Nou tot zover mijn migratie naar T-Mobile:
Ik ben vandaag thuis aan het werk. Vandaag zou de monteur komen rond 16:00.
Breng de kinderen naar school en kom om 08:40 weer thuis, geen internet!
Ik op de NT gekeken, lampje brand nog, dus ik aan het knutselen geslagen, want als de NT brand verwacht ik nog niet omgezet te zijn. Na lang zoeken toch maar die mediaconverter aangesloten, want mijn baas verwacht dat ik aan het werk ben en mijn 4G router had kuren, anders moest ik halsoverkop naar kantoor rijden.
Ik sluit de mediaconverter aan, blijkt deze inderdaad online te komen, dus ik kwam daarna weer online nadat ik mijn OPNSense had omgezet naar VLAN300.
Alles goed in wel, krijg ik zojuist om 10:22 een SMS van Guideon dat de monteur ziek is uitgevallen en ze naar een oplossing zoeken. Echter geen mogelijkheid om te reageren, anders had ik afgezegd.
Al met al had ik uiteindelijk wel een geldige reden om het ding zelf maar aan te sluiten.
Internet heb ik nu wel. De uploadsnelheid fluctueert nog aardig en een speedtest start vaak helemaal niet op. Ik weet nog niet waarom dat is.
Heb een MTU check gedaan en die komt netjes op 1500 uit.
Speedtest werkt heel onregelmatig, soms 900+ download, soms 700 soms 100. Upload varieert enorm. Van 700 schiet hij direct door naar 100, blijft even hangen en kruip weer naar 600 toe bijvoorbeeld. Elke test is weer compleet anders. Mijn laatste test faalt de upload test helemaal.
Nu net een andere server voor de speedtest geselecteerd. Die geeft een upload van 700mbit en zakt wat af naar 500+. Lijkt dus ook wel aan het internet zelf te liggen niet aan mijn aansluiting als bottleneck.
Laatste test naar een server in Zwolle is 910 down, 448 up.
Guidion heb ik ook netjes gebeld, aangegeven dat ik het spul zelf het aangesloten omdat we hier met 2 mensen thuiswerken en de internetlijn ineens offline was. Niet echt handig. Vraag me wel af wat ze met de installatiekosten gaan doen, want nu ben ik min of meer gedwongen om het zelf om te zetten, of we zaten de hele dag zonder internet (lastig bij thuiswerken).
Het enige wat ik me nog afvraag is of het normaal is dat het glasvezelkastje er zo bloot bij ligt. Ik zou eigenlijk verwachten dat er iets van een kapje overheen moet, maar die zat verder niet in het pakket.
[
Voor 35% gewijzigd door
Fairy op 11-05-2021 12:30
]