[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
wij worden a.s woensdag aangesloten.

Enigste wat mij nog weerhoud van t-mobile, is het niet kunnen gebruik maken van vaste VOIP telefonie i.c.m met eigen router.. ?

En heeft t-mobile Apple TV ondersteuning in 720 of 1080p ?
Bied hun tvbox eindelijk goede 5.1 audio support, is dit ook in LPCM of enkel in DD5.1 beschikbaar ?

Gebruik maken van een switch vlan's configureren, en eigen router voor internet, en t-mobile router voor VOIP is niet mogelijk.. ?
Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Huub- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Had je ook TV afgenomen? Wat zijn daar je bevindingen van?
Ik betaal al ruim 7 maanden niet meer voor TV. Iets met een nieuw platform wat qua kwaliteit echt een downgrade was vergeleken met wat ik had. Zolang dat niet gefixed word hoef ik iig niet te betalen voor TV+ziggo sport.

Met name met snelle beelden is het dramatisch vergeleken met wat het was. (sport)
Als je dat niet kijkt en je kwaliteit niet boeit, vooral doen. Internet is echt meer dan prima :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
FlorisVN schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:15:
Op? T-Mobile?
Enigste wat mij nog weerhoud van t-mobile, is het niet kunnen gebruik maken van vaste VOIP telefonie i.c.m met eigen router.. ?
Je kan gewoon je eigen router gebruiken.
Gebruik maken van een switch vlan's configureren, en eigen router voor internet, en t-mobile router voor VOIP is niet mogelijk.. ?
Iemand hier ervaring mee ?
Je kan je eigen router gebruiken dus geen idee waarom je de router van T-mobile nog zou willen gebruiken?
Neem aan dat je met 'VOIP' niet het VOIP product van T-Mobile bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 17-01-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
FlorisVN schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:15:

Dus je wordt aangesloten maar je neemt het niet vanwege voip dat niet werkt op je eigen router???

Je kunt toch je nummer naar bijv. Cheapconnect porteren? Dat heb ik ook al jaren en werkt met alle providers prima.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 17-01-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Lord_Dain schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Op? T-Mobile?

[...]

Je kan gewoon je eigen router gebruiken.

[...]

Je kan je eigen router gebruiken dus geen idee waarom je de router van T-mobile nog zou willen gebruiken?
Neem aan dat je met 'VOIP' niet het VOIP product van T-Mobile bedoelt.
We worden aangesloten op KPN Netwerk NL, deze hebben een nieuw netwerk bij ons aangelegd.
Met VOIP bedoel ik, vaste tel. Van t-mobile.
Ik had gehoopt dat bijv. Telefonie zou kunnen werken via de router van t-mobile en andere zaken via eigen apparatuur.

Cheapconnect zie ik niet als een oplossing.
Wil het graag in zijn totaal bij 1 provider afnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
jongetje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Dus je wordt aangesloten maar je neemt het niet vanwege voip dat niet werkt op je eigen router???

Je kunt toch je nummer naar bijv. Cheapconnect porteren? Dat heb ik ook al jaren en werkt met alle providers prima.
Cheapconnect zie ik niet als een oplossing, ik zou graag alles bij 1 provider willen behouden..

Ons nummer is momenteel nog ondergebracht onder ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
FlorisVN schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:17:
[...]

Cheapconnect zie ik niet als een oplossing, ik zou graag alles bij 1 provider willen behouden..

Waarom zou je dat niet willen? Waarom wil je dan niet het modem van t-mobile gebruiken waar je ondersteuning op krijgt en wel je eigen modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FlorisVN schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:17:
[...]

Wacht dan nog 2 weken. Dan moet ook T-Mobile mee werken aan het gebruik van eigen apparatuur. Dan neem ik aan dat ze de telefoongegevens (SIP) vrijgeven zodat je met eigen apparatuur toch via T-Mobile kan bellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Zijn er meer personen met de laatste dagen slecht internet? Krijg meerdere keren per dag DNS errors tijdens het browsen. Na een minuut of 5 werkt alles meestal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NoSugar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:41:
Zijn er meer personen met de laatste dagen slecht internet? Krijg meerdere keren per dag DNS errors tijdens het browsen. Na een minuut of 5 werkt alles meestal weer.
Stel eens een andere DNS server in? Is het dan weg?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Barre73 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:54:
[...]

Wacht dan nog 2 weken. Dan moet ook T-Mobile mee werken aan het gebruik van eigen apparatuur. Dan neem ik aan dat ze de telefoongegevens (SIP) vrijgeven zodat je met eigen apparatuur toch via T-Mobile kan bellen.
aah ok top, ik wist ff niet precies wanneer de nieuwe wetgeving in ging, maar dat is dan lekker snel :)
Moet toch nog zoeizo een maand wachten voordat we Ziggo kunnen afsluiten..

We zijn al lang buiten contract, maar volgens mij moet het altijd nog 1 maand doorlopen..

Ik wacht het inderdaad even rustig af, hopelijk geven ze de gegevens vrij in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:25

Trackerfire

BTC HODLER

RomeoJ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Mja, ik probeer dit nu toevallig met mijn T-Mobile Zakelijk glasvezel abonnement te bewerkstelligen maar volgens mij hanteert de zakelijke tak een ander soort configuratie. VLAN 300 werkt in ieder geval niet. Heb ook een Comtrend modem gekregen…

Weet iemand wel de juiste configuratie voor T-Mobile Zakelijk toevallig?
Was dit jou nog gelukt om te achterhalen? Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan. VLAN300 geprobeerd, VLAN100. Krijg op niks verbinding.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 10:26

page404

Website says no

_-= Erikje =-_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Graven gaat als een malloot. Wel bijna alles met het handje, maar ze hebben blik mensen open getrokken (en die maken beste dagen, ze begonnen hier (3454) om een uur of 7 en de laatste was vorige week pas tegen 1900 weg :X
Verder in veel straten al de bekende stukjes vezel bij de tuintjes, maar voor zover ik weet nog niets naar de deuren geschoten.

De PoP lijkt operationeel ware het op een dieselaggregaatje dat ernaast staat, dus als je wilt zieken kun je altijd nog even op de noodstop knop duwen daar O-)
Ik zag ze in De Balije ook al bezig, dus er lijkt beweging in te zitten. Dat is PC 3453. Ik hoop wel dat ze van te voren even aankondigen dat de stoep open gaat ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Trackerfire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Was dit jou nog gelukt om te achterhalen? Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan. VLAN300 geprobeerd, VLAN100. Krijg op niks verbinding.
Nope, helaas. Sowieso binnenkort eens een vervelend belletje plegen naar T-Mobile. De router moet je via een WebUI via hun eigen portal configureren, maar dat is me in die tijd nooit gelukt.
Gebeld, ze wisten al dat daar een storing mee was en er zou iemand later op die dag terugbellen om het telefonisch met mij te configureren (:?). Je raadt het al: nooit ben ik teruggebeld.

Overigens had ik na mijn bericht wat je nu gequote had ook via hun technische service contact opgenomen, waar ik redelijk netjes te woord ben gestaan, maar ze konden me niet helpen met de VLAN configuratie, volgens T-mobile moet die router er nu verplicht nog tussenstaan.

Zou weer gewoon graag terugwillen naar KPN waar dit allemaal flawless werkte :/

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
page404 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ik zag ze in De Balije ook al bezig, dus er lijkt beweging in te zitten. Dat is PC 3453. Ik hoop wel dat ze van te voren even aankondigen dat de stoep open gaat ;)
Ik heb nog een tijdje in een van de bergstraten gewoond daar :)

Je krijgt tzt nog een briefje in de bus

[ Voor 5% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-01-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb sinds aan paar maanden glasvezel bij T-Mobile maar ik heb eigenlijk vanaf het begin een onstabiele verbinding. soms gaat het dagen goed, vandaag weer een aantal onderbrekingen.

Ik moet er wel bij opmerken dat ik m'n eigen Router (ASUS RT-AC88U) gebruik ipv de meegeleverde Zyxel. Heb vooralsnog niet kunnen achterhalen waar het aan ligt.. Een korte DHCP lease wellicht, lease time is nu 1 uur.

Is somebody not editing what I'm saying here???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Mijn adres max 100/100 glasvezel via T-mobile en de overburen 1000/1000. Ik zit op GPON van KPN netwerk nl. Weet niet waar de overburen op zitten maar hoe kan dit? Via KPN kan ik wel gewoon 1000/1000 afnemen. (beide is kortgeleden aangelegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:39:
Mijn adres max 100/100 glasvezel via T-mobile en de overburen 1000/1000. Ik zit op GPON van KPN netwerk nl. Weet niet waar de overburen op zitten maar hoe kan dit? Via KPN kan ik wel gewoon 1000/1000 afnemen. (beide is kortgeleden aangelegd)
Het antwoord waarom jij max 100 hebt en de overburen 1000 staat onderaan deze pagina in het roze.... (Althans, de link naar het antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Ik ga over een maandje ook overstappen op T-mobile glasvezel 1000/1000, kom van KPN 500/500. Het prijsverschil is enorm (80 vs 25 euro omdat ik ook mobiel ga bellen via t-mobile).

Haast too good to be true, enfin, we gaan het zien.

Omdat het glasvezel is verwacht ik niet al teveel problemen, ik gebruik het internet wel intensief, heb een Synology server met daarop een FTP server waarbij ik regelmatig veel beelden van filmshoots etc deel met andere editors. Via KPN heb ik altijd hetzelfde ip-adres, is dat bij t-mobile ook zo?

Zijn er veel stabiliteitsproblemen? Of valt het allemaal mee? (met kpn werkte het lig eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkShadow schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:51:
Ik ga over een maandje ook overstappen op T-mobile glasvezel 1000/1000, kom van KPN 500/500. Het prijsverschil is enorm (80 vs 25 euro omdat ik ook mobiel ga bellen via t-mobile).

Dat klinkt als appels en peren. 25 euro bij T-Mobile is internet only.
500/500 internet only bij KPN kost zeker geen 80 euro dus daar zat meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Barre73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Dat klinkt als appels en peren. 25 euro bij T-Mobile is internet only.
500/500 internet only bij KPN kost zeker geen 80 euro dus daar zat meer bij.
Excuus, 27,50 voor T-mobile volgens mij inclusief vaste lijn.

Bij KPN idd ook TV erbij+ vaste lijn bellen. Maar die extra kost mij bij t-mobile slechts 2 euro per maand voor de app (en meer gebruik ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
FlorisVN schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:16:
[...]

Ik had gehoopt dat bijv. Telefonie zou kunnen werken via de router van t-mobile en andere zaken via eigen apparatuur.
Zo heb ik het ook ingericht. De telefoonstekker in de router van T-mobile en een ethernet stekker naar mijn eigen Asus router die in de DMZ zit. Wifi van de T-mobile router is uitgeschakeld. Wellicht technisch niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DarkShadow schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Bij KPN idd ook TV erbij+ vaste lijn bellen. Maar die extra kost mij bij t-mobile slechts 2 euro per maand voor de app (en meer gebruik ik niet).
TV is de eerste maanden met korting maar daarna 12,50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
S0epkip schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:36:
Vraagje... Ik heb nu een gbit abo met Huawei ONT aangesloten op m'n eigen Asus RT-AC86U. Met de speedtest via de browser haal ik 600/600. Met de speedtest via de Windows applicatie 900+/900+. Op de router zelf met de speedtest in de webui haal ik 600/600. Zijn hier meer mensen met vergelijkbare resultaten?

De snelheid lijkt dus ok, echter is er een beperking in de browser bij sommige speedtests oid?
Bleek dat bij testen met de speedtest met de desktop app gewoon 2ms 1000/1000 wordt gehaald, dus dat is in orde.

Gek genoeg heb ik met Teams gesprekken via werk VPN en video streaming via Windscribe VPN ineens last van stotteren en lage bitrates. Misschien iets in de T-Mobile routering of zo? :|

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

DarkShadow schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:51:

Omdat het glasvezel is verwacht ik niet al teveel problemen, ik gebruik het internet wel intensief, heb een Synology server met daarop een FTP server waarbij ik regelmatig veel beelden van filmshoots etc deel met andere editors. Via KPN heb ik altijd hetzelfde ip-adres, is dat bij t-mobile ook zo?

Zijn er veel stabiliteitsproblemen? Of valt het allemaal mee? (met kpn werkte het lig eigenlijk altijd.
Nou, als het werkt, dan werkt het prima! Ik heb althans geen klachten en al klant vanuit de Vodafone tijd. Afgelopen jaar overgestapt naar GPON 1 Gbit, had even een weekje opstartproblemen, maar daarna vlekkeloos.

Officieel heb je als consumentenklant een dynamisch ip adres, maar in de praktijk blijft die jaren hetzelfde.

Heb de Zyxel ertussenuit gehaald en draait op een UDM-Pro. VLAN 300 en gaan. Telefoon heb ik voor nu doorgeschakeld naar mijn mobiel, maar hoop ik over een tijdje ook via de UDM te laten lopen als T-Mobile verplicht is de gegevens openbaar te maken. Ben nog van de oude stempel met vaste telefoon (al wordt die niet gebruikt O-) )

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkShadow schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Ik snap jouw beweging uiteraard wel maar voor anderen die dit topic doorlezen kan het wat misleidend zijn.
Wil je precies hetzelfde bij T-Mobile als bij KPN (dus met TV decoder) dan is het nog steeds goedkoper maar niet zoveel als jij schetste.

Maar goed: ik hoop oprecht dat je niet teleurgesteld raakt. Je gaf aan geen problemen te verwachten met internet en performance. Daar staat dit topic echter vol mee. En er zijn mensen met weinig problemen. In het algemeen zeg ik: goedkoop komt ergens vandaan en dat zou je kunnen gaan merken. Maar hopelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Barre73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Ik snap jouw beweging uiteraard wel maar voor anderen die dit topic doorlezen kan het wat misleidend zijn.
Wil je precies hetzelfde bij T-Mobile als bij KPN (dus met TV decoder) dan is het nog steeds goedkoper maar niet zoveel als jij schetste.

Maar goed: ik hoop oprecht dat je niet teleurgesteld raakt. Je gaf aan geen problemen te verwachten met internet en performance. Daar staat dit topic echter vol mee. En er zijn mensen met weinig problemen. In het algemeen zeg ik: goedkoop komt ergens vandaan en dat zou je kunnen gaan merken. Maar hopelijk niet.
Mensen zonder problemen zullen minder snel in een topic gaan schrijven. Maar we gaan het zien idd. Hoop dat ik er geen spijt van krijg. Anders na jaartje weer terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31

Lex2

Fotografieliefhebber

NoSugar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:41:
Problemen met DNS niet. Ik merk zelf dat gemiddeld 1% van alle netwerkpakketjes het putje in gaat, als in: ping tijd is instabiel en levert eens regelmatig een timeout op. Merk je normaal niet veel van, maar tijdens het videobellen of werken in een VDI is dat bijzonder vervelend. Ook televisie heeft daar, weliswaar in mindere mate, last van...

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Roytens schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Jawel, sinds vanmiddag 16.15 u. Zyxel modem er uit en direct aangesloten op een UDM. Vlan ingesteld op 300 en had verbinding. Het is nog vers dus weet niet wat het de komende dagen doet. Keep u posted!
Hoi, heb je tussentijds status update? Wat is je ervaring tot zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ook hier in Rotterdam zijn inmiddels de straten in mijn wijk open gegaan en gaan de roze kavels de grond in. De hele wijk staat vol met mannen met roze hesjes. Dus binnenkort eens kijken of we ziggo de deur uit kunnen doen en overstappen.

Ben wel benieuwd of er tegen die tijd een soort van aanbod is om de combi ziggo/vodafone te matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

S.McDuck schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:52:

Ben wel benieuwd of er tegen die tijd een soort van aanbod is om de combi ziggo/vodafone te matchen.
Ik betaal €47,50/maand voor 1Gbit/televisie/vaste lijn. Korting is extra ivm T-Mobile Unlimited mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
Sinds 00:10 ligt internet via mijn GPON 1 Gbit verbinding eruit hier in Lansingerland (PC 2661).

Reboot van Zyxel en Huawei helpen niet. Alle lampjes op de Huawei zijn groen.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:38:
Sinds 00:10 ligt internet via mijn GPON 1 Gbit verbinding eruit hier in Lansingerland (PC 2661).

Reboot van Zyxel en Huawei helpen niet. Alle lampjes op de Huawei zijn groen.

Meer mensen last van?
Hier ook, aan je postcode te zien zit ik een wijk verder.

edit: de KPN lijn van mijn werk die in jouw postcode zit, is wel online.

[ Voor 9% gewijzigd door pinda powerrr op 21-01-2022 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Ook TV heeft wat problemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp9WOV8IvJnGgXRyUuloVlSEYaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGcRizBGiHb5U05Yg05grMqy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit krijg ik op de set-top box te zien

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Voor iedereen met een contract van voor oktober:
T-Mobile heeft 50cent inflatie correctie toegepast op de rekening van januari.

In mijn geval met 1Gbit met combikorting was het 25,50 geworden en de 100 en 50Mit varianten waren nog wel 25euro. Ik ben dus naar 100Mbit gegaan voor 25euro en toen was de1Gbit ook weer 25euro.

Je moet wel even een dag wachten om weer terug te kunnen vanwege verwerkingstijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
jongetje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:17:

In mijn geval met 1Gbit met combikorting was het 25,50 geworden en de 100 en 50Mit varianten waren nog wel 25euro. Ik ben dus naar 100Mbit gegaan voor 25euro en toen was de1Gbit ook weer 25euro.

Je moet wel even een dag wachten om weer terug te kunnen vanwege verwerkingstijd.
Ik heb een paar dagen terug even gebeld met de klantenservice. Ik heb ze verteld dat het vervelend is dat nieuwe leden €25 betalen terwijl ik €25,50 moet betalen. Zonder problemen crediteren ze nu 12x€0,50 op mn aankomende facturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
pinda powerrr schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:50:
[...]

Hier ook, aan je postcode te zien zit ik een wijk verder.
Volgens de SmokePing die ik hier heb draaien is de verbinding om 2:30 weer online gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leden? T-Mobile is geen stichting ;)

Daarbij kun je beter de heen en weer truc gebruiken. Want volgend jaar komt er weer inflatie correctie overheen, ook over die 50 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:18
Meer mensen er last van dat ze bij veel speedtest.net servers lang geen 1000mbit meer halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
wouter.N schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:40:
Meer mensen er last van dat ze bij veel speedtest.net servers lang geen 1000mbit meer halen?
Ik heb het net even getest, maar gaat in Veenendaal prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kaf3bTJXxHOhRtEN1Y0yoK5wvYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l9ZX9ckvI9KUZIYijBGL57Dd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 09:59
pinda powerrr schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:43:
[...]

Ik betaal €47,50/maand voor 1Gbit/televisie/vaste lijn. Korting is extra ivm T-Mobile Unlimited mobiel.
Even afhankelijk van alle voorwaarden zou ik dan 50% besparen :-)
Zit nu op complete pakket en mobiel onbeperkt bellen met 25GB internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44

Ik was ook weer door mijn jaarcontract heen, dus ben weer een nieuwe aangegaan voor 1 jaar en kreeg ook meteen weer 3 maanden 5 euro extra korting. Nu dus komende 3 maanden maar 20 euro per maand en daarna weer 25 euro voor 1 Gbit/s.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
adjego schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:19:
Ik was ook weer door mijn jaarcontract heen, dus ben weer een nieuwe aangegaan voor 1 jaar en kreeg ook meteen weer 3 maanden 5 euro extra korting. Nu dus komende 3 maanden maar 20 euro per maand en daarna weer 25 euro voor 1 Gbit/s.
Wat voor abonnement heb je? Vorig jaar deden ze bij internet-only in ieder geval geen extra korting meer geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
rens-br schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Wat voor abonnement heb je? Vorig jaar deden ze bij internet-only in ieder geval geen extra korting meer geven.
Ik heb een internet-only abbo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
adjego schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb een internet-only abbo O-)
Gezien de prijs / snelheid dan wel i.c.m. andere T-Mobile-abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
erwn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Gezien de prijs / snelheid dan wel i.c.m. andere T-Mobile-abonnementen?
Ik heb hiernaast nog een Unlimited abbo voor mobiel, die ook €25,- kost.

[ Voor 7% gewijzigd door adjego op 21-01-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Nu online
Iemand die op een 10/100mbit glazvezel lijn zit en heeft overgestapt/upgrade naar een 1000mbit lijn?

Ik heb een upgrade pakket ontvangen, die een monteur moet aansluiten.
Het ziet er niet ingewikkeld uit, kan ik het wellicht zelf doen? En na het aansluiten, moet er vanuit hun kan nog iets gedaan worden? of zit je dan automatisch op 1000mbit?

(monteur staat ingepland voor 9 feb namelijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
SonyEricsson schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:50:
Iemand die op een 10/100mbit glazvezel lijn zit en heeft overgestapt/upgrade naar een 1000mbit lijn?

Ik heb een upgrade pakket ontvangen, die een monteur moet aansluiten.
Het ziet er niet ingewikkeld uit, kan ik het wellicht zelf doen? En na het aansluiten, moet er vanuit hun kan nog iets gedaan worden? of zit je dan automatisch op 1000mbit?

(monteur staat ingepland voor 9 feb namelijk :P)
Als je naar GPON gaat, dan kan je het niet zelf aansluiten. De monteur moet het vierkantje witte Huawei kastje (de ONT) registreren op de OLT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Nu online
Soundwork schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Als je naar GPON gaat, dan kan je het niet zelf aansluiten. De monteur moet het vierkantje witte Huawei kastje (de ONT) registreren op de OLT.
Ja, heb inderdaad dat witte Huawei kastje.
Dus dat wordt dan maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
adjego schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb hiernaast nog een Unlimited abbo voor mobiel, die ook €25,- kost.
Vindt je het zelf ook niet misleidend dat je dat niet meteen erbij vermeld?!

Met je thuisvoordeel en kortingen komt de combi internet only 1000/1000 en mobiel unlimited data,bellen/sms inderdaad op 50 euro. Voorwaarde is dan wel dat je beide afneemt.

Dat is de juiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 18-09 22:12
Soundwork schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Hier ook vandaag het pakket gehad met de ONT en het modem. De ONT wel alvast opgehangen en kabels 'geroute' in de meterkast. Dan hoeft de monteur 9 februari alleen de glasvezel in te pluggen, de aanmelding op de OLT te regelen en een bakje koffie te drinken :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
NoahAmber schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Vindt je het zelf ook niet misleidend dat je dat niet meteen erbij vermeld?!

Met je thuisvoordeel en kortingen komt de combi internet only 1000/1000 en mobiel unlimited data,bellen/sms inderdaad op 50 euro. Voorwaarde is dan wel dat je beide afneemt.

Dat is de juiste informatie.
Nou nou, wat een reactie. Volgens mij was het aardig duidelijk te lezen dat het om de combideal ging want er bestaat helemaal geen abbo voor 25 euro zonder deal. Dus je kunt ook op een andere manier hier op reageren. Ik denk ik breng informatief nieuws dat ik bij een nieuw jaarcontract weer wat korting heb gekregen. Er werd aan de telefoon ook totaal geen link gelegd naar dat ik ook een mobiel abonnement heb, en voor thuis dus een internet-only connectie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Toch zelf ook eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
adjego schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Nou nou, wat een reactie. Volgens mij was het aardig duidelijk te lezen dat het om de combideal ging want er bestaat helemaal geen abbo voor 25 euro zonder deal.
Nope, zo schreef je het niet. Je schreef ik heb inet voor 25 euro. Niet meer en niet minder {Ik heb een internet-only abbo O-)}

Ik constateer dat dat misleidend is. Dat is een feitelijke opmerking en niks schofferend of iets dergelijks aan.

Je kreeg namelijk niet voor niets meteen 2 reacties over hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01
NoahAmber schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Nope, zo schreef je het niet. Je schreef ik heb inet voor 25 euro. Niet meer en niet minder {Ik heb een internet-only abbo O-)}
Hij schreef dat hij de eerste paar maanden slechts €20 gaat betalen, volgens mij is dat nog altijd een korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
NoahAmber schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Ik constateer dat dat misleidend is. Dat is een feitelijke opmerking en niks schofferend of iets dergelijks aan.

Je kreeg namelijk niet voor niets meteen 2 reacties over hoe en wat
Ik gaf een reactie op dit bericht:

Waar gewoon ook over combikorting gesproken wordt, blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg voor je, maar om meteen met misleiding te gaan staan roepen, vind ik dan weer overdreven. Ik zal de volgende keer niks meer zeggen zodat verder niemand eventueel de mogelijkheid krijgt om "extra" korting bovenop de combikorting te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
adjego schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Ik zal de volgende keer niks meer zeggen zodat verder niemand eventueel de mogelijkheid krijgt om "extra" korting bovenop de combikorting te krijgen.
Gewoon blijven melden s.v.p. meeste mensen kunnen wel zelf nadenken hier en zullen het zeker waarderen. Mensen die te veel azijn drinken heb je overal, laat je het leven niet zuur maken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
t-mobile herkend onze postcode gelukkig inmiddels, echter gaan ze helaas niet hoger dan 100mbit.

erg jammer, ik had erg graag 1gbit van ze afgenomen..

Is er nog een manier om er achter te komen, of ze dit nog ooit gaan aanbieden op mijn lokatie ?

ik heb ze gebeld, maar de medewerker had geen idee waarom het niet hoger ging dan 100mbit, en wist ook niet of dit ooit nog gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
FlorisVN schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:44:
t-mobile herkend onze postcode gelukkig inmiddels, echter gaan ze helaas niet hoger dan 100mbit.

erg jammer, ik had erg graag 1gbit van ze afgenomen..

Is er nog een manier om er achter te komen, of ze dit nog ooit gaan aanbieden op mijn lokatie ?

ik heb ze gebeld, maar de medewerker had geen idee waarom het niet hoger ging dan 100mbit, en wist ook niet of dit ooit nog gaat gebeuren..
Ligt er vooral aan wat er bij je is aangelegd. Is je glasvezel door KPN NetwerkNL Point to Multipoint aangelegd, dan zal T-Mobile nooit* 1Gbit gaan aanbieden want ze kunnen hier zelf geen apparatuur laten installeren in de PoP. Alles moet via KPN Wholesale (WBA) gaan. En dat is gewoonweg te duur voor T-Mobile om voor een gunstig tarief door te verkopen (ik ken de exacte tarieven niet, maar ik vermoed dat het WBA tarief boven het klantentarief van T-Mobile ligt, gezien wat andere providers hiervoor rekenen).

Is je aansluiting nog 'ouderwets' en heb je een 'eigen' vezel die naar de PoP loopt, dan heb je kans dat T-Mobile op termijn de eigen apparatuur laat installeren in de PoP en je ook van het 1Gbit aanbod gebruik kan maken. Helaas maakt T-Mobile niet bekend of er plannen zijn voor deze aanleg. Bij mij in de wijk was ook glasvezel aangelegd (gelukkig nog met een vezel direct naar de PoP). Na ongeveer een jaar kon ik eindelijk ook 1Gbit van T-Mobile aanvragen en word ik, als alles goed gaat, volgende maand aangesloten. Alleen door regelmatig op de T-Mobile site te kijken of 1Gbit al mogelijk was kon ik dit in de gaten houden. Zover ik weet kan T-Mobile je geen notificatie sturen (tenzij je al een abonnement bij ze hebt natuurlijk :) ).

* Niet zolang de tarieven van KPN WBA op het huidige hoge niveau blijven liggen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De aansluiting van @FlorisVN is point to multipoint dus eigen apparatuur van T-Mobile lijkt voor de komende jaren niet mogelijk.
Dan zijn er nog twee opties: T-Mobile gaat weer 1 Gbit op KPN WBA aanbieden maar tegen hogere prijs (want hogere inkoopprijs).
Of er gaat iets vreemds gebeuren met de ACM die gaat reguleren en zorgen dat er toch eigen apparatuur in een P2MP netwerk toegelaten moet worden. Dat wordt een flinke uitdaging maar technisch kan het wel. Mits er voldoende lege tubes in de grond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
@Barre73 en @ShadowLord

Dank voor jullie reacties !
mijn aansluiting is nieuw, en vorige week opgeleverd.

Ik denk dat ik dan toch maar een gigabit KPN abbo ga afsluiten, lijkt tot heden toch het goedkoopste.
zeker i.c.m 12 maanden en de kortings actie.

wellicht is het over 12 maanden weer wat anders, en is er dan mischien met geluk wel t-mobile gigabit beschikbaar.

Ik ben niet zo dol op KPN, maar wil het wel weer eens proberen voor 12 maanden.
ik vind de overige keuze's voor gigabit vanaf mijn postcode wel erg duur, of gaan niet hoger dan 500mbit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@FlorisVN Heb je echt wel gigabit nodig thuis? Ik sluit locaties aan op zakelijk internet (ja dat is natuurlijk wel even wat anders kwa servicelevels en overboeking) maar dan moet je echt wel een grote locatie hebben willen we daar een gigabit neerleggen.
Een huishouden kan makkelijk met 50 a 100mbit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
jongetje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:04:
@FlorisVN Heb je echt wel gigabit nodig thuis? Ik sluit locaties aan op zakelijk internet (ja dat is natuurlijk wel even wat anders kwa servicelevels en overboeking) maar dan moet je echt wel een grote locatie hebben willen we daar een gigabit neerleggen.
Een huishouden kan makkelijk met 50 a 100mbit toe.
Ik kan de upload goed gebruiken.
zit nu nog op 300/30 ziggo, zou hoe dan ook absoluut hoger willen in download dan 300, dan is de eerst volgende stap 500.

echter is de prijsstijging tussen 500 en 1000 weer laag, en dan kies ik weer voor 1000.

Ik las ergens dat je kunt aanvragen om WBA om te zetten naar ODF ?
zo kan t mobile wel gigabit leveren..

Zo ja, dan moet dat worden aangevraagd bij KPN netwerk NL ?
of hoe gaat dat eventueel te werk..

Ik vind het erg jammer dat KPN geen iTV app voor tvOS aanbied 8)7 , t-mobile heeft wel weer dedicated tvOS ondersteuning voor de Apple tv.

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisVN op 23-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlorisVN schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Ik kan de upload goed gebruiken.
zit nu nog op 300/30 ziggo, zou hoe dan ook absoluut hoger willen in download dan 300, dan is de eerst volgende stap 500.

echter is de prijsstijging tussen 500 en 1000 weer laag, en dan kies ik weer voor 1000.

Ik las ergens dat je kunt aanvragen om WBA om te zetten naar ODF ?
zo kan t mobile wel gigabit leveren..

Zo ja, dan moet dat worden aangevraagd bij KPN netwerk NL ?
of hoe gaat dat eventueel te werk..

Ik vind het erg jammer dat KPN geen iTV app voor tvOS aanbied 8)7 , t-mobile heeft wel weer dedicated tvOS ondersteuning voor de Apple tv.
KPN biedt een ITV app aan voor Samsung, LG en Android.
En ODF betekent eigen apparatuur en dat kon dus net niet bij jou ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Barre73 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:12:
[...]

KPN biedt een ITV app aan voor Samsung, LG en Android.
En ODF betekent eigen apparatuur en dat kon dus net niet bij jou ..
aah ok, ja hier geen smart tv, wel apple tv's.
Zou iTV ook liefste via tvOS willen, en niet via een smart tv app.

dan nu maar afwachten vrees ik, tot t-mobile wellicht ooit nog dan in overeenkomst komt met KPN, of dat er iets anders wonderlijks gebeurd hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik geloof dat we het antwoord hebben; https://www.telegraaf.nl/...-mobile-komt-met-kpn-taks

Benieuwd of ik er net nog door heen val. Vorige week abo afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
itsgreen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:32:
Ik geloof dat we het antwoord hebben; https://www.telegraaf.nl/...-mobile-komt-met-kpn-taks

Benieuwd of ik er net nog door heen val. Vorige week abo afgesloten...
Helaas zit het artikel achter een paywall dus kan het niet lezen. Bedoelen ze hiermee dat ze de goedkope glas abo's duurder gaan maken? Dan wordt er denk ik massaal opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Lord_Dain schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Helaas zit het artikel achter een paywall dus kan het niet lezen. Bedoelen ze hiermee dat ze de goedkope glas abo's duurder gaan maken? Dan wordt er denk ik massaal opgezegd.
Yes. "AMSTERDAM - Telecombedrijf T-Mobile voert voor een miljoen huishoudens in bepaalde postcodegebieden een ’KPN-toeslag’ in als ze hoge internetsnelheden via glasvezel willen afnemen. Consumenten betalen daar voor een internetverbinding van een gigabit per seconde per maand zo’n €15 meer dan T-Mobile-klanten op veel andere plekken."

Maar ik ga er vanuit dat ze dat doen als het verlengd moet worden en niet per direct.

Op mijn postcode is het nu iig 15 euro duurder dan vorige week bij het samenstellen van je pakket...

[ Voor 6% gewijzigd door itsgreen op 24-01-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:49
Sinds vandaag 1000 en 400 Mbit mogelijk op KPN WBA en nieuwe prijzen. Zie prijslijst.

50 Mbit is niet meer afneembaar. Ook niet meer bij DSL. De nieuwe internetpakketten zijn: 100, 400 en 1000 Mbit.

Helaas geen 1 Gbit internet meer voor €25 als je T-Mobile unlimited hebt en op het eigen netwerk (ODF of T-Mobile GPON). Je krijgt nog maar €5 korting per maand met combineren en 4 maanden €15 korting. Dus de eerste 4 maanden €25, daarna €40. Op WBA zijn pakketten inderdaad 15 euro duurder dan op het eigen netwerk.

Ik ben heel beniewd of zo’n verhoging wel te verantwoorden is, vooral als je T-Mobile unlimited en thuis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

https://www.telegraaf.nl/...-mobile-komt-met-kpn-taks
voor de paywall: https://archive.ph/kRniS

[ Voor 7% gewijzigd door DaveFlash op 24-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Ik snap het niet helemaal. Omdat 1 gbit te duur was, komt nu overal €15 bij op? En waarom dan 50 mbit laten vallen? Voor de meeste huishoudens volstaat dat toch?

In mijn regio in ieder geval ook €15 erbij en nu 1 gbit beschikbaar. Maar goed, ik wil gewoon m'n 50 mbit voor €30 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Wel mooi geframed dan als overal staat "T-Mobile voert voor circa een miljoen huishouders in bepaalde postcodegebieden een KPN toeslag in als ze hogere snelheden via glasvezel willen afnemen", maar je die ook gewoon betaalt bij het (nieuwe) instap-abonnement. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

erwn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:17:
Ik snap het niet helemaal. Omdat 1 gbit te duur was, komt nu overal €15 bij op? En waarom dan 50 mbit laten vallen? Voor de meeste huishoudens volstaat dat toch?
Niet omdat 1Gbit te duur was, wel omdat T-Mobile denkt met haar eigen kleine stukje infrastructuur (die wel heel minimaal is) al denkt een zeer grote speler en dus een gedegen concurrent voor KPN te zijn 8)7

Reden waarom ze 50Mbit hebben laten vallen is waarschijnlijk het minimale prijsverschil die hiermee is ontstaan.
In mijn regio in ieder geval ook €15 erbij en nu 1 gbit beschikbaar. Maar goed, ik wil gewoon m'n 50 mbit voor €30 houden.
Niets aan de hand, voor bestaande klanten veranderd niets... voor nieuwe klanten worden die € 15,00 per maand extra in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Wel grappig dat T-Mobile 1 Gbit/s hier ook €15,- duurder is geworden terwijl ze met eigen apparatuur in de PoP GPON leveren op het netwerk dat door KPN is aangelegd, ik houd het wel bij mijn AON lijn van KPN.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowLord
erwn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:17:

T-Mobile lijkt nu 3 dingen tegelijk te doen. Ten eerste trekken ze alle abonnementen qua technisch aanbod gelijk. Ongeacht via welk netwerk je glasvezel krijgt, je kan dezelfde snelheden afnemen. Echter, als dat via de actieve apparatuur van KPN Wholesale gaat (WBA), dan betaal je een extra 10 of 15 euro per maand ( 10 euro per maand voor 100Mbit, de rest 15 euro).

Als tweede verhogen ze de basisprijzen voor de gigabit abonnementen. 1Gbit was 40 per maand, dat wordt nu 45. 100Mbit blijft op 25 staan, en 400 boden ze niet aan.

Ten derde verlagen ze de combinatiekorting thuis & mobiel significant. Waar je 15 euro per maand korting kreeg met een unlimited mobiel abonnement in combinatie met 1Gbit internet, wordt dat nu maar 5 euro korting. Oftewel, met alle aanpassingen nu ga je als nieuwe unlimited + thuis klant nu per maand 40 euro betalen voor de vaste 1Gbit verbinding ipv. 25 euro.

Het wordt dus wel even aankijken wat T-Mobile gaat doen met bestaande klanten. Een 15 euro verhoging gaat niet makkelijk geaccepteerd worden denk ik zo maar. Ook al zijn ze dan nog steeds goedkoop, verwacht ik dat dan klanten wel gaan weglopen... Dus hopelijk gaan ze daar wat terughoudender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als ik hier kijk op mijn PC gaat het abbo alleen van 40 -> 45€ per maand voor 1Gbps internet only.
Wel krijg je de eerste 4 maanden 15€ korting (60€ /12 = 5€ per maand).
Dus onderaan de streep betaal je 40€ per maand voor 1 jaar. Lijkt dus mee te vallen. Moet je wel elk jaar bellen om die korting te vragen natuurlijk.
Ik had vorige week bijna mijn sim van simpel (10GB + ongelimiteerd bellen voor 10€ p/m) omgezet naar T-Mobile thuis om zo de korting te krijgen en dan unlimited data te hebben. Ben nu eigenlijk blij dat een klein stemmetje in mijn hoofd zei, 'niet doen'. Nu ik dit lees blij dat ik niet vast zit aan 2 jaar T-Mobile mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:29:
Het wordt dus wel even aankijken wat T-Mobile gaat doen met bestaande klanten. Een 15 euro verhoging gaat niet makkelijk geaccepteerd worden denk ik zo maar. Ook al zijn ze dan nog steeds goedkoop, verwacht ik dat dan klanten wel gaan weglopen... Dus hopelijk gaan ze daar wat terughoudender zijn.
Goedkoop?
Op basis van huidige prijzen en kortingen scheelt het € 6,75.

Voor € 6,75 heb je dan wel een klantenservice die telefonisch heel wat meer kennis heeft en niet continue doodleuk verwijst naar een forum, IPv6, betere routing, betere TV kwaliteit. Mocht T-Mobile de prijs voor bestaande klanten verhogen is de keus gauw gemaakt.
Lord_Dain schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:38:
Als ik hier kijk op mijn PC gaat het abbo alleen van 40 -> 45€ per maand voor 1Gbps internet only.
Wel krijg je de eerste 4 maanden 15€ korting (60€ /12 = 5€ per maand).
Dus onderaan de streep betaal je 40€ per maand voor 1 jaar.
Grappig dat je dat zegt, van € 25,00 per maand naar € 40,00 per maand = € 15,00 verhoging. Voor een paar euro extra heb je ( zoals je hierboven al ziet ) veel meer zaken w.o. stabiliteit, betrouwbaarheid. Dat is dus geen € 5,00 verhoging maar € 15,00. Groot deel van de mensen hebben n.l. de combinatie vast + mobiel

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ben heel benieuwd wat dit met bestaande klanten gaat doen. Ik heb nu nog €25,- + €25,- = €50,-. Met het nieuwe prijsplan gaat in ieder geval al het internet naar €40,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:45:
Ben heel benieuwd wat dit met bestaande klanten gaat doen. Ik heb nu nog €25,- + €25,- = €50,-. Met het nieuwe prijsplan gaat in ieder geval al het internet naar €40,- per maand.
Ik denk dat dat nog hetzelfde blijft tot je jaarcontract afloopt. Daarna is het wel even de vraag wat ze doen.

Ook is het voor mij (en anderen die recent een contract hebben afgesloten met mobiel + thuis) even goed opletten of ze de korting op het thuis deel goed verwerken. Het exacte bedrag wordt namelijk in geen enkele mail genoemd. Gelukkig staat op mijn 'My T-Mobile Thuis' pagina nog steeds wel de juiste korting (wachtend op activering), maar dit word wel iets dat ik uiteraard goed in de gaten ga houden :)
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Goedkoop?
Op basis van huidige prijzen en kortingen scheelt het € 6,75.

Voor € 6,75 heb je dan wel een klantenservice die telefonisch heel wat meer kennis heeft en niet continue doodleuk verwijst naar een forum, IPv6, betere routing, betere TV kwaliteit. Mocht T-Mobile de prijs voor bestaande klanten verhogen is de keus gauw gemaakt.
Dat is ook het punt wat ik probeerde te maken met mijn opmerking dat ik dan wel verwacht dat er meer mensen gaan overstappen. Met de oude prijzen is T-Mobile zo goedkoop dat ik (en vele anderen) de wat mindere stabiliteit ten opzichte van vele andere providers en het gemis IPv6 voor lief nemen. Voor de nieuwe hoge prijs is de keuze voor T-Mobile een stuk minder snel genomen.

De andere reden dat ik trouwens de 'mindere' kwaliteit van T-Mobile ook maar voor lief neem heeft te maken met de provider waar ik vandaan kom: Ziggo. Ook daar heb ik regelmatig uitval van internet (modem reboot spontaan, meestal bij wat hogere belasting) en wordt ik ook maar verwezen naar de community om het op te lossen ("moet je je internet maar wat minder belasten").
Oftewel, mijn 'standaard' was al bedroevend laag, dus nu krijg ik hetzelfde qua kwaliteit, maar met meer upload en (nu nog) voor veel minder geld :+

[ Voor 45% gewijzigd door ShadowLord op 24-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

ShadowLord schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat dat nog hetzelfde blijft tot je jaarcontract afloopt. Daarna is het wel even de vraag wat ze doen.

Ook is het voor mij (en anderen die recent een contract hebben afgesloten met mobiel + thuis) even goed opletten of ze de korting op het thuis deel goed verwerken. Het exacte bedrag wordt namelijk in geen enkele mail genoemd. Gelukkig staat op mijn 'My T-Mobile Thuis' pagina nog steeds wel de juiste korting (wachtend op activering), maar dit word wel iets dat ik uiteraard goed in de gaten ga houden :)
Ja ik heb NET afgesloten vorige week. Goede deal :)

Maar nu ff de boel in de gaten houden of het via de afspraak gaat. Heb iig screenshot van de site genomen met mijn korting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets, tenminste... niet zonder minstens één maand van te voren de consument te hebben geïnformeerd. Het plotseling in rekening brengen van een heffing (zoals nu het geval) kan niet zonder de consument hiervan minstens één maand van te voren hebben ingelicht, volgens het consumentenrecht.

Hier overigens nog gewoon mijn oude prijs + inflatiecorrectie, bij mijn overeenkomst die in maart 2022 al 2 jaar jaarcontract-vrij is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Al mijn contracten zijn momenteel afgelopen en lopen nu gewoon maandelijks door. Dus voor alsnog veranderd er niks, maar op het moment dat de prijzen stijgen dan verhuis ik mijn mobiele abonnement in ieder geval weer naar een andere provider.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 24-01-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Ik heb zelf eind vorig jaar ook de 25+25 aanbieding genomen. Regelmatig aan het kijken of ik al gebruik kan maken van een hogere glasvezel snelheid en ja het kan, helaas vervalt hiermee ook de aantrekkelijke prijs van t-mobile. De abonnementen beginnen nu wel heel erg te lijken op KPN (nog wel iets goedkoper). Erg jammer dat bij het upgraden naar 400Mbit of 1Gbit de kosten zo stijgen.

Wanneer ik nu een prijsberekening doe via de website van t-moble;
Sim Only Go - Looptijd 2 jaar - €35 p/m
Thuis Looptijd 1 jaar 100 Mbit/s download en upload + interactieve tv 52,50 (na 4 maanden prijs)

Misschien zie ik het verkeerd maar maar dan betaal je €10,- p/m meer voor je mobiele abonnement en daarnaast 15 euro meer voor Internet + TV.
Dat is nogal een verhoging.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Maverick2001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:20:
Ik heb zelf eind vorig jaar ook de 25+25 aanbieding genomen. Regelmatig aan het kijken of ik al gebruik kan maken van een hogere glasvezel snelheid en ja het kan, helaas vervalt hiermee ook de aantrekkelijke prijs van t-mobile. De abonnementen beginnen nu wel heel erg te lijken op KPN (nog wel iets goedkoper). Erg jammer dat bij het upgraden naar 400Mbit of 1Gbit de kosten zo stijgen.

Thuis Looptijd 1 jaar 100 Mbit/s download en upload + interactieve tv 52,50 (na 4 maanden prijs)

Misschien zie ik het verkeerd maar maar dan betaal je €10,- p/m meer voor je mobiele abonnement en daarnaast 15 euro meer voor Internet + TV.
Dat is nogal een verhoging.
[/quote]

Volgens mij blijft de 10 euro korting op je Unlimited abonnement nog wel van kracht. Je gaat dus in totaal 15 euro meer betalen per maand voor 1Gbit/s + Unlimited.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick2001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:20:
SIM Only prijzen zijn onveranderd d.w.z. bij Klantvoordeel (gecombineerd met een ander abonnement) betaal je voor Onbeperkt GB + Bellen € 25,00, € 27,50 voor de Plus en € 40,00 voor Unlimited & Entertainment.

Voor Thuis geldt in combinatie met klantvoordeel € 30,00 per maand voor de 100Mbit/s aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Startdatum:
24 december 2019
Einddatum:
24 december 2020
Looptijd contract:
12 maanden
Ik betaal momenteel € 25,90 (dit is inclusief 2% inflatiecorrectie) voor Internet Fast. Volgens het nieuwe prijsplan zou dit € 40 per maand kosten. Eens kijken wat bestaande klanten staat te wachten, wanneer ik ook word overgezet op het nieuwe prijsplan ben ik zo weg. Zowel met m'n twee mobiele abonnementen (Unlimited) en internet thuis ben ik contractvrij.
Op dit moment maak je gebruik van een verouderd prijsplan. Bij het wijzigen van je internetsnelheid ga je automatisch over naar ons nieuwe prijsplan. Dat kan betekenen dat je voor dezelfde internetsnelheid een andere prijs gaat betalen.
Dit staat ook in My T-Mobile wanneer ik m'n snelheid wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:22:
Volgens mij blijft de 10 euro korting op je Unlimited abonnement nog wel van kracht. Je gaat dus in totaal 15 euro meer betalen per maand voor 1Gbit/s + Unlimited.
Ik ga er ook vanuit dat die 10 euro korting op Unlimited blijft, zie het alleen niet terug in de berekening.
Bij 1Gbit internet + Standaard TV pakket zie ik echter een prijs van €67,50 per maand na 4 maanden.

Pura Vida

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
Ik denk al: was blij dat er opeens 1Gbit beschikbaar was. Totdat ik de prijs zag...... :P

Bij mij is het KPN Glasvezel net afgerond in Gouda (Goverwelle). Maar ik moet dan idd 55 euro p/m alleen voor het 1000/1000 component moeten betalen.

Een collega van mij aan de andere kant van Gouda zit wel op het 50 euro maxed out pakket :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlorisVN schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:14:
[...]

aah ok, ja hier geen smart tv, wel apple tv's.
Zou iTV ook liefste via tvOS willen, en niet via een smart tv app.

dan nu maar afwachten vrees ik, tot t-mobile wellicht ooit nog dan in overeenkomst komt met KPN, of dat er iets anders wonderlijks gebeurd hoop ik...
@FlorisVN Dit bovenstaande is echt een bizar toeval want ik wist hier ook niks vanaf. Financieel gezien helpt jou dit niet echt natuurlijk maar als je nog steeds zo graag bij T-Mobile wil afnemen, dan is dat straks dus ook met meer dan 100/100 mogelijk. Ook via KPN WBA netwerk zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick2001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:30:
Ik ga er ook vanuit dat die 10 euro korting op Unlimited blijft, zie het alleen niet terug in de berekening.
Bij 1Gbit internet + Standaard TV pakket zie ik echter een prijs van €67,50 per maand na 4 maanden.
Als ik een check doe via deze pagina dan zie ik toch echt € 25,00 + € 30,00 = € 55,00.

Kies ik dezelfde combinatie maar dan voor 1Gbit/s Thuis, dan is dit via deze pagina € 25,00 + € 45,00 = € 70,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Als ik een check doe via deze pagina dan zie ik toch echt € 25,00 + € 30,00 = € 55,00.

Kies ik dezelfde combinatie maar dan voor 1Gbit/s Thuis, dan is dit via deze pagina € 25,00 + € 45,00 = € 70,00
Ik zie nog steeds dit als ik naar die links ga van jouw post:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4tsFdZc/image.png

Ik ben wel blij dat ik dus per 20 januari een nieuw jaarabonnement ben aangegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik heb nu 1GB glas van T-Mobile maar de enige apparaten die ik bedraad heb aangesloten zijn de printer, TV (Sony bravia 4K) en 2e WiFi AP.
Echter als ik een speedtest doe op de TV (Android TV) dan geeft deze 100 up en 100 down aan. Kennelijk is de LAN poort 100Mbit ipv 1000 van Sony.

Netto is gigabit voor een klein huishouden dat al het internet via WiFi doet overkill en is 400 ruim voldoende als dat de prijs weer een beetje kan drukken.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik had een verbinding via kpn die ik dus niet kon upgraden boven 500mbit. Enige optie die ik had is om naar t-mobile's eigen netwerk te gaan voor 1gbit.

Heb nu dus de snelheid aangepast naar 1gbit via kpn. 55 euro vanwege klantvoordeel en ik kan nog steeds de huidige combinatie gebruiken waar de glasvezel direct in mijn ubiquiti SFP zit aangesloten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile breidt 1Gbit/s glasvezelaanbod uit naar 3.3 miljoen huishoudens

De toepassingen van internet en nieuwe technologieën zijn eindeloos. Maar als je ongelimiteerd wilt spelen met de mogelijkheden van vandaag en samen met je familie en vrienden nieuwe dingen wilt blijven ontdekken, vraagt dit om steeds beter en sneller internet. T-Mobile wil graag dat iedereen zorgeloos kan genieten van supersnel en betaalbaar internet.

Vanaf vandaag breidt T-Mobile in het 1Gbit/s aanbod uit voor iedereen met Glasvezel. Deze klanten kunnen vanaf 24 januari kiezen uit abonnementen van 100 Mbit/s, 400 Mbit/s en 1 Gbit/s. Voor DSL is er een internetbundel en leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Klanten die al een mobiel abonnement hebben bij T-Mobile of Tele2 en deze combineren met een abonnement voor thuis, ontvangen iedere maand extra voordelen op beide abonnementen.

Let op! Deze wijzigingen gelden voor alle nieuwe klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

*** Snelheid ***
Glasvezel
Wij willen dat iedereen kan genieten van superhoge snelheden van Glasvezel. Het instappunt van 50 Mbit/s verdwijnt en het nieuwe instappunt wordt 100 Mbit/s. We introduceren een nieuwe snelheid van 400 Mbit/s én we maken de snelheid van 1Gbit/s mogelijk voor alle glasvezeltechnologieën. Dus ook voor alle huishoudens waar we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder. Zo krijgen ook deze klanten de mogelijkheid om 10x sneller internet bij ons af te nemen dan voorheen.

DSL
Voor de klanten die nog DSL hebben en nog niet aangesloten kunnen worden op Glasvezel, bieden we tot 100 Mbit/s de maximale snelheid aan die we op dat adres kunnen leveren. Er komt hiervoor één bundel van een maximale snelheid tot 100 Mbit/s.

Prijzen Glasvezel
100 Mbit/s → vanaf € 35
400 Mbit/s → vanaf € 40
1 Gbit/s → vanaf € 45

* Wanneer we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder, kunnen bovenstaande prijzen afwijken door de hoge inkooptarieven waarmee we te maken hebben.

Prijzen DSL
100 Mbit/s → € 35

* Er komt één bundel voor DSL, je ontvangt de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is tot 100 Mbit/s voor € 35.

*** Klantvoordeel ***
Altijd € 5,00/mnd korting

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van T-Mobile of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd extra korting op je internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd.

Als bestaande klanten vanaf nu hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt.

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

In My T-Mobile Thuis zie je welke voordelen van Klantvoordeel je ontvangt.

*** Contractduur ***
Combineer je Internet met T-Mobile TV en/of Vast Bellen? Dan worden deze diensten aan de contractduur van het internetabonnement gekoppeld. Dit is alleen voor abonnementen die zijn afgesloten vanaf 24 januari. Zodra die termijn is afgelopen, zijn alle diensten maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat TV en Vast Bellen niet meer maandelijks opzegbaar zijn in het eerste jaar. Na het eerste jaar zijn alle diensten wél weer maandelijks opzegbaar.

Het is mogelijk om later alsnog voor TV en/of Vast Bellen te kiezen. Kies je na bijvoorbeeld 6 maanden voor TV, dan wordt deze gekoppeld aan de resterende 6 maanden van je internetabonnement. Daarna kun je TV, net als je internetabonnement, maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor Vast Bellen.

Bron: T-Mobile Community

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

adjego schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zie nog steeds dit als ik naar die links ga van jouw post:

[Afbeelding]

Ik ben wel blij dat ik dus per 20 januari een nieuw jaarabonnement ben aangegaan!
Geldt dus alleen voor bestellingen die na vandaag worden gedaan, in jouw geval profiteer je dus nog van de zeer aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb T-Mobile maar even een tweetje gestuurd of ze nog iets kunnen met de prijs voor trouwe klanten, ik ben benieuwd.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Nuttige tip inderdaad. Paar weken geleden al aangeven dat dat zo kon :+
Deze inflatie-correctie heb ik vorige week gedaan of zo. Mooi op tijd voor de nieuwe prijzen dus. In mijn geval van 50 mbit naar 100 mbit en weer terug. De snelheid kon ik een dag later meteen terugzetten en werd meteen verwerkt. De kosten van die 100 mbit liepen wel door de rest van de maand. :+

Afijn, ik ben allang blij dat ik nu 50 mbit heb voor €30 voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
erwn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:02:
[...]
Afijn, ik ben allang blij dat ik nu 50 mbit heb voor €30 voor onbepaalde tijd.
In ieder geval tot aan de volgende inflatie correctie. :P Maar nog altijd beter dan 15 euro per maand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
rens-br schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:08:
[...]

In ieder geval tot aan de volgende inflatie correctie. :P Maar nog altijd beter dan 15 euro per maand erbij.
het voordeel van de nieuwe prijzen,
ik ben net van 100 mbit 'oude prijzen' naar 100mbit 'nieuwe prijzen' gegaan.
Dus inflatie correctie is weg, en ik heb niet een maand meer hoeven te betalen door naar 400 mbit te gaan
:9

Dat is dan wel weer het enige voordeel wat ik uit deze wijzigingen kan halen...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Pagina: 1 ... 176 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie