Ik had ook een 100 Mbit glasvezel internet-only abo voor 25 euro/maand van T-Mobile, echter is dit abonnement sinds vorige week woensdag plotseling opgezegd door T-Mobile en heb ik sindsdien geen vaste internetverbinding meer.
Ik heb diezelfde woensdag (02-11) telefonisch contact gehad met de klantenservice van T-Mobile, en de medewerker kon mij inderdaad mededelen dat er intern iets fout gegaan is; schijnbaar heeft een andere klant zijn abonnement opgezegd maar is dat op een of andere manier verwerkt op mijn contract/adres. Ik ben hier de dupe van geworden, de medewerker verontschuldigde zich en een 'escalatie team' zou dit probleem oppakken. Binnen 24 uur zou ik van dit team horen hoe zij dit gaan oplossen.
Ik heb sindsdien maar liefst acht(!) keer gebeld om dit op te lossen, maar die prutsers van de klantenservice krijgen het niet voor elkaar. Elke keer krijg ik een ander antwoord. Tevens is er ook meerdere malen beloofd om mij terug te bellen, wat niet gebeurd is.
Ik heb daarnaast 3 maal gevraagd om een unlimited voucher code voor mijn partner om via een mobiele hotspot nog e.e.a. kunnen doen. Deze voucher-code zou per email verstuurd worden, maar kwam steeds niet aan. Alle andere emails van T-Mobile komen wel aan.
Uiteindelijk op aanraden van de klantenservice gisteren (09-11) langs geweest bij een T-Mobile locatie voor die voucher. Het personeel was nogal verbaasd om dit hele verhaal te horen, over de opzegging vanuit T-Mobile maar ook omdat zij dit soort unlimited codes niet kunnen uitgeven. Daarop hebben de medewerkers van de winkel zelf de klantenservice gebeld (overigens via hetzelfde nummer als klanten, dus flink lang in de wachtrij moeten staan). Na een half uur prutsen met verschillende codes eindelijk 7 dagen unlimited voor mijn partner kunnen regelen.
Wat betreft de vaste aansluiting had ik afgesproken met de medewerker uit de winkel om af te wachten wat voor oplossing T-Mobile Thuis zou aanbieden, zij zouden mij immers diezelfde dag nog terugbellen (beloofd door telefonische klantenservice)
Uiteraard niet teruggebeld, dus ben ik vandaag weer op bezoek bij de T-Mobile winkel. De winkel belde weer naar de klantenservice, en de klantenservice melde dat er geen onderzoek of andere opdrachten lopen bij T-Mobile intern, oftewel definitief afgesloten/opgezegd.
De medewerkers vanuit de winkel boden wel een alternatief, zij konden een nieuw thuis abonnement afsluiten, maar het verschil in prijs in mindering brengen op het factuur van mijn mobiele abonnement. Nadeel: ik zit weer een jaar vast aan T-Mobile en ik heb pas over 14 dagen internet omdat er eerst weer een monteur moet langskomen.
Mijns inziens is dit gewoon contractbreuk. Echter heb ik geen idee hoe ik dit moet aanvaren. Ik wordt keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet het niet meer. Ik overweeg sterk om mijn verlies te nemen en een andere provider te kiezen, maar vrijwel elke andere provider rekent stuk hogere tarieven. Ik ben ook bang dat de geboden oplossing vanuit de T-Mobile winkel toch niet mogelijk blijkt te zijn (gevalletje computer says no

), en ik uiteindelijk opgezadeld zit met een jaar T-Mobile met een hogere prijs dan voorheen zonder de beloofde korting.
Ik ben zeer benieuwd of er Tweakers zijn die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt en om te weten hoe zij zoiets hebben opgelost. Tips voor providers met betere service zijn ook welkom.