[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.938 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:32:
[...]
Ik las in een ander forum dat @Verwijderd een nanopi r4s heeft. Wellicht kan hij hier (vrij offtopic) zijn mening over geven nu er meer mensen interesse hebben?
Het is inderdaad wat off-topic, maar het is gewoon een solid SBC servertje, staat bij mij nu al maanden rustig te draaien. Ik heb niet de snelheid om hem uit te maxen, maar hij voldoet me verder prima - ook een fijn metalen kastje (dus niet te heet) én een USB-C aansluiting.

Volgens mij is er ook OPNsense beschikbaar, maar ik draai er nu DietPi op, gaat verder prima.

Destijds gekocht via AliExpress, maar nu ook op Amazon wel te vinden zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...t-versneld-in-de-verkoop/

“De verwachting is dat volgende maand het eerste bod wordt gedaan.“!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:10:

edit nvm

[ Voor 20% gewijzigd door Ron555 op 22-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:10:

Door wie? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Combi EQT met Delta (caiway) zou goede mobiel/vaste propositie zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Misschien moeten we als Tweakers samen een bod doen. 100 euro?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Versneld verkopen voor het kaartenhuis nog verder in elkaar stort. Wat mij betreft heeft t-mobile teveel fundamentele probelemen op dit moment, ik zie prijsstelling dan ook niet als houdbaar en verwacht dat de abonnementen na een overname vrij snel op zelfde niveau als de concurrentie zullen komen. Voor mij is ieder telefoontje naar de klantenservice tot op heden ( en dat zijn er al een tiental) zonder uitzondering samen te vatten in termen als:
- Ow, dat is niet zo netjes, dat is niet hoe we dat normaal doen
- Ik bel u vanmiddag persoonlijk terug met een update, daar maak ik nu een aantekening van (dat gebeurd NOOIT)
- Een e-mail met " We hebben elkaar net gesproken" -> Niet dus
- Nee, m'n collega's van de technische afdeling mag ik niet direct bellen voor de status van je case.

Totaal incompetent, zowel op technisch maar vooral ook op communicatief vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:42
Dit is inderdaad mijn ervaring met klantenservice.

Tegenwoordig vraag ik of ze de afspraken per e-mail bevestigen "ik blijf nu hangen totdat ik de e-mail heb ontvangen. Helaas is dat nodig bij jullie" zeg ik er dan altijd bij, "maar het versturen van een e-mail duurt max minuut dus geen probleem".

Mijn ervaring is dat je dan wel de e-mail krijgt, maar dan veegt T-mobile alsnog hun reet er mee af.
Dan bel je nog keer na een paar dagen en dan krijg "Ja dat mocht die medewerker niet toezeggen".

Dat is gewoon een krijg het heen en weer richting je klanten of een ouderwetse dikke middelvinger.

[ Voor 59% gewijzigd door leonbong op 22-06-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:04
Damm LOS lampje brand weer en je komt weer in het script terecht, eerst een monteur voor binnen die vervolgens Reggefiber inschakeld om je weer terug te pluggen in de wijkkast, al de tweede keer in drie maanden dat deze grap gebeurd. Vorige keer ruim 2 weken offline geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 19:51
Net nieuwe mediaconverter binnen van T-mobile omdat ik van WBA naar ODF ga, jammer genoeg is de ODF dus blijkbaar GPON, tijd om een UF-instant te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Je kan UF-instant (GPON SFP) bestellen maar het gaat toch niet werken omdat je dat ding niet kan aanmelden en T-mobile gaat dat niet doen.

Conclusie zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 17-09 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Neko Central schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:42:
Net nieuwe mediaconverter binnen van T-mobile omdat ik van WBA naar ODF ga, jammer genoeg is de ODF dus blijkbaar GPON, tijd om een UF-instant te bestellen
Media converter werkt toch niet icm gpon? Daarvoor heb je toch een ONT nodig?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
slaay schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Media converter werkt toch niet icm gpon? Daarvoor heb je toch een ONT nodig?
Macht der gewoonte, ja ik heb een Huawei ONT binnen gekregen, dus tijd om te gaan kijken naar een ui uf-instant want ik heb geen zin in extra apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
leonbong schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:49:
Je kan UF-instant (GPON SFP) bestellen maar het gaat toch niet werken omdat je dat ding niet kan aanmelden en T-mobile gaat dat niet doen.

Conclusie zonde van je geld.
ja zag iets van aanmelding via serie nummer, als dat zo ik wordt het kijken hoe ik de ont in rack kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
In theorie kan UF instant (GPON SFP module) werken, echter T-mobile moet de modules in de centrale dat gaan ze niet doen met zelf gekochte modules.
Dus je zit aan de ONT-module vast.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 23-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
leonbong schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:08:
In theorie kan UF instant (GPON SFP module) werken, echter T-mobile moet de modules in de centrale dat gaan ze niet doen met zelf gekochte modules.
Dus je zit aan de ONT-module vast.
Weet je dat zeker want zo ver ik weet kan ik elke ont gebruiken met elke OLT (centrale kant) zolang de wavelenghtes kloppen.Teminsten dat dacht ik maar kan het fout hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Neko Central op 23-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 12:23
Over 1.5 week word bij mij T-Mobile glasvezel aangesloten door een monteur. Ik heb inmiddels het pakket binnen met de volgende apparaten:

- Zyxel t-50 (VMG8825-T50)
- Huawei HG8010H GPON terminal (Spionage! 😉)
- IPTV kastje

Ik heb thuis een bekabeld Netgear ORBI systeem bestaande uit de volgende componenten:
- RBR20 Router
- 2x RBS20 sattelites
- Netgear 8-ports unmanaged switch

Naar elke kamer loopt minimaal 1 UTP kabel.

Nu wil ik het liefst mijn eigen RBR20 gebruiken als router. Dus ik ben me gaan inlezen in dit topic. Nu begrijp ik dat je een router met VLAN support op de WAN kant moet hebben (VLAN300).
In mijn router staat een optie "Advanced > Advanced Setup > VLAN/Bridge settings" waar ik een vinkje kan aanzetten om te activeren. Daarna krijg ik een radio button met "By VLAN tag group" waar ik groepen kan aanmaken.

Ik heb echt 0 verstand van VLAN's en hoe dat in te stellen icm glasvezel. Dus ik heb nog een paar vragen:
  1. Is mijn router uberhaupt geschikt om aan de Huawei media converter te hangen?
    1. Zo ja, Wat moet ik dan instellen in mijn ORBI interface?
    2. Zo nee, heb ik gelezen over een Managed switch met VLAN support, deze zou ik dan tussen de huawei en OBI kunnen plaatsen en daar de VLANS configureren. Klopt dit?
  2. Behoud ik mijn TV signaal als ik het op bovenstaande manier oplos? Kan ik meerdere TV kastjes gewoon in mijn managed switch pluggen en blijven deze werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 17-09 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

smuldersbram schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:34:
*knip*
Nu wil ik het liefst mijn eigen RBR20 gebruiken als router. Dus ik ben me gaan inlezen in dit topic. Nu begrijp ik dat je een router met VLAN support op de WAN kant moet hebben (VLAN300).
In mijn router staat een optie "Advanced > Advanced Setup > VLAN/Bridge settings" waar ik een vinkje kan aanzetten om te activeren. Daarna krijg ik een radio button met "By VLAN tag group" waar ik groepen kan aanmaken.

Ik heb echt 0 verstand van VLAN's en hoe dat in te stellen icm glasvezel. Dus ik heb nog een paar vragen:
  1. Is mijn router uberhaupt geschikt om aan de Huawei media converter te hangen?
    1. Zo ja, Wat moet ik dan instellen in mijn ORBI interface?
    2. Zo nee, heb ik gelezen over een Managed switch met VLAN support, deze zou ik dan tussen de huawei en OBI kunnen plaatsen en daar de VLANS configureren. Klopt dit?
  2. Behoud ik mijn TV signaal als ik het op bovenstaande manier oplos? Kan ik meerdere TV kastjes gewoon in mijn managed switch pluggen en blijven deze werken?
Hoe ver kom je met de handleiding van de RBR20?
https://www.downloads.net.../GDC/RBK50/Orbi_UM_EN.pdf --> pagina 84 en verder..

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
maffiabaas schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:57:
Damm LOS lampje brand weer en je komt weer in het script terecht, eerst een monteur voor binnen die vervolgens Reggefiber inschakeld om je weer terug te pluggen in de wijkkast, al de tweede keer in drie maanden dat deze grap gebeurd. Vorige keer ruim 2 weken offline geweest.
Dit gaat bij mij ook al 2 maanden zo alleen dan met omprikken naar random andere poorten die vervolgens brak blijven, ik klop ff af maar afgezien van de regionale storing hier inmiddels 3 weken fatsoenlijk internet. Het feit dat je daar blij mee bent zegt al genoeg :X

En niemand die weet wat is omgeprikt en waarom er is 0 logging van wat er in die POPs gebeurd en door wie en met welke reden. Wederom voorbeeld van een proces waarvan je denkt: Hoe verzin je het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
Heb het topic door zitten lezen en zie mijn probleem nog niet voorbij komen.
Situatie: zwager (Telfort DSL) probeert verbinding te maken mijn nas t.b.v. foto's kijken.
Mijn synology photo's is prima bereikbaar extern maar vanaf zijn thuis netwerk niet.
tracert gaat na de 2de hop bij KPN dood.

Andere in dit topic ook dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:39
Fatalharry schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:13:
Heb het topic door zitten lezen en zie mijn probleem nog niet voorbij komen.
Situatie: zwager (Telfort DSL) probeert verbinding te maken mijn nas t.b.v. foto's kijken.
Mijn synology photo's is prima bereikbaar extern maar vanaf zijn thuis netwerk niet.
tracert gaat na de 2de hop bij KPN dood.

Andere in dit topic ook dit soort ervaringen?
Heb je iets meer informatie? Welk poortnummer wordt er gebruikt? Welk protocol? Webbased? Werkt het vanaf je mobiel (zonder WiFi) ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Houtenklaas op 23-06-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
Werkt overal, behalve als je op een Kpn netwerk zit lijkt het :(
http://flopmail.nl/photo betreft synology photo login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik zit te twijfelen om over te stappen op T-Mobile glasvezel voor internet en tv. Ik heb nu Ziggo met het modem in bridge, en ik heb mijn eigen (deels bedraad) mesh netwerk. Dat wil ik graag zo houden. Kan dat?

Ik zie allerlei problemen en beperkingen, zoals een apart VLAN voor tv, maar op andere plekken staat dat dat sinds eind vorig jaar niet meer nodig is.

Kan het T=Mobile glasvezel modem in bridge?
Vereist het tv kastje van T-Mobile een eigen VLAN?
Vereist het tv kastje van T-Mobile een ethernet kabel of kan het ook via wifi?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Gadget Freak schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:16:
Ik zit te twijfelen om over te stappen op T-Mobile glasvezel voor internet en tv. Ik heb nu Ziggo met het modem in bridge, en ik heb mijn eigen (deels bedraad) mesh netwerk. Dat wil ik graag zo houden. Kan dat?

Ik zie allerlei problemen en beperkingen, zoals een apart VLAN voor tv, maar op andere plekken staat dat dat sinds eind vorig jaar niet meer nodig is.

Alvast bedankt!
Heb je de openingspost toevallig al doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@rens-br
Ja, daar ben ik begonnen. Maar ik kom in recente posts nog steeds VLAN vragen tegen. Vandaar dat ik het nogmaals vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smuldersbram
Gadget Freak schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:23:
@rens-br
Ja, daar ben ik begonnen. Maar ik kom in recente posts nog steeds VLAN vragen tegen. Vandaar dat ik het nogmaals vraag.
Same here, ik ben een complete noob op het gebied van VLANS dus daarom stel ik een vraag of en hoe ik zaken zou kunnen instellen op mijn router. Enige reacties zijn in de trend van “lees de manual” of “heb je de openingspost gelezen”

Ja, die heb ik gelezen, maar voor mij is de taal die daar gesproken word totaal gibberish. En Posts spreken elkaar ook tegen.

Het is mij niet duidelijk wat ik moet instellen. Moet ik alleen VLAN300 instellen? want in de openingspost wordt daar naar gerefereerd. Maar het bijkomend linkje naar T-Mobile zegt weer dat je ook VLAN640 moet instellen.

Daarnaast zie ik Posts die uitleggen hoe je een managed switch zou kunnen configureren voor T-Mobile. Die pagina’s zien er heel anders uit dan de pagina’s in mijn router, dus ik weet niet wat ik nu precies moet instellen in mijn router.

Mijn niveau van netwerken is niet zo sterk en zit vooral op niveautje: ziggo bellen voor bridge modus, router koppelen en gaan met die banaan. Dat is hier wel even anders en door alle, soms tegenstrijdige, berichten zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
@smuldersbram
Ik ben geen absolute netwerk n00b, maar ik heb nog nooit met VLAN's thuis gewerkt. Dat is misschien noodzakelijk voor de QoS voor een "trage" ADSL verbinding, maar voor glasvezel lijkt het me onnodig. Mijn Velop set mist daar ook instellingen voor, dus wil ik zonder. En een LAN achter een VLAN is niet hoe ik mijn netwerk in wil richten.

Ik lees ook (hier en op diverse andere fora) dat je sinds medio 2020 geen VLAN's meer nodig hebt. En vervolgens zie ik posts na die datum dat met zit te klooien met VLAN's met eigen routers als ze een eigen modem gebruiken. Ik wil geen eigen glasvezelmodem gebruiken, ik heb er niet even eentje liggen. Maar ik wil wel mijn eigen netwerk. Dat heb ik nu met Ziggo ook. Ik wil niet een zwakke router met slechte wifi en Ziggo inzicht geven in mijn thuisnetwerk. Mijn thuisnetwerk is van mij, alleen ik weet welke apparaten daarin zitten, niet Ziggo of T-Mobile.

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn dat ik mijn voorwerk had gedaan (openingspost gelezen, Google laten zoeken, T-Mobile forum geraadpleegd), dus kan ik een RTFM opmerking verwachten.

Ja, ik heb onderzoek gedaan, maar nee, het is mij niet duidelijk, en volgens mij niet omdat ik onnozel ben, maar omdat veel berichten elkaar tegenspreken.

Dus als iemand mij kan helpen met de juiste antwoorden, dan ben ik daar zeer dankbaar voor!

[ Voor 7% gewijzigd door Gadget Freak op 24-06-2021 08:52 . Reden: Even wat duidelijker verwoord ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Gadget Freak schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:16:
Nee.
Ethernet kabel
Gadget Freak schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:02:
Ik lees ook (hier en op diverse andere fora) dat je sinds medio 2020 geen VLAN's meer nodig hebt. En vervolgens zie ik posts na die datum dat met zit te klooien met VLAN's met eigen routers als ze een eigen modem gebruiken.
Je hebt geen VLAN's meer nodig aan de LAN kant, echter is het nog wel nodig om een VLAN in te stellen aan de WAN kan. VLAN 300. Je eigen router moet dus ondersteuning hebben om dat in te kunnen stellen. Je geeft echter niet aan wat voor router / Mesh setje je hebt, dus ik heb geen idee of dat ondersteund wordt.
smuldersbram schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 03:15:
Het is mij niet duidelijk wat ik moet instellen. Moet ik alleen VLAN300 instellen?
Aan de WAN kant alleen VLAN300 instellen, aan de LAN kant hoef je als het goed is verder niks in te stellen. Ik ken je ORBI apparaat echter niet, dus ik weet niet of het apparaat er ondersteuning voor heeft. Mocht je niet exact weten waar je dingen moet instellen, post dan gerust wat screenshots en dan kunnen we je verder helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 24-06-2021 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smuldersbram
rens-br schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Je hebt geen VLAN's meer nodig aan de LAN kant, echter is het nog wel nodig om een VLAN in te stellen aan de WAN kan. VLAN 300. Je eigen router moet dus ondersteuning hebben om dat in te kunnen stellen. Je geeft echter niet aan wat voor router / Mesh setje je hebt, dus ik heb geen idee of dat ondersteund wordt.

[...]

Aan de WAN kant alleen VLAN300 instellen, aan de LAN kant hoef je als het goed is verder niks in te stellen. Ik ken je ORBI apparaat echter niet, dus ik weet niet of het apparaat er ondersteuning voor heeft. Mocht je niet exact weten waar je dingen moet instellen, post dan gerust wat screenshots en dan kunnen we je verder helpen.
Dit maakt een hoop duidelijk, het lijkt er dus op dat ik met mijn ORBI dit wel voor elkaar kan krijgen. Wanneer de installateur klaar is ga ik meteen mijn eigen spul er aan hangen.

Mijn router is een Netgear ORBI RBR20 en de volgende instellingen zijn beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkjC9cyFPoZkmok_Xhegiw76YjE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xzioJppcPGc4JCeMi3GJTq53.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOvrp0iAeBUpn99C--_tq-yHcCA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M6FLwZG086aIcf8iOiDtOm4d.png?f=user_large

Het lijkt wel dat ik met mijn ORBI goed zit.

[ Voor 0% gewijzigd door smuldersbram op 24-06-2021 08:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
smuldersbram schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:27:
Voor zover ik dat nu kan zien lijkt me dat je inderdaad de juiste instellingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@rens-br
Dank voor je antwoorden!
rens-br schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:09:
Ik had wel gezegd dat het een Velop set was, maar zonder verdere specificatie. Het gaat om de Linksys Velop AC6600, een set van 3 triband wifi 5 routers / access points.

Als ik dit lees, dan gaat het mogelijk lukken...

Dan heb ik nog een vervolgvraag. Kan ik T-Mobile internet + tv nemen, het tv kastje niet gebruiken, maar gebruikmaken van 1 of 2 Apple TV's met daarop de TV Anywhere app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Gadget Freak schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:47:
@rens-br
Dank voor je antwoorden!

[...]

Dan heb ik nog een vervolgvraag. Kan ik T-Mobile internet + tv nemen, het tv kastje niet gebruiken, maar gebruikmaken van 1 of 2 Apple TV's met daarop de TV Anywhere app?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Hele stomme vraag misschien, maar hoe sluit ik zelf de glasvezel aan op het kastje? Staan rechts onder een 1 en een 2, heb inmiddels het kastje van de muur getrokken omdat het niet goed vastzat, maar waar sluit ik nu die gele vezel met groene connector op aan die naar de gpon converter gaat?

Zoals hier:
https://images.app.goo.gl/uVxpHySeqEgH5P5c7

[ Voor 40% gewijzigd door jongetje op 24-06-2021 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
smuldersbram schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:27:
[...]

Dit maakt een hoop duidelijk, het lijkt er dus op dat ik met mijn ORBI dit wel voor elkaar kan krijgen. Wanneer de installateur klaar is ga ik meteen mijn eigen spul er aan hangen.

Mijn router is een Netgear ORBI RBR20 en de volgende instellingen zijn beschikbaar:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je hoeft allen maar die VLAN ID van 10 in 300 te veranderen en toepassen :)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuldersbram
GRAD85 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Je hoeft allen maar die VLAN ID van 10 in 300 te veranderen en toepassen :)
Oh serieus? Dat is easy! Volgende week vrijdag komen ze aansluiten dus dan gaan we het zien! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:24:
Hele stomme vraag misschien, maar hoe sluit ik zelf de glasvezel aan op het kastje? Staan rechts onder een 1 en een 2, heb inmiddels het kastje van de muur getrokken omdat het niet goed vastzat, maar waar sluit ik nu die gele vezel met groene connector op aan die naar de gpon converter gaat?

Zoals hier:
https://images.app.goo.gl/uVxpHySeqEgH5P5c7
Moet je dat zelf doen dan? Voor deze FTU is wel een filmpje van Caiway op YouTube te vinden maar geen idee of dat hetzelfde werkt. Ik wist niet eens dat T-Mobile deze FTU gebruikte. Ik neem tenminste aan dat dit die eigen T-Mobile netwerk is? Den Haag, Eindhoven en zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 24-06-2021 21:22 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Barre73 Ik heb idd dat filmpje gekregen. Dan moet je wel die sleeve die je eruit haalt openmaken en dan de glasvezel connector erin zetten en weer dichtklikken.

De monteur komt woensdag maar door problemen bij de buren ben ik zelf maar gestart om problemen volgende week voor te zijn. Volgens de klantenservice zou ik al gewoon signaal moeten hebben maar heb nu knipperend PON lampje.

Zit idd in Den Haag op eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
jongetje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:32:
@Barre73 Ik heb idd dat filmpje gekregen. Dan moet je wel die sleeve die je eruit haalt openmaken en dan de glasvezel connector erin zetten en weer dichtklikken.

De monteur komt woensdag maar door problemen bij de buren ben ik zelf maar gestart om problemen volgende week voor te zijn. Volgens de klantenservice zou ik al gewoon signaal moeten hebben maar heb nu knipperend PON lampje.

Zit idd in Den Haag op eigen netwerk.
Knippend pon lampje dan heb je wel licht vanuit de appratuur kant, Alleen jou ONT zal door T-mobile/de monteur er van geactiveerd moeten worden zodat die contant aan is in plaats van dat die knippert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@jopoh Dat is dan goed om te weten dat ik het goed heb aangesloten :)

Zal morgen wel even via de community vragen, kijken of ik daarmee verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej, vraagje.
Prive zit ik al een tijdje bij T-Mobile glas (Internet Only) op het T-Mobile netwerk (dus 1000/1000).

Zakelijk zitten we al jaren op een XS4All particuliere verbinding. Nu ook een ruime 7 jaar al via glas.
Helaas wordt XS4All steeds verder gesloopt (IPv4 block wordt gestopt, DNS is gestopt, enz.).
Uiteraard blijft de prijs des XS4All wel heerlijk hoog :(.
Qua mobiel zitten we (12 aansluitingen) ook al 4 jaar met plezier bij T-Mobile (Go abbo).

Hoe zijn de ervaringen hier met T-Mobile thuis glasvezel (die dus te combineren is met T-Mobile Go mobiel) voor zakelijk gebruik? (22 man).
Gebruiken een FortiGate Firewall voor het geval dat er nog toe doet.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil binnenkort ook op t-mobile glasvezel. ik lees nogal wat klachten hier. hoe zit het mensen in denbosch? werkt het hier allemaal een beetje naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 18:41
HellStorm666 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:47:
Heej, vraagje.
Prive zit ik al een tijdje bij T-Mobile glas (Internet Only) op het T-Mobile netwerk (dus 1000/1000).

Zakelijk zitten we al jaren op een XS4All particuliere verbinding. Nu ook een ruime 7 jaar al via glas.
Helaas wordt XS4All steeds verder gesloopt (IPv4 block wordt gestopt, DNS is gestopt, enz.).
Uiteraard blijft de prijs des XS4All wel heerlijk hoog :(.
Qua mobiel zitten we (12 aansluitingen) ook al 4 jaar met plezier bij T-Mobile (Go abbo).

Hoe zijn de ervaringen hier met T-Mobile thuis glasvezel (die dus te combineren is met T-Mobile Go mobiel) voor zakelijk gebruik? (22 man).
Gebruiken een FortiGate Firewall voor het geval dat er nog toe doet.
Hier een ook fortigate 40F aan een T-Mobile thuis lijn met sdwan naar een 2e lijn. Werkt prima. Helaas bij T-mobile geen public subnet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Axelfoley007 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Hier een ook fortigate 40F aan een T-Mobile thuis lijn met sdwan naar een 2e lijn. Werkt prima. Helaas bij T-mobile geen public subnet beschikbaar.
T-Mobile heeft helaas ook (nog) geen Vast IPv4 adres of IPv6. toch?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17-09 18:24
Ik heb ineens geen internet meer :( regio Amsterdam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Same, Alphen aan den Rijn, 1 op de 10 pings komt aan, geen normale verbinding over te krijgen.

Op alle storingen ook een hoge piek.

Edit 16:32, nog niet helemaal 100% stabiel maar het werkt weer.

[ Voor 37% gewijzigd door OmeJoyo op 25-06-2021 16:33 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HellStorm666 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:46:
[...]

T-Mobile heeft helaas ook (nog) geen Vast IPv4 adres of IPv6. toch?
Geen IPv6. Voor mij de primaire reden om nu toch maar naar KPN te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:04
Farabi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:48:
ik wil binnenkort ook op t-mobile glasvezel. ik lees nogal wat klachten hier. hoe zit het mensen in denbosch? werkt het hier allemaal een beetje naar behoren?
Opzich is de glasvezel van T-mobile prima als het werkt, waar ik tegen aanloop is dat om een of andere reden er telkens iets mis gaat in de wijkkast. En als dat gebeurd ben je de sjaak want dan duurt het lang.... dan kom je in een soort loophole terecht met allerlei protocollen die het allemaal onnodig lang laten duren voordat er een meneertje komt die die kast in mag om je terug te prikken. Maar verder als ie het doet 1000/1000 is het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
maffiabaas schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:36:
[...] als ie het doet 1000/1000 is het heerlijk.
Nou idd, ik had 200Mbit op het 'oude' netwerk, en ben sinds gisteren over naar het nieuwe ODF netwerk van T-mobile. 1000Mbit 🎉

Mijn Upload is supersnel, maar mijn download is 'traag' (precies wat ik al had :P)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZP2DLh8L16nYFXEqYzzFb1EzDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yihQc1iUkd8HLGsb9jWTnSoM.png?f=user_large

Hoe is dit mogelijk? De (fysieke) verbinding is toch goed, of niet goed? Hij kan toch niet half-kapot zijn ofzo?

Ondertussen heb ik vanochtend al wel gemaild naar T-mobile, maar nog geen reactie.. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Skate2000 op 25-06-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Skate2000 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Nou idd, ik had 200Mbit op het 'oude' netwerk, en ben sinds gisteren over naar het nieuwe ODF netwerk van T-mobile. 1000Mbit 🎉

Mijn Upload is supersnel, maar mijn download is 'traag' (precies wat ik al had :P)

[Afbeelding]

Hoe is dit mogelijk? De (fysieke) verbinding is toch goed, of niet goed? Hij kan toch niet half-kapot zijn ofzo?

Ondertussen heb ik vanochtend al wel gemaild naar T-mobile, maar nog geen reactie.. ;(
Is dit direct met een computer aangesloten via fatsoenlijke ethernet kabel op het modem zelf? Of zit er nog iets tussen?
Hier via kabel consequent 900+ zowel up als down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Wekko306 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:17:
[...]

Is dit direct met een computer aangesloten via fatsoenlijke ethernet kabel op het modem zelf? Of zit er nog iets tussen?
Hier via kabel consequent 900+ zowel up als down.
Uiteraard, niets ertussen. Geprobeerd met 2 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Skate2000 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Uiteraard, niets ertussen. Geprobeerd met 2 devices.
Een keer alle network devices herstart voor de zekerheid? En wat zegt fast.com?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
[...]

[Afbeelding]

Kapot is het niet.
Waarschijnlijk overbelasting netwerk waarom het niet sneller gaat.

Je moet je realiseren van een bepaald punt in het netwerk deel je bandbreedte.
(Als voorbeeld van overboeking)
Het is niet zo dat als T-mobile 100 klanten heeft met een 1gbit verbinding dag t-mobile zit aangesloten met een 100gbit op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Wisselt die 200 mbit of haal je dit continu?

Als de snelheid erg wisselt kan dat drukte zijn. Gebeurt dit continu dan vermoed ik dat het in een (eigen?) router zit óf dat de configuratie niet goed is gegaan (of nog niet is veranderd) bij T-Mobile.

"Continu overbelast" is geen realistisch scenario. Dan zouden veel klanten het moeten zien.
offtopic:
En probeer verschillende tests: Overbelasting is waarschijnlijker bij de speedtest servers dan bij je ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ANdrode schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:32:
[...]

"Continu overbelast" is geen realistisch scenario. Dan zouden veel klanten het moeten zien.
offtopic:
En probeer verschillende tests: Overbelasting is waarschijnlijker bij de speedtest servers dan bij je ISP
Ik vraag me ook af of mensen dit echt merken of alleen last hebben van een langzamere speedtest.

Voor mijn buren is er eea aangepast in de centrale en nu komt mijn mediaconverter en modem online! Wordt dan een heel kort bezoek woensdag voor Guidion.

Edit: even langs de buren geweest en hebben ze de mediaconverter op de lan ipv wan poort aangesloten, 2 monteurs voor geweest die dat niet konden oplossen...

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 26-06-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Ik vraag me ook af of mensen dit echt merken of alleen last hebben van een langzamere speedtest.

Voor mijn buren is er eea aangepast in de centrale en nu komt mijn mijn online! Wordt dan een heel kort bezoek woensdag voor Guidion.
In de praktijk wordt het sowieso lastig om 1000mbit volledig te gebruiken bij reële use cases. Helemaal bij WiFi. Ik haal naast mijn AP 980mbit via WiFi - maar waar je echt zit ben je met 400mbit ook blij.

In speedtests haal ik de limieten net niet. En dat is ergens wat jammer. Maar de energie om te debuggen waar dat zit (mijn eigen router, de endpoints, t-mobile) is het voor mij niet waard. En voor EUR 25 is het het snelste wat er leverbaar is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
ANdrode schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:47:
In de praktijk wordt het sowieso lastig om 1000mbit volledig te gebruiken bij reële use cases.
De steam servers zijn meestal rete snel. Als ik een grote game download haal ik heel vaak > 900mbit. Dat is ook mijn voornaamste reden om 1000mbit 'nodig' te hebben. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16-09 16:05
Zijn er meer mensen die ineens niet meer op Steam kunnen? Heb het op 2 PC's, ben wel benieuwd of het aan mijn router ligt, of aan T-mobile, of aan Steam.

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 26-06-2021 22:10 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 02:56

The Wrecker

Networking Rulez

citruspers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:07:
Zijn er meer mensen die ineens niet meer op Steam kunnen? Heb het op 2 PC's, ben wel benieuwd of het aan mijn router ligt, of aan T-mobile.
Ik zit wel op Steam op het moment, maar ik moet zeggen dat het traag is. En een checkout op games lijkt niet te reageren. Ik vermoed dat het niet aan jou ligt.

22:34 Steam doet het weer beter bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wrecker op 26-06-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:07:
Zijn er meer mensen die ineens niet meer op Steam kunnen? Heb het op 2 PC's, ben wel benieuwd of het aan mijn router ligt, of aan T-mobile, of aan Steam.
ligt niet aan TM, kijk allestoringem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Momenteel heb ik een Budget alles-in-1 FTTH 500/500 abonnement. Daar heb ik lang mee lopen klussen voordat ik mijn eigen hardware draaiend had, omdat er twee VLANs gebruikt worden. Ieder VLAN moet een eigen MAC adres hebben, anders krijg je op één van de twee geen DHCP adres. Daarvoor heb ik met een managed switch de VLANs moeten scheiden, en daarna een pfSense met twee WAN poorten opgezet om het draaiend te krijgen. Het werkt, maar fraai is anders.

Als ik over zou willen naar T-Mobile, ben ik dan van die ellende af? Voor zover ik begreep wordt de FTTH infra vaak gedeeld met meerdere providers. Krijg ik dan bij TM hetzelfde probleem?

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Via WBA nu geen traceroute meer mogelijk

traceroute to speedtest2.tweak.nl (217.19.17.18), 30 hops max, 60 byte packets
1 fritz.box (192.168.2.254) 0.655 ms 0.784 ms 0.707 ms
2 xxxxxxxx.ftth.glasoperator.nl (31.201.xxx.x) 9.772 ms 9.608 ms 9.449 ms
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Zijn er hier mensen die vanaf KPN/XS4ALL zijn overgestapt naar tmobile?

Hoe ervaren jullie de tmobile tv box in verhouding tot kpn 4K box?

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
scsirob schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:46:
Momenteel heb ik een Budget alles-in-1 FTTH 500/500 abonnement. Daar heb ik lang mee lopen klussen voordat ik mijn eigen hardware draaiend had, omdat er twee VLANs gebruikt worden. Ieder VLAN moet een eigen MAC adres hebben, anders krijg je op één van de twee geen DHCP adres. Daarvoor heb ik met een managed switch de VLANs moeten scheiden, en daarna een pfSense met twee WAN poorten opgezet om het draaiend te krijgen. Het werkt, maar fraai is anders.

Als ik over zou willen naar T-Mobile, ben ik dan van die ellende af? Voor zover ik begreep wordt de FTTH infra vaak gedeeld met meerdere providers. Krijg ik dan bij TM hetzelfde probleem?
Misschien helpt dit.

Als je net als ik werkt met een "router on a stick" bijvoorbeeld een Intel NUC met slechts 1 UTP port. Dan "vliegt" je internet eruit zodra je een IP adres op het IPTV WAN vlan 4 hebt ontvangen. Dit heeft ermee te maken dat KPN unieke mac adressen per vlan wil zien. Dat is met een patch in opnsense op te lossen. https://forum.opnsense.org/index.php?topic=21705.0
de grote OPNsense KPN/Telfort IPTV how-to

Als ik goed op de hoogte ben is TM over naar unicast TV, waarbij een box net als een TV App overal in je netwerk geplaatst kan worden en slechts "plain internet" nodig heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 27-06-2021 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
renedr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:05:
Zijn er hier mensen die vanaf KPN/XS4ALL zijn overgestapt naar tmobile?

Hoe ervaren jullie de tmobile tv box in verhouding tot kpn 4K box?

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
de T-Mobile box heeft nog een lang ontwikkeltraject te gaan. ik ga over 3 weken weer terug naar KPN, die bieden een betere ervaring in gebruikersgemak en beeldkwaliteit. KPN kost wel meer, maar levert ook een stuk betere beeldkwaliteit en geen artefacts die storend zijn in het beeld.

tevens is in mijn geval de ervaring in overwegend WBA (KPN) gebied ver onder de maat, heb last van een wegvallende verbinding, snelheidsdrops, die normaal nooit voorkwamen bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heyy allemaal,

Ik ben echt niet tevreden met de glasvezel van T-Mobile. Heeft nog iemand probleem met lags? Ik probeer Fifa 21 online te spelen maar ik heb altijd hoge ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Fiekert schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:40:
[...]

de T-Mobile box heeft nog een lang ontwikkeltraject te gaan. ik ga over 3 weken weer terug naar KPN, die bieden een betere ervaring in gebruikersgemak en beeldkwaliteit. KPN kost wel meer, maar levert ook een stuk betere beeldkwaliteit en geen artefacts die storend zijn in het beeld.

tevens is in mijn geval de ervaring in overwegend WBA (KPN) gebied ver onder de maat, heb last van een wegvallende verbinding, snelheidsdrops, die normaal nooit voorkwamen bij kpn.
Heb je je abonnement uitgezeten of eerder vertrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

WinterX schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:24:
Heyy allemaal,

Ik ben echt niet tevreden met de glasvezel van T-Mobile. Heeft nog iemand probleem met lags? Ik probeer Fifa 21 online te spelen maar ik heb altijd hoge ping.
Ik dacht "laat ik de server IP's is checken of ik ook hoge latency heb", al snel kwam ik https://answers.ea.com/t5...s-on-fifa-21/td-p/9784505 tegen waar men behoorlijk vergelijkbare problemen ervaart over een langere periode. Verwacht persoonlijk dus niet direct dat het aan je t-mobile verbinding ligt.

Je kunt ook even kijken op https://www.reddit.com/r/...r_ping_to_ea_fut_servers/ als ik een ping actie doen naar de aangegeven server. Als ik hiernaar toe ping krijg ik een ~89ms vertraging. Dit is natuurlijk niet okay om te gamen.

DNS record easo.ea.com zou moeten verwijzen naar de juiste server. Ik weet natuurlijk niet hoe EA dat doet, maar bij mij geeft die 90ms delay. Ga ik echter kijken naar het échte ip die wordt gegeven, namelijk: 159.153.72.252 dan kom i op ~24 ms uit, wat natuurlijk prima is.

Wat ik nu zit te bedenken is dat het wellicht de routing oid is wat wellicht er voor zorgt dat we niet op de juiste server uitkomen. Je zou kunnen onderzoeken of een andere internet provider op een 'ander' ip uitkomen als ze dat DNS record pingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 28-06-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
Segafreak83 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 06:48:
[...]

Heb je je abonnement uitgezeten of eerder vertrokken?
ik heb mijn verlies genomen en het abonnement afgekocht, voor mijn werk heb ik buiten de gangbare werktijden (9-5) altijd goed internet nodig. ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik dropouts had na 5 uur, en dat kan ik niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb ooit welgeteld twee weken bij KPN glasvezel via Gpon gehad en nadien opgezegd. De Nokia ONT is wel op de FTU aangesloten door een KPN monteur. Die ont heb ik nooit hoeven terugsturen, alleen de Xperia V12 box. Nu heb ik inmiddels bij T-Mobile de aanvraag gedaan voor oplevering per 1 juli. Ik werd verplicht verwezen naar het maken van een afspraak voor een Guideon monteur, eerst mogelijke datum: 5 juli.

Stel ik krijg ik het installatiepakket deze week toegezonden. Kan ik dan niet gewoon de Draytek aansluiten op de reeds aanwezige Nokia ont en vanuit daaruit de rest zelf regelen? Ik weet dat men het ontraadt om zelf aan de slag te gaan naar het lijkt me dat de monteur hoogstens de ont opnieuw zal moeten activeren en meer niet. Kortom waar betaal ik de installatiekosten nu eigenlijk voor?

Ik heb geen zin om drie werkdagen te moeten thetheren omdat Ziggo netjes per 1 juli de boel beëindigd en Guideon pas op 5 juli langs kan komen. Dus als de lijn toch per 1 juli actief is vanuit de pop, moet de Gideon monteur de ont opnieuw activeren op T-Mobile ipv KPN of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 10:15
Standaard staat de range die word uitgegeven op 192.168.1.0. Ik zou deze heel graag willen wijzigen, maar als ik de DHCP range op 192.168.2.0 zet, word het modem onbereikbaar en kan ik niets meer aanpassen. Alleen een reset werkt dan. Ik maak vast een suffe fout, maar ik zie het niet. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 21:55
Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:
Ik heb ooit welgeteld twee weken bij KPN glasvezel via Gpon gehad en nadien opgezegd. De Nokia ONT is wel op de FTU aangesloten door een KPN monteur. Die ont heb ik nooit hoeven terugsturen, alleen de Xperia V12 box. Nu heb ik inmiddels bij T-Mobile de aanvraag gedaan voor oplevering per 1 juli. Ik werd verplicht verwezen naar het maken van een afspraak voor een Guideon monteur, eerst mogelijke datum: 5 juli.

Stel ik krijg ik het installatiepakket deze week toegezonden. Kan ik dan niet gewoon de Draytek aansluiten op de reeds aanwezige Nokia ont en vanuit daaruit de rest zelf regelen? Ik weet dat men het ontraadt om zelf aan de slag te gaan naar het lijkt me dat de monteur hoogstens de ont opnieuw zal moeten activeren en meer niet. Kortom waar betaal ik de installatiekosten nu eigenlijk voor?

Ik heb geen zin om drie werkdagen te moeten thetheren omdat Ziggo netjes per 1 juli de boel beëindigd en Guideon pas op 5 juli langs kan komen. Dus als de lijn toch per 1 juli actief is vanuit de pop, moet de Gideon monteur de ont opnieuw activeren op T-Mobile ipv KPN of maakt dat niet uit?
Een ONT moet worden verbonden met de OLT. Omdat je overstapt van provider moet dit opnieuw gebeuren. (KPN OLT <> T-Mobile OLT). Jouw ONT regelt ook allemaal zaken als encryptie, waarschijnlijk werkt een KPN ONT niet op T-Mobile en vice/versa. Heeft T-Mobile geen overstapservice? Dan regelen ze dit soort uitloop automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Muncher schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:42:
Standaard staat de range die word uitgegeven op 192.168.1.0. Ik zou deze heel graag willen wijzigen, maar als ik de DHCP range op 192.168.2.0 zet, word het modem onbereikbaar en kan ik niets meer aanpassen. Alleen een reset werkt dan. Ik maak vast een suffe fout, maar ik zie het niet. Wie kan mij helpen?
Je moet ook een DHCP renew op je PC doen zodat die ook een adres uit je nieuwe range krijgt. PC's uit de 192.168.1.x range kunnen standaard niet communiceren met de 192.168.2.x range (Hangt van je netmask af, maar bij jou is dit waarschijnlijk het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:

Ik snap hier iets niet.

Je hebt Tmobile besteld, wat gaf Tmobile als maximale snelheid op tijdens het bestellen? 1000Mb?

Als ik hier met KPN gpon Tmobile wil hebben, dan zegt Tmobile “wij leveren hier niet over KPN’s GPON met de Nokia ONT”. Je kan maximaal 50Mb dsl krijgen.

Als je via Tmobile 1000Mb kan krijgen, dan zal die KPN ONT sowieso niet gebruikt worden. Tmobile weigert gewoon meer dan 100Mb via WBA af te nemen. Hoe Tmobile het daar dan krijgt is mij ook onduidelijk. Het kan dus zijn dat je dan een Huawei ONT van Tmobile krijgt of een andere mediaconverter. En daarvoor sturen ze die monteur.

Tmobile ligt een beetje in de clinch met KPN over het gebruik van GPON en doet alsof het de schuld van KPN is, terwijl andere isp’s wel gewoon over GPON willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:12:
[...]
Tmobile ligt een beetje in de clinch met KPN over het gebruik van GPON en doet alsof het de schuld van KPN is, terwijl andere isp’s wel gewoon over GPON willen leveren.
Het WBA aanbod is [op basis van de prijzen toen ze nog publiek waren] alleen zo duur als inkoop dat je het alleen bij een duopolie voor elkaar krijgt om deze prijzen te rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ANdrode schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Het WBA aanbod is [op basis van de prijzen toen ze nog publiek waren] alleen zo duur als inkoop dat je het alleen bij een duopolie voor elkaar krijgt om deze prijzen te rekenen ;)
Het gaat mij om het verschil tussen een KPN GPON aansluiting en een gewone AON aansluiting. Op plekken waar Tmobile geen eigen netwerk heeft liggen en KPN geen GPON netwerk heeft liggen, leveren ze maximaal 100Mb via WBA. Dan willen ze wel leveren. Maar zodra er GPON ligt weer niet.

Voor zover ik weet zijn die tarieven daarvoor hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Muis666 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Een ONT moet worden verbonden met de OLT. Omdat je overstapt van provider moet dit opnieuw gebeuren. (KPN OLT <> T-Mobile OLT). Jouw ONT regelt ook allemaal zaken als encryptie, waarschijnlijk werkt een KPN ONT niet op T-Mobile en vice/versa. Heeft T-Mobile geen overstapservice? Dan regelen ze dit soort uitloop automatisch...
T-Mobile heeft een overstapservice, maar die is afgeketst nadat ik de aanvullende info binnen drie werkdagen doorgaf. Reden onbekend voor mij. Kpn Netwerk heeft hier gpon uitgerold, dus T-Mobile kan nu sinds kort ook 1000/1000 leveren. Voorheen was het niet mogelijk.
krakendmodem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:12:
[...]

Ik snap hier iets niet.

Je hebt Tmobile besteld, wat gaf Tmobile als maximale snelheid op tijdens het bestellen? 1000Mb?

Als ik hier met KPN gpon Tmobile wil hebben, dan zegt Tmobile “wij leveren hier niet over KPN’s GPON met de Nokia ONT”. Je kan maximaal 50Mb dsl krijgen.

Als je via Tmobile 1000Mb kan krijgen, dan zal die KPN ONT sowieso niet gebruikt worden. Tmobile weigert gewoon meer dan 100Mb via WBA af te nemen. Hoe Tmobile het daar dan krijgt is mij ook onduidelijk. Het kan dus zijn dat je dan een Huawei ONT van Tmobile krijgt of een andere mediaconverter. En daarvoor sturen ze die monteur.

Ja, ze gaven 1000 aan. Gpon glasvezel ligt hier al sinds vorig jaar. Tot zeker mei dit jaar verwees de postcodechecker mij naar max 100/30 via vdsl. Pas recentelijk weer gecheckt en nu kan ik van T-Mobile wel glasvezel krijgen en wel het 1000 premium pakket. Lijkt er dus op dat T-Mobile hun online orderstraat nu gereed heeft gemaakt voor leveren via gpon. Vroeg me meer af of ze dan ook de Nokia ont gaan inzetten.

Want omdat de overstapservice bij mij gestopt is om voor mij onduidelijke reden zit ik nu dus met vier dagen tussen dat Ziggo de boel stopt en een Guideon monteur langs kan komen. Vandaar ben ik benieuwd stel ik krijg ik deze week al het installatiepakket los opgestuurd of ik dan niet toch de boel kan aansluiten vanaf 1 juli. Utp van de Nokia ont naar de Draytek en ik ben up en running in no time was mijn gedachte. Maar niet als T-Mobile dus de Nokia ont weghaalt en er een Huawei voor terug in de plek stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:19:
[...]
Het gaat mij om het verschil tussen een KPN GPON aansluiting en een gewone AON aansluiting. Op plekken waar Tmobile geen eigen netwerk heeft liggen en KPN geen GPON netwerk heeft liggen, leveren ze maximaal 100Mb via WBA. Dan willen ze wel leveren. Maar zodra er GPON ligt weer niet.

Voor zover ik weet zijn die tarieven daarvoor hetzelfde toch?
GPON WBA... was dat het "andere order-straat" verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Joosie200 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:29:
[...]

T-Mobile heeft een overstapservice, maar die is afgeketst nadat ik de aanvullende info binnen drie werkdagen doorgaf. Reden onbekend voor mij. Kpn Netwerk heeft hier gpon uitgerold, dus T-Mobile kan nu sinds kort ook 1000/1000 leveren. Voorheen was het niet mogelijk.
[...]

Ja, ze gaven 1000 aan. Gpon glasvezel ligt hier al sinds vorig jaar. Tot zeker mei dit jaar verwees de postcodechecker mij naar max 100/30 via vdsl. Pas recentelijk weer gecheckt en nu kan ik van T-Mobile wel glasvezel krijgen en wel het 1000 premium pakket. Lijkt er dus op dat T-Mobile hun online orderstraat nu gereed heeft gemaakt voor leveren via gpon. Vroeg me meer af of ze dan ook de Nokia ont gaan inzetten.

Want omdat de overstapservice bij mij gestopt is om voor mij onduidelijke reden zit ik nu dus met vier dagen tussen dat Ziggo de boel stopt en een Guideon monteur langs kan komen. Vandaar ben ik benieuwd stel ik krijg ik deze week al het installatiepakket los opgestuurd of ik dan niet toch de boel kan aansluiten vanaf 1 juli. Utp van de Nokia ont naar de Draytek en ik ben up en running in no time was mijn gedachte. Maar niet als T-Mobile dus de Nokia ont weghaalt en er een Huawei voor terug in de plek stopt.
als je 1000/1000 ineens kan krijgen via T mobile dan hebben ze eigen Gpon appratuur via glasoperator geplaatst, dan zal de Nokia ont niet werken, maar dan krijg je de ONT vanuit tmobile huawei. die door de monteur van tmobile geactiveerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:37:
[...]

als je 1000/1000 ineens kan krijgen via T mobile dan hebben ze eigen Gpon appratuur via glasoperator geplaatst, dan zal de Nokia ont niet werken, maar dan krijg je de ONT vanuit tmobile huawei. die door de monteur van tmobile geactiveerd moet worden.
Heb ik tenminste duidelijkheid. Kan beter dit topic raadplegen dan T-Mobile hun eigen community. Krijg je sneller een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ANdrode schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:32:
[...]

GPON WBA... was dat het "andere order-straat" verhaal?
Yes.

Er zal een ander proces doorlopen moeten worden om een GPON verbinding op te leveren dan een "normale" glasvezel lijn wat Reggefiber destijds aanlegde. Vandaar ook mijn lichte rant naar T-mobile om wel via deze lijnen een dienst via WBA (indien eigen ODF-dienst niet beschikbaar is) te willen leveren (max 100Mb, dat wel) en niet via een GPON van KPN. Ook daar zitten klanten die heus wel naar T-Mobile willen en van die DSL af willen. Zal op den duur ook wel gebeuren, maar dan moeten ze of eigen apparatuur bijplaatsen (wat ze doen, indien mogelijk) of hun orderstraat in orde te maken. Als kleinere partijen het wel kunnen (tweak), waarom een grote club als T-Mobile dan niet. Blijven roepen dat KPN dat niet wil is niet erg chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:02:
[...]
Er zal een ander proces doorlopen moeten worden om een GPON verbinding op te leveren dan een "normale" glasvezel lijn wat Reggefiber destijds aanlegde. Vandaar ook mijn lichte rant naar T-mobile om wel via deze lijnen een dienst via WBA (indien eigen ODF-dienst niet beschikbaar is) te willen leveren (max 100Mb, dat wel) en niet via een GPON van KPN. Ook daar zitten klanten die heus wel naar T-Mobile willen en van die DSL af willen. Zal op den duur ook wel gebeuren, maar dan moeten ze of eigen apparatuur bijplaatsen (wat ze doen, indien mogelijk) of hun orderstraat in orde te maken. Als kleinere partijen het wel kunnen (tweak), waarom een grote club als T-Mobile dan niet. Blijven roepen dat KPN dat niet wil is niet erg chique.
Hebben ze er belang bij? Wat ze willen is ODF leveren (omdat daar de marges groter zijn). Met de nieuw aangelegde GPON gebieden is dat kennelijk praktisch onmogelijk omdat je dan naar ontzettend veel locaties een backhaul moet aanleggen.

Als dat zo is dan heeft in mijn ogen het toezicht daar gefaald en zou er bij GPON ook verplicht - tegen een laag tarief - toegang gegeven moeten worden op de vezels tussen straat/wijk en centrale.

KPN heeft een mogelijkheid gekregen om ODF (praktisch) uit te sluiten en deze te grijpen. Snap het wel dat je daar als grote concurrent (T-Mobile) dan niet aan mee doet. Zouden ze wel beter moeten communiceren.
offtopic:
Lees hier trouwens KPN netwerk Nederland want het is niet één bedrijf: De winst komt alleen wel bij dezelfde plek terecht, dus als access duurder wordt maakt dat voor aandeelhouders niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 17-09 10:15
Muis666 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Je moet ook een DHCP renew op je PC doen zodat die ook een adres uit je nieuwe range krijgt. PC's uit de 192.168.1.x range kunnen standaard niet communiceren met de 192.168.2.x range (Hangt van je netmask af, maar bij jou is dit waarschijnlijk het geval).
Bedankt voor het eerste zetje! Betekent dat dat ik "Network configuration" het IP adres zet op 192.168.2.1. (staat nu op 192.168.1.1) en dat ik onder DHCP het start IP address aanpas naar 192.168.2.10 (nu 192.168.1.10) en gateway address aanpas naar 192.168.2.1 (staat nu op 192.168.1.1).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBsbDJzFosNP0wcNflezCavwY_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y5z7UrCRe3uQ1tWbnjLyvq5y.png?f=fotoalbum_large

Edit:
192.168.2.0/24 mag je ALLEEN gebruiken op LAN Port 2. LAN Port 2 kan je alleen aanzetten als je VLANs configureert. Geen idee hoe dat werkt. Hoe moeilijk kan je het maken man.

[ Voor 8% gewijzigd door Muncher op 28-06-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Yes.

T-Mobile wil heel graag leveren via KPN WBA op GPON. Ze krijgen gewoon hun eigen orderstraat en logistiek er niet voor in orde. Laatste wat ik heb gehoord was volgende maand (juli).
En dat de klantenservice van TMO iets roept kan je überhaupt niet serieus nemen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLevi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 13:48
Ik heb de laatste paar weken opeens veel last van hoge ping en een flinke snelheidsverlaging, bijna elke avond, van 21:00 tot 23:00. Heb glasvezel van T-mobile, woonachtig in Amersfoort. Tracert laat zien dat de hoge ping ontstaat bij de eerste hop buitenshuis (de wijkcentrale, denk ik?). Iemand ervaring hiermee? Wat is de handigste manier om T-mobile hierover te bereiken?

Als dit probleem zich voordoet heb ik 100 ping, 20 mbit up/down ipv 6 ping, 800 mbit up/down. Het is echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
iLevi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:20:
Ik heb de laatste paar weken opeens veel last van hoge ping en een flinke snelheidsverlaging, bijna elke avond, van 21:00 tot 23:00. Heb glasvezel van T-mobile, woonachtig in Amersfoort. Tracert laat zien dat de hoge ping ontstaat bij de eerste hop buitenshuis (de wijkcentrale, denk ik?). Iemand ervaring hiermee? Wat is de handigste manier om T-mobile hierover te bereiken?

Als dit probleem zich voordoet heb ik 100 ping, 20 mbit up/down ipv 6 ping, 800 mbit up/down. Het is echt niet te doen.
Ik denk dat je analyse juist is. Een volle wijkkast. Wil je laten weten hoe TM dit oppakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Wil je laten weten hoe TM dit oppakt?

Niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
leonbong schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:00:
Wil je laten weten hoe TM dit oppakt?

Niet waarschijnlijk.
Daar ben ik inderdaad benieuwd naar :9 Wachten tot je klanten weglopen lost de congestie ook op voor de achterblijvende gebruikers.

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 29-06-2021 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:48

Flipm0de

geen

ook een keer een positief verhaal; vandaag de monteur van Guidion op bezoek gehad. Super goed geholpen, alles duidelijk uitgelegd.

We hebben een 1 gig verbinding maar zodra je bij de meterkast vandaan liep zakte de verbinding in. Op de 1e verdieping was ie er soms wel en soms niet, op zolder helemaal geen bereik.

Hij heeft een aantal setting veranderd in het modem (5G) aangezet. En een versterker van Zytel geplaatst op de overloop van de zolder (was even zoeken naar de juiste plek). Hierdoor hebben we op zolder en de eerste 200 / 300 mbps en een stabiele verbinding. Op de begane grond richting 500 mbps. Gewoon prima voor de hele dag met twee personen op Teams werken.

Het mesh netwerk kan retour.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
iemand hier een idee hoelang het normaal duurt voordat de postcodecheck bij T-mobile gaat aangeven dat glasvezel beschikbaar is na de aanleg hiervan?

bij KPN en Online kan ik al bestellen, maar dat is niet interessant i.c.m. het combi-voordeel van T-mobile

edit: het bericht van @Joosie200 belooft niet veel goeds... :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 29-06-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:14:
iemand hier een idee hoelang het normaal duurt voordat de postcodecheck bij T-mobile gaat aangeven dat glasvezel beschikbaar is na de aanleg hiervan?

bij KPN en Online kan ik al bestellen, maar dat is niet interessant i.c.m. het combi-voordeel van T-mobile

Ik heb nu een jaar geleden al dat KPN Netwerk de kabel tot in mijn huis in de meterkast heeft gebracht. Sindsdien was alleen KPN en Xs4all mogelijk. Online is er later bij gekomen in december zoiets en sindsdien zag ik nog geen Tmobile thuis verschijnen. Ook niet meer naar omgekeken tot vorige week.

Dus het kan best dat als KPN Netwerk bij jou de boel in de meterkast heeft verwerkt dat je vrijwel meteen glasvezel via T-Mobile thuis kunt aanvragen. Gezien de online orderstraat voor mijn postcodegebied nu mij niet langer naar vdsl verwijst als hoogst haalbare. Blijf je wel zitten dat een Guideon monteur niet zo snel als T-Mobile thuis ingaat langs kan komen ;)

Maargoed dat los ik dan weer op door sinds anderhalf jaar weer eens richting kantoor te gaan. Voelt als een eeuwigheid geleden door al het 24/7 thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666

Tegenwoordig legt KPN infra vooral nieuwe GPON netwerken neer (itt AON). En kan T-Mobile dit blijkbaar nog niet aan in hun systemen.Ik begreep van @Barre73 dat hij signalen heeft ontvangen dat T-Mobile KPN GPON wel binnenkort gaat aanbieden. Waarschijnlijk ook weer gemaximaliseerd tot 100 Mbit. T-Mobile heeft ook zijn eigen GPON netwerken, daar kan je wel tot 1 Gbit bestellen als het er ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
@hierboven

ik wacht het maar af, ik heb alleen een brakke telefoonkabel en al meer dan 1 jaar wat kleine maar wel irritante issues en gezien de aanleg van glasvezel willen ze dit niet meer repareren.

en 100Mbit is ook geen upgrade dus dan zou ik alleen overstappen voor de verstoringen op te lossen en daar is het me wat te duur voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34

Bij ons heeft het 3 a 4 maanden geduurd voordat T-Mobile een optie was naast KPN/XS4ALL/Online/Solcon.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iLevi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:20:

Same here, andere regio. Ook maar melding gemaakt nu bij T-mobile. Die gaven direct aan dat ze meerdere meldingen hebben van dit issue. Hopelijk kunnen ze het gauw oplossen, want die ziggo-like upstream is niet te doen met het versturen van media-bestanden naar klanten, en dat gebeurd 's avonds. Want overdag maak ik die. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-a
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Same here, andere regio. Ook maar melding gemaakt nu bij T-mobile. Die gaven direct aan dat ze meerdere meldingen hebben van dit issue. Hopelijk kunnen ze het gauw oplossen, want die ziggo-like upstream is niet te doen met het versturen van media-bestanden naar klanten, en dat gebeurd 's avonds. Want overdag maak ik die. ;)
Hier hetzelfde, zoals al eerder aangegeven:
michiel-a schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:16:
Sinds een paar dagen hier en daar wat uitschieters bij alle Smokeping destinations vanuit Vathorst. Lijkt erop dat dit tijdens primetime gebeurt wat dus kan betekennen dat de boel vol begint te lopen... Zien anderen hetzelfde toevallig?

[Afbeelding]
Relevant T-Mobile Thuis thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 10:34
michiel-a schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Hier hetzelfde, zoals al eerder aangegeven:

[...]

Relevant T-Mobile Thuis thread
Wel fijn dat we van het ene probleem (sites onbereikbaar), naar het volgende probleem gaan. Kreeg gisteren in huis al te horen dat "internet traag was". Vandaag maar eens gekeken en ja hoor (Hoofddorp):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPcPQQ2-XENC3lQ5PNy2Drcmj0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlQttdk1vdMIC2p7GPF1itqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Rub147 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Wel fijn dat we van het ene probleem (sites onbereikbaar), naar het volgende probleem gaan. Kreeg gisteren in huis al te horen dat "internet traag was". Vandaag maar eens gekeken en ja hoor (Hoofddorp):
[Afbeelding]
GPON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 10:34
Nope geen GPON, 1000/1000 ODF direct in m'n eigen router.

[ Voor 16% gewijzigd door Rub147 op 30-06-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr_kwAA-0mgIg5nE9dXDjUTaixk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgiTjuKAXPKqmRgtgt6ogurN.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 145 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie