[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
half november Glasvezel bij T-mobile besteld. Zou 30 december geinstalleerd worden (dan liep mijn Ziggo abbo af). In de tussentijd niks van ze gehoord, ook van Guidion niks voor een installatie afspraak. Net weer klantenservice proberen te bereiken, niemand beschikbaar.

Fingers crossed dat Ziggo in de tussentijd gewoon door blijft leveren, maar wat een grap zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
@habermas het is nu 4 januari dus blijkbaar is er niets opgezegd bij ziggo nog. Maar had je niet wat eerder contact moeten opnemen? Ik kreeg mijn installatiepakket ruim voor de installatiedatum binnen. En verder mails en sms berichten om de afspraken voor installatie te plannen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
jongetje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:36:
@habermas het is nu 4 januari dus blijkbaar is er niets opgezegd bij ziggo nog. Maar had je niet wat eerder contact moeten opnemen? Ik kreeg mijn installatiepakket ruim voor de installatiedatum binnen. En verder mails en sms berichten om de afspraken voor installatie te plannen .
snap ik, ook voor de kerst een poging gewaagd maar ze niet gesproken. maar dit zou sowieso toch niet moeten kunnen? in mijn bestelproces overzicht staat nu letterlijk:

Vanaf nu is het de beurt aan ons om zo snel mogelijk je T-Mobile Thuis aansluiting te regelen.

ik ga ervanuit dat ze Ziggo pas afsluiten nadat ik online bij T-Mobile ben, maar dat kan nog wel heel lang duren vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Even een update naar aanleiding van de opgetreden storing afgelopen donderdag, 29 december.

Maandag is hiervoor een Guidion monteur op locatie geweest, Hij heeft een laserpen aangesloten in onze meterkast en is naar de wijkcentrale gereden. Helaas ziet deze monteur het "licht" niet en heeft het probleem daarom niet kunnen oplossen.

Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door de netbeheerder, in mijn geval KPN of zij vanmiddag konden langskomen tussen 12:00 en 17:00. De KPN monteur is zojuist langs geweest en heeft eveneens een laserpen aangesloten in onze meterkast. Na ongeveer 20 minuten kwam hij terug en vertelde dat het probleem is opgelost. Er zat kennelijk in de wijkcentrale een kruisverbinding verkeerd. Na het aansluiten van de media converter gaan de lampjes juist branden en is er weer Internet toegang mogelijk.

Ik vraag mij dan wel af waarom de Guidion monteur die enkele dagen eerder in dezelfde wijkcentrale dit niet heeft kunnen constateren/oplossen? Belangrijkste voor mij is in ieder geval dat het weer werkt (zou morgen een week zijn), geen pretje met enkel een telefoon als WiFi hotspot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 15:22

WCA

bluecupra schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:39:
Even een update naar aanleiding van de opgetreden storing afgelopen donderdag, 29 december.

Maandag is hiervoor een Guidion monteur op locatie geweest, Hij heeft een laserpen aangesloten in onze meterkast en is naar de wijkcentrale gereden. Helaas ziet deze monteur het "licht" niet en heeft het probleem daarom niet kunnen oplossen.

Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door de netbeheerder, in mijn geval KPN of zij vanmiddag konden langskomen tussen 12:00 en 17:00. De KPN monteur is zojuist langs geweest en heeft eveneens een laserpen aangesloten in onze meterkast. Na ongeveer 20 minuten kwam hij terug en vertelde dat het probleem is opgelost. Er zat kennelijk in de wijkcentrale een kruisverbinding verkeerd. Na het aansluiten van de media converter gaan de lampjes juist branden en is er weer Internet toegang mogelijk.

Ik vraag mij dan wel af waarom de Guidion monteur die enkele dagen eerder in dezelfde wijkcentrale dit niet heeft kunnen constateren/oplossen? Belangrijkste voor mij is in ieder geval dat het weer werkt (zou morgen een week zijn), geen pretje met enkel een telefoon als WiFi hotspot!
Constateren kan een guidion monteur misschien, maar oplossen van een kruising heeft ie geen autorisatie voor helaas. Heel veel had dat niet gescheeld in tijd in ieder geval

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:17
WCA schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Constateren kan een guidion monteur misschien, maar oplossen van een kruising heeft ie geen autorisatie voor helaas. Heel veel had dat niet gescheeld in tijd in ieder geval
Als die monteur de centrale in mag, mag die ook patch herstel uitvoeren. Lijkt er eerder op dat die gewoon niet goed heeft gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 12:03
Hier nu twee weken geleden de glasvezelaansluiting in huis gerealiseerd. Nog niks gehoord van T-Mobile of Guideon over een laatste installatieafspraak. Heb ze vorige week gebeld om te checken of het bij T-Mobile bekend was dat het gereed is voor activering en daar waren ze van op de hoogte. Maar geen belletje of afspraak mailtje of zo gehad. Is dit iets waar het zin heeft om nog zelf wat initiatief te nemen op de boel te versnellen of is het gewoon een kwestie van wachten op contact van Guideon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
@justinkb destijds heb ik er ook melding van gemaakt op het T-Mobile Community forum, hier zitten T-Mobile medewerk(st)er(s) met de juiste ingang en kunnen de boel aanzienlijk versnellen. Weet niet of je het probleem hier al hebt gepost? Zo niet, zou ik dat als eerste doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb sinds een week glasvezel van T-Mobile, werkt prima, lekker snel, wifi is veel beter dan van het oude Fritzbox hok wat ik van de KPN had. Nu mijn LAN weer aan het inrichten, en ik wil een paar apparaten een vast IP geven. De UI doet denken dat dit makkelijk zou moeten kunnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/H5haBwjDbEmO5B0Xyf92rs5Q.png

De waardes zijn prima aan te passen, maar als ik dan Save klik krijg ik de foutmelding "IP-Address and subnet mask are already in use.". Zelfde geldt als ik de waarde van DHCP lease time aanpas en dan probeer op te slaan.

Natuurlijk eerst zelf zitten prutsen, andere waarden ingevoerd, modem paar keer gereboot, enz. Uiteraard ook gegoogled, dit topic doorgespit, enz. Geen resultaat, zonet maar eens de T-Mobile helpdesk gebeld. Dat was overigens geen onprettige ervaring, korte wachttijd en een vriendelijke dame aan de lijn. Maar het antwoord op mijn bovenstaande probleem was minder leuk "Dat ondersteunt het apparaat niet, dat staat allemaal ingesteld op automatisch" -O-

Eh, wat? Dat snap ik maar ik wil dat veranderen. Hoog springen, laag springen, de dame heeft het nagevraagd, het antwoord bleef "kan niet".

Weet iemand hier hoe dat zit? Doe ik iets verkeerd? Is het apparaat (een Zyxel T-54 / DX5401) met opzet kreupel gemaakt door T-Mobile? Want het apparaat ondersteunt dit duidelijk wel...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:05

djiwie

Wie?

Maar wil je nu een ander subnet instellen of wil je apparaten een vast IP geven? Want dat laatste moet op het andere tabje (Static DHCP). Daar kun je gewoon adressen instellen die in de DHCP range vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
djiwie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:55:
Maar wil je nu een ander subnet instellen of wil je apparaten een vast IP geven? Want dat laatste moet op het andere tabje (Static DHCP). Daar kun je gewoon adressen instellen die in de DHCP range vallen.
Wat ik wil is de DHCP range verkleinen, dus de 192.168.1.254 in het screenshot hierboven aanpassen naar bv. 192.168.1.200 oid. Dat zou toch moeten kunnen kunnen? Net zoals het aanpassen van de tijdsduur van de DHCP lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Ah zo. Bij mij lijkt dat gewoon te werken, zijn er misschien leases uitgedeeld in de range met adressen die gaan verdwijnen na je aanpassing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:15
JeroenH schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Wat ik wil is de DHCP range verkleinen, dus de 192.168.1.254 in het screenshot hierboven aanpassen naar bv. 192.168.1.200 oid. Dat zou toch moeten kunnen kunnen? Net zoals het aanpassen van de tijdsduur van de DHCP lease?
Wat je vraag is zeker mogeljk met de Zyxel.
Rechts boven vind je een hamburger menu. de drie streepjes, als je hier op klikt komt er een menu tevoorschein en kun je "Netwerkinstellingen" selecteren, daarna "thuisnetwerken"
In het scherm dat je nu voor je hebt kun je alle instellingen maken zoals je ze beschrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
BGLAdmin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Wat je vraag is zeker mogeljk met de Zyxel.
Rechts boven vind je een hamburger menu. de drie streepjes, als je hier op klikt komt er een menu tevoorschein en kun je "Netwerkinstellingen" selecteren, daarna "thuisnetwerken"
In het scherm dat je nu voor je hebt kun je alle instellingen maken zoals je ze beschrijft.
Als ik drie of vier duimpjes omhoog had kunnen geven hier had ik dat gedaan. Zeer bedankt!

a) Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is, heel dat hamburger menu niet gezien
b) De T-mobile helpdesk verkocht me hierover dus klinkklare onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:39
Ik heb helaas absoluut geen goede ervaringen met T-Mobile via KPN Netwerk. Wij zijn dus ook gekoppeld aan een wijkcentrale waar T-Mobile eigen apparatuur in heeft zitten. Wij kwamen van KPN. Op de dag van aansluiting/overname ging het meteen mis, en hebben we ruim een maand geen internet gehad. Uiteindelijk bleek "ons stekkertje" niet goed te zitten in de wijkkast. De monteur gromde dat dit vaker voorkomt bij T-Mobile.

Na 1,5 maand verbonden te zijn, lag de verbinding er weer uit. Je gaat dan in de standaard procedure; ticket technische dienst, kan 5 werkdagen duren. Dan een afspraak met Guidion monteur. Hangt ervan af wie er komt, of die ook in de wijkkast mag. We hadden de eerste storing geluk na een kleine 2 weken. Hij kwam terug en zei dat "ons stekkertje" eruit lag, en dat een ander in "ons poortje" zat. Hij zou melding maken, wij weer blij met internet. Als het weer zou gebeuren moesten we melding maken van het stekkertjes probleem.

Nu zijn we na bijna 3 weken van de 2e lange storing weer online. Lang verhaal kort; het stekkertje lag er weer uit. Er is nu een kaartje aan vastgeknoopt dat die er niet uitgehaald mag worden. Deze monteur; gebruikelijk bij T-Mobile. 🤡

Zolang het werkt is het prachtig, maar als je met een probleem in helpdesk-land komt ben je mooi klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31
heehoo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:33:
Ik heb helaas absoluut geen goede ervaringen met T-Mobile via KPN Netwerk. Wij zijn dus ook gekoppeld aan een wijkcentrale waar T-Mobile eigen apparatuur in heeft zitten. Wij kwamen van KPN. Op de dag van aansluiting/overname ging het meteen mis, en hebben we ruim een maand geen internet gehad. Uiteindelijk bleek "ons stekkertje" niet goed te zitten in de wijkkast. De monteur gromde dat dit vaker voorkomt bij T-Mobile.

Na 1,5 maand verbonden te zijn, lag de verbinding er weer uit. Je gaat dan in de standaard procedure; ticket technische dienst, kan 5 werkdagen duren. Dan een afspraak met Guidion monteur. Hangt ervan af wie er komt, of die ook in de wijkkast mag. We hadden de eerste storing geluk na een kleine 2 weken. Hij kwam terug en zei dat "ons stekkertje" eruit lag, en dat een ander in "ons poortje" zat. Hij zou melding maken, wij weer blij met internet. Als het weer zou gebeuren moesten we melding maken van het stekkertjes probleem.

Nu zijn we na bijna 3 weken van de 2e lange storing weer online. Lang verhaal kort; het stekkertje lag er weer uit. Er is nu een kaartje aan vastgeknoopt dat die er niet uitgehaald mag worden. Deze monteur; gebruikelijk bij T-Mobile. 🤡

Zolang het werkt is het prachtig, maar als je met een probleem in helpdesk-land komt ben je mooi klaar.
Wat is de reden dat je van KPN naar T-Mobile bent gegaan? Alleen de prijs, of ook problemen met de verbinding?

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 05-01-2023 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
Soundwork schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:49:
[...]

Wat is de reden dat je van KPN naar T-Mobile bent gegaan? Alleen de prijs, of ook problemen met de verbinding?
Ja, prijs en snelheid. Ik was eerder al een keer overgestapt van XS4All naar KPN, dat was een modemwissel en weer door. Bij KPN zou ik naar 60 euro gaan voor 100/100. De deal van T-Mobile met 10 keer sneller en icm klantvoordeel heel veel minder betalen leek mooi. Maar dus te mooi om waar te zijn.

Ik had overigens ook niet verwacht dat ze met eigen apparatuur in de wijkkast zouden zitten, ik dacht ze huren gewoon de lijn, dus of ik nu bij de 1 of andere zit maakt ook weinig uit dan.

Nouja, harde les - nooit overstappen! 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:43
heehoo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:03:
[...]

Ja, prijs en snelheid. Ik was eerder al een keer overgestapt van XS4All naar KPN, dat was een modemwissel en weer door. Bij KPN zou ik naar 60 euro gaan voor 100/100. De deal van T-Mobile met 10 keer sneller en icm klantvoordeel heel veel minder betalen leek mooi. Maar dus te mooi om waar te zijn.

Ik had overigens ook niet verwacht dat ze met eigen apparatuur in de wijkkast zouden zitten, ik dacht ze huren gewoon de lijn, dus of ik nu bij de 1 of andere zit maakt ook weinig uit dan.

Er zijn in mijn hoofd slechts twee overstap combinaties. Wisselen tussen Ziggo <-> KPN. Of wisselen tussen Delta <-> Tmobile. Dan hou je dezelfde “gedoe” factor. Jij bent nu kruislings overgestapt en dan is de kans groot dat je ergens je aan gaat irriteren of met weemoed achterom kijkt “wat je had”.

Geheel persoonlijke visie, er zijn vast ook tevreden klanten van T-Mobile of Delta. Maar gebaseerd op de posts in de betreffende topics…lijkt het wat breder gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
stormfly schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Er zijn in mijn hoofd slechts twee overstap combinaties. Wisselen tussen Ziggo <-> KPN. Of wisselen tussen Delta <-> Tmobile. Dan hou je dezelfde “gedoe” factor. Jij bent nu kruislings overgestapt en dan is de kans groot dat je ergens je aan gaat irriteren of met weemoed achterom kijkt “wat je had”.

Geheel persoonlijke visie, er zijn vast ook tevreden klanten van T-Mobile of Delta. Maar gebaseerd op de posts in de betreffende topics…lijkt het wat breder gedragen.
Ik kan je vertellen ik ben een tevreden klant van T-Mobile, ik woon in een oud Reggefiber gebied en zit inmiddels op GPON.
Wat mij opvalt bij de meeste storingen die ik hier lees in een Reggefiber/KPN gebied zijn vooral dat kabels in de wijkkast spontaan uit de aansluiting gaan! Het lijkt mij zaak dat KPN de toegangscontrole op hun wijkkasten moet opschroeven, zodat ze kunnen nagaan welke monteurs voorafgaand aan een storing op locatie zijn geweest. Op dit moment mag de monteur naar binnen zodra die een sleutel heeft. Het zou heel goed kunnen dat KPN helemaal niet weet welke monteur wanneer naar binnengaat en of die dan alleen doet wat die moet doen, of toch ´onhandige´ handelingen uitvoert die niet wenselijk zijn.

Vergeet niet dat mensen zonder klachten zelden posten dat alles goed gaat, ofwel een conclusie trekken op de basis van posts in het forum is zeer onbetrouwbaar en populistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
BGLAdmin schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Ik kan je vertellen ik ben een tevreden klant van T-Mobile, ik woon in een oud Reggefiber gebied en zit inmiddels op GPON.
Wat mij opvalt bij de meeste storingen die ik hier lees in een Reggefiber/KPN gebied zijn vooral dat kabels in de wijkkast spontaan uit de aansluiting gaan! Het lijkt mij zaak dat KPN de toegangscontrole op hun wijkkasten moet opschroeven, zodat ze kunnen nagaan welke monteurs voorafgaand aan een storing op locatie zijn geweest. Op dit moment mag de monteur naar binnen zodra die een sleutel heeft. Het zou heel goed kunnen dat KPN helemaal niet weet welke monteur wanneer naar binnengaat en of die dan alleen doet wat die moet doen, of toch ´onhandige´ handelingen uitvoert die niet wenselijk zijn.
Ligt die rol bij KPN of bij de providers uit het goedkopere segment? Ik lees weinig los gehaalde fibers in het KPN topic. Is de chaos dan dusdanig gecontroleerd dat het alleen losse TMobile fibers zijn? En waarom ontstaat dit dan, slechte administratie, hoge werkdruk?
Vergeet niet dat mensen zonder klachten zelden posten dat alles goed gaat, ofwel een conclusie trekken op de basis van posts in het forum is zeer onbetrouwbaar en populistisch.
In die overige provider topics posten de tevreden mensen ook niet. Ik vind dat je er best wel een gevoel/richting aan kunt ontleden.

Fijn dat het voor jou stabiel is, dan heb je een prijs kwaliteit verhouding waar mening jaloers op kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BGLAdmin schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Een monteur heeft geen sleutel maar krijgt toegang via de toegangsapp. Waarmee dus precies kan worden bijgehouden wie wanneer binnen is. Elke monteur die binnen mag heeft verplicht een certificaat patchen moeten behalen. Dat is geen online cursus maar eentje in de praktijk.
Dan volgt wel de vraag: doet iedereen het even netjes? Dat zal niet gezien de klachten die hier langskomen.

@stormfly de primaire kwaliteitsrol ligt bij Reggefiber/KPN Netwerk. Een patch loopt altijd vanuit de ODF poort (die leidt naar de woning van de klant) en die is eigendom van KPN Netwerk. Patches die aan de andere kant in een verkeerde poort van de T-Mobile apparatuur zitten, zijn voor verantwoordelijkheid van de patchende partij (in casu Guidion/T-Mobile).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:18
heehoo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:33:
stormfly schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Ligt die rol bij KPN of bij de providers uit het goedkopere segment? Ik lees weinig los gehaalde fibers in het KPN topic. Is de chaos dan dusdanig gecontroleerd dat het alleen losse TMobile fibers zijn? En waarom ontstaat dit dan, slechte administratie, hoge werkdruk?
De vraag die ik dan nu wel heb is: welke monteur van welke provider/beheerder heeft die stekker dan losgehaald/omgeplugged? Want is dit enkel een T-Mobile ding of is er bij KPN (ook) wat fout gegaan? Bijvoorbeeld een monteur die dacht (of een opdracht heeft) "Deze klant heeft opgezegd! Die kabel moet er uit."

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
ShadowLord schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:12:
[...]

[...]

De vraag die ik dan nu wel heb is: welke monteur van welke provider/beheerder heeft die stekker dan losgehaald/omgeplugged? Want is dit enkel een T-Mobile ding of is er bij KPN (ook) wat fout gegaan? Bijvoorbeeld een monteur die dacht (of een opdracht heeft) "Deze klant heeft opgezegd! Die kabel moet er uit."
Volgens mij gaat het bij ons in de wijk (en nu bij ons via T-Mobile) fout omdat er teveel partijen zijn.
De eerste monteur was een ZZPer ingeschakeld door Guidion, ingeschakeld door T-Mobile. Mocht niet in de kast. Later kwam er een ticket vanuit T-Mobile naar KPN Netwerk, die dat naar de onderaannemer stuurt, die vervolgens ook weer een ZZPer inschakelt. Die constateert dan een probleem die dan weer half teruggekoppeld wordt volgens mij.

Later is bij ons een monteur vanuit Guidion geweest die wel de wijkkast in kon en zei dat er een ander huishouden in ons poortje zat en heel leuk die weer had verwisseld waardoor wij weer internet hadden. Dus het is voor ons waarschijnlijk telkens stuivertje wisselen met dat andere huishouden 😐

Guidion helpdesk meldde vorige week overigens dat hun monteurs er helemaal niet zomaar in mogen, dus dat is nogal tegenstrijdig.

Gister is de monteur van onderaannemer van KPN weer in de kast geweest (met het kaartje aan de kabel).

Ons probleem klinkt wel als n=1 en domme pech (wat het ook echt wel zal zijn), maar als je zoekt op "T-Mobile LOS lampje knippert", dan kom je vanzelf vergelijkbare verhalen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31
heehoo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:03:
[...]

Nee, T-Mobile heeft in sommige plaatsen in de wijkcentrales (area PoP's) eigen apparatuur hangen van hun eigen operator "Glasop" (voluit Glasoperator). Daar gebruiken ze ook nog 2 technieken: AON en GPON (afhankelijk wanneer de Glasop apparatuur geïnstalleerd is).

Maar het lostrekken van patches, heb ik eerlijk gezegd nog nooit last van gehad en ik ben toch al een paar keer overgestapt van provider en ook operator. Ik heb ook bij T-Mobile gezeten (maar dat was wel AON op Glasop) en ook nooit lostgetrokken patches meegemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
een makkelijke reden om een flinke prijsverhoging door te voeren met als matig excuus dat het CBS dit bepaald zou hebben. en kennelijk is de klant voor 100% de risiconemer hiervan.
Een juridische truc die meelift op het sentiment van prijsstijgingen waar zogenaamd niemand wat aan kan doen (energieleveranciers voorop), want het klinkt allemaal heel begrijpelijk echter zijn bedrijven als T-Mobile steen en steenrijk* waardoor zij niet hoeven door te belasten maar ook zelf genoegen kunnen nemen met iets minder winst, of op zijn minst de pijn delen i.p.v. volledig afschuiven op de klant (iets waar de aandeelhouders vast niet op zitten te wachten). ergens verwacht je hier ook een plafond die de consument een klein beetje kan beschermen, bijvoorbeeld: max 3% verhoging ongeacht of de inflatie-calculatie van het CBS hoger dan dat uit valt. Want de consument heeft hier geen invloed op en al helemaal geen schuld aan.

*bron: https://www.t-mobile.com/...s/2021-annual-report.html

[ Voor 33% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-01-2023 11:39 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJ Le Funk schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:39:
[...]

een makkelijke reden om een flinke prijsverhoging door te voeren met als matig excuus dat het CBS dit bepaald zou hebben. en kennelijk is de klant voor 100% de risiconemer hiervan.
'leuke' marketing-truc om mee te liften op het sentiment van prijsstijgingen waar zogenaamd niemand wat aan kan doen (energieleveranciers voorop).
Zie ook hier (in 2019).. Belofte 2 was toen al zeer discutabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Zie ook hier (in 2019).. Belofte 2 was toen al zeer discutabel.
De belofte was dat de prijzen 3 jaar niet zouden stijgen (los van een inflatiecorrectie).
Dat hebben ze echt precies 3 jaar volgehouden totdat de prijzen in maart vorig jaar zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Ik vind het vooral krom dat ook als je net een nieuw jaarabo hebt, je een inflatiecorrectie krijgt. Mijn abo ging de laatste week van september in, effectief drie maanden klant en nu acht procent erbij. Het mag volgens de voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan (en natuurlijk nauwelijks gelezen heb) maar het voelt wel erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:19
Mijn abonnement is nog niet ingegaan. Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis 1000Mbit (1Gbit/s) + T-Mobile TV basis pakket zonder opnemen en geen extra TV zenders met 1 TV-BOX

Ze moeten nog komen voor in de meterkast en het aansluiten en zal waarschijnlijk eind januari tot April duren voordat ik op Glasvezel zit.

Ik heb getekend voor de eerste 8-maanden voor €25,- per maand daarna €55,- per maand voor totaal 1 jaar contract. Dus verhogen kunnen ze bij mij niet doorvoeren. Contract gaat pas in als mijn verbinding 100% werkt. Tot die tijd heb ik nog Ziggo 100Mbit met TV Start interactieve TV voor €55,50,- per maand

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Van der Berg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:35:
Mijn abonnement is nog niet ingegaan. Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Glasvezel thuis 1000Mbit (1Gbit/s) + T-Mobile TV basis pakket zonder opnemen en geen extra TV zenders met 1 TV-BOX

Ze moeten nog komen voor in de meterkast en het aansluiten en zal waarschijnlijk eind januari tot April duren voordat ik op Glasvezel zit.

Ik heb getekend voor de eerste 8-maanden voor €25,- per maand daarna €55,- per maand voor totaal 1 jaar contract. Dus verhogen kunnen ze bij mij niet doorvoeren. Contract gaat pas in als mijn verbinding 100% werkt. Tot die tijd heb ik nog Ziggo 100Mbit met TV Start interactieve TV voor €55,50,- per maand
Je bent een contract aangegaan op deze voorwaarden en je mag er vanuit gaan dat het ook zo door T-Mobile wordt uitgevoerd. Je contract is nog niet ingegaan, dat gebeurt pas op het moment dat de verbinding wordt opgeleverd.
T-Mobile mag conform de contract voorwaarden één maal per jaar een inflatie correctie toepassen en met de huidige omstandigheden is dat ook heel begrijpelijk. Je krijgt te maken met de inflatie correctie als deze wordt aangekondigd en je contract is meer dan drie maanden actief op het moment dat de correctie ingaat, dit jaar is de correctie ingegaan op 1 januari en je mag er dus vanuit gaan dat er dit jaar geen verdere inflatiecorrectie zal plaatsvinden bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

https://community.t-mobil...ostid=1692766#post1692766

heeft iemand hier toevallig last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMDK4AMKILQJu_UVF7GyRGSuzNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMw3U4aYADG0VuWjtIcL9H7q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:53
Jap! Hier heb ik ook last van. Upload is max 500Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
devandrej schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke netwerk provider jullie hebben (KPN?) en met welke technologie (DSL, GPON, XGSPON) jullie zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Heb het idee dat bij de oplevering van de glasvezel hier T-Mobile op werkzaamheden van VolkerWessels Telecom aan het wachten is die al verricht zijn. Glasvezelaansluitpunt is al geplaatst en was meteen doorgemeten als goed signaal. Nu zegt T-Mobile dat VWT nog dingen moet doen voordat zij aan zet zijn, kan dat kloppen? Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn, iemand enig idee hoe dit te doorbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 21:17
Vandaag een download load van 500gb op mn gbit verbinding gezet, kom nog niet boven de 500mbit/s en tevens heb ik nu al een kleine 3 uur last van packetloss op de lijn. speedtests geven met een slordige 900 mbit beide kanten op aan als snelheid (direct getest vanaf de UDM SE) de bron moet makkelijk tot 1gbit aankunnen, in het verleden ging dat namelijk wel prima. krijg weer lichte flashbacks van mijn vorige periode bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:02
llagendijk schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke netwerk provider jullie hebben (KPN?) en met welke technologie (DSL, GPON, XGSPON) jullie zijn aangesloten?
Tmobile over KPN XGSPON. 50/50. No problem. Volle snelheid.

Denk dat het niet in het WBA gedeelte zit als ik de klachten op het Tmobile forum zo lees. Lijkt op een probleem in het eigen (glas)netwerk van Tmobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justinkb schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:20:
Heb het idee dat bij de oplevering van de glasvezel hier T-Mobile op werkzaamheden van VolkerWessels Telecom aan het wachten is die al verricht zijn. Glasvezelaansluitpunt is al geplaatst en was meteen doorgemeten als goed signaal. Nu zegt T-Mobile dat VWT nog dingen moet doen voordat zij aan zet zijn, kan dat kloppen? Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn, iemand enig idee hoe dit te doorbreken?
KPN Netwerk of Open Dutch Fiber? Dat maakt namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:37
Wellicht dat iemand een idee heeft. Ik ben hier bezig geweest omdat ik mijn glas overname punt moest verplaatsen i.v.m. ruimte in de meterkast (+/-1 meter omlaag). . Alles is goed gegaan (netjes afgeplakt tijdens de werkzaanheden en netjes gewerkt, alleen 1 ding. Nu ik de kabel er terug ingedaan, geen verbinding op mijn USG PRO rechtstreeks op glas. Ik dacht in eerste instantie dat ik mijn pigtail had gesloopt, die is te vervangen. Dus vervolgens ONT aangesloten en dan maar via koper naar de router (zo heeft het ook gewerkt).. Maar ook dat bied geen soelaas. Alle lampjes (Power, Glas, ethernet) branden groen op de ONT. Knipperen soms ook. Dus de hardware is naar mijn idee oké met koper vanaf de ONT en ook de glasverbinding is nog prima.

Vervolgens gekeken in de USG PRO, krijg ik geen IP adres van de provider. Achja, bellen dan maar. Tuurlijk iemand die alleen een vragenlijstje doorneemt. Uiteindelijk de zyxel er bij gepakt (die nooit uit de doos is geweest). Geeft exact hetzelfde probleem. Wel verbinding, maar geen IP adres(sen). Nu wachten op guidion... Echter ik verwacht dat het een DHCP op Routeringsprobleem is op het netwerk van KPN (Ik zit op een AON aansluiting)

Iemand nog tips wat ik kan doen? Ik zit op VLAN 300 en gebruik alleen internet. Voor nu een minirouter op de wanpoort doogelust naar een hotspot op de telefoon met T-Mobile Unlimited.. dus we zijn weer online.

Edit: Opgelost, een nachtje slapen doet wonderen. Jammer dat die DHCP server van T-Mobile er lang over doet om te beseffen dat hij weer eens iets uit moet delen... |:( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ferrox1 op 08-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Barre73 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:06:
[...]

KPN Netwerk of Open Dutch Fiber? Dat maakt namelijk uit.
ik denk Open Dutch Fiber, want de mannen die de kabels hebben gelegd hadden T-Mobile "tenues" aan. lijkt me niet dat dat zo zou zijn als het KPN Netwerk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
justinkb schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:44:
[...]

ik denk Open Dutch Fiber, want de mannen die de kabels hebben gelegd hadden T-Mobile "tenues" aan. lijkt me niet dat dat zo zou zijn als het KPN Netwerk was?
Zou ook nog primevest kunnen zijn dan (als je magenta kabels hebt). ODF heeft turquoise en KPN oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:17:
[...]

Zou ook nog primevest kunnen zijn dan (als je magenta kabels hebt). ODF heeft turquoise en KPN oranje.
Primevest legt toch al meer dan een jaar niet meer aan? Voor zover ik weet zijn alle T-Mobile "projecten" in aanleg door ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

justinkb schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:44:
[...]

Als je op https://opendutchfiber.nl/ je postcode+huisnummer invult weet je zeker of het ODF is. Maar het klinkt inderdaad wel alsof het ODF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik ben afgelopen woensdag gemigreerd van Ziggo naar T-Mobile, dat is gelukt, maar was niet echt plug en play. Hieronder mijn ervaringen:

Afgelopen zomer ging open dutch fiber glasvezel aanleggen in onze wijk.
Ziggo voelde al nattigheid en ik kreeg gratis ESPN.
In oktober kwam een verkoper aan de deur en heb ik een abonnement genomen, vooral omdat ik ontevreden was over de stabiliteit van het ziggo modem (compal connectbox) met regelmatig uitvallende telefonie en dhcp server.
De verkoper kwam met een handig verhaal dat door mij zodanig werd geïnterpreteerd dat ik mij later nog moest aanmelden voor de overstapservice, maar dat bleek dus helemaal niet te kunnen bij nieuwe aansluitingen.
Begin November is de glasvezel kabel doorgetrokken tot in mijn meterkast, waarbij ze overigens de mantelbuis van Ziggo hebben gebruikt (hoe ironisch).
Ziggo voelde nog meer nattigheid en ik kreeg gratis film1.
Half November kreeg ik een doos met huawei ONT , Zyxel router en Amino TV box.
Begin december kreeg ik ongevraagd een sagemcom smartwifi modem van Ziggo met docsis 3.1. Deze blijkt stabieler dan de connectbox, dus ik kan in de toekomst mogelijk terug naar Ziggo mits ik zo'n nieuw modem krijg.
Half december kreeg ik bericht van Guidion dat ik een afspraak kon maken. Online geboekt voor 4 januari.
10 december Ziggo opgezegd via opzegformulier. 5 dagen later belde Ziggo mij met het verhaal dat ik pas 30 dagen later als eerste opzegdatum kon krijgen. Na protest en toestemming supervisor werd opzegdatum toch 10 januari.
4 januari vroeg opgestaan voor monteur tussen 8 en 10 uur.
8:30 monteur belt dat hij bij een storing is en 's-middags pas komt.
15 uur, monteur arriveert en installeert ONT en Router in meterkast. Na ompluggen ethernetkabels probeerde hij tv-box te installeren. Dit ging moeizaam vanwege steeds wegvallend internet. Na bypassen TP-Link deco m4 lukte installatie wel. Hij heeft gelijk ook afstandsbediening geconfigureerd voor onze LG tv (maar niet voor Samsung Home Theater Center)
Telefoon had kiestoon maar kon nog niet bellen of gebeld worden, dit zou binnen 24 uur werken aldus monteur.
Monteur ging weg.
30 minuten later deed de telefoon het, maar GEEN nummerherkenning.
Internet was erg instabiel en viel steeds kort uit. Ook speedtest zeer variabel en niet de beloofde 400 mbit.
Nadat ik bijna tot de conclusie kwam om Ziggo te bellen en te vragen de opzegging te annuleren (bij T-Mobile heb je nog 14 dagen bedenktijd voordat je er een jaar aan vast zit) toch maar even deco's losgekoppeld en voila stabiel internet en speedtest rond de 370 mbit.
Na heel veel forumtopics lezen nergens goede instructies gevonden maar wel aanwijzingen dat zyxel en deco's niet lekker gaan samen.
Oplossing gevonden: bedrade deco's (in accesspoint mode) niet onderling laten communiceren via Zyxel router. TP-Link switch achter Zyxel en dan pas deco's en alles werkt naar behoren.
TV-box werkt, maar gids toont slechts 5 zenders en je kunt niet vooruit en achteruitspringen, alleen spoelen. Afstandsbediening gereset om via TV-box uitgang signaal volume te regelen met HTC op vast hoog volume. 3 afstandsbedieningen nodig om alles aan en uit te kunnen zetten. Gisteren een oude philips prestigo geprogrammeerd zodat alles weer kan met 1 afstandsbediening.
In de avond Zyxel voip op dtmf gezet om nummerherkenning te krijgen. Uitproberen ging niet want huisgenoten sliepen al. Volgende dag bleek telefoon compleet uitgevallen want na die voip wijziging moet je het modem rebooten, maar dat staat nergens. Na opnieuw een speurtocht door fora, regio België en DTMF ingesteld. Modem reboot en zowaar nummerherkenning doet het ook.
Na wat geklooi met port forwarding lukt een openvpn verbinding met de raspberrypi ook weer, maar client to client, dus toegang tot andere computers in het thuisnetwerk is nog niet gelukt. Vast iets met instellingen en een ander subnet, maar deze puzzel heb ik nog niet opgelost.
Gisteren even laptop met fixed IP 192.168.100.2 rechtstreeks op ONT aangesloten om status uit te lezen, dat zat allemaal binnen de referenties. Verder heb ik daar ook geen verstand van.

Conclusie:
T-Mobile mag blijven want alles werkt nu min of meer. Maar het was zeker geen plug and play. Ziggo Mediabox Next is gebruiksvriendelijker en kan wel 3 apparaten tegelijk bedienen, ook de website, klantenservice en community van T-Mobile kan beter.

Ik vind dat T-Mobile een matige indruk maakt:
1. Misleiding over overstap service
2. Monteur komt niet op afgesproken tijd.
3. Bepaald niet plug & play

Maar wel goedkoper dan Ziggo.

Ik heb nu zowel Ziggo als ODF in de meterkast dus ik heb voortaan wat te kiezen. Wellicht ga ik jaarlijks overstappen en profiteren van de aanbiedingen voor nieuwe abbonees.

Of over naar freedom internet als die op ODF mogen.

[ Voor 0% gewijzigd door wlmpie op 08-01-2023 19:44 . Reden: Spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@wlmpie Je kunt bij tmobile makkelijk skippen door een programma door het aantal minuten in te toetsen in een opname.

Dus drukken op 5 gaat naar de 5e minuut van de opname. 105 gaat naar 1uur en 5 minuten (geen 65 zoals ik eerst dacht).

Ik heb altijd ruzie met het tv kastje, die boven staat in de slaapkamer. De app op mijn Samsung tv werkt stabieler.(scheelt je je ook weer huur als je de app op je tv, googletv etc. gebruikt)

[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 08-01-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
Dat werkt alleen niet bij terugkijken via de gids. Verder moeten we nog opnemen toevoegen aan ons abonnement, maar dan vervalt de 14 dagen bedenktijd, dus ik wacht daar nog heel even mee.
Edit: het werkt WEL, ook bij terugkijken via de gids. Dat is handig, bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door wlmpie op 09-01-2023 23:41 . Reden: Nieuwe inzichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Barre73 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Primevest legt toch al meer dan een jaar niet meer aan? Voor zover ik weet zijn alle T-Mobile "projecten" in aanleg door ODF.
Dan zal het dat zijn. De kabels zijn inderdaad magenta

edit: verkeerde post gequote 8)7

edit2: inmiddels gebeld met VWT, de onderaannemer heeft een vergissing gemaakt met de administratie, alles is opgeleverd, maar niet goed aangemeld als dusdanig. nu is het weer daar op wachten. hopelijk duurt dat niet al te lang, maar ik vrees het ergste

[ Voor 32% gewijzigd door justinkb op 09-01-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

deurklinkje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:00:
volgens mij moeten Guidion wat doen in de wijkkast.

Vrijdag komen ze hier fingerscrossed
vj_slof schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:53:
Gewoon zelf aansluiten. Bij mij deed de glasvezelverbinding het al ruim voordat de 'monteur' van Guidion langs kwam om de boel aan te sluiten. Toen na 2 weken nadat het signaal al op de lijn zat hij langskwam zag ie dat alles werkte en is ie weer vertrokken. Maar omdat ik het zelf aan had gesloten begon T-Mobile moeilijk te doen toen ik storingen begon te melden. De storingen hadden trouwens niets te maken met het 'aansluiten' maar met het feit dat T-Mobile hier de lijn ook maar huurde van KPN en daardoor ze eigenlijk niet genoeg capaciteit hebben ergens in het netwerk. Geen idee waar dat nu aan lag. Ben weer terug bij KPN en problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog steeds zelfde aansluitpunt en eigen router.
Afgelopen Vrijdag is mijn overstap naar T-Mobile afgerond. De monteur was er 3 uur eerder dan gepland, maar had vooraf wel netjes gebeld of dat schikte. Hij moest inderdaad nog 'iets doen' in de wijkkast, dus zelf aansluiten had niet gewerkt. Binnen 5 minuten was ie weer weg, het was letterlijk kabeltje prikprak (zoals verwacht).

De verbinding is stabiel, maar ik heb wel 2-3ms hogere ping als voorheen. Daarnaast is mijn up/down snelheid 20-40Mbps lager dan voorheen, maar goed gezien het prijsverschil kan ik daarmee leven. Ik ben overgestapt van TriNed naar T-Mobile.

In 'Mijn T-Mobile' is de overstap overigens nog niet administratief afgerond. Ben benieuwd hoe lang dat nou weer gaat duren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 09-01-2023 11:03 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinkb schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:18:
[...]

Dan zal het dat zijn. De kabels zijn inderdaad magenta

edit: verkeerde post gequote 8)7

edit2: inmiddels gebeld met VWT, de onderaannemer heeft een vergissing gemaakt met de administratie, alles is opgeleverd, maar niet goed aangemeld als dusdanig. nu is het weer daar op wachten. hopelijk duurt dat niet al te lang, maar ik vrees het ergste
Hmm... ik sta niet dagelijks meer buiten maar in mijn beleving gebruikte Primevest inderdaad magenta kleurige kabels (roze) en gebruikt ODF buizen en kabels die turquoise van kleur zijn (blauw/groen).
Dus zou het nog wel Primevest zijn (blijkbaar waren die nog niet klaar met aanleggen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

justinkb schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:18:
[...]
Is niet uniek. Ditzelfde probleem had KPNNetwerkNL ook bij onze aansluiting :+
Die was ook "administratief" niet actief gemaakt waardoor er geen verbinding mogelijk was.

Dat staat dan weer los van een spontaan overleden pigtail, maar onze hele aansluiting
was conform de wet van Murphy :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 28-05 19:50
T-mobile heeft een behoorlijke tijd geen inflatiecorrectie toegepast of enige prijsverhoging, hier is het jaren 40 euro gebleven terwijl andere providers dit jaarlijks verhogen.

In mijn geval betekend het 40>45 euro voor 1000/1000 mbit.
KPN zit op € 57,50.

Ik vind het nog wel netjes.

[ Voor 0% gewijzigd door mr_evil08 op 09-01-2023 17:12 . Reden: typo ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
nelizmastr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Is niet uniek. Ditzelfde probleem had KPNNetwerkNL ook bij onze aansluiting :+
Die was ook "administratief" niet actief gemaakt waardoor er geen verbinding mogelijk was.

Dat staat dan weer los van een spontaan overleden pigtail, maar onze hele aansluiting
was conform de wet van Murphy :+
heel grappig, uurtje geleden belden ze van de onderaannemer, maar na een paar seconden werd de verbinding verbroken. dat nummer is kennelijk alleen actief van 8 uur 's ochtends tot 4 uur, dan wordt de verbinding gewoon totaal ontkoppeld of zo. ging van 4.05-4.45 niet eens over, zojuist pas automatisch bericht "van 8 tot 4 geopend". morgenvroeg maar meteen even bellen en de boel hopelijk fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mr_evil08 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:36:
[...]

T-mobile heeft een behoorlijke tijd geen inflatiecorrectie toegepast of enige prijsverhoging, hier is het jaren 40 euro gebleven terwijl andere providers dit jaarlijks verhogen.

KPN zit op € 67,50.

Alleen gigabit kost bij KPN 57,5. Heb jij ook TV dat je 67,5 benoemt in je vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45
mr_evil08 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:36:
[...]

KPN zit op € 67,50.

Dat is heel bijzonder, want bij mij werd het abbo jaarlijks met een paar % verhoogd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
stormfly schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Alleen gigabit kost bij KPN 57,5. Heb jij ook TV dat je 67,5 benoemt in je vergelijking?
Ik zie het foutje aangepast maar dan blijft KPN alsnog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

[Verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door localhost op 09-01-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Ik zie het foutje aangepast maar dan blijft KPN alsnog duur.
Nu 1 jaar Gigabit en TV voor 35 euro....
Overstappen loont :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Laatst online: 28-05 01:14
Wij hadden Tweak 1000Mbit + Canal digitaal en een los ziggo abonnent. Overgestapt naar alles in 1 bij T-Mobile vanwege de lagere prijs.

Internet werkt qua snelheid prima. TV kijken via het kastje werkt stukken soepeler dan via Canal Digital welke bij erbij hadden genomen voor eigenlijk alleen de EPSN kanalen. Helaas is de beeldkwaliteit van T-Mobile wel minder dan Ziggo via de CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik had 1Gbps (40€) en Internet TV (12,50€) bij T-mobile voor dus 52,50€.
Nu een jaartje KPN a 35€ per maand 1Gbps en Internet TV.
Zelf geen grote issues gehad met T-mobile maar dat is denk ik meer geluk dan wijsheid, als je wel een issue hebt dan zit je ook meteen best even zonder internet. Dan lijkt KPN me een 'veiligere' optie.
Ik vind vooral de ITV app van KPN stukken fijner werken dan die van T-Mobile op Google TV devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Barre73 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:29:
[...]

Nu 1 jaar Gigabit en TV voor 35 euro....
Overstappen loont :-)
Steeds rommelen met internet abonnementen is mij teveel risico, geen zin om dagen/weken offline te zijn want als er bij grote organisatie,s iets administratief fout gaat kan het lang duren voordat het opgelost wordt.

De kans dat dit gebeurd is aanwezig en kan bij elk provider gebeuren zowel KPN als T-mobile, deze verhalen hoor ik nog wel eens bij mensen die regelmatig overstappen alhoewel de kans dat het gebeurd wel kleiner wordt maar als het gebeurd zit je zo minimaal 2 weken zonder internet en gaan providers naar elkaar vingerwijzen of bieden ze een rammelende 4G sim aan.

Bij andere diensten zit ik wel te rommelen zoals overstappen van energieleveranciers want daar blijft de dienst functioneren als er toch iets fout gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Bij andere diensten zit ik wel te rommelen zoals overstappen van energieleveranciers want daar blijft de dienst functioneren als er toch iets fout gaat.
En zoals zo vaak geopperd in netwerk topics zoals deze; glasvezel had een nutsvoorziening moeten zijn, in plaats van gestapelde vezels van meerdere bedrijven en tig keer de straat open voor dezelfde dienst.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:20:
[...]

En zoals zo vaak geopperd in netwerk topics zoals deze; glasvezel had een nutsvoorziening moeten zijn, in plaats van gestapelde vezels van meerdere bedrijven en tig keer de straat open voor dezelfde dienst.
En zoals zo vaak aangegeven is de vraag of dit het goedkoper of beter maakt als wij als belasting betaler de aanleg moeten betalen. Uiteindelijk is dan de vraag waar de NUTS voorziening ophoud, moeten de knooppunten zoals de AMS-IX, NL-IX etc. dan ook gezien worden als NUTS voorziening en de connecties naar andere landen die op de zeebodem liggen? Als we op dit moment met een snelheid van 1 miljoen aansluitingen per jaar aan het uitrollen zijn dan heeft zo goed als iedereen over een paar jaar de beschikking over minimaal 1 glasvezel aansluiting. Juist bedrijven zijn erg blij als er 2 glasvezels binnenkomt van 2 verschillende partijen ivm redundantie. Wat mij betreft mogen er wel 3 glasvezel netwerken binnen gelegd worden hoor. Hoe meer concurrentie hoe beter.

Ik weet nog de DSL tijd toen dat begon. Ook 1 bedrijf dat de kabels beheerde in de straat tot in de woning genaamd KPN. Vervolgens werd elke kleinere provider opgekocht en zat uiteindelijk 90 procent van de mensen alsnog gewoon via KPN. Op wat aansluitingen na via Versatel die bijna als enige nog apparatuur in de centrales had staan en een eigen landelijk netwerk had.

Ik snap je punt wel hoor over verspilling e.d. maar wees blij dat niet alleen KPN de touwtjes in handen heeft als je ziet wat die rekenen tov een ODF, Primevest voor een verbinding. Er rijden ook meerdere pakketdiensten rond, dat is ook niet efficient en supermarkten worden ook allemaal individueel bevoorraad etc. Dat is ook de marktwerking en je moet je afvragen in hoeverre je alles bij de overheid moet gaan onderbrengen. Als je al ziet hoe wendbaar de overheid is dan ben ik blijk hoe het nu gaat. Die ene dag de straat open per netwerk aanbieder is toch ook wel weer te overzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
jongetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:29:
[...]

En zoals zo vaak aangegeven is de vraag of dit het goedkoper of beter maakt als wij als belasting betaler de aanleg moeten betalen. Uiteindelijk is dan de vraag waar de NUTS voorziening ophoud, moeten de knooppunten zoals de AMS-IX, NL-IX etc. dan ook gezien worden als NUTS voorziening en de connecties naar andere landen die op de zeebodem liggen? Als we op dit moment met een snelheid van 1 miljoen aansluitingen per jaar aan het uitrollen zijn dan heeft zo goed als iedereen over een paar jaar de beschikking over minimaal 1 glasvezel aansluiting. Juist bedrijven zijn erg blij als er 2 glasvezels binnenkomt van 2 verschillende partijen ivm redundantie. Wat mij betreft mogen er wel 3 glasvezel netwerken binnen gelegd worden hoor. Hoe meer concurrentie hoe beter.

Ik weet nog de DSL tijd toen dat begon. Ook 1 bedrijf dat de kabels beheerde in de straat tot in de woning genaamd KPN. Vervolgens werd elke kleinere provider opgekocht en zat uiteindelijk 90 procent van de mensen alsnog gewoon via KPN. Op wat aansluitingen na via Versatel die bijna als enige nog apparatuur in de centrales had staan en een eigen landelijk netwerk had.

Ik snap je punt wel hoor over verspilling e.d. maar wees blij dat niet alleen KPN de touwtjes in handen heeft als je ziet wat die rekenen tov een ODF, Primevest voor een verbinding. Er rijden ook meerdere pakketdiensten rond, dat is ook niet efficient en supermarkten worden ook allemaal individueel bevoorraad etc. Dat is ook de marktwerking en je moet je afvragen in hoeverre je alles bij de overheid moet gaan onderbrengen. Als je al ziet hoe wendbaar de overheid is dan ben ik blijk hoe het nu gaat. Die ene dag de straat open per netwerk aanbieder is toch ook wel weer te overzien?
Dat was toen nog PTT. ;-)
KPN heeft het overgenomen voor een "habbekras" net als Ziggo.
Tussen de wijkkast tot het huis zou NUTS moeten zijn, de infra daar achter van een partij.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

KPN heeft niets overgenomen maar is de rechtsopvolger van de PTT. En KPN kreeg inderdaad als kroonjuweel het kopernetwerk mee, maar heeft in ruil daarvoor ook enorm veel regulering gekregen (en verplicht openstellen) waarbij Ziggo, UPC en de andere kabelaars konden doen wat ze willen.

Van mij hoeft het ook geen nutsvoorziening te worden. Nu hebben de netwerkpartijen ook een incentive om snel zoveel mogelijk huizen aan te sluiten, een nutspartij heeft die druk veel minder want die krijgt toch een monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:43
Zojuist een brief gekregen dat hier in Lisse ook glasvezel komt met samenwerking van Open Dutch Fiber. Eerder een soortgelijke brief ontvangen van Delta. Alleen nu weet ik niet of het aansluitpunt ook gratis is via T-Mobile als ik geen abonnement afsluit, dit was bij Delta namelijk wel een optie.
Is het glasvezelaansluitpunt echt gratis?

Ja. Sluit je een glasvezelabonnement af bij T-Mobile? Dan legt een van onze partners gratis bij jou een eigen glasvezelaansluitpunt tot in je huis. Woon je in een hoogbouwcomplex, dan krijg je altijd een gratis aansluitpunt. Ook als je geen abonnement afsluit.
Weet iemand dit?

Het lijkt qua prijs in ieder geval een betere optie dan het huidige abbonement van Ziggo, waar we 53,- betalen voor Internet Complete (350MBps).

Wij hebben wel interesse in het aansluitpunt, moet ik hier dan nog zelf achteraan of is dit gewoon afwachten?

[ Voor 6% gewijzigd door stfnz op 10-01-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
stfnz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:19:
Alleen nu weet ik niet of het aansluitpunt ook gratis is via T-Mobile als ik geen abonnement afsluit, dit was bij Delta namelijk wel een optie.

Weet iemand dit?
[...]
Wij hebben wel interesse in het aansluitpunt, moet ik hier dan nog zelf achteraan of is dit gewoon afwachten?
Je geeft zelf het antwoord al.
Je krijgt bij hoogbouw sowieso een aansluitpunt (als je VVE meewerkt). Bij laagbouw krijg je een aansluiting als je een abonnement hebt besteld. Dat is dan onderdeel van het aansluit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Dat was toen nog PTT. ;-)
KPN heeft het overgenomen voor een "habbekras" net als Ziggo.
Tussen de wijkkast tot het huis zou NUTS moeten zijn, de infra daar achter van een partij.
KPN staat voor Koninklijke PTT Nederland, dus is nog steeds PTT ;) .

Als je mij een dergelijke habbekrats wilt overmaken dan ben ik erg blij.
https://www.agconnect.nl/...0-miljoen-voor-multikabel
(en dat is alleen nog het multikabel stuk in Noord Holland voor 315 miljoen euro)
En was 5 jaar later 515miljoen euro waard: Wikipedia: Multikabel (bedrijf)

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 10-01-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Dat had natuurlijk niets opgelost voor het probleem waar je nu op reageert. Ook bij de glasvezel als Nutsvoorziening zou je een downtime kunnen hebben bij overstap. Sowieso had dit technisch gezien niet op de manier gekund zoals de stroommarkt werkt.

Dan was er namelijk wel een overheids netwerk geweest voor glasvezel waar verschillende partijen hun apparatuur in de PoP kunnen plaatsen en zo diensten (via providers) kunnen aanbieden aan consumenten en zakelijke gebruikers.

Tenzij je bedoelt dat ook de internet, TV en telefoniedienst via de overheid moet worden aangeboden. 1 aanbieder, geen keuze. Terug naar de tachtiger jaren... nee, dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stfnz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:19:
Zojuist een brief gekregen dat hier in Lisse ook glasvezel komt met samenwerking van Open Dutch Fiber. Eerder een soortgelijke brief ontvangen van Delta. Alleen nu weet ik niet of het aansluitpunt ook gratis is via T-Mobile als ik geen abonnement afsluit, dit was bij Delta namelijk wel een optie.

[...]

Weet iemand dit?

Het lijkt qua prijs in ieder geval een betere optie dan het huidige abbonement van Ziggo, waar we 53,- betalen voor Internet Complete (350MBps).

Je citeert nu de site van T-Mobile maar de werkelijke netwerkeigenaar, Open Dutch Fiber verwoordt het beter en completer en geeft antwoord op je vraag (ook als je later pas een abonnement neemt)

Ja, de aansluiting op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber is gratis. Alleen als je een abonnement afsluit voor bijvoorbeeld internet en televisie, ga je abonnementskosten betalen aan je provider. Een abonnement afsluiten is niet verplicht.

Wel installeren we niet in alle gevallen direct een glasvezelaansluitpunt in de woning. Als je in een laagbouwwoning woont wordt de glasvezelkabel op de erfgrens gelegd. Zodra je een abonnement afsluit installeren we gratis een glasvezelaansluitpunt in je woning.
Woon je in een portiek- of duplexwoning, dan krijgt iedereen in het pand een aansluitpunt in de woning als minimaal één bewoner een abonnement afsluit. Als niemand dat doet blijft de glasvezelkabel op de erfgrens liggen.
In een hoogbouwcomplex krijgt iedereen een glasvezelaansluitpunt in de woning, ongeacht of iemand een abonnement heeft afgesloten

T-Mobile heeft hier niks over te zeggen want zij zijn niet de eigenaar. Ze hebben alleen een exclusiviteitscontract voor het eerste jaar met ODF>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik wil de overstap maken van WBA naar ODF, maar heb eigen apparatuur (Unifi spul). Zijn er meer die hier ervaring mee hebben qua instellingen en overstap/gang?

Op T-Mobile staat dat er ook een Gideon installateur langs komt, dus misschien die oude Zyxel modem maar eens afstoffen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

CrashOne schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:07:
Ik wil de overstap maken van WBA naar ODF, maar heb eigen apparatuur (Unifi spul). Zijn er meer die hier ervaring mee hebben qua instellingen en overstap/gang?

Op T-Mobile staat dat er ook een Gideon installateur langs komt, dus misschien die oude Zyxel modem maar eens afstoffen.
Unifi werkt prima op T-Mobile netwerk. WAN instellen op VLAN 300 en klaar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Dat had natuurlijk niets opgelost voor het probleem waar je nu op reageert. Ook bij de glasvezel als Nutsvoorziening zou je een downtime kunnen hebben bij overstap. Sowieso had dit technisch gezien niet op de manier gekund zoals de stroommarkt werkt.

Dan was er namelijk wel een overheids netwerk geweest voor glasvezel waar verschillende partijen hun apparatuur in de PoP kunnen plaatsen en zo diensten (via providers) kunnen aanbieden aan consumenten en zakelijke gebruikers.

Tenzij je bedoelt dat ook de internet, TV en telefoniedienst via de overheid moet worden aangeboden. 1 aanbieder, geen keuze. Terug naar de tachtiger jaren... nee, dank je.
Dat is idd het punt. Een nutsvoorziening is in mijn optiek dat waar de overheid de infrastructuur beheert en aan werkt. Bijvoorbeeld een Prorail wat een BO is en gaat over de infrastructuur. Worden gefinancieerd ook door de overheid. Met glasvezel zou ik daar ook voorstander van zijn. Overheid legt aan en beheert de glasvezel....Zoals jij ook al aangeeft zouden de aanbieders dan hun apparatuur in de wijkkasten kunnen plaatsen en daar klanten op aansluiten.

Het elektriciteits netwerk werkt volgens mij ook zo. Stel je voor dat alle stroomaanbieders hun eigen hoogspanningsmasten gaan neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
Ik ben enkele dagen geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. In een docker container op mijn openmediavault server draait smokeping-speedtest. Die geeft echter rare waarden sinds de overstap. De ping is sneller dan ziggo maar er is enorm veel packet-loss. Ook de download en upload zijn veel te laag.
op mijn intel NUC met windows heb ik wel gewoon bijna 400 Mbit download en upload en met pingplotter heb ik vrijwel geen packet-loss.
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Kan het komen doordat de Zyxel router nu ook de dns is voor alle clients? Maar Smokeping pingt ook rechtstreeks naar ip-adressen en dan heb ik ook veel uitval.

Volgens mij is er met de internetverbinding niets mis, maar gaat in mijn server of thuisnetwerk iets fout. zie plaatjes hieronder:

Weet iemand hoe dit komt? en is het te verhelpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHz2lPvEGyjAQEU5MXOLfaUL7D0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3ynX8Q8Kk2Fz0BRBJElYxTIc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFkHSpsnJ3-A19jFiHSEwuXx7Ys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8LIwZSda2ddiKdLrS5fx0YX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsRlS6ZczB2Di__CmO9KVBdO3IM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQNcPRaihKQK9ky1wrQRhx03.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_PkWRVr-fMmCEih3P1Sdb81ceg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlqNnWGVeo1m6mHcyGOwkdyB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjWtgBlJMulCW3dIRkaal5Z3eBc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XcGEMreznnPXOJrqfWLGDzrn.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
wlmpie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:59:
Ik ben enkele dagen geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. In een docker container op mijn openmediavault server draait smokeping-speedtest. Die geeft echter rare waarden sinds de overstap. De ping is sneller dan ziggo maar er is enorm veel packet-loss. Ook de download en upload zijn veel te laag.
op mijn intel NUC met windows heb ik wel gewoon bijna 400 Mbit download en upload en met pingplotter heb ik vrijwel geen packet-loss.
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Kan het komen doordat de Zyxel router nu ook de dns is voor alle clients? Maar Smokeping pingt ook rechtstreeks naar ip-adressen en dan heb ik ook veel uitval.

Volgens mij is er met de internetverbinding niets mis, maar gaat in mijn server of thuisnetwerk iets fout. zie plaatjes hieronder:

Weet iemand hoe dit komt? en is het te verhelpen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je de docker container aan het hostnetwerk geknoopt met macvlan? Of bridged, host al eens gereboot zodat alle MAC adressen opnieuw geleerd worden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
de smokeping container is bridged, maar ik heb ook HA en minecraft op die server met macvlan. Reboot geeft geen verschil. ik heb speedtest-cli ook op een raspberrypi 2 geprobeerd, maar dan is hij nog trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

pinda powerrr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Unifi werkt prima op T-Mobile netwerk. WAN instellen op VLAN 300 en klaar.
Als dat zo blijft, dan gaat het al werken met wat ik met het huidige T-Mobile WBA heb ingesteld. Ga ik het maar eens om laten zetten :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:20

Louw Post

Cerenas

Hmm internet storing bij T-Mobile? M'n router kan geen verbinding meer maken en als ik allestoringen.nl bekijk zijn er meer mensen met issues. https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Edit: Lijkt om een storing in Lelystad te gaan:
https://community.t-mobil...-thuis-in-lelystad-349067

[ Voor 30% gewijzigd door Louw Post op 11-01-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:57
devandrej schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:43:
[...]

@Anoniem: 767041 @devandrej is dit nu opgelost?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Louw Post schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:02:
Hmm internet storing bij T-Mobile? M'n router kan geen verbinding meer maken en als ik allestoringen.nl bekijk zijn er meer mensen met issues. https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Ah, je was me voor, helaas autoupdate mijn browser en neemt hier geen updates/edits in mee..

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 11-01-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louw Post schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:02:

geen storing. Gepland onderhoud zo te zien.

https://storingen-inzicht.web.liander.nl/overzicht

En dan op de slechts denkbare plek... Rondom de Botter. En daarbovenin staat nu net de CityPoP die met 12 AreaPoPs is verbonden. Als die CityPoP geen stroom meer heeft werkt dus de apparatuur daar niet meer en krijgen de 12 achterliggende Pops dus ook geen signaal meer.
Uiteraard heeft die CityPoP een accu backup maar die heeft het ook niet lang genoeg volgehouden. Ik vermoed dat Liander dit niet netjes vooraf bij KPN Netwerk heeft gemeld, anders hadden die wel iets bedacht als extra backup.

[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 11-01-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:20

Louw Post

Cerenas

Mooi dat het voor Liander gepland onderhoud is, maar dat ze daarmee wel een wijkkast van T-Mobile raken? T-Mobile leek niet op de hoogte als ik het topic zo lees, want zij noemen het een storing. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Louw Post schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Mooi dat het voor Liander gepland onderhoud is, maar dat ze daarmee wel een wijkkast van T-Mobile raken? T-Mobile leek niet op de hoogte als ik het topic zo lees, want zij noemen het een storing. :P
het is geen wijkkast van T-Mobile maar van KPN Netwerk (Reggefiber).
Ook alle KPN en KPN Wholesale klanten waren getroffen zag ik. Dus eigenlijk iedereen met glasvezel in Lelystad, behalve een deel van Zuid (Warande, Haven, Landstrekenwijk) want dat deel draait op een andere CityPoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:53
Ja! sinds maandagochtend weer gigabit snelheden. Heb de afspraak met monteur afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
Is er ergens waar je kunt zien of Tmobile plannen heeft wat betreft aanleg in je stad/dorp? Hier (Landgraaf) wordt binnenkort Delta aangelegd, maar Tmobile zou als aanbieder een stuk fijner zijn (zit daar mobiel al jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
-TheNose- schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:05:
Is er ergens waar je kunt zien of Tmobile plannen heeft wat betreft aanleg in je stad/dorp? Hier (Landgraaf) wordt binnenkort Delta aangelegd, maar Tmobile zou als aanbieder een stuk fijner zijn (zit daar mobiel al jaren).
ODF legt niet over bestaande glasvezelnetwerken heen, de enige die dat doet is KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:44:
[...]

ODF legt niet over naast bestaande glasvezelnetwerken heen, de enige die dat doet is KPN.
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
jongetje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:44:
[...]

ODF legt niet over bestaande glasvezelnetwerken heen, de enige die dat doet is KPN.
Ai dus de enige hoop op een andere aanbieder dan Delta is als KPN langs komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:28
trainz2009 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 01:59:
Wij hadden Tweak 1000Mbit + Canal digitaal en een los ziggo abonnent. Overgestapt naar alles in 1 bij T-Mobile vanwege de lagere prijs.
Hoe zijn je ervaringen met het overstappen van Tweak naar T-Mobile? In ben namelijk ook van plan dit te doen. Zit je dagen zonder verbinding? Ik vraag dit omdat ze over dezelfde fiber glasvezel aanbieden, ik kan me niet voorstellen dat dit soepel kan verlopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:57
devandrej schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Ja! sinds maandagochtend weer gigabit snelheden. Heb de afspraak met monteur afgezegd.
Super! Dacht al dat het nu opgelost zou zijn!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:27
Ping83 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met het overstappen van Tweak naar T-Mobile? In ben namelijk ook van plan dit te doen. Zit je dagen zonder verbinding? Ik vraag dit omdat ze over dezelfde fiber glasvezel aanbieden, ik kan me niet voorstellen dat dit soepel kan verlopen :/
Tweak = T-Mobile. Verwacht dan een lagere prijs en slechtere service… Helpdesk Tweak is tot nu toe nog los van T-Mobile maar administratief al wel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vj_slof schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Tweak = T-Mobile. Verwacht dan een lagere prijs en slechtere service… Helpdesk Tweak is tot nu toe nog los van T-Mobile maar administratief al wel om.
Maar ik verwacht juist dat dit wel los staat van elkaar. Als je nu nog bij Tweak zit zit je op Cambrium apparatuur. Ga je naar T-Mobile dan zal dat Glasoperator apparatuur zijn.
Je moet dus fysiek omgeprikt wordenaa in de PoP. In het algemeen gaan die overstappen aprima.
@Ping83 Normaliter heb je een afspraak met een Guidion monteur. Die belt je eerst dat je de Tweak NT van de stroom moet halen, dan zet hij in de PoP de patch fysiek om naar een andere poort en dan komt hij bij je langs om de installatie af te maken. Waarom denk jij dat je bij gebruik van dezelfde vezel dagen lang zonder diensten zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:27
Barre73 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Maar ik verwacht juist dat dit wel los staat van elkaar. Als je nu nog bij Tweak zit zit je op Cambrium apparatuur. Ga je naar T-Mobile dan zal dat Glasoperator apparatuur zijn.
Je moet dus fysiek omgeprikt wordenaa in de PoP. In het algemeen gaan die overstappen aprima.
@Ping83 Normaliter heb je een afspraak met een Guidion monteur. Die belt je eerst dat je de Tweak NT van de stroom moet halen, dan zet hij in de PoP de patch fysiek om naar een andere poort en dan komt hij bij je langs om de installatie af te maken. Waarom denk jij dat je bij gebruik van dezelfde vezel dagen lang zonder diensten zou zitten?
https://www.computable.nl...bieder-cambrium-over.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dus? Wat wil je daarmee zeggen?
Dat weet ik ook wel maar daar ging het niet om.
Op dit moment is T-Mobile via Cambrium apparatuur technisch nog helemaal niet mogelijk. Dus als je naar T-Mobile gaat zit je vrijwel zeker op Glasoperator apparatuur. Of op KPN WBA apparatuur maar dan betaal je wel wat meer voor je T-Mobile abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 14:58
Barre73 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Ja dus? Wat wil je daarmee zeggen?
Dat weet ik ook wel maar daar ging het niet om.
Op dit moment is T-Mobile via Cambrium apparatuur technisch nog helemaal niet mogelijk. Dus als je naar T-Mobile gaat zit je vrijwel zeker op Glasoperator apparatuur. Of op KPN WBA apparatuur maar dan betaal je wel wat meer voor je T-Mobile abonnement.
Evenmin, overigens, is Tweak leverbaar over Glasop apparatuur. Je zou toch denken dat T-Mobile dat merk zou willen integreren in haar netwerk om zo nog wat klanten bij de concurrentie weg te snoepen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:28
Barre73 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:28:
[...]
Waarom denk jij dat je bij gebruik van dezelfde vezel dagen lang zonder diensten zou zitten?
Ik las dat op het T-Mobile forum. De glasvezel beheerder (volgens mij E-Fiber/Reggefiber?) kon geen goedkeuring geven aan T-Mobile omdat er nog een abonnement actief was op de lijn hierdoor duurde het proces totaal 2 maanden. Dit was in 2021 dus het kan zijn dat dit proces inmiddels al verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ach, die heb ik gemist. Jammer, ik was een van de klanten in het (A)DSL tijdperk van wat toen nog Tweakdsl heette. Zij waren de enigen die mij een internet abbo durfden aan te bieden omdat ik circa 3km van de dichtstbijzijnde KPN centrale/pop zat indertijd en dat ongeveer de limiet was van de afstand waarop een DSL modem uberhaupt nog iets van een handshake kon doen (mits niet te veel subscribers op die lijn).

Uiteindelijk lijkt het dat er alleen maar grote toko's overblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeefHazard schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Evenmin, overigens, is Tweak leverbaar over Glasop apparatuur. Je zou toch denken dat T-Mobile dat merk zou willen integreren in haar netwerk om zo nog wat klanten bij de concurrentie weg te snoepen.
Dat zal vast nog wel komen maar dit is pas sinds 4 maanden bekend. Het duurt echt wel langer om dat te integreren op die manier. En trouwens: het merk Tweak zal ongetwijfeld verdwijnen. Dus dan kun je die Tweak klanten beter migreren naar de Glasoperator apparatuur en daarmee tot T-Mobile klant dwingen.
En waar Tweak wel zit maar T-Mobile niet zullen ze eerder nieuwe Glasoperator apparatuur gaan plaatsen en dan die klanten ook overzetten.
Maar goed, momenteel zijn ze vooral heel erg druk met klanten van koper naar glas migreren omdat er volgende maand 2,2 miljoen koperaansluitingen uitgaan bij KPN. En die zijn nog niet allemaal gemigreerd naar glas. Ook niet van T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ping83 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Ik las dat op het T-Mobile forum. De glasvezel beheerder (volgens mij E-Fiber/Reggefiber?) kon geen goedkeuring geven aan T-Mobile omdat er nog een abonnement actief was op de lijn hierdoor duurde het proces totaal 2 maanden. Dit was in 2021 dus het kan zijn dat dit proces inmiddels al verbeterd is.
Voor E-Fiber kan ik niet spreken maar bij Reggefiber/KPN Netwerk is het prima geregeld. Mits de nieuwe provider een migratieopdracht inlegt, en niet een nieuwe opdracht. Bij een goede orderinleg is het max een uurtje downtime als T-Mobile zelf de patch doet, of een halve dag als KPN Netwerk de patch moet doen. In dat laatste geval doen zij de patch tussen 8 en 12 en komt de Guidion monteur na 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Laatst online: 28-05 01:14
Ping83 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Verliep prima eigenlijk, T-Mobile zou de verbinding opzeggen. Ging helaas, fout. Zelf een brief in elkaar moeten zetten en deze gemaild na Tweak. Na een week op 3 ontving ik per brief een opzegbevestiging. Op de dag van de afsluitdatum had ik nog gewoon internet tot de meneer van Guidion langskwam. Deze is fysiek naar de wijkcentrale geweest om daar wat aan te passen. (Woon in Almere). Dag na afsluiten ontving ik een doos van Tweak waar ik de router in retour kon sturen met daarbij een verzend e-ticket voor UPS. Over terugbetaling van borg en teveel betaalde jaarbetaling heb ik nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
  • Laatst online: 15-04 06:21
KroeT schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:06:
Ik heb eerder wat vragen gesteld over het vervangen van een Draytek-modem/router door een Unifi Dream Machine Pro, bij een 1000/1000-abonnement en het oude TV-platform. De uitdaging zit 'm in het feit dat de UDM Pro geen meerdere VLANs aan de WAN-zijde ondersteunt. Daarom is het nodig om een switch te plaatsen tussen de glasaansluiting en de UDM Pro. Ik heb zelf een mediaconverter gebruikt omdat mijn switch geen eigen SFP-poort heeft.

Met dank aan @Tuskermalt voor zijn persoonlijke aandacht en hulp.

Als basis heb ik deze handleiding gebruikt. Daarin wordt beschreven hoe je e.e.a. aan de praat krijgt inclusief telefonie door het modem alsnog ergens in je netwerk aan te sluiten. Dat heb ik lekker niet gedaan want puh, telefonie. Verder gebruikt de schrijver daarvan access points met een extra LAN-poort zodat hij daarvandaan de STB kan bedraden. Ik heb een kabel rechtstreeks van de Draytek (oude situatie) of de switch (nieuwe situatie) lopen. Maar bovenal: alle eer naar schrijver Bjarn, die duidelijk wél weet wat hij doet ;), en zoals gezegd naar @Tuskermalt. Ik schrijf het hier maar even uit zodat mensen die ernaar zoeken weten welke link ze kunnen volgen. Ik kan niet overal goed uitleggen hoe en waarom maar als mensen screenshots willen van mijn instellingen dan regel ik die met plezier.

Gebruikte apparatuur:
Unifi Dream Machine Pro - link
Unifi Switch Lite 8 PoE - link
TP-Link MC220L - link
SFP uit de oude Draytek

Overzicht:

Glasvezel -> Mediaconverter -> Switch -> UDM Pro

1. UTP van Mediaconverter in poort 8 (Fiber Trunk) van de switch
2. UTP van poort 7 (WAN Trunk) van de switch naar de WAN-poort van de UDM Pro
3. UTP van poort 6 (LAN profiel) van de switch naar poort 7 van de UDM Pro
4. UTP van poort 5 (IPTV T-Mobile 640) van de switch naar de STB van T-Mobile

Ik heb deze aansluitingen gekozen omdat de kabeltjes dan mooi recht tussen de beide apparaten lopen. Behalve de WAN-poort van de UDM Pro kun je kiezen wat je doet - als je het maar goed instelt. Ik heb daarvoor de uitleg uit de eerdergenoemde handleiding genoemd dus ik post alleen hoe de instellingen eruit zien. Voor aansluiting #3 geldt dat er geen specifiek profiel geldt voor de poort op de UDM.

VLANs:
[Afbeelding]

WAN op UDM Pro:
Let op, beide WAN-poorten staan bij mij op VLAN 300, maar dat komt doordat ik bij wijze van test de SFP ook direct in de UDM Pro heb geprikt. Internet werkte toen overigens uitstekend.
[Afbeelding]

Switch ports:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze had ik niet nodig maar hij was aangemaakt voordat ik het door had:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ze me op een dag migreren naar het nieuwe netwerk dan schop ik de switch er tussenuit om verderop in het netwerk te gebruiken. Dan gaat de SFP direct in de UDM Pro en zou alles in principe verder vanzelf moeten gaan. Hopelijk wellicht mogelijk vermoedelijk met wat geluk.
Hi, Ik probeer dit te volgen maar nog zonder succes. Ik stel alles in zoals beschreven totdat de profielen aan de poorten toegewezen moeten worden. Ik zie bij mijn 'switch' (de USW-Flex-Mini van Unify) alleen maar de Netwerkprofielen in de dropdown erbij staan en niet de switch port profiles. Ik zie die wel als ik bij de poorten van mijn UDM Pro kijk maar dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Daarbij krijg ik op geen enkele manier internet direct op de UDM pro, niet met en niet zonder switch er tussen (met de mediaconverter als bron). Het werkt wel als ik de originele Huawai Tmobile modem als bron gebruik en die doorlus naar de UDM pro. Misschien kan die te maken hebben dat ik langer dan enkele minuten moeten wachten voordat een nieuwe modem (ander MAC adres) geaccepteerd wordt aan de Tmobile kant? Iemand ervaring daarmee?
Pagina: 1 ... 203 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie