[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Als ik een check doe via deze pagina dan zie ik toch echt € 25,00 + € 30,00 = € 55,00.

Kies ik dezelfde combinatie maar dan voor 1Gbit/s Thuis, dan is dit via deze pagina € 25,00 + € 45,00 = € 70,00
Wel handig dat ik erbij vermeld dat ik in WBA gebied zit.
Dat ga je dus wel echt heel veel meer betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak-1-0zLZb9wi13y0xY8Eq_hirM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DY9jcDA1eVYD1hdY9tzuir9Q.png?f=fotoalbum_large

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
Maverick2001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Wel handig dat ik erbij vermeld dat ik in WBA gebied zit.
Dat ga je dus wel echt heel veel meer betalen.

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde grapje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAnl2lwh_-D8sjf1YLsI1_YrRs4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BwRWk8zwPCMDxBoPtwzoNla4.png?f=fotoalbum_large

Het inflatiecorrectietrucje van @rens-br ga ik maar niet toepassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
chengbondkwok schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:14:
Het inflatiecorrectietrucje van @rens-br ga ik maar niet toepassen :+
Ja, dat trucje werkt nu inderdaad niet meer :+

Maar ook hier blijf ik lekker mijn 'oude' abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4cJ-CSYvy-1PqpBpBnXXHdfyV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f8pIvHbIQp23cxZ6THokLU9f.png?f=user_large

15 euro meer betalen voor helemaal niks. :+

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 24-01-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:02:
Deze inflatie-correctie heb ik vorige week gedaan of zo. Mooi op tijd voor de nieuwe prijzen dus. In mijn geval van 50 mbit naar 100 mbit en weer terug. De snelheid kon ik een dag later meteen terugzetten en werd meteen verwerkt. De kosten van die 100 mbit liepen wel door de rest van de maand. :+
Inflatiecorrectie wordt toegepast op alle overeenkomsten die aangegaan zijn voor 1 oktober 2021. Alles na 1 oktober 2021 krijgt geen inflatiecorrectie.

Bij het verhogen van je snelheid ben je geen nieuwe overeenkomst aangegaan, dus blijft de inflatiecorrectie gehandhaafd. (tenzij het een bug was natuurlijk), maar anderzijds kan T-Mobile daar achteraf nog altijd op terugkomen en dit alsnog corrigeren.
Kodess schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:09:
Dus inflatie correctie is weg, en ik heb niet een maand meer hoeven te betalen door naar 400 mbit te gaan
:9
De inflatiecorrectie betaal je hiermee dan dus van 1 januari tot en met 23 januari, vanaf 24 januari betaal je dus de nieuwe prijs waardoor je dus voor het grootste deel van de maand alsnog inflatiecorrectie betaalt hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
KPN de schuld geven is dus wel een beetje kort door de bocht. Het is voor iedereen gewoon een flinke verhoging als je een nieuw contract aan gaat. Ze zijn ook wel snel op hun woorden terug gekomen van lage prijzen en geen KPN toeslag willen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[Twitter: https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1485561887836327936]

Klinkt nog een soort hoopvol :P

[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 24-01-2022 11:36 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:28:
KPN de schuld geven is dus wel een beetje kort door de bocht.
Klopt, eigenlijk zou je daarvan moeten maken .... klanten die in WBA gebied wonen :+

Zoals ik een tijd terug al meermaals aangaf, was het kiezen uit twee kwaden;

- WBA gebied 100Mbit maximaal en ODF 1000Mbit maximaal voor € 25,00
- WBA gebied en ODF gebied 1000Mbit maximaal en iedereen meer betalen.

In principe zijn mensen die woonachtig zijn in ODF gebied nu dus eigenlijk de lul, hieraan is T-Mobile naast hun eigen investeringen in apparatuur, minder kwijt maar betalen klanten vanaf nu structureel teveel zodat dit de kosten op WBA compenseert.

Anders zouden we terug keren op de structuur zoals enkele jaren geleden waar via WBA een maximum snelheid van 200Mbit geleverd kon worden tegen een hogere prijs dan wat de klanten betaalde bij T-Mobile (ODF) 750Mbit.

Deze prijsverhoging maakt het hiermee dus eerlijker, iedereen betaalt het zelfde - ondanks dat klanten in ODF gebied eigenlijk goedkoper uit zouden moeten zijn omdat de kosten voor T-Mobile lager liggen in ODF gebied.

Dus klopt, smoesjes van T-Mobile om KPN de schuld te geven, het ligt aan de consumenten in WBA gebied :+ :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Super slim. Met zo'n verlenging drukken ze je mooi in het 'nieuwe' prijsplan en kan je in ieder geval nooit meer terug naar de oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Super slim. Met zo'n verlenging drukken ze je mooi in het 'nieuwe' prijsplan en kan je in ieder geval nooit meer terug naar de oude prijs.
Als je dan eventueel voor een nieuw abbo wilt gaan, waar je zelf bij bent kun je natuurlijk ook altijd niet op het aanbod ingaan als de prijs niet interessant genoeg is.

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 24-01-2022 12:29 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ik zie dat mijn KPN contract vandaag afloopt. TMobile (via KPN) is 45 euro voor 1Gb, dat is nog altijd een stuk goedkoper dan KPN zelf. Eerst KPN eens bellen en kijken wat zij nog kunnen bieden, anders switch ik weer lekker terug naar TMobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
JustFogMaxi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:31:
Ik zie dat mijn KPN contract vandaag afloopt. TMobile (via KPN) is 45 euro voor 1Gb, dat is nog altijd een stuk goedkoper dan KPN zelf. Eerst KPN eens bellen en kijken wat zij nog kunnen bieden, anders switch ik weer lekker terug naar TMobile.
Dat klopt niet helemaal ben ik bang, was het maar 45 euro.., als ik hem nu aanpas na 1Gb/1Gb dan ga ik 55 euro betalen, mijn verbinding gaat over het KPN netwerk, dus 45,- klopt helaas niet helemaal (wellicht als het over het T-Mobile netwerk zelf gaat wel maar niet over KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Klopt, eigenlijk zou je daarvan moeten maken .... klanten die in WBA gebied wonen :+

Zoals ik een tijd terug al meermaals aangaf, was het kiezen uit twee kwaden;

- WBA gebied 100Mbit maximaal en ODF 1000Mbit maximaal voor € 25,00
- WBA gebied en ODF gebied 1000Mbit maximaal en iedereen meer betalen.

In principe zijn mensen die woonachtig zijn in ODF gebied nu dus eigenlijk de lul, hieraan is T-Mobile naast hun eigen investeringen in apparatuur, minder kwijt maar betalen klanten vanaf nu structureel teveel zodat dit de kosten op WBA compenseert.

Anders zouden we terug keren op de structuur zoals enkele jaren geleden waar via WBA een maximum snelheid van 200Mbit geleverd kon worden tegen een hogere prijs dan wat de klanten betaalde bij T-Mobile (ODF) 750Mbit.

Deze prijsverhoging maakt het hiermee dus eerlijker, iedereen betaalt het zelfde - ondanks dat klanten in ODF gebied eigenlijk goedkoper uit zouden moeten zijn omdat de kosten voor T-Mobile lager liggen in ODF gebied.

Dus klopt, smoesjes van T-Mobile om KPN de schuld te geven, het ligt aan de consumenten in WBA gebied :+ :+ :+
Klopt niet helemaal, want in WBA only gebied betaal je nog eens 15 euro per maand extra. En die 15 euro dekt het verschil tussen de hoge WBA tarieven en de tarieven van de andere wholesale aanbieders best aardig.

Dus de ODF/Glasoperator klanten betalen helemaal niet voor de WBA klanten. T-Mobile denkt gewoon goed genoeg te zijn om hogere tarieven kunnen gaan vragen en nog steeds klanten te werven. Want ze weten zelf ook wel dat ze nog steeds een van de goedkoopste opties zijn voor veel mensen, ook met deze nieuwe tarieven. En dat is toch iets waar de gemiddelde klant het meeste naar kijkt. Stabiliteit, etc komt pas nadat ze storingen hebben gehad (en vastzitten aan een jaarcontract waar ze niet meer onderuit kunnen).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

LightStar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Dat klopt niet helemaal ben ik bang, was het maar 45 euro.., als ik hem nu aanpas na 1Gb/1Gb dan ga ik 55 euro betalen, mijn verbinding gaat over het KPN netwerk, dus 45,- klopt helaas niet helemaal (wellicht als het over het T-Mobile netwerk zelf gaat wel maar niet over KPN.
Ik ben een nieuwe klant dan, ik zie het toch echt staan op de website (met postcode check). 30euro voor 4 maanden daarna 45... Kan zijn dat ik eindelijk ODF heb (limburg), weet ik niet. Maar ben naar KPN gegaan omdat TMobile opeens gecapped was op 100 omdat KPN netwerk te duur zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door JustFogMaxi op 24-01-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JustFogMaxi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ik ben een nieuwe klant dan, ik zie het toch echt staan op de website (met postcode check). 30euro voor 4 maanden daarna 45... Kan zijn dat ik eindelijk ODF heb (limburg), weet ik niet. Maar ben naar KPN gegaan omdat TMobile opeens gecapped was op 100 omdat KPN netwerk te duur zou zijn.
Ja waar T-Mobile zelf de apparatuur in de pop van KPN heeft of ODF is het €45 geworden. Waar ze dat niet hebben boden ze voorheen geen 1gb en nu dus voor nog eens €10 extra. Ze zijn al een kleine anderhalf jaar bezig met het uitbreiden van hun hardware in de KPN POPs.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 24-01-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Nuevocasa schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Ja waar T-Mobile zelf de apparatuur in de pop van KPN heeft of ODF is het €45 geworden. Waar ze dat niet hebben boden ze voorheen geen 1gb en nu dus voor nog eens €10 extra.
Ah ok, helder, dan heb ik geluk dus. Ben al dik een jaar op de website aan het kijken of ODF beschikbaar is. Lijkt dan eindelijk beschikbaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
JustFogMaxi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Ah ok, helder, dan heb ik geluk dus. Ben al dik een jaar op de website aan het kijken of ODF beschikbaar is. Lijkt dan eindelijk beschikbaar. :)
Een vriend van mij had 100/100 en werd vorige week nog benaderd door T-Mobile om het om te zetten naar 1GB. Hij had dus net geluk en heeft het nog voor €25 gekregen in combinatie met z'n mobiele abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik ben al sinds 2016 bij T-Mobile (Vodafone was het toen nog) en sinds 2017 contractvrij. Nu zie ik dat ik ongemerkt steeds meer ben gaan betalen voor hetzelfde. Als ik er een belletje aan waag om korting te vragen, moet ik daar nog iets speciaals voor zeggen of zijn ze daar heel coulant in? Ik kan natuurlijk dreigen met overstappen en dat is ook geen probleem om dat te doen aangezien KPN voor hetzelfde pakket een paar euro meer vraagt. Met de 6 maanden korting komt dat voor een jaar zelfs onder het bedrag dat ik nu betaal bij T-Mobile. Maar ik heb eigenljk geen zin om over te stappen. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hier hetzelfde verhaal, ik heb één keer om verlenging met korting gevraagd en toen zeiden ze geen korting te bieden op internet only-abonnementen. Daarna eigenlijk niet meer geprobeerd. Ik heb deze maand wel de inflatie (€1,50 of zo) eraf gehaald, maar dat zou ik met de nieuwe prijzen niet meer doen.

Kortom, heb je ook andere diensten (tv, telefoon)? En zijn de nieuwe prijzen nog goedkoper dan wat je nu betaalt? Je kunt het allicht proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door erwn op 24-01-2022 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:07
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag gebeld en kreeg nog 3 mnd korting van 5 euro op internet only 1000/1000 bij een verlenging van m'n jaarabonnement.

Net nog even gebeld met de klantenservice en gevraagd of dit nog intact bleef en dit werd bevestigd. Tot nu toe worden 'oude' abonnementen blijkbaar nog niet aangepast.
Naast internet only heb ik ook mobiel unlimited en die blijft ook bestaan met de klantenkorting van 15 euro die al actief was.

Ik betaal, wanneer ze niets aanpassen, de eerste 3 maanden 20 (internet only) en 25 (-5 euro per maand wegens een minder goede upload snelheid voor mobiel). Mijn mobiel loopt tot juni 22. Dan stopt de 5 euro en ik ben benieuwd wat ze bij verlenging dan gaan aanbieden, dat abonnement voor mobiel kon ik pas eind februari aanpassen.

Vooralsnog dus nog de oude prijzen, zonder de kortingen 25+25 voor internet only en mobiel unlimited (alleen met de reeds bestaande klanten korting)...ik zit in odf gebied

[ Voor 7% gewijzigd door groxgrox op 24-01-2022 13:33 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
@rens-br De openings post moet ook worden aangepast met de nieuwe tariefstructuur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Muis666 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:35:
@rens-br De openings post moet ook worden aangepast met de nieuwe tariefstructuur...
Niettus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik wil liever geen nieuw jaarcontract, zit nu namelijk nog op de "oude" tv streams en lees overal dat de nieuwe T-Mobile TV om te huilen is. Wij kijken nog best veel lineaire televisie (boomers) en als ik onverhoopt word omgezet, wil ik kunnen switchen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:49:
Ik wil liever geen nieuw jaarcontract, zit nu namelijk nog op de "oude" tv streams en lees overal dat de nieuwe T-Mobile TV om te huilen is. Wij kijken nog best veel lineaire televisie (boomers) en als ik onverhoopt word omgezet, wil ik kunnen switchen naar een andere aanbieder.
Je hoeft niet te verlengen! Je mag verlengen. Als je verlengt dan heb je te maken met de nieuwe tarieven met kortingen en eventueel nieuwe apparatuur. Je contract loopt gewoon door bij niet verlengen. In 2017 verliep ook mijn contract voor Inet 1000/1000 en Tmobile mobiel unlimited. En ik betaal nog steeds hetzelfde op inflatie correctie na. In totaal 51,10 euro. [inclusief inflatie correctie.]

Als ik jou was zou ik dus helemaal geen aktie ondernemen als je nu tevreden bent met wat je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Het lijkt erop dat de nivellering van de abonnementsmogelijkheden waardoor nu ook via KPN WBA 1Gbps afgenomen kan worden over de ruggetjes van de klanten die al op ODF zitten / via ODF kunnen aansluiten wordt geregeld, zij gaan allemaal 5€ per maand meer betalen en ik vermoed dat hierdoor de WBA 1Gbps kan worden aangeboden voor die 5€ minder.. anders lagen de prijzen natuurlijk nog verder uit elkaar.

Wel eerlijker zo natuurlijk maar het voelt toch vreemd dat je opeens meer moet gaan betalen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Goede manier om je portfolio in de achterliggende systemen op te schonen. Het is vreselijk om hetzelfde product met verschillende tarieven (legacy) aan te bieden weet ik uit ervaring. :X

@DennusB, ga je bellen? Ik ben benieuwd naar wat ze je kunnen aanbieden. Het moet wel héél scherp zijn wil ik van 100/100 voor € 26 overstappen naar iets anders. :P 400/400 voor een bedrag tussen de 35 en 40 euro vind ik het nog overwegen waard. ;) #wishfulthinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mawlana schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:23:
[...]

@DennusB, ga je bellen? Ik ben benieuwd naar wat ze je kunnen aanbieden. Het moet wel héél scherp zijn wil ik van 100/100 voor € 26 overstappen naar iets anders. :P 400/400 voor een bedrag tussen de 35 en 40 euro vind ik het nog overwegen waard. ;) #wishfulthinking
Ja, heb het idee van de week even een belletje te geven. Ze moeten idd wel hun best doen om me mee te krijgen met de nieuwe prijzen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En zelfs zo scherp dat de topicwaarschuwing onderaan elke pagina ook al aangepast is en die vraag over max 100/100 eruit is gehaald :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
DIt is wat ik betaalde (kan geen rekeningen vóór 2020 zien, was zelfs nog iets lager) en wat ik nu betaal:

AbboBedrag €2020Nu
Internet 20/202024,53
Internet 50/503030
Interactieve TV abbo12,5015,6616,22
Interactieve TV box met harddisk recorder101010
Interactieve TV box555
Korting interactieve TV box-5-5-5
Totaal42,5050,1956,22

Nu ben ik dus wel omhoog gegaan van 20/20 naar 50/50, maar ik vind vooral het TV abbo fors gestegen tov het startbedrag. Het TV abbo is nu voor nieuwe klanten €12,50.

Ter vergelijk wat ik voor hetzelfde pakket bij KPN zou betalen (exclusief welkomstkortingen van 6 mnd * 17,50):
AbboBedrag €2020Nu
Internet 50/5042,5042,50
Interactieve TV abbo1010
2 Interactieve TV boxen met cloud opnemen55
Totaal57,5057,50

Hoe is KPN vergeleken met T-Mobile qua tv stream kwaliteit? Internet schijnt al veel stabieler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
kleinelievewolff schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:30:
Het TV abbo is nu voor nieuwe klanten €12,50.
Let wel op dat je daar geen TV Box bij krijgt, maar dat die nog eens €2,50 per maand extra kost. Dus vergeleken met wat je nu betaald is dat niet heel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:45
Mawlana schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Goede manier om je portfolio in de achterliggende systemen op te schonen. Het is vreselijk om hetzelfde product met verschillende tarieven (legacy) aan te bieden weet ik uit ervaring. :X

Voor nieuwe klanten is 400/400 40 euro per maand, maar de eerste 8 maanden maar 30 euro. Dus voor het eerste jaar kom je dan op gemiddeld minder dan 35 euro per maand.

Ja, lijkt alleen voor nieuwe klanten te zijn (maar misschien na bellen ook voor oude klanten?) en ja, dat is alleen voor het 1e jaar. Daarna maar afwachten natuurlijk, maar waarschijnlijk dus 40 euro per maand.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Let wel op dat je daar geen TV Box bij krijgt, maar dat die nog eens €2,50 per maand extra kost. Dus vergeleken met wat je nu betaald is dat niet heel veel meer.
Ik betaal nu €10 per maand voor mijn tv box met harddisk en heb daarnaast nog een extra tv box die ik gratis krijg.

Edit: ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar kan er slecht tegen dat nieuwe klanten allemaal kortingen krijgen en de stilzwijgende verlengers elk jaar een verhoging krijgen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door kleinelievewolff op 24-01-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 06:28
Ik heb gebeld met afdeling sales en die vertellen mij dat ze me alleen 10 euro korting kunnen geven 6 maanden lang op ieder pakket (ik heb alleen internet momenteel 100/100 voor 30 (met klantenvoordeel))

Ik weet niet of dit geheel klopt , vrouw die ik aan de telefoon had zei al gelijk je kan beter op het oude tarief blijven , die had ook niet veel zin om het uit te zoeken allemaal kreeg ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
chris-drielsma schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:38:
Ik heb gebeld met afdeling sales en die vertellen mij dat ze me alleen 10 euro korting kunnen geven 6 maanden lang op ieder pakket (ik heb alleen internet momenteel 100/100 voor 30 (met klantenvoordeel))

Ik weet niet of dit geheel klopt , vrouw die ik aan de telefoon had zei al gelijk je kan beter op het oude tarief blijven , die had ook niet veel zin om het uit te zoeken allemaal kreeg ik het idee.
klopt, dat was bij mij ook. Ik laat lekker mijn oude abbo doorlopen. 1000mb + tv voor 42.50 per maand!
Net vorige maand sim-only bij tmobile aangeschaft, plus ik ben erg tevreden met de stabiliteit bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik mag een nieuwe smartphone uitkiezen dan val ik dan onder nieuwe voorwaarden? Betaal nu nog 50 voor 100/30 en 5G unlimted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amdwarrior schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:58:
Ik mag een nieuwe smartphone uitkiezen dan val ik dan onder nieuwe voorwaarden? Betaal nu nog 50 voor 100/30 en 5G unlimted.
Dat is geen glasvezel maar VDSL. Zijn daar ook nieuwe voorwaarden voor dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
evleerdam schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Voor nieuwe klanten is 400/400 40 euro per maand, maar de eerste 8 maanden maar 30 euro. Dus voor het eerste jaar kom je dan op gemiddeld minder dan 35 euro per maand.

Ja, lijkt alleen voor nieuwe klanten te zijn (maar misschien na bellen ook voor oude klanten?) en ja, dat is alleen voor het 1e jaar. Daarna maar afwachten natuurlijk, maar waarschijnlijk dus 40 euro per maand.
400/400 voor € 40 ? Niet op mijn adres in ieder geval.

Dit zijn de prijzen (excl € 5 korting ivm T-Mobile mobiel) wanneer ik een nieuw abonnement wil bestellen:
100/100: € 45 (1e 4 maanden: € 30)
400/400: € 55 (1e 4 maanden: € 30)
1000/1000: € 60 (1e 4 maanden €30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Dat is geen glasvezel maar VDSL. Zijn daar ook nieuwe voorwaarden voor dan?
Ja via KPN wel en ik zit via KPN netwerk van ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amdwarrior schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Ja via KPN wel en ik zit via KPN netwerk van ze
Alle VDSL verbindingen zijn via KPN, dat kan niet anders. Maar het hele verhaal over nieuwe voorwaarden en prijzen gaat alleen maar over glasvezel. Jij hebt het over een 100/30 abonnement en dat is VDSL. Dus vandaar dat ik het nog niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

de gigabit verbinding icm uit+thuis geen 50 euro maar 60 65 euro. *Vooralsnog* niet voor bestaande abonnees. Mooi, zijn al die mislukte gpon migraties weer wat sneller terugverdiend. :)

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 24-01-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Alle VDSL verbindingen zijn via KPN, dat kan niet anders. Maar het hele verhaal over nieuwe voorwaarden en prijzen gaat alleen maar over glasvezel. Jij hebt het over een 100/30 abonnement en dat is VDSL. Dus vandaar dat ik het nog niet helemaal begrijp.
Ow wacht 50/10 verdwijnt en wordt automatisch nu 100/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:45
Mawlana schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:09:
[...]

400/400 voor € 40 ? Niet op mijn adres in ieder geval.

Dit zijn de prijzen (excl € 5 korting ivm T-Mobile mobiel) wanneer ik een nieuw abonnement wil bestellen:
100/100: € 45 (1e 4 maanden: € 30)
400/400: € 55 (1e 4 maanden: € 30)
1000/1000: € 60 (1e 4 maanden €30)
Ok, dan zit je dus op het KPN netwerk, dat haalde ik niet uit je post. Dit zijn de prijzen, zonder kortingen:

100Mbit/s 35 euro (45 euro via KPN-netwerk)
400Mbit/s 40 euro (55 euro via KPN-netwerk)
1Gbit/s 45 euro (60 euro via KPN-netwerk)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Fijn is dat, internetverbinding naar 1gbit gezet, paar uur later een router reset. En nu werkt mijn internet niet meer, fiber verbinding is aanwezig, maar geen ip adres of data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nutral schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:17:
Fijn is dat, internetverbinding naar 1gbit gezet, paar uur later een router reset. En nu werkt mijn internet niet meer, fiber verbinding is aanwezig, maar geen ip adres of data.
VLAN probleem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik weet het niet, draai al 3 jaar met deze instellingen, vlan 300. uptime hiervoor was 6 maanden.

Is er iets veranderd aan de t-mobile instellingen voor een edgerouter wat ik misschien doorgevoerd heb gekregen?

Heb ook de oude draytek model geprobeerd, zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nutral schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Ik weet het niet, draai al 3 jaar met deze instellingen, vlan 300. uptime hiervoor was 6 maanden.

Is er iets veranderd aan de t-mobile instellingen voor een edgerouter wat ik misschien doorgevoerd heb gekregen?

Heb ook de oude draytek model geprobeerd, zelfde effect.
Via Twitter helpen ze best snel meestal, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:17:
Omgezet naar T-Mobile GPON zonder de bijbehorende apparatuur en monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Maar wat voor apparatuur heb je dan nodig? Ik heb het T-Mobile glasvezelmodem/router (van Draytek) gewoon er tussenuit en gebruik een eigen mediaconverter en dat werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Helsie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Maar wat voor apparatuur heb je dan nodig? Ik heb het T-Mobile glasvezelmodem/router (van Draytek) gewoon er tussenuit en gebruik een eigen mediaconverter en dat werkt ook gewoon.
Als je hebt geupgraded van 100 Mbit (Via KPN WBA) naar 1 Gbit dan is de kans groot dat je bent omgepatcht naar een ODF GPON verbinding. Dan heb je dus een andere ONT nodig. (En niet meer een eigen mediaconverter, die werkt alleen op een AON verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Muis666 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Als je hebt geupgraded van 100 Mbit (Via KPN WBA) naar 1 Gbit dan is de kans groot dat je bent omgepatcht naar een ODF GPON verbinding. Dan heb je dus een andere ONT nodig. (En niet meer een eigen mediaconverter, die werkt alleen op een AON verbinding)
Thanks voor de uitleg. Lekker amateuristisch als je zomaar omgepatcht wordt naar een verbinding die andere hardware vereist zonder dat ze zeker stellen dat je die ook hebt en dat die aangelegd/aangesloten wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helsie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Thanks voor de uitleg. Lekker amateuristisch als je zomaar omgepatcht wordt naar een verbinding die andere hardware vereist zonder dat ze zeker stellen dat je die ook hebt en dat die aangelegd/aangesloten wordt...
dat heb ik hier ook nog niet eerder gelezen in dit topic... maar het kwam ineens in me op als mogelijkheid.
Ik zeg T-Mobile bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Barre73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Lijkt me sterk, de minuut voordat ik de router resette werkte het internet. en meteen erna werkte het niet meer. Dan zou in die paar minuten de verbinding overgezet moeten zijn.

Ik had 2 opties in de t-mobile interface, 1 voor het veranderen van snelheid met t-mobile netwerk waar ze ook zeggen dat er een nieuw modem benodigd is.
Of een aanpassing van snelheid op het huidige netwerk waar ze dit niet aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nutral schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Lijkt me sterk, de minuut voordat ik de router resette werkte het internet. en meteen erna werkte het niet meer. Dan zou in die paar minuten de verbinding overgezet moeten zijn.

Ik had 2 opties in de t-mobile interface, 1 voor het veranderen van snelheid met t-mobile netwerk waar ze ook zeggen dat er een nieuw modem benodigd is.
Of een aanpassing van snelheid op het huidige netwerk waar ze dit niet aangeven.
Aha.. Dan ben ik het me je eens en ben je vast niet ineens omgepatcht in de PoP. Dan zal er iets anders aan de hand zijn. En ik heb niet voldoende T-Mobile kennis om daarmee behulpzaam te kunnen zijn.
Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Nutral schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Maar de snelheid die je had voor de aanpassing in de My T-Mobile portal, was 100 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Even gekeken wat ik zou betalen als ik een contract aanpassing aan ga, dat wordt dan 77,50 incl ESPN en Ziggo Sport totaal, dat is nu 53 euro incl inflatie correctie.
Dat is geen kattenpis..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Nou, de term budget provider kan nu ook wel de deur uit! :w

B) :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:25:
Nou, de term budget provider kan nu ook wel de deur uit! :w

B) :+
Aan het eind van de contact periode ga ik wel terug naar KPN, voor het geld hoef je niet meer te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 00:25
plizz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Hoi, heb je tussentijds status update? Wat is je ervaring tot zover?
We zijn bijna 2 weken verder en tot nu toe geen bijzonderheden te melden. :) Het werkt zoals verwacht maar wellicht komt dat ook doordat ik de converter rechtstreeks op de Dream Machine heb aangesloten.

Mijn vrouw werkt veel thuis en heb nog geen klachten van onderbroken Teams gesprekken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Begrijp ik het nu goed dat als ik straks niet 'verleng' maar gewoon laat doorlopen (maandelijks opzegbaar) ik gewoon 25+25 blijf betalen voor Unlimited en Thuis 1 Gb? Met alleen inflatiecorrectie? (50 cent voor 'Thuis' zag ik.)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
UniMatrix schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:55:
Begrijp ik het nu goed dat als ik straks niet 'verleng' maar gewoon laat doorlopen (maandelijks opzegbaar) ik gewoon 25+25 blijf betalen voor Unlimited en Thuis 1 Gb? Met alleen inflatiecorrectie? (50 cent voor 'Thuis' zag ik.)
yes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

UniMatrix schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:55:
Mijn einddatum ligt nog steeds in 2017 :) nooit verlengd, alleen aangepast. Dus heb nog steeds alle voordelen van toen, zoals drie tv pakketten en ESPN voor €7,50 maar heb ook nog €7,50 tegoed om aan een pakket te besteden, dus netto ESPN ook gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Wellicht dat de prijstabelletjes uit dit artikel wat kunnen zijn voor de OP: https://www.breedbandwink...aanbod-internet-en-tv-aan

Valt me op dat T-Mobile het zelf erg slecht inzichtelijk maakt. Logisch ook wel, je voelt je flink gen**id als je in WBA gebied woont ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
man-o-script schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:13:
Wellicht dat de prijstabelletjes uit dit artikel wat kunnen zijn voor de OP: https://www.breedbandwink...aanbod-internet-en-tv-aan

Valt me op dat T-Mobile het zelf erg slecht inzichtelijk maakt. Logisch ook wel, je voelt je flink gen**id als je in WBA gebied woont ;)
Vind de verhoging voor niet WBA ook wel extreem. In WBA gebied kan ik me niet voorstellen dat iemand 1gb bij T-Mobile gaat afnemen, ze kunnen nu wel die aansluitingen meenemen in het gebied waar ze het aanbieden, een miljoen meer aansluitingen klinkt natuurlijk wel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 24-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Nuevocasa schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Vind de verhoging voor niet WBA ook wel extreem. In WBA gebied kan ik me niet voorstellen dat iemand 1gb bij T-Mobile gaat afnemen, ze kunnen nu wel die aansluitingen meenemen in het gebied waar ze het aanbieden, een miljoen meer aansluitingen klinkt natuurlijk wel beter.
Ik heb het wel overwogen om 1gbit te nemen want heb voordeel. Hou het voorlopig bij 100/100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar ook in ODF gebied wordt het flink slechter.. geen 15 euro korting meer met T-Mobile unlimited maar nog maar 5 euro. En alle abonnementen gaan met 5 euro omhoog. TV kan niet meer maandelijks worden opgezegd maar altijd mee met het abonnement voor je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Ik vind het vreemd dat de stimulans voor WBA gebruikers om naar ODF over te stappen compleet weg is. Zelfs als ik van mijn AON 100Mbit naar GPON 100Mbit zou gaan, kóst me dat €4,50 p/m. Maar on the bright side; ik hóef tenminste niet meer na te denken of ik het nog moet overwegen ;) (en de ODF optie in mijn postcodegebied is er nu een maand ofzo, heb nog niet eens een poging van ze gehad mij over te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Barre73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Maar ook in ODF gebied wordt het flink slechter.. geen 15 euro korting meer met T-Mobile unlimited maar nog maar 5 euro. En alle abonnementen gaan met 5 euro omhoog. TV kan niet meer maandelijks worden opgezegd maar altijd mee met het abonnement voor je internet.
100/100 via ODF kost nu en voorheen 35 euro.

50/50 via ODF voor oude klanten kost nog steeds 30 euro. Voor nieuwe klanten niet meer te bestellen en als je aan 50/50 genoeg zou hebben betaal je nu inderdaad 5 euro meer per maand. Bij 100/100 geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
space-one schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:21:
[...]

100/100 via ODF kost nu en voorheen 35 euro.

50/50 via ODF voor oude klanten kost nog steeds 30 euro. Voor nieuwe klanten niet meer te bestellen en als je aan 50/50 genoeg zou hebben betaal je nu inderdaad 5 euro meer per maand. Bij 100/100 geen verschil.
In combinatie met mobiel is de korting wel een stuk minder. Denk dat hij daar naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Nuevocasa schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Wat ze doen is hetzelfde als Freedom al deed. Die maakten door hun tarieven al inzichtelijk dat KPN/NetwerkNL gewoon veel meer vraagt dan andere netwerken voor hun access. Best kans dat er meer providers volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Voel me toch echt voor de gek gehouden. T-Mobile heeft in het verkoopgesprek aangegeven dat de maximale snelheid geleverd zou worden (ook in WBA gebied) zodra deze beschikbaar is. Voor een 1Gbit zou ik ook nog wel een toeslag willen betalen maar deze prijzen zijn wel een beetje absurd. Blijf voorlopig wel op mijn 100/100 maar het voelt niet echt fijn.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Maverick2001 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:29:
Voel me toch echt voor de gek gehouden. T-Mobile heeft in het verkoopgesprek aangegeven dat de maximale snelheid geleverd zou worden (ook in WBA gebied) zodra deze beschikbaar is. Voor een 1Gbit zou ik ook nog wel een toeslag willen betalen maar deze prijzen zijn wel een beetje absurd. Blijf voorlopig wel op mijn 100/100 maar het voelt niet echt fijn.
Ik wil mijn gal over exact hetzelfde spuwen. Het enig waar ik nu mogelijk een lichtpuntje zie is in het toegepaste klantvoordeel. Zoals het op de abonnementen-pagina staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QcjdkLwB_ga35Tl9vmn84Cu30s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PhGwBss3BvRIbjArPHKtu75I.png?f=user_large

En zoals het op de klantvoordeel-pagina staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANJCV_N3FRhwVfm8H9Mlgiw9vyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/76GGv9WGTGSkoBvolpTlfhS8.png?f=user_large

Bij de telefonische klantenservice krijg ik het echter niet voor elkaar, dus dan blijven we maar lekker voor €25 op 100/100 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Exocet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Aan het eind van de contact periode ga ik wel terug naar KPN, voor het geld hoef je niet meer te doen
In mijn geval maakt het nog €12,50 per maand uit!
T-mobile heeft 1gbit voor €45 per maand, KPN heeft 1gbit voor €57,50
Voor 12,50 heb ik ook een NLziet en Discovery+ abonnement (of Videoland maar dan wel het goedkoopste abo met reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MeltedForest schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:32:
[...]

In mijn geval maakt het nog €12,50 per maand uit!
T-mobile heeft 1gbit voor €45 per maand, KPN heeft 1gbit voor €57,50
Voor 12,50 heb ik ook een NLziet en Discovery+ abonnement (of Videoland maar dan wel het goedkoopste abo met reclame)
Oud abonnement of zit je op ODF?

Heb mijn postcode er opnieuw doorheen gegooid en nu kunnen ze wel 1gbit leveren via KPN voor €60 per maand én maar liefst €67.50 installatie kosten 8)7.

Dan ga ik wel gewoon naar KPN straks, veel betere optie voor WBA klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jongetje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:17:
Voor iedereen met een contract van voor oktober:
T-Mobile heeft 50cent inflatie correctie toegepast op de rekening van januari.

In mijn geval met 1Gbit met combikorting was het 25,50 geworden en de 100 en 50Mit varianten waren nog wel 25euro. Ik ben dus naar 100Mbit gegaan voor 25euro en toen was de1Gbit ook weer 25euro.

Je moet wel even een dag wachten om weer terug te kunnen vanwege verwerkingstijd.
Dit is dus niet meer mogelijk met de nieuwe tarieven. Als ik het nu zou doen ben ik 15euro meer per maand kwijt :o

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 25-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58

Gaat niet echt om mensen naaien, als jij niet in fiber gebied woont zijn prijzen voor fiber niet interessant, andersom ook, en als je in WBA gebied woont is de ODF prijs niet relevant en andersom. Alleen degenen die alles gaan vergelijken en zich verongelijkt voelen hebben hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Segafreak83 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Zit inderdaad in een ODF gebied en betaal nu €40 voor 1gbit.
Als je op WBA €60 moet gaan betalen voor 1gbit dan kan je inderdaad beter naar KPN, dan heb je ook nog een betere verbinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Segafreak83 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Heb mijn postcode er opnieuw doorheen gegooid en nu kunnen ze wel 1gbit leveren via KPN voor €60 per maand én maar liefst €67.50 installatie kosten 8)7.

Dan ga ik wel gewoon naar KPN straks, veel betere optie voor WBA klanten.
Ben je al klant? Want dan betaal je geen installatie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
rens-br schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Ben je al klant? Want dan betaal je geen installatie kosten.
Ben geen klant, maar was / ben aan het oriënteren, voor als mijn jaar contract er straks opzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
MeltedForest schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Zit inderdaad in een ODF gebied en betaal nu €40 voor 1gbit.
Als je op WBA €60 moet gaan betalen voor 1gbit dan kan je inderdaad beter naar KPN, dan heb je ook nog een betere verbinding :P
Dat dus. Maar omdat T-mobile per sé ook via WBA 1Gbps wil aanbieden stijgen de tarieven dus ook voor ODF klanten/gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat dus. Maar omdat T-mobile per sé ook via WBA 1Gbps wil aanbieden stijgen de tarieven dus ook voor ODF klanten/gebieden.
Die link zie ik niet helemaal.. Jij denkt dat de tarieven in ODF gebied stijgen omdat ze voor WBA gebieden minder vragen dan ze eigenlijk nodig hebben/ Dus dat die 5 euro stijging voor 1 Gbit in ODF gebied bedoeld is om het "verlies "in WBA gebied te compenseren?

Ik concludeer eerder dat die 40 of 25 euro (met combinatievoordeel) voor 1 Gbit blijkbaar niet haalbaar meer was en dat er toch een 12,5% stijging nodig was om voor de toekomst meer omzet te genereren.

Trouwens: Ik had het ook niet gezien maar het tarief stijgt alleen voor 1 Gbit. 100/100 blijft gelijk en 400/400 bestond nog niet dus kan je niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Die link zie ik niet helemaal.. Jij denkt dat de tarieven in ODF gebied stijgen omdat ze voor WBA gebieden minder vragen dan ze eigenlijk nodig hebben/ Dus dat die 5 euro stijging voor 1 Gbit in ODF gebied bedoeld is om het "verlies "in WBA gebied te compenseren?
Dat is inderdaad mijn vermoeden. Zoals je zelf al aangeeft het gehele kostenplaatje moet in orde zijn en ik denk dat ze niet een competitieve prijs voor 1Gbps kunnen aanbieden op KPN WBA. Simpel as that. Dat er wellicht ook nog andere factoren bij kijken dat zou kunnen, maar dit is gewoon een slap in the face. Gelukkig heb ik al een contract en daar ga ik ze aan houden, dus mij deert het niet.

Mensen zullen nu de afweging maken of het prijsverschil het verschil in service waard is en alhoewel ik geen hoge pet op heb van KPN hebben ze minder issues op hun glasnetwerken dan T-Mobile. Ik zou het denk ik wel weten als ik op WBA zou zitten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kreeg vanmiddag een belletje over het abbo dat ik namens onze sportvereniging beheer. "Oud" 500/500 abbo met tv en telefonie. Heb het verlengd voor een jaar, want kreeg korting op internet en tv. Na half jaar ging de prijs dan wel €5/maand omhoog, netto over een jaar gezien dus wel lager. Volgend jaar zelfde truc uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Nou na jaren van wachten was glas dan eindelijk beschikbaar en kon ik overstappen.

Al met al snel gegaan, begin November ging de schop de grond in en nu vandaag een active verbinding.

Wel apart dat er helemaal iemand langs moet komen om het glas touwtje tussen de FTU en converter aan te sluiten maar goed als je niet weet wat je doet kan ik me dat ook wel voorstellen.

Monteur was letterlijk in 2 minuten klaar en was erg blij dat dat alles was wat hij moest doen aangezien de vorige installatie afspraak nogal uit liep.

Verbinding is vlot, upload valt nog wel een beetje tegen maar down zit tegen de 970 aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 25-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
jongetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:45:
[...]

Wat ze doen is hetzelfde als Freedom al deed. Die maakten door hun tarieven al inzichtelijk dat KPN/NetwerkNL gewoon veel meer vraagt dan andere netwerken voor hun access. Best kans dat er meer providers volgen.
Bij Tweak Groen was er vroeger was ook al een prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06

Betwijfel of dit overzicht klopt want ik krijg maar 4 maanden korting terwijl t-mobile in de pop hier zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Nou, mijn internet doet het weer en ik heb 1gbit. Ongeveer een uur voordat de monteur zou komen deed het internet het weer, en de monteur wist er ook niks vanaf.

Tip voor iedereen die evt zijn internetsnelheid wijzigt. Niet je router opnieuw starten, ik vermoed dat je gewoon internet houd maar als je de router restart hij soort van vast zit tussen de oude en nieuwe verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
kevertje1977 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Betwijfel of dit overzicht klopt want ik krijg maar 4 maanden korting terwijl t-mobile in de pop hier zit.
Jazeker, informatie is afkomstig van T-Mobile zelf. Maar dan gaat het waarschijnlijk alleen om ODF op jouw adres. Het bereik van het T-Mobile netwerk zelf (eigen aanleg) is nog maar erg klein natuurlijk.
Je kan altijd even een DM sturen met je postcode/huisnummer, kan ik kijken wat er naar voren komt.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:04:
Kreeg vanmiddag een belletje over het abbo dat ik namens onze sportvereniging beheer. "Oud" 500/500 abbo met tv en telefonie. Heb het verlengd voor een jaar, want kreeg korting op internet en tv. Na half jaar ging de prijs dan wel €5/maand omhoog, netto over een jaar gezien dus wel lager. Volgend jaar zelfde truc uithalen.
Vergeet het maar. Kortingen krijg je bij T-Mobile eenmalig en geen 2e maal.

Dat geintje heb ik jaren geleden al eens uitgeprobeerd, ik woon in ODF gebied betaalde voor het 200Mbit abonnement en kreeg met klantvoordeel gratis de snelheid van 750Mbit. Tegen het einde van mijn contract dacht ik mijn overeenkomst even voor 2 maandjes te verlagen naar 100Mbit zodat ik gratis de snelheid van 200Mbit kreeg.

Medewerkster vond het grappig te horen en zien, maar trapte er niet in... waren al genoeg tweakers voor mij geweest die het geintje geflikt hadden en dachten een korting van 6 maanden en een gratis upgrade in de wacht te slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Dat klopt dus. 8 maanden korting op de netwerken waar ze hoofdhuurder zijn (Primevest en Open Dutch Fiber). 4 maanden korting op KPN Netwerk netwerken met eigen apparatuur in de PoP.
Geen korting op volledige KPN WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Nou de eerste dag tmobile glas en dit is een flinke domper.

Snelheid was vanmiddag ok 950 down 680 up maar nu is het drama 220 down 240 up

Als dit een voor teken is dan is dat niet best aangezien er pas een paar mensen aangesloten zijn in onze straat / wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dracula schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:03:
Nou de eerste dag tmobile glas en dit is een flinke domper.

Snelheid was vanmiddag ok 950 down 680 up maar nu is het drama 220 down 240 up

Als dit een voor teken is dan is dat niet best aangezien er pas een paar mensen aangesloten zijn in onze straat / wijk
Hoe meet je dat? Welke servers bv?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
Dracula schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:03:
maar nu is het drama 220 down 240 up
Dat is inderdaad totaal onwerkbaar.
Even serieus, wat voor sla heb je afgesloten? Ik ben zelf ook zijdelings actief in het aansluiten van instellingen op zakelijk glasvezel, maar als je 24/7 altijd maximale snelheid wilt dan moet je serieus je portemonnee trekken en niet zitten zeuren op een verbinding van 30 of 45 euro per maand inclusief btw. Ik ken genoeg locaties die dachten met hun Ziggo of ftth abonnement te kunnen besparen op hun internet kosten en nu een goede zakelijke glasvezel verbinding hebben omdat de snelheid gewoon enorm fluctueert.
Begrijp me niet verkeerd, voor thuis is dit prima. Maar ga nu ajb niet lopen klagen dat je even een dipje hebt naar ruim 200Mbit op een lijn met een overboeking van tussen de 1 op 30 tot 1 op 200.
(Misschien is bovenstaande even mijn beroepsdeformatie... als je de hele dag met totaal andere prijsstelling bezig bent)

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 25-01-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
"" Zo laat de woordvoerder weten dat T-Mobile nooit de door hen genoemde 36 euro betaalt als ze deze internetsnelheden in grotere hoeveelheden afnemen. Volgen KPN is T-Mobile daar ook van op de hoogte en ligt de gemiddelde prijs op zo’n 25 euro. De Koninklijke telecomaanbieder is dan ook niet blij dat de prijsverhoging in hun schoenen wordt geschoven.""

Er zijn ook andere providers met een groot prijsverschil die leveren via WBA van KPN.

Op dit moment zal TMT vermoedelijk wel een hogere prijs voor 1G betalen omdat ze geen 1G klanten hebben over WBA. Tot nu toe hebben ze alleen tot 500 Mbit geleverd (bij die oude klanten die daarvoor 25 euro betalen moet ook geld bij)

Gemiddeld 25 euro voor alleen de aansluiting per maand. Dus zonder kosten van TMT zoals helpdesk, internet data /netwerk en data transport via WBA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb al een jaar glasvezel van t-mobile (dordrecht) en ben zeer tevreden. ik gebruik een unifi gateway als router direct op de media converter.
Nu heb ik sinds 2 weken vaak uitval en ik weet niet of dit aan mijn unifi software / hardware of t-mobile ligt.
als ik eenmaal internet heb blijf ik dat wel een hele dag behouden. maar het aanmelden (of het nu kabel of los is) duurt even.

als dns heb ik 1.1.1.1 en 8.8.8.4 nu zal het hier niet aan liggen maar wat is de beste en snelste dns settings die ik in mijn unifi zou kunnen ingeven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Mocht iemand nog T-Mobile TV (Anywhere) op zijn Chromecast with Google TV of Android TV willen kunnen installeren, na wat speurwerk heb ik de juiste App in de Google Play Store kunnen vinden en die ook daadwerkelijk erop geïnstalleerd kan worden:

https://play.google.com/s...ails?id=com.tmobile.tv.nl

Op mijn Chromecast with Google TV werkt hij prima en hoef ik niet meer te Casten met de TV Anywhere app. De App is wel kaal qua functionaliteit, maar mogelijk daardoor juist effectiever. (alsof je ouderwets TV kijkt)
Een aantal zenders gebruiken op dit moment een andere video codec (bvb TV5monde), waardoor deze niet meer te casten zijn (Ik begrijp dat dit ook voor BabyTV geldt). Het installeren van de T-Mobile TV app voor android TV kostte dit voor mij op, want nu kan ik direct op mijn TV kijken.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Natuurlijk roept KPN dat het niet aan KPN ligt. Als ze eerlijk vertellen dat ze veel te hoge tarieven vragen en hier de markt mee verstoren verliezen ze nu gelijk al natuurlijk :)

Het belangrijkste deel van dat artikel is het volgende:

KPN doet niets wat niet mag

In Nederland is de breedbandmarkt momenteel ongereguleerd. Dit betekent dat KPN zelf het tarief kan bepalen. Dit geeft ze de mogelijkheid om andere partijen uit de markt te prijzen. Volgens T-Mobile is dat momenteel het geval.
Want dat is namelijk wat er hier gebeurd. KPN kan vragen wat we wil en doet dat dan ook. Uiteraard zorgen ze dat ze net binnen de uiterste grenzen blijven (dus ze berekenen zichzelf een niet ander wholesale tarief dan met externe partijen), maar verder daarbinnen maken ze maximaal gebruik van het huidige reguleringsvacuüm.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
remcoXP schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:23:
I

als dns heb ik 1.1.1.1 en 8.8.8.4 nu zal het hier niet aan liggen maar wat is de beste en snelste dns settings die ik in mijn unifi zou kunnen ingeven?
Je zou eens een GRC DNS Benchmark kunnen doen

https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Goedemorgen,

Ik was even benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het ophogen van de internet snelheid? Na dit nieuwsbericht ben ik gaan kijken en ik kan eindelijk ook 1 gbit afnemen (via KPN).

Echter ben ik heel benieuwd hoe snel dit doorgevoerd word. Via de klantenservice gaven ze aan dat dit tot een week kon duren :O? Ook heb ik de media converter direct aangesloten op mijn Unify Dream Machine, moet ik daar ook nog instellingen / vlans/ staticroutes op aanpassen?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:03
Ook maar es uit nieuwsgierigheid gekeken welke snelheid ik nu kan krijgen met mijn WBA aansluiting:

T-Mobile Thuis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk6xf-rYoSKj33a6MA5RmpbEFYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gifHEE5SC2OVr3oBbXwDCXc.jpg?f=fotoalbum_large

KPN zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ5uzIhJwge92nhy7dyg2WHUpZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bj4jiss3HhL46rb5M4BLn0TZ.jpg?f=user_large

Blijkbaar kan het WBA netwerk hier maximaal 500Mbit leveren? Dacht dat dit via KPN alsnog wel op 1000/1000 zou kunnen maar blijkbaar dus niet zo. Wel scheef dan dat ik volgens TMT dan wel 1000/1000 kan afnemen bij hun 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Kraziey schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:52:
Ook maar es uit nieuwsgierigheid gekeken welke snelheid ik nu kan krijgen met mijn WBA aansluiting:

T-Mobile Thuis:
[Afbeelding]

KPN zelf:
[Afbeelding]

Blijkbaar kan het WBA netwerk hier maximaal 500Mbit leveren? Dacht dat dit via KPN alsnog wel op 1000/1000 zou kunnen maar blijkbaar dus niet zo. Wel scheef dan dat ik volgens TMT dan wel 1000/1000 kan afnemen bij hun 8)7
Dat is een fout aan de kant van T-Mobile.
Technisch kan WBA 1000/1000 leveren, echter moet WBA daar soms extra capaciteit inregelen (uplink van en naar de PoP e.d.)
Daardoor is op een enkele locatie 500/500 nog het maximale profiel.
Pagina: 1 ... 177 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie