<rant>
Ik heb weer erkend internet, het mag in de krant... 3 1/2 week zonder glas gezeten. Dankzij een graafploeg van/voor vitens die haast had en/of geen zin had de rekening te betalen en mij met een defecte glaskabel achterlieten tijdens de bouwvak 😡😡
Donderdag later op de middag: hee internet ligt eruit. 2x alles geherstart, nope. Dus naar buiten naar de gravers, want die hadden die week al 2x stroom geraakt, 1x met overleg en 1x zonder overleg m'n water afgesloten, en ik heb 2 watervallen gezien.
Top ploeg 👍👍
Graafploeg: 'Eh ja, kan zijn dat we die glaskabel geraakt hebben ja, maar volgens ons is de connector weer goed. Ze zijn ook zo kwetsbaar heh, die kabels? Doet je tv het nog wel?'
Lopen weg en rijden naar huis.
Ik tmobile gebeld: luister, ze hebben de kabel geraakt in m'n straat. Hij ligt nu open. Morgen eind van de middag ligt de straat weer dicht want dan is het bouwvak, dus enige spoed is geboden.
Niks gehoord dus nog een keer gebeld, en vrijdag NOG 2x en toen was het te laat om nog een kpn networks monteur te sturen
Dinsdag 8u kpn networks monteur nijdig, want 'De straat is dicht zo kan ik toch niks!' En weg was monteur.
Bleek achteraf ook nog de melding gesloten te hebben, zonder terugkoppeling naar mij
En ik maar overal weer achteraan bellen.
Toen kwam ik in de guidion molen. Nee het ligt niet aan mijn netwerk want de schade zit buiten! Ik heb niks aan een guidion monteur, dat zeggen ze zelf ook! Kpn networks moet ik hebben! Kom maar eens uit die molen!!! Gaat om het kostenplaatje heh, en procedures. Guidion moet eerst controleren dat het niet aan mij ligt. Grrr. Als de gravers het gewoon direct hadden gemeld was dit allemaal voorkomen 😡
Uiteindelijk kon er afgelopen maandag, dus na 3 1/2 week!!! pas een tweetal 'graafmonteurs' komen. Samen dik 3u bezig geweest, de glasvezelkabel was op 2 plekken geknakt.
Pfff...
Verder nog een hoop commentaar, in nogal brak Nederlands, op het feit dat ik geen standaard tmobile router gebruik (nee want dat ding heeft een harde 32 apparaten limiet lol).
En de straat gaat nog helemaal op de schop deze week en eind vh jaar weer, als ze me hier nog een keer mee laten zitten word ik echt pisnijdig.
KPN networks zei dat ik al de zoveelste was in de wijk afgelopen paar weken, en dat graafploegen dit ook regelmatig flikken ivm €€€, zo van, we doen alsof onze neus bloedt en hopen dat niemand piept want 2000 euro.
Je krijgt tijdens een lange internet storing wel wat codes van tmobile voor je sim, maar deurbel, stofzuiger, gordijnen en de hele andere al dan niet bedraadde domotica rattaplan vanaf een mobieltje draaien wil dus niet. Laat staan als je je mobieltje mee wilt nemen van huis... En voor een router met sim moet je dan maar een jaarabbo afsluiten
Die codes zijn ook beetje flut trouwens, kun je niet stapelen en SMS kwam af en toe te laat, dus ik ben bang dat er heel wat data €€ is verstookt gezien mijn huis is ingesteld op gigabit glas.
M'n internet is dus nu hersteld, krijg ik WEER mails en SMS van guidion voor een monteursafspraak 🙈
</rant>