[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik dacht dat T-Mobile een Mediaconverter zou leveren zodat daar een UDM Pro op kan worden aangesloten (zo heb ik het zelf thuis ook via Tweak)

Nu zijn ze vrijdag bij een kennis langs geweest en ziet het uit zoals hieronder.

2 vragen:
  • Kan ik nu gewoon die router afkoppelen en die UTP in de UDM stoppen zonder tussenkomst van een Mediaconverter?
  • De UDM Pro moet in een technische ruimte worden gemonteerd, kan het kwaad als ik die Gele UTP vervang voor een kabel van c.a 8 meter?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1QeTk-LYL1-NsTAMGGptoUvetQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JStO2KoSCYPNL74pY1KbdjAT.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

@Greatsword utp kan wel tot honderd meter, dus die acht moet wel lukken.
UDM Pro instellen met VLAN 300 op de WAN zijde en klaar ben je.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Greatsword schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:21:
Ik dacht dat T-Mobile een Mediaconverter zou leveren zodat daar een UDM Pro op kan worden aangesloten (zo heb ik het zelf thuis ook via Tweak)

Nu zijn ze vrijdag bij een kennis langs geweest en ziet het uit zoals hieronder.

2 vragen:
  • Kan ik nu gewoon die router afkoppelen en die UTP in de UDM stoppen zonder tussenkomst van een Mediaconverter?
  • De UDM Pro moet in een technische ruimte worden gemonteerd, kan het kwaad als ik die Gele UTP vervang voor een kabel van c.a 8 meter?
[Afbeelding]
Zwarte kastje is de NTU (is eigenlijk een geïntegreerde media convertor in een deksel..). Dus ja. Wel apart, je zou verwachten dat T-mobile een eigen media convertor zou monteren overigens..
2e vraag; kan geen kwaad, als je maar zorgt dat je een degelijke kabel gebruikt en alle 4 aderparen goed in de connector vastknijpt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 02-11-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Lord_Dain schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:06:
[...]

Zwarte kastje is de NTU (is eigenlijk een geïntegreerde media convertor in een deksel..). Dus ja. Wel apart, je zou verwachten dat T-mobile een eigen media convertor zou monteren overigens..
2e vraag; kan geen kwaad, als je maar zorgt dat je een degelijke kabel gebruikt en alle 4 aderparen goed in de connector vastknijpt :)
Er staat Alarm op?
Dat lijkt mij een ONT (i.v.m. PON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dennis-L schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:20:
[...]

Er staat Alarm op?
Dat lijkt mij een ONT (i.v.m. PON)
ONT=NTU (= glas naar koper converter)
In dit geval zit de NTU direct op de FTU aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 02-11-2022 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:06:
[...]

Op deze foto zie je een adres waar T-Mobile levert via KPN XGS-PON. Daar is een eigen ONT (mediaconverter) niet mogelijk en moet dus degene van KPN WBA worden gebruikt. En die zie je hier dus (de zwarte Genexis).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:21:
[...]

ONT=NTU (= glas naar koper converter)
In dit geval zit de NTU direct op de FTU aangesloten.
Een ONT is niet zomaar een NT(U).
Een ONT is wel iets complexer dan een glas naar koper converter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:50
Inmiddels sinds 25 october geen glasvezel internet meer, uiteraard direct gemeld. Pas op 31 oktober schakelt TM eindelijk Guidion in. Deze lui vertellen me doodleuk dat ze pas op 14 november langs kunnen komen.

3 weken zonder internet...heb al KPN besteld en die verbinding kan 11 november al live. Even zien hoe ze mij terug over gaan zetten naar het KPN netwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Devaqto schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:54:
Inmiddels sinds 25 october geen glasvezel internet meer, uiteraard direct gemeld. Pas op 31 oktober schakelt TM eindelijk Guidion in. Deze lui vertellen me doodleuk dat ze pas op 14 november langs kunnen komen.

3 weken zonder internet...heb al KPN besteld en die verbinding kan 11 november al live. Even zien hoe ze mij terug over gaan zetten naar het KPN netwerk :)
Het ironische hieraan is dat je misschien een storing hebt omdat er iemand anders migreert van KPN naar T-Mobile. Snap in ieder geval dat zoiets niet acceptabel is en terecht dat je een dikke vinger geeft naar T-Mobile als je 3 weken geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
De verhuizing van KPN Glas naar T-Mobile is vanochtend vlekkeloos verlopen. Werd wakker zonder internet dus heb in de FritzBox 7590 de internetaanbieder naar T-Mobile gezet. Internet werkte niet dus heb even een paar minuten de Zyxel T-54 aangesloten. Daarna die weer afgekoppend en de FritzBox er weer aan en het werkte meteen.

Nu had ik voorheen mijn AmplifiHD router direct aan het glasvezelkastje met een ethernet-kabel aangesloten maar die werkt helaas niet meer met de instellingen PPoE, VLAN 300. Blijkbaar zal ik ergens het MAC-adres nog moeten clonen? Ik heb het MAC-adres van de Zyxel geprobeerd in de router te clonen maar dat werkte helaas ook niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
vj_slof schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:54:
Nu had ik voorheen mijn AmplifiHD router direct aan het glasvezelkastje met een ethernet-kabel aangesloten maar die werkt helaas niet meer met de instellingen PPoE, VLAN 300. Blijkbaar zal ik ergens het MAC-adres nog moeten clonen? Ik heb het MAC-adres van de Zyxel geprobeerd in de router te clonen maar dat werkte helaas ook niet. Iemand enig idee?
MAC adres clonen is niet nodig. Volgens mij is de keuze voor PPoE in je router niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

rens-br schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:59:
[...]

MAC adres clonen is niet nodig. Volgens mij is de keuze voor PPoE in je router niet goed.
Ik heb mijn Amplifi met VLAN300 en DHCP geconfigureerd en dat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
hcQd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:07:
[...]

LOS hoort uit te zijn, als deze knippert is er een probleem met de fiber (geen of onvoldoende licht).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4k0Qi2Meb4Xh2ZgRA2cTZDrApY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/okO3aa4mfC1tHjqaEwGKEMj7.png?f=user_large
De gedetailleerde beschrijving van de betekenis van de lampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
m.j.ooms schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Top, dank voor je antwoord, ik heb er een besteld. Wat is een niet scherpe bocht voor zo'n kabel (SC/APC SC/APC)? hij moet helaas wel omhoog (en komt onderuit de aansluiting) dus dat is 180 graden... :-(

Zijn er iets van geleiders voor een bocht voor zo'n kabeltje ofzo? Kon het tot nu toe nog niet echt vinden.
Minimum radius is iets van 20mm, houdt 30 aan en je zou goed moeten zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
PeaceNlove schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:11:
[...]

Ik heb mijn Amplifi met VLAN300 en DHCP geconfigureerd en dat werkt
Hey dat had ik helemaal over het hoofd gezien. Ik dacht zal wel een bug zijn in de app van Amplifi dat er in het DHCP menu de vlan optie bleef staan… het werkt nu. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Hier een update over mijn aansluiting in Haarlem (Amsterdamse buurt), want het gaat nog moeizaam.

Januari 2022: glasvezel in de straat aangelegd

24 juli 2022: online glasvezel aangevraagd

Augustus 2022: nog 2x iemand van T-Mobile aan de deur gehad die een abonnement probeerde te verkopen. Konden mijn aanvraag niet vinden, pas nadat ik de email van de bevestiging liet zien geloofden ze me.

21 september: aankondiging dat er op 23 september iemand langs komt. Dat is dus al over 2 dagen, lekker tijdig geinformeerd (!)

23 september: niemand langs gekomen

3 oktober: staat opeens iemand voor de deur om aansluiting naar de voordeur te brengen

10 oktober: aansluiting wordt naar binnen gebracht en kastje geinstalleerd

3 november: iemand komt de aansluiting in orde maken, vanaf nu zou ik internet moeten hebben. Echter geen licht op de lijn, LOS knippert rood, ticket aangemaakt bij T-Mobile en afwachten.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:14:
[...]

Wel apart dat dat zo lang duurt.

Hier ook een week offline. Na 1 dag bericht om een afspraak te maken met guidion. En die zijn de werkdag erna al geweest. Deze heeft geconstateerd dat er een mogelijke kabelbreuk is (geen licht in huis, en de vezel in de pop niet te traceren)

Met de unlimited simkaart in een oude telefoon, gekoppeld aan de router werkt alles tijdelijk als vanouds....

Edit:
Deze week komt KPN netwerk nl de vezel nazien. Ik ben benieuwd.
Zojuist is KPN Netwerk NL geweest.

Hij geeft aan dat er water in de wijkcentrale staat, waardoor de ANT(jes) gaan oxideren, deze tasten de vezel weer aan.
Wat daar waar van is weet ik niet.. :?

Google leert mij dat een ANT een (metalen) lasbeschermer is. Dus dat zou op zich kunnen.

Tijdens de aanleg in 2008-2010 zijn hier twee vezels gelegd. Een is afgewerkt met blauwe connector, en een met een groene, welke voorheen voor DVB-C werd gebruikt.
In de wijkcentrale ben ik nu omgepatcht naar de 'groene' vezel voor internet.

Hier thuis is de pigtail op de groene connector gezet, en ik heb weer internet!

Na 1,5 week weer online.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30

WheeleE

Dinges

Als ik zo de diverse verhalen van aansluit-uitdaging lees sta ik niet meer te kijken van mijn avontuur.

Januari 2021 aan de deur een abonnement afgesloten, verwachte aansluitdatum in de zomer (in afwachting van het leggen van kabels in de wijk). In mei was alles in de straat klaar en had onze VVE toestemming gegeven voor werkzaamheden in/rond het gebouw.
Juni kreeg ik een afspraakbevestiging. Aan het einde van de dag niemand gezien, 'oh sorry meneer, er moet opnieuw gepland worden vanwege de complexe situatie in uw gebouw'. Eind september werden alle appartementen ingepland maar mijn kabel bleek kwijt/verkeerd gelegd, dus weer geen aansluiting.

Vanaf dat moment is de ellende echt begonnen. Het instalatiebedrijf liet niks meer van zich horen, Tmobile wuifde het weg want zij wachtten op informatie van VolkerWessels (de overkoepelende installatiepartij).
Elke 2-3 weken gebeld/gemaild, zonder resultaat. Tot ik in februari 2021 eindelijk contact kreeg met de uitvoerder van de nieuwe installatiepartij. Deze man zat in de meewerkmodus maar had te weinig mandaat om veel te mogen doen.

Uiteindelijk was na een dreigement om een officiële klacht bij VWT en Tmobile in te dienen eind juli 2022 de kogel door de kerk en mocht er werk voor mij verzet worden. Ze hebben uiteindelijk een vezel die eigenlijk voor iemand anders was voor mij gebruikt en mij half september aangesloten.
De rest van het gebouw is nog steeds niet helemaal aangesloten, vooral door het ontbreken van een goede administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

En wie is daar de netwerkbeheerder, ODF of KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

djiwie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:51:
En wie is daar de netwerkbeheerder, ODF of KPN?
Volgens de postcodecheck op website van ODF is er op mijn postcode nog geen glasvezel van hun beschikbaar. Daaruit zou ik dan kunnen concluderen dat het KPN is in mijn wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
WheeleE schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:23:
[...]

Volgens de postcodecheck op website van ODF is er op mijn postcode nog geen glasvezel van hun beschikbaar. Daaruit zou ik dan kunnen concluderen dat het KPN is in mijn wijk?
Wat zegt de postcode check van KPN? Anders kan het ook nog bijv. primevest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

jongetje schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:02:
[...]

Wat zegt de postcode check van KPN? Anders kan het ook nog bijv. primevest zijn.
Die zegt "Goed nieuws jouw woonplaats krijgt glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WheeleE schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:23:
[...]

Je weet toch zelf wel of T-Mobile groot reclame heeft gemaakt voor die glasvezel voor en tijdens de aanleg? Dan is het een ODF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Barre73 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:45:
[...]

Je weet toch zelf wel of T-Mobile groot reclame heeft gemaakt voor die glasvezel voor en tijdens de aanleg? Dan is het een ODF netwerk.
Ik had de link tussen T-Mobile en ODF zo even gauw niet paraat in mijn geheugen. Ja, die reclame is uit en treure voorbij gekomen in folder, billboards en kranten. Dan zit ik dus op het ODFnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Kan ook nog primevest zijn als je in Den Haag woont. Maar geloof niet dat die in andere steden aangelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:24
evleerdam schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:57:
Hier een update over mijn aansluiting in Haarlem (Amsterdamse buurt), want het gaat nog moeizaam.

Januari 2022: glasvezel in de straat aangelegd

24 juli 2022: online glasvezel aangevraagd

Augustus 2022: nog 2x iemand van T-Mobile aan de deur gehad die een abonnement probeerde te verkopen. Konden mijn aanvraag niet vinden, pas nadat ik de email van de bevestiging liet zien geloofden ze me.

21 september: aankondiging dat er op 23 september iemand langs komt. Dat is dus al over 2 dagen, lekker tijdig geinformeerd (!)

23 september: niemand langs gekomen

3 oktober: staat opeens iemand voor de deur om aansluiting naar de voordeur te brengen

10 oktober: aansluiting wordt naar binnen gebracht en kastje geinstalleerd

3 november: iemand komt de aansluiting in orde maken, vanaf nu zou ik internet moeten hebben. Echter geen licht op de lijn, LOS knippert rood, ticket aangemaakt bij T-Mobile en afwachten.
Gek, bij mij werd er gezegd dat er problemen waren met vervuild grond en dat het aanleg vertraagd zou zijn. En dat terwijl ik ook in dezelde wijk woon als jij. Het is zeer teleurstellend hoeveel verschill paar straten uit kan maken.

Uit de vele bel rondes met T-Mobile klantenservice (laatste gesprek 31-10), heb ik af kunnen leiden, dat het binnen 6 weken aangelegd dient te worden. Wanneer ik ODF benader, weten ze natuurlijk niet wanneer er bouwvakkers langs kunnen om de lijn aan te leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagitherus op 03-11-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 18:28
Sagitherus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:23:
[...]
Gek, bij mij werd er gezegd dat er problemen waren met vervuild grond en dat het aanleg vertraagd zou zijn. En dat terwijl ik ook in dezelde wijk woon als jij. Het is zeer teleurstellend hoeveel verschill paar straten uit kan maken.
Dat vervuilde grond verhaal kreeg ik ook te horen voor mijn wijk (Haarlem Molenwijk). Door vervuilde grond zou er nog geen vergunning mogelijk zijn voor graafwerkzaamheden voor de wijkcentrale(s) in mijn wijk.

Heel merkwaardig dat ze dat argument voor verschillende wijken in Haarlem gebruiken, ik vind het onderhand een ongeloofwaardig verhaal.

Ik ben intussen al 6 maanden bezig met de klantenservice om duidelijkheid te krijgen over de opleverdatum, en krijg iedere keer te horen dat het niet zo lang meer gaat duren.

Inmiddels heb ik de hoop opgegeven dat het dit jaar nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier in Deurne gebruikt T-Mobile het netwerk van Reggefiber.

Helaas gebeurt het zo nu en dan dat je opeens 's ochtends zonder internet komt te zitten. Onverklaarbare redenen (voor de consument dan toch).

Met de klantenservice mag je eerst weer het zyxel modem met custom T-Mobile firmware aansluiten, voordat ze überhaupt willen geloven dat je gelijk hebt. Tot die tijd gooien ze het op de verkeerde firmware in je eigen router (want natuurlijk, hoezo zou die de afgelopen maanden wèl prima hebben gewerkt, vanaf de vorige storing?), dan is ie weer te oud, dan ligt het weer aan de wifi.

Nu eindelijk zijn we weer zo ver dat ze een monteur willen inplannen. Die gaat dus naar het huis komen, waar niets aan de hand is.
Er gaan gewoon weer dagen overheen voordat het überhaupt weer werkt allemaal.

Als we vantevoren hadden geweten dat deze lease constructie erin zat en de eindgebruiker er de dupe van wordt...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tanuki schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:41:

Helaas gebeurt het zo nu en dan dat je opeens 's ochtends zonder internet komt te zitten. Onverklaarbare redenen (voor de consument dan toch).

Met de klantenservice mag je eerst weer het zyxel modem met custom T-Mobile firmware aansluiten, voordat ze überhaupt willen geloven dat je gelijk hebt. Tot die tijd gooien ze het op de verkeerde firmware in je eigen router (want natuurlijk, hoezo zou die de afgelopen maanden wèl prima hebben gewerkt, vanaf de vorige storing?), dan is ie weer te oud, dan ligt het weer aan de wifi.

Nu eindelijk zijn we weer zo ver dat ze een monteur willen inplannen. Die gaat dus naar het huis komen, waar niets aan de hand is.

Als we vantevoren hadden geweten dat deze lease constructie erin zat en de eindgebruiker er de dupe van wordt...
De meeste Guidion monteurs die namens T-Mobile komen, mogen ook in de Reggefiber PoP om te checken of je patch er per ongeluk uit getrokken is. Dus in dat opzicht hoef je geen last te hebben van die "lease" constructie op het Reggefiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Alle kabels liggen in de grond. Hoe weet ik nu of dit daadwerkelijk allemaal al functioneel is? Zit er niet op te wachten om het nu aan te vragen en over 5 maanden een keer aangesloten te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk

Wel ik weet nog steeds niet of T-mobile via de Zyxel toegang heeft tot de ONT, maar daarvoor zou de eis om de Zyxel aan te sluiten zinvol kunnen zijn. Voor WIFI klachten snap ik het ook wel, maar dat is in geval van een eigen router (waarom blijft iedereen modem zeggen, dat is het niet) is dat al niet eens relevant.
Of de ethernet kabel op 1Gb verbindt kun je zelf ook wel zien als je inlogt op je eigen router.

De helpdesk lijkt geen technische competentie te hebben. Je hoort vaak dat ze over eigen routers indianen verhalen vertellen. Of het thuis zit kun je niet echt zelf uitmaken omdat je niet aan de glasvezel mag komen.

Check wel even of de glas patch kabel geen scherpe bochten heeft (radius kleiner dan 20 - 30 mm) en of de connectors (moeten beide groen zijn bij GPON) en goed vast zitten in de sockets

Het volgende is alleen relevant als je op GPON zit met de Huawei ONT:
Als je echt netwerk kennis hebt kun je nog op de ONT inloggen (userid/password staan achter op de ONT, ip 192.168.100.1) vanaf een pc met een vast IP adres in de 192.168.100.x/24 range. Dit geldt natuurlijk alleen als je op GPON zit met de Huawei. Gewoon de PC direct met een ethernet kabel de PC aan de ONT aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Guidion komt 7 november langs om de TM verbinding te "fixen". Heb daarnaast ook de overstap terug naar KPN aangevraagd, die wordt opgeleverd op 11 november.

Het vreemde is dat ik de installatie zelf kan, ik had verwacht dat een monteur nodig zou zijn om de patch aan te passen naar het KPN netwerk (zoals bij de overstap van KPN naar TM wel was). Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
hcQd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:07:
[...]

LOS hoort uit te zijn, als deze knippert is er een probleem met de fiber (geen of onvoldoende licht).
Om hier even op terug te komen. Wat lees ik toch veel over hetzelfde probleem (knipperde PON). Bah bah!

Is dit iets van de laatste tijd ofzo en waarom pakt T-Mobile dit niet grondig aan? Wordt het misschien niet tijd dat ze met andere apparatuur gaan werken? Ik heb al jaren glasvezel en nooit eerder zoiets meegemaakt. Al helemaal niet met ADSL. Je zou toch verwachten dat je met een glasvezel aansluiting niet zo lang offline kan blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devaqto schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:05:
Guidion komt 7 november langs om de TM verbinding te "fixen". Heb daarnaast ook de overstap terug naar KPN aangevraagd, die wordt opgeleverd op 11 november.

Het vreemde is dat ik de installatie zelf kan, ik had verwacht dat een monteur nodig zou zijn om de patch aan te passen naar het KPN netwerk (zoals bij de overstap van KPN naar TM wel was). Of heb ik het mis?
Als je een moderne FTU hebt mag je bij KPN die zwarte Genexis tegenwoordig zelf opschuiven. Moet je alleen wel zelf de patchkap van T-Mobile eraf schuiven.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Nadat ik mijn sleutels gekregen had wilde ik mijn verhuizing doorgeven waar alleen glaswezel is maar ze kunnen pas na 2 maanden aansluiten waardoor ik minimaal een maand geen internet hebt. DSL meeverhuizen kon niet omdat KPN over 20 maanden het afsluit.

[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 05-11-2022 08:18 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
New Yorker schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:11:
Nadat ik mijn sleutels gekregen had wilde ik mijn verhuizing doorgeven waar alleen glaswezel is maar ze kunnen pas na 2 maanden aansluiten waardoor ik minimaal een maand geen internet hebt. DSL meeverhuizen kon niet omdat KPN over 20 maanden het afsluit.
Is er ook een reden opgegeven waarom het pas over twee maanden zou kunnen?
Want als op je nieuwe adres de koperaansluiting dicht is gezet betekent dat dat de glasaansluiting gewoon orderbaar hoort te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:03:
[...]

Is er ook een reden opgegeven waarom het pas over twee maanden zou kunnen?
Want als op je nieuwe adres de koperaansluiting dicht is gezet betekent dat dat de glasaansluiting gewoon orderbaar hoort te zijn.
Helaas geen reden en dat was vroegste mogelijkheid. Heel misschien kan het zijn vanwege drukte omdat er 220 aansluitingen komen bij die flat waar alleen kabel of glaswezel mogelijk is en mensen krijgen hun sleutels in 3 maanden.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Barre73 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:52:
[...]

Als je een moderne FTU hebt mag je bij KPN die zwarte Genexis tegenwoordig zelf opschuiven. Moet je alleen wel zelf de patchkap van T-Mobile eraf schuiven.
Ik heb inderdaad de zwarte Genexis ontvangen. Moet er niets veranderd worden in de wijkcentrale? Dat moest bij de overstap van KPN > TM wel namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

Logisch dat providers vragen om hun modem aan te sluiten, met eigen apparatuur zijn er te veel variabelen waardoor de verbinding niet kan werken en er wordt geen ondersteuning geboden op eigen apparatuur.

Overigens vraag ik me altijd af wat mensen willen bereiken met de nutteloze dooddoener "het heb altijd gewerkt". Er gaat nu iets fout, dan is het veel interessanter om tijd te steken in het oplossen van het probleem dan bij voorbaat vingers te gaan wijzen. Ook de apparatuur en kabels van de provider werken immers ook al maanden. Technische mensen kunnen 0,00 niets met de opmerking dat iets al maanden werkt en dat je met dat non-argument de oplossing tegen werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Andros op 05-11-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devaqto schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb inderdaad de zwarte Genexis ontvangen. Moet er niets veranderd worden in de wijkcentrale? Dat moest bij de overstap van KPN > TM wel namelijk.
Zou kunnen (als je nu op eigen T-Mobile apparatuur zit) maar dat zal dan op 11 november gebeuren en dat merk je heel snel die dag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
New Yorker schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:18:
[...]

Helaas geen reden en dat was vroegste mogelijkheid. Heel misschien kan het zijn vanwege drukte omdat er 220 aansluitingen komen bij die flat waar alleen kabel of glaswezel mogelijk is en mensen krijgen hun sleutels in 3 maanden.
Dat klinkt als nieuwbouw? Dan wordt het vreemd. Die koperuitaankondiging is 36 maanden vooraf en volgens jou gebeurt dat over 20 maanden. 36-20 is 16. Dan zou de glasaansluiting 16 maanden geleden al gereed moeten zijn geweest. Maar uit jouw verhaal lees ik iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt als nieuwbouw? Dan wordt het vreemd. Die koperuitaankondiging is 36 maanden vooraf en volgens jou gebeurt dat over 20 maanden. 36-20 is 16. Dan zou de glasaansluiting 16 maanden geleden al gereed moeten zijn geweest. Maar uit jouw verhaal lees ik iets anders..
Het gaat om een complete renovatie waardoor het net nieuwbouw is. Ik stuur je per dm wel postcode

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 21:32
Ik heb internet via glasvezel (dus geen tv/bellen) en net een eigen modem/router (Asus RT-AC2900) geïnstalleerd achter de mediaconverter ipv de zyxel.

Ik heb 300 als VID (=VLAN ID?) ingesteld met PRIO 0
Dit werkt en speedtest geeft ook de goede snelheid.
Dit voelt alleen wel erg makkelijk, is dit echt alles?

En is het makkelijk met deze router te switchen naar andere glasvezel providers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah3AzS33X7cw_7RE2hyQftZSIQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7aOojkwFPkktnM4hCJDcFS48.png?f=fotoalbum_large

Edit: De reden voor eigen modem was trouwens dat met name de LG TV met WEBos (1 meter verderop) niet stabiel functioneerde over wifi. Streamingdiensten waren heel vaak wisselend met hoge en lage resolutie bijv, bij vooruitspoelen en laden. Net even getest en een wereld van verschil, gelijk scherp beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Bulldock op 05-11-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bulldock schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:17:
Ik heb internet via glasvezel (dus geen tv/bellen) en net een eigen modem/router (Asus RT-AC2900) geïnstalleerd achter de mediaconverter ipv de zyxel.

Ik heb 300 als VID (=VLAN ID?) ingesteld met PRIO 0
Dit werkt en speedtest geeft ook de goede snelheid.
Dit voelt alleen wel erg makkelijk, is dit echt alles?

En is het makkelijk met deze router te switchen naar andere glasvezel providers?
Ja en misschien. Andere providers kunnen nog trucjes uithalen met separaat IPTV vlan maar dat zal vermoedelijk in de toekomst alleen maar minder worden, ze moeten immers ook voldoen aan de vrije modemkeuze. Veel plezier met je verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Andros schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:25:
[...]

Logisch dat providers vragen om hun modem aan te sluiten, met eigen apparatuur zijn er te veel variabelen waardoor de verbinding niet kan werken en er wordt geen ondersteuning geboden op eigen apparatuur.

Overigens vraag ik me altijd af wat mensen willen bereiken met de nutteloze dooddoener "het heb altijd gewerkt". Er gaat nu iets fout, dan is het veel interessanter om tijd te steken in het oplossen van het probleem dan bij voorbaat vingers te gaan wijzen. Ook de apparatuur en kabels van de provider werken immers ook al maanden. Technische mensen kunnen 0,00 niets met de opmerking dat iets al maanden werkt en dat je met dat non-argument de oplossing tegen werkt.
Niet mee eens. Maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel. ;)

Als men in de wijkcentrale ineens het kabeltje eruit trekt, dan hoeft men niet aan te komen zetten met dar de firmware op de eigen router niet compatible zou zijn opeens.

Dan hoeft men ook niet aan te komen zetten met dar de wifi het probleem is.

T-Mobile kan gewoonweg niets zien omtrent de status van het netwerk. Letterlijke quote T-Mobile: "zo geavanceerd is het niet bij ons, wij kunnen enkel een ticket inschieten bij Reggefiber".

Inmiddels gaat er dinsdag een monteur langskomen. Deze zal in huis een paar minuten besteden om te zeggen "alles is in orde". Hopelijk gaat ie dan door naar de wijkcentrale om daar het kabeltje in de juiste aansluiting te steken. Dan is het weer opgelost.

En dan is het wachten tot het volgende moment dat iemand weer gaat zitten rommelen. Dan kunnen we het hele riedeltje weer opnieuw doen.

Om moe van te worden.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
Dat is achteraf praten. Providers kunnen blijkbaar niet zien als er per ongeluk een kabeltje losgetrokken wordt. Daar kom je vanzelf achter door het probleem uit te zoeken door even de standaard modem met standaard config aan te sluiten. Kleine moeite en veel effectiever dan uitgaan van aannames en ruzie gaan maken met een helpdesk die je probeert te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Laatst online: 26-08 16:27
Andros schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:25:
[...]

Tanuki schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:20:
[...]

Niet mee eens. Maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel. ;)
...
Als men in de wijkcentrale ineens het kabeltje eruit trekt, dan hoeft men niet aan te komen zetten met dat de firmware op de eigen router niet compatibel zou zijn opeens.
...
Om moe van te worden.
@Tanuki
Aangeven dat je het er niet mee eens bent en dan de reden aanvoeren waarom het wel zo is :?
Kort samengevat het werkt niet dus en moet gezocht worden waar de knik zich in het traject bevind.

Helaas is de praktijk bij help desken dat de vragen niet alleen van technisch onderlegden komen maar ook mijn vrouw de mogelijkheid heeft om daar haar opmerking te deponeren. Niks slechts over mijn vrouw, maar voor techniek heeft ze mij aangetrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
Gideon zou vandaag bij mij langs komen on glasvezel aan te sluiten.

Natuurlijk is de monteur ziek geworden en moet ik maar gaan wachten op een nieuwe afspraak.

Gelukkig is mijn oude provider zo coulant om de verbinding te blijven leveren totdat de aansluiting over is gezet naar t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Guidion monteur is zojuist geweest, die heeft alles gecontrolleerd en ook in de wijkkast gekeken. Het blijkt dat mijn aansluiting gewoon losgekoppeld is uit de switch, er zit nu een compleet andere klant op. Bijzonder!

Gelukkig gaat mijn KPN verbinding in op 11 november, dan heb ik gelukkig na bijna 3 weken weer internet. Ben benieuwd of die patch dan wel goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Andros schreef op zondag 6 november 2022 @ 01:15:
Dat is achteraf praten. Providers kunnen blijkbaar niet zien als er per ongeluk een kabeltje losgetrokken wordt. Daar kom je vanzelf achter door het probleem uit te zoeken door even de standaard modem met standaard config aan te sluiten. Kleine moeite en veel effectiever dan uitgaan van aannames en ruzie gaan maken met een helpdesk die je probeert te helpen.
Providers kunnen prima zien of er communicatie is met het modem. En ook of glas signalen worden ontvangen en verzonden.

Echter ze doen niks met die informatie tot dat een klant belt. Omdat heel vaak voorkomt dat dit wegvalt om redenen die klant zelf veroorzaakt. Zo ken ik mensen die altijd de routers uit zetten als ze er niet zijn of slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
Expresso schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:21:

Natuurlijk is de monteur ziek geworden en moet ik maar gaan wachten op een nieuwe afspraak.

Gelukkig is mijn oude provider zo coulant om de verbinding te blijven leveren totdat de aansluiting over is gezet naar t-mobile.
wie is je oude provider als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Rekel_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:50:
OLT = Optical Line Terminal | GPON module T-mobile kant
ONU = Optical Network Unit | GPON module / kastje klantzijde

Na afgelopen maand verhuisd te zijn naar een nieuwe woning, kregen wij een GPON ONU (Huawei OptiXstar HG8010Hv6) opgestuurd. Omdat ik een beetje de kriebels krijg van Huawei heb ik besloten deze te vervangen met een FS module(https://www.fs.com/de-en/products/133619.html) De afgelopen weken heeft dit stabiel gedraaid, waardoor ik mij comfortabel voel om de stappen te delen.

Vooraf is het belangrijk om te weten dat mijn verbinding een T-mobile verbinding is via KPN Networks. T-mobile geeft aan dat op deze verbindingen het ONU niet vervangen kan worden door een eigen. Uit ervaring verwacht ik dat ze het niet (gemakkelijk?) kunnen aanpassen naar een ander serienummer e.d. Daarom gaan wij de FS module aanpassen naar het serienummer van de Huawei ONU. Hiermee kun je ook altijd snel terug naar de Huawei ONU, zonder contact op te hoeven nemen met T-mobile.

Verder verwacht ik dat dit ook werkt op het eigen glasvezelnetwerk van T-mobile. Dit kan ik alleen niet verifieren, misschien een andere Tweaker die dit wil proberen en terugkoppelen?

Belangrijke gegevens om vooraf te noteren is het serienummer van de T-mobile ONU. Deze kun je vinden op de achterkant van het apparaat. De laatste acht tekens zijn van belang.
  1. Wanneer de SFP module in je switch of router zit, kan je verbinding maken op 192.168.1.10/24. Login met de gegevens ONTUSER / 7sp!lwUBz1 (Vergeet hierbij de hoofdletters niet!
  2. Om het serienummer aan te passen in de FS module kun je het volgende command gebruiken: set_serialnumber HWTCXXXXXXX (Waarbij XXXXXXX vervangen moet worden door de laatste acht karakters van je eigen T-mobile ONU.
  3. Tevens moet het vendor id aangepast worden naar die van Huawei: sfp_i2c -i7 -s "HWTC"
  4. Tenslotte moet de FS module herstart worden, dit kan d.m.v. het volgende command: reboot. Na de herstart kun je de glasvezel kabel omsteken naar de FS ONU en moet het geheel werken.
Wanneer de verbinding niet werkt om wat voor reden kan je gebruikmaken van de command: onu gtcsng. Hiermee kun je controleren als het serienummer succesvol is aangepast. Verder is het command onu ploamsg handig om te weten. Hiermee kun je alle statussen van het GPON proces inzien. De volgende statussen zijn mij bekend:
  • Curr_state=1 | Initial state | Geen connectie met OLT, controleer je glasvezel connectie
  • Curr_state=2 | Standby state | ONU past zich aan met de gegevens van de OLT
  • Curr_state=3 | Serial number state | ONU stuurt serienummer op naar OLT
  • Curr_state=4 | Ranging state | OLT gaat na als dit een correcte serienummer is. Wanneer het serienummer niet overeenkomt met het Huawei serienummer wordt de FS ONU teruggestuurd naar een vorige status
  • Curr_state=5 | Operation state | Volwaardige connectie met OLT, wanneer dit stabiel blijft staan.
Als je meer wil weten van de statussen heeft de volgende blogpost van Huawei mij veel geholpen: https://forum.huawei.com/...s-12/thread/462895-100181

De gebruikte apparatuur is een MikroTik RB260GSP en een MikroTik hAP ac². De FS module zit in de switch en wordt doorgelust richting de router.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

UPDATE: na paar keer stroom erafgehaald te hebben, is in mijn setup nodig om eerst de poort te disablen en enablen. Dit kan aan mijn setup liggen, maar wel even belangrijk om te vermelden.
Heeft iemand dit ook al geprobeerd op USG-Pro of UXG-Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
supercop7373 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:40:
[...]

wie is je oude provider als ik vragen mag?
xs4all, tegenwoordig dus kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
leonbong schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:49:
[...]

Providers kunnen prima zien of er communicatie is met het modem. En ook of glas signalen worden ontvangen en verzonden.

Echter ze doen niks met die informatie tot dat een klant belt. Omdat heel vaak voorkomt dat dit wegvalt om redenen die klant zelf veroorzaakt. Zo ken ik mensen die altijd de routers uit zetten als ze er niet zijn of slapen.
Klopt maar dat zeg ik niet. Sommigen denken blijkbaar dat providers maar direct een monteur moeten aansturen naar de Pop als de modem geen verbinding krijgt "want ik heb niets veranderd en het heeft altijd gewerkt". Providers kunnen inderdaad zien of hun modem online is of niet, ze kunnen de reden niet zien als het niet werkt. Om over eigen modems maar te zwijgen. Daarom voert een helpdesk ook een troubleshoot uit met de klant om deze verder te helpen.

Echter zijn er best veel klanten die een simpele herstart of test weigeren en liever ruzie gaan maken met verkeerde drogredenen als argument. Dat is een manier om zo'n gesprek aan te gaan en imo een grote reden waarom er altijd zo slecht over klantendiensten gesproken wordt. Ze vragen niet om een kabeltje opnieuw aan te sluiten om te pesten maar om er zeker van te zijn dat het ding goed is aangesloten en dat de modem herstart is. Het is zonde van de tijd van de klant en het geld van de klant/provider om dure monteurs aan te sturen als de poetsvrouw weer eens geen stopcontact kon vinden voor de stofzuiger en dan maar de modem los trekt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Dit ben ik helemaal met je eens.
Ik was niet duidelijk in mijn post maar ik vind het volstrekt logisch dat ze niks doen met de informatie van het wegvallen van de verbinding vanaf POP tot eindklant.
Omdat de oorzaak onbekend is en toch veelvuldig door de klant wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _janlugt_
  • Laatst online: 10-08 09:09
Madcat schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:36:
Het is gelukt om met mijn eigen GPON module met t-mobile te verbinden met mijn Mikrotik router
Hierbij een stappen plan als anderen het ook willen doen.

Check of je een witte ONT hebt ontvangen van t-mobile waar GPON op staat.

1) koop een GPON SFP ONU module met 1310nmTX/1490nmRX 20 KM en SC APC Simplex, ik heb deze gekocht: https://www.fs.com/de-en/products/133619.html
2) de GPON SFP er indrukken en de SC APC kabel uit je ONT halen en in de SPF drukken
3) kijk bij Interfaces -> SFP -> of je link-ok en rx loss uit ziet staan (als dit niet het geval is dan is er iets mis met de kabel)
4) zet auto Negotiation uit en zet op Speed 1GBit en tx flow control en rx flow control op off
5) Addresses -> Add New -> Interface SFP met adres 192.168.1.15/24
6) Interfaces -> VLAN -> vlanid 300 interface SFP
7) via mikrotik -> tools -> telnet -> ssh ONTUSER@192.168.1.10 wachtwoord is 7sp!lwUBz1 (l = L , 1 = een)

Als je niet kan connecten via ssh, check dan of je de kabel er goed in hebt zitten van je fiber (zie stap 3)
Kijk nu naar de onderkant van je ONT stel dat je serial number 48575443956EABBA is en je mac adres 98:3F:60:00:AB:BA

Type dan het volgende in de ssh shell

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set_serial_number HWTC956EABBA
uci set network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA 
uci commit network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA  
sfp_i2c -i 0 -s "HUWAWEI" 
sfp_i2c -i 1 -s "HG8010Hv6" 
sfp_i2c -i 2 -s "0001" 
sfp_i2c -i 3 -s "48575443956EABBA" 
sfp_i2c -i 7 -s "HWTC"
fw_setenv sgmii_mode
uci commit 
reboot

8 ) dhcp client -> interface -> vlan 300
9) als alles goed is gegaan krijg je een ip adres
Dank je! Ik kan bevestigen dat dit voor mij ook werkt. Vooral de manier om sfp_i2c id's 3 en 7 te vullen kon ik nergens anders vinden, en zonder die twee werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Vraag me af hoe hoog de inflatiecorrectie bij T-Mobile zal zijn.
Betaal nu nog 25 euro per maand. Als ze flauw willen zijn krijgen deze abonnementen een giga verhoging dit jaar...

Nadeel is dat het waarschijnlijk pas in Januari bekent wordt en ik dan naast de Black Friday aanbiedingen heb gegrepen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
NoSugar schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:05:
Vraag me af hoe hoog de inflatiecorrectie bij T-Mobile zal zijn.
Betaal nu nog 25 euro per maand. Als ze flauw willen zijn krijgen deze abonnementen een giga verhoging dit jaar...
Ik betaal dat ook. Normaal gesproken komt er ongeveer een euro o.i.d. bij. Kan me niet voorstellen dat dat nu heel veel meer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik ben ook benieuwd, de loophole van het toggle-en van de snelheid om de inflatiecorrectie ongedaan te maken is helaas door het nieuwe prijsplan geen optie meer.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Ik weet niet precies wat in de voorwaarden staat over inflatiecorrectie, maar als deze de CPI volgt is de inflatie ongeveer 15%, dus dan zouden jullie een prijsverhoging krijgen van ongeveer 3,75 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
T-Mobile Thuis is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te
passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de
jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand
juni van het voorafgaande jaar.

Voor wat ik kan vinden is de CPI van juni 2021 is 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Ik wil graag een nieuw publiek IP. Op de TMobile forums lees ik dat ik dan mijn modem 48-72 uit moet laten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. Zijn er andere manieren die sneller zijn? Is er bijvoorbeeld ergens uit te lezen wanneer de lease verlengt wordt en vlak daarvoor de modem uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Dennis-L schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:57:
T-Mobile Thuis is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te
passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de
jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand
juni van het voorafgaande jaar.

Voor wat ik kan vinden is de CPI van juni 2021 is 2%.
2021 is toch niet relevant meer?

CPI van juni 2022 was 8,6% dus dat kan je dan verwachten in komende januari.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
lukjah schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:55:
Ik wil graag een nieuw publiek IP. Op de TMobile forums lees ik dat ik dan mijn modem 48-72 uit moet laten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. Zijn er andere manieren die sneller zijn? Is er bijvoorbeeld ergens uit te lezen wanneer de lease verlengt wordt en vlak daarvoor de modem uit te zetten?
Een VPN gebruiken. Blijkbaar ben je ergens gebanned en wil je dat ipadres aan iemand anders kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Nee. Dat is niet mogelijk. Waarom wil je een nieuw ip?

Overigens is het maar de vraag of je ook na al die tijd een nieuw ip krijgt. Ik ben verhuisd en had daardoor ruim 72 uur geen verbinding met T-mobile en kreeg na het aansluiten van de apparatuur op het nieuwe adres gewoon hetzelfde ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Beste kans is een ander MAC adres op je WAN interface zetten, geen idee of jij dat kan met de router die je gebruikt; anders, tough luck and deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
Expresso schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 00:24:
[...]

xs4all, tegenwoordig dus kpn.
Ik zit daar(xs4all) tot 24/12 en overweeg een overstap naar T-mobile. De vele horror verhalen weerhouden mij wel enigszins een overstap te maken.

Heb jij gebruik gemaakt van de overstapservice of zelf opgezegd? En hoe heb je KPN zo gek gekregen om je weer aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
evleerdam schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:23:
[...]

2021 is toch niet relevant meer?

CPI van juni 2022 was 8,6% dus dat kan je dan verwachten in komende januari.
Daar heb je helemaal gelijk in, de verhoging is dit jaar natuurlijk allang geweest.
Volgend jaar gaat ie in op basis van het CPI van juni 2022 :)
Maar wellicht dat T-Mobile, en andere providers, schappelijk gaan zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 08-11-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
_janlugt_ schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:48:
[...]

Dank je! Ik kan bevestigen dat dit voor mij ook werkt. Vooral de manier om sfp_i2c id's 3 en 7 te vullen kon ik nergens anders vinden, en zonder die twee werkt het niet.
Fijn dat het ook werk bij een ander, ook op Mikrotik gedaan of op een ander type router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modomo
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 15:09
Hii all,

Kort geleden heb ik eindelijk een Unify SFP module aangeschaft om zo de glasvezel direct op een UDM-pro aan te kunnen sluiten. Tussen de UDM en de glasvezel aansluiting zit tot op heden een CTS media converter.

Wanneer ik de glasvezel aansluiting direct op m'n UDM aansluit dan krijg ik maar geen internetverbinding wel met de mediaconverter ertussen dus de VLAN (300) is ingesteld.

Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die tips hebben?

Wat ik vaak voorbij zie komen is dat een Mac-release nodig zou zijn door Tmobile. Maar als ik in de instellingen van de UDM kijk dan kan ik daar een MAC Address Clone invullen. Zou dit dan geen oplossing zijn? En zo ja, heeft iemand een tip hoe ik het Mac address van de media converter kan vinden?

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
modomo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:06:
Hii all,

Kort geleden heb ik eindelijk een Unify SFP module aangeschaft om zo de glasvezel direct op een UDM-pro aan te kunnen sluiten. Tussen de UDM en de glasvezel aansluiting zit tot op heden een CTS media converter.

Wanneer ik de glasvezel aansluiting direct op m'n UDM aansluit dan krijg ik maar geen internetverbinding wel met de mediaconverter ertussen dus de VLAN (300) is ingesteld.

Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die tips hebben?

Wat ik vaak voorbij zie komen is dat een Mac-release nodig zou zijn door Tmobile. Maar als ik in de instellingen van de UDM kijk dan kan ik daar een MAC Address Clone invullen. Zou dit dan geen oplossing zijn? En zo ja, heeft iemand een tip hoe ik het Mac address van de media converter kan vinden?

Alvast enorm bedankt!
Wat voor SFP heb je? Specs? Zie je wel een fysieke link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modomo
Lord_Dain schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:22:
[...]

Wat voor SFP heb je? Specs? Zie je wel een fysieke link?
Hii Lord Dain :)

Ik heb de UF-SM-1G-S. Deze zou dezelfde specificaties hebben als de media converter.

Zie: https://i.ibb.co/QFDZrGW/...022-11-09-om-10-31-55.png

Er is een fysieke link met de SFP module maar voor de rest durf ik er weinig over te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door modomo op 09-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
modomo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:38:
[...]

Hii Lord Dain :)

Ik heb de UF-SM-1G-S. Deze zou dezelfde specificaties hebben als de media converter.

Zie: https://i.ibb.co/QFDZrGW/...022-11-09-om-10-31-55.png

Er is een fysieke link met de SFP module maar voor de rest durf ik er weinig over te zeggen.
Dat is een setje en je gebruikt de blauwe neem ik aan met TX 1310nm en RX1550nm.
Ik weet niet hoe ver de PoP bij jou vandaan is, formeel gezien moet het LR (20KM) ondersteunen.
De output power van je module is in ieder geval erg laag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modomo
Lord_Dain schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is een setje en je gebruikt de blauwe neem ik aan met TX 1310nm en RX1550nm.
Ik weet niet hoe ver de PoP bij jou vandaan is, formeel gezien moet het LR (20KM) ondersteunen.
De output power van je module is in ieder geval erg laag..
Held! _/-\o_
Hier heb ik helemaal niet op gelet. Er is blijkbaar wat mis gegaan bij de verzending door de webshop. Ik heb enkel de gele ontvangen (terwijl de blauwe er wel bij had moeten zitten hoor ik ook net van de klantenservice).

In mijn enthousiasme stond ik daar helemaal niet bij stil en heb gebruik gemaakt van de SFP module die bezorgd wordt. Enkel de gele. Zodra de blauwe binnen is zal ik laten weten of dat de oplossing is geweest :)

De PoP staat als ik het goed zeg een straat verder dus dat zou goed moeten komen. Maar eerst even de blauw module testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
modomo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:01:
[...]

Held! _/-\o_
Hier heb ik helemaal niet op gelet. Er is blijkbaar wat mis gegaan bij de verzending door de webshop. Ik heb enkel de gele ontvangen (terwijl de blauwe er wel bij had moeten zitten hoor ik ook net van de klantenservice).
Haha.. 'oops'.. De gele heeft de omgekeerde waardes, dus dat zal idd niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Kan de tv box van tmobile ook worden aangesloten op een ander WiFi netwerk dan thuis?

De reden dat ik het vraag heeft te maken met de matige tv kwaliteit op vakantie parken. Dan hoef je ook niet te streamen via een chromecast of een dergelijke oplossing.

Wat ik mij wel afvraag dan als dat mogelijk is, hoe controleren ze dan of je een betaalde tmobile klant bent en niet een kastje hebt wat van de vrachtwagen is afgevallen.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
freestyler2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:51:
Kan de tv box van tmobile ook worden aangesloten op een ander WiFi netwerk dan thuis?

De reden dat ik het vraag heeft te maken met de matige tv kwaliteit op vakantie parken. Dan hoef je ook niet te streamen via een chromecast of een dergelijke oplossing.

Wat ik mij wel afvraag dan als dat mogelijk is, hoe controleren ze dan of je een betaalde tmobile klant bent en niet een kastje hebt wat van de vrachtwagen is afgevallen.
Volgens mij kan dat niet met de eigen T-mobile TV Box
Wij nemen altijd een Chromecast met Google TV mee, problem solved :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Lord_Dain schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:53:
[...]

Volgens mij kan dat niet met de eigen T-mobile TV Box
Wij nemen altijd een Chromecast met Google TV mee, problem solved :D
Jaa zo doe ik dat nu ook, maar vrouwlief wil natuurlijk geen fancy dingen en gewoon vertrouwd een afstandsbediening en op knopjes drukken zonder hulp van andere haha

Als ik het internet verkeer via een VPN kan verbinden met thuis, even los van of dat efficiënt is qua snelheid en verbinding kwaliteit, zou het dan wel werken? Oftewel wat is de check van tmobile om een apparaat als vertrouwd aan te merken?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
freestyler2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:01:
[...]

Jaa zo doe ik dat nu ook, maar vrouwlief wil natuurlijk geen fancy dingen en gewoon vertrouwd een afstandsbediening en op knopjes drukken zonder hulp van andere haha

Als ik het internet verkeer via een VPN kan verbinden met thuis, even los van of dat efficiënt is qua snelheid en verbinding kwaliteit, zou het dan wel werken? Oftewel wat is de check van tmobile om een apparaat als vertrouwd aan te merken?
Chromecast met Google TV heeft gewoon een basic remote die prima werkt. Beter dan zo'n brakke TV box (persoonlijke mening), je gebruikt dan de app van T-mobile die voor Google TV is gebouwd.

Als jij een VPN kan bouwen naar je IP thuis en vanaf daar kan streamen, dan zal wellicht de TV box kunnen werken , tenzij hiervoor een separaat VLAN wordt gebruikt icm IGMP e.d. ik gebruik ze niet dus durf niet te zeggen of dit gebruikt wordt, ik denk dat ze alleen het IP checken op de bestaande ranges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:03
Ben deze week gebeld door T-mobile voor een verlengingsaanbieding. Heb vorig jaar gebruik gemaakt van de €25+ €25 actie (mobiel + internet), en heb nu voor €40/maand internet en tv. Ze kwam nu met een ‘aanbieding’ van 3 maanden €45, 3 maanden €50 en vervolgens 6 maanden €55. Met als boodschap: als je niet verlengt weet je niet wat er met de prijs gaat gebeuren.

Vond die laatste opmerking een beetje vreemd. Ik heb nu toch gewoon een doorlopend contract voor €40/maand - of kunnen ze dat ineens wijzigen? Niet in meegegaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01
@Pepper92 Als providers op eigen initiatief bellen kun je er meestal vanuit gaan dat het aanbod niet in jouw voordeel is.

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 23:51
Ik had ook een 100 Mbit glasvezel internet-only abo voor 25 euro/maand van T-Mobile, echter is dit abonnement sinds vorige week woensdag plotseling opgezegd door T-Mobile en heb ik sindsdien geen vaste internetverbinding meer.

Ik heb diezelfde woensdag (02-11) telefonisch contact gehad met de klantenservice van T-Mobile, en de medewerker kon mij inderdaad mededelen dat er intern iets fout gegaan is; schijnbaar heeft een andere klant zijn abonnement opgezegd maar is dat op een of andere manier verwerkt op mijn contract/adres. Ik ben hier de dupe van geworden, de medewerker verontschuldigde zich en een 'escalatie team' zou dit probleem oppakken. Binnen 24 uur zou ik van dit team horen hoe zij dit gaan oplossen.

Ik heb sindsdien maar liefst acht(!) keer gebeld om dit op te lossen, maar die prutsers van de klantenservice krijgen het niet voor elkaar. Elke keer krijg ik een ander antwoord. Tevens is er ook meerdere malen beloofd om mij terug te bellen, wat niet gebeurd is.

Ik heb daarnaast 3 maal gevraagd om een unlimited voucher code voor mijn partner om via een mobiele hotspot nog e.e.a. kunnen doen. Deze voucher-code zou per email verstuurd worden, maar kwam steeds niet aan. Alle andere emails van T-Mobile komen wel aan.

Uiteindelijk op aanraden van de klantenservice gisteren (09-11) langs geweest bij een T-Mobile locatie voor die voucher. Het personeel was nogal verbaasd om dit hele verhaal te horen, over de opzegging vanuit T-Mobile maar ook omdat zij dit soort unlimited codes niet kunnen uitgeven. Daarop hebben de medewerkers van de winkel zelf de klantenservice gebeld (overigens via hetzelfde nummer als klanten, dus flink lang in de wachtrij moeten staan). Na een half uur prutsen met verschillende codes eindelijk 7 dagen unlimited voor mijn partner kunnen regelen.

Wat betreft de vaste aansluiting had ik afgesproken met de medewerker uit de winkel om af te wachten wat voor oplossing T-Mobile Thuis zou aanbieden, zij zouden mij immers diezelfde dag nog terugbellen (beloofd door telefonische klantenservice)

Uiteraard niet teruggebeld, dus ben ik vandaag weer op bezoek bij de T-Mobile winkel. De winkel belde weer naar de klantenservice, en de klantenservice melde dat er geen onderzoek of andere opdrachten lopen bij T-Mobile intern, oftewel definitief afgesloten/opgezegd.

De medewerkers vanuit de winkel boden wel een alternatief, zij konden een nieuw thuis abonnement afsluiten, maar het verschil in prijs in mindering brengen op het factuur van mijn mobiele abonnement. Nadeel: ik zit weer een jaar vast aan T-Mobile en ik heb pas over 14 dagen internet omdat er eerst weer een monteur moet langskomen.

Mijns inziens is dit gewoon contractbreuk. Echter heb ik geen idee hoe ik dit moet aanvaren. Ik wordt keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet het niet meer. Ik overweeg sterk om mijn verlies te nemen en een andere provider te kiezen, maar vrijwel elke andere provider rekent stuk hogere tarieven. Ik ben ook bang dat de geboden oplossing vanuit de T-Mobile winkel toch niet mogelijk blijkt te zijn (gevalletje computer says no :+ ), en ik uiteindelijk opgezadeld zit met een jaar T-Mobile met een hogere prijs dan voorheen zonder de beloofde korting.

Ik ben zeer benieuwd of er Tweakers zijn die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt en om te weten hoe zij zoiets hebben opgelost. Tips voor providers met betere service zijn ook welkom.

• jongetje
@Akrobat501 Ik zou het ook op de community van T-Mobile posten. Dan heb je meteen alles gelogd om aan te tonen dat het al lang speelt en er niets is gebeurd. Daarnaast hebben de moderators op de community ook wat betere ingangen omdat het publiekelijk op het internet staat.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:36
Expresso schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:21:

Ook in Drenthe toevallig? Hier zou 8 november ook een monteur langskomen, ook ziek geworden. Zou zsm een afspraak gemaakt worden en nu 2 dagen later nog niks. Als je zelf op belt weet men niks te regelen en moet je maar wachten. Echt schandalig

Gelukkig ook hier nog steeds internet maar voor hoe lang nog....

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44
Nu sinds een maand over naar glas van T-Mobile. Snelheid is altijd stabiel tussen de 900 en 1gb up & down, dus wat mij betreft meer dan prima.

Wat mij wel opvalt is dat eens in de zoveel dagen tv kijken via de Chromecast moeilijk doet. De audio gaat dan out of sync en dat krijg ik alleen goed door de Chromecast een reboot te geven. Andere apps hebben hier geen last van. Anderen hier ook last van?

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 17-09 19:27
Slaapje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:00:
Nu sinds een maand over naar glas van T-Mobile. Snelheid is altijd stabiel tussen de 900 en 1gb up & down, dus wat mij betreft meer dan prima.

Wat mij wel opvalt is dat eens in de zoveel dagen tv kijken via de Chromecast moeilijk doet. De audio gaat dan out of sync en dat krijg ik alleen goed door de Chromecast een reboot te geven. Andere apps hebben hier geen last van. Anderen hier ook last van?
Met meten kom ik ook altijd tussen de 1Gbs en 900Mb/s uit, maar ik merk wel aan mijn chromecast regelmatig bufferproblemen, alles loopt wel door maar zie wel regelmatig het kringetje wat aangeeft dat de buffer achterloopt. Ik heb dan ook geen sync problemen. het is enkel dat irritant buffer kringeltje in beeld. Chromecast staat vlak naast de wifirouter en wifi is niet zwaar belast omdat ik alles liever bedraad en met Zigbee doe dan via de Wifi. Ik verdenk niet echt de Wifi verbinding, ook niet de aansluiting op glas maar ik denk eerder dat de streaming servers wat afgeknepen wordent. Ik merk het vooral met Disney+ casten.

Zie je ook dat buffer kringeltje als je weer eens out of sync raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zuma schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:13:
[...]

Met meten kom ik ook altijd tussen de 1Gbs en 900Mb/s uit, maar ik merk wel aan mijn chromecast regelmatig bufferproblemen, alles loopt wel door maar zie wel regelmatig het kringetje wat aangeeft dat de buffer achterloopt. Ik heb dan ook geen sync problemen. het is enkel dat irritant buffer kringeltje in beeld. Chromecast staat vlak naast de wifirouter en wifi is niet zwaar belast omdat ik alles liever bedraad en met Zigbee doe dan via de Wifi. Ik verdenk niet echt de Wifi verbinding, ook niet de aansluiting op glas maar ik denk eerder dat de streaming servers wat afgeknepen wordent. Ik merk het vooral met Disney+ casten.

geen rare upnp instellingen ofzo erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44
zuma schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:13:
[...]

Nee, alles werkt eigenlijk helemaal goed. Ik kan wel T-Mobile tv streamen naar de Chromecast, alleen de app op de Chromecast zelf geeft een foutmelding.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Hier voor wat het waard is een erg positieve ervaring vandaag met het aansluiten op glas vanaf kpn naar t mobile. Eerst een afspraak tussen 16 en 18 uur. Monteur belde om 13.15 of ie soms over 20 minuten terechtkon? Natuurlijk, geen probleem. Hij zou eerst even naar de pop gaan om eea om te prikken oid. Even later in de meterkast het eea aangepast en hophop internet 100/100. Even de tv geconfigureerd alsmede de tv tuner van amino. Bakkie koffie erbij, echt top.
Nu vraag ik me af hoe lang het duurt eer de "wacht op activatie" kreet op je mijn t m weg is zodat klantvoordeel met een telefoonabbo van Ben en tm thuis geregeld kan worden, scheelt toch weer 5 euro. Ik wil best tot na het weekeinde wachten maar verwacht wel volgende week het klantvoordeel actief. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 20:17
freestyler2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:51:
Het kastje werkt niet op wifi. En in een vakantiehuisje zul je niet snel een lan aansluiting vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvanatten schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:46:
[...]

Het kastje werkt niet op wifi. En in een vakantiehuisje zul je niet snel een lan aansluiting vinden.
Nou... In de laatste drie parken waar ik ben geweest zat er gewoon een eigen router in de meterkast of woonkamer. Met eigen wifinetwerk en een paar LAN poorten. Geen idee of ze enabled waren uiteraard maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:42:
[...]

Nou... In de laatste drie parken waar ik ben geweest zat er gewoon een eigen router in de meterkast of woonkamer. Met eigen wifinetwerk en een paar LAN poorten. Geen idee of ze enabled waren uiteraard maar toch..
Check, hier ook gezien. Zelf ook bezig geweest om de LAN porten werkend te krijgen maar dat lukte niet. Ik kon via wifi en een factory reset op de routers zelfs op de management interface komen maar binnen no time werd er dan vanuit een backend een config gepushed en stond alles weer dicht..

Mijn doel was om een MESH op te bouwen met eigen meegebrachte routers met 4G backup, dat ging dus helaas niet door. ;) Ik weet het, beetje kansloos om hiermee te klooien op vakantie, maar dan heb je wat te doen als vrouwtje met de kids er op uit is.

Back on topic; waarom zou je het T-Mobile kastje mee gaan slepen? Koop gewoon de voordelige Google Chromecast met Google TV en installeer daar je T-mobile TV app op en wat andere handige dingen als Spotify/Netflix/Disney+ etc etc en je kan gewoon alles zien op vakantie (mits je bij de TV's HDMI kan komen en deze open te zetten zijn, wat dan meestal wel lukt).

PS. Bedenk me net dat je evt een wireless bridge mee zou kunnen nemen op vakantie om wifi signaal via de bridge weer naar UTP om te zetten maar ik heb mijn grenzen... :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 11-11-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
Sinds ongeveer 1800 vandaag een rooie wereldbol op de Zyxel T50 modem, mijn eigen router kreeg ook geen connectie. Toch maar even de Zyxel T50 van T-Mobile aangesloten, contact opgenomen met T-Mobile en alle stappen doorlopen. Toch vreemd dat die gasten wel nog op afstand het modem kunnen uitlezen en resetten ook met een niet werkende glasvezellijn.

Baal hier wel van, krijg pas over 3 werkdagen reactie vanuit de Technischedienst en dan gaan ze als het nodig is een monteur langs sturen. Dus kan wel even gaan duren, heb wel een unlimited data voucher gekregen. Niet echt handig als je een bedrade game pc hebt.

Op het moment dat de verbinding down ging was ik een RJ45 stekker aan een UTP kabel aan het knutselen, dacht eerst dat ik dus iets goed fout had gedaan en mijn eigen router omzeep had geholpen. Ook al is die kans vrij klein, maar je gaat toch twijfelen.

Buurman die ook glas zit van T-Mobile zegt dat bij hem het internet wel werkt. Heb eerder het gevoel dat er iets wordt geblokkeerd vanuit T-Mobile op MAC adres niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
targaryanwolf schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:28:
Sinds ongeveer 1800 vandaag een rooie wereldbol op de Zyxel T50 modem, mijn eigen router kreeg ook geen connectie. Toch maar even de Zyxel T50 van T-Mobile aangesloten, contact opgenomen met T-Mobile en alle stappen doorlopen. Toch vreemd dat die gasten wel nog op afstand het modem kunnen uitlezen en resetten ook met een niet werkende glasvezellijn.

Baal hier wel van, krijg pas over 3 werkdagen reactie vanuit de Technischedienst en dan gaan ze als het nodig is een monteur langs sturen. Dus kan wel even gaan duren, heb wel een unlimited data voucher gekregen. Niet echt handig als je een bedrade game pc hebt.

Op het moment dat de verbinding down ging was ik een RJ45 stekker aan een UTP kabel aan het knutselen, dacht eerst dat ik dus iets goed fout had gedaan en mijn eigen router omzeep had geholpen. Ook al is die kans vrij klein, maar je gaat toch twijfelen.

Buurman die ook glas zit van T-Mobile zegt dat bij hem het internet wel werkt. Heb eerder het gevoel dat er iets wordt geblokkeerd vanuit T-Mobile op MAC adres niveau.
Ze zullen een management vlan hebben voor het modem. Als ze dat kunnen uitlezen dan is je glaspad goed. Je aanname klopt waarschijnlijk dat er iets softwarematigs geactiveerd dient te worden.

Zat de andere kant van de RJ45 nog in een apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
targaryanwolf schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:28:

Je zou je T-Mobile router eens op de verbinding van de buurman kunnen testen? of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
stormfly schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:36:
[...]

Ze zullen een management vlan hebben voor het modem. Als ze dat kunnen uitlezen dan is je glaspad goed. Je aanname klopt waarschijnlijk dat er iets softwarematigs geactiveerd dient te worden.

Zat de andere kant van de RJ45 nog in een apparaat?
Weet het bijna zeker van niet, maar ik twijfel nu.
Lord_Dain schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:49:
[...]

Je zou je T-Mobile router eens op de verbinding van de buurman kunnen testen? of andersom.
Goed idee, echter deze morgen had het modem weer een groen wereldbolletje, toen gelijk mijn eigen router aangesloten en alles werkt nu weer. Erg vreemd wel.

Edit, inmiddels alweer geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Voor mensen die recent problemen hebben met iptv met een android tv kast en een stalker portal. T-mobile lijkt dit te blokkeren omdat ze zeggen dat dit “conflicteert” met hun iptv.

Dit komt dus door dns. Op te lossen door eigen router te plaatsen met een dns zoals 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

com2,1ghz schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:32:
Voor mensen die recent problemen hebben met iptv met een android tv kast en een stalker portal. T-mobile lijkt dit te blokkeren omdat ze zeggen dat dit “conflicteert” met hun iptv.

Dit komt dus door dns. Op te lossen door eigen router te plaatsen met een dns zoals 8.8.8.8
Op de t-mobile router kan je toch ook een eigen dns instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:35:
[...]

Op de t-mobile router kan je toch ook een eigen dns instellen?
Waarschijnlijk wel maar was me niet gelukt. Je kon een dns server toevoegen maar dat werkte niet.
Had een tweede router bij de hand en had die als router ingesteld. Kwam ook naar voren bij een van de topics van T-mobile forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 09:34
com2,1ghz schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:32:

Ik heb de DHCP uitstaan en een AP van Mikrotik met DHCP, zo krijgen de kids 18+ filter forceert, en meeste devices 1.1.1.2 ( anti malware) en sommige pi-hole
Pagina: 1 ... 198 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie