[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23
Ok, bedankt allemaal ik weet voorlopig genoeg.

vwb de mobiele telefonie, ik heb al t-mobile via m'n werk, alleen is de dekking niet echt geweldig hier in de buurt en in huis. Ik zou dat voor mijzelf dus niet zo snel zelf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nou tot zover mijn migratie naar T-Mobile:

Ik ben vandaag thuis aan het werk. Vandaag zou de monteur komen rond 16:00.
Breng de kinderen naar school en kom om 08:40 weer thuis, geen internet!

Ik op de NT gekeken, lampje brand nog, dus ik aan het knutselen geslagen, want als de NT brand verwacht ik nog niet omgezet te zijn. Na lang zoeken toch maar die mediaconverter aangesloten, want mijn baas verwacht dat ik aan het werk ben en mijn 4G router had kuren, anders moest ik halsoverkop naar kantoor rijden.

Ik sluit de mediaconverter aan, blijkt deze inderdaad online te komen, dus ik kwam daarna weer online nadat ik mijn OPNSense had omgezet naar VLAN300.

Alles goed in wel, krijg ik zojuist om 10:22 een SMS van Guideon dat de monteur ziek is uitgevallen en ze naar een oplossing zoeken. Echter geen mogelijkheid om te reageren, anders had ik afgezegd.

Al met al had ik uiteindelijk wel een geldige reden om het ding zelf maar aan te sluiten.

Internet heb ik nu wel. De uploadsnelheid fluctueert nog aardig en een speedtest start vaak helemaal niet op. Ik weet nog niet waarom dat is.

Heb een MTU check gedaan en die komt netjes op 1500 uit.

Speedtest werkt heel onregelmatig, soms 900+ download, soms 700 soms 100. Upload varieert enorm. Van 700 schiet hij direct door naar 100, blijft even hangen en kruip weer naar 600 toe bijvoorbeeld. Elke test is weer compleet anders. Mijn laatste test faalt de upload test helemaal.

Nu net een andere server voor de speedtest geselecteerd. Die geeft een upload van 700mbit en zakt wat af naar 500+. Lijkt dus ook wel aan het internet zelf te liggen niet aan mijn aansluiting als bottleneck.

Laatste test naar een server in Zwolle is 910 down, 448 up.

Guidion heb ik ook netjes gebeld, aangegeven dat ik het spul zelf het aangesloten omdat we hier met 2 mensen thuiswerken en de internetlijn ineens offline was. Niet echt handig. Vraag me wel af wat ze met de installatiekosten gaan doen, want nu ben ik min of meer gedwongen om het zelf om te zetten, of we zaten de hele dag zonder internet (lastig bij thuiswerken).

Het enige wat ik me nog afvraag is of het normaal is dat het glasvezelkastje er zo bloot bij ligt. Ik zou eigenlijk verwachten dat er iets van een kapje overheen moet, maar die zat verder niet in het pakket.

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 11-05-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Knoop doorgehakt. 18 juni eindigt mijn abonnement bij KPN (500Mbps) en ga ik naar T-Mobile (1Gbps). Nu na veel pijn en moeite een installatie-afspraak via Guidion. Maar deze is op 7 juni. Anderhalve week vóór mijn overstap. Gaat dit goedkomen?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frituurman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:15:
Knoop doorgehakt. 18 juni eindigt mijn abonnement bij KPN (500Mbps) en ga ik naar T-Mobile (1Gbps). Nu na veel pijn en moeite een installatie-afspraak via Guidion. Maar deze is op 7 juni. Anderhalve week vóór mijn overstap. Gaat dit goedkomen?
Bij mij is het 3 weken voor mijn overstap en dat ging goed, maar tot het bezoek van de monteur zit je zonder internet op die dag en dat hebben ze mij er niet bij verteld. Ben wel benieuwd wat er met mijn KPN kosten gebeurd, want volgens de KPN site loopt mijn abonnement door tot in juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:24
Ga er vanuit dat je een dag zonder vast internet zit, soms komen ze nog iets tegen (kabel niet aangesloten in de wijkkast). Gebruik dan gewoon je telefoon als hotspot denk ik dan :)

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Fairy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Bij mij is het 3 weken voor mijn overstap en dat ging goed, maar tot het bezoek van de monteur zit je zonder internet op die dag en dat hebben ze mij er niet bij verteld. Ben wel benieuwd wat er met mijn KPN kosten gebeurd, want volgens de KPN site loopt mijn abonnement door tot in juni.
Dus ik zou 10 dagen zonder internet zitten?!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frituurman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Nee, volgens mijn installateur vanaf middernacht tot het moment dat de monteur komt, maar ik heb het zelf aangesloten en da's ook peanuts. Gewoon even voorzichtig met de glaskabel zijn. Ik had eigen kabels gebruikt omdat ik een serverruimte elders in het huis heb. Overigens had ik vanochtend om 7:30 nog gewoon internet en om 08:30 niet meer.....
Low-Tech schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
Ga er vanuit dat je een dag zonder vast internet zit, soms komen ze nog iets tegen (kabel niet aangesloten in de wijkkast). Gebruik dan gewoon je telefoon als hotspot denk ik dan :)
Daar ging ik ook vanuit, daarom had ik een 4G router van het werk hier staan, alleen kwam ik er achter dat die dezelfde IP range had als mijn PC op het werk die ik remote overneem, dus ik kon er via die weg niet bij.

[ Voor 41% gewijzigd door Fairy op 11-05-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frituurman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46:
[...]

De netwerkbeheerder (voormalig Reggefiber dus) krijgt opdracht om op dag X (als het goed is de dag dat je de afspraak met Guidion hebt) jouw kabeltje in de PoP uit de KPN poort te halen en in de T-Mobile poort te drukken. Vanaf dat moment heb je geen KPN signaal meer maar wel T-Mobile signaal. Allen heb je daar niet veel aan tot de Guidion monteur komt. Tenzij je zelf alles hebt dat nodig is en het zelf durft.
Dat omprikken van de kabel gebeurt altijd ergens tussen 8:00 en 12:00. Dat is zo vastgelegd in de overeenkomsten tussen Reggefiber en de operators.

Dus als je geluk hebt wordt je pas om 11:00 omgezet en is je afspraak met Guidion om 13:00, dan heb je twee uur downtime.
Heb je pech dat is het van 8:00 tot bijvoorbeeld 17:00 uur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:06:
[...]

De netwerkbeheerder (voormalig Reggefiber dus) krijgt opdracht om op dag X (als het goed is de dag dat je de afspraak met Guidion hebt) jouw kabeltje in de PoP uit de KPN poort te halen en in de T-Mobile poort te drukken. Vanaf dat moment heb je geen KPN signaal meer maar wel T-Mobile signaal. Allen heb je daar niet veel aan tot de Guidion monteur komt. Tenzij je zelf alles hebt dat nodig is en het zelf durft.
Dat omprikken van de kabel gebeurt altijd ergens tussen 8:00 en 12:00. Dat is zo vastgelegd in de overeenkomsten tussen Reggefiber en de operators.

Dus als je geluk hebt wordt je pas om 11:00 omgezet en is je afspraak met Guidion om 13:00, dan heb je twee uur downtime.
Juist die info zou handig zijn als ze die vermelden bij het maken van een afspraak, maar ik vermoed dat dan iedereen zo vroeg mogelijk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:19
Zowel ik als een collega krijgen sinds vanochtend timeouts bij het opzetten van een verbinding met een Amazon endpoint. Gemene deler lijkt ons t-mobile thuis netwerk te zijn, op andere wifi en mobiele netwerken geen probleem.

Anderen hier iets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
nowherebound123 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:28:
Zowel ik als een collega krijgen sinds vanochtend timeouts bij het opzetten van een verbinding met een Amazon endpoint. Gemene deler lijkt ons t-mobile thuis netwerk te zijn, op andere wifi en mobiele netwerken geen probleem.

Anderen hier iets van gemerkt?
Yep, ook hier hetzelfde probleem.

And so the saga continues... om moe van te worden.

Bijna 3 maanden terug overgestapt van WBA naar ODF zodat ik voor minder geld, meer snelheid kreeg. Sindsdien zou ik van 500Mbit naar 1Gbit moeten zijn gegaan. Echter komt de download amper boven de 200Mbit uit en is deze steer instabiel.

Vannacht om 4 uur word er onderhoud uitgevoerd, aldus Brian in mijn topic (https://community.t-mobil...ostid=1609937#post1609937).

Sinds de overstap had ik al rare problemen met sommige sites, zoals Tweakers, die niet in 1x juist laadde en ik soms even opnieuw moet openen waarna het wel lukt, maar nu lijkt ook AWS getroffen te zijn en krijgen we hier continu time-outs op. Aka: ik kan niet werken.

Als na het onderhoud van vannacht de problemen niet opgelost zijn ga ik toch echt serieus kijken naar een andere oplossing en dat is dan mogelijk naar een andere provider overstappen. 3 maanden lang al met instabiel / traag internet rondlopen (die 200Mbit is snel, maar instabiel) is te bizar. En er komen alleen maar problemen bij zo te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Laatst online: 18:19
Bjarn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Yep, ook hier hetzelfde probleem.

And so the saga continues... om moe van te worden.

Bijna 3 maanden terug overgestapt van WBA naar ODF zodat ik voor minder geld, meer snelheid kreeg. Sindsdien zou ik van 500Mbit naar 1Gbit moeten zijn gegaan. Echter komt de download amper boven de 200Mbit uit en is deze steer instabiel.

Vannacht om 4 uur word er onderhoud uitgevoerd, aldus Brian in mijn topic (https://community.t-mobil...ostid=1609937#post1609937).

Sinds de overstap had ik al rare problemen met sommige sites, zoals Tweakers, die niet in 1x juist laadde en ik soms even opnieuw moet openen waarna het wel lukt, maar nu lijkt ook AWS getroffen te zijn en krijgen we hier continu time-outs op. Aka: ik kan niet werken.

Als na het onderhoud van vannacht de problemen niet opgelost zijn ga ik toch echt serieus kijken naar een andere oplossing en dat is dan mogelijk naar een andere provider overstappen. 3 maanden lang al met instabiel / traag internet rondlopen (die 200Mbit is snel, maar instabiel) is te bizar. En er komen alleen maar problemen bij zo te merken.
Ok, heb je ook echt dit specifieke probleem? Een timeout op verbindingen naar amazon via poort 443 (HTTPS)? Of heb je in algemene zin problemen met je verbinding.

For what its worth; ik heb voor vanochtend hier nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
nowherebound123 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ok, heb je ook echt dit specifieke probleem? Een timeout op verbindingen naar amazon via poort 443 (HTTPS)? Of heb je in algemene zin problemen met je verbinding.

For what its worth; ik heb voor vanochtend hier nooit problemen mee gehad.
Yes, het gaat inderdaad om time-outs naar [AWS IP]:443.

Tot vanochtend met AWS geen problemen gehad, wel dus Tweakers, TransIP etc. ik hoor ook in de T-Mobile community verhalen over Digitalocean lopen, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Enigszins door de pagina's heen gescrold. Het zijn er nogal veel.
Ik zit nu bij XS4all met telefonie en internet Glasvezel pro abo. 500/500.
Nu zou ik voor 30 euro minder per maand naar T-Mobile kunnen

Vraag mij het volgende af.
Kan ik mijn UDM-Pro rechtstreeks op de NT1 blijven gebruiken of komt er een extra modem tussen.
XS4ALL geeft SIP info vrij voor mijn VOIP gateway. Doet T-Mobile dit ook?
XS4all draait al heel lang zonder problemen. Doet T-Mobile ook een beetje zijn best?

Wil niet dat goedkoop duurkoop gaat worden namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjarn
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:18:
Enigszins door de pagina's heen gescrold. Het zijn er nogal veel.
Ik zit nu bij XS4all met telefonie en internet Glasvezel pro abo. 500/500.
Nu zou ik voor 30 euro minder per maand naar T-Mobile kunnen

Vraag mij het volgende af.
Kan ik mijn UDM-Pro rechtstreeks op de NT1 blijven gebruiken of komt er een extra modem tussen.
XS4ALL geeft SIP info vrij voor mijn VOIP gateway. Doet T-Mobile dit ook?
XS4all draait al heel lang zonder problemen. Doet T-Mobile ook een beetje zijn best?

Wil niet dat goedkoop duurkoop gaat worden namelijk
Op dit moment zou ik het even blijven wachten. Sinds ruim een maand spelen er een hele hoop problemen, waaronder routering (naar TransIP etc) en vooral capaciteitsproblemen door de groei.

Tijd ervoor zonder problemen en tot grote tevredenheid klant geweest.

Raad ik T-Mobile aan? Ja. Raad ik je aan om nu over te stappen? Nee, ik zou nog even geduld hebben als je kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13

JB

Cédric roelt!

Fairy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Juist die info zou handig zijn als ze die vermelden bij het maken van een afspraak, maar ik vermoed dat dan iedereen zo vroeg mogelijk wil.
Dit inderdaad, want nu denk ik "doe maar zo laat mogelijk op de dag ivm thuiswerken", maar dat wordt dus een gehele werkdag downtime met een beetje pech (16:00 uur afspraak staan). Hotspotje dus. Zelf knutselen kan alsnog maar ik wil Guidion wel gewoon de mogelijkheid bieden eea aan te sluiten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
Barre73 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Edit.... Nevermind.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 11-05-2021 14:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Verschillende mensen in het topic hier hebben hun T-Mobile apparatuur vervangen door eigen apparatuur. Ik heb het ook voor elkaar om alle apparatuur van T-Mobile weg te halen (media converter en Zyxel modem) en mijn eigen apparatuur te gebruiken en ik dacht dat het een goed idee was om alles nog een keer op een rijtje te zetten. De meeste zaken hieronder zijn zeker niet mijn idee, maar komen uit dit topic. Bedankt iedereen voor zijn bijdrage!

Ik gebruik een pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 (150W model) en een pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) (USG). Let op dat ik alleen internet heb (en dus geen TV en telefoon) en dat ik deze media converter geleverd gekregen heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecaEHuBMW8PbtDjtMUeMGnhD1tY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P2kEDR0Gt34jYvXzmBr7yDEv.jpg?f=user_large

Volgens mij heb dan geen GPON toch?

Hoe heb ik alles nu aangesloten? Ten eerste gaat er een fiber kabel van de FTU direct naar de SFP-poort van de EdgeSwitch in plaats van naar de media converter. Je hebt daarvoor een andere kabel nodig dan de geleverde kabel en een SFP-unit. Ik heb deze kabel van 1 meter besteld en deze SFP-module.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21A_IkUUcEeTLHYVnCF1plpgIAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eip5PjiS8CpNWt3Nx7oRFMzm.jpg?f=user_large

Vervolgens loopt er vanaf één van de poorten van de EdgeSwitch een kabel naar de WAN-poort van de USG. Zoals jullie inmiddels weten moet je bij T-Mobile VLAN 300 gebruiken, dus in de EdgeSwitch heb ik een trunk port gemaakt van de SFP-poort en VLAN300 aangemaakt op de poort waar de kabel in zit die naar de WAN-poort van de USG gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDue9jaBHCIxodddfV7va3rbJm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Un7pWf7iqHf1Kctbv4PSyDzQ.png?f=user_large

Ik ben geen expert, dus meteen een vraag of dit zo klopt of dat ik nog dingen over het hoofd zie hier? Uiteraard moet je de WAN-poort van de USG ook instellen op VLAN300. Vervolgens gaat er een kabel terug van de LAN-poort van de USG naar de switch en we zijn klaar! Hoe ziet het er nu uit? Nou zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgCLfXZcUD1V-nTiHqAd2suW6qk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SaL4cfa9gqKYGrGUCfFLgft2.jpg?f=user_large

Ik heb wel heel veel problemen gehad met de USG. Toen bleek dat er een bug in de firmware zit waardoor de DHCP-server van de USG in sommige gevallen geen default gateway meer doorgeeft.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gek vraagje. Ik heb mijn aansluiting zelf aangesloten. De monteur van Guideon was ziek dus in overleg zelf gedaan. Vraag me alleen af, hoe wordt het normaal gesproken achtergelaten?

Ik heb zo'n FTU ala stoeptegel. Ik heb hier het glasblokje op aangesloten, maar er zit dus geen "kap" meer overheen.

Nu had ik nog een spare NT liggen, dus die heb ik geprepareerd zodat die nu als kap dient, maar neemt de monteur normaal gesproken zo'n kapje mee? Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Als de monteur deze normaliter meeneemt, dan bel ik ze morgen wel even of ze er een op willen sturen. Ze hebben tenslotte in mijn geval een monteur uitgespaard dus dat zal zal goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://www.synology-forum.nl/index.php?action=dlattach;ts=1448132591;topic=25853.0;attach=21195;image

Plaatje van internet. Bij mij zit er op B gewoon een blanco kap en op A zit het stekkertje aangesloten, maar de rest is nog 'bloot' tenzij ik die donor NT er op druk, maar da's niet de standaardoplossing.

PS. moet wel zeggen, de downloadsnelheid is constant 900+, maar de uploadsnelheid is echt all over the place, van 40 mbit tot in de 500, maar meer eigenlijk vrijwel niet. Is dat normaal?

Anders test ik het straks nog een keer met het korte snoertje dat tmobile erbij heeft geleverd. Ik gebruik nu een 15 meter glaskabel onder de grond door naar mijn serverruimte, maar ik heb ook UTP waarop ik kan overschakelen.

Edit: Zojuist ook met het korte snoertje van tmobile getest, maar precies dezelfde resultaten, dus het ligt niet aan mijn eigen patchcord. Zou dit toch de belasting van de wijkcentrale zijn?

Verbinding weer teruggezet op mijn patchcord. Ik heb net een keer 945/701 gehaald. Ruim voldoende, maar upload is zo enorm wisselend....

[ Voor 46% gewijzigd door Fairy op 11-05-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wellicht kan iemand wat foto's maken van het totaalplaatje vs hoe het er nu bij jou uitziet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fairy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:53:
Gek vraagje. Ik heb mijn aansluiting zelf aangesloten. De monteur van Guideon was ziek dus in overleg zelf gedaan. Vraag me alleen af, hoe wordt het normaal gesproken achtergelaten?

Ik heb zo'n FTU ala stoeptegel. Ik heb hier het glasblokje op aangesloten, maar er zit dus geen "kap" meer overheen.

Nu had ik nog een spare NT liggen, dus die heb ik geprepareerd zodat die nu als kap dient, maar neemt de monteur normaal gesproken zo'n kapje mee? Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Als de monteur deze normaliter meeneemt, dan bel ik ze morgen wel even of ze er een op willen sturen. Ze hebben tenslotte in mijn geval een monteur uitgespaard dus dat zal zal goed komen.

[Afbeelding]

Plaatje van internet. Bij mij zit er op B gewoon een blanco kap en op A zit het stekkertje aangesloten, maar de rest is nog 'bloot' tenzij ik die donor NT er op druk, maar da's niet de standaardoplossing.

PS. moet wel zeggen, de downloadsnelheid is constant 900+, maar de uploadsnelheid is echt all over the place, van 40 mbit tot in de 500, maar meer eigenlijk vrijwel niet. Is dat normaal?

Anders test ik het straks nog een keer met het korte snoertje dat tmobile erbij heeft geleverd. Ik gebruik nu een 15 meter glaskabel onder de grond door naar mijn serverruimte, maar ik heb ook UTP waarop ik kan overschakelen.
Ik weet niet zeker of Guidion deze gebruikt maar de patchcover die er voor bestaat (en te koop is in de KPN webshop) lijkt best veel op wat jij wil doen met die donor NT. Zie foto hieronder. Heb je de lege bli ndkap van de A vezel niet ergens liggen in de meterkast?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Cz4grjc59tAZzU0NQNwoDgg30U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bmqldydwRgQMMCTM9KXE41mR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Ik weet niet zeker of Guidion deze gebruikt maar de patchcover die er voor bestaat (en te koop is in de KPN webshop) lijkt best veel op wat jij wil doen met die donor NT. Zie foto hieronder. Heb je de lege bli ndkap van de A vezel niet ergens liggen in de meterkast?

[Afbeelding]
Nee het huis is aan mij verkocht en de vorige eigenaar heeft alles meegenomen. Ik heb dus geen blindplaat meer helaas. Het was nog een hele discussie destijds omdat de vorige eigenaar in principe de NT ook al niet wilde teruggeven. Hij vond dat die van hem was, terwijl hij volgens de KPN, van KPN is en dus bij het huis hoort. Toen de monteur daar vorig jaar van hoorde kreeg ik een extra NT die hij nog had slingeren, mocht hij hem wéér terugeisen :D

Dat zijn dezelfde mensen als mijn topic over die post die we nog altijd van ze krijgen op het oude adres :X weet je ongeveer wat voor mensen het zijn. Hoogopgeleid en arrogant. Wonen nu in de villawijk.
Barre73 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nog eens gekeken naar die ene blindplaat die ik wél heb. Daar kan ik inderdaad het dopje uithalen en de connector op zetten. Daar moet ik dus nog even op zoek naar een 2e, of gewoon die NT er aan halen hangen met dat verloopje. Ik heb in het plastic een sneetje gemaakt waar de fiber doorheen komt. Misschien ben ik te perfectionistisch ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 11-05-2021 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even een update over mijn trage upload snelheid. Ik heb mijn OPNsense nagelopen en 2 dingen aangepast.
Welke van de 2 het heeft opgelost weet ik nog niet, als ik weer ga rebooten wordt ik hier gelynched :P

Disable hardware checksum offload > uitgezet, dus offload aan
VLAN hardware filtering > aan

Sterk vermoeden dat het checksum offloading is geweest. Zal aan de andere kant misschien ook wel het moment zijn, want de ene keer haal ik 950/940 en 30 seconden later 950/600. Dit is wel tijdens gebruik van de TV.

Met een 200mbit abonnement merk je daar niets van, maar met zulke snelheden kan elke misconfiguratie snelheid kosten...

Ik heb die bijgeleverde router nog steeds in de doos zitten. Maar eens kijken of ik daar een een AP van kan maken voor in de schuur ofzo ;)

Edit: Vandaag nogmaals getest met hardware CRC aan (en VLAN filtering uit) en nu draait hij 944/942, ik ben tevreden :) Dit is inclusief een beetje overhead omdat ik mijn server remote benader over dezelfde lijn :)

VLAN filtering heb ik weer uitgezet. Dit schijnt beter uit te kunnen staan als je het niet actief gebruikt en er geen druk vlanverkeer op de lijn zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVoItFeVAjBV-JNLrovLHyGNTpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/76PPn0XjoH4G3xGNot7afFTd.png?f=user_large

Mijn OPNsense router is een Sophos rackmodel met een boel netwerkaansluitingen die er op de zaak uit ging. Die doet dit met 2 vingers in de neus en komt niet boven de 10% cpu uit O-) Heb er 2 gekregen, 1 voor spare O+, 250GB SSD erin en gaan :D

Binnenkort maar eens klooien met captive portal enzo. Mensen vragen me wel eens om de wifi, dan geef ik ze gewoon zo'n geprint kaartje voor het separate gastennetwerk voor 12 uur :P

Er komen nu wel eens kinderen spelen, die willen dan de wifi en daardoor zitten ze ook meteen op mijn interne netwerk. Dat moet ik snel gaan vlannen.

[ Voor 62% gewijzigd door Fairy op 12-05-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
RedDragon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:08:
Sinds enkele dagen kan ik niet meer vanuit ubuntu server een apt update doen naar de default mirror ( http://nl.archive.ubuntu.com/ )
Hij geeft dan de volgende foutmeldingen : Cannot initiate the connection to nl.archive.ubuntu.com:80 (2001:7b8:3:37::21:3). - connect (101: Network is unreachable) [IP: 213.136.12.213 80]

Nu heb ik zelf een pfsense box die firewall en routing doet dus uiteraard eerst gekeken of ik daar iets geks in zag maar dat vond ik zelf niet. Toen heb ik de zyzel modem teruggehangen en het probleem blijft.
Enige wanneer ik het niet heb is als ik een usb tethering verbinding maak met mijn telefoon (4g tmobile).

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is ?

Verbinding 1gbit in Barneveld.

PS ja ik kan een andere mirror gebruiken maar het blijft vreemd
Ik kon de archive van Raspbian niet meer bereiken. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat er wat problemen zijn bij T-mobile. Geen idee of het gelinkt is, maar het viel mij gewoon op.

Zie onder andere: https://community.t-mobil...drecht-330279/index6.html

Als ik een mtr uitvoer richting TransIP of AWS dan heb ik gemiddeld 25% packet loss. Dat is echt onacceptabel.

Ook als ik een mtr uitvoer richting nl.archive.ubuntu.com.
code:
1
2
3
4
5
                                       Packets               Pings
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. setup.ubnt.com                    0.0%    56    2.6  10.1   1.6 129.9  20.8
 2. 1-64-174-82.ftth.glasoperator.nl  0.0%    56   16.4  18.2   8.5 130.8  18.1
 3. ftp.bit.nl                       23.6%    55   15.7  25.3  12.2 144.8  30.2

[ Voor 14% gewijzigd door TwArbo op 12-05-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TwArbo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:06:
[...]

Ik kon de archive van Raspbian niet meer bereiken. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat er wat problemen zijn bij T-mobile. Geen idee of het gelinkt is, maar het viel mij gewoon op.

Zie onder andere: https://community.t-mobil...drecht-330279/index6.html

Als ik een mtr uitvoer richting TransIP of AWS dan heb ik gemiddeld 25% packet loss. Dat is echt onacceptabel.

Ook als ik een mtr uitvoer richting nl.archive.ubuntu.com.
code:
1
2
3
4
5
                                       Packets               Pings
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. setup.ubnt.com                    0.0%    56    2.6  10.1   1.6 129.9  20.8
 2. 1-64-174-82.ftth.glasoperator.nl  0.0%    56   16.4  18.2   8.5 130.8  18.1
 3. ftp.bit.nl                       23.6%    55   15.7  25.3  12.2 144.8  30.2
Ik heb ook eens een pingetje gedaan. Vanaf mijn werk (Voda) 100% verbinding, vanaf mijn thuislijn (T-Mobile) geen ping mogelijk. Echter ik kan via de browser wel op de FTP komen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ga binnenkort ook op t-mobile glasvezel. ik lees hier veel gezeik over upload. kan ik dit het beste iemand laten doen? zelf heb ik er niet veel verstand van. kan ik gewoon 1gbit upload krijgen via de modem van t-mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:00:
ik ga binnenkort ook op t-mobile glasvezel. ik lees hier veel gezeik over upload. kan ik dit het beste iemand laten doen? zelf heb ik er niet veel verstand van. kan ik gewoon 1gbit upload krijgen via de modem van t-mobile?
De ervaringen zijn wisselend qua upload en lijken in een aantal gevallen regio-gebonden. Ik heb eerder Den Haag en Dordrecht voorbij zien komen. De meegeleverde router van T-Mobile moet gewoon de snelheid van je abbo kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:00:
Als je er niet zoveel verstand van hebt, geen ramp, gebruik dan de router van T-Mobile en laat deze installeren zoals je bij de aanvraag standaard zou laten doen. Dan werkt het gewoon zoals het hoort.
Wil je specifieke dingen, zoals een eigen (OPNsense, PFSense router e.d.) dan moet je er wat dieper induiken en kom je vanalles tegen wat de performance in de weg kan zitten.

Let wel, via Wi-Fi ga je nooit die lijn dicht trekken. Testen van de snelheid dus altijd doen via een normale PC met redelijke CPU en via geschikte netwerkkabels, of zoals deze geek hier glasvezel van zolder tot aan de schuur O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 12-05-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Fairy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:53:

[Afbeelding]

Edit: Zojuist ook met het korte snoertje van tmobile getest, maar precies dezelfde resultaten, dus het ligt niet aan mijn eigen patchcord. Zou dit toch de belasting van de wijkcentrale zijn?

Verbinding weer teruggezet op mijn patchcord. Ik heb net een keer 945/701 gehaald. Ruim voldoende, maar upload is zo enorm wisselend....
Sinds twee weken ziet mijn meterkast er zo uit. Als ik mij niet vergis is dit wel de GPON(?) situatie.
Voorheen zat bovenin de ZTE ZXHN F3100 media converter van KPN, maar daar heeft de monteur nu dus een passief dingetje opgehangen, en de Huawei ONT hangt nu naast de Zyxel.

Ik vind het verder prima, ik kijk niet zovaak in de meterkast :P

Klikkerdeklik voor groot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loZkBrRReYKAGEnN5rgHu_KPT7k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6VPAUSZRAGNXvTFVvHgD1e2.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Even voor mijn beeldvorming als Guidion komende week komt. Ik heb nu eea zo aangesloten zitten, zonder media ding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M979druCgXELZbrXV5GosKUJWfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDH9r3Lpui6seqlN7tDx9BOb.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is er ook een kabel bijgeleverd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdMFFyd3xjnAo1Lvn5YbagAjuhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5JcO4wKOAvZWW0ZiY4w53XP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ken de kleurencode's niet, ze lijken fysiek hetzelfde te doen, maar de theorie is anders? Die blauwe in de Draytek kan dan gewoon in die media converter? Ik zie hierboven ook een groene naar groene kabel bijvoorbeeld..

Wat betekent de kleur van de stekker?

Bij singlemode glasvezelkabels betekent ook de kleur van de stekker iets. De meest voorkomende stekkers zijn APC (Angled Physical Contact) en UPC (Ultra Physical Contact). Waar het contactvlak bij een APC geslepen is onder een hoek van 8 graden, is dat bij een UPC zonder hoek. De schuine snede van APC connector voorkomt dat reflecties aan het uiteinde van de vezel teruggekaatst worden en zo de overdracht verstoren. Of u te maken heeft met een APC of UPC connector kunt u zien aan de kleur:

• Blauw: singlemode UPC
• Groen: singlemode APC

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 12-05-2021 11:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Als je er niet zoveel verstand van hebt, geen ramp, gebruik dan de router van T-Mobile en laat deze installeren zoals je bij de aanvraag standaard zou laten doen. Dan werkt het gewoon zoals het hoort.
Wil je specifieke dingen, zoals een eigen (OPNsense, PFSense router e.d.) dan moet je er wat dieper induiken en kom je vanalles tegen wat de performance in de weg kan zitten.

Let wel, via Wi-Fi ga je nooit die lijn dicht trekken. Testen van de snelheid dus altijd doen via een normale PC met redelijke CPU en via geschikte netwerkkabels, of zoals deze geek hier glasvezel van zolder tot aan de schuur O-)
hoeveel download/upload kan ik verwachten met mijn wifi? de modem staat straks in mijn woonkamer paar meter van mijn devices af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 20:39

Quad

Doof

Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:30:
[...]

hoeveel download/upload kan ik verwachten met mijn wifi? de modem staat straks in mijn woonkamer paar meter van mijn devices af.
Hangt van het modem af en van je device.
Ik heb zelf een volledig Unifi netwerk en gebruik het modem niet. Bekabeld trek ik de lijn wel dicht, via Wi-Fi op mijn OnePlus Nord kom ik tot 300Mbps.

Gewoon even afwachten en zien wat de resultaten zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
De problemen verergeren alleen maar. Zojuist dacht ik dat mijn eigen servers bij Digitalocean problemen hadden (time-outs), maar via 4G werkt het prima.

MTR gedaan en inderdaad, bij ftth.glasoperator.nl stopt hij er al mee.

Lijstje met providers met problemen vanuit T-Mobile Thuis is nu:
- TransIP
- AWS
- Digitalocean
- True (Tweakers o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
[...]

Dat hangt van de plaatsing, je devices , aantal devices, frequentie, kanaal, het aantal WiFi in de directe omgeving (buren), eventuele dect stations etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

JB schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:23:
Even voor mijn beeldvorming als Guidion komende week komt. Ik heb nu eea zo aangesloten zitten, zonder media ding;

[Afbeelding]

Nu is er ook een kabel bijgeleverd;

[Afbeelding]

Ik ken de kleurencode's niet, ze lijken fysiek hetzelfde te doen, maar de theorie is anders? Die blauwe in de Draytek kan dan gewoon in die media converter? Ik zie hierboven ook een groene naar groene kabel bijvoorbeeld..

Wat betekent de kleur van de stekker?

Bij singlemode glasvezelkabels betekent ook de kleur van de stekker iets. De meest voorkomende stekkers zijn APC (Angled Physical Contact) en UPC (Ultra Physical Contact). Waar het contactvlak bij een APC geslepen is onder een hoek van 8 graden, is dat bij een UPC zonder hoek. De schuine snede van APC connector voorkomt dat reflecties aan het uiteinde van de vezel teruggekaatst worden en zo de overdracht verstoren. Of u te maken heeft met een APC of UPC connector kunt u zien aan de kleur:

• Blauw: singlemode UPC
• Groen: singlemode APC
Er zit zeker verschil in. De blauwe is gewoon rechtdoor, de groene is onder een hoek van 8 graden geslepen, dus het puntje van de connector is niet recht. Deze kan je beter niet verkeerd om doen.

Je beantwoord zelf je vraag al. Kijk gewoon even in je aansluitpunt of je een blauwe of groene stekker hebt. PS niet in het onzichtbare licht van je vezel kijken! Lukt dat niet, dan even met je camera met flits een foto maken. Ik had hetzelfde zakje, maar ik had 2 blauwe stekkers, lekker makkelijk :)
[...]

Daar valt totaal niets over te zeggen. Woon je op het platteland zonder stoorzenders, dan ga je zeker hogere throughput halen. Zitten er meer op hetzelfde kanaal in de buurt dan maakt dat al verschil.

Daarnaast ligt het erg aan de apparaten en wifi klasse die je gebruikt en de instellingen. Wil je veel throughput dan moet je ook grotere bandbreedte instellen op je 5GHz kanaal, bijvoorbeeld 160MHz.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 12-05-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Haha ik heb dan weer twee groene stekkers op mijn kabeltje :D Wist uberhaupt niet dat daar nog verschil in zat. :D

Maar als ik dat zo lees, kun je dus beter blauwe hebben als ik het goed begrijp :+
Beter lezen want die groene is dus onder een hoekje _O-

[ Voor 41% gewijzigd door Yemoke op 12-05-2021 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Bjarn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:49:
De problemen verergeren alleen maar. Zojuist dacht ik dat mijn eigen servers bij Digitalocean problemen hadden (time-outs), maar via 4G werkt het prima.
Vraag me af of hier niet eens wat dieper ingedoken zou kunnen worden door bijv. Tweakers in de vorm van een nieuwsitem met hoor en wederhoor waarbij men T-Mobile benadert via bijv. hun persdienst?

Het lijkt me zo langzamerhand wel duidelijk dat er één of meer structurele issues spelen met T-Mobile Thuis en dat de klantenservice er weinig aan doet om e.e.a. op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Yemoke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:25:
Haha ik heb dan weer twee groene stekkers op mijn kabeltje :D Wist uberhaupt niet dat daar nog verschil in zat. :D

Maar als ik dat zo lees, kun je dus beter blauwe hebben als ik het goed begrijp :+
Beter lezen want die groene is dus onder een hoekje _O-
Vergelijk het met een halfdoorlatende spiegel. Als je daar met een zaklamp door wilt schijnen (of er door kijken) en je doet dat frontaal, dan ketst de lamp (of reflectie) terug in je ogen. Houd je de spiegel schuin, dan kan het licht er toch nog door maar de weerkaatsing valt niet terug in je zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Stomme vraag. Ik heb nu glas voor 40 euro per maand.

Ik zie dat er ook mobiele bundels zijn, nooit naar gekeken, maar als ik dus een unlimited abo neem voor mijn vrouw van 25 euro, ben ik dus 25+25 = 50 euro kwijt voor onbeperkt 5G, terwijl mijn vrouw nu 15 euro betaald voor een abonnement met nog wel limieten.

Kan ik dat mobiele abonnement ook nog afsluiten ná dat ik het glas al heb gekregen? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
@Fairy Je kunt op elk moment een mobiel of vast abonnement toevoegen voor voordeel. Niet vergeten dit als ze beide actief zijn ook aan te melden bij tmobile... dat gaat namelijk niet automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Ik hoop het ook, t-mobile en guidion blinken uit in het niet nemen van hun verantwoordelijkheid. T-mobile verwijst door en GUidion nu na een kort bezoek van een monteur naar KPN. Maar ipv dat dat gewoon direct is krijg je te horen dat je binnen 48u wat hoort van KPN om een afspraak met KPN te plannen... Ondertussen zit ik nog steeds zonder verbinding dus zeker nog een paar dagen.

Echt gigantisch belabberd, je zou toch verwachten dat T-mobile zelf de controle heeft over hun klanten en daarin dan ook kan escaleren en schakelen met de partijen. Maar er is niemand die dat kan, het is allemaal wijzen naar de netwerkbeheerder.
Saga keeps continuing:
- 29 April - 3u downtime
- 1 mei - 30 mins downtime
- 4 mei - 2u downtime -> Klantenservice EINDELIJK bereid om monteur te sturen, die kan pas 10 mei.
- 7 mei t/m 11 mei - compleet down met af en toe een uur of 2 500mbit down / 1up maar zodra ik dat ook echt ging gebruiken klapte alles er weer uit
- Maandag 10 mei - Guidion langs geweest, 3 tellen gekeken wat geprobeerd conclusie: ligt bij Reggefiber/KPN dus ticket moet doorgezet worden, ze nemen binnen 48u contact op (Wederom delay). Dit alles nagebeld met Guidion, T-mobile klantenservice en iedereen zegt: Ja wachten we kunnen niks doen maar het staat echt bij KPN.

En dan vandaag maar weer verder. Verrassend genoeg sinds eind gistermiddag ineens weer een stabiele verbinding rond de 800/700 (down/up), merk wel wat van dezelfde routing problemen als hier gemeld, maar goed na bovenstaande saga ben ik allang weer blij dat mijn internet in 2021 terug is aanbeland. Maar goed verklaring ervoor is er niet, want vanochtend (bijna 48u later) weer eens gebeld waarom ik niks van KPN gehoord heb: Ow maar de melding is pas gistermiddag eruit gegaan (dus 24u nadat Guidion en T-mobile klantenservice zeiden dat dit gebeurd was :X). Er is verder ook niks gedaan aan de storing en geen opvolging geweest vanuit welke partij dan ook naar elkaar toe.

Dus.... Nu weer wachten op KPN... Tot die tijd hopen dat we nu weer wat langer dan een paar uur een werkende verbinding hebben en anders maar weer verder op hotspot :X

TLDR: Laat t-mobile links liggen, je wordt klant bij een partij die alles uitbesteedt en zelf weinig/geen controle heeft. Gaat het goed dan is het mooi, gaat het niet goed dan kom je heel snel in kastje muur en een stortvloed aan excuses voor de drukte op andere afdelingen, responsetijden van partners als Guidion en KPN etc etc. Leuk: Maar dat zijn niet mijn keuzes... Of eigenlijk nu indirect wel door bij t-mobile klant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Guidion: Die belden me net ook. Ik ben dinsdag (niet) aangesloten, monteur was ziek en heb zelf de lijn aangesloten.

Ik vroeg of ze nog zo'n blindplaatje konden nasturen, zodat ik in ieder geval dat nog wel netjes heb. Nee dat kon niet, iets versturen was onmogelijk, moest een monteur voor komen die het ding afleveren. Ja echt.

Dus nu krijg ik alsnog een monteur, die aan de deur een blindplaatje komt afgeven. Hoeze verspilling van resources..... |:( 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yemoke
Ja afwijken van de standaard processen is ingewikkeld :P
Computer says no :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yemoke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:10:
Ja afwijken van de standaard processen is ingewikkeld :P
Computer says no :+
Het probleem is niet zozeer het afwijken, maar ook het eigenaar zijn of voelen van zo'n proces. De interne rompslomp moet je als klant niet eens bereiken, dat is aan hun. En er moet toch ook daar intern begrip zijn dat als een klant amper/geen internet heeft dat een afspraak met Guidion bijna een week later al vrij traag is, maar daarna horen dat je weer 2 dagen in de administratieve wachtstand staat voor je de volgende afspraak uberhaupt MAG gaan maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjarn
T-Mobile heeft inmiddels een update gepost en aangekaart er extra urgentie achter te zetten, eindelijk:
Hi all,

Omdat we een lang weekend in gaan geven we jullie graag een update over waar we concreet mee bezig zijn:
  • We hebben de prioriteit verhoogd bij onze netwerkpartners en zijn nu dagelijks met ze in contact om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
  • [i]We gaan aanpassingen verrichten aan het netwerk, hier wordt op dit moment een datum voor ingepland.[/li] [i]We zijn in contact met een derde partij die een groot internetknooppunt beheert om te onderzoeken of er mogelijk iets mis gaat met de communicatie tussen de delen van het netwerk.[/li]
@Bjarn De change die voor vannacht gepland stond is verschoven naar morgennacht. De aanleiding voor deze change was echter niet de VPN issues maar is al een aantal weken eerder vanuit de netwerkmonitoring opgemerkt. Of deze change van invloed is op de problemen met de VPN is dus niet zeker. Mocht dit wel zo zijn dan horen we het uiteraard graag.
(https://community.t-mobil...ostid=1610712#post1610712)

Let's hope for the best :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bjarn op 12-05-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Sander schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Het probleem is niet zozeer het afwijken, maar ook het eigenaar zijn of voelen van zo'n proces. De interne rompslomp moet je als klant niet eens bereiken, dat is aan hun. En er moet toch ook daar intern begrip zijn dat als een klant amper/geen internet heeft dat een afspraak met Guidion bijna een week later al vrij traag is, maar daarna horen dat je weer 2 dagen in de administratieve wachtstand staat voor je de volgende afspraak uberhaupt MAG gaan maken...
Sorry ik had beter even kunnen quoten, mijn opmerking was eigenlijk meer over dat dingetje versturen naar Fairy.

Ja erg vervelend hoe het allemaal loopt, zwak uitgedrukt -O-
Nou heb ik zelf altijd via derde partijen internet gehad over de koperlijn van KPN. Herken het wel een beetje, tenzij de hele wijk plat ligt moeten ze eerst een formuliertje van een monteur hebben dat het echt niet bij de klant zit. Maar dit loopt wel erg stroef. Balen is dat.

[ Voor 15% gewijzigd door Yemoke op 12-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Fairy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:07:
Guidion: Die belden me net ook. Ik ben dinsdag (niet) aangesloten, monteur was ziek en heb zelf de lijn aangesloten.

Ik vroeg of ze nog zo'n blindplaatje konden nasturen, zodat ik in ieder geval dat nog wel netjes heb. Nee dat kon niet, iets versturen was onmogelijk, moest een monteur voor komen die het ding afleveren. Ja echt.

Dus nu krijg ik alsnog een monteur, die aan de deur een blindplaatje komt afgeven. Hoeze verspilling van resources..... |:( 8)7
Is met KPN niks anders hoor. Bij een klant eergisteren een defecte adapter vervangen van de glasvezel NT/FTU of wat t ook mag zijn. Contact met provider, want wil wel een geschikt en goedgekeurd ding erachter, kunnen ze dat niet opsturen want gaat via monteur die vermoedelijk de hele NT moet vervangen.. 8)7

Vandaag gedaan, de hele NT is vervangen, voor een... Net adapter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Quad schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:52:
[...]

Is met KPN niks anders hoor. Bij een klant eergisteren een defecte adapter vervangen van de glasvezel NT/FTU of wat t ook mag zijn. Contact met provider, want wil wel een geschikt en goedgekeurd ding erachter, kunnen ze dat niet opsturen want gaat via monteur die vermoedelijk de hele NT moet vervangen.. 8)7

Vandaag gedaan, de hele NT is vervangen, voor een... Net adapter.
8)7 (y) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Er zit zeker verschil in. De blauwe is gewoon rechtdoor, de groene is onder een hoek van 8 graden geslepen, dus het puntje van de connector is niet recht. Deze kan je beter niet verkeerd om doen.

Je beantwoord zelf je vraag al. Kijk gewoon even in je aansluitpunt of je een blauwe of groene stekker hebt. PS niet in het onzichtbare licht van je vezel kijken! Lukt dat niet, dan even met je camera met flits een foto maken. Ik had hetzelfde zakje, maar ik had 2 blauwe stekkers, lekker makkelijk
@JB
De stekker in de oranje FTU is een blauwe. Dat is zeker.
De stekker in de mediaconverter zou dan groen moeten zijn als de kabel in dat zakje klopt. Dat kan je zelf zien in die mediaconverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:29:
[...]

@JB
De stekker in de oranje FTU is een blauwe. Dat is zeker.
De stekker in de mediaconverter zou dan groen moeten zijn als de kabel in dat zakje klopt. Dat kan je zelf zien in die mediaconverter.
Jij hebt helemaal gelijk! Net het bakje geopend en inderdaad blauw. De ONT heeft groen, dus dan moet die kabel ook geswapped worden na omzetten. Wordt overigens wel wat zenuwachtig nu ik al die bovenstaande berichten lees :/

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 12-05-2021 20:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bjarn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:59:
T-Mobile heeft inmiddels een update gepost en aangekaart er extra urgentie achter te zetten, eindelijk:

[...]

Er speelde in ieder geval eerder iets naar Amazon toe. Heel veel HTTP fouten die niet bij de applicatie aankwamen bij CloudFront. Kreeg bijna het gevoel dat verkeer door een web application firewall of cloudfront geratelimit werd.

Overigens ook over andere paden een paar tiende-promille (!) HTTP non-200's bij AWS vandaag vanuit een ander netwerk. Net genoeg om wat fouten te veroorzaken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gival
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Bjarn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:59:

[...]

Ik vraag het mij af, volgens mij hebben ze dat vaker aangegeven. En het feit dat ze nu aangeven een lang weekend in te gaan betekend dat we 4 dagen geen update meer krijgen (vrijdag is toch een werkdag; los van dat dit issue volgens mij groot genoeg is om in het weekend door te pakken).

Er zijn inmiddels diverse threads bij T-Mobile over de VPN problemen:

https://community.t-mobil...9/index6.html#post1610743

https://community.t-mobil...bsites-330110/index2.html

https://community.t-mobil...t-meer-327415/index5.html

https://community.t-mobil...tioneert-niet-meer-330329

https://community.t-mobil...recht-330215/index19.html

https://community.t-mobil...-mobile-werkt-niet-330240

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
B-merk, ik ben inmiddels van overtuigd, dat ze op bepaalde vlakken onkundig zijn.
En waarschijnlijk om kosten een te besparen voor een niet zo stabiele inrichting kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
leonbong schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:46:
B-merk, ik ben inmiddels van overtuigd, dat ze op bepaalde vlakken onkundig zijn.
En waarschijnlijk om kosten een te besparen voor een niet zo stabiele inrichting kiezen.
Ze hebben juist een extreem complexe inrichting. Die in theorie stabiel kan zijn. En die is nu net niet stabiel waardoor de ervaring slecht is en debuggen moeilijk.

Er zit op zijn minst:
  • Heel veel MPLS
  • Meerdere fysieke paden tussen ODF punt en Amsterdam
  • Meerdere actieve routers bij AMS-IX met gebalanceerd verkeer
  • Veel verkeer via AMS-IX maar een beperkt aantal andere upstreams
In het recept.
Met dus heel veel mogelijkheden voor gedeeltelijke failures die meestal niet veel uitmaken maar in bepaalde edge cases wel voor veel problemen zorgen

Een oorzaak van een issue kan één niet goed werkende vezel in een gebundelde link zijn. Waardoor je x-% loss krijgt. Hiervoor moet je op tijd de echte specialisten (bij een specialistische partij of TAC) inzetten.

Ik heb het gevoel dat er te laat en amper vanuit T-Mobile helpdesk naar zo'n partij geëscaleerd wordt. Komt mogelijk doordat glasoperator vroeger een los bedrijf was en mogelijk nog steeds niet is geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
MaxHardcore schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:43:
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met online gamen op PSN via 1gbit TMT?

Als ik de verbinding test op PS5 is alles helemaal goed, maar zodra ik battlefield multiplayer wil starten dan werkt het niet. haperende verbinding met de EA servers en slechte ping (groene balkje is gewoon zwart/leeg) Ook PUBG werkt niet. Via 5G werkt het wel.

Heb de dns in de router al gewijzigd in de DNS van google, maar dit lost het niet op.

Puur voor de test Counterstrike even snel gedownload op PC en dat werkt wel. Op pc inloggen op PSN werkt ook.
Ik had dit toen ook en nu nog steeds. Heb jij het inmiddels al op kunnen lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
ANdrode schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Ze hebben juist een extreem complexe inrichting. Die in theorie stabiel kan zijn. En die is nu net niet stabiel waardoor de ervaring slecht is en debuggen moeilijk.

Er zit op zijn minst:
  • Heel veel MPLS
  • Meerdere fysieke paden tussen ODF punt en Amsterdam
  • Meerdere actieve routers bij AMS-IX met gebalanceerd verkeer
  • Veel verkeer via AMS-IX maar een beperkt aantal andere upstreams
In het recept.
Met dus heel veel mogelijkheden voor gedeeltelijke failures die meestal niet veel uitmaken maar in bepaalde edge cases wel voor veel problemen zorgen

Een oorzaak van een issue kan één niet goed werkende vezel in een gebundelde link zijn. Waardoor je x-% loss krijgt. Hiervoor moet je op tijd de echte specialisten (bij een specialistische partij of TAC) inzetten.

Ik heb het gevoel dat er te laat en amper vanuit T-Mobile helpdesk naar zo'n partij geëscaleerd wordt. Komt mogelijk doordat glasoperator vroeger een los bedrijf was en mogelijk nog steeds niet is geintegreerd.
Complex ontstaat vaak door houtje-touwtje oplossingen.
Houtje-touwtje oplossingen ontstaan vaak door zo goedkoop mogelijk iets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
leonbong schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Complex ontstaat vaak door houtje-touwtje oplossingen.
Houtje-touwtje oplossingen ontstaan vaak door zo goedkoop mogelijk iets te doen.
Ja en nee, uiteindelijk denk ik dat bij bijna alle providers graag willen dat:
- Zoveel mogelijk verkeer via AMS-IX/NL-IX loopt dat is relatief goedkoop
- Icm grote partijen (netflix/youtube etc) veel edge locations willen waar ze zoveel mogelijk van de data hungry zaken lokaal kunnen aanbieden
- wat er dan overblijft loopt dan via 3e partijen.
Dit is niets nieuws en niks wat anderen niet net zo doen, T-mobile lijkt hier meer issues mee te hebben, de vraag ligt dan meer bij de kunde van hun mensen dan bij de setup in mijn ogen.

Verder is t-mobile een prijsvechter vooral met gigabit voor een lage prijs, daar tegenop schalen in de rest van de infrastructuur is echter lastig. Ik begreep van de monteur van Guidion dat er de komende weken weer een nieuwe actie-periode start, lijkt op dweilen met de kraan open...

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 13-05-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:06:
[...]
- Icm grote partijen (netflix/youtube etc) veel edge locations willen waar ze zoveel mogelijk van de data hungry zaken lokaal kunnen aanbieden
De afweging tussen AMS-IX en transit is tegenwoordig kennelijk een beetje muddy: Transit is sneller goedkoper geworden dan een IX en veel consumenten netwerken kan je tegenwoordig niet meer bereiken via AMS-IX (toch @wopper).

Tegenwoordig wil KPN zoveel mogelijk verkeer via NL-IX (en niet via AMS-IX). KPN is eigenaar van NL-IX. Ziggo "peert" niet meer via AMS-IX. Je kan wel betalen om verkeer bij de AMS-IX het Ziggo/Aorta netwerk in te laten gaan (maar dit kan ook weer via transit).
Dit is niets nieuws en niks wat anderen niet net zo doen, T-mobile lijkt hier meer issues mee te hebben, de vraag ligt dan meer bij de kunde van hun mensen dan bij de setup in mijn ogen.
Het escaleren van problemen lijkt niet goed te gaan. Verder kan je ook gewoon bugs raken. Dat gebeurt veel vaker in professionele netwerkapparatuur dan ik verwacht had.

En dan duurt het van JTAC case tot uitgerolde fix met gemak >3 maanden.
Verder is t-mobile een prijsvechter vooral met gigabit voor een lage prijs, daar tegenop schalen in de rest van de infrastructuur is echter lastig. Ik begreep van de monteur van Guidion dat er de komende weken weer een nieuwe actie-periode start, lijkt op dweilen met de kraan open...
Ik denk dat klanten met gigabit niet veel meer data gebruiken dan klanten met 100 megabit wanneer iedereen gigabit krijgt. Bij KPN nemen alleen de zware gebruikers zo'n abonnement en zullen ze veel meer gebruiken dan gemiddeld. Bij T-Mobile iedereen.
offtopic:
Zegt degene met 700GB down/300GB up in een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Sander schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ik heb dat al eerder aangegeven. (community forum). Men wil er veel klanten bij.
TM-NL staat immers te koop. Niet investeren in de infra. En dus veel problemen.
-upload in regios traag
-totale verbinding slecht (dordrecht/den haag/hilversum/....) tv & internet
-sites slecht bereikbaar
-vpn werkt niet goed of helemaal niet.
-..........

Zoveel mogelijk alles als een enkel probleem aanpakken en vooral niet echt iets structureel in het Netwerk zelf aan pakken, dan heb ik het niet over een sfp poortje of een router bij de klant maar design technisch met complete switches, site verbindingen en monitoring software.

Oftewel groeien en bezuinigen. Financieel de boel oppoetsen voor de verkoop en de klant is dan de dupe.

Degene die dit koopt zal moeten beseffen dat er flink geinvesteerd dient te worden voor er echt veel klanten gaan lopen en de naam T-Mobile slecht is. Voor je die weer goed hebt ben je wel weer wat tijd verder.
De investering van de overname eruit halen op een korte termijn is dan een utopie.

Voorlopig zijn wij als klant de pineut. We krijgen niet wat T-Mobile Thuis belooft. Een snelle en goede STABIELE verbinding.

Zeker in deze tijd is dat een MUST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:48
dehardstyler schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Ik had dit toen ook en nu nog steeds. Heb jij het inmiddels al op kunnen lossen?
Nope.

In onderstaand topic wordt aangegeven dat ze vannacht een fix gaan uitrollen, dus wacht het tot morgen af.

https://community.t-mobil...drecht-330279/index7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
MaxHardcore schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Nope.

In onderstaand topic wordt aangegeven dat ze vannacht een fix gaan uitrollen, dus wacht het tot morgen af.

https://community.t-mobil...drecht-330279/index7.html
Die fix is niet gerelateerd aan de routing/time-out problemen. Het vervangen van die SFP is n.a.v. dit topic:
https://community.t-mobil...insabiele-download-330265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Wat een oelewappers daar. Nu is zelfs hun eigen community voor mij via TMT niet eens meer bereikbaar, moet dat persé op 4G doen.
Er zit een duidelijke flaw in het netwerk bij TMT, mogelijk door al die regiowijzigingen en routeringen! Als het 1 juni niet is opgelost vertrek ik daar. Dan maar per maand meer betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door RR2USA op 14-05-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@RR2USA Via mijn TMT verbinding (odf) is de site community.t-mobile.nl prima te bereiken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Quad schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:04:
@RR2USA Via mijn TMT verbinding (odf) is de site community.t-mobile.nl prima te bereiken.
Heb jij geluk, hier al weken issues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Poh jongens toch, dit klinkt vrij hopeloos allemaal. Ik zit nog via de oude constructie, ooit aangelegd via Reggefiber en aangesloten op Vodafone Thuis. Ik heb dus een ONT ontvangen ivm overstap naar Gbit en als ik het goed begrijp ga ik dus naar het T-Mobile only netwerk want GPON? Ik twijfel sterk of ik dit niet beter annuleer als ik alles zo lees, maar annuleren zal ook drama zijn in die _standaard_ processen binnen dit soort toko's met tig 3e partijen...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 14-05-2021 09:14 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 18:34
Ik krijg mn tp link wifi adapter niet meer verbonden met de Zyxel. Krijg te zien kan geen verbinding maken met netwerk. Dit was voor de monteur de verbinding heeft hersteld door een schuif op de mediaconverter en nu ook nog. Heb ook al geprobeerd het netwerk niet onthouden en dan opnieuw wachtwoord in te geven en ook middels wps.

Ik zou hier nog een monteur voor krijgen,maar de laatste keer ik belde begin vd week toen ik aangaf geen sms en mail te hebben ontvangen, dat dat was omdat nog geen monteur had gereageerd. Heb nu bekabeld aangesloten maar wetende het via wifi ook kan heb ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:05

jurroen

Security en privacy geek

Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:27:
Ik krijg mn tp link wifi adapter niet meer verbonden met de Zyxel.
Heb je daar alleen last van met die TP-Link adapter? Kun je eventueel het ook met een ander device proberen, om uit te sluiten dat het niet aan die specifieke adapter (of driver, of firmware) ligt? Bijvoorbeeld je telefoon, tablet; kunnen die wel verbinding maken met de WiFi?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
jurroen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Heb je daar alleen last van met die TP-Link adapter? Kun je eventueel het ook met een ander device proberen, om uit te sluiten dat het niet aan die specifieke adapter (of driver, of firmware) ligt? Bijvoorbeeld je telefoon, tablet; kunnen die wel verbinding maken met de WiFi?
Bedankt voor je snelle reactie. Mn A50 en smart tv beide via wifi verbonden dus zal dan ineens liggen aan de adapter lijkt me. Zal ik een andere adapter kunnen proberen bij de pcwinkel in andere dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
JB schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:00:
Poh jongens toch, dit klinkt vrij hopeloos allemaal. Ik zit nog via de oude constructie, ooit aangelegd via Reggefiber en aangesloten op Vodafone Thuis. Ik heb dus een ONT ontvangen ivm overstap naar Gbit en als ik het goed begrijp ga ik dus naar het T-Mobile only netwerk want GPON? Ik twijfel sterk of ik dit niet beter annuleer als ik alles zo lees, maar annuleren zal ook drama zijn in die _standaard_ processen binnen dit soort toko's met tig 3e partijen...
Ik kan niet ontkennen dat ik het niet een beetje spannend vind. Dinsdag komen ze. Fingers crossed.
Quad schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:04:
Jij bent onlangs van WBA naar ODF gegaan toch? Geen gekkigheid bij jou?

[ Voor 17% gewijzigd door Yemoke op 14-05-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Heb m in een andere usb poort gedaan en nu wel verbonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:00:
Een T-Mobile only netwerk bestaat alleen in een stukje Den Haag en Eindhoven. Op alle andere plekken is er nog altijd minimaal Reggefiber als eigenaar van het passieve netwerk.

Voor jou zou het eigenlijk alleen beter worden qua 3e partijen. Als jij nu een KPN WBA verbinding hebt bij T-Mobile heb je dus met drie partijen te maken. Reggefiber voor het passieve netwerk, KPN WBA als dienstenleverancier en TMT als provider. Die laatste twee zouden dan 1 worden als jij overstapt naar een TMT ODF abonnement.

Nadeel van een WBA abonnement kan zijn dat er drie partijen nodig zijn. Voordeel is momenteel absoluut het feit dat het WBA netwerk stabieler lijkt. Maar vergis je niet. Ook daarbij wordt er op een hoger netvlak ontkoppeld naar T-Mobile zelf en kan je nog steeds te maken krijgen met routing keuzes, DNS problemen, etc..
Snelheidsproblemen lijken echter vooral voor te komen op ODF aansluitingen zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 14-05-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yemoke schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Ik kan niet ontkennen dat ik het niet een beetje spannend vind. Dinsdag komen ze. Fingers crossed.

[...]

Jij bent onlangs van WBA naar ODF gegaan toch? Geen gekkigheid bij jou?
Nee totaal niet, ging vlekkeloos. In loop van de ochtend eraf, begin van de middag erop. Wel is het zo dat m'n tv nog via vlan 640 gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Behalve dat men 2 dagen te vroeg het tv signaal omgezet had - wel gecorrigeerd daarna - is de omzetting zonder grote problemen verlopen; de opnames waren - mede door het te vroeg omzetten - tijdelijk hit or miss, maar dat is na een herstart (met de utp eruit) goed gekomen.

Ik sta wel nog steeds op vlan 640 en heb geen haast om omgezet te worden ivm het niet meer kunnen "opnemen" van te veel zenders (oa de Belgische zenders, ook geen mogelijkheid om terug te kijken), dus daar ga ik niet mee akkoord.

Ik ben al aangesloten in het Vodafone tijdperk (11/2014) en heb eigenlijk geen storing - muv wat was het - november 2019, maar dat was ook een grote storing die het hele land betrof, maar verder eigenlijk geen klachten,graag zo houden.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Bjarn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Die fix is niet gerelateerd aan de routing/time-out problemen. Het vervangen van die SFP is n.a.v. dit topic:
https://community.t-mobil...insabiele-download-330265
En dan hoopten ze in het andere topic op betere tijden voor de VPN en game problemen?

Zojuist weer even getest. Kan nog steeds geen verbinding maken in Battefield 5. Andere nog niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bjarn
MaxHardcore schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:50:
[...]

En dan hoopten ze in het andere topic op betere tijden voor de VPN en game problemen?

Zojuist weer even getest. Kan nog steeds geen verbinding maken in Battefield 5. Andere nog niet getest.
Yep.

Ik heb ook zojuist getest of het oorspronkelijke probleem met 'n download was gefixt, maar nope, helaas.
Het is door de routing issues uit het verzameltopic zelfs zó erg, dat het niet mogelijk is om naar een enkele server een speedtest te doen omdat hij time-out.

https://community.t-mobil...ostid=1610905#post1610905

Helaas ben ik er klaar mee, geef ik 1 juni als (in mijn ogen) redelijke deadline om het te fixen en anders wil ik weg, want m'n werk is onmogelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
Bjarn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Yep.

Ik heb ook zojuist getest of het oorspronkelijke probleem met 'n download was gefixt, maar nope, helaas.
Het is door de routing issues uit het verzameltopic zelfs zó erg, dat het niet mogelijk is om naar een enkele server een speedtest te doen omdat hij time-out.

https://community.t-mobil...ostid=1610905#post1610905

Helaas ben ik er klaar mee, geef ik 1 juni als (in mijn ogen) redelijke deadline om het te fixen en anders wil ik weg, want m'n werk is onmogelijk zo.
Ik vraag me af of een forumpost wordt gezien als in gebreke stellen. Ik zou dit via een (aangetekende) brief hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Muis666 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Ik vraag me af of een forumpost wordt gezien als in gebreke stellen. Ik zou dit via een (aangetekende) brief hebben gedaan.
Is ook nog niet officieel, ik geef ze nog even. De webcare is in ieder geval ook op de hoogte.

Als ik zo het forum lees zie ik een paar gevallen waarbij mensen hun abonnement zonder kosten per direct op kunnen zeggen mits het ticket niet opgelost kon worden. Dat zal in mijn geval ook zo zijn, maar ik wacht het even af. Dan is de looptijd minimaal 3.5 maand geweest, genoeg tijd om een issue te fixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bjarn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Is ook nog niet officieel, ik geef ze nog even. De webcare is in ieder geval ook op de hoogte.

Als ik zo het forum lees zie ik een paar gevallen waarbij mensen hun abonnement zonder kosten per direct op kunnen zeggen mits het ticket niet opgelost kon worden. Dat zal in mijn geval ook zo zijn, maar ik wacht het even af. Dan is de looptijd minimaal 3.5 maand geweest, genoeg tijd om een issue te fixen lijkt me.
Dat mag geen enkel probleem zijn om van je contract af te kunnen inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Bjarn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Wat een gezeik. Ik had al zo'n gevoel dat ik spijt zou krijgen van de overstap vanaf Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
Voor iedereen die wilt overstappen naar TMT
Let op. Routering werkt daar voor geen meter meer en dit is al minstens 2 maanden aan de gang en ze weten niet wat het kan zijn.

https://community.t-mobil...s-buiten-dordrecht-330279

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Ninaomi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:08:
Voor iedereen die wilt overstappen naar TMT
Let op. Routering werkt daar voor geen meter meer en dit is al minstens 2 maanden aan de gang en ze weten niet wat het kan zijn.

https://community.t-mobil...s-buiten-dordrecht-330279
Op WBA geen problemen. Het is niet een algemeen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
space-one schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:20:
[...]

Op WBA geen problemen. Het is niet een algemeen probleem.
Komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Vast.

Het lijkt grotendeels een GPON probleem te zijn.

Bij de andere glitches (gefilterede requests naar AWS en TransIP) de laatste tijd zou ik geen veroorzaker aan durven wijzen. Mijn vermoeden is dat dit niet bij T-Mobile ligt: Verkeer (terug, want traceroute vanuit andere kant heb ik bekeken) loopt via AMS-IX en die links krijg je niet vol zonder dat je dit bij andere bestemmingen ook zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Ik heb Amazon EC2 in Frankfurt en iedereen met T-Mobile Thuis kan geen verbinding maken (ook WBA, want WBA gebruikt hetzelfde netwerk hoor). Gaat lekker daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 14-05-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Toch merk ik met mijn T-Mobile WBA verbinding geen enkel probleem. Alles wat wij hier thuis benaderen werkt gewoon. Zouden jullie eens een lijstje willen delen met bestemmingen die vanaf TMT onbereikbaar zouden zijn?

Ik kan hier na acht jaar WBA inmiddels trouwens wel naar ODF. T-Mobile vraagt daar €37 aansluitkosten voor en dan zit je aan een nieuw jaarcontract vast waardoor je ook niet kan vragen om een verlengingsaanbod. En zo loop je dus ook nog eens zo’n €40 korting mis. Dus als je naar Gigabit op ODF wilt kan je daar zelf €77 voor betalen. Helaas. Dan is die 100Mb op WBA nog niet zo’n gek idee, want die is wel altijd stabiel gebleken. Van ODF zou ik dat nog maar af moeten wachten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Napsju schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:15:
Toch merk ik met mijn T-Mobile WBA verbinding geen enkel probleem. Alles wat wij hier thuis benaderen werkt gewoon. Zouden jullie eens een lijstje willen delen met bestemmingen die vanaf TMT onbereikbaar zouden zijn?

Ik kan hier na acht jaar WBA inmiddels trouwens wel naar ODF. T-Mobile vraagt daar €37 aansluitkosten voor en dan zit je aan een nieuw jaarcontract vast waardoor je ook niet kan vragen om een verlengingsaanbod. En zo loop je dus ook nog eens zo’n €40 korting mis. Dus als je naar Gigabit op ODF wilt kan je daar zelf €77 voor betalen. Helaas. Dan is die 100Mb op WBA nog niet zo’n gek idee, want die is wel altijd stabiel gebleken. Van ODF zou ik dat nog maar af moeten wachten.
Bijzonder, ik ben gratis en voor niks op huidig contract naar ODF gestapt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Quad schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:16:
Bijzonder, ik ben gratis en voor niks op huidig contract naar ODF gestapt.
Interessant. Telefonisch geregeld? Ik kreeg een nogal botte telefonist van sales. Ik heb zijn aanbod maar afgeslagen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Napsju schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:18:
[...]

Interessant. Telefonisch geregeld? Ik kreeg een nogal botte telefonist van sales. Ik heb zijn aanbod maar afgeslagen.
Correct, telefonisch geregeld. Zodra alles er door is in Mijn T-Mobile Thuis omgeving zou ik kunnen bellen om contract met 1 jaar te verlengen tegen het op dat moment geldig aanbod.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Zijn er meer mensen in Dordrecht waar het internet beroerde download snelheden behaald. Heb vandaag rond de 1 Mbps down en 50 tot 200Mbps up.

Gebeurt de afgelopen dagen wel vaker dat de verbinding zo beroerd is.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik kan tweakers niet bereiken of heel traag via tmt-thuis-prut.
Schijnt ook een probleem met routering te zijn bij tmt.
True komt voor op de lijst op tmt-forum waarmee problemen zijn.

Ps via 4g(ook t-mobile) werkt het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 15-05-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 09:54
Hier (Amsterdam) sinds 30 minuten ook geen internet meer. Daarvoor werkte het prima, maar plots geen verbinding meer. Tmobile 4G werkt wel prima.

Edit: internetverbinding doet het weer!

[ Voor 12% gewijzigd door pipo01 op 15-05-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:09
Pauwl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:28:
Ok, bedankt allemaal ik weet voorlopig genoeg.

vwb de mobiele telefonie, ik heb al t-mobile via m'n werk, alleen is de dekking niet echt geweldig hier in de buurt en in huis. Ik zou dat voor mijzelf dus niet zo snel zelf nemen.
Als je telefoon bellen over wifi (VoWIFI) ondersteund, heb je voor het bellen zelf geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Bij mij zijn bepaalde websites nog supertraag.
Ik denk dat die via de 14k4 tmt backuplijn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Quad schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:33:
[...]

Correct, telefonisch geregeld. Zodra alles er door is in Mijn T-Mobile Thuis omgeving zou ik kunnen bellen om contract met 1 jaar te verlengen tegen het op dat moment geldig aanbod.
1 jaar verlengen is hier niet eens ter sprake geweest of anders gezegd; ik kan gewoon maandelijks opzeggen. Na bellen met T-Mobile is alles in gang gezet, zonder aanpassingen aan contract (behalve de prijs van 40 euro per maand) en zonder aansluitkosten etc.

Dit staat ook netjes in de bevestiging;
Je abonnement
De looptijd van je contract blijft hetzelfde. Heb je op dit moment kortingen op je abonnement, dan blijven deze geldig zoals afgesproken bij het afsluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 15-05-2021 09:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JB schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:49:
[...]

1 jaar verlengen is hier niet eens ter sprake geweest of anders gezegd; ik kan gewoon maandelijks opzeggen. Na bellen met T-Mobile is alles in gang gezet, zonder aanpassingen aan contract (behalve de prijs van 40 euro per maand) en zonder aansluitkosten etc.

Dit staat ook netjes in de bevestiging;

[...]
Hier ook niet, maar als ik (nieuwe) korting wil en op nieuw TV platform wil komen moet ik wel verlengen. Maar op dit moment is de korting (6 mnd 15€ pm eraf) over 12 maanden evenveel als mijn huidig contract (€ 7,5 korting op TV pakket)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Ik heb Amazon EC2 in Frankfurt en iedereen met T-Mobile Thuis kan geen verbinding maken (ook WBA, want WBA gebruikt hetzelfde netwerk hoor). Gaat lekker daar.
Had geen zin om weer met RIPE Atlas te meten - maar vanaf mijn ODF-Point-to-Point verbinding is er niets te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWF2WSKtgTJ1Wi-SJXOuq5wr8_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/icBev3jhYm51S3mlXMwYN8tw.png?f=fotoalbum_large
offtopic:
En zoals altijd bij netwerk issues: Het kan ook aan een andere laag liggen. Voor zover ik zie bij verkeer terug peeren AWS en TMT op de AMS-IX, dus ik zou het buiten netwerkproblemen [voor een specifieke prefix of machine, die je dan aan TMT verwijt] zoeken…

Het lijkt mij niet minder dan logisch dat het verkeer van WBA, ODF-Point-to-Point en ODF-GPON via andere (fysieke) routes loopt, tot het in de core van het netwerk samenkomt.

Gegeven de issues die mensen zien terwijl mensen ook een zeer goede ervaring hebben zitten de issues in de
rand/access laag, niet in de core.

[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 15-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik ben er beetje klaar mee, zo gauw ik en mijn vrouw niet permanent hoeven thuis te werken zeg ik op en stap ik over.
Momenteel ben ik te afhankelijk van internet zodoende wil ik even niet het risico lopen dat ik enkele dagen zonder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Laatst online: 16:23
VHware schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Als je telefoon bellen over wifi (VoWIFI) ondersteund, heb je voor het bellen zelf geen last.
Klopt. Dit werkte helaas niet op mijn S7, maar wel op de A50 van mijn werk.
Helaas is het signaal buiten ook zeer matig (1 streepje). Het functioneert gelukkig wel.

De problemen met de internet connectiviteit houden mij op dit moment wel nog tegen om een overstap te maken van Ziggo naar T-Mobile. Ik ben voor mijn werk erg afhankelijk van een goede internet verbinding (zoals bijna iedereen momenteel).
De Ziggo verbinding die ik momenteel heb werkt wel gewoon goed, maar is relatief duur (65 euro voor 300/30 en televisie). Kan hierop dus behoorlijk besparen maar wil niet dat dit ten koste gaat van de internet stabiliteit. Op dit moment zou ik liever 200/200 internet hebben en stabile dan 1000/1000 met af en toe wat vreemde problemen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn er mensen die overgestapt zijn naar T-M maar door problemen toch maar weer terug zijn geswitched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

ANdrode schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Had geen zin om weer met RIPE Atlas te meten - maar vanaf mijn ODF-Point-to-Point verbinding is er niets te zien:
[Afbeelding]
offtopic:
En zoals altijd bij netwerk issues: Het kan ook aan een andere laag liggen. Voor zover ik zie bij verkeer terug peeren AWS en TMT op de AMS-IX, dus ik zou het buiten netwerkproblemen [voor een specifieke prefix of machine, die je dan aan TMT verwijt] zoeken…

Het lijkt mij niet minder dan logisch dat het verkeer van WBA, ODF-Point-to-Point en ODF-GPON via andere (fysieke) routes loopt, tot het in de core van het netwerk samenkomt.

Gegeven de issues die mensen zien terwijl mensen ook een zeer goede ervaring hebben zitten de issues in de
rand/access laag, niet in de core.
De AMS-IX zie ik de traces verschijnen van diegene die geen verbinding kunnen maken. Gaat netjes naar poort van Amazon.

Maar het mag niet zolang duren. Gelukkig zit ik niet meer bij T-Mobile want dit soort zaken zijn echt onacceptabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 15-05-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zenix schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:06:
[...]
De AMS-IX zie ik de traces verschijnen van diegene die geen verbinding kunnen maken. Gaat netjes naar poort van Amazon.

Maar het mag niet zolang duren. Gelukkig zit ik niet meer bij T-Mobile want dit soort zaken zijn echt onacceptabel.
Het zou voor mij ook niet acceptabel zijn. Maar het raakt maar een deel van de klanten. Je ziet dus drie compleet andere segmenten in het netwerk wat betreft gedrag bij T-Mobile, waarbij een deel (niet-GPON ODF) zeer goed werkt.

Dat zie je hier imo ook: De eu-central-1 (RIPE Atlas - ping) regio lijkt deels onbereikbaar te zijn vanuit T-Mobile Thuis. Maar dus maar vanuit een deel van de probes…
traceroute daar - enige voordeel daarvan is dat je de eerste hop ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 15-05-2021 14:53 ]

Pagina: 1 ... 136 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie