CurlyMo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:45:
[...]
Of wat ik dus probeer; de juiste informatie te verzamelen om met T-mobile in gesprek te kunnen over de verbinding die ze hier wensen neer te leggen zodat ik niet op voorhand af hoef te haken.
Als je bestelt bij T-Mobile krijg je een tijdje later de doos met spullen thuis. Als daar een klein wit Huawei kastje in zit wordt het GPON. Is het een klein zwart kastje, dan niet. Mocht je dan willen annuleren, dan kan dat nog.
Het punt is: je weet het bijna nooit vooraf bij T-Mobile. Ze hebben honderden PoPs met AON apparatuur (de ongedeelde verbinding) maar de laatste jaren plaatsen ze in alle nieuwe PoPs GPON apparatuur. En in die oude PoPs kan ook GPON bijgeplaatst worden als de AON poorten vol zijn. Vandaar mijn eerdere vraag hoe lang er al T-Mobile 1 Gbit voor weinig geld beschikbaar is.
@
jongetje Als het hele netwerk met maar 1 operator op GPON draait, zoals jouw Primevest aansluiting, dan is het best stabiel. Maar in de KPN Netwerk netwerken zit het door elkaar. Als een klant wordt omgezet naar T-Mobile GPON en zijn oude NT van KPN of Youfone nog aan heeft staan, gaat een heel segment van 32 klanten onderuit. En dan ben je een dag verder voordat je weer online bent. Mits ze die ene klant ook kunnen bereiken en die oude NT uit kunnen zetten.
Dat is vaak gebeurd bij T-Mobile klanten de laatste maanden. Inmiddels is er een soort van oplossing voor middels de monteur die zelf de patch omzet (in plaats van dat de aannemer van KPN Netwerk dat doet), maar het is niet foolproof.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.