[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 205 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.890.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

Quad

Doof

Via NLZiet zijn premium pakketten als ESPN niet mogelijk. Dat is ook de reden waarom ik t-mobile tv aanhoud. Ook incl klantvoordeel kost mij dat pakket niets.

Dus als voor jou NLZiet biedt wat je nodig hebt, scheelt het weer iets in de maand.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
habermas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:33:
half november Glasvezel bij T-mobile besteld. Zou 30 december geinstalleerd worden (dan liep mijn Ziggo abbo af). In de tussentijd niks van ze gehoord, ook van Guidion niks voor een installatie afspraak. Net weer klantenservice proberen te bereiken, niemand beschikbaar.

Fingers crossed dat Ziggo in de tussentijd gewoon door blijft leveren, maar wat een grap zeg...
ik heb m'n glasvezel order zojuist geannuleerd. meerdere keren zelf erachteraan moeten bellen, "foutje in het systeem", "u hoort binnen vijf werkdagen van ons" maar het bleef muisstil. ik blijf nu maar met een leuke korting voor het komende jaar bij Ziggo, scheelt een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
enzoronald schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:18:
Heb nog een oud Vodafone/T-mobile contract voor internet+tv inclusief klantvoordeel en ben aan het kijken of ik de tv kan opzeggen en hoeveel dat scheelt. Ik betaal nu het volgende :

- Internet: 28 euro per maand voor 100 mbit (meer hoeft ook niet)
- Televisie: 18 euro per maand voor televisie. dit is nog inclusief alle zenderpakketten van het oude vodafone tijdperk (international, entertainment, kids&music, etc.)

Nu gebruik ik tv eigenlijk helemaal niet en wil dus wellicht NLziet gaan gebruiken als alternatief. Scheelt weer 10 euro in de maand voor iets wat ik toch niet gebruik.

Net al gebeld en kreeg te horen dat verlengen niet interessant is voor mij (want dan ga ik het nieuwe abo model in), dus het meest voordelige was om dan TV op te zeggen en de 18 euro te besparen.
Meer mensen hier ervaringen mee of nog handige tips om iets te kunnen regelen om het nog interessanter te maken?
TV kan je volgens mij gewoon via My-Tmobile uitzetten. Mocht je overigens dan in de toekomst dat weer aan willen zetten, kan ik me wel voorstellen dat alle opgebouwde extra pakketten en kortingen .e.d. zijn vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 00:05:
Via NLZiet zijn premium pakketten als ESPN niet mogelijk. Dat is ook de reden waarom ik t-mobile tv aanhoud.
Je kunt dan ook nog kijken naar canaldigital. Dan heb je voor 15euro per maand 60 tv zenders inclusief ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:05
jongetje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Je kunt dan ook nog kijken naar canaldigital. Dan heb je voor 15euro per maand 60 tv zenders inclusief ESPN.
Dat is weer, maar de beeldkwaliteit van Canal Digitaal is echt slechter dan T-Mobile TV. Daarom zit ik ook weer bij T-Mobile TV met ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ben momenteel klant van Freedom Internet met een glasvezel aansluiting op het KPN netwerk. Er is geen NTU (meer) want glasvezel gaat rechtstreeks in mijn Netgate pfSense doos.

Stel ik stap over op T-Mobile glasvezel, dan is het een kwestie van een configuratie aanpassing in mijn pfSense en gaan met die banaan?

Of moet er toch weer een ander apparaat tussen?

Ja, ik besef me dat ik dan afscheid moet nemen van o.a. IPv6.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Eiríkr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:47:
Ben momenteel klant van Freedom Internet met een glasvezel aansluiting op het KPN netwerk. Er is geen NTU (meer) want glasvezel gaat rechtstreeks in mijn Netgate pfSense doos.

Stel ik stap over op T-Mobile glasvezel, dan is het een kwestie van een configuratie aanpassing in mijn pfSense en gaan met die banaan?

Of moet er toch weer een ander apparaat tussen?

Ja, ik besef me dat ik dan afscheid moet nemen van o.a. IPv6.
als t-mobile je levert over hen eigen appratuur in de pop. dat het Gpon aansluiting wordt.
dan zal je een GPON ont moeten hebben die meegeleverd wordt of een SFP Gpon die met de juiste instellingen overweg kan.

daarna is het alleen nog je instellingen aanpassen kwa config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:20:
[...]

als t-mobile je levert over hen eigen appratuur in de pop. dat het Gpon aansluiting wordt.
dan zal je een GPON ont moeten hebben die meegeleverd wordt of een SFP Gpon die met de juiste instellingen overweg kan.

daarna is het alleen nog je instellingen aanpassen kwa config
Kan ik ergens checken of dat het geval is? Hier ligt in ieder geval alleen KPN-glasvezel. Volgens mij was dit ooit Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Eiríkr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Kan ik ergens checken of dat het geval is? Hier ligt in ieder geval alleen KPN-glasvezel. Volgens mij was dit ooit Reggefiber.
dat kan je niet checken hoogste uit klantenservice van t-mobile dit weet.
anders is het afwachten tot je pakket binnen is als AON verbinding wordt met de zwarte mediaconverter of de de witte huawei dan is het Gpon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Eiríkr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Via de postcode check van FreedomInternet kan je zien of je op AON zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Lord_Dain schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Via de postcode check van FreedomInternet kan je zien of je op AON zit.
kan wel AON netwerk zijn, maar t-mobile als ze eigen appartuur hebben hangen in de pop leveren ze haast alleen nog maar gpon verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:34:
[...]

kan wel AON netwerk zijn, maar t-mobile als ze eigen appartuur hebben hangen in de pop leveren ze haast alleen nog maar gpon verbindingen
Ik kreeg vorig jaar in door reggefiber aangelegd netwerk in 2016, de AON verbinding/convertor.
Dus ik schat de kans zeer groot is dat dit voor alle wat oudere PoP's geldt, T-mobile gaat pas een GPON inzetten in zo'n PoP als de AON switch volzit, die kans is aanwezig maar imo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Lord_Dain schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Ik kreeg vorig jaar in door reggefiber aangelegd netwerk in 2016, de AON verbinding/convertor.
Dus ik schat de kans zeer groot is dat dit voor alle wat oudere PoP's geldt, T-mobile gaat pas een GPON inzetten in zo'n PoP als de AON switch volzit, die kans is relatief klein.
helaas is dat niet meer waar, kom zat pop tegen waar AON switch ruimte zat heeft en pas toch gpon spul geplaatst is :) dus ik vermoed echt dat ze steeds meer via gpon gaan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:39:
[...]

helaas is dat niet meer waar, kom zat pop tegen waar AON switch ruimte zat heeft en pas toch gpon spul geplaatst is :) dus ik vermoed echt dat ze steeds meer via gpon gaan leveren
Ik heb de vraag eens aan webcare gesteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Lord_Dain schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Dus ik schat de kans zeer groot is dat dit voor alle wat oudere PoP's geldt, T-mobile gaat pas een GPON inzetten in zo'n PoP als de AON switch volzit, die kans is aanwezig maar imo klein.
Zeker niet, zit op een "ouderwets" Reggefiber net, met dubbele fibers in elke woning, P2P naar de PoP dus. Toen Gbit beschikbaar bij T-Mobile kwam en ik daar op overstapte werd het direct GPON (Huawei ont).

Buurman is nog steeds niet overgestapt en zit nog met zijn Draytek met de fiber er direct in via een sfp.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 21:48
Vrij speciffieke vraag, maar heeft iemand ervaring met een proxmox server en daarop opnsense als guest?
De server heeft 2 intel 1gbe netwerkpoorten. 1 poort draait proxmox zelf op (interne LAN aan een switch). De 2e poort wil ik dan deicated als WAN gebruiken (Vlan300). Vraag is alleen of dat kan? Kan ik dan de opnsense guest dan bijvoorbeeld ip 192.168.1.1 geven, proxmox host op 192.168.1.2 en dan iedereen als gateway 192.168.1.1 (opnsense guest) geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 21:40

XXfrankieXX

Who, me?

jongetje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Gewoon aanvragen. Als er een "slangetje :+ " bij de voordeur/tuin naar boven steekt dan ligt er dus een glasvezel iig tot aan de handhold in de straat. Als T-Mobile aangeeft dat er geleverd kan worden dan is alles gelast en getest, anders komt dit niet naar voren in hun systeem. Gewoon bestellen dus, dan wordt het in gang gezet en komt er iemand langs om de FTU te installeren en daarna kun je dan een monteurs afspraak plannen.
In ons geval ligt er wel een leeg slangetje tussen de voordeur en de straat, maar ligt de glasvezel nog niet in de straat.
Maar volgens mij is dit een specifiek probleem voor onze straat. Afgelopen zomer is bij de aanleg van ODF hier om de hoek een hoofdwaterleiding geraakt. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft, maar het lukt me niet om dat bevestigd te krijgen.
In de straten om ons heen zie ik wel bij elke erfgrens een blauwgroen kabeltje uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@XXfrankieXX Wat bedoel je met een leeg slangetje? Maak er eens een foto van. Je maakt me erg nieuwgierig wat er nu is aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 06:45:
@XXfrankieXX Wat bedoel je met een leeg slangetje? Maak er eens een foto van. Je maakt me erg nieuwgierig wat er nu is aangelegd.
Bij het schieten in de voortuin wordt bijna altijd een leeg buisje naar de gevel gebracht. Zodra de graafploeg dan langskomt wordt de glasvezelkabel daar dan doorheen geduwd. Normaliter volgt dat vlak op elkaar maar in dit geval dus nog niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 06:57:
[...]

Bij het schieten in de voortuin wordt bijna altijd een leeg buisje naar de gevel gebracht. Zodra de graafploeg dan langskomt wordt de glasvezelkabel daar dan doorheen geduwd. Normaliter volgt dat vlak op elkaar maar in dit geval dus nog niet.
Apart, want dit laatste slangetje werd bij ons pas doorgeschoten vanaf de straat nadat ze eerst in de straten de buizen hadden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Apart, want dit laatste slangetje werd bij ons pas doorgeschoten vanaf de straat nadat ze eerst in de straten de buizen hadden gelegd.
Het varieert. De ene aannemer doet het tuinschieten voordat de graaf-en legploeg langs komt. De andere aannemer doet het erna. Voor beiden is wat te zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Het varieert. De ene aannemer doet het tuinschieten voordat de graaf-en legploeg langs komt. De andere aannemer doet het erna. Voor beiden is wat te zeggen :-)
Ik ken geen aannemer die met een huisaansluiting begint voordat het civiele werk gedaan is. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar een foto van wat er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Waarschijnlijk dat de vraag al eerder is gesteld. Ik heb dus een aanvraag gedaan voor glasvezel van T-mobile. Er steekt een kabel bij mijn voordeur uit de stoep. Alle afspraken voor installatie en kabel trekken moeten nog gemaakt worden. Als het goed is word ik hierover benadert in de komende weken. Nou begreep ik dat ze deze kabel via de kruipruimte mijn huis in gaan brengen. Mijn meterkast staat ook direct tegenover de voordeur. Ik hoor ook verhalen dat ze er soms voor kiezen om de kabel door de voorgevel naar binnen te brengen. Klopt dit en kun je afdwingen dat dit via de kruipruimte moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tasminos Dat gaat in overleg, zorg dus dat je thuis bent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:51:
@Tasminos Dat gaat in overleg, zorg dus dat je thuis bent :-)
Dank voor de tip.-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 16:16
Helaas is nu voor mij het mooie feest 25€ abonnement voorbij.

Blijkbaar kun je geen contracten mee nemen bij T-Mobile naar een nieuw adres en wordt je verplicht om een nieuw contract te nemen met de nieuwe klantvoordelen. Resultaat, voor 1000/1000 ga ik van 27,50 naar 40 euro per maand.

Service desk adviseerde mij uiteindelijk om nu mijn contact op te zeggen voor mijn huidige adres en me dan als nieuwe klant aan te melden voor maximale korting.

Iemand hier nog ideeën of het toch nog mogelijk zou zijn om het contract te behouden, of moet ik mezelf gewoon tevreden houden met het feit dat ik al 2 jaar heel weinig betaalde en nu gewoon het normale moet gaan betalen?
of evt tips om nog meer korting te krijgen dan de standaard 6 maanden voor 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
fjux schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:07:
Helaas is nu voor mij het mooie feest 25€ abonnement voorbij.

Blijkbaar kun je geen contracten mee nemen bij T-Mobile naar een nieuw adres en wordt je verplicht om een nieuw contract te nemen met de nieuwe klantvoordelen. Resultaat, voor 1000/1000 ga ik van 27,50 naar 40 euro per maand.

Service desk adviseerde mij uiteindelijk om nu mijn contact op te zeggen voor mijn huidige adres en me dan als nieuwe klant aan te melden voor maximale korting.

Iemand hier nog ideeën of het toch nog mogelijk zou zijn om het contract te behouden, of moet ik mezelf gewoon tevreden houden met het feit dat ik al 2 jaar heel weinig betaalde en nu gewoon het normale moet gaan betalen?
of evt tips om nog meer korting te krijgen dan de standaard 6 maanden voor 30 euro?
heb je toevallig ook mobiele telefonie bij ze? Zo dreig dan daar ook maar mee om te gaan overstappen. in principe moet je wel ergens anders 1Gb glas kunnen krijgen met 40 euro per maand. Dus bij geen water bij de wijn ook daadwerkelijk overstappen...

mvg. Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

KPN heeft een prima aanbieding voor 12 maanden 35,-/maand 1Gb internet en TV.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ga wellicht naar Enske(Enschede) hart centrum verhuizen, maar wel verbaasd dat er(nog)geen glasvezel beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
zuma schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:18:
[...]

heb je toevallig ook mobiele telefonie bij ze? Zo dreig dan daar ook maar mee om te gaan overstappen. in principe moet je wel ergens anders 1Gb glas kunnen krijgen met 40 euro per maand. Dus bij geen water bij de wijn ook daadwerkelijk overstappen...

mvg. Sander
We hebben ook mobiel van ze, maar volgens mij zitten we daar nog wel vast aan een langer contract (was 2 jarig)

ik zou niet weten bij welke provider ze nog 1gbs hebben voor 40 euro? uit alle vergelijkingen lijkt T-mobile alsnog de goedkoopste te zijn.
Quad schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:18:
KPN heeft een prima aanbieding voor 12 maanden 35,-/maand 1Gb internet en TV.
Waar zie jij deze actie? ik kan bij KPN alleen maar 6 maanden voor 35 euro zien. en daarna 52.50.

Zelfs met mobiel voordeel of pakketten kom ik dan slechter uit dan T-Mobile zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

fjux schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:34:

[...]

Waar zie jij deze actie? ik kan bij KPN alleen maar 6 maanden voor 35 euro zien. en daarna 52.50.

Zelfs met mobiel voordeel of pakketten kom ik dan slechter uit dan T-Mobile zo te zien?
https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zfaiKRsH00QNMe9Yjg4ryjOM7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JZMbk9d5fdhS5ewfyVpiBrKq.png?f=user_large

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
Het is blijkbaar adresgebonden.

Op mijn huidige adres krijg ik idd 12 maanden, nieuwe adres is het maar 6 maanden.
Ik gok dat de glasvezel kabel niet van KPN is op mijn nieuwe adres.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fjux schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:44:
[...]
Ik gok dat de glasvezel kabel niet van KPN is op mijn nieuwe adres.....
Dat lijkt mij sterk aangezien KPN niet over andere glasvezel dan de door hun eigen (dochters) beheerder glasvezels levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-06 20:44
Dat lijkt mij sterk aangezien KPN niet over andere glasvezel dan de door hun eigen (dochters) beheerder glasvezels levert.
Maar wel over die van Glasvezel Pekela ...

https://www.glasvezelpekela.nl/serviceproviders.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:20:
ga wellicht naar Enske(Enschede) hart centrum verhuizen, maar wel verbaasd dat er(nog)geen glasvezel beschikbaar is
Idd vreemd de gemeente Enschede staat op de glaskaart met 80% tot 100% homes passed. Dus je zou wel verwachten dat er minstens iets voor je deur ligt wat nog naar binnen geblazen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zuma schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:58:
[...]

Idd vreemd de gemeente Enschede staat op de glaskaart met 80% tot 100% homes passed. Dus je zou wel verwachten dat er minstens iets voor je deur ligt wat nog naar binnen geblazen moet worden.
Ik herinner me nog dat delen van het centrum niet zijn aangelegd door de bestrating daar (sierbestrating in beton gelegd of zoiets..).

@fjux Heeft niks te maken met de glasvezeleigenaar. Het is ondoorzichtige marketing waarbij het inderdaad van je postcode afhangt. Ik vermoed dat het te maken heeft met veel of weinig bestaande KPN klanten rond of op een bepaalde postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:20:
zie netwerkkaart van kpnnetwerk
https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart/ dat er stuk in het centrum niet gedaan is,
zie ook de opmerking van Barre73 in het topic over enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
jopoh schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:05:
[...]

zie netwerkkaart van kpnnetwerk
https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart/ dat er stuk in het centrum niet gedaan is,
zie ook de opmerking van Barre73 in het topic over enschede
Beatrixstraat waar ik kan komen wonen e.o(hele wijk) ligt wel glasvezel, maar t-mobile kan nog niet leveren en kpn site geeft ook nog niks aan

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 25-01-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Ik herinner me nog dat delen van het centrum niet zijn aangelegd door de bestrating daar (sierbestrating in beton gelegd of zoiets..).

@fjux Heeft niks te maken met de glasvezeleigenaar. Het is ondoorzichtige marketing waarbij het inderdaad van je postcode afhangt. Ik vermoed dat het te maken heeft met veel of weinig bestaande KPN klanten rond of op een bepaalde postcode.
AH zo, wel jammer maar helaas. Denk dan toch maar t mobile abbo met 6 maanden korting dan.

Mogelijk dat kpn in mijn nieuwe buurt wat minder concurrentie heeft aangezien ziggo er niet zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Beatrixstraat waar ik kan komen wonen e.o(hele wijk) ligt wel glasvezel, maar t-mobile kan nog niet leveren en kpn site geeft ook nog niks aan
Beatrixstraat en omgeving zelf zie ik niks vreemds. Allemaal aangesloten. Dat centrum Enschede dat niet is aangesloten geldt ook alleen voor het gebied aan de westkant van de Oldenzaalsestraat. Aan de Oostkant ligt alles gewoon.
Of kom je in de nieuwbouw op het Polaroidterrein te wonen? Die adressen zijn namelijk nog niet in de administratie gezet dus dan klopt dat wel. Komt uiteraard nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
@Barre73 Beatrixstraat kan ik komen wonen. Apart dat er nog niks wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:32:
@Barre73 Beatrixstraat kan ik komen wonen. Apart dat er nog niks wordt aangeboden.
Je mag het adres wel even DM-en.
Dat klinkt apart, zeker als het geen nieuwbouw is. Ik heb net gecheckt met alleen maar Beatrixstraat en Enschede. En er kwam geen enkel adres tevoorschijn dat niet bestelbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
@Barre73 7511 KV 158. Dat jij er wel wat op krijgt. Is geen nieuwbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
had even je gegevens in DM/PB bericht gezet nu ziet ieder hier postcode huisnr niet altijd even handig.

op de vezels daar zit een blokkade op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jopoh schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:06:
had even je gegevens in DM/PB bericht gezet nu ziet ieder hier postcode huisnr niet altijd even handig.

op de vezels daar zit een blokkade op,
@Jeroentjuh82 Jopoh heeft gelijk. Die had ik even gemist, Blokkade=onderbuurman die niet meewerkt (e) en waar de kabel door de meterkast of woning moet.
Oplossing: toestemming onderbuurman verkrijgen en via www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek een aanvraag indienen en daarbij toestemming buurman bijvoegen.
Of bij KPN een abonnement aanvragen (via de telefoon) en aangeven dat ze een HBO aanvraag moeten indienen (en nog steeds die toestemming zien te krijgen want dat doet KPN Netwerk niet voor je na de eerste aanleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
@Barre73 Oke helder en ik zie het probleem niet zo van hier de gegevens delen. Als het door kan gaan zal ik me wellicht voorstellen bij de onderbuurman en dan vragen, maar als ie al geen toestemming heeft gegeven dan zal dat wel zo blijven. Dan maar op Ziggo of dsl over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:26:
[...]

@Jeroentjuh82 Jopoh heeft gelijk. Die had ik even gemist, Blokkade=onderbuurman die niet meewerkt (e) en waar de kabel door de meterkast of woning moet.
Oplossing: toestemming onderbuurman verkrijgen en via www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek een aanvraag indienen en daarbij toestemming buurman bijvoegen.
Of bij KPN een abonnement aanvragen (via de telefoon) en aangeven dat ze een HBO aanvraag moeten indienen (en nog steeds die toestemming zien te krijgen want dat doet KPN Netwerk niet voor je na de eerste aanleg).
@Barre73 veel adressen daar wat hoogbouw complex is staat geblokkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:32:
@Barre73 Oke helder en ik zie het probleem niet zo van hier de gegevens delen. Als het door kan gaan zal ik me wellicht voorstellen bij de onderbuurman en dan vragen, maar als ie al geen toestemming heeft gegeven dan zal dat wel zo blijven. Dan maar op Ziggo of dsl over
Dat weet je nooit aangezien de aanleg al lang geleden is kunnen ondertussen hele andere mensen wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
@jopoh dat jij en @Barre73 dat allemaal kunnen inzien. En hoelang geleden is het dan?diegene kan daar nog steeds wel wonen, maar kom ik zelf wel achter. Zo te lezen veel die niet hebben meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:41:
@jopoh dat jij en @Barre73 dat allemaal kunnen inzien. En hoelang geleden is het dan?diegene kan daar nog steeds wel wonen, maar kom ik zelf wel achter. Zo te lezen veel die niet hebben meegewerkt.
Van Jopoh weet ik niet waar hij kijkt. Maar ik kijk direct in de netwerkadministratie waar elk KPN Netwerk (en nog wat andere netwerken) glasvezeladres in NL in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
@Barre73 Wacht het af. Die gozer waar ik mee kan ruilen zei dat ie het wel heeft, maar waarschijnlijk weet ie het niet. Heb ook niet gekeken trouwens in de meterkast of er wat hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Laatst online: 08-06 21:40

XXfrankieXX

Who, me?

jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Ik ken geen aannemer die met een huisaansluiting begint voordat het civiele werk gedaan is. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar een foto van wat er ligt.
Ik zal morgen een fotootje maken, maar het is echt een leeg slangetje met een diameter van ca 1 cm (ongeveer een flexibele doucheslang).
De gasten die het aanlegde stonden zelf er zelf ook raar van te kijken dat de kabel in de straat er nog niet lag. Ze hebben zelfs aan de overzijde van de straat de weg opengehaald om daar te zoeken. Ik heb het idee dat niemand zich beseft dat de kabel er nog niet ligt. Maar aan de telefoon krijg ik alleen iemand die vindt dat ik maar geduld moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik zou nog terug komen op mijn contact met T-Mobile. Het antwoord is ja, ze zetten me om naar een GPON-aansluiting mocht ik daar een contract afsluiten.

Inmiddels aangemeld bij KPN i.v.m. korting op mobiel voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Ik had het niet over de huisaansluiting. Ik had het over de kabel van stoep naar woning. Dat gebeurt tijdens het graven en leggen, niet tijdens de huisaansluiting (bepaalde na-aansluitingen uitgezonderd natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:35:
Ik heb nog ADSL, waar ik tevreden mee ben.
Via Tele2 wordt ik gepushed naar glasvezel van T-mobile.
Daar verneem ik dat het modem voor nieuwe glasvezel een T-54 wordt.
Ik verneem uit het forum daar dat het in feite gaat om Zyzel DX5401 gaat.

De specificaties krijg ik bij Zyxel niet direct te pakken, maar via-via krijg ik dit:
https://www.electronicfro...01-B0_Datasheet_2-min.pdf

Daarin staat: Power consumption 12 V DC, 3A; dat is 36W
Wat is dat voor een verschrikkelijke stroomvreter!???
(mijn huidige Tele2 ADSLmodem, een Technicolor BVN, gebruikt in de praktijk slechts 7W)

Vraag: heeft iemand al stroomverbruik aan de T-54 gemeten, zo ja wat zijn de resultaten?
Ben zojuist overgegaan van Tele2 ADSL naar T-mobile Thuis glasvezel 50mbps internet only.
Het beloofde modem was een T-54, maar ik kreeg een T-50. Daar heb ik boos over gebeld.
Gelukkig hebben ze het niet gewijzigd, want die T-50 is veel compacter. Ik ben er blij mee, ook gezien de prestaties. Alleen... dat ding is niet netjes op te hangen omdat je de stekkers achterin moet steken.
De WiFi is fenominaal goed tov wat ik gewend was. Ondanks dat mijn laptop op 10m afstand staat en er een muur tussen zit haal ik op mijn HP Omen laptop van 5 jaar oud met WiFi bijna de volle download: 40Mbps, en upload ca 48Mbps. (Bij WiFi is download dus langzamer dan upload).
Bedraad of WiFi maakt hier bij 50Mbps abo nauwelijks verschil. Knap hoor!

Dan het stroomverbruik.
Het T50-modem heeft een 12V 2,5A 30W voeding.
Heb gemeten met zo'n energieverbruiksmeter; bij Bol andere merknaam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4GEF0LDZpGuccgMpR0lqXFznBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyS5ejOPxy9HymPxJ3mKXXeK.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik WiFi uit zet via het knopje verbruikt hij ca 6W, normaal met WiFi aan ca 7,5W.
Met de Huawei ONT erbij is het verbruik ongeveer 9,5W.
Mijn oude ADSL Technicolor modem kon toe met 6 a 7 Watt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-01-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruin Poeper schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Ben zojuist overgegaan van Tele2 ADSL naar T-mobile Thuis glasvezel 50mbps internet only.
Het langzaamste abonnement is toch 100Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:07
Alleen... dat ding is niet netjes op te hangen omdat je de stekkers achterin moet steken.
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

Als je geen cat 7, 8 of andere stugge kabels gebruikt is deze modem goed op te hangen met twee schroeven zoals bedoeld bij design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:37:
[...]

Het langzaamste abonnement is toch 100Mbit?
Ik had een goedkoop aanbod via Tele2. Dit 50 Mbps krijg je als je ADSL eigenlijk goed genoeg vond en voor glas niks extras wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
saaltink schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]

Als je geen cat 7, 8 of andere stugge kabels gebruikt is deze modem goed op te hangen met twee schroeven zoals bedoeld bij design
Ja hij hangt... maar die voeten steken achter 5cm uit. Dus scheef tegen de wand geschroefd.
Dat modem is eigenlijk geconstrueerd om op een horizontaal vlak te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:51:
[...]

Van Jopoh weet ik niet waar hij kijkt. Maar ik kijk direct in de netwerkadministratie waar elk KPN Netwerk (en nog wat andere netwerken) glasvezeladres in NL in staat
Enschede gaat m toch niet worden waarschijnlijk. Doetinchem wel en daar wel glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Bruin Poeper schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Ja hij hangt... maar die voeten steken achter 5cm uit. Dus scheef tegen de wand geschroefd.
Dat modem is eigenlijk geconstrueerd om op een horizontaal vlak te staan.
Of gebruik langere schroeven/blokje hout om de afstand te vergroten zodat ie gelijk hangt aan de bovenzijde tov de pootjes. De ventilatie wil ook wat extra ruimte hebben namelijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje voor alle gebruikers die hier inmiddels wat langer ervaring mee hebben: ik zit al een tijdje bij KPN met glasvezel en 4 mobiele abonnementen in ons gezin. Daarvoor heb ik bij Ziggo kabel internet gezeten met T-Mobile mobiel, maar dan hebben we het alweer over meer dan 10 jaar geleden.

Ik ben gezien alle inflaties echter aan het kijken waar ik kan besparen en de overstap naar T-Mobile lijkt een zeer interessante, ik kan namelijk € 23,54 besparen per maand tov nu bij KPN. Met KPN's nieuwe glasvezel tarieven en evt. verlenging van door inflatie verhoogde abo's kan ik ook bij hun iets besparen, maar dan kom ik niet verder dan € 10,64. Dus alsnog is T-Mobile in totaal € ±13 voordeliger. Per maand! En dan heb ik bij KPN 100/100 glasvezel volgens de nieuwe tarieven (nu heb ik 200/200) en bij T-Mobile juist 400/400, moet je nagaan.

Mobiel ligt allemaal heel dicht bij elkaar qua wat je krijgt. Maar hoe dan ook, het wordt dus wel het hele hebben en houden overhevelen en daarom wil ik niet over 1 nacht ijs gaan. Het totale pakket, met overigens ook Tele2 erbij zou dit worden:
- T-Mobile Thuis glasvezel 400/400 Mbit € 35
- T-Mobile 12 GB + 120 min + 5G € 16 (2x)
- Tele2 2 GB + unlimited bel/sms € 13,50 (maandelijks opzegbaar, werkgever vergoedt deze)
- Tele2 2 GB + 200 bel/sms € 9,50
Totaal € 90 exact

Nu geloof ik het mobiele stuk wel, maar heb met name twijfels over glasvezel. Veel andere providers zoals Tweak staan niet al te best te boek en omdat ik veel thuis werk is betrouwbaarheid bij mij absoluut belangrijk. Tuurlijk wil ik geld besparen als het kan, maar niet ten koste van betrouwbaarheid.

Ook wil ik mijn eigen router kunnen blijven gebruiken, deze ondersteund op de WAN PPPoE, DHCP of Static IP met tot op zekere hoogte IPTV/VLAN ID/802.1p, al ga ik alleen van internet gebruikmaken.

Kortom: wat is jullie ervaring? Is T-Mobile glasvezel stabiel genoeg? Gaat het goed met eigen router? Of is het toch ten dele wel "you get what you pay for"?

Edit: over eigen router gesproken, zie ik volgens dit plaatje en wat googlen dat het simpelweg om DHCP + VLAN 300 + 802.1p op 0 zou moeten gaan, klopt dat?

Daarnaast zie ik dat T-Mobile (nog) geen IPv6 ondersteund en ook geen IGMP Proxy. KPN ondersteunt wel beide, wellicht is dat een deel waarvoor je meer betaalt. IPv6 komt vanzelf wel, maar zijn er nog praktijkredenen te bedenken waarom IPv6 en/of IGMP Proxy wel nuttig zijn? Ik weet dat beide nu wel op mijn netwerk actief zijn, en ik weet dat een aantal van mijn apparaten zoals de Xbox Series X heel fijn werken op IPv6, maar los daarvan ben ik benieuwd waar dit verschil in kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-01-2023 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
MooDyBLueS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:57:

Een heel verhaal met nogal wat overdenkingen en eisen
@yalerta zit inmiddels 3,5 jaar aangesloten op de fiber van Tmobiel, heeft de TV nog van Ziggo en 1 mobiel bij T-mobiel en 1 mobiel bij Simyo. De fiber is 6 jaar als aansluitmogelijkheid aanwezig geweest en de overstap gebeurde pas nadat Ziggo dacht mij nog verder uit te melken met hun jaarlijkse verhoging.

Nu glas van T-mobiel met na-genoeg geen uitval, uitgezonderd het eerste jaar waar T-mobiel dacht met de routering goedkoper uit te zijn en ons een oor aan te naaien met die barrel constructie via Frankfurt?

Omdat de glasvezel uitrol op dit moment nog in volle gang is, is overstappen ook het grootste risico dat je gaat lopen. Monteurs? in een wijkkast (pop) die stekkers bedoeld of onbedoeld eruit trekken. Soms administratieve onmogelijkheden omdat de systemen bepalen wat wel of niet mogelijk is en enig verstand ontbreekt bij de gebruikers daarvan. (uitzonderingen zijn mogelijk >:) )

Overstappen met een 100% soepele overgang is niet te garanderen. Is de noodzaak van een werkende verbinding nodig dan is de overstap zelf het grootste risico.
En door het uitbesteden van alle? diensten zoals T-mobiel dat doet zijn ze op dit moment een B aanbieder van "Het Internet" en (snelle) service is daarbij een "dingetje".
Mijn overgang ging toen soepel omdat Ziggo een maand later opgezegd werd en dat ook kon door de coax en fiber die beide aanwezig waren.

Dit zijn belangrijker overwegingen die je moet laten meewegen in een eventuele overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
Mobiel ligt allemaal heel dicht bij elkaar qua wat je krijgt. Maar hoe dan ook, het wordt dus wel het hele hebben en houden overhevelen en daarom wil ik niet over 1 nacht ijs gaan. Het totale pakket, met overigens ook Tele2 erbij zou dit worden:
- T-Mobile Thuis glasvezel 400/400 Mbit € 35
- T-Mobile 12 GB + 120 min + 5G € 16 (2x)
- Tele2 2 GB + unlimited bel/sms € 13,50 (maandelijks opzegbaar, werkgever vergoedt deze)
- Tele2 2 GB + 200 bel/sms € 9,50
Totaal € 90 exact

Nu geloof ik het mobiele stuk wel, maar heb met name twijfels over glasvezel. Veel andere providers zoals Tweak staan niet al te best te boek en omdat ik veel thuis werk is betrouwbaarheid bij mij absoluut belangrijk. Tuurlijk wil ik geld besparen als het kan, maar niet ten koste van betrouwbaarheid.

Kortom: wat is jullie ervaring? Is T-Mobile glasvezel stabiel genoeg? Gaat het goed met eigen router? Of is het toch ten dele wel "you get what you pay for"?

Edit: over eigen router gesproken, zie ik volgens dit plaatje en wat googlen dat het simpelweg om DHCP + VLAN 300 + 802.1p op 0 zou moeten gaan, klopt dat?
Check eerst je tarieven bij T-mobile glas: als ze over een eigen netwerk leveren klopt je prijs. Maar bij leveren over KPN kan dat flink hoger liggen.
Eigen router kan inderdaad zolang die WAN op VLAN300 + DHCP ondersteunt.
In het algemeen is het gewoon stabiel. Als er problemen zijn is T-mobile niet altijd snel met het oplossen. Maar als betrouwbaarheid een issue is dan zou ik bij iedere provider aanraden om een LTE router bij de hand te houden. Ik heb er zelf een op zolder staan (daar zat toch al een ethernet aansluiting) en ik haal daar een 90/45Mb. T-mobile geeft 7 dagen unlimited vouchers bij problemen. Met een prepaid sim kaartje is dat een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
saaltink schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]

Grappig, bij de T54 zit een beugel die bovenin geklikt wordt waarmee de router wordt opgehangen. Dan heb je boven en onder dezelfde afstand tot de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
yalerta schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:37:
[...]

@yalerta zit inmiddels 3,5 jaar aangesloten op de fiber van Tmobiel, heeft de TV nog van Ziggo en 1 mobiel bij T-mobiel en 1 mobiel bij Simyo. De fiber is 6 jaar als aansluitmogelijkheid aanwezig geweest en de overstap gebeurde pas nadat Ziggo dacht mij nog verder uit te melken met hun jaarlijkse verhoging.

Nu glas van T-mobiel met na-genoeg geen uitval, uitgezonderd het eerste jaar waar T-mobiel dacht met de routering goedkoper uit te zijn en ons een oor aan te naaien met die barrel constructie via Frankfurt?

Omdat de glasvezel uitrol op dit moment nog in volle gang is, is overstappen ook het grootste risico dat je gaat lopen. Monteurs? in een wijkkast (pop) die stekkers bedoeld of onbedoeld eruit trekken. Soms administratieve onmogelijkheden omdat de systemen bepalen wat wel of niet mogelijk is en enig verstand ontbreekt bij de gebruikers daarvan. (uitzonderingen zijn mogelijk >:) )

Overstappen met een 100% soepele overgang is niet te garanderen. Is de noodzaak van een werkende verbinding nodig dan is de overstap zelf het grootste risico.
En door het uitbesteden van alle? diensten zoals T-mobiel dat doet zijn ze op dit moment een B aanbieder van "Het Internet" en (snelle) service is daarbij een "dingetje".
Mijn overgang ging toen soepel omdat Ziggo een maand later opgezegd werd en dat ook kon door de coax en fiber die beide aanwezig waren.

Dit zijn belangrijker overwegingen die je moet laten meewegen in een eventuele overstap.
Thanks! Dat dikgedrukte stuk: ik heb in het verleden (denk 2 jaar geleden) ook al eens een postcodecheck gedaan en ook toen kon ik T-Mobile glasvezel afnemen, wat hier overigens ook al sinds de bouw van het huis in 2011 ligt.

Dus ik neem aan dat je wijken bedoelt waar ze überhaupt geen glasvezel hebben of slechts delen ervan? Ik ken wel zo'n wijk namelijk van familie, maar daar heb ik zelf niks mee te maken, ook een totaal andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
llagendijk schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Check eerst je tarieven bij T-mobile glas: als ze over een eigen netwerk leveren klopt je prijs. Maar bij leveren over KPN kan dat flink hoger liggen.
Eigen router kan inderdaad zolang die WAN op VLAN300 + DHCP ondersteunt.
In het algemeen is het gewoon stabiel. Als er problemen zijn is T-mobile niet altijd snel met het oplossen. Maar als betrouwbaarheid een issue is dan zou ik bij iedere provider aanraden om een LTE router bij de hand te houden. Ik heb er zelf een op zolder staan (daar zat toch al een ethernet aansluiting) en ik haal daar een 90/45Mb. T-mobile geeft 7 dagen unlimited vouchers bij problemen. Met een prepaid sim kaartje is dat een perfecte oplossing.
Ah goede tip! Als ik de postcodecheck doe op T-Mobile.nl dan krijg ik deze prijzen eruit. Ik mag ervan uitgaan dat dit dan de prijs is die ook daadwerkelijk ga betalen? Of moet ik ergens anders nog even een check doen?

Zo'n 4G router is inderdaad nog niet zo'n slecht idee als back-up, zeker als T-Mobile die vouchers uitgeeft. Dat klinkt als een hele bruikbare oplossing. Ik meen zelfs dat mijn router via USB uitgebreid kan worden met een 4G dongle, maar dat moet ik even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:54:
[...]

Ah goede tip! Als ik de postcodecheck doe op T-Mobile.nl dan krijg ik deze prijzen eruit. Ik mag ervan uitgaan dat dit dan de prijs is die ook daadwerkelijk ga betalen? Of moet ik ergens anders nog even een check doen?
Nee, dat is voldoende. De postcode check bij T-Mobile zelf geeft je de goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13

vr6-only

Blub Blub

[...]

Zo'n 4G router is inderdaad nog niet zo'n slecht idee als back-up, zeker als T-Mobile die vouchers uitgeeft. Dat klinkt als een hele bruikbare oplossing. Ik meen zelfs dat mijn router via USB uitgebreid kan worden met een 4G dongle, maar dat moet ik even uitzoeken.
Je kunt ook besluiten om je mobiele abonnementen over te zetten naar Simyo. Omdat je KPN thuis hebt krijg je klantvoordeel en dan is het verschil ineens niet meer.

Simyo 12GB + 400 = 9 euro
Simyo 2GB + 400 = 8 euro

En Simyo gebruikt, naar mijn inziens, het betere KPN netwerk. 5G zit standaard inbegrepen en je geluidskwaliteit is ineens fatsoenlijk (T-Mobile geluidskwaliteit naar Vodafone of KPN is nog steeds belabberd).

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vr6-only schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:10:
[...]
En Simyo gebruikt, naar mijn inziens, het betere KPN netwerk. 5G zit standaard inbegrepen en je geluidskwaliteit is ineens fatsoenlijk (T-Mobile geluidskwaliteit naar Vodafone of KPN is nog steeds belabberd).
Dat hangt er natuurlijk vanaf, als je veel naar het tmobile netwerk belt heb je dat probleem maar dan andersom. Verder is juist het mobiele netwerk van tmobile enorm goed (nadeel is dat bij tmobile zelf, Zwitserland niet in de eu roaming zit voor als je daar weleens komt/ doorheen rijd).

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd waarom HD voice nog niet tussen de 3 netwerken werkt. Maargoed, dat wordt wel erg offtopic hier.

En wat voegt 5G toe, zeker met een databundel? Het enige dat ik nu merk is dat mijn batterij sneller leeg gaat als ik 5g aanzet. Die extra snelheid heb ik nooit nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 28-01-2023 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Stel dit wel in voordat je het nodig hebt. Bij openwrt heb je extra packages nodig als je wilt tetheren. Niet handig als de verbinding op dat moment stuk is :+
offtopic:
En dit soort redundantie heb je uiteindelijk nodig. Elke ISP heeft glitches. Of het nou lokaal, core, of routing is, soms zijn er problemen waar je met een andere verbinding omheen kan. Je wilt dit ook niet debuggen tijdens werktijd - er is geen garantie dat dit snel lukt - en over op een andere verbinding is wel snel.

Mijn ervaring is dat glitches [tijdens mijn jaar KPN nu] vooral spelen tijdens zoom-calls die je niet wilt missen :P
jongetje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:32:
[...]
En wat voegt 5G toe, zeker met een databundel? Het enige dat ik nu merk is dat mijn batterij sneller leeg gaat als ik 5g aanzet. Die extra snelheid heb ik nooit nodig.
Nog een laatste offtopic opmerking dan: 5G scheelt bereik. Geen 5G [radios] hebben op een telefoon zorgt er nu bij Vodafone voor dat je op veel locaties een erg lage snelheid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:03:
[...]
Nog een laatste offtopic opmerking dan: 5G scheelt bereik. Geen 5G [radios] hebben op een telefoon zorgt er nu bij Vodafone voor dat je op veel locaties een erg lage snelheid hebt.
Misschien bij Vodafone (die sowieso het minste netwerk van de 3 heeft), maar niet bij T-Mobile (daarbij is bij T-Mobile 5G inmiddels ook gewoon standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
vr6-only schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:10:
[...]

Je kunt ook besluiten om je mobiele abonnementen over te zetten naar Simyo. Omdat je KPN thuis hebt krijg je klantvoordeel en dan is het verschil ineens niet meer.

Simyo 12GB + 400 = 9 euro
Simyo 2GB + 400 = 8 euro

Sorry, simyo gebruikt (nog) geen 5G. Is nog 4G.

Wij zijn inmiddels overgestapt van Ben naar Simyo, maar de overstap is niet vlekkeloos verlopen. Nummer is geporteerd, maar geen internet en telefoon. Blijft hangen in de systemen daar.

Voor de rest deel ik je mening. Ook overgestapt vanwege kpn thuis en de veel betere gesprekskwaliteit. Alleen die activatie die nu niet goed gaat is een beetje jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 18:48

djiwie

Wie?

Klopt
Daarnaast zie ik dat T-Mobile (nog) geen IPv6 ondersteund en ook geen IGMP Proxy. KPN ondersteunt wel beide, wellicht is dat een deel waarvoor je meer betaalt. IPv6 komt vanzelf wel, maar zijn er nog praktijkredenen te bedenken waarom IPv6 en/of IGMP Proxy wel nuttig zijn? Ik weet dat beide nu wel op mijn netwerk actief zijn, en ik weet dat een aantal van mijn apparaten zoals de Xbox Series X heel fijn werken op IPv6, maar los daarvan ben ik benieuwd waar dit verschil in kan maken.
IPv6 is vooral handig als je je eigen apparatuur in thuisnetwerk een publiek (IPv6) adres wilt geven. Handig als je bijv. een servertje of raspberry oid hebt staan. In de praktijk kun je nog overal naartoe connecten over IPv4 en qua stabiliteit of snelheid zul je ook geen verschil merken. Ik zou het zelf wel graag willen hebben (KPN en Ziggo hebben het allebei inmiddels al wel jarenlang) juist om mijn thuisdevices een publiek IP te kunnen geven, maar voorlopig kun je wel zonder.

IGMP proxy heb je niet nodig. Denk dat KPN dat gebruikt voor multicast tv, dat is bij T-Mobile geen multicast (en je schrijft dat je toch geen tv neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
llagendijk schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Maar als betrouwbaarheid een issue is dan zou ik bij iedere provider aanraden om een LTE router bij de hand te houden. Ik heb er zelf een op zolder staan (daar zat toch al een ethernet aansluiting) en ik haal daar een 90/45Mb. T-mobile geeft 7 dagen unlimited vouchers bij problemen. Met een prepaid sim kaartje is dat een perfecte oplossing.
Een oplossing met een draad/draadloze verbinding naar buren die een andere provider hebben is bij uitval ook snel opgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Vraagje: (hoe) kan ik Firefox de inlog via https://192.168.1.1/login voor de T50 modem/router laten onthouden en invullen?

Normaal gesproken biedt FF aan om de inloggegevens te onthouden. Ik heb ze wel kunnen registreren in Firefox aanmeldingen, maar ik krijg ze niet automatisch ingevuld als ik naar 192.168.1.1 ga.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-01-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 22:28
Toch even checken, voor ik ga klooien:
Ik heb een KPN TK-01 met sc/apc connector (standaard toch?) waar t-mobile een koppelblokje in heeft geklikt, ipv een patchcover te gebruiken. Vervolgens is t aangesloten op een huawei ONT met sc/apc aansluiting.

Nu wilde ik dat zelf toch netjes doen, dus ik heb bij kpn een patchcover besteld voor de TK-01. In de patchcover zit netjes een sc/apc kabel in een koppelblokje, maar aan het andere einde zot een sc-upc connector (blauw). De patchcover is zo in elkaar gezet dat deze kabel niet makkelijk zelf te vervangen is (bewust gok ik).

Mijn vraag: vervang ik de kabel van de patchcover met de door t-mobile geleverde sc/apc - sc/apc kabel, of heb ik de verkeerde cover besteld en moet ik er 1 hebben met sc/apc - sc/apc kabel voorgemonteerd? En zo ja, welk product is dat dan bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillerd
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-06 15:41
Bruin Poeper schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:07:
[...]

Ik had een goedkoop aanbod via Tele2. Dit 50 Mbps krijg je als je ADSL eigenlijk goed genoeg vond en voor glas niks extras wilt betalen.
Hoeveel betaal je nu dan voor je 50mbit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Skillerd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Hoeveel betaal je nu dan voor je 50mbit?
Dit abo (internet only) is gestart in 2023 en kost nominaal €32.50/mnd, maar ik krijg daar 9 mnd €10 korting op.
Omdat ik ook een Ben mobiel abo heb krijg ik bovendien Klantvoordeel a €5/mnd.
Het T50-modem en het aansluiten op glas zijn gratis.
Het eerste jaar kost het abo me dan 9x€22,50+3x€32,50-12x€5 = €240.
Begin 2024 verwacht ik wel een prijsstijging/inflatiecorrectie...

P.S.:
Stroomkosten 9,5W x 24 x 365/1000 x€0,4/kWh = €33 komt er nog bij.
Internet vreet liefst 7% van mijn stroomrekening. :(

[ Voor 25% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-01-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ApoC schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:31:
Toch even checken, voor ik ga klooien:
Ik heb een KPN TK-01 met sc/apc connector (standaard toch?) waar t-mobile een koppelblokje in heeft geklikt, ipv een patchcover te gebruiken. Vervolgens is t aangesloten op een huawei ONT met sc/apc aansluiting.

Nu wilde ik dat zelf toch netjes doen, dus ik heb bij kpn een patchcover besteld voor de TK-01. In de patchcover zit netjes een sc/apc kabel in een koppelblokje, maar aan het andere einde zot een sc-upc connector (blauw). De patchcover is zo in elkaar gezet dat deze kabel niet makkelijk zelf te vervangen is (bewust gok ik).

Mijn vraag: vervang ik de kabel van de patchcover met de door t-mobile geleverde sc/apc - sc/apc kabel, of heb ik de verkeerde cover besteld en moet ik er 1 hebben met sc/apc - sc/apc kabel voorgemonteerd? En zo ja, welk product is dat dan bij KPN?
De laatste optie dus. Maar op zich moet die kabel die er nu in zit wel vervangen kunnen worden hoor.
Maar er is zeker een versie met apc/apc. Die gebruikte KPN zelf ook een jaartje bij GPON toen ze daar ook een aparte Nokia ONT gebruikten.
Het is deze maar er staat wel dat je schijnbaar verplicht de Nokia ONT erbij moet bestellen? Vreemde voorwaarde en als dat echt zo is zou ik even doorzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 22:28
Barre73 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:29:
[...]

De laatste optie dus. Maar op zich moet die kabel die er nu in zit wel vervangen kunnen worden hoor.
Maar er is zeker een versie met apc/apc. Die gebruikte KPN zelf ook een jaartje bij GPON toen ze daar ook een aparte Nokia ONT gebruikten.
Het is deze maar er staat wel dat je schijnbaar verplicht de Nokia ONT erbij moet bestellen? Vreemde voorwaarde en als dat echt zo is zou ik even doorzoeken...
Wil er liefst zo min mogelijk zelf aan knutselen, dus top dat er ook een variant met apc-apc blijkt te zijn. Gelijk de variant in je link doorgedrukt. Kan gelukkig gewoon besteld worden zonder de Nokia ONT 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 20:08
In de configuratie van het Zyxel T-54 modem zie ik geen configuratie mogelijkheden voor een USB (4/5G) dongle. Weet iemand of dit ondersteund wordt of in de toekomst zal gaan komen?

Zit zelf nu zo'n 4 maanden bij T-Mobile en heb door "prutswerk" in de wijkcentrale 6 dagen zonder vast internet moeten zitten. Met het instellen van een telefoon als hotspot kan ik veel van de bedrade apparatuur niet bedienen wat ik in de toekomst met een 4/5G modem.dongle zou willen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
bluecupra schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:16:
In de configuratie van het Zyxel T-54 modem zie ik geen configuratie mogelijkheden voor een USB (4/5G) dongle. Weet iemand of dit ondersteund wordt of in de toekomst zal gaan komen?

Zit zelf nu zo'n 4 maanden bij T-Mobile en heb door "prutswerk" in de wijkcentrale 6 dagen zonder vast internet moeten zitten. Met het instellen van een telefoon als hotspot kan ik veel van de bedrade apparatuur niet bedienen wat ik in de toekomst met een 4/5G modem.dongle zou willen voorkomen.
Mijn oplossing (hier 3,5 wk en 8 dagen geen internet gehad wegens werkzaamheden aan de straat, en ze zijn nog niet klaar :/ ):
https://www.bol.com/nl/nl...filter_N=30175&rating=all

Ik heb dan wel een tmobile kaartje dat niet m'n 'hoofdnummer' is, en je moet steeds de sim even in een telefoon stoppen voor de sms zodra je dagelijkse/weekselijkse gratis periode voorbij is.

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 29-01-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
djiwie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Klopt

[...]

IPv6 is vooral handig als je je eigen apparatuur in thuisnetwerk een publiek (IPv6) adres wilt geven. Handig als je bijv. een servertje of raspberry oid hebt staan. In de praktijk kun je nog overal naartoe connecten over IPv4 en qua stabiliteit of snelheid zul je ook geen verschil merken. Ik zou het zelf wel graag willen hebben (KPN en Ziggo hebben het allebei inmiddels al wel jarenlang) juist om mijn thuisdevices een publiek IP te kunnen geven, maar voorlopig kun je wel zonder.

IGMP proxy heb je niet nodig. Denk dat KPN dat gebruikt voor multicast tv, dat is bij T-Mobile geen multicast (en je schrijft dat je toch geen tv neemt).
Thanks! Dit geeft mij geruststelling. IPv6 klinkt wel als iets wat ik fijn zou vinden, volgens mij zou het dan (wat ik nu niet eens geprobeerd heb, gebruik namelijk een DDNS provider vanwege KPN's niet-zo-heel-erg-fixed-IPv4 WAN adres) mogelijk moeten zijn om bijv. mijn NAS of thuis PC direct op hun eigen IPv6 te benaderen, dat is wel een fijn iets.

Maar inderdaad, als ik geen verschil in stabiliteit of snelheid zal merken, dan klinkt het zeker niet als een absolute must en uiteindelijk zullen ze er wel mee komen, ze zullen wel moeten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 20:34
hier inmiddels de straat overhoop, glasvezel in de meterkast. Al een week of 3 niet werkend. De hele centrale zou verkeerd aangesloten zijn. Mijn hemel, het voelt allemaal wel een beetje amateuristisch. De straat word nog opnieuw "netjes" terug gelegd zeggen ze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluecupra schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:16:
Je kunt ook kiezen voor een zakelijk abonnement, dat is niet veel duurder en dan zit het erbij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:45
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen van ziggo/Vodafone (internet basic tv start en Vodafone red) naar T mobile (mobiel unlimited, glasvezel 1000/1000 en tv app)
Niet vanwege de kosten maar mobiel en internet ben ik niet helemaal tevreden maar tv weer wel qua kwaliteit.
We gebruiken voornamelijk internet voor streamingdiensten en op zolder voor m’n tacx fietstrainer dus volledig bereik in huis is wel een pre.
Aangezien we ook veel de standaard kanalen kijken vraag ik mij af of ik hier ver in kwaliteit achteruit ga en dit zal op vallen op m’n nieuwe Samsung 65 inch qd oled (met chromecast Google tv 4K)
Her en der ook wat negatieve reviews van de tv app gelezen.

Moet ik m’n eigen situatie geen zorgen over maken of is het bij jullie goed qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@feddesman Ik ben wel tevreden over de kwaliteit. Alleen met bijv. voetbal en snelle bewegingen is het beeld wel minder.
Waarom gebruik je een GoogleTV? Er is toch voor alle streamingdiensten een app voor op je TV. De T-Mobile TV app werkt ook prima op de Samsung TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:22
Toevallig andere mensen met een storing?

Internet klapte er hier ineens compleet uit. Krijg vanuit de Asus router ook de melding dat er geen internet access mogelijk is.

edit: regio: Nijmegen

Edit2: lijkt inmiddels opgelost!

[ Voor 15% gewijzigd door Sinny op 30-01-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:12

WCA

Heeft iemand die onlangs een aansluiting heeft gekregen bij ODF, misschien een goede foto van het FTU (glasvezel aansluitpunt)?

Ben benieuwd waar op dit moment mee gewerkt wordt. Ik zie soms AT-01 (attema slede) maar het lijkt erop dat ze inmiddels iets anders gebruiken. Alvast bedankt!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WCA Eerlijk gezegd denk ik dat dat van de aannemer afhangt welke gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

jongetje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:18:
@WCA Eerlijk gezegd denk ik dat dat van de aannemer afhangt welke gebruikt wordt.
Ik weet niet hoe het bij ODF gaat, maar in principe is er meestal wel een standaard die gebruikt wordt per gebied.

Bij efiber is het altijd commscope (behalve hele oude aansluitingen)
Bij KPN is het op het moment altijd een eigen brouwsel (TK-01)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 20:08
jongetje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Je kunt ook kiezen voor een zakelijk abonnement, dat is niet veel duurder en dan zit het erbij inbegrepen.
Ik heb ook gekeken naar deze optie echter vervalt in mijn geval dan ook het klantvoordeel (heb tenslotte geen zakelijke mobiele aansluitingen).

Ook zie ik bij de zakelijke variant geen mogelijkheid om IPTV te configureren/af te nemen. Zou daarom mooi zijn als er en 4G/5G mogelijkheid is voor het huidige T-54 modem

Of anders misschien een mooie reden om over te stappen op Ubiquiti :9~

[ Voor 6% gewijzigd door bluecupra op 30-01-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met een TMobile verbinding in combinatie met pfSense in een HA-setup?
Het LAN gedeelte volgens het voorbeeld Pfsense recipe zou niet veel moeten voorstellen: https://docs.netgate.com/...es/high-availability.html.

Het WAN gedeelte heb ik nog geen goed beeld bij. Bij de eerste testjes lijkt het erop dat ik geen WAN IP op beide nodes tegelijkertijd ontvang. Maar aan de andere kant weet ik niet of dit uberhaupt mogelijk zou moeten zijn. Ik kom namelijk tegenstrijdige verhalen hierover tegen.

Het liefst heb ik de volgende setup:
TP-Link Media Converter MC220L --> (un)managed switch ->> pfSense node 1
.............................................................................................. ->> pfSense node 2

Als ik het bijgeleverde modem gebruik zal er ongetwijfeld een oplossing zijn met twee LAN netwerken, maar wil liever de TMobile router eruit laten :).
TP-Link Media Converter MC220L --> Tmobile Router (192.x.x.x) ->> pfSense node 1 (10.x.x.x)
....................................................................................................... ->> pfSense node 2 (10.x.x.x)

Als aanvulling mijn huidige setup werkt al tijden stabiel:
TP-Link Media Converter MC220L --> pfSense
Wil alleen in staat zijn om hardware/software te vervangen/upgraden zonder dat de connectie eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

WCA schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:10:
Heeft iemand die onlangs een aansluiting heeft gekregen bij ODF, misschien een goede foto van het FTU (glasvezel aansluitpunt)?

Ben benieuwd waar op dit moment mee gewerkt wordt. Ik zie soms AT-01 (attema slede) maar het lijkt erop dat ze inmiddels iets anders gebruiken. Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRatI313ucA6qWwsLlEI0jwGmyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixq2s8lsmUruqCTZlzLkDZoq.jpg?f=fotoalbum_large
Geen meer gedetailleerde foto voor nu, maar dit is in september bij mij opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

djiwie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]
Geen meer gedetailleerde foto voor nu, maar dit is in september bij mij opgeleverd.
Thanks! Lijkt erop dat het ook gewoon een SC connector is die goed bereikbaar is of niet? Dus een passief koppelvlak waar gewoon een glasvezel patchkabel in gaat zeg maar

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
daily.data.inj schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:49:
Heeft iemand hier ervaring met een TMobile verbinding in combinatie met pfSense in een HA-setup?
Het LAN gedeelte volgens het voorbeeld Pfsense recipe zou niet veel moeten voorstellen: https://docs.netgate.com/...es/high-availability.html.

Het WAN gedeelte heb ik nog geen goed beeld bij. Bij de eerste testjes lijkt het erop dat ik geen WAN IP op beide nodes tegelijkertijd ontvang. Maar aan de andere kant weet ik niet of dit uberhaupt mogelijk zou moeten zijn. Ik kom namelijk tegenstrijdige verhalen hierover tegen.

.............................................................................................. ->> pfSense node 2

Als ik het bijgeleverde modem gebruik zal er ongetwijfeld een oplossing zijn met twee LAN netwerken, maar wil liever de TMobile router eruit laten :).
TP-Link Media Converter MC220L --> Tmobile Router (192.x.x.x) ->> pfSense node 1 (10.x.x.x)
....................................................................................................... ->> pfSense node 2 (10.x.x.x)

Wil alleen in staat zijn om hardware/software te vervangen/upgraden zonder dat de connectie eruit ligt.
De wan kant is inderdaad een probleem. Om HA te kunnen draaien wil je CARP maar dat kan niet met DHCP. Ik heb nu nat geconfigureerd met L3 hardware op mijn Mikrotik switch. Maar als ik die moet updaten is toch mijn hele netwerk down. Misschien kun je beide nodes hun eigen IP-adres laten halen met DHCP. Maar ik denk niet dat T-mobile dat kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
WCA schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:22:
[...]

Thanks! Lijkt erop dat het ook gewoon een SC connector is die goed bereikbaar is of niet? Dus een passief koppelvlak waar gewoon een glasvezel patchkabel in gaat zeg maar
Dit is wat Open Dutch Fiber levert. In het T-mobile installatie paket krijg je de router met een Huawei GPON ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

WCA schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:22:
[...]

Klopt, patchkastje heeft 2 aansluitingen maar ze patchen alleen de linker. GPON kastje levert T-Mobile los dus die heb ik na het maken van deze foto er boven gehangen. Kabel er in klikken en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door djiwie op 31-01-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
daily.data.inj schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:49:

Misschien een CARP opzetten?
Pagina: 1 ... 205 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie