[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.840 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

evadnl schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:57:
Iemand enig idee hoe je Open Dutch Fiber in beweging krijgt? Fiber is hier in Zoetermeer halverwege mei voor m'n deur gelegd, 7 juni al een meneer geweest om een schouw te komen door die bepaald heeft wat de beste plaats is om de kabel naar binnen te gaan trekken. Daarna niks meer. Meerdere keren gebeld met ODF om informatie te krijgen over wanneer e.e.a. gaat gebeuren maar helaas niks, word van het kastje naar de muur gestuurd. Na deze werkzaamheden moet er ook nog een afspraak met Guidion om alles in de meterkast te plaatsen.

T-Mobile kan ook niet veel zeggen ze... Anders dan een 'aantekening' in het dossier aan te maken.
Wat wil je doen dan? Hun onderaannemer heeft een planning, die wordt gewoon langzaam uitgevoerd. Daar staat geen datum op dat ze jouw aansluiting gaan maken, die afspraak moet nog gemaakt worden. Dat gaan ze NU nog niet doen. Die aanleg gaat niet sneller als jij gaat bellen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:27

GwnLars_

In GoT we trust.

evadnl schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:57:
Iemand enig idee hoe je Open Dutch Fiber in beweging krijgt? Fiber is hier in Zoetermeer halverwege mei voor m'n deur gelegd, 7 juni al een meneer geweest om een schouw te komen door die bepaald heeft wat de beste plaats is om de kabel naar binnen te gaan trekken. Daarna niks meer. Meerdere keren gebeld met ODF om informatie te krijgen over wanneer e.e.a. gaat gebeuren maar helaas niks, word van het kastje naar de muur gestuurd. Na deze werkzaamheden moet er ook nog een afspraak met Guidion om alles in de meterkast te plaatsen.

T-Mobile kan ook niet veel zeggen ze... Anders dan een 'aantekening' in het dossier aan te maken.
Echt geen idee.. Best wel gek eigenlijk, hier (DH) ligt het er al bijna 4 jaar.. Wellicht capaciteitsproblemen? Ze moeten immers (ja, weet ik. Is uitbesteed) al die (uitsteeksels) verwijderen van de gemeenten, anders moeten ze dokken _/-\o_

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
WCA schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Wat wil je doen dan? Hun onderaannemer heeft een planning, die wordt gewoon langzaam uitgevoerd. Daar staat geen datum op dat ze jouw aansluiting gaan maken, die afspraak moet nog gemaakt worden. Dat gaan ze NU nog niet doen. Die aanleg gaat niet sneller als jij gaat bellen.
Het gaat om de slechte communicatie / stilte, niet om wat ik wil gaan doen, alsof ik stappen ga ondernemen haha. Een ruwe schatting zou gewoon al fijn zijn, verwachtingmanagement, zou niet moeilijk hoeven zijn. De nerd in mij wil sneller internet en zsm weg bij Ziggo ivm aanhoudende issues.
GwnLars_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Wellicht capaciteitsproblemen? Ze moeten immers (ja, weet ik. Is uitbesteed) al die (uitsteeksels) verwijderen van de gemeenten, anders moeten ze dokken _/-\o_
Wellicht inderdaad, al zouden ze dat al aangeven dan is er meer begrip en weet ik ook wat te verwachten.

k heb het bericht laatst gezien ja, over die uitstekende kabels uit de stoepen en dergelijke. Gelukkig is dat hier veel minder.

[ Voor 3% gewijzigd door evadnl op 19-07-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik kom over van Youfone binnenkort. Prijstechnisch is T-Mobile het voordeligste wat ik kan vinden voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op eerste jaar DSL was Youfone goedkoper maar T Mobile was 2e jaar goedkoper in combinatie met een mobiele abonnement daarnaast heeft mijn wijk grotendeels Primevest glaswezel, mijn huidige woonplaats heeft het al maar nog geen VvE goedkeuring. Maar ik ga al weg naar een KPN flat.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is iemand hier van kpn naar t-mobile overgestapt? hebben jullie snellere wifi gekregen met de overstap? ik blijf steken op 30-35 mbits met een kpn box 12 + kpn v10. ik wil over 2 maanden overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Farabi schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:53:
is iemand hier van kpn naar t-mobile overgestapt? hebben jullie snellere wifi gekregen met de overstap? ik blijf steken op 30-35 mbits met een kpn box 12 + kpn v10. ik wil over 2 maanden overstappen.
Zoals in het KPN topic al gezegd, er is iets mis met je experiabox of je client. Die experiabox hoort veel harder te gaan, en die box van Zyxel die je bij T-Mobile gaat krijgen is gewoon vergelijkbaar

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik heb een Cisco PoE switch met SFP poorten en vlan ondersteuning.

Kan ik als ik op T-Mobile glas overstap, de fiber direct in een sfp module op de switch prikken en die port in eenzelfde vlan zetten als het vlan waarin de WAN poort van mijn pfsense proxmox instance zich bevindt? Krijgt pfsense dan een DHCP op toegewezen?

Komen er al toegewezen vlan nummers over de glaslijn van T-Mobile? Of draait dat in untagged mode?

Bij Ziggo heb ik dat soortgelijk geconfigureerd: modem in bridge mode en wan port verbinden met vlan waarin ik ook de virtuele pfsense wan port heb zitten die in dat vlan een DHCP request doet.

[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 25-07-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
WCA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:30:
[...]

Zoals in het KPN topic al gezegd, er is iets mis met je experiabox of je client. Die experiabox hoort veel harder te gaan, en die box van Zyxel die je bij T-Mobile gaat krijgen is gewoon vergelijkbaar
Of gewoon een te geïsoleerde omgeving om fatsoenlijke wifi te halen.
Ik zou gaan 'experimenteren' met normale accesspoints ipv een isp-router ergens in de meterkast.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JasperE schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:35:

Kan ik als ik op T-Mobile glas overstap, de fiber direct in een sfp module op de switch prikken en die port in eenzelfde vlan zetten als het vlan waarin de WAN poort van mijn pfsense proxmox instance zich bevindt? Krijgt pfsense dan een DHCP op toegewezen?

Komen er al toegewezen vlan nummers over de glaslijn van T-Mobile? Of draait dat in untagged mode?

Bij Ziggo heb ik dat soortgelijk geconfigureerd: modem in bridge mode en wan port verbinden met vlan waarin ik ook de virtuele pfsense wan port heb zitten die in dat vlan een DHCP request doet.
Als je nu over stapt op T-Mobile is de kans vrij groot dat je op GPON geleverd krijgt. Dan is het antwoord op je eerste vraag nee. Wordt je nog op oudere apparatuur in de PoP aangesloten, dan kan het wel.

Andere vragen laat ik anderen over.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
@JasperE Zoals @Barre73 zegt hangt dat van de techniek af. Met gpon zit de gpon mediaconverter er tussen en moet je dan via utp aansluiten. Jammer van je glaspoort maar lijkt me verder geen ramp... neem tenminste aan dat die Cisco aan een router is.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 26-07-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
.

[ Voor 99% gewijzigd door jongetje op 26-07-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:20:
@JasperE Zoals @Barre73 zegt hangt dat van de techniek af. Met gpon zit de gpon mediaconverter er tussen en moet je dan via utp aansluiten. Jammer van je glaspoort maar lijkt me verder geen ramp... neem tenminste aan dat die Cisco aan een router is.
Hij geeft aan dat de Cisco een switch is. (die kun je technisch gezien prima doorlussen naar je router via vlans, security-wise niet de meest verstandige optie want vlans zijn niet gemaakt voor security maar iedereen maakt daarin hun eigen keuze.)
De GPON-module is meer dan een mediaconverter, het is een actief component. Als dat niet het geval was zou je gewoon een sfp kunnen gebruiken en dat kan helaas nog niet. Al bestaan er ook wel sfp GPON-modules.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
JasperE schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:35:

Bij GPON krijg je een Huawei ONU (extern) die je met een ethernet aan je switch of router verbindt, Dat is een tagged trunk met vlan100 (T-mobile management), VLAN300 (internet) en 640 (oude TV-platform). Waarschijnlijk heb je aan VLAN300 genoeg.

Laat je router dus DHCP doen op VLAN300 en het zou moeten werken.

En mocht je echt direct de glasvezel in je switch willen steken dan zou je kunnen kijken voor een GPON SFP. FS.com heeft bijv https://www.fs.com/products/133619.html. Zou moeten werken (evt. met het iaanpassen van het serienr naar dat van de huawei ONU, kan over ssh) of het serienr van de module aanmelden bij T-mobile. Ik heb nog geen resultaten gezien van mensen die deze module hebben geprobeerd bij T-mobile. Wel in Frankrijk bij Orange. Maar die ervaringen waren erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

@llagendijk bij GPON zit je per definitie op het nieuwe platform, dus alle andere VLAN's vergeten en alleen 300 gebruiken.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
llagendijk schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Laat je router dus DHCP doen op VLAN300 en het zou moeten werken.

En mocht je echt direct de glasvezel in je switch willen steken dan zou je kunnen kijken voor een GPON SFP. FS.com heeft bijv https://www.fs.com/products/133619.html. Zou moeten werken (evt. met het iaanpassen van het serienr naar dat van de huawei ONU, kan over ssh) of het serienr van de module aanmelden bij T-mobile. Ik heb nog geen resultaten gezien van mensen die deze module hebben geprobeerd bij T-mobile. Wel in Frankrijk bij Orange. Maar die ervaringen waren erg positief.
Allen dank voor alle details en de reacties. Ik ga de overstap van Ziggo wagen en afscheid nemen van mijn asymmetrische lijn met historische upload snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Uiteraard blokkeert KPN WBA niets. @Lord_Dain Dat is nog nooit ergens gebeurd. Dat zijn eerder praktijken van T-Mobile of Delta.
Als je wel bij KPN kan bestellen maar nog niet bij T-Mobile, dan is dit nieuwbouwadres nog niet gereed gemeld. T-Mobile staat pas een bestelling op een KPN aansluiting toe als deze gereed is. KPN zelf werkt ook met NL9 orders (voor de aansluiting al bestellen zodat alles tegelijk kan worden gedaan).

@New Yorker Die 45 euro Gbit van T-Mobile) kan ook op deze KPN aansluiting mits T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan. Daarvoor hoeven ze niet perse een eigen aansluiting naar binnen te brengen (via Primevest of Open Dutch Fiber).
Mijn postcode is herkend en voor 45 euro is Gbit mogelijk. Hoe komt het dat dit soms wel op een KPN netwerk kan en soms niet? İk dacht eerst echt dat T Mobile alleen via open Dutch Fiber en Primevest goedkoper mogelijk was en niet via KPN.

İk las ook terug dat T Mobile vaker problemen heeft bij KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 27-07-2022 16:56 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
New Yorker schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Mijn postcode is herkend en voor 45 euro is Gbit mogelijk. Hoe komt het dat dit soms wel op een KPN netwerk kan en soms niet?
Dat heef te maken of T-Mobile eigen apparatuur in de POP/Wijkcentrale heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:05:
[...]

Dat heef te maken of T-Mobile eigen apparatuur in de POP/Wijkcentrale heeft staan.
Waarom doet T-Mobile dat niet bij elke wijkcentrale?

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
New Yorker schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Waarom doet T-Mobile dat niet bij elke wijkcentrale?
Omdat dat tijd en geld kost. Je moet er dan ruimte huren (en apparatuur plaatsen), maar ook een verbinding naartoe leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 27-07-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13
Wat is de gemiddelde up en down die hier gehaald wordt met een 100/100 abbo?
Zit al jaren bij kpn voorheen telfort, voorheen tiscali enz en met glas 50/50 haal ik bedraad 75 up en 60 down.
De prijzen zijn nu voor mij vrijwel gelijk als oud telfort klant, maar evt met een overstap heeft t mobile 100/100 voor tijdelijk 30 euro en na 6 mnd 50 euro en daar zit ik nu ook op. Is het glas net van t mobile net zo bedrijfszeker als dat van kpn? Lees, echt zelden of nooit een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

scofield schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:25:
Zit al jaren bij kpn voorheen telfort, voorheen tiscali enz en met glas 50/50 haal ik bedraad 75 up en 60 down.
De prijzen zijn nu voor mij vrijwel gelijk als oud telfort klant, maar evt met een overstap heeft t mobile 100/100 voor tijdelijk 30 euro en na 6 mnd 50 euro en daar zit ik nu ook op. Is het glas net van t mobile net zo bedrijfszeker als dat van kpn? Lees, echt zelden of nooit een storing.
Zo bedrijfszeker als elke consumentenprovider eigenlijk: niet dus.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Bij mij destijds was het echt 94 / 94. Bij KPN / Telfort trainen ze je vaker hoger in, zodat jij als klant minder verlies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:15:
[...]

Omdat dat tijd en geld kost. Je moet er dan ruimte huren (en apparatuur plaatsen), maar ook een verbinding naartoe leggen.
En die kosten wegen ze af tegen het aantal fysieke aansluitingen (woningen)op die PoP en hun verwachte martkaandeel daarin. Als je bedenkt dat Reggefiber/KPN ook heel veel kleine (of grote laag-bezette) PoPs heeft geplaatst bij nieuwbouwprojecten in de laatste 10 jaar: die zijn voor T-Mobile niet interessant qua kosten en baten voor plaatsen van eigen apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:26
Weer down hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Enschede zuid down op het moment en alle storingen site ging met 200 meldingen per 5 min omhoog ofzo

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Dxue schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:18:
Enschede zuid down op het moment en alle storingen site ging met 200 meldingen per 5 min omhoog ofzo
Hier in zuid ook zonder internet van T-Mobile...

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:48
Omgeving Den Bosch verbinding zojuist weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:33
Hier in Enschede ook, helaas alles plat en niet alleen de DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:42
Enschede binnen de Singels is weer online lijkt het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
"hier" is wel een vaag begrip en voegt volgens mij ook weinig toe.

"Hier" werkt het trouwens wel. Heb net tussen 11:00 en 11:40 een teamsmeeting gehad en ging prima (nu nog steeds trouwens).

(In mijn geval is "Hier" het Primevest glasvezelnetwerk in Den Haag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij was er wel meer dan alleen t-mobile dat er uit lag. Mijn onderbuurjunkie heeft KPN, en op het moment dat bij mij de verbinding rond 11:17 wegviel, hield na 4 minuten bij hem de house muziek ook op.

@Aramiss ach, dit soort problemen lost zich altijd vanzelf op.
Of het escaleert volledig uit de hand, of het ruimt zichzelf op.
Dat laatste is hij goed aan het bereiken.

Ontopic: het viel me gewoon op, er straalt hier heel veel standaard T-Mobile SSID's en op het moment dat de verbinding er uit ging, werd het ook wat rumoeriger in de flat, maar dat het bij hem ook stil was, totdat de verbinding bij TM terug kwam, was frapant. En, hij was niet thuis, dus hij kon de muziek ook niet uitgezet hebben. Maar, verder valt er nog nergens iets over te lezen

[ Voor 57% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 29-07-2022 16:24 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:27

joker1977

Tweakert

Ik heb een 400/400 abonnement bij T-Mobile in Groningen en haal nu op een speedtest ook 'gewoon' 400/400 snelheden. Ik heb het nu een maandje of 3 - nog geen enkele keer een storing gehad

Eerste 4 maanden Internet voor € 30 /mnd - daarna € 40 / mnd en ik krijg 5 euro korting omdat ik al Tele2 heb. Ik ben erg tevreden. Ik heb geen televisie/telefonie erbij en schijnbaar omdat T-Mobile zijn eigen infrastructuur heeft in de wijkcentrales betaal ik stukken minder dan dat ik bij KPN oid. zou doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 12:48
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:14:
Volgens mij was er wel meer dan alleen t-mobile dat er uit lag. Mijn onderbuurjunkie heeft KPN, en op het moment dat bij mij de verbinding rond 11:17 wegviel, hield na 4 minuten bij hem de house muziek ook op.
Toch nog een win in deze situatie.
Vervelend voor je om met zulke onderburen te moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Enschede zuid is weer up and running, waarschijnlijk al een lange tijd, maar diegene die thuis was, zat op hotspot van de telefoon te werken en per ongeluk de media converter uit staan ipv reset 8)7. Weer wat geleerd om de kabel er goed in te doen, lampjes staan helaas van je af, dus geen goede leidraad.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:55
Op dit moment heb ik een fritzbox modem van XS4all/KPN met eigen fritzbox (mesh) wifi repeaters (FRITZ!Repeater 2400 en 1750E). Als ik naar t-mobile overstap krijg ik een Zyxel T-54 modem, zou dit ook werken met deze wifi repeaters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tolstoi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:40:
Op dit moment heb ik een fritzbox modem van XS4all/KPN met eigen fritzbox (mesh) wifi repeaters (FRITZ!Repeater 2400 en 1750E). Als ik naar t-mobile overstap krijg ik een Zyxel T-54 modem, zou dit ook werken met deze wifi repeaters?
Gewoon de Fritzbox en repeaters laten staan. Je mag en kan de Zyxel gewoon vervangen voor iets anders. In jouw geval dus je eigen Fritz.
Of is die Fritzbox zelf van XS4All?

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 04-08-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:55
De Fritzbox is van XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
De Fritz MESH is een vendor mesh van AVM, gaat helaas niet werken icm de Zyxel.
Mocht XS4all de Fritz terug vragen (was bij mij wel het geval..) kan je even op marktplaats kijken, het stikt van de 2e hands Fritzboxen. Overigens heb ik sinds een jaartje mijn router + extender vervangen door een ASUS router + AP's, dat mesh werkt een heel stuk beter dan de oude opstelling met de Fritzbox.

[ Voor 43% gewijzigd door Lord_Dain op 05-08-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Lord_Dain schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

De Fritz MESH is een vendor mesh van AVM, gaat helaas niet werken icm de Zyxel.
Mocht XS4all de Fritz terug vragen (was bij mij wel het geval..) kan je even op marktplaats kijken, het stikt van de 2e hands Fritzboxen. Overigens heb ik sinds een jaartje mijn router + extender vervangen door een ASUS router + AP's, dat mesh werkt een heel stuk beter dan de oude opstelling met de Fritzbox.
Ik zou "mesh" lekker laten voor wat het is (repeater), tenzij je niet anders kunt.

Verder sluit ik mij aan bij wat @Lord_Dain zegt, Maar kijk ook eens op v&a, daar staan ook diverse modellen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Comp User schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

Ik zou "mesh" lekker laten voor wat het is (repeater), tenzij je niet anders kunt.

Verder sluit ik mij aan bij wat @Lord_Dain zegt, Maar kijk ook eens op v&a, daar staan ook diverse modellen.
De FRITZ mesh repeaters zijn ook als access points te gebruiken. Zo'n opstelling heb ik thuis en werkt perfect. De "mesh" functionaliteit werkt beter dan m'n Ubiquiti apparatuur wat ik hiervoor.

Dan wel in combinatie met een Fritzbox router en geen Zyxel natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:18
Ik krijg 1 november mijn woning. Nu heb ik 2 samsung tv's 1 van na 2018 dus daar werkt de app op en 1 van voor 2018.

Hoe zijn de ervaringen met de app? Werkt het een beetje goed of niet? En welke box zouden jullie adviseren voor de tv van voor 2018(omdat ik niet 5 euro per maand wil betalen voor een aria kastje)

En is het handig om bedraad aan te sluiten of zal wifi ook voldoende zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door sgouman op 07-08-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@sgouman een GoogleTV, kun je meteen de apps van videoland, netflix e.d. gebruiken. Gewoon via WiFi, bedraad is natuurlijk altijd beter maar dan moet je een extra adapter kopen. Dat kan altijd nog als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
sgouman schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:39:
Ik krijg 1 november mijn woning. Nu heb ik 2 samsung tv's 1 van na 2018 dus daar werkt de app op en 1 van voor 2018.

Hoe zijn de ervaringen met de app? Werkt het een beetje goed of niet? En welke box zouden jullie adviseren voor de tv van voor 2018(omdat ik niet 5 euro per maand wil betalen voor een aria kastje)

En is het handig om bedraad aan te sluiten of zal wifi ook voldoende zijn?
Over de app ben ik best tevreden die werkt prima, de TV heb ik wel bekabeld aangesloten, dat maakt de het geheel net iets stabieler, vooral als er veel draadloze netwerken in de buurt zijn is het verschil goed merkbaar.
Ik heb geen ervaring met een alternatief voor de aria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Ik heb de beta gedraaid van de app, sindsdien gelijk de stb opgezegd, heel fijn in gebruik.
Ik heb het op Android TV (Phillips) en Google TV.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Draait de app ook op een formuler z10 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:09:
Draait de app ook op een formuler z10 ?
Je kan kijken of het uit de playstore te halen is, en of het op te starten is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik zit er sterk aan te denken over te stappen op T-Mobile Internet Only. Het enige waar ik alleen niet heel veel duidelijkheid over vind is of deze verbinding in bridge mode te gebruiken is. Ofja, eigenlijk wil ik het publieke IP adres direct op mijn firewall laten landen. Is dit mogelijk?
Ik lees er verschillende verhalen over als ik er op zoek, vandaar :)

Edit:
Nou ik lees wel meer (wat oudere) verhalen van mensen die het voor elkaar krijgen op bijvoorbeeld pfsense, dan moet het wel lukken :)

[ Voor 16% gewijzigd door ReCreator op 08-08-2022 09:00 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@ReCreator Als je VLAN 300 op je apparatuur (op de WAN interface) kunt instellen kun je gewoon je eigen hardware direct met UTP op de (GPON)mediaconverter aansluiten, dan werkt het altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 08-08-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

jongetje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:20:
@ReCreator Als je VLAN 300 op je apparatuur (op de WAN interface) kunt instellen kun je gewoon je eigen hardware direct met UTP op de (GPON)mediaconverter aansluiten, dan werkt het altijd.
Dank je wel!

En dat gaat dan zeker lukken :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

jongetje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:20:
In het geval dat er geen GPON is kan je zelfs vrij gemakkelijk direct glas je eigen apparatuur in doen, scheelt weer een stekker bezet in de meterkast:)

Met GPON moet het ook wel mogelijk zijn, maar da's een stuk ingewikkelder

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:52
Jamar schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:35:
[...]

Zelfde verhaal hier in Buytenweg. Steken al 5 weken groene draadjes uit de straat voor mijn tuin…
T-Mobile heeft aangegeven dat er in de wijkcentrale nog werkzaamheden verricht moeten worden, een tijdsindicatie durfde ze niet te geven…
@kaasszje & @Jamar Zijn jullie reeds aangesloten? Zelf ook in Buytenweg waar T-Mobile aangeeft nog een patch te moeten maken voor onze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

WCA schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
In het geval dat er geen GPON is kan je zelfs vrij gemakkelijk direct glas je eigen apparatuur in doen, scheelt weer een stekker bezet in de meterkast:)
Hoe bedoel je dat? Via een eigen converter oid? Ik kan toch niet direct een glasvezelkabel in mijn router prikken?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

mphilipp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Hoe bedoel je dat? Via een eigen converter oid? Ik kan toch niet direct een glasvezelkabel in mijn router prikken?
Prosumer routers hebben vaak een SFP-slot, waar je een glasvezel-module in zou kunnen steken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Demo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Prosumer routers hebben vaak een SFP-slot, waar je een glasvezel-module in zou kunnen steken.
Ok, dat ken ik wel. Ik dacht dat ik iets gemist had. Evengoed iets dat niet heel veel mensen zullen hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 20:48
twieren schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

@kaasszje & @Jamar Zijn jullie reeds aangesloten? Zelf ook in Buytenweg waar T-Mobile aangeeft nog een patch te moeten maken voor onze verbinding.
Nee nog niet.

• evadnl
twieren schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Vandaag bij het naar werk rijden vanuit mijn straat in de Leyens zag ik een monteur bezig met een grote bulk aan glasvezels werken. Vorige week een afspraak kunnen maken voor 24 augustus om de kabel naar de gevel te graven én af te monteren in de meterkast. Blijkbaar zijn nog niet alle wijkcentrales/kasten gereed/afgemonteerd. Dat gaan ze nu doen t/m september. Ze zeiden dat alles tot Oktober kon duren. Mijn stukje is dus al eerder aan de beurt.

[ Voor 3% gewijzigd door evadnl op 11-08-2022 15:11 ]

• twieren
evadnl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Vandaag bij het naar werk rijden vanuit mijn straat in de Leyens zag ik een monteur bezig met een grote bulk aan glasvezels werken. Vorige week een afspraak kunnen maken voor 24 augustus om de kabel naar de gevel te graven én af te monteren in de meterkast. Blijkbaar zijn nog niet alle wijkcentrales/kasten gereed/afgemonteerd. Dat gaan ze nu doen t/m september. Ze zeiden dat alles tot Oktober kon duren. Mijn stukje is dus al eerder aan de beurt.
Ah wat grappig. In de Leyens zijn ze al klaar met graven van de lus sinds juni/juli toch?

Zojuist T-Mobile bel gegeven, ze bevestigen dat ons adres nog niet definitief is voorzien van een patch in de wijkcentrale en de aannemer vandaag of morgen contact opneemt met mij zodra de patch gemaakt is. Ga het meemaken

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Vandaag iets opmerkelijks. Ineens geen internet meer. In de router (Edgerouter 4) zag ik dat ik geen IP kreeg van T-Mobile.

Een paar uur gewacht maar het kwam niet vanzelf terug. Alles een power cycle gegeven en nog steeds niks. Ook geen algemene storing te vinden op de postcode.

Gebeld en de zeer vriendelijke medewerker gaf eerst aan niks te kunnen doen ivm eigen apparatuur. Na wat aandrinhen heeft hij een “reprovisioning” gedaan. Daarmee kwam het IP ineens terug.

Nog niet eerder zoiets gehad behalve vlak nadat de installatie monteur weg was.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Kasper1985 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
Vandaag iets opmerkelijks. Ineens geen internet meer. In de router (Edgerouter 4) zag ik dat ik geen IP kreeg van T-Mobile.

Een paar uur gewacht maar het kwam niet vanzelf terug. Alles een power cycle gegeven en nog steeds niks. Ook geen algemene storing te vinden op de postcode.

Gebeld en de zeer vriendelijke medewerker gaf eerst aan niks te kunnen doen ivm eigen apparatuur. Na wat aandrinhen heeft hij een “reprovisioning” gedaan. Daarmee kwam het IP ineens terug.

Nog niet eerder zoiets gehad behalve vlak nadat de installatie monteur weg was.
Foutje in de DHCP lease, kan gebeuren. Het is soms net echt :+

Zelf ook een keer nodig gehad. Was aan het klussen met een Fritz om een eigen router aan DSL te knopen (2019). Ging niet helemaal tof, Zyzel weer terug, geen IP. Ook even opnieuw lease gekregen en door :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
nelizmastr schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Foutje in de DHCP lease, kan gebeuren. Het is soms net echt :+

Zelf ook een keer nodig gehad. Was aan het klussen met een Fritz om een eigen router aan DSL te knopen (2019). Ging niet helemaal tof, Zyzel weer terug, geen IP. Ook even opnieuw lease gekregen en door :)
Klopt heb het ook weleens vaker gehad. Als je veel van apparatuur wisselt achter elkaar kan ik het me ook wel voorstellen.

Het gebeurde vannacht weer. Toch wel vreemd. Ongeveer hetzelfde tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
twieren schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Ah wat grappig. In de Leyens zijn ze al klaar met graven van de lus sinds juni/juli toch?

Zojuist T-Mobile bel gegeven, ze bevestigen dat ons adres nog niet definitief is voorzien van een patch in de wijkcentrale en de aannemer vandaag of morgen contact opneemt met mij zodra de patch gemaakt is. Ga het meemaken
Aansluiting in Buytenweg is actief, direct UniFi USG voorzien van WAN VLAN 300, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
twieren schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Dat dacht ik ook. blijkbaar niet. Ze hebben delen van de leyens al wel gedaan, vriend verderop heeft al wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:16
Storing in Almere en wederom aan de Bunuellaan. Zoveelste keer dat daar een stroomstoring is en zoveelste keer dat ik afhankelijk ben van de status van Tweak. Bij T geen enkele melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
Toevallig meer mensen die last hebben van hoge ping/latency in games afgelopen dagen? Ik kan geen fatsoenlijk spel spelen online. Ze worden allemaal in AWS gehost, maar mijn ping zit constant tussen de 300-1000 en soms gewoon weer laag in de 10. Verder merk ik vrij weinig alle speedtests laten gewoon rond de 900/900 zien en geven ook een lage ping aan, maar dat is naar servers in amsterdam.

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Vipertje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:52:
Toevallig meer mensen die last hebben van hoge ping/latency in games afgelopen dagen? Ik kan geen fatsoenlijk spel spelen online. Ze worden allemaal in AWS gehost, maar mijn ping zit constant tussen de 300-1000 en soms gewoon weer laag in de 10. Verder merk ik vrij weinig alle speedtests laten gewoon rond de 900/900 zien en geven ook een lage ping aan, maar dat is naar servers in amsterdam.
Zou je misschien wat traceroutes kunnen delen?

Hier vind je een flinke lijst aan test IPs
http://ec2-reachability.amazonaws.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:00:
Ik heb momenteel 200/200 KPN glasvezel op een Ubiquiti UDM SE, op het glasvezelpunt zit een NTU van KPN geschoven met een utp naar mijn UDM.

Ik wil misschien overstappen naar T-mobile aangezien zij voor €2,50 per maand meer gigabit kunnen leveren, maar vraag mij af, hoe gaat de aansluiting er dan uit zien? Het netwerk hier is van KPN, levert T-Mobile dan ook gewoon een NTU die er overheen schuifT? Of gaan zij aan de glasvezel aansluiting zitten prutsen?

Edit: van wat ik zie is het een AON aansluiting, dit zit er in de meterkast:
[Afbeelding]
Ben jij nog overgestapt van KPN en zo ja hoe bevalt dat met je UDM Pro?

Zit zelf te twijfelen tussen KPN of Tmobile. Gaat enkel om Internet/Glas.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Vandaag In haarlem europawijk de huawei ont binnen gekregen, met brief dat ik binnekort gebeld word voor afspraak, mijn benieuwen hoelang het nog gaat duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:09
[...]

Ik heb zonet zo'n FS module besteld, levering rond eind september ;-)

Ga hem in een Ubiquiti netwerk gebruiken met een UDM-Pro en een hele zwik switches.

Als het draait zal ik een how-to plaatsen, hoop dat het lukt want ik wil geen Huawei troep in mijn prive netwerk

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:47
Gisteravond ook internet en tv besteld. Via cashbackxl - > breedbandwinkel 2x cashback (28+70 euro). Ga nu van 68 euro bij ziggo naar 52,5 euro bij t mobile voor een vergelijkbaar pakket. Daarbij komt nog eens flinke korting op de 1e 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Viel me net op dat T-Mobile thuis ontzettend duur is geworden.
Betaal nu 25euro per maand voor 50MBps glasvezel: wat snel genoeg is voor een huishouden van 2 personen.
Hopelijk kan ik dit na afloop gewoon door laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoSugar schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:49:
Viel me net op dat T-Mobile thuis ontzettend duur is geworden.
Betaal nu 25euro per maand voor 50MBps glasvezel: wat snel genoeg is voor een huishouden van 2 personen.
Hopelijk kan ik dit na afloop gewoon door laten lopen.
Ja, dat kan vooralsnog nog steeds. Zodra je iets wil wijzigen waarschuwt de website/app je al dat je naar het "fantastische nieuwe" netwerk gaat. Wat wel een stuk duurder is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Barre73 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Ja, dat kan vooralsnog nog steeds. Zodra je iets wil wijzigen waarschuwt de website/app je al dat je naar het "fantastische nieuwe" netwerk gaat. Wat wel een stuk duurder is....
Haha dankje voor de waarschuwing.
De inflatietruuc werkt dus niet meer :p
50mb ophogen naar 100mb en terugzetten naar 50mb om de 'inflatieverhoging' kwijt te raken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
NoSugar schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:57:
[...]
Haha dankje voor de waarschuwing.
De inflatietruuc werkt dus niet meer :p
50mb ophogen naar 100mb en terugzetten naar 50mb om de 'inflatieverhoging' kwijt te raken :')
Nope, dat gaat helaas niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ga ook niet meer wijzigen voor €48 all in met een hoop extra's :+

Tegen de tijd dat er snelheden beschikbaar komen van boven de Gbit, dan zijn de kids de deur uit, daalt het internet gebruikt drastisch en heb ik de Gbit up/down zowat voor mijzelf. Ik red het voorlopig nog wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
peterb1969 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:43:
Gisteravond ook internet en tv besteld. Via cashbackxl - > breedbandwinkel 2x cashback (28+70 euro). Ga nu van 68 euro bij ziggo naar 52,5 euro bij t mobile voor een vergelijkbaar pakket. Daarbij komt nog eens flinke korting op de 1e 6 maanden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je de beeldkwaliteit van T-Mobile ervaart ten opzichte wat je gewend was bij Ziggo. Ik lees zelf weinig lof over de beeldkwaliteit van het IPTV platform van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

dolopfriet schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd hoe je de beeldkwaliteit van T-Mobile ervaart ten opzichte wat je gewend was bij Ziggo. Ik lees zelf weinig lof over de beeldkwaliteit van het IPTV platform van T-Mobile.
Op de oude STB van T-Mobile zelf was de beeldkwaliteit simpelweg scherper. Ziggo vind ik ook beter uitzien. Er zit gewoon een compressie op het nieuwe IPTV platform.
Het nieuwe IPTV platform heeft mij een korting opgeleverd, en de app scheelt gewoon een STB kastje en een afstandsbediening. Verder is hij snel en stabiel.

Dus ja, voor mij meer voor- dan nadelen tov oude platform. En de prijs a 38 euro incl 1Gb internet, TV en ESPN 1-3 vind ik nergens anders meer. (excl. Unlimited abo's)

PVOutput☀️

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zit zelf bij Tweak en daar leveren ze onderstaande mediaconverter.

Zo te zien is dat bij Tmobile zo goed als het zelfde toch?

Gaat alleen om een internetverbinding waarbij eigen apparatuur zal worden aangesloten (UDM Pro etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KDBgYW94YBtCSdxNUQK_lB7Vos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To550AYXx5BBHPoUf0GpDUjx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQw6XwOadv-CXMCf8In-lKbfWNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfFzdBiNZ7GXjVR5Tz097Jy1.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• WCA

WCA

Greatsword schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:36:
Ik zit zelf bij Tweak en daar leveren ze onderstaande mediacoverter.

Zo te zien is dat bij Tmobile zo goed als het zelfde toch?

Gaat alleen om een internetverbinding waarbij eigen apparatuur zal worden aangesloten (UDM Pro etc)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van T-Mobile is van een ander merk maar qua specificaties gelijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WCA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Die van T-Mobile is van een ander merk maar qua specificaties gelijk
Ho ho... Alleen als T-Mobile al jaren apparatuur in die PoP heeft staan. Als het wat meer recent is dan is het een ONT voor GPON.

Maakt verder voor de vraagsteller niet uit want hij wil daar zijn eigen router op aansluiten en dat blijft gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat is lang geleden! Zojuist, op de seconde af precies om 00:00u verbinding weg. Benieuwd of het lokaal is, of dat het landelijke misère is.

Ik zie geen licht op de vezel (nee, niet direct er in gekeken :+ ) dus ben bang voor lokaal.
Regio Lansingerland overigens.

Dan maar naar bed, ff Netflix kijken....oh nee, wacht..... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji_Ikari
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
pinda powerrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:31:
Dat is lang geleden! Zojuist, op de seconde af precies om 00:00u verbinding weg. Benieuwd of het lokaal is, of dat het landelijke misère is.

Ik zie geen licht op de vezel (nee, niet direct er in gekeken :+ ) dus ben bang voor lokaal.

Hier ook precies om 0:00, regio Lansingerland… :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Shinji_Ikari schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:35:
[...]

Buurman heeft ook T-Mobile, maar zit nog op een AON verbinding en ik kon via zijn netwerk zo het internet op, dat werkt wel :S
Ik zit op GPON.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
In bed moet je ook slapen
(of ouderwets een boek lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Barre73 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Ho ho... Alleen als T-Mobile al jaren apparatuur in die PoP heeft staan. Als het wat meer recent is dan is het een ONT voor GPON.

Maakt verder voor de vraagsteller niet uit want hij wil daar zijn eigen router op aansluiten en dat blijft gewoon kunnen.
Op de plekken waar zowel T-Mobile als tweak eigen netwerk hebben, zijn beide netwerken vergelijkbaar qua apparatuur in de meterkast.

Als je bij tweak zit via KPN WBA kan het anders zijn inderdaad

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb je daar meer informatie over? Enkele maanden geleden was @soepkip bezig om het serienummer aan te melden bij T-Mobile, maar die is daarna erg stil gebleven.. Als het serienummer van de Huawei ONU gekloond kan worden is het voordeel ook dat je die weer terug kan zetten bij eventuele problemen, anders voorzie ik een hoop vingerwijzen vanuit de provider.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Demo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:11:
[...]
Heb je daar meer informatie over? Enkele maanden geleden was @soepkip bezig om het serienummer aan te melden bij T-Mobile, maar die is daarna erg stil gebleven.. Als het serienummer van de Huawei ONU gekloond kan worden is het voordeel ook dat je die weer terug kan zetten bij eventuele problemen, anders voorzie ik een hoop vingerwijzen vanuit de provider.
Helaas meerdere malen heel lang met de helpdesk gebeld, en ze zitten het process te frustreren. de ene keer geven ze aan dat het niet kan, de andere keer blijven ze erop hameren dat het niet nodig is, want het werkt toch. Ook krijg ik vaak het antwoord dat ze het domweg niet weten, en doorsturen naar de technische backoffice, en dan hoor je nooit meer wat.........

Ik heb ze ook al vaak genoeg aangegeven hoe zij dat moeten doen (moet je voorstellen dat je als klant moet uitleggen wat er exact bij hen moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen).

Het is niet zo moeilijk, alleen het serienummer registreren in hun database........
Dan krijg ik de smoesjes dat ze daar geen procedure voor hebben. dan geef ik aan heb je een procedure voor als jullie media-converter ermee ophoud...ja hoor...nou volg die dan....eeuh dat kunnen we niet doen meneer........om gek van te worden

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
soepkip schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Helaas meerdere malen heel lang met de helpdesk gebeld, en ze zitten het process te frustreren. de ene keer geven ze aan dat het niet kan, de andere keer blijven ze erop hameren dat het niet nodig is, want het werkt toch. Ook krijg ik vaak het antwoord dat ze het domweg niet weten, en doorsturen naar de technische backoffice, en dan hoor je nooit meer wat.........

Ik heb ze ook al vaak genoeg aangegeven hoe zij dat moeten doen (moet je voorstellen dat je als klant moet uitleggen wat er exact bij hen moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen).

........om gek van te worden
Ik zou me niet gek laten maken maar een klacht indienen bij de ACM. Volgens de beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten moet de provider meewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Shinji_Ikari schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:35:
[...]

Ohhhh dat verklaart de mail van de Honeywell thermostaat dat hij de verbinding weer hersteld heeft van afgelopen nacht.

Hier dus waarschijnlijk ook offline geweest (ook Lansingerland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vincentio schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

[...]

Ohhhh dat verklaart de mail van de Honeywell thermostaat dat hij de verbinding weer hersteld heeft van afgelopen nacht.

Hier dus waarschijnlijk ook offline geweest (ook Lansingerland)
Vanaf 02:30u weer online volgens mijn logs.

Maar wel vaag... GPON eruit en AON blijft live. Mijn directe buurman had gewoon nog internet. We zitten dus op dezelfde streng vezels.

(NB: we hebben hier in de wijk nog "ouderwets" twee vezels per huis naar de PoP)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Uit de voorwaarden:

Klantvoordeel vervangt oude voordeelprogramma’s
Voor T-Mobile Thuis abonnementen die voor 12 juni 2018 deelnamen aan het voordeelprogramma
Mobiel + Thuis Voordeel, geldt dat bij aanmelden bij Ben Klantvoordeel, je automatisch bij
Mobiel + Thuis Voordeel wordt afgemeld. Klantvoordeel vervangt in dit geval het Mobiel + Thuis
Voordeel programma.

Ik heb echt een oud abbo met heel veel extraatjes...wil er dus eerst even achterkomen dat ik niet ineens al mijn tv pakketten kwijt ben ofzo.

Edit: ik heb zelf Gbit Thuis met wat gratis tv pakketten, twee T-Mobile mobiel abbo's waarvan één Unlimited.
Beide kids een Ben abbo.

Edit 2: Eerste kind aangemeld, krijgt er geen Gb bij, wel korting. Alleen die korting zie ik niet terug in T-Mobile. Beetje vaag nog....tweede kind is de deur uit, dus die moet zelf even aanmelden, wellicht dat ze dan wel die Gbit krijgen (ze hebben nu een maandcontract bij Ben voor €12/maand, 12 Gb, 200min bellen en $g extra snel)
Overigens bij mijn eigen T-Mobile Thuis abbo geen wijzigingen, dus alle extra's behouden :)

[ Voor 26% gewijzigd door pinda powerrr op 26-08-2022 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
Demo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:11:
[...]
zie de pagina van de FS module: https://www.fs.com/products/133619.html
onder Questions & Answers, FS box:
connect naar de module via ssh (untagged): adres van de module, 192.168.1.10/24 user ONTUSER password 7sp!lwUBz1.

PLOAM password modification
- Software 6BA1896SPLQA41 and before: fw_setenv nPassword "0x30 0x31 0x32 0x33 0x34 0x35 0x36 0x37 0x38 0x39"
- Software 6BA1896SPLQA42 and after: sfp_i2c -i11 -s"1234567890" The values use ASCII-encoded.( The above actually values are:0123456789 C: MAC-address

Het password van de Huawei staat achter op, het begint met 485754

[ Voor 3% gewijzigd door llagendijk op 26-08-2022 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Vanaf 02:30u weer online volgens mijn logs.

Maar wel vaag... GPON eruit en AON blijft live. Mijn directe buurman had gewoon nog internet. We zitten dus op dezelfde streng vezels.

(NB: we hebben hier in de wijk nog "ouderwets" twee vezels per huis naar de PoP)
Niks raars aan hoor. T-Mobile heeft eigen GPON apparatuur in de PoP staan en bedient jou daarmee. Je buurman heeft een andere provider die met de AON apparatuur van KPN wordt bediend. En je zit niet op dezelfde vezel. Je hebt beide eigen vezels naar de PoP dus daarom kan dat afwijken van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:43:
[...]

Niks raars aan hoor. T-Mobile heeft eigen GPON apparatuur in de PoP staan en bedient jou daarmee. Je buurman heeft een andere provider die met de AON apparatuur van KPN wordt bediend. En je zit niet op dezelfde vezel. Je hebt beide eigen vezels naar de PoP dus daarom kan dat afwijken van elkaar.
Nee, ook T-Mobile ;)
Maar voor de rest klopt het wat je zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

pinda powerrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Nee, ook T-Mobile ;)
Maar voor de rest klopt het wat je zegt.
Er zijn pops waar T-Mobile zowel via eigen apparatuur, als via kpn wba levert.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Er zijn pops waar T-Mobile zowel via eigen apparatuur, als via kpn wba levert.
Sterker nog: er zijn PoPs waar T-Mobile zowel via eigen GPON als eigen AON levert. Dus helemaal geen WBA.
Dat zijn de oudere PoPs waar in 2016 al Vodafone AON apparatuur werd geplaatst (later werd dat T-Mobile). En toen die poorten vol raakten werden die sinds vorig jaar uitgebreid met GPON apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Sterker nog: er zijn PoPs waar T-Mobile zowel via eigen GPON als eigen AON levert. Dus helemaal geen WBA.
Dat zijn de oudere PoPs waar in 2016 al Vodafone AON apparatuur werd geplaatst (later werd dat T-Mobile). En toen die poorten vol raakten werden die sinds vorig jaar uitgebreid met GPON apparatuur.
Dit dus. Oude PoP, hier hadden we vroeger Lijbrandt, daarna overgestapt naar Vodafone war daarna T-Mobile werd.

Onze gemeente was vrij rap met glasvezel installeren, was een persoonlijk dingetje van de burgemeester destijds (achtergrond in IT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Laatst online: 22-08 13:06
Heb net een half uur door dit gigantische topic zitten bladeren en niet gevonden wat ik zoek. Daarom hier de vraag. Als dit al besproken is heb ik het gemist en bij deze alvast excuses.
In mijn wijk in Heerhugowaard heeft t-mobile aangekondigd glasvezel te gaan leggen.
Gisteren heb ik hun helpdesk gebeld met onder andere de vraag wat de mogelijkheden zijn inzake wel of niet laten aanleggen in mijn huis.
Ten eerste werd verteld dat ik eerst een abonnement met t-mobile moet afsluiten om die aansluiting te krijgen (mijn huidige provider is kpn, mijn contract loopt nog een half jaar en kpn bevalt prima).
Weiger ik zo'n abonnement af te sluiten krijg ik geen aansluiting en als ik dat later toch wil wordt dat erg duur. Geen idee hoe duur, maar toch.
Heeft iemand een idee of dit echt klopt en wat de mogelijkheden zijn om een glasvezel abo bij kpn te nemen als ik dat in de toekomst wil?

One cookie a day keeps the doctor away !

Pagina: 1 ... 191 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie