Goedemorgen allemaal,
Een paar maanden terug heb ik de t-mobile fiber direct in een optic van FS gestoken, zodat de mediaconverter ertussenuit kon. Werkt helemaal top, alleen toch jeukte het een beetje, FS levert namelijk de juiste optic alleen met LC connector, terwijl de T-Mobile mediaconverter SC gebruikt, ik wilde het graag modulair houden, dat mocht het ooit nodig zijn ik het zo om kan prikken, zonder aan de FTU te rommelen, wat "officieel" natuurlijk niet mag.
Daarom ben ik verder gaan kijken en heb eenzelfde optic gevonden en besteld bij Flexoptix, wel met SC aansluiting. Deze werkt top tot nu toe.
Ik ben alleen erg benieuwd naar de lichtwaardes, ik snap ze niet helemaal en er zit een klein verschil in de laser output power (TX), nu heb ik zitten zoeken en lezen maar kan geen simpel antwoord vinden, of mijn signaal nu beter of slechter is geworden.
Wat ik heb gedaan is, met een Seikoh endface cleaner de optics en receivers schoongemaakt, vervolgens de alles aangesloten met andere optic.
Hierbij ben ik ook weer terug van 1 meter SC-LC patchkabel naar de standaard 2? meter SC-SC kabel.
Zie hieronder de lichtwaardes, de bovenste is in de oude setup, en de onderste met de nieuwe optic.
Zoals je ziet is de RX waarde zo goed als gelijk, en als ik het goed heb iets verbeterd?
De TX power is ook wat lager, is dat iets wat in te stellen is / variabel is / zichzelf afstemt? De waarde is lager, dus ik zou verwachten dat het signaal dan beter is? Er is immers minder output power nodig om hetzelfde signaal te behalen, of heb ik dat verkeerd?
Ben benieuwd of hier glasvezel experts zitten die het mij kunnen ophelderen zodat ik weer wat leer :-)