[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Barre73 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Als je niet kan wachten, kan ik het wel voor je zien hoor. Dat wil zeggen: als het KPN is en de order al is doorgelopen.
Bedankt maar niet nodig hoor. We gaan het meemaken

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:02
Ik zit te twijfelen om glasvezel aansluiting te gebruiken in plaats van de coax lijn van Ziggo.

Ik heb een Ubiquiti Dream Machine Pro SE en wil graag het signaal vanuit de ONT lijn direct in mijn UDM Pro, weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

Ik heb gebeld en ze gaven aan van niet. Maar ze gaven aan het te vragen aan 'een ander persoon' dus heb een vermoedde dat zij mijn vraag niet goed hebben begrepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
FRGert schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:24:
Ik zit te twijfelen om glasvezel aansluiting te gebruiken in plaats van de coax lijn van Ziggo.

Ik heb een Ubiquiti Dream Machine Pro SE en wil graag het signaal vanuit de ONT lijn direct in mijn UDM Pro, weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

Ik heb gebeld en ze gaven aan van niet. Maar ze gaven aan het te vragen aan 'een ander persoon' dus heb een vermoedde dat zij mijn vraag niet goed hebben begrepen :).
vanuit de ONT kan je met een netwerkkabel na een router na keuze alleen je zal je router even moeten vertellen dat met de juiste instellingen waarmee die verbinding moet maken :) maar dat staat hier netjes in topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Vandaag is de aannemer geweest om de kabel naar binnen te trekken. Bij het einde van de oplevering heeft hij een licht aan ons uiteinde van de fiber gehangen en is toen naar de centrale gereden om te kijken of daar ook alles netjes binnenkwam.

Toen hij vertrokken is heb ik gelijk het installatiepakket erbij gepakt en geprobeerd aan te sluiten. Helaas krijg ik op de Huawei ONT geen verbinding (LOS lampje blijft rood knipperen om de één seconde). Wel valt mij op dat het glasvezelpunt twee uitgangen lijkt te hebben (heb ze beide geprobeerd).

Kan het zijn dat de zaken toch nog niet helemaal doorgevoerd zijn in de centrale / dat de monteur van Guidion de boel moet vrijgeven o.i.d.?

Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen? Alvast bedankt!

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D33F schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:38:
Vandaag is de aannemer geweest om de kabel naar binnen te trekken. Bij het einde van de oplevering heeft hij een licht aan ons uiteinde van de fiber gehangen en is toen naar de centrale gereden om te kijken of daar ook alles netjes binnenkwam.

Toen hij vertrokken is heb ik gelijk het installatiepakket erbij gepakt en geprobeerd aan te sluiten. Helaas krijg ik op de Huawei ONT geen verbinding (LOS lampje blijft rood knipperen om de één seconde). Wel valt mij op dat het glasvezelpunt twee uitgangen lijkt te hebben (heb ze beide geprobeerd).

Kan het zijn dat de zaken toch nog niet helemaal doorgevoerd zijn in de centrale / dat de monteur van Guidion de boel moet vrijgeven o.i.d.?

Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen? Alvast bedankt!
Er zal in de PoP nog een patch gezet moeten worden van de GPON splitter naar het poortje waar die vezels van jouw adres op binnen komen. Dat is iets dat hoort bij een activatie en dat doet Guidion. De aannemer die de aansluiting maakt doet ook echt alleen dat. En een controle om te zien of de vezels nergens kapot zijn of zo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Barre73 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:24:
[...]

Er zal in de PoP nog een patch gezet moeten worden van de GPON splitter naar het poortje waar die vezels van jouw adres op binnen komen. Dat is iets dat hoort bij een activatie en dat doet Guidion. De aannemer die de aansluiting maakt doet ook echt alleen dat. En een controle om te zien of de vezels nergens kapot zijn of zo.
Dank voor jouw heldere uitleg. Dan wordt het nog even geduld hebben ben ik bang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
jopoh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:18:
[...]

vanuit de ONT kan je met een netwerkkabel na een router na keuze alleen je zal je router even moeten vertellen dat met de juiste instellingen waarmee die verbinding moet maken :) maar dat staat hier netjes in topic
Oh is dat zo?
Bij mij gaven ze aan dat ik de router van T-Mobile moest hebben en dan in bridge modus moest zetten.

Die instellingen kan ik vast wel ergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

Bij T-Mobile eigenlijk heel simpel, WAN op VLAN 300 en verder gewoon een DHCP client. Geen PPPoE en ook geen andere VLANs (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 21:16
renzo4000 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:18:
@rogergorissen je hoeft natuurlijk niet persé een tv box van Tmobile te nemen aangezien ze ook een app aanbieden, volgens mij maakt dat voor de beeldkwaliteit niet uit. Ik heb zelf gekozen voor NLziet en ben daar voldoende tevreden over, beeldkwaliteit is ook best ok te noemen. Dat gezegd hebbende zijn we ook geen enorme afnemers van (liniaire)tv kanalen en kijken we meer content van andere streamingdiensten.
Je bedoelt een app die op de TV draait? Een app gebruiken op iphone of ipad en dan streamen naar de TV is voor mij geen optie.
Is het echt zo dat de kwaliteit van een TV box niet afwijkt van app?
Ziggo heeft een uitstekende kwaliteit TV zenders, dat maakt het voor mij moeilijk om over te stappen. Je kent de kwaliteit van de TV zenders van T-Mobile niet, begrijp ik?
Ik denk ook over NL Ziet, maar wat jij schrijft stelt me niet gerust (je bent voldoende tevreden over beeldkwaliteit). Ik blijf benieuwd naar de kwaliteit van de TV zendere van T-Mobile.

Wat me ook tegenhoudt zijn nieuwe mailadressen en het wegvallen van de korting agv de combi Ziggo/Vodafone bij de mobiel abonnementen. Heeft niet specifiek met T-Mobile te maken, maar met een evt vertrek bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
rogergorissen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Je bedoelt een app die op de TV draait? Een app gebruiken op iphone of ipad en dan streamen naar de TV is voor mij geen optie.
Is het echt zo dat de kwaliteit van een TV box niet afwijkt van app?
Ziggo heeft een uitstekende kwaliteit TV zenders, dat maakt het voor mij moeilijk om over te stappen. Je kent de kwaliteit van de TV zenders van T-Mobile niet, begrijp ik?
Ik denk ook over NL Ziet, maar wat jij schrijft stelt me niet gerust (je bent voldoende tevreden over beeldkwaliteit). Ik blijf benieuwd naar de kwaliteit van de TV zendere van T-Mobile.

Wat me ook tegenhoudt zijn nieuwe mailadressen en het wegvallen van de korting agv de combi Ziggo/Vodafone bij de mobiel abonnementen. Heeft niet specifiek met T-Mobile te maken, maar met een evt vertrek bij Ziggo.
De kwaliteit van nlziet ligt m.i. in mijn met ziggo, je mist alleen dd5.1 maar dat vind ik voor de normale tv programma's niet interessant. Waarom niet even een gratis proefperiode uittesten van nlziet? Dan heb je direct antwoord op je vragen :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

FRGert schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:06:
[...]

Oh is dat zo?
Bij mij gaven ze aan dat ik de router van T-Mobile moest hebben en dan in bridge modus moest zetten.

Zover mij bekend (en ook nooit hier in het topic gelezen) kan de Zyxel niet eens in bridge modus.

Vanuit ONT ethernet naar je UDM, WAN 300 instellen en klaar.

Ik draai zelf een UDM-Pro en het werkt perfect. TV decoder in de woonkamer gewoon aan een switch hangen die ook weer andere apparaten van internet voorziet, kan allemaal door elkaar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRGert schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:06:
[...]

Oh is dat zo?

Ze hebben er notabene een eigen uitgebreide pagina voor:
https://www.t-mobile.nl/k...i/installeren/eigen-modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
pinda powerrr schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Zover mij bekend (en ook nooit hier in het topic gelezen) kan de Zyxel niet eens in bridge modus.

Vanuit ONT ethernet naar je UDM, WAN 300 instellen en klaar.

Ik draai zelf een UDM-Pro en het werkt perfect. TV decoder in de woonkamer gewoon aan een switch hangen die ook weer andere apparaten van internet voorziet, kan allemaal door elkaar.
Ik zou ook een andere modem/router krijgen, namelijk een Fritzbox. Deze zou dan in bridge modus worden geplaatst.
Jep, maar dacht even bellen voor de zekerheid en toen kreeg ik dat antwoord.
Wat ik me wel bedacht, die ONT op de muur is die gewoon standaard of is er voor T-Mobile een andere dan KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 21:02
Gisteren weer heerlijk gegamed op 300ms lagg hoor :) gotta love t-mobile! En lee, dit had ik voorheen nooit, echt nooit. Dit is mijn ervaring tot nu toe met t-mobile - en zo is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:10
GabeNewell333 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:20:
Gisteren weer heerlijk gegamed op 300ms lagg hoor :) gotta love t-mobile! En lee, dit had ik voorheen nooit, echt nooit. Dit is mijn ervaring tot nu toe met t-mobile - en zo is het :)
Kan ook aan de server van de game liggen? Ben sinds vorige week over op T-mobile Glas en heb juist een flinke verbetering te pakken tov Ziggo. (CoD MW2 (PS5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Net overgestapt van KPN op glas naar T-mobile op glas. 8 maanden voor 30 euro voor een gemiddelde maandprijs van 40 euro is echt heel goedkoop. KPN wilde niet een heel goed bod doen. Stap wel weer over naar KPN over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

ELD schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:59:
Net overgestapt van KPN op glas naar T-mobile op glas. 8 maanden voor 30 euro voor een gemiddelde maandprijs van 40 euro is echt heel goedkoop. KPN wilde niet een heel goed bod doen. Stap wel weer over naar KPN over een jaar.
Ben ook van plan over te stappen naar T-Mobile, heb nu XS4ALL en betaal 72 Euro voor alles in één met 50Mbit op glasvezel. Op 1 april vervalt mijn jaarcontract (bovendien kan iedereen opstappen want per 1 april gaan de nieuwe voorwaarden in). Heb wel 9 maanden 20 Euro korting gehad en een half jaar gratis TV.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 21-02-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRGert schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:22:
[...]

Ik zou ook een andere modem/router krijgen, namelijk een Fritzbox. Deze zou dan in bridge modus worden geplaatst.

[...]

Jep, maar dacht even bellen voor de zekerheid en toen kreeg ik dat antwoord.
Wat ik me wel bedacht, die ONT op de muur is die gewoon standaard of is er voor T-Mobile een andere dan KPN?
Meestal een compleet andere (GPON) ONT. Alleen in de nieuwste KPN Netwerk netwerken (waarbij jouw aansluiting in de wijk uitkomt in een kleine straatkast) kan T-Mobile niet anders dan gebruik maken van dezelfde ONT als die van KPN. Elke provider kan dan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen nacht tussen 1:35 - 1:40 uur geen internet gehad. Sinds vanochtend 7:30 uur zie ik echter ook verhoogde latency:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/MUhiKuQI47.png/raw
Screenshot = DNS Probe - OpenDNS (208.67.222.222)

Meerdere mensen die dit ervaren? Regio Eindhoven.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 10:54
Geen internet onderbreking, wel een verhoogde latency voor alleen OpenDNS. Google, Cloudflare en Level3 laten geen verhogingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Ik heb nog helemaal geen internet. WAN connection down...Niet de enige te zien op allestoringen

edit: hafl 3, nog steeds geen internet

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-02-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Freekers schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:05:
Afgelopen nacht tussen 1:35 - 1:40 uur geen internet gehad. Sinds vanochtend 7:30 uur zie ik echter ook verhoogde latency:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUdm3mfFwFYWuEoQWZZwexnVfVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qv13Ened09zTr2ClnUMrDIWq.png?f=user_large

Bij KPN ook.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik zit nu al een tijd te wachten op de aanleg van glasvezel, volgens ODF zouden ze in december beginnen, nu is het al februari / maart. Maar ik heb nog geen werk mensen gezien.

Wel al pakket kunnen nemen voor glas bij T-mobile.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

ricjuh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:11:
Ik zit nu al een tijd te wachten op de aanleg van glasvezel, volgens ODF zouden ze in december beginnen, nu is het al februari / maart. Maar ik heb nog geen werk mensen gezien.

Wel al pakket kunnen nemen voor glas bij T-mobile.
Maf he. Had ik ook. Ik heb gewacht tot ze daadwerkelijk de graafwerkzaamheden hadden afgerond. ze startten 5 weken later met aanleg naar de huizen.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld bij T-Mobile om over te stappen op Glasvezel 1000Mbit internet en TV basis pakket zonder extra kanalen en opnemen met 1 TV-BOX. ik wacht nog steeds en niets meer gehoord.

Ze zouden in Januari/Februari komen voor het installeren van de box in de meterkast en daarna pas de monteur van T-Mobile

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 23-02-2023 18:52 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de T-Mobile Thuis VoIP diensten op de N300A IP? Ik heb alle gegevens zo ingesteld als in de handleiding op https://www.t-mobile.nl/C...dem-voip-instellingen.pdf staat (de SIP poort heb ik gegokt aangezien die niet specifiek vermeld stond), maar ik krijg het niet draaiende. Heb screenshots van de instellingen bijgevoegd. Het is geen firewall issue want in het verleden heb ik Cheapconnect zonder problemen gehad. Het telefonie abonnement zelf is wel actief want als ik doorschakelen in My T-Mobile Thuis opzet werkt dit meteen. De router is een Edgerouter Lite direct op de Mediaconverter (de nieuwe Zyxels).

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HqC4LACw8GBppwverKIFR2vx0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hVbSt00Tquy0ry4rTkxsVNRE.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xDjrxmeJxly4anxtFxE7qnS7ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/biM9XSY5Ds9F4vwXuzRfvPC2.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JKPjofZRqSR2GnKZaiypRkxyQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hjxhG1K1jUzSPLHOceNvQvid.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H-kPdX1-LnusefS2v_PUuYp8pQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8MtlXLye5kSvo6MquT8knVoV.png?f=user_large

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
@Centurius Waarom zou je geen cheapconnect gebruiken? Heb ik ook met tmobile en dat werkt goed en scheelt best wat geld.

• Centurius
jongetje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:18:
@Centurius Waarom zou je geen cheapconnect gebruiken? Heb ik ook met tmobile en dat werkt goed en scheelt best wat geld.
Ik heb me misschien niet helemaal lekker uitgedrukt, maar ik gebruik Cheapconnect nog steeds. Heb alleen de T-Mobile Thuis vaste telefonie erbij genomen als een back-up voor de vaste lijn (m'n moeder is totaal geen fan van mobiele telefonie en aangezien ze familie in Kroatië heeft is een werkende telefoon voor haar essentiëel).

• jongetje
@Centurius Ik kan je helaas hier niet mee helpen. Je kunt eventueel de analoge lijn uit de tmobile router aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb weer een mailtje gehad net als vorige maand van T-Mobile en nu is de verwachting Februari-Maart 2023. Februari is al voorbij.
Jouw Glasvezelaansluiting
Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond februari - maart de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelverbinding in jouw woning zo snel mogelijk weten.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Van der Berg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:28:
Ik heb weer een mailtje gehad net als vorige maand van T-Mobile en nu is de verwachting Februari-Maart 2023. Februari is al voorbij.

[...]
Die heb ik ook gehad, alleen tegelijk met de eerste factuur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Darkz0rs schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:37:
[...]

Die heb ik ook gehad, alleen tegelijk met de eerste factuur :p
Ze hebben mij verteld dat ik nog niets hoeft te betalen totdat ik een werkende verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Van der Berg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:49:
[...]

Ze hebben mij verteld dat ik nog niets hoeft te betalen totdat ik een werkende verbinding heb
Ik hoef ook niks te betalen tot de oplevering, alleen jammer dat het zo vaak uitgesteld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Van der Berg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:49:
[...]

Ah ja de ironie is meer.... ik ben dus al aangesloten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Laatst online: 31-01 08:22
Freekers schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:05:

[Afbeelding]

Psstt... welke tool is dit? Wat gebruik je hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
div-er schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Smokeping verwacht ik: https://oss.oetiker.ch/smokeping/index.en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Laatst online: 31-01 08:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

arjanw848 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:17:
Geen internet onderbreking, wel een verhoogde latency voor alleen OpenDNS. Google, Cloudflare en Level3 laten geen verhogingen zien.
OpenDNS was bij mij het ergst, maar ook Google, Clouidflare en Level 3 lieten verhoogde latency zien. Probleem was rond 10 uur in de ochtend alweer verholpen overigens.
Wellicht een breder probleem geweest qua routering.
div-er schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:
[...]

SmokePing idd. Ik gebruik het Docker image van LinuxServer.io
https://hub.docker.com/r/linuxserver/smokeping

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Gezellig.. Denk je, je bent er bijna (glasvezelaansluitpunt in huis aangelegd afgelopen week en installatiepakket ontvangen) na lang wachten dat de monteur elk moment mag komen om de boel aan te sluiten.

Helaas niet dus want blijkbaar zegt T-Mobile nu dat zij van ODF hebben vernomen dat de wijkcentrale niet gereed met geen enkele indicatie wanneer dit wel gereed is.

Ik mag hopen dat dit niet weer een paar maanden gaat duren tbh. Het erge vind ik nog wel dat ik zelf overal achteraan moet bellen omdat ik anders helemaal niets hoor. Zijn er meer mensen waarbij het proces van afsluiten tot aansluiten zo moeizaam is gegaan?

Inmiddels al bezig sinds augustus and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myekel
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-05-2023
Hey even een vraag, Ik krijg bij mij in de buurt eindelijk glasvezel.
Kan ik met de nieuwe modem hem tegenwoordig wel in Bridge mode zetten,. en/of kan ik de firmware zelf naar een andere flashen waar dat wel mogelijk is? Zou graag een ander router er op aansluiten of kan ik dan beter kijken naar een andere unit die ik zelf op het netwerk aansluit? I.v.m Jitter/Latency issues die ik voorheen heb meegemaakt met Ziggo combo unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Myekel schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:54:
Hey even een vraag, Ik krijg bij mij in de buurt eindelijk glasvezel.
Kan ik met de nieuwe modem hem tegenwoordig wel in Bridge mode zetten,. en/of kan ik de firmware zelf naar een andere flashen waar dat wel mogelijk is? Zou graag een ander router er op aansluiten of kan ik dan beter kijken naar een andere unit die ik zelf op het netwerk aansluit? I.v.m Jitter/Latency issues die ik voorheen heb meegemaakt met Ziggo combo unit
Gewoon je eigen router aansluiten en de Zyxel in de doos laten. Je router moet je wel op VLAN 300 kunnen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
D33F schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:17:
Gezellig.. Denk je, je bent er bijna (glasvezelaansluitpunt in huis aangelegd afgelopen week en installatiepakket ontvangen) na lang wachten dat de monteur elk moment mag komen om de boel aan te sluiten.

Helaas niet dus want blijkbaar zegt T-Mobile nu dat zij van ODF hebben vernomen dat de wijkcentrale niet gereed met geen enkele indicatie wanneer dit wel gereed is.

Ik mag hopen dat dit niet weer een paar maanden gaat duren tbh. Het erge vind ik nog wel dat ik zelf overal achteraan moet bellen omdat ik anders helemaal niets hoor. Zijn er meer mensen waarbij het proces van afsluiten tot aansluiten zo moeizaam is gegaan?

Gelukkig niet zo erg als bij jouw. Maar 10 augustus is het aansluitpunt aangemaakt en getest, 12 augustus kwam het pakket hier binnen en nu wordt er eind maart guidion verwacht. Maar ik heb nog geen afspraak bevestiging gehad.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myekel
PeaceNlove schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:00:
[...]

Gewoon je eigen router aansluiten en de Zyxel in de doos laten. Je router moet je wel op VLAN 300 kunnen instellen
Zijn er tegenwoordig betaalbare opties dan? laatst toen ik keek zaten ze nog op 250+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:55
Myekel schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:18:
[...]

Zijn er tegenwoordig betaalbare opties dan? laatst toen ik keek zaten ze nog op 250+
€250?
Mijn usg3p kostte jaren geleden volgens mij minder dan honderd euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Captain Planet schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Gelukkig niet zo erg als bij jouw. Maar 10 augustus is het aansluitpunt aangemaakt en getest, 12 augustus kwam het pakket hier binnen en nu wordt er eind maart guidion verwacht. Maar ik heb nog geen afspraak bevestiging gehad.
Hmm in mijn geval heb ik mij in augustus aangemeld maar is het aansluitpunt afgelopen week in huis gekomen. Als ik het goed begrepen heb zit jij dus al sinds augustus ?! met een aansluitpunt in huis maar nog steeds geen Guidion monteur geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Betaalbare opties voor wat? Een router die vlan 300 kan? Dat kan zo'n beetje iedere router vanaf zeg 70 euro ofzo normaal gesproken toch gewoon? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:00
[...]

Ik begrijp je punt sowieso niet helemaal, je wilt de modem in bridge zetten, om er een router achter te zetten. Die router moet dan dus ook al een ethernet router zijn, de meeste daarvan kunnen gewoon vlan 300 op de wan (al dan niet met alternatieve firmware als OpenWRT). En anders is de simpelste manageable switch met 5 poortjes in staat om van tagged vlan 300 untagged van 300 te maken. Dat kost je dan toch echt niet meer dan 25 - 35 euro of zo voor een TP-Link TL-SG105E of een Zyxel GS1200-5 .

[ Voor 4% gewijzigd door wvanommen op 24-02-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Iemand enig idee als je het contract bij T-mobile verlengt hebt en je bedenkt binnen 4 dagen of je dan ook nog recht hebt op 14 dagen bedenktijd?

Het oude contract zou nog 3 week doorlopen.

Het nieuwe contract is per direct ingegaan, met dezelfde snelheid. Waarna je de voorwaarden via E-mail opgestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
Is die zyxel t 54 nog wat of beter upgraden naar router met goede ping / latency?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:19
D33F schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Hmm in mijn geval heb ik mij in augustus aangemeld maar is het aansluitpunt afgelopen week in huis gekomen. Als ik het goed begrepen heb zit jij dus al sinds augustus ?! met een aansluitpunt in huis maar nog steeds geen Guidion monteur geweest?
Bij ons zouden ze in september in 2022 starten met de aanleg. Volledige oplevering uiterlijk half november. Nu staat bij ODF dat ze starten in mei, maar ondertussen komt T-mobile langs de deuren en stuur berichten dat het al aangelegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Erasmus MDCC schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Bij ons zouden ze in september in 2022 starten met de aanleg. Volledige oplevering uiterlijk half november. Nu staat bij ODF dat ze starten in mei, maar ondertussen komt T-mobile langs de deuren en stuur berichten dat het al aangelegd is...
Het moge duidelijk zijn dat de communicatie van T-Mobile nu niet bepaald hun sterkste kant is. Óf er wordt niet gecommuniceerd of verschillende zaken lopen langs elkaar af.. Hopelijk heb ik hen ook niet meer snel nodig nadat alles daadwerkelijk opgeleverd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Laatst online: 10-09 01:52
D33F schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:17:

Herkenbaar verhaal. Ik kreeg het installatiepakket een paar dagen voordat de fiber werd binnengebracht. Het was ook voor mij onduidelijk wat er ging gebeuren. De reden was dezelfde: POP was nog niet klaar. Je kunt ODF vragen wanneer de POP klaar gaat zijn. Alle processen bij T-mobile die te maken hebben met de last mile glas providers loopt moeizaam. ODF lijkt dat nog minder op orde te hebben dan andere last mile providers.
Uiteindelijk duurde het nog 2 maanden voordat de verbinding werd opgeleverd na een tweede bezoek van Guidion voor de oplevering.

Geduld zul je moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
[...]

Op zich kan een simpele Edgerouter-X al aan de meeste requirements voldoen: VLAN support, NAT. Hooguit haal de de 1Gb niet helemaal. Kost als ik het me goed herinner minder dan 60 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
feddesman schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:23:
Is die zyxel t 54 nog wat of beter upgraden naar router met goede ping / latency?
De T54 is nogal beperkt als je er een eigen netwerk aan wil hangen. De configuratie is best beperkt als je hem in combinatie wil gebruiken. Routing mag je niet zelf instellen. VOIP lijkt ook te veel geintegreerd etc.

Maar voor de gewone gebruiker is hij best bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
llagendijk schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:29:
[...]

Herkenbaar verhaal. Ik kreeg het installatiepakket een paar dagen voordat de fiber werd binnengebracht. Het was ook voor mij onduidelijk wat er ging gebeuren. De reden was dezelfde: POP was nog niet klaar. Je kunt ODF vragen wanneer de POP klaar gaat zijn. Alle processen bij T-mobile die te maken hebben met de last mile glas providers loopt moeizaam. ODF lijkt dat nog minder op orde te hebben dan andere last mile providers.
Uiteindelijk duurde het nog 2 maanden voordat de verbinding werd opgeleverd na een tweede bezoek van Guidion voor de oplevering.

Geduld zul je moeten hebben
En dan zijn er nog twee soorten "klaar".

Klaar vanuit Open Dutch Fiber: PoP geplaatst en op permanente stroom EN ODF lades geplaatst en voedingskabels geblazen naar en gelast in DP.

Klaar vanuit Glasoperator: apparatuur geplaatst en aangesloten op backhaul van Eurofiber.

Vooral die laatste zou ironisch zijn als dat nog niet klaar is want Glasoperator is van T-Mobile zelf. Niet van Open Dutch Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myekel
wvanommen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Ik begrijp je punt sowieso niet helemaal, je wilt de modem in bridge zetten, om er een router achter te zetten. Die router moet dan dus ook al een ethernet router zijn, de meeste daarvan kunnen gewoon vlan 300 op de wan (al dan niet met alternatieve firmware als OpenWRT). En anders is de simpelste manageable switch met 5 poortjes in staat om van tagged vlan 300 untagged van 300 te maken. Dat kost je dan toch echt niet meer dan 25 - 35 euro of zo voor een TP-Link TL-SG105E of een Zyxel GS1200-5 .
Oh sorry voor de confusion. Ik bedoelde een modem. vandaar ook de eerst genoemde Ziggo combo unit en jitter problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:00
Myekel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Oh sorry voor de confusion. Ik bedoelde een modem. vandaar ook de eerst genoemde Ziggo combo unit en jitter problemen
In de glas setups van T-Mobile heb je een media converter die van het glas ethernet maakt, tegenwoordig is dat over het algemeen een PON gebaseerd apparaat wat betekend dat je het jezelf makkelijk maakt als je die in je setup houdt. Voor na de media converter krijg je een Zyxel Router (T5x) waar je weinig op in kan stellen, als je dat ook niet wil is hij prima. Als je dat wel wilt kun je elke ethernet router waarop je VLAN300 op de buitenkant in kunt stellen gebruiken. Als je ook vaste telefonie hebt van T-Mobile is het misschien wel handig om de Zyxel te gebruiken, anders zou ik hem net als de meesten hier gewoon in kast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Myekel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Je krijgt geen modem van T-Mobile 😉
Is ook niet nodig. Mediaconvertor + router is wat je krijgt. Die router kun je dus zelf makkelijk vervangen, door iedere router die met vlans overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myekel
wvanommen schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:26:
[...]

In de glas setups van T-Mobile heb je een media converter die van het glas ethernet maakt, tegenwoordig is dat over het algemeen een PON gebaseerd apparaat wat betekend dat je het jezelf makkelijk maakt als je die in je setup houdt. Voor na de media converter krijg je een Zyxel Router (T5x) waar je weinig op in kan stellen, als je dat ook niet wil is hij prima. Als je dat wel wilt kun je elke ethernet router waarop je VLAN300 op de buitenkant in kunt stellen gebruiken. Als je ook vaste telefonie hebt van T-Mobile is het misschien wel handig om de Zyxel te gebruiken, anders zou ik hem net als de meesten hier gewoon in kast leggen.
dragon2 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Je krijgt geen modem van T-Mobile 😉
Is ook niet nodig. Mediaconvertor + router is wat je krijgt. Die router kun je dus zelf makkelijk vervangen, door iedere router die met vlans overweg kan.
Thanks! Ik dacht dat je er een specifieke modem bij kreeg. Maar als ik indd gewoon een router met vlan300 specificatie op kan zetten is mijn leven een heel stuk makkelijker haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:37
Hieronder mijn smokeping van het afgelopen jaar met
de Ziggo connectbox, het nieuwe Ziggo sagemcom modem en de zyxel T54.

Overigens had ik eerst heel veel packetloss met dat zyxel modem, maar dat bleek de Dos bescherming in de firewall te veroorzaken. Sinds ik dat heb uitgezet heb ik prima ping tijden en vrijwel geen jitter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJzdjKn8vhyLyEVYYGODf0ulh1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOszx6LRii6yB1wuBDnJIDZS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
2green schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:07:
Iemand enig idee als je het contract bij T-mobile verlengt hebt en je bedenkt binnen 4 dagen of je dan ook nog recht hebt op 14 dagen bedenktijd?

Het oude contract zou nog 3 week doorlopen.

Het nieuwe contract is per direct ingegaan, met dezelfde snelheid. Waarna je de voorwaarden via E-mail opgestuurd krijgt.
Toen ik er tussen 2017 en 2020 op de Klantenservice werkte werd de 14 dagen bedenktijd op verlengingen gewoon gehonoreerd. Aangezien de wet niet anders is ga ik er van uit dat dat beleid ook niet verandert is sindsdien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Als het gaat om hardware is het gewoon een goede router. Hij kan makkelijk met de snelheid overweg en heeft een fatsoenlijke Wifi 6 implementatie (let wel, geen Wifi 6E dus niet de extreem hoge snelheden over 6 Ghz) met 4 antennes voor de 2.4 en 4 antennes voor de 5. Je kunt er dus probleemloos gebruik van maken.

Als het gaat om de software is het zoals ook door anderen vermeld erg dichtgetimmerd. Je hebt wel de meest belangrijke functies (firewall, DHCP instellingen, etc) maar als je er ook maar iets gevanceerder mee wil werken kom je toch al snel de kunstmatige muren tegen in de firmware.

Oftewel, als je gewoon een goede en stabiele router wil zonder verder omkijken kun je hem rustig houden maar als je er iets dieper in wil raad ik een eigen router aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Vraag over lange WAKE-UP tijd (15sec) uit slaapstand via ethernet verbinding.

Als ik WiFi gebruik is het internet er 'direct', ik hoef er in ieder geval niet op te wachten.

Ik heb sinds 1 maand 50mbps T-mobile internet only met T50 modem/router.
Ik gebruikte bij Tele2-ADSL met TechnicolorBVNmodem altijd bedraad internet, en als ik mijn laptop opstartte was er nagenoeg direct internet. Maar nu met glas moet ik liefst 15 seconden wachten.
Ik wijt het aan de T50 modem/router. (Hoe) kan ik die anders instellen zodat internet via ethernet vlotter opkomt?

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-02-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 19:58
Bruin Poeper schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:48:
Vraag over lange WAKE-UP tijd (15sec) uit slaapstand via ethernet verbinding.

Als ik WiFi gebruik is het internet er 'direct', ik hoef er in ieder geval niet op te wachten.

Ik heb sinds 1 maand 50mbps T-mobile internet only.
Ik gebruikte bij Tele2-ADSL altijd bedraad internet, en als ik mijn laptop opstartte was er nagenoeg direct internet. Maar nu met glas moet ik liefst 15 seconden wachten.
Ik wijt het aan de T50 modem/router. (Hoe) kan ik die anders instellen zodat internet via ethernet vlotter opkomt?
Dit kan aan een heleboel zaken liggen, je zult eerst een aantal dingen moeten uitsluiten.
Is de kabel die je gebruikt correct bedraad, mag geen crosscable zijn, aangezien de switch poort van de T50 1Gbs is, dat levert vertraging op bij het onderhandelen tussen switch en netwerkkaart in je laptop, daarnaast zijn alle draden in je kabel aangesloten, vroeger worden er wel eens 4 aarders gebruikt in plaats van 8, dan duurt de onderhandeling langer en valt de verbinding terug naar 100Mbs.
Als dat allemaal goed is, kijk dan eens naar de instellingen van je netwerkkaart staat daar bijvoorbeeld speed en duplex op auto, als dat laatste op een vastge instelling staat gaat de netwerkkaart niet onderhandelen en duurt het langer dat de verbinding tot stand komt.
Er kan nog een heleboel meer settings de oorzaak zijn, maar dit zijn de meest voor de hand liggende.
Wil je verder zoeken kijk dan vooral in de logfiles van de T50 en je laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@BGLAdmin
De TechnicolorBVN had ook 1Gbps poort, en verder heb ik aan de kabels niets veranderd.
Destijds heb ik wel een hoop moeite gehad om die Technicolor goed met mijn netwerkkaart te laten werken.

Die netwerkkaart is een Realtek PCIe GBE Family controller.in nu 5 jaar oude HP Omen laptop.
Onder instellingen/geavanceerd heb ik daar toen "Advanced EEE" aan geschakeld en "Energy efficient Ethernet" uit geschakeld. Daarmee liep het toen (eindelijk) perfect.

Het lijkt nu met de T50 niet uit te maken of die aan of uit staan, maar het duurt dus wel 15 sec.

UPDATE!
Ik heb bij Realtek "Diagnostic Program for Win7/Win8/Win10/Win11" gedownload: https://www.realtek.com/e...037f338432811cfa48b5a5724
Daar kun je leuke tests mee doen!

Het blijkt dat mijn ethernetverbinding een slecht paar heeft. Mijn kabels zijn goed, maar het contact met de betreffende T50poort heeft een slecht paar. Dus laptop op een andere poort aangesloten die alle paren "goed" test.
Nu heb ik vanuit slaap binnen 5 sec een ethernetverbinding >>> probleem opgelost!

[ Voor 38% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-02-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 19:58
Bruin Poeper schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:58:
@BGLAdmin
De TechnicolorBVN had ook 1Gbps poort, en verder heb ik aan de kabels niets veranderd.
Destijds heb ik wel een hoop moeite gehad om die Technicolor goed met mijn netwerkkaart te laten werken.

Die netwerkkaart is een Realtek PCIe GBE Family controller.in nu 5 jaar oude HP Omen laptop.
Onder instellingen/geavanceerd heb ik daar toen "Advanced EEE" aan geschakeld en "Energy efficient Ethernet" uit geschakeld. Daarmee liep het toen (eindelijk) perfect.

Het lijkt nu met de T50 niet uit te maken of die aan of uit staan, maar het duurt dus wel 15 sec.

UPDATE!
Ik heb bij Realtek "Diagnostic Program for Win7/Win8/Win10/Win11" gedownload: https://www.realtek.com/e...037f338432811cfa48b5a5724
Daar kun je leuke tests mee doen!

Het blijkt dat mijn ethernetverbinding een slecht paar heeft. Mijn kabels zijn goed, maar het contact met de betreffende T50poort heeft een slecht paar. Dus laptop op een andere poort aangesloten die alle paren "goed" test.
Nu heb ik vanuit slaap binnen 5 sec een ethernetverbinding >>> probleem opgelost!
Wellicht handig om dan toch even contact op te nemen met T-Mobile er zit dus een defect in de T50. Het handigste is om dat te doen via hun community forum, daar reageren T-Mobile medewerkers die meer kennis van zaken hebben dan de mensen die de telefoon opnemen. Grote kans dat je een vervangende router krijgt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
Ik ga het toch ook maar even hier vragen, want ik kan momenteel thuis helemaal niks.

We zitten bij Tmobile thuis (glasvezel), en ik maak gebruik van een Unifi Dream machine. Daarnaast maak ik gebruik van een Pihole. (ik heb het default netwerk naar de Google DNS servers verwezen, zodat ik zeker weet dat de Pihole niet het probleem is).

In de Unifi omgeving geeft hij het volgende aan "Primary Internet service down"
Ik kan wel gewoon pingen naar lokale apparaten, maar naar bijvoorbeeld Google.com geeft hij geen response.

Ik heb al een aantal keer de router en laptop herstart, maar internet blijft down.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, want ik kan nu dus niks.

Ik heb de converter inmiddels ook al van het stroom gehad en en UDM, maar zonder goed resultaat.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:49:
Ik ga het toch ook maar even hier vragen, want ik kan momenteel thuis helemaal niks.

We zitten bij Tmobile thuis (glasvezel), en ik maak gebruik van een Unifi Dream machine. Daarnaast maak ik gebruik van een Pihole. (ik heb het default netwerk naar de Google DNS servers verwezen, zodat ik zeker weet dat de Pihole niet het probleem is).

Ik kan wel gewoon pingen naar lokale apparaten, maar naar bijvoorbeeld Google.com geeft hij geen response.

Ik heb al een aantal keer de router en laptop herstart, maar internet blijft down.

Ik heb de converter inmiddels ook al van het stroom gehad en en UDM, maar zonder goed resultaat.
En als je de tmobile router aan je mediaconverter hangt en daar een laptop/pc aan, heb je dan internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wachten... schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:49:

Heb geen DM maar wel zelfde problemen gehad met mijn USG waarin alles in de Unifi omgeving werkte maar geen verbinding met de ISP.
Met draytek van TM wel connectie

Bleek een FW problemen te geven.
Hier kwam ik de eerste keer snel achter de laatste keer trad het met een nieuwere FW veel later op. Toen was het zoeken.

Maar goed compleet ander apparaat maar misschien het proberen waard een oudere FW stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
@Wachten... Welke converter heb je, en welke statusleds branden erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
hcQd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:57:
@Wachten... Welke converter heb je, en welke statusleds branden erop.
Deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzTymZbOztidz2peksoVkitA3qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0jJOUQGTuHoj0hlTLTxnmK2.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen de speed status is oranje, de rest allemaal groen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JqFdGR_tKQoUWd1MVLuqEQq494=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeHUNvOgxxEgl0PE0QEdQwHO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dragon2 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:56:
[...]

En als je de tmobile router aan je mediaconverter hangt en daar een laptop/pc aan, heb je dan internet?
Ik heb de Unfi direct aan de glas hangen. Ik maak dus geen gebruik van de Tmobile router. Dit werkt als 3 jaar vlekkeloos. Het is nu dat hij het na de stroomstoring niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Ik heb de Unfi direct aan de glas hangen. Ik maak dus geen gebruik van de Tmobile router. Dit werkt als 3 jaar vlekkeloos. Het is nu dat hij het na de stroomstoring niet meer doet.
Snap ik, maar hang nou even dat tmobile ding eraan, kun je dat uitsluiten. En dat is ook het eerste dat guidion vraagt, anders ga je daar niet verder komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dragon2 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Snap ik, maar hang nou even dat tmobile ding eraan, kun je dat uitsluiten. En dat is ook het eerste dat guidion vraagt, anders ga je daar niet verder komen...
Ja maar ik heb dus helemaal geen T mobile modem... Omdat ik een eigen modem regel heb ik deze nooit ontvangen. :)

Anders had ik dat direct geprobeerd.

@dragon2 Sorry, ik had je bericht dus helemaal over het hoofd gezien

[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 26-02-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Wachten... schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:07:
[...]

Ja maar ik heb dus helemaal geen T mobile modem... Omdat ik een eigen modem regel heb ik deze nooit ontvangen. :)

Anders had ik dat direct geprobeerd.

@dragon2 Sorry, ik had je bericht dus helemaal over het hoofd gezien
Nooit ontvangen? Bij je welkomstpakket krijg je dat ding toch al ongevraagd toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Lord_Dain schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:44:
[...]

Nooit ontvangen? Bij je welkomstpakket krijg je dat ding toch al ongevraagd toegestuurd?
Nee ik heb dat ding geweigerd, omdat ik het zonde vind van het milieu. Het was nu in dit specifieke geval wel handig geweest, maar ja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
BGLAdmin schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Wellicht handig om dan toch even contact op te nemen met T-Mobile er zit dus een defect in de T50. Het handigste is om dat te doen via hun community forum, daar reageren T-Mobile medewerkers die meer kennis van zaken hebben dan de mensen die de telefoon opnemen. Grote kans dat je een vervangende router krijgt opgestuurd.
(Naar aanleiding van mijn bericht / testen zondag 26 februari 2023 13:58)

Het bleek toch dat mijn ethernetstekkertje iets vuil was. Die heb ik nog eens flink aangeknepen met de tang en contacten schoongeborsteld met spiritus. Nader onderzoek leert dat alle 4 poorten van het T50modem in orde zijn.
Ik vraag dus geen vervangend modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 08:46
Ik had gisteren in de regio Arnhem met glasvezel een ongelofelijk hoge ping. Via allestoringen.nl was er niks te zien dus ik ben intern hier gaan zoeken. Ik heb helaas niks kunnen vinden in ons eigen netwerk en heb de oude xdsl maar even aangesloten om het op te lossen(ping was iets van 170 of zo).

Ik heb eerst de modems/routers opnieuw opgestart. NTU(of hoe dat ding ook heet schoongeblazen en er weer goed opgeklikt) netwerkkabels schoongeblazen en er weer stevig ingedrukt.

Daarna opnieuw gaan pingen en tot de conclusie gekomen dat het buiten ons netwerk lag.

Zijn er hier mensen in deze regio die die probleem herkennen? Het leek afgelopen donderdag ook te spelen maar toen was ik niet in de gelegenheid om te testen.

Oow ja, belangrijk om te vermelden, volgens T-mobiel wordt de glasverbinding van op 06-03 door de netwerkbeheerder(KPN) opgeleverd maar toen ik alles alvast aansloot deed hij het dus al.
Vandaar dat we nog een brakke VDSL verbinding ernaast hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Bongoarnhem op 27-02-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:35
Bongoarnhem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:43:
Ik had gisteren in de regio Arnhem met glasvezel een ongelofelijk hoge ping. Via allestoringen.nl was er niks te zien dus ik ben intern hier gaan zoeken. Ik heb helaas niks kunnen vinden in ons eigen netwerk en heb de oude xdsl maar even aangesloten om het op te lossen(ping was iets van 170 of zo).

Ik heb eerst de modems/routers opnieuw opgestart. NTU(of hoe dat ding ook heet schoongeblazen en er weer goed opgeklikt) netwerkkabels schoongeblazen en er weer stevig ingedrukt.

Daarna opnieuw gaan pingen en tot de conclusie gekomen dat het buiten ons netwerk lag.

Zijn er hier mensen in deze regio die die probleem herkennen? Het leek afgelopen donderdag ook te spelen maar toen was ik niet in de gelegenheid om te testen.

Oow ja, belangrijk om te vermelden, volgens T-mobiel wordt de glasverbinding van op 06-03 door de netwerkbeheerder(KPN) opgeleverd maar toen ik alles alvast aansloot deed hij het dus al.
Vandaar dat we nog een brakke VDSL verbinding ernaast hebben.
Andere regio (Leeuwarden) maar hetzelfde probleem. Hoge ping en maar 5mbit up/down ipv 1gigabit.
Vanmorgen de helpdesk aan de lijn gehad. Konden van afstand niet zien wat het probleem was. Moet nu gedurende de dag speedtestjes doen en daarvan prinsscreens naar de klantenservice mailen :?
(alsof ik moet bewijzen dat er een probleem is.....)

Ik wacht wel even af (gelukkig is er internet voor de 'basisbehoeften;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 08:46
weststar schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Andere regio (Leeuwarden) maar hetzelfde probleem. Hoge ping en maar 5mbit up/down ipv 1gigabit.
Vanmorgen de helpdesk aan de lijn gehad. Konden van afstand niet zien wat het probleem was. Moet nu gedurende de dag speedtestjes doen en daarvan prinsscreens naar de klantenservice mailen :?

Als ik zoek op ping in dit forum dan vind ik al meerdere meldingen van de afgelopen dagen. Ik heb gisteren eerlijk gezegd alleen de hardware op locatie uitgesloten en niet verder gezocht in het netwerk.
Nu weet ik dat er de afgelopen jaren wel eens een storing was met de DNS van T-mobile, misschien hangt het daar mee samen. Zodra de verbinding is "opgeleverd" hang ik er een eigen router aan zodat ik de DNS kan instellen. Misschien dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
BGLAdmin schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Dezelfde mensen die op de community forums antwoorden doen ook hun Facebook en Twitter pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Even een update na mijn laatste bericht. Wij hebben namelijk geen internet na stroomstoring:

Ik zal het even kort houden, maar inmiddels al 3 keer contact gehad met de klantenservice (gisteren en vandaag) Het probleem ligt als het goed is niet bij mij, maar heeft te maken met de ODF aansluiting. (zie post op community website) Er moet dus een monteur voor komen.

Er is gisteren tot 2x toe belooft dat ik terug gebeld zou worden met een terugkoppeling, maar helemaal niks vernomen. Het is dat ik gisteren nog voor de tweede keer had gebeld, en daarin te horen kreeg dat de eerste aanvraag afgewezen was voor een monteur. Het is dus dat ik zelf had gebeld, want een terugkoppeling hierover heb ik niet ontvangen. Deze collega vond het belachelijk en zou mij diezelfde dag nog terug bellen. Echter heeft ook deze collega zich niet aan zijn woord gehouden en heb ik niks van hem vernomen.

Vanmorgen maar weer gebeld, en ook nu weer beloofd dat er een extra melding is gemaakt (dat was gisteren ook al gedaan door die collega) en dat er nog een melding naar de "technische dienst" ging, om het zo snel mogelijk op te lossen.

Ik kan best een week zonder TV zitten o.i.d., maar dat het internet niet werkt is voor mij echt een drama en wordt in mijn ogen niet serieus genomen door T-Mobile. Het internet is hier is enorm belangrijk omdat ik thuis werk en ik altijd flink wat (grote) bestanden over en weer moet sturen en waar ik in moet werken.

Tot op heden had ik nog geen contact gehad met de klantenservice (zit er nu 3 jaar) maar de eerste ervaring na echt een probleem te hebben is echt dramatisch.

Met goede hoop wacht ik inmiddels alweer een uur met een antwoord voor een monteur.

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 28-02-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:35
weststar schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Probleem is opgelost. Bleek simpeler dan eerst gedacht.
Op de mediaconverter stond alleen schakelaar 6 aan. Na een tip van de t-mobile community heb ik schakelaar 1 erbij aangezet en hoppa, de volle gigabit is weer terug!

Wel vreemd dat het 1,5 jaar probleemloos op alleen schakelaar 6 heeft gewerkt..... :X

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Zojuist een *update* mail ontvangen over de glasvezel status op mijn adres.. Nog steeds aan het plannen voor februari-maart, terwijl februari al voorbij is. Dus ik gok dat er al redelijke vertraging is bij de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Mensen, even een vraag. Wat is nu de daadwerkelijke snelheid die je haalt met 1gb glas van TMobile op ODF.

Als ik mijn Asus gt-ac2900 aansluit. Dan hangt het rond de 850 up en down. Mijn gevoel zegt dat er meer in zou moeten zitten of zit ik er naast?

Is dit een beperking in de wan to lan van de Asus zelf...

[ Voor 10% gewijzigd door Darkz0rs op 28-02-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Darkz0rs schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:03:
Mensen, even een vraag. Wat is nu de daadwerkelijke snelheid die je haalt met 1gb glas van TMobile op ODF.

Als ik mijn Asus gt-ac2900 aansluit. Dan hangt het rond de 850 up en down. Mijn gevoel zegt dat er meer in zou moeten zitten of zit ik er naast?
Ik haal over het algemeen 950 / 980 Mbit/s met mijn USG. Wat haal je met de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Ik haal over het algemeen 950 / 980 Mbit/s met mijn USG. Wat haal je met de Zyxel?
Op de Zyxel kan ik niet goed testen omdat deze geen native test heeft. Ik zal deze straks eens aan een vaste pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:20
heb een gek dingetje.
regio Den Haag, Segbroek, 1Gb.
Kan www.pleinvrees.net niet bereiken. Via utp/wifi niets (PC/Laptop)
Telefoon op 4g, vodafone wel.
Vriend van mij, 500 meter hier vandaan, zelfde aansluiting alleen eigen Router (ASUS) kan de site wel bereiken, ikzelf gewoon de T-50....
Hebben beide zelfde DNS ingevuld
Ping Timed out.

Voor de rest geen problemen, modem al een reset gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YI6jV2AuRBrZMa8vfx2ViYUuXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1jRKacooDeQZ1pLJuwhda5Tt.png?f=fotoalbum_large

(edit, plaatje toegevoegd)

[ Voor 39% gewijzigd door dorkie op 28-02-2023 13:03 ]

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Darkz0rs schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Op de Zyxel kan ik niet goed testen omdat deze geen native test heeft. Ik zal deze straks eens aan een vaste pc hangen.
Begrijp ik het goed dat je die snelheden haalt met de ingebouwde speedtest van Asus router? Mijn ervaring daarmee is dat die niet enorm betrouwbaar zijn. Mijn USG haalt met de ingebouwde speedtest ook maar iets van 400Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

bl33d

I love the smell of Napalm..

ricjuh schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:52:
Zojuist een *update* mail ontvangen over de glasvezel status op mijn adres.. Nog steeds aan het plannen voor februari-maart, terwijl februari al voorbij is. Dus ik gok dat er al redelijke vertraging is bij de aanleg.
November 2021 kon ik de aanvraag indienen. Eind januari 2022 begonnen ze hier met graven. December 2022 werd het uiteindelijk aangesloten. Het kan altijd erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aanleg in onze straat is al in november 2022 uitgevoerd. Toen begin december de aanvraag bij T-mobile gedaan. Niet veel later ben ik gebeld over de aansluiting. Er moest eerst een schouwing plaatsvinden. Later gebeld dat een schouwing niet hoeft en dat ik ingepland zou worden voor direct aansluiten. Inmiddels al meerdere mails gehad:

We verwachten rond december - januari de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.
We verwachten rond januari - februari de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.
We verwachten rond februari - maart de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

T-mobile verwijst me door naar Open Dutch Fiber en die gasten vertellen telkens iets anders.

edit: gelukkig heb ik mijn Ziggo niet opgezegd.-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 28-02-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Tasminos schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:12:
Aanleg in onze straat is al in november 2022 uitgevoerd. Toen begin december de aanvraag bij T-mobile gedaan. Niet veel later ben ik gebeld over de aansluiting. Er moest eerst een schouwing plaatsvinden. Later gebeld dat een schouwing niet hoeft en dat ik ingepland zou worden voor direct aansluiten. Inmiddels al meerdere mails gehad:

We verwachten rond december - januari de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.
We verwachten rond januari - februari de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.
We verwachten rond februari - maart de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

T-mobile verwijst me door naar Open Dutch Fiber en die gasten vertellen telkens iets anders.

edit: gelukkig heb ik mijn Ziggo niet opgezegd.-)
bl33d schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:05:
[...]

November 2021 kon ik de aanvraag indienen. Eind januari 2022 begonnen ze hier met graven. December 2022 werd het uiteindelijk aangesloten. Het kan altijd erger.
Klinkt niet veel belovend deze berichten, nu ben ik tevreden met de ziggo lijn. Maar voor de helft van de prijs 1gb up & down is een no brainer om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:06:
[...]

Begrijp ik het goed dat je die snelheden haalt met de ingebouwde speedtest van Asus router? Mijn ervaring daarmee is dat die niet enorm betrouwbaar zijn. Mijn USG haalt met de ingebouwde speedtest ook maar iets van 400Mbit/s.
Nou in het verleden is deze juist altijd zeer betrouwbaar gebleken. Niet dat dit direct een garantie is voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doommaniac
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-04-2024
hoi
ik heb ff een vraagje
ik ga overstappen naar T-mobile Thuis glasvezel 1Gbit/s
maar ik kreeg vandaag het modem zyxel T54 en ONT van het merk HUAWEI
ik heb veel ellende over HUAWEI gehoord en gelezen.
kan je daarzelf een nieuwe ONT opzetten van een ander merk of werkt T-mobile samen met HUAWEI
ik heb verleden jaar een artikel gelezen hier op tweakers dat zijn de samen werking met HUAWEI nou stoppen
ik heb liever niks van HUAWEI.
maar ja het kan ook in je tv zitten of je pc misschien.
ik weet niet zoveel als de meeste hierop het forum,kan hier nog wat leren.
ik heb nu kpn dezelfde snelheid maar kost bijna 30 euro meer
ik heb ook tv bij en vaste telefoon,dat krijg ik bij T-mobile ook alleen daar krijg ik vijf euro korting op mijn abbo omdat ik bij ben zit met mijn mobiel
ik ga binnenkort ff een fritz box kopen,ik huurde er een bij kpn kan ik zelf beter eentje kopen.
ik heb fritz box 7590 sh
ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen of bij kpn blijven of naar T-mobile
ik ben overgestapt naar T-mobile omdat het goedkoper is,ik heb niet zoveel geld als kpn beter dan blijf ik liever daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Doommaniac schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:21:
hoi
kan je daarzelf een nieuwe ONT opzetten van een ander merk of werkt T-mobile samen met HUAWEI
ik heb verleden jaar een artikel gelezen hier op tweakers dat zijn de samen werking met HUAWEI nou stoppen
Ja dat kan, maar dan moet je die wel zelf laten registreren bij de T-Mobile klantenservice, of je moet een serienummer clone kunnen doen zoals bij een Ubiquiti UFiber Loco. Daar is hier op Tweakers een mooi topic over gemaakt :)
ik heb nu kpn dezelfde snelheid maar kost bijna 30 euro meer
ik heb ook tv bij en vaste telefoon,dat krijg ik bij T-mobile ook alleen daar krijg ik vijf euro korting op mijn abbo omdat ik bij ben zit met mijn mobiel
Ja dat is het voordeel van T-Mobile. Je levert wat in qua beeldkwaliteit voor TV en kwaliteit van de klantenservice, maar dat kan best wat euro's schelen.
ik ga binnenkort ff een fritz box kopen,ik huurde er een bij kpn kan ik zelf beter eentje kopen.
ik heb fritz box 7590 sh
ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen of bij kpn blijven of naar T-mobile
ik ben overgestapt naar T-mobile omdat het goedkoper is,ik heb niet zoveel geld als kpn beter dan blijf ik liever daar
De keuze voor een provider is volledig aan jezelf. Ik heb zowel KPN als T-mobile gehad met internet en TV en beide bevielen uitstekend. Uiteindelijk knutsel ik alles zelf aan mijn netwerk en dan boeit het niet dat de klantenservice van T-mobile brak is als ik er €20 per maand op bespaar :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ligt het aan mij of is de nieuwe actie van KPN wel goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuMxTIqgK6Zl3uYdIF2SPJofEhw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p9m7mhdE7waaqEg1dXBe8A5m.png?f=user_large

35 euro (+ eenmalig 25) met 1000/1000 voor een jaar is toch prima?

Volgens mij is het nu zo. Zit je bij KPN dan is T-mobile goedkoper. Zit je bij T-mobile dan is KPN goedkoper. Wij zitten dus nu bij T-mobile en die willen niet de "nieuwe klanten korting" geven voor bestaande klanten.

[ Voor 25% gewijzigd door xzaz op 28-02-2023 16:28 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@xzaz Aanbiedingen zijn altijd goedkoper. Ze hopen dan dat je blijft hangen. Maar om goedkoop te blijven moet je dan elk jaar overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

Doommaniac schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:21:
hoi
ik heb ff een vraagje
ik ga overstappen naar T-mobile Thuis glasvezel 1Gbit/s
maar ik kreeg vandaag het modem zyxel T54 en ONT van het merk HUAWEI
ik heb veel ellende over HUAWEI gehoord en gelezen.
ik heb liever niks van HUAWEI.
maar ja het kan ook in je tv zitten of je pc misschien.
De ONT is inderdaad van Huawei maar werkt verder prima. Je kunt je eigen ONT inderdaad vervangen door een alternatief maar ik zou me persoonlijk de moeite besparen. Je ontkomt er toch niet aan dat de andere kant van de lijn (in de wijkcentrale) ook Huawei gebruikt. Ik weet verder ook niet welke problemen je precies over hebt gelezen maar technisch werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:14
xzaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:26:
Ligt het aan mij of is de nieuwe actie van KPN wel goed?
[Afbeelding]

35 euro (+ eenmalig 25) met 1000/1000 voor een jaar is toch prima?

Volgens mij is het nu zo. Zit je bij KPN dan is T-mobile goedkoper. Zit je bij T-mobile dan is KPN goedkoper. Wij zitten dus nu bij T-mobile en die willen niet de "nieuwe klanten korting" geven voor bestaande klanten.
Die nieuwe kpn+ voor de tv lijkt niet zo goed voor iedereen.. Maar, ja.. Je hoort meestal alleen de negatieve ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
belmonde schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:48:
[...]

Die nieuwe kpn+ voor de tv lijkt niet zo goed voor iedereen.. Maar, ja.. Je hoort meestal alleen de negatieve ervaringen !
Moet zeggen dat het ook allemaal wel vaag is; vergelijken kan niet echt omdat ze totaal geen specificaties online gooien zoals bitrate resolutie ed.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 208 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie