[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
HaterFrame schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:10:
Goed ik ben dus gebeld door de backoffice/2e lijn over de slechte beeldkwaliteit. Kreeg een Belgische vrouw aan de lijn die duidelijk nergens kaas van had gegeten. Mijn punt gemaakt en ze gaat het nu doorzetten. TBC
Krijg je wel de 1080p stream binnen op de ontvanger?

https://community.t-mobil...-tm-tv-325240/index3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja, als ik de stats op m'n TV opvraag zie ik een 1080p signaal binnenkomen. Dat is dus helaas niet het probleem. Het probleem welke jij aanhaalt blijkt voornamelijk bij Samsung tv's te spelen, niet bij Sony welke ik heb.

[ Voor 11% gewijzigd door HaterFrame op 09-06-2021 19:05 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:17

KroeT

[...]

KroeT schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Thx, goed om te weten. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de internetverbinding en niet van televisie dus ik laat het even zo staan en als ik geluk heb komt het morgen goed. Ik koppel wel even terug of er bij mij ook problemen ontstaan. Naast slechter beeld dan ;)
Eergisteren omgezet naar het nieuwe platform terwijl de Amino achter een UDM Pro hing op VLAN 640. Even omgeprikt naar VLAN 300, update begon vanzelf te draaien na een reboot van de Amino. Vijf minuten later, klaar. Geen problemen dus.

Relevante info: ik heb officieel nog een Draytek in gebruik. Losgekoppeld natuurlijk. Maar dat is een oude groep klanten waar omzetten tot dusverre niet mogelijk was of simpelweg niet werd gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door KroeT op 10-06-2021 08:44 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Jonathan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:12:
Ik ben benieuwd naar een vraag die hier al een paar keer lijkt te zijn gevoerd maar waar ik nooit echt een technisch antwoord op heb kunnen vinden.

Volgens mij ben ik niet de eerste die in een woning waar al een Genexis OCG 1012 glasvezelconverter (van KPN, het "standaard" wit-grijze kastje in twee delen) hangt, een T-Mobile abbo wil aanvragen, van T-Mobile een ándere glasvezelconverter (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR, dat zwarte kastje) opgestuurd krijgt net de mededeling dat dát écht het énige is dat werkt. Gesprekje met de monteur gehad, en die gaf aan dat beide inderdaad functioneel gelijk waren. Daarna nog wat gesteggel met de klantenservice, maar nul op het rekest.

Enfin, ik wilde nu wel eens weten hoe de vork in de steel zit en met de montagehandleiding van de Genexis en de wetenschap dat je met glasvezels heel voorzichtig moet zijn heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de montage van de monteur ongedaan gemaakt. Genexis open, glasvezel van T-Mobile er uit, printplaat van de Genexis terug, glasvezel daar in, stroom er op, netwerk kabel er in en gaan met die banaan. Behalve dat het dus, inderdaad, niet werkt. Zowel router als Genexis een aantal powercycles gegeven in verschillende volgorde, maar niks. Monteur weer nagedaan, printplaat er uit, glasvezel van T-Mobile op de blindplaat en terug in het zwarte kastje, alles werkt weer na een power cycle van de router. Gelukkig, niks gesloopt.

Maar, nu snap ik nog steeds niet wáárom het niet werkt, en ik ben toch wel te nieuwsgierig om het daar bij te laten, daarom de hoop dat iemand hier weet hoe het zit!

Ik heb even gekeken, en zowel KPN als T-Mobile lijken een glasvezel naar ethernet converter te willen met dezelfde specs:

- Single Core
- TX Wavelength: 1310 nm
- RX Wavelength: 1550 nm

Enige technische verschil wat mij opvalt is dat er bij T-Mobile expliciet over WDM (Wavelength Division Multiplexing) gesproken wordt, en KPN dat niet benoemd. Maar ik ben helaas niet genoeg thuis in de techniek achter glasvezel om daar wat mee te kunnen.

Iemand enig idee wát er dan precies zo verschillend is dat T-Mobile niet kan leveren op een Genexis van KPN? Als ik een post met het antwoord heb gemist, mijn excuses, ik heb gezocht. :(
Kun je op die mediaconverter inloggen? Of is dat alleen bij de ONT's mogelijk en niet bij mediaconverters?
Mogelijk kun je daar iets meer info zien waarom het wel/niet werkt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
slaay schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:00:
Kun je op die mediaconverter inloggen? Of is dat alleen bij de ONT's mogelijk en niet bij mediaconverters?
Voor zover ik weet gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:57
[...]

ik moet zeggen dat ik het al een keer geprobeerd heb, maar volgens mij staat die webinterface niet aan. zowel met de Zyxel eraan als mijn eigen router kreeg ik er geen contact mee. Voor de klantenservice misschien maar goed ook dat de mensen er niet zelf op kunnen inloggen, als er dingen op gesloopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Fiekert schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:41:
[...]

ik moet zeggen dat ik het al een keer geprobeerd heb, maar volgens mij staat die webinterface niet aan. zowel met de Zyxel eraan als mijn eigen router kreeg ik er geen contact mee. Voor de klantenservice misschien maar goed ook dat de mensen er niet zelf op kunnen inloggen, als er dingen op gesloopt worden.
Op de ONT staat namelijk gewoon het ip-adres en inloggegevens. Vandaar mijn vraag. Als je aan de ONT een netwerkkabel hangt kun je gewoon met pc/laptop er op inloggen. Zie bijvoorbeeld:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66354504
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66505990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Over de vertraging van de streams.

https://community.t-mobil...ostid=1614556#post1614556

Geen 4K. Een goede 1080p stream in H.265 (minder bandbreedte) was ook al een goede verbetering geweest.

https://community.t-mobil...ostid=1614485#post1614485

[ Voor 45% gewijzigd door space-one op 10-06-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
net met pijn in mijn portemonnee de aanvraag gedaan voor het opzeggen van mijn abonnement, vind het wel balen. op papier lijkt het zo'n aantrekkelijke aanbieding om toch heel snel internet te hebben voor een relatief lage prijs. helaas doet de stabiliteit in mijn ervaring de das om bij de service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonathan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 13:58
[...]

Je vraag heeft me nog even op een klein onderzoekje gestuurd. Ik kon in zowel de datasheet als de user manual van de T-Mobile mediaconverter niets vinden over een webinterface. Ook heb ik op mijn router even in de ARP table gekeken, en daar zie ik op de WAN poort één ander device, met een IP adres dat mij doet vermoeden dat dat een router van T-Mobile is, en niet de converter (een .1 adres wat verdacht dicht aan het begin van de IP range van T-Mobile lijkt te zetten). Ook zit er nergens op het apparaat iets met een sticker met een MAC adres, o.i.d..

Daarnaast valt het me op dat er op de printplaat van de Genexis wél een MAC gedrukt staat. Ook staat er in de datasheet van een soortgelijk product iets over een webinterface.

Mijn vermoeden is dan ook dat de mediaconverter van T-Mobile een passief ding is wat zich misschien meer gedraagt als een switch (de datasheet zegt wel iets over de ARP table size), terwijl het ding van de KPN zich meer als een router gedraagt? Dat zou in ieder geval wel verklaren waarom dat ding niet werkt op het netwerk van T-Mobile, maar ik begrijp nou nog steeds het verschil niet tussen de hardware en/of netwerkopzet van beide operators. Jammer genoeg lijken ze hier naar buiten toe weinig over kwijt te willen. :'(

~ Edit: mijn vermoeden lijkt inderdaad te kloppen: http://arindamcctvaccessc...ween-optic-modem-and.html

[ Voor 4% gewijzigd door Jonathan op 10-06-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 18:22
KroeT schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Eergisteren omgezet naar het nieuwe platform terwijl de Amino achter een UDM Pro hing op VLAN 640. Even omgeprikt naar VLAN 300, update begon vanzelf te draaien na een reboot van de Amino. Vijf minuten later, klaar. Geen problemen dus.

Relevante info: ik heb officieel nog een Draytek in gebruik. Losgekoppeld natuurlijk. Maar dat is een oude groep klanten waar omzetten tot dusverre niet mogelijk was of simpelweg niet werd gedaan.
Super, bij mij staat vermoedelijk ergens een knopje niet om waardoor mijn kastje de update niet binnenkrijgt.
T-Mobile heeft het opgeschaald naar 2e lijn, dag later krijg ik SMS en mail dat ze een monteur van Gideon aansturen, ik bellen met de servicedesk, "ja heel raar, ook als ik uw uitleg hoor, ze willen dat de monteur de kabels nakijken want ze vermoeden een stukke kabel",
waarop ik aangaf dat dat niet nodig was... 2e lijn mag mij zelf even bellen en verklaren waarom een monteur nodig zou zijn, ben benieuwd, tot nu toe niets meer gehoord behalve afspraak herinneringen van Guidion...

Wel mooi trouwens, toen ik hier kwam wonen had ik de apparatuur al binnen, heb toen mijn eigen hardware aangesloten en heb zo 2 weken "gratis internet" gehad, want het was o zo verboden als je dit zelf deed, uiteindelijk kwam de monteur ook niet opdagen, toen gebeld dat hij niet meer hoefde te komen, ze hebben hem toen in credit gebracht, week later komt die monteur alsnog langs, uiteindelijk toch gunstig want de demping van het glaspatch kabeltje was niet goed meer, eindstand, geen monteurskosten betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Fiekert schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:09:
net met pijn in mijn portemonnee de aanvraag gedaan voor het opzeggen van mijn abonnement, vind het wel balen. op papier lijkt het zo'n aantrekkelijke aanbieding om toch heel snel internet te hebben voor een relatief lage prijs. helaas doet de stabiliteit in mijn ervaring de das om bij de service.
Als je echt een casus hebt waarom zou jij dat dan in de portemonee voelen? Ik heb nu de afspraak dat ik een maand fatsoenlijk internet wil zonder problemen (heb een log van 29 april tot nu met zeer regelmatige periodes van geen internet variërend van uren tot dagen). Die belofte is al niet gehaald, afspraak is 2 weken geleden gemaakt en bosje bloemen ontvangen en alweer een dag 4u zonder gezeten. En ook daarin is niks geleerd: op magische wijze zonder enige terugkoppeling op de ticket opgelost en de beloofde "Ja ik bel je sowieso vandaag met een statusupdate" kan ook voor zoveelste keer in de prullenbak... Dus voor mij betekent dat dat ik in principe gewoon eind deze maand dat ga afronden en heb ook afspraken gemaakt over wat ik verwacht terug te krijgen in dat geval. Ben benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen, maar anders zet ik de rechtsbijstand erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Sander schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Als je echt een casus hebt waarom zou jij dat dan in de portemonee voelen? Ik heb nu de afspraak dat ik een maand fatsoenlijk internet wil zonder problemen (heb een log van 29 april tot nu met zeer regelmatige periodes van geen internet variërend van uren tot dagen). Die belofte is al niet gehaald, afspraak is 2 weken geleden gemaakt en bosje bloemen ontvangen en alweer een dag 4u zonder gezeten. En ook daarin is niks geleerd: op magische wijze zonder enige terugkoppeling op de ticket opgelost en de beloofde "Ja ik bel je sowieso vandaag met een statusupdate" kan ook voor zoveelste keer in de prullenbak... Dus voor mij betekent dat dat ik in principe gewoon eind deze maand dat ga afronden en heb ook afspraken gemaakt over wat ik verwacht terug te krijgen in dat geval. Ben benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen, maar anders zet ik de rechtsbijstand erop.
Dat is ook zo. ik hoop dat je eruit gaat komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Fiekert schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Dat is ook zo. ik hoop dat je eruit gaat komen. Succes!
maar wat zijn jouw ervaringen dan? Of was je zonder (doorlopend) contract en daarmee de pijn meer dat je elders meer gaat betalen voor een fatsoenlijke dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Sander schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:15:
[...]

maar wat zijn jouw ervaringen dan? Of was je zonder (doorlopend) contract en daarmee de pijn meer dat je elders meer gaat betalen voor een fatsoenlijke dienst?
MIjn probleem zat m erin dat ik niet constant problemen had. ik heb wel in de eerste 3 weken (4 april aangesloten) eigenlijk geen enkel probleem gehad. vervolgens heb ik 1 weekend lang niet boven de 100mb/s gehad. daarna eigenlijk tot op heden dipjes in de snelheid gehad. van alles geprobeerd, heb de lijn laten doormeten met de Zyxel eraan, toen konden er geen abnormale dingen gevonden worden. Alleen was de Zyxel zo instabiel in mijn netwerk dat het Sonos systeem wat ik in mijn netwerk heb zitten constant aangaf dat het netwerk te instabiel was, dit was ook te merken door de haperende audio. het toppunt kwam toen tijdens werktijd (12-2 in de middag) mijn internet eruit lag, en na een reset en 15 minuten wachten het ineens weer deed. dat maakt het pijnlijk omdat ik nog geen 3 maanden in mijn contract zit. heb mijn hele setup doorgelopen, van de binnenkomst tot aan de router. (alle nodige resets en powercycles gehad) Hiervoor heb ik KPN gehad, sinds de overstap kan ik alleen maar concluderen op dit moment dat er iets niet lekker zit in de aanlevering van T-Mobile. maar om terug te komen op je punt, dan lijkt zo'n afkoopsom inderdaad veel. Het scheelt wel een hoop frustratie als het netwerk in orde is en gewoon doet waar je voor betaald. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-a
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
Sinds een paar dagen hier en daar wat uitschieters bij alle Smokeping destinations vanuit Vathorst. Lijkt erop dat dit tijdens primetime gebeurt wat dus kan betekennen dat de boel vol begint te lopen... Zien anderen hetzelfde toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GmmRs273Spie5OgzsLvB6CK8Vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wDeLetgadFyH2jYtYX3VJ4NZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Vandaag eindelijk (door een Reggefiber monteur) mijn verbinding weer hersteld. Geen idee wat er nu uiteindelijk nog gedaan moest worden, maar het is opgelost. Aanvraag naar Internet Premium is nog 'in behandeling' volgens de MyTmobile omgeving, maar via wifi haal ik al wel ruim 300 Mbps. Via ethernet op zolder helaas nog slechts 100Mbps wat toch richting de 1Gbit zou moeten gaan, maar mogelijk een issue met bekabeling / switch hier. Van het weekend maar eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Wekko306 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:07:
maar via wifi haal ik al wel ruim 300 Mbps. Via ethernet op zolder helaas nog slechts 100Mbps wat toch richting de 1Gbit zou moeten gaan, maar mogelijk een issue met bekabeling / switch hier. Van het weekend maar eens uitzoeken.
Lijkt me dat er ergens een poort staat ingesteld op 100Mbit/s of er zit een switch tussen die geen Gbit ondersteund, of je kabel is niet goed, waardoor deze maar werkt op 100Mbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
rens-br schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Lijkt me dat er ergens een poort staat ingesteld op 100Mbit/s of er zit een switch tussen die geen Gbit ondersteund, of je kabel is niet goed, waardoor deze maar werkt op 100Mbit/s.
Network and Sharing Center in W10 laat wel een 1.0Gbps connectie zien wat ik dan niet verwacht had, maar denk inderdaad dat ik het wel in deze richting moet zoeken. Morgen maar eens mijn access point er tussenuit halen (Sitecom WLX-7000, zou gewoon 1 Gbps poorten moeten hebben) en kijken of dat het oplost. Aan het in de meterkast binnenkomende signaal lijkt het niet te liggen dus even het thuisnetwerk uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Wekko306 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Network and Sharing Center in W10 laat wel een 1.0Gbps connectie zien wat ik dan niet verwacht had, maar denk inderdaad dat ik het wel in deze richting moet zoeken. Morgen maar eens mijn access point er tussenuit halen (Sitecom WLX-7000, zou gewoon 1 Gbps poorten moeten hebben) en kijken of dat het oplost. Aan het in de meterkast binnenkomende signaal lijkt het niet te liggen dus even het thuisnetwerk uitpluizen.
Dan lijkt het te zitten in de kabel die naar je AP toegaat. Kan je daar eens op inloggen en kijken wat de link snelheid is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
rens-br schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Dan lijkt het te zitten in de kabel die naar je AP toegaat. Kan je daar eens op inloggen en kijken wat de link snelheid is?
Het lijkt al iets duidelijker te worden inderdaad.
Als ik op de Zexyl inlog zie ik onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t48YEO0D7exQk0uiE1sL_FaAdjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E2NiSIZ01tkviaIqAPNwJhC8.png?f=user_large
De ethernetkabel voor internet op zolder is op de LAN4 poort aangesloten, die laat dus inderdaad 100Mbit zien. Tv beneden zit overigens op LAN1, tv boven (via powerline) op LAN2.

De interface van de AP is behoorlijk karig, maar in het log zie ik wel dat een aantal poorten inderdaad op 100Mbit draaien, waaronder LAN1 waar de kabel van wandcontactdoos naar AP zit aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKg_xe4eS4RSG3FYSE5Nd4CHFwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FyVzUp80quIXrkn6ocJ6KQI8.png?f=fotoalbum_large

Heb nu geen kabel liggen die ik kan testen om te checken of de huidige kabel wcd-->AP brak is maar daar lijkt het dan wel op als ik dit zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenboxen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:43
Wekko306 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:36:
Wat een soap bij T Mobile...

Aanvankelijk zouden we 25 mei overgezet worden (op ODF?) en een 1 Gbit verbinding krijgen. Uiteindelijk kon de Guidion monteur pas vandaag komen, maar is de migratie voor de helft toch op 25 mei gedaan. Gevolg: sinds 25 mei geen televisie.
Guidion monteur heeft vandaag een media converter geïnstalleerd en nieuw Zyxel modem, maar gaf aan dat er gek genoeg geen licht meer binnenkomt. Viel al op dat de internetverbinding sinds vanochtend sowieso weg was. Nu dus geen tv, maar ook geen internet meer. De monteur is nog even in de pop geweest en heeft daar alles goed gezet,maar nog steeds geen signaal. Nu wordt er kennelijk een KPN storingsmonteur ingezet, geen idee wanneer die kan komen en of het dan ook echt opgelost gaat zijn.

Kennelijk is het allemaal erg lastig. Blijkt ook wel uit het feit dat ik continu zelf moet bellen omdat terugbelafspraken nog niet 1x zijn nagekomen, en dat iedere klantenservice medewerker weer met een ander verhaal op de proppen komt over wat er sinds 25 mei nou met onze verbinding gaande is. Ben benieuwd of we voor het weekend weer iets van een signaal (internet en/of tv) hebben.
Dat had ik ook toen ik nog bij T-mobile zat. De Guidion monteur had het korte glasvezel verbindingsstukje een kwartslag gedraaid waardoor er geen goed contact werd gemaakt. Zit in dat plasticopzetstukje van de witte NT. KPN monteur had het zo gefixed toen hij er eindelijk was. Ik had het zelf kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Vandaag telefoon: glasvezel techniek huppeldepup (extern bedrijf iig), we willen graag komen voor de storing. Euhh oké. Maar goed 0 van tmobile zelf, geen terugkoppeling, geen status update EN weer 4 dagen verder voor er überhaupt een vervolgstap ingezet wordt… inmiddels een paar uur later wel een mailtje dat “zoals met u telefonisch besproken “ ze de ticket door gaan zetten en ik binnenkort gebeld wordt. Tja… zal wel weer een template zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
rens-br schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Zojuist even een nieuwe ethernetkabel geprobeerd van wcd naar computer, dus ook even zonder AP ertussen. Snelheid is zo dik in orde, dus die kabel was (gelukkig) brak. Straks nog even met AP er weer tussen, en als de snelheid dan in orde blijft de kabel volgende week even netjes wegwerken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neOthtRA0JG-56ug9MfTaonmzy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AM3lMzTRKXD3MULyB9L0TVOq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Mocht het hier al ergens staan, sorry. Maar er is op dit moment een storing met Discovery ID HD, een bekend probleem volgens de dame van de klantenservice. Hersteltijd onbekend. Gek genoeg werkt het wel via de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
tspawn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:57:
Mocht het hier al ergens staan, sorry. Maar er is op dit moment een storing met Discovery ID HD, een bekend probleem volgens de dame van de klantenservice. Hersteltijd onbekend. Gek genoeg werkt het wel via de app..
TV nog het oude platform ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
space-one schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:49:
[...]

TV nog het oude platform ?
Ja volgens mij wel, maar ik houd het niet echt bij.

Edit: oude platform inderdaad

[ Voor 7% gewijzigd door tspawn op 13-06-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Omdat ik meestal goede ervaringen post doe ik nu ook een post nu ik een kleine storing heb:

Rond 9:25:00 dropte mijn verbinding omdat ik geen DHCP release kreeg. In de logs zie ik dat er vanaf rond 9:23:15 waarschijnlijk geen verbinding meer was (DNS queries werkten niet).
offtopic:
Ik dacht dat github down was want ik kon niet pushen, toen bleek DNS ook niet te werken, en ping naar WAN ook niet. RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brownee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:16
Altijd erg blij geweest met gigabit glas van TMT.
Ook al is de snelheid niet altijd wat ze beloven, het is goed betaalbaar tov. andere aanbieders.

Alleen, sinds vorige week is de stabiliteit helemaal ingestort.
Ik heb mijn eigen router aan de mediaconverter gehangen, om double NAT te voorkomen. Het ging maandenlang prima, met mijn Amplifi rechtstreeks op de UTP van de mediaconverter.
Ik kan niet helemaal volgen wat er veranderd is, waardoor mijn internet regelmatig is gaan wegvallen. Dit was alleen op te lossen door steeds de Amplifi te rebooten.

Reden om de Amplifi te gebruiken moge duidelijk zijn: De Zyxel is niet in staat om overal WiFi te krijgen, maar de Amplifi met 2 mesh stations wel. Beheer van de Amplifi met app is ook top. Vanaf je telefoon kinderlijk eenvoudig toegang voor alle users instellen. superding.
Intern zijn er sinds vorige week 4 apparaten bijgekomen op mijn WiFi, maar dat zou toch geen verschil mogen maken. Om alles uit te sluiten de Zyxel T50 weer teruggehangen, die geeft wel stabiel internet door.
Geen idee waarom dat zo is. Ik vermoed dat de Zyxel router iets wel doet, wat de Amplifi mist.
Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Brownee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:39:
Altijd erg blij geweest met gigabit glas van TMT.
Ook al is de snelheid niet altijd wat ze beloven, het is goed betaalbaar tov. andere aanbieders.

Alleen, sinds vorige week is de stabiliteit helemaal ingestort.
Ik heb mijn eigen router aan de mediaconverter gehangen, om double NAT te voorkomen. Het ging maandenlang prima, met mijn Amplifi rechtstreeks op de UTP van de mediaconverter.
Ik kan niet helemaal volgen wat er veranderd is, waardoor mijn internet regelmatig is gaan wegvallen. Dit was alleen op te lossen door steeds de Amplifi te rebooten.

Reden om de Amplifi te gebruiken moge duidelijk zijn: De Zyxel is niet in staat om overal WiFi te krijgen, maar de Amplifi met 2 mesh stations wel. Beheer van de Amplifi met app is ook top. Vanaf je telefoon kinderlijk eenvoudig toegang voor alle users instellen. superding.
Intern zijn er sinds vorige week 4 apparaten bijgekomen op mijn WiFi, maar dat zou toch geen verschil mogen maken. Om alles uit te sluiten de Zyxel T50 weer teruggehangen, die geeft wel stabiel internet door.
Geen idee waarom dat zo is. Ik vermoed dat de Zyxel router iets wel doet, wat de Amplifi mist.
Iemand ideeën?
Je geeft aan dat het sinds vorige week niet goed meer werkt en dat er in die tijd 4 apparaten bij zijn gekomen.
Ik zou die apparaten eerste eens 1 voor 1 ontkoppelen om die uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brownee
Goed punt.
Die 4 apparaten zijn trouwens 4 WiFi modules in Daikin airco units.
Gekoppeld aan WiFi netwerk, maar ik zie ze nog steeds als Acces Points met een eigen Wifi.
Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
In het bijgaande topic van t-mobile een korte uitleg waarom met name in het oosten van het land slechte ervaringen met TV zijn op het platform. mocht je uit deze regio komen, is het wel goed om even rekening mee te houden.

https://community.t-mobil...ostid=1614654#post1614654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Brownee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:39:
Iemand ideeën?
Als ik dit zo lees dan doen de nieuwe apparaten mogelijk iets waar de Amplifi niet zo blij mee is. Die extra access-points kunnen (erg!) in de weg zitten.

Vaak zitten die embedded APs op hetzelfde kanaal als waarop ze verbonden zijn. Als Amplif daardoor naar een andere kanaal gaat heb je problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Sinds januari hebben we TMT opgezegd (DSL) en zijn we naar KPN glasvezel gegaan.

Nu zie ik dat sinds deze maand TMT eindelijk ook glasvezel kan leveren (tot 1 Gbit) dus gaan
we aan het einde van het jaar waarschijnlijk weer switchen.

Momenteel draait alles op een USG van Ubiquiti incl. IPTV.

Klopt het, want zo lees ik het in dit topic, dat er geen VLAN 640 meer nodig is voor de TV?

We zullen sowieso op het nieuwe platform gaan komen als we weer TMT nemen. Is het dan überhaupt nog nodig een switch vóór de USG te hebben om de VLAN's te splitsen als we alleen nog VLAN300 nodig hebben?

Die Zyxel vond ik in onze DSL tijd al weinig spectaculair dus die willen we niet gebruiken. VOIP is niet van toepassing dus daar hebben we hem niet voor nodig).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
nelizmastr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:34:
Sinds januari hebben we TMT opgezegd (DSL) en zijn we naar KPN glasvezel gegaan.

Nu zie ik dat sinds deze maand TMT eindelijk ook glasvezel kan leveren (tot 1 Gbit) dus gaan
we aan het einde van het jaar waarschijnlijk weer switchen.

Momenteel draait alles op een USG van Ubiquiti incl. IPTV.

Klopt het, want zo lees ik het in dit topic, dat er geen VLAN 640 meer nodig is voor de TV?

We zullen sowieso op het nieuwe platform gaan komen als we weer TMT nemen. Is het dan überhaupt nog nodig een switch vóór de USG te hebben om de VLAN's te splitsen als we alleen nog VLAN300 nodig hebben?

Die Zyxel vond ik in onze DSL tijd al weinig spectaculair dus die willen we niet gebruiken. VOIP is niet van toepassing dus daar hebben we hem niet voor nodig).
Lees het topic eens door, deze vraag komt gemiddeld eens in de week voorbij.

Verder zou ik tijdens het doorlezen ook even goed kijken naar de ervaringen hier, ik zou persoonlijk op dit moment absoluut niet de switch naar t-mobile maken op glasvezel. Teveel mensen met problemen en met name de manier waarop die opgevolgd worden is zacht gezegd niet erg klantvriendelijk of met enige kennis van zaken bij hun helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
Brownee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:13:
Goed punt.
Die 4 apparaten zijn trouwens 4 WiFi modules in Daikin airco units.
Gekoppeld aan WiFi netwerk, maar ik zie ze nog steeds als Acces Points met een eigen Wifi.
Heel apart.
Als een bezitter van Daikin Airco's met wifi (BRP069B41 module) dan is er iets niet helemaal goed gegaan met verbinden van de wifi-modules want dat doen die van mij echt niet en is ook niet de bedoeling.
Het AP-lampje hoort niet te branden na een correcte koppeling.

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 14-06-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:25
tspawn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:57:
Mijn situatie = omgezet naar nieuwe situatie maar gebruik nog steeds de oude omdat de box niet kan updaten door mijn router.

Ik had 2 dagen geleden een probleem met ID namelijk dat hij ineens in mijn lijst met Fav. stond en de gewone discovery verdwenen was maar zwart beeld gaf. Na dit weer handmatig terug gezet te hebben (dus ID uit fav en gewone discovery in fav) werkte het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:30:
Omdat ik meestal goede ervaringen post doe ik nu ook een post nu ik een kleine storing heb:

Rond 9:25:00 dropte mijn verbinding omdat ik geen DHCP release kreeg. In de logs zie ik dat er vanaf rond 9:23:15 waarschijnlijk geen verbinding meer was (DNS queries werkten niet).
offtopic:
Ik dacht dat github down was want ik kon niet pushen, toen bleek DNS ook niet te werken, en ping naar WAN ook niet. RIP.
En (kennelijk al een tijdje) opgelost. Prima omheen gewerkt door te tetheren 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brownee
Ik zal even zoeken naar een volledige reset van die Daikin binnenunits en ze helemaal opnieuw aanmelden.
Ik ga er vanuit dat als ze aangemeld zijn, hun AP niet actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Hier sinds 08:50 een storing met T-Mobile glasvezel in Leerdam (4142). Volgens de klantenservice waren er nog niet voldoende meldingen om het als storing te beschouwen

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:54
Gophlin schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:10:
Hier sinds 08:50 een storing met T-Mobile glasvezel in Leerdam (4142). Volgens de klantenservice waren er nog niet voldoende meldingen om het als storing te beschouwen
Hier ook 4191 - net gebeld en is nu wel een algemene storing.
schijnt een issue met KPN/WBA te zijn - pinautomaten liggen hier ook plat.

[ Voor 10% gewijzigd door sailor_dg op 15-06-2021 09:16 ]

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pekka91166
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01 20:53
Gophlin schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:10:
Hier ook in 4153 Beesd storing op Tmobile glasvezel..

Helpdesk gebeld, helaas geen oplossing, dus nu afwachten….

Lekker na 5 dagen Tmobile Glas eerste storing 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Pekka91166 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Hier ook in 4153 Beesd storing op Tmobile glasvezel..

Helpdesk gebeld, helaas geen oplossing, dus nu afwachten….

Lekker na 5 dagen Tmobile Glas eerste storing 😬
Welcome to the club! hier is het al 8 weken op en af storing in Culemborg (4102). Gelukkig lijkt dit wijder verspreid, maar dat weet de helpdesk dan weer niet te vertellen... Het lijkt erop dat ze gewoon totaal geen inzicht hebben in hun eigen netwerk, maar ook geen correlatie op tickets/storingen per postcodegebied etc.

Gelukkig is er inmiddels (uiteraard met een eerdere tijd dan het er stond) een update op de community:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeUe9OXDEsANP0Z-li4rhz49seM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/61BAUtlaEnJwY6zvpMs6IGFY.png?f=user_large

En nee, dat ben ik niet ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 15-06-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:54
Het is een KPN/WBA probleem. Dus niet helemaal fair om T mobile de schuld te geven. KPN geeft aan dat de storing to ongeveer 12:30 duurt

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmunnik
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-11-2024
4103 Culemborg: Ook bij ons storing vandaag.

Moet zeggen dat het bij ons normaal gesproken erg stabiel is allemaal qua internet. Alleen de kwaliteit van het nieuwe TV platform ben ik helemaal niet over te spreken. Qua functionaliteit is het leuk, maar veel te lage bitrate !

[ Voor 0% gewijzigd door markmunnik op 15-06-2021 10:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sailor_dg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:00:
Het is een KPN/WBA probleem. Dus niet helemaal fair om T mobile de schuld te geven. KPN geeft aan dat de storing to ongeveer 12:30 duurt
Tja, fair of niet fair: Als je eigen helpdesk om 9:30 niet in staat is dit gewoon te melden als je als klant belt dan krijg je van mij iig de schuld dat je zoals gebruikelijk gewoon de communicatie niet op orde hebt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmhHt4s_f7w-DF3SUv0yXe4Oq-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GflZ5zccVpSABLfRMYpFxV0Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pekka91166
Sander schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Tja, fair of niet fair: Als je eigen helpdesk om 9:30 niet in staat is dit gewoon te melden als je als klant belt dan krijg je van mij iig de schuld dat je zoals gebruikelijk gewoon de communicatie niet op orde hebt!

[Afbeelding]
Hier in 4153 werkt het weer, mooi!

We kunnen weer werken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 16:00
Ik zit nu nog bij XS4ALL maar overweeg tijdelijk over te stappen naar T-Mobile, en zodra Freedom hier levert daar weer naar over te stappen.
Ik zou graag mijn Fritzbox 5490 gebruiken icm de fritz repeaters. Als het goed is heeft de Fritzbox een T-Mobile thuis profiel.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? En kan de FB de Zyxel modem van TMobile dan volledig vervangen?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 11:36
Jaapoes schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:29:
Ik zit nu nog bij XS4ALL maar overweeg tijdelijk over te stappen naar T-Mobile, en zodra Freedom hier levert daar weer naar over te stappen.
Ik zou graag mijn Fritzbox 5490 gebruiken icm de fritz repeaters. Als het goed is heeft de Fritzbox een T-Mobile thuis profiel.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? En kan de FB de Zyxel modem van TMobile dan volledig vervangen?
Voor VOIP betwijfel ik of het werkt, maar voor internet en tv kan je elke router gebruiken die een VLAN aan de WAN kant (zijnde VLAN300) kan instellen. Dan heb je de Zyxel nergens meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 08:40

Flipm0de

geen

Iemand hier ervaring met de WiFi-punten die T-Mobile aanbiedt. 2,50e per maand. Denk dat ik er twee nodig heb. Vandaag aangesloten, snelheid is prima op de begane grond en eerste verdieping, maar op zolder doet ie het niet. Of zou het slimmer zijn te investeren in een goede router? Hebben geen kabels lopen op naar de eerste of zolder.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Vanmorgen storing, daarna deed ie het weer vanaf half elf of zo. Maar nu weer storing in Culemborg 4103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 07:35
Stap ook over T-Mobile glasvezel. Zit nu bij Telfort, tenminste KPN. KPN contact is beëindigd door T-Mobile per eind juni, maar het aansluiten is pas 2 weken later.
Twee weken zonder Internet is hier geen optie. Straks maar is bellen voor de mogelijkheden.

Tevens gaat de tv eruit en gaan we nlziet gebruiken, in combinatie met Netflix en Disney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kryptonov
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01-2022
@Flipm0de
Hier hetzelfde scenario. 1e verdieping werkt prima draadloos. 2e verdieping werkt niet draadloos, verschillende hoeken en gaten op die verdieping geprobeerd. Uiteindelijk maar een kabeltje tot leven gewekt, en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

vanputten80 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:43:
Stap ook over T-Mobile glasvezel. Zit nu bij Telfort, tenminste KPN. KPN contact is beëindigd door T-Mobile per eind juni, maar het aansluiten is pas 2 weken later.
Twee weken zonder Internet is hier geen optie. Straks maar is bellen voor de mogelijkheden.

Tevens gaat de tv eruit en gaan we nlziet gebruiken, in combinatie met Netflix en Disney
Bijna hetzelfde als wat ik heb. T-Mobile thuis, netflix en NLZiet.

Met NLZiet kan je nog een maand proefdraaien overigens, om te zien of dat bevalt. Ik vind het voor het beetje TV dat ik kijk voldoende, maar het zenderaanbod is wel beperkt, houd daar rekening mee.

Voordeel is wel, je hoeft niets meer 'op te nemen', maar je kan de meeste programma's ook niet heel ver terugkijken daarintegen. Sommigen overigens weer wel, Tros Radar kun je terug tot 5 september 2005 8)7
Kan je de kapsels van Antoinette Hertsenberg een beetje checken over de jaren :P . Als je een fan bent van "Oppassen!!!" kan je je ook prima vermaken met NLZiet :X

Diverse series zoals Flikken Maastricht zijn ook alle seizoenen te zien zonder reclame en dat is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 16-06-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
Fairy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Bijna hetzelfde als wat ik heb. T-Mobile thuis, netflix en NLZiet.

Met NLZiet kan je nog een maand proefdraaien overigens, om te zien of dat bevalt. Ik vind het voor het beetje TV dat ik kijk voldoende, maar het zenderaanbod is wel beperkt, houd daar rekening mee.

Voordeel is wel, je hoeft niets meer 'op te nemen', maar je kan de meeste programma's ook niet heel ver terugkijken daarintegen. Sommigen overigens weer wel, Tros Radar kun je terug tot 5 september 2005 8)7
Kan je de kapsels van Antoinette Hertsenberg een beetje checken over de jaren :P . Als je een fan bent van "Oppassen!!!" kan je je ook prima vermaken met NLZiet :X

Diverse series zoals Flikken Maastricht zijn ook alle seizoenen te zien zonder reclame en dat is prima.
Zelfde hier ja, alleen nog Amazon Prime en Disney+ erbij ;)

Maar ik dacht dat in de basis je tot een jaar terug kon kijken op NLZiet. Dat is tot nu toe mijn ervaring. Ik vind het zenderaanbod wat je ervan kan verwachten. Het is een samenwerking tussen NPO, RTL en SBS, dus het is dan best logisch welke zenders je wel krijgt en welke niet ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Luuk1983 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Zelfde hier ja, alleen nog Amazon Prime en Disney+ erbij ;)

Maar ik dacht dat in de basis je tot een jaar terug kon kijken op NLZiet. Dat is tot nu toe mijn ervaring. Ik vind het zenderaanbod wat je ervan kan verwachten. Het is een samenwerking tussen NPO, RTL en SBS, dus het is dan best logisch welke zenders je wel krijgt en welke niet ;)
Ligt volgens mij aan de zender. Bijvoorbeeld Dr. Phil is beschikbaar tot 19 mei, een kleine maand dus voor RTL. Of dat voor alle programma's zo is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
Flipm0de schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:31:
Iemand hier ervaring met de WiFi-punten die T-Mobile aanbiedt. 2,50e per maand. Denk dat ik er twee nodig heb. Vandaag aangesloten, snelheid is prima op de begane grond en eerste verdieping, maar op zolder doet ie het niet. Of zou het slimmer zijn te investeren in een goede router? Hebben geen kabels lopen op naar de eerste of zolder.
Dat zijn toch 'gewoon' mesh accesspoints? Staat er geen merk/typenr op? Dan kan je kijken wat ze kosten en beoordelen of je ze aan wil schaffen.

edit:
nieuws: T-Mobile gaat wifirepeaters verhuren aan klanten met vast internet
eerste paar reacties

[ Voor 16% gewijzigd door Mattie112 op 16-06-2021 10:55 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Mattie112 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Dat zijn toch 'gewoon' mesh accesspoints? Staat er geen merk/typenr op? Dan kan je kijken wat ze kosten en beoordelen of je ze aan wil schaffen.

edit:
eerste paar reacties
Thanks! Setje besteld bij bol. Geld heb je er zo uit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mattie112 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:53:
[...]

edit:
eerste paar reacties
Voor 4x4 repeaters van een niet-b-merk ben je wel wat meer kwijt. Maar op jaarbasis is meerdere accesspoints huren inderdaad niet zo aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Goedemorgen. Vandaag ga ik over van xs4all glas naar T-Mobile glas . Het xs4all signaal is net al weggevallen, monteur staat voor vanmiddag. Begreep dat ik het ook zelf aan de praat moet krijgen maar dat lukt (nog) niet.

-Fritzbox 7590, UTP vanuit xs4all genexis zit in de WAN poort
-in Fritzbox T-Mobile Thuis gekozen, later ook "other provider" met Vlan 300 en aangegeven geen accountgegevens nodig (niets gekregen voor zover ik kan zien)

Dit werkt niet. Is de installatie van de mediaconnector vereist? wil niet zelf met glas rommelen. En klopt het dat er geen account is? Danwel zit er gewoon tijd tussen en moet ik het blijven proberen? Volgens xs4all betekent uitval signaal dat Thuis het signaal heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pekka91166
jaspov schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:48:
Goedemorgen. Vandaag ga ik over van xs4all glas naar T-Mobile glas . Het xs4all signaal is net al weggevallen, monteur staat voor vanmiddag. Begreep dat ik het ook zelf aan de praat moet krijgen maar dat lukt (nog) niet.

-Fritzbox 7590, UTP vanuit xs4all genexis zit in de WAN poort
-in Fritzbox T-Mobile Thuis gekozen, later ook "other provider" met Vlan 300 en aangegeven geen accountgegevens nodig (niets gekregen voor zover ik kan zien)

Dit werkt niet. Is de installatie van de mediaconnector vereist? wil niet zelf met glas rommelen. En klopt het dat er geen account is? Danwel zit er gewoon tijd tussen en moet ik het blijven proberen? Volgens xs4all betekent uitval signaal dat Thuis het signaal heeft.
Ik zou eerst de tmobile mediaconverter aansluiten. Gewoon goed kijken naar kleurcodes en juiste plug in overeenkomstige voetje. Kan niet fout gaan dan.
Daarna even het Tmobile modem aansluiten op de ethernet-aansluiting, wel de WAN-poort gebruiken op het modem uiteraard!

Dan modem aan en kijken of je “wereldbolletje” groen/geel wordt. Dan is je verbinding klaar en werkt het. Daarna pas je eigen spullen gaan gebruiken?

Kun je heel eenvoudig zelf doen👍
Dat is ook wat de monteur doet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Pekka91166 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Ik zou eerst de tmobile mediaconverter aansluiten. Gewoon goed kijken naar kleurcodes en juiste plug in overeenkomstige voetje. Kan niet fout gaan dan.
Daarna even het Tmobile modem aansluiten op de ethernet-aansluiting, wel de WAN-poort gebruiken op het modem uiteraard!

Dan modem aan en kijken of je “wereldbolletje” groen/geel wordt. Dan is je verbinding klaar en werkt het. Daarna pas je eigen spullen gaan gebruiken?

Kun je heel eenvoudig zelf doen👍
Dat is ook wat de monteur doet….
Dank, openen genexis (hele oude) was tricky. Alles aangesloten, kabels klikken, maar nog geen internet helaas. Wellicht moet er nog iets gepatched worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TL4QlxVpg8_LeJ2e8pAMmGwbCw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eexi71GV7MTGyyTAsTUA94Wx.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door jaspov op 17-06-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
uploadsnelheden zijn een drama in regio 7101, de hele morgen al. komt niet boven de 10mb/s uit, dus dat lijkt helemaal nergens op. worden een lange 4 weken zo als ze het binnen een korte tijd kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vannacht een nieuw ip adres van T-Mobile gekregen (WBA)
Ping naar 1.1.1.1 is nu <5ms
Ping naar 8.8.8.8 is nu <4ms
Een lichte verbetering, lijkt weer op juli '20 't laatste jaar werd het minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Chris.nl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:08:
[...]
*knip*

code:
1
2
3
4
*knip*
--- 1.0.0.1 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19074ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.358/3.414/3.535/0.054 ms

Zoals ik het zie is de daadwerkelijke ping dus wat lager dan wanneer je die met een omweg test.
Hier via GPON (via Primevest netwerk) haal ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
common_ping: hostname 1.0.0.1
PING 1.0.0.1 (1.0.0.1): 56 data bytes
64 bytes from 1.0.0.1: seq=0 ttl=58 time=10.669 ms
64 bytes from 1.0.0.1: seq=1 ttl=58 time=10.666 ms
64 bytes from 1.0.0.1: seq=2 ttl=58 time=10.603 ms
64 bytes from 1.0.0.1: seq=3 ttl=58 time=10.853 ms

4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.603/10.697/10.853 ms

Toch wel opvallend dat pingtijden 5 tot 6 ms (7 ms als je het vergelijkt met juli 2020) hoger zijn dan via WBA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb al een week of wat wisselende problemen met internet, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb bijv. continu een ping openstaan naar 1.1.1.1 om te kijken en soms doet hij het gewoon een paar seconden niet. Met thuiswerkomgevingen echt heerlijk kan ik je vertellen ;) Ik probeer even te achterhalen waar ik het moet gaan zoeken want doordat het zich niet continu voordoet is reproduceren onmogelijk. En omdat het ook "willekeurig" weer lijkt te werken schiet het ook niet op, want dan weet je niet of het ligt aan iets wat je hebt veranderd of dat het "gewoon" weer werkt.

Ik kreeg het vorige week op een gegeven moment ook niet meer gerepareerd en heb toen uiteindelijk alles van de stroom gehaald, maar ook dat hielp niet. Op een gegeven probeer je dan maar van alles en zag ik dat de lampjes bij de media converter niet allemaal branden, dus ben ik daar druk mee bezig geweest en heb ik de kabels helemaal opnieuw aangesloten in de meterkast. Maar inmiddels is het dus weer bal. Het is vaak maar van korte duur, het kan ook een half uur of uur gewoon goed gaan.

Ik heb een Ubiquiti Dream Machine en die geeft geen foutmeldingen verder. Wifi verbindingen zijn goed, bedrage verbindingen zijn goed. De verbinding naar buiten, het internet, zijn alleen niet goed. De Dream Machine is rechtstreeks aangesloten op de media converter met de VLAN instellingen en dat heeft een hele tijd probleemloos gewerkt, dus ik vermoed niet dat het daar zit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
slaay schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:37:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Toch wel opvallend dat pingtijden 5 tot 6 ms (7 ms als je het vergelijkt met juli 2020) hoger zijn dan via WBA!
Ping tijden zijn niet zo vergelijken. route naar Amsterdam in het T-Mobile/WBA / afstand woonplaats tot Amsterdam ping onder windows / of linux. Die laatste is een stuk sneller is mij ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wel tevreden met dit resultaat (speedtest via Ookla):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krbDSgTOgSZU_Ua6ysgwSrTgOdk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/DOmykw8tq0DMM81XDmOQmDdg.png?f=fotoalbum_medium

Ook het Zyxel Access Point en de mesh repeaters (1 via UTP, 2e draadloos), draaien stabiel en pakken naadloos over.
Installateur verzekerde mij van 100% koper bedrading in de UTP-kabels voor TV en de 1e repeater naar boven.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:35:
Ik heb een Ubiquiti Dream Machine en die geeft geen foutmeldingen verder. Wifi verbindingen zijn goed, bedrage verbindingen zijn goed. De verbinding naar buiten, het internet, zijn alleen niet goed. De Dream Machine is rechtstreeks aangesloten op de media converter met de VLAN instellingen en dat heeft een hele tijd probleemloos gewerkt, dus ik vermoed niet dat het daar zit.
Ik zou toch even testen met de Zyxel ertussen, ik heb met Amplifi al gekke dingen gezien (1gbit wordt 600mbit onstabiel tot een reboot). En heb ook eerder in dit topic mensen issues met unifi zien rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 17-09 12:54

Zorian

What the fox?

Het heeft er weer weinig zin in qua upload...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11591943146.png

Daadwerkelijke snelheid als je iets upload is maximaal 2MiB/s, met veel pijn en moeite... Wist niet dat ik tegenwoordig op ADSL-vezel zat. ;(

Nja, nog enkele dagen en dan ben ik eindelijk weg bij T-Mobile. Het is drama op drama op drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onskii
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 17:51
Zorian schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:42:
Het heeft er weer weinig zin in qua upload...

[Afbeelding]

Daadwerkelijke snelheid als je iets upload is maximaal 2MiB/s, met veel pijn en moeite... Wist niet dat ik tegenwoordig op ADSL-vezel zat. ;(

Nja, nog enkele dagen en dan ben ik eindelijk weg bij T-Mobile. Het is drama op drama op drama.
Dat probleem had ik inderdaad een tijdje in Deventer wat voor zover ik nu weet opgelost is, sindsdien dik tevreden over de stabiliteit/snelheid.

Misschien dat er bij jou locatie vreemde dingen gebeuren?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/d/9963c7af-a5dd-4596-8d53-e5bc35c056a5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Onskii schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Dat probleem had ik inderdaad een tijdje in Deventer wat voor zover ik nu weet opgelost is, sindsdien dik tevreden over de stabiliteit/snelheid.

[Afbeelding]
Dat is al tijden zo, heb nu tenminste nog iets van een connectie want het is regelmatig zo dramatisch traag en/of bakken packetloss dat het gewoon praktisch eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
slaay schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:37:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Welke regio?

Hier in Enschede is alles ook 3-4ms trager dan eerst met providers via WBA. Jammer van de statistieken.
Jitter (waar ik meer van merk) is gelukkig erg laag net zoals bij die providers over WBA.
offtopic:
Behalve toen ik een openwrt bug raakte - maar ja - risico van een eigen router :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

@ANdrode dat is in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
ANdrode schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Welke regio?

Hier in Enschede is alles ook 3-4ms trager dan eerst met providers via WBA. Jammer van de statistieken.
Jitter (waar ik meer van merk) is gelukkig erg laag net zoals bij die providers over WBA.
offtopic:
Behalve toen ik een openwrt bug raakte - maar ja - risico van een eigen router :+
Zit je dan 8-9ms?

https://kpn-itns.speedtes...ee-11eb-8579-8b3198e594cb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:06
Hier ook 3-4ms hogere ping na het krijgen van een nieuwe IP adres sinds vorig jaar oktober (WBA).

Af en toe in de nacht een stuk betere ping, waarschijnlijk een ander pad bij onderhoud ergens in het netwerk.

Toevallig afgelopen nacht (naar eerste hop T-Mobile):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPJHGXIfNnAbsRGNX6zDKwGOJok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gWbVaID7H1uWIiqsC16ebk7m.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Spacespider schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:56:
Hier ook 3-4ms hogere ping na het krijgen van een nieuwe IP adres sinds vorig jaar oktober (WBA).

Af en toe in de nacht een stuk betere ping, waarschijnlijk een ander pad bij onderhoud ergens in het netwerk.

Toevallig afgelopen nacht (naar eerste hop T-Mobile):

[Afbeelding]
Waar gaat die naar toe dan?

Ik ben echt super tevreden momenteel:

https://kpn-itns.speedtes...0e-11eb-98b5-b39d1b807621

en over verschillende momenten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzjg3ddHV19D5mI_UgJAo_ztAbs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sAkJ6W1c2XnjRv5P5nwv6cTm.png?f=user_large

Het enige wat minder goed is dan m'n WBA verbinding is de latency. Die was altijd 3 / 4 ms naar 8.8.4.4 en nu 5 / 6.

Ik begrijp echter niet zo goed hoezo dat is en vind het vreemd dat er 's nachts ineens kennelijk drops zijn in latency.

Ik weet echter ook wel dat of het nu 3 of 6 ms is... je daar in het echte leven NUL van gaat merken. Toch vind ik het jammer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik zit op 8-9ms in-browser ja.

Bekabeld (scheelt paar ms), zonder browser:
$ ping ping.xs4all.nl -4 -c 5
PING ping.xs4all.nl (194.109.6.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ping.xs4all.nl (194.109.6.8): icmp_seq=1 ttl=56 time=7.16 ms
64 bytes from ping.xs4all.nl (194.109.6.8): icmp_seq=2 ttl=56 time=7.02 ms
64 bytes from ping.xs4all.nl (194.109.6.8): icmp_seq=3 ttl=56 time=7.09 ms
64 bytes from ping.xs4all.nl (194.109.6.8): icmp_seq=4 ttl=56 time=7.09 ms
64 bytes from ping.xs4all.nl (194.109.6.8): icmp_seq=5 ttl=56 time=7.14 ms

--- ping.xs4all.nl ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 8ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.020/7.098/7.155/0.116 ms

offtopic:
Kan nog 1ms sneller als ik mijn router weer wissel, openwrt is in smokeping zichtbaar trager dan Edgerouter X O-)

Ik heb net zoals @Spacespider tijdens onderhoud (of sporadisch) een lagere ping.

Wel *strak*. Geen "rook" in smokeping zoals bij Ziggo. Dat merk ik in de praktijk namelijk wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5hDazHoQlPPgYCqwntORFE1dPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpAIkknrCeWyMEUPo6jXskZj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door ANdrode op 18-06-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

[b]ANdrode schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:25:[/b

Wel *strak*. Geen "rook" in smokeping zoals bij Ziggo. Dat merk ik in de praktijk namelijk wel.
[Afbeelding]
Welk IP is dat voor die nl-ams-as1200?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

En daar gaat de verbinding weer, geen WAN IP want de DHCP werkt niet meer en een lease time van 1 minuut op je IP is sowieso altijd al nutteloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Zorian schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:57:
En daar gaat de verbinding weer, geen WAN IP want de DHCP werkt niet meer en een lease time van 1 minuut op je IP is sowieso altijd al nutteloos geweest.
Geen last ervan in Twente.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Thasaidon schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:25:
[...]

Welk IP is dat voor die nl-ams-as1200?
Volgens https://bgp.he.net/AS1200#_ix is dat:
80.249.209.1
80.249.208.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Is het de moeite waard om t-mobile glasvezel te nemen? Ik gebruik het alleen voor internet, geen bellen of tv. Scheelt me 5 euro per maand i.c.m. korting t.o.v. van Youfone. Snelheid is het zelfde verder. Heb er vorig jaar ook naar gekeken, maar snel geannuleerd vanwege het rootzooien van t-mobile waardoor verbindingen onstabiel en er extreem hoge pings waren. Ik mag graag een potje gamen dus dat is wel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nazlive schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:24:
Is het de moeite waard om t-mobile glasvezel te nemen? Ik gebruik het alleen voor internet, geen bellen of tv. Scheelt me 5 euro per maand i.c.m. korting t.o.v. van Youfone. Snelheid is het zelfde verder. Heb er vorig jaar ook naar gekeken, maar snel geannuleerd vanwege het rootzooien van t-mobile waardoor verbindingen onstabiel en er extreem hoge pings waren. Ik mag graag een potje gamen dus dat is wel belangrijk voor mij.
Je bent de zoveelste: lees de laatste paar pagina’s van het topic eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Onskii schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:47:
[...]

[Afbeelding]
Hoe meten jullie de snelheid? Is dat altijd bedraadt? Met kabel kom ik hier ook aan. Zodra ik op WiFi zit en de hal uitloop zakt de snelheid ontzettend in. De monteur zei dat hij alleen bedraadt kijkt, dat was goed en WiFi moest ik zelf maar uitzoeken.

Wat is redelijk? We hebben een relatief nieuwbouwhuis, dus snap dat ik niet op zolder 1 gig ga halen. Maar nu heb ik het modem in de meterkast en als ik op de bank in de woonkamer
Zit max 100mb. In bed op de eerste verdieping soms een wegvallend streepje bereik en op zolder helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Flipm0de schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Hoe meten jullie de snelheid? Is dat altijd bedraadt? Met kabel kom ik hier ook aan. Zodra ik op WiFi zit en de hal uitloop zakt de snelheid ontzettend in. De monteur zei dat hij alleen bedraadt kijkt, dat was goed en WiFi moest ik zelf maar uitzoeken.

Wat is redelijk? We hebben een relatief nieuwbouwhuis, dus snap dat ik niet op zolder 1 gig ga halen. Maar nu heb ik het modem in de meterkast en als ik op de bank in de woonkamer
Zit max 100mb. In bed op de eerste verdieping soms een wegvallend streepje bereik en op zolder helemaal niet.
Koop een goede Mesh set, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Hier haal ik bedraad rond de 945/945, via Wifi rond de 450/450.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
[...]

Wifi is hier op mijn telefoon ook een stuk minder, bedraad gaat het gewoon richting de 1Gbit. Verwachten dat je met 1 router fatsoenlijke wifi hebt in je hele huis is een utopie, tenzij je een huis van formaat bezemkast hebt. Heb je ergens een ethernet kabel liggen op je eerste verdieping of zolder? Dan gewoon daar een Access Point neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

[...]

Je zou de klantenservice kunnen bellen nav dit punt op hun site:
Wat als mijn internet langzamer is dan verwacht?

Als je internet langzamer is dan verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben. Sowieso verlies je door het gebruik van Wifi wat snelheid. We kunnen je op afstand helpen met de optimale instelling van je modem. Eventueel sturen we je een extra wifi-punt als het nodig is. Deze kun je makkelijk zelf installeren.
Bron: https://www.t-mobile.nl/thuis/internet - onder kopje FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

De monteur zei dat hij alleen bedraadt kijkt, dat was goed en WiFi moest ik zelf maar uitzoeken.
Dat is ook logisch.

Wifi is sterk afhankelijk van allerlei factoren, waarvan het merendeel externe factoren welke je niet kunt beinvloeden. En dus gewoon geen goed test medium.
Bij een bedrade verbinding is dat heel veel minder.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Modem bestaat niet bij glasvezel. Router wel.
Mijn advies:
Router uit de meterkast halen naar de woonkamer of een extra accesspoint in de woonkamer of hal plaatsen (wifi van de router dan wel uitzetten.
Plus sowieso een accesspoint op de eerste verdieping plaatsen. Bedraad aangesloten bij voorkeur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

slaay schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Je zou de klantenservice kunnen bellen nav dit punt op hun site:

[...]

Bron: https://www.t-mobile.nl/thuis/internet - onder kopje FAQ
Thanks! Gebeld. Ze gaan een monteur langs sturen. Weinig verwachtingen van maar wie weet. Ga idd maar een kabeltje trekken naar de eerste verdieping en daar een extra router / access point neerzetten (ik moet nog even googlen naar de juiste termen). :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Thanks! Gebeld. Ze gaan een monteur langs sturen. Weinig verwachtingen van maar wie weet. Ga idd maar een kabeltje trekken naar de eerste verdieping en daar een extra router / access point neerzetten (ik moet nog even googlen naar de juiste termen). :).
De router is in jouw geval de Zyxel T50 (als ze die nog gebruiken?). Die regelt het signaal van T-Mobile en verzorgt alle interne IP adressen.
Een accesspoint krijgt eigenlijk gewoon een internetsignaal (bedraad)van de router en maakt daar een extra wifi netwerk van. Met wat aanpassingen qua naam en zo maak je er dan 1 netwerk in je huis van (dit is even de simpele uitleg, er zijn uiteraard meer mogelijkheden)
Accesspoints kan je ook hier op Tweakers op de pricewatch zoeken

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ja en nee. De ene keer wel, de andere keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Mij verbinding is stabiel en de pings zijn laag. Heb ook nog niets gemerkt dat het anders zou zijn. Nu heb ik al vrij lang glas van t-mobile, maar pas sinds kort de 1/1gb lijn. Persoonlijk zou ik voor 60 euro per jaar niet zo'n transitie op de hals halen. Als je tevreden bent waar je zit, lekker blijven zitten. Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor die paar euro zou ik het niet doen, als je tevreden bent waar je nu bent, lekker blijven zitten.

Ik dacht toen ook, lekker goedkoop (scheelde €20 per maand), kwam erachter dat het flink duurkoop was.

De problemen die ik had zijn nooit opgelost door T-Mobile (wel moeite gedaan en monteurs laten komen, helpdesk was ook behulpzaam, maar geen oplossing).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 19:03
Barre73 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:14:
[...]
Modem bestaat niet bij glasvezel. Router wel.
Segafreak83 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Voor die paar euro zou ik het niet doen, als je tevreden bent waar je nu bent, lekker blijven zitten.

Ik dacht toen ook, lekker goedkoop (scheelde €20 per maand), kwam erachter dat het flink duurkoop was.

De problemen die ik had zijn nooit opgelost door T-Mobile (wel moeite gedaan en monteurs laten komen, helpdesk was ook behulpzaam, maar geen oplossing).
Tja en ik ken ook genoeg mensen (waaronder ik) die geen enkele problemen hebben en zeer tevreden zijn met T-Mobile thuis. Ik ken ook genoeg mensen die juist constant allerlei issues hebben met Ziggo en/of KPN. Ik ben het zeker met je eens dat als je tevreden bent en alles werkt prima, dat blijven zitten het minste risico geeft. De afweging zou dus moeten zijn of je het het verschil in geld waard vind om potentieel een mindere verbinding te krijgen (waarbij je dus een jaar later eventueel weer terug zou kunnen gaan naar waar je vandaan kwam). Ik vond het wel de moeite, maar iemand anders misschien niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Luuk1983 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:12:
[...]

[...]

Tja en ik ken ook genoeg mensen (waaronder ik) die geen enkele problemen hebben en zeer tevreden zijn met T-Mobile thuis. Ik ken ook genoeg mensen die juist constant allerlei issues hebben met Ziggo en/of KPN. Ik ben het zeker met je eens dat als je tevreden bent en alles werkt prima, dat blijven zitten het minste risico geeft. De afweging zou dus moeten zijn of je het het verschil in geld waard vind om potentieel een mindere verbinding te krijgen (waarbij je dus een jaar later eventueel weer terug zou kunnen gaan naar waar je vandaan kwam). Ik vond het wel de moeite, maar iemand anders misschien niet.
Uiteraard zijn er altijd meerdere ervaringen van mensen, zowel positief als minder. Geldt voor alle aanbieders.

En inderdaad, is voor jou de overstap het waard, met het risico dat je dus niet weet wat je krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
Afgelopen week ben ik van 100/100 omgezet naar 1000/1000.
Supervriendelijke monteur heeft alleen de mediaconvertor (Huawei) aangepast, de rest heb ik zelf ingesteld in mijn eigen router (NanoPI R2S) met een goed geconfigureerde OpenWRT.
Moet eerlijk zeggen dat ik echt heel erg tevreden ben met de geleverde snelheid, zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/459c55a5-300f-4a47-bdd0-4dee16ca9760.png

Ik heb een VPN server op de NanoPI draaien via openvpn en ook wanneer deze aanstaat is het echt meer dan voldoende! Zit er nog over te twijfelen om de NanopI R4S aan te schaffen maar deze is in NL (voorlopig) nog niet verkrijgbaar denk ik.....Hoop daarmee dat de snelheid nog wat verder omhoog kan met de VPN aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/40a5e013-69c4-4d5e-8636-b536676aa896.png

Enorm tevreden dus tot nu toe!

[ Voor 13% gewijzigd door groxgrox op 21-06-2021 18:36 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
groxgrox schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:34:
Ik heb een VPN server op de NanoPI draaien via openvpn en ook wanneer deze aanstaat is het echt meer dan voldoende! Zit er nog over te twijfelen om de NanopI R4S aan te schaffen maar deze is in NL (voorlopig) nog niet verkrijgbaar denk ik.....Hoop daarmee dat de snelheid nog wat verder omhoog kan met de VPN aan.
offtopic:
Ik heb mijn R2S uit China laten opsturen en zou dat zo weer doen. Fijn ding en de R4S met 2 PCIe nics lijkt mij een leuke upgrade. Alleen niet nu - die belastingverandering per 1 juli komt erg dicht in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 21-06-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:04
ANdrode schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:53:
[...]

offtopic:
Ik heb mijn R2S uit China laten opsturen en zou dat zo weer doen. Fijn ding en de R4S met 2 PCIe nics lijkt mij een leuke upgrade. Alleen niet nu - die belastingverandering per 1 juli komt erg dicht in de buurt.
Ik las in een ander forum dat @Verwijderd een nanopi r4s heeft. Wellicht kan hij hier (vrij offtopic) zijn mening over geven nu er meer mensen interesse hebben?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Pagina: 1 ... 144 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie