[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:47
JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
Zucht. Hier ligt de verbinding plat. Knipperende PON op de ONT. Net na 8:30, hopelijk niemand in de wijkcentrale die iets verkeerd heeft gedaan…
Exact dit had ik afgelopen week 2x. Dinsdag om half 9 (net als je moet beginnen met thuiswerken) eruit en half 8 in de avond deed ie het ineens weer. Donderdag exact hetzelfde. Woensdag had ik een monteur van Gideon hier en die constateerde een te hoge demping. Morgen komt kpn/reggefiber hier om alles door te meten.

Heb gelukkig ook T-Mobile mobiel en kreeg zonder problemen een code voor onbeperkt internet. Kan je beste even bellen met ze.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Gebeld en dame kon zoals verwacht de ONT niet bereiken. Ticket nu aangemaakt voor backoffice. Ik ontvang volgens haar mail als die wordt opgepakt. Leuk dat thuiswerken als je dit overkomt. Gelukkig al hele tijd goed gegaan, maar dit is wel vervelend. Zeker dit soort storingen, krijg ik het benauwd van omdat het voelt alsof iemand zit te prutsen in de centrale.
Begrijp je. Heb ruim een jaar xDSL van Budget naast Ziggo gehad. Beiden hebben nooit gefaald in dat jaar tijd. Heb Ziggo maar opgezegd. Zal je zien dat volgende maand de Budget lijn met de budget klantenservice er dagen uit ligt 7(8)7

Heb je nog wel een glas lampje? En bij de buren nog wel sync op PON? Met PON kan je denk ik de fiber niet meer per ongeluk loshalen, dan heb je 32 huizen in 1x. Dit voelt als jouw PON registratie die faalt, zegt deze leek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Heb je nog wel een glas lampje? En bij de buren nog wel sync op PON? Met PON kan je denk ik de fiber niet meer per ongeluk loshalen, dan heb je 32 huizen in 1x. Dit voelt als jouw PON registratie die faalt, zegt deze leek…
Buren hebben geen glas via T-Mobile. Zit hier voornamelijk op Ziggo. Wat je zegt, zit zeker iets in, maar dat zou inderdaad betekenen dat er meer aan de hand is omdat GPON "shared" is. Hiervoor zat ik nog niet op 1 Gbit en dat was AFAIK 1 op 1. Het zal waarschijnlijk in de registratie zitten dan, hopelijk snel helder :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Buren hebben geen glas via T-Mobile. Zit hier voornamelijk op Ziggo. Wat je zegt, zit zeker iets in, maar dat zou inderdaad betekenen dat er meer aan de hand is omdat GPON "shared" is. Hiervoor zat ik nog niet op 1 Gbit en dat was AFAIK 1 op 1. Het zal waarschijnlijk in de registratie zitten dan, hopelijk snel helder :(
Of demping zoals in een vorige post geschetst, als het PON kastje de centrale niet meer kan bereiken dan gaat hij ook offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Of demping zoals in een vorige post geschetst, als het PON kastje de centrale niet meer kan bereiken dan gaat hij ook offline.
Ik ken de glastechniek niet goed genoeg. Behalve dat je een soort nuts voorziening hebt, zonder 24/7 support, kun je nu niet meer doen dan afwachten. Ik hoop dat het snel opgelost wordt, maar nog geen opvolging merkbaar :)

PON LED status;
code:
1
2
3
Blinks quickly (twice per second);

The ONT is attempting to set up a connection to the OLT.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 19-07-2021 11:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Update 11:42 mail van T-Mobile;
Beste heer JB,

We hebben elkaar net gesproken omdat je problemen ervaart met jouw dienst(en)van T-Mobile Thuis. Dat is natuurlijk vervelend. We gaan ons best doen om het te fixen. Er komt een monteur bij je langs.

Je krijgt een e-mail en SMS van onze monteursservice Guidion. Daarin vind je een link naar jouw persoonlijke afsprakenpagina. Zo kies je zelf een moment uit dat jou het beste uitkomt. Je krijgt de e-mail en SMS binnen een uur na deze e-mail. Niks gehad? Vergeet niet om de map met ongewenste e-mail of spam even te checken.
Afspraak voor morgen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
groxgrox schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Exact dit had ik afgelopen week 2x. Dinsdag om half 9 (net als je moet beginnen met thuiswerken) eruit en half 8 in de avond deed ie het ineens weer. Donderdag exact hetzelfde. Woensdag had ik een monteur van Gideon hier en die constateerde een te hoge demping. Morgen komt kpn/reggefiber hier om alles door te meten.

Heb gelukkig ook T-Mobile mobiel en kreeg zonder problemen een code voor onbeperkt internet. Kan je beste even bellen met ze.
Vrijdag moet KPN netwerk al weer in dezelfde POP zijn voor mijn omzetting. Ja vrijdagmiddag 16-18 uur helaas was de tweede optie pas rond 15 augustus.

2,5 week geleden de oude HDD recorder opgestuurd omdat deze defect was. Om te blijven opnemen een overstap na het nieuwe platform. Maar nu al 8 dagen geen TV meer (melding geen zenders in lijst). Schijnbaar geen rechten meer tot vrijdag na de overstap naar ODF met het oude platform volgens T-Mobile. Maar volgens dezelfde T-Mobile worden we morgen ook al overgezet naar het nieuwe platform. Ze maken er een puinhoop van.

Omdat we niet meer kunnen opnemen en niet 15 minuten per uur reclame willen kijken. Gebruiken we zolang via buren de KPN app en een chromecast (zij gebruiken het opnemen niet).
Voor de downtime van vrijdag heb ik zolang een DD-WRT router via 5 GHz gekoppeld naar de router van de buren. Haal nog een mooie 35/35 en heel stabiel. De TV streams van KPN buiten het eigen netwerk zijn maar 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Even een check mbt dat PON lampje. Die moet ten alle tijden branden toch? Dit heeft niets te maken met een router die wel/niet achter de ONT zit :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Update. Monteur Guidion belde me zojuist of ik thuis was. Hij had het ticket voor morgen al gezien en was toch in de buurt _O_ Inmiddels had ik alweer internet sinds 15 uur schat ik. Rara... maar goed, denk laat maar komen, kan hij eens mee denken waarom dit gebeurd. Hij gaf aan dat ie werkzaamheden vermoedde en met het GPON gebeuren het toch wel een stuk gevoeliger is voor mede-gebruikers als men werkt aan die shared componenten. Afijn het is opgelost en snel actie wat ik zeer kan waarderen, maar dit moet niet vaker gebeuren zo :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:26
Hoi allemaal,
Na dit topic en ook de T-Mobile community doorgelezen te hebben, lukt het me maar niet om mijn antieke Draytek 2132 te vervangen door een Unifi mediaconverter en een USG-3P.

Ik heb de SFP uit de Draytek gehaald en in de Unifi mediaconverter gestopt. Die geeft aan dat er een link is; vervolgens op de USG-3P op de WAN-poort VLAN 300 getagged, maar ik krijg maar geen IP-adres...

Wat mis ik? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Laatst online: 19:41
SebasFM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb met diezelfde actie een RT-AX88U besteld, maar dan met "maar" 50 euro cashback (nog niet ontvangen trouwens). De kabels worden hier eindelijk de 16e gemonteerd, nog geen idee wanneer de Gideon monteur de boel binnen komt aansluiten. De T50 in bridge kunnen zetten, of gebruik je jouw AX82U alleen als access point? (Of is dat een domme vraag omdat de Asus geen VLAN support heeft?)
Ik heb sinds vandaag ook TMT 1GB. Wilde ook meteen de T50 vervangen door de Asus RT-AX82U. Het wil alleen nog niet zo lukken. Ik las in eerdere berichten iets over een mediaconverter. Heb ik die ook nodig om de Asus te kunnen gebruiken?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Beefhead schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook TMT 1GB. Wilde ook meteen de T50 vervangen door de Asus RT-AX82U. Het wil alleen nog niet zo lukken. Ik las in eerdere berichten iets over een mediaconverter. Heb ik die ook nodig om de Asus te kunnen gebruiken?
Jullie situaties zijn compleet anders. De Draytek werkt met SFP (dus je eigen router moet ook plek hebben voor die SFP).

1 Gbit gaat via een ONT. Vanuit de ONT ga je naar je (eigen) router met UTP.

ONT == Mediaconverter

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Jullie situaties zijn compleet anders. De Draytek werkt met SFP (dus je eigen router moet ook plek hebben voor die SFP).

1 Gbit gaat via een ONT. Vanuit de ONT ga je naar je (eigen) router met UTP.

ONT == Mediaconverter
Bedankt voor je snelle reactie. Dan doe ik blijkbaar iets anders fout. Nog maar eens in gaan verdiepen dan.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beefhead schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Dan doe ik blijkbaar iets anders fout. Nog maar eens in gaan verdiepen dan.
Laat maar, verkeerde informatie..

[ Voor 40% gewijzigd door Barre73 op 19-07-2021 17:19 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:28

SebasFM

BOFH

Beefhead schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:11:
[...]

VLAN 300 wel ingesteld op je Asus router? Dit doe je onder LAN --> IPTV --> Select ISP profile: Manual setting en vervolgens Internet op VID 300 instellen.

De TOF Group is afgelopen vrijdag (10 maanden na afsluiten abonnement :X ) eindelijk eens met een hoogwerker langs geweest en ik heb zowaar een glasvezelkastje in de woonkamer hangen voor GPON. Aansluitingen zijn netjes 'verzegeld'. Guidion monteur kan nog niet worden ingepland op een of andere manier, dus een weekje extra wachten kan er ook nog wel bij. Al is de aansluiting vanmorgen wel administratief verwerkt volgens T-Mobile. Ik wilde de Huawei ONT alvast aansluiten, maar dat mag dus niet.
Wel is TV Anywhere al via de browser en chrome cast te gebruiken. Beeldkwaliteit is wel tranentrekkend in vergelijking met NLZIET wat ik nu een maandje uit probeer. (komend van Ziggo)

Edit: hoe gevoelig is dat GPON eigenlijk? Stel dat bij een van de buren een zekering er uit vliegt en daardoor de ONT zonder spanning komt te staan. Vliegt dan bij de rest van de buren het internet er uit?
Ze hebben ook een lichtmeting gedaan om de kabel door te meten (waarde was 0,72), maar tijdens zo'n doormeting van mijn glaskabel hebben de buren toch even geen internet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoT5nZRugGUclaF4sZy7c8uD4jY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekFTPRIRLc63tX8nHM8AHFin.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khbm0JHptI9uVbjeI_jyYPWmpyY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3qfmAdL0AI5AAQfgbZcQMId.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 78% gewijzigd door SebasFM op 19-07-2021 17:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SebasFM schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:25:
[...]

VLAN 300 wel ingesteld op je Asus router? Dit doe je onder LAN --> IPTV --> Select ISP profile: Manual setting en vervolgens Internet op VID 300 instellen.

De TOF Group is afgelopen vrijdag (10 maanden na afsluiten abonnement :X ) eindelijk eens met een hoogwerker langs geweest en ik heb zowaar een glasvezelkastje in de woonkamer hangen voor GPON. Aansluitingen zijn netjes 'verzegeld'. Guidion monteur kan nog niet worden ingepland op een of andere manier, dus een weekje extra wachten kan er ook nog wel bij. Al is de aansluiting vanmorgen wel administratief verwerkt volgens T-Mobile. Ik wilde de Huawei ONT alvast aansluiten, maar dat mag dus niet.
Wel is TV Anywhere al via de browser en chrome cast te gebruiken. Beeldkwaliteit is wel tranentrekkend in vergelijking met NLZIET wat ik nu een maandje uit probeer. (komend van Ziggo)

Edit: hoe gevoelig is dat GPON eigenlijk? Stel dat bij een van de buren een zekering er uit vliegt en daardoor de ONT zonder spanning komt te staan. Vliegt dan bij de rest van de buren het internet er uit?
Ze hebben ook een lichtmeting gedaan om de kabel door te meten (waarde was 0,72), maar tijdens zo'n doormeting van mijn glaskabel hebben de buren toch even geen internet?

[Afbeelding][Afbeelding]
De OLT in de PoP behoort zo ingesteld te zijn dat deze geen last heeft van uitvallende ONT's bij klanten thuis. Of van niet toegestane ONT's (die worden simpelweg niet geaccepteerd).
Waar een OLT wel last van kan hebben is wanneer iemand probeert een reguliere mediaconverter aan te sluiten (bedoeld voor AON aansluitingen). Dan kan het hele segment wel plat gaan.
Dit is in ieder geval voor KPN zo maar kan me niet voorstellen dat het voor T-Mobile/Huawei anders is.
Doormeten van je verbinding gebeurt van huis tot jouw eigen passieve ODF poortje in de PoP. Niet tot in of voorbij de splitters. Je buren hebben er dus geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

groxgrox schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Ik zie deze nu pas :o

Het gekke is datzelfde tijdstip. Ik verdenk ook zeker het feit dat we gedeeld op het glas zitten nu icm werkzaamheden. Ik heb echt al jaren glasvezel en nog nooit problemen gehad. 1 Gbit draait hier inmiddels ook al een paar maanden en dit was de 1e (en hopelijk meteen de laatste) storing.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
SebasFM schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Thanks! Dat was em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:30:
[...]

De OLT in de PoP behoort zo ingesteld te zijn dat deze geen last heeft van uitvallende ONT's bij klanten thuis. Of van niet toegestane ONT's (die worden simpelweg niet geaccepteerd).
Waar een OLT wel last van kan hebben is wanneer iemand probeert een reguliere mediaconverter aan te sluiten (bedoeld voor AON aansluitingen). Dan kan het hele segment wel plat gaan.
Dit is in ieder geval voor KPN zo maar kan me niet voorstellen dat het voor T-Mobile/Huawei anders is.
Doormeten van je verbinding gebeurt van huis tot jouw eigen passieve ODF poortje in de PoP. Niet tot in of voorbij de splitters. Je buren hebben er dus geen last van gehad.
Maar kan het impact hebben? Die monteur van Guidion meende dat de gekozen inrichting mbt GPON alhier, dit wel degelijk eea kan veroorzaken bij anderen. Ik heb er geen verstand van maar hier ging het gisteren oom down van 8:30 tot 14:30 uur ergens. PON LEDje stond te knipperen en ik kon helemaal niets met mijn lijn. Monteur zou eigenlijk vanochtend komen na mijn melding, maar die belde me einde middag al dat ie het ticket had gezien en toch in de buurt was. Toen was de storing alweer voorbij, maar hij heeft wel alles gereinigd.

Hopelijk een incidentje, maar na al die jaren glasvezel heb ik er nog nooit zo lang uit gelegen als nu met GPON.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Even een check voor de zekerheid.
WAN kant moet een tagged VLAN300 hebben voor internet met DHCP voor tIP adres.
VLAN100 aan de WAN kant is niet nodig met eigen apparatuur toch?

Gaat om een internet-only.
ps. komt aan een FortiGate 80F te hangen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:07:
Even een check voor de zekerheid.
WAN kant moet een tagged VLAN300 hebben voor internet met DHCP voor tIP adres.
VLAN100 aan de WAN kant is niet nodig met eigen apparatuur toch?
juist.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 20-07-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Laatst online: 18:47
JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Ik zie deze nu pas :o

Het gekke is datzelfde tijdstip. Ik verdenk ook zeker het feit dat we gedeeld op het glas zitten nu icm werkzaamheden. Ik heb echt al jaren glasvezel en nog nooit problemen gehad. 1 Gbit draait hier inmiddels ook al een paar maanden en dit was de 1e (en hopelijk meteen de laatste) storing.
Vanmorgen was de monteur hier en die is in de pop geweest. Volgens hem mochten ze dit niet aanpassen maar er zat blijkbaar een verkeerde patch kabel in (?). Deze had met de omzetting naar gpon aangepast moeten worden door de monteur en dit was niet gedaan.

Hierdoor kon de demping te hoog zijn (16 was die bij mij) en door er een nieuwe patch kabel tussen te zetten is deze gedaald naar 11. De lijn is hierbij uitgemeten door T-Mobile. Nu weer prima dus! We gaan het meemaken!

Hopelijk heb jij niet hetzelfde!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Maar kan het impact hebben? Die monteur van Guidion meende dat de gekozen inrichting mbt GPON alhier, dit wel degelijk eea kan veroorzaken bij anderen. Ik heb er geen verstand van maar hier ging het gisteren oom down van 8:30 tot 14:30 uur ergens. PON LEDje stond te knipperen en ik kon helemaal niets met mijn lijn. Monteur zou eigenlijk vanochtend komen na mijn melding, maar die belde me einde middag al dat ie het ticket had gezien en toch in de buurt was. Toen was de storing alweer voorbij, maar hij heeft wel alles gereinigd.

Hopelijk een incidentje, maar na al die jaren glasvezel heb ik er nog nooit zo lang uit gelegen als nu met GPON.
Hij heeft de glasvezels gereinigd, dat is sowieso verstandig om te doen. Heeft hij nog dempingen benoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Hij heeft de glasvezels gereinigd, dat is sowieso verstandig om te doen. Heeft hij nog dempingen benoemd?
Nope, alles werkte weer voordat ie kwam. Zaakje draait al maanden onaangeraakt zonder issues. Opbouwen connectie ging ook gewoon 2x goed (1x test 1x na reinigen). Heb gezegd dat ze overal af moeten blijven als het gewoon werkt :P Keek me beetje raar aan "waar is je router eigenlijk?" :+

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 20-07-2021 13:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Nope, alles werkte weer voordat ie kwam. Zaakje draait al maanden onaangeraakt zonder issues. Opbouwen connectie ging ook gewoon 2x goed (1x test 1x na reinigen). Heb gezegd dat ze overal af moeten blijven als het gewoon werkt :P Keek me beetje raar aan "waar is je router eigenlijk?" :+
Zit je direct met je laptop in de ONT in de woonkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Zit je direct met je laptop in de ONT in de woonkamer :+
ERX is maar lief klein apparaatje :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Barre73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Bij een overstap van WBA naar GPON staat de mediaconverter van WBA normaal ook nog onder spanning. Geeft dat problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Hoe kun je zien op het nieuwe tv platform welke stream er binnen komt?

Ontvangen al wel van 1080P60 naar 1080P50 gezet. De stream is max toch 1080P50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
space-one schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Bij een overstap van WBA naar GPON staat de mediaconverter van WBA normaal ook nog onder spanning. Geeft dat problemen dan?
In welke situatie stap je over van WBA naar GPON? Heeft Tmobile ook een GPON netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:46:
[...]

In welke situatie stap je over van WBA naar GPON? Heeft Tmobile ook een GPON netwerk?
Van WBA naar ODF en dan GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ik heb de mail ontvangen "Yes! Je maakt nu gebruik van het vernieuwde T-Mobile TV. "

Kies voor Cloud Opnemen om al je favoriete programma's altijd en overal op te nemen. Afspelen doe je ook op elke TV. Zet het hieronder aan of uit.

Let op!
Je hebt op dit moment een lopende bestelling. Zodra deze bestelling is afgerond kun je hier je opnamefunctie beheren.

Zit hier nog wachttijd op na het omzetten naar het nieuwe platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
space-one schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Van WBA naar ODF en dan GPON.
OK. Maar met welk doel en welke providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:58:
[...]

OK. Maar met welk doel en welke providers?
van T-Mobile naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
space-one schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:00:
[...]

van T-Mobile naar T-Mobile.
WBA is KPN
ODF is Tmobile
GPON is KPN

Wat is het doel? Op ODF haal je dezelfde snelheden als op GPON, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• space-one
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:05:
[...]

WBA is KPN
ODF is Tmobile
GPON is KPN

Ja dat klopt maar ik kom van T-Mobile (WBA) en ga naar T-Mobile ODF en dan GPON. Dat is sinds kort pas beschikbaar. Voorheen was alleen maar WBA beschikbaar. Op WBA worden de snelheden wel heel strak begrenst. Mijn upload was meestal geen 47 maar 40 bij een 50/50 verbinding. En dat is gewoon minder dan 50/50 van KPN en Telfort vanaf 2009.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:05:
[...]

WBA is KPN
ODF is Tmobile
GPON is KPN

T-Mobile ODF is momenteel bijna overal GPON aan het worden. Niet op het passieve netwerk van KPN Netwerk maar in de PoP en bij de klant.

Dus T-Mobile stapt over op eigen GPON apparatuur in de PoP. Goedkoper en meer klanten met minder switches. Maar alleen op de als point to point aangelegde netwerken.

Wat jij met GPON=KPN bedoelt is het netwerk buiten. Point to multipoint dus. Daar gaat het hier niet over want daar levert T-Mobile nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
In regio nederweert ligt sinds 9 uur Tmobile helemaal plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Polyphemus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:03:
Hoi allemaal,
Na dit topic en ook de T-Mobile community doorgelezen te hebben, lukt het me maar niet om mijn antieke Draytek 2132 te vervangen door een Unifi mediaconverter en een USG-3P.

Ik heb de SFP uit de Draytek gehaald en in de Unifi mediaconverter gestopt. Die geeft aan dat er een link is; vervolgens op de USG-3P op de WAN-poort VLAN 300 getagged, maar ik krijg maar geen IP-adres...

Wat mis ik? ;w
Voor het nageslacht: met de fiber <-> ethernet van Ubiquiti, de UF-AE, kreeg ik geen IP, dus ik heb de TP-Link MC220 genomen, en nu doet het het wel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ik was er al wel bang voor dat de rekening niet meer klopte na het omruilen van de hdrecorder voor een standaard ontvanger.

Juni 2021

Internet Basic abonnement 30,48
Interactieve TV abonnement 15,64
Interactieve TV Box met harddiskrecorder 10,00
Interactieve TV Box 5,00
Totaal 61,12

Actie: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting p.mnd. -5,00
Actie: Extra Interactieve TV Box gratis -5,00
Totaal -10,00

De eerste 5 euro korting is voor de eerste ontvanger in het pakket. Is tot nu toe altijd zo geweest.
De tweede 5 euro korting was een korting bij het overstappen. De keuze in het eerste half jaar meer korting of minder korting en dan altijd de tweede ontvanger gratis.

Nu na het omruilen van de ontvanger.
Juni 2021

Interactieve TV Box (25 t/m 30 jun) 1,00
Totaal 1,00

Juli 2021

Interactieve TV Box 5,00
Interactieve TV Box 5,00
Totaal 57,12

Juli 2021

Actie: Gratis Interactieve TV Box -5,00
Totaal -5,00

Door het omruilen geen opname functie meer dus 5 euro minder maand zou ik dus minder t.o.v € 51,12 van juni moeten betalen. Maar nee het is € 52,12 voor juli.
Het verschil zit in de 5 euro korting van de eerste of tweede ontvanger. Ik heb op het t-mobile forum voor de overstap nagevraagd. Er zou niks veranderen.

Je abonnement
De looptijd van je contract blijft hetzelfde. Heb je op dit moment kortingen op je abonnement, dan blijven deze geldig zoals afgesproken bij het afsluiten.

Dat laatste staat in de mail voor de overstap naar ODF.

Let dus wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 21-07-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
space-one schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:48:
Ik was er al wel bang voor dat de rekening niet meer klopte na het omruilen van de hdrecorder voor een standaard ontvanger.

Juni 2021

Interactieve TV Box met harddiskrecorder 10,00
Interactieve TV Box 5,00
Totaal 61,12

Actie: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting p.mnd. -5,00
Actie: Extra Interactieve TV Box gratis -5,00
Totaal -10,00

Nu na het omruilen van de ontvanger.
Juni 2021

Interactieve TV Box (25 t/m 30 jun) 1,00
Totaal 1,00

Juli 2021

Totaal 57,12

Juli 2021

Door het omruilen geen opname functie meer dus 5 euro minder maand zou ik dus minder t.o.v € 51,12 van juni moeten betalen. Maar nee het is € 52,12 voor juli.
Het verschil zit in de 5 euro korting van de eerste of tweede ontvanger. Ik heb op het t-mobile forum voor de overstap nagevraagd. Er zou niks veranderen.

Je abonnement
De looptijd van je contract blijft hetzelfde. Heb je op dit moment kortingen op je abonnement, dan blijven deze geldig zoals afgesproken bij het afsluiten.

Dat laatste staat in de mail voor de overstap naar ODF.

Let dus wel op.
Voor juli betaal je het maandbedrag plus €1 extra voor de huur van de 2e normale ontvanger. (extra rekening restant juni) Dit is eenmalig. Er is geen geld in mindering (in jouw voordeel) gebracht voor het kortere gebruik van de HD-recorder.

In augustus betaal je weer € 51,12 (€ 56.12-€5 korting voor de eerste ontvanger).

[ Voor 3% gewijzigd door loeberce op 21-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Opeens kan het snel gaan. Maandagavond laat de link voor het maken van een afspraak met Guidion gekregen, zojuist is alles gemonteerd en werkend afgeleverd. Eerst de Zyxel router getest, daarna meteen mijn Asus AX88U ingeprikt en ingesteld. Snelheid en ping zijn dik in orde. Even kijken welke snelheid ik vanavond over houd als iedereen aan het TV kijken is (GPON in Den Haag). Wel even wennen aan de totale willekeur van TV kanalen (zender nummers), maar dat komt vast goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK7EYjxwBwFMHViy9ja_gfQ0-CI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGFHFAeK0f6sY1zKFP0BqlS4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
loeberce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Voor juli betaal je het maandbedrag plus €1 extra voor de huur van de 2e normale ontvanger. (extra rekening restant juni) Dit is eenmalig. Er is geen geld in mindering (in jouw voordeel) gebracht voor het kortere gebruik van de HD-recorder.

In augustus betaal je weer € 51,12 (€ 56.12-€5 korting voor de eerste ontvanger).
Die 1 euro extra is van de nieuwe (vervanging van de eerste ontvanger) en al voor de Interactieve TV Box met harddiskrecorder 10,00 betaald in juni. Oude ontvanger rond 1 juli terug naar T-Mobile. 1 euro eenmalig niet zo probleem.

In juli omdat ik nu niet meer kan opnemen zou de 5 euro vervalen.

Interactieve TV Box 5,00
Interactieve TV Box 5,00

Actie: Interactieve TV Box 5,00 (eerste box is altijd gratis)
Actie: Extra Interactieve TV Box gratis -5,00 (tweede box korting bij overstappen)

En dan kom ik 46,12. Maar nu is 5 euro korting van 1 van de ontvangers verdwenen in juli bij T-Mobile.
Zolang ik cloudopnames niet aktiveer zou het 46,12 moeten blijven. Tot de prijzen worden aangepast

Als ik inlog zie dit in het overzicht bij staan.

Interactieve TV Je aanvraag is in behandeling €15,00
Interactieve TV Box Je aanvraag is in behandeling €5,00 €0,00 Actie: Gratis Interactieve TV Box
Interactieve TV Box met harddiskrecorder Je aanvraag is in behandeling €10,00
Interactieve TV Box Je aanvraag is in behandeling €5,00
Totaal per maand €65,00

Heb maar 2 x een 610x nu.

[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 21-07-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Je betaalde €5 voor de HDD recorder (€10 min € 5 korting) en niets voor de gewone ontvanger (€5 min €5 korting).

Nu ga je volgens mij €5 betalen voor de tweede ontvanger en niets voor de eerste (dit was al zo). Dan kom je onder aan de streep toch op hetzelfde bedrag als voor juni uit?

[ Voor 3% gewijzigd door loeberce op 21-07-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Zijn er nog meer die na de omzetting van WBA naar ODF - ondanks automatische incasso - een afrekening van 3 maanden hebben gekregen?

En nee, het betreft geen administratieve fout, dat heb ik nagevraagd en is ook correct op de afschriften van de afgelopen 3 maanden wel een verrekening van -€ 20 gehad ten tijde van de omzetting .

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Comp User schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:40:
Zijn er nog meer die na de omzetting van WBA naar ODF - ondanks automatische incasso - een afrekening van 3 maanden hebben gekregen?

En nee, het betreft geen administratieve fout, dat heb ik nagevraagd en is ook correct op de afschriften van de afgelopen 3 maanden wel een verrekening van -€ 20 gehad ten tijde van de omzetting .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARa8glv-QTizwWmVLa7q-GJSHkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jq1EIofvcilJerycvMjQHjrR.png?f=user_large

Rekening klopt deels, hij is echter per maand € 7.50 te hoog. Omdat klantvoordeel ESPN niet word verrekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 21-07-2021 17:12 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
loeberce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Je betaalde €5 voor de HDD recorder (€10 min € 5 korting) en niets voor de gewone ontvanger (€5 min €5 korting).

Nu ga je volgens mij €5 betalen voor de tweede ontvanger en niets voor de eerste (dit was al zo). Dan kom je onder aan de streep toch op hetzelfde bedrag als voor juni uit?
Het klopt dat ik in augustus hetzelfde bedrag betaal als juni. Waar dat is wel zonder opnemen vanaf juli. Als ik straks het cloudopnemen kan in schakelen dan betaal ik voor dezelfde diensten opeens 5 euro meer.

Ik had een 515 (HD) en een 610x hiervoor betaalde ik met korting alleen 5 euro voor het openen. Korting 5 euro voor de eerste ontvanger en 5 euro korting voor de tweede.

Had ik 2 jaar geleden voor niet opnemen gekozen dan had ik 2 x 610x gekregen en naast de 15 euro voor TV 0 euro extra moeten betalen voor beide ontvangers. 46.12 euro per maand

De actie was zolang klant bij T-Mobile thuis de tweede ontvanger gratis en je bent uiteindelijk verplicht over te stappen naar het nieuwe TV platform. In mijn geval sneller omdat de HD recorder defect was.

Antwoord van T-Mobile in PM
De kosten zullen mogelijk anders uitvallen als er bijvoorbeeld voor een ander Internet abonnement wordt gekozen. De korting van de TV Box daarentegen, die blijft gewoon bestaan.

Ik heb de helpdesk gebeld met de vraag om over te stappen naar ODF. T-Mobile kwam toen met HD recorder omwisselen, naar nieuwe TV platform en dan naar ODF (komende vrijdag)

[ Voor 18% gewijzigd door space-one op 21-07-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
space-one schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:45:
[...]

De actie was zolang klant bij T-Mobile thuis de tweede ontvanger gratis en je bent uiteindelijk verplicht over te stappen naar het nieuwe TV platform. In mijn geval sneller omdat de HD recorder defect was.

Antwoord van T-Mobile in PM
De kosten zullen mogelijk anders uitvallen als er bijvoorbeeld voor een ander Internet abonnement wordt gekozen. De korting van de TV Box daarentegen, die blijft gewoon bestaan.

Ik heb de helpdesk gebeld met de vraag om over te stappen naar ODF. T-Mobile kwam toen met HD recorder omwisselen, naar nieuwe TV platform en dan naar ODF (komende vrijdag)
In mijn beleving moest je altijd bijbetalen voor een 2e TV box en zou het nu moeten kloppen. Als ik mijn TV abonnement uitbreid naar meerdere boxen wordt er per box €5 in rekening gebracht. Jouw aanbieding waarbij de 2e box ook gratis is ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
@loeberce

Die aanbieding heeft T-Mobile al een tijdje niet meer. Per jaar 60 euro voordeel.

Reactie van T-Mobile van hun forum. (als het zo recht wordt gezet is het voor mij goed)
Wat betreft de drie TV Boxen die jij op je rekening ziet staan, daarvoor heb ik goed nieuws. Op de nieuwe factuur staat dat jij twee TV Boxen in jouw bezit hebt. Vorige maand diende jij nog voor deze derde TV Box te betalen, maar vanaf nu is dat teruggebracht naar twee TV Boxen.

Sander heeft voor jou een verzoek ingediend om de korting te hanteren na de netwerkmigratie. Ik zie dat dit verzoek nog in behandeling is, dus zodra hier een terugkoppeling op komt dan hoor jij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:04
Vreemd, T-Mobile Thuis belde mij net of ik een nieuw contract wou. Ik zei dat het voor mij niet voordeliger is, want dan gaat mijn €7,50 tv tegoed weg wat ik nu gebruik voor ESPN Eredivisie. Het was even stil aan de lijn en toen zei ze je hebt helemaal gelijk. 8)7

Met het 06 nummer waar ze mee bellen staat hier dat ze een mooi aanbod doen, nou bij mij niet. :+

Vroeg verder nog hoe het straks met ESPN gaat, maar daar kon ze nog geen antwoord op geven. Hopelijk blijft ESPN Compleet niet €12,50 per maand, want dan moet ik nog €5 per maand extra betalen. ESPN Eredivisie pakket wordt namelijk straks ESPN Compleet. :/
ESPN wijzigt op 1 augustus het kanalenaanbod. De betaalzender gaat van zes naar vier zenders terug. En gevolg hiervan is dat het ESPN International abonnement verdwijnt. Het ESPN Eredivisie abonnement wordt hierdoor omgedoopt tot ESPN Compleet abonnement.

[ Voor 85% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
Over 1.5 week word bij mij T-Mobile 1000/1000 internet-only aangesloten door een monteur.
Vandaag kwam het tmobile thuis pakket binnen met daarin

- Zyxel t-50 (VMG8825-T50)
- Huawei HG8010H GPON terminal

ik heb een MikroTik RB4011iGS+RM besteld, en 2x Ruckus R500 AP's

ik wil ethernetport 1 van de mikrotik gebruiken om aan de ONT te hangen. De POE poort wordt gebruikt voor de Ruckus R500, overige poorten zullen worden gebruikt door diverse apparatuur in de rest van het huis.

van VLANs heb ik weinig (geen :P ) verstand. Om mezelf een makkelijke / werkende start te geven ben ik op zoek naar een werkende config voor de RB4011 om in inder geval een internet verbinding te krijgen.

heeft iemand een config voor de rb4011 voor de tmobile thuis verbinding die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb op dit moment glasvezel-internet (GPON, Rotterdam, voormalig L2Fibergebied, nu T-mobile) via Trined. Ik gebruik mijn eigen Ubiquiti Dream Machine als router. Op zich helemaal geen klachten, hoge snelheden, lage ping. Omdat ik een T-mobile Unlimited mobiel abonnement heb, zou een overstap naar T-mobile glas me echter 15 euro per maand schelen. Ik dacht eerst: meteen doen, maar toen ik dit topic las, begon ik toch te twijfelen. Is dat terecht of staan hier gewoon alleen de rampverhalen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door M_V op 22-07-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

M_V schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:18:
Ik heb op dit moment glasvezel-internet (GPON, Rotterdam, voormalig L2Fibergebied, nu T-mobile) via Trined. Ik gebruik mijn eigen Ubiquiti Dream Machine als router. Op zich helemaal geen klachten, hoge snelheden, lage ping. Omdat ik een T-mobile Unlimited mobiel abonnement heb, zou een overstap naar T-mobile glas me echter 15 euro per maand schelen. Ik dacht eerst: meteen doen, maar toen ik dit topic las, begon ik toch te twijfelen. Is dat terecht of staan hier gewoon alleen de rampverhalen? :)
Mijn succesverhaal:
Het werkt naar behoren. oOo

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:37:
[...]

als je 1000/1000 ineens kan krijgen via T mobile dan hebben ze eigen Gpon appratuur via glasoperator geplaatst, dan zal de Nokia ont niet werken, maar dan krijg je de ONT vanuit tmobile huawei. die door de monteur van tmobile geactiveerd moet worden.
Er is geen manier om hem zelf al eerder te activeren? O-)
Ze hebben mij een dag te vroeg omgegooid... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Vincentio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Geen oplossing maar om 17.05 was het hier ook raak. derde led aan de glaskant is uit.
Monteur komt morgen tussen 16.00-18.00 .

Chromecast maar weer aan, internet zit nog steeds achter de verbinding van de buren. 1 van VOIP account is offline achter het eigen T-Mobile modem en morgenavond gaat de switch weer voor de fritxbox en modem naar de berging.

[ Voor 3% gewijzigd door space-one op 22-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:51
Vincentio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:27:
[...]

kunt klantenservice bellen dan krijg je een voucher voor unlimited internet voor 24 uur op je mobiel
en kan je dat als hotspot gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

M_V schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:18:
Zelfde hier, alles ok en aansluiting ging vlotjes. Iets minder stabiel als KPN maar het is echt sporadisch dat er even een hikje is. Ik ging in kosten ongeveer 20 euro minder betalen voor 750mbit ipv 100. Totally worth it.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
space-one schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Geen oplossing maar om 17.05 was het hier ook raak. derde led aan de glaskant is uit.
Monteur komt morgen tussen 16.00-18.00 .

Chromecast maar weer aan, internet zit nog steeds achter de verbinding van de buren. 1 van VOIP account is offline achter het eigen T-Mobile modem en morgenavond gaat de switch weer voor de fritxbox en modem naar de berging.
Ja hier idem pas tussen 1600-1800..
boyette schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:18:
[...]

kunt klantenservice bellen dan krijg je een voucher voor unlimited internet voor 24 uur op je mobiel
en kan je dat als hotspot gebruiken
Tsja leuk en aardig maar ik heb al T-mobile unlimited. Maar andere compensatie voor screw ups hebben ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:51
Vincentio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Ja hier idem pas tussen 1600-1800..

[...]

Tsja leuk en aardig maar ik heb al T-mobile unlimited. Maar andere compensatie voor screw ups hebben ze niet...
dat heb je dan ook niet nodig
voor die 24 uur
kan je prima met je hotspot werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Vincentio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Wat wil je dan, 1 euro per dag aan compensatie? Een unlimited abonnement of dagkaart is idd prima toch. Belangrijker dat je verder kunt en anders zorg je voor een backup DSL/Glas/Coax lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Barre73 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:53:
[...]

T-Mobile ODF is momenteel bijna overal GPON aan het worden. Niet op het passieve netwerk van KPN Netwerk maar in de PoP en bij de klant.

Dus T-Mobile stapt over op eigen GPON apparatuur in de PoP. Goedkoper en meer klanten met minder switches. Maar alleen op de als point to point aangelegde netwerken.

Wat jij met GPON=KPN bedoelt is het netwerk buiten. Point to multipoint dus. Daar gaat het hier niet over want daar levert T-Mobile nog niet op.
Houdt dit in dat ook bestaande ODF klanten al worden overgezet van AON naar GPON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Houdt dit in dat ook bestaande ODF klanten al worden overgezet van AON naar GPON?
Niet dat ik heb gehoord. Vooralsnog lijkt alle focus op apparatuur in PoPs die voorheen nog geen ODF apparatuur hadden. Inclusief alle PoPs die KPN Netwerk NL het laatste jaar heeft geplaatst (dus nog P2P netwerken).
Ik zie wel uitbreidingen van bestaande apparatuur in PoPs waarbij dan meteen GPON wordt geplaatst. Maar ik geloof niet dat men bestaande AON klanten al overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Barre73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Ik zie wel uitbreidingen van bestaande apparatuur in PoPs waarbij dan meteen GPON wordt geplaatst. Maar ik geloof niet dat men bestaande AON klanten al overzet.
Als dat al gebeurt gaan de WBA klanten wel eerst. Als straks iedereen op het nieuwe TV platform zal dat vermoedelijke wel een keer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
space-one schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 07:42:
[...]

Als dat al gebeurt gaan de WBA klanten wel eerst. Als straks iedereen op het nieuwe TV platform zal dat vermoedelijke wel een keer komen.
Wat heeft een IPTV platform te maken met welke techniek je op glasvezelnetwerk zit?
GPON of AON staat toch los hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Soundwork schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Wat heeft een IPTV platform te maken met welke techniek je op glasvezelnetwerk zit?
GPON of AON staat toch los hiervan?
Ja dat klopt maar als je aan beurt bent moet je verplicht overstappen. Bij mij hebben ze een week voor de tijd de rechten geblokkeerd op het oude platform.

Maar zijn multicast stream wel zo handig op omdat GPON met een gedeelde verbinding. Kans voor storingen is wel groter. Bij het oude platform heb je alleen een hoge bitrate en bij de nieuwe platform is de bitrate de helft minder en kan bitrate ook automatische naar beneden bijv 720P stream. Levert wel slechter beeld op maar bij multicast streams krijg je geluid onderbrekingen en/of blokjes stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
space-one schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Ja dat klopt maar als je aan beurt bent moet je verplicht overstappen. Bij mij hebben ze een week voor de tijd de rechten geblokkeerd op het oude platform.

Maar zijn multicast stream wel zo handig op omdat GPON met een gedeelde verbinding. Kans voor storingen is wel groter. Bij het oude platform heb je alleen een hoge bitrate en bij de nieuwe platform is de bitrate de helft minder en kan bitrate ook automatische naar beneden bijv 720P stream. Levert wel slechter beeld op maar bij multicast streams krijg je geluid onderbrekingen en/of blokjes stroom.
Verplicht overstappen naar nieuwe IPTV platform met ook de verplichting de NT te laten wissen voor een ONT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Soundwork schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Verplicht overstappen naar nieuwe IPTV platform met ook de verplichting de NT te laten wissen voor een ONT?
Ik kreeg 2 maanden geleden een mail dat ik die week zou overgaan op het nieuwe tv platform.
Maar omdat ik waarschijnlijk een eigen router heb, is die update bij mij gelukkig nooit binnengekomen en zit ik nog op het oude platform.
Ik ben benieuwd hoe lang ik op deze manier op het oude platform kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

goldvinger schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Ik kreeg 2 maanden geleden een mail dat ik die week zou overgaan op het nieuwe tv platform.
Maar omdat ik waarschijnlijk een eigen router heb, is die update bij mij gelukkig nooit binnengekomen en zit ik nog op het oude platform.
Kans is denk ik aanwezig dat wanneer je de settopbox uit VLAN640 haalt deze de update ophaalt en je op het nieuwe TV platform zet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
goldvinger schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Duurt net zo lang tot de rechten worden geblokkeerd op oude platform.

[ Voor 46% gewijzigd door space-one op 23-07-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:01

pinda powerrr

Slow down...

Hier nog niks gehoord. Klant van het eerste uur vanuit het Vodafone tijdperk. Oftewel nog steeds een Draytek en de oude HDD recorder.

Zit er wel aan te denken om de overstap te gaan maken naar gigabit, zit nu nog op 500/500 en ik kan dus een stuk goedkoper uit zijn als ik de upgrade maak (combinatie met mobiel uiteraard).

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
ronjon schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:01:
Over 1.5 week word bij mij T-Mobile 1000/1000 internet-only aangesloten door een monteur.
Vandaag kwam het tmobile thuis pakket binnen met daarin

- Zyxel t-50 (VMG8825-T50)
- Huawei HG8010H GPON terminal

ik heb een MikroTik RB4011iGS+RM besteld, en 2x Ruckus R500 AP's

ik wil ethernetport 1 van de mikrotik gebruiken om aan de ONT te hangen. De POE poort wordt gebruikt voor de Ruckus R500, overige poorten zullen worden gebruikt door diverse apparatuur in de rest van het huis.

van VLANs heb ik weinig (geen :P ) verstand. Om mezelf een makkelijke / werkende start te geven ben ik op zoek naar een werkende config voor de RB4011 om in inder geval een internet verbinding te krijgen.

heeft iemand een config voor de rb4011 voor de tmobile thuis verbinding die ik kan gebruiken?
RB4011 hier werkt als een tiet!

Je kan even hier kijken: Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Is beetje lastig om mijn huidige config te exporteren heb ip tunnels en whatnot allemaal er in staan maar die config is al wat ouder maar geeft wel aan wat je in moet stellen. (Heb inmiddels geen TV meer geloof dat dat tegenwoordig niet meer hoeft over VLAN dus dat stukje kan je denk weglaten)

edit:
Zie dat ik in die post nooit een config heb gezet dacht dat ik er ooit wel eens eentje heb geupload ff kijken waar die is.

edit2:
Heb even wat geexporteerd

LET OP! LET OP! LET OP!
Dit is ZONDER firewall config (ik heb te veel custom rules dat kost me te veel tijd dat uit te zoeken). Ik zou zeggen apply de default "home router" config en gooi dan de commands er overheen denk dat het dan aardig zal werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
# jul/24/2021 15:33:44 by RouterOS 6.48.3
# software id = -
#
# model = RB4011iGS+5HacQ2HnD
# serial number = 

# WARNING! THIS CONFIG DOES NOT HAVE ANY FIREWALL RULES SET DO NOT USE THIS WITHOUT SETTING SOME RULES YOURSELF

/interface vlan
add interface=sfp-sfpplus1 name=vlan-internet vlan-id=300
add interface=sfp-sfpplus1 name=vlan-tv vlan-id=640
/interface ethernet switch port
set 0 default-vlan-id=0
set 1 default-vlan-id=0
set 2 default-vlan-id=0
set 3 default-vlan-id=0
set 4 default-vlan-id=0
set 5 default-vlan-id=0
set 6 default-vlan-id=0
set 7 default-vlan-id=0
set 8 default-vlan-id=0
set 9 default-vlan-id=0
set 10 default-vlan-id=0
set 11 default-vlan-id=0
/interface list
add comment=defconf name=WAN
add comment=defconf name=LAN
/ip pool
add name=default-dhcp ranges=192.168.100.10-192.168.100.200
add comment="from mikrotik quickstart" name=vpn ranges=\
    192.168.89.2-192.168.89.255
/ip dhcp-server
add address-pool=default-dhcp disabled=no interface=bridge-local name=\
    dhcp-bridge-local
/interface bridge port
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether2
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether3
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether4
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether5
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether6
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether7
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether8
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether9
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether10
add bridge=bridge-local comment=defconf disabled=yes interface=sfp-sfpplus1
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=wlan1
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=wlan2
add bridge=bridge-local interface=ether1
/interface bridge settings
set use-ip-firewall=yes
/ip neighbor discovery-settings
set discover-interface-list=LAN
/interface l2tp-server server
set authentication=mschap1,mschap2 enabled=yes use-ipsec=yes
/interface list member
add interface=vlan-internet list=WAN
add interface=bridge-local list=LAN
/ip address
add address=192.168.100.1/24 interface=bridge-local network=192.168.100.0
/ip cloud
set ddns-enabled=yes
/ip dhcp-client
add disabled=no interface=vlan-internet
/ip dhcp-server network
add address=192.168.100.0/24 comment=defconf dns-server=192.168.100.1 \
    gateway=192.168.100.1 netmask=24
/ip dns
set allow-remote-requests=yes servers=8.8.8.8,208.67.222.222,1.1.1.1
/ip firewall address-list
add address=192.168.100.0/24 list=localNet
add address=0.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=172.16.0.0/12 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.168.0.0/16 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=10.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=169.254.0.0/16 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=127.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=224.0.0.0/4 comment=Multicast list=not_in_internet
add address=198.18.0.0/15 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.0.0.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.0.2.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=198.51.100.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=203.0.113.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=100.64.0.0/10 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=240.0.0.0/4 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.88.99.0/24 comment="6to4 relay Anycast [RFC 3068]" list=\
    not_in_internet
add address=192.168.100.0/24 list=lan_ip
add address=255.255.255.255 list=lan_ip
add list=lan_ip
/ip service
set telnet disabled=yes
set ftp disabled=yes
set www disabled=yes
set ssh disabled=yes
set api disabled=yes
set winbox address=0.0.0.0/0
set api-ssl disabled=yes
/ip upnp
set enabled=yes
/ip upnp interfaces
add interface=bridge-local type=internal
add interface=vlan-internet type=external
/system clock
set time-zone-name=Europe/Amsterdam
/system leds
add interface=wlan2 leds="wlan2_signal1-led,wlan2_signal2-led,wlan2_signal3-le\
    d,wlan2_signal4-led,wlan2_signal5-led" type=wireless-signal-strength
add interface=wlan2 leds=wlan2_tx-led type=interface-transmit
add interface=wlan2 leds=wlan2_rx-led type=interface-receive
/system logging
add action=remote topics=info
add action=remote topics=critical
add action=remote topics=error
add action=remote topics=warning
/system ntp client
set enabled=yes primary-ntp=194.109.6.2 secondary-ntp=51.105.208.173 \
    server-dns-names=nl.pool.ntp.org,time.windows.com
/tool bandwidth-server
set enabled=no
/tool graphing interface
add allow-address=192.168.100.0/24
/tool mac-server
set allowed-interface-list=LAN
/tool mac-server mac-winbox

[ Voor 67% gewijzigd door Mattie112 op 24-07-2021 15:40 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
thx, deze is ontzettend handig en kan ik goed gebruiken als basis _/-\o_
Mattie112 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:29:
[...]

RB4011 hier werkt als een tiet!

Je kan even hier kijken: Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Is beetje lastig om mijn huidige config te exporteren heb ip tunnels en whatnot allemaal er in staan maar die config is al wat ouder maar geeft wel aan wat je in moet stellen. (Heb inmiddels geen TV meer geloof dat dat tegenwoordig niet meer hoeft over VLAN dus dat stukje kan je denk weglaten)

edit:
Zie dat ik in die post nooit een config heb gezet dacht dat ik er ooit wel eens eentje heb geupload ff kijken waar die is.

edit2:
Heb even wat geexporteerd

LET OP! LET OP! LET OP!
Dit is ZONDER firewall config (ik heb te veel custom rules dat kost me te veel tijd dat uit te zoeken). Ik zou zeggen apply de default "home router" config en gooi dan de commands er overheen denk dat het dan aardig zal werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
# jul/24/2021 15:33:44 by RouterOS 6.48.3
# software id = -
#
# model = RB4011iGS+5HacQ2HnD
# serial number = 

# WARNING! THIS CONFIG DOES NOT HAVE ANY FIREWALL RULES SET DO NOT USE THIS WITHOUT SETTING SOME RULES YOURSELF

/interface vlan
add interface=sfp-sfpplus1 name=vlan-internet vlan-id=300
add interface=sfp-sfpplus1 name=vlan-tv vlan-id=640
/interface ethernet switch port
set 0 default-vlan-id=0
set 1 default-vlan-id=0
set 2 default-vlan-id=0
set 3 default-vlan-id=0
set 4 default-vlan-id=0
set 5 default-vlan-id=0
set 6 default-vlan-id=0
set 7 default-vlan-id=0
set 8 default-vlan-id=0
set 9 default-vlan-id=0
set 10 default-vlan-id=0
set 11 default-vlan-id=0
/interface list
add comment=defconf name=WAN
add comment=defconf name=LAN
/ip pool
add name=default-dhcp ranges=192.168.100.10-192.168.100.200
add comment="from mikrotik quickstart" name=vpn ranges=\
    192.168.89.2-192.168.89.255
/ip dhcp-server
add address-pool=default-dhcp disabled=no interface=bridge-local name=\
    dhcp-bridge-local
/interface bridge port
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether2
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether3
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether4
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether5
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether6
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether7
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether8
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether9
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=ether10
add bridge=bridge-local comment=defconf disabled=yes interface=sfp-sfpplus1
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=wlan1
add bridge=bridge-local comment=defconf interface=wlan2
add bridge=bridge-local interface=ether1
/interface bridge settings
set use-ip-firewall=yes
/ip neighbor discovery-settings
set discover-interface-list=LAN
/interface l2tp-server server
set authentication=mschap1,mschap2 enabled=yes use-ipsec=yes
/interface list member
add interface=vlan-internet list=WAN
add interface=bridge-local list=LAN
/ip address
add address=192.168.100.1/24 interface=bridge-local network=192.168.100.0
/ip cloud
set ddns-enabled=yes
/ip dhcp-client
add disabled=no interface=vlan-internet
/ip dhcp-server network
add address=192.168.100.0/24 comment=defconf dns-server=192.168.100.1 \
    gateway=192.168.100.1 netmask=24
/ip dns
set allow-remote-requests=yes servers=8.8.8.8,208.67.222.222,1.1.1.1
/ip firewall address-list
add address=192.168.100.0/24 list=localNet
add address=0.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=172.16.0.0/12 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.168.0.0/16 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=10.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=169.254.0.0/16 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=127.0.0.0/8 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=224.0.0.0/4 comment=Multicast list=not_in_internet
add address=198.18.0.0/15 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.0.0.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.0.2.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=198.51.100.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=203.0.113.0/24 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=100.64.0.0/10 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=240.0.0.0/4 comment=RFC6890 list=not_in_internet
add address=192.88.99.0/24 comment="6to4 relay Anycast [RFC 3068]" list=\
    not_in_internet
add address=192.168.100.0/24 list=lan_ip
add address=255.255.255.255 list=lan_ip
add list=lan_ip
/ip service
set telnet disabled=yes
set ftp disabled=yes
set www disabled=yes
set ssh disabled=yes
set api disabled=yes
set winbox address=0.0.0.0/0
set api-ssl disabled=yes
/ip upnp
set enabled=yes
/ip upnp interfaces
add interface=bridge-local type=internal
add interface=vlan-internet type=external
/system clock
set time-zone-name=Europe/Amsterdam
/system leds
add interface=wlan2 leds="wlan2_signal1-led,wlan2_signal2-led,wlan2_signal3-le\
    d,wlan2_signal4-led,wlan2_signal5-led" type=wireless-signal-strength
add interface=wlan2 leds=wlan2_tx-led type=interface-transmit
add interface=wlan2 leds=wlan2_rx-led type=interface-receive
/system logging
add action=remote topics=info
add action=remote topics=critical
add action=remote topics=error
add action=remote topics=warning
/system ntp client
set enabled=yes primary-ntp=194.109.6.2 secondary-ntp=51.105.208.173 \
    server-dns-names=nl.pool.ntp.org,time.windows.com
/tool bandwidth-server
set enabled=no
/tool graphing interface
add allow-address=192.168.100.0/24
/tool mac-server
/tool mac-server mac-winbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Monteur was vrijdag voor 4 uur er al (afspraak 16.00-18.00) mediaconverter en kabel even omwisselen.
snelheid is 99/99 Mbit alleen de snelheid naar de switch op de eerste etage is 65/99 Mbit. Kabel is al 13 jaar en de snelheid is vroeger wel 1Gbit intern geweest voor nu 100Mbit. Volgende week even meten wat de oorzaak is.

Tv ontvanger staat standaard op 1080P60 veranderd naar 1080P50. Aspect ratio staat op 4:3, op 16:9 krijgt je opeens balken, volledig scherm is gelijk aan. 4:3. Volgens mij hoor je bij 4:3 balken te zien.
Leeftijdgrens op 18 jaar gezet bij all (leeftijdgrens is uit neem ik aan) krijg je opeens bij NPO1 en RTL4 het verzoek om de pincode in te voeren. TV stream is 6 Mbit en is gelijk aan de hoogste stream https://t-mobiletv.nl/

De nieuwe afstandsbediening heeft een knop om de tv uit te schakelen en een knop voor ontvanger uit te schakelen. Doen je alleen de TV uit dan blijft de ontvanger actief met een verbruik van bijna 3 Gb per uur.
Normaal stoppen ontvangers als de tv uit gaat automatische via HDMI. Vanaf half tien vanmorgen tot 1 uur al 13 Gb verstookt en het meeste door de TV ontvanger. Maar geluk zijn er nooit snelheid problemen binnen het netwerk van T-Mobile

[ Voor 18% gewijzigd door space-one op 25-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lekker met 6mbit naar sport kijken... Wat een trieste kwaliteit, erger me dood de laatste tijd. En dat in een tijd dat we 1gbit tot onze beschikking hebben, lachwekkend gewoon.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
HaterFrame schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:34:
Lekker met 6mbit naar sport kijken... Wat een trieste kwaliteit, erger me dood de laatste tijd. En dat in een tijd dat we 1gbit tot onze beschikking hebben, lachwekkend gewoon.
Dat is met name bij het nieuwe tv platform toch? Ik zie nog op de oude, daar maar zo lang mogelijk op proberen te blijven dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wekko306 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Dat is met name bij het nieuwe tv platform toch? Ik zie nog op de oude, daar maar zo lang mogelijk op proberen te blijven dan.
Yep, ik ben een maand geleden overgezet. Zodra er snelle beelden bij komen (auto/motorsport) is de kwaliteit zwaar ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
HaterFrame schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Yep, ik ben een maand geleden overgezet. Zodra er snelle beelden bij komen (auto/motorsport) is de kwaliteit zwaar ondermaats.
Bijvoorbeeld wielrennen dat de omgeving gras / bomen meer gelijk groen zijn en de bladeren /grassprieten niet goed zichtbaar zijn. De KPN streams op WBA hebben daar ook wel snel last van maar die bitrate is het dubbele en 1080I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
space-one schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Bijvoorbeeld wielrennen dat de omgeving gras / bomen meer gelijk groen zijn en de bladeren /grassprieten niet goed zichtbaar zijn. De KPN streams op WBA hebben daar ook wel snel last van maar die bitrate is het dubbele en 1080I
KPN WBA DSL is 7,2Mbps. Glas-HD is 12,8 Mbps meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Hier ook teleurstellende kwaliteit van de televisie. Ook vaak een aantal minuten signaal verlies als het druk is (bijvoorbeeld EK wedstrijden). Wij betalen €20 per maand voor tv met 2 ontvangers. Voor dat geld kan ik ook NLziet, Discovery+ én videoland nemen.

Dat gaan we dus maar eens doen! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
ik had tot voor kort ook T-Mobile Internet + TV. ik ben op eigen initiatief teruggegaan naar KPN. ik neem de hogere kosten voor lief als het me meer garantie geeft in snelheden, en de TV ervaring is vele malen beter.
na wat rondspitten op T-Mobile's eigen forum zijn ze er zelf ook achter dat de ervaring misschien niet op en top is. https://community.t-mobil...ostid=1618794#post1618794 De beeldkwaliteit, samen met de hogere prijs maken het dat de TV ervaring nooit kan tippen aan die van de concurrenten. denk dat de beschikbare alternatieven in elk geval beter zijn dat de eigen dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is mijn topic, en idd er zijn betere alternatieven. Echter kom ik dan wel heel vlot aan de minder legale alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
stormfly schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:08:
[...]

KPN WBA DSL is 7,2Mbps. Glas-HD is 12,8 Mbps meen ik.
Klopt voor video is dat 7 en 12 Mbit bij glas zijn naast de eerste 10 zenders de overige HD zenders ook 7 Mbit. Vroeger was bijvoorbeeld eurosport ook 12 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:55:
Hier ook teleurstellende kwaliteit van de televisie. Ook vaak een aantal minuten signaal verlies als het druk is (bijvoorbeeld EK wedstrijden). Wij betalen €20 per maand voor tv met 2 ontvangers. Voor dat geld kan ik ook NLziet, Discovery+ én videoland nemen.

Dat gaan we dus maar eens doen! :w
Gisteravond lag het er rond 20:30 weer een paar minuten uit.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
space-one schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Klopt voor video is dat 7 en 12 Mbit bij glas zijn naast de eerste 10 zenders de overige HD zenders ook 7 Mbit. Vroeger was bijvoorbeeld eurosport ook 12 Mbit.
Owh dus bij glas hebben ze door de tijd genomen een aantal niet primaire zenders van 12 naar 7 Mbps gezet?

Bijzonder, juist met glas lijkt alles “oneindig” helemaal als je het plot op KPN haar 4K streams van 27Mbit valt de reductie van Eurosport in het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
stormfly schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:06:
[...]

Owh dus bij glas hebben ze door de tijd genomen een aantal niet primaire zenders van 12 naar 7 Mbps gezet?

Bijzonder, juist met glas lijkt alles “oneindig” helemaal als je het plot op KPN haar 4K streams van 27Mbit valt de reductie van Eurosport in het niet.
Die HD glas streams bestaan als ik het goed heb sinds 2011. o.a. Lijbrandt ging toen internet aanbieden via KPN netwerk (geen WBA maar WPB+ of zoiets) Lijbrandt had toen al streams op het eigen netwerk gelijk aan Ziggo 12 Mbit. Naast de eerste 10 zenders was toen ook o.a Eurosport en nog enkele zenders in 12 Mbit.
KPN zelf gebruikt die HD glas streams pas sinds 2016 voor hun eigen tv platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
space-one schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Het is nog iets anders: de KPN HD zenders zijn allemaal 7,2 Mbit (zowel DSL als glas). En daarnaast zijn er 10 aparte kanalen waar de bekende eerste 10 zenders van NL (NPO, RTL en SBS) worden uitgezonden op 12 Mbit.

Meer on topic: het is ook heel apart dat T-Mobile hiermee kiest voor lagere bitrates dan voorheen. Juist bij de overname van Vodafone pronkten zij in het begin met hun TV streams van 12 tot 13 Mbit. Voor alle HD zenders. Waar KPN dat alleen had (en heeft) voor de eerste 10. En op aparte kanaal nummers.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 26-07-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 14:35
space-one schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:26:

De nieuwe afstandsbediening heeft een knop om de tv uit te schakelen en een knop voor ontvanger uit te schakelen. Doen je alleen de TV uit dan blijft de ontvanger actief met een verbruik van bijna 3 Gb per uur.
Normaal stoppen ontvangers als de tv uit gaat automatische via HDMI. Vanaf half tien vanmorgen tot 1 uur al 13 Gb verstookt en het meeste door de TV ontvanger. Maar geluk zijn er nooit snelheid problemen binnen het netwerk van T-Mobile
Mijn tv box (die ik op oude platform met dus hogere bitrate hou) staat al ruim 2 jaar altijd aan omdat er geen verschil zit tussen aan en standby van de box dus waarom zou ik een actie ondernemen.
Reken uit de verspilde data. Dat is een whopping 75+ TB aan data. nooit bij stil gestaan maar wel grappig. en verklaart inderdaad deels waarom de connectie zo brak kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Barre73 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Nog iets anders: de KPN HD zenders zijn allemaal 7,2 Mbit (zowel DSL als glas). En daarnaast zijn er 10 aparte kanalen waar de bekende eerste 10 zenders van NL (NPO, RTL en SBS) worden uitgezonden op 12 Mbit.

Meer on topic: het is ook heel apart dat T-Mobile hiermee kiesy voor lagere bitrates dan voorheen. Juist bij de overname van Vodafone pronkten zij in het begin met hun TV streams van 12 tot 13 Mbit. Voor alle HD zenders.
Dit dus. Eerst een maand ontkennen dat het zo is, en dan nu een draai maken en eigenlijk zeggen dat ik niet zo kritisch moet kijken. Zo lust ik er nog wel een paar....

Snap het sowieso niet, met de huidige techniek is het gewoon mogelijk nog een extra stream boven op die 6mbit streams te gooien. Nee... We kiezen voor lage streams zodat alles met WiFi goed werkt. Ehmmm.. Nu hebben we dus poep kwaliteit op onze gewone tv schermen van 45inch + maar alles ziet er prima uit op onze telefoons en laptops! (overigens ook niet waar, want de artifacten blijven bestaan en ik zie ze net zo hard tijdens sport uitzendingen op m'n laptop of telefoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
HaterFrame schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Dit dus. Eerst een maand ontkennen dat het zo is, en dan nu een draai maken en eigenlijk zeggen dat ik niet zo kritisch moet kijken. Zo lust ik er nog wel een paar....

Snap het sowieso niet, met de huidige techniek is het gewoon mogelijk nog een extra stream boven op die 6mbit streams te gooien. Nee... We kiezen voor lage streams zodat alles met WiFi goed werkt. Ehmmm.. Nu hebben we dus poep kwaliteit op onze gewone tv schermen van 45inch + maar alles ziet er prima uit op onze telefoons en laptops! (overigens ook niet waar, want de artifacten blijven bestaan en ik zie ze net zo hard tijdens sport uitzendingen op m'n laptop of telefoon)
Dat weinig mensen klagen kan ik me ook niet voorstellen. Ze zijn ook aardig wat TV klanten kwijtgeraakt met hun nieuwe platform. Meerdere mensen zijn bijvoorbeeld overgestapt op NLZiet... In deze tijd met al die 4K schermen idd een onbegrijpelijke keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben trouwens benieuwd wanneer tmobile met 4k gaat komen en of ze dat op een whopping 12mbit gaan doen. Snap nou ook wel waarom ze dat met het EK niet aan durfden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Nuevocasa schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Dat weinig mensen klagen kan ik me ook niet voorstellen. Ze zijn ook aardig wat TV klanten kwijtgeraakt met hun nieuwe platform. Meerdere mensen zijn bijvoorbeeld overgestapt op NLZiet... In deze tijd met al die 4K schermen idd een onbegrijpelijke keuze!
Heb nu een dag of 5 Glas van T-Mobile, komende van Ziggo. Het is dat ik bij de Glasvezelactie in Den Haag een jaar gratis tv krijg van T-Mobile, anders was ik direct voor tv weer vertrokken. NLziet bevalt inderdaad beter en ook de app op de AppleTV is vele malen beter dan die user interface van het Amino kastje met dat slecht leesbare lettertype.

Voor de rest nog volop tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
SebasFM schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Heb nu een dag of 5 Glas van T-Mobile, komende van Ziggo. Het is dat ik bij de Glasvezelactie in Den Haag een jaar gratis tv krijg van T-Mobile, anders was ik direct voor tv weer vertrokken. NLziet bevalt inderdaad beter en ook de app op de AppleTV is vele malen beter dan die user interface van het Amino kastje met dat slecht leesbare lettertype.
Nou idd dat. Had het ook opgezegd na m'n gratis periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
computerjunky schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Mijn tv box (die ik op oude platform met dus hogere bitrate hou) staat al ruim 2 jaar altijd aan omdat er geen verschil zit tussen aan en standby van de box dus waarom zou ik een actie ondernemen.
Reken uit de verspilde data. Dat is een whopping 75+ TB aan data. nooit bij stil gestaan maar wel grappig. en verklaart inderdaad deels waarom de connectie zo brak kan zijn.
Dat zijn multicast streams dat belast eigenlijk alleen vanaf de POP. Nieuwe platform is unicast streams komen vanuit datacentrum van T-Mobile ergens in de randstad naar de ontvanger. Dat belast het interne netwerk wel. Misschien denken ze wel dat klanten 24 uur per dag tv kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
HaterFrame schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:20:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer tmobile met 4k gaat komen en of ze dat op een whopping 12mbit gaan doen. Snap nou ook wel waarom ze dat met het EK niet aan durfden.
Die 12 Mbit is bij H264. Bij H265 met een bitrate van 7 Mbit is vermoedelijke een stuk betere kwaliteit te bereiken. En die H265 alleen voor de TV ontvangers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik ben een beetje nieuw in het T-mobile thuis wereldje, maar wat mij opvalt, nu ik het bejaarde Draytek modem vervangen hebt door wat Unifi-spul, dat NPO1 HD bijvoorbeeld, maar een kleine 4 Mbit/s is (dat kan ik op de port activity zien), ondanks dat ik op WBA zit.

Ik vind het beeld maar blokkerig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Polyphemus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:25:
Ik ben een beetje nieuw in het T-mobile thuis wereldje, maar wat mij opvalt, nu ik het bejaarde Draytek modem vervangen hebt door wat Unifi-spul, dat NPO1 HD bijvoorbeeld, maar een kleine 4 Mbit/s is (dat kan ik op de port activity zien), ondanks dat ik op WBA zit.

Ik vind het beeld maar blokkerig :/
Vooropgesteld dat het balen is, is het 4 of 6Mbps?

Je bent klant geworden bij de grootst prijsvechter van Nederland. Bij die ultra lage prijs hoort ook een gelijkwaardige kwaliteitsstandaard. Ergens betaal je het voordeel zelf, of het nu klantenservice niveau is, oplostijden/response, of beeldkwaliteit.

Ben zelf van Ziggo naar Budget over gegaan. Hou mijn hart vast voor de eerst echte storing. Maar dat is wel een bewuste afweging geweest, dat kan nooit zo goed zijn als bij Ziggo die gerust 3x een monteur sturen. Het komt uit de lengte of de breedte.

Ik voorzie dat NLziet explosief gaat groeien de komende jaren. Hopelijk houden ze de groei bij met de juiste infra investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 14:35
stormfly schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:38:

Je bent klant geworden bij de grootst prijsvechter van Nederland. Bij die ultra lage prijs hoort ook een gelijkwaardige kwaliteitsstandaard. Ergens betaal je het voordeel zelf, of het nu klantenservice niveau is, oplostijden/response, of beeldkwaliteit.

Ben zelf van Ziggo naar Budget over gegaan. Hou mijn hart vast voor de eerst echte storing. Maar dat is wel een bewuste afweging geweest, dat kan nooit zo goed zijn als bij Ziggo die gerust 3x een monteur sturen. Het komt uit de lengte of de breedte.

Ik voorzie dat NLziet explosief gaat groeien de komende jaren. Hopelijk houden ze de groei bij met de juiste infra investeringen.
Ehmm toen ik net T-mobile nam was de kwaliteit gewoon gelijk aan dat van ziggo en dat is het voor mij nog steeds omdat ik het oude platform nog actief heb gehouden. Maar velen hebben een contract afgesloten voor andere kwaliteit als dat ze nu krijgen omdat ze omgezet zijn tegen hun wil in. Ik kan dus ook alleen maar hopen dat velen opzeggen om zo T-Mobile in een andere positie te dwingen. Ondertussen is de prijs ook alweer 3.2 euro pm omhoog.

NLziet is overigens ruk voor mij omdat alle zenders waar ik in geïnteresseerd ben er niet bij zitten. Al die nederlandse bagger kijk ik nooit naar.
Ik hou het bij zenders als history discovery animal planet en national geographic/ nat geo wild waar je nog wat van kan leren ipv langzaam hersendood wordt. En daar is gewoonn geen totaal alternatief voor zonder 50 euro te betalen aan tal van pakketten.

[ Voor 14% gewijzigd door computerjunky op 27-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Het is weer bingo, sinds _ 07:26:40 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly. _ is m’n t mobile glas weer eens stuk 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft T-mobile nu nog geen 4K tv mogelijkheid of kijk ik er overheen op de bestelpagina?
Ik lees hier ervaringen over lage bitrates, alleen zie ik verschillende getallen (4 en 6 Mb), heeft iemand enig idee of T-mobile dit van plan is te verhogen (wellicht samen met 4K?) en zijn de bitrates via de app hetzelfde?
Ik twijfel namelijk tussen KPN glas en T-Mobile glas (ik ehb nu Ziggo) nu kijk ik niet echt veel TV, dus een dealbreaker is het niet echt.

Jammer dat ze nog onderscheid maken tussen Tele2 Unlimited en T-Mobile Unlimited

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-07-2021 12:49 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:31:
Heeft T-mobile nu nog geen 4K tv mogelijkheid of kijk ik er overheen op de bestelpagina?
Ik lees hier ervaringen over lage bitrates, alleen zie ik verschillende getallen (4 en 6 Mb), heeft iemand enig idee of T-mobile dit van plan is te verhogen (wellicht samen met 4K?) en zijn de bitrates via de app hetzelfde?
Ik twijfel namelijk tussen KPN glas en T-Mobile glas (ik ehb nu Ziggo) nu kijk ik niet echt veel TV, dus een dealbreaker is het niet echt.

Jammer dat ze nog onderscheid maken tussen Tele2 Unlimited en T-Mobile Unlimited
Geen 4K

Bitrate is max 6 Mbit (1080p50) voor het video deel.
576p
720p
1080p25 max voor de app /chromecast (ten minste op mijn telefoon)
1080p50 max voor tv ontvanger en pc via t-mobiletv.nl

Bij sport is zeker slechter als bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:31:

Dan zou ik KPN nemen en NLziet voor TV. Fijn zonder reclame, en een goede stabiele internet verbinding.

Nee tmobile levert geen 4K. Ze hebben al moeite om tijdens piek uren TV zonder blokjes te leveren🙃.

Als je van Ziggo komt is KPN een fijnere overstap. Van premium naar premium. Ipv van premium naar prijsvechter.
Pagina: 1 ... 147 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie