[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.438 views

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 09:02
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:36:
[...]

Heb jij toevallig een windows programma dat automatisch om de zoveel tijd een speedcheck kan doen?
Nee, effe een snelle google kwam ik hierop uit https://github.com/nikiluk/automate-ookla-speedtest
Geen idee of ie (nog) werkt.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Christiaan99jl schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:45:
[...]

Nee, effe een snelle google kwam ik hierop uit https://github.com/nikiluk/automate-ookla-speedtest
Geen idee of ie (nog) werkt.
Die zag ik ook net, maar heb geen idee hoe ik dat kan laten werken.
Zie wel een hoop losse files, geen idee wat ik daarmee moet

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:56
Ik heb op 23 augustus een overstap naar T-Mobile aangevraagd en ongeveer 2 weken geleden een installatie afspraak gemaakt voor morgenavond, 22 september. Nu heb ik gezien dat je 4/5 dagen voor de installatie afspraak het installatiepakket ontvangt.

Helaas ben ik nu al sinds maandag aan het bellen met T-Mobile om het installatiepakket te ontvangen. Ik heb maandag gebeld, dinsdag gebeld en zojuist opnieuw. Iedere keer hoor je weer tegenstrijdige berichten en kom je geen stap verder. Heb ik nou zo'n pech of is de klantenservice bij T-Mobile (Thuis) echt bedroevend? Sta nu bijna op het punt om de gehele aanvraag te cancellen en lekker bij Ziggo te blijven. Wat een ballentent!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ligt ineens het glasvezel er uit, omgeving Enschede.

I am the great Cornholio!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

hier nog iemand met een uitval in enschede zuid. ook ongeveer dezelfde tijd uitgevallen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:42
HaterFrame schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:50:
Hier ligt ineens het glasvezel er uit, omgeving Enschede.
Je bent niet de enige denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipVUCn2j2Bc8aY8jDq5cH4c5H7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NY2QJrfH987wq4r2gxkl1vie.png?f=user_large

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:25
Yes 752x ligt er ook uit }:O

[ Voor 13% gewijzigd door donnie1992 op 21-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:05
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:37:
Sinds kort heb ik glas 1000/1000 van t-mobile
Echter merk ik dat soms de download snelheid en/of de upload snelheid terug zakt tot wel 100mbit

Nu wil ik dit eens een paar dagen continu monitoren zodat ik iets kan aantonen als ik ga bellen met t-mobile.

Ik ben dus op zoek naar een simpele freeware windows toepassing die elk half uur een up/download test kan doen automatisch over een bepaalde periode.

Iemand een idee?
Download de Speedtest CLI en stel daar een server en tijdsinterval in. Schrijf dit weg in een log bestand, mogelijkheden van txt en json met daarin vele opties voor latency e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door yalerta op 22-09-2022 12:42 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

bluecupra schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:50:
Ik heb op 23 augustus een overstap naar T-Mobile aangevraagd en ongeveer 2 weken geleden een installatie afspraak gemaakt voor morgenavond, 22 september. Nu heb ik gezien dat je 4/5 dagen voor de installatie afspraak het installatiepakket ontvangt.

Helaas ben ik nu al sinds maandag aan het bellen met T-Mobile om het installatiepakket te ontvangen. Ik heb maandag gebeld, dinsdag gebeld en zojuist opnieuw. Iedere keer hoor je weer tegenstrijdige berichten en kom je geen stap verder. Heb ik nou zo'n pech of is de klantenservice bij T-Mobile (Thuis) echt bedroevend? Sta nu bijna op het punt om de gehele aanvraag te cancellen en lekker bij Ziggo te blijven. Wat een ballentent!
Ik ben benieuwd, ik heb gisteren glasvezel aangevraagd (de opzegservice is wel vlot overigens, Ziggo hing al meteen aan de lijn) met als installatiedatum 1 november. Inderdaad ook gelezen dat je het pakket een aantal dagen voor installatie thuis krijgt. Waarom sturen ze die rommel niet gewoon meteen op? Najah, we gaan 't wel meemaken.

---

Hoe is de 'vastheid' van publieke IP-adressen overigens bij T-mobile Thuis? Iemand die daar iets over kan zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 22-09-2022 13:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
TommyGun schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:55:
Hoe is de 'vastheid' van publieke IP-adressen overigens bij T-mobile Thuis? Iemand die daar iets over kan zeggen
Sinds ik bij T-mobile zit, nu zo'n 6 jaar heb ik 2 IP's gehad. Mijn IP verhuisde zelfs letterlijk met mij mee naar mijn nieuwe adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik ben benieuwd, ik heb gisteren glasvezel aangevraagd (de opzegservice is wel vlot overigens, Ziggo hing al meteen aan de lijn) met als installatiedatum 1 november. Inderdaad ook gelezen dat je het pakket een aantal dagen voor installatie thuis krijgt. Waarom sturen ze die rommel niet gewoon meteen op? Najah, we gaan 't wel meemaken.

---

Die sturen ze sowieso niet meteen op omdat je een bedenktijd van 14 dagen hebt. Na die 14 dagen zouden ze wel meteen kunnen opsturen, dat klopt wel.
Maar dan is misschien de ervaring dat klanten een paar weken later bij bezoek van de monteur misschien die doos niet meer kunnen vinden? Ik bedenk maar wat hoor...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

---

Hier sinds november '21 hetzelfde IP, dus zolang jij je router niet langdurig uitgooit denk ik dat het zo goed als statisch is :)
Barre73 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:04:
[...]

Die sturen ze sowieso niet meteen op omdat je een bedenktijd van 14 dagen hebt. Na die 14 dagen zouden ze wel meteen kunnen opsturen, dat klopt wel.
Maar dan is misschien de ervaring dat klanten een paar weken later bij bezoek van de monteur misschien die doos niet meer kunnen vinden? Ik bedenk maar wat hoor...
Volgens mij kan je ook afzien van de bedenktijd, dan maken ze een notitie maar dan kan je ook niet meer terug. Op zich prima als je je keuze al hebt gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 22-09-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 10:41
@TommyGun hier sinds februari hetzelfde ip-adres, idd met hetzelfde modem

who put a "stop payment" on my reality check

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Ik heb onlangs de overstap aangevraagd van KPN glasvezel naar T-Mobile Thuis vanwege de kosten (internet en TV). Hierbij heb ik een tweede TV kastje aangevraagd om aan de TV op onze slaapkamer te hangen (zoals dat nu met een kastje van KPN het geval is). Ik zat echter al een tijdje naar de Chromecast met Google TV te kijken als vervanger van dat kastje, mits de KPN (en binnenkort dus T-Mobile) app daar ook op werkt.
Nu er een goedkopere variant beschikbaar is gekomen (nieuws: Nieuwe Chromecast komt uit in Nederland voor 40 euro) is mijn interesse opnieuw aangewakkerd.
Echter vraag ik me dus af of de T-Mobile app om TV te kijken hier op werkt, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Edit: sorry, niet goed terug gelezen. Ik zie dat er al meerdere mensen zijn die Google TV gebruiken, dus de app werkt in ieder geval. Hoe is de ervaring? Kan dit de stb compleet vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tym op 22-09-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Tym schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:05:

Edit: sorry, niet goed terug gelezen. Ik zie dat er al meerdere mensen zijn die Google TV gebruiken, dus de app werkt in ieder geval. Hoe is de ervaring? Kan dit de stb compleet vervangen?
Of het de STB 100% vervangt, kan ik niet zeggen, wel zit in de app alles wat je kan wensen, denk aan terugkijken, TV gids, kanalen overzicht, soort fast switchen tussen kanalen.

Het enige 'euvel' wat ik heb is dat de Google TV remote de knop met de 3 horizontale streepjes niet heeft, die bv. de Shield TV van Nvidia (ook een Google TV OS) wel heeft. Hierdoor kom je iets lastiger in het hoofdmenu vanwaar je naar de TV gids kan navigeren. Het kan wel, maar je moet het via een omweggetje doen.

Poeh, zie net de KPN aanbieding, 1e jaar voor 35€ per maand 1Gbps Internet + TV.. :9~ ga nu twijfelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 23-09-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 20:22
Toevallig anderen ook last van glasvezel uitval? Bij mij sinds vanmiddag 12:59 is het licht uitgegaan en niet meer aangeweest... Regio Lansingerland.

Pas rond half 5 kunnen bellen en omdat ze de lijn afnemen bij KPN kreeg ik het nummer van KPN netwerk, die moest ik maar bellen... Alleen was het inmiddels 17:01 dus gesloten.

Om het weekend door te komen 2x een unlimited 4G bundel gekregen, dat is wel top en kan ik even mee vooruit, alleen ik vrees op een lang verhaal...

Gebruik eigen optics, ook even gecleand en in de MC teruggestoken, gewoon geen signaal (ook volgens de interface diagnostics), verder niks veranderd in huis en ik verwacht niet dat het zin heeft het patchkabeltje te vervangen (daar is niks raars mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randommen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:35:
Toevallig anderen ook last van glasvezel uitval? Bij mij sinds vanmiddag 12:59 is het licht uitgegaan en niet meer aangeweest... Regio Lansingerland.

Pas rond half 5 kunnen bellen en omdat ze de lijn afnemen bij KPN kreeg ik het nummer van KPN netwerk, die moest ik maar bellen... Alleen was het inmiddels 17:01 dus gesloten.

Om het weekend door te komen 2x een unlimited 4G bundel gekregen, dat is wel top en kan ik even mee vooruit, alleen ik vrees op een lang verhaal...

Gebruik eigen optics, ook even gecleand en in de MC teruggestoken, gewoon geen signaal (ook volgens de interface diagnostics), verder niks veranderd in huis en ik verwacht niet dat het zin heeft het patchkabeltje te vervangen (daar is niks raars mee gebeurd.
WTF?? Zelf KPN Netwerk bellen? Dat is hun werk. Zij nemen de lijn af bij KPN, hetzij direct bij KPN Netwerk (ODF) of via WBA. In beide gevallen dienen ze zelf een ticket in te schieten of een monteur te sturen. T-Mobile mag zelf de PoP in om patches te checken dus dat kunnen ze zelf. Maar als ik hier lees hoe weinig capaciteit Guidion heeft snap ik wel dat ze mensen (voor niks) laten bellen met KPN Netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
Barre73 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:04:
[...]

WTF?? Zelf KPN Netwerk bellen? Dat is hun werk. Zij nemen de lijn af bij KPN, hetzij direct bij KPN Netwerk (ODF) of via WBA. In beide gevallen dienen ze zelf een ticket in te schieten of een monteur te sturen. T-Mobile mag zelf de PoP in om patches te checken dus dat kunnen ze zelf. Maar als ik hier lees hoe weinig capaciteit Guidion heeft snap ik wel dat ze mensen (voor niks) laten bellen met KPN Netwerk...
Haha ja dat zei ik ook al: "maar ik ben toch klant bij jullie?" Uiteindelijk ook het vaste KPN nummer nog gebeld (die zijn wel langer open) maar konden natuurlijk niet helpen :+

Goed om te weten dat ze zelf de PoP in mogen, ik dacht dat ze daar al KPN voor aan moesten sturen, dat willen ze overigens pas doen nadat Guidion zelf is geweest, maakt niet uit wat je zegt, ze kunnen ook de demping op de lijn momenteel niet meten dus het lijkt op een defecte poort in de PoP, of erger... })

Krijg geloof ik morgen een uitnodiging van Guidion, ben benieuwd op welke termijn ze kunnen..., maandag T-Mobile maar weer bellen ook.

Is het nog raadzaam om de mediaconverter terug aan te sluiten om gezeur te voorkomen "je mag niet aan de glaskabel komen"? Ik gebruik de originele SC patchkabel nog dus is zo omgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 12:07

pinda powerrr

Slow down...

randommen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:35:
Gisteravond had ik twintig minuten uitval hier thuis (Lansingerland). En werk (KPN glas andere kant dorp) was ook offline. Zal een kleine storing geweest zijn, was in elk geval redelijk snel weer goed, zowel thuis als de zaak.

Omdat ik dus zag dat KPN aan de andere kant van het dorp eruit lag, gok ik dat het "hogerop" fout ging.

Waiting on the world to change

• Christiaan99jl
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:47:
[...]

Die zag ik ook net, maar heb geen idee hoe ik dat kan laten werken.
Zie wel een hoop losse files, geen idee wat ik daarmee moet
Heb je het al opgelost?

Ik heb wederom alle aansluitingen nagelopen en krijg nog steeds 100/30 ipv 1GB/1GB (80%)

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Christiaan99jl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:04:
[...]

Heb je het al opgelost?

Ik heb wederom alle aansluitingen nagelopen en krijg nog steeds 100/30 ipv 1GB/1GB (80%)
Nee heb dat met die files niet meer bekeken maar op dit moment haal ik 945/945

• Christiaan99jl
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:31:
[...]

Nee heb dat met die files niet meer bekeken maar op dit moment haal ik 945/945
En wat heb je aangepast? Niks? of bepaalde instellingen in de modem?

• randommen
sinds een uurtje ineens weer signaal op de vezel..., voor zover ik weet niemand bezig geweest in opdracht van mij. En ik intussen een prepaid simkaartje en 4G dongle gehaald om een failover te maken, ach, voor de volgende keer :-)

24,5 uur eruit gelegen.

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Christiaan99jl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:33:
[...]

En wat heb je aangepast? Niks? of bepaalde instellingen in de modem?
Alleen de dns van cloudflare ingesteld.
Maar dat maakt in snelheid niks uit als het goed is.

Als jij doorlopend lage snelheden hebt, moet je eens contact zoeken met tmobile op hun community

• Christiaan99jl
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:23:
[...]

Alleen de dns van cloudflare ingesteld.
Maar dat maakt in snelheid niks uit als het goed is.

Als jij doorlopend lage snelheden hebt, moet je eens contact zoeken met tmobile op hun community
Ja zat al in de chat met de klantenservice, maar daar kwam ook niks uit.

Ik heb een ander account aangemaakt voor de community alleen kan ik geen post plaatsen ivm rechten...

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:33
Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat de lip sync van T-mobile TV niet correct is, zeg maar gerust beeld en geluid zijn niet synchroon, ongeveer een halve seconde is het verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30

djiwie

Wie?

Sinds afgelopen week ook over naar glasvezel van T-Mobile Thuis. Vorig jaar kondigde T-Mobile aan via Open Dutch Fiber glasvezel aan te leggen in de wijk, in maart zijn ze ook daadwerkelijk begonnen en inmiddels zijn/worden de laatste kabels ingegraven (en zie ik steeds dezelfde ploegen ook kabels naar binnen leggen). Leuk om te zien en zijn wel echt flinke projecten als je het van dichtbij ziet.

Setup ging een beetje stroef, twee weken geleden werd in mijn huis de FTU afgemonteerd maar de verbinding was blijkbaar nog niet gepatcht. Dat werd vorige week maandag gedaan en doorgemeten. 's Avonds de GPON ONT aangesloten, ONT werkte meteen (blijkbaar vooraf al geregistreerd) maar de router (Zyxel T-54) kreeg geen extern IP-adres (wel een management 10.x adres). Goed, tijdje aangelaten, hond uitgelaten etc. en anderhalf uur later had ik een publiek ip-adres en goede verbinding. Helaas werkte dat maar paar uur en om twee uur 's nachts verbinding verbroken en kreeg geen IP-adres meer.

Guidion kwam woensdag langs, zelfde euvel en kon ook niets verhelpen; hij belde met de backoffice en conclusie: ip-adressen op. :s Ik later gebeld met klantenservice, er bleken van de 15 aansluitingen op mijn 'switch' 13 offline te zijn. Ik vermoed dat toen ik even verbinding had dus iemand anders zijn verbinding had gesloopt. :9

Donderdagochtend zag ik echter groen internetlampje branden en inderdaad, nu wel gewoon een IP-adres. Boel omgeprikt, Ziggo modem uit en hele dag stabiele verbinding, 's middags ook een bevestigingsmail van T-Mobile. Sindsdien prima verbinding :)

Wel even wennen aan de TV-app. Beeldkwalitieit is inderdaad iets minder dan Ziggo maar OK. App (Google TV) is wel een beetje clunky. En mij viel inderdaad gisteren ook op dat audio niet altijd in sync was met beeld. Hoop dat dat allemaal beter wordt.

Verder jammer dat ik geen IPv6 meer heb zoals bij Ziggo. Maar uiteindelijk zullen ze toch om moeten. Voor nu wel lekker genieten van flinke upload (>900 mbit/s bekabeld) t.o.v. Ziggo en flink lagere kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:56
Kan ik ergens checken of ik AON of GPON/XGSPON heb of niet? Of moet ik dan afsluiten en afwachten wat voor ONT ik krijg in het installatiepakket.

Ik begrijp namelijk dat ik met GPON/XGSPON niet mijn UDM Pro rechtstreeks op de ONT kan aansluiten met VLAN 300. Dan zou dus de modem van T-Mobile ertussen moeten blijven.

[ Voor 42% gewijzigd door qwasd op 25-09-2022 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
qwasd schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:03:
Kan ik ergens checken of ik AON of GPON/XGSPON heb of niet? Of moet ik dan afsluiten en afwachten wat voor ONT ik krijg in het installatiepakket.

Ik begrijp namelijk dat ik met GPON/XGSPON niet mijn UDM Pro rechtstreeks op de ONT kan aansluiten met VLAN 300. Dan zou dus de modem van T-Mobile ertussen moeten blijven.
Als het goed is kan dat tegenwoordig wel. Alleen moet je dan je optic laten registreren etc en kun je dus een paar dagen zonder glas zitten, ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is wat ik gelezen heb over GPON, ik zit zelf nog op AON met ook een eigen optic direct.

Hoe ziet je NTU/FTU eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
randommen schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:21:
[...]

Als het goed is kan dat tegenwoordig wel. Alleen moet je dan je optic laten registreren etc en kun je dus een paar dagen zonder glas zitten, ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is wat ik gelezen heb over GPON, ik zit zelf nog op AON met ook een eigen optic direct.

Hoe ziet je NTU/FTU eruit?
Weet ik nog niet. Ik ga verhuizen en zit nu nog bij KPN. Ik wil waarschijnlijk de overstap maken, maar ik wil er geen modem tussenin hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
@qwasd zie hier de instellingen voor eigen modem in de PDF https://www.t-mobile.nl/k...i/installeren/eigen-modem

Het moet dus mogelijk zijn, het lijkt me alleen wel lastig i.g.v. storingen, je krijgt niet vaak iemand aan de lijn die begrijpt dat jij je eigen ONT gebruikt en geregstreerd hebt, even omwisselen zit er ook niet bij omdat de T-Mobile ONT niet meer herkend wordt.

Toen ik afgelopen vrijdag geen licht meer kreeg over de vezel probeerden ze ook de modem te resetten etc, gaat een beetje lastig als het signaal ervoor al ophoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
randommen schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:33:
@qwasd zie hier de instellingen voor eigen modem in de PDF https://www.t-mobile.nl/k...i/installeren/eigen-modem

Het moet dus mogelijk zijn, het lijkt me alleen wel lastig i.g.v. storingen, je krijgt niet vaak iemand aan de lijn die begrijpt dat jij je eigen ONT gebruikt en geregstreerd hebt, even omwisselen zit er ook niet bij omdat de T-Mobile ONT niet meer herkend wordt.

Toen ik afgelopen vrijdag geen licht meer kreeg over de vezel probeerden ze ook de modem te resetten etc, gaat een beetje lastig als het signaal ervoor al ophoudt...
Bedankt maar wat ik eigenlijk mis is of het ook mogelijk is de UDM Pro rechtstreeks op de ONT die geleverd wordt aan te sluiten. Ik hoef niet perse rechtstreeks met SFP en zonder ONT.

In mijn huidige situatie (KPN) is mijn UDM Pro aangesloten op de ONT en heb ik een vlan geconfigureerd op de wan connectie. Als dit ook mogelijk is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:50
qwasd schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:03:
Ik begrijp namelijk dat ik met GPON/XGSPON niet mijn UDM Pro rechtstreeks op de ONT kan aansluiten met VLAN 300.
Dat kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:01
hoi allen.
Ik wil t mobile thuis afsluiten maar krijg het onderstaande bericht op de website.
Heb net gebeld, maar klopt dit ook? Gaan ze pas glasvezel leggen als iemand in de straat glasvezel afsluit?

T-Mobile Thuis Glasvezel wordt naar verwachting in week 40 op jouw adres beschikbaar.

Om jouw internetverbinding op te leveren moet er dan nog wel wat gebeuren. Eerst moet er in de straat glasvezel gelegd worden. Zodra dat gereed is, kunnen we glasvezel naar jouw huis leggen. Daarna wordt er contact met je opgenomen voor een afspraak met een monteur van onze installatiepartner Guidion. Deze komt bij je langs om T-Mobile Thuis te installeren. Het installatiepakket ontvang je ongeveer een week voor de aansluitdatum. Om soepel over te stappen op ons supersnelle glasvezelnetwerk, nemen we je gegevens telefonisch met je door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Ozza schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:14:
hoi allen.
Ik wil t mobile thuis afsluiten maar krijg het onderstaande bericht op de website.
Heb net gebeld, maar klopt dit ook? Gaan ze pas glasvezel leggen als iemand in de straat glasvezel afsluit?

T-Mobile Thuis Glasvezel wordt naar verwachting in week 40 op jouw adres beschikbaar.

Om jouw internetverbinding op te leveren moet er dan nog wel wat gebeuren. Eerst moet er in de straat glasvezel gelegd worden. Zodra dat gereed is, kunnen we glasvezel naar jouw huis leggen. Daarna wordt er contact met je opgenomen voor een afspraak met een monteur van onze installatiepartner Guidion. Deze komt bij je langs om T-Mobile Thuis te installeren. Het installatiepakket ontvang je ongeveer een week voor de aansluitdatum. Om soepel over te stappen op ons supersnelle glasvezelnetwerk, nemen we je gegevens telefonisch met je door.
Je straat zit in planning. Wanneer het wordt gegraven is niet bekend. Wordt er in de buurt van jou al gegraven?

Bij mij klopt week nummer wanneer glasvezel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
plizz schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:18:
[...]

Je straat zit in planning. Wanneer het wordt gegraven is niet bekend. Wordt er in de buurt van jou al gegraven?

Bij mij klopt week nummer wanneer glasvezel actief.
Heb een woning gekocht dus geen idee of ze daar aan het graven zijn (ver weg van waar ik nu woon).. denk het niet als ik zo het bericht lees. Ik wil alleen niet zonder internet zitten straks als er nog geen fiber ligt of krijg je dan vervangend via de telefoonlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 21:35
En we hebben weer feest bij tmobile. Weer rockstar games niet benaderbaar. zowel de site niet als de launcher.

https://socialclub.rockstargames.com/profile/signin werkt niet.

Al mijn vrienden werkt wel die niet op tmobile zitten. Over 4G met tmobile werkt het ook gewoon. is al is eerder gebeurd en na maand wachten werkte het opeens weer. Maar het is nu weer gezeur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
sgouman schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:51:
En we hebben weer feest bij tmobile. Weer rockstar games niet benaderbaar. zowel de site niet als de launcher.

Al mijn vrienden werkt wel die niet op tmobile zitten. Over 4G met tmobile werkt het ook gewoon. is al is eerder gebeurd en na maand wachten werkte het opeens weer. Maar het is nu weer gezeur....
Website werkt hier prima op ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
rens-br schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:58:
[...]

Website werkt hier prima op ODF.
Dat is dus het gekke, ik kom er gewoon niet bij.

Vriend van mij heeft ook T-mobile en daar werkt het gewoon wel. Heb het tot nu toe 3x gehad dat het niet bereikbaar was.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD080VYbXKIsJmt0-DkxH4_l4rI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5A3KGS7RQjXBNALzESH8JLMA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Hier ook prima bereikbaar (Utrecht, ODuF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

hoi allen.

Welke partij is er glas aan het aanleggen, weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
Bij mij was de indicatie in de eerste mail dat oplevering in de eerste week van juli zou zijn. Een tijdje later kwam iemand van T-mobile langs die het had over de tweede week van juli. Op 26 juli is de glasvezel binnengebracht. Na een paar keer navagen bij T-mobile kreeg ik weken later te horen dat de POP nog niet klaar was.
Vorige week donderdag eindelijk een afspraak voor het aansluiten door Guidion: geen licht op de glasvezel. Vanmorgen melde t-mobile op hun forum dat vandaag of morgen alles eindleijk zou moeten werken. Wel vandaag nog steeds niets, misschien morgen. We gaan het zien. Maar de moraal van het verhaal: vertrouw niet op data die T-mobile opgeeft. Die zijn bij nieuwe aanleg mogelijk veel te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
djiwie schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:32:
[...]

Welke partij is er glas aan het aanleggen, weet je dat toevallig?
guidion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00
Hij bedoelt Open Dutch Fiber, KPN, etc. Guidion is de installatie partij voor als de aansluiting al is gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 04-06 20:48
sgouman schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:51:

Klopt het adres wel? Probeer eens een andere DNS.

Heb je bepaalde adressen of poorten op je router geblokkeerd?

Heb je bepaalde adressen of poorten op je pc geblokkeerd? Probeer het eens op een andere computer / device.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ikweethetbeter schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:44:
[...]

Klopt het adres wel? Probeer eens een andere DNS.

Heb je bepaalde adressen of poorten op je router geblokkeerd?

Heb je bepaalde adressen of poorten op je pc geblokkeerd? Probeer het eens op een andere computer / device.

Succes!
Link werkt wel want op mijn werk werkt het wel. Gister met een VPN verbonden en dan werkt het ook gelijk. Zodra ik de VPN verbinding verbreek is de site gelijk niet benaderbaar. Getest op meerdere computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 04-06 20:48
@sgouman
Heb je al eens een andere DNS geprobeerd thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Link werkt hier wel.. Maar ik gebruik ook geen T-Mobile DNS servers maar die van cloudflare of ProtonVPN.
Sowieso raad ik af om DNS van je provider te gebruiken maar een snelle, zeer hoog beschikbare DNS-provider zoals Google of Cloudflare.

[ Voor 39% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 27-09-2022 11:29 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ikweethetbeter schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:29:
@sgouman
Heb je al eens een andere DNS geprobeerd thuis?
ja, tmobile dns, google dns, cloudflare. Doen het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net nog even gecontroleerd zonder VPN via CloudFlare DNS (1.1.1.1)
Geen enkel probleem met die site.

Geen pi-hole of andere ad-blocker er tussen zitten die voor storingen kan zorgen?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:04
Tweak stopte vanochtend, net wel even na huis gereden en heb Tmobile aangesloten,
alles werkt , (vrouw werkt thuis) dus die kan weer aan de slag, en ik naar de volgende klant in de buurt.

maar de oude converter, genexis converter zit er nog wel aan de muur, de stekker hangen nu beetje los.. geen idee hoe ik dat kan opruimen ? iemand fotos? erg fragiel die dunne glasvezels.
heb het verleng blokje aangesloten, evnt haal ik die er nog tussenuit,

de monteur komt straks ook nog, eventueel zorgt hij ervoor dat het beter (veiliger) uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:50:
Net nog even gecontroleerd zonder VPN via CloudFlare DNS (1.1.1.1)
Geen enkel probleem met die site.

Geen pi-hole of andere ad-blocker er tussen zitten die voor storingen kan zorgen?
Nope, en zodra ik VPN aanzet werkt het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:50
Het zou ook kunnen dat de adresreeks waar jouw ip-adres uit komt door rockstar op een zwarte lijst is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

hcQd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:49:
Het zou ook kunnen dat de adresreeks waar jouw ip-adres uit komt door rockstar op een zwarte lijst is gezet.
Dan krijg je eerst een mail van R*.

Been there, done that :+

EDIT; oh, je zei reeks... Misschien even R* mailen @sgouman ?

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 27-09-2022 14:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
mrBrainY schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:54:
Tweak stopte vanochtend, net wel even na huis gereden en heb Tmobile aangesloten,
alles werkt , (vrouw werkt thuis) dus die kan weer aan de slag, en ik naar de volgende klant in de buurt.

maar de oude converter, genexis converter zit er nog wel aan de muur, de stekker hangen nu beetje los.. geen idee hoe ik dat kan opruimen ? iemand fotos? erg fragiel die dunne glasvezels.
heb het verleng blokje aangesloten, evnt haal ik die er nog tussenuit,

de monteur komt straks ook nog, eventueel zorgt hij ervoor dat het beter (veiliger) uitziet.
Ik heb de glasvezels met dunne kleefband omwonden en er een mooi rondje van gemaakt en deze vast gezet. Dat leek mij iig de netste manier. De oude FTU liet de monteur bij mij gewoon hangen, gaten er in en de convertor is er op geschroefd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
TommyGun schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:17:
[...]

Dan krijg je eerst een mail van R*.

Been there, done that :+

EDIT; oh, je zei reeks... Misschien even R* mailen @sgouman ?
Nou ik kreeg wel heel toevallig gister een mail dat mijn ww om security reasons was gereset

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rekel_
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:50
OLT = Optical Line Terminal | GPON module T-mobile kant
ONU = Optical Network Unit | GPON module / kastje klantzijde

Na afgelopen maand verhuisd te zijn naar een nieuwe woning, kregen wij een GPON ONU (Huawei OptiXstar HG8010Hv6) opgestuurd. Omdat ik een beetje de kriebels krijg van Huawei heb ik besloten deze te vervangen met een FS module(https://www.fs.com/de-en/products/133619.html) De afgelopen weken heeft dit stabiel gedraaid, waardoor ik mij comfortabel voel om de stappen te delen.

Vooraf is het belangrijk om te weten dat mijn verbinding een T-mobile verbinding is via KPN Networks. T-mobile geeft aan dat op deze verbindingen het ONU niet vervangen kan worden door een eigen. Uit ervaring verwacht ik dat ze het niet (gemakkelijk?) kunnen aanpassen naar een ander serienummer e.d. Daarom gaan wij de FS module aanpassen naar het serienummer van de Huawei ONU. Hiermee kun je ook altijd snel terug naar de Huawei ONU, zonder contact op te hoeven nemen met T-mobile.

Verder verwacht ik dat dit ook werkt op het eigen glasvezelnetwerk van T-mobile. Dit kan ik alleen niet verifieren, misschien een andere Tweaker die dit wil proberen en terugkoppelen?

Belangrijke gegevens om vooraf te noteren is het serienummer van de T-mobile ONU. Deze kun je vinden op de achterkant van het apparaat. De laatste acht tekens zijn van belang.
  1. Wanneer de SFP module in je switch of router zit, kan je verbinding maken op 192.168.1.10/24. Login met de gegevens ONTUSER / 7sp!lwUBz1 (Vergeet hierbij de hoofdletters niet!
  2. Om het serienummer aan te passen in de FS module kun je het volgende command gebruiken: set_serialnumber HWTCXXXXXXX (Waarbij XXXXXXX vervangen moet worden door de laatste acht karakters van je eigen T-mobile ONU.
  3. Tevens moet het vendor id aangepast worden naar die van Huawei: sfp_i2c -i7 -s "HWTC"
  4. Tenslotte moet de FS module herstart worden, dit kan d.m.v. het volgende command: reboot. Na de herstart kun je de glasvezel kabel omsteken naar de FS ONU en moet het geheel werken.
Wanneer de verbinding niet werkt om wat voor reden kan je gebruikmaken van de command: onu gtcsng. Hiermee kun je controleren als het serienummer succesvol is aangepast. Verder is het command onu ploamsg handig om te weten. Hiermee kun je alle statussen van het GPON proces inzien. De volgende statussen zijn mij bekend:
  • Curr_state=1 | Initial state | Geen connectie met OLT, controleer je glasvezel connectie
  • Curr_state=2 | Standby state | ONU past zich aan met de gegevens van de OLT
  • Curr_state=3 | Serial number state | ONU stuurt serienummer op naar OLT
  • Curr_state=4 | Ranging state | OLT gaat na als dit een correcte serienummer is. Wanneer het serienummer niet overeenkomt met het Huawei serienummer wordt de FS ONU teruggestuurd naar een vorige status
  • Curr_state=5 | Operation state | Volwaardige connectie met OLT, wanneer dit stabiel blijft staan.
Als je meer wil weten van de statussen heeft de volgende blogpost van Huawei mij veel geholpen: https://forum.huawei.com/...s-12/thread/462895-100181

De gebruikte apparatuur is een MikroTik RB260GSP en een MikroTik hAP ac². De FS module zit in de switch en wordt doorgelust richting de router.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

UPDATE: na paar keer stroom erafgehaald te hebben, is in mijn setup nodig om eerst de poort te disablen en enablen. Dit kan aan mijn setup liggen, maar wel even belangrijk om te vermelden.

[ Voor 2% gewijzigd door Rekel_ op 16-10-2022 16:51 . Reden: Cijfers = tekens / update 16-10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Rekel_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:50:
Omdat ik een beetje de kriebels krijg van Huawei
You do you, maar je weet dat het halve core netwerk ook opgebouwd is uit Huawei apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekel_
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:50
djiwie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:05:
[...]

You do you, maar je weet dat het halve core netwerk ook opgebouwd is uit Huawei apparatuur?
Uiteraard, betekent niet dat ik het in mijn huis wil hebben. Dit is het gedeelte waar ik invloed op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:04
de nieuwe DX5401-B0 modem... daar zit toch nog voip en tv (en mgt) lan in.. is dat nog nodig ? dacht je kan met vlan 300 alles doen... heb geen TV kastje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
Rekel_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:50:
OLT = Optical Line Terminal | GPON module T-mobile kant
ONU = Optical Network Unit | GPON module / kastje klantzijde

Na afgelopen maand verhuisd te zijn naar een nieuwe woning, kregen wij een GPON ONU (Huawei OptiXstar HG8010Hv6) opgestuurd. Omdat ik een beetje de kriebels krijg van Huawei heb ik besloten deze te vervangen met een FS module(https://www.fs.com/de-en/products/133619.html) De afgelopen weken heeft dit stabiel gedraaid, waardoor ik mij comfortabel voel om de stappen te delen.

Vooraf is het belangrijk om te weten dat mijn verbinding een T-mobile verbinding is via KPN Networks. T-mobile geeft aan dat op deze verbindingen het ONU niet vervangen kan worden door een eigen. Uit ervaring verwacht ik dat ze het niet (gemakkelijk?) kunnen aanpassen naar een ander serienummer e.d. Daarom gaan wij de FS module aanpassen naar het serienummer van de Huawei ONU. Hiermee kun je ook altijd snel terug naar de Huawei ONU, zonder contact op te hoeven nemen met T-mobile.

Verder verwacht ik dat dit ook werkt op het eigen glasvezelnetwerk van T-mobile. Dit kan ik alleen niet verifieren, misschien een andere Tweaker die dit wil proberen en terugkoppelen?

Belangrijke gegevens om vooraf te noteren is het serienummer van de T-mobile ONU. Deze kun je vinden op de achterkant van het apparaat. De laatste acht cijfers zijn van belang.
  1. Wanneer de SFP module in je switch of router zit, kan je verbinding maken op 192.168.1.10/24. Login met de gegevens ONTUSER / 7sp!lwUBz1 (Vergeet hierbij de hoofdletters niet!
  2. Om het serienummer aan te passen in de FS module kun je het volgende command gebruiken: set_serialnumber HWTCXXXXXXX (Waarbij XXXXXXX vervangen moet worden door de laatste acht karakters van je eigen T-mobile ONU.
  3. Tevens moet het vendor id aangepast worden naar die van Huawei: sfp_i2c -i7 -s "HWTC"
  4. Tenslotte moet de FS module herstart worden, dit kan d.m.v. het volgende command: reboot. Na de herstart kun je de glasvezel kabel omsteken naar de FS ONU en moet het geheel werken.
Wanneer de verbinding niet werkt om wat voor reden kan je gebruikmaken van de command: onu gtcsng. Hiermee kun je controleren als het serienummer succesvol is aangepast. Verder is het command onu ploamsg handig om te weten. Hiermee kun je alle statussen van het GPON proces inzien. De volgende statussen zijn mij bekend:
  • Curr_state=1 | Initial state | Geen connectie met OLT, controleer je glasvezel connectie
  • Curr_state=2 | Standby state | ONU past zich aan met de gegevens van de OLT
  • Curr_state=3 | Serial number state | ONU stuurt serienummer op naar OLT
  • Curr_state=4 | Ranging state | OLT gaat na als dit een correcte serienummer is. Wanneer het serienummer niet overeenkomt met het Huawei serienummer wordt de FS ONU teruggestuurd naar een vorige status
  • Curr_state=5 | Operation state | Volwaardige connectie met OLT, wanneer dit stabiel blijft staan.
Als je meer wil weten van de statussen heeft de volgende blogpost van Huawei mij veel geholpen: https://forum.huawei.com/...s-12/thread/462895-100181

De gebruikte apparatuur is een MikroTik RB260GSP en een MikroTik hAP ac². De FS module zit in de switch en wordt doorgelust richting de router.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
@rens-br lijkt me een sticky waard in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Als ik configureer op de website van T-Mobile dan zie ik dat er gewoon de nieuwe TV app met opnemen in de cloud e.d. wordt gelevert en dat is toch echt het nieuwe platform.
[voor het geval iemand het ook nog een keer tegenkomt] Op DSL hebben ze het wel voor elkaar weten te krijgen het nieuwe platform met de oude stream te combineren. Daar kun je ook nog 'gewoon' teletekst op kijken bijv. ...

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:31
Het is inmiddels 6,5. tot 7 maanden sinds mijn laatste post hier op Tweakers. In die tijd is er al een en ander achter de schermen gebeurt.

Al begin ik een beetje onrustig te worden van al het wachten. Is er iets wat ik kan doen om vaart achter de aanleg te brengen. Bellen naar de klantenservice heeft jammer genoeg niet veel zin en krijg vast een willekeurig niets zeggende reden. Daarbij zie ik ook posts van mensen met een veel korter proces van aanvraag tot online voorbij komen.

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 17:57
Sagitherus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:30:
Het is inmiddels 6,5. tot 7 maanden sinds mijn laatste post hier op Tweakers. In die tijd is er al een en ander achter de schermen gebeurt.

Al begin ik een beetje onrustig te worden van al het wachten. Is er iets wat ik kan doen om vaart achter de aanleg te brengen. Bellen naar de klantenservice heeft jammer genoeg niet veel zin en krijg vast een willekeurig niets zeggende reden. Daarbij zie ik ook posts van mensen met een veel korter proces van aanvraag tot online voorbij komen.
Begin Mei ging de stoep open, vorige week werd de vezel van de erfgrens de meterkast in gebracht. Vandaag de ONT/Router ontvangen, volgende week komt de monteur. Het kan best even duren allemaal idd.

De ONT staat nu in "Serial-number state". Ik had gehoopt dat ik gelijk online kon gaan na aansluiten ervan, maar ik vrees dat dat nog moet wachten op de monteur. Hopelijk zijn dat de laatste loodjes. Dan heeft het hele avontuur toch ook een half jaar geduurd.

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

PisPix schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
[...]

Begin Mei ging de stoep open, vorige week werd de vezel van de erfgrens de meterkast in gebracht. Vandaag de ONT/Router ontvangen, volgende week komt de monteur. Het kan best even duren allemaal idd.

De ONT staat nu in "Serial-number state". Ik had gehoopt dat ik gelijk online kon gaan na aansluiten ervan, maar ik vrees dat dat nog moet wachten op de monteur. Hopelijk zijn dat de laatste loodjes. Dan heeft het hele avontuur toch ook een half jaar geduurd.
Dan had ik meer geluk, na het binnen brengen van de kabel, heb ik de dag erna de ont aangesloten.
Tot mijn verbazing kreeg ik 3 groene lampjes te zien.
Daarna ook maar het modem aangesloten, en voilla, 950mbit up en down

• PisPix
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:02:
[...]

Dan had ik meer geluk, na het binnen brengen van de kabel, heb ik de dag erna de ont aangesloten.
Dat is wel goud, maar had je de monteur afgezegd daarna? Nog instellingen moeten aanpassen in de ONT?

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

PisPix schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:49:
[...]

Dat is wel goud, maar had je de monteur afgezegd daarna? Nog instellingen moeten aanpassen in de ONT?
Ik heb aan de ont niks veranderd, zie ook niet hoe of waar je dat kan doen.
De monteur moet altijd komen want die meld de lijn gereed en dan gaat je abbonnement in.
Ik heb een maandje gratis eigenlijk omdat de monteur pas een maand later kan langskomen

• djiwie

djiwie

Wie?

Ik had op zich dezelfde ervaring, alleen de pech dat er geen vrije ip-adressen beschikbaar waren (maar dat kon de monteur 2 dagen later ook niet verhelpen en moest in de PoP worden gefixt). ONT was al pre-registered en werkte meteen, toen ik een publiek IP had ook meteen volle snelheid.

• randommen
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:24:
[...]

Ik heb aan de ont niks veranderd, zie ook niet hoe of waar je dat kan doen.
De monteur moet altijd komen want die meld de lijn gereed en dan gaat je abbonnement in.
Ik heb een maandje gratis eigenlijk omdat de monteur pas een maand later kan langskomen
+ "Garantie" op je glasvezelverbinding meen ik, ze meten ook de demping etc om te kijken of alles in orde is, van PoP tot NTU en je patchkabel.

Ik heb hem destijds afgezegd, kosten retour gekregen en daarna wilde Guidion alsnog langskomen voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 01:35
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:02:
[...]

3? Welke dan? Ik heb het ont ook maar gewoon aangesloten (gideon aan de telefoon zei dat dat wel kon) en ik krijg POW en PON groen en LOS blijft uit ik dacht dat die uit moest blijven. Ik krijg een IP adres op ETH_MGNT maar nog geen IP op ETH_INTERNET/IPTV etc

Gisteren knipperde PON overigens nog dat is pas sinds vandaag groen en ook pas sinds vandaag een MGNT IP. Is hier een nieuwe glasvezel wijk en er zijn ongetwijfeld nog bijna geen aansluitingen gerealiseerd.

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-09-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
PisPix schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
[...]

Krijg jij ook een MGMT IP? Mijn laptop heeft helaas geen ethernet aansluiting anders had ik ff de ONT aan mijn laptop gehangen om te zien wat daar precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
djiwie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:24:
Ik had op zich dezelfde ervaring, alleen de pech dat er geen vrije ip-adressen beschikbaar waren (maar dat kon de monteur 2 dagen later ook niet verhelpen en moest in de PoP worden gefixt). ONT was al pre-registered en werkte meteen, toen ik een publiek IP had ook meteen volle snelheid.
Wellicht dat dit ook mijn issue is, hopelijk lossen ze dat snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:13:
[...]

Krijg jij ook een MGMT IP? Mijn laptop heeft helaas geen ethernet aansluiting anders had ik ff de ONT aan mijn laptop gehangen om te zien wat daar precies staat.
Sluit hem eens aan op de wan port van je modem en zie wat er voor informatie wordt weergegeven.

Anders is een usb ethernet dongle een optie. Kijk in je omgeving of iemand die er een heeft. Anders de IT afdeling op je werk een uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Sagitherus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:38:
[...]

Sluit hem eens aan op de wan port van je modem en zie wat er voor informatie wordt weergegeven.

Anders is een usb ethernet dongle een optie. Kijk in je omgeving of iemand die er een heeft. Anders de IT afdeling op je werk een uitkomst?
Die ONT is toch het modem voor zover we bij glas nog van een modem spreken? Heb daar de WAN poort van in de zyxel 54 gestoken en ben daar draadloos mee verbonden dan zie ik dus dat ik wel een MGMT IP krijg maar verder niks. Wat ik me dus af vraag is als de ont in 'serial mode' zit krijg je dan ook al zo een MGMT IP of komt dat pas als die initiele setup is afgerond door de monteur (serienummer aanmelden in POP neem ik aan?) Helaas haalt het niks uit als ik 192.168.100.1 bezoek en ook niet als ik de zyxel instel op 192.168.100.2 en clients vanaf .3

Gelukkig heb ik vanavond wel de beschikking over een oudere laptop met ethernet poort

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-09-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Haarlem europawijk nu ook live. Dacht sluit voor gein eens de huawei kastje aan om tekijken of pop al gereed was, en zowaar vanochtend alles groen, router vlan 300 gegeven en gaan :) netjes 950/950Mbit/s met een pingel van 2ms. _/-\o_ _/-\o_

nu wachtend op gpon module van fs, nieuwe batch word gemaakt of zo iets.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 30-09-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
devil-strike schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:26:
Haarlem europawijk nu ook live. Dacht sluit voor gein eens de huawei kastje aan om tekijken of pop al gereed was, en zowaar vanochtend alles groen, router vlan 300 gegeven en gaan :) netjes 950/950Mbit/s met een pingel van 2ms. _/-\o_ _/-\o_

nu wachtend op gpon module van fs, nieuwe batch word gemaakt of zo iets.
Heb je toevallig ook info over de andere wijken ten noorden of oosten van waar je zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
Nee sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:39
Ben sinds een aantal weken verhuisd en heb sinds vanochtend eindelijk internet.
T-Mobile Glasvezel 100mb/s up en down.

Echter merk ik dat mijn wifi signaal erg zwak is, maar 2 van de 4 strepen op de eerste verdieping.

Hebben meer mensen hier last van met de meegeleverde T-Mobile router/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
Rotinomm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:24:
Ben sinds een aantal weken verhuisd en heb sinds vanochtend eindelijk internet.
T-Mobile Glasvezel 100mb/s up en down.

Echter merk ik dat mijn wifi signaal erg zwak is, maar 2 van de 4 strepen op de eerste verdieping.

Hebben meer mensen hier last van met de meegeleverde T-Mobile router/modem?
Helaas zijn modems met wifi access points niet heel sterk of bereikbaar. Je zult toch opzoek moeten gaan naar eentje die daar bewust voor is gebouwd.

@devil-strike Dat is jammer, alhoewel je bericht ook wel genoeg hoop biedt. De andere wijken zijn dan ook snel aan de beurt, dank daarvoor.

@TWeaKLeGeND Helaas geven de Zaagsel (Zyxel) en Hoezowij (Huawei) modems niet gek veel los. Je laptop daarentegen is er om mee te tweaken 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Sagitherus weet niet of ze al de vezel in je woning hebben gebracht, zoja kan je altijd al kijken of het huawei kastje online komt, zo nee, odf ff bellen, die kan dan wel wat meer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Sagitherus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:54:
[...]

Helaas zijn modems met wifi access points niet heel sterk of bereikbaar. Je zult toch opzoek moeten gaan naar eentje die daar bewust voor is gebouwd.
Thanks voor je antwoord.

Naar wat moet ik dan precies opzoek? Sorry, ben echt een leek als het op internet aankomt.
Heb je toevallig een linkje of iets in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
Rotinomm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:10:
[...]

Thanks voor je antwoord.

Naar wat moet ik dan precies opzoek? Sorry, ben echt een leek als het op internet aankomt.
Heb je toevallig een linkje of iets in de pricewatch?
Als het goed is, heeft Tweakers recent al een goede wifi guide van augustus 2022 geschreven. Daarin krijg je een beter guide dan dat ik zo op mijn mobiel kan tikken.

@devil-strike Kabel is er nog niet, weet/hoop dat het ergens in oktober moet gebeuren na mijn bel actie eerder deze maand. Wil een beetje sleutelen zodra het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Sagitherus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:34:
[...]

Als het goed is, heeft Tweakers recent al een goede wifi guide van augustus 2022 geschreven. Daarin krijg je een beter guide dan dat ik zo op mijn mobiel kan tikken.
Maar een router koop ik dan als vervanger van dat (het witte kastje) wat ik nu heb?
Of die voeg ik er aan toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Rotinomm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:59:
[...]

Maar een router koop ik dan als vervanger van dat (het witte kastje) wat ik nu heb?
Je kunt de tmobile router vervangen (meestal) maar dat is voor een netwerk noob niet evident. En helpt je meestal ook niet.
Koop ook geen 2e router! Tenzij je goed weet hoe je die 2e router in moet stellen zodat hij *niet* meer 'routert'. Ook niet evident voor een netwerk noob.

Wat ik heb gedaan: netwerk kabel trekken naar boven en een bedraad accespoint.
Bedraad is het stabielst en snelst.

Andere opties zijn bv wifi plus van tmobile (geen idee of er tweakers zijn die daar ervaring mee hebben), repeater, mesh of powerline (die laatste alleen doen als er NIKS anders kan, is mijn advies).

En kijk ook eens met (android) apps zoals WiFi Analyzer hoe druk het bij jou is en of van kanaal wisselen zou kunnen helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door dragon2 op 30-09-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
Rotinomm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:59:
[...]

Nu glasvezel een module meestuurt die glas naar ethernet omzet. Ben je niet meer afhankelijk aan een modem. Al is vereist het wat meer intieme kennis van routers of access point.

Hierin ben dan echt koning(in) van je netwerk en kies daarbij wat je er het prettigst bij voelt of best uit de voeten kunt. Gelukkig krijg je vaak bij een router ook een manual bij die één en ander uitlegt.

Bij de wat lastigere vraagstukken kun je hier op tweakers stellen of op google er naar zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door Sagitherus op 30-09-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
En mijn IP adres is binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
@TWeaKLeGeND ik krijg geen ip in het (untagged) mgmt subnet. Maar als ik statisch een 192.168.100.x ip op m’n laptop zet, kan ik erin. Jammer dat er geen snmp in het kastje zit, dan kon ik het blijvend uitlezen.

Overigens is mijn verbinding ook spontaan (na 24 uur) gaan werken. Ik heb nu een publiek ip op m’n firewall. Heb nog geen speedtest gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 01:46
Sagitherus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:34:
[...]

@devil-strike Kabel is er nog niet, weet/hoop dat het ergens in oktober moet gebeuren na mijn bel actie eerder deze maand. Wil een beetje sleutelen zodra het er is.
Mijn kabel is meer dan 2 maanden geleden binnen gebracht en ik ben nog steeds niet online....Met andere woorden: het werkt pas als het werkt. T-mobile is een zwart gat waar geen informatie uitkomt. Pun intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
PisPix schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:21:
@TWeaKLeGeND ik krijg geen ip in het (untagged) mgmt subnet. Maar als ik statisch een 192.168.100.x ip op m’n laptop zet, kan ik erin. Jammer dat er geen snmp in het kastje zit, dan kon ik het blijvend uitlezen.

Overigens is mijn verbinding ook spontaan (na 24 uur) gaan werken. Ik heb nu een publiek ip op m’n firewall. Heb nog geen speedtest gedaan.
Handmatig in 100.x zetten werkte hier niet, zou wel werken als ik rechtstreeks op het ont zat, ik moet oook nog bedraad testen maar via wifi kom ik uit op 930/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:56
llagendijk schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Mijn kabel is meer dan 2 maanden geleden binnen gebracht en ik ben nog steeds niet online....Met andere woorden: het werkt pas als het werkt. T-mobile is een zwart gat waar geen informatie uitkomt. Pun intended.
Hier niet anders, op 23 augustus aangevraagd. Vervolgens op 1 september een installatie afspraak gemaakt voor 22 september (eerste mogelijkheid gezien het contract met Ziggo). Op 19 september gebeld met T-Mobile thuis inzake het uitblijven van een installatiepakket. Keer op keer worden er loze toezeggingen gedaan.

Pakket is in mijn geval woensdag 28 september geleverd waarna de Giudion monteur op 29 september is langs geweest voor het plaatsen/aansluiten van de ONT (rest had ik zelf al aangesloten). Helaas blijkt al snel dat de verbinding het niet gaat doen en knippert er een rood LOS lampje (geen licht/signaal). Door de Guidion monteur is dit uitgezet bij de T-Mobile back office en is het wachten tot (kennelijk) de netwerkbeheerder contact met mij opneemt.

Heb ondertussen meerdere keren gevraagd naar tijdslijnen echter is niemand die mij hier wijzer over kan maken. Na ruim 13 jaar klant bij Ziggo waarbij de verbinding nagenoeg altijd gewerkt heeft verloopt het eerste contact met T-Mobile erg moeizaam en heb ik inmiddels meerdere keren op het punt gestaan de gehele overstap te annuleren. Zoals ik er nu insta en in het geval van een storing ben je gewoon aan de goden overgeleverd. Dit is een houding die 20 jaar geleden nog "acceptabel" was echter in de huidige moderne/connected tijd en thuiswerken geheel onacceptabel is!. Zal mij benieuwen wanneer de verbinding bij mij opgeleverd zal worden, tot die tijd laat ik het los, heeft mij inmiddels genoeg tijd en frustratie gekost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:28
Tja, je hoopt dat concurrentie leidt tot meer kwaliteit. Maar in plaats van kwaliteit krijg je net als op schiphol een race to the bottom, waar uiteindelijk alle aanbieders onbetrouwbaar zijn. Mijn hoop is gevestigd op freedom internet, maar voorlopig lijkt T-Mobile nog het monopolie te hebben bij ODF. Ze kunnen het beter TMF (T-Mobile Fiber) noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wlmpie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:51:
Tja, je hoopt dat concurrentie leidt tot meer kwaliteit. Maar in plaats van kwaliteit krijg je net als op schiphol een race to the bottom, waar uiteindelijk alle aanbieders onbetrouwbaar zijn. Mijn hoop is gevestigd op freedom internet, maar voorlopig lijkt T-Mobile nog het monopolie te hebben bij ODF. Ze kunnen het beter TMF (T-Mobile Fiber) noemen.
Volgens mij is het nooit een geheim geweest dat T-Mobile een recht van eerste huur heeft bij ODF. Als het goed is voor 1 jaar. Daarna kunnen andere operators apparatuur plaatsen maar dat is zo duur dat het nog wel even kan duren...
Freedom plaatst zelf geen apparatuur maar koopt Wholesale in bij T-Mobile voor enkele (Primevest) plaatsen. Of ze dat ook bij ODF netwerken mogen gaan doen hangt af van de overeenkomst tussen ODF en T-Mobile.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 03-10-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Net kabel mijn huis in getrokken....
Had vorige week installatie pakket gehad.
Kon het niet laten, dus nu draait alles via t-mobile glas :)

Denk dat ik ziggo maar ga opzeggen

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:03
Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:54:
[...]

Freedom plaatst zelf geen apparatuur maar koopt Wholesale in bij T-Mobile voor enkele (Primevest) plaatsen. Of ze dat ook bij ODF netwerken mogen gaan doen hangt af van de overeenkomst tussen ODF en T-Mobile.
Freedom koopt voor Primevest geen wholesaledienst bij T-Mobile in, maar bij Fiber Operator. Zie de tekst op hun eigen website. Als het een beetje meezit dan zal Fiber Operator ook actief worden bij ODF heb ik begrepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9_B7dlyJPEwEb6pbDulz0ZCFso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/smvZSsvL0s10xiAwViOzI0f9.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door JohDB op 03-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohDB schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Freedom koopt voor Primevest geen wholesaledienst bij T-Mobile in, maar bij Fiber Operator. Zie de tekst op hun eigen website. Als het een beetje meezit dan zal Fiber Operator ook actief worden bij ODF heb ik begrepen.

[Afbeelding]
Goeie correctie, thanks!
Ik meende dat Freedom bij Glasoperator inkocht (de actieve operator die bij T-Mobile hoort) maar dat had ik dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heeft iemand een idee of de zyxel t54 ook als ap te gebruiken is.
Zou ideaal zijn als wifi 6 ap voor mijn vr bril, maar dan moet wel de router mode ergens uit te zetten zijn.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Laatst online: 17-10-2024
T-Mobile op OpenDutchFiber in Roosendaal in aanvraag.
Blijkbaar ga ik over een paar weken een Zyxel T54 krijgen.

Nou vroeg k me af... Kan ik die Zyxel gewoon loshalen van de ONT en mijn eigen Asus router er in prikken?
Ik zit namelijk niet echt te wachten op een provider router met gecastreerde funkties en vrij zwakke wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:37
TonnyTonny schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:10:

Nou vroeg k me af... Kan ik die Zyxel gewoon loshalen van de ONT en mijn eigen Asus router er in prikken?
Ik zit namelijk niet echt te wachten op een provider router met gecastreerde funkties en vrij zwakke wifi.
Yes you can.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:05
TonnyTonny schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:10:
T-Mobile op OpenDutchFiber in Roosendaal in aanvraag.
Blijkbaar ga ik over een paar weken een Zyxel T54 krijgen.

Jazeker,
Nadat de verbinding is opgeleverd met de T54 kan er gewoon een andere router aangesloten worden. Even VLAN 300 instellen op de WAN zijde en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Laatst online: 17-10-2024
Sende115 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Jazeker,
Nadat de verbinding is opgeleverd met de T54 kan er gewoon een andere router aangesloten worden. Even VLAN 300 instellen op de WAN zijde en het zou moeten werken.
Je bedoelt dat de internet verbinding als een dot1q tagged vlan 300 binnen komt?
(Het is in mijn geval overigens internet only, geen TV/bellen.)
Pagina: 1 ... 194 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie