[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Iemand anders met het volgende probleem:

Zyxel T-Mobile modem aangesloten via Huawei media converter: als ik vanuit een linux omgeving (bare metal of zelfs gevirtualiseerd) wil pingen naar een server via een hostname (als er dus een dns verzoek moet plaatsvinden), loop ik tegen secondenlange vertraging aan voordat de eerste ping verstuurd wordt. in windows geen probleem, noch in macos. getest op archlinux op PC A en PC B, archlinuxarm op raspberry pi, met systemrescuecd op PC A. in wsl (licht gevirtualiseerde linux) op windows dus wel vertraging.

heb mijn ziggo modem nog eens aangesloten en daarbij totaal geen probleem in welke situatie ook. heb geprobeerd mac address van modem WAN (internet) interface te clonen op de nic van PC B en direct op de media converter aan te sluiten maar dat lukte niet (IPoE encapsulation voorkomt dat?)

heeft verder niks te maken met de dns server op zichzelf dus, want met meerdere geprobeerd en werkt dus wel op windows en macos met dezelfde instellingen.

iemand enig idee? firewall totaal uitzetten op de Zyxel deed ook niks

edit: heb de oorzaak gevonden, het heeft te maken met AAAA dns records die (gelijktijdig met A records) worden gezocht, maar dit lukt niet (waarschijnlijk omdat IPv6 disabled is) dus volgt na 5 seconden timeout. in resolv.conf single-request aanzetten en het probleem is weg

uit glibc resolve.conf man page:

single-request (since glibc 2.10)
Sets RES_SNGLKUP in _res.options. By default,
glibc performs IPv4 and IPv6 lookups in parallel
since version 2.9. Some appliance DNS servers
cannot handle these queries properly and make the
requests time out. This option disables the
behavior and makes glibc perform the IPv6 and IPv4
requests sequentially (at the cost of some slowdown
of the resolving process).

[ Voor 36% gewijzigd door justinkb op 31-01-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sinny schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:42:
Toevallig andere mensen met een storing?

Internet klapte er hier ineens compleet uit. Krijg vanuit de Asus router ook de melding dat er geen internet access mogelijk is.

edit: regio: Nijmegen

Edit2: lijkt inmiddels opgelost!
hier gebeurde het ook (Flevoland) alleen rond 13.20. Kwartiertje denk ik, toen alles weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
Dat is juist het probleem: CARP werkt niet met DHCP. Het CARP adres is statisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
justinkb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:52:
Iemand anders met het volgende probleem:

iemand enig idee? firewall totaal uitzetten op de Zyxel deed ook niks

edit: heb de oorzaak gevonden, het heeft te maken met AAAA dns records die (gelijktijdig met A records) worden gezocht, maar dit lukt niet (waarschijnlijk omdat IPv6 disabled is) dus volgt na 5 seconden timeout. in resolv.conf single-request aanzetten en het probleem is weg

uit glibc resolve.conf man page:

single-request (since glibc 2.10)
Sets RES_SNGLKUP in _res.options. By default,
glibc performs IPv4 and IPv6 lookups in parallel
since version 2.9. Some appliance DNS servers
cannot handle these queries properly and make the
requests time out. This option disables the
behavior and makes glibc perform the IPv6 and IPv4
requests sequentially (at the cost of some slowdown
of the resolving process).
Hebben je systemen een IPv6 adres? Als dat het geval is zullen ze proberen een IPv6 verbinding op te zetten (IPv6 heeft een hogere prioriteit dan IPv4 behalve voor unique local adressen: FD00::/8). Verwijder dat IPv6 adres en alles zal alleen IPv4 gebruiken.
Ook een IPv4 name server zal gewoon een AAAA record teruggeven. Maar het is aan de client om tussen IPv6 en IPv4 te kiezen om de verbinding op te zetten. En die zal dus eerst proberen een IPv6 verbinding op te zetten en pas als dat niet lukt een IPv4 verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:02
Nou ik zal me ook maar eens aansluiten bij dit topic.

Glasvezel zou in maart beschikbaar komen in de wijk (kabels liggen er al tot de erfgrens) maar zag dat ik sinds vandaag een abonnement kon afsluiten. Nu wordt er gezegd dat er eerst een aannemer de verbinding komt aanleggen tot in de meterkast, waarna Guidion de modem komt aansluiten. Ben benieuwd :P

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 11:15
Vandaag abonnement afgesloten voor glasvezel en tv 1000/1000.Guidion komt 2 maart langs.
Ziggo wilde mij niet de zelfde korting geven als een nieuwe klant dus dan maar 1 klant minder.
Zal even wennen zijn na 20 jaar op de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Nu online
llagendijk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Hebben je systemen een IPv6 adres? Als dat het geval is zullen ze proberen een IPv6 verbinding op te zetten (IPv6 heeft een hogere prioriteit dan IPv4 behalve voor unique local adressen: FD00::/8). Verwijder dat IPv6 adres en alles zal alleen IPv4 gebruiken.
Ook een IPv4 name server zal gewoon een AAAA record teruggeven. Maar het is aan de client om tussen IPv6 en IPv4 te kiezen om de verbinding op te zetten. En die zal dus eerst proberen een IPv6 verbinding op te zetten en pas als dat niet lukt een IPv4 verbinding
nee, geen van allen hebben ipv6 adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52
feddesman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:52:
Vandaag abonnement afgesloten voor glasvezel en tv 1000/1000.Guidion komt 2 maart langs.
Ziggo wilde mij niet de zelfde korting geven als een nieuwe klant dus dan maar 1 klant minder.
Zal even wennen zijn na 20 jaar op de coax.
Hier hetzelfde al ben ik voor een 100/100 abo ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:04
Ik heb een standaard T-mobile Zyxel T-54 router/access point, maar ik heb er een gek probleem mee waarvan ik niet verwacht dat het op te lossen valt. Na verloop van tijd, ongeveer 1-2 weken, raken mijn Shelly energie-meetpluggen 1 voor 1 hun wifi-verbinding kwijt. Alle overige apparaten (wifi en ethernet) blijven normaal werken. Herstarten van de T-54 lost het op - voor een tijdje.

Vraag: is het mogelijk de T-54 automatisch elke week op een vast tijdstip te laten herstarten? Ik zie de optie niet in de menu's.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
SuperKneus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Hier hetzelfde al ben ik voor een 100/100 abo ben gegaan.
Waarom niet 1 gbit en na 6 maanden verlagen naar 100/100?Het is maandelijks aanpasbaar omhoog/omlaag en eerste 6 maanden is voor alle snelheden 30 e pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Louw Post schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:10:
Sinds deze week de FRITZ!Box 5530 Fiber AON met een glaskabeltje van fs.com in gebruik genomen. Het was gewoon het T-Mobile Thuis profiel selecteren en dan werkt de verbinding al. Bevalt goed tot nu toe, maar ik bleek één issue te hebben. LAN poort 3 bleek onbruikbaar (geen verbinding). Geen idee waar het aan lag. Dacht eerst dat de router niet goed was, dus had de eerste teruggestuurd en al een nieuwe besteld, maar ook bij de nieuwe kreeg ik het probleem, maar toen kwam ik erachter dat de verbinding pas weg viel na het configureren en het updaten van de router. Hierover contact gehad met AVM en na wat heen en weer mailen en het opsturen van mijn configuratie zijn ze erachter gekomen dat LAN poort 3 (en 4 gaven ze aan, maar die heeft de 5530 niet) op inactief gezet worden gezet als de profiel voor T-Mobile Thuis geselecteerd wordt. Ze gaven aan dit op te lossen in een toekomstige update.

Voor nu maar even opgelost door de kabel die ik in de router wilde hebben aan te sluiten op de switch die ook in de meterkast hangt.

Ik deel het hier maar even, mochten er mensen zijn die hier nog tegen aan gaan lopen. Ze gaven aan dat dit alleen het geval is bij het T-Mobile Thuis profiel.
De nieuwe update van gister voor de 5530/5590 heeft het issue opgelost. Kan het niet terugvinden in de release notes, maar kan hierbij bevestigen dat met onderstaande update LAN3 nu werkt met het T-Mobile profiel op de 5530.

Version: 7.39-102667
Date: 31 January 2023
https://en.avm.de/fritz-l...t/fresh-from-development/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

JeroenH schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
Ik heb een standaard T-mobile Zyxel T-54 router/access point, maar ik heb er een gek probleem mee waarvan ik niet verwacht dat het op te lossen valt. Na verloop van tijd, ongeveer 1-2 weken, raken mijn Shelly energie-meetpluggen 1 voor 1 hun wifi-verbinding kwijt. Alle overige apparaten (wifi en ethernet) blijven normaal werken. Herstarten van de T-54 lost het op - voor een tijdje.

Vraag: is het mogelijk de T-54 automatisch elke week op een vast tijdstip te laten herstarten? Ik zie de optie niet in de menu's.
Gewoon bij de lokale DHZ-zaak een tijdschakelaar kopen. Instellen dat hij standaard om 02:59 in de nacht uit gaat en om 03:00 weer aan. Is ook wat ik indertijd met mijn Ziggo modem deed.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 11:52
feddesman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Waarom niet 1 gbit en na 6 maanden verlagen naar 100/100?Het is maandelijks aanpasbaar omhoog/omlaag en eerste 6 maanden is voor alle snelheden 30 e pm
Mmmm kak dat heb ik gemist. FF kijken of ik dit nu nog gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
TFHfony schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:07:
Gewoon bij de lokale DHZ-zaak een tijdschakelaar kopen. Instellen dat hij standaard om 02:59 in de nacht uit gaat en om 03:00 weer aan. Is ook wat ik indertijd met mijn Ziggo modem deed.
Voelt zo low-tech ;)

Als het probleem niet juist met de Shelly-pluggen was, en als wifi niet nodig was om ook weer het "aan"-commando te geven, zou ik het op die manier oplossen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
SuperKneus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Mmmm kak dat heb ik gemist. FF kijken of ik dit nu nog gaan aanpassen.
Je hebt 2 weken bedenktijd, maar ik denk dat ze het ook zo voor je willen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 09:50

TVL

Over een paar maanden is mijn contract afgelopen bij XS4ALL en denk erover om naar T-Mobile te gaan. Ik wil hierbij mijn Fritzbox houden maar zie dat het TV gedeelte anders gaat als bij KPN. Als je het profiel voor T-Mobile gebruikt in de Fritzbox worden de poorten 3 en 4 gereserveerd voor TV heb ik ergens gelezen, je kan ook handmatig een profiel instellen. Ik heb een switch achter de Fritzbox waarbij TV's en vaste internet verbindingen lopen. Moet je dan dit regelen via VLAN's. Iemand vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:28
TVL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:58:
Over een paar maanden is mijn contract afgelopen bij XS4ALL en denk erover om naar T-Mobile te gaan. Ik wil hierbij mijn Fritzbox houden maar zie dat het TV gedeelte anders gaat als bij KPN. Als je het profiel voor T-Mobile gebruikt in de Fritzbox worden de poorten 3 en 4 gereserveerd voor TV heb ik ergens gelezen, je kan ook handmatig een profiel instellen. Ik heb een switch achter de Fritzbox waarbij TV's en vaste internet verbindingen lopen. Moet je dan dit regelen via VLAN's. Iemand vergelijkbare ervaringen?
De instructies die je hebt gelezen waren waarschijnlijk oud en gingen over het oude T-Mobile TV platform. Als nieuwe klant krijg je het nieuwe TV platform waarbij TV gewoon over het internet VLAN loopt. Ik heb geen Fritzbox dus weet niet hoe zij dit in hun firmware oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

JeroenH schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Voelt zo low-tech ;)

Als het probleem niet juist met de Shelly-pluggen was, en als wifi niet nodig was om ook weer het "aan"-commando te geven, zou ik het op die manier oplossen.
De router iedere week herstarten is ook niet echt high tech toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
djiwie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:16:
De router iedere week herstarten is ook niet echt high tech toch :P
Eh nee, helemaal niet zelfs. Maar ik voel aan mijn theewater dat er niets anders opzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02
Sinds vandaag ook klant van TMobile glasvezel.
Overgaan van Budget (KPN) naar TMobile verliep soepel.

Meneer van Guideon kwam op de afgesproken tijd en had het binnen een half uurtje geïnstalleerd.
Nu genieten van mijn 400/400 verbinding, die tot nu toe perfect werkt.

Daarnaast even wennen aan het tv menu, maar ook dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:28
Bartsmash schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:02:
Sinds vandaag ook klant van TMobile glasvezel.
Overgaan van Budget (KPN) naar TMobile verliep soepel.

Meneer van Guideon kwam op de afgesproken tijd en had het binnen een half uurtje geïnstalleerd.
Nu genieten van mijn 400/400 verbinding, die tot nu toe perfect werkt.

Daarnaast even wennen aan het tv menu, maar ook dat komt goed.
Zie boven. De eerste 6 maanden kosten 100 en 400 Mbit en 1 Gbit allemaal EUR 30,-. Dus waarom niet even 6 maanden ervan profiteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-09 11:01
Hier is alles geëscaleerd, belofte naar belofte en nog niks....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
Is het bij t mobile glas ook mogelijk om zoals bij KPN glas direct via ethernet je eigen router (edgerouter) in te gaan? Ik ga nu vanaf kpn glas ntu via ethernet mijn edgerouter in en bouw vanaf daar de sessie op. T mobile stukje voordeliger zoals ik zag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnricovD
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 18:28
r0nny116 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:20:
Is het bij t mobile glas ook mogelijk om zoals bij KPN glas direct via ethernet je eigen router (edgerouter) in te gaan? Ik ga nu vanaf kpn glas ntu via ethernet mijn edgerouter in en bouw vanaf daar de sessie op. T mobile stukje voordeliger zoals ik zag.
Vandaag mijn overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile en over de overstap zeer tevreden. Alles draaide met 20 minuten…

Ik gebruik zelf een UniFi Dream Machine, deze zit vanaf het NTU rechtstreeks aangesloten via Ethernet. Even bij je WAN verbinding VLAN 300 selecteren en de rest op DHCP (IPV4) en je bent klaar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r0nny116 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:20:
Via ethernet sowieso. Dat kan al jaren bij T-Mobile. Dan gebruik jij alleen de (losse) NTU die door de T-Mobile monteur bij je wordt geplaatst en de ethernetkabel gaat dan jouw edgerouter in in plaats van de Zyxel van T-Mobile.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
@r0nny116 Volgens mij moet je beginnen met het lezen van de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02
Muis666 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Zie boven. De eerste 6 maanden kosten 100 en 400 Mbit en 1 Gbit allemaal EUR 30,-. Dus waarom niet even 6 maanden ervan profiteren...
Dat was niet op het moment dat ik mijn abbo afsloot (midden november)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
EnricovD schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:28:
[...]

Vandaag mijn overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile en over de overstap zeer tevreden. Alles draaide met 20 minuten…

Ik gebruik zelf een UniFi Dream Machine, deze zit vanaf het NTU rechtstreeks aangesloten via Ethernet. Even bij je WAN verbinding VLAN 300 selecteren en de rest op DHCP (IPV4) en je bent klaar…
Nice! Exact hoe ik het ook wil gaan doen. Zojuist kaartje in de bus van ODF dat ze maandag gaan graven.

Nu maar hopen dat rest van monteer en administratiewerk een beetje vlot gaat…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jeetje mensen, vandaag de gouden projectleider over de vloer. Niet lullen maar poetsen. Hij zegt letterlijk nu ik er toch ben, laten we het maar ff regelen. En ja hoor... Lopen.... Zo moeilijk is het dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46
Allen,

OpenDutchFiber (ODF) Kom in Leiden Fiber aanleggen. T-Mobile gaat daat overduidelijk op leveren, maar in princiepe is ODF een losse organisatie.

In hoeverre is het mogelijk om bij oplevering een andere ISP te kiezen dan T-Mobile ?

In de startpost kan ik het niet vinden en in de overige 800+ pagina´s zoeken heeft ook niets opgeleverd, maar mogelijk zie ik het over het hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@boswandeling ODF en tmobile hebben afgesproken dat tmobile het eerste jaar alleenrecht heeft in te leveren. Daarna komen er meer providers. Je kunt dus niet bij oplevering een andere provider dan tmobile kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Dus na dat eerste jaar mag je andere ISP's kiezen? Is er al bekend welke ISP's dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46
jongetje schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:16:
@boswandeling ODF en tmobile hebben afgesproken dat tmobile het eerste jaar alleenrecht heeft in te leveren. Daarna komen er meer providers. Je kunt dus niet bij oplevering een andere provider dan tmobile kiezen.
Dan is het de keuze het eerste jaar T-Mobile en dan switchen, of een jaar wachten, en na dat jaar zonder eerst T-Mobile te hebben gehad een ISP kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
boswandeling schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:12:
[...]

Dan is het de keuze het eerste jaar T-Mobile en dan switchen, of een jaar wachten, en na dat jaar zonder eerst T-Mobile te hebben gehad een ISP kiezen ?
Ja kan allebei. Tmobile geeft wel een lekkere korting het eerste jaar. En het binnenbrengen en aansluiten is dan gratis, dat is bij een andere provider afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15

WheeleE

Dinges

Voor zover ik met de zoekfunctie in dit topic heb kunnen achterhalen zijn vlans niet meer noodzakelijk als men een eigen router gebruikt. Klopt dat?
Gisteren heb ik een eerste poging gedaan met de Asus RT-AX58U die ik nog had liggen. Die ondersteunt geen vlans. Met deze router kreeg ik echter de melding ''Your isp's dhcp does not function properly".
Mijn netwerkkennis is echter iets te roestig om te concluderen of dat een losstaande error is of dat het met het ontbreken van vlans heeft te maken.

Moet ik op zoek naar een andere router of is er wellicht een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-09 21:33
WheeleE schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:32:
Voor zover ik met de zoekfunctie in dit topic heb kunnen achterhalen zijn vlans niet meer noodzakelijk als men een eigen router gebruikt. Klopt dat?
Gisteren heb ik een eerste poging gedaan met de Asus RT-AX58U die ik nog had liggen. Die ondersteunt geen vlans. Met deze router kreeg ik echter de melding ''Your isp's dhcp does not function properly".
Mijn netwerkkennis is echter iets te roestig om te concluderen of dat een losstaande error is of dat het met het ontbreken van vlans heeft te maken.

Als het goed is kun je er een WRT variant op zetten, die ondersteund naar all waarschijnlijkheid wel VLAN's op de WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Ja kan allebei. Tmobile geeft wel een lekkere korting het eerste jaar. En het binnenbrengen en aansluiten is dan gratis, dat is bij een andere provider afwachten.
Wat dat laatste betreft: ODF geeft op haar eigen site (veel gestelde vragen)heel duidelijk aan dat er geen kosten zijn bij een na-aansluiting. Ook niet als dit veel later is of bij een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

VLAN support is wel noodzakelijk, maar je hoeft maar een VLAN te taggen aan de WAN kant (VLAN 300).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Gisteren heb ik een eerste poging gedaan met de Asus RT-AX58U die ik nog had liggen. Die ondersteunt geen vlans.
Je hebt nog steeds te maken met het internet vlan (300). Je router ondersteunt dit; het staat, verwarrend genoeg, onder LAN/IPTV.

Voor als je liever een plaatje hebt: Bulldock in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 05-02-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Makkelijker kunnen we het niet maken.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Laatst online: 06:15

WheeleE

Dinges

Jullie zijn geweldig! Snelle antwoorden, duidelijke oplossingen, het werkt! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Hier maar eens gaan kijken naar nieuwe router. Geen haast ofzo maar zie dat de gt-ac2900 het nu wel iets lastiger heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ze hebben net de straat weer dichtgegooid met glas er onder, waarom kan ik dat nog niet laten aansluiten bij tmobile? 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
boefje79 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:19:
Ze hebben net de straat weer dichtgegooid met glas er onder, waarom kan ik dat nog niet laten aansluiten bij tmobile? 😉
Is dit een serieuze vraag?

Serieus antwoord zie: jongetje in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 06-02-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Haha, nee hoor, maar hoe eerder hoe beter 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03

Internet ligt er bij mij uit (regio Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Heisenbug schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:46:
[Twitter]

't Is niet landelijk, in Hoofddorp werkt alles nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 07:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Heisenbug schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:46:
[Twitter]

Hier ook (Utrecht, 3544).

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 15-09 22:11
Same here (Utrecht, 3452)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Hier ook 3544.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DLeijen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:25
Hier ook 3544, veel tweakers in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:03

Piellekes

Sensuàl!

hier ook Utrecht 3544

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 07:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

DLeijen schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:55:
Hier ook 3544, veel tweakers in de buurt
Leidsche Rijn for life B) *O*

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 21:15
Hier ligt het er ook uit, Maarssen 3607

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:03

Piellekes

Sensuàl!

doet t weer 3544

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DLeijen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:25
Same. Hopelijk weer een paar maanden stabiel 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Had hier (2533) omstreeks 16:30 een korte uitval en reset van de router. Gelukkig kwam de verbinding na enkele minuten wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Amai. Ik ben al jaren tevreden klant van T-Mobile maar vanwege een verhuizing moet ik een nieuw jaarabonnement afsluiten inzake de Thuis dienst (mobiel enige maanden geleden weer verlengd).

En het bizarre, KPN zit (zonder combivoordeel) met dezelfde snelheid (100/100) en 1 TV, onder de prijs van T-Mobile, gezien over 1 jaar in combinatie met actiekortingen bij beide providers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkaIf804YyhMWrpS-54TfiL_e1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aMRLbolhLUcix8S0tAuvAO2X.png?f=fotoalbum_large

Dit soort kosten siert niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 20:37

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Conform postcodecheck van ODF komen ze in april 2023 bij ons in de wijk graven om glasvezel aan te leggen. Hoe lang duurt het na het aanleggen van de kabel in de straat (ongeveer) voordat het mogelijk is om een abonnement te bestellen? Pas dan leggen ze de kabel naar de meterkast. Vreemde is dat nu nog niets besteld kan worden, terwijl Delta Fiber ergens dit jaar óók gaat graven (zij hebben ook al een schouw gedaan en sticker hangt in de meterkast waar de FTU komt te hangen) en daar is het wel mogelijk om alvast te bestellen. T-Mobile is echter een stuk goedkoper met een 1Gbit/s abonnement, vandaar de voorkeur voor ODF/T-Mobile.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Hangt er vanaf of jouw straat vooraan of achteraan in de projectplanning zit. Bij mij duurde het een week of vier maar mijn straat was zo'n beetje als laatste straat in de wijk aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:18:
Amai. Ik ben al jaren tevreden klant van T-Mobile maar vanwege een verhuizing moet ik een nieuw jaarabonnement afsluiten inzake de Thuis dienst (mobiel enige maanden geleden weer verlengd).

En het bizarre, KPN zit (zonder combivoordeel) met dezelfde snelheid (100/100) en 1 TV, onder de prijs van T-Mobile, gezien over 1 jaar in combinatie met actiekortingen bij beide providers.

[Afbeelding]

Die kosten helpen niet mee nee.. maar ik vermoed ook dat er dan geen T-Mobile eigen apparatuur beschikbaar is en je dus de hogere prijs betaalt? (60 euro voor 1 Gbit internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:36:
[...](60 euro voor 1 Gbit internet)
Klopt (is ook WBA volgens dit topic)

(Overigens hulde voor je waardevolle/nuttige reacties altijd) :)

[ Voor 28% gewijzigd door robcoenen op 06-02-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
De installatiekosten bij verhuizing waren bij mij overigens helemaal gratis 3 jaar geleden. Zou een belletje doen naar de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27

[Afbeelding]

Met dit soort "kosten" probeert een ieder wat meer opbrengst uit een aansluiting te melken.
Iets in de gedachte van "Als u hier koopt in de winkel breng ik een toeslag in rekening om de kassa te gaan gebruiken"
(ps. De Nederlandse staat hanteert ook een dergelijk "kromme" wijze bij het innen van verkeersboetes :( )
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:17:
[...]

De installatiekosten bij verhuizing waren bij mij overigens helemaal gratis 3 jaar geleden. Zou een belletje doen naar de klantenservice.
Klantenservice van Tmobiel??? _/-\o_ Ik wist niet dat die bestond.
Lijkt mij dat er meer kans is om hierover in discussie te gaan op het forum met een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Goedemiddag medetweakers,

Volgende week wordt mijn T-Mobile Thuis glasvezel geleverd. Zal gebruik maken van Interactieve TV box en heb een switch nodig voor mijn pc en ps5.

De Cat5e kabels lopen door een goot naar een 2x rj45 muurplaatje. Maakt het nog uit welke switch ik gebruik Unmanaged of managed en zijn er merken die echt uitgesloten zijn?
Tot slot lees ik over de VLAN voor IPTV geldt dit dan ook in combinatie met de Interactieve TV box?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Phyraxz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:53:
Goedemiddag medetweakers,

Volgende week wordt mijn T-Mobile Thuis glasvezel geleverd. Zal gebruik maken van Interactieve TV box en heb een switch nodig voor mijn pc en ps5.

De Cat5e kabels lopen door een goot naar een 2x rj45 muurplaatje. Maakt het nog uit welke switch ik gebruik Unmanaged of managed en zijn er merken die echt uitgesloten zijn?
Geen probleem.
Tot slot lees ik over de VLAN voor IPTV geldt dit dan ook in combinatie met de Interactieve TV box?
Nee, nieuwe aansluitingen hebben IPTV via reguliere dataverbinding en is een VLAN daarvoor niet meer van toepassing.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yalerta schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Met dit soort "kosten" probeert een ieder wat meer opbrengst uit een aansluiting te melken.
Iets in de gedachte van "Als u hier koopt in de winkel breng ik een toeslag in rekening om de kassa te gaan gebruiken"
(ps. De Nederlandse staat hanteert ook een dergelijk "kromme" wijze bij het innen van verkeersboetes :( )

[...]

Klantenservice van Tmobiel??? _/-\o_ Ik wist niet dat die bestond.
Lijkt mij dat er meer kans is om hierover in discussie te gaan op het forum met een moderator.
In dit geval geef ik je geen gelijk. T-Mobile berekent installatiekosten aan de klant omdat er een monteur moet komen voor het plaatsen van de NT en dergelijke. Dat is niet meer opbrengst, dat is doorberekenen van kosten. Dat andere providers er soms voor kiezen om dat voor zichzelf te houden is prima maar dat bepaalt ieder voor zich.

De activatiekosten bestaan uit het bedrag dat T-Mobile eenmalig aan KPN WBA betaalt bij de eerste aanvraag van de lijn.
Ik vermoed (of hoop) dat die laatste niet worden berekend als je in een T-Mobile ODF gebied woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
Barre73 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:55:
[...]

In dit geval geef ik je geen gelijk. T-Mobile berekent installatiekosten aan de klant omdat er een monteur moet komen voor het plaatsen van de NT en dergelijke. Dat is niet meer opbrengst, dat is doorberekenen van kosten. Dat andere providers er soms voor kiezen om dat voor zichzelf te houden is prima maar dat bepaalt ieder voor zich.

De activatiekosten bestaan uit het bedrag dat T-Mobile eenmalig aan KPN WBA betaalt bij de eerste aanvraag van de lijn.
Ik vermoed (of hoop) dat die laatste niet worden berekend als je in een T-Mobile ODF gebied woont.
Helaas moet ik je in deze teleurstellen. Bijna 3 jaar terug aangesloten in een ODF gebied en heb zelfs na telefonisch contact over de extra kosten deze mogen moeten betalen.

Met de latere actie van 25 € bij een combi unlimited mobiel abonnement was en ben ik nog steeds zeer tevreden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Die 25 + 25 is inmiddels ook 27,68 voor mobile en 28,12 voor thuis.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
Nog steeds een mooie prijs voor deze producten.

Jammer dat Tmobiel gewoon mee helpt de inflatie correctie en de hoogte daarvan op deze manier op te drijven door er zelf deel van uit te maken. Zoiets heet economie meen ik.

Ja ook het hier maandelijks binnen komende bedrag is daarop aangepast gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
GRAD85 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:44:
Die 25 + 25 is inmiddels ook 27,68 voor mobile en 28,12 voor thuis.
Die thuis kun je niets aan doen, maar mobiel kun je verlengen en dan is deze weer 25euro (of 26 bij mij omdat ik een jaarcontract heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
djiwie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:35:
Hangt er vanaf of jouw straat vooraan of achteraan in de projectplanning zit. Bij mij duurde het een week of vier maar mijn straat was zo'n beetje als laatste straat in de wijk aan de beurt.
Hoe weet/merk je dat het zover is en je een montage-afspraak kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Captain Planet schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:14:
Nou ik zal me ook maar eens aansluiten bij dit topic.

Glasvezel zou in maart beschikbaar komen in de wijk (kabels liggen er al tot de erfgrens) maar zag dat ik sinds vandaag een abonnement kon afsluiten. Nu wordt er gezegd dat er eerst een aannemer de verbinding komt aanleggen tot in de meterkast, waarna Guidion de modem komt aansluiten. Ben benieuwd :P
As vrijdag komt Opendutchfiber de aansluiting doortrekken naar mijn huis. Ook komt morgen mijn modem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
boefje79 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:49:
[...]

daar krijg je een e-mail uitnodiging voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

boefje79 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:49:
[...]

Kun je al bestellen? Als je besteld hebt krijg je vanzelf een mail om een installatie-afspraak te maken. Als je nog niet kunt bestellen... afwachten tot je een bestelling kunt plaatsen :) (In dat laatste geval, maar dan maak ik wel stiekem reclame voor een tool die ik zelf heb gebouwd, is https://www.keuze.nl/internet/glasvezel-vergelijken handig: je krijgt een mailtje als je kunt bestellen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

yalerta schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:39:
[...]

Helaas moet ik je in deze teleurstellen. Bijna 3 jaar terug aangesloten in een ODF gebied en heb zelfs na telefonisch contact over de extra kosten deze mogen moeten betalen.

Met de latere actie van 25 € bij een combi unlimited mobiel abonnement was en ben ik nog steeds zeer tevreden. >:)
3 jaar terug in een ODF gebied? Open Dutch Fiber of bedoel je met ODF dat T-Mobile eigen apparatuur heeft in een KPN centrale?Aangezien Open Dutch Fiber pas 2 jaar bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
djiwie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:48:
[...]

3 jaar terug in een ODF gebied? Open Dutch Fiber of bedoel je met ODF dat T-Mobile eigen apparatuur heeft in een KPN centrale?Aangezien Open Dutch Fiber pas 2 jaar bestaat :)
Sorry, word een beetje gek van de afkortingen waar overal mee gestrooid wordt.
De aansluiting is in (1 van de eerste) Reggefiber gebieden waar Vodafoon/Tmobiel zelf de apparatuur in de centrales plaatste.
De afkorting daarvan ??? schiet maar en ook geen zin om te achterhalen hoe dat dan wel omschreven mag worden, zowel lang als af- of ingekort. HZMRR. ((Het zal mijn r... roesten) oud hollands gezegde als het niet je niet meer interesseert) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Mja, heel verwarrend is/werd dat ook ODF genoemd door T-Mobile, maar dan "Optical Distribution Frame"... maakt het niet makkelijker inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De naam Open Dutch Fiber is inderdaad niet heel handig qua afkorting. Ik begon ermee bij deze opmerking en ik bedoelde dus NIET het bedrijf Open Dutch Fiber.

T-Mobile gebruikt zelf de afkortingen ODF en WBA om te onderscheiden of je gebruik maakt van eigen T-Mobile/Glasoperator apparatuur of van KPN Wholesale apparatuur. Dus ik doe dat ook. ODF gebied zijn dus adressen waar je gebruik kan maken van het goedkopere T-Mobile aanbod.

Waar ik Open Dutch Fiber bedoel kort ik dat expres niet af. En meestal is het ook niet relevant. T-Mobile gebruikt eigen Glasoperator apparatuur op netwerken van KPN Netwerk/Reggefiber, netwerken van Open Dutch Fiber en netwerken van Primevest. In alle gevallen is de uitwerking en de diensten voor de klant hetzelfde. Dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 21:16
Waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van de TV zenders. Ik heb nu Ziggo internet en TV. E-fiber legt mu glasvezel aan, T-Mobile is gelukkig 1 van de providers.
Wijze van TV signaal verandert nogal. Ipv signaal via coax wordt het nu iptv, signaal via netwerkkabel. Hoe is nou die kwaliteit van de TV zenders?

Vanuit de meterkast heb ik nu al een netwerkkabel naar een switch in de woonkamer liggen, oa om internet naar de TV te krijgen, datavan de NAS te krijgen, etc. Is die kabel bruikbaar om TV te kijken? Nieuwe kabel niet nodig?

Ben benieuwd…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
@rogergorissen je hoeft natuurlijk niet persé een tv box van Tmobile te nemen aangezien ze ook een app aanbieden, volgens mij maakt dat voor de beeldkwaliteit niet uit. Ik heb zelf gekozen voor NLziet en ben daar voldoende tevreden over, beeldkwaliteit is ook best ok te noemen. Dat gezegd hebbende zijn we ook geen enorme afnemers van (liniaire)tv kanalen en kijken we meer content van andere streamingdiensten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
rogergorissen schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:44:
Waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van de TV zenders. Ik heb nu Ziggo internet en TV. E-fiber legt mu glasvezel aan, T-Mobile is gelukkig 1 van de providers.
Wijze van TV signaal verandert nogal. Ipv signaal via coax wordt het nu iptv, signaal via netwerkkabel. Hoe is nou die kwaliteit van de TV zenders?

Vanuit de meterkast heb ik nu al een netwerkkabel naar een switch in de woonkamer liggen, oa om internet naar de TV te krijgen, datavan de NAS te krijgen, etc. Is die kabel bruikbaar om TV te kijken? Nieuwe kabel niet nodig?

Ben benieuwd…..
bluecupra in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Sommige vinden NLZIET beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ik ben thuis bezig om mijn wifi-netwerk anders te organiseren naar aanleiding van het anders indelen van de woonkamer.
Ik overweeg om naar TP-Link Omada over te stappen (tegenhanger van Ubiquiti). Nu hebben ze ook een router met ingebouwde POE-switch en controller. In de toekomst wil ik mijn Draytek vervangen en deze router gebruiken: https://www.tp-link.com/n...mada-sdn-router/er7212pc/

Ik las ergens dat iemand dit voor elkaar had, maar in dat bericht werden Ziggo en T-Mobile door elkaar gehaald. Weet iemand of het mogelijk is om deze router te gebruiken met T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik ben niet bekend met dit merk, maar veel lastiger dan

Kabel in module, module in de correcte poort, vlan 300 - evt. Op oudere verbinding 640 voor tv - instellen en gaan.

Kan het niet zijn lijkt mij zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Comp User op 09-02-2023 13:30 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Comp User schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:28:
Ik ben niet bekend met dit merk, maar veel lastiger dan

Kabel in module, module in de correcte poort, vlan 300 - evt. Op oudere verbinding 640 voor tv - instellen en gaan.

Kan het niet zijn lijkt mij zo.
Zoiets dacht ik ook. Ik heb geen TV via T-Mobile, alleen internet.
De switch van de TP-link is alleen unmanaged, maar volgens mij maak je de VLAN juist aan in de router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 21:30
Hebben andere Tweakers ook afgelopen 3 dagen last van packetloss/hoger ping binnen regio 7413?

Packetloss begint vanaf zo'n 18:30 t/m 22:00/23:00, en ping gaat van 3-4 naar 15-35 binnen Nederlandse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Nu online
Sinds een week of twee nu eindelijk up en running met T-Mobile glasvezel. Alles werkt sindsdien 24/7 perfect. Tot nu toe hier nog geen horrorverhalen post-oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Ik vraag me nu ineens af of er ook de-activatiekosten zijn. En mogen die in rekening gebracht worden?
Immers: T-mobile heeft een Huawei ONT geinstalleerd waar je niet aan mag komen.
Ga je naar een andere provider dan wil die zijn eigen ONT er op zetten, en dan zou T-mobile eerst even moeten komen om hun ONT te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

ralpje

Deugpopje

Hier in de wijk ligt in inmiddels al een tijdje een stuk fiber in de stoep (maar nog niet binnen). Van Delta, als ik de communicatie en stickers in de meterkast (na een schouw, 'hier komt uw glasvezelaansluiting') mag geloven. Eerder is er ook over gesproken dat er nog een tweede netwerk 'naast' gelegd zou worden, maar daar hoor ik de laatste tijd eigenlijk niets meer over.
Ik zat eigenlijk niet zo te wachten op Delta als aanbieder, dus wilde het tweede netwerk afwachten. Nu krijg ik recent een aanbieding in de bus van T-Mobile, met daarbij de melding dat glasvezel op mijn adres beschikbaar is. Een postcodecheck op de website laat hetzelfde zien.
Het lijkt er dus op dat T-Mobile levert over het Delta netwerk. Kan dat?
En zo ja, kan ik bij T-Mobile wél een modem in bridge laten zetten (of gewoon een medium converter gebruiken) zodat ik m'n UDM direct aan m'n lijntje kan hangen zonder dubbel NAT te hoeven doen?

Ik ben een beetje overwhelmed door alle verschillende combinaties in aanbieders, netwerken en (on)mogelijkheden, merk ik...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
ralpje schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:00:
Hier in de wijk ligt in inmiddels al een tijdje een stuk fiber in de stoep (maar nog niet binnen). Van Delta, als ik de communicatie en stickers in de meterkast (na een schouw, 'hier komt uw glasvezelaansluiting') mag geloven. Eerder is er ook over gesproken dat er nog een tweede netwerk 'naast' gelegd zou worden, maar daar hoor ik de laatste tijd eigenlijk niets meer over.
Ik zat eigenlijk niet zo te wachten op Delta als aanbieder, dus wilde het tweede netwerk afwachten. Nu krijg ik recent een aanbieding in de bus van T-Mobile, met daarbij de melding dat glasvezel op mijn adres beschikbaar is. Een postcodecheck op de website laat hetzelfde zien.
Het lijkt er dus op dat T-Mobile levert over het Delta netwerk. Kan dat?
En zo ja, kan ik bij T-Mobile wél een modem in bridge laten zetten (of gewoon een medium converter gebruiken) zodat ik m'n UDM direct aan m'n lijntje kan hangen zonder dubbel NAT te hoeven doen?

Ik ben een beetje overwhelmed door alle verschillende combinaties in aanbieders, netwerken en (on)mogelijkheden, merk ik...
Ja, Tmobiel levert over de fiber van Delta.
Nee de modem van Tmobiel kan NIET in bridge.
UDM kan VLAN300 instellen op de WAN port? Ja, dan kun je een utp van de mediaconverter naar de UDM verbinden om internet te krijgen. (Tmobiel modem/router in de doos en opbergen)

Iets moeilijker als je ook vaste telefonie via Tmobiel hebt, Dan is de router nodig om het VOIP signaal van Tmobiel naar analoog te zetten. Bij gebruik van een (eigen) ATA of Voip telefoon is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

yalerta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:50:
[...]

UDM kan VLAN300 instellen op de WAN port? Ja, dan kun je een utp van de mediaconverter naar de UDM verbinden om internet te krijgen. (Tmobiel modem/router in de doos en opbergen)

Iets moeilijker als je ook vaste telefonie via Tmobiel hebt, Dan is de router nodig om het VOIP signaal van Tmobiel naar analoog te zetten. Bij gebruik van een (eigen) ATA of Voip telefoon is dat geen probleem.
Check, dank. Ik ben van plan om echt alleen internet af te nemen. Vaste telefonie gebruik ik al jaren niet meer (met genoeg onbeperkt-bellen-mobiels in huis :+) en 'lineare' TV kan ook prima via NLZiet of iets vergelijkbaars.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 16:21
yalerta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:50:
[...]

Waar heb jij die informatie vandaan?

zover ik weet levert T-Mobile niet op Delta Fiber netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Captain Planet schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:59:
[...]

As vrijdag komt Opendutchfiber de aansluiting doortrekken naar mijn huis. Ook komt morgen mijn modem binnen.
Mannen van Opendutchfiber zijn geweest en het kastje hangt, nu guidion nog, kabel is al wel doorgemeten tot aan de centrale. Wat mij het gevoel geeft dat als ik nu de modem aansluit. Het gewoon moet werken…iemand ooit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Brentjuh2000 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Waar heb jij die informatie vandaan?

zover ik weet levert T-Mobile niet op Delta Fiber netwerken?
Inmiddels het bestelproces op de site van T-Mobile doorgelopen en een gigabit verbinding aangevraagd. Verwachte leverdatum staat nu op week 8. En enige fiber hier in de straat is toch echt van Delta...

Nu gaan ze die week acht niet halen, want de fiber ligt nog onder de stoep dus moet nog onder het voortuintje door naar de gevel én naar binnen gebracht worden, maar als er daadwerkelijk een andere fiber nodig zou zijn hadden ze echt deze levertijd niet genoemd, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Captain Planet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Mannen van Opendutchfiber zijn geweest en het kastje hangt, nu guidion nog, kabel is al wel doorgemeten tot aan de centrale. Wat mij het gevoel geeft dat als ik nu de modem aansluit. Het gewoon moet werken…iemand ooit geprobeerd?
Heb je wel al een afspraak staan met Guidion? Bij mij komt maandag Opendutchfiber ben benieuwd of Guidion daar snel op zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Nee, ik word volgende week gebeld om een afspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Inmiddels het bestelproces op de site van T-Mobile doorgelopen en een gigabit verbinding aangevraagd. Verwachte leverdatum staat nu op week 8. En enige fiber hier in de straat is toch echt van Delta...

Nu gaan ze die week acht niet halen, want de fiber ligt nog onder de stoep dus moet nog onder het voortuintje door naar de gevel én naar binnen gebracht worden, maar als er daadwerkelijk een andere fiber nodig zou zijn hadden ze echt deze levertijd niet genoemd, neem ik aan.
Dan ben ik ook nieuwsgierig: Wat kost die Gigabit verbinding? We weten inmiddels via het Delta topic dat zij ongeveer net zo duur zijn als KPN qua inkoop dus dan zou jouw T-Mobile Gbit abonnement 60 euro moeten kosten (voor internet only dan). Als het 45 euro kost dan is er iets heel vreemds aan de hand want dan zou het wel op hun eigen glasvezels moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

@Barre73 45 euro / mnd voor gigabit zonder TV/Bellen, eerste 8 maanden 15 euro korting.
Hier gaat dan ook nog eens 5 euro extra korting vanaf omdat ik blijkbaar nog ergens een Ben / Tele2 abonnementje in huis heb :p

Edit: nog even wat google-werk gedaan. Zowel Delta als Open Dutch Fiber zouden hier in de regio bezig zijn.
Een postcodecheck geeft nu voor Delta nog 'wordt aangelegd', terwijl T-Mobile zegt 'beschikbaar'. Je zou dus verwachten dat de stoep open is gegaan voor ODF, maar nog niet voor Delta.
De sticker in m'n meterkast ('hier komt u glasvezelaansluiting') die Baars heeft geplakt bij het schouwen zegt echter dat het om Delta gaat. Kan natuurlijk prima zijn dat ze gewoon een verkeerde sticker geplakt hebben....
Nou ja, we gaan het wel zien.

[ Voor 55% gewijzigd door ralpje op 10-02-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:38:
@Barre73 45 euro / mnd voor gigabit zonder TV/Bellen, eerste 8 maanden 15 euro korting.
Hier gaat dan ook nog eens 5 euro extra korting vanaf omdat ik blijkbaar nog ergens een Ben / Tele2 abonnementje in huis heb :p

Edit: nog even wat google-werk gedaan. Zowel Delta als Open Dutch Fiber zouden hier in de regio bezig zijn.
Een postcodecheck geeft nu voor Delta nog 'wordt aangelegd', terwijl T-Mobile zegt 'beschikbaar'. Je zou dus verwachten dat de stoep open is gegaan voor ODF, maar nog niet voor Delta.
De sticker in m'n meterkast ('hier komt u glasvezelaansluiting') die Baars heeft geplakt bij het schouwen zegt echter dat het om Delta gaat. Kan natuurlijk prima zijn dat ze gewoon een verkeerde sticker geplakt hebben....
Nou ja, we gaan het wel zien.
Toevallig de kleur van de kabels gezien? Delta gebruikt groen. Open Dutch Fiber gebruikt turqoise (soort lichtblauw).

Ik denk dat Delta al wel de schouw heeft gedaan maar wellicht niet heeft ingegraven. en dat Open Dutch Fiber al wel heeft gegraven maar zonder schouw (in ieder geval niet bij woningen die nog geen abonnement hadden afgesloten destijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Toevallig de kleur van de kabels gezien? Delta gebruikt groen. Open Dutch Fiber gebruikt turqoise (soort lichtblauw).
Nee, maar ik zou bijna geneigd zijn om de stoeptegel die hier omgedraaid ligt (waarmee ze aangeven waar de kabel te vinden is) even te lichten :+

Het zou natuurlijk best kunnen dat Delta wel geschouwd heeft maar nog niet gegraven, en ODF andersom. Ik ben benieuwd hoe het proces vanaf nu gaat :)

Pagina: 1 ... 206 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie