Klopt, vermoedelijk dus GPON in dit geval. Hele kleine kans dat alle prijzen gelijk zijn getrokken maar dat kunnen we alleen checken als hier wat mensen een PC check doen waarbij we zeker weten dat ze WBA verbinding afnemen.,martinvdm schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:40:
ik denk dat @Barre73 hier grotendeels antwoord geeft lees ik nu. Barre73 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
als ik het goed begrijp zou in de wijkcentrale dus apparatuur van Tmobile aanwezig zijn en plaatsen ze dus een eigen apparatuur in je meterkast. Dan werkt het dus wel over het laatste stukje over het KPN netwerk, maar blijft het voor de rest Tmobile en dus ook geen extra kosten.
Correct me if i am wrong
Klopt. Je moet een onderscheid maken tussen KPN Netwerk als eigenaar van de kabels en de FTU (en de PoP) en KPN WBA als belichter van die kabels.martinvdm schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:40:
ik denk dat @Barre73 hier grotendeels antwoord geeft lees ik nu. Barre73 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
als ik het goed begrijp zou in de wijkcentrale dus apparatuur van Tmobile aanwezig zijn en plaatsen ze dus een eigen apparatuur in je meterkast. Dan werkt het dus wel over het laatste stukje over het KPN netwerk, maar blijft het voor de rest Tmobile en dus ook geen extra kosten.
Correct me if i am wrong
Waar T-Mobile 60 euro vraagt hangt alleen maar KPN WBA apparatuur in de PoP en koopt T-Mobile alles in bij KPN WBA als belichter.
Waar T-Mobile 45 euro vraagt, hebben ze eigen apparatuur in die PoP van KPN Netwerk staan en huren ze alleen maar die ruimte in de PoP en de kabel naar de woning toe.
@Lord_Dain en @erwn Lijkt me niet. Ten eerste omdat die prijzen nog maar kort bekend zijn. Ten tweede omdat het niet zover omlaag gaat voor zover ik weet(zeker geen 15 euro).
Als je ineens T-Mobile voor 45 euro beschikbaar ziet, dan mag je vrij zeker zijn dat er eigen T-Mobile apparatuur is geactiveerd in jouw PoP.
[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 09-09-2022 12:40 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb ik zojuist gedaan op een adres waarvan ik zeker weet en ook kan zien dat er geen T-Mobile ODF apparatuur in de PoP hangt. Prijs per maand voor 1 Gbit: 60 euro.Lord_Dain schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:
[...]
Klopt, vermoedelijk dus GPON in dit geval. Hele kleine kans dat alle prijzen gelijk zijn getrokken maar dat kunnen we alleen checken als hier wat mensen een PC check doen waarbij we zeker weten dat ze WBA verbinding afnemen.,
Dus nog niks aangepast als gevolg van de nieuwe KPN Wholesale prijzen.
Dank voor de uitleg. Dan is het dus hier:Barre73 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:39:
[...]
Heb ik zojuist gedaan op een adres waarvan ik zeker weet en ook kan zien dat er geen T-Mobile ODF apparatuur in de PoP hangt. Prijs per maand voor 1 Gbit: 60 euro.
Dus nog niks aangepast als gevolg van de nieuwe KPN Wholesale prijzen.
Als je ineens T-Mobile voor 45 euro beschikbaar ziet, dan mag je vrij zeker zijn dat er eigen T-Mobile apparatuur is geactiveerd in jouw PoP.
Even een rare vraag. Als ik dik tevreden ben met mijn ADSL van 100 Mb/s , is er dan toch een reden om glas te willen ?
One cookie a day keeps the doctor away !
Verwijderd
Ja, glas is stabieler, uiteindelijk meer snelheid want gigabit en nog lagere latencyppaulv schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:46:
Even een rare vraag. Als ik dik tevreden ben met mijn ADSL van 100 Mb/s , is er dan toch een reden om glas te willen ?
Upload van ook 100Mbit/s? Lagere latency.ppaulv schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:46:
Zoals ik zei, ik ben nu dik tevreden. Ben zelden of nooit iets aan het uploaden, latency heb ik nooit merkbaar last van gehad. En die 1Gb/s is nog maar de vraag of je dat gaat krijgen met al die shared toegang.
Stabiliteit vind ik waar ik woon prima in orde. Een enkele keer valt de hele verbinding weg maar ligt niet aan de verbinding tussen het wijkkastje en mijn huis, dus glas verhelpt daar niets aan. Denk ik ... ?
Ben hierdoor niet overtuigd maar ben benieuwd of er nog iets anders speelt.
Stabiliteit vind ik waar ik woon prima in orde. Een enkele keer valt de hele verbinding weg maar ligt niet aan de verbinding tussen het wijkkastje en mijn huis, dus glas verhelpt daar niets aan. Denk ik ... ?
Ja. Er speelt zeker nog iets. Als de betreffende (geplande) glasvezelaansluiting van KPN Netwerk is gaat die ADSL verbinding uit. En wel ongeveer drie jaar na aanleg FttH. Ook als jij die aanleg niet hebt toegestaan en de kabel dus bij je gevel of bij je erfgrens is blijven liggen.ppaulv schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:53:
Zoals ik zei, ik ben nu dik tevreden. Ben zelden of nooit iets aan het uploaden, latency heb ik nooit merkbaar last van gehad. En die 1Gb/s is nog maar de vraag of je dat gaat krijgen met al die shared toegang.
Bij een glasvezelaansluiting van T-Mobile (Open Dutch Fiber) zal dat niet meteen spelen want daar levert KPN niet op. Wel kan ik me voorstellen dat T-Mobile op gegeven moment aangeeft dat ze jou niet meer willen leveren op DSL als er een glasvezelaansluiting van henzelf klaar ligt voor jouw woning.. Dan kan je nog wel over naar een andere DSL provider maar goed.. het kan wel gaan gebeuren.
Een week verder en het is vandaag gefixed!Soepstengel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:30:
Vanavond vanaf een uurtje of 20:00 zeer slecht internet. Download ging prima, maar upload was dramatisch. Media converter en modem herstart maar nu werkt niets meer. Gekke is dat ik op https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-overzicht geen thuis abonnement meer zie, maar wel de 25 euro combi korting op mijn mobiel. Uiteraard is net de klantenservice offline, dus kan ook niet bellen...
PON lampje brand en knipperd af en toe, modem lampje bij de wereldbol is constant rood. WAN heeft ook geen ip adres als ik op het modem inlog. Zuid-Holland, Lansingerland hier.
Contact met de klantenservice was moeizaam, afgelopen woensdag pas een afspraak kunnen maken, waarschijnlijk ook pas na een prioriteit aanpassing op basis van dat de laatste storing minder dan een jaar geleden was.
Vandaag 2 monteurs bezig geweest. De eerste monteur had een kabel in de wijkkast (specifiek voor ons huis) vervangen. Ergens tijdens die werkzaamheden had ik internet, daarna niet meer toen de monteur aangaf klaar te zijn. Knipperend PON lampje constant en rood wereld bolletje op het modem (na een powerflip).
De eerste monteur was uitgevallen door een ongeluk, maar de tweede monteur kwam nog even langs en gaf aan dat er waarschijnlijk een verkeerde port was gemapt, dat moest KPN goed zetten maar kon 5 werkdagen duren. Ik schrok daar van en legde hem uit dat ik het raar vond want ik heb eventjes internet gehad vandaag tijdens de werkzaamheden. Daarnaast had ik dit knipperende PON lampje voor de werkzaamheden sowieso niet. Dat was inderdaad wel raar, hij ging nog even kijken in de wijkkast en gelukkig want hij had het probleem snel gevonden. Er waren twee splitters en ik zat in de tweede die met een verkeerde kabel verbonden was en dus zeer slecht werkte. Omgezet naar de eerste splitter of de kabel van de tweede splitter gefixed en alles werkt weer als een zonnetje.
Moraal van dit verhaal; meedenken kan geen kwaad
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
@ppaulv Zolang je tevreden bent over de prijs en kwaliteit lekker zo laten. En als KPN ooit (en dat kan echt nog jaren duren als er nu nog geen KPN glas bij je ligt) besluit om DSL te stoppen dan krijg je daar vanzelf bericht van.
Voor een gemiddeld gezin is 100Mbit ook meer dan voldoende. Misschien moet je soms even wat langer wachten op een update of als je een groot spel oid download. Maar voor normaal internetten en streaming video is 100Mbit ruim voldoende
Een TV stream is tussen de 6 en 12Mbit en een 4K stream van Netflix ruim 15Mbit. als ik in teams zit heb zie ik dat het rond de 2Mbit doet. Maar hebt nu ook geen klachten dus lekker zo laten.
Voor een gemiddeld gezin is 100Mbit ook meer dan voldoende. Misschien moet je soms even wat langer wachten op een update of als je een groot spel oid download. Maar voor normaal internetten en streaming video is 100Mbit ruim voldoende
Een TV stream is tussen de 6 en 12Mbit en een 4K stream van Netflix ruim 15Mbit. als ik in teams zit heb zie ik dat het rond de 2Mbit doet. Maar hebt nu ook geen klachten dus lekker zo laten.
Helemaal mee eens, dank voor de reacties (ook anderen). Ik heb nu een abo over het KPN netwerk en het glas dat eraan komt is van TM. Dat ik ooit met TM in zee zal gaan is vrij klein, maar zeg nooit nooit ;-)jongetje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:30:
@ppaulv Zolang je tevreden bent over de prijs en kwaliteit lekker zo laten. En als KPN ooit (en dat kan echt nog jaren duren als er nu nog geen KPN glas bij je ligt) besluit om DSL te stoppen dan krijg je daar vanzelf bericht van.
Ik weet niet of je het gezegde kent, once you go glass, you never go back..ppaulv schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:57:
[...]
Helemaal mee eens, dank voor de reacties (ook anderen). Ik heb nu een abo over het KPN netwerk en het glas dat eraan komt is van TM. Dat ik ooit met TM in zee zal gaan is vrij klein, maar zeg nooit nooit ;-)
Vooral de latency is bij glas aanzienlijk lager én stabieler. Maar als je daar geen behoefte aan hebt lekker bij DSL blijven, als je het nog niet hebt, mis je het ook niet..
+1ppaulv schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:57:
[...]
Helemaal mee eens, dank voor de reacties (ook anderen). Ik heb nu een abo over het KPN netwerk en het glas dat eraan komt is van TM. Dat ik ooit met TM in zee zal gaan is vrij klein, maar zeg nooit nooit ;-)
Helemaal mee eens!jongetje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:30:
De belangrijkste reden om voor 400 Mbps te kiezen, is dat het maar €5 per maand duurder is. Maar dat je het in het dagelijks gebruik merkt geloof ik niet.
En voor weer 5euro meer krijg je 1Gbps, zo blijft het elke keer 5 euro hier en dan 4 euro daar. Als je het niet nodig hebt dan zou ik die 60euro (dat is 2 maanden je internet bedrag) lekker op je rekening laten staan.
Mijn einde bij xs4all/KPN lijkt nu ook in zicht te komen. Ik zit in de laatste 3 maanden van mijn jaar contract aldaar en betaal nu nog 3 maanden €55 per maand tot 24/12. Een verlengings aanbod ga ik nog wel vragen maar of het wat gaat worden is maar de vraag.
Ik heb nu een Fritz 5490 met 3x een Fritz 1750 maar die 5490 zal waarschijnlijk terug moeten KPN/Xs4all. Een 7590 heb ik reeds liggen. T-mobile lijkt een gunstig alternatief voor KPN/xs4all. Ik wil echter wel de Fritzbox opstelling terug als dat kan.
Gaat T-Mobile makkelijk samen met een Fritz7590 en is dat makkelijk in te stellen? Of moet je hier allerlei kennis voor hebben?
Ik heb nu een Fritz 5490 met 3x een Fritz 1750 maar die 5490 zal waarschijnlijk terug moeten KPN/Xs4all. Een 7590 heb ik reeds liggen. T-mobile lijkt een gunstig alternatief voor KPN/xs4all. Ik wil echter wel de Fritzbox opstelling terug als dat kan.
Gaat T-Mobile makkelijk samen met een Fritz7590 en is dat makkelijk in te stellen? Of moet je hier allerlei kennis voor hebben?
Ik heb de laatste dagen wat zitten experimenteren met verschillende TV diensten. Ik heb T mobile glas met het gevreesde kastje dat internet streams afspeelt. Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit wel beter is dan een jaar geleden, maar bij veel actie in beeld nog steeds een compressie artefacten festijn.
Heb een Google TV cast gekocht en daar de T mobile app op geprobeerd. De app werkt super snel, sneller dan het dedicated kastje. De beeldkwaliteit is meestal gelijkwaardig maar soms iets minder dan het dedicated kastje. Heel af en toe een freeze ook. Kortom, vergelijkbaar of net iets slechter dan dedicated.
Dan gecast met de Ziggo Go app naar de Google TV. De beeldkwaliteit daarvan is duidelijk slechter. Het beeld is ten eerste veel valer. Het lijkt wel of niet heel de kleurruimte benut wordt. Daarnaast ook slechtere algemene beeldkwaliteit, ook bij rustig beeld. Tevens leek het geluid slechter.
Kortom, waardeloos. Hooguit bruikbaar voor een incidentele stream.
Daarna KPN iTV app op de Google TV geprobeerd met de login van een bekende. Die app detecteert dat ik niet op een vaste lijn van KPN zit en wil daardoor niets doen. Helaas pindakaas. Wel lullig voor mensen met een KPN abonnement op vakantie ofzo... Overigens lees ik erg slechte verhalen over deze app dus dit lijkt ook geen alternatief.
De NL Ziet app heb ik een tijd geleden direct op mijn LG tv geprobeerd. Dat was totaal onwerkbaar. De helpdesk erkende dit en zei dat ik beter kon wachten op de nieuwe versie die al vele maanden in ontwikkeling was. Wat een farce, zo'n bedrijf neem ik niet serieus.
Dus wat blijft er dan nog over qua TV?
Ziggo dedicated.
KPN dedicated.
En?
Ziggo was onlangs op de frontpage in het nieuws met hun nieuwe Next dedicated kastje dat eindelijk via UTP aan te sluiten is. Dat lijkt de toekomst voor Ziggo TV te gaan worden. Reacties onder het nieuwsbericht gaven aan dat de beeldkwaliteit minder was dan via coax. Ik vrees dus dat Ziggo ook dezelfde TV keuzes maakt als T mobile, streaming first en weinig kosten maken.
KPN dedicated heb ik geen ervaring mee op een goede TV. Maar KPN is met vergelijkbaar aanbod dubbel zo duur als mijn T mobile abonnement. Zo veel heb ik niet over voor betere TV kwaliteit.
Samenvattend trek ik de conclusie dat TV beeldkwaliteit gewoon nooit meer zo goed gaat worden als in de Glashart media tijd. Ik leg me er maar bij neer... Of mis ik iets? Wat denken jullie?
Heb een Google TV cast gekocht en daar de T mobile app op geprobeerd. De app werkt super snel, sneller dan het dedicated kastje. De beeldkwaliteit is meestal gelijkwaardig maar soms iets minder dan het dedicated kastje. Heel af en toe een freeze ook. Kortom, vergelijkbaar of net iets slechter dan dedicated.
Dan gecast met de Ziggo Go app naar de Google TV. De beeldkwaliteit daarvan is duidelijk slechter. Het beeld is ten eerste veel valer. Het lijkt wel of niet heel de kleurruimte benut wordt. Daarnaast ook slechtere algemene beeldkwaliteit, ook bij rustig beeld. Tevens leek het geluid slechter.
Daarna KPN iTV app op de Google TV geprobeerd met de login van een bekende. Die app detecteert dat ik niet op een vaste lijn van KPN zit en wil daardoor niets doen. Helaas pindakaas. Wel lullig voor mensen met een KPN abonnement op vakantie ofzo... Overigens lees ik erg slechte verhalen over deze app dus dit lijkt ook geen alternatief.
De NL Ziet app heb ik een tijd geleden direct op mijn LG tv geprobeerd. Dat was totaal onwerkbaar. De helpdesk erkende dit en zei dat ik beter kon wachten op de nieuwe versie die al vele maanden in ontwikkeling was. Wat een farce, zo'n bedrijf neem ik niet serieus.
Ziggo dedicated.
KPN dedicated.
En?
Ziggo was onlangs op de frontpage in het nieuws met hun nieuwe Next dedicated kastje dat eindelijk via UTP aan te sluiten is. Dat lijkt de toekomst voor Ziggo TV te gaan worden. Reacties onder het nieuwsbericht gaven aan dat de beeldkwaliteit minder was dan via coax. Ik vrees dus dat Ziggo ook dezelfde TV keuzes maakt als T mobile, streaming first en weinig kosten maken.
KPN dedicated heb ik geen ervaring mee op een goede TV. Maar KPN is met vergelijkbaar aanbod dubbel zo duur als mijn T mobile abonnement. Zo veel heb ik niet over voor betere TV kwaliteit.
Samenvattend trek ik de conclusie dat TV beeldkwaliteit gewoon nooit meer zo goed gaat worden als in de Glashart media tijd. Ik leg me er maar bij neer... Of mis ik iets? Wat denken jullie?
@GekkeRipper KPN is momenteel 1 jaar Internet en TV voor 35 euro. Na dat jaar kan je gewoon verder kijken wat je dan zou willen. En die 35 is toch zeker goedkoper dan T-Mobile.
PS: KPN heeft een smart TV app voor thuis en buitenshuis de reguliere app die je dan moet casten of zoiets.
PS: KPN heeft een smart TV app voor thuis en buitenshuis de reguliere app die je dan moet casten of zoiets.
Ik betaal nu 40 euro en een beetje (jaarlijkse inflatie correctie) voor onbepaalde tijd. Als ik T mobile opzeg kom ik nooit meer bij ze terug voor dat bedrag vrees ik. Volgens mij proberen de grote jongens de jaarlijkse overstappers ook te "pakken". Sowieso heb ik er geen zin in voor 5 euro per maand. Tevens verlies ik combi kortingen met mobiel. Nog een manier van vendor lock in natuurlijk.Barre73 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:34:
@GekkeRipper KPN is momenteel 1 jaar Internet en TV voor 35 euro. Na dat jaar kan je gewoon verder kijken wat je dan zou willen. En die 35 is toch zeker goedkoper dan T-Mobile.
Ik zal die andere KPN app eens proberen. Thnx voor de tip.
Ik denk dat dat een goede conclusie is, dat gaat inderdaad niet meer terugkomen. Natuurlijk zullen ISP's wel stapsgewijs de kwaliteit van streams moeten verbeteren omdat het te verwachten is dat de televisie stream standaard ook langzaam aan naar 4K mainstream gaan en in de toekomst wellicht 8K.GekkeRipper schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:14:
Rest me eigenlijk alleen nog de vraag welke content je op TV kijkt dat de kwaliteit belangrijk genoeg is. Heel eerlijk is er gewoonweg weinig goede programmering meer op de publieke omroepen en op de commerciële wordt je doodgegooid met reclame blokken en is het eigenlijk qua kwaliteit ook niet veel soeps meer, op een enkel programma na. Dus hoe belangrijk is live TV component nog in je afweging?
Wij hebben hier nog 1080p TV's en dan is er (gelukkig voor ons) niet veel aan te merken op de kwaliteit, zo goed als Ziggo coax zal het niet worden maar ik verwacht ook dat Ziggo langzaam van coax af gaat bewegen en dat ook hier streaming de toekomst wordt.
@GekkeRipper, in je rijtje ontbreekt mijns inziens nog CanalDigitaal. Beeldkwaliteit geen idee, maar iig een ok zenderpakket vziw, en te combineren met elk normaal internet abo.
Over CanalDigitaal gesproken, mss dat er nog kwaliteitverschil zit tussen hun satelliet/internet TV, dus als het hele schotel gebeuren niet teveel gevraagd is zou ook dat nog een optie kunnen zijn.
Zal wel niet maar voor de volledigheid.
Over CanalDigitaal gesproken, mss dat er nog kwaliteitverschil zit tussen hun satelliet/internet TV, dus als het hele schotel gebeuren niet teveel gevraagd is zou ook dat nog een optie kunnen zijn.
nlziet op Google tv werkt perfect. En wat jij een farce noemt is helaas de situatie n TV land, aanbieders mogen zich suf bouwen tegen verschillende platform met weinig standaardisatie etc... Beetje hoe het een aantal jaar geleden met indows mobile, android en iOS gesteld was...GekkeRipper schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:14:
Ik heb de laatste dagen wat zitten experimenteren met verschillende TV diensten. Ik heb T mobile glas met het gevreesde kastje dat internet streams afspeelt. Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit wel beter is dan een jaar geleden, maar bij veel actie in beeld nog steeds een compressie artefacten festijn.
Ziggo dedicated.
KPN dedicated.
En?
Het ligt eraan wat je kijkt. Voor film/series ben ik akkoord, het heeft geen zin dat op lineaire tv te kijken, of ze die band nu in Hilversum aan zetten of jij kijkt het bestand wanneer het jou uit komt, dat boeit niet zoveel. Talkshows moet je ding zijn, spelshows idem. Maar mensen nemen nog wel lineaire tv voor actualiteit (journaal en achtergronden) en sport. De halve wereld kijkt komende winter weer live naar Qatar en dan zijn ze toch weer blij dat er goede kwaliteit live tv is, dat vervang je nog niet met een streamingdienst. Of je moet 20 seconden later willen juichen dan de rest van de straat.Lord_Dain schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:14:
[...]
Ik denk dat dat een goede conclusie is, dat gaat inderdaad niet meer terugkomen. Natuurlijk zullen ISP's wel stapsgewijs de kwaliteit van streams moeten verbeteren omdat het te verwachten is dat de televisie stream standaard ook langzaam aan naar 4K mainstream gaan en in de toekomst wellicht 8K.
Rest me eigenlijk alleen nog de vraag welke content je op TV kijkt dat de kwaliteit belangrijk genoeg is. Heel eerlijk is er gewoonweg weinig goede programmering meer op de publieke omroepen en op de commerciële wordt je doodgegooid met reclame blokken en is het eigenlijk qua kwaliteit ook niet veel soeps meer, op een enkel programma na. Dus hoe belangrijk is live TV component nog in je afweging?
Wij hebben hier nog 1080p TV's en dan is er (gelukkig voor ons) niet veel aan te merken op de kwaliteit, zo goed als Ziggo coax zal het niet worden maar ik verwacht ook dat Ziggo langzaam van coax af gaat bewegen en dat ook hier streaming de toekomst wordt.
Ook al is er niet veel op, toch staat de TV hier vaak aan. In ieder geval rond 18:00 gaat ie aan voor het nieuws. En met die goede TV'S tegenwoordig hoort daar een goede beeldkwaliteit bij vind ik. Natuurlijk is het een luxe probleem. Overigens vind ik de inhoud niet zo relevant voor de beeldkwaliteit. Het moet gewoon goed zijn. Het kan technisch prima, het zijn gewoon kostenbesparingen. Zo maak ik de afweging ook als een andere aanbieder wel goede kwaliteit biedt, maar tegen een veel hogere prijs.Lord_Dain schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:14:
[...]
Ik denk dat dat een goede conclusie is, dat gaat inderdaad niet meer terugkomen. Natuurlijk zullen ISP's wel stapsgewijs de kwaliteit van streams moeten verbeteren omdat het te verwachten is dat de televisie stream standaard ook langzaam aan naar 4K mainstream gaan en in de toekomst wellicht 8K.
Goede toevoeging. Ik zal eens kijken of ik die app kan proberen. Schotel is mijns inziens inderdaad te veel gedoe. Gemak dient de mens.N8w8 schreef op zondag 11 september 2022 @ 04:50:
@GekkeRipper, in je rijtje ontbreekt mijns inziens nog CanalDigitaal. Beeldkwaliteit geen idee, maar iig een ok zenderpakket vziw, en te combineren met elk normaal internet abo.
Ja dat vind ik een farce. Een bedrijf dat willens en wetens een onwerkbaar product tegen betaling aanbiedt en aan blijft bieden. Dat grenst aan oplichting. Het is niet dat het af en toe haperde ofzo. Ik heb er niet 1 uitzending zonder grote problemen mee kunnen kijken in de enkele weken dat ik het geprobeerd had. Dat die TV aanbieders geen makkelijke job hebben met alle platforms is hun probleem, niet dat van de klant. Als je het niet werkend krijgt dan moet je het niet aanbieden. Simpel genoeg.Sander schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:56:
[...]
nlziet op Google tv werkt perfect. En wat jij een farce noemt is helaas de situatie n TV land, aanbieders mogen zich suf bouwen tegen verschillende platform met weinig standaardisatie etc... Beetje hoe het een aantal jaar geleden met indows mobile, android en iOS gesteld was...
Wellicht geef ik het nog eens een kans op Google TV. Maar eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om voor te betalen gezien mijn eerdere ervaring. Ik ben overigens wel vergevingsgezind ingesteld hoor 😉
Ja. AVM heeft al jaren een t-mobile profiel die je kunt kiezen bij het instellen van de Fritz. Zowel VDSL als glas. Lekker die Zyxel van Tmo in de doos laten zittensupercop7373 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:40:
Mijn einde bij xs4all/KPN lijkt nu ook in zicht te komen. Ik zit in de laatste 3 maanden van mijn jaar contract aldaar en betaal nu nog 3 maanden €55 per maand tot 24/12. Een verlengings aanbod ga ik nog wel vragen maar of het wat gaat worden is maar de vraag.
I reject your reality and substitute my own
Ik heb nu dsl van T Mobile maar post code zegt dat mijn huidige adres inmiddels glaswezel heeft. Het gaat om T Mobile netwerk/Primevest.
Gaan ze het nu verplicht/automatisch het overzetten want ik hoef het niet omdat ik al ga verhuizen naar een andere gebied die ook glaswezel heeft waardoor het niet nodig is. Maar ik denk dat er een VvE keuring eerst moet komen.
En je kan inmiddels alleen glaswezel bestellen volgens hun website.
Gaan ze het nu verplicht/automatisch het overzetten want ik hoef het niet omdat ik al ga verhuizen naar een andere gebied die ook glaswezel heeft waardoor het niet nodig is. Maar ik denk dat er een VvE keuring eerst moet komen.
En je kan inmiddels alleen glaswezel bestellen volgens hun website.
[ Voor 8% gewijzigd door New Yorker op 11-09-2022 22:11 ]
Weg
Als je nu dsl hebt, dan gaan ze niets omzetten voor je tenzij je een nieuw contract aangaat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wij hebben Canal digitaal schotel/satteliet tv. Daarbij krijg/heb je dus ook een canal digitaal app. Maar je kan ook zonder de schotel een canal digitaal tv app nemen.GekkeRipper schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:10:
[...]
Ook al is er niet veel op, toch staat de TV hier vaak aan. In ieder geval rond 18:00 gaat ie aan voor het nieuws. En met die goede TV'S tegenwoordig hoort daar een goede beeldkwaliteit bij vind ik. Natuurlijk is het een luxe probleem. Overigens vind ik de inhoud niet zo relevant voor de beeldkwaliteit. Het moet gewoon goed zijn. Het kan technisch prima, het zijn gewoon kostenbesparingen. Zo maak ik de afweging ook als een andere aanbieder wel goede kwaliteit biedt, maar tegen een veel hogere prijs.
Ik vind het beeld via de app ook goed. Ik denk dat het 720 p is.
We hebben overigens ook internet via glasvezel van T-mobile.
Beeld via satteliet is ook prima. Alleen heb je met buien soms even geen beeld en schakel ik over naar de app via internet.
Wij hebben/houden de schotel sowieso,.. omdat mijn moeder heel veel naar duitse zenders kijkt. En die kun je alleen met satteliet krijgen/zien.
Wat vind je van de beeldkwaliteit van T mobile vs de Canal digital app?belmonde schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:52:
[...]
Wij hebben Canal digitaal schotel/satteliet tv. Daarbij krijg/heb je dus ook een canal digitaal app. Maar je kan ook zonder de schotel een canal digitaal tv app nemen.
Ik vind het beeld via de app ook goed. Ik denk dat het 720 p is.
We hebben overigens ook internet via glasvezel van T-mobile.
Beeld via satteliet is ook prima. Alleen heb je met buien soms even geen beeld en schakel ik over naar de app via internet.
Wij hebben/houden de schotel sowieso,.. omdat mijn moeder heel veel naar duitse zenders kijkt. En die kun je alleen met satteliet krijgen/zien.
Vraagje
ik heb nieuw pakket gekregen voor de nieuwe aansluiting, nieuwe Zyxel T-54 moden, er zit een module port op voor glasvezel,,, echter, zit er ook losse converter kastje bij ?
gaat de glas dan straks niet direct in de Zyxel ?
ik heb nieuw pakket gekregen voor de nieuwe aansluiting, nieuwe Zyxel T-54 moden, er zit een module port op voor glasvezel,,, echter, zit er ook losse converter kastje bij ?
Nee, T-Mobile heeft besloten dat niet te gebruiken. Bij de Draytek gaf dat ook altijd problemen bij uithuizige meterkasten.mrBrainY schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
We hebben van T-mobile alleen internet+bellen.. Omdat mijn moeder beslist die duitse zenders MOET bij haar tv,.. hebben we de tv gewoon bij canal digitaal gehouden.GekkeRipper schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:45:
[...]
Wat vind je van de beeldkwaliteit van T mobile vs de Canal digital app?
Overigens betalen we voor de 2e tv en 3e tv wel 9.50 euro denk ik.
Ik heb er over gedacht om 1 kaartje af te zeggen en er 1x tv van T-moble via glasvezel te nemen.. Maar ik las dat tv via t-mobile sinds ze een verandering (????????) minder van kwaliteit zou zijn. En het levert me geen meer zenders op dus,.. Ja,.. ik heb het maar zo gelaten.
Ik denk wel dat via t-mobile tv via glasvezel regionale zenders in full hd zou krijgen en rtl z en eurosport. Want dat is bij tv satteliet dan nog een nadeel voor ons.. Regionale zenders zijn in sd en rtl z en canal digitaal heeft geen overeenkomst met eurosport 1..
Maar omdat ik las dat t-mobile de kwaliteit wat lager gegaan was door gebruik van ander "systeem" zou ik misschien liever voor kpn kiezen.. Maar mijn broer heeft t-mobile smartpphone en krijgt daarom korting.
En dan moet je wisselen met al dat gedoe.. En het internet functioneert nu goed..
De kwaliteit is inderdaad niet zoals het vroeger was. Het is nu een stream in 1080p50 resolutie maar de bit rate is eigenlijk niet hoog genoeg. Volgens mij iets van 6 tot 8 Mbit, pin me er niet op vast. Vroeger op het oude systeem was de bitrate het dubbele of zelfs nog hoger. Duidelijk te zien bij veel verandering in beeld.belmonde schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
[...]
We hebben van T-mobile alleen internet+bellen.. Omdat mijn moeder beslist die duitse zenders MOET bij haar tv,.. hebben we de tv gewoon bij canal digitaal gehouden.
Overigens betalen we voor de 2e tv en 3e tv wel 9.50 euro denk ik.
Ik heb er over gedacht om 1 kaartje af te zeggen en er 1x tv van T-moble via glasvezel te nemen.. Maar ik las dat tv via t-mobile sinds ze een verandering (????????) minder van kwaliteit zou zijn. En het levert me geen meer zenders op dus,.. Ja,.. ik heb het maar zo gelaten.
Ik denk wel dat via t-mobile tv via glasvezel regionale zenders in full hd zou krijgen en rtl z en eurosport. Want dat is bij tv satteliet dan nog een nadeel voor ons.. Regionale zenders zijn in sd en rtl z en canal digitaal heeft geen overeenkomst met eurosport 1..
Maar omdat ik las dat t-mobile de kwaliteit wat lager gegaan was door gebruik van ander "systeem" zou ik misschien liever voor kpn kiezen.. Maar mijn broer heeft t-mobile smartpphone en krijgt daarom korting.
En dan moet je wisselen met al dat gedoe.. En het internet functioneert nu goed..
persoonlijk vind ik t mobile beter dan canal digitaal via de appGekkeRipper schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:45:
[...]
Wat vind je van de beeldkwaliteit van T mobile vs de Canal digital app?
edit:
dit zegt m.i. nog meer over canal digitaal dan T-mobile, want bijvoorbeeld voetbal kijken via de canal digitaal app is echt dramatisch
geeft mij altijd een nostalgisch gevoel alsof ik weer dit speel:

[ Voor 34% gewijzigd door Reloader op 13-09-2022 09:10 ]
Bedankt @Reloader . Als Canal digital blijft steken op 720p in de app dan klinkt dat logisch. Zó laag is de bitrate die T mobile hanteert nou ook weer niet.
Die app gebruik ik dus ook en zo kun je makkelijk Espn (via de Android TV app) vergelijken bijv. en die van KPN ziet er stukken beter uit (er zit echt een of andere ruis in het bronsignaal bij t-mobile wat sterk uitvergroot wordt door de compressie. Op het oude platform zie ik het ook maar vele malen lichter).GekkeRipper schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:35:
[...]
Ik zal die andere KPN app eens proberen. Thnx voor de tip.
Van haperingen, stilstaand beeld etc verder zo goed als nooit last...
Moet nog een keer een laptop of pc op de tv aansluiten en TV Anywhere via de browser vergelijken aangezien dat er best goed uitzag de laatste keer (van normale monitor kijkafstand).
Voor 90-95% van de programma's is het nieuwe platform gewoon voldoende via de Android TV app. Voetbal is nog steeds niet kijkbaar voor mij, mogelijk dat het met het Amino kastje beter is (of er zitten een paar stekeblinden op het Tmobile forum

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 12-09-2022 21:51 ]
Goedemiddag,
Hopelijk heb ik het goede topic voor de volgende vraag:
Sinds vandaag ben ik overgestapt naar glasvezel van T-Mobile Thuis (voorheen XS4All / KPN).
Ik heb een Home Assistant draaien die voorheen benaderbaar was vanaf internet via DuckDNS. Ik krijg dit echter niet werkend in de Zyxel modem/router van T-Mobile.
Ik heb in de webinterface van de modem via Beveiliging -> Firewall -> Toegangscontrole een regel ingesteld met port forwarding TCP 443 -> 8123 met het IP adres van Home Assistant. En ik heb Home Assistant een fixed IP adres gegeven.
Als ik nu met Wifi verbonden ben en naar het xxxx.duckdns.org:8123 ga dan krijg ik uberhaupt geen verbinding (werkte voorheen wel). En via 5G zie ik het Home Assistant logo, maar blijft hangen in het "loading data" scherm.
Iemand toevallig een idee of er nog iets meer ingesteld moet worden in de Zyxel modem?
Hopelijk heb ik het goede topic voor de volgende vraag:
Sinds vandaag ben ik overgestapt naar glasvezel van T-Mobile Thuis (voorheen XS4All / KPN).
Ik heb een Home Assistant draaien die voorheen benaderbaar was vanaf internet via DuckDNS. Ik krijg dit echter niet werkend in de Zyxel modem/router van T-Mobile.
Ik heb in de webinterface van de modem via Beveiliging -> Firewall -> Toegangscontrole een regel ingesteld met port forwarding TCP 443 -> 8123 met het IP adres van Home Assistant. En ik heb Home Assistant een fixed IP adres gegeven.
Als ik nu met Wifi verbonden ben en naar het xxxx.duckdns.org:8123 ga dan krijg ik uberhaupt geen verbinding (werkte voorheen wel). En via 5G zie ik het Home Assistant logo, maar blijft hangen in het "loading data" scherm.
Iemand toevallig een idee of er nog iets meer ingesteld moet worden in de Zyxel modem?
8123 is de interne netwerkpoort van HA. Hoe had je gedacht 443 naar 8123 te sturen.svdhorst schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:21:
Goedemiddag,
Hier nu twee keer vlak achter elkaar de verbinding kwijt (glasvezel, Den Haag).
Renewal van de lease gaat wel snel.
Iemand anders dit probleem ook?
Renewal van de lease gaat wel snel.
Iemand anders dit probleem ook?
yalerta schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:39:
[...]
8123 is de interne netwerkpoort van HA. Hoe had je gedacht 443 naar 8123 te sturen.
/f/image/NkGzHriC75QStLkOKCO41rRO.png?f=fotoalbum_large)
Zoiets. Ik heb gegoogled hoe je je router in moet stellen om Home Assistant via internet mbv DuckDNS bereikbaar te maken, en dan wordt aangegeven dat je TCP poort 443 naar 8123 moet doorsturen.
Dan zal je wellicht meer succes hebben door te gaan naar xxxx.duckdns.org:443.svdhorst schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:11:
[...]
[Afbeelding]
Zoiets. Ik heb gegoogled hoe je je router in moet stellen om Home Assistant via internet mbv DuckDNS bereikbaar te maken, en dan wordt aangegeven dat je TCP poort 443 naar 8123 moet doorsturen.
Nou dat werkte ook niet, maar ik heb intussen de oplossing gevonden.rens-br schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:16:
[...]
Dan zal je wellicht meer succes hebben door te gaan naar xxxx.duckdns.org:443.
ipv het in te stellen in Beveiliging -> Firewall -> Toegangscontrole, heb ik het ingesteld in
Netwerkinstelling -> NAT -> Poortdoorschakeling.
En daar gewoon 8123 -> 8123 en dan werkt alles zoals het voorheen ook werkte.
Bedank voor het meedenken in ieder geval!
Zijn er nog meer mensen met storing / geen internet in Enschede? Hier al sinds vroeg in de ochtend geen internet. Modem al meerdere keren herstart. Op de website is niets bekend over een storing of onderhoud en de klantenservice is slecht bereikbaar.
Update: Contact gehad met de klantenservice, Media Converter herstarten werkt. Schijnt in de regio meer voor te komen na een storing in de nacht.
Update: Contact gehad met de klantenservice, Media Converter herstarten werkt. Schijnt in de regio meer voor te komen na een storing in de nacht.
[ Voor 22% gewijzigd door Melodic Metal op 14-09-2022 11:25 . Reden: Update van klantenservice ]
Interessant: Ik kreeg een brief van T-Mobile dat ze in mijn wijk met OpenDutchFiber glasvezel gaan aanleggen. Mijn recent gebouwde flatgebouw heeft echter al een glasvezelaansluiting van KPN (waarover ik nu T-Mobile Thuis afneem).
Ik ben erg benieuwd of ik dan twee verschillende glasvezelaansluitingen op mijn adres krijg en ik dan kan overstappen op de goedkopere aansluitingen die T-Mobile kan leveren via hun eigen netwerk. Zou al helemaal mooi zijn als het alleen een kwestie wordt van mijn huidige apparatuur omprikken.
Ik ben erg benieuwd of ik dan twee verschillende glasvezelaansluitingen op mijn adres krijg en ik dan kan overstappen op de goedkopere aansluitingen die T-Mobile kan leveren via hun eigen netwerk. Zou al helemaal mooi zijn als het alleen een kwestie wordt van mijn huidige apparatuur omprikken.
Ja je krijgt een extra aansluiting erbij.
Echter kan je niet zomaar worden overgeprikt.
De nieuwe aansluiting is gpon, en ongeacht of kpn nu aon of gpon gebruikt.
Zal je een nieuwe ont krijgen als je via T-Mobile bij open dutch fiber een verbinding krijgt, waarvan het unieke id van de ont bekend is.
Echter kan je niet zomaar worden overgeprikt.
De nieuwe aansluiting is gpon, en ongeacht of kpn nu aon of gpon gebruikt.
Zal je een nieuwe ont krijgen als je via T-Mobile bij open dutch fiber een verbinding krijgt, waarvan het unieke id van de ont bekend is.
faraga schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:50:
Interessant: Ik kreeg een brief van T-Mobile dat ze in mijn wijk met OpenDutchFiber glasvezel gaan aanleggen. Mijn recent gebouwde flatgebouw heeft echter al een glasvezelaansluiting van KPN (waarover ik nu T-Mobile Thuis afneem).
Voor de mensen hier die T-mobile glasvezel hebben en Gamers zijn. Hebben jullie wel eens het idee dat jullie steam download erg tegenvalt ten opzichte van de speedtest?
Ik moet binnenkort namelijk gaan kiezen met welke glasvezel provider ik in zee ga.
Alle mobiele telefoons zijn op dit moment T-mobile dus T-mobile thuis leek automatisch een logische keuze.
Maar een Maatje van mij heeft op dit moment 1GB glas van Tmobile en komt met downloaden via steam vaak niet hoger dan 20 MB/S terwijl ik op mijn huidige Ziggo 1GB Down een beetje tussen de 100 en 113 MB/S hang. Zijn er mensen die dezelfde ervaring delen ?
Ik moet binnenkort namelijk gaan kiezen met welke glasvezel provider ik in zee ga.
Alle mobiele telefoons zijn op dit moment T-mobile dus T-mobile thuis leek automatisch een logische keuze.
Maar een Maatje van mij heeft op dit moment 1GB glas van Tmobile en komt met downloaden via steam vaak niet hoger dan 20 MB/S terwijl ik op mijn huidige Ziggo 1GB Down een beetje tussen de 100 en 113 MB/S hang. Zijn er mensen die dezelfde ervaring delen ?
Grote kans dat ze voor jouw flatgebouw alsnog die aansluiting weer intrekken. Open Dutch Fiber wil liever alleen aanleggen waar geen KPN glasvezel ligt. Jouw flatgebouw zal door KPN vanuit het Nieuwbouwbeleid zijn aangesloten en de rest van de wijk dus niet. Die rest wil T-Mobile nu doen. Als ze bij het schouwen achter komen dat er glasvezel van KPN in dat pand zit ben ik zeer benieuwd of ze dat willen doorzetten...faraga schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:50:
Net even voor je getest met twee downloads van rond de 5 GB (updates) en ik haalde 115-117 MB/s.DrDirtyDevil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:01:
Voor de mensen hier die T-mobile glasvezel hebben en Gamers zijn. Hebben jullie wel eens het idee dat jullie steam download erg tegenvalt ten opzichte van de speedtest?
Klinkt alsof er iets mis is met zijn installatie. Is dat wel bedraad? En welke snelheden haalt hij via speedtest.net of fast.com?Maar een Maatje van mij heeft op dit moment 1GB glas van Tmobile en komt met downloaden via steam vaak niet hoger dan 20 MB/S
Ja Bedraad, en via speedtest.net gewoon rondom de 1gb. via battle net wordt ook gewoon de volle snelheid gehaald enkel via steam zijn er problemen....Mr Magic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:42:
[...]
Net even voor je getest met twee downloads van rond de 5 GB (updates) en ik haalde 115-117 MB/s.
[...]
Klinkt alsof er iets mis is met zijn installatie. Is dat wel bedraad? En welke snelheden haalt hij via speedtest.net of fast.com?
Bedankt voor het testen iniedergeval dan weet ik dat het geen standaard policy is om die downloads te beperken in bandbreedte voor wat voor reden dan ook.
Ook bij Ziggo kreeg ik bij steam nooit maximale snelheden, er zat een onverklaarbare cap. Ik hoop dat het niet gebeurd als ik 1gb afsluit anders gaan we downgraden naar 400.DrDirtyDevil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:44:
[...]
Ja Bedraad, en via speedtest.net gewoon rondom de 1gb. via battle net wordt ook gewoon de volle snelheid gehaald enkel via steam zijn er problemen....
Bedankt voor het testen iniedergeval dan weet ik dat het geen standaard policy is om die downloads te beperken in bandbreedte voor wat voor reden dan ook.
Weg
Ik heb momenteel alles bij XS4All/KPN en denk erover om naar T-Mobile te gaan. Enkel vanwege de kosten.
Ik vraag me echter af wat er moet veranderen. Ik heb nu een FritzBox 5490 waar direct de glaskabel in gaat. Die box is van XS4All en moet terug.
- Kan ik bij de Zyxel T54 die ik waarschijnlijk dan krijg de kabel grwoon daarin prikken of moet er wat aan mijn glasvezelkastje aan de muur gebeuren?
- En als dat niet kan, kan het dan wel als ik een FritzBox regel met glasaansluiting? Zo ja, welke, want ik lees allerlei types aansluiting waar ik allemaal weinig van weet wat ik heb of mnoet hebben.
Waar het op neerkomt is: Kan ik zo'n overstap zelf doen (als het alleen een kabeltje is ...) of moet er per se een monteur komen om zaken om te knutselen?
Ik vraag me echter af wat er moet veranderen. Ik heb nu een FritzBox 5490 waar direct de glaskabel in gaat. Die box is van XS4All en moet terug.
- Kan ik bij de Zyxel T54 die ik waarschijnlijk dan krijg de kabel grwoon daarin prikken of moet er wat aan mijn glasvezelkastje aan de muur gebeuren?
- En als dat niet kan, kan het dan wel als ik een FritzBox regel met glasaansluiting? Zo ja, welke, want ik lees allerlei types aansluiting waar ik allemaal weinig van weet wat ik heb of mnoet hebben.
Waar het op neerkomt is: Kan ik zo'n overstap zelf doen (als het alleen een kabeltje is ...) of moet er per se een monteur komen om zaken om te knutselen?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Alles wat met glasvezel te maken heeft moet de monteur doen, heb al eens commentaar gehad dat ik hier zelf mee bezig ben geweest.Zorro schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:05:
Ik heb momenteel alles bij XS4All/KPN en denk erover om naar T-Mobile te gaan. Enkel vanwege de kosten.
Het is overigens goed zelf te doen als je voorzichtig bent, alle materialen worden aangeleverd door tmobile.
Ik hoop van wel! Meer dan 50 euro betalen voor een beetje snelle verbinding wordt me namelijk echt te gortig, maar als ik voor rond de 40 euro gigabit kan krijgen, is dat wel een heel aanlokkelijk aanbod. Momenteel heb ik nog een abonnement van 30 euro voor 100Mbit wat niet eens meer bestaat.Barre73 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:49:
[...]
Grote kans dat ze voor jouw flatgebouw alsnog die aansluiting weer intrekken. Open Dutch Fiber wil liever alleen aanleggen waar geen KPN glasvezel ligt. Jouw flatgebouw zal door KPN vanuit het Nieuwbouwbeleid zijn aangesloten en de rest van de wijk dus niet. Die rest wil T-Mobile nu doen. Als ze bij het schouwen achter komen dat er glasvezel van KPN in dat pand zit ben ik zeer benieuwd of ze dat willen doorzetten...
Stiekem hoop ik dat hier ook , hier in Apeldoorn Noord ligt alleen XGSPON van KPN en de prijzen zijn niet normaal plus dat er hier P2MP ligt en de snelheid wordt gedeelt ik heb hier nu 1 Gbits pakket bij KPN maar die snelheid nog nooit gehaald (zelfs geen 940)faraga schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:18:
[...]
Ik hoop van wel! Meer dan 50 euro betalen voor een beetje snelle verbinding wordt me namelijk echt te gortig, maar als ik voor rond de 40 euro gigabit kan krijgen, is dat wel een heel aanlokkelijk aanbod. Momenteel heb ik nog een abonnement van 30 euro voor 100Mbit wat niet eens meer bestaat.
Ik heb tijdje geleden ODF al een mail gedaan over de dure KPN Situatie hier en of ze toch willen overwegen het P2MP gebied willen bekijken hier in Apeldoorn Noord
vaak ligt toch aan de appratuur van de klant die 940 niet wordt gehaald. aangezien dit t-mobile topic is. verwijs ik je daarvoor toch richting kpn te bellen als je de snelheid niet haalt.chris-drielsma schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:29:
[...]
Stiekem hoop ik dat hier ook , hier in Apeldoorn Noord ligt alleen XGSPON van KPN en de prijzen zijn niet normaal plus dat er hier P2MP ligt en de snelheid wordt gedeelt ik heb hier nu 1 Gbits pakket bij KPN maar die snelheid nog nooit gehaald (zelfs geen 940)
Ik heb tijdje geleden ODF al een mail gedaan over de dure KPN Situatie hier en of ze toch willen overwegen het P2MP gebied willen bekijken hier in Apeldoorn Noord
ODF ligt wel p2p aan maar in de pop maakt GlasOperator gebruik van Gpon wat stuk minder capiciteit heeft dan XGSpon,
P2mp of p2p heeft niks met snelheden te maken. Netwerkopbouw is alleen anders. bij p2p wordt in de pop gesplit, bij p2mp is de oap in de wijk
Mogelijk iets met MTU/MSS en PPPoE. Tmobile en Ziggo gebruiken DHCP met een VLAN tag en dat kost je minder overhead omdat je de PPPoE header niet hoeft te transporten. In het KPN topic staat er wel e.a over.chris-drielsma schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:29:
[...]
Stiekem hoop ik dat hier ook , hier in Apeldoorn Noord ligt alleen XGSPON van KPN en de prijzen zijn niet normaal plus dat er hier P2MP ligt en de snelheid wordt gedeelt ik heb hier nu 1 Gbits pakket bij KPN maar die snelheid nog nooit gehaald (zelfs geen 940)
Alleen relevant bij een eigen router
Ik gebruik idd een eigen modem (Fritzbox) maar zelfs met het eigen modem van KPN haal ik de snelheid niet.stormfly schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:00:
[...]
Mogelijk iets met MTU/MSS en PPPoE. Tmobile en Ziggo gebruiken DHCP met een VLAN tag en dat kost je minder overhead omdat je de PPPoE header niet hoeft te transporten. In het KPN topic staat er wel e.a over.
Alleen relevant bij een eigen router
en dan heb ik alles bekabeld met Cat5e en Cat6 kabels. en 1Gbps kaarten/poorten.
Hoe zit dat andersom, ik heb al wel open dutch fiber in mijn appartementen complex.
KPN begint begin volgend jaar met aanleggen in mijn woonplaats, worden dan de appartementen complexen wel meegenomen ?
KPN begint begin volgend jaar met aanleggen in mijn woonplaats, worden dan de appartementen complexen wel meegenomen ?
Barre73 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:49:
[...]
Grote kans dat ze voor jouw flatgebouw alsnog die aansluiting weer intrekken. Open Dutch Fiber wil liever alleen aanleggen waar geen KPN glasvezel ligt. Jouw flatgebouw zal door KPN vanuit het Nieuwbouwbeleid zijn aangesloten en de rest van de wijk dus niet. Die rest wil T-Mobile nu doen. Als ze bij het schouwen achter komen dat er glasvezel van KPN in dat pand zit ben ik zeer benieuwd of ze dat willen doorzetten...
KPN sluit waarschijnlijk iedereen aan, want het is in hun voordeel om ook de DSL uit te kunnen gaan zetten uiteindelijk. Appartementencomplexen zijn echter altijd een uitdaging, in veel gevallen moet de kabel door alle meterkasten die onder iemands appartement zitten heen. Als de eerste verdieping toegang weigert, kan vaak de verdieping erboven geen glasvezel meer krijgenArnoldSmit schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:07:
Hoe zit dat andersom, ik heb al wel open dutch fiber in mijn appartementen complex.
[...]
Share and Enjoy!
Voor oude appartementsgebouwen zonder schacht kun je nog altijd iets rekken met G.fast. Fiber tot in de kelder waar de telefoonkabels uit komen en daar plaats je dan apparatuur om zeer korte afstand DSL op te kunnen leveren zonder de bestaande bekabeling in het gebouw te moeten aanpassen. Het is een noodoplossing maar het kan soms interessant zijn voor een gebouw dat bv binnen 10 jaar toch afgeschreven en gesloopt wordt.WCA schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:15:
[...]
KPN sluit waarschijnlijk iedereen aan, want het is in hun voordeel om ook de DSL uit te kunnen gaan zetten uiteindelijk. Appartementencomplexen zijn echter altijd een uitdaging, in veel gevallen moet de kabel door alle meterkasten die onder iemands appartement zitten heen. Als de eerste verdieping toegang weigert, kan vaak de verdieping erboven geen glasvezel meer krijgen
Wikipedia: G.fast
Voor de huidige installatie heb ik zelf wat gedaan, weet al niet meer wat, maar er is iig geen monteur geweest.platvoet schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:31:
[...]
Alles wat met glasvezel te maken heeft moet de monteur doen, heb al eens commentaar gehad dat ik hier zelf mee bezig ben geweest.
Het is overigens goed zelf te doen als je voorzichtig bent, alle materialen worden aangeleverd door tmobile.
Maar het gaat me er vooral om of ik gewoon de glaskabel om kan steken naar het T-Mobile modem of als dat niet kan, naar een andere FritzBox, dat is natuurlijk niks moeilijker dan een utp of stroomkabel omsteken.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ja vast, maar dat kan maar 1 provider doen, en wie gaat zoiets patchen? Administratief is dat een nachtmerrieAndros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:35:
[...]
Voor oude appartementsgebouwen zonder schacht kun je nog altijd iets rekken met G.fast. Fiber tot in de kelder waar de telefoonkabels uit komen en daar plaats je dan apparatuur om zeer korte afstand DSL op te kunnen leveren zonder de bestaande bekabeling in het gebouw te moeten aanpassen. Het is een noodoplossing maar het kan soms interessant zijn voor een gebouw dat bv binnen 10 jaar toch afgeschreven en gesloopt wordt.
Share and Enjoy!
Op zich niets anders dan hoe nu DSL geleverd wordt toch? KPN patcht dat, provider levert modem. Zo gek is dat toch niet?WCA schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:01:
[...]
Ja vast, maar dat kan maar 1 provider doen, en wie gaat zoiets patchen? Administratief is dat een nachtmerrie
Jawel, want de kelder van een flat is niet vrij toegankelijk voor KPN medewerkers. En individueel kan je dat wel regelen, maar op grote schaal niet.Andros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:11:
[...]
Op zich niets anders dan hoe nu DSL geleverd wordt toch? KPN patcht dat, provider levert modem. Zo gek is dat toch niet?
Share and Enjoy!
HIer in de stad heeft KPN nu eindelijk doorgepakt en glas gelegd. Ik zit nu op T-mobile Thuis op DSL. Tot mijn grote verbazing is T-mobile Thuis echter niet mogelijk op glas hier. Ze geven ook aan via de helpdesk dat er geen plannen zijn om glasvezel aan te bieden. Heeft er iemand ervaring met dezelfde situatie en is dat opgelost? Hoe snel is dat opgelost?
Het duurt altijd even voordat aanbieders van een derde partij beschikbaar zijn op KPN netwerk. Kan weken/maanden durenperegrine101 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:22:
HIer in de stad heeft KPN nu eindelijk doorgepakt en glas gelegd. Ik zit nu op T-mobile Thuis op DSL. Tot mijn grote verbazing is T-mobile Thuis echter niet mogelijk op glas hier. Ze geven ook aan via de helpdesk dat er geen plannen zijn om glasvezel aan te bieden. Heeft er iemand ervaring met dezelfde situatie en is dat opgelost? Hoe snel is dat opgelost?
Share and Enjoy!
alle partijen kunnen gewoon leveren vrij snel ook zodra verbinding opgeleverd is.peregrine101 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:22:
is netwerk aangelegt door kpnnetwerk of is het project van glaspoort.
aangezien t-mobile tot op heden geen overeenkomst heeft met glaspoort kan dit een reden zijn dat t-mobile niet levert bij je
Via WBA kan het wel degelijk even duren, bij ons duurde het +- 5 weken voordat T-mobile, Tweak, en andere WBA providers in hun postcodecheck aangaven dat er een verbinding ingekocht kon worden.jopoh schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:35:
[...]
alle partijen kunnen gewoon leveren vrij snel ook zodra verbinding opgeleverd is.
aangezien t-mobile tot op heden geen overeenkomst heeft met glaspoort kan dit een reden zijn dat t-mobile niet levert bij je
Share and Enjoy!
Werd gepresenteerd als KPN-project, maar voordat de schop de grond in zat, werd al medegedeeld dat de exploitatie gedaan zou worden door Glaspoort. De heren die het spul aansloten droegen zowel KPN als Glaspoort kleding. We zullen het gaan zien hoe snel er een mogelijkheid voor ons komt om op glas over te stappen bij t-mobile. De redenen dat ik bij t-mobile wil blijven zijn de prijs en de uitgebreide voordelen in combinatie met mijn t-mobile mobiele abonnement. Daardoor heb ik op dit moment veel extra zenders en een upgrade van mijn internetabo naar een hogere snelheid in het TV en Internetabo. Dat krijg je niet zo snel van andere aanbieders is op dit moment mijn idee. Ik heb geen idee wat het bij glas is aan voordelen, want zover kom je niet op de website of helpdesk, doordat er niet geleverd kan worden.jopoh schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:35:
[...]
alle partijen kunnen gewoon leveren vrij snel ook zodra verbinding opgeleverd is.
Bij ons zijn de graafwerkzaamheden voorbij voor ODF/Tmobile. Overal steekt een kabelje uit de stoeptegels voor aansluiting naar de meterkasten.
De eengezinswoningen hebben allemaal een eigen kabel. Ons flat heeft maar 1 kabel. Gaan de 50 bewoners nu allemaal op die ene kabel? Krijgen de eengezinswoningen evenveel capaciteit als de 50 flats samen?
De eengezinswoningen hebben allemaal een eigen kabel. Ons flat heeft maar 1 kabel. Gaan de 50 bewoners nu allemaal op die ene kabel? Krijgen de eengezinswoningen evenveel capaciteit als de 50 flats samen?
In die ene kabel zitten 96 vezelsDick99999 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:38:
Bij ons zijn de graafwerkzaamheden voorbij voor ODF/Tmobile. Overal steekt een kabelje uit de stoeptegels voor aansluiting naar de meterkasten.
Share and Enjoy!
Waarschijnlijk steekt er nog geen glasvezel uit de stoep, maar enkel het buisje waardoor de vezel(s) geblazen gaan worden.
T-Mobile is inderdaad een grote provider die nog geen WBT (Wholesale Breedband Toegang) contract heeft afgesloten met Glaspoort. Aangenomen wordt dat ze aan het wachten waren op de ACM uitspraak over de tarieven van KPN en Glaspoort. Die uitspraak ligt er sinds een paar weken dus ik hoop en weet wel vrij zeker dat die overeenkomst er binnenkort wel is. Het zijn teveel mogelijke klanten om te laten schieten.peregrine101 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:30:
[...]
Werd gepresenteerd als KPN-project, maar voordat de schop de grond in zat, werd al medegedeeld dat de exploitatie gedaan zou worden door Glaspoort. De heren die het spul aansloten droegen zowel KPN als Glaspoort kleding. We zullen het gaan zien hoe snel er een mogelijkheid voor ons komt om op glas over te stappen bij t-mobile. De redenen dat ik bij t-mobile wil blijven zijn de prijs en de uitgebreide voordelen in combinatie met mijn t-mobile mobiele abonnement. Daardoor heb ik op dit moment veel extra zenders en een upgrade van mijn internetabo naar een hogere snelheid in het TV en Internetabo. Dat krijg je niet zo snel van andere aanbieders is op dit moment mijn idee. Ik heb geen idee wat het bij glas is aan voordelen, want zover kom je niet op de website of helpdesk, doordat er niet geleverd kan worden.
Als T-mobile al over glaspoort kan gaan leveren betekent waarschijnlijk dat je een nieuw abonnement moet afsluiten tegen de standaard voorwaarden en krijg je waarschijnlijk alleen de 5 euro korting (op het 60 (?) euro tarief voor 1Gb) + standaard TV-tarieven en met de nieuwe voordelen op je mobiele abonnement. Bij levering over ODF krijg je daarbij geldende tarievenvoor nieuwe abonnementen. Maar je verliest met een nieuw abonnement al je andere voordelen.peregrine101 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:30:
Werd gepresenteerd als KPN-project, maar voordat de schop de grond in zat, werd al medegedeeld dat de exploitatie gedaan zou worden door Glaspoort. De heren die het spul aansloten droegen zowel KPN als Glaspoort kleding. We zullen het gaan zien hoe snel er een mogelijkheid voor ons komt om op glas over te stappen bij t-mobile. De redenen dat ik bij t-mobile wil blijven zijn de prijs en de uitgebreide voordelen in combinatie met mijn t-mobile mobiele abonnement. Daardoor heb ik op dit moment veel extra zenders en een upgrade van mijn internetabo naar een hogere snelheid in het TV en Internetabo. Dat krijg je niet zo snel van andere aanbieders is op dit moment mijn idee. Ik heb geen idee wat het bij glas is aan voordelen, want zover kom je niet op de website of helpdesk, doordat er niet geleverd kan worden.
Ik heb precies hetzelfde Fritz 5490 en 3x Fritz 1750. Alleen zit ik nog 3 maanden vast aan XS4ALL/KPN. Ik had ondertussen al een Fritz 7590 gekocht omdat ik had verwacht vorig jaar al over te stappen. Een redelijk aanbieding heeft mij toen laten besluiten nog 1 jaar te blijven.Zorro schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:05:
Als ik alle fora zo door lees moet het mogelijk zijn om bij T-Mobile een Fritz 7590 opstelling te maken.Wel eerst alles laten aansluiten door Guidon als ik het goed begrijp.
Vraag is of dat zo iets wenselijk is vanuit een kosten oogpunt.
Je ziet met een standaard die niet word ondersteund door de kpn modems\routers.
Je moet de bestaande telefonie bekabeling omleggen en aankopelen, tevens voorzien in fysieke ruimte om je apparatuur te plaatsen.
Keuze zal dan echt zijn, of iedereen gewoon glas in het gebouw, als het tegen de vlakte gaat schrijf je er praktisch niet op af, een glasvezel kabel kost nauwelijks wat, een g.fast opstelling wel.
Of de situatie behouden, ook niet ideaal want dan moet je koper in de lucht houden voor enkel deze situatie.
Je ziet met een standaard die niet word ondersteund door de kpn modems\routers.
Je moet de bestaande telefonie bekabeling omleggen en aankopelen, tevens voorzien in fysieke ruimte om je apparatuur te plaatsen.
Keuze zal dan echt zijn, of iedereen gewoon glas in het gebouw, als het tegen de vlakte gaat schrijf je er praktisch niet op af, een glasvezel kabel kost nauwelijks wat, een g.fast opstelling wel.
Of de situatie behouden, ook niet ideaal want dan moet je koper in de lucht houden voor enkel deze situatie.
Andros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:35:
[...]
Voor oude appartementsgebouwen zonder schacht kun je nog altijd iets rekken met G.fast. Fiber tot in de kelder waar de telefoonkabels uit komen en daar plaats je dan apparatuur om zeer korte afstand DSL op te kunnen leveren zonder de bestaande bekabeling in het gebouw te moeten aanpassen. Het is een noodoplossing maar het kan soms interessant zijn voor een gebouw dat bv binnen 10 jaar toch afgeschreven en gesloopt wordt.
Maar de 7590 heeft zo te zien geen glasaansluiting, dus gewoon even een kabeltje omprikken zit er niet in.supercop7373 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:34:
[...]
Ik heb precies hetzelfde Fritz 5490 en 3x Fritz 1750. Alleen zit ik nog 3 maanden vast aan XS4ALL/KPN. Ik had ondertussen al een Fritz 7590 gekocht omdat ik had verwacht vorig jaar al over te stappen. Een redelijk aanbieding heeft mij toen laten besluiten nog 1 jaar te blijven.
Als ik alle fora zo door lees moet het mogelijk zijn om bij T-Mobile een Fritz 7590 opstelling te maken.Wel eerst alles laten aansluiten door Guidon als ik het goed begrijp.
Ik blijf het zo ingewikkeld vinden dat er een monteur bij moet en alles. XS4All was mijn eerste glasverbinding (daarvoor had ik Ziggo) en daarvoor heb ik alleen een onderdeel op mijn glaskastje moeten zetten en dan het kabeltje op de modem inprikken. Supersimpel. Maar ik heb hier het idee dat het allemaal zo omslachtig moet.
En ik hoop dus te horen dat het hier ook simpel zelf kan, maar ik begin te vermoeden dat dat ijdele hoop is.
Iedereen komt op dezelfde "kast" in de wijk binnen indien het WBA is ondanks buurman A provider x heeft en buurman B provider Y, gaat gewoon met vlans over 1 kabel naar de provider van de klant toe.Dick99999 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:38:
Een "eigen" kabel bij glasvezel is niet relevant, bij PON werkt het iets anders en gebeurd de splitsing elders maar komt op hetzelfde neer en ook daar komt je weer terecht in de kabelbundel van de "kast".
Ik heb zelf GPON ofwel ODF van T-mobile, behalve de 1e half jaar dat het netwerk hier kwam waren er kleine stabiliteitsproblemen maar inmiddels is het 1000/1000 mbit stabiel met goede ping.
Bij koper kabeltjes heb je te maken met leidingverliezen en op gegeven moment de mhz niet meer kunt verhogen doordat er teveel ruis aanwezig is, glasvezel kent zo goed als oneindig aantal kleuren en kan ook gerust 50km verderop een kast staan.
Coax is nooit bedoelt geweest voor internet maar TV.
Telefoonlijn is ook alleen ontwikkeld voor telefoneren, later heeft men een plakbandje ontwikkeld in vorm van 56k/ISDN/xDSL en bij coax DOCSIS.
Glasvezel is ontworpen voor data/internet.
[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 17-09-2022 08:55 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Hier in regio Meppel momenteel al bijna 48 uur geen internet. De eerste meldingen op allestoringen kwam binnen rond 23.00 donderdagavond. Om 08.00 op vrijdag met de klantenservice gebeld. Toen pas kwamen ze tot de ontdekking dat er wat mis was en zijn ze in actie gekomen.
Nu nog steeds geen stap verder.
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
Had eerder een reactie moeten achterlaten. Inmiddels weer internet.
Edit2, dat was van korte duur.
Nu nog steeds geen stap verder.
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385
Had eerder een reactie moeten achterlaten. Inmiddels weer internet.
Edit2, dat was van korte duur.
[ Voor 10% gewijzigd door Robbie T op 17-09-2022 20:54 ]
Even de stiuatie:
Daarna op de site verder gelezen en daar staat juist dat ik nu DSL kan bestellen en gratis wordt overgezet naar glasvezel zodra het kan. Op zich vind ik het prima om even een maandje (of twee) DSL te hebben, zolang ik maar geen gedoe heb met upgraden naar glas.
Ik zie de bui al een beetje hangen, ik heb door de jaren heen al een heleboel gedoe gehad bij de grote providers met verkeerd gelopen bestellingen en wijzigingen en dat kwam meestal na telefoongesprekken zoals met dames / heren (zoals de mevrouw hierboven) die rare dingen riepen en verkeerde dingen intikten in de systemen.
Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt (m.n. DSL bestellen en daarna glasvezel zodra het kan)? En eventueel een ingang bij T-Mobile die me behoorlijk kan helpen en waar ik dan specifiek op moet letten om gedoe te voorkomen? Of kan ik beter toch maar Ziggo verhuizen en wachten tot december?
- Ik ga binnenkort verhuizen Ik blijf in dezelfde wijk en deze week heeft t-mobile / ODF de straten open gehad voor de aanleg van glasvezel, voor mijn nieuwe huis steekt een buisje uit de grond
- De communicatie van T-Mobile zegt dat vanaf half december glasvezel kan worden aangesloten
- Ik verhuis begin november (en wil natuurlijk wel direct internet)
- Ik heb nu Ziggo en verhuis dat abonnement bij voorkeur niet mee
- Ik wil wel graag mijn vaste nummer houden
Daarna op de site verder gelezen en daar staat juist dat ik nu DSL kan bestellen en gratis wordt overgezet naar glasvezel zodra het kan. Op zich vind ik het prima om even een maandje (of twee) DSL te hebben, zolang ik maar geen gedoe heb met upgraden naar glas.
Ik zie de bui al een beetje hangen, ik heb door de jaren heen al een heleboel gedoe gehad bij de grote providers met verkeerd gelopen bestellingen en wijzigingen en dat kwam meestal na telefoongesprekken zoals met dames / heren (zoals de mevrouw hierboven) die rare dingen riepen en verkeerde dingen intikten in de systemen.
Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt (m.n. DSL bestellen en daarna glasvezel zodra het kan)? En eventueel een ingang bij T-Mobile die me behoorlijk kan helpen en waar ik dan specifiek op moet letten om gedoe te voorkomen? Of kan ik beter toch maar Ziggo verhuizen en wachten tot december?
Als T-Mobile voor jou een DSL aansluiting aanvraagt bij KPN gaan zij daar een jaarcontract voor aan. Als er een glasvezelaansluiting van KPN Netwerk zit aan te komen dan kan daar inderdaad kosteloos een overstap voor geregeld worden als de glasvezel aangesloten en gereed is. Dat maakt KPN mogelijk omdat zij koper graag uit willen zetten en migraties naar glas stimuleren.timag schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:55:
Even de stiuatie:Ik belde naar het nummer dat in het glasvezel-foldertje dat ik in de bus kreeg stond met de vraag hoe ik het beste de combinatie van overstappen, verhuizen en glasvezel bestellen kon aanpakken. Volgens de mevrouw aan de telefoon moest ik mijn email-adres opgeven voor informatie die dan nog zou volgen (dat heb ik maanden geleden al gedaan, klonk alsof ze de folder aan het voorlezen was). Ik kon volgens haar nog niks doen want als ik nu bestel krijg ik DSL op mijn nieuwe adres en daar zit ik dan voor een jaar aan vast, ik kan dan niet in december naar glasvezel. Vond het maar een raar verhaal en kreeg de indruk dat ze niet echt precies wist hoe het zat.
- Ik ga binnenkort verhuizen Ik blijf in dezelfde wijk en deze week heeft t-mobile / ODF de straten open gehad voor de aanleg van glasvezel, voor mijn nieuwe huis steekt een buisje uit de grond
- De communicatie van T-Mobile zegt dat vanaf half december glasvezel kan worden aangesloten
- Ik verhuis begin november (en wil natuurlijk wel direct internet)
- Ik heb nu Ziggo en verhuis dat abonnement bij voorkeur niet mee
- Ik wil wel graag mijn vaste nummer houden
Maar... deze geplande glasvezelaansluiting is niet van KPN Netwerk dus ik betwijfel sterk of je dan inderdaad van DSL naar glas kan over een paar maanden.
Wil je jezelf geen onnodige hoofdpijn bezorgen dan zou ik je toch aanraden om Ziggo mee te verhuizen (mits je daarmee niet automatisch een nieuw jaarcontract aangaat) zodat je bij T-Mobile de glasvezelaansluiting kan bestellen en geactiveerd wordt als deze klaar is. En daarmee niet zonder diensten of met een overbodig DSL-jaarcontract komt te zitten.
@timag Idd wat hierboven wordt gezegd Ziggo verhuizen indien je geen jaarcontract krijgt met de verhuizing. En anders kun je bij KPN een maandcontract nemen op DSL. Dan betaal je wel iets meer maar kun je er wel snel vanaf.
Dank voor jullie antwoorden. Laten we het er op houden dat ;T-Mobile niet zo duidelijk is, als ik een postcodecheck doe krijg ik het volgende:
/f/image/Mglv9iPXlaYmmTPwBpYY3GzO.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de enige plek waar dit staat, de andere teksten op andere pagina's zijn onduidelijk.
Ziggo heeft me bij navraag schriftelijk bevestigd dat als ik verder niks verander een verhuizing op zich niet leidt tot een nieuw jaarcontract. Ik kan daarna nog steeds maandelijks opzeggen. Ik denk dat ik toch maar ga Ziggo ga verhuizen en overstappen zodra T-Mobile aangeeft glasvezel te kunnen aansluiten.
/f/image/Mglv9iPXlaYmmTPwBpYY3GzO.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de enige plek waar dit staat, de andere teksten op andere pagina's zijn onduidelijk.
Ziggo heeft me bij navraag schriftelijk bevestigd dat als ik verder niks verander een verhuizing op zich niet leidt tot een nieuw jaarcontract. Ik kan daarna nog steeds maandelijks opzeggen. Ik denk dat ik toch maar ga Ziggo ga verhuizen en overstappen zodra T-Mobile aangeeft glasvezel te kunnen aansluiten.
Sinds vorige week zondag (meer dan een week geleden dus) heb ik geen internet en een knipperend LOS lampje. Dwz, ongeveer de helft van de tijd. De andere helft werkt alles prima. Wanneer het fout en goed gaat geen idee, in ieder geval niet door acties van mij in huis want ik ben er meestal niet als het gebeurd.
Hoe dan ook, dinsdag gebeld, donderdag doorverwezen naar Guidion. Die me op de 'handmatige lijst' hebben gezet, want een afspraak volgens het systeem kon pas over 2 weken. Inmiddels dus al meer dan een week aan het aanmodderren met mn verbinding (regio Wageningen).
Hoe dan ook, dinsdag gebeld, donderdag doorverwezen naar Guidion. Die me op de 'handmatige lijst' hebben gezet, want een afspraak volgens het systeem kon pas over 2 weken. Inmiddels dus al meer dan een week aan het aanmodderren met mn verbinding (regio Wageningen).
Tv anywhere app werken momenteel een hoop zenders niet bij mij (214999), ook terugkijken werkt niet. Zowel op mijn iPhone als iPad. O.a. De Belg, Eurosport, RTL. Klantenservice kon me ook niet verder helpen. Meer mensen last van?
Hier ook. AppleTV app. Heb niet alle zenders bekeken. NPO 1,2,3 doen het. Anderen doen het niet.PeaceNlove schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:24:
Tv anywhere app werken momenteel een hoop zenders niet bij mij (214999), ook terugkijken werkt niet. Zowel op mijn iPhone als iPad. O.a. De Belg, Eurosport, RTL. Klantenservice kon me ook niet verder helpen. Meer mensen last van?
Hier de foutmelding: 25009
[ Voor 3% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 19-09-2022 18:50 ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Hier ook sinds een klein half uurtje alle zenders op code 25009, herstart Apple TV bood geen soelaas. (1221LE) Zal zo nog de router herstarten maar gok dat het niet helpt.Ferruginous Hwk schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:49:
[...]
Hier ook. AppleTV app. Heb niet alle zenders bekeken. NPO 1,2,3 doen het. Anderen doen het niet.
Hier de foutmelding: 25009
Lijkt nu weer opgelost te zijn bij mij.
Zojuist is de afspraak ingepland met Guidion voor de installatie. Nu heb ik wel 1 vraag; is er een verschil tussen tv kijken via een Chromecast Google tv en het kastje wat T-Mobile levert? Ik kom van Ziggo af, dus ik ga er sowieso van uit dat ik achteruit ga in beeldkwaliteit, maar ik kijk eigenlijk alleen nieuws op de traditionele manier.
To dare is to do
Ja er is zeker verschil: Chromecast Google TV is een over the top TV-dienst. De TV-dienst van T-Mobile is niet over the top en is gemanaged met proprietary sotware/versleuteling waarvoor je dus het speciale T_Mobile TV-kastje moet gebruikenSlaapje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:05:
Zojuist is de afspraak ingepland met Guidion voor de installatie. Nu heb ik wel 1 vraag; is er een verschil tussen tv kijken via een Chromecast Google tv en het kastje wat T-Mobile levert? Ik kom van Ziggo af, dus ik ga er sowieso van uit dat ik achteruit ga in beeldkwaliteit, maar ik kijk eigenlijk alleen nieuws op de traditionele manier.
Volgens mij is de vraag wat het kwaliteitsverschil is tussen tv kijken via Google Tv en via het TM-kastje. Voor zover ik weet is dat er niet.zuma schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:26:
[...]
Ja er is zeker verschil: Chromecast Google TV is een over the top TV-dienst. De TV-dienst van T-Mobile is niet over the top en is gemanaged met proprietary sotware/versleuteling waarvoor je dus het speciale T_Mobile TV-kastje moet gebruiken
Wacht, ik had mijn vraag beter moeten stellen. Ik bedoelde of er een merkbaar verschil is in beeldkwaliteit tussen de 2 opties. Films/series/sport kijk ik via de respectievelijke streamingsdienst, dus dat wordt sowieso niet gekeken via T-Mobile's tv platform.zuma schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:26:
[...]
Ja er is zeker verschil: Chromecast Google TV is een over the top TV-dienst. De TV-dienst van T-Mobile is niet over the top en is gemanaged met proprietary sotware/versleuteling waarvoor je dus het speciale T_Mobile TV-kastje moet gebruiken
Precies datloeberce schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:30:
[...]
Volgens mij is de vraag wat het kwaliteitsverschil is tussen tv kijken via Google Tv en via het TM-kastje. Voor zover ik weet is dat er niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Slaapje op 21-09-2022 10:31 ]
To dare is to do
Hier vandaag over, die monteur is maar liefst 10 minuten bezig geweest. Daarna snel de router uitgeplugt en mijn UDM ingeplugt met vlan 300, en alles werkte direct
. Soepeler kon eigenlijk niet.
Sinds kort heb ik glas 1000/1000 van t-mobile
Echter merk ik dat soms de download snelheid en/of de upload snelheid terug zakt tot wel 100mbit
Dit meet ik op een bekabelde snelle pc met de ookla app en de tmobile speedcheck site.
Nu wil ik dit eens een paar dagen continu monitoren zodat ik iets kan aantonen als ik ga bellen met t-mobile.
Ik ben dus op zoek naar een simpele freeware windows toepassing die elk half uur een up/download test kan doen automatisch over een bepaalde periode.
Iemand een idee?
Echter merk ik dat soms de download snelheid en/of de upload snelheid terug zakt tot wel 100mbit
Dit meet ik op een bekabelde snelle pc met de ookla app en de tmobile speedcheck site.
Nu wil ik dit eens een paar dagen continu monitoren zodat ik iets kan aantonen als ik ga bellen met t-mobile.
Ik ben dus op zoek naar een simpele freeware windows toepassing die elk half uur een up/download test kan doen automatisch over een bepaalde periode.
Iemand een idee?
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik monitor dit nu bij een week lang via WiFi (mobiel, tablet) en bekabeld (vaste pc).Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:37:
Sinds kort heb ik glas 1000/1000 van t-mobile
Iemand een idee?
Ook dmv Ookla speedtests komt de download snelheid never nooit boven de 100, en upload blijft hangen rond de 30....
Als ik een speedtest doe in de app van TP-link (TP-link Deco M5) krijg ik ruim 800/800.
We hebben alle router punten met cat 6 bekabeld, daartussen zit nog een netwerk switch tussen van Tp-link (sg108e), die ook 1gb moet ondersteunen.
Ons vorige abonnement was bij Ziggo, 300/30 en kreeg ook snelheden zoals hierboven. Het lijkt er net op alsof het ergens gelimiteerd wordt, maar we hebben alle aansluitingen nagelopen en lijkt nergens iets fout te zitten.
EDIT: Via het modem van T-Mobile krijg ik wel de maximale snelheid
Heb jij toevallig een windows programma dat automatisch om de zoveel tijd een speedcheck kan doen?Christiaan99jl schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:34:
[...]
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik monitor dit nu bij een week lang via WiFi (mobiel, tablet) en bekabeld (vaste pc).
Ook dmv Ookla speedtests komt de download snelheid never nooit boven de 100, en upload blijft hangen rond de 30....
Als ik een speedtest doe in de app van TP-link (TP-link Deco M5) krijg ik ruim 800/800.
We hebben alle router punten met cat 6 bekabeld, daartussen zit nog een netwerk switch tussen van Tp-link (sg108e), die ook 1gb moet ondersteunen.
Ons vorige abonnement was bij Ziggo, 300/30 en kreeg ook snelheden zoals hierboven. Het lijkt er net op alsof het ergens gelimiteerd wordt, maar we hebben alle aansluitingen nagelopen en lijkt nergens iets fout te zitten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie