Jeroenneman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:47:
[...]
Ik ga proberen zo snel mogelijk weer van T-mobile af te komen.
Op de meegeleverde router haal ik misschien 30-40Mbps. Dat krijg je als je rommel meelevert aan consumenten. Zin om gelijk weer 80 euro neer te leggen voor een acces point heb ik eigenlijk niet. Telfort en KPN leveren met de V10 wel een fatsoenlijke WiFi oplossing.
Dat ding is nog verder dicht getimmerd dan de Draytek, maar valide punt. Of je hier wel een fatsoenlijke WiFi ervaring hebt ligt voor een groot deel aan je plaatsing en aan je woning (demping).
Verder gaf ik een alternatief van €50, geen €80. Dat je er geen geld aan uit wil geven kan ik in komen. Persoonlijk heb ik het liefst dat mijn provider me een domme pijp naar het internet levert voor de rest niets. Dat maakt een eventuele overstap een stuk eenvoudiger.
2.4 GHz wil/kan nu eenmaal niet harder, zeker in stedelijk gebied waar je die frequentie met heel veel andere mensen deelt.
Bekabeld, rechtstreeks aan de laptop naar het modem haal ik 80mbps, zowel op fast.com als op speedtest.net. Het internet in mijn studentenflat was sneller, en daar haalde ik altijd de 100mbps.
Kabel in orde? Andere kabel getest? Ook gbit link speed? Laptop kan die snelheid ook verwerken? (Ergens een keer gezien dat een firewall/av de zaak fors vertraagde). Modem/router al herstart?
Hell, een routertje uit het jaar 0 haalt op 2.4Ghz betere snelheden dan dat ik nu bereik.
Dan sluit je die toch aan? 2.4 wil je überhaupt niet meer gebruiken, hoogstens voor legacy meuk die geen 5 GHz ondersteuning heeft.
Diep teleurgesteld hier. En zeer slecht van T-mobile dat ze met 750mbps durven adverteren.
Ik hoop morgen gelijk het contract te kunnen ontbinden, omdat ze simpelweg niet het overgekomene kunnen leveren (maximale snelheid is gedefinieerd als minimaal in 10% van de metingen 90% van de snelheid te kunnen halen oid)
Wellicht is je probleem op te lossen, maar je lijkt je keuze al gemaakt te hebben. Ik hoop voor je dat een andere provider wel aan je verwachtingen kan voldoen.