Iets voor Ziggo ?
Klantenservice sluit naadloos aan
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hier dus weer compleet nul vertraging zichtbaar in smokeping in de avonduren. Dus weer een lokaal probleem of weer voor specifieke paden.Rub147 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:31:
[...]
Nope geen GPON, 1000/1000 ODF direct in m'n eigen router.
Zal wel "lokaal" zijn, ik zie het op alle DNS servers en websites terug in Smokeping.ANdrode schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Hier dus weer compleet nul vertraging zichtbaar in smokeping in de avonduren. Dus weer een lokaal probleem of weer voor specifieke paden.
Tijd om dat pad wat verschillende poorten probeerde te testen…
1000/1000 ODF op mijn eigen router, ook Haarlemmermeer:Rub147 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Wel fijn dat we van het ene probleem (sites onbereikbaar), naar het volgende probleem gaan. Kreeg gisteren in huis al te horen dat "internet traag was". Vandaag maar eens gekeken en ja hoor (Hoofddorp):
[Afbeelding]
Peace is not simply the absence of war.
Ik denk op specifieke core paden, waar de Haarlemmermeer en Amersfoort samenkomen. Bij een specifiekere grafiek zouden jullie ze naast elkaar kunnen leggen op basis van start tijdstip en ms uitschieters.ANdrode schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Hier dus weer compleet nul vertraging zichtbaar in smokeping in de avonduren. Dus weer een lokaal probleem of weer voor specifieke paden.
Tijd om dat pad wat verschillende poorten probeerde te testen…
[ Voor 5% gewijzigd door PHPResource op 30-06-2021 20:50 ]
De 26e heb ik ook geen uitschieters gezien, maar toen zat iedereen voetbal te kijken...KroeT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:45:
[...]
1000/1000 ODF op mijn eigen router, ook Haarlemmermeer:
[Afbeelding]
Minder duidelijk te zien in mijn grafiekje maar alle pieken zijn tussen 20:30 en 23:00u. Testinterval is 15 minuten, schaal van de grafiek is 10 dagen. Niet élke dag dus, maar bijna elke dag. Toch een meevaller.
Dat is toch juist het moment dat er enorm veel TV streams op het netwerk lopen wat in het begin voor problemen gaf?michiel-a schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:37:
[...]
De 26e heb ik ook geen uitschieters gezien, maar toen zat iedereen voetbal te kijken...
Great spot! @ANdrode dat is wel peak tijden voor TV, en dan ook nog eens de transformatie naar Unicast TV bij TM.jongetje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:49:
[...]
Dat is toch juist het moment dat er enorm veel TV streams op het netwerk lopen wat in het begin voor problemen gaf?
Het multicast ontwerp is technisch gewoon beter. Wanneer je het in de praktijk uitrolt heeft het alleen zoveel nadelen (hardware die het niet support, gevoelig, etc) dat unicast toch beter werkt.stormfly schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Great spot! @ANdrode dat is wel peak tijden voor TV, en dan ook nog eens de transformatie naar Unicast TV bij TM.
Dat multicast ontwerp van KPN lijkt klassiek, maar heeft toch wel voordelen.
Als ik naar het daar gelinkte kaartje kijk zit mijn adres in een WBA gebied (althans de dichtstbijzijnde markering is WBA (donkerblauw). De postcode check geeft echter 1000 Mbit/s aan.T-Mobile heeft in sommige gemeentes eigen apparatuur in de POP hangen (ODF gebieden), waardoor ze aangepaste snelheden kunnen bieden en korting kunnen geven. Op plekken waar ze hun eigen apparatuur hebben hangen is 1Gbit/s beschikbaar voor €40,-. In de WBA gebieden is de maximale snelheid 100Mbit/s en is dat kost €35,-. Sinds oktober 2019 biedt T-Mobile geen snelheden meer aan boven de 100Mbit/s in WBA gebieden, omdat het de inkoopprijs te hoog vind. Hierdoor kan het slecht concurreren met andere.
Om te zien welke gebieden ODF en WBA zijn, kan de postcodecheck geraadpleegd worden of gekeken naar dit kaartje.
Maar natuurlijk. Alleen zal het gelinkte kaartje niet meer up-to-date zijn. De postcode check is altijd het meeste up-to-date.Dennism schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:47:
Klopt dit stukje in de OP nog wel?
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 01-07-2021 11:56 ]
Afgelopen 3/4 jaar hebben ze het ODF gebied al aardig uitgebreid en wat ik begreep gaan ze daar nog wel even mee door.Dennism schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:47:
@rens-br
Klopt dit stukje in de OP nog wel?
[...]
Als ik naar het daar gelinkte kaartje kijk zit mijn adres in een WBA gebied (althans de dichtstbijzijnde markering is WBA (donkerblauw). De postcode check geeft echter 1000 Mbit/s aan.
Volgens het kaartje zit ik dus in een WBA gebied, waar ik wel 1000 Mbit/s kan bestellen, iets wat volgens de tabel in de OP niet zou kunnen.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2021 22:18 ]
Heel tevreden. 3311JJ hier. 1000/1000. Altijd strak gehaald zonder problemen 24/7 op een enkele landelijke storing daargelaten. Ping van 6-7 valt me beetje tegen voor Glasvezel maar als dat t is :-)PHPResource schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:50:
Momenteel zitten we bij KPN maar om meer bang for buck te krijgen, neigen we naar Tmobile. Zijn hier mensen uit regio Dordrecht die tevreden zijn met tmobile glas?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
[ Voor 16% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-07-2021 10:31 ]
d:)b
De grap is dat toen ik net T-Mobile nam ik ook strak 24/7 1000/1000 had en een ping van 6-8 nu heb ik constant upload en stabiliteit problemen en is mijn ping 3 ms.Trackerfire schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:07:
[...]
Heel tevreden. 3311JJ hier. 1000/1000. Altijd strak gehaald zonder problemen 24/7 op een enkele landelijke storing daargelaten. Ping van 6-7 valt me beetje tegen voor Glasvezel maar als dat t is :-)
Hmmmm, dat is wel apart inderdaad! Misschien op een drukke PoP, terwijl dat dat eigenlijk niet zou mogen natuurlijk. Maar inmiddels weten we wel een beetje vanuit eerdere ervaringen uit dit topic dat het toch echt een capaciteitsprobleem lijkt te zijn/worden. Jammer dat T-Mobile daar te weinig aan doet/wil doen.computerjunky schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:27:
[...]
De grap is dat toen ik net T-Mobile nam ik ook strak 24/7 1000/1000 had en een ping van 6-8 nu heb ik constant upload en stabiliteit problemen en is mijn ping 3 ms.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ja ik weet eerlijk gezegd echt niet meer wat het probleem is. Ik ben met regelmaat aan het testen maar zelfs midden in de nacht is het soms gewoon kansloos.Trackerfire schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:30:
[...]
Hmmmm, dat is wel apart inderdaad! Misschien op een drukke PoP, terwijl dat dat eigenlijk niet zou mogen natuurlijk. Maar inmiddels weten we wel een beetje vanuit eerdere ervaringen uit dit topic dat het toch echt een capaciteitsprobleem lijkt te zijn/worden. Jammer dat T-Mobile daar te weinig aan doet/wil doen.
Je ziet helaas niet hoe het verkeer echt loopt omdat het niet op IP niveau maar ook op een hoger niveau (MPLS) gerouteerd wordt. Dus het kan best zijn dat de routering van het verkeer veranderd is zonder dat je het in traceroutes ziet.computerjunky schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Laatste opmerking was we hebben wat aan de routing veranderd. als ik vervolgens een tracert doe loopt het exact hetzelfde.
Tja de prijsverhogingen zitten dus al in de pijp. Iemand moet dat gaan betalen.
Dat hoef jij dus niet mee te maken. Andere ISP zoekencomputerjunky schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:50:
[...]
Tja de prijsverhogingen zitten dus al in de pijp. Iemand moet dat gaan betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door NoahAmber op 02-07-2021 18:11 ]
Ik betaal nu € 25,00 voor 1000/1000, contractueel gezien zit TM hier voorlopig aan vast. Naast de jaarlijkse indexatie zal een nieuwe eigenaar weinig invloed krijgen op deze prijs imo..NoahAmber schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:10:
[...]
Dat hoef jij dus niet mee te maken. Andere ISP zoeken
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Ze kunnen eenzijdig de prijs verhogen en jij mag kosteloos opzeggen.LucienS schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:55:
[...]
Ik betaal nu € 25,00 voor 1000/1000, contractueel gezien zit TM hier voorlopig aan vast. Naast de jaarlijkse indexatie zal een nieuwe eigenaar weinig invloed krijgen op deze prijs imo..
I see red pixels.
Verwijderd
Dit is de 1ste x dat ze serieus in de etalage staan en eind juli al kunnen biedenChris.nl schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:51:
Ik heb even geen tijd om linkjes te zoeken, maar dit is niet de eerste keer dat T-Mobile te koop staat. Verkoop is al iets van twee keer mislukt. Kalm an dus.... Eerst eens zien of...
Dat is toch prima? Dat risico heb je altijd. En tot nu toe heeft T-Mobile bij mij niet elk jaar in Juli de prijs met EUR 2,50 verhoogd (wat bij KPN een garantie is).RedPixel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:33:
[...]
Ze kunnen eenzijdig de prijs verhogen en jij mag kosteloos opzeggen.
automation fanboy
heel simpel bij Gpon kan je geen eigen SFP gebruiken, aangezien je verplicht zit aan de ONT(je huawei) omdat die wordt geativeerd door t mobile zodat je juiste gegevens krijgt en je lijn werktPunkbuster schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:02:
Ik heb in het topic proberen te zoeken, maar vind niet direct een antwoord, dus vandaar deze vraag. Ik ben sinds een week over op T-Mobile glas. Ik heb een Huawei media converter er tussen zitten, maar ik zie liever een SFP direct in mijn router (Edgerouter 4). Zijn er hier mensen die dit ook hebben? En zo ja, welke SFP gebruiken jullie? ( ik zit op GPON zei die monteur )
ok duidelijk, dan kan ik dat afstrepenjopoh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:14:
[...]
heel simpel bij Gpon kan je geen eigen SFP gebruiken, aangezien je verplicht zit aan de ONT(je huawei) omdat die wordt geativeerd door t mobile zodat je juiste gegevens krijgt en je lijn werkt
automation fanboy
Ja, dat is prima, maar het is gewoon niet waar dat "een nieuwe eigenaar weinig invloed krijgt op deze prijs".ANdrode schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Dat is toch prima? Dat risico heb je altijd. En tot nu toe heeft T-Mobile bij mij niet elk jaar in Juli de prijs met EUR 2,50 verhoogd (wat bij KPN een garantie is).
Er is beperkt de ruimte voor hogere prijzen: KPN zit tegenwoordig ook in de buurt en TMT heeft een minder goed product. Ik ben wat banger voor de verminderde concurrentie en dat daardoor /alle/ ISPs met hun prijzen omhoog gaan…
I see red pixels.
Als ze dat landelijk aan konden bieden, dan had je een punt. Als je niet in ODF (T-Mobile gebied met eigen hardware) woont, dan krijg je maximaal 100mbit en als je pech hebt nog een slechte verbinding ook.RedPixel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Ja, dat is prima, maar het is gewoon niet waar dat "een nieuwe eigenaar weinig invloed krijgt op deze prijs".
Voor 1000/1000 zit je overigens bij alle andere aanbieders op een veel hoger bedrag. Het is zelfs voor 100/100 concurrerend.
nieuws: Deutsche Telekom verkoopt T-Mobile Nederland nog nietVerwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:01:
[...]
Dit is de 1ste x dat ze serieus in de etalage staan en eind juli al kunnen bieden
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 03-07-2021 01:40 ]
Yes! Dit werkte, een kwartier na de installatie van door de monteur heb ik mijn ORBI aangesloten, 10 in 300 veranderd en ik had meteen verbinding 👍🏼 Thnx allemaal!GRAD85 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:38:
[...]
Je hoeft allen maar die VLAN ID van 10 in 300 te veranderen en toepassen
Ik zeg niet dat een nieuwe eigenaar weinig invloed heeft op de prijs. Ik zeg dat er weinig ruimte is in de markt voor een hogere prijs.RedPixel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Ja, dat is prima, maar het is gewoon niet waar dat "een nieuwe eigenaar weinig invloed krijgt op deze prijs".
Vervelend van je storing. Maar vind je dat wonderbaarlijk dat een videostream stream van 8Mbps en een videocall van 2 Mbps tegelijk over een lijn van 80Mbps kan?Sander schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:58:
[...]
En dan merk je dat 80mbit down en een paar up eigenlijk ook prima werkt voor streaming, videobellen (en zelfs tegelijk)
[...]
Hier ook sinds ongeveer 11 uur deze morgenDaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:15:
al hele dag storing op t thuis glas... gloeiende!
inmiddels weer online net 2 minuten. maar wel hele dag verpest hierdoor, waar kan ik als zzp'er een schadeclaim indienden?Donvincento schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:37:
[...]
Hier ook sinds ongeveer 11 uur deze morgen, beste man kon me vertellen dat meerdere op de centrale geen verbinding hadden, maar de monteur wordt wel naar mij huis gestuurd (vrijdag pas.......).
Goede vraag, vorige keer heb ik het via de klantenservice gedaan. Maar dit ging alleen om vergoeding van de gemiste dagen.DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:59:
[...]
inmiddels weer online net 2 minuten. maar wel hele dag verpest hierdoor, waar kan ik als zzp'er een schadeclaim indienden?
Bij de ondernemerDaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:59:
[...]
inmiddels weer online net 2 minuten. maar wel hele dag verpest hierdoor, waar kan ik als zzp'er een schadeclaim indienden?
Als je zo afhankelijk bent heb je paar opties:DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:59:
[...]
die backup heb ik ook wel, maar dat is 1) gescheiden van elkaar en 2) dat is 4g/5g idd, alleen daar heb ik al bij zowel kpn als vodafone 2 dekkingsklachten lopen omdat we hier in een deze regio in een whitespot zitten, hoeveel lijnen moet een mens nemen dan? 4? 10? vertel jij mij het?ANdrode schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:36:
(...)
Maar even serieus: Regel backup internet via een telefoon. Je hebt bij alle thuisverbindingen (glas, kabel, xDSL) jaarlijks een aantal momenten met downtime. Die kwaliteit koop je niet bij een consumentenverbinding.
(...)
Als internet essentieel is neem je geen consumenten-verbinding maar bijvoorbeeld Ziggo zakelijk en een consumentenverbinding over koper als backup.DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:47:
[...]
die backup heb ik ook wel, maar dat is 1) gescheiden van elkaar en 2) dat is 4g/5g idd, alleen daar heb ik al bij zowel kpn als vodafone 2 dekkingsklachten lopen omdat we hier in een deze regio in een whitespot zitten, hoeveel lijnen moet een mens nemen dan? 4? 10? vertel jij mij het?
also, 5g/4g is echt rete traag hier, 11 mbps gemeten vandaag op m'n vodafone, en slechts 40 mbps op 4g van kpn (simyo sim only).
dus..
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Met twee werkende backup opties heb je de kans op een storing al veel kleiner gemaakt (bij onafhankelijke foutsituaties).DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:47:
[...]
die backup heb ik ook wel, maar dat is 1) gescheiden van elkaar en 2) dat is 4g/5g idd, alleen daar heb ik al bij zowel kpn als vodafone 2 dekkingsklachten lopen omdat we hier in een deze regio in een whitespot zitten, hoeveel lijnen moet een mens nemen dan? 4? 10? vertel jij mij het?
Wat staat er in de SLA die je hebt afgesloten. Bij consumentenlijnen heb je recht op maandbedrag / dagen vd maand maal de dagen zonder internet. Als je 35 euro per maand betaald heb je dus recht op ruim een euro.DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:59:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 05-07-2021 16:21 ]
Zijn die snelheden gemeten in bijv woonkamer, zolder of buiten. 4G router zijn ook met externe antenne's voor buiten. In buitengebieden wordt dat ook wel toegepast. Op marktplaats zijn ze vaak wel te vindenDaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:47:
[...]
also, 5g/4g is echt rete traag hier, 11 mbps gemeten vandaag op m'n vodafone, en slechts 40 mbps op 4g van kpn (simyo sim only).
dus..
[ Voor 9% gewijzigd door space-one op 05-07-2021 16:53 ]
Het blijft wonderbaarlijk, zaterdag ineens weer internet (fijn) maar wederom helemaal nada van t-mobile... Bel je ze op: Ow vervelend u zit zonder, ik ga intern escaleren etc. Dit keer maar weer laten gaan (net als laatste keer) om te kijken wat de opvolging van de oorzaak is.Sander schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:58:
hier is het weer zover, na een fantastische periode van 3 hele weken zonder problemen is vrijdagochtend om 11:00 weer 1 of andere prutser aan de gang gegaan in de wijkkast (mijn uitleg, niet die van t-mobile, die krijg je toch niet) en is de verbinding weer weg.
Uiteraard het gebruikelijke riedeltje:
"Nee dit is heel vervelend, ik zie dat u al veel vaker gebeld heeft, ik ga gelijk escaleren naar de backoffice van de backoffice"
En dan uiteraard afgerond met: Ik hou het zelf in de gaten vandaag en bel u sowieso voor het einde van de dag even met een update (Uiteraard weer niet gebeurd). Gelukkig inmiddels een goede 4G router in de meterkast staan en maar weer een unlimited code ingevoerd. En dan merk je dat 80mbit down en een paar up eigenlijk ook prima werkt voor streaming, videobellen (en zelfs tegelijk)
Ga maandag m'n ingebrekestelling maar eens aanvullen met de nieuwste storingen een voorstel voor afwikkeling contract en compensatie voor de aansluitkosten en afgelopen maanden.
Daarom heb ik zo'n losse 4G router (en niet zo'n mobiel ding), dat bereik is gigantisch veel beter en de verbindingen veel stabieler dan ik met iPhone of Android haal hier in huis. Daarnaast prik ik die direct via ethernet in mijn eigen router en (na VLAN 300 weghalen) werkt dat gelijk prima en kan de rest van het huis nagenoeg ongemerkt door (Chromecast, Heos, thermostaat, PiHole etc)DaveFlash schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:47:
[...]
dus..
[ Voor 25% gewijzigd door Sander op 05-07-2021 21:06 ]
Ik heb met diezelfde actie een RT-AX88U besteld, maar dan met "maar" 50 euro cashback (nog niet ontvangen trouwens). De kabels worden hier eindelijk de 16e gemonteerd, nog geen idee wanneer de Gideon monteur de boel binnen komt aansluiten. De T50 in bridge kunnen zetten, of gebruik je jouw AX82U alleen als access point? (Of is dat een domme vraag omdat de Asus geen VLAN support heeft?)Sinny schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:39:
Hier vanochtend TMT aangezet door de monteur, 15min binnen geweest denk ik. Snelheden waren in het begin niet je van het, maar op een gegeven moment viel alles even weg en had ik vervolgens een mooie snelheid te pakken
Inmiddels ook even een RT-AX82U besteld bij MM, na korting en cashback welgeteld 90 eurodaar kon ik hem niet voor laten liggen. Morgen eens aansluiten en kijken wat het doet, vond de signaalsterkte van de t50 wat tegenvallen
[ Voor 3% gewijzigd door SebasFM op 06-07-2021 14:03 ]
De T50 kan niet in bridge.SebasFM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:03:
De T50 in bridge kunnen zetten,
Als ik onderstaand bericht lees, dan moet ik hem zo aan kunnen sluitenSebasFM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:03:
[...]
Ik heb met diezelfde actie een RT-AX88U besteld, maar dan met "maar" 50 euro cashback (nog niet ontvangen trouwens). De kabels worden hier eindelijk de 16e gemonteerd, nog geen idee wanneer de Gideon monteur de boel binnen komt aansluiten. De T50 in bridge kunnen zetten, of gebruik je jouw AX82U alleen als access point? (Of is dat een domme vraag omdat de Asus geen VLAN support heeft?)
xavalon schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:08:
Heb mijn Zyxel vervangen door een Wifi 6 router: Asus RT-AX82U (wifi6 router) en dat maakte nogal verschil. Langzaam komen de eerste Wifi6 apparaten mjn huis binnen (heb er al 4). Maar zelfs die alleen Wifi5 (Wifi AC 5Hgz) ondersteunen zien een boost in snelheid en stabieler Wifi signaal.
DNS heb ik op 1.1.1.1. gezet, één van de snelste zo niet snelste beschikbaar. Heb je ook geen last meer van DNS storingen die ik bij elke provider de afgelopen jaren wel kende.
De router werkte vrijwel direct uit of the box (even wizard doorlopen). Lees kabel direct in deze router en de Zyxel uitgeschakeld. Zelfs IPTV binnen minuten aan de praat (TV box met kabel aan poort 4 gehangen) door handmatige configuratie als volgt:.
[Afbeelding]
Heb wel geen vaste telefonie meer. Het vaste nummer staat nu doorgeschakeld naar mijn mobiel. Dat kun je bij T-mobile in het klantportaal zelf instellen.
Die VLAN instelling zie je dus alleen als je de "Select ISP Profile" op Manual zet. Op None (zoals die nu staat), is er geen optie tot VLAN ID's in te voeren, waardoor ik dat niet zag. Thx!Sinny schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:21:
[...]
Als ik onderstaand bericht lees, dan moet ik hem zo aan kunnen sluiten
[...]
Beetje scrollen dor het topic, en voornamelijk de OP verschaft een behoorlijke bak info met linkjesSebasFM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:31:
[...]
Die VLAN instelling zie je dus alleen als je de "Select ISP Profile" op Manual zet. Op None (zoals die nu staat), is er geen optie tot VLAN ID's in te voeren, waardoor ik dat niet zag. Thx!
had je stabiliteitsproblemen met de Zyxel T-50? Was dit in combinatie met zo'n Zyxel extender?xavalon schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:08:
Heb mijn Zyxel vervangen door een Wifi 6 router: Asus RT-AX82U (wifi6 router) en dat maakte nogal verschil. Langzaam komen de eerste Wifi6 apparaten mjn huis binnen (heb er al 4). Maar zelfs die alleen Wifi5 (Wifi AC 5Hgz) ondersteunen zien een boost in snelheid en stabieler Wifi signaal.
[...]
Weet je zeker dat het via 5Ghz is? Dat ondersteund de Draytek namelijk niet.Muncher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:06:
Ik heb sinds een paar dagen de Draytek weer aangesloten omdat mijn eigen router overleden is. Alles werkt, behalve de Chromecast V2. Chromecast heeft verbinding via 5G, maar casten lukt maar niet. Moet ik daarvoor iets specifieks aan/uit zetten op de Draytek?
Of deze gebruiken.Muncher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:06:
Ik heb sinds een paar dagen de Draytek weer aangesloten omdat mijn eigen router overleden is. Alles werkt, behalve de Chromecast V2. Chromecast heeft verbinding via 5G, maar casten lukt maar niet. Moet ik daarvoor iets specifieks aan/uit zetten op de Draytek?
Vaste locatie, vast netwerk.
Ach sorry, je hebt gelijk. Het draait op mijn 5ghz netwerk, wat wordt verzorgd door Ubiquiti AC-Pro machines. De setup of instellingen daarvan zijn niet gewijzigd.rens-br schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:29:
[...]
Weet je zeker dat het via 5Ghz is? Dat ondersteund de Draytek namelijk niet.
Ik zie niet helemaal in waarom dat wel zou werken. Kan je dat toelichten? De Chromecast maakt nu wel verbinding met het 5 ghz netwerk, dus ik zie niet in wat een kabeltje zou toevoegen (plus, dan moet ik weer een grotere switch kopen
Ik baseerde mij op de reactie van @rens-br, 2,4 GHz is drama hier, vandaar de ethernet oplossing (en mijn signature).Muncher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Ach sorry, je hebt gelijk. Het draait op mijn 5ghz netwerk, wat wordt verzorgd door Ubiquiti AC-Pro machines. De setup of instellingen daarvan zijn niet gewijzigd.
[...]
Ik zie niet helemaal in waarom dat wel zou werken. Kan je dat toelichten? De Chromecast maakt nu wel verbinding met het 5 ghz netwerk, dus ik zie niet in wat een kabeltje zou toevoegen (plus, dan moet ik weer een grotere switch kopen)
Vaste locatie, vast netwerk.
Glasvezel ligt bij mij voor het pand, benieuwd wanneer naar binnen. Ze zeide dat het 17e opgeleverd zou moeten zijn. Ik zelf heb AX86U. Cat7 van meterkast naar woonkamer waar de AX86U staat en vanuit daar kabel terug naar switch voor de 2 andere aansluitingen in huis. Fijn te weten dat T50 dus niet moet gebruikenFiekert schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:59:
in de dagen dat ik de t50 gebruikt heb viel me op dat het een zeer instabiele verbinding houdt met apparaten., ook een van de redenen dat ik een asus ax82u heb aangesloten. vervolgens waren de verbindingsproblemen verdwenen. heb er van alles mee geprobeerd, maar ik kan m ook niet stabiel krijgen. dus je bent denk ik niet de enigste die dit ervaart.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik doe zulke dingen juist op maandagochtend, dan zijn er mensen om het op te lossen. Vrijdag om 17uur zijn de technische mensen naar huis en dan ben je maandag pas aan de beurt.vanputten80 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:19:
[...]
heb bewust gekozen voor een vrijdagavond... Geen goede start!
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 08-07-2021 07:25 ]
jongetje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:31:
[...]
Ik doe zulke dingen juist op maandagochtend, dan zijn er mensen om het op te lossen. Vrijdag om 17uur zijn de technische mensen naar huis en dan ben je maandag pas aan de beurt.
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 10-07-2021 10:07 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
postcode check geeft 1Gb aan.Quad schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:06:
@ronjon voor gebruik router met SFP poort zonder mediaconverter ertussen moet je op WBA netwerk zitten.
Als je nu adhv een postcodecheck 1Gb eruit krijgt kom je niet op WBA te zitten. Is het max 100Mb dan wel.
Maar waarom zou je perse een SFP poort willen gebruiken? Als je een mediaconverter ertussen krijgt ben je sneller klaar en heb je meer aanbod aan te gebruiken routers.
[ Voor 8% gewijzigd door ronjon op 10-07-2021 10:19 ]
Nee, je krijgt alleen een mediaconverter erbij. Daarachter kan je je eigen router zetten als je die op vlan 300 instelt.ronjon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:15:
[...]
postcode check geeft 1Gb aan.
betekent dit dat ik vastzit aan de router van t-mobile ?
⏩ PVOutput☀️
Wil je een spf gebruiken niet je worden aangesloten op AON. ODF alleen zegt niet zoveel, op zowel ODF als WBA wordt AON en GPON gebruikt.ronjon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:01:
bij voorkeur wil ik daarbij gebruik maken van een eigen router met spf poort, maar nu lees ik dat ik daarvoor op ODF moet zitten ?
hoe kan ik achterhalen of ik op mijn adres GPON of ODF ga krijgen voordat ik overstap ?
spf is niet noodzakelijk. wel dat ik mij eigen router kan gebruiken ipv die van tmobilehcQd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Wil je een spf gebruiken niet je worden aangesloten op AON. ODF alleen zegt niet zoveel, op zowel ODF als WBA wordt AON en GPON gebruikt.
Het is SFP, spf is wat anders.ronjon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:22:
[...]
spf is niet noodzakelijk. wel dat ik mij eigen router kan gebruiken ipv die van tmobile
⏩ PVOutput☀️
Als je eigen router VLAN's ondersteunt...Quad schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:26:
[...]
Je kan bij T-Mobile altijd je eigen router gebruiken icm Internet only en TV.
[ Voor 23% gewijzigd door Muis666 op 11-07-2021 10:47 ]
Zelfbouw project: Firewall / Router / APronjon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:51:
ik krijg binnenkort 1000Mbps via tmobile thuis, en nu zit ik me een tijdje in te lezen ivm het plaatsen van een eigen router.
ik plan een wired router aan te schaffen, een POE switch en ruckus r500 AP's (2 stuks)
ook wil ik een pfsense box toevoegen.
welke hardware gebruiken jullie voor de pfsensebox en is het beter om deze te scheiden van de router of juist ineen te nemen ?
dat viel mij ook op in vergelijking met KPN (glasvezel). Alsof er een 720p signaal wordt geüpscale'd. Enige wat helpt bij mij om het scherp te krijgen is de TV en het Amino-doosje op 1080i zetten met als nadeel dat dan de FPS inzakt naar effectief 30.Pekka91166 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:56:
[...]
Tv-signaal via de Amico? Tvbox geeft helaas duidelijk slechtere beeldkwaliteit dan oude Ziggo-box, IPTV via een extern kastje geeft veel beter beeld.
[...]
Ok....jeron schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:58:
hallo,
tenzij ze met een app voor de android tv komen, is tv na de "gratis periode" einde verhaal voor mij.
Dat kan kloppen, als T-Mobile zelf geen glasvezel in uw postcodegevied heeft gegraven. In dat geval 'huurt' T-mobile bandbreedte van de verbinding van KPN. KPN heeft daar dus wel een kabel liggen.JeffreyGorissen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:30:
Hallo allemaal,
Ik kom vanuit België naar Nederland, meer bepaald Leiden. Een paar weken terug keek ik al rond voor een leuke glasvezel verbinding en zag ik dat tmobile 1000/1000 aanbied (postcode 2315 ZA). Deze week is het echter max 100/100. Foutje met beschikbaarstelling of klaar maken om beschikbaar te stellen?
De 1000/1000 met unlimited combo voor 51 euro lijkt me in ieder geval veel leuker dan 'slechts' 100/100, voor hetzelfde geld.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Dat verhaal klopt niet helemaal. Ook als T-Mobile niet heeft gegraven maar kabels van KPN huurt kunnen ze 1 Gbit leveren. Dan hebben ze eigen apparatuur in de centrales van KPN staan. Pas als dat ook niet zo is vallen ze terug op alles inhuren bij KPN en dat wordt ze te duur om voor hetzelfde bedrag nog 1 Gbit te leveren. Dus kan je dan niet meer dan 100/100 krijgen.pretpik schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:22:
[...]
Dat kan kloppen, als T-Mobile zelf geen glasvezel in uw postcodegevied heeft gegraven. In dat geval 'huurt' T-mobile bandbreedte van de verbinding van KPN. KPN heeft daar dus wel een kabel liggen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat het dan max 100/100 is een keuze van T-Mobile he? Ze kunnen in principe wel hogere snelheden inkopen, maar vinden dat ze dat niet voor een goede prijs kunnen aanbieden en daarom doen ze het niet.Barre73 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:03:
Dus kan je dan niet meer dan 100/100 krijgen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Die snelheden zijn er wel geweest, maar T-Mobile wil KPN niet (meer) betalen voor die snelheden.JeffreyGorissen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:13:
"Jammer maar helaas" verhaal dan blijkbaar.
Het zou ze sieren als ze extra opties hadden 200/200 of 500/500, ze adverteren wel met "maximaal mogelijke snelheid" maar dat is dan wel op hun eigen voorwaarden. Aangezien 1000/1000 wel technisch beschikbaar is. Moest het 200/200 of 500/500 als alternatief bij t-mobile zelf zijn had ik het minder lastig gevonden, maar voor glas vind ik het een beetje karig met 100/100.
In ieder geval, heel erg bedankt voor de verhelderende uitleg! @Barre73
Overhead van de verbinding, concurrentie geeft je meer, bij 100/100 heb je ook echt 100/100.JeffreyGorissen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:09:
@Segafreak83 waarom is het dan belangrijk dat het precies 95/95 en 950/950 is?
Als je bij KPN op EoF gepatcht bent, dus je verbinding fysiek 100/100 is dan krijg je ook 95/95 omdat er technischs immers niet meer te halen is.Segafreak83 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:00:
[...]
Overhead van de verbinding, concurrentie geeft je meer, bij 100/100 heb je ook echt 100/100.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennis-L op 15-07-2021 18:21 ]
Ik snap dat T-Mobile daar niets aan kan doen.Dennis-L schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:19:
[...]
Als je bij KPN op EoF gepatcht bent, dus je verbinding fysiek 100/100 is dan krijg je ook 95/95 omdat er technischs immers niet meer te halen is.
Alleen bij GoF of GPON krijg je iets meer dan 100/100.
Dit geldt ook voor T-Mobile via WBA.
100/100 op EoF is iets minder, op GoF iets meer.
T-Mobile kan via WBA namelijk helemaal niets doen aan de snelheid.
De snelheid wordt bepaald door het WBA profiel en dat is voor alle WBA providers hetzelfde.
Waiting on the world to change
Verwijderd
Naast het feit dat T-Mobile het er niet voor wilt neerleggen kan ik mij heel goed voorstellen dat ze het gejank van consumenten enorm zat waren. Consumenten in ODF gebied konden voor de prijs van 500Mbit een 750Mbit verbinding krijgen terwijl klanten in WBA gebied extra mochten afrekenen. Gevolg, merendeel van de mensen die hogere snelheden wilde waren niet te genieten en uitte vervolgens overal hun frustraties tot aan (redelijk) agressieve gesprekken aan de telefoon toe.Segafreak83 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:29:
Die snelheden zijn er wel geweest, maar T-Mobile wil KPN niet (meer) betalen voor die snelheden.
Dus krijg je of 100/100 of 1000/1000, en T-Mobile pakt ook exact die snelheden, zodat je op 95/95 en 950/950 uitkomt.
Misschien kan je het ook eens vanaf de andere kant bekijken.Segafreak83 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Ik snap dat T-Mobile daar niets aan kan doen.
Maar KPN geeft bij 200 dus om en nabij 220, zodat je lijn 200 kan halen ipv 190.
Dus ze geven je iets meer dan wat je daadwerkelijk hebt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2021 21:26 ]
Mijn boefje is liev!
Laatste factuur wel netjes geincasseerd?JB schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
Zucht. Hier ligt de verbinding plat. Knipperende PON op de ONT. Net na 8:30, hopelijk niemand in de wijkcentrale die iets verkeerd heeft gedaan…
[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 19-07-2021 08:55 ]
Gebeld en dame kon zoals verwacht de ONT niet bereiken. Ticket nu aangemaakt voor backoffice. Ik ontvang volgens haar mail als die wordt opgepakt. Leuk dat thuiswerken als je dit overkomt. Gelukkig al hele tijd goed gegaan, maar dit is wel vervelend. Zeker dit soort storingen, krijg ik het benauwd van omdat het voelt alsof iemand zit te prutsen in de centrale.stormfly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:54:
[...]
Laatste factuur wel netjes geincasseerd?
Ben bel benieuwd, als ik het goed begrijp: T-Mobile -> KPN WBA -> PON bij jou thuis. Wil je eens laten weten hoe lang de oplostijd is?
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq