[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:06
Een week nadat de straat open was al bestelbaar…

Dus meteen besteld…hoe werkt die overstapservice? Ik heb aangevinkt dat ik een bestaande (ziggo) heb, maar verder kwam ik daarover geen vragen/info tegen tijdens het bestellen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Captain Planet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Mannen van Opendutchfiber zijn geweest en het kastje hangt, nu guidion nog, kabel is al wel doorgemeten tot aan de centrale. Wat mij het gevoel geeft dat als ik nu de modem aansluit. Het gewoon moet werken…iemand ooit geprobeerd?
Yep ik :)

Toen het kastje in de meterkast geplaatst was, en guidion nog weken zou gaan duren, heb ik de stekkers er zelf ingestoken, en het werkte gelijk prima.

Ik heb eerst dat kleine witte kastje voorzien van stroom en toen de lampjes allemaal groen waren de rest van de spullen aangesloten.

Natuurlijk moet wel in de centrale de verbinding ook gelegd zijn, anders zal je geen verbinding krijgen.
Maar daar kom je dan zelf snel genoeg achter als de stekkers erin zitten.

Voorzichtig met dat dunne glasvezelkabeltje, dat is wat kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Begrijp ik goed, dat om een ubiquity dream machine te gebruiken ipv tmobile-router, ik dus dit vinkje slechts moet omzetten incl 300 op wan en meer niet? (En fysiek aansluiten op de ont dan natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qsNoFmrwTZ8RaYpymZuqg54Zqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epG3d0SijxX72fnusrfGqzFu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:37

knakworst

Get more sats!

boefje79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:46:
Begrijp ik goed, dat om een ubiquity dream machine te gebruiken ipv tmobile-router, ik dus dit vinkje slechts moet omzetten incl 300 op wan en meer niet? (En fysiek aansluiten op de ont dan natuurlijk)

[Afbeelding]
Correct. En doe je zelf een lol stel meteen een goede DNS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
boefje79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:27:
Een week nadat de straat open was al bestelbaar…

Dus meteen besteld…hoe werkt die overstapservice? Ik heb aangevinkt dat ik een bestaande (ziggo) heb, maar verder kwam ik daarover geen vragen/info tegen tijdens het bestellen…
Overstapservice!? Ja, als het goed is zegt TMobile op voor je. Persoonlijk zou ik wachten tot ik een goed werkende TMobile aansluiting heb en dan pas Ziggo opzeggen. Ga er gemakshalve even van uit dat je opzegtermijn een maand is. Zit je wel een maand met extra kosten voor Ziggo, maar dat zou ik er voor over hebben. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in dit topic waarbij aansluiten, opzeggen en goed werkende verbinding problematisch is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
knakworst schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Correct. En doe je zelf een lol stel meteen een goede DNS in.
Is die van tmobile niet goed? (En in welke richting moet ik dan zoeken? Bij ziggo nooit gedaan…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
RCBL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Overstapservice!? Ja, als het goed is zegt TMobile op voor je. Persoonlijk zou ik wachten tot ik een goed werkende TMobile aansluiting heb en dan pas Ziggo opzeggen. Ga er gemakshalve even van uit dat je opzegtermijn een maand is. Zit je wel een maand met extra kosten voor Ziggo, maar dat zou ik er voor over hebben. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in dit topic waarbij aansluiten, opzeggen en goed werkende verbinding problematisch is geweest
Thanks!

Ja een maandje dubbel is niet onverstandig idd, maar nemen zij contact op om dat te plannen of moet ik daarvoor iets doen? (Want als zij opzeggen en ik doe het zelf ook maar later zie ik het niet goed gaan geloof ik 😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:37

knakworst

Get more sats!

boefje79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Is die van tmobile niet goed? (En in welke richting moet ik dan zoeken? Bij ziggo nooit gedaan…)
Er is bij de provider wel eens een DNS storing en voor mijn gevoel zijn die van google en cloudflare sneller.

Cloudflare DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1
Google Public DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Of: OpenDNS 208.67.222.222 en 208.67. 220.220

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
boefje79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Thanks!

Ja een maandje dubbel is niet onverstandig idd, maar nemen zij contact op om dat te plannen of moet ik daarvoor iets doen? (Want als zij opzeggen en ik doe het zelf ook maar later zie ik het niet goed gaan geloof ik 😉)
Neem even contact met TMobile op en vertel dat je opzegging zelf doet. Kunnen ze het systeem aanpassen. Op het moment dat je aansluiting geleverd en goed werkend is Ziggo opzeggen...Op zich gaat dat meestal goed. In dit topic lees je meer dat er een hoop fout gaat omdat bij diegenen waarbij het vlekkeloos verloopt dat hier niet uitgebreidt gaan vertellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:59
Nog meer mensen waar internet niet werkt in Haarlem? 2033 postcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:50
knakworst schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Er is bij de provider wel eens een DNS storing en voor mijn gevoel zijn die van google en cloudflare sneller.

Of kijk naar https://www.quad9.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
knakworst schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Of stel een Pi-hole in, is terug te vinden hoe je dat doet.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Comp User schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Of stel een Pi-hole in, is terug te vinden hoe je dat doet.
Pihole of AdGuard hebben ook een publieke DNS nodig. Werkt uitstekend trouwens. Denk dat je met het instellen van een DNS anders dan die van de provider al gauw 50% minder storing ervaart. Die publieke DNS-diensten doen het eigenlijk altijd, dat is van die van de provider helaas niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Unbound koppelen aan Pi-hole, had ik al bij mijn eerdere reactie moeten zetten.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:55
The__Virus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:31:
[...]
Die publieke DNS-diensten doen het eigenlijk altijd, dat is van die van de provider helaas niet altijd zo.
Dat hangt denk af bij welke provider je zit, als je naar het kwalitatieve segment van Ziggo of KPN overstapt. Daar zijn de laatste 5 jaar geen storingen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Comp User schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:59:
Unbound koppelen aan Pi-hole, had ik al bij mijn eerdere reactie moeten zetten.
Onlangs nog in het zelfbouw router topic behandeld dat unbound zo traag is, als dat niet belangrijk voor je is kan je inderdaad jouw advies overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 20:26
Dracula schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:02:
Nog meer mensen waar internet niet werkt in Haarlem? 2033 postcode
Hier werkt het prima in 2036 (Molenwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
stormfly schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:08:
[...]

Dat hangt denk af bij welke provider je zit, als je naar het kwalitatieve segment van Ziggo of KPN overstapt. Daar zijn de laatste 5 jaar geen storingen geweest.
Dat is incorrect. Afgelopen zomer nog DNS storing Ziggo. Herken ik ook vanuit eigen kring. Daarnaast zijn die DNS servers ook soms wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
The__Virus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:44:
[...]

Dat is incorrect. Afgelopen zomer nog DNS storing Ziggo. Herken ik ook vanuit eigen kring. Daarnaast zijn die DNS servers ook soms wat trager.
Hmm niet eens😋 bij een echte storing haalt Ziggo de frontpage hier. En daar is voor het laatst iets in 2017 over geplaatst. Ook op het ziggo forum zie ik niets.

Weet je zeker dat het niet aan de beheerder ligt 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:59
ReneK schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Hier werkt het prima in 2036 (Molenwijk)
Hier ook weer, T-mobile beweert dat er geen storing was maar had toch echt geen internet.

Nou ja lekker rustig zonder 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Eindelijk gaan ze bij ons ook glasvezel aanleggen. Nu zag ik dat je je eigen modem kan gebruiken.
Maar de glasvezel wordt aangesloten op een glasvezelkastje (FTU). En vandaar via een kabel netwerkkabel naar de modem.

Wordt de glasvezel niet direct op de modem aangesloten? Ik dacht dat ook mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:25:
Eindelijk gaan ze bij ons ook glasvezel aanleggen. Nu zag ik dat je je eigen modem kan gebruiken.
Maar de glasvezel wordt aangesloten op een glasvezelkastje (FTU). En vandaar via een kabel netwerkkabel naar de modem.

Wordt de glasvezel niet direct op de modem aangesloten? Ik dacht dat ook mogelijk was?
Ja, het is technisch mogelijk maar dat betekent toch niet dat een provider dat gaat doen? Die kiezen voor een bredere oplossing. Jij kan dat daarna aanpassen naar je eigen technische eisen.
In den beginne deed T-Mobile (toen nog Vodafone Thuis) dat trouwens wel hoor. Maar het gaf teveel beperkingen met bijvoorbeeld de plek van de router omdat je met een glasvezelkabel niet zo makkelijk de router even verplaatst van meterkast naar de woonkamer of zo.

Overigens is de FTU het plastic kastje waarin de glasvezel afgewerkt zit. De NTU is wat jij bedoelt en die het licht omzet in ethernet en dan met een UTP kabel naar een router.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 21:28
Jovink538 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:25:

Uit kostenoverweging wordt je lijn in passieve form aangelegd. Hierbij kun je dat terug zien als (G)PON. Daarvoor deel je een lijn met say 32 of 64 anderen in de straat.

Om er zeker van te zijn dat je verkeer ook van jou is, zet je olt in de wijkcentrale een encryptie in en je ont zet het in wat je router/modem kan gebruiken. Deze functie zit helaas nog niet op je modem

[ Voor 3% gewijzigd door Sagitherus op 11-02-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Barre73 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:06:
[...]

Ja, het is technisch mogelijk maar dat betekent toch niet dat een provider dat gaat doen? Die kiezen voor een bredere oplossing. Jij kan dat daarna aanpassen naar je eigen technische eisen.
In den beginne deed T-Mobile (toen nog Vodafone Thuis) dat trouwens wel hoor. Maar het gaf teveel beperkingen met bijvoorbeeld de plek van de router omdat je met een glasvezelkabel niet zo makkelijk de router even verplaatst van meterkast naar de woonkamer of zo.

Overigens is de FTU het plastic kastje waarin de glasvezel afgewerkt zit. De NTU is wat jij bedoelt en die het licht omzet in ethernet en dan met een UTP kabel naar een router.
Ik begrijp dat T-mobile dat niet meer aansluit. Die houdt het zo standaard mogelijk.

T-mobile sprak zelf over de FTU. Of ik haal het door elkaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:42:
[...]

Ik begrijp dat T-mobile dat niet meer aansluit. Die houdt het zo standaard mogelijk.

T-mobile sprak zelf over de FTU. Of ik haal het door elkaar natuurlijk.
Ja. De kabel wordt op de FTU afgewerkt. En daarna door Guidion op een ONT en vanaf de ONT naar een router. Dat staat ook in die link die je meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Barre73 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:44:
[...]

Ja. De kabel wordt op de FTU afgewerkt. En daarna door Guidion op een ONT en vanaf de ONT naar een router. Dat staat ook in die link die je meegeeft.
Allemaal weer nieuwe termen :). Heb nog een hoop te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Allemaal weer nieuwe termen :). Heb nog een hoop te leren.
Valt wel mee hoor. FTU is grondplaat, puur bedoeld om de dunne vezel af te werken met een connector (stekker). Daar sluit je dan een NT op aan en die is wel actief en heeft een stekker. De NT zet licht om in ethernet signaal en vice versa.
De NT kan soms op de FTU worden geschoven zodat het 1 apparaat vormt (voornamelijk bij KPN Netwerk aansluitingen) of als los apparaat met een glasvezelkabel als verbinding.
Een NT wordt ook wel een ONT genoemd. Dat hangt af van de soort netwerkverbinding die de provider/operator kiest te gebruiken.

En veel dieper zal ik nu niet gaan omdat dat nog niet veel toevoegt voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Barre73 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:40:
[...]

Valt wel mee hoor. FTU is grondplaat, puur bedoeld om de dunne vezel af te werken met een connector (stekker). Daar sluit je dan een NT op aan en die is wel actief en heeft een stekker. De NT zet licht om in ethernet signaal en vice versa.
De NT kan soms op de FTU worden geschoven zodat het 1 apparaat vormt (voornamelijk bij KPN Netwerk aansluitingen) of als los apparimet een glasvezelkabel als verbinding.
Een NT wordt ook wel een ONT genoemd. Dat hangt af van de soort netwerkverbinding die de provider/operator kiest te gebruiken.

En veel dieper zal ik nu niet gaan omdat dat nog niet veel toevoegt voor jou.
Nu is het wel wat duidelijker, dank je wel. Nu maar wachten tot ze de kabel komen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58
Wilde alleen even delen: sinds gisteravond geen signaal meer, op de PON knippert het LOS (Loss of Signal?) lampje rood. Volgens T-Mobile zou dit komen door een kabelbreuk en moet er iemand bij mij langs komen.

De aansluiting is nog maar een maand oud, en heb nergens aangezeten dus vreemd is het wel. Ook moet ik tot 5 werkdagen wachten tot het ticket wordt opgepakt. Je zou toch een snellere reactie verwachten bij volledig wegvallen van signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 16:17
stevenh schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:16:
Wilde alleen even delen: sinds gisteravond geen signaal meer, op de PON knippert het LOS (Loss of Signal?) lampje rood. Volgens T-Mobile zou dit komen door een kabelbreuk en moet er iemand bij mij langs komen.

De aansluiting is nog maar een maand oud, en heb nergens aangezeten dus vreemd is het wel. Ook moet ik tot 5 werkdagen wachten tot het ticket wordt opgepakt. Je zou toch een snellere reactie verwachten bij volledig wegvallen van signaal.
Probeer eens via het forum en/of twitter oid. Heeft eea wel sneller in gang gezet voor mij de vorige keer.

Kans is aanwezig dat er in de pop iets met je aansluiting is gebeurd.
Maar gelukkig krijg je unlimited vouchers :sarcasm:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Sinds een week ervaring met T-mobile glas triple-play (op oud-Reggefiber netwerk met T-mobile GPON apparatuur in de PoP). Nooit andere TV gehad dan Ziggo CI+. Nu hebben alle TV's in huis een Chromecast w/GTV met de T-Mobile app. De beeldkwaliteit is in de meeste omstandigheden prima. Maar bijvoorbeeld toen de confetti op oudejaarsavond door het beeld vloog, zag je echt wel dat de bitrate een tikkie hoger mag. Bij normale TV, inclusief sport, merk je er overigens weinig van.

Voordelen mijns insziens:
  • Geen huur betalen voor TV-boxen
  • De mogelijkheid om zelf een fatsoenlijke streamer te gebruiken ipv zo'n matige provider-box
  • Scherpe prijs, zeker als je ook bijvoorbeeld voetbalfan bent: ESPN is al €8/mnd goedkoper dan bij Ziggo
  • Internet haalt consistent knappe snelheden. Meestal zo rond de 950/950 op Speedtest.
Nadelen:
  • Mindere bitrate
  • Geen HDR (uche uche "UHD") zenders
  • 2x terug klikken sluit de T-mobile TV app niet op de Chromecast |:( Oké, boeiend, maar 't is wel een pet peeve
  • Geen native LG WebOS app
Hoe belangrijk dat soort dingen voor jou zijn kan ik natuurlijk niet invullen. Ik ben iig erg blij met het internet, toch wel de hoofdmoot van het abo. Een afwijking van maar 5% van je maximumsnelheid, ook gelet op de overhead die je toch krijgt bij het maxen van je gigabit-apparatuur, is iets waar ik bij Ziggo alleen van kon dromen :+
Kwam dit bericht tegen nadat ik op zoek was naar de bitrate die T-Mobile hanteert in hun app. Ik stap deze maand over van Ziggo 300/30 naar T-Mobile vanwege glas. TV ga ik dus ook bij T-Mobile afnemen. Vreesde er zelf voor dat ik wel verschil zou gaan zien met de Ziggo Mediabox Next decoder -> T-Mobile app, maar jouw bericht geeft hoop.

Er is inmiddels wel een LG WebOS native app, toch? Op mijn 55GX wel beschikbaar in ieder geval. Ben erg benieuwd wat voor bitrate de 1, 2, 3 en RTL zenders bieden, van wat ik her en der lees is dat rond 7-8, terwijl Ziggo 12 doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-08 08:48
Majesty schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Kwam dit bericht tegen nadat ik op zoek was naar de bitrate die T-Mobile hanteert in hun app. Ik stap deze maand over van Ziggo 300/30 naar T-Mobile vanwege glas. TV ga ik dus ook bij T-Mobile afnemen. Vreesde er zelf voor dat ik wel verschil zou gaan zien met de Ziggo Mediabox Next decoder -> T-Mobile app, maar jouw bericht geeft hoop.

Er is inmiddels wel een LG WebOS native app, toch? Op mijn 55GX wel beschikbaar in ieder geval. Ben erg benieuwd wat voor bitrate de 1, 2, 3 en RTL zenders bieden, van wat ik her en der lees is dat rond 7-8, terwijl Ziggo 12 doet.
n.a.v. je bericht zefl ook even gaan kijken, en wil je dit topic van een maand oud niet onthouden:

https://community.t-mobil...-lg-tv-beta-versie-345155

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BigTasty schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:20:
[...]

n.a.v. je bericht zefl ook even gaan kijken, en wil je dit topic van een maand oud niet onthouden:

https://community.t-mobil...-lg-tv-beta-versie-345155
Ah ja wel handig om de ondervindingen van de testers te lezen, dank. Eigenlijk nog in beta dus. Helaas nog geen berichten over bitrate daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Hebben mensen in omgeving Amsterdam ook een mail gehad van T-mobile dat Glasvezel in huis wordt aangesloten maar op de dag zelf is er geen monteur te bekennen?

Ik had mijn afspraak op 6 februari en tot heden nog steeds geen monteur over de vloer voor fase 1 glasvezel trekken tot in de meterkast.

T-mobile, ODF, Euronet en zefls de onder-onderaannemer Ster Infra gebeld.
Ster Infra is nooit bereikbaar op hun tel nr en op mail reageren zij ook niet.
T-mobile en ODF wijzen naar Euronet en Euronet wijst weer naar Ster Infra.

Echt een soep zooitje.
Alsof T-mobile voor een dubbeltje services ingekocht/afgesproken heeft.

Wacht al 2 maanden voor mijn glasvezel aansluiting nu een keer wordt aangesloten.
Glasvezelverbinding werden al daarvoor gelegd.
15 Dec bestelling gedaan voor T-mobile 1Gbit glasvezelaansluiting in Amsterdam Zuidoost.

Het is dat ik geen glasvezellasapparaat op werk heb anders was ik geneigd een lijntje aan te laten leggen.
Ben bijna geneigd om bij Ziggo te blijven.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
De straat is weer dicht, een klein stukje glas steekt boven de stoep uit.
Maar... ik ben dacht ik niet dom op dit vlak, maar heb toch wel wat vragen.

Nu Ziggo met achter het modem:
- een kabel naar mijn eigen (WiFi) netwerk router
- een kabel naar de Next (gaat dus NIET over mijn eigen netwerk)
- en vanuit de muur/spliter nog een coax naar diezelfde Next.

Het gaat mij om dat eigen netwerk. Gaat dat met glas nog steeds, of moet ik me volledig overgeven aan T-M?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 17:30
div-er schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:46:

Het gaat mij om dat eigen netwerk. Gaat dat met glas nog steeds, of moet ik me volledig overgeven aan T-M?
De glasvezel wordt in huis afgewerkt op de grondplaat (FTU). Op deze glasvezel grondplaat komt een ONT of media converter die de glassignalen omzet naar ethernet.
aan die ONT/media converter wordt de router aangesloten. Bij T-mobile is dat een Zyxel. Maar je kunt ook een eigen router gebruiken.
Aan de router sluit je verder je eigen aparatuur aan met ethernet of WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markappelman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-08 13:05
Vandaag is de FTU bij mij geplaatst en is mijn installatiepakket onderweg. Ik ga gebruik maken van internet en TV. Ik gebruik nu bij Ziggo een PiHole als DHCP en DNS. De DHCP in de Router van Ziggo kan uitgezet worden. Kan dit ook in de Zyxel van T-mobile of moet ik dan toch een eigen router aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-08 17:46
Captain Planet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
Nee, ik word volgende week gebeld om een afspraak te maken
Ben nog steeds niet gebeld. Dus vandaag zelf maar eens gebeld. Volgens t-mobile hing mijn opdracht bij Opendutchfiber en was ik daarom niet benaderd door Guidion. Ze zou een mail sturen om die te regelen werd er gezegd…

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• div-er
llagendijk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:15:
[...]

De glasvezel wordt in huis afgewerkt op de grondplaat (FTU). Op deze glasvezel grondplaat komt een ONT of media converter die de glassignalen omzet naar ethernet.
aan die ONT/media converter wordt de router aangesloten. Bij T-mobile is dat een Zyxel. Maar je kunt ook een eigen router gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raNzMdCioSiNoJiV99o2d9Mtvzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hRk29aQYMBVsosGxe8krJlbD.png?f=user_large
Dank je wel, ik heb even een schemaatje opgezocht, alles gaat dus over UTP, geen coax meer.
Wel een vraag: de blauwe WAN UTP kabel in dit schema, hoe lang mag die zijn?

(die zou ik vanuit mijn meterkast, via de kruipruimte, naar de woonkamer willen leiden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 10:57

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Een meter of 90 is geen probleem ;)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Me_dusa schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:52:
Een meter of 90 is geen probleem ;)
Dan kan ik de hele kruipruimte vol leggen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:43
div-er schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:46:

llagendijk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Belangrijkste bij "eigen " router niet vergeten te vermelden dat VLAN300 een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
yalerta schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:41:
[...]

[...]

Belangrijkste bij "eigen " router niet vergeten te vermelden dat VLAN300 een vereiste is.
Moet IK dat bij de aanvraag vermelden
OF
Moet IK dat in mijn router kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-07 15:19
div-er schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Moet IK dat bij de aanvraag vermelden
OF

Moet IK dat in mijn router kunnen instellen?
Dat laatste dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 19:08
rens-br schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:45:
[...]

Je hebt een GPON verbinding en er is voor zover ik weet nog niemand geweest die zijn eigen media converter heeft gebruikt bij T-mobile met een GPON verbinding.
Deze toch? https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73313984

Werkt dit stabiel @Madcat ?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ja het werkt prima, wel merk ik dat soms (nu 2 keer gehad) de gpon module erin moet doen om weer verbinding te krijgen. Maar dat kan ook aan de brakke t-mobile verbinding liggen.

Had eigenlijk wel verwacht dat dit in de openings-post gelinked zou worden aangezien denk ik meer mensen dit wel willen hebben die enkel eigen hardware willen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
Er zijn ook mensen die een Fritzbox met daarin de AVM GPON module gebruiken. Heb ik dacht ik op het T-mobile forum gezien. Daarbij kun je het serial nummer van de ONT in de Friotzbox programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

backupdevice

Boeh!

boefje79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:46:

[Afbeelding]
Heb jij hem rechtstreeks op de mediaconverter van Tmobile aangesloten?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!
backupdevice schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Heb jij hem rechtstreeks op de mediaconverter van Tmobile aangesloten?
Het is geen mediaconverter, het heet een ONT. En dat zegt hij letterlijk al zelf (fysiek aansluiten op de ONT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Barre73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:22:
[...]

Het is geen mediaconverter, het heet een ONT. En dat zegt hij letterlijk al zelf (fysiek aansluiten op de ONT)
ah dank je wel. Overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 00:41

pinda powerrr

Slow down...

Gisteravond de tv app geïnstalleerd op mijn LG C8. Werkt verbluffend goed!

Beeld is wel anders, maar de instellingen van mijn tv blijven ongewijzigd, het ziet er vooral helderder uit. Wie weet gooi ik die box er ook weer uit straks, scheelt toch weer €5!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:52
pinda powerrr schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:46:
Gisteravond de tv app geïnstalleerd op mijn LG C8. Werkt verbluffend goed!

Beeld is wel anders, maar de instellingen van mijn tv blijven ongewijzigd, het ziet er vooral helderder uit. Wie weet gooi ik die box er ook weer uit straks, scheelt toch weer €5!
Ben ik de enige die de app veel trager vind dan de box?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GerbenBK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Ben ik de enige die de app veel trager vind dan de box?
De app op de Chromecast Google TV vind ik juist trager. De app op de LG was net iets snappier. De box is idd ook niet de snelste.

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 12:13
Paar dagen glasvezel van t-mobile. Ik heb spijt. van 500mbit bij trined met 0,0 problemen naar continue gezeik. Ik haal net 20mbit. Het werkt niet samen met TP-link apparatuur lees ik op de forum van t-mobile... *knip*

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 17-02-2023 09:55 ]

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-08 00:33
Even iets heel anders 8)

Sinds januari bij t-mobile op glas, eigen netwerk.
Sinds vanmorgen ineens internet weg.
Ik was lekker aan het werk, maar ja dat stopt dan dus.
Klantenservice gebeld, moet monteur komen :'(
Voor tussen tijd en voucher voor onbeperkt internet.
Dus pre paid sim gehaald en even als hotspot.
Is leuk voor de laptop, maar pc heeft geen wifi.
En tv zit bekabeld, dus moet dan alles anders instellen.op op op

Ik had gehoopt dat ik zo'n mifi zou krijgen of zo...
Maar goed dat werkt ook niet op mijn pc.

Geprobeerd om op de laptop de internet verbinding te delen. Tot nu toe zonder succes.
Iemand een idee of dat mogelijk is?
Zodra ik delen aanzet, gaat de ethernet op "onbekend netwerk"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jwbokx schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:10:
Even iets heel anders 8)

Geprobeerd om op de laptop de internet verbinding te delen. Tot nu toe zonder succes.
Ik heb in een paar maanden tijd al meer dan een maand geen glas gehad ivm graafwerkzaamhedenin de straat 😡
Van tmobile krijg je geen 4g router te leen (van kpn wel heb ik begrepen).
Ik heb dat uiteindelijk opgelost met m'n oude tmobile sim met 7dagen unlimited codes icm https://www.bol.com/nl/nl...archer+ethernet+4g+router

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:49
Iemand ervaring met T-Mobile TV op een MacBook? Ik heb sinds kort een 16" MBP, maar de TV anywhere site laadt alleen NPO 1-3 wanneer ik Microsoft Edge gebruik. Op mijn Windows apparaten werken wel alle zenders, en met Safari ook. Mist Edge for Mac een plugin of iets dergelijks?

Edit: sterker nog, op Safari is het aantal fps 24 (denk ik? Kan ook 30 zijn), Windows zendt gewoon met 60 fps uit..

[ Voor 17% gewijzigd door ParaDroid2 op 16-02-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 21:59

OmeJoyo

This is me

jwbokx schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:10:
Even iets heel anders 8)

In principe zou ik zeggen dat dit wel gewoon zou moeten werken, heb dit in het verleden ook wel gebruikt. Ik weet alleen even niet meer of ik dan met de hand IP-Adressen in moest stellen of niet.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Momenteel heb ik weer internet gelukkig.
Maar ga wel zorgen voor het geval dat zoiets klaar ligt. Zou inderdaad kunnen dat er dan vaste ip adressen moeten komen. Is wel lastig natuurlijk.
Al hoewel ik nu wel 4g routers voorbij zie komen. Dus dan hebben ze wel een dhcp aan boord lijkt me. En dan dhcp op de zyxel uit zetten in zo'n geval.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:Ik ben even met de botte bijl door het topic heen gegaan, gezien de hoeveelheid berichten was het geen doen om alles één voor één aan te passen, dus zijn er wellicht ook een paar onschuldige / goede posts naar de trashcan verdwenen.

Ga niet op man spelen, hou het hier vriendelijk en heb respect voor elkaar. Ontrevreden ergens mee zijn is helemaal niet erg, maar het is nergens voor nodig om je mede-tweakers af te gaan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jwbokx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:59:
Maar ga wel zorgen voor het geval dat zoiets klaar ligt. Zou inderdaad kunnen dat er dan vaste ip adressen moeten komen. Is wel lastig natuurlijk.
Al hoewel ik nu wel 4g routers voorbij zie komen. Dus dan hebben ze wel een dhcp aan boord lijkt me. En dan dhcp op de zyxel uit zetten in zo'n geval.
Die zyxel trek je dan gewoon uit het stopcontact, of je gebruikt een andere wifi op de 4g router. De 4g router gebruik je gewoon als router, dus netwerk kabels even overpluggen.
En dan af en toe even checken of de tmobile verbinding het alweer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
dragon2 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Die zyxel trek je dan gewoon uit het stopcontact, of je gebruikt een andere wifi op de 4g router. De 4g router gebruik je gewoon als router, dus netwerk kabels even overpluggen.
En dan af en toe even checken of de tmobile verbinding het alweer doet.
Aah dank je, ja zo simpel kan het zijn.... 8)7

Ik zat nog wat rond te neuzen in het modem.
Zie ik in het systeemoverzicht ook een 3G4G(USB) staan?
Maar kan er verder niets over terug vinden, behalve dat je op de usb bestanden kan delen.
Een overblijfsel dat is vergeten weg te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:43
jwbokx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Ik zat nog wat rond te neuzen in het modem.
Zie ik in het systeemoverzicht ook een 3G4G(USB) staan?
Maar kan er verder niets over terug vinden, behalve dat je op de usb bestanden kan delen.
Een overblijfsel dat is vergeten weg te halen?
Tmobiel firmware. Modem heeft niet voor niets type Zyxel T50 of T54

Op de T54 wordt b.v. de sfp aansluiting niet gebruikt.
De USB beperkt zich (als je geluk hebt) tot een harddisk of usb stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
jwbokx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:59:
Zoals al gezegd, gewoon of de Zyxel OF je 4G router aan je netwerk hangen. Na een reboot/restart werken dan al je apparaten met de actieve internet verbinding
Omdat ik een eigen PFsense router gebruik voor mijn netwerk kon ik de LTE router als failover opzetten.
Maar een manual failover is al voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Captain Planet schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:40:
[...]

Ben nog steeds niet gebeld. Dus vandaag zelf maar eens gebeld. Volgens t-mobile hing mijn opdracht bij Opendutchfiber en was ik daarom niet benaderd door Guidion. Ze zou een mail sturen om die te regelen werd er gezegd…
Heb zelf maar eens gebeld. Eind maart wordt pas de wijkcentrale aangesloten zeggen ze…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Even in de herhaling dan:
Tp-link mesh sets (bijv. Deco m4) werken niet goed als de ethernet backhaul via de zyxel router van T-Mobile loopt (ook niet met de deco's in accespoint mode). De zyxel router wordt dan zeer onstabiel met veel uitval van de internetverbinding.
Met een Tp-link switch (€10 bij action) tussen het zyxel router en de deco's werkt alles wel, de switch handelt dan het backhaul verkeer af. De ethernet backhaul van Tp-link gebruikt blijkbaar een protocol waar de Zyxel router niet mee om kan gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door wlmpie op 17-02-2023 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
wlmpie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:38:
Tp-link mesh sets (bijv. Deco m4) werken niet goed als de ethernet backhaul via de zyxel router van T-Mobile loopt (ook niet met de deco's in accespoint mode). De zyxel router wordt dan zeer onstabiel met veel uitval van de internetverbinding.
Met een Tp-link switch (€10 bij action) tussen het zyxel router en de deco's werkt alles wel, de switch handelt dan het backhaul verkeer af. De ethernet backhaul van Tp-link gebruikt blijkbaar een protocol waar de Zyxel router niet mee om kan gaan.
Welk model Zyxel router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Captain Planet schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Welk model Zyxel router heb je?
De nieuwe, Zyxel T54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-08 03:14
Zit er bij t mobile glasvezel standaard een tv abbo of moet je dan interactieve tv bijbestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
feddesman schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:19:
Zit er bij t mobile glasvezel standaard een tv abbo of moet je dan interactieve tv bijbestellen?
Als je TV wil kijken via T-Mobile TV moet je inderdaad Interactieve TV aan zetten.
Het is geen onderdeel van het basis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
feddesman schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:19:
Wij gebruiken all heel lang nlziet, weet niet wat je belangrijk vind aan tv, is wellicht ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:45
wlmpie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:38:
Lijkt dat die Zyxel het IEEE 1905.1 protocol niet correct afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
jwbokx schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Wij gebruiken all heel lang nlziet, weet niet wat je belangrijk vind aan tv, is wellicht ook een optie.
Hebben we idd ook naar gekeken, t mobile is 1e 6 maanden gratis daarna 12,50.Zit je dan minimaal 12 maanden eraan vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik heb ook tmobile glas besteld. Nu heb ik twee glasvezel aansluitingen in de meterkast. 1x van KPN en 1x van E-Fiber. Ik ben benieuwd welke actief gemaakt gaat worden door tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
backupdevice schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:39:
Ik heb ook tmobile glas besteld. Nu heb ik twee glasvezel aansluitingen in de meterkast. 1x van KPN en 1x van E-Fiber. Ik ben benieuwd welke actief gemaakt gaat worden door tmobile
Ben ook wel benieuwd naar.. de overname van E-Fiber is nog niet zo lang geleden. En voordat er dan overal apparatuur van Glasoperator in de PoPs van E-Fiber hangt.. dat zou wel heel snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Barre73 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar.. de overname van E-Fiber is nog niet zo lang geleden. En voordat er dan overal apparatuur van Glasoperator in de PoPs van E-Fiber hangt.. dat zou wel heel snel zijn.
Dus grote kans dat het via KPN gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
feddesman schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:47:
[...]

Hebben we idd ook naar gekeken, t mobile is 1e 6 maanden gratis daarna 12,50.Zit je dan minimaal 12 maanden eraan vast ?
Dat weet ik niet, we hebben allang geen tv meer.
Opgezegd in Telfort tijd, daarna kpn en nu t-mobile.
Scheelt een hoop gedoe vind ik.
Maar ben bang dat in eerste instantie je vast zit aan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
jwbokx schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Dat weet ik niet, we hebben allang geen tv meer.
Opgezegd in Telfort tijd, daarna kpn en nu t-mobile.
Scheelt een hoop gedoe vind ik.
Maar ben bang dat in eerste instantie je vast zit aan 1 jaar.
Klopt zolang je 1e contract loopt daarna per maand opzegbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41
@backupdevice Dat zou je aan de prijs moeten kunnen zien. Via KPN is namelijk duurder dan via efiber/ODF

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:28:
@backupdevice Dat zou je aan de prijs moeten kunnen zien. Via KPN is namelijk duurder dan via efiber/ODF
Niet waar. Waar T-Mobile eigen apparatuur in KPN Netwerk PoPs heeft staan, is het ook goedkoop.
Dat zijn zelfs vele malen meer adressen dan die andere categorieën die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
backupdevice schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Dus grote kans dat het via KPN gaat?
Zou ik wel zeggen. Maar dan nog zijn er twee smaken (zie ook de startpost):
Via KPN WBA of via ODF (eigen apparatuur) in de PoP van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Barre73 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Zou ik wel zeggen. Maar dan nog zijn er twee smaken (zie ook de startpost):
Via KPN WBA of via ODF (eigen apparatuur) in de PoP van KPN.
Spannend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet kan wachten, kan ik het wel voor je zien hoor. Dat wil zeggen: als het KPN is en de order al is doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erictw81
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-02 21:26
Ik heb sinds vandaag tmobile glas. Maar wat moet ik aanschaffen/neerzetten voor een goede wifi dekking in me huis? De wifi repeater die is meegeleverd laat duidelijk te wensen over. Kom van kpn adsl maar had altijd degelijk wifi door heel mijn huis. Kortom wat moet ik aanschaffen om het maximaal haalbare uit mijn 1Gbit/s abbo te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

erictw81 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:29:
Ik heb sinds vandaag tmobile glas. Maar wat moet ik aanschaffen/neerzetten voor een goede wifi dekking in me huis? De wifi repeater die is meegeleverd laat duidelijk te wensen over. Kom van kpn adsl maar had altijd degelijk wifi door heel mijn huis. Kortom wat moet ik aanschaffen om het maximaal haalbare uit mijn 1Gbit/s abbo te halen?
Je kan de WiFi Plus dienst afnemen van T-Mobile, dan krijg je extra accesspoints. Of als je zelf wil knutselen, dan zal je jezelf even moeten inlezen in een van de netwerk topics hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erictw81
pinda powerrr schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Je kan de WiFi Plus dienst afnemen van T-Mobile, dan krijg je extra accesspoints. Of als je zelf wil knutselen, dan zal je jezelf even moeten inlezen in een van de netwerk topics hier op GoT.
Hoezo als ik bel word me dat niet aangeboden door tmobile 8)7 ??
Staat die info op hun website? En zijn die acces points degelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door erictw81 op 18-02-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erictw81 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Hoezo als ik bel word me dat niet aangeboden door tmobile 8)7 ??
Staat die info op hun website? En zijn die acces points degelijk?
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus

nieuws: T-Mobile gaat wifirepeaters verhuren aan klanten met vast internet

[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 18-02-2023 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erictw81
Ow sorry hier heb ik er indd nu dus 1 van maar het signaal valt constant weg. Haal ook maar 50mb op de 2.4 band. Is er geen goed alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

erictw81 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:58:
[...]

Ow sorry hier heb ik er indd nu dus 1 van maar het signaal valt constant weg. Haal ook maar 50mb op de 2.4 band. Is er geen goed alternatief?
De 2.4 GHz band is niet geschikt voor hogere snelheden. Loop eens goed je instellingen na, kijk op de T-Mobile Community voor meer info van gebruikers. De meesten die hier zitten, gebruiken vooral eigen apparatuur van Ubiquiti en MicroTik o.a.

En ga vooral niet denken dat je een Gbit dicht kan trekken via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 12-08 10:38
Na 2 mooie weken glas. Knippert nu in ene los. Mooi man... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:36:
[...]

Niet waar. Waar T-Mobile eigen apparatuur in KPN Netwerk PoPs heeft staan, is het ook goedkoop.
Dat zijn zelfs vele malen meer adressen dan die andere categorieën die je noemt.
Dat is nog steeds duurder dan via efiber/odf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erictw81
pinda powerrr schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:03:
[...]

De 2.4 GHz band is niet geschikt voor hogere snelheden. Loop eens goed je instellingen na, kijk op de T-Mobile Community voor meer info van gebruikers. De meesten die hier zitten, gebruiken vooral eigen apparatuur van Ubiquiti en MicroTik o.a.

En ga vooral niet denken dat je een Gbit dicht kan trekken via Wifi.
Nee snap dat ik dat niet kan verwachten, maar wat is in het algemeen haalbaar via wifi ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-08 10:35
erictw81 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:35:
[...]

Nee snap dat ik dat niet kan verwachten, maar wat is in het algemeen haalbaar via wifi ongeveer?
Ga uit van de snelheid die beloofd wordt en deel dat door twee. Hou er rekening mee dat het beloofde bereik van wifi geldt in een open veld in de woestijn. Muren, buren en alles er tussenin houdt tegen, vooral beton en metaal doen moeilijk. Voor wifi geldt in de regel maar één ding: testen, testen en nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 12-08 03:59

bl33d

I love the smell of Napalm..

[...]

Uitgaande dat je gebruik maakt van een 5ghz band, kan je rond de 200-700mbps halen. Afhankelijk van de situatie: afstand tot router, drukte op de kanaal en blokkades in huis zoals deuren, muurtjes etc. Kortom verwacht geen gigabyte verbinding over WiFi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Dat hangt er vanaf, met 2.4Ghz Wifi mag je blij zijn met 50 a 100Mbit. Wil je sneller moet je wifi5 of nog beter wifi6 apparaten hebben (aan beide kanten). Ik redt ongeveer 300Mbit met wifi5 accespoints. Veel hangt af van je woning en hoeveel wifi er in de omgeving is.
Als je echt een stabiele en snelle verbinding wilt moet je zoveel mogelijk bekabeld aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 07:35:
[...]

Dat is nog steeds duurder dan via efiber/odf.
Volgens mij niet. 45 euro per maand voor 1 Gbit. Zowel op Open Dutch Fiber netwerken als op KPN Netwerk (met eigen apparatuur). Dat noemt T-Mobile in het algemeen ODF en dat staat niet voor Open Dutch Fiber maar voor Optical Distribution Frame. Ofwel je eigen apparatuur in een ODF kast. En of dat nou in een PoP van KPN, E-Fiber, Primevest of Open Dutch Fiber is, de prijs is 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 12-08 10:38
WiFi ac hier haal op 1gb 650up en down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Barre73
Het wordt wel een heel welles en nietes verhaal zo, maar staat toch duidelijk in dit nieuwsbericht: nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 08:32
jongetje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:44:
@Barre73
Het wordt wel een heel welles en nietes verhaal zo, maar staat toch duidelijk in dit nieuwsbericht: nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...
Dat komt omdat het nieuwsbericht niet duidelijk is. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de eigenaar van de glasvezel en de operator over die glasvezel.

Wat bedoeld wordt in dat artikel is dat als T-Mobile geen eigen apparatuur heeft in een PoP die is aangesloten aan een KPN glasvezel, dat dan gebruikt wordt gemaakt van de KPN apparatuur (Dus KPN WBA) en dat daar dan een meerprijs voor moet worden betaald. Dus de prijs van T-Mobile is niet afhankelijk van diegene die de glasvezel heeft gelegd maar van de oprator die op die lijn actief is.

[ Voor 3% gewijzigd door Muis666 op 19-02-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muis666 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Dat komt omdat het nieuwsbericht niet duidelijk is. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de eigenaar van de glasvezel en de operator over die glasvezel.

Wat bedoeld wordt in dat artikel is dat als T-Mobile geen eigen apparatuur heeft in een PoP die is aangesloten aan een KPN glasvezel, dat dan gebruikt wordt gemaakt van de KPN apparatuur (Dus KPN WBA) en dat daar dan een meerprijs voor moet worden betaald. Dus de prijs van T-Mobile is niet afhankelijk van diegene die de glasvezel heeft gelegd maar van de oprator die op die lijn actief is.
@jongetje Dit dus. Waar T-Mobile niet anders kan dan leveren via KPN WBA apparatuur, kost het 15 euro per maand meer. Daar waar ze eigen apparatuur hebben kost het 45 euro. En dat is dus ook op (best heel veel KPN Netwerk aansluitingen.
KPN Netwerk is de eigenaar van het passieve netwerk (kabels, PoP's etc.).
KPN WBA is een operator die licht en dus diensten via die vezels levert.
Het KPN Netwerk (voorheen Reggefiber) netwerk was altijd zo gebouwd dat je als partij ook zelf apparatuur kan plaatsen. Dan moet je ook zelf voor alle diensten en lichtsignalen zorgen. Dus ook die vanuit Hilversum, en de internetechanges etc.. Maar dan mag je wel zelf je prijs richting de consument bepalen. Dat doet T-Mobile dus middels hun eigen operator (Glasoperator).

Pagina: 1 ... 207 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie