[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.871 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:15
@ppaulv Als tmobile aanlegt dan levert KPN daar geen internet over, dan zul je moeten wachten totdat KPN mogelijk in de toekomst ook glasvezel gaat aanleggen.

Aangezien het logistiek vaak lastig is om elk huis tot in de meterkast aan te sluiten (mensen niet thuis, willen het niet etc.) en gewoon geld kost maken ze de aansluiting in principe alleen als je ook een abonnement afsluit. Waarom zou je anders die aansluiting in je woning willen?

Hier ligt het ruim een jaar en nog steeds zijn de aansluitkosten voor nieuwe klanten vaak gratis vanwege actie x, y of z.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppaulv schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:28:
Heb net een half uur door dit gigantische topic zitten bladeren en niet gevonden wat ik zoek. Daarom hier de vraag. Als dit al besproken is heb ik het gemist en bij deze alvast excuses.
In mijn wijk in Heerhugowaard heeft t-mobile aangekondigd glasvezel te gaan leggen.
Gisteren heb ik hun helpdesk gebeld met onder andere de vraag wat de mogelijkheden zijn inzake wel of niet laten aanleggen in mijn huis.
Ten eerste werd verteld dat ik eerst een abonnement met t-mobile moet afsluiten om die aansluiting te krijgen (mijn huidige provider is kpn, mijn contract loopt nog een half jaar en kpn bevalt prima).
Weiger ik zo'n abonnement af te sluiten krijg ik geen aansluiting en als ik dat later toch wil wordt dat erg duur. Geen idee hoe duur, maar toch.
Heeft iemand een idee of dit echt klopt en wat de mogelijkheden zijn om een glasvezel abo bij kpn te nemen als ik dat in de toekomst wil?
Onzin. Vanwege de uitrol snelheid en investeringskosten worden alleen woningen aangesloten met abonnement. Dat beslist T-Mobile niet maar Open Dutch Fiber. Die leggen het aan en zijn netwerkeigenaar.
Wil je later een abonnement dan is de na-aansluiting kosteloos. Is ook gewoon terug te vinden op de site van Open Dutch Fiber.

Abonnement bij KPN zal lastig worden. Ik voorzie de komende jaren geen samenwerking tussen deze partijen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
Barre73 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Onzin. Vanwege de uitrol snelheid en investeringskosten worden alleen woningen aangesloten met abonnement. Dat beslist T-Mobile niet maar Open Dutch Fiber. Die leggen het aan en zijn netwerkeigenaar.
Wil je later een abonnement dan is de na-aansluiting kosteloos. Is ook gewoon terug te vinden op de site van Open Dutch Fiber.

Abonnement bij KPN zal lastig worden. Ik voorzie de komende jaren geen samenwerking tussen deze partijen.
Ook dat is ‘onzin’. Delta legt in mijn gemeente elk huishouden aan zonder verplichting van abonnement. Dus het ligt meer aan hoe de gemeente afspraken maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Incognitum schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Ook dat is ‘onzin’. Delta legt in mijn gemeente elk huishouden aan zonder verplichting van abonnement. Dus het ligt meer aan hoe de gemeente afspraken maakt.
Sorry? Dit is het T-Mobile topic. Niet het Delta topic.
Ik reageerde op de post over Heerhugowaard en wat de klantenservice van T-Mobile blijkbaar vertelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
Barre73 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Sorry? Dit is het T-Mobile topic. Niet het Delta topic.
Ik reageerde op de post over Heerhugowaard en wat de klantenservice van T-Mobile blijkbaar vertelde.
Huh? Sorry, ik ben volledig scheel geweest 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:13
Iemand ervaringen met de tv kwaliteit op glas?
Ik lees op diverse forums dat dit een stuk slechter is dan bij Kpn.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Bassbounce Er is maar 1 televisie kwaliteit voor dsl en glas, dat is dezelfde stream.
Verder is hier al veel over gezegd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Bassbounce schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:01:
Aangezien we hier thuis niet vaak lineaire televisie kijken, zijn we voor NLZiet gegaan i.p.v. TV via T-mobile. Naar de kwaliteit van de stream heb ik geen onderzoek naar gedaan, maar ik vind het echt prima. Voor ons zijn er alleen voordelen, zelfs t.o.v. Ziggo;
  • Goedkoper dan TV van T-mobile
  • TV-programma's zijn veel langer beschikbaar om online terug te kijken, soms zelfs zonder reclameblokken. Je hebt volgens mij de voordelen van NPO Plus end RTL XL
  • Erg fijne app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:35
jongetje schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:36:
@Bassbounce Er is maar 1 televisie kwaliteit voor dsl en glas, dat is dezelfde stream.
Verder is hier al veel over gezegd...
DSL maakt nog altijd gebruik van de multicast-streams via vlan 640. Ik verwacht dat die nog steeds in de oorspronkelijke kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:13
@XXfrankieXX
Bedankt, ik zal er eens naar gaan kijken!

@jongetje Je hebt gelijk, had de zoekfunctie moeten gebruiken.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hcQd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

DSL maakt nog altijd gebruik van de multicast-streams via vlan 640. Ik verwacht dat die nog steeds in de oorspronkelijke kwaliteit zijn.
Als ik configureer op de website van T-Mobile dan zie ik dat er gewoon de nieuwe TV app met opnemen in de cloud e.d. wordt gelevert en dat is toch echt het nieuwe platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:20
Bassbounce schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:01:
Mijn ouders hebben glasvezel via T-Mobile 1000Mbit met Standard TV pakket via de TV-BOX met huistelefoon via T-Mobile. Combinatie korting mijn vader heeft op zijn Samsung Galaxy A52S 5G Unlimited pakket.

De kwaliteit is uitstekend van T-Mobile TV en sta verrast van het aanbod. Mijn ouders hebben nog steeds een LCD Samsung televisie uit 2006 met een 720p paneel. Ondanks dat is het scherm haar scherp. Binnenkort willen ze waarschijnlijk een nieuwe 4K televisie

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 29-08-2022 14:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
Zojuist de verbinding in Zoetermeer de Leyens opgeleverd gekregen. Snelheid is zoals beloofd gewoon dik 900 Mbps down end rond de 850 Mbps.

Update: Tmobile modem vervangen en m'n Ubiquiti ingesteld. Geen problemen ondervonden. Snelheid lijkt ietsje hoger nu, rond de 950 Mbps en 900 Mbps. O-)

[ Voor 36% gewijzigd door evadnl op 29-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Van der Berg schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Binnenkort willen ze waarschijnlijk een nieuwe 4K televisie
Ja en dan zie je pas de echte 'kwaliteit' van de streams waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
ppaulv schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:28:
Heb net een half uur door dit gigantische topic zitten bladeren en niet gevonden wat ik zoek. Daarom hier de vraag. Als dit al besproken is heb ik het gemist en bij deze alvast excuses.
In mijn wijk in Heerhugowaard heeft t-mobile aangekondigd glasvezel te gaan leggen.
Gisteren heb ik hun helpdesk gebeld met onder andere de vraag wat de mogelijkheden zijn inzake wel of niet laten aanleggen in mijn huis.
Ten eerste werd verteld dat ik eerst een abonnement met t-mobile moet afsluiten om die aansluiting te krijgen (mijn huidige provider is kpn, mijn contract loopt nog een half jaar en kpn bevalt prima).
Weiger ik zo'n abonnement af te sluiten krijg ik geen aansluiting en als ik dat later toch wil wordt dat erg duur. Geen idee hoe duur, maar toch.
Heeft iemand een idee of dit echt klopt en wat de mogelijkheden zijn om een glasvezel abo bij kpn te nemen als ik dat in de toekomst wil?
Bedoel je nou als laatste niet T-mobile?

Ik zit ook in HHW en wacht met spanning de aanleg van T-mobile glas af. Voor zo ver ik weet is er geen glas van KPN in HHW (of wellicht in andere wijken? ik zit in Butterhuizen, daar is KPN iig niet). Ik weet niets van dat je eerst een abo bij T-mobile moet aanvragen voordat je de aansluiting krijgt. Je kunt op de website van T-mobile inschrijven voor updates over de aanleg, en zodra het kan kun je het dan aanvragen, voor zo ver ik weet.

https://www.t-mobile.nl/t...t/glasvezel/heerhugowaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09 13:38
Zit eraan te denken over te stappen van ziggo naar T mobile thuis internet + TV. Zie op de website interactive TV staan, met bijbehorende opties als terugkijken en opnemen.

Ik vraag me af, is dat de enige TV optie of kan ik ook reguliere TV nemen? I.e. krijg ik normale TV als in de interactieve TV niet neem? Ben namelijk niet geïnteresseerd in al die extra opties voor een meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
cowichan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:40:
Zit eraan te denken over te stappen van ziggo naar T mobile thuis internet + TV. Zie op de website interactive TV staan, met bijbehorende opties als terugkijken en opnemen.

Ik vraag me af, is dat de enige TV optie of kan ik ook reguliere TV nemen? I.e. krijg ik normale TV als in de interactieve TV niet neem? Ben namelijk niet geïnteresseerd in al die extra opties voor een meerprijs.
Dat is de enige optie bij T-mobile, wel kan je bijvoorbeeld NLZiet nemen om het goedkoper te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 13:06
ISaFeeliN schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ik zit ook in HHW en wacht met spanning de aanleg van T-mobile glas af. Voor zo ver ik weet is er geen glas van KPN in HHW (of wellicht in andere wijken? ik zit in Butterhuizen, daar is KPN iig niet). Ik weet niets van dat je eerst een abo bij T-mobile moet aanvragen voordat je de aansluiting krijgt. Je kunt op de website van T-mobile inschrijven voor updates over de aanleg, en zodra het kan kun je het dan aanvragen, voor zo ver ik weet.

Ik heb ze zaterdag gebeld en heb dit expliciet gevraagd en bevestigd gekregen. Geloof dta het ergens op de website ook zo staat geschreven.
Als je (nu) geen T-mobile abo neemt, leggen ze het niet aan in je huis. Mijn huidige abo loopt nog een half jaar dus kan ik dat gewoon niet, maar los daarvan wil ik het nu (nog) niet. Vandaar.

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Hij stelde twee aparte vragen in zijn post. 1) Wat gebeurt er als ik nu geen abonnement afneem (antwoord: je krijgt geen aansluiting maar later kan je wel nabestellen). En 2) Kan ik ooit KPN op dit netwerk bestellen? (antwoord: reken er nog maar niet op voor de komende jaren)

Off-topic:
Wat KPN in HHW betreft: Die hebben vorig jaar een project afgerond in Zuidwijk waarbij ze circa 2200 aansluitingen hebben gemaakt.
En daarnaast heeft Stad van de Zon in zijn geheel KPN Netwerk glasvezel, en De Draai ook. Die zijn of worden allemaal meteen bij de nieuwbouw voorzien van KPN Netwerk glasvezel.

Zie kaartje van KPN Netwerk hieronder (alle groene en blauwe stukken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMKp0-A4flSnFeTAZ4cH0on980k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pKDa1WiN4medsvayk6nYYUq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB92
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2022
Ik zit erover te denken over te stappen naar T-Mobile thuis. Er ligt hier al een glasvezelverbinding dus het internet zou allemaal geen probleem moeten zijn. Nu lees ik echter wel veel over matige kwaliteit van televisie sinds een overstap naar een nieuw platform ongeveer een jaar geleden.

Is het nog steeds zo dat hier veel klachten over zijn, of is er in de tussentijd al veel in verbeterd en is de kwaliteit nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ppaulv schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Ik heb ze zaterdag gebeld en heb dit expliciet gevraagd en bevestigd gekregen. Geloof dta het ergens op de website ook zo staat geschreven.
Als je (nu) geen T-mobile abo neemt, leggen ze het niet aan in je huis. Mijn huidige abo loopt nog een half jaar dus kan ik dat gewoon niet, maar los daarvan wil ik het nu (nog) niet. Vandaar.
Toch bijzonder dit.. als je namelijk probeert te bestellen krijg je namelijk de melding dat je nog geen (glasvezel)abonnement kunt bestellen. Met deze informatie stuur je toekomstige klanten met een kluitje in het riet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Wat mij vooral tegen de borst stuit is de ouderwetse bangmakerij dat je het nu meteen moet doen of later veel kosten zult hebben. En dat er blijkbaar geen transparantie is. Voor zover ik weet kan ik bij iedere willekeurige provider aan abo afsluiten voor ADSL ongeacht het feit dat de kabel van KPN is.
Maar andersom wordt hier, zolang er niets tegen gedaan wordt, een monopoliespel gespeeld. Dan heb ik al geen zin meer, ongeacht de kwaliteit of de kosten.
KPN heeft hier glas liggen in een wijkkastje dat ik avnuit mijn raam kan zien, dus komt tijd, komt raad (KPN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppaulv schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:18:
Wat mij vooral tegen de borst stuit is de ouderwetse bangmakerij dat je het nu meteen moet doen of later veel kosten zult hebben. En dat er blijkbaar geen transparantie is. Voor zover ik weet kan ik bij iedere willekeurige provider aan abo afsluiten voor ADSL ongeacht het feit dat de kabel van KPN is.
Maar andersom wordt hier, zolang er niets tegen gedaan wordt, een monopoliespel gespeeld. Dan heb ik al geen zin meer, ongeacht de kwaliteit of de kosten.
KPN heeft hier glas liggen in een wijkkastje dat ik avnuit mijn raam kan zien, dus komt tijd, komt raad (KPN).
Maar die bangmakerij komt alleen van T-Mobile. Terwijl zij het netwerk helemaal neit aanleggen en daar ook niks over kunnen roepen. Zij huren het alleen van Open Dutch Fiber. En die zeggen zelf op hun website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDdRlhCUv2ryB9n0f6wEKWEy6DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhyzX2tb9Uh2XTwpEQIdn4L1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Barre73 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:21:
[...]

Maar die bangmakerij komt alleen van T-Mobile. Terwijl zij het netwerk helemaal neit aanleggen en daar ook niks over kunnen roepen. Zij huren het alleen van Open Dutch Fiber. En die zeggen zelf op hun website:

[Afbeelding]
Dat screenshot is erg expliciet, ook als je later een abo neemt wordt het gratis aangelegd.
En die bangmakerij kwam letterlijk uit de mond van de helpdeskmedewerker van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
<rant>

Ik heb weer erkend internet, het mag in de krant... 3 1/2 week zonder glas gezeten. Dankzij een graafploeg van/voor vitens die haast had en/of geen zin had de rekening te betalen en mij met een defecte glaskabel achterlieten tijdens de bouwvak 😡😡

Donderdag later op de middag: hee internet ligt eruit. 2x alles geherstart, nope. Dus naar buiten naar de gravers, want die hadden die week al 2x stroom geraakt, 1x met overleg en 1x zonder overleg m'n water afgesloten, en ik heb 2 watervallen gezien.
Top ploeg 👍👍

Graafploeg: 'Eh ja, kan zijn dat we die glaskabel geraakt hebben ja, maar volgens ons is de connector weer goed. Ze zijn ook zo kwetsbaar heh, die kabels? Doet je tv het nog wel?'
Lopen weg en rijden naar huis.

Ik tmobile gebeld: luister, ze hebben de kabel geraakt in m'n straat. Hij ligt nu open. Morgen eind van de middag ligt de straat weer dicht want dan is het bouwvak, dus enige spoed is geboden.
Niks gehoord dus nog een keer gebeld, en vrijdag NOG 2x en toen was het te laat om nog een kpn networks monteur te sturen :(

Dinsdag 8u kpn networks monteur nijdig, want 'De straat is dicht zo kan ik toch niks!' En weg was monteur.

Bleek achteraf ook nog de melding gesloten te hebben, zonder terugkoppeling naar mij :(

En ik maar overal weer achteraan bellen.

Toen kwam ik in de guidion molen. Nee het ligt niet aan mijn netwerk want de schade zit buiten! Ik heb niks aan een guidion monteur, dat zeggen ze zelf ook! Kpn networks moet ik hebben! Kom maar eens uit die molen!!! Gaat om het kostenplaatje heh, en procedures. Guidion moet eerst controleren dat het niet aan mij ligt. Grrr. Als de gravers het gewoon direct hadden gemeld was dit allemaal voorkomen 😡

Uiteindelijk kon er afgelopen maandag, dus na 3 1/2 week!!! pas een tweetal 'graafmonteurs' komen. Samen dik 3u bezig geweest, de glasvezelkabel was op 2 plekken geknakt.

Pfff...

Verder nog een hoop commentaar, in nogal brak Nederlands, op het feit dat ik geen standaard tmobile router gebruik (nee want dat ding heeft een harde 32 apparaten limiet lol).

En de straat gaat nog helemaal op de schop deze week en eind vh jaar weer, als ze me hier nog een keer mee laten zitten word ik echt pisnijdig.

KPN networks zei dat ik al de zoveelste was in de wijk afgelopen paar weken, en dat graafploegen dit ook regelmatig flikken ivm €€€, zo van, we doen alsof onze neus bloedt en hopen dat niemand piept want 2000 euro.

Je krijgt tijdens een lange internet storing wel wat codes van tmobile voor je sim, maar deurbel, stofzuiger, gordijnen en de hele andere al dan niet bedraadde domotica rattaplan vanaf een mobieltje draaien wil dus niet. Laat staan als je je mobieltje mee wilt nemen van huis... En voor een router met sim moet je dan maar een jaarabbo afsluiten :'(
Die codes zijn ook beetje flut trouwens, kun je niet stapelen en SMS kwam af en toe te laat, dus ik ben bang dat er heel wat data €€ is verstookt gezien mijn huis is ingesteld op gigabit glas.

M'n internet is dus nu hersteld, krijg ik WEER mails en SMS van guidion voor een monteursafspraak 🙈

</rant>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:08
dragon2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:04:
<rant>

M'n internet is dus nu hersteld, krijg ik WEER mails en SMS van guidion voor een monteursafspraak 🙈

</rant>
Wel fijn dat ze een eindcontrole willen doen na zo'n lang traject. _/-\o_ :+

3,5 week, ik had gek geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Reine
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb nu DSL van T-mobile, wil graag overstappen op glasvezel. De glasvezelaansluiting die recent is aangelegd is van KPN, maar kennelijk was dit in opdracht van Glaspoort. Glasvezel is blijkbaar dus niet mogelijk.

Als ik mijn postcode op de T-mobile site invoer, staat er overigens dat er helemaal geen vast internet mogelijk is op mijn adres en verwijzen ze me naar mobiel internet. Krijg ik als antwoord van de klantenservice dat over een jaar ook DSL niet meer te verkrijgen is via T-mobile en dat ze het daarom niet meer aanbieden.

Denk dat ik voorlopig nog maar even afwacht wat dat geneuzel met de ACM gaat opleveren. Ik verwacht namelijk dat T-mobile straks alsnog een (goedkoper?) contract kan afsluiten met Glaspoort / KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
Ik heb een zyxel modem moet het internet lampje continu groen branden of knippert deze ?

Ik heb soms last van wegvallende verbinding bij sommige apparaten vandaar m’n vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59m95po1QMGsLMQsvhjKdCqOJ64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfD4rxJdjMDi5wYEKfDpyOyN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52
dragon2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:04:
Verder nog een hoop commentaar, in nogal brak Nederlands, op het feit dat ik geen standaard tmobile router gebruik (nee want dat ding heeft een harde 32 apparaten limiet lol).
huh, wat is dat voor limitiet dan? Ik heb heel wat meer dan 32 apparaten hier in huis, op het standaard Zyxel modem..? Waar zit de beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
LinuxMan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

huh, wat is dat voor limitiet dan? Ik heb heel wat meer dan 32 apparaten hier in huis, op het standaard Zyxel modem..? Waar zit de beperking?
Er zit een 32 apparaten limiet ingesteld in vzikw alle tmobile routers. De mijne ligt dus in een la, maar zoveel settings heeft dat ding niet dus je komt het met wat rondklikken vanzelf wel ergens tegen bij de jouwe...

Of die limiet nu geldt voor alles of alleen voor wifi is me niet duidelijk, maar bij mij maakt dat ook niet uit.
Al heb ik nu wel access points vanwege bereik in de tuin, dus dan zou het nog wel gaan qua aantal apparaten denk ik. Maar geen zin om dat uit te proberen, en ik vind het ook gewoon een flut limiet met alle domotica tegenwoordig...

Bij mijn zyxel is die limiet van 32 apparaten uitgegrijsd terwijl 64 mogelijk is bij bv kpn. Ik weet niet of dat bij alle zyxels hetzelfde is, ik meen ergens gelezen te hebben dat sommige zyxels wel aan te passen zijn.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 08:24
Ergens binnen 2 weken komen ze eindelijk het glasvezel naar binnen brengen.
Gezien ik graag erna, los dat de controle vanuit Guidion verplicht moet, het zelf gelijk zal aansluiten. Even wat kennis inwinnen in setup mogelijkheden.

Heb zojuist de converter(Huawai) en de Zyxel T-54 ontvangen.
Zelf heb ik de Orbi RBK53.
Liefste haal ik de Zyxel ertussenuit.

Bij het lezen voor eigen router aansluiten moet je VLAN 300 kunnen plaatsen.
Nu zit in de laatste release van firmware de optie voor VLAN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sgeJ6Zcf8rCES2-qYjLu_M-JFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9F70utqXKVSMRwAIew4TDW1.png?f=fotoalbum_large

Alleen zie ik hier geen WAN. (VLAN is in deze nieuw voor mij)

Wellicht dat iemand al en werkende RBK53 heeft zonder de modem.

Anders is het de Zyxel doorlussen en DMZ. Maar liever 1 apparaat minder :+

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
Weerz schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:30:
Gezien ik graag erna, los dat de controle vanuit Guidion verplicht moet, het zelf gelijk zal aansluiten. Even wat kennis inwinnen in setup mogelijkheden.

[Afbeelding]

Hoe werkt het door lussen dan ?heb hier ook een AmpliFi HD set en zou ook graag de mogelijkheden van de AmpliFi willen gebruiken staat nu overigens in bridge mode
MarioMark1541 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:50:
[...]

Hoe werkt het door lussen dan ?heb hier ook een AmpliFi HD set en zou ook graag de mogelijkheden van de AmpliFi willen gebruiken staat nu overigens in bridge mode
Technisch gezien haal je de UTP kabel die van mediaconverter/ONT naar de Zyxel loopt, uit de Zyxel en die stop je in je eigen router (welke dat dan ook is).
Instellen verschilt uiteraard per router en kent dus de voorwaarde dat je aan de WAN kant een VLAN kan instellen zodat je router die er uit kan filteren.

Edit: ik weet niet of je dit bedoelde of dat je het had over doorlussen vanaf de Zyxel?

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 01-09-2022 14:23 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

Barre73 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:11:
[...]

Technisch gezien haal je de UTP kabel die van mediaconverter/ONT naar de Zyxel loopt, uit de Zyxel en die stop je in je eigen router (welke dat dan ook is).
Instellen verschilt uiteraard per router en kent dus de voorwaarde dat je aan de WAN kant een VLAN kan instellen zodat je router die er uit kan filteren.

Edit: ik weet niet of je dit bedoelde of dat je het had over doorlussen vanaf de Zyxel?
Maandag wordt mijn aansluiting afgerond. Heb zelf ook een Amplifi staan en ben van plan die rechtstreeks op de ONT aan te sluiten. Heb al in de Amplifi app gezien dat ik een VLAN op de WAN kan instellen, dus volgens mij zou dat eenvoudig in te stellen moeten zijn

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PeaceNlove schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:35:
[...]

Maandag wordt mijn aansluiting afgerond. Heb zelf ook een Amplifi staan en ben van plan die rechtstreeks op de ONT aan te sluiten. Heb al in de Amplifi app gezien dat ik een VLAN op de WAN kan instellen, dus volgens mij zou dat eenvoudig in te stellen moeten zijn
Ja, zolang je VLAN300 op je WAN-interface kunt instellen ben je 'good-to-go'.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 19:52
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:22:
[...]

Ja, zolang je VLAN300 op je WAN-interface kunt instellen ben je 'good-to-go'.
In de meeste gevallen krijg je als je nu een abonnement afsluit T-Mobile TV op glasvezel, daarvoor hoef je geen aperte instelling te maken op je modem/router.
Hier vindt je de informatie over wat je moet en niet hoeft in te stellen:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/installeren/eigen-modem

Even de documentatie lezen en je weet wat je moet doen!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52
dragon2 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Er zit een 32 apparaten limiet ingesteld in vzikw alle tmobile routers. De mijne ligt dus in een la, maar zoveel settings heeft dat ding niet dus je komt het met wat rondklikken vanzelf wel ergens tegen bij de jouwe...
mja ik zie inderdaad een "Max clients" setting op 32 staan. Maar ik heb hier meer dan 32 devices op de wifi, en nooit enig probleem gehad. Een flink deel zijn IOT devices, wellicht dat die maar een paar milliseconde op de wifi zitten en er dan weer af gaan. Als ik in "WLAN station status" kijk zie ik meestal rond de 12 apparaten staan. De ARP table van mijn thuisserver ziet er nu 46. Ik geloof dus niet dat die setting in de praktijk limiterend is.

• Twieka
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 17:06
Ben net verhuisd en monteurs hebben een kpn kastje geïnstalleerd voor glasvezel internet. Ik heb ook het installatie pakket ontvangen (zyxel t54, Huawei optixstar). De monteur van Gideon kan pas over 3 weken langs om het te installeren/activeren. Volgens de website van T-Mobile kan ik dit niet zelf installeren, maar ik zou dit wel graag willen zodat ik al wat eerder kan internetten. Is dit mogelijk, en is er ergens wellicht een handleiding?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Twieka schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:04:
Ben net verhuisd en monteurs hebben een kpn kastje geïnstalleerd voor glasvezel internet. Ik heb ook het installatie pakket ontvangen (zyxel t54, Huawei optixstar). De monteur van Gideon kan pas over 3 weken langs om het te installeren/activeren. Volgens de website van T-Mobile kan ik dit niet zelf installeren, maar ik zou dit wel graag willen zodat ik al wat eerder kan internetten. Is dit mogelijk, en is er ergens wellicht een handleiding?
Heb je een foto van je aansluitpunt (FTU)? Je kan de boel met wat geluk wel zelf aansluiten, maar dan moeten alle patchings ook maar al gedaan zijn.

Beetje afhankelijk van je aansluitpunt hoe moeilijk/makkelijk het allemaal gaat in ieder geval.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 16-09 18:41
Weerz schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:30:

[Afbeelding]

De router van je RBK53 set heeft een WAN poort, het betreft de gele ethernetpoort waaronder modem staat
Zie ook https://www.netgear.com/images/datasheet/orbi/RBK53.pdf

Kortom die kan je prima rechtsreeks aan convertor hangen (de eigenlijke modem: licht naar ethernet en vice versa omzetten).

De instelling die je aanhaalt is inderdaad om de VLAN in te stellen en deze door te laten pompen naar wens naar de andere ethernet poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:13:
[...]

Heb je een foto van je aansluitpunt (FTU)? Je kan de boel met wat geluk wel zelf aansluiten, maar dan moeten alle patchings ook maar al gedaan zijn.

Beetje afhankelijk van je aansluitpunt hoe moeilijk/makkelijk het allemaal gaat in ieder geval.
Maar zelfs als de patch is gezet moet je bij een GON aansluiting van T-Mobile toch ook een aanmelding/activatie uitvoeren? Kan een klant dat zelf dan?

En wat die patch betreft: Dat zou tegenwoord de Guidion monteur ook zelf moeten doen voordat hij naar de klant rijdt. Dus dat zou dan betekenen dat er nog niks kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

zuma schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:57:
[...]

De router van je RBK53 set heeft een WAN poort, het betreft de gele ethernetpoort waaronder modem staat
Zie ook https://www.netgear.com/images/datasheet/orbi/RBK53.pdf

Kortom die kan je prima rechtsreeks aan convertor hangen (de eigenlijke modem: licht naar ethernet en vice versa omzetten).

De instelling die je aanhaalt is inderdaad om de VLAN in te stellen en deze door te laten pompen naar wens naar de andere ethernet poorten.
Dat ligt er maar net aan wat er nu aan de muur hangt of dat werkt.
Barre73 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:04:
[...]

Maar zelfs als de patch is gezet moet je bij een GON aansluiting van T-Mobile toch ook een aanmelding/activatie uitvoeren? Kan een klant dat zelf dan?

En wat die patch betreft: Dat zou tegenwoord de Guidion monteur ook zelf moeten doen voordat hij naar de klant rijdt. Dus dat zou dan betekenen dat er nog niks kan werken.
Kan, ik weet niet precies hoe de activatie bij t-mobile werkt, maar in dat geval werkt het in ieder geval op het eerste moment mogelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Dank voor de hulp.

Inmiddels begrepen dat het waarschijnlijk de VLAN tag group moet worden als instelling en zo op alles de VLAN 300 komt en ook televisie werkt die op 1 van de satellieten is aangesloten.

Ga het gewoon testen en werkt het niet, dan helaas de zyxel er toch tussen met DMZ.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarioMark1541 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:19:
Ik heb een zyxel modem moet het internet lampje continu groen branden of knippert deze ?

Ik heb soms last van wegvallende verbinding bij sommige apparaten vandaar m’n vraag

[Afbeelding]
Het lampje hoort te knipperen. Dat betekend dat er verkeer overheen gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:31:
[...]

Het lampje hoort te knipperen. Dat betekend dat er verkeer overheen gaat :)
Mijn internet lampje brand continue en knippert niet. Dat doen de lampjes van de wifi en ethernet.
Weerz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:26:
Ga het gewoon testen en werkt het niet, dan helaas de zyxel er toch tussen met DMZ.
Waarom die dingen niet als accesspoint configureren. Dat is beter dan dubbele NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Dat zou ook nog kunnen als laatste.
Gezien alles qua netwerk al is gebouwd en goed staat, wil ik niet alles gaan ombouwen.

Maar we gaan het zien, moet nog 2 weekjes wachten tot ze de glasvezel in meterkast hangen.
Hopelijk is de wijkcentrale al klaar en gepatched, anders ben ik nog afhankelijk van de Guidion monteur. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 16-09 18:41
Weerz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:26:
Dank voor de hulp.

Inmiddels begrepen dat het waarschijnlijk de VLAN tag group moet worden als instelling en zo op alles de VLAN 300 komt en ook televisie werkt die op 1 van de satellieten is aangesloten.

opzich als je een satelliet bedraad (bedraad backhaul) aan een van de poorten op de router hangt waar je de VLAN op hebt gezet dan wordt het VLAN ook naar die satelliet doorgezet. De overige poorten op de satelliet zijn eigenlijk niets anders dan een switch (unmanaged). Een switch geeft gewoon alles op alle poorten door. Maar de switch moet wel de pakketgroottes wel aankunnen (jumbo frames). Ik kan dat nergens in de specs terugvinden of dat zo is, maar je zou het wel verwachten omdat de router van de set met VLANS overweg kan. maar beter even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 16:40
Na herstarten van de modem en ONT gaat het LOS lampje op de pon knipperen en de PON niet meer branden. Internet werkte voor de herstart nog. Bij de klantenservice kunnen ze alleen een ticket maken voor de TD, maar ik vind het zo raar omdat het voor de herstart wel werkte. Zou het kunnen dat een uurtje of wat wachten het weer werkt ? En dan wachten met of zonder de ONT en modem aan ?

Hopelijk weet iemand hier iets over, want wie weet hoelang ik anders zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Volgens mij ligt T-Mobile er uit. En niet alleen in onze straat. Op allestoringen een flinke piek te zien.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Den Haag benoordenhout ODF werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
page404 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:43:
Volgens mij ligt T-Mobile er uit. En niet alleen in onze straat. Op allestoringen een flinke piek te zien.
Woon je toevallig in Flevoland? Daar schijnen ze wat problemen te hebben met stroom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
Vanavond vanaf een uurtje of 20:00 zeer slecht internet. Download ging prima, maar upload was dramatisch. Media converter en modem herstart maar nu werkt niets meer. Gekke is dat ik op https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-overzicht geen thuis abonnement meer zie, maar wel de 25 euro combi korting op mijn mobiel. Uiteraard is net de klantenservice offline, dus kan ook niet bellen...

PON lampje brand en knipperd af en toe, modem lampje bij de wereldbol is constant rood. WAN heeft ook geen ip adres als ik op het modem inlog. Zuid-Holland, Lansingerland hier.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:37
Bij mij was internet gisterenavond ook niet goed. Amazon Prime stotterde geregeld dat was nooit zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik denk dat de grote stroomstoring in Flevoland door heel NL kan doorwerken. Er staan aardig wat datacenters daar en het is tegenwoordig niet raar dat verkeer voor Zuid Holland ook via Almere (bijvoorbeeld) loopt. En dan worden er wel snel backup routes ingezet maar wat storing of capaciteitsproblemen zouden mij niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 16:40
Soepstengel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:30:
Vanavond vanaf een uurtje of 20:00 zeer slecht internet. Download ging prima, maar upload was dramatisch. Media converter en modem herstart maar nu werkt niets meer. Gekke is dat ik op https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-overzicht geen thuis abonnement meer zie, maar wel de 25 euro combi korting op mijn mobiel. Uiteraard is net de klantenservice offline, dus kan ook niet bellen...

PON lampje brand en knipperd af en toe, modem lampje bij de wereldbol is constant rood. WAN heeft ook geen ip adres als ik op het modem inlog. Zuid-Holland, Lansingerland hier.
Bij mij dus ook na een herstart (wel al smiddags).

Nu nog steeds niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
DaMook schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:24:
[...]

Bij mij dus ook na een herstart (wel al smiddags).

Nu nog steeds niets helaas.
Ik heb vanochtend en vanmiddag gebeld, vanochtend heeft de medewerker het voor elkaar gekregen om het modem weer aan de praat te krijgen maar het werkt wel zeer slecht allemaal. Het zou doorgezet worden naar de backoffice, en mocht er iemand langs moeten komen dan hoor ik het wel.

Vanmiddag nog maar eens gebeld omdat ik geen idee had hoe lang het allemaal ging duren. Blijkt dus dat de backoffice c.q. technische dienst in het weekend gesloten is, op zijn vroegst ben ik maandag aan de beurt, maar het kan ook nog wel eens 3 werkdagen duren 8)7

Gelukkig onbeperkt mobiel via t-mobile, dus heb nu mijn Mac maar als modem ingezet die het internet deelt met mijn mesh netwerk, dat lijkt nu te werken waardoor we dus weer even door kunnen.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:33

luigi87

Domotica Fanaticus

Sinds vrijdag heb ik van een glasvezel verbinding van t-mobile liggen.

Via de ONT heb ik dus ook gelijk mijn Ubiquity USG er aan gehangen, echter geen internet op het moment.
Nu ben ik er ook niet zeker van van T-Mobile al het abonnement heeft geactiveerd op de lijn.

dus wil even checken of aan mijn zijde alles correct is.

De ONT: geeft led lampjes bij
PON
LAN
Power
werkt dus naar behoren.

de USG als volgt in gesteld (niet de VLAN op 300, moet dit ook?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Fg0Xh2_TDx8iEIRrKxD2yXdvXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nqc4tK1eNAE5IalPwVue8Rz9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 05-09-2022 11:37 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:08
luigi87 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:37:

Via de ONT heb ik dus ook gelijk mijn Ubiquity USG er aan gehangen, echter geen internet op het moment.
Nu ben ik er ook niet zeker van van T-Mobile al het abonnement heeft geactiveerd op de lijn.

PON
LAN
Power
werkt dus naar behoren.

[Afbeelding]
Ben geen TM klant maar ik weet bijna zeker dat het vinkje vlan 300 wel ingeschakeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

stormfly schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:38:
[...]

Ben geen TM klant maar ik weet bijna zeker dat het vinkje vlan 300 wel ingeschakeld moet worden.
Grote kans dat het daar dus mis gaat :+

Vanavond ga ik weer die kant uit, en zal het even omzetten.

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evadnl
luigi87 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:37:

PON
LAN
Power
werkt dus naar behoren.

[Afbeelding]
Zijn ze al geweest om het modem te plaatsen? Zo niet, dan is je verbinding nog niet actief. Vlan300 is inderdaad het juiste vlan. Hier de dag dat ze het modem geplaatst hebben, direct er tussenuit gehaald en de vlan300 config toegekent, had gelijk internet vanaf dat moment met mijn Ubiquiti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

evadnl schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:47:
[...]

Zijn ze al geweest om het modem te plaatsen? Zo niet, dan is je verbinding nog niet actief. Vlan300 is inderdaad het juiste vlan. Hier de dag dat ze het modem geplaatst hebben, direct er tussenuit gehaald en de vlan300 config toegekent, had gelijk internet vanaf dat moment met mijn Ubiquiti.
Nee ze zijn nog niet geweest. (wordt wel gestalkt met de afspraak link)
Ik wilde ze niet onnodig laten komen, zal vanaaf ff die vlan 300 setting doen. indien dit niet werk maak ik de afspraak met Guidion voor plaatsen van het modem en stekker ik erna het wel om.

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 05-09-2022 14:12 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evadnl
luigi87 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:12:
[...]

Ik wilde ze niet onnodig laten komen, zal vanaaf ff die vlan 300 setting doen. indien dit niet werk maak ik de afspraak met Guidion voor plaatsen van het modem en stekker ik erna het wel om.
Dan is dat het euvel, ze activeren pas na Guidion is geweest, die geven OK dat alles in orde is en geconfigureerd is vanuit hun. Daarna is het gewoon de LAN kabel ompluggen, vlan300 aanzetten en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
luigi87 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:12:
[...]

Laat ze gewoon langkomen, sluit je even het modem aan dat het werkt en dan sluit je daarna je eigen spullen aan. Anders loopt het hele proces zoals genoemd niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

evadnl schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:27:
[...]

Dan is dat het euvel, ze activeren pas na Guidion is geweest, die geven OK dat alles in orde is en geconfigureerd is vanuit hun. Daarna is het gewoon de LAN kabel ompluggen, vlan300 aanzetten en klaar.
jongetje schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:29:
[...]

Laat ze gewoon langkomen, sluit je even het modem aan dat het werkt en dan sluit je daarna je eigen spullen aan. Anders loopt het hele proces zoals genoemd niet door.
Prima ik ga even een afspraak met ze maken, Thanks :)

[ Voor 27% gewijzigd door luigi87 op 05-09-2022 14:33 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Al sinds afgelopen vrijdag 15:30 geen internet meer thuis. PON licht staat uit, LOS knippert langzaam rood. T-mobile gaf aan dat de melding vandaag opgepakt zou gaan worden.

Uiteindelijk een melding gekregen dat ik een afspraak met Guidion kon maken, yes! Laten we een afspraak maken...... 26 september.....?

What the <insert swear here>!

Dit kan toch niet normaal zijn? Hebben meer mensen nog steeds een internet storing in de omgeving stedendriehoek? Iemand misschien tips hoe ik het zelf aan de gang kan krijgen? Alle mogelijke herstart vormen al geprobeerd... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
Vanitas1996 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:53:
Al sinds afgelopen vrijdag 15:30 geen internet meer thuis. PON licht staat uit, LOS knippert langzaam rood. T-mobile gaf aan dat de melding vandaag opgepakt zou gaan worden.

Uiteindelijk een melding gekregen dat ik een afspraak met Guidion kon maken, yes! Laten we een afspraak maken...... 26 september.....?

What the <insert swear here>!

Dit kan toch niet normaal zijn? Hebben meer mensen nog steeds een internet storing in de omgeving stedendriehoek? Iemand misschien tips hoe ik het zelf aan de gang kan krijgen? Alle mogelijke herstart vormen al geprobeerd... :(
Zit je nog aan een contract vast? Een nieuwe provider kan vast sneller een aansluiting realiseren dan 26 september..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Al sinds afgelopen vrijdag 15:30 geen internet meer thuis. PON licht staat uit, LOS knippert langzaam rood.
Geen of te weinig licht op de fiber. Als de kabel opnieuw verbinden niet helpt ligt waarschijnlijk de kabel er uit in de PoP, is er een breuk, of is de ONT defect.

In ieder geval nog een keer bellen voor een code voor ongelimiteerd mobiele data, als je geen T-Mobile SIM hebt kun je een gratis exemplaar halen in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
hcQd schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:17:
[...]
In ieder geval nog een keer bellen voor een code voor ongelimiteerd mobiele data, als je geen T-Mobile SIM hebt kun je een gratis exemplaar halen in de winkel.
Voor dit soort gevallen zou T-Mobile een noodkit moeten kunnen leveren, simpele Mifi router met ethernet portje voor het interne netwerk incl. een unlimited data SIM en mensen kunnen die 3 weken overbruggen.

Ik vind het persoonlijk onacceptabel dat je 3 weken moet wachten op een monteur en zou dan ook in de telefoon klimmen; unlimited data sim eisen ter overbrugging, evt. zelf een mifi aanschaffen en / of dreigen met opzegging omdat bedrijf de diensten niet levert en niet binnen enkele dagen een monteur stuurt.

Grappig, ze verkopen bij T-Mobile zelfs deze pakketten...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RL8q9QS.png

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 05-09-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Ik heb een poos geleden de DrayTek vervangen met een Meraki stack: SFP in een switch, die het naar een firewall/router doorspeelt (met VLAN 300 ingesteld en DHCP voor lokale adressen) en die dan weer APs, wired clients en een switch verbindt. Werkt prima.
Nu wil ik nog een andere FW (Check Point) hangen aan de eerste switch om in parallel mee te spelen, echter krijg ik daar geen IP adres voor over DHCP van T-Mobile; ik zie ook geen DHCP offers voorbij komen. De switchpoorten zijn zo ver ik kan zien identiek geconfigureerd, dus zou het kunnen zijn dat er een limiet is aan het aantal IPs wat worden vrijgegeven? De switch heeft zelf ook een publiek IP adres, dus ik heb er in ieder geval al 2, maar als ik er al 2 kan krijgen lijkt meer dan 2 me niet ver gezocht :)...

[ Voor 13% gewijzigd door Lolandros op 05-09-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

PeaceNlove schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:35:
[...]

En dat was het ook, Amplifi omgezet naar VLAN 300 en gaan met de banaan. :*)
Zo op het eerste gezicht lijkt de app op de Apple TV ook prima te werken, later deze week maar eens verder in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:22:
[...]

Voor dit soort gevallen zou T-Mobile een noodkit moeten kunnen leveren, simpele Mifi router met ethernet portje voor het interne netwerk incl. een unlimited data SIM en mensen kunnen die 3 weken overbruggen.

Ik vind het persoonlijk onacceptabel dat je 3 weken moet wachten op een monteur en zou dan ook in de telefoon klimmen; unlimited data sim eisen ter overbrugging, evt. zelf een mifi aanschaffen en / of dreigen met opzegging omdat bedrijf de diensten niet levert en niet binnen enkele dagen een monteur stuurt.

Grappig, ze verkopen bij T-Mobile zelfs deze pakketten...
[Afbeelding]
@hcQd

dragon2 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Lolandros Je krijgt maar 1 ip adres dus die 2e is al luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
@jongetje ik denk dat je gelijk hebt! Mijn Meraki dashboard vertelt me dat de switch met SFP een publiek IP heeft maar de medewerker van de klantenservice vertelt me net dat er ook maar 1 adres wordt uitgedeeld, en dat adres heeft ook een stuk meer latency in ping. Ze zei echter wel dat er bij speciale use cases uitzonderingen kunnen worden gemaakt als je het op hun forum uitlegt. Dus daar ga ik nu maar eens rondvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 22:17
Ben eens aan het neuzen op de t-mobile site aangezien we voor mij gevoel best veel betalen aan Ziggo. Afgerond €98 inclusief ESPN.

Glasvezel ligt voor de deur en zie dat aansluitkosten momenteel gratis zijn plus een hoop korting. Voor 1G/bit met Viaplay/ESPN uiteindelijk €80. Of €75 als ik genoegen neem met 400mb. Eerste 8 maanden zelfs €47,50.

Profijt van de mobiele bundel (Vodafone) vervalt dan maar mijn abo is verlengbaar naar een onbeperkte bundel die goedkoper is dan wat ik nu heb.

Opeens best interessant allemaal.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sjufke schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:11:
Ben eens aan het neuzen op de t-mobile site aangezien we voor mij gevoel best veel betalen aan Ziggo. Afgerond €98 inclusief ESPN.

Glasvezel ligt voor de deur en zie dat aansluitkosten momenteel gratis zijn plus een hoop korting. Voor 1G/bit met Viaplay/ESPN uiteindelijk €80. Of €75 als ik genoegen neem met 400mb. Eerste 8 maanden zelfs €47,50.

Profijt van de mobiele bundel (Vodafone) vervalt dan maar mijn abo is verlengbaar naar een onbeperkte bundel die goedkoper is dan wat ik nu heb.

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt en het Vodafone voordeel krijg ik nog iedere maand als “ziggo klant” en hoor hetzelfde van anderen om mij heen. Die administratie daarvan is een bende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Als je eenmaal de mail hebt met de Guidion link, kun je het beste Guidion rechtstreeks bellen.

Als je het vriendelijk vraagt kunnen ze soms nog wel iets regelen met een monteur die in de buurt is en een gaatje in z'n planning heeft.

Ik had in juli ook een dergelijke storing die begon op donderdag en uiteindelijk heeft de maandag erop een monteur het kunnen oplossen.

Wat alleen ontzettend vervelend is aan het ticket-proces bij T-Mobile is dat bij dergelijke storingen eerst de interne technische dienst er naar moet kijken en dat zij daar 2-3 dagen de tijd voor kunnen nemen. Terwijl in 99% van de gevallen een rood LOS lampje toch echt een fysiek bekabelings / patching issue is waar sowieso een monteur bij moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
sjufke schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:11:

T-mobile is qua kosten zeker interessant. Neem wel in je overweging (en risico management) mee dat je de hier gemelde problemen kan tegenkomen, maar dat is deels afhankelijk van jouw aansluiting en een random factor geluk.. als het je dan toch waard is, dan is T-mobile een goede optie.

Mijn contract loopt tot 1 november, moet eerlijk zeggen dat ik nog wel even blijf zitten, heb gelukkig zelf niet de problemen gehad die hier gemeld worden, maar dat komt omdat de kans erop toch een stuk kleiner is als je zoals ik op ODF bent aangesloten.

Omdat ik zelf netwerk engineer ben heb ik wel voor een backup optie gezorgd; dualwan router met daarop een backup 5G verbinding, mocht T-mobile uitvallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Lord_Dain schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:13:
[...]
Omdat ik zelf netwerk engineer ben heb ik wel voor een backup optie gezorgd; dualwan router met daarop een backup 5G verbinding, mocht T-mobile uitvallen.
Wat voor soort 5G backup gebruik je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
zx9r_mario schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:35:
[...]

Wat voor soort 5G backup gebruik je als ik vragen mag?
Sorry, het is een 4G router, geen 5G, een Huawei B311. Werkt prima en ik heb de LAN port op een WAN port van mijn router aangesloten. Enige nadeel is dus dubbele NAT, maar tot op heden geen issues mee gehad, kan evt. ook nog in bridge if needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

evadnl schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:27:
[...]

jongetje schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:29:
[...]

Het is mij gisterenavond gelukt te activeren. heb enkel de Vlan 300 setting gedaan en had internet :)
vooralsnog laat ik de afspraak even staan want de mbps zijn niet heel hoog atm

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Even gezocht, maar zag zo snel niks toepasselijks;
Ik ben in principe vanaf 1 september T-mobile Thuis Glasvezel klant. (internet Only) 1Gbit.
Ik woon in een reggefiber/kpn gebied. Door wat gekloot met Guidion kwam 5 september uiteindelijk een monteur. Die was met 10 minuten klaar maar er is geen signaal. Op de werkbon staat 'Geen Licht. KPN inschakelen.'

T-mobile zei eerst dat ik dat zelf het beste kon doen maar daar was ik het niet mee eens. Dat mogen zij maar regelen. Maar krijg ik hier nu spijt van? De Guidion monteur zei dat 't vervelend was maar dat het alsnog wel met enkele dagen, zeker deze week nog, geregeld zou zijn. Ondertussen blijft het angstvallig stil vanaf T-mobile's kant en KPN's kant....

What to do? Tips?

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleinebehuizing.nl schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:45:
Even gezocht, maar zag zo snel niks toepasselijks;
Ik ben in principe vanaf 1 september T-mobile Thuis Glasvezel klant. (internet Only) 1Gbit.
Ik woon in een reggefiber/kpn gebied. Door wat gekloot met Guidion kwam 5 september uiteindelijk een monteur. Die was met 10 minuten klaar maar er is geen signaal. Op de werkbon staat 'Geen Licht. KPN inschakelen.'

T-mobile zei eerst dat ik dat zelf het beste kon doen maar daar was ik het niet mee eens. Dat mogen zij maar regelen. Maar krijg ik hier nu spijt van? De Guidion monteur zei dat 't vervelend was maar dat het alsnog wel met enkele dagen, zeker deze week nog, geregeld zou zijn. Ondertussen blijft het angstvallig stil vanaf T-mobile's kant en KPN's kant....

What to do? Tips?
Ten eerste heb je het goede gedaan. Een klant kan niet zelf een een storing melden bij KPN Netwerk. Dat kan alleen de provider. Dus als je naar T-Mobile had geluisterd had je een nog groter probleem gehad want dan was er geen ticket bij KPN Netwerk en hadden ze niks voor je kunnen doen.

Wat ik hier vaker lees is dat het twee tot drie dagen duurt voor de "technische dienst" van T-Mobile een storingsticket naar KPN Netwerk stuurt. Waarom dat een paar dagen duurt? Geen idee.. misschien personeelstekort of zo..

Ik zou zeggen: blijf ze stalken met de vraag of de technische dienst dat "geen licht" ticket al heeft ingelegd.
Als dat is gebeurd, dan zou je KPN Netwerk kunnen bellen en ze vragen of zij in een storingsticket kunnen kijken of dit al is/wordt opgepakt door de aannemer van KPN Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
@Barre73 @Kleinebehuizing.nl

Ik heb in eerste instantie wel direct bij kpn networks een melding kunnen inschieten, zie mijn vorige post. Ik wist echter 100% zeker dat de fout buiten zat.
Die melding liep uiteindelijk fout omdat het teveel werk bleek voor 1 monteur en dat kost teveel geld,het hele probleem van zelf een melding inschieten is dat het financiële verhaal dan niet klopt (ik ga natuurlijk geen 2000 euro betalen omdat werklui 'm gepeerd zijn).

Vervolgens zei tmobile dat guidion de melding bij kpn networks moet inschieten. Maar uiteindelijk leek het mij weer via tmobile te hebben gelopen (🤷).

In dit geval heb je geen idee waar het zit en kun je het beste gewoon de procedure volgen lijkt mij: melden bij tmobile, afspraak maken met guidion, en 1 van de 2 moet dan verder escaleren. Jij iig niet!
Wat ik heb gedaan toen ik vastliep is tmobile dagelijks bellen, zij moeten zorgen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Sinds enige tijd kunnen we hier in Pijnacker 1 Gbit/s bij T-mobile bestellen. Betekent dit nu dat zij hier over zijn gestapt op odf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

PeaceNlove schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:28:
[...]

Zo op het eerste gezicht lijkt de app op de Apple TV ook prima te werken, later deze week maar eens verder in verdiepen
Wordt ik vandaag gebeld door T-mobile. Die hadden een lijnmeting gedaan en zagen hun modem niet meer >:)
Uitleg dat ik die had vervangen door de Amplifi was voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Rhodez schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:19:
Sinds enige tijd kunnen we hier in Pijnacker 1 Gbit/s bij T-mobile bestellen. Betekent dit nu dat zij hier over zijn gestapt op odf?
Je kunt tegenwoordig overal 1Gb bestellen, loopt dit via kpn dan betaal je daarvoor extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Rhodez schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:19:
Kan je via de PC check zien wat het product dan kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Lord_Dain schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:55:
[...]

Kan je via de PC check zien wat het product dan kost?
Ja, 1 Gbit/sec Internet Only zou dan 45 euro per maand kosten.

• Lord_Dain
Rhodez schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:43:
[...]

Ja, 1 Gbit/sec Internet Only zou dan 45 euro per maand kosten.
Ik dacht dat er dan T-Mobile in de PoP zou moeten zitten omdat WBA een hogere premium had, maar ik twijfel nu of ze dit hebben rechtgetrokken een tijdje terug.. Dan is ODF mogelijk maar waarschijnlijker kom je dan op PON terecht. @Barre73 kan dit veel beter uitleggen.
Lord_Dain schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:45:
[...]

Ik dacht dat er dan T-Mobile in de PoP zou moeten zitten omdat WBA een hogere premium had, maar ik twijfel nu of ze dit hebben rechtgetrokken een tijdje terug.. Dan is ODF mogelijk maar waarschijnlijker kom je dan op PON terecht. @Barre73 kan dit veel beter uitleggen.
Rechtgetrokken is een groot woord. Sinds februari heeft T-Mobile haar nieuwe aanbod (zie de startpost) waarbij overal 1 Gbit mogelijk is. En afhankelijk van de belichter betaal je een opslag. Gbit bij T-Mobile via KPN WBA als belichter kost 60 euro. Via eigen (ODF) apparatuur 45 euro.

@Rhodez geeft aan dat het bij hem 45 euro zou moeten kosten. Dat is dus eigen apparatuur van T-Mobile oftewel ODF, zoals zij het noemen. Qua techniek is dat 99,9 procent zeker GPON aangezien dat het enige is dat T-Mobile zelf plaatst in PoP's van KPN Netwerk.

Maar... niets is zwart of wit. Pijnacker kent een aantal kleine (nieuwbouw) gebieden waar al langer glasvezel beschikbaar was en die hebben gewone PoP's waar T-Mobile apparatuur kan plaatsen.
Het grote gebied van Pijnacker dat net is aangelegd is echter een Glaspoort gebied. Bij mijn weten heeft T-Mobile nog geen contract met Glaspoort WBT, maar als ze dat wel inmiddels hebben zou het kunnen dat ze ook daar voor 45 euro kunnen leveren.

Dus de vraag aan @Rhodez: Heb je recent glasvezel thuis gekregen in je bestaande woning of is het al aangelegd vanuit de nieuwbouw (wellicht al jaren geleden)?

(edit: met een paar willekeurige adressen kom ik tot de conclusie dat het hier gaat om een langer bestaande PoP en aansluitingen die ook al langer bestaan. En ja, T-Mobile heeft recent apparatuur in die PoP's geplaatst.
Dat geldt dus niet voor de mensen die in Pijnacker wonen en het afgelopen jaar een aansluiting hebben gekregen. Die kunnen zelfs nog helemaal geen T-Mobile bestellen zie ik (want: Glaspoort)

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 08-09-2022 10:50 ]

• Rhodez
Hoi Barre,

Het klopt inderdaad dat dit op de aansluiting leverbaar is die we sinds de bouw hebben gekregen. We wonen inmiddels ongeveer 5 jaar in deze woning. In het begin was alleen 100 Mbits leverbaar, maar sinds kort dus meer.

Ik overweeg eind dit jaar omstreeks Black Friday over te stappen vanuit KPN nu naar T-Mobile of onze lokale kabelboer (SKP) die ook volledig via glasvezel werkt. In verband met de problemen die ik hier af en toe lees over T-Mobile en dat deze zich voornamelijk voor lijken te doen op WBA was ik dus even benieuwd of het hier wellicht nu ODF zou betreffen. Klopt het inderdaad dat de storingen/issues daarop minder zijn dan bij WBA?

• Maverick-
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 14:43
PeaceNlove schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:28:
[...]

Hier ook de AmpliFi HD rechtstreeks op de MC aangesloten en VLAN ID 300 ingesteld, echter vallen mij de draadloze snelheden - over met name de Mesh points - enorm tegen. Op ca. 1,5 m afstand van de Zyxel T-54 haalde ik met een 1 Gbps aansluiting nog een snelheid van 450 Mpbs down, en 500 Mpbs up. Via de AmpliFi HD halveerde dit, en via het Mesh point op mijn werkkamer (1e verdieping) houd ik slechts 20-30 Mbps over. Kabel trekken helaas geen optie.

Overweeg om de Zyxel terug te plaatsen i.c.m. een Wifi plus.

• Lord_Dain
Maverick- schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:32:
[...]

Hier ook de AmpliFi HD rechtstreeks op de MC aangesloten en VLAN ID 300 ingesteld, echter vallen mij de draadloze snelheden - over met name de Mesh points - enorm tegen. Op ca. 1,5 m afstand van de Zyxel T-54 haalde ik met een 1 Gbps aansluiting nog een snelheid van 450 Mpbs down, en 500 Mpbs up. Via de AmpliFi HD halveerde dit, en via het Mesh point op mijn werkkamer (1e verdieping) houd ik slechts 20-30 Mbps over. Kabel trekken helaas geen optie.

Overweeg om de Zyxel terug te plaatsen i.c.m. een Wifi plus.
Helaas zal je bij wireless mesh altijd inleveren, de mesh zal voor de backbone een deel van je performance afpakken en al helemaal bij grote hoeveelheden data. Ik zou zelf niet eens een mesh overwegen zonder bekabeling.. Succes ermee in ieder geval!
Rhodez schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:12:
Hoi Barre,

Het klopt inderdaad dat dit op de aansluiting leverbaar is die we sinds de bouw hebben gekregen. We wonen inmiddels ongeveer 5 jaar in deze woning. In het begin was alleen 100 Mbits leverbaar, maar sinds kort dus meer.

Ik overweeg eind dit jaar omstreeks Black Friday over te stappen vanuit KPN nu naar T-Mobile of onze lokale kabelboer (SKP) die ook volledig via glasvezel werkt. In verband met de problemen die ik hier af en toe lees over T-Mobile en dat deze zich voornamelijk voor lijken te doen op WBA was ik dus even benieuwd of het hier wellicht nu ODF zou betreffen. Klopt het inderdaad dat de storingen/issues daarop minder zijn dan bij WBA?
Nee, precies andersom. Ik volg dit topic dagelijks en storingen zijn vrijwel altijd op ODF. Bijvoorbeeld in het begin van het jaar heel veel omdat er iemand binnen jouw wijk overstapte maar op de dag van overstap bleef de oude KPN NT hangen tot de T-Mobile monteur kwam. Die oude (niet GPON) NT maakte dan verbinding met de GPON apparatuur van T-Mobile in de PoP met als gevolg dat een heel segment van 32 klanten onderuit ging. En niemand die het snapte bij hun klantenservice... Dat hoor ik nu gelukkig niet vaak meer.
Maar er zijn andere voorbeelden en die zie ik eigenlijk altijd op eigen ODF lijnen. Maar goed: het zal vaker goed gaan maar die reacties lees je een stuk minder. Klachten lees je sneller :-)

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Lord_Dain schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:59:
[...]

Helaas zal je bij wireless mesh altijd inleveren, de mesh zal voor de backbone een deel van je performance afpakken en al helemaal bij grote hoeveelheden data. Ik zou zelf niet eens een mesh overwegen zonder bekabeling.. Succes ermee in ieder geval!
Amplifi heeft een extra WiFi kanaal voor de backbone, dus dat afpakken valt relatief mee tov bijvoorbeeld een simpele repeater.
Overigens was het met het T-mobile apparaat een paar muren en een plafond verder ook vrij droevig met de snelheid, dus vandaar dat die bij mij er na een paar minuten testen al weer tussenuit was

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
vanaf 27ste zijn wij bij ons thuis klant bij Tmobile. we stappen over van Tweak..
ben benieuwd..
1gb/s tv via de app op smart. ipv kastje. (en 3x combi korting sim)
En als goed is de nieuwe router !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Da's bijzonder slordig. Ik wilde een factuur ophalen van de T-Mobile site.
Blijkt dat het certificaat van de website vannacht verlopen is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHUQRxJWkdjcVJowVuzoF72Vaho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mNBUBk50tOwSKyjXsmREbVIh.png?f=fotoalbum_large

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb glas van KPN Network NL in de meterkast liggen, volgens een eerder dit jaar gepubliceerd artikel op deze site zou TMobile dan geen 45 euro maar 60 vragen voor 1Gbit glas indien dit over het KPN netwerk zou gaan. Toch als ik naar de TMobile site ga, rekent deze slechts 45 euro en TMobile bevestigd dat er idd Tmobile beschikbaar is. Op zich vreemd, want; a. er hangt helemaal geen Tmobile FTU in de meterkast maar KPN en b. volgens mij ligt er ook geen Tmobile glas in de straat. Volgens TMobile hoeft de tuin niet opengemaakt worden en de monteur slechts in de meterkast te zijn.
Wat zie ik verkeerd? of gaat Tmobile voor dezelfde prijs dus gewoon over het KPN netwerk?

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 09-09-2022 10:34 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik vraag me af of die KPN-gebiedprijzen omlaag zijn gegaan. Hier was het eerder ook duurder, maar lijkt er geen extra hoge prijs meer te zijn. Zou dat te maken hebben met nieuws: ACM maakt bindende afspraak met KPN en Glaspoort over toegangstarieve... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

ik denk dat @Barre73 hier grotendeels antwoord geeft lees ik nu. Barre73 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
als ik het goed begrijp zou in de wijkcentrale dus apparatuur van Tmobile aanwezig zijn en plaatsen ze dus een eigen apparatuur in je meterkast. Dan werkt het dus wel over het laatste stukje over het KPN netwerk, maar blijft het voor de rest Tmobile en dus ook geen extra kosten.
Correct me if i am wrong

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Pagina: 1 ... 192 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie