50,- ook aan niet KPN klanten. Zeer goede hardware voor t geld, 3x3 AC. Als je van plan was meerdere APs te plaatsen zou ik voor een centraal beheerde oplossing gaan.
En nu blijkt dat ik bedraad ook maar 80mbps haal. Ik ben eigenlijk nu al teleurgesteld als nieuwe klant. Dat is toch niet wat je als bedrijf wil bereiken...
Dat hoort inderdaad niet. Hoe ziet je netwerk er uit? Welke apparatuur gebruik je? Hoe meet je? Met een goede kabel direct aan je router moet je die 750 Mbit prima kunnen halen, lukt dit niet, dan zit er ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

gastje01 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:34:
[...]

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het met je eens. Als je dan heel stipt bent adverteren ze er niet mee dat je die snelheid draadloos haalt.

[...]

Hang deze dan meteen op een fatsoenlijke plek en niet in de meterkast. Tip: KPN verkoopt een extra WiFi punt voor €50,- ook aan niet KPN klanten. Zeer goede hardware voor t geld, 3x3 AC. Als je van plan was meerdere APs te plaatsen zou ik voor een centraal beheerde oplossing gaan.

[...]

Dat hoort inderdaad niet. Hoe ziet je netwerk er uit? Welke apparatuur gebruik je? Hoe meet je? Met een goede kabel direct aan je router moet je die 750 Mbit prima kunnen halen, lukt dit niet, dan zit er ergens iets niet goed.
Ik ga proberen zo snel mogelijk weer van T-mobile af te komen.

Op de meegeleverde router haal ik misschien 30-40Mbps. Dat krijg je als je rommel meelevert aan consumenten. Zin om gelijk weer 80 euro neer te leggen voor een acces point heb ik eigenlijk niet. Telfort en KPN leveren met de V10 wel een fatsoenlijke WiFi oplossing.

Bekabeld, rechtstreeks aan de laptop naar het modem haal ik 80mbps, zowel op fast.com als op speedtest.net. Het internet in mijn studentenflat was sneller, en daar haalde ik altijd de 100mbps.

Hell, een routertje uit het jaar 0 haalt op 2.4Ghz betere snelheden dan dat ik nu bereik.

Diep teleurgesteld hier. En zeer slecht van T-mobile dat ze met 750mbps durven adverteren.

Ik hoop morgen gelijk het contract te kunnen ontbinden, omdat ze simpelweg niet het overgekomene kunnen leveren (maximale snelheid is gedefinieerd als minimaal in 10% van de metingen 90% van de snelheid te kunnen halen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:43
Geen enkele provider kan goede wifi gegarandeerd. Bekabeld haal je 80 Mbps, maar welke abo heb je?
Heb je misschien een 100 Mbps netwerkkaart uit het jaar 0? Misschien een oude brakke kabel? Switch die niet lekker ingesteld is?

Wifi is bij elke provider ruk, daarom kun je het beste investeren in eigen AP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Jeroenneman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:47:
[...]

Op de meegeleverde router haal ik misschien 30-40Mbps. Dat krijg je als je rommel meelevert aan consumenten. Zin om gelijk weer 80 euro neer te leggen voor een acces point heb ik eigenlijk niet. Telfort en KPN leveren met de V10 wel een fatsoenlijke WiFi oplossing.
Dat ding is nog verder dicht getimmerd dan de Draytek, maar valide punt. Of je hier wel een fatsoenlijke WiFi ervaring hebt ligt voor een groot deel aan je plaatsing en aan je woning (demping).

Verder gaf ik een alternatief van €50, geen €80. Dat je er geen geld aan uit wil geven kan ik in komen. Persoonlijk heb ik het liefst dat mijn provider me een domme pijp naar het internet levert voor de rest niets. Dat maakt een eventuele overstap een stuk eenvoudiger.

2.4 GHz wil/kan nu eenmaal niet harder, zeker in stedelijk gebied waar je die frequentie met heel veel andere mensen deelt.
Bekabeld, rechtstreeks aan de laptop naar het modem haal ik 80mbps, zowel op fast.com als op speedtest.net. Het internet in mijn studentenflat was sneller, en daar haalde ik altijd de 100mbps.
Kabel in orde? Andere kabel getest? Ook gbit link speed? Laptop kan die snelheid ook verwerken? (Ergens een keer gezien dat een firewall/av de zaak fors vertraagde). Modem/router al herstart?
Hell, een routertje uit het jaar 0 haalt op 2.4Ghz betere snelheden dan dat ik nu bereik.
Dan sluit je die toch aan? 2.4 wil je überhaupt niet meer gebruiken, hoogstens voor legacy meuk die geen 5 GHz ondersteuning heeft.
Diep teleurgesteld hier. En zeer slecht van T-mobile dat ze met 750mbps durven adverteren.

Ik hoop morgen gelijk het contract te kunnen ontbinden, omdat ze simpelweg niet het overgekomene kunnen leveren (maximale snelheid is gedefinieerd als minimaal in 10% van de metingen 90% van de snelheid te kunnen halen oid)
Wellicht is je probleem op te lossen, maar je lijkt je keuze al gemaakt te hebben. Ik hoop voor je dat een andere provider wel aan je verwachtingen kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:05
Meer mensen last van vertraagd en onstabiel internet vandaag? Mijn ping is dus omhoog geschoten van 5ms naar 20-30ms en de snelheid gaat van 750 naar de 300 en weer terug. Modem al uit gezet en al.

Iemand een idee waaraan het kan liggen? Het warme weer misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:47:
[...]

Om hier nog even op te reageren: het is glasvezel dus je moet die 750 krijgen. Misschien een keer 700 maar dat is het dan wel. 80 is duidelijk niet normaal en dus een probleem. Dat kan bij T-mobile liggen omdat je het verkeerde profiel hebt, of in je eigen netwerk. Opzeggen om die reden kan niet omdat dit overduidelijk een storing is. Het is geen DSL met een afstandsafhankelijke snelheid of zoiets.
Dus eerst je eigen netwerk uitsluiten en daarna T-Mobile bellen om het na te laten kijken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rensvanaarden schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:43:
Meer mensen last van vertraagd en onstabiel internet vandaag? Mijn ping is dus omhoog geschoten van 5ms naar 20-30ms en de snelheid gaat van 750 naar de 300 en weer terug. Modem al uit gezet en al.

Ik had gistermiddag/avond wel enkele momenten dat bepaalde downloads niet zo snel gingen dan ik gewend ben met T-mobile Thuis (heb het nu wel pas een maand, maar bevalt prima zo ver).
Geen speedtest gedaan, maar nu voor de zekerheid toch maar even gedaan en zit op 720-750 Down & 640-700 Up. dus wat het eventueel was lijkt weer 'verholpen' te zijn.

@Jeroenneman Raar verhaal man. Doe wat je voor jezelf handig vind, maar het lijkt me sterk dat overstappen naar een andere provider magisch alles oplost. Misschien praten we letterlijk over een defect kabeltje of netwerkkaart/etc/etc. dus check dat eerst misschien? Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Met dank aan de startpost sinds vandaag een Ubiquiti EdgeRouter X SFP + Unifi AP 300N werkend gekregen. Was het wifi van de Draytek helemaal zat. Hoop dat deze combo stabieler is. Heb nog het oude 20/20 abo.

Beide waren tweedehandsjes van Marktplaats maar het lijkt prima te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb sinds Donderdag T-Mobile thuis, 100/100 via Edgerouter X SFP met Unifi AC Pro AP (router+ap heb ik al een tijdje, ben begonnen met deze setup bij tweakfiber)

Ik moet zeggen ik ben erg tevreden. Ook het configureren van de Edgerouter X SFP t.b.v. IP TV is vrij simpel en werkt prima.

IPTV zal ik niet gebruiken, dit zeg ik na 6 maanden weer op. VOIP gebruik ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

boekee schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:33:
Ik heb sinds Donderdag T-Mobile thuis, 100/100 via Edgerouter X SFP met Unifi AC Pro AP (router+ap heb ik al een tijdje, ben begonnen met deze setup bij tweakfiber)
Met wat kwam de monteur aanzetten? Een NT, een router en een settop-box? Ik heb een USG 3P, geen Edgerouter, dus ik heb een NT nodig. Of ik moet zelf een mediaconverter bakken :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

De draytek is de NT en router. Dus nee geen aparte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:29:
[...]

Met wat kwam de monteur aanzetten? Een NT, een router en een settop-box? Ik heb een USG 3P, geen Edgerouter, dus ik heb een NT nodig. Of ik moet zelf een mediaconverter bakken :)
pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een USG 3P, geen Edgerouter, dus ik heb een NT nodig.
Of als je geld over hebt en je wilt echt leuk spelen, dan schaf je er een Unifi switch 8-150 bij aan. Daar kun je de sfp van t-mobile op aansluiten. Met wat vlans richting de USG kun je iets mooi maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maar die doet enkel gigabit, en dat kan ik hier niet krijgen.

Met een beetje gegoogel kom ik dit tegen. Maar, volgens mij is dat net het verkeerde kleurtje. Het was toch 1550/1470, niet 1550/1310?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:38:
[...]

Maar die doet enkel gigabit, en dat kan ik hier niet krijgen.

Met een beetje gegoogel kom ik dit tegen. Maar, volgens mij is dat net het verkeerde kleurtje. Het was toch 1550/1470, niet 1550/1310?
Dan is het misschien nog makkelijker om een NT op marktplaats te scoren. Veel mensen zetten die erop omdat de provider de oude niet meeneemt of niet terug hoeft. Zelf er klikken is niet moeilijk en op YouTube staan voor elk type duidelijke instructies bij het kanaal van Fiber Nederland.
Zie mijn overzichtje van welke NT op welke FTU hoort:

Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rensvanaarden schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:43:

Zelf hebben wij nu het probleem dat we ineens maximaal 100/100 hebben. Al contact met klantenservice gehad en moeten nu nog de Mac adres en nog iets van de draytek doorgeven. Wel bijzonder dat het ineens van 750 naar 100 gegaan is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, viel mij op dat de laatste tijd de ping gemiddeld VEEL hoger is, inderdaad tussen de 20-30ms ipv 5-10ms.

edit: Lijkt meer te leggen aan mijn eigen access point. Bedraad wel een veel betere ping. (6ms)

Het is hier vrij druk op de 2,4ghz band. Binnenkort eens testen op een 5ghz access point.

Zou iemand hier met het 750/750 abo misschien eens wat speedtestjes kunnen posten? Ben benieuwd wat je daadwerkelijk haalt. :)
Heb momenteel nog het oude 20/20 abo maar dat slibt wel direct dicht zodra iemand hier gaat syncen naar een cloud backup oid.

[ Voor 67% gewijzigd door xabre16v op 24-04-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evania
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik ben van vodafone naar t-mobile overgezet bij de overname, paar maanden terug van 100Mbps naar 750 Mbps, altijd prima gewerkt. Sinds een aantal dagen hogere ping en ~400 mbps download i.p.v. 750...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Barre73 schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:29:
[...]

Dan is het misschien nog makkelijker om een NT op marktplaats te scoren. Veel mensen zetten die erop omdat de provider de oude niet meeneemt of niet terug hoeft. Zelf er klikken is niet moeilijk en op YouTube staan voor elk type duidelijke instructies bij het kanaal van Fiber Nederland.
Zie mijn overzichtje van welke NT op welke FTU hoort:

Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Om daar even op in te haken, Ik heb dat recent nog geprobeerd met mijn oude/vorige 1Gbit NT maar bij mij werkt dit niet, de tplink glas converter werkt wel prima.

Glas aansluting was goed in de NT geschoven en lampje ging branden op de NT/ adapter werkte dus ook nog. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid link op de WAN poort van mijn USG3. (DHCP IP modes met vlan 300 insgesteld) Wellicht is mijn NT defect, heeft bijna 2,5 jaar stof liggen happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Evania schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:25:
Ik ben van vodafone naar t-mobile overgezet bij de overname, paar maanden terug van 100Mbps naar 750 Mbps, altijd prima gewerkt. Sinds een aantal dagen hogere ping en ~400 mbps download i.p.v. 750...
Modem/Router al herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axelfoley007 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:54:
[...]

Om daar even op in te haken, Ik heb dat recent nog geprobeerd met mijn oude/vorige 1Gbit NT maar bij mij werkt dit niet, de tplink glas converter werkt wel prima.

Glas aansluting was goed in de NT geschoven en lampje ging branden op de NT/ adapter werkte dus ook nog. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid link op de WAN poort van mijn USG3. (DHCP IP modes met vlan 300 insgesteld) Wellicht is mijn NT defect, heeft bijna 2,5 jaar stof liggen happen.
Was dat wel een simpele mediaconverter? Niet die uitgebreidere versies met meerdere poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Dat is/was de simpele, met 1 netwerk poort/aansluiting (geen telefonie of coax aansluiting) en 2 of 3 ledjes en op de voorkant staat Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Evania schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:25:
Hier ervaar ik hetzelfde na controle;
Speel sinds gisteren de 23e rond 7:30

Afgelopen 3 dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2xTMZWYRbu9eRqptl4847jku/thumb.png

Afgelopen 12 uur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iR7SqvkZya0g0u0oLMqZbdZg/thumb.png

Ook is er wat packetloss
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXne2QBH6KD1m3g6VYaJz1H3/thumb.png

Even aankijken of T-Mobile het zelf door heeft anders een keertje bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-04-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even een vraag tussendoor. Ik ga over van KPN naar T-mobile. Nu komen de flexpoorten te vervallen, om dit op te lossen heb ik 2 managed switches gekocht. Zijn genoeg guides op internet te vinden om zowel tv als intetnet te combineren en splitten, dus dat moet goed komen. Dacht ik...

Nu heb ik vandaag alvast de dozen uitgepakt, maar zie nu dat het nieuwe modem via glasvezel moet worden aangesloten. In de huidige situatie heb ik 1 utp kabel van het glasvezel modem naar een andere plaats waar het kpn modem staat en vanaf daar naar een patchpanel gaan voor de rest van het huis.

Om een heel lang verhaal kort te maken.
Ik wil 3 (managed) switches plaatsen, 1 bij de router (1), 1 in het patch hok (2) en 1 bij de tv (3).

Dit wil ik doen:

Tv en Internet in switch 1, dit trunken naar switch 2. Bij switch 2 heb ik alleen internet nodig en wil ik de trunk vanuit switch 1 doorpatchen naar switch 3.

Begrijp ik het goed dat ik de switches zo kan instellen welke vlan op welke poort staat? Bij switch 2 kan ik dus op alle poorten het vlan voor internet zetten, behalve 1 trunk poort welke beiden bevat. En op switch 3 kan ik 1 poort instellen voor tv en de rest op internet.

Of mis ik iets? Ik wil namelijk voorkomen dat ik meer kabels moet gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
xabre16v schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:48:
Zou iemand hier met het 750/750 abo misschien eens wat speedtestjes kunnen posten? Ben benieuwd wat je daadwerkelijk haalt. :)
Heb momenteel nog het oude 20/20 abo maar dat slibt wel direct dicht zodra iemand hier gaat syncen naar een cloud backup oid.
Gewoon geadverteerde snelheid, tenzij je zelf apparatuur of software gebruikt wat de snelheid kan cappen;
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7255048939.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Axelfoley007 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:44:
[...]

Gewoon geadverteerde snelheid, tenzij je zelf apparatuur of software gebruikt wat de snelheid kan cappen;
[afbeelding]
Thanks. Gebruik Ubiquiti router, zou niet weten waarom ze dat zouden cappen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Barre73 schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:29:
Dan is het misschien nog makkelijker om een NT op marktplaats te scoren. Veel mensen zetten die erop omdat de provider de oude niet meeneemt of niet terug hoeft.
Ik heb er eentje besteld.

Ik ben vooral lui en gierig. Desnoods las ik zelf een pigtail aan de vezel, ik heb de spullen ervoor in de bus liggen, maar als het makkelijker en sneller kan heeft dat m'n voorkeur. Ik heb een TK-01 FTU, en een KPN NT onderweg. Nou nog een APC/PC patch, en ik heb een feestje in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zo net T-Mobile alles via Draytek laten installeren en testen.
780 up 720 down.
Gelijk de glasvezel op mijn Ubiquity switch gezet. Aangezien ik de poorten en VLAN's al had voorbereid hoefde alleen de USG van VLAN nummer te worden voorzien en na herstart kon de Draytek gelijk weer de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:15:
[...]

Ik heb er eentje besteld.

Ik ben vooral lui en gierig. Desnoods las ik zelf een pigtail aan de vezel, ik heb de spullen ervoor in de bus liggen, maar als het makkelijker en sneller kan heeft dat m'n voorkeur. Ik heb een TK-01 FTU, en een KPN NT onderweg. Nou nog een APC/PC patch, en ik heb een feestje in de meterkast.
Waar heb je een glaspatchkabel voor nodig als je een NT hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 22:07
Humor...

Na 6 weken geklooi met Reggefiber vandaag 750 abo geinstalleerd door Guidion. Na aansluiten blijk ik 100mbit te hebben. Volgens T-Mobile kan ik echter nog helemaal geen internet hebben, want Reggefiber blijft de lijnverzoeken weigeren. TV en telefonie werken in de tussentijd nog helemaal niet. Heb overigens wel een ip-adres in de T-Mobile range.

Heel apart verhaal, benieuwd hoe het afloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tano op 25-04-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27
Net ook intallatiepakket ontvangen met 2 Entone Kamai’s. Ik baal daar flink van, oude meuk... iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
[...]

Ik kreeg een Draytek thuis met SFP module, welke rechtstreeks op de fiber welke binnenkomt in de meterkast wordt aangesloten.

Een mediaconverter op je fiber en op je USG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net eens even gebeld of de 750mbit aanbieding a 37,50€/maand er nog was gezien er nu 40€ staat op de site. Werd er gezegd dat er zelf 1000mbit was op mijn postcode dus die 750 is geen probleem.. lol. Wordt morgen teruggebeld omdat de aanbiedings-afdeling al naar huis was. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:52
@xabre16v Wat moet je met zo'n snelheid?ik heb alweer geruime tijd 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
M'n vriendin heeft een eigen grafisch bedrijfje en upload elke dag zeer grote bestanden, tevens staat er ook continu een cloud backup te syncen met deze zelfde grote bestanden.
In mijn optiek kan ik dan met zo goed voor 750 gaan gezien de prijzen van 100/200/750 zo dicht bij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Travelan schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:57:
Net ook intallatiepakket ontvangen met 2 Entone Kamai’s. Ik baal daar flink van, oude meuk... iemand een tip?
Bellen of je ze om kan ruilen?

Wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33
Nu KPN de zoveelste verhoging invoert ben ik eens aan het rondkijken en daarbij lijkt Tmobile een interessante keuze te zijn. Alleen ik vroeg me af hoe de kwaliteit van het tv kijken is. Ik heb al terug kunnen lezen dat je als je pech hebt het met een ouder entone? kastje moet doen, verder lijkt het beeld kwa bitrate op KPN glas. Maar hoe zit het met tvgids, opnemen, uitgesteld tv kijken, enz. Is het te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als je bij T-mobile Thuis voor een internet (50) + TV abo kiest, betaal je 47,50 per maand, eerste 6 maanden 10 euro korting.
Totaal eerste jaar 547,50 incl. administratiekosten.

Als je voor een 3P pakket gaat, betaal je 50 euro per maand, eerste 6 maanden 20 euro korting, totaal eerste jaar 480 euro, niet slecht, lijkt me, het 2e jaar is alleen duurder (12x 2.50)

Maar.. Ze geven aan dat je op elk moment je pakket kan wijzigen, als je na 1 maand het vast bellen stop zet, blijven dan de kortingen gehandhaafd? ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01
Na een maand waarschijnlijk niet, maar je kan wel na de eerste 6 maanden de telefoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
Quad schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:28:
Ze geven aan dat je op elk moment je pakket kan wijzigen, als je na 1 maand het vast bellen stop zet, blijven dan de kortingen gehandhaafd? ;)
Lees de voorwaarden, zou ik zeggen. Toen het nog Vodafone was werd de korting gestopt, hervatte je binnen het eerste jaar het abonnement weer dan kreeg je weer korting tot een maximum van 6 maanden in het eerste jaar. Mogelijk is het ondertussen veranderd.

Vergeet de opzegtermijn van een maand niet, dus na 5 maanden opzeggen om zes maanden voordeel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dan lijkt t me wel te doen, en in het ergste geval pas ik het na 1 jaar aan.

Cashback is ook niet verkeerd uiteraard.

Ik heb een managed switch met 2 sfp poorten, wellicht de moeite waard om hier iets mee te doen, icm een Ubiquiti USG en een aantal Ubiquiti AP's.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:16:
Ik heb een managed switch met 2 sfp poorten, wellicht de moeite waard om hier iets mee te doen, icm een Ubiquiti USG en een aantal Ubiquiti AP's.
_/-\o_ werkt prima
Ik kom van Ziggo en zie nu pas hoe groot het verschil in beeldkwaliteit is. Opnemen terug kijken nog verder mee testen maar het werkt. (zijn niet fanatieke gebruikers hiermee)
Aangezien ik nu weer apart kastje heb ben ik nu zelfs mijn beeld aan het upscalen naar 4k via mijn Marantz. Gewoon omdat het kan en het is nog mooi ook :9
Ben nog een beetje aan het spelen ermee

Voor ons waren het de kosten om over te stappen en voor mij de optie om alles via m'n Ubiquity apparatuur te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:32
Dag allen,

Ik ben binnenkort huiseigenaar en heb daarbij een T-mobile abbo, internet snelheid is 750/750 over glas. Een minpunt, de glasverbinding komt bij mij voor aan het huis binnen, dat is in de woonkamer. Is het mogelijk dat Gideon deze verbinding enkele meters verlegt? Moet er wel iemand de kruipruimte in.

Of is dit iets wat ik zelf moet voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05

vr6-only

Blub Blub

ak0nnmgn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:27:
Dag allen,

Ik ben binnenkort huiseigenaar en heb daarbij een T-mobile abbo, internet snelheid is 750/750 over glas. Een minpunt, de glasverbinding komt bij mij voor aan het huis binnen, dat is in de woonkamer. Is het mogelijk dat Gideon deze verbinding enkele meters verlegt? Moet er wel iemand de kruipruimte in.

Beide niet. Reggefiber dient de opdracht uit te voeren voor het verplaatsen van je aansluiting (FTU).

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vr6-only schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Beide niet. Reggefiber dient de opdracht uit te voeren voor het verplaatsen van je aansluiting (FTU).
Verplaatsing van je FTU door Reggefiber vraag je aan bij mijnaansluiting.nl. Kies daarbij voor verplaatsen/wijzigen en voor Media en Communicatie. In de toelichting dan aangeven dat het gaat over de Reggefiber Glasvezel aansluiting.
Kosten liggen rond de 300 euro standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 22:07
Tano schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:37:
Humor...

Na 6 weken geklooi met Reggefiber vandaag 750 abo geinstalleerd door Guidion. Na aansluiten blijk ik 100mbit te hebben. Volgens T-Mobile kan ik echter nog helemaal geen internet hebben, want Reggefiber blijft de lijnverzoeken weigeren. TV en telefonie werken in de tussentijd nog helemaal niet. Heb overigens wel een ip-adres in de T-Mobile range.

Heel apart verhaal, benieuwd hoe het afloopt.
Inmiddels is reggefiber geweest. Nu helemaal geen signaal meer. T-mobile heeft het doorgezet naar de technische dienst, maar heeft nog geen idee wanneer het opgelost kan zijn. *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dag allen,

Gewoon een mooi IKEA kastje eromheen modden, heb je verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
d-vine schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:49:
Ik kom van Ziggo en zie nu pas hoe groot het verschil in beeldkwaliteit is.
Dat verschil is er vrijwel niet, tenzij je nog via analoog / scart aan het kijken was. Ik heb het ook een tijdje naast elkaar gehad dus spreek uit ervaring. Bitrates die worden aangeboden zijn nagenoeg gelijk. De gebruikte hardware is wel verschillend, maar qua beeld output maakt dat niets uit.
Qua functionaliteit is er wel wat verschil en vind ik persoonlijk dat Ziggo een streepje voor heeft, ondanks de buggy en trage mediabox.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Jinx op 03-05-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
En zag toch duidelijk verschil. Niet de standaard eerste 10 kanalen maar bijvoorbeeld zapp extra, discovery /Nat. Geo. Of ziggo sport/ fox, 24 kitchen
Dit is ook wel op internet te vinden dat Ziggo wat meer van die kanalen zit te proppen, het blijft kabel en de kabel zit immers compleet vol daar.

Ik keek alles via CI+ module op een 65" TV en op een kleinere Sony TV ook met CI module..
Nu kan ik die ervaring delen dat dit niet de beste combi was. CI module of de interne tuners het is niet ideaal.

Voor mij is de combinatie van mijn apparatuur en T-Mobile een betere match als dan met Ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Dit lees ik in mijn bevestigingsbrief van Guidion:

Let op
• De expert verricht geen hak- of breekwerk. Boorwerk kan eventueel worden uitgevoerd op eigen risico.
• Voor aanvang van de kruipruimtewerkzaamheden wordt er eerst op locatie door de expert een inspectie uitgevoerd. Indien na deze inspectie blijkt dat de locatie geschikt is, zullen de kruipruimtewerkzaamheden worden uitgevoerd. De expert kan bij een ongeschikte/onveilige situatie weigeren de werkzaamheden uit te voeren.
• Bij uitvoering van kruipruimtewerkzaamheden dient er altijd een tweede volwassen persoon aanwezig te zijn om te assisteren bij eventuele problemen. Jij kunt ervoor kiezen zelf toezicht te houden. Indien dit niet mogelijk is wordt er naast de extra kosten voor de expert, een extra toeslag berekend voor een tweede persoon vanuit Guidion. Dit valt niet onder de basisinstallatie, de kosten hiervoor zijn €17,50 per kwartier.

Dit kan je aangeven als er een afspraak voor aansluiten wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dat is voor aanleg netwerkkabels niet voor rommelen aan FTU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:32
knakworst schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:45:
Dat is voor aanleg netwerkkabels niet voor rommelen aan FTU.
Netwerkkabels kan ik zelf, we hebben besloten om, vanwege de kosten, er maar gordijnen overheen te hangen. Hij zit in principe mooi weggewerkt en met gordijnen zie je er totaal niets meer van.

Vanuit de modem trek ik een UTP richting de meterkast waar ik een switch ga plaatsen, kan alles van daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Welke server moet ik kiezen bij speedtest.net? Ik krijg echt geen 750Mb of in de buurt meer. Ik krijg dit soort resultaten:

Uiteraard alles bekabeld, niet via een switch, maar direct op een poort van de Draytek

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoEM/cacd65a48d.png
bij ziggo dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoOq/0a9f703ac1.png

andere server bij speedtest dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoPz/980f37673a.png

[ Voor 45% gewijzigd door Oekol op 03-05-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Laatst online: 30-09 22:03

Sorbo

Uw hulp in huis!

Leoon. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:50:
Welke server moet ik kiezen bij speedtest.net? Ik krijg echt geen 750Mb of in de buurt meer. Ik krijg dit soort resultaten: [afbeelding]
bij ziggo dit:

[afbeelding]

andere server bij speedtest dit:

[afbeelding]
Ik haal met mijn T-Mobile 750/750 verbinding op dezelfde server 787 down / 601 up. Lijkt me dus een issue met je verbinding ipv de speedtest server. Keertje je router resetten, bedraad proberen te testen en anders even bij Tmob aankloppen.

Edit: Ik had je edit nog niet gezien... Dit zijn vreemde resultaten inderdaad. Ik haal op mijn verbinding gewoon stabiele resultaten, deze cijfers zijn al maanden ongeveer gelijk voor mij. Maakt niet uit of ik met een Ookla test (Speedtest/Ziggo) of Fast.com test.

[ Voor 16% gewijzigd door Sorbo op 03-05-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sorbo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Ik haal met mijn T-Mobile 750/750 verbinding op dezelfde server 787 down / 601 up. Lijkt me dus een issue met je verbinding ipv de speedtest server. Keertje je router resetten, bedraad proberen te testen en anders even bij Tmob aankloppen.

Edit: Ik had je edit nog niet gezien... Dit zijn vreemde resultaten inderdaad. Ik haal op mijn verbinding gewoon stabiele resultaten, deze cijfers zijn al maanden ongeveer gelijk voor mij. Maakt niet uit of ik met een Ookla test (Speedtest/Ziggo) of Fast.com test.
Oke, nee dat heb ik een bevestiging. Ze zijn hier al 3x geweest en heb sinds gisteren een nieuwe Draytek. De volgende stap was Reggefiber inschakelen. Dat lijkt het nu dan te worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ak0nnmgn schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:24:
[...]

Vanuit de modem trek ik een UTP richting de meterkast waar ik een switch ga plaatsen, kan alles van daar verder.
Dat geldt dan alleen voor internetdiensten of TV. Beiden kan niet via 1 UTP kabel naar de meterkast. Tenzij je moeilijk gaat doen met twee managed switches en zo.
Dat is het nadeel van het T-Mobile modem/router. De 4 poorten zijn dedicated. 1 en 2 voor internet. 3 en 4 voor TV decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer mijn Logitec al voor te bereiden op het Animo decodertje. Weet en heeft iemand de officiele naam en typenummer voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:03:
Probeer mijn Logitec al voor te bereiden op het Animo decodertje. Weet en heeft iemand de officiele naam en typenummer voor mij?
Kijk eens in de OP: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik gedaan. Het is de Amino Aria 610 en niet de 610x. Misschien de OP even aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:41
Iemand die al 750MB internet heeft van T-mobile? Wat is de snelheid ongeveer via een speedtest?

€35 de eerste 6 maanden en dan €55 is niet verkeerd als je ook een mobiel abonnement hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

WhySoSerious? schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:39:
Iemand die al 750MB internet heeft van T-mobile? Wat is de snelheid ongeveer via een speedtest?

€35 de eerste 6 maanden en dan €55 is niet verkeerd als je ook een mobiel abonnement hebt.
Zoek op 750 in topic, staan er wel paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:53

aapelite

Do the kirby!

Hier deze week opgeleverd. Down tussen de 450 en 600, upload tussen de 500 en 660. Omdat het gemiddelde echter vaak onder de 500 ligt wel contact met tmobile gezocht waarom het laag ligt. Er is een ticket aangemaakt. Ben benieuwd of ze het gaan uitzoeken en oplossen. Verder wel een stabiele ping en goede verbinding. Ben er happy mee, maar zie mezelf graag ook wel de geadverteerde snelheid behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19

Dit is een test die ik gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7289339808.png

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje...
22 juni wordt m'n T-Mobile Thuis (glas 750 + tv) als het goed is actief.
Momenteel heb ik nog een KPN glas 100 + tv.

het NT van KPN zet nu het glas signaal om naar RJ45, hier zit m'n CAT7 kabel in naar de Ubiquiti Switch 24, welke daarna de USG Pro in gaat.

Het liefste wil ik straks de fiber gewoon direct m'n switch in drukken (weer een point of failure minder).
M'n switch staat echter op zolder en het NT hangt in de kast.
Ik heb dus ook een stuk fiber van 15 tot 20m nodig.
Welk type fiber heb ik nodig om hem direct op de aansluiting te drukken waar nu m'n NT zit?
Spul wil ik bestellen bij fiberstore.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

Damian

Insane Obtrusion

Ziggo gaat de prijzen weer eens verhogen, dus ik ga maar eens rondsjoppen voor een nieuwe provider.

Nu is F1 een pre voor mij, dus zal er een sport pakket bij komen. Kan ik deze echter ook op tablet/telefoon e.d. bekijken? Dit kan bij ziggo namelijk wel en zou fijn zijn als dat bij T-Mobile ook kon...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:34:
Nu is F1 een pre voor mij, dus zal er een sport pakket bij komen. Kan ik deze echter ook op tablet/telefoon e.d. bekijken? Dit kan bij ziggo namelijk wel en zou fijn zijn als dat bij T-Mobile ook kon...
De F1 zal op Ziggo Sport uitgezonden worden, neem ik aan? Die zenders zijn niet te bekijken in de app, zie de website van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51
Met de huidige prijzen van t-mobile en de snelheidupgrade naar 750Mbps zit ik ook sterk te overwegen om de overstap vanaf KPN te maken. Het configureren van een USG lijkt een stuk overzichtelijker dan bij KPN echter zal ik dan een nieuwe switch moeten aanschaffen waar de SPF in kan - dat is te overzien. Een vraag die ik eerder in het topic gesteld zag worden maar helaas niet beantwoord hoe zit het met de tv functionaliteit tov KPN: features - terugspoelen, opnemen, etc zijn volgens mij beschikbaar maar hoe zit het met de beeldkwaliteit. Is er iemand die vanaf KPN is overgestapt en zijn/haar ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Beeldkwaliteit is qua bitrate net zo goed als KPN glas kanalen. Ik stap morgen over en kan wel laten weten hoe het voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Damian schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:34:
Ziggo gaat de prijzen weer eens verhogen, dus ik ga maar eens rondsjoppen voor een nieuwe provider.

Ziggo sport totaal go. 10 euro per maand, op computer en chromecast werkt het allemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:45:
[...]
De F1 zal op Ziggo Sport uitgezonden worden, neem ik aan? Die zenders zijn niet te bekijken in de app, zie de website van T-Mobile.
Je krijgt wel toegang tot de Ziggo Sport app met het Ziggo Sport pakket ...
https://forum.t-mobile.nl...aal-go-en-film1-go-281531

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 08-05-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik had al Ziggo sport Go, maar heb deze opgezegd en in het TV pakket genomen, op TV is kwaliteit namelijk toch wat beter dan om te casten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
HellStorm666 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:37:
Vraagje...
22 juni wordt m'n T-Mobile Thuis (glas 750 + tv) als het goed is actief.
Momenteel heb ik nog een KPN glas 100 + tv.

het NT van KPN zet nu het glas signaal om naar RJ45, hier zit m'n CAT7 kabel in naar de Ubiquiti Switch 24, welke daarna de USG Pro in gaat.

Het liefste wil ik straks de fiber gewoon direct m'n switch in drukken (weer een point of failure minder).
M'n switch staat echter op zolder en het NT hangt in de kast.
Ik heb dus ook een stuk fiber van 15 tot 20m nodig.
Welk type fiber heb ik nodig om hem direct op de aansluiting te drukken waar nu m'n NT zit?
Spul wil ik bestellen bij fiberstore.
Ik heb ook Ubiquity alleen dan 16 poorts PoE switch waar ik het glas gelijk insteek. daarna met een trunk naar USG gaat prima.
Ik kon in de meterkast blijven maar moest iets langer hebben om naar mijn 19" netwerk kast bovenin te komen.

Dit is de 2 meter versie die ik heb
https://www.patchkast.nl/.../2794/#box-product_review

en dit de 20 meter.
https://www.patchkast.nl/...ezel-kabel-sc-sc-20m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Weet iemand hoe je de TV kwaliteit (bitrates) kan meten thuis?
De verhalen op internet lopen een beetje uiteen en lijkt me leuk om een keer te testen.
tooltje of gewoon wireshark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

ZiSE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:21:
Met de huidige prijzen van t-mobile en de snelheidupgrade naar 750Mbps zit ik ook sterk te overwegen om de overstap vanaf KPN te maken. Het configureren van een USG lijkt een stuk overzichtelijker dan bij KPN echter zal ik dan een nieuwe switch moeten aanschaffen waar de SPF in kan - dat is te overzien. Een vraag die ik eerder in het topic gesteld zag worden maar helaas niet beantwoord hoe zit het met de tv functionaliteit tov KPN: features - terugspoelen, opnemen, etc zijn volgens mij beschikbaar maar hoe zit het met de beeldkwaliteit. Is er iemand die vanaf KPN is overgestapt en zijn/haar ervaringen kan delen?
Nier percé nodig hé.
Als je dat NT van KPN laat zitten (dat witte ding die in je meterkast hangt waar zo'n oranje kabel in gaat) dan kan je daarvandaan gewoon een normale patchkabel gebruiken.
Mocht dat ding nu niet wit maar grijs zijn, dan kan je maar 100mbit hebben en moet je m ff vervangen voor zo'n TP-link media converter.
Goedkopere oplossing dan een nieuwe switch ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:07:
[...]

Ik heb ook Ubiquity alleen dan 16 poorts PoE switch waar ik het glas gelijk insteek. daarna met een trunk naar USG gaat prima.
Ik kon in de meterkast blijven maar moest iets langer hebben om naar mijn 19" netwerk kast bovenin te komen.

Dit is de 2 meter versie die ik heb
https://www.patchkast.nl/.../2794/#box-product_review

en dit de 20 meter.
https://www.patchkast.nl/...ezel-kabel-sc-sc-20m.html
die SC connector is toch de connector die nu in de wall-plate zit? waar dus dat witte KPN ding overheen gaat?
Is daar ook een female versie van?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:18:
Weet iemand hoe je de TV kwaliteit (bitrates) kan meten thuis?
De verhalen op internet lopen een beetje uiteen en lijkt me leuk om een keer te testen.
tooltje of gewoon wireshark?
Als je een eigen router gebruik en/of een managed switch, kan je vaak daarin de doorvoer zien.
Met een managed switch kan je zien hoeveel Mbit er door een bepaalde port gaat (die naar je TV kastje).
Met ene eigen router kan je zien hoeveel Mbit er van VLAN 300 gaat.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 09-05-2018 08:32 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
HellStorm666 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:21:
[...]
die SC connector is toch de connector die nu in de wall-plate zit? waar dus dat witte KPN ding overheen gaat?
Is daar ook een female versie van?
KPN heeft een NTU wat dus een kastje is dat rechtreeks op de FTU gezet wordt en glas omzet naar koper.
Die zal eraf gaan. Je SC-SC glas kabel gaat dan rechtstreeks op de FTU en dan prik je hem in de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
HellStorm666 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:23:
[...]

Als je een eigen router gebruik en/of een managed switch, kan je vaak daarin de doorvoer zien.
Met een managed switch kan je zien hoeveel Mbit er door een bepaalde port gaat (die naar je TV kastje).
Met ene eigen router kan je zien hoeveel Mbit er van VLAN 300 gaat.
Kan soms zo eenvoudig zijn ;) , nog niet aan gedacht. Ga het eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:52
Voor diegene wie hier ook tv hebben: waar kijk je zoal naar?

Ik hou nu als het goed is meer over aan het eind vd maand en overweeg tv en bellen door bewind erbij te laten nemen ipv telkens via ziggo go te kijken, maar ik kijk amper tot geen tv dus zodoende mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sinds kort in de mogelijkheid om iptv van T-mobile en Ziggo digitaal via smartcard te vergelijken.

Hoewel vriendin het verschil niet ziet zegt ze, zie ik toch duidelijk detail verschil in 't voordeel van ziggo. Ook de reden dat we na 6 maanden (vanwege de korting) bellen en tv gaan opzeggen en alleen verder gaan met internet.
Daarbij is het super fijn om via de dvb-c module icm smartcard 1 afstandbediening te gebruiken ipv telkens te switchen tussen twee.

Internet wordt weer onderzocht. In ongeveer 15 metingen is het 1 x 563Mb download geweest en de rest tussen de 2 en 300. Upload wel altijd rond de 700Mb. Dus weer screenshot gestuurd en alles, want de technische dienst zei dat het goed zou moeten zijn. En blijkbaar willen ze reggefiber niet zo graag sturen in tegenstelling tot wat de laatste monteur zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Leoon. schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:52:
Sinds kort in de mogelijkheid om iptv van T-mobile en Ziggo digitaal via smartcard te vergelijken.

Hoewel vriendin het verschil niet ziet zegt ze, zie ik toch duidelijk detail verschil in 't voordeel van ziggo. Ook de reden dat we na 6 maanden (vanwege de korting) bellen en tv gaan opzeggen en alleen verder gaan met internet.
Daarbij is het super fijn om via de dvb-c module icm smartcard 1 afstandbediening te gebruiken ipv telkens te switchen tussen twee.

Internet wordt weer onderzocht. In ongeveer 15 metingen is het 1 x 563Mb download geweest en de rest tussen de 2 en 300. Upload wel altijd rond de 700Mb. Dus weer screenshot gestuurd en alles, want de technische dienst zei dat het goed zou moeten zijn. En blijkbaar willen ze reggefiber niet zo graag sturen in tegenstelling tot wat de laatste monteur zei.
Wel grappig want ik heb echt het tegenovergestelde ervaren met TV kwaliteit. Met name de niet standaard kanalen , discovery Nat. GEO FOX sport etc. En Ziggo knijpt deze kanalen ook behoorlijk is bekend en gemeten.
https://ziggoforum.nl/topics/56534/page-4 en page 5
Als ik vergelijk met bv. TLC of 24kitchen is het verschil echt zo groot dat ziggo dat gewoon geen HD mag noemen.

Met die afstandsbedieningen is voor mij nooit een probleem daarvoor heb je logitech harmony _/-\o_
Al jaren aparte TV/ versterker / CD speler / mediespeler om alles met 1 ding te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:15:
[...]

Wel grappig want ik heb echt het tegenovergestelde ervaren met TV kwaliteit. Met name de niet standaard kanalen , discovery Nat. GEO FOX sport etc. En Ziggo knijpt deze kanalen ook behoorlijk is bekend en gemeten.
Als ik vergelijk met bv. TLC of 24kitchen is het verschil echt zo groot dat ziggo dat gewoon geen HD mag noemen.
Ben natuurlijk altijd nieuwsgierig als ik zo'n link lees. Gebruik hier een enigma2 kastje voor Ziggo en daar heb je dan een bitrateviewer bij. Zo te zien gebruikt Ziggo een VBR en als ik dan de kanalen controleer die in de link staan kom ik op:

Fox Sports 2HD 8-12Mbps
Fox Sports 4HD 8-11Mbps
Fox HD 10-12Mbps
Film Premiere 10-13Mbps
TLC HD 7-10Mbps

Allemaal genoeg om het Full HD te noemen.

In vergelijking een 4K via Netflix is 15 Mbps.

Dat knijpen valt dus best wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51
HellStorm666 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:20:
[...]

Nier percé nodig hé.
Als je dat NT van KPN laat zitten (dat witte ding die in je meterkast hangt waar zo'n oranje kabel in gaat) dan kan je daarvandaan gewoon een normale patchkabel gebruiken.
Mocht dat ding nu niet wit maar grijs zijn, dan kan je maar 100mbit hebben en moet je m ff vervangen voor zo'n TP-link media converter.
Goedkopere oplossing dan een nieuwe switch ;)
Een van de weinige kastjes waar ik nog nooit aangezeten heb, hoe eenvoudig is dat te doen? Ik neem aan dat de monteur van tmobile zal opleveren op hun modem. Kan ik dat dan eenvoudig omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:15:
[...]

Met die afstandsbedieningen is voor mij nooit een probleem daarvoor heb je logitech harmony _/-\o_
Al jaren aparte TV/ versterker / CD speler / mediespeler om alles met 1 ding te bedienen.
Interessant, ga thuis eens even de kanalen van discovery en tlc bekijken. Fox hebben we alleen bij T-mobile.

Edit: Op hoe zo'n grote tv vergelijk je? @d-vine

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 09-05-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:32:
[...]

Ben natuurlijk altijd nieuwsgierig als ik zo'n link lees. Gebruik hier een enigma2 kastje voor Ziggo en daar heb je dan een bitrateviewer bij. Zo te zien gebruikt Ziggo een VBR en als ik dan de kanalen controleer die in de link staan kom ik op:

Fox Sports 2HD 8-12Mbps
Fox Sports 4HD 8-11Mbps
Fox HD 10-12Mbps
Film Premiere 10-13Mbps
TLC HD 7-10Mbps

Allemaal genoeg om het Full HD te noemen.

In vergelijking een 4K via Netflix is 15 Mbps.

Dat knijpen valt dus best wel mee
Dat geen HD noemen was wel beetje overdreven van mij.
Maar TLC , 24Kitchen waren bij mij echt dramatisch met kwaliteit.
Heb ook wel eens gehad dat de ziggo sport kanalen 402 tm 405 ineens minder waren en de volgende dag weer mooi

Die 4k Netflix is ook om te lachen.
Volgens mij heeft KPN een 4k die hoger is zag ik ergens op internet.

Misschien is het leuk idee om een apart topic te hebben op tweakers met bitrate kwaliteit van de verschillende providers?
Leoon. schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Interessant, ga thuis eens even de kanalen van discovery en tlc bekijken. Fox hebben we alleen bij T-mobile.

Edit: Op hoe zo'n grote tv vergelijk je? @d-vine
Ik kijk trouwens op een 65" TV

[ Voor 11% gewijzigd door d-vine op 09-05-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Is je vergeven.. ;)

Is ook afhankelijk van de content. De bitrate is prima voor Full HD

Bij Netflix loopt het kwijl mij dus echt uit de mond bij 4K op de nieuwe LG Oled 55c.. :P
KPN durf ik niets over te zeggen. Kan straks wel vergelijken met T-mobile

Misschien is het leuk idee om een apart topic te hebben op tweakers met bitrate kwaliteit van de verschillende providers?

Op zich wel, maar niet iedereen zal zo snel applicaties runnen die de bitrate meten.
Maar je weet nooit. Iets voor jou om te starten..

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

d-vine schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Heb ook wel eens gehad dat de ziggo sport kanalen 402 tm 405 ineens minder waren en de volgende dag weer mooi

[...]

Ik kijk trouwens op een 65" TV
Ik denk aangezien je zegt ene dag wel mooi ander dag niet dat het ligt aan het kastje. Als je je tv eerder aanzet dan het kastje of andersom start hij soms in 576 op ipv 1080. Heb ik al zovaak gehad. Dan zag het menu er al lelijk uit en alle zenders ook. Reboot van het T-mobile kastje en het was weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Leoon. schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:32:
[...]

Ik denk aangezien je zegt ene dag wel mooi ander dag niet dat het ligt aan het kastje. Als je je tv eerder aanzet dan het kastje of andersom start hij soms in 576 op ipv 1080. Heb ik al zovaak gehad. Dan zag het menu er al lelijk uit en alle zenders ook. Reboot van het T-mobile kastje en het was weer normaal.
Met ziggo had ik geen apart kastje gewoon via kaart in TV, dus stond altijd op 1080i
T-mobile blijft ook alles keurig staan gelukkig geen reset nog nodig gehad
Pagina: 1 ... 22 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie