[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 204 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.035 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
vex4vex schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 00:01:
[...]

Hi, Ik probeer dit te volgen maar nog zonder succes. Ik stel alles in zoals beschreven totdat de profielen aan de poorten toegewezen moeten worden. Ik zie bij mijn 'switch' (de USW-Flex-Mini van Unify) alleen maar de Netwerkprofielen in de dropdown erbij staan en niet de switch port profiles. Ik zie die wel als ik bij de poorten van mijn UDM Pro kijk maar dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Daarbij krijg ik op geen enkele manier internet direct op de UDM pro, niet met en niet zonder switch er tussen (met de mediaconverter als bron). Het werkt wel als ik de originele Huawai Tmobile modem als bron gebruik en die doorlus naar de UDM pro. Misschien kan die te maken hebben dat ik langer dan enkele minuten moeten wachten voordat een nieuwe modem (ander MAC adres) geaccepteerd wordt aan de Tmobile kant? Iemand ervaring daarmee?
Met VLAN 300 zou het meteen moeten werken, ik heb SFP gebruikt om geen media converter te gebruiken. Moest wel de poort handmatig op 1Gbps FDX instellen. Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Gisteren de overstap gemaakt van Ziggo naar TMobile. (400/400 internet, vast bellen, tv box + opnemen)

Monteur was op tijd en werkte zeer snel. LAN naar TV had ik al liggen en TV Box daar al aangesloten. Monteur moest de verbinding elders nog even activeren en toen werkte bijna alles al, telefoon een half uur later. Speedtest geeft 400/400 met prima ping.

Zeer soepel verlopen en vriendelijke monteur. Prima verlopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-04 06:21
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:30:
[...]

Met VLAN 300 zou het meteen moeten werken, ik heb SFP gebruikt om geen media converter te gebruiken. Moest wel de poort handmatig op 1Gbps FDX instellen. Anders werkt het niet.
Hi thanks voor je reply. Zou je dit in nog eens wat meer woorden kunnen uitleggen? Heb je (min of meer) dezelfde hardware bv?
Zet je de WAN(1) op VLAN 300 en sluit je die aan met een eth kabel op de media converter?

Ik heb nog niet helemaal door hoe via SFP de glasvezelkabel direct in de WAN2 poort te pluggen, die past niet en misschien moet daar een module tussen of iets anders om dat te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:52

Quad

Doof

In de meeste gevallen kan je niet meer rechtstreeks de spf in de Ubiquiti hardware stoppen, het signaal moet eerst geconverteerd worden naar koper.

Je kan de Dream Machine gewoon aansluiten op de converter met vlan300 op de WAN poort, dat moet direct werken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Quad schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:52:
In de meeste gevallen kan je niet meer rechtstreeks de spf in de Ubiquiti hardware stoppen, het signaal moet eerst geconverteerd worden naar koper.

Je kan de Dream Machine gewoon aansluiten op de converter met vlan300 op de WAN poort, dat moet direct werken.
En de IPV4-verbinding als DHCP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
vex4vex schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Hi thanks voor je reply. Zou je dit in nog eens wat meer woorden kunnen uitleggen? Heb je (min of meer) dezelfde hardware bv?
Zet je de WAN(1) op VLAN 300 en sluit je die aan met een eth kabel op de media converter?

Ik heb nog niet helemaal door hoe via SFP de glasvezelkabel direct in de WAN2 poort te pluggen, die past niet en misschien moet daar een module tussen of iets anders om dat te laten werken?
Ik heb ook een udm pro en rechtstreeks glasvezel aangesloten met een sfp module in de ethernet poort 10 den deze toewijzwn aan wan 1. Dus VLAN 300 instellen en poort niet op auto negionation laten staan maar handmatig op gigabit instellen.

Je kunt ook de media converter gebruiken en dan een switch poort gebruiken. Dat werkte bij ook direct dan hoef je geen poort instellingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vex4vex
  • Laatst online: 15-04 06:21
thanks @Vaevictis_ en @Quad .
Inmiddels bleek geduld ook een variabele.
Na via mn laptop aan de UDM te hangen en de WAN1 op VLAN300 te zetten (dit lukte namelijk niet via de app op mn telefoon, die met bluetooth verbinding maakt maar toch dat ding online wilt hebben om dergelijke instellingen op te kunnen slaan) kreeg het na enkele minuten toch een WAN IP vanuit TMobile.
Gekke was dat inmiddels geen internet meer op de TMobile modem (oude Huawei) binnenkwam (WAN lampje aan maar Internet lampje bleef uit) en TMobile was al een monteur aan het inplannen om langs te komen. Die monteur maar afgebeld en alles (wifi via tplink mesh en TV) werkt naar behoren, zonder ook maar verder 1 (andere) poort in te hoeven stellen! Helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 12:13
Ik heb nu glasvezel van Trined, daar ben ik eigenlijk 100% tevreden over: nooit storingen :) Maar T-mobile maakt het goedkoper en 2x zo sneller + wat extra's als je ook mobiel hebt. Ik vroeg mij een paar dingen af:
- Is er een FUP? Kan ik gewoon een server hosten?
- De modem, Zyxel DX5401, is dat wel wat? Of hebben jullie een eigen modem gebruikt. Of is er een modemupgrade.
- Poorten openen kan wel neem ik aan?
- Is een gigabit écht een gigabit of is het "fake".

Ik heb dit geprobeerd te vragen aan t-mobile zelf: telefonisch geen antwoord en de community... tsja, daar verwacht ik niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 17:38
GabeNewell333 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:04:
Ik heb nu glasvezel van Trined, daar ben ik eigenlijk 100% tevreden over: nooit storingen :) Maar T-mobile maakt het goedkoper en 2x zo sneller + wat extra's als je ook mobiel hebt. Ik vroeg mij een paar dingen af:
- De modem, Zyxel DX5401, is dat wel wat? Of hebben jullie een eigen modem gebruikt. Of is er een modemupgrade.

Ik heb dit geprobeerd te vragen aan t-mobile zelf: telefonisch geen antwoord en de community... tsja, daar verwacht ik niet veel van.
my 2 cents na een dikke 6 maanden t-mobile:
voor zover ik weet is er geen FUP, althans ik heb zelf en in mijn omgevingen geen mensen gehoord die er daadwerkelijk tegenaan lopen. misschien dat iemand anders hier wel tegenaan is gelopen.
de modem (t54) heb ik niet in gebruik. heb omdat ik graag de Huawei ONT niet wilde gebruiken de tutorial van Rene-Sackers gebruikt om een Ufiber loco op deze plek te zetten, en na uitvoerig gebruik blijkt dat deze op mijn verbinding onder load met consistente packetloss en dropouts te maken krijgt, dus ben ik noodgedwongen helaas terug bij de Huawei. om terug te komen op de modem situatie, ik heb een Unifi dream machine SE in gebruik. in dagelijks gebruik eigenlijk nooit problemen gehad.
port forwarding is aanwezig op de t54 voor zover ik weet, maar ik weet niet of dit nog zo is bij nieuwe uitgegeven router/modems.
als laatste wil ik zeggen dat de gigabit ook wel volledige gigabit is, desondanks denk ik dat een stuk zekerheid wat je bij kpn wel krijgt daadwerkelijk weleens ontbreekt bij T-Mobile, maar dat is ook waar je in dat geval niet voor betaald. uit persoonlijke ervaring lijkt dat ook in de aanleg van het netwerk te zitten, ik kan niet met zekerheid zeggen of dit daadwerkelijk het geval is. mijn redenatie hiervoor is dat ik in mijn vorige woning noodgedwongen mijn contract heb moeten afkopen omdat ik in de eerste plaats na een goeie maand geen stabiele verbinding meer kon krijgen. denk hierbij aan snelheden die niet boven de 5mbit uitkwamen en de tmobile service desk die volhielden dat de lijn niet kapot was, of dat deze een controle nodig had.
ben nu 2 jaar verder en vond het wel aardig om ze een nieuwe poging te wagen. op het huidige adres heb ik 0 storingen of gekke dingen gehad waar ik geen invloed op had.

en als laatste, ik denk dat je bij support het inderdaad beter bij plekken als tweakers kan zoeken dan het forum zelf. alle respect naar de mensen die er werken, maar helaas is goeie antwoorden krijgen van hun kant waar je mee verder komt vaker niet dan wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
Fiekert schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:47:
[...]

my 2 cents na een dikke 6 maanden t-mobile:
voor zover ik weet is er geen FUP, althans ik heb zelf en in mijn omgevingen geen mensen gehoord die er daadwerkelijk tegenaan lopen. misschien dat iemand anders hier wel tegenaan is gelopen.
de modem (t54) heb ik niet in gebruik. heb omdat ik graag de Huawei ONT niet wilde gebruiken de tutorial van Rene-Sackers gebruikt om een Ufiber loco op deze plek te zetten, en na uitvoerig gebruik blijkt dat deze op mijn verbinding onder load met consistente packetloss en dropouts te maken krijgt, dus ben ik noodgedwongen helaas terug bij de Huawei. om terug te komen op de modem situatie, ik heb een Unifi dream machine SE in gebruik. in dagelijks gebruik eigenlijk nooit problemen gehad.
port forwarding is aanwezig op de t54 voor zover ik weet, maar ik weet niet of dit nog zo is bij nieuwe uitgegeven router/modems.
als laatste wil ik zeggen dat de gigabit ook wel volledige gigabit is, desondanks denk ik dat een stuk zekerheid wat je bij kpn wel krijgt daadwerkelijk weleens ontbreekt bij T-Mobile, maar dat is ook waar je in dat geval niet voor betaald. uit persoonlijke ervaring lijkt dat ook in de aanleg van het netwerk te zitten, ik kan niet met zekerheid zeggen of dit daadwerkelijk het geval is. mijn redenatie hiervoor is dat ik in mijn vorige woning noodgedwongen mijn contract heb moeten afkopen omdat ik in de eerste plaats na een goeie maand geen stabiele verbinding meer kon krijgen. denk hierbij aan snelheden die niet boven de 5mbit uitkwamen en de tmobile service desk die volhielden dat de lijn niet kapot was, of dat deze een controle nodig had.
ben nu 2 jaar verder en vond het wel aardig om ze een nieuwe poging te wagen. op het huidige adres heb ik 0 storingen of gekke dingen gehad waar ik geen invloed op had.

en als laatste, ik denk dat je bij support het inderdaad beter bij plekken als tweakers kan zoeken dan het forum zelf. alle respect naar de mensen die er werken, maar helaas is goeie antwoorden krijgen van hun kant waar je mee verder komt vaker niet dan wel het geval.
Bedankt voor je input. Maar ik ben nu nogal in de war. Waar komt de Huawei vandaan? Je gebruikt niet de T54.. maar alsnog teruggegaan?

Bij Trined heb ik een dahua modem en een losse fritzbox. Bij T-mobile is dit 1 kasje van Zyxel, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
GabeNewell333 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor je input. Maar ik ben nu nogal in de war. Waar komt de Huawei vandaan? Je gebruikt niet de T54.. maar alsnog teruggegaan?

Bij Trined heb ik een dahua modem en een losse fritzbox. Bij T-mobile is dit 1 kasje van Zyxel, toch?
T-mobile heeft een ONT in gebruik van Huawei, die vervolgens met een ethernetkabel wordt aangesloten op de Zyxel modem. dit ONT is een los kastje ipv een module die op de kabel wordt geklikt. deze twee losse dingen worden dus bij een bestelling geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45
GabeNewell333 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:04:

Gigabit fake?

Tja het is hoe je het bekijkt, in point-to-point AON verbinding van huis naar wijkkast (switch) dan heb je echt gigabit link waarbij natuurlijk vanaf de wijkkast er een capaciteitsprobleem kan zijn omdat de uplink te beperkt kan blijken te zijn.

Bij GPON verbinding dan heb je meerdere woningen die gezamelijk een 2,4gbit down/1,4 gbit up delen tot aan de wijkkast in praktijk worden die vezels pas gecombineerd in de wijkkast en gaat dat als gezamelijke verbinding de de switch in.
GPON blijkt toch vaak rond spitsuur (+/-20:00) een beperktere capaciteit te hebben dan AON, dit heeft twee oorzaken:
TV-kijken, is bij Tmobile geen mulitcast, maar unicast dus elke TV snoept +/-10mibt weg van de capaciteit.
Streaming TV idem als hierboven.

GPON is vaak 32 op 1 waardoor rond +/-20:00 er al grofweg 300-400mbit al weg is op jouw specifieke verbinding terwijl er misschien voldoende capaciteit op de uplink is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
@leonbong Uiteindelijk moet het TV signaal ook bij KPN over de kabel, of dat nu een multi of een unicast is. Hoogstens op de backbone heb je wat besparing maar dat maakt voor die 30 a 40 klanten op een GPON switch niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabeNewell333
Fiekert schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:49:
[...]

T-mobile heeft een ONT in gebruik van Huawei, die vervolgens met een ethernetkabel wordt aangesloten op de Zyxel modem. dit ONT is een los kastje ipv een module die op de kabel wordt geklikt. deze twee losse dingen worden dus bij een bestelling geleverd.
Ah, volgens mij is dat nu bij mij ook het geval. Ik zag de Huawei Echolife als modem en de fritzbox als router.
Maar moet ik dit voortaan anders zien? De Huawei als ONT en Zyxel als modemrouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GabeNewell333 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Ah, volgens mij is dat nu bij mij ook het geval. Ik zag de Huawei Echolife als modem en de fritzbox als router.
Maar moet ik dit voortaan anders zien? De Huawei als ONT en Zyxel als modemrouter?
Nee, de ONT mag je ook als modem zien aangezien die het ene signaal (licht) omzet in het andere (ethernet) en vice versa.
De Zyxel is hier alleen een router. Die zou je kunnen uitwisselen voor elke andere router die in staat is om een Vlan uit een inkomend signaal te filteren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Nee, de ONT mag je ook als modem zien aangezien die het ene signaal (licht) omzet in het andere (ethernet) en vice versa.
De Zyxel is hier alleen een router. Die zou je kunnen uitwisselen voor elke andere router die in staat is om een Vlan uit een inkomend signaal te filteren.
Dank voor de toelichting! Ik denk dan dat ik daar mijn Deco M5 (main) daar neer ga zetten ipv Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Naar mijn idee is de ONT toch de definitie van een modem? Moduleren/Demoduleren, oftewel van het ene medium naar het andere medium omzetten? In dit geval dus van glas naar koper/ethernet. Of heeft een modem nog een andere definitie?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:38
Luuk1983 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Naar mijn idee is de ONT toch de definitie van een modem? Moduleren/Demoduleren, oftewel van het ene medium naar het andere medium omzetten? In dit geval dus van glas naar koper/ethernet. Of heeft een modem nog een andere definitie?
Yup een ONT is al een modem. Immers licht naar elektrisch en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Supreme_One schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:54:
[...]

Update
-1 november geen internet. Pon knippert
-14 november monteur komt langs. Patchkabel vervangen. Internet werkt maar nog steeds wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid
-16 december komt monteur langs. Voordat monteur langs komt knippert LOS rood geen internet (monteur weet van niks).
-Monteur vervangt patchkabel, paar dagen eerder zelf al t50 vervangen (geen verbetering). Monteur vervangt ONT nog steeds niks.
-Vervolgens gaat monteur naar wijkcentrale (eindelijk na 1.5 maand) daar aangekomen ziet de monteur dat de patchkabel getwist is en zeer slecht aangesloten. Hij vervangt patchkabel in de wijkcentrale.
Uploadsnelheid wordt hersteld.
-16 december (avond) verbinding valt weg. Pon lampje knippert weer. En sindsdien valt mijn verbinding dus steeds weer weg.
Soms binnen 30 min 4x. Soms 2x op een dag alleen in de ochtend en in de avond.
T-Mobile zegt
[...]

Modem van stroom afgehaald. T-Mobile doet "reprovisie" en nu nog steeds het zelfde. Heeft iemand nog een tip?
Update:

Gisteren monteurs van KPN (VolkerWessels Telecom) op bezoek gehad (eindelijk). Zij hebben een nieuw FTU kastje geïnstalleerd had nog zo'n oud ding. Gelijk via
https://devicetests.com/packet-loss-test op packet loss getest en ja hoor probleem opgelost. Heb een zeer stabiele verbinding nu.

Snap niet waarom ik maandenlang hier op heb moeten wachten. Kunnen ze dat kastje niet meteen vervangen als het al oud is?

Wat ik wel nog altijd opmerkelijk vind is mijn ping. Deze blijft aan de hoge kant met gamen op de PS5 haal ik gemiddeld 15 ms.

Tracert naar Google.nl in de Zyxel T50 geeft dit aan:
traceroute to Google.nl (142.251.36.35), 30 hops max, 38 byte packets
1 143.177.148.1 (143.177.148.1) 2.088 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 10.574 ms
3 10.10.12.61 (10.10.12.61) 11.155 ms
4 10.226.4.6 (10.226.4.6) 11.161 ms
5 142.251.48.174 (142.251.48.174) 9.827 ms
6 72.14.209.42 (72.14.209.42) 10.417 ms
7 *
8 209.85.250.122 (209.85.250.122) 11.963 ms
9 142.251.66.241 (142.251.66.241) 9.614 ms
10 216.239.41.209 (216.239.41.209) 9.741 ms
11 216.239.43.26 (216.239.43.26) 10.094 ms
12 142.251.36.35 (142.251.36.35) 10.822 ms
Kan ik dit nog op de één of ander manier (met een nieuwe router) verlagen of moet ik het accepteren?

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

KroeT

[...]

vex4vex schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 00:01:
[...]

Hi, Ik probeer dit te volgen maar nog zonder succes. Ik stel alles in zoals beschreven totdat de profielen aan de poorten toegewezen moeten worden. Ik zie bij mijn 'switch' (de USW-Flex-Mini van Unify) alleen maar de Netwerkprofielen in de dropdown erbij staan en niet de switch port profiles. Ik zie die wel als ik bij de poorten van mijn UDM Pro kijk maar dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Daarbij krijg ik op geen enkele manier internet direct op de UDM pro, niet met en niet zonder switch er tussen (met de mediaconverter als bron). Het werkt wel als ik de originele Huawai Tmobile modem als bron gebruik en die doorlus naar de UDM pro. Misschien kan die te maken hebben dat ik langer dan enkele minuten moeten wachten voordat een nieuwe modem (ander MAC adres) geaccepteerd wordt aan de Tmobile kant? Iemand ervaring daarmee?
Hoi! Late reactie en je hebt de juiste antwoorden al gekregen. Mijn gidsje is gebaseerd op het oude tv-platform en is daardoor niet meer nodig om de UDM Pro in te zetten als je ook tv afneemt van T-Mobile. Met of zonder mediaconverter hangt af van of je op GPON of AON zit. Als ik het goed zeg dan. Mijn inhoudelijke kennis piekte precies toen ik het nodig had en is sindsdien tanende.

Maar zoals anderen al zeggen: je kunt glasvezel direct in de UDM prikken of de converter gebruiken, afhankelijk van op welk netwerk je zit. Maar mijn ingewikkelde gedoe met vlans is niet meer nodig. Ik zal mijn originele post even van een waarschuwing voorzien.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:55
Hoi,

Zit al een tijdje te twijfelen over te stappen. Zag deze post in het forum. Heb zelf ook de Chromecast 4k op tv en gebruik die in combinatie met de kpn app. Geen verdere apparatuur. Alles via wifi. Loopt perfect.

Zou je eens willen aangeven hoe jij het hebt geïnstalleerd en wat jouw ervaringen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Supreme_One schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Update:

Gisteren monteurs van KPN (VolkerWessels Telecom) op bezoek gehad (eindelijk). Zij hebben een nieuw FTU kastje geïnstalleerd had nog zo'n oud ding. Gelijk via
https://devicetests.com/packet-loss-test op packet loss getest en ja hoor probleem opgelost. Heb een zeer stabiele verbinding nu.

Snap niet waarom ik maandenlang hier op heb moeten wachten. Kunnen ze dat kastje niet meteen vervangen als het al oud is?
Fijn dat het opgelost is!
Wat ik wel nog altijd opmerkelijk vind is mijn ping. Deze blijft aan de hoge kant met gamen op de PS5 haal ik gemiddeld 15 ms.

Tracert naar Google.nl in de Zyxel T50 geeft dit aan:

[...]

Kan ik dit nog op de één of ander manier (met een nieuwe router) verlagen of moet ik het accepteren?

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Nee dat heeft ermee te maken hoe je provider "peert" op het internet. Bij t-mobile lijkt dat minder goed te zijn dan bij KPN. Wat ook nog kan werken is de DNS servers van je eigen provider gebruiken. Dan krijg je best wel eens een datacenter dichterbij toegewezen (IP adres) of zoals bij Netflix de lokale caching server van je provider. Hoe anoniemer/privacy borgend je DNS dienstverlener is, hoe ongunstiger een DNS antwoord kan uitpakken.

Je ziet dat mijn pad binnen google, dat is bij jou vanaf IP 142.152.a.b, veel korter is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
jumpserver -> google.nl (142.250.179.163)                                     2023-01-14T11:28:08+0100
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                            Packets               Pings
 Host                                                                     Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. router.                                                                0.0%    68    0.7   0.7   0.3   1.7   0.3
 2. 195-190-a-b.fixed.kpn.net                                              0.0%    67    3.4   4.1   1.7  12.7   1.7
 3. (waiting for reply)
 4. (waiting for reply)
 5. 142.250.238.171                                                        0.0%    67    5.8   5.5   3.6   8.4   1.1
 6. 142.251.48.175                                                         0.0%    67    5.8   4.9   3.6   6.3   0.7
 7. ams15s41-in-f3.1e100.net                                               0.0%    67    4.0   4.8   3.4   6.5   0.7

KPN peert als een van de betere in Nederland via hun eigen NL-IX platform. Heb je de IP adressen van je game, dan kan ik die ook nog eens voor je testen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
@jumpserver:~$ ping -4 google.nl
PING  (142.250.179.163) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ams15s41-in-f3.1e100.net (142.250.179.163): icmp_seq=1 ttl=118 time=4.46 ms
64 bytes from ams15s41-in-f3.1e100.net (142.250.179.163): icmp_seq=2 ttl=118 time=4.76 ms
64 bytes from ams15s41-in-f3.1e100.net (142.250.179.163): icmp_seq=3 ttl=118 time=4.79 ms
64 bytes from ams15s41-in-f3.1e100.net (142.250.179.163): icmp_seq=4 ttl=118 time=4.56 ms
64 bytes from ams15s41-in-f3.1e100.net (142.250.179.163): icmp_seq=5 ttl=118 time=4.55 ms

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 14-01-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 22:49
Ik ben sinds gisteren bij t-mobile. Overgestapt van kpn. Bij kpn al maanden haperende verbinding. Het lijkt juist door de dns van kpn te komen. Nadat ik die veranderd had in die van cloudflare ging het al een stuk beter. Alleen voor ipv6 kun je die op de experiabox niet instellen. Uiteindelijk ipv6 maar eens uitgezet. Daarna minder problemen. Maar er je daar achter bent... De support is ook niet echt behulpzaam in deze. Ze gaan echt niet hun eigen dns eens nakijken of er ergens wat hapert. Het moet gewoon aan mijn netwerk liggen. Terwijl het met alleen 1 pc bekabeld aan de experiabox ook mis ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
stormfly schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:22:

KPN peert als een van de betere in Nederland via hun eigen NL-IX platform. Heb je de IP adressen van je game, dan kan ik die ook nog eens voor je testen?
Hmm. Ik game op de PS5 en dan met name FIFA 23. Hoe kan ik aan de ip adressen komen? Als ik snel ff wat Google dan vind ik het volgende:

https://fifaforums.easpor...cussion/507330/eu-servers

159.153. 228.189

Het zijn de EA servers waar je mee connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 07:44
Supreme_One schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Hmm. Ik game op de PS5 en dan met name FIFA 23. Hoe kan ik aan de ip adressen komen? Als ik snel ff wat Google dan vind ik het volgende:

159.153. 228.189

als het goed is verbind je via 1 ip. Deze kun je achterhalen op je telefoon/laptop/pc verbonden met hetzelfde netwerk als je PS5 en dan naar https://www.whatismyip.com/ daar zie je je ip van jouw verbinding naar buiten.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wlmpie
  • Laatst online: 12:33
wlmpie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:59:
In een docker container op mijn openmediavault server draait smokeping-speedtest. Die geeft echter rare waarden. De ping is sneller dan ziggo maar er is enorm veel packet-loss. Ook de download en upload zijn veel te laag.
op mijn intel NUC met windows heb ik wel gewoon bijna 400 Mbit download en upload en met pingplotter heb ik vrijwel geen packet-loss.
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Kan het komen doordat de Zyxel router nu ook de dns is voor alle clients? Maar Smokeping pingt ook rechtstreeks naar ip-adressen en dan heb ik ook veel uitval.

Volgens mij is er met de internetverbinding niets mis, maar gaat in mijn server of thuisnetwerk iets fout. zie plaatjes hieronder:

Weet iemand hoe dit komt? en is het te verhelpen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Op de Zyxel T54 staat onder "beveiliging/firewall/Dos/Dos-bescherming blokkeren" standaard ingeschakeld. Dit veroorzaakte de verstoringen in smokeping want de router interpreteerde het verkeer als een ping of death aanval. Als ik de Dos bescherming uitzet doet smokeping het wel gewoon normaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5sSH-8xUxmYF9fVBfkijBkX7-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nA5LCjVNvo0lPKwASG7tmIQV.png?f=user_large

Nu resteert nog het veel te trage speedtest probleem, maar dat ligt aan speedtest-cli onder linux, die doet het gewoon niet goed, maar met de T-Mobile verbinding lijkt niets mis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Supreme_One schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:01:
[...]

159.153. 228.189

code:
1
2
3
4
5
6
@jumpserver:~$ ping 159.153.228.189
PING 159.153.228.189 (159.153.228.189) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 159.153.228.189: icmp_seq=1 ttl=54 time=20.7 ms
64 bytes from 159.153.228.189: icmp_seq=2 ttl=54 time=20.5 ms
64 bytes from 159.153.228.189: icmp_seq=3 ttl=54 time=20.6 ms
64 bytes from 159.153.228.189: icmp_seq=4 ttl=54 time=21.8 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 22:49
Is het normaal dat het wachtwoord bij inloggen in het modem, langzaam moet typen? Na wat klooien lijkt dat het probleem. Mijn ww manager lukt het om niet om het in te vullen, blijft er 1 * staan...
Als ik voor mijn doen normaal type, krijg ik steeds de melding dat het ww niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:06
wlmpie schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Op de Zyxel T54 staat onder "beveiliging/firewall/Dos/Dos-bescherming blokkeren" standaard ingeschakeld. Dit veroorzaakte de verstoringen in smokeping want de router interpreteerde het verkeer als een ping of death aanval. Als ik de Dos bescherming uitzet doet smokeping het wel gewoon normaal
[Afbeelding]

Nu resteert nog het veel te trage speedtest probleem, maar dat ligt aan speedtest-cli onder linux, die doet het gewoon niet goed, maar met de T-Mobile verbinding lijkt niets mis te zijn.
Heb je de Ookla speedtest op je linux machine geïnstalleerd? Want die doet het bij mij altijd als een zonnetje:

Speedtest by Ookla

ISP: T-Mobile Thuis
Latency: 6.45 ms (0.23 ms jitter)
Download: 931.24 Mbps (data used: 731.8 MB)
Upload: 725.15 Mbps (data used: 728.7 MB)
Packet Loss: 0.0%

De up normaal gesproken eens hoger, maar ik verwacht dat dit op dit moment gewoon klopt voor mijn gigabit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:49
Misschien een beetje off topic;

Ik heb T-Mobile unlimited 25,- p/m en Tmobile thuis tv+1gb, het abonnement met de oude, hogere korting, voor 40.- euro per maand en ben hier blij mee.

Nu is mijn mobiel abonnement ondertussen afgelopen en loopt gewoon door, maar heb daar wel 2x inflatiecorrectie op gekregen. Ik overweeg mijn mobiele abonnement te verlengen om hierdoor weer naar 25,- p/m te gaan en daarbij korting op een nieuw toestel te krijgen. Zal dit een nadelig effect hebben op de korting die ik nu krijg op mijn thuis abonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 20:54

pinda powerrr

Slow down...

Nee, ik heb in november mijn mobiel verlengd en betaal €25 voor Unlimited. Bij mijn thuis abbo geen veranderingen en heb zelfs nog de kortingen lopen vanuit de Vodafone tijd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
BigTasty schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:45:
Misschien een beetje off topic;

Nu is mijn mobiel abonnement ondertussen afgelopen en loopt gewoon door, maar heb daar wel 2x inflatiecorrectie op gekregen. Ik overweeg mijn mobiele abonnement te verlengen om hierdoor weer naar 25,- p/m te gaan en daarbij korting op een nieuw toestel te krijgen. Zal dit een nadelig effect hebben op de korting die ik nu krijg op mijn thuis abonnement?
Zat in dezelfde situatie. Achteraf bleek dat de korting op het thuis abbo gewijzigd was. Minder korting
Gelukkig heeft een aardige medewerker van TMobile het terug kunnen draaien.

Is natuurlijk heel verleidelijk een nieuwe telefoon bij een verlenging. Mocht je in staat zijn de telefoon los te kopen, dan zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@RCBL Als je gewoon verlengt met weer een unlimited dat blijf je je thuis voordeel houden. Ik heb dat via tmobile bevestigd gekregen en afgelopen zomer zelf ook zo gedaan.

En een toestel via bijvoorbeeld gsmweb of mobiel.nl in combinatie met een verlenging is vele malen voordeliger dan het toestel los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-07 18:56
pinda powerrr schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:20:
Nee, ik heb in november mijn mobiel verlengd en betaal €25 voor Unlimited. Bij mijn thuis abbo geen veranderingen en heb zelfs nog de kortingen lopen vanuit de Vodafone tijd.
Hier hetzelfde, Vodafone - sinds eind 2014 - en gisteren enkel de gsm verlengd; dat was al bijna anderhalf jaar mogelijk, maar vanwege twijfel maar laten doorlopen, echter met de komende inflatiecorrectie scheelt het toch wel het nodige.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 08:22
Nou daar gaat de ellende hoor. Vandaag hebben ze de aansluiting gemaakt in de meterkast. Tuin overhoop. Een grote modder zooi (volgens het filmpje schieten ze hem onder de tuin door). Alles voor elkaar ... Hebben ze geen licht. ... Dat word weer een feestje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Darkz0rs Wel bijzonder dat ze vandaag gegraven hebben want met zoveel regen mag dat eigenijk niet ivm verzakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 08:22
jongetje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:39:
@Darkz0rs Wel bijzonder dat ze vandaag gegraven hebben want met zoveel regen mag dat eigenijk niet ivm verzakkingen.
Geen idee... Totaal kansloos. En dan ook geen licht op de vezel ben dus geen steek verder.
Benieuwd hoelang dit duurt voor dat het gefixt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:55
Werd gisteren gebeld door Ziggo met een "Geweldige aanbieding"

400/40. 3 maanden 35 euro daarna 52 euro via Coax (iets wat volgens hun ook glasvezel is :).

ik betaal nu 30 euro voor 400/400 (T-Mobile)

dat Ziggo nog steeds geloofd dat mensen daarvoor willen overstappen. van Glas naar Coax gebeurd niet heel gauw meer zeker omdat de aanvullende pakketen (Ziggo sport ect) niet echt meer toegevoegde waarden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vco1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-07 10:17
Mijn eigen router heb ik nadat ik de instelling van T-Mobile had ontvangen (waarom zo omslachtig?) inmiddels al een poosje naar volle tevredenheid in gebruik. Op één dingetje na. Als zakelijk klant heb je ook de internet back-up service. Een dongle die het overneemt als onverhoopt de glasvezelverbinding er mee stopt. Prima service en zakelijk ook nuttig.

Maar voor die 4g usb dongle is dus een PIN code nodig. Niet als hij in de T-Mobile Zyxel router zit, maar wel als je 'm in je eigen router stopt. En dus de PIN opgevraagd. Guess what!? Die krijg je niet. De dongle - de internet back-up service die onderdeel is van het contract! - werkt uitsluitend in combinatie met de Zyxel router van T-Mobile. En dat terwijl je dus het recht hebt op het gebruik van eigen apparatuur.

Ik begrijp hier werkelijk niets van en ben behoorlijk teleurgesteld. Want die Zyxel router kan misschien wel goed zijn, het is een enorm apparaat met (1) Wifi die ik niet nodig heb en (2) instellingen die ik alleen maar via de T-Mobile website kan aanpassen. Dat doen we dus niet. Maar die internet back-up service kan ik dan dus ook wel vergeten.

Gedwongen winkelnering. Na alle aanloopproblemen (kon routerinstellingen wekenlang niet benaderen) de tweede slechte ervaring met T-Mobile glasvezel in de eerste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 09:19
@vco1 hoewel ik het met je eens ben zal de redenatie van Tmobile anders zijn. Apparatuur die uitgeleverd wordt door Tmobile (zoals de Zyxel T54 en de 4g dongle) zal dan ook alleen in die combinatie werken. Wil je eigen apparatuur gebruiken dan moet je dat "zelf oplossen" en zonder enige ondersteuning. Misschien dat ze er in de toekomst op terug komen.

Maar die pincode waar naar gevraagd wordt, is dat niet gewoon de pincode van je simkaart?
Of bedoel je dat er geen pincode ingevoerd kan worden op jouw router? Dan zou je eerst de pincode moeten verwijderen van je simkaart (door dit te doen op een telefoon).

Ik weet niet welke router je gebruikt? Je kan dan ook een eigen 4g/LTE usb dongle gebruiken en daar de simkaart in doen (evt. dualsim aanvragen). Je hebt ook mogelijkheden om een telefoon als tethering device te koppelen aan je router (bij asus routers bijv) door het te koppelen via usb. Meestal heb je ergens wel een oudere telefoon liggen die je daarvoor kan gebruiken. Wellicht kan je wat met deze oplossingen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
vco1 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:47:
Maar voor die 4g usb dongle is dus een PIN code nodig. Niet als hij in de T-Mobile Zyxel router zit, maar wel als je 'm in je eigen router stopt.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze die niet geven omdat mensen hem dan mee kunnen nemen als 4/5G mobiele verbinding en in een Mifi hotpot stoppen. Terwijl het bedoelt is als backup (en er dus minimaal gebruik van gemaakt zou moeten worden).
Maar waarom wil je het modem van T-Mobile niet gebruiken, dan zet je die wifi gewoon uit. En als je een keer storing hebt sluit je die toch gewoon aan met de mobiele dongel erin?

Het is en blijft gewoon een consumenten plus lijn dat zakelijk voor 5 tientjes per maand. Als je echt hoge(re) eisen stelt denk ik dat je naar een echt zakelijke verbinding moet kijken met de daarbij behorende SLA en service verlening.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 17-01-2023 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vco1
@jongetje De redenering dat ze 'm niet geven vanwege mogelijk misbruik kan ik ook volgen. Als ze het verbruik daarvan monitoren kunnen ze dat prima ondervangen. Dat dit niet eenvoudig is, begrijp ik ook.
Bij storing de T-Mobile router aansluiten is alleen een oplossing als de storing lang duurt. Voor kortstondige onderbrekingen - en die heb ik nu al een paar keer gehad in de maand dat de lijn hier ligt - zou die dongel een prima oplossing zijn.
Ik wil de T-Mobile router niet gebruiken omdat ik geen lekker gevoel heb bij het feit dat ik maar een beperkt aantal zaken kan instellen en monitoren en ik bovendien de instellingen via T-Mobile moet aanpassen. Dat geeft geen goed gevoel. Hoe ik mijn netwerk inricht hoeft niet inzichtelijk te zijn voor mijn provider. In het gunstigste geval is het afgeschermd, maar zeker weten doe ik dat niet. Bovendien heb ik beperkte ruimte en geen zin om zo'n koelkast op te hangen. Mijn huidige router is nog geen kwart van de omvang en past netjes in de ruimte die ik heb.

@renzo4000 Ik heb een router gekocht met een USB WAN poort (ER605v2). Juist vanwege de dongel. Maar net gekeken, en voor een data-only sim betaal ik al snel 10 euro per maand. En dat terwijl T-Mobile aangeeft dat men de service 'gratis' aanbiedt bij zakelijk internet. Misschien moet men erbij vermelden dat de internet back-up dienst uitsluitend van toepassing is bij gebruik van de T-Mobile router.
Dual sim is interessant. Dat heb ik namelijk. Wist niet dat ze allebei tegelijk actief konden zijn. Als dat het geval is, is het een goede oplossing. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
vco1 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:53:
@jongetjeHoe ik mijn netwerk inricht hoeft niet inzichtelijk te zijn voor mijn provider. In het gunstigste geval is het afgeschermd, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik denk echt niet dat T-Mobile van alle klanten geïnteresseerd is en vastlegt hoe het interne netwerk is opgebouwd, kan me echt geen use case bedenken waarom ze dat voordelen oplevert en een afdeling en datacenter voor heeft. Het lost het formaat van het modem niet op. maar dan sluit je toch een simpele switch aan op het modem en daarachter je eigen netwerk. Dan duwt de switch alleen het internetverkeer naar de router en blijft de rest gewoon intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vco1
jongetje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Maar waarom wil je het modem van T-Mobile niet gebruiken, dan zet je die wifi gewoon uit.
Net even gekeken, en het lijkt erop dat WiFi helemaal niet uitgezet kan worden. De interface is echt enorm beperkt. Je zou dit eerder verwachten bij particulier internet. Maar daar kun je kennelijk gewoon op de router zelf inloggen. Vreemde keuzes.

Verder laat ik alles zoals het nu is. Ik monitor de verbinding continu (deed ik ook bij Ziggo) en kijk hoe nuttig of noodzakelijk die back-up verbinding in de praktijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:16:
Werd gisteren gebeld door Ziggo met een "Geweldige aanbieding"

400/40. 3 maanden 35 euro daarna 52 euro via Coax (iets wat volgens hun ook glasvezel is :).

ik betaal nu 30 euro voor 400/400 (T-Mobile)

dat Ziggo nog steeds geloofd dat mensen daarvoor willen overstappen. van Glas naar Coax gebeurd niet heel gauw meer zeker omdat de aanvullende pakketen (Ziggo sport ect) niet echt meer toegevoegde waarden hebben
Voor internet ben je beter af bij glas inderdaad. Voor tv is Ziggo wel heel sterk, dat is van oudsher hun sterkste punt natuurlijk. Genoeg huizen waar al sinds jaar en dag coax binnenbekabeling in zit waardoor je ook niet voor elke tv een decoder moet gaan huren. Het hangt maar net af van je wensen en gebruik, er zijn nog genoeg adressen waar meer tv gekeken wordt en waar upload weinig boeit.
jongetje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze die niet geven omdat mensen hem dan mee kunnen nemen als 4/5G mobiele verbinding en in een Mifi hotpot stoppen. Terwijl het bedoelt is als backup (en er dus minimaal gebruik van gemaakt zou moeten worden).
Maar waarom wil je het modem van T-Mobile niet gebruiken, dan zet je die wifi gewoon uit. En als je een keer storing hebt sluit je die toch gewoon aan met de mobiele dongel erin?

Het is en blijft gewoon een consumenten plus lijn dat zakelijk voor 5 tientjes per maand. Als je echt hoge(re) eisen stelt denk ik dat je naar een echt zakelijke verbinding moet kijken met de daarbij behorende SLA en service verlening.
De reden is weinig relevant. Sinds enige tijd is er gewoon een wet die het gebruik van eigen apparatuur mogelijk moet maken. Als @vco1 een dienst af neemt als backup internet mag dat niet ten koste gaan van de mogelijkheid een eigen modem te gebruiken. Als de provider er dan voor kiest om een pincode op die SIM te zetten lijkt het me niet meer dan logisch dat ze die ook verstrekken. Ongeacht of het een consumentenlijn is of welke prijs er voor betaald wordt, zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon de wet te volgen?

[ Voor 41% gewijzigd door Andros op 17-01-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:55
Andros schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Voor internet ben je beter af bij glas inderdaad. Voor tv is Ziggo wel heel sterk, dat is van oudsher hun sterkste punt natuurlijk. Genoeg huizen waar al sinds jaar en dag coax binnenbekabeling in zit waardoor je ook niet voor elke tv een decoder moet gaan huren. Het hangt maar net af van je wensen en gebruik, er zijn nog genoeg adressen waar meer tv gekeken wordt en waar upload weinig boeit.
TV heb je zeker een punt.

alleen lijkt het wel de kant op te gaan naar IPTV bij Ziggo.

en ik blijf erbij dat Glasvezel-kabel een misleidende term is.

tja upload... er zullen genoeg mensen zijn die het niet veel nodig hebben maar ze bieden ook geen "boost" pakket aan voor klanten die het wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
vco1 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:47:
Mijn eigen router heb ik nadat ik de instelling van T-Mobile had ontvangen (waarom zo omslachtig?) inmiddels al een poosje naar volle tevredenheid in gebruik. Op één dingetje na. Als zakelijk klant heb je ook de internet back-up service. Een dongle die het overneemt als onverhoopt de glasvezelverbinding er mee stopt. Prima service en zakelijk ook nuttig.
Je kan die sim toch even in een telefoon harken en dan met de puk code een eigen pin verzinnen. Of heb je de PUK code ook niet, wat logisch is. Ik vermoed dat ze wellicht al deze sims dezelfde pin geven omdat het anders niet te beheren is en in dat geval snap ik wel waarom ze het niet vrijgeven.

Ik zou aan T-MObile een workaround vragen, laat ze maar een unlimited SIM leveren die jij in die dongle kan gooien ipv de huidige SIM. problem solved.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 17-01-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vco1
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Je kan die sim toch even in een telefoon harken en dan met de puk code een eigen pin verzinnen. Of heb je de PUK code ook niet, wat logisch is. Ik vermoed dat ze wellicht al deze sims dezelfde pin geven omdat het anders niet te beheren is en in dat geval snap ik wel waarom ze het niet vrijgeven.
De dongel werd zonder codes opgeleverd. Overigens was het volgens de medewerker die ik sprak geen kwestie van de PIN invoeren, maar werkte de dongel uitsluitend in hun modem. Aangezien het gewoon een standaard Huawei dongel lijkt, heb ik daar zo mijn twijfels over, Mijn router vraagt in ieder geval bij het activeren van de dongel om een PIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
vco1 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:37:
[...]

De dongel werd zonder codes opgeleverd. Overigens was het volgens de medewerker die ik sprak geen kwestie van de PIN invoeren, maar werkte de dongel uitsluitend in hun modem. Aangezien het gewoon een standaard Huawei dongel lijkt, heb ik daar zo mijn twijfels over, Mijn router vraagt in ieder geval bij het activeren van de dongel om een PIN.
Lijkt me idd heel sterk! Dan zouden ze er een eigen firmware voor moeten gebruiken. Het kan wel, internet staat vol met firmwares voor Huawei dongles die alleen door bepaalde telco's zijn geleverd en een afwijkende firmware hebben. Heb zelf meerdere huawei 4g routers gebruikt/in gebruik en je moet idd de pincode ingeven als er een pincode op een sim zit. Je zou een aantal standaard codes kunnen proberen, 0000 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Andros schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:02:
[...]
De reden is weinig relevant. Sinds enige tijd is er gewoon een wet die het gebruik van eigen apparatuur mogelijk moet maken. Als @vco1 een dienst af neemt als backup internet mag dat niet ten koste gaan van de mogelijkheid een eigen modem te gebruiken. Als de provider er dan voor kiest om een pincode op die SIM te zetten lijkt het me niet meer dan logisch dat ze die ook verstrekken. Ongeacht of het een consumentenlijn is of welke prijs er voor betaald wordt, zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon de wet te volgen?
Oorspronkelijke reactie van mij was niet relevant; vrije modemkeuze gaat wel over consumenten en zakelijke aansluitingen.

[ Voor 11% gewijzigd door loeberce op 17-01-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:52

Quad

Doof

@Andros als de wetgeving gaat over een vast aansluitpunt, kán het mobiele netwerk wellicht hier wel buiten vallen, en dus geen vrije modem keuze hanteren. Zomaar een gedachte.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Quad schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:02:
@Andros als de wetgeving gaat over een vast aansluitpunt, kán het mobiele netwerk wellicht hier wel buiten vallen, en dus geen vrije modem keuze hanteren. Zomaar een gedachte.
Volgens ACM geldt vrije keuze ook voor mobiele aansluitingen. Zie artikel 3 https://wetten.overheid.nl/BWBR0045477/2022-01-27#Artikel3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
zuma schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Volgens ACM geldt vrije keuze ook voor mobiele aansluitingen. Zie artikel 3 https://wetten.overheid.nl/BWBR0045477/2022-01-27#Artikel3
En wat staat er voor backup vebindingen die in combinatie met een vast netwerk wordt aangeboden? Ik vermoed dat dit een grijs gebied is. Hetzelfde is ook zo met Ziggo zakelijk met de 4G back-up die in het Ziggo modem is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
jongetje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:07:
[...]

En wat staat er voor backup vebindingen die in combinatie met een vast netwerk wordt aangeboden? Ik vermoed dat dit een grijs gebied is. Hetzelfde is ook zo met Ziggo zakelijk met de 4G back-up die in het Ziggo modem is ingebouwd.
Tsja geen idee hoe ACM daar naar kijkt. Maar als ik het zou bekijken denk ik een aansluiting is een aansluiting, ook al is deze verkocht als backup. Wet blijft wet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwashington
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 11:48
De gemeente Den Haag heeft mijn huisnummer aangepast. Was 178 F en is nu 180 F. Na veel contact met de klantenservice blijkt het niet mogelijk dit aan te passen in de systemen van T-mobile en de netbeheerder. Iemand die hier wat hulp bij kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iwashington schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:45:
De gemeente Den Haag heeft mijn huisnummer aangepast. Was 178 F en is nu 180 F. Na veel contact met de klantenservice blijkt het niet mogelijk dit aan te passen in de systemen van T-mobile en de netbeheerder. Iemand die hier wat hulp bij kan bieden?
Wie is de netbeheerder? KPN Netwerk, Open Dutch Fiber of Primevest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwashington
Barre73 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Wie is de netbeheerder? KPN Netwerk, Open Dutch Fiber of Primevest?
KPN Netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB me even de gegevens. Postcode en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwashington
Barre73 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:48:
[...]

PB me even de gegevens. Postcode en zo.
Na hulp van @Barre73 (dank daarvoor) en wat zoeken op de t-mobile community blijk ik op het primevest/volker wessel telecom/t-mobile netwerk te zitten. Dat schijnt een beetje in een niemandsland te hangen. Zie deze post.

Het is nu een kastje naar de muur verhaal geworden.

Iemand ervaring mee of een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
iwashington schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:56:
[...]
Iemand ervaring mee of een idee om dit op te lossen?
Misschien te simpel gedacht, maar een verhuizing doorgeven, is dat geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
jongetje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Misschien te simpel gedacht, maar een verhuizing doorgeven, is dat geen oplossing?
Dat inderdaad, of opzeggen op 'oude' adres, tenzij @iwashington nog in contract zit; en daarna weer opnieuw aanvragen op het 'nieuwe' adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwashington
jongetje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Dat gaat helaas niet. Voor T-mobile bestaat nummer 180 F niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
iwashington schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Dat gaat helaas niet. Voor T-mobile bestaat nummer 180 F niet.
En is niets doen een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
iwashington schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:45:
Kan je het niet bij de gemeente dumpen?

Het is zoals ik het lees iets wat bij hun vandaan komt, dan mogen zij het ook oplossen, lijkt mij zo.

Ik ga er vanuit dat die gegevens ook bij andere dingen / instanties fout gaan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zojuist mijn eindafrekening van T-mobile ontvangen en tot mijn verbazing krijg ik een rekening van 31,44€ onder de noemer 'afkoop 5,03 maanden contract TV'. Mijn Thuis abbo liep van 1-11-21 t/m 1/11-22 en was dus netjes na afloop contract opgezegd, maar ik heb ergens in mei 2021 het TV abonnement erbij genomen.

Nu ben ik de voorwaarden aan het lezen en kan nergens vinden dat de Internet TV dienst een jaarcontract betreft, sterker nog in de algemene voorwaarden T-Mobile Thuis lees ik het volgende;
Looptijd
9. Voor vast Bellen, TV en aanvullende diensten kan een afwijkende of kortere minimale looptijd gelden. Op het moment dat je Overeenkomst voor Internet eindigt, eindigen ook alle overige (aanvullende) diensten die je afneemt.
Ook lees ik het volgende in mijn contract:
Duur en beëindiging additionele diensten en pakketten
Heb je additionele diensten of pakketten besteld, dan gelden daarvoor afwijkende looptijden. Extra TV-pakketten gelden bijvoorbeeld voor onbepaalde tijd en hebben een opzegtermijn van 30 dagen. De TV- en/of Vast Bellen diensten van T- Mobile worden afgenomen met een minimale looptijd van één (1) maand en zijn per direct te wijzigen of op te zeggen.
Lijkt me dus een fout in de administratie.

Ik kan nergens (meer) zien of ik indertijd had kunnen weten dat het een jaarcontract was, het stond iig zeker niet in de bevestigingsmail. Zou het zin hebben om hier over in conclaaf te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 20-01-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 16:37

djiwie

Wie?

Die voorwaarden zijn vrij duidelijk, dus laat hen maar bewijzen dat je wel een jaarcontract aangegaan bent. Of heb je voor tv een kortingsactie gebruikt die per jaar liept? Want op mijn factuur voor december staat TV voor 12,50 per maand. 5,03 x 12,50 = 62.88, jouw factuur is precies de helft van dat. 50% korting gekregen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
djiwie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:38:
Die voorwaarden zijn vrij duidelijk, dus laat hen maar bewijzen dat je wel een jaarcontract aangegaan bent. Of heb je voor tv een kortingsactie gebruikt die per jaar liept? Want op mijn factuur voor december staat TV voor 12,50 per maand. 5,03 x 12,50 = 62.88, jouw factuur is precies de helft van dat. 50% korting gekregen toevallig?
Nope, ik vermoed dat ze voor de afkoop 50% 'boete' berekenen ipv het volle pond.

Ik heb netjes elke maand 12,50€ betaald.
Ik ga wel even in de pen klimmen of op het forum een post maken. Ik heb een contract en daar staat duidelijk in vermeld dat aanvullende diensten zoals vast bellen en TV per maand opzegbaar zijn, enige verschil/nuance is dat ik later pas TV erbij heb genomen maar ik meen me ter herinneren dat het ook toen maandelijks opzegbaar was (anders had ik het niet gedaan, we hadden op dat moment nlziet).

Ik vraag me af of iemand hier die geen TV heeft, kan zien in het portaal of er iets staat aangegeven als je vanuit de website probeert het product TV Thuis toe te voegen m.b.t. de looptijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Ik vraag me af of iemand hier die geen TV heeft, kan zien in het portaal of er iets staat aangegeven als je vanuit de website probeert het product TV Thuis toe te voegen m.b.t. de looptijd..
Ik stem in met de betalingsverplichting en alle voorwaarden en tarieven die op mijn bestelling van toepassing zijn en machtig T-Mobile om de kosten per maand automatisch te incasseren
Ik kan de dienst op ieder moment uitzetten met een opzegtermijn van 30 dagen
Ik stem ermee in dat T-Mobile de abonnementskosten pro-rata in rekening brengt tot en met de dag dat de dienst uitstaat

Dit staat onderaan als ik tv wil bestellen

[ Voor 3% gewijzigd door miggeltje op 20-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
miggeltje schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Ik stem in met de betalingsverplichting en alle voorwaarden en tarieven die op mijn bestelling van toepassing zijn en machtig T-Mobile om de kosten per maand automatisch te incasseren
Ik kan de dienst op ieder moment uitzetten met een opzegtermijn van 30 dagen
Ik stem ermee in dat T-Mobile de abonnementskosten pro-rata in rekening brengt tot en met de dag dat de dienst uitstaat
Duidelijk, laat geen twijfel over zeg maar.. ik hang al aan de lijn (in de wacht natuurlijk).
Poging 1, na alles uitgelegd te hebben in de wacht en opgehangen..
Poging 2, 10 minuten in wacht en zonder bericht of kennisgeving opgehangen..
Poging 3, 38 minuten in gesprek, intern klopt het niet, sinds januari 2022 bieden ze alleen nog de aanvullende diensten aan in de vorm van een jaarcontract.. apart dat zowel op de website als in mijn contract staat dat het maandelijks opzegbaar is. Ik heb aangegeven dat hier sprake is van een vorm van dwaling en dat ik verkeerd ben ingelicht en daarom het onterecht is dat het in rekening gebracht wordt, teamleider wordt er ook bij gehaald. Lijkt er op dat ik gelijk krijg, ik moet volgende week terugbellen als het bedrag is afgeschreven, to be continued... :o

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 20-01-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Kan je het niet bij de gemeente dumpen?

Het is zoals ik het lees iets wat bij hun vandaan komt, dan mogen zij het ook oplossen, lijkt mij zo.

Ik ga er vanuit dat die gegevens ook bij andere dingen / instanties fout gaan op deze manier.
Je kan de gemeente toch niet verantwoordelijk maken voor de administratie van een netbeheerder? Daar is de BAG onder andere voor uitgevonden. Gemeente verandert adres in BAG (dat is al behoorlijk vergaand) en alle netbeheerders die ik ken baseren hun administratie op de BAG. Dat de netbeheerder hier daar niet automatisch iets mee doet kan de gemeente niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Fiekert schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:51:
Vandaag een download load van 500gb op mn gbit verbinding gezet, kom nog niet boven de 500mbit/s en tevens heb ik nu al een kleine 3 uur last van packetloss op de lijn. speedtests geven met een slordige 900 mbit beide kanten op aan als snelheid (direct getest vanaf de UDM SE) de bron moet makkelijk tot 1gbit aankunnen, in het verleden ging dat namelijk wel prima. krijg weer lichte flashbacks van mijn vorige periode bij t-mobile.
Ik heb ook een UDM (Pro) haal ook maar 400/700 up/down zelfs bij speedtest T-mobile. Heb rechtstreeks glasvezel op de SFP poort dus kan ook niet hieraan liggen. Heeft iemand dit probleem al opgelost? Ik merk wel dat auto negotiation niet werk moet deze handmatig op 1000 FDX zetten. @Fiekert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Vaevictis_ schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 07:19:
[...]

Ik heb ook een UDM (Pro) haal ook maar 400/700 up/down zelfs bij speedtest T-mobile. Heb rechtstreeks glasvezel op de SFP poort dus kan ook niet hieraan liggen. Heeft iemand dit probleem al opgelost? Ik merk wel dat auto negotiation niet werk moet deze handmatig op 1000 FDX zetten. @Fiekert
ik heb inmiddels gedowngrade naar 400/400, daar leeft hetzelfde packetloss probleem. Bij het downloaden van een aantal steam games was dit ook weer duidelijk zichtbaar, schiet de ping omhoog, net alsof het de load niet bij kan benen. bij gewoon casual gebruik lijkt dit geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:58:
[...]

Je kan de gemeente toch niet verantwoordelijk maken voor de administratie van een netbeheerder? Daar is de BAG onder andere voor uitgevonden. Gemeente verandert adres in BAG (dat is al behoorlijk vergaand) en alle netbeheerders die ik ken baseren hun administratie op de BAG. Dat de netbeheerder hier daar niet automatisch iets mee doet kan de gemeente niet helpen.
Neem aan dat je GBA bedoeld [Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens} ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
RCBL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Neem aan dat je GBA bedoeld [Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens} ?
Nee.

GBA bevat, plat gezegd, de 'wie'. Al bestaat het GBA al enige tijd niet meer, dat is nu de Basisregistratie Personen (BRP).

BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) bevat de daadwerkelijke panden en locaties in Nederland. Zie bijvoorbeeld https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
new_guy schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Nee.

GBA bevat, plat gezegd, de 'wie'. Al bestaat het GBA al enige tijd niet meer, dat is nu de Basisregistratie Personen (BRP).

BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) bevat de daadwerkelijke panden en locaties in Nederland. Zie bijvoorbeeld https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html .
Weer wat bijgeleerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzen
  • Laatst online: 21-01-2023
In een poging een nieuw statisch glasvezel IP-adres van T-Mobile te krijgen ben ik van plan 72 uur mijn internet uit te zetten en hopen dat de lease op mijn huidige IP verloopt.
Vraag: moet ik daarvoor alleen de Zyxel-router uitzetten en de WAN-kabel daar uittrekken? Of moet ik ook de Huawei GPON ONT uitzetten en alle kabels daar uittrekken? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Blitzen schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:36:
In een poging een nieuw statisch glasvezel IP-adres van T-Mobile te krijgen ben ik van plan 72 uur mijn internet uit te zetten en hopen dat de lease op mijn huidige IP verloopt.
Vraag: moet ik daarvoor alleen de Zyxel-router uitzetten en de WAN-kabel daar uittrekken? Of moet ik ook de Huawei GPON ONT uitzetten en alle kabels daar uittrekken? Dank.
DHCP lease heeft imo alleen met het mac address te maken op je Zyxel.
Is het niet mogelijk om het mac address op de router aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In een poging een nieuw statisch glasvezel IP-adres van T-Mobile te krijgen
[...]
Als het statisch is kun je lang wachten...

Ben je ergens geblocked dat je het nu aan iemand anders wilt geven?
(als je het wilt dan zou ik wel alles uitzetten, maar heb je geen garantie dat dit werkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 16:37

djiwie

Wie?

Alleen je router loskoppelen. ONT kan je aan laten. (Hoewel die niet veel te doen heeft in de 72 uur dat je router niet connected natuurlijk ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzen
  • Laatst online: 21-01-2023
Nogmaals dank voor de antwoorden.
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:34:
[...]

DHCP lease heeft imo alleen met het mac address te maken op je Zyxel.
Is het niet mogelijk om het mac address op de router aan te passen?
Met de kinderlijke basissoftware die er standaard op staat niet, kon zo gauw niet vinden of en welke custom firmware geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Barre73 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:58:
[...]

Dat was mij niet bekend, ik ging er vanuit dat als vanuit de gemeente een adreswijziging plaatsvind dat degene die de opdracht gegeven heeft ook verantwoordelijk is voor de afhandeling.
new_guy schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Nee.

Het zit dus anders in elkaar dan dat ik verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 16:52
BeefHazard schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Sinds een week ervaring met T-mobile glas triple-play (op oud-Reggefiber netwerk met T-mobile GPON apparatuur in de PoP). Nooit andere TV gehad dan Ziggo CI+. Nu hebben alle TV's in huis een Chromecast w/GTV met de T-Mobile app. De beeldkwaliteit is in de meeste omstandigheden prima. Maar bijvoorbeeld toen de confetti op oudejaarsavond door het beeld vloog, zag je echt wel dat de bitrate een tikkie hoger mag. Bij normale TV, inclusief sport, merk je er overigens weinig van.

Voordelen mijns insziens:
  • Geen huur betalen voor TV-boxen
  • De mogelijkheid om zelf een fatsoenlijke streamer te gebruiken ipv zo'n matige provider-box
  • Scherpe prijs, zeker als je ook bijvoorbeeld voetbalfan bent: ESPN is al €8/mnd goedkoper dan bij Ziggo
  • Internet haalt consistent knappe snelheden. Meestal zo rond de 950/950 op Speedtest.
Nadelen:
  • Mindere bitrate
  • Geen HDR (uche uche "UHD") zenders
  • 2x terug klikken sluit de T-mobile TV app niet op de Chromecast |:( Oké, boeiend, maar 't is wel een pet peeve
  • Geen native LG WebOS app
Hoe belangrijk dat soort dingen voor jou zijn kan ik natuurlijk niet invullen. Ik ben iig erg blij met het internet, toch wel de hoofdmoot van het abo. Een afwijking van maar 5% van je maximumsnelheid, ook gelet op de overhead die je toch krijgt bij het maxen van je gigabit-apparatuur, is iets waar ik bij Ziggo alleen van kon dromen :+
Op mijn LG G1 vind ik een “beta” app. Wat bedoel jij met “geen native LG webOS app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 09:53
boefje79 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:26:
[...]

Op mijn LG G1 vind ik een “beta” app. Wat bedoel jij met “geen native LG webOS app?
Dat kan sinds die post ontwikkeld zijn of toen al bestaan hebben, beta is nog steeds geen volledige app. Eigenlijk werkt het alleen op Android/Google TV native, vgm is er ook geen native Tizen app.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BeefHazard schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:30:
[...]
vgm is er ook geen native Tizen app.
Er is al jaren een Tizen app voor Samsung tv's. Ik gebruik die al ruim een jaar dagelijks een werkt beter dan het kastje van tmobile vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
BeefHazard schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:30:
[...]

Dat kan sinds die post ontwikkeld zijn of toen al bestaan hebben, beta is nog steeds geen volledige app. Eigenlijk werkt het alleen op Android/Google TV native, vgm is er ook geen native Tizen app.
Just checking omdat het een post van maar twee weken geleden is en ik dacht dat je misschien iets anders bedoelde/er niet van wist.

Volgens de omschrijving is de app volledig functioneel. Ik kan het nog niet testen want “ze” gaan komende week pas glas schieten, maar orienteer mij alvast op het post-ziggo tijdperk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Stomme vraag wellicht maar kan je de evt extra zenderpakketten (bv espn) ook bekijken in de anywhere-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

Fab1Man

Live life to the fullest

Iemand T-Mobile Thuis (glasvezel) issues in omgeving Eindhoven? Sinds 10:00 uur lijkt het erop dat we geen verbinding meer hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Fab1Man op 23-01-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:52

TommyGun

Stik er maar in!

Fab1Man schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:08:
Iemand T-Mobile Thuis (glasvezel) issues in omgeving Eindhoven? Sinds 10:00 uur lijkt het erop dat we geen verbinding meer hebben.
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

Fab1Man

Live life to the fullest

Die zag ik ook al pieken, maar nog niet toen ik het hier vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-07 17:49
hier ook storing (Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedDragon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:21
XXfrankieXX schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Bij mij staat er nog "september 2022", maar ook ik heb geen idee wat er wanneer gaat gebeuren.. Het slangetje onder de voortuin ligt er al wel, maar de kabels in de straat nog niet. Bij mijn schoonouders aan de anderen kant van de wijk (Rokkeveen, Zoetermeer) het tegenovergestelde.
En niemand lijkt wat te weten. Ik ben echt zelden zo'n slecht projectmanagement tegengekomen..
Hoi! Wij gaan binnenkort verhuizen naar Rokkeveen en we zitten erover na te denken om een glasvezel abonnement van T-mobile af te nemen. Is dit probleem inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BlackEyedDragon schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Hoi! Wij gaan binnenkort verhuizen naar Rokkeveen en we zitten erover na te denken om een glasvezel abonnement van T-mobile af te nemen. Is dit probleem inmiddels verholpen?
Wat zegt de postcode check?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bl33d
  • Laatst online: 21-07 20:39

bl33d

I love the smell of Napalm..

boefje79 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Just checking omdat het een post van maar twee weken geleden is en ik dacht dat je misschien iets anders bedoelde/er niet van wist.

Volgens de omschrijving is de app volledig functioneel. Ik kan het nog niet testen want “ze” gaan komende week pas glas schieten, maar orienteer mij alvast op het post-ziggo tijdperk 😉
Ik gebruik inmiddels een paar weken de beta app van Tmobile op m'n LG (C2). En ik kan beamen dat het heel goed werkt. Beeldkwaliteit is prima, de app voelt vlot aan en het is stabiel. Ik heb inmiddels het kastje opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedDragon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:21
jongetje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Wat zegt de postcode check?
Dat het zou moeten werken, maar volgens zijn post lijkt dit begin januari nog niet het geval te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BlackEyedDragon schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Dat het zou moeten werken, maar volgens zijn post lijkt dit begin januari nog niet het geval te zijn?
Gewoon aanvragen. Als er een "slangetje :+ " bij de voordeur/tuin naar boven steekt dan ligt er dus een glasvezel iig tot aan de handhold in de straat. Als T-Mobile aangeeft dat er geleverd kan worden dan is alles gelast en getest, anders komt dit niet naar voren in hun systeem. Gewoon bestellen dus, dan wordt het in gang gezet en komt er iemand langs om de FTU te installeren en daarna kun je dan een monteurs afspraak plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-07 17:24
Is het bij jullie al opgelost? Duurt wel lang en weinig communicatie behalve een blokje ergens in de T-Mobile community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-07 17:49
snoopdoge90 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Is het bij jullie al opgelost? Duurt wel lang en weinig communicatie behalve een blokje ergens in de T-Mobile community.
Hier werkt het ondertussen weer
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-07 17:24
x360junkie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:56:
[...]

Hier werkt het ondertussen weer
_/-\o_
Ai, ik krijg namelijk nog niks van de T-Mobile DHCP. Gebruik de media converter zelf niet, direct met SFP de router in bij mij. VLAN300 aan de WAN zijde. Iemand anders zelfde probleem hier?

Edit: Hier is het ook weer allemaal automagisch online gekomen betreft de storing regio Eindhoven / Veghel.

[ Voor 13% gewijzigd door snoopdoge90 op 23-01-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 23:38
Heb nog een oud Vodafone/T-mobile contract voor internet+tv inclusief klantvoordeel en ben aan het kijken of ik de tv kan opzeggen en hoeveel dat scheelt. Ik betaal nu het volgende :

- Internet: 28 euro per maand voor 100 mbit (meer hoeft ook niet)
- Televisie: 18 euro per maand voor televisie. dit is nog inclusief alle zenderpakketten van het oude vodafone tijdperk (international, entertainment, kids&music, etc.)

Nu gebruik ik tv eigenlijk helemaal niet en wil dus wellicht NLziet gaan gebruiken als alternatief. Scheelt weer 10 euro in de maand voor iets wat ik toch niet gebruik.

Net al gebeld en kreeg te horen dat verlengen niet interessant is voor mij (want dan ga ik het nieuwe abo model in), dus het meest voordelige was om dan TV op te zeggen en de 18 euro te besparen.
Meer mensen hier ervaringen mee of nog handige tips om iets te kunnen regelen om het nog interessanter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
ik denk dat als je als alternatief NLziet wel als hoofdkandidaat moet zien. ligt eraan wat je natuurlijk kijkt. qua prijzen betreft denk ik dat t-mobile niet veel bewegingsruimte toelaat om echt goedkoper uit te komen. ze zijn as-is al behoorlijk budget ingezet. aangezien ik in 2019 voor het eerst t-mobile heb gehad kan ik helaas niet voor vodafone glas destijds oordelen.
Pagina: 1 ... 204 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie