Bjarn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:00:
[...]
Ah, in dat geval gok ik erop dat de glasvezel in eerste instantie idd op het KPN netwerk stond aangesloten, ODF is idd T-Mobile hun eigen netwerk waar 1Gbit over geleverd word.
Vanochtend zijn de glasvezelmonteurs geweest. Op dat moment brandden alle lampjes op de glasconverter al (was gisteren niet het geval), maar helaas nog geen actie. Één van de monteurs is naar de centrale geweest een wijk verder. Daar alles gechecked, was ook goed. Monteur weer terug naar mijn adres, T-Mobile de lijn door laten meten, ook goed. Toen de hele boel weer opnieuw aangesloten en opgestart: jawel, alles doet het!
Op 1 ding na!

De Guidion monteur heeft gisteren op mijn verzoek 3 coaxkabels die door leidingen in de muur liepen, vervangen door UTP kabels, Nu blijkt dus dat 1 van die kabels het niet doet, de kortste ook nog! Heb ff een netwerkkabeltje door het huis uitgerold, en daarmee werkt het wel.

T-Mobile gebeld, doorverbonden met Guidion, medewerker heeft de monteur gebeld, die gaf aan dat de kabels goed waren (niet getest, hoe weet hij dat dan

). Zondag komt er een monteur de kabel vervangen.
Man man man, ik ben echt al 2 dagen bezig nu.