[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
kurkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:48:
Hier inmiddels drie dagen geen internetverbinding meer. Pon lampje is uit en de los knippert oranje.
Woensdag meteen contact opgenomen, er zou binnen 24 uur actie worden ondernomen. Helaas nog steeds geen actie of reactie. Iemand ervaring hoe lang dit kan gaan duren?
Dit kan 3 a 4 dagen duren uit mijn ervaring. Als je pech hebt duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 11:33
kurkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:48:
Hier inmiddels drie dagen geen internetverbinding meer. Pon lampje is uit en de los knippert oranje.
Woensdag meteen contact opgenomen, er zou binnen 24 uur actie worden ondernomen. Helaas nog steeds geen actie of reactie. Iemand ervaring hoe lang dit kan gaan duren?
Wellicht raadzaam om nogmaals met de klantenservice te bellen. Mijn ervaringen met monteur afspraken maken is dat het dan heel snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 10:49
kapi_tijn schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:12:
[...]

Wellicht raadzaam om nogmaals met de klantenservice te bellen. Mijn ervaringen met monteur afspraken maken is dat het dan heel snel gaat.
Ja had ik gisteravond al gedaan, maar ipv 24 uur reactietijd hadden ze er 48 bij op gedaan. Nu net gebeld, maandagmiddag komt er een monteur. Vraag mij wel af hoe dit opeens kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 09:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wachten... schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Nee het is enkel voor TV. Ze hebben allemaal een LG tv met WebOS (en dus een fijne app omgeving)
Werkt prima. Ook de magic remote van mijn LG OLED G1 werkt prima op de ontvanger, het enige nadeel is dat je voor aan/uitzetten en de tv-gids eerst een submenu moet openen maar dat is mij een kleine prijs voor het gekloot met meerdere afstandsbedieningen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
kurkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Vraag mij wel af hoe dit opeens kan ontstaan.
Lijkt mij dat de monteur die maandag komt daar antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit voorjaar heb ik een paar weken dit forum en T-Mobile community bijgehouden. Vandaag de afgelopen 2 maanden gefilterd op ODF, ping, packet loss en routering. Aanleiding om weer up-to-date te zijn is dat sinds begin deze week glasvezel voor mijn deur ligt (rond de 35.000 huishoudens worden van ODF/glasvezel voorzien).

Op basis van de informatie en ervaringen van gebruikers die gedeeld zijn op fora handhaaf ik voorlopig mijn stabiele Xs4all/KPN VDSL verbinding (100/30 Mbit/s, fixed IP en Ipv6), inclusief Spotify en 1 GB data voor mobiel internet. Als bv. Freedom Internet wordt toegelaten op het ODF netwerk dan overweeg ik wel te migreren van koper naar glasvezel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kurkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Ja had ik gisteravond al gedaan, maar ipv 24 uur reactietijd hadden ze er 48 bij op gedaan. Nu net gebeld, maandagmiddag komt er een monteur. Vraag mij wel af hoe dit opeens kan ontstaan.
Meest bekende oorzaak (komt gelukkig niet zoveel meer voor als begin 2022) is een alien NT. Iemand die over gaat stappen van bijvoorbeeld KPN naar T-Mobile. Patch wordt omgezet in de PoP door de aannemer van KPN Netwerk maar de KPN NT is nog aangesloten en op stroom bij de klant thuis. Dat snapt de T-Mobile switch in de PoP niet en die schakelt het hele segment van 32 aansluitingen op die splitter uit.
Kan niet op afstand hersteld worden (en zeker niet zolang die vreemde NT nog actief blijft) dus moet er een monteur heen. Maar voordat T-Mobile dat zelf doorheeft....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn nieuwe huurwoning heeft KPN glaswezel, kan iemand zien of er ook t mobile aanwezig is omdat Rotterdam IJsselmonde t mobile gebied is. Nummers van die flat worden nog niet herkend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MskeoCbjJQMjx1R4rAymV8zSQxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5rHIM7frWiE44ZLxYdJWOZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
New Yorker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:08:
Mijn nieuwe huurwoning heeft KPN glaswezel, kan iemand zien of er ook t mobile aanwezig is omdat Rotterdam IJsselmonde t mobile gebied is. Nummers van die flat worden nog niet herkend.[Afbeelding]
De vezel is iig aanwezig, is het nieuwbouw? dan is er de kans dat KPN nog geen andere ISP's toelaat het 1e jaar. Anders zal er zeer zeker op jouw postcode check T-mobile te bestellen zijn. Wat zegt T-mobile zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:38:
[...]

De vezel is iig aanwezig, is het nieuwbouw? dan is er de kans dat KPN nog geen andere ISP's toelaat het 1e jaar. Anders zal er zeer zeker op jouw postcode check T-mobile te bestellen zijn. Wat zegt T-mobile zelf?
Die gebouw die al klaar is heeft wel t mobile met 45 euro voor Gbit dus ik neem aan dat er dan 2 binnen zal komen van T Mobile en KPN. En ja complete gerenoveerde flats, postcode wordt nog niet herkend en mensen krijgen hun sleutel in oktober. IJsselmonde is een t mobile gebied.(kaart is beneden), gebouwen naast mijn flats hebben alleen t mobile glaswezel en geen kpn omdat het geen nieuwbouw is.
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/rotterdam

[ Voor 21% gewijzigd door New Yorker op 01-07-2022 15:52 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 16:26
Wachten... schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:16:
Zijn er hier mensen die hiervoor een KPN decoder hebben gebruikt en nu een T-mobile decoder?
Zo ja, hoe is jullie ervaring hiermee? Werkt het net zo goed als de KPN decoder, of misschien wel veel slechter of juist veel beter?

Ik ben namelijk bij een aantal familieleden thuis aan het kijken om hun abbo om te gooien, echter zijn zij nu KPN gewend en hun zijn nog wel echt TV kijkers. Dus de decoder moet goed en fijn werken.

Ik ben benieuwd of iemand zijn ervaring wilt delen.
Onlangs overgestapt. Ten opzicht van KPN (vip5202) is de beleving met T-Mobile wel iets minder. Hangt natuurlijk ook van de gebruiker af.
Geen apps op de decoder.
Geen teletekst.
Afstandsbediening zonder Bluetooth, dus altijd op de decoder richten. Ook de koppeling met tv (volume) werkt moeizaam. Indeling van de knoppen is voor mij ook iets minder natuurlijk.
LED op de decoder is erg fel.
Het TV kijken zelf is prima. Wisselen tussen zenders gaat ook snel genoeg.

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
New Yorker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Die gebouw die al klaar is heeft wel t mobile met 45 euro voor Gbit dus ik neem aan dat er dan 2 binnen zal komen van T Mobile en KPN. En ja complete gerenoveerde flats, postcode wordt nog niet herkend en mensen krijgen hun sleutel in oktober. IJsselmonde is een t mobile gebied.(kaart is beneden), gebouwen naast mijn flats hebben alleen t mobile glaswezel en geen kpn omdat het geen nieuwbouw is.
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/rotterdam
Helaas werkt het vaak niet zo, 1 partij legt glas naar binnen en andere ISP's gebruiken dat glas. Er is amper business case om voor een 2e keer glas aan te leggen als bedrijf als je concurrent al binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:37
Lord_Dain schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Sinds wanneer blokkeert KPN-WBA providers het eerste jaar dan?
@Barre73 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Dennis-L schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:33:
[...]

@Barre73 ?
Niet, op AON netwerk kon gelijk iedereen leveren. begin tijd pon netwerk hadden een X aantal providers hen leverstraat niet op orde om over pon te gaan leveren waaronder t-mobile. dat is nu voorbij die leveren daar gewoon op nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Meest bekende oorzaak (komt gelukkig niet zoveel meer voor als begin 2022) is een alien NT. Iemand die over gaat stappen van bijvoorbeeld KPN naar T-Mobile. Patch wordt omgezet in de PoP door de aannemer van KPN Netwerk maar de KPN NT is nog aangesloten en op stroom bij de klant thuis. Dat snapt de T-Mobile switch in de PoP niet en die schakelt het hele segment van 32 aansluitingen op die splitter uit.
Kan niet op afstand hersteld worden (en zeker niet zolang die vreemde NT nog actief blijft) dus moet er een monteur heen. Maar voordat T-Mobile dat zelf doorheeft....
Zoals deze case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkverkeer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-01-2023
Is het bij T-mobile glasvezel mogelijk om je eigen installatie te plaatsen zonder dat je hun aansluitingsapparatuur hebt ontvangen?

Na dit topic bekeken te hebben lijken er mogelijkheden te zijn. Nou zit ik in de situatie dat ik zojuist verhuisd ben en T-mobile een maand vertraging lijkt te hebben met de levering van de internet set... Dat zou een maand geen internet betekenen, wat natuurlijk geen optie is. Mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het graag! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

werkverkeer schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:06:
Is het bij T-mobile glasvezel mogelijk om je eigen installatie te plaatsen zonder dat je hun aansluitingsapparatuur hebt ontvangen?

Na dit topic bekeken te hebben lijken er mogelijkheden te zijn. Nou zit ik in de situatie dat ik zojuist verhuisd ben en T-mobile een maand vertraging lijkt te hebben met de levering van de internet set... Dat zou een maand geen internet betekenen, wat natuurlijk geen optie is. Mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het graag! Dank!
Ligt aan de glasvezelinfra. Bij AON heb je mogelijk geluk, bij PON moet je een ONT hebben die geregistreerd moet worden bij de provider.

Ook moet de patch al gezet zijn in de POP en moet er licht op staan. Dit geldt voor beide technologieën. Aan dark fiber heb je niet zoveel :+

4G router bietsen bij Tmo een optie voor de overbrugging?

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 02-07-2022 13:00 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis-L schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:33:
[...]

@Barre73 ?
Uiteraard blokkeert KPN WBA niets. @Lord_Dain Dat is nog nooit ergens gebeurd. Dat zijn eerder praktijken van T-Mobile of Delta.
Als je wel bij KPN kan bestellen maar nog niet bij T-Mobile, dan is dit nieuwbouwadres nog niet gereed gemeld. T-Mobile staat pas een bestelling op een KPN aansluiting toe als deze gereed is. KPN zelf werkt ook met NL9 orders (voor de aansluiting al bestellen zodat alles tegelijk kan worden gedaan).

@New Yorker Die 45 euro Gbit van T-Mobile) kan ook op deze KPN aansluiting mits T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan. Daarvoor hoeven ze niet perse een eigen aansluiting naar binnen te brengen (via Primevest of Open Dutch Fiber).

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 02-07-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
@Barre73 het is nu afwachten tot mijn postcode herkend word.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 10:49
Barre73 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:16:
[...]

En u gaat door voor de koelkast, dat was het. Jammer dat de reactietijd van t-mobile zo beroerd is. Dat mogen ze toch wel wat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctorbeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 18:48
Hallo heren,

Even een vraagje. Hier is vanochtend het kastje van Huawei van de muur gekeild doordat iemand er onhandig tegenaan stootte, en dat heeft een kabelbreuk veroorzaakt in de gele patchkabel.

Ik zou het graag zsm op willen lossen (want nu geen internet), maar de eerstvolgende monteur kan pas eind volgende week.

Is het mogelijk om de patchkabel zelf te vervangen? Zo ja, wat voor een patchkabel heb ik nodig? We hebben niks aangepast tov de standaard T-Mobile installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Doctorbeat schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:23:
Hallo heren,

Even een vraagje. Hier is vanochtend het kastje van Huawei van de muur gekeild doordat iemand er onhandig tegenaan stootte, en dat heeft een kabelbreuk veroorzaakt in de gele patchkabel.

Ik zou het graag zsm op willen lossen (want nu geen internet), maar de eerstvolgende monteur kan pas eind volgende week.

Is het mogelijk om de patchkabel zelf te vervangen? Zo ja, wat voor een patchkabel heb ik nodig? We hebben niks aangepast tov de standaard T-Mobile installatie.
Ja, deze kreeg ik er standaard bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvETViSS5wyrMlcHhz6LQKkx84Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5pOvo5OCDFsq5uL5UqhHnM5.jpg?f=user_large

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:59
Doctorbeat schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:23:
Hallo heren,

OS2 patchkabel. Aan de kant van de ONT heb je een SC/APC (groene) connector, wat er aan de andere kant moet zitten moet je zelf even bekijken aangezien dat wel eens wil verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Als je een storing hebt bij T-Mobile dan is het wel echt een nadeel dat T-Mobile geen eigen netwerk heeft. Hier knippert sinds gisteravond (vrijdag) het LOS-lampje rood. Direct de klantenservice gebeld (want geen internet = geen F1-kwalificatie kijken) en daar is een ticket voor de backoffice aangemaakt. Binnen 3 werkdagen, dus vijf kalenderdagen, wordt dat opgepakt.

Het is fijn dat ik met mijn mobiele abonnement ook bij T-Mobile zit en dat ik een voucher heb gekregen om in 7 dagen een halve TB op te kunnen stoken, en dat is beter dan niks, maar je telefoon als hotspot gebruiken blijft toch een noodoplossing. Het is fijner als zo'n (ver)storing sneller wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rclahsen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:16:
Als je een storing hebt bij T-Mobile dan is het wel echt een nadeel dat T-Mobile geen eigen netwerk heeft. Hier knippert sinds gisteravond (vrijdag) het LOS-lampje rood. Direct de klantenservice gebeld (want geen internet = geen F1-kwalificatie kijken) en daar is een ticket voor de backoffice aangemaakt. Binnen 3 werkdagen, dus vijf kalenderdagen, wordt dat opgepakt.

Het is fijn dat ik met mijn mobiele abonnement ook bij T-Mobile zit en dat ik een voucher heb gekregen om in 7 dagen een halve TB op te kunnen stoken, en dat is beter dan niks, maar je telefoon als hotspot gebruiken blijft toch een noodoplossing. Het is fijner als zo'n (ver)storing sneller wordt opgepakt.
Als je een Huawei ONT hebt is het toch wel eigen netwerk. Niet de kabels in de grond, maar daar treedt ook zelden een verstoring op.
Heb je een kleine zwarte Nokia ONT, dan heb je gelijk. Dan wordt er via KPN Wholesale geleverd. Maar dat is wel een minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Barre73 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:06:
[...]

Als je een Huawei ONT hebt is het toch wel eigen netwerk. Niet de kabels in de grond, maar daar treedt ook zelden een verstoring op.
Heb je een kleine zwarte Nokia ONT, dan heb je gelijk. Dan wordt er via KPN Wholesale geleverd. Maar dat is wel een minderheid.
Excuus voor de verwarring, maar je hebt inderdaad gelijk dat het ook het 'eigen netwerk' van T-Mobile kan zijn. Hoe dan ook: mijn teleurstelling zit hem meer in de lange doorlooptijd voor het verhelpen van de storing, ongeacht of de oorzaak bij KPN NetwerkNL of bij T-Mobile zelf ligt ;)

Ik heb trouwens een Huawei ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over de Huawei ONT gesproken, dit haal ik uit de GUI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i5oxULyuwvXJkc4T0iDATpJf7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9tdpZasUhcEiMEtzleZZcct.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met glasvezel metrics? Dit zit allemaal binnen de range zo te zien.
Maar waaraan kun je bijvoorbeeld zijn hoeveel demping er is?

Ik vraag dit omdat de aansluiting in de meterkast jaren zonder afsluitdopje heeft gezeten. Er zijn schoonmaaksets (oneclick) voor, maar best wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 20:29
Mijn internet valt soms weg, terwijl de wifi verbinding goed is met een T50 modem en Huawei ONT (las dat dit dan een eigen t-mobile netwerk is).

Helaas lijk ik geen toegang te hebben tot de logging van deze router, waardoor het vinden van de oorzaak lastiger is.

Vetgedrukt mijn vragen met toelichting, hopende op goede suggesties om dit op te lossen.

Gebruikt T-mobile op eigen netwerk een KPN patchkast?
Bij het aansluiten van de glasvezel verbinding (eigen T-mobile netwerk met Huawei ONT) bleek volgens de.konteur eerst ergens in een patchstation van KPN een kabeltje los te liggen, deze moest door KPN monteur hersteld worden). Dit was best vreemd, aangezien ik hiervoor glasvezel had van kpn en verwacht had dat er niets gewijzigd hoefde te worden?

Horen de WAN en LAN lampjes i.t.t. de T-mobile documentatie te knipperen?
Op de website van van T-mobile las ik niet veel bruikbaars, volgens de documentatie zouden op de router het WAN lampje en op de ONT het LAN lampje constant moeten branden, welke bij mij snel knipperen. Leek mij logisch dat deze knipperen, maar door hun documentatie stelt dat ze moeten branden. Kan iemand hierover uitsluitsel geven?

Wat zouden logische vervolg stappen zijn om te onderzoeken zonder toegang tot de router log?
Ga mij later op de dag even verder inlezen op glasvezel en welke logs ik überhaupt kan bekijken, maar heeft iemand suggesties voor verder onderzoek van deze storing? Of ideeën wat dit kan zijn?
Heb intussen al een ping -t 8.8.8.8 op een bekabelde en draadloze PC aangezet, deze lees ik later op de dag uit.

eigen router of T50 gebruiken
Is het de investering waard om een eigen router te gaan gebruiken, kan een ASUS RT-AX86S voor een nette prijs overnemen. Qua hardware vergelijkbaar met de nieuwe T54 van T-mobile waar ik waarschijnlijk pas over 9 maand aanspraak op kan maken (als ik overga op een andere provider of verleng). De Asus router heeft functioneel meer mogelijkheden en Merlin dat hierop kan draaien, merk namelijk op de t50 redelijk wat lag met games via Xbox cloud, wat natuurlijk ook met mijn storing te maken kan hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door 2green op 09-07-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 21:41
Mr. Jinx schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:43:
Over de Huawei ONT gesproken, dit haal ik uit de GUI:

[Afbeelding]

Iemand ervaring met glasvezel metrics? Dit zit allemaal binnen de range zo te zien.
Maar waaraan kun je bijvoorbeeld zijn hoeveel demping er is?

Ik vraag dit omdat de aansluiting in de meterkast jaren zonder afsluitdopje heeft gezeten. Er zijn schoonmaaksets (oneclick) voor, maar best wel prijzig.
Hoe kan je op de Huawei ONT inloggen en zijn deze waardes via snmp uit te lezen wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Om in te loggen op de Huawei heb ik een laptop rechtstreeks aangesloten op de ONT.
Met m'n router ertussen lukt het namelijk niet.

Vervolgens de laptop ingesteld op 192.168.100.2 / 255.255.255.0
Daarna kon ik inloggen op http:/192.168.100.1
Username / password staan achterop de Huawei.

Niet ideaal, maar het werkte om daar eens een kijkje te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 21:41
Mr. Jinx schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:16:
Om in te loggen op de Huawei heb ik een laptop rechtstreeks aangesloten op de ONT.
Met m'n router ertussen lukt het namelijk niet.

Vervolgens de laptop ingesteld op 192.168.100.2 / 255.255.255.0
Daarna kon ik inloggen op http:/192.168.100.1
Username / password staan achterop de Huawei.

Niet ideaal, maar het werkte om daar eens een kijkje te nemen :)
Ah thanks, met een secondair ip adres op de router/fw moet het dan wel lukken, source nat aan want er zal wel geen routering op de ONT zitten. Zit er wel een mogelijkheid op om bijv SNMP aan te zetten/te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 08:52
PisPix schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Ah thanks, met een secondair ip adres op de router/fw moet het dan wel lukken, source nat aan want er zal wel geen routering op de ONT zitten. Zit er wel een mogelijkheid op om bijv SNMP aan te zetten/te configureren?
Die management interface is overigens untagged

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 19:41
Anderen ook problemen met de internetverbinding? Hier, regio Utrecht, geen internet verbinding meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 17:02
Grote landelijke storing gaande? Geen ip adres meer op de wan interface. Allestoringen loopt hard op qua meldingen, forum t-mobile geeft aan dat er (nog) niets bekend is. Vanaf ongeveer 8.30u. Reboot modem helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Same. Regio Weert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:07
Sorry mijn fout, net overgestapt van kpn naar t-mobile ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
Regio *knip*, ook storing. Glasvezelkabel geeft geen connectie. Tmobile geeft aan dat er geen storing is, terwijl inderdaad allestoringen een heel ander beeld schetst

[ Voor 3% gewijzigd door Fidelity op 13-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Reacties als 'ik ook' mogen achterwege blijven.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Op allestoringen valt te lezen dat de servicedesk een landelijke storing heeft bevestigd. Geen melding van oorzaak of eta tot oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:23
Jelmer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:26:
Op allestoringen valt te lezen dat de servicedesk een landelijke storing heeft bevestigd. Geen melding van oorzaak of eta tot oplossen.
Waar zie jij dat dan? https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ laat alleen meldingen zien en oude tweets van TMO KS. Geen nieuwsbericht oid dat de storing bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo te zien op allestoringen is er een piek bij alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
wernert schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Waar zie jij dat dan? https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ laat alleen meldingen zien en oude tweets van TMO KS. Geen nieuwsbericht oid dat de storing bevestigd is.
Inmiddels ook op de algemene forum pagina van tmobile https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27
synoniem schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:33:
Kijk even goed naar de getallen. Tmobile nadert de 3000…de rest rond de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:23
synoniem schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:33:
Maar hier wordt dan ook wel gezegd 'mensen weten niet welke provider ze hebben dus klikken er maar eentje'.

Ik vind vooral die hele vlakke historische lijn (0 storingen) bij TMO wel opvallend, bij de rest is altijd een kabbelende (kabelellende) lijn te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
wernert schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Maar hier wordt dan ook wel gezegd 'mensen weten niet welke provider ze hebben dus klikken er maar eentje'.

Ik vind vooral die hele vlakke historische lijn (0 storingen) bij TMO wel opvallend, bij de rest is altijd een kabbelende (kabelellende) lijn te zien.
IMHO, de afgelopen 2 maanden eigenlijk geen issues gehad met T-Mobile glas, daarvoor elke 2 weken wel feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56
midego schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:39:
[...]

IMHO, de afgelopen 2 maanden eigenlijk geen issues gehad met T-Mobile glas, daarvoor elke 2 weken wel feest.
ik zit in middels al bijna een jaar bij T-Mobile en dit is de eerste storing die ik heb. Hiervoor zat ik bij KPN en toen moest ik bijna dagelijks de modem van het stroomhalen of een factoryreset geven om weer internet te hebben. Dus (afhankelijk van hoe lang deze storing gaat duren) ben ik nog goed tevreden met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:39
Inmiddels ook op de website van T-Mobile:
[13-07-2022] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
[UPDATE] Voor een deel van onze klanten is het probleem inmiddels opgelost. Voor de klanten waarbij het probleem nog speelt, zijn we hard aan de slag.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeffrey op 13-07-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
XLord schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:41:
[...]

ik zit in middels al bijna een jaar bij T-Mobile en dit is de eerste storing die ik heb. Hiervoor zat ik bij KPN en toen moest ik bijna dagelijks de modem van het stroomhalen of een factoryreset geven om weer internet te hebben. Dus (afhankelijk van hoe lang deze storing gaat duren) ben ik nog goed tevreden met T-Mobile.
Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik 2 maanden terug ben overgestapt naar mijn eigen modem (UDMP SE) wat echt een verademing is ten opzichte van de standaard T-Mobile meegeleverde bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
midego schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik 2 maanden terug ben overgestapt naar mijn eigen modem (UDMP SE) wat echt een verademing is ten opzichte van de standaard T-Mobile meegeleverde bagger.
Same, maar dan de pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP, was een stukje goedkoper.

Dat modem van T-mobile gebruikte ik eigenlijk alleen nog voor de router functie aangezien ik zelf al Access Points had hangen van Ubiquiti. Maar elke maand zo'n beetje forceerde T-mobile een update naar het modem die de access point weer opnieuw activeerde. Uit woede had ik als SSID eerder een "leuke" naam gegeven zodat ik direct kon herkennen in de lijst met beschikbare wifi netwerken als er weer een update was geweest. Uiteindelijk toen helemaal de overstap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:54
Interesant is wel dat mijn buurvrouw geen storing heeft op het ODF netwerk en ik wel via het WBA netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:25
Ik heb op mijn smokeping server vanuit een datacenter niks bijzonders gemeten.

T-Mobile Groningen WBA (ping)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXCywfrnEEe_37N7FSwsHbvcICI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x6g7WW72aSkbWAUgOMiNqN7K.png?f=user_large

T-Mobile Tilburg ODF (ping)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXAm7Y2HJ_R1ZJhXvx5qoinPi7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uaB1utTJYaGKHM3ihZTQjScr.png?f=user_large

T-Mobile Houten ODF (ping)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXu6kNViLJV7PY_wYl18OUn914E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9RVa4T9hRDluAotRGZPCAhvq.png?f=user_large

T-Mobile Almere ODF (ping)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yspp5iLPmawQDZd5ydyCZOdkXqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bY30poKaEPU8mk7wAT6yQcSE.png?f=user_large

T-Mobile Amersfoort ODF (ping)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFylp_P_XcauBqc6J4U2rF1rmvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i38PxdTFAuNz9foXC6NDZGrF.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 13-07-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Hier via het 'eigen' T-Mobile netwerk (vezel van KPN Netwerk, apparatuur in de PoP van Glasoperator) geen enkel probleem met internet deze ochtend.

Lijkt dus maar een subset van klanten te treffen. Mogelijk zoals @Telesto aangeeft alleen maar issues bij klanten die via WBA zitten?

EDIT:
Ping naar Google DNS laat hier ook geen enkel issue zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHyODhfJRX2bn0UHSCCi-5wv4Hw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sco9P2gNxAS7ce6hz6Xw4GXw.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door ShadowLord op 13-07-2022 10:23 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gba_child
  • Laatst online: 09-07 19:31
ShadowLord schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:21:
Hier via het 'eigen' T-Mobile netwerk (vezel van KPN Netwerk, apparatuur in de PoP van Glasoperator) geen enkel probleem met internet deze ochtend.

Lijkt dus maar een subset van klanten te treffen. Mogelijk zoals @Telesto aangeeft alleen maar issues bij klanten die via WBA zitten?

EDIT:
[Afbeelding]
(misschien zeg ik hetzelfde maar ik ben niet zo goed in de benaming en afkortingen.
meer huizen in onze wijk die T-mobile abo thuis hebben op het KPN netwerk hebben (nog steeds) geen internet.

Aanpassing KNP naar KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:08

EDIT:
[Afbeelding]
Ik zit op ODF in het 31.201 subnet en geen internet sinds 8:35 vanochtend. Dus het probleem is niet beperkt tot KPN WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 08:45

EDIT:
[Afbeelding]
hier ook geen issues:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv4wbUSBnfe2XBAckQe-Uew3nE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Angw1utqhxODuZxjmBHWvM7a.png?f=user_large

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
Hier drie korte onderbrekingen geweest in 7424. Hetrix checkt elke minuut, Smokeping elke 5 minuten dus die laat de korte onderbrekingen niet altijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 08:45
ja klopt helemaal, ik heb ook uptime kuma monitor draaien, die checked elke minuut, maar ook daar geen outage.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOSIxitHrIokHnbiCevT0a3is98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gvPsTR3FTG9tQQqDjJMqjtJd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Punkbuster op 13-07-2022 10:41 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14
souris schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:26:
[...]

Ik zit op ODF in het 31.201 subnet en geen internet sinds 8:35 vanochtend. Dus het probleem is niet beperkt tot KPN WBA.
Same here. Het komt echt nét weer online.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 16:44

lordsnow

I know nothing

loeberce schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Hier drie korte onderbrekingen geweest in 7424. Hetrix checkt elke minuut, Smokeping elke 5 minuten dus die laat de korte onderbrekingen niet altijd zien.
Hier ook ODF. Eerst rond 9:15 een paar onderbrekingen, en na 9:30 was ik 10-15min geheel offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar ik heb een WAN subnet mask van /22. Dacht dat dat altijd veel kleinere stukjes waren. Betekent dat dat ik met ~1000 anderen in hetzelfde broadcast domain zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
scsirob schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:01:
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar ik heb een WAN subnet mask van /22. Dacht dat dat altijd veel kleinere stukjes waren. Betekent dat dat ik met ~1000 anderen in hetzelfde broadcast domain zit?
Yes, dat betekent een /22 subnet. Max 1021 medegebruikers op je subnet idd. ;)
Waar zitten je zorgen? Of is het meer een constatering?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:08:
[...]
Yes, dat betekent een /22 subnet. Max 1021 medegebruikers op je subnet idd. ;)
Waar zitten je zorgen? Of is het meer een constatering?
Constatering, geen zorgen. Ik draai al tijden met eigen pfSense firewall, hiervoor bij Telfort. Daar had ik het kleinst mogelijke subnetje, /30 uit mijn hoofd. Ik was gewoon even verbaasd over het ruime subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:08
scsirob schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Same here. Het komt echt nét weer online.
Ik ben ook weer online. Om te laten zien dat het er echt uit lag, ook maar even een screenshot van mijn smoking.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygsqBl0RwI5NZfsp4mPA1a3mOyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6YAWSt0hYQOF5TWWOXbHrlmg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:07
s*&^%&

Ik ga overstappen van KPN (glas) naar T-Mobile (glas)....
Overstapservice gebruikt:
Omdat je gebruik maakt van de Overstapservice, stoppen wij je abonnement bij je oude aanbieder. Geen zorgen, je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt.

Monteur komt vrijdag... maar internet is vanmorgen door KPN afgesloten.

T-mobile gebeld... ja, we hebben het opgezegd per 13 juli... uuh waarom?!? toch pas als het werkt?!?

Lang verhaal kort... geen internet, geen monteur eerder dus ik zit t/m vrijdag zonder.

Nou lijkt mij internet aansluiten niet zo moeilijk... maar nu stuurt T-mobile een heel klein Huawei kastje op voor glas naar UTP (converter) en heb ik van KPN nog zo'n groot NT modem zitten. Dus toch niet iets wat ik zelf kan vervangen dus?!? of weet iemand hier kort uit te leggen wat en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 08:34
Sinds gisteren over naar T-Mobile, monteur is al met al 10 minuten binnengeweest, melkpak van de muur en kabeltje gewisseld. Heb de ZTE en Huawei apparatuur ongeveer 15 minuten aangesloten gehad. in de korte tijd wat speedtests gedaan van de Huawei naar de Dream Router. als ik het me goed herinner was het zo dat er een stijgende lijn in de snelheden van glas na het moment van aansluiting is. ongeveer een half uur geleden de laatste speedtest gedaan, download tikt 400-450 mbit aan, upload met 800mbit een stuk hoger.
heb in plaats van het Huawei ONT een Ufiber Loco in gebruik met de gegevens van de Huawei in het geheugen.
om te kijken of dit aan de lijn lag heb ik de kabel gehotswapt naar de Huawei, en het gaf gelijkwaardige snelheden. Belangrijkste is dat het stabieler lijkt dan mijn vorige abonnementsperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:55
stijn1309 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:03:
s*&^%&

Omdat je gebruik maakt van de Overstapservice, stoppen wij je abonnement bij je oude aanbieder. Geen zorgen, je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt.

T-mobile gebeld... ja, we hebben het opgezegd per 13 juli... uuh waarom?!? toch pas als het werkt?!?

Lang verhaal kort... geen internet, geen monteur eerder dus ik zit t/m vrijdag zonder.

Nou lijkt mij internet aansluiten niet zo moeilijk... maar nu stuurt T-mobile een heel klein Huawei kastje op voor glas naar UTP (converter) en heb ik van KPN nog zo'n groot NT modem zitten. Dus toch niet iets wat ik zelf kan vervangen dus?!? of weet iemand hier kort uit te leggen wat en hoe?
Ik had hetzelfde KPN werkte al niet meer en T-mobile monteur kwam pas later. Ik had geluk dan KPN wel nog een monteur stuurde en die heeft glas kabel in huawei kastje gedaan voor mij. Moet je zelf denk ook wel kunnen en utp kabel naar modem. Het werkte bij mij niet direct maar volgende ochtend na alles rebooten had ik internet.
Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71702528

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn1309 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:03:
s*&^%&

Dit kan je inderdaad niet zelf. Dat Huawei kastje moet met een glaskabeltje direct op de connector in je glasvezelaansluiting. Dat doe je normaliter niet zelf.
KPN heeft gekozen voor een andere manier, namelijk die converter direct op de glasvezelaansluiting klikken.

Nog erger: Als jij dit grote NT van KPN nog aan hebt staan (dus de stekker erin) zorgt deze er wellicht momenteel voor dat andere klanten in jouw buurt nu geen werkende verbinding hebben omdat deze KPN NT stoort op de GPON verbindingen van T-Mobile. Dus haal de stekker er svp meteen uit...

@jouwheld Jij had het geluk dat jij die patchkap had (of de monteur van KPN die had) want anders had je zelf die glaskabel niet in die FTU gekregen...

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 13-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Barre73 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Dit kan je inderdaad niet zelf. Dat Huawei kastje moet met een glaskabeltje direct op de connector in je glasvezelaansluiting. Dat doe je normaliter niet zelf.
KPN heeft gekozen voor een andere manier, namelijk die converter direct op de glasvezelaansluiting klikken.

Nog erger: Als jij dit grote NT van KPN nog aan hebt staan (dus de stekker erin) zorgt deze er wellicht momenteel voor dat andere klanten in jouw buurt nu geen werkende verbinding hebben omdat deze KPN NT stoort op de GPON verbindingen van T-Mobile. Dus haal de stekker er svp meteen uit...
Stekker is eruit... maar jammer dat ik echt tot vrijdag dus moet wachten.

Wat een bagger club... die man aan de telefoon deed ook net alsof ik zelf fout ben geweest.
Waarop ik hem attendeerde op de overstapservice, waarop hij zei waarom vul je dan de 13de in... Die datum heb ik niet gekozen maar jullie.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
stijn1309 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Stekker is eruit... maar jammer dat ik echt tot vrijdag dus moet wachten.

Wat een bagger club... die man aan de telefoon deed ook net alsof ik zelf fout ben geweest.
Waarop ik hem attendeerde op de overstapservice, waarop hij zei waarom vul je dan de 13de in... Die datum heb ik niet gekozen maar jullie.... :'(
Heb je toevallig de afspraak met de monteur verzet? Daar ging het bij ons nl fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegermeister
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:56
Hoi,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden T-mobile gigabit en kreeg bij de installatie een probleem voor mijn kiezen dat ik hier graag wil delen voor de referentie voor anderen.

Mijn accespoints (TP-link Deco X20 3x) kunnen niet goed bekabeld communiceren via de router, ik weet niet of de router dit blokeert of iets dergelijks. Constant viel een van de Deco's buiten het bereik van de anderen en ging m'n hele netwerk, ook bekabeld over z'n nek. Om dit op te lossen heb ik de router naar een Deco verbonden en die doorverbonden naar een TP-link switch en daar de andere deco's en de rest van mijn netwerk aan verbonden. Werkt nu top! Betrouwbaar internet en WiFi, tussen de 300 en 450mbs up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
loeberce schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Heb je toevallig de afspraak met de monteur verzet? Daar ging het bij ons nl fout.
Nee... anders had ik dat wellicht nog begrepen. Ik heb zelf ook geen opzegdatum juist om die reden opgegeven maar de overstapservice genomen... zie je maar weer beter zelf regelen.

Alleen ook geen hulp als de fout bij hun ligt.... monteur kan niet eerder komen, niets... gewoon jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
stijn1309 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Nee... anders had ik dat wellicht nog begrepen. Ik heb zelf ook geen opzegdatum juist om die reden opgegeven maar de overstapservice genomen... zie je maar weer beter zelf regelen.

Alleen ook geen hulp als de fout bij hun ligt.... monteur kan niet eerder komen, niets... gewoon jammer maar helaas
Monteur wordt ingehuurd en die zijn meestal erg druk, ookal is het een klusje van 5 minuten. Hebben ze geen gratis internet via 4G aangeboden?

KPN sloot ons ooit verkeerd aan en zei doodleuk aan de telefoon: "Monteur komt over zes weken." Toen ik aangaf daarop mijn abonnement te willen opzeggen werd ik zonder pardon doorverbonden naar de afdeling abonnementen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
loeberce schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Monteur wordt ingehuurd en die zijn meestal erg druk, ookal is het een klusje van 5 minuten. Hebben ze geen gratis internet via 4G aangeboden?

KPN sloot ons ooit verkeerd aan en zei doodleuk aan de telefoon: "Monteur komt over zes weken." Toen ik aangaf daarop mijn abonnement te willen opzeggen werd ik zonder pardon doorverbonden naar de afdeling abonnementen. ;w
Tjah zit mobiel niet bij T-mobile dus kon hij niets betekenen, waarbij ik ook aangaf dit niet snel te doen als het zo gaat het overstappen.

Uiteindelijk na lang aandringen even gekeken, kan ik voor €3,- 10GB bundels aanzetten bij mijn provider, dus gezegd dat ik €15,- credit wilde voor dit en daarmee zijn ze wel akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-07 18:56
Telesto schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:57:
Interesant is wel dat mijn buurvrouw geen storing heeft op het ODF netwerk en ik wel via het WBA netwerk
De interessante vraag is; waarom zit jouw aansluiting via WBA terwijl de buurvrouw wel ODF heeft?

Ik heb zelf ook eerst op WBA - mijn aansluiting stamt uit het Vodafone tijdperk - gezeten, maar ik ben uit m'n hoofd juni 2020 omgezet naar ODF.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:54
Comp User schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:13:
[...]

De interessante vraag is; waarom zit jouw aansluiting via WBA terwijl de buurvrouw wel ODF heeft?

Ik heb zelf ook eerst op WBA - mijn aansluiting stamt uit het Vodafone tijdperk - gezeten, maar ik ben uit m'n hoofd juni 2020 omgezet naar ODF.
Haha kort na aanleg van het WBA netwerk is ODF bijgekomen. Ik heb direct een abonnement afgesloten na glasvezel aanleg (en heb dus WBA). Mijn buurvrouw heeft het pas een jaar later gedaan (en dus ODF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:24
Hmmm voor het eerst sinds vorig jaar september geen internet hier.

Rood knipperend LOS lampje op de Huawei ONT.

Postcode 2661 (Bergschenhoek).

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Vandaag monteur geweest... niet conform afspraak tussen 08.00 - 10.00 maar pas om 11.00.
Ben zelf gaan bellen om 10.15 en kreeg doodleuk te horen, dat hij ingepland was van 10.00 - 12.00 en dat er fout naar mij is gecommuniceerd.

Vind ik toch wel erg met dit soort teksten in de mail:
Afspraak is afspraak
We gaan ervan uit dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het je niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de Expert dan in om iemand anders te helpen. Ben je er niet of annuleer je de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat T-Mobile Thuis kosten in rekening brengt.

Kennelijk was het wel alleen een afspraak is afspraak vanuit mijn kant, want vanuit hun boeit het dus 0,0.

Al met al is de boel hier aangesloten maar daarvoor moest de monteur wel naar de wijkkast. Vanuit daar belde hij mij op en moest ik ff checken of het internet het deed. Het werkt!!!

Mooi ben ik er vandoor.... na alle spullen opgeruimd te hebben eens een speedtest gedaan...

Je raad het al 92mbit piek! zowel up- als download en dat met een 1Gigabite lijn......

Direct gebeld met T-mobile, maar konden de back-end en monteur niet bereiken. Dit was om 11.30 en ik wacht nu nog op het belletje terug.... Maar gezien alle telleurstellingen ben ik bang dat ik zelf weer mag bellen.

Totaal nog niet te spreken over T-Mobile....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:39
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:21:
Vandaag monteur geweest... niet conform afspraak tussen 08.00 - 10.00 maar pas om 11.00.
Ben zelf gaan bellen om 10.15 en kreeg doodleuk te horen, dat hij ingepland was van 10.00 - 12.00 en dat er fout naar mij is gecommuniceerd.

Vind ik toch wel erg met dit soort teksten in de mail:
Afspraak is afspraak
We gaan ervan uit dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het je niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de Expert dan in om iemand anders te helpen. Ben je er niet of annuleer je de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat T-Mobile Thuis kosten in rekening brengt.

Kennelijk was het wel alleen een afspraak is afspraak vanuit mijn kant, want vanuit hun boeit het dus 0,0.

Al met al is de boel hier aangesloten maar daarvoor moest de monteur wel naar de wijkkast. Vanuit daar belde hij mij op en moest ik ff checken of het internet het deed. Het werkt!!!

Mooi ben ik er vandoor.... na alle spullen opgeruimd te hebben eens een speedtest gedaan...

Je raad het al 92mbit piek! zowel up- als download en dat met een 1Gigabite lijn......

Direct gebeld met T-mobile, maar konden de back-end en monteur niet bereiken. Dit was om 11.30 en ik wacht nu nog op het belletje terug.... Maar gezien alle telleurstellingen ben ik bang dat ik zelf weer mag bellen.

Totaal nog niet te spreken over T-Mobile....
Hoe heb je je speedtest uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
sinovenator schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Hoe heb je je speedtest uitgevoerd ?
Vanuit de USG direct en bekabeld via mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:39
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:36:
[...]

Ok, en als je het door t-mobile geleverde modem gebruikt ?
om uit tesluiten dat je USG de issue is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:21:
Alle fancy dingen uitgeschakeld op je USG? IPS, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:42
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:36:
[...]

Sowieso is de ingebouwde speedtest van de USG (3-poorts) niet geschikt voor snelheden van meer dan ~120Mbit omdat de CPU van de USG dit niet trekt. Als ik het zo lees vermoed ik eerder dat de UTP-kabel tussen de media converter / GPON unit max 100Mbit door laat (4-aders misschien?), makkelijk te checken door de kleur van het LED-je bij de poort en in de interface.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBpw-W_kwpXmsd47nHC8kbReuEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AsyAWpU63L6UWbtkCRLSbHrC.png?f=user_large

Speedtest in mijn geval via de USG met een 400Mbit abbo (wat ik met een bekabelde client gewoon haal): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmGQV7ECwZwHbMo0gO5MH3cYBAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c5AFFY1rKbYiALrMEEXO38wn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Sende115 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Sowieso is de ingebouwde speedtest van de USG (3-poorts) niet geschikt voor snelheden van meer dan ~120Mbit omdat de CPU van de USG dit niet trekt. Als ik het zo lees vermoed ik eerder dat de UTP-kabel tussen de media converter / GPON unit max 100Mbit door laat (4-aders misschien?), makkelijk te checken door de kleur van het LED-je bij de poort en in de interface.[Afbeelding]

Speedtest in mijn geval via de USG met een 400Mbit abbo (wat ik met een bekabelde client gewoon haal): [Afbeelding]
Alle kabels zijn hetzelfde gebleven en hiervoor had ik KPN 500/500 en haalde ik die snelheden wel.

Zoals verwacht T-mobile laat weer niets van zich horen.

Monteur stelde veel Unifi in en heeft zelfs de instellingen bekeken voor de WAN op vlan 300 en zei ook alles staat goed.

En de kabels ook van de USG aar het kastje is dezelfde kabel die ik eerder tussen KPN NT modem en USG had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:42
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
[...]

En de kabels ook van de USG aar het kastje is dezelfde kabel die ik eerder tussen KPN NT modem en USG had zitten.
Dan nog zou er relatief eenvoudig te achterhalen moeten zijn waar het een en ander fout gaat. Natuurlijk is een configuratiefout een optie (een 0 vergeten in de config die naar de switch gestuurd is bijvoorbeeld), maar even kijken wat voor snelheid je link speed aan geeft is hoe dan ook stap 1 in dit geval, en daarna andere kabels / het T-Mobile modem proberen.
Dit ook omdat de verbinding "aangemeld" dient te worden en dat gaat doormiddel van het T-Mobile modem.

Monteur gaf in mijn geval het advies om eerst even een uurtje op het door T-Mobile modem online te zijn, en daarna pas de USG aan te sluiten.

Ook kunnen kabels die voorheen altijd goed werken verouderen en daardoor out-of-spec raken waardoor de auto-negotioation terugvalt op 100Mbit. Of een productiefoutje in de media converter / GPON unit, zoals een verbogen pin in de RJ45 aansluiting o.i.d.

In ieder geval, stap 1 in dit geval is testen met de meegeleverde apparatuur, en pas als dat goed werkt overschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Sende115 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Dan nog zou er relatief eenvoudig te achterhalen moeten zijn waar het een en ander fout gaat. Natuurlijk is een configuratiefout een optie (een 0 vergeten in de config die naar de switch gestuurd is bijvoorbeeld), maar even kijken wat voor snelheid je link speed aan geeft is hoe dan ook stap 1 in dit geval, en daarna andere kabels / het T-Mobile modem proberen.
Dit ook omdat de verbinding "aangemeld" dient te worden en dat gaat doormiddel van het T-Mobile modem.

Monteur gaf in mijn geval het advies om eerst even een uurtje op het door T-Mobile modem online te zijn, en daarna pas de USG aan te sluiten.

Ook kunnen kabels die voorheen altijd goed werken verouderen en daardoor out-of-spec raken waardoor de auto-negotioation terugvalt op 100Mbit. Of een productiefoutje in de media converter / GPON unit, zoals een verbogen pin in de RJ45 aansluiting o.i.d.

In ieder geval, stap 1 in dit geval is testen met de meegeleverde apparatuur, en pas als dat goed werkt overschakelen.
Zal vanavond testen met het orginele modem.

Wan verbinding staat GbE.

Update: modem T-mobile inderdaad volledige snelheid.

Terug naar USG weer traag. Kon geen configuratie of iets vinden.

USG factory reset gedaan, weer opgenomen in het netwerk alle instellingen laten overnemen en het werkt als een zonnetje.

Denk dat er toch wat is achtergebleven van de KPN configuratie die ik wel had verwijderd.

Maar goed opgelost!

[ Voor 13% gewijzigd door stijn1309 op 15-07-2022 21:42 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
En nu begrijpen we allemaal weer waarom de meeste helpdesks altijd eerst vragen stellen als;
- zit de stekker er in?
- heeft u het apparaat al eens uit- en aangezet?
- heeft u de modem al eens bekabeld aangesloten?
Ik wens alle ISP's veel succes met de vrije modemkeuze...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 11:33
Lord_Dain schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:13:
En nu begrijpen we allemaal weer waarom de meeste helpdesk altijd eerst vragen stellen als;

[...]

In mijn studententijd heb ik op de helpdesk van Ziggo gewerkt, ik denk dat 40% van de problemen opgelost waren met bovenstaande verzoeken aan de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
Lord_Dain schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:13:
En nu begrijpen we allemaal weer waarom de meeste helpdesk altijd eerst vragen stellen als;

[...]

Vrije modemkeuze wordt hier zwaar overdreven, veruit de meeste klanten weten het niet of interesseert het niet. Een kleine groep weet wat ze willen en doen, vragen om de benodigde data en gaan aan de slag. En dan is er inderdaad een andere kleine groep die er iets over horen, er heilig van overtuigd zijn dat het hen gaat helpen, de klok niet van de klepel kunnen onderscheiden en die inderdaad gaan bellen.

Het antwoord van een beetje ISP helpdesk blijft nog altijd hetzelfde: "voor uw eigen modem gebruikt u instelling X. Indien u een probleem ervaart verzoeken wij u de door ons geleverde apparatuur te testen voor ondersteuning. Werkt dit niet dan helpen wij u graag. Werkt dit wel en uw eigen modem van een derde partij niet, succes. Heeft u verder nog vragen? Een fijne dag verder".

En om af te sluiten, een dag uit het leven van een IT afdeling :) :

YouTube: The IT crowd - Truest moment about tech support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Iemand enig idee wanneer zoetermeer (wijk rokkeveen) eindelijk verder verbinding krijgt?
Ondertussen is er 1,5 maand geleden bij ons gegraven... maar hoor nu verder niks meer.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:08
kaasszje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:29:
Iemand enig idee wanneer zoetermeer (wijk rokkeveen) eindelijk verder verbinding krijgt?
Ondertussen is er 1,5 maand geleden bij ons gegraven... maar hoor nu verder niks meer.
Zelfde verhaal hier in Buytenweg. Steken al 5 weken groene draadjes uit de straat voor mijn tuin…
T-Mobile heeft aangegeven dat er in de wijkcentrale nog werkzaamheden verricht moeten worden, een tijdsindicatie durfde ze niet te geven…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:31
Jamar schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:35:
[...]

Zelfde verhaal hier in Buytenweg. Steken al 5 weken groene draadjes uit de straat voor mijn tuin…
T-Mobile heeft aangegeven dat er in de wijkcentrale nog werkzaamheden verricht moeten worden, een tijdsindicatie durfde ze niet te geven…
Houdt er rekening mee dat het een geruime tijd er overheen gaat voordat je weer online bent.

De aanleg van een wijkcentrale hoort eerst af te komen voordat je aan beurt komt.

Zo wacht ik al een zeer geruime tijd op de volgende stap (2,5 maanden of vanaf half mei) sinds mijn melding van aanleg van de wijkcentrale en dat ze in mijn straat voor de tweede keer hebben opgegraven hebben. Augustus is voor mij de volgende schatting dat er wordt aangelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagitherus op 18-07-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamar
Sagitherus schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Houdt er rekening mee dat het een geruime tijd er overheen gaat voordat je weer online bent.

De aanleg van een wijkcentrale hoort eerst af te komen voordat je aan beurt komt.

Zo wacht ik al een zeer geruime tijd op de volgende stap (2,5 maanden of vanaf half mei) sinds mijn melding van aanleg van de wijkcentrale en dat ze in mijn straat voor de tweede keer hebben opgegraven hebben. Augustus is de volgende schatting dat er wordt aangelegd.
Bedankt voor de info! Het heeft absoluut geen haast, maar als ze maanden geleden adverteren met "is nu beschikbaar", is het wel opmerkelijk dat het nog maanden gaat duren.
Belangrijkste is dat het stabiel werkt na oplevering, dus ze nemen de tijd maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamar
Een vraag waar iemand misschien antwoord op heeft. Ik heb nu ADSL, dat werkt uitstekend, alleen na herstarten van het modem duurt het even voordat ik weer verbinding heb. Is dat met glasvezel sneller aangezien je geen modem meer nodig hebt?(ik ga een PFSense router direct op de GPON aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Jamar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:25:
Een vraag waar iemand misschien antwoord op heeft. Ik heb nu ADSL, dat werkt uitstekend, alleen na herstarten van het modem duurt het even voordat ik weer verbinding heb. Is dat met glasvezel sneller aangezien je geen modem meer nodig hebt?(ik ga een PFSense router direct op de GPON aansluiten)
Waarom zou je die willen herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Jamar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de info! Het heeft absoluut geen haast, maar als ze maanden geleden adverteren met "is nu beschikbaar", is het wel opmerkelijk dat het nog maanden gaat duren.
Belangrijkste is dat het stabiel werkt na oplevering, dus ze nemen de tijd maar :+
Mee eens, hier al sinds begin mei een kabel uit de grond.... dus had gehoopt dat er iets meer voortgang was.

Maar dan wachten we nog even af.

---- edit ----
Kon het toch niet laten.
Hier zou de wijk kast eind juni opgeleverd zijn.
Echter ligt nodige nu stil ivm de bouwvak.
Kortom voor eind augustus zou ik iets moeten horen.

Dus wachten we nu echt maar ff af ;)

[ Voor 18% gewijzigd door kaasszje op 18-07-2022 14:24 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Waarom zou je die willen herstarten?
Wellicht om de snelheid van het modem in te trainen. Ik herinner mij uit de good old ADSL tijd dat ik ooit bijna 20Mbps haalde.. waarbij naarmate de jaren verstreken de modem elke keer trager intrainde.. of het moet anders werken wellicht, maar het staat mij iig bij dat bij ADSL dit bij elke start gebeurt.

Ik snap dat dit de 'waarom' vraag niet beantwoordt, maar een mogelijke reden kan zijn dat de lijnkwaliteit ruk / instabiel is.. of de afstand naar de PoP heel groot en daarom de snelheid wil variëren.

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 18-07-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 20:42
housemusicrules schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien al vaker voorbij gekomen maar: veel mensen hier met zo’n gunstig abonnement? 1000 mbit glasvezel met een mobiel unlimited-abo, voor in totaal 50 euro. Door het oude glasvezel-prijsplan en de bizar goede ‘combi-korting’.

En dan hiermee aankomen; sneaky doen alsof ‘oud’ in dit geval iets slechts is.
[Afbeelding]
‘Voor dezelfde internetsnelheid het dubbele betalen en je kortingen kwijt raken’ bedoelen ze :/

Volgens mij moet ik dit de komende 5-10 jaar NIET aan gaan passen hè? :D :+ Of kan TM zich hier wel onderuit werken op den duur?
:( ik heb net gebeld omdat ons huis inmiddels aan is gesloten op glasvezel. Ik weet zeker dat in het verleden de upgrade van dsl naar glasvezel gratis kon met behoud van unlimited korting. Nu is mij verteld dat dit niet kon. Zucht. Ik ga mij er nog in verdiepen of tmobile mij hier de waarheid verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Maulwurfje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
[...]

:( ik heb net gebeld omdat ons huis inmiddels aan is gesloten op glasvezel. Ik weet zeker dat in het verleden de upgrade van dsl naar glasvezel gratis kon met behoud van unlimited korting. Nu is mij verteld dat dit niet kon. Zucht. Ik ga mij er nog in verdiepen of tmobile mij hier de waarheid verteld.
Tja, bij TMobile gaan ze ook gewoon verder. Wijzigingen in de voorwaarden, nieuwe abbo's nieuwe prijzen.
Wat in het verleden wel kon kan nu wellicht niet meer. Dan gaat de tegeltjeswijsheid gewoon op:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
@Maulwurfje Die unlimited combinatie met mobiel en vast bestaat niet meer sinds februari. En met een overgang krijg je een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 15:07
Iemand enig idee hoe je Open Dutch Fiber in beweging krijgt? Fiber is hier in Zoetermeer halverwege mei voor m'n deur gelegd, 7 juni al een meneer geweest om een schouw te komen door die bepaald heeft wat de beste plaats is om de kabel naar binnen te gaan trekken. Daarna niks meer. Meerdere keren gebeld met ODF om informatie te krijgen over wanneer e.e.a. gaat gebeuren maar helaas niks, word van het kastje naar de muur gestuurd. Na deze werkzaamheden moet er ook nog een afspraak met Guidion om alles in de meterkast te plaatsen.

T-Mobile kan ook niet veel zeggen ze... Anders dan een 'aantekening' in het dossier aan te maken.
Pagina: 1 ... 190 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie