Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RVW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:59
nieuws: KPN brengt Smart TV-app uit voor Android TV

Kom op T-mobile, wanneer komt jullie Nederlandse Android TV app? (aangezien er al wel een Tsjechische app is)

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:22
Barre73 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Ja, TMO vindt het te duur. Maar dan vooral in relatie tot wat zij hebben bedacht om aan te bieden op hun eigen ODF adressen. Omdat dat aanbod vooral is gericht op de ODF adressen hebben zij besloten om 50, 100 en 1000 aan te bieden voor een bepaald bedrag. Omdat ze met dat bedrag voor 50 en 100 nog net uitkomen op WBA, en ruim uitkomen op hun eigen ODF adressen.
Met 200, 500 of 1000 lukt dat niet meer tenzij de de prijzen verhogen (wat ze niet zullen doen) of een "KPN toeslag" gaan berekenen.

Helaas is de WBA prijslijst niet meer openbaar toegankelijk... dus we moeten gissen naar de nieuwste prijzen.
Haha dat was mij ook al opgevallen inderdaad..

• fiekert123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:59
RVW schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:29:
nieuws: KPN brengt Smart TV-app uit voor Android TV

Kom op T-mobile, wanneer komt jullie Nederlandse Android TV app? (aangezien er al wel een Tsjechische app is)
als relatief nieuwe klant van t-mobile voelt het alsof ze een hele hoop dingen tegelijk proberen te doen en niet weten hoe ze alles tegelijk soepel kunnen laten verlopen. mijn internetsnelheid die constant beinvloed wordt door externe factoren, een tv platform wat een upgrade had moeten zijn, maar in de praktijk meer een downgrade is. en dan als klap op de vuurpijl routers leveren die bij hoge usage beginnen uit te vallen en voor onderbrekingen in de verbinding zorgen. alles bij elkaar niet te indrukwekkend. het is dat ik op de korte termijn ga verhuizen, anders had ik ze al opgezegd. 8)7

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

fiekert123 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:41:
[...]
En dan als klap op de vuurpijl routers leveren die bij hoge usage beginnen uit te vallen en voor onderbrekingen in de verbinding zorgen. alles bij elkaar niet te indrukwekkend. het is dat ik op de korte termijn ga verhuizen, anders had ik ze al opgezegd. 8)7
Oh die is nieuw voor mij, welke router heb je het dan over? De zyxel die ik heb is rete stabiel.

I am the great Cornholio!

• fiekert123
HaterFrame schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Oh die is nieuw voor mij, welke router heb je het dan over? De zyxel die ik heb is rete stabiel.
ik heb een t50. voor day to day use gebruik ik een asus ax82u router die gemiddeld betere snelheden kan handelen zonder het hele netwerk plat te leggen. gistermiddag viel de verbinding compleet weg, en heb ik de asus ff ingewisseld voor de zyxel om het geheel te resetten. daarnaast meteen de huawei SFP een powercycle gegeven. toen het geheel weer draaiende was een speedtest gedaan. toen kwam de verbinding net aan de 300/700. daarnaast de sonos aangesloten in de kamer, bij het afspelen van muziek heb ik onregelmatig last van stutters en geeft de sonos app aan dat de verbinding te instabiel is.
heb de Zyxel ingesteld met exact dezelfde wifi-naam en wachtwoord om swappen makkelijker te maken.
zo gauw als ik de Asus weer aansluit is de stabiliteit weer helemaal terug, en tik ik over gemiddeld 5 speedtests 900/450 aan.

• fiekert123
Inmiddels ook bericht van een lijnmeting die ik had aangevraagd, behalve hoge demping op de converter geen gekke dingen, bijzonder. ga die Zyxel denk ik niet meer aanraken.

• randommen
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:07
Iemand enig idee?

Ik heb nooit een mail ontvangen over het overzetten op het nieuwe platform, echter krijg ik nu wel reclame in mijn mail om het "cloud opnemen" af te nemen, dit werkt alleen op het nieuwe platform.

Ik heb vervolgens geprobeerd om het kastje direct aan het internet te hangen, kastje krijgt netjes DHCP, heb glasvezel dus zou geen routes hoeven aan te maken, wel heb ik een regel die toegang tot andere LAN netwerken dan mijn LAN denied, die even uitgezet (en ook aan gehad met testen), maar het kastje wilt geen TV meer uitzenden, hij start wel op, blijft hangen op verbinden met server waarna hij vervolgens op zwart gaat, ik kan hem dan ook niet meer uitzetten, alleen de stroom eraf.
Sluit ik hem vervolgens weer aan via het TV vlan start hij netjes op en krijg ik normaal televisie.

Ik heb vervolgens gebeld, om te vragen of ik nou over ben gezet op het nieuwe platform, volgens de medewerker aan de telefoon is dit inderdaad gebeurt en ook succesvol verlopen, dit zou dan ook moeten werken, alleen omdat ik een eigen modem heb is het mogelijk fout gegaan bij het ophalen van de update.

Volgens hem zou ik de Zyxel aan moeten sluiten, dan kan hij vervolgens een aanvraag doen om opnieuw een omzetting te doen, echter is dat momenteel niet te doen zonder mijn hele netwerk overhoop te gooien, daar zit ik niet zo op te wachten.

Ik zou wel als korte oplossing de zyxel op WAN aan kunnen sluiten en dan de TV eraan, kijken wat er gebeurt, ik weet alleen niet zeker of de Zyxel + Amino zelfstandig de updates binnenslepen bij opstarten of dat dit 1x per nacht gebeurt o.i.d., daarnaast bang om mijn DHCP lease kwijt te raken of een MAC lock op de lease.

Vraag me dus af of ik iets mis in dit verhaal? En of ik de update handmatig kan triggeren?

Firewall: pfsense plus 21.02 - SG-4860-1U
Switches: Juniper EX2200(C)
TV Kastje: Amino Aria 610x / Amino Aria 7x

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15:44
LibreSpeedtest van Tweak. Neem aan dat die voldoende snelheid kan leveren.

http://speedtest2.tweak.nl/

[Voor 44% gewijzigd door space-one op 03-06-2021 15:52]

• KroeT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:18

KroeT

[...]

randommen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:31:
Iemand enig idee?

Ik heb nooit een mail ontvangen over het overzetten op het nieuwe platform, echter krijg ik nu wel reclame in mijn mail om het "cloud opnemen" af te nemen, dit werkt alleen op het nieuwe platform.

Ik heb vervolgens geprobeerd om het kastje direct aan het internet te hangen, kastje krijgt netjes DHCP, heb glasvezel dus zou geen routes hoeven aan te maken, wel heb ik een regel die toegang tot andere LAN netwerken dan mijn LAN denied, die even uitgezet (en ook aan gehad met testen), maar het kastje wilt geen TV meer uitzenden, hij start wel op, blijft hangen op verbinden met server waarna hij vervolgens op zwart gaat, ik kan hem dan ook niet meer uitzetten, alleen de stroom eraf.
Sluit ik hem vervolgens weer aan via het TV vlan start hij netjes op en krijg ik normaal televisie.

Ik heb vervolgens gebeld, om te vragen of ik nou over ben gezet op het nieuwe platform, volgens de medewerker aan de telefoon is dit inderdaad gebeurt en ook succesvol verlopen, dit zou dan ook moeten werken, alleen omdat ik een eigen modem heb is het mogelijk fout gegaan bij het ophalen van de update.

Volgens hem zou ik de Zyxel aan moeten sluiten, dan kan hij vervolgens een aanvraag doen om opnieuw een omzetting te doen, echter is dat momenteel niet te doen zonder mijn hele netwerk overhoop te gooien, daar zit ik niet zo op te wachten.

Ik zou wel als korte oplossing de zyxel op WAN aan kunnen sluiten en dan de TV eraan, kijken wat er gebeurt, ik weet alleen niet zeker of de Zyxel + Amino zelfstandig de updates binnenslepen bij opstarten of dat dit 1x per nacht gebeurt o.i.d., daarnaast bang om mijn DHCP lease kwijt te raken of een MAC lock op de lease.

Vraag me dus af of ik iets mis in dit verhaal? En of ik de update handmatig kan triggeren?

Firewall: pfsense plus 21.02 - SG-4860-1U
Switches: Juniper EX2200(C)
TV Kastje: Amino Aria 610x / Amino Aria 7x
Vergelijkbaar probleem. Ik word 8 juni overgezet naar het nieuwe platform dus ik moet van T-Mobile die hele dag mijn eigen UDM Pro en bijbehorende setup loskoppelen en de oude Draytek aansluiten. Dat is erg veel gedoe en ik ben ook wel benieuwd naar een manier om over te gaan terwijl mijn eigen apparatuur gewoon blijft draaien.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
KroeT schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:42:
[...]

Vergelijkbaar probleem. Ik word 8 juni overgezet naar het nieuwe platform dus ik moet van T-Mobile die hele dag mijn eigen UDM Pro en bijbehorende setup loskoppelen en de oude Draytek aansluiten. Dat is erg veel gedoe en ik ben ook wel benieuwd naar een manier om over te gaan terwijl mijn eigen apparatuur gewoon blijft draaien.
Je hoeft de originele router er niet tussen te zetten. Als je bevestiging hebt gekregen dat je bent omgezet blijft de oude setup nog gewoon werken (onbekend voor hoelang). Als je vervolgens je decoders uit je vlan 640 haalt en in je gewone lan hangt (wan nog wel vlan 300 tag nodig) dan gaan de decoders een update downloaden waarmee je op de nieuwe stream komt.

• KroeT

KroeT

[...]

Polster schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Je hoeft de originele router er niet tussen te zetten. Als je bevestiging hebt gekregen dat je bent omgezet blijft de oude setup nog gewoon werken (onbekend voor hoelang). Als je vervolgens je decoders uit je vlan 640 haalt en in je gewone lan hangt (wan nog wel vlan 300 tag nodig) dan gaan de decoders een update downloaden waarmee je op de nieuwe stream komt.
Dat is goed nieuws, vermoedelijk ook voor @randommen. Als ik het bericht over de omzetting heb gekregen prik ik gewoon één kabeltje om en dan zou het moeten werken. Ik laat weten hoe het ging, op of na 8 juni. Thx!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

KroeT schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Dat is goed nieuws, vermoedelijk ook voor @randommen. Als ik het bericht over de omzetting heb gekregen prik ik gewoon één kabeltje om en dan zou het moeten werken. Ik laat weten hoe het ging, op of na 8 juni. Thx!
Ik zou het uitstellen zo lang het kan, je gaat er niet echt op vooruit vooralsnog. Ik zie het zelfs als een downgrade momenteel. De UI is wel verbeterd maar de kwaliteit van de streams verbleekt bij wat ik had.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:16
Is het beeld zo slecht van interactieve televisie van T-Mobile?

Het komt zo vreemd op me over omdat de televisieschermen steeds groter worden dus de beeldkwaliteit zou juist steeds hoger moeten worden.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

dolopfriet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:32:
Is het beeld zo slecht van interactieve televisie van T-Mobile?

Het komt zo vreemd op me over omdat de televisieschermen steeds groter worden dus de beeldkwaliteit zou juist steeds hoger moeten worden.
Ik vind op het nieuwe platform van wel ja. De oude situatie was prima, maar dit is gewoon niet om aan te zien. Juist omdat de schermen steeds groter worden zie je nu dus heel duidelijk compressie artefacten en vlakken in een grasmat bij snellere beelden, 't zelfde bij autosport.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:16
Dat is toch jammer om te horen. Ik hoop maar dat veel klanten hierover klagen.
Dit kan echt niet meer in 2021 !

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat zou je denken met al die bandbreedte van tegenwoordig.

• Lennie schild
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 10:30
Goedenavond. Ik heb een zyxel router. Als ik mijn wifi bekijk zie ik op 5g 2 wifi signalen. Een normale en een hidden ssid.
Is dat normaal?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:09
dolopfriet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:17:
Dat is toch jammer om te horen. Ik hoop maar dat veel klanten hierover klagen.
Dit kan echt niet meer in 2021 !
Er zijn best wat mensen in dit topic en die ik ken die TV hebben opgezegd en zijn overgestapt op bijvoorbeeld NLZIET. Heb ik begin van het jaar ook gedaan en geen spijt van. Het slechte beeld was voor mij de druppel.

• KroeT

KroeT

[...]

HaterFrame schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Ik zou het uitstellen zo lang het kan, je gaat er niet echt op vooruit vooralsnog. Ik zie het zelfs als een downgrade momenteel. De UI is wel verbeterd maar de kwaliteit van de streams verbleekt bij wat ik had.
Dat lees ik veel. Maar het is wat het is. En ik kan straks twee apparaten loskoppelen: een mediaconverter en een switch. Nu heb ik een ingewikkelde setup voor de VLANs aan de WAN-zijde van mijn UDM Pro en dat is straks niet meer nodig. Dat is fijn. Slecht beeld is niet fijn. Ik kan idd altijd de hele tv-dienst opzeggen.

• apis29
  • Niet online
fiekert123 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:41:
[...]

als relatief nieuwe klant van t-mobile voelt het alsof ze een hele hoop dingen tegelijk proberen te doen en niet weten hoe ze alles tegelijk soepel kunnen laten verlopen. mijn internetsnelheid die constant beinvloed wordt door externe factoren, een tv platform wat een upgrade had moeten zijn, maar in de praktijk meer een downgrade is. en dan als klap op de vuurpijl routers leveren die bij hoge usage beginnen uit te vallen en voor onderbrekingen in de verbinding zorgen. alles bij elkaar niet te indrukwekkend. het is dat ik op de korte termijn ga verhuizen, anders had ik ze al opgezegd. 8)7
Het nieuwe platform is vooral opgezet om aan de veel gewenste terugkijkoptie te voldoen op 'alle' zenders ipv die handvol op het oude. Komt op mij ook gewoon over als TV ANywhere op de STB aanbieden (denk dat als je een Chromecast hebt je al een aardig idee kan krijgen van de beeldkwaliteit door TV Anywhere te casten; beeld via de STB zou dan wel nog iets beter moeten zijn)
[...]

Dat is dan wel minder nieuws dat mensen met een Draytek geen vervanger krijgen voor ze geupgrade worden naar het nieuwe tv platform. Had gelezen dat de DSL gebruikers nog over de KPN streams konden beschikken omdat daar niemand meer op een Draytek zit (welke volgens deze post niet aan 'routed IPTV' kan doen. Als ze de Drayteks dus niet vervangen zal er aan de streams situatie wellicht ook niets meer veranderen).
Welk tv kastje staat er bij jou? Benieuwd hoever ze zijn qua overzet batches wat nu dus al schijnbaar mensen met nog een Draytek betreft (dus het komt voor mij ook langzamerhand steeds dichterbij, al zouden de 510/515 kasjes icm een Draytek als laatst aan de beurt komen iirc).

[Voor 15% gewijzigd door apis29 op 03-06-2021 23:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• randommen
Polster schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Interessant, heb je een idee wat ze tijdens de omzetting doen? Puur een dienst activeren aan hun kant of een optie omzetten in de decoder?

Ik krijg namelijk wel reclame over cloud opnemen etc, echter nooit bericht gehad dat ik ben overgezet, volgens mijn abbonementen in my tmobile heb ik nog steeds Interactieve TV, echter telefonisch gaven ze aan dat ik wel op het nieuwe platform ben overgezet succesvol. Kastje doet echter niets zodra ik hem in mijn normale netwerk hang, misschien om dat ik een ander subnet gebruik dan 192.168.1.0/24?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik kan sinds pas glasvezel aanvragen in de woning waar ik naar ga verhuizen. Tot paar weken geleden zag ik niet eens dat T-Mobile een optie was (ik begreep dat ik een GPON lijn heb). En nu zie ik die optie wel en dit is het goedkoopste in het rijtje:

T-Mobile (€30 voor 50 Mb/s)
Online (€40 voor 100 Mb/s)
KPN (42,50 voor 50 Mb/s)
Ex. verschillende acties die lopen.

Internet loopt allemaal via hetzelfde lijn, maak ik een verkeerde keuze om voor het goedkoopste te kiezen? Enige verschillen dat ik zo 123 zie zijn de modems.

Ik zie wel wat klachten over TV, maar ik ga geen TV nemen. Voor de enkele keren dat wij TV willen kijken, dan werkt de Ziggo Go app via chromecast ook gewoon denk ik.

Enige eis is dus eigenlijk een stabiele 50 of 100 Mb/s verbinding en als de meegeleverde modems goed Wi-Fi bereik hebben is dat ook mooi meegenomen, anders is dit ook prima zelf op te lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:26
Internet via glasvezel knalt eruit in 2133.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 15:14
FreshM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 01:26:
Internet via glasvezel knalt eruit in 2133.
Mooi, dan ligt het dus niet aan mij ;)
2135 hier..

Edit: inmiddels is de verbinding hersteld

[Voor 9% gewijzigd door Edd op 04-06-2021 02:07]

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:44:

Ik zie wel wat klachten over TV, maar ik ga geen TV nemen. Voor de enkele keren dat wij TV willen kijken, dan werkt de Ziggo Go app via chromecast ook gewoon denk ik.
natuurlijk alleen als je ook een abonnement behoudt bij Ziggo ;)
(of meelift op een account van iemand anders O-) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

apis29 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Dat is dan wel minder nieuws dat mensen met een Draytek geen vervanger krijgen voor ze geupgrade worden naar het nieuwe tv platform. Had gelezen dat de DSL gebruikers nog over de KPN streams konden beschikken omdat daar niemand meer op een Draytek zit (welke volgens deze post niet aan 'routed IPTV' kan doen. Als ze de Drayteks dus niet vervangen zal er aan de streams situatie wellicht ook niets meer veranderen).
Welk tv kastje staat er bij jou? Benieuwd hoever ze zijn qua overzet batches wat nu dus al schijnbaar mensen met nog een Draytek betreft (dus het komt voor mij ook langzamerhand steeds dichterbij, al zouden de 510/515 kasjes icm een Draytek als laatst aan de beurt komen iirc).
Het kan goed zijn dat ze de Draytek niet vervangen omdat ik eigen hardware heb. Dat heb ik ze laten weten namelijk. Ze hebben wel mijn Entone omgeruild, er staat nu een Amino. Exacte type kan ik later opzoeken. Op het (nu nog) oude platform draait die nieuwe stb beduidend vlotter overigens. Ze mogen het ook zo laten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
[...]

Het nieuwe platform is vooral opgezet om aan de veel gewenste terugkijkoptie te voldoen op 'alle' zenders ipv die handvol op het oude. Komt op mij ook gewoon over als TV ANywhere op de STB aanbieden (denk dat als je een Chromecast hebt je al een aardig idee kan krijgen van de beeldkwaliteit door TV Anywhere te casten; beeld via de STB zou dan wel nog iets beter moeten zijn)
Op het oude platform staat sinds kort terug kijken ook aan op de NPO zenders.

Er zijn mensen die overstappen naar NLZIET. De techniek is het zelfde als bij het nieuwe platform van TMT, maar NPO en RTL/SBS lukt het wel om een betere kwaliteit te leveren.

Als ik het goed begrijp is de stream op de laptop Full HD 1080P ook bij tv hoogste bitrate. Deze worden ook gebruikt in de kodi app

dutiptv in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
randommen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:07:
[...]

Interessant, heb je een idee wat ze tijdens de omzetting doen? Puur een dienst activeren aan hun kant of een optie omzetten in de decoder?

Ik krijg namelijk wel reclame over cloud opnemen etc, echter nooit bericht gehad dat ik ben overgezet, volgens mijn abbonementen in my tmobile heb ik nog steeds Interactieve TV, echter telefonisch gaven ze aan dat ik wel op het nieuwe platform ben overgezet succesvol. Kastje doet echter niets zodra ik hem in mijn normale netwerk hang, misschien om dat ik een ander subnet gebruik dan 192.168.1.0/24?
Ik kreeg op de dag van de geplande omzetting rond het middaguur een mailtje dat ik daadwerkelijk was omgezet. Alles werkte bij mij toen echter nog via de oude manier. Pas toen ik VLAN640 verwijderde en daarmee de decoders in het 'normale' netwerk kwamen gingen ze de update binnenhalen. Dit updaten duurde vrij lang. Andere mensen in dit topic hebben dit ook zo ervaren dus mogelijk is er bij jou toch iets niet helemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:09
Dat vind ik logisch want jouw decoders hangen of aan eigen router of een eigen managed switch.
Dus ik vind het logisch dat het pas werkt als je VLAN640 verwijderd.

Bij de Tv-platform update op alleen T-mobile apparatuur doet T-mobile dat voor jouw. Want in router wordt dan de bridge-config voor TV-verwijderd. En die twee poorten worden op het internet VLAN gezet.

Ik heb "gelukkig" een huawei router van T-mobile mijn indruk is dat je dan voorlopig niet wordt omgezet.
Want een paar huizen verderop bij mij in de straat zijn meerdere mensen omgezet echter alle mensen die ik ken met Huawei zijn dat niet.
Gelukkig maar want ik zit niet op jaren 90 beeldkwaliteit van TV te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souris
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:32
[...]

Dit kan gewoon. Dan moet je VLAN 300 en VLAN 100 (die normaal alleen aan de WAN kant van je router bestaan) doorzetten naar een port op je LAN en daar de Draytek op aansluiten. Werkt prima. Ik heb dit ooit gedaan om telefonie te kunnen proberen (werkt) en vervolgens ook toen ik omgezet moest worden naar het nieuwe platform.

Het gaat erom dat de Draytek (of andere T-Mobile router) zichtbaar is voor T-Mobile.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fiekert123
[...]

dan is het terugkijken wel ten koste gegaan van de beeldkwaliteit. ik kijk graag sport, ik heb het na een maandje opgezegd om het te casten naar mijn chromecast. native via de amino kijken is echt niet te doen. zoveel artefacts en beeldcompressie problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 15:01

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Even een check hier. Had nog wat items in mijn winkelmandje staan op fs.com voor het aansluiten van mijn Sophos XG 135. Kan iemand bevestigen dat dit werkt? Zit in GPON gebied.

SFP
Koppelstuk
LC UPC to SC UPC Simplex OS2 Single Mode PVC

Wil denk ik met het koppelstuk werken zodat ik van de NT af kan blijven. Maar de LC naar SC kan natuurlijk ook op de NT aangesloten worden. Kan dan misschien beter 2 meter pakken?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leonbong
In het GPON gebied is eigen SFP onmogelijk. (Het is technisch mogelijk alleen Tmobile staat het niet toe).
Daarnaast de SFP die je voorstelt is technisch ongeschikt voor GPON techniek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• randommen
@Polster Ik vraag me dus af of VLAN 640 aan de WAN kant verwijderen daadwerkelijk moet? Ik heb tot nu toe, gewoon het kastje op een andere switch poort in mijn LAN gestoken zodat hij in het internet VLAN terecht komt, of is dat dan niet genoeg en moet VLAN 640 daadwerkelijk uit staan? Updaten vrij lang > met zwart scherm of een statusbar o.i.d.?

@souris VLAN 300 ken ik, VLAN 100 niet, wat gebeurt er in 100? Klopt het dat beide, dus zowel mijn eigen router als de router van T-Mobile dan een WAN adres krijgt via DHCP? Als dat werkt is dat een prima oplossing,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
randommen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:10:
@Polster Ik vraag me dus af of VLAN 640 aan de WAN kant verwijderen daadwerkelijk moet? Ik heb tot nu toe, gewoon het kastje op een andere switch poort in mijn LAN gestoken zodat hij in het internet VLAN terecht komt, of is dat dan niet genoeg en moet VLAN 640 daadwerkelijk uit staan? Updaten vrij lang > met zwart scherm of een statusbar o.i.d.?
Eerlijk gezegd zou ik verwachten dat jouw manier gewoon zou moeten werken. Alles al een keer helemaal van de stroom gehaald?
Weet het update proces niet helemaal meer, volgens mij niet lang een zwart scherm maar roze scherm met T-mobile logo. Lampje op decoder (weet even niet het type) brandde roze tijdens updaten. Duurde een paar minuten voordat het klaar was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:30
De 15e wordt ik gemigreerd naar 1000/1000 en heb gisteren het pakket ontvangen. Klopt het dat je alleen een Huawei converter krijgt?
Postcode 7482. Zijn hier al mensen in dit postcode gebied omgezet en wat is jullie ervaring qua snelheid?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Leipo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:02:
[...]

natuurlijk alleen als je ook een abonnement behoudt bij Ziggo ;)
(of meelift op een account van iemand anders O-) )
Heb ik :), dacht misschien was er een blokkade vanuit het netwerk, maar leek me sterk.

Ik heb even nog een keer naar de prijzen gekeken en KPN heeft een actie (EK Snelpakker) lopen waar je kan kiezen uit een tv, soundbar of 2 superwifi punten.
Hierdoor kom je voor het 1e jaar dan wel iets goedkoper uit. Misschien is dit toch een "veiliger"/beter keuze voor het 1e jaar. Of heeft men hier geen voorkeur tussen kpn/T-Mobile met mijn doeleinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:31
groxgrox schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:01:
De 15e wordt ik gemigreerd naar 1000/1000 en heb gisteren het pakket ontvangen. Klopt het dat je alleen een Huawei converter krijgt?
Postcode 7482. Zijn hier al mensen in dit postcode gebied omgezet en wat is jullie ervaring qua snelheid?
Als je nu al T-Mobile hebt dan heb je dus ook al een router.
Die Huawei is de ONT, die wordt dan door de monteur tussen jouw FTU (de plaat waarop de vezel(s) is/zijn afgemonteerd en je router geplaatst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-06 12:55

WietBoer

Just Chill

Zijn er meer T-Mobilisten met de 1GB verbinding die merken dat de upload slechts 15% is van waarvoor we eigenlijk betalen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:19
WietBoer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:
Zijn er meer T-Mobilisten met de 1GB verbinding die merken dat de upload slechts 15% is van waarvoor we eigenlijk betalen?

[Afbeelding]
Ja daar zijn er best veel van. de grap is als je naar fast.com gaat en daar meerdere streams forceert (16) dan haal je wel de max. Het is dus een single stream issue. Bij applicaties met standaard meer streams zoals de oude edge (yuk) werkt het wel maar ook niet altijd daar blijft hij soms ook hangen op de 300-700 range.

Voor velen is het ook zwaar afhankelijk van de tijd van de dag.

[Voor 8% gewijzigd door computerjunky op 04-06-2021 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-06 21:32
The GUI schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:55:
Even een check hier. Had nog wat items in mijn winkelmandje staan op fs.com voor het aansluiten van mijn Sophos XG 135. Kan iemand bevestigen dat dit werkt? Zit in GPON gebied.

SFP
Koppelstuk
LC UPC to SC UPC Simplex OS2 Single Mode PVC

Wil denk ik met het koppelstuk werken zodat ik van de NT af kan blijven. Maar de LC naar SC kan natuurlijk ook op de NT aangesloten worden. Kan dan misschien beter 2 meter pakken?
Pas wel even op, want je hebt een SC UPC patchkabel. In 99% van de gevallen leveren ze APC verbindingen op. Als je de verkerde stekker gebruikt heb je kans om de pigtail van KPN stuk te maken. Let dus even goed op welke kleur de stekker heeft aan de kant van KPN. Houd er ook rekening mee dat installateurs soms lui zijn en de verkeerde kleur coupler gebruiken. Dus probeer echt te kijken wat de kleur van de SC stekker van KPN is, ipv de coupler.

Ik gebruik deze: https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• souris
  • Laatst online: 15:32
randommen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:10:

@souris VLAN 300 ken ik, VLAN 100 niet, wat gebeurt er in 100? Klopt het dat beide, dus zowel mijn eigen router als de router van T-Mobile dan een WAN adres krijgt via DHCP? Als dat werkt is dat een prima oplossing,
Ik heb VLAN640 helemaal verwijderd. Tijdens het updaten van de Amino's is op je TV steeds te zijn wat hij aan het doen is.

VLAN100 wordt volgens mij alleen in combinatie met telefonie gebruikt en evt voor management van het modem, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jk-5 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Pas wel even op, want je hebt een SC UPC patchkabel. In 99% van de gevallen leveren ze APC verbindingen op. Als je de verkerde stekker gebruikt heb je kans om de pigtail van KPN stuk te maken. Let dus even goed op welke kleur de stekker heeft aan de kant van KPN. Houd er ook rekening mee dat installateurs soms lui zijn en de verkeerde kleur coupler gebruiken. Dus probeer echt te kijken wat de kleur van de SC stekker van KPN is, ipv de coupler.

Ik gebruik deze: https://www.fs.com/de-en/products/62913.html
Je kan hem wel waarschuwen maar het heeft geen zin. Hij gaf al aan dat hij GPON van T-Mobile heeft en dus is er helemaal niks meer zelf te doen met glasvezelkabels. Die Huawei ONT/mediaconverter moet verplicht gebruikt worden anders werkt het überhaupt niet. En vanaf die Huawei kan je verder met UTP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:07
WietBoer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:

[Afbeelding]
Dat speelt helaas al 6 maanden. Klantenservice en Cummunity Forum geeft niet thuis en sturen je van het kastje naar de muur en weer terug.

Tijdstip vd dag maak(te) niet uit, het is/was gewoon bagger.

Ik merk dat het de laatste 1-2 weken wat beter gaat, er zijn zelfs tijden dat ik full speed haal.
Het wisselt per dag en tijdstip.

Stabiel kwa snelheid is het nog steeds niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07:40
Ron555 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Dat speelt helaas al 6 maanden. Klantenservice en Cummunity Forum geeft niet thuis en sturen je van het kastje naar de muur en weer terug.

Ik merk dat het de laatste 1-2 weken wat beter gaat, er zijn zelfs tijden dat ik full speed haal.

Dacht gisteren echt dat ze het opgelost hadden[NOT]

Rond 13.30 geen signaal meer,na 5 minuten opnieuw signaal,ikke testen op verschillende servers,allemaal volle bak.

Is een half uur goed gegaan :? :?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:54
Ron555 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Speak for yourself, wat ik zie is:
- Heel stabiele up & download voor een tijdje, daarna minder
- Reboot ik dan mijn Amplifi setup dan is het weer goed, oftewel de oorzaak is niet t-mobile maar mijn eigen infra.

Daarnaast zie ik ook dat bijv 2 speedtests achter elkaar (als je dat als referentie gebruikt) zelfde resultaat geven, maar switch dan naar andere server voor speedtest dan heb ik ook een heel ander resultaat. Meest betrouwbaar is daarin gewoon een 100mb.bin van een eigen node, dat is eigenlijk altijd 900+ hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07:40
Sander schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:15:
[...]

- Reboot ik dan mijn Amplifi setup dan is het weer goed, oftewel de oorzaak is niet t-mobile maar mijn eigen infra.

Daarnaast zie ik ook dat bijv 2 speedtests achter elkaar (als je dat als referentie gebruikt) zelfde resultaat geven, maar switch dan naar andere server voor speedtest dan heb ik ook een heel ander resultaat. Meest betrouwbaar is daarin gewoon een 100mb.bin van een eigen node, dat is eigenlijk altijd 900+ hier.
Lucky you

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:07
[...]

Ik denk dat jij voor jezelf spreekt.

Heb het al vaker aangegeven. Het ligt echt bij TM. Welke router ik ook probeer(de), ook die van TM, het probleem is hetzelfde. De upload is knudde. Nu nog steeds zeer wisselend en bepaald niet stabiel.
En ik ben bepaald niet de enigste die dit ervaart

Check anders community forum maar. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:31
[...]

Ik neem aan dat je met een 1GB of 10GB.bin bestand test?
Een 100MB bestand met 900mbps duurt ongeveer 1 seconde. Dat is natuurlijk geen goede test ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
Ron555 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat jij voor jezelf spreekt.

Heb het al vaker aangegeven. Het ligt echt bij TM. Welke router ik ook probeer(de), ook die van TM, het probleem is hetzelfde. De upload is knudde. Nu nog steeds zeer wisselend en bepaald niet stabiel.
En ik ben bepaald niet de enigste die dit ervaart

Check anders community forum maar. 8)7
Als je naar het ziekenhuis gaat, wat zie je daar dan? Zieke mensen... Dat geldt ook voor een forum zoals van t-mobile.

Don't get me wrong: Ik heb m'n buik vol van het gedoe met t-mobile maar heb ook collega's en zelfs buurtgenoten (lees: Geen buren maar andere straat hier vlak achter) die met de 1gbit geen enkel issue hebben. Die hebben ook speedtests ieder kwartier draaien etc en dat geeft ook gewoon stabiel de resultaten die je (in grote lijnen) verwacht. Tuurlijk het is niet altijd strak 900 maar 150 up zoals jij noemt heb ik bij mezelf en hun niet gezien. Mijn hele verbinding deed het een maand lang meer dan de helft van de tijd niet, dus gemiddeld had ik misschien ook wel 150 up ;-))
Dennis-L schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Ik neem aan dat je met een 1GB of 10GB.bin bestand test?
Een 100MB bestand met 900mbps duurt ongeveer 1 seconde. Dat is natuurlijk geen goede test ;-)
Jip uiteraard ook gedaan maar goed ik heb ook ieder kwartier speedtest data en dat is stabiel.

[Voor 13% gewijzigd door Sander op 04-06-2021 14:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
space-one schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Op het oude platform staat sinds kort terug kijken ook aan op de NPO zenders.

Er zijn mensen die overstappen naar NLZIET. De techniek is het zelfde als bij het nieuwe platform van TMT, maar NPO en RTL/SBS lukt het wel om een betere kwaliteit te leveren.

Als ik het goed begrijp is de stream op de laptop Full HD 1080P ook bij tv hoogste bitrate. Deze worden ook gebruikt in de kodi app

dutiptv in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
En die bitrate is 6Mbps :+ ;) (ik zie een 6Mbps en een 4,5Mbps stream voor 1080p, voor 720p is het 2,7Mbps. Meen ook gelezen te hebben dat dit voor de STB ook beschikbaar is en er bij verbindingsproblemen dan op een lagere bitrate zou worden overgeschakeld ipv dat er haperingen en artefacten in beeld verschijnen zoals op het oude platform. In theorie tenminste, in de praktijk staan er nog veel meer klachten over het nieuwe platform dan ooit over het oude waren :D )

Dat er op het oude platform al wat meer teruggekeken kon worden via de reguliere tv gids (ipv het On Demand menu) had ik idd ook gezien, gebruiksvriendelijk is het allerminst.

[Voor 32% gewijzigd door apis29 op 04-06-2021 16:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• space-one
apis29 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:58:
[...]

En die bitrate is 6Mbps :+ ;)
De hoogste bitrate van NLziet is 7,5 Mbps bij 1080p en 50fps.

nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dacht dat ze rond de 10Mbps zaten naar aanleiding van wat forumposts links en rechts van NLZiet gebruikers (edit: maar dat was dus wat overschat), maar bij KPN en T-Mobile zijn de NPO streams iig ook 50fps bij livestreaming

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.2
Format settings                          : CABAC / 2 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 2 frames
Format settings, GOP                     : M=4, N=50
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duration                                 : 32 s 0 ms
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 6 000 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 50.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.058
Stream size                              : 22.9 MiB (98%)
Color range                              : Limited
Codec configuration box                  : avcC

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : mp4a-40-2
Bit rate                                 : 125 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Channel layout                           : L R
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 490 KiB (2%)
Language                                 : Dutch
Default                                  : Yes
Alternate group                          : 1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Barre73 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan hem wel waarschuwen maar het heeft geen zin. Hij gaf al aan dat hij GPON van T-Mobile heeft en dus is er helemaal niks meer zelf te doen met glasvezelkabels. Die Huawei ONT/mediaconverter moet verplicht gebruikt worden anders werkt het überhaupt niet. En vanaf die Huawei kan je verder met UTP.
Goed dat ik doorscrollde en jouw reactie zie. Ik heb een oude NT, zie foto. Daar heeft de monteur destijds de fiber kabel uit het installatiepakket voor gebruikt. Ik heb ook niet de Huawei media converter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-06 21:32
The GUI schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Goed dat ik doorscrollde en jouw reactie zie. Ik heb een oude NT, zie foto. Daar heeft de monteur destijds de fiber kabel uit het installatiepakket voor gebruikt. Ik heb ook niet de Huawei media converter.

[Afbeelding]
Ah, ik zie al wat je gaat doen. Met een coupler op die blauwe SC-UPC connector. Dan kun je mijn bericht over de groene APC stekker negeren.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

jk-5 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Ah, ik zie al wat je gaat doen. Met een coupler op die blauwe SC-UPC connector. Dan kun je mijn bericht over de groene APC stekker negeren.
Mooi want ik heb dat winkelmandje al 2 maanden. Toen had ik alles uitgezocht, van SFP tot SC/LC UPC, APC enzo. Maar ik zit niet in die materie dus was het weer vergeten. Ik ga van het weekend maar eens bestellen.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kingkie
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 10:47
Dag allemaal,

Met hulp van jullie input ben in dit jaar overgestapt naar t-mobile, erg tevreden.
Echter valt sinds kort het internet een paar minuten/uur altijd rond dezelfde tijd weg, 12 uur s'nachts.
Heeft iemand anders ook hier last van?
Mijn setup is de standaard zyxel modem (wifi uit) + router (wifi aan). De router doet het gewoon, heb wifi maar kan nergens connecten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:20

Phyt_

Steam ID: Phyt

Kingkie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:54:
Dag allemaal,

Met hulp van jullie input ben in dit jaar overgestapt naar t-mobile, erg tevreden.
Echter valt sinds kort het internet een paar minuten/uur altijd rond dezelfde tijd weg, 12 uur s'nachts.
Heeft iemand anders ook hier last van?
Mijn setup is de standaard zyxel modem (wifi uit) + router (wifi aan). De router doet het gewoon, heb wifi maar kan nergens connecten.
Even andere dns server instellen als test?
Ik kan uit je tekst niet halen of je dat al getest hebt.
Wel het eerste wat ik destijds gedaan heb, regelmatig waren er issues met de dns servers in het verleden. Waardoor men geen “internet” meer had.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fiekert123
Ben ivm mijn aankomende verhuizing het huis aan het opruimen en toen vond ik een ONT mediaconverter terug. zijn die geconfigureerd om alleen op WBA netwerken te functioneren? of is de configuratie dusdanig anders dat ze niet in een GPON configuratie gebruikt kunnen worden?

nevermind, ik zie de post van eerder vanmiddag. daar gaat een blauwe kabel in, geen groene.

[Voor 14% gewijzigd door fiekert123 op 04-06-2021 21:35. Reden: beter kijken de volgende keer.]

Acties:
  • +2Henk 'm!
fiekert123 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:19:
Ben ivm mijn aankomende verhuizing het huis aan het opruimen en toen vond ik een ONT mediaconverter terug. zijn die geconfigureerd om alleen op WBA netwerken te functioneren? of is de configuratie dusdanig anders dat ze niet in een GPON configuratie gebruikt kunnen worden?

nevermind, ik zie de post van eerder vanmiddag. daar gaat een blauwe kabel in, geen groene.
Je haalt een paar termen door elkaar geloof ik maar je conclusie klopt wel. Een mediaconverter (dus niet GPON) kan niet op een GPON aansluiting gebruikt worden, en een ONT (zelfde functie maar dan voor GPON) niet op een AON aansluiting. Heeft op zich niks met de kleur van de kabel te maken maar met de techniek.

[Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 04-06-2021 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
apis29 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Dacht dat ze rond de 10Mbps zaten naar aanleiding van wat forumposts links en rechts van NLZiet gebruikers, maar bij KPN en T-Mobile zijn de NPO streams iig ook 50fps bij livestreaming

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.2
Format settings                          : CABAC / 2 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 2 frames
Format settings, GOP                     : M=4, N=50
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Bit rate                                 : 6 000 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 50.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.058
Stream size                              : 22.9 MiB (98%)
Color range                              : Limited
Codec configuration box                  : avcC

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : mp4a-40-2
Bit rate                                 : 125 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Channel layout                           : L R
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 490 KiB (2%)
Language                                 : Dutch
Default                                  : Yes
Alternate group                          : 1
Ik heb nog een DVB-T2 HEVC ontvanger liggen. Zal eens lijken hoe de NPO eruit ziet met een bitrate van 5 Mbps in HEVC.
https://www.digitalbitrat...N&liste=1&live=11&lang=en

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-06 17:44
Update van mijn ellende met T-mobile; probeer al sinds okt. mijn contract te laten ontbinden. Ben verleid met een glasvezel aanbieding van €30 pm voor 12mnd in Juni vorige jaar (niemand weet meer van het bestaan van deze aanbieding bij cs!). Gewoon keihard voorgelogen door een op bonus jagende tiener bij cs; 'Als glas er binnen 3mnd niet ligt mag uw kosteloos uw abo. opzeggen'. Ik bel na 3mnd; 'Oh heeft u dat zwart op wit'?! Werd nog net niet uitgelachen. Sec. heb ik gewoon mijn jaar contract moeten uitzitten, worden gesprekken maar 1 maand bewaard, waardoor ik dus helemaal geen poot heb om op te staan. Dat hebben ze heel slim ingepakt, want als je een verzoek indient voor inzage persoonsgegevens (moet per briefpost want natte handtekening nodig), duurt het alsnog 2 weken tot je een reactie krijgt. Dus compleet nutteloos. Ook ik snap dat als een bedrijf gaat investeren in glas ze eerst moeten canvassen maar dit gaat alle perken te buiten (ligt nog steeds geen glas!). Grenst aan crimineel gedrag. En ik denk dat ik uitzondering op de regel ben, iemand niet zich niet laat 'nemen', laat staan hoeveel mensen dit maar slikken en er maar vrede mee hebben, niet dat ik er wat aan heb gehad in dit geval trouwens, voel me hard genaaid. Ergste vind ik nog dat mijn vertrouwen in grote bedrijven helemaal weg is, overal moet ik nu om bewijs vragen, gesprekken opnemen e.d. om maar mijn eigen gemoedsrust te waarborgen. Conclusie, nooit meer T-mobile al geven ze het gratis weg, en ik ga actief iedereen in mijn netwerk over laten stappen.

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Nu bijna een week een Gigabit verbinding in gebruik. Ik moet zeggen dat het WiFi gedeelte van de T50 echt slecht is. Op een 5GHz-only SSID haal ik 15Mbps down en 79Mbps up met een data-rate van 260/260Mbps. Met m'n Experiabox op DSL haal ik 102Mbps down en 29Mbps up met een data-rate van 866/866Mbps. Dit is tevens ook de maximum snelheid van de DSL lijn. Gemeten met alle apparaten op dezelfde plek.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:30
dreester schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:44:
Nu bijna een week een Gigabit verbinding in gebruik. Ik moet zeggen dat het WiFi gedeelte van de T50 echt slecht is. Op een 5GHz-only SSID haal ik 15Mbps down en 79Mbps up met een data-rate van 260/260Mbps. Met m'n Experiabox op DSL haal ik 102Mbps down en 29Mbps up met een data-rate van 866/866Mbps. Dit is tevens ook de maximum snelheid van de DSL lijn. Gemeten met alle apparaten op dezelfde plek.
Ik haal het op mijn mobiel 450mbit download op de 5ghz wifi van de T50. Heb ook de gecombineerde 2.4/5ghz uit gezet, want sommige oudere apparaten hier in huis snappen daar maar niks van.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-06 18:54
Tot zover mijn tevredenheid over tmobile thuis, inclusief GPON netwerk.
Sinds een paar uur brandt het internet lampje op mijn tmobile zyxel modem (3e van links) rood en heb ik dus geen internet.
Tmobile klantenservice geeft aan dat alles goed is. Binnen 24 uur een mail om een afspraak te maken voor een monteur, en dan nog eens tot 5 werkdagen wachten...
Super dit.

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-06 21:13
FvGa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:04:
Update van mijn ellende met T-mobile; probeer al sinds okt. mijn contract te laten ontbinden. Ben verleid met een glasvezel aanbieding van €30 pm voor 12mnd in Juni vorige jaar (niemand weet meer van het bestaan van deze aanbieding bij cs!). Gewoon keihard voorgelogen door een op bonus jagende tiener bij cs; 'Als glas er binnen 3mnd niet ligt mag uw kosteloos uw abo. opzeggen'. Ik bel na 3mnd; 'Oh heeft u dat zwart op wit'?! Werd nog net niet uitgelachen. Sec. heb ik gewoon mijn jaar contract moeten uitzitten, worden gesprekken maar 1 maand bewaard, waardoor ik dus helemaal geen poot heb om op te staan. Dat hebben ze heel slim ingepakt, want als je een verzoek indient voor inzage persoonsgegevens (moet per briefpost want natte handtekening nodig), duurt het alsnog 2 weken tot je een reactie krijgt. Dus compleet nutteloos. Ook ik snap dat als een bedrijf gaat investeren in glas ze eerst moeten canvassen maar dit gaat alle perken te buiten (ligt nog steeds geen glas!). Grenst aan crimineel gedrag. En ik denk dat ik uitzondering op de regel ben, iemand niet zich niet laat 'nemen', laat staan hoeveel mensen dit maar slikken en er maar vrede mee hebben, niet dat ik er wat aan heb gehad in dit geval trouwens, voel me hard genaaid. Ergste vind ik nog dat mijn vertrouwen in grote bedrijven helemaal weg is, overal moet ik nu om bewijs vragen, gesprekken opnemen e.d. om maar mijn eigen gemoedsrust te waarborgen. Conclusie, nooit meer T-mobile al geven ze het gratis weg, en ik ga actief iedereen in mijn netwerk over laten stappen.
Ik heb het zelfde gehad bij kpn.
Aanbieding beloofd en niet nagekomen.
Ik kon gelukkig het contract wel ontbinden en ben toendertijd naar Tweak gegaan.

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
MeltedForest schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Ik haal het op mijn mobiel 450mbit download op de 5ghz wifi van de T50. Heb ook de gecombineerde 2.4/5ghz uit gezet, want sommige oudere apparaten hier in huis snappen daar maar niks van.
Ik heb het met m'n smartphone getest op dezelfde plek, daarmee haal ik 257mbps down en 372 up. Het zal wel een ongelukkige combinatie zijn van de T-50 en bepaalde WiFi-kaarten.

• Geertjuhh7
  • Laatst online: 11-06 15:32
yannickie111 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:56:
Sinds een paar uur brandt het internet lampje op mijn tmobile zyxel modem (3e van links) rood en heb ik dus geen internet.
Tmobile klantenservice geeft aan dat alles goed is. Binnen 24 uur een mail om een afspraak te maken voor een monteur, en dan nog eens tot 5 werkdagen wachten...
Super dit.
Helaas hetzelfde hier klantenservice wou bij mij alleen geen monteur afspraak o.i.d. te regelen. Lijkt me een algemeen iets, toevallig regio Utrecht?

• new_guy
  • Laatst online: 16:02
Geertjuhh7 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Helaas hetzelfde hier klantenservice wou bij mij alleen geen monteur afspraak o.i.d. te regelen. Lijkt me een algemeen iets, toevallig regio Utrecht?
Hier hetzelfde, regio Utrecht.
Gebruik normaal een Unifi router, om die uit te sluiten de T-mobile box teruggeplaatst, helaas geen internet verbinding.

• Geertjuhh7
new_guy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Hier hetzelfde, regio Utrecht.
Gebruik normaal een Unifi router, om die uit te sluiten de T-mobile box teruggeplaatst, helaas geen internet verbinding.
Helaas hetzelfde hier. T mobile geeft ook geen storing aan.

Edit:
Op dit moment is er een storing in ons netwerk in de provincie Utrecht. Het probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Hij komt ook zo snel mogelijk op onze storingskaart.
2:28:38 PM
Ja er zijn genoeg meldingen nu binnen gekomen en het wordt op de storingskaart geplaats, het probleem staat op dit moment in onderzoek.

Dit geeft de klantenservice net aan.

[Voor 35% gewijzigd door Geertjuhh7 op 05-06-2021 14:31]

• new_guy
  • Laatst online: 16:02
Via de chat contact gehad inmiddels.
Op dit moment is er een storing in ons netwerk in de provincie Utrecht. Het probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.
Op de vraag waarom deze niet op de site stond:
Nee hij is ook net officieel aangemeld, we kregen begin van de middag de eerste meldingen binnen. e nu is het officieel opgepakt als een landelijk probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yannickie111
Dat verklaart allemaal een hoop.
De klantenservice geeft hiermee wel weer hun totale onkunde aan...

• Geertjuhh7
yannickie111 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:36:
Dat verklaart allemaal een hoop.
De klantenservice geeft hiermee wel weer hun totale onkunde aan...
Ach de klantenservice moet je inderdaad niet veel van verwachten, vorige keer problemen gehad met de upload speed moest ik het maar aan de community vragen...

Het heeft bij mij de afgelopen 4 weken hartstikke stabiel gedraaid tot nu helaas. Hopelijk snel opgelost.

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-06 17:44
goldvinger schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb het zelfde gehad bij kpn.
Aanbieding beloofd en niet nagekomen.
Ik kon gelukkig het contract wel ontbinden en ben toendertijd naar Tweak gegaan.
Kun je nagaan wat een beleid er gevoerd bij T-mobile, onder dwang klanten vast houden.

• Sander
Super dit.
Om je nog iets minder blij te maken:
- binnen 24u is “binnen 48 maar vaak al dezelfde dag” en in mijn ervaring (n=3) in alle gevallen langer dan 48 en eerder 72u. Let wel dit is een INTERN ticket naar eigen afdeling die blijkbaar gewoon geen zin heeft in klanttevredenheid
- dit zijn werkdagen, dus reken maar niet dat je voor maandag je afspraak kunt plannen. Maar sowieso bel maandagochtend voor de status, kan ook zo maar zijn dat ze niks doorgezet hebben terwijl ze dat wel toezeggen (van de bovenstaande n=3 waren dat er 2…)

Dan: wat geeft je ONT aan? Welke lampjes branden en hoe? Want als het aan je modem kant zit kan je misschien zelf vervangen door een router en vlan 300
Instellen. Zit het daar niet dan volgende stap in mijn slecht nieuws show: grote kans dat je na de 1e monteur een ander nodig hebt voor dat stuk. De eerste mag namelijk niets in de wijk kast etc doen…

[Voor 4% gewijzigd door Sander op 05-06-2021 15:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• randommen
souris schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb VLAN640 helemaal verwijderd. Tijdens het updaten van de Amino's is op je TV steeds te zijn wat hij aan het doen is.

VLAN100 wordt volgens mij alleen in combinatie met telefonie gebruikt en evt voor management van het modem, maar dat weet ik niet zeker.
Heb nu een losse netgear switch ingesteld met Tagged VLAN's 640, 300 en 100, die vervolgens tagged doorgespeeld naar 2 andere poorten, op die twee poorten mijn eigen router en die van T-Mobile, beide krijgen ze een WAN ip, internet werkt ook op beide en zit elkaar niet in de weg. Of dat uiteindelijk problemen gaat geven of gezien wordt als abuse, moet ik nog maar afwachten.

Heb nu iniedergeval weer T-Mobile gebeld, ze heeft een actie uitgezet en er wordt contact met mij opgenomen, ik sta namelijk aan hun kant echt als overgezet op nieuw, maar dat werkt dus niet. Ben benieuwd, maandag zou ik al iets kunnen horen. TV kastje en T-50 gereset met pinnetje, helpt niet.

Ook nog even TV kastje gereset in het internet LAN, haalt netjes update binnen en valt daarna dood.

@souris bovenstaande werkt dus prima, zo hoef je niet je infra overhoop te gooien, geen garanties op eventuele abuse meldingen e.d. haha.

Eigenlijk best een serieus ding, stel dat iemand geen modem gebruikt en direct een switch met al zijn apparaten "want er komt toch RJ45 uit de mediaconverter", dan krijgen al die apparaten rustig een WAN ip, snap wel waarom IPv4 opraakt ;)

Ben benieuwd naar de opvolging.

Edit:
wel opvallend, TV kastje loopt nu via de T-50, en krijg regelmatig "er heeft zich een probleem voorgedaan probeer het later opnieuw" en happeringen in het beeld (oude platform uiteraard).

[Voor 5% gewijzigd door randommen op 05-06-2021 16:45]

• lazydave-II
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05-06 22:07
Super dit.
Omgeving Utrecht toevallig?

• yannickie111
lazydave-II schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Omgeving Utrecht toevallig?
Yes.

• lazydave-II
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05-06 22:07
Daar is nu een storing

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Bij brandt hetzelfde lampje, dus je hoeft denk ik geen monteur te bellen

Welke postcode? 3544?

[Voor 14% gewijzigd door lazydave-II op 05-06-2021 20:06]

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:58
Ik ervaar nu in de omgeving Uden een storing. Dacht dat het aan mijn access point zou liggen, maar om de paar minuten valt de volledige verbinding weg. Net met het restarten was er ook een rood lampje ipv groen

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• space-one
space-one schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Ik heb nog een DVB-T2 HEVC ontvanger liggen. Zal eens lijken hoe de NPO eruit ziet met een bitrate van 5 Mbps in HEVC.
https://www.digitalbitrat...N&liste=1&live=11&lang=en
De DVB-T2 HEVC ontvanger met usb uitgang geïnstalleerd NPO 1 tm 3 hebben een variabele bitrate en de overige 3 zenders een bijna vaste bitrate van 4 Mbit. Op RTV oost was het programma de bijrijder (camera voorin de auto en dan rijdend door Overijssel) Bij bomen was beeld duidelijk slechter omdat de bitrate dan niet hoger gaat dan de 4 Mbit. Bij H264 zou dat ongeveer 7-8 Mbit zijn

Ik maak vanavond van de wedstrijd op NPO 1 ook nog een korte opname en ga het morgen vergelijken met het oude platform. Ik heb de ontvanger nu nog achter een kleine tv aangesloten.

Ik kan de korte opname eventueel uploaden naar nextcloud en het bestand dan delen. Om te vergelijken met het nieuwe platform.

Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main@L4.1@Main
Bit rate : 3 210 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 50.000 FPS

[Voor 31% gewijzigd door space-one op 07-06-2021 05:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
space-one schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:03:
[...]

De DVB-T2 HEVC ontvanger met usb uitgang geïnstalleerd NPO 1 tm 3 hebben een variabele bitrate/frame rate en de overige 3 zenders een bijna vaste bitrate van 4 Mbit. Op RTV oost was het programma de bijrijder (camera voorin de auto en dan rijdend door Overijssel) Bij bomen was beeld duidelijk slechter omdat de bitrate dan niet hoger gaat dan de 4 Mbit. Bij H264 zou dat ongeveer 7-8 Mbit zijn

Ik maak vanavond van de wedstrijd op NPO 1 ook nog een korte opname en ga het morgen vergelijken met het oude platform. Ik heb de ontvanger nu nog achter een kleine tv aangesloten.

Ik kan de korte opname eventueel uploaden naar nextcloud en het bestand dan delen. Om te vergelijken met het nieuwe platform.

Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main@L4.1@Main
Bit rate : 3 210 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Variable
Frame rate : 50.000 FPS
Minimum frame rate : 2.632 FPS
Maximum frame rate : 50.028 FPS
Een stuk van het voetbal opnemen zou idd wel nuttig zijn. Een tante heeft Digitenne en die heb ik destijds geïnstalleerd daar, vergeleken met het oude was het sowieso een flinke verbetering aangezien er nu wel HD zenders ander dan enkel de NPO zenders in het pakket zitten. Volgens het Digitenne forum zou de bitrate tegen de 5 max moeten zitten. Kan niet zeggen dat het er per se beter uitziet dan TV Anywhere van de normale kijkafstand (maar zoals al eerder gezegd hangt alles af van die kijkafstand tov de grootte van de tv, denk dat je op 2,5-3m van een 55" als snel de beperkte bitrate gaat zien).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• randommen
randommen schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Heb nu een losse netgear switch ingesteld met Tagged VLAN's 640, 300 en 100, die vervolgens tagged doorgespeeld naar 2 andere poorten, op die twee poorten mijn eigen router en die van T-Mobile, beide krijgen ze een WAN ip, internet werkt ook op beide en zit elkaar niet in de weg. Of dat uiteindelijk problemen gaat geven of gezien wordt als abuse, moet ik nog maar afwachten.

Heb nu iniedergeval weer T-Mobile gebeld, ze heeft een actie uitgezet en er wordt contact met mij opgenomen, ik sta namelijk aan hun kant echt als overgezet op nieuw, maar dat werkt dus niet. Ben benieuwd, maandag zou ik al iets kunnen horen. TV kastje en T-50 gereset met pinnetje, helpt niet.

Ook nog even TV kastje gereset in het internet LAN, haalt netjes update binnen en valt daarna dood.

@souris bovenstaande werkt dus prima, zo hoef je niet je infra overhoop te gooien, geen garanties op eventuele abuse meldingen e.d. haha.

Eigenlijk best een serieus ding, stel dat iemand geen modem gebruikt en direct een switch met al zijn apparaten "want er komt toch RJ45 uit de mediaconverter", dan krijgen al die apparaten rustig een WAN ip, snap wel waarom IPv4 opraakt ;)

Ben benieuwd naar de opvolging.

Edit:
wel opvallend, TV kastje loopt nu via de T-50, en krijg regelmatig "er heeft zich een probleem voorgedaan probeer het later opnieuw" en happeringen in het beeld (oude platform uiteraard).
@KroeT Inmiddels de switch er even tussenuit + t-mobile router, had erg veel last van packet loss om de een of andere reden, nu weer stabiel. Met een RDS / beeldbellen is het niet te doen, als ik klaar ben of t-mobile belt hang ik hem er wel weer tussen zodat ze hun werk kunnen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

randommen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:52:
[...]

@KroeT Inmiddels de switch er even tussenuit + t-mobile router, had erg veel last van packet loss om de een of andere reden, nu weer stabiel. Met een RDS / beeldbellen is het niet te doen, als ik klaar ben of t-mobile belt hang ik hem er wel weer tussen zodat ze hun werk kunnen doen.
Thx, goed om te weten. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de internetverbinding en niet van televisie dus ik laat het even zo staan en als ik geluk heb komt het morgen goed. Ik koppel wel even terug of er bij mij ook problemen ontstaan. Naast slechter beeld dan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koos Ofzo
Vandaag omgezet van WBA 100 Mbps naar ODF 1000 Mbps. Om 10:30 ging het internet van WBA eraf, en nadat de monteur geweest was nu weer internet.
Speedtestje:

So far so good!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leonbong
Dat vind jij goed op een 1000/1000 verbinding?

Dit is toch prut voor een dergelijke verbinding.
Download Goed
Uploed Zeer slecht

[Voor 15% gewijzigd door leonbong op 08-06-2021 15:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:35
leonbong schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:01:
Dat vind jij goed op een 1000/1000 verbinding?

Dit is toch prut voor een dergelijke verbinding.
Download Goed
Uploed Zeer slecht
Upload is idd ruk de laatste tijd. Of het is 1000/1000 of 1000/300-ish. T-mobile doet vooral of zijn neus bloed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:38
Koos Ofzo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:22:
Vandaag omgezet van WBA 100 Mbps naar ODF 1000 Mbps. Om 10:30 ging het internet van WBA eraf, en nadat de monteur geweest was nu weer internet.
Speedtestje: [Afbeelding]

So far so good!
Voor mij hetzelfde, ook de overgang van 100/100 naar 1000/1000. Tot op heden ben ik nog niet blij. Op geen van m'n devices kom ik hoger dan 700mbit up of down en m'n latency is van 2.9 / 3 ms naar 5,5 / 6 ms gegaan.

Vanavond nog maar wat testen uitvoeren, m'n enthousiasme was erg hoog, maar is helaas getemperd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Laatst online: 10-06 10:28
Beste Tweakers, eind mei heb ik (en zo te lezen met mij velen) de nodige verstoringen op mijn verbinding gehad. Ik heb meerdere keren gebeld, en men is uiteindelijk niet met een oplossing gekomen. Na twee weken leken mijn routing problemen weer net zo snel te zijn verdwenen als ze verschenen.
Ik heb per telefoon toen het aanbod gekregen om over te stappen van WBA naar ODF, waardoor mijn snelheid verdubbelt (500 naar 1000) en mijn maanbedrag ruim €10 per maand lager uitvalt. Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn! Ik heb gezocht naar ervaringen maar kan nog niet heel veel vinden. Hoe zijn jullie ervaringen met ODF?

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koos Ofzo
Sa1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:05:
[...]
Voor mij hetzelfde, ook de overgang van 100/100 naar 1000/1000. Tot op heden ben ik nog niet blij. Op geen van m'n devices kom ik hoger dan 700mbit up of down en m'n latency is van 2.9 / 3 ms naar 5,5 / 6 ms gegaan.

Vanavond nog maar wat testen uitvoeren, m'n enthousiasme was erg hoog, maar is helaas getemperd.
Via de kabel kom ik gewoon aan ~930 mbit down, en afhankelijk van de speedtest ook met de upload rond die waardes. Ping meestal rond de 10 ms, maar dat had ik voorheen ook. Via Wifi kom ik niet boven de 330 mbit uit. Lijkt mij allemaal best acceptabel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Koos Ofzo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Via Wifi kom ik niet boven de 330 mbit uit. Lijkt mij allemaal best acceptabel.
Dat zou ook zomaar kunnen komen door de chipset van de Wifi.

Op mijn desktop [UTP] netjes 950/750-850 gemiddeld. De laptop komt niet hoger dan 300/300. Oorzaak chipset. Die kan niet hoger

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:29
Hier mooi constant ongeveer 945/945. Twee weken nieuwe pc opgebouwd waarmee de speedtest bleef hangen rond 740 up en down. Driver update gedaan voor de LAN adapter en sindsdien weer goed.
Via wifi rond de 450/450.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:38
[...]

Via de kabel kom ik gewoon aan ~930 mbit down, en afhankelijk van de speedtest ook met de upload rond die waardes. Ping meestal rond de 10 ms, maar dat had ik voorheen ook. Via Wifi kom ik niet boven de 330 mbit uit. Lijkt mij allemaal best acceptabel.
Heb m'n oude vertrouwde desktop systeem maar weer afgestoft ipv m'n werk laptop en die haalt ook keurig 945 up én down. MS blijft 6, wat dus 100% hoger is dan wat ik had, maar goed... nog steeds aardig prima.

Ben er ook achter waarom m'n werklaptop niet hard ging, heeft kennelijk te maken met m'n HP docking station via USB3.x... hang ik er een USB netwerk kaartje aan.. dan gaat hij een stuk harder... afijn.. tevreden dus nu.

• Jonathan
  • Laatst online: 10-06 19:54
Ik ben benieuwd naar een vraag die hier al een paar keer lijkt te zijn gevoerd maar waar ik nooit echt een technisch antwoord op heb kunnen vinden.

Volgens mij ben ik niet de eerste die in een woning waar al een Genexis OCG 1012 glasvezelconverter (van KPN, het "standaard" wit-grijze kastje in twee delen) hangt, een T-Mobile abbo wil aanvragen, van T-Mobile een ándere glasvezelconverter (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR, dat zwarte kastje) opgestuurd krijgt net de mededeling dat dát écht het énige is dat werkt. Gesprekje met de monteur gehad, en die gaf aan dat beide inderdaad functioneel gelijk waren. Daarna nog wat gesteggel met de klantenservice, maar nul op het rekest.

Enfin, ik wilde nu wel eens weten hoe de vork in de steel zit en met de montagehandleiding van de Genexis en de wetenschap dat je met glasvezels heel voorzichtig moet zijn heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de montage van de monteur ongedaan gemaakt. Genexis open, glasvezel van T-Mobile er uit, printplaat van de Genexis terug, glasvezel daar in, stroom er op, netwerk kabel er in en gaan met die banaan. Behalve dat het dus, inderdaad, niet werkt. Zowel router als Genexis een aantal powercycles gegeven in verschillende volgorde, maar niks. Monteur weer nagedaan, printplaat er uit, glasvezel van T-Mobile op de blindplaat en terug in het zwarte kastje, alles werkt weer na een power cycle van de router. Gelukkig, niks gesloopt.

Maar, nu snap ik nog steeds niet wáárom het niet werkt, en ik ben toch wel te nieuwsgierig om het daar bij te laten, daarom de hoop dat iemand hier weet hoe het zit!

Ik heb even gekeken, en zowel KPN als T-Mobile lijken een glasvezel naar ethernet converter te willen met dezelfde specs:

- Single Core
- TX Wavelength: 1310 nm
- RX Wavelength: 1550 nm

Enige technische verschil wat mij opvalt is dat er bij T-Mobile expliciet over WDM (Wavelength Division Multiplexing) gesproken wordt, en KPN dat niet benoemd. Maar ik ben helaas niet genoeg thuis in de techniek achter glasvezel om daar wat mee te kunnen.

Iemand enig idee wát er dan precies zo verschillend is dat T-Mobile niet kan leveren op een Genexis van KPN? Als ik een post met het antwoord heb gemist, mijn excuses, ik heb gezocht. :(

• Tornado85
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-06 23:10
[...]

Wij zijn vorige week op omgezet. Max 45 min down time :o. Dat is gewoon prima. Twee weken zoals eerst was natuurlijk onacceptabel geweest. Snelheden vergelijkbaar met wat jij meet. Kan nog beter maar niet ontevreden atm :)

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:49
Wat een soap bij T Mobile...

Aanvankelijk zouden we 25 mei overgezet worden (op ODF?) en een 1 Gbit verbinding krijgen. Uiteindelijk kon de Guidion monteur pas vandaag komen, maar is de migratie voor de helft toch op 25 mei gedaan. Gevolg: sinds 25 mei geen televisie.
Guidion monteur heeft vandaag een media converter geïnstalleerd en nieuw Zyxel modem, maar gaf aan dat er gek genoeg geen licht meer binnenkomt. Viel al op dat de internetverbinding sinds vanochtend sowieso weg was. Nu dus geen tv, maar ook geen internet meer. De monteur is nog even in de pop geweest en heeft daar alles goed gezet,maar nog steeds geen signaal. Nu wordt er kennelijk een KPN storingsmonteur ingezet, geen idee wanneer die kan komen en of het dan ook echt opgelost gaat zijn.

Kennelijk is het allemaal erg lastig. Blijkt ook wel uit het feit dat ik continu zelf moet bellen omdat terugbelafspraken nog niet 1x zijn nagekomen, en dat iedere klantenservice medewerker weer met een ander verhaal op de proppen komt over wat er sinds 25 mei nou met onze verbinding gaande is. Ben benieuwd of we voor het weekend weer iets van een signaal (internet en/of tv) hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goed ik ben dus gebeld door de backoffice/2e lijn over de slechte beeldkwaliteit. Kreeg een Belgische vrouw aan de lijn die duidelijk nergens kaas van had gegeten. Mijn punt gemaakt en ze gaat het nu doorzetten. TBC

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-06 21:13
HaterFrame schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:10:
Goed ik ben dus gebeld door de backoffice/2e lijn over de slechte beeldkwaliteit. Kreeg een Belgische vrouw aan de lijn die duidelijk nergens kaas van had gegeten. Mijn punt gemaakt en ze gaat het nu doorzetten. TBC
Nou, ben benieuwd 😔

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ook, beetje jammer ook weer dat deze schakel er tussen zit. Ik zou worden teruggebeld door de 2e lijn, ik hoop toch niet dat dit dat was :X

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True