[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Na een half uur in de wacht gehangen te hebben het maar opgegeven. Voor een glasvezel abo, komt er een monteur langs voor de installatie. Neemt hij of zij ook het modem mee? Of krijg je die eerder opgestuurd? Het schijnt blijkbaar voor andere providers lastig te zijn om het modem naar een ander adres te sturen (verhuis binnenkort, maar wil de huidige bewoners niet lastigvallen met pakketjes).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertjuhh7
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:29
Flipm0de schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:52:
Na een half uur in de wacht gehangen te hebben het maar opgegeven. Voor een glasvezel abo, komt er een monteur langs voor de installatie. Neemt hij of zij ook het modem mee? Of krijg je die eerder opgestuurd? Het schijnt blijkbaar voor andere providers lastig te zijn om het modem naar een ander adres te sturen (verhuis binnenkort, maar wil de huidige bewoners niet lastigvallen met pakketjes).
Installatie pakket word verstuurd via PostNL. Komt ongeveer een week a 2 weken voor de monteur komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
Als je het bij een postnl punt laat afleveren dan kun je het daar zelf ophalen. Volgens mij is dat gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

lordsnow

I know nothing

En vannacht sinds 1u weer eens geen internet. Enschede. Volgens de site is er geen onderhoud aan het netwerk. Ik heb hier sporadisch last van, altijd na 11u. De Draytek is een tijd terug al vervangen voor de Zyxel met media converter, en het leek beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:47
Ik zit nu 11 maanden bij T-Mobile (internet only en mobiel). Maak gebruik van klantvoordeel en betaal dus 50 euro voor alles. Ik ben tevreden met beide abonnementen en zou Thuis wel willen verlengen.

Nu las ik op de beginpagina dat veel mensen, na één jaar een korting afgesproken hebben met de klantenservice. Werkt dit ook wanneer je klantvoordeel hebt? Heeft iemand hier ervaring mee?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
lordsnow schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 02:18:
En vannacht sinds 1u weer eens geen internet. Enschede. Volgens de site is er geen onderhoud aan het netwerk. Ik heb hier sporadisch last van, altijd na 11u. De Draytek is een tijd terug al vervangen voor de Zyxel met media converter, en het leek beter te gaan.
klopt lijkt wel onderhoud is tweede nacht al deze week WBA

Downtime: 1 hr 32 min
Noticed at: 2021-05-06 00:46:34 (UTC+00:00)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
groxgrox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 06:23:
Ik zit nu 11 maanden bij T-Mobile (internet only en mobiel). Maak gebruik van klantvoordeel en betaal dus 50 euro voor alles. Ik ben tevreden met beide abonnementen en zou Thuis wel willen verlengen.

Nu las ik op de beginpagina dat veel mensen, na één jaar een korting afgesproken hebben met de klantenservice. Werkt dit ook wanneer je klantvoordeel hebt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Internet only doen ze heel moeilijk over korting. Daar zijn ze een beetje vanaf aan het stappen.
Laatste keer dat het me gelukt is is 2 jaar geleden, en toen was het ook niet echt korting om over naar huis te schrijven... bijna het bellen niet waard.

En ik ben geen klantvoordeel klant, dus daar zullen ze waarschijnlijk nog moeilijker over doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 06-05-2021 09:03 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waarom zouden ze je korting geven, ze zijn met dat aanbod by far de goedkoopste, dus als je weg gaat ga je ergens anders hetzeflde of meer betalen voor minder bandbreedte en/of data. Zelfs lokale providers als NetRebel etc kunnen niet concurreren met t-mobile omdat je dan alsnog het voordeel verliest van je mobiele aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Nee. Dat komt eigenlijk niet meer voor. Zeker internet only niet. De enige reden waarom je zou bellen om te verlengen is om de inflatie correctie eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:47

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

dorkie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:45:
[...]

ik neem aan dat je ook de dns heb aangepast in je modem/router? Zo blijft je bang nog wel even big :)
Nog tips voor een andere DNS? Wil liever geen google gebruiken (beetje spreiding van mijn persoonlijk gedrag)..
Internetsnelheid bij mij is meestal top, maar af en toe gaat t tergend traag op mobiel. lijkt een instelling thuis te zijn, want het gebeurt sinds ik ben overgestapt van cisco APs naar Ubiquiti.. Eerst een kijken met een andere DNS (geconfigureerd in mijn pi-hole docker) dus..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

rens-br schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Nee. Dat komt eigenlijk niet meer voor. Zeker internet only niet. De enige reden waarom je zou bellen om te verlengen is om de inflatie correctie eraf te halen.
Ik wacht zelf nog even met de verlenging tot de factuur van deze maand is geweest en de internet upgrade volledig in mijn T-Mobile Thuis omgeving is verwerkt.

Het aanbod wat ik een paar maanden geleden gekregen heb was een half jaar gratis TV. Daarna weer regulier maandbedrag, zonder klantvoordeel TV keuze. Onder de streep over 12 maanden is dat dan weer weggestreept..

Wellicht voor @groxgrox een idee, verlengen met TV, en dan in maand 5 opzeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 06-05-2021 09:37 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
prein2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Nog tips voor een andere DNS? Wil liever geen google gebruiken (beetje spreiding van mijn persoonlijk gedrag)..
Internetsnelheid bij mij is meestal top, maar af en toe gaat t tergend traag op mobiel. lijkt een instelling thuis te zijn, want het gebeurt sinds ik ben overgestapt van cisco APs naar Ubiquiti.. Eerst een kijken met een andere DNS (geconfigureerd in mijn pi-hole docker) dus..
9.9.9.9 Quad9
1.1.1.1 Cloudflare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
prein2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Nog tips voor een andere DNS? Wil liever geen google gebruiken
Je zou deze benchmarktest eens kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27

JB

Cédric roelt!

JB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Zit zeker iets in. Zelf heb ik alles juist graag in de meterkast. Kijkende naar de Draytek doet de WAN ook max 1 Gbps, kan deze dan niet gewoon blijven zitten? Of wil je dat vanwege andere redenen niet? Hier geen tv via T-Mobile, alleen een VoIP lijntje voor vaste telefonie.
Niemand?

Heb zojuist de nieuwe Huawei en Zyxell spullen ontvangen, maar ik word daar niet vrolijk van :/ Ik zal wel weer broodje moeilijk zijn, maar dat lompe Zyxell modem kan niet aan de muur net zoals nu de Draytek ivm die lompe poten :/ Daarbij dus een losse SFP module ipv zoals nu in de Draytek.

Kan niet alles gewoon blijven zitten en puur snelheid verhogen? Die Draytek doet ook max 1 Gbps.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:26
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Niemand?

Heb zojuist de nieuwe Huawei en Zyxell spullen ontvangen, maar ik word daar niet vrolijk van :/ Ik zal wel weer broodje moeilijk zijn, maar dat lompe Zyxell modem kan niet aan de muur net zoals nu de Draytek ivm die lompe poten :/ Daarbij dus een losse SFP module ipv zoals nu in de Draytek.

Kan niet alles gewoon blijven zitten en puur snelheid verhogen? Die Draytek doet ook max 1 Gbps.
Als je een Huawei 'mediaconverter' hebt gekregen is dat een ONT voor Gpon. Die moet je dan sowieso gebruiken om een werkend ethernetsignaal te krijgen. Die zyxel router lijkt me niet nodig, als die draytek maar een RJ45 wan poort heeft die je op de ONT kan aansluiten

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jk-5 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Als je een Huawei 'mediaconverter' hebt gekregen is dat een ONT voor Gpon. Die moet je dan sowieso gebruiken om een werkend ethernetsignaal te krijgen. Die zyxel router lijkt me niet nodig, als die draytek maar een RJ45 wan poort heeft die je op de ONT kan aansluiten
Oke, dus als ik het goed begrijp kan de huidige SFP module die in de Draytek zit, niet overweg met de hogere snelheden? Of waarom zou ik die ONT nodig hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 06-05-2021 12:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Oke, dus als ik het goed begrijp kan de huidige SFP module die in de Draytek zit, niet overweg met de hogere snelheden?
Dat wel, het is een gigabit SFP, maar deze werkt alleen bij een point-to-point ethernetverbinding. T-Mobile kiest ervoor om in nieuwe gigabit gebieden Gpon te gebruiken, waarbij maximaal 32 verbindingen op 1 poort in de OLT zitten. Je deelt dus 2.5Gbps download en 1.25Gbps uploadcapaciteit met deze 32 aansluitingen. Maar doordat dit geen 'standaard' verbinding is heb je er een speciale ONT voor nodig, en werkt een SFP helaas niet.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Oke, dus als ik het goed begrijp kan de huidige SFP module die in de Draytek zit, niet overweg met de hogere snelheden?
Nee zo zit het niet helemaal.
Je hebt nu waarschijnlijk 100/100 (of 500/500) via KPN-WBA en sinds kort levert T-Mobile 1000/1000 op jouw adres?
In dat geval heeft Glasoperator recent GPON apparatuur in de PoP geplaatst waar jij op aangesloten bent.
Dit betekent dat je een ONT moet gebruiken en geen eigen SFP meer kan gebruiken.
De vezel uit je FTU gaat in de ONT, en van de ONT gaat een ethernetkabel naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jk-5 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Dat wel, het is een gigabit SFP, maar deze werkt alleen bij een point-to-point ethernetverbinding. T-Mobile kiest ervoor om in nieuwe gigabit gebieden Gpon te gebruiken, waarbij maximaal 32 verbindingen op 1 poort in de OLT zitten. Je deelt dus 2.5Gbps download en 1.25Gbps uploadcapaciteit met deze 32 aansluitingen. Maar doordat dit geen 'standaard' verbinding is heb je er een speciale ONT voor nodig, en werkt een SFP helaas niet.
Hmm verklaard wellicht ook die lage upload bij mensen?
Dennis-L schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Nee zo zit het niet helemaal.
Je hebt nu waarschijnlijk 100/100 (of 500/500) via KPN-WBA en sinds kort levert T-Mobile 1000/1000 op jouw adres?
In dat geval heeft Glasoperator recent GPON apparatuur in de PoP geplaatst waar jij op aangesloten bent.
Dit betekent dat je een ONT moet gebruiken en geen eigen SFP meer kan gebruiken.
De vezel uit je FTU gaat in de ONT, en van de ONT gaat een ethernetkabel naar je router.
Klopt 100/100 op een van origine Reggefiber netwerk. Ik vraag me alleen af of dat allemaal wel is gebeurd hier in de regio. Hoe kan ik dat checken? De man aan de telefoon van T-Mobile heeft het gewoon aangevraagd, maar heb niets gehoord over deze omzetting.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
[...]

Wow! Is dat T-Mobile specifiek of geld dit voor alle providers die via GPON leveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis-L
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Hmm verklaard wellicht ook die lage upload bij mensen?

[...]

Klopt 100/100 op een van origine Reggefiber netwerk. Ik vraag me alleen af of dat allemaal wel is gebeurd hier in de regio. Hoe kan ik dat checken? De man aan de telefoon van T-Mobile heeft het gewoon aangevraagd, maar heb niets gehoord over deze omzetting.
Glasoperator heeft waarschijnlijk recent eigen apparatuur in de PoP geplaatst waar jij op aan bent gesloten.
Je gaat dan dus van KPN-WBA apparatuur omgezet worden naar Glasoperator apparatuur.
T-Mobile levert geen 1000/1000 via KPN-WBA apparatuur, enkel via Glasoperator.

Als er 750Mbit op jouw adres leverbaar is geweest en nu 1000Mbit, dan heeft Glasoperator AON in jouw PoP hangen en dan kan je nog wel een eigen SFP gebruiken.
Is 750Mbit nooit leverbaar geweest op jouw adres en sinds kort (3/4 maanden )wel 1000Mbit dan heeft Glasoperator GPON apparatuur in jouw PoP geplaatst en kan je die SFP niet meer gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Yemoke schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Wow! Is dat T-Mobile specifiek of geld dit voor alle providers die via GPON leveren?
GPON heeft per definitie 2.5Gbps download en 1.25Gbps uploadcapaciteit. Dus inderdaad ook bij andere providers. Nieuwere technieken zoals XG-PON hebben meer ruimte. KPN heeft hier bijvoorbeeld al tests mee gedaan.
Je kunt als provider ook 1:64 splitters gebruiken, maar ik ken geen nederlands netwerk die dat doet, omdat de overboeking dan net te groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennis-L schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Glasoperator heeft waarschijnlijk recent eigen apparatuur in de PoP geplaatst waar jij op aan bent gesloten.
Je gaat dan dus van KPN-WBA apparatuur omgezet worden naar Glasoperator apparatuur.
T-Mobile levert geen 1000/1000 via KPN-WBA apparatuur, enkel via Glasoperator.

Als er 750Mbit op jouw adres leverbaar is geweest en nu 1000Mbit, dan heeft Glasoperator AON in jouw PoP hangen en dan kan je nog wel een eigen SFP gebruiken.
Is 750Mbit nooit leverbaar geweest op jouw adres en sinds kort (3/4 maanden )wel 1000Mbit dan heeft Glasoperator GPON apparatuur in jouw PoP geplaatst en kan je die SFP niet meer gebruiken.
Postcode check is niet bepaald hoopvol…

En als het omgezet is, waarom werkt alles dan nog? Of is het op de dag zelf dat er meer gebeurd, dan alleen bij mij thuis?

Er komt wel even wat parate kennis voorbij in een paar posts! _O_

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 06-05-2021 12:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Postcode check is niet bepaald hoopvol…

En als het omgezet is, waarom werkt alles dan nog? Of is het op de dag zelf dat er meer gebeurd, dan alleen bij mij thuis?

Er komt wel even wat parate kennis voorbij in een paar posts! _O_
Op die dag van jouw omzetting wordt het kabeltje in de PoP dat nu van jouw aansluiting naar een poort van de KPN WBA switch loopt eruit gehaald. En dat wordt in een poort van de nieuwe T-Mobile apparatuur geprikt (of in de poort van die splitters dan eigenlijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mag ik aannemen dat die 1:32 een aanname is? Want ik heb nog nergens bevestigd gezien dat T-Mobile 1:32 doet bij de splitters in de PoP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Barre73 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Mag ik aannemen dat die 1:32 een aanname is? Want ik heb nog nergens bevestigd gezien dat T-Mobile 1:32 doet bij de splitters in de PoP.
Het is geen aanname inderdaad, vernomen van een aantal bronnen die aan het netwerk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Gelukkig woon ik TMT gebied met wel eigen glas, maar nog wel AON waar 1gbit mogelijk is. Zonder dat je naar GPON gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:48:
[...]

Op die dag van jouw omzetting wordt het kabeltje in de PoP dat nu van jouw aansluiting naar een poort van de KPN WBA switch loopt eruit gehaald. En dat wordt in een poort van de nieuwe T-Mobile apparatuur geprikt (of in de poort van die splitters dan eigenlijk.
Maar dan kan ik dus ook van de ONT naar mijn Edge X zonder router van Tmobile?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

leonbong schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:56:
Gelukkig woon ik TMT gebied met wel eigen glas, maar nog wel AON waar 1gbit mogelijk is. Zonder dat je naar GPON gaat.
Is het verschil in deze dat je naar een shared “omgeving” gaat qua bandbreedte?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik snap niet wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Is het verschil in deze dat je naar een shared “omgeving” gaat qua bandbreedte?
Ja met actief ethernet heb je gewoon je eigen vezel, dus zal overboeking op het medium geen probleem zijn. Maar de bandbreedte naar de switches is nog altijd wel gedeeld en overboekt aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waarom is jouw huidige setup beter?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Mijn verbinding tussen mijn huis en switch is altijd 1gbit.
Ik merk dus ook dat tv geen bandbreedte kost op mijn 200mbit abbo. Want tv zit bij mij nog op apart vlan.
Tv en internet worden dus pas gecombineerd op de wijkswitch. Maat mijn verbinding tot de wijkswitch is gewoon altijd 1gbit ongeacht het abbo wat ik neem.

Die probleem zoals in Den Haag waarbij als iedereen op de avond tv kijkt de eventuele Speedtest instort is veel minder waarschijnlijk.

GPON met 1:32.
Stel op een avond 25 aansluitingen kijken tv/Netflix a 10mbit per stuk waarbij er unicast wordt toegepast door tmt.
Je huisaansluiting is dan al gewoon 250-300mbit kwijt aan het tv-kijken van de “buren”.
Een Speedtest zal dan nooit 1 gbit halen.

[ Voor 40% gewijzigd door leonbong op 06-05-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonbong schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:56:
Maak niet de fout om GPON, AON en Point to Point en Point to Multipoint door elkaar te gebruiken.

T-Mobile legt zelf point to point netwerken aan in Den Haag en Eindhoven (iedereen een eigen vezel tot in de PoP) net als in Reggefber of de meeste KPN NetwerkNL gebieden.
Maar dan nog krijg je een GPON aansluiting omdat ze dus al splitten in de PoP. Je gaat dan dus wel degelijk op GPON en niet meer op AON.

Daarnaast is er de overtreffende GPON waarbij ook het passieve netwerk anders wordt aangelegd, namelijk als point to multipoint. Dat doet KPN Netwerk NL momenteel in nieuwe projecten: 1 grote PoP (met splitters) en heel veel kleine wijkkasten met passieve splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

leonbong schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:03:
Mijn verbinding tussen mijn huis en switch is altijd 1gbit.
Ik merk dus ook dat tv geen bandbreedte kost op mijn 200mbit abbo. Want tv zit bij mij nog op apart vlan.
Tv en internet worden dus pas gecombineerd op de wijkswitch. Maat mijn verbinding tot de wijkswitch is gewoon altijd 1gbit ongeacht het abbo wat ik neem.

Die probleem zoals in Den Haag waarbij als iedereen op de avond tv kijkt de eventuele Speedtest instort is veel minder waarschijnlijk.
Oké dan bedoelen we hetzelfde ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Het is geen aanname inderdaad, vernomen van een aantal bronnen die aan het netwerk werken.
Bijzonder. 1:16 zou ik eerder verwachten in Reggefiber PoP's en dan misschien wel 1:32 in hun eigen PoPs omdat daar alleen zij leveren op die roze glasvezel (nu nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Barre73 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Maak niet de fout om GPON, AON en Point to Point en Point to Multipoint door elkaar te gebruiken.

T-Mobile legt zelf point to point netwerken aan in Den Haag en Eindhoven (iedereen een eigen vezel tot in de PoP) net als in Reggefber of de meeste KPN NetwerkNL gebieden.
Maar dan nog krijg je een GPON aansluiting omdat ze dus al splitten in de PoP. Je gaat dan dus wel degelijk op GPON en niet meer op AON.

Daarnaast is er de overtreffende GPON waarbij ook het passieve netwerk anders wordt aangelegd, namelijk als point to multipoint. Dat doet KPN Netwerk NL momenteel in nieuwe projecten: 1 grote PoP (met splitters) en heel veel kleine wijkkasten met passieve splitters.
Tmt heeft hier jaren terug al de apparatuur opgehangen. Dat is nu niet opeens afgeschreven dus dat blijft voorlopig nog wel AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
leonbong schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Tmt heeft hier jaren terug al de apparatuur opgehangen. Dat is nu niet opeens afgeschreven dus dat blijft voorlopig nog wel AON.
Hoeft niet altijd. Soms zitten de AON poorten al vol en dan plaatsen ze er GPON apparatuur naast. Dus je kunt lastig voorspellen wat je zult krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja ok dat zal misschien.
Maar als ik gbit kies op website is dat in enkele dagen gebeurd zonder dat er iemand hoeft langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonbong schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Je post suggereerde dat je op eigen glasvezel van T-Mobile zat. Dan denk ik aan Den Haag of Eindhoven. Maar ik begrijp dat je op Regegfiber glas zit met T-Mobile ODF apparatuur.

Maar inderdaad, zie bericht hierboven. Ik heb al meerdere PoPs gezien waar ze apparatuur hebben bijgeplaatst maar dan wel meteen als GPON. Vooral omdat ze vorig jaar met die AON apparatuur veel poorten tekort begonnen te komen (te populair geworden)
Maar als je nu op een oudere AON switch zit neem ik aan dat dat nog wel even zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Je post suggereerde dat je op eigen glasvezel van T-Mobile zat. Dan denk ik aan Den Haag of Eindhoven. Maar ik begrijp dat je op Regegfiber glas zit met T-Mobile ODF apparatuur.

Maar inderdaad, zie bericht hierboven. Ik heb al meerdere PoPs gezien waar ze apparatuur hebben bijgeplaatst maar dan wel meteen als GPON. Vooral omdat ze vorig jaar met die AON apparatuur veel poorten tekort begonnen te komen (te populair geworden)
Maar als je nu op een oudere AON switch zit neem ik aan dat dat nog wel even zo zal blijven.
Waarom zou dat hier dan wel gebeuren? Dit is ook Reggefiber. Ik ben nog van voor Tmt met Vodafone

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Maar dan kan ik dus ook van de ONT naar mijn Edge X zonder router van Tmobile?
Om het plaatje voor mezelf zover mogelijk duidelijk te krijgen, kan ik dus met die ONT naar mijn eigen router gaan? In dit geval een Ubiquiti EdgeRouter X via eth0 ipv eth5?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magsafe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 18:59
Goedemiddag,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.
In ons huis staat onze AppleTV centraal, hier kijken we tv mee (via ziggo go app). Daarnaast gebruiken we de AppleTV voor Youtube, Spotify en de nodige streamingdiensten voor films/series.

Naast de media dient het ook als hub voor mijn slimme verlichting. Dit zorgt er dus voor dat ik vanaf een afstandsbediening alles kan bedienen. Ik heb geen tv kastje meer, enkel het modem van Ziggo.

Nu zit is er aan te denken om over te stappen naar T-mobile. Aangezien we een glasvezel aansluiting in de woning hebben, hoop ik zo ook een snellere internetverbinding te krijgen voor een redelijke prijs. Ik vind de hogere snelheden bij Ziggo nogal aardig aan de prijs en komen ook niet aan de snelheden die T-mobile aanbiedt.

Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de T-mobile app op de AppleTV. Is de app stabiel, werkt deze redelijk of is deze traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

Nou, lekker dan.
Vanochtend is er een monteur langs geweest om de installatie van 1Gb T-Mobile Thuis uit te voeren.
Blijkt dat er geen signaal op de glasvezelverbinding staat. Hij heeft direct dit aan KPN als beheerder van de verbinding doorgegeven.
Iemand ervaring hiermee? Hoe lang gaat dit duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:47

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Sinds de appletv app gebruik ik de entone niet meer. 't werkt veel fijner en gewoon lekker snel. Heb de entone inmiddels in een doos liggen.

Let wel: ik heb geen opname pakket dus daar geen ervaring mee. Terugkijken etc werkt gewoon goed
magsafe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:38:
Goedemiddag,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.
In ons huis staat onze AppleTV centraal, hier kijken we tv mee (via ziggo go app). Daarnaast gebruiken we de AppleTV voor Youtube, Spotify en de nodige streamingdiensten voor films/series.

Naast de media dient het ook als hub voor mijn slimme verlichting. Dit zorgt er dus voor dat ik vanaf een afstandsbediening alles kan bedienen. Ik heb geen tv kastje meer, enkel het modem van Ziggo.

Nu zit is er aan te denken om over te stappen naar T-mobile. Aangezien we een glasvezel aansluiting in de woning hebben, hoop ik zo ook een snellere internetverbinding te krijgen voor een redelijke prijs. Ik vind de hogere snelheden bij Ziggo nogal aardig aan de prijs en komen ook niet aan de snelheden die T-mobile aanbiedt.

Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de T-mobile app op de AppleTV. Is de app stabiel, werkt deze redelijk of is deze traag?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RVW schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:48:
Nou, lekker dan.
Vanochtend is er een monteur langs geweest om de installatie van 1Gb T-Mobile Thuis uit te voeren.
Blijkt dat er geen signaal op de glasvezelverbinding staat. Hij heeft direct dit aan KPN als beheerder van de verbinding doorgegeven.
Dit betreft dus een geheel nieuwe aansluiting of stap je over?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ik heb er geen verstand van, maar hier in de wijk in Loosduinen Den Haag zie ik een busje een kastje uit de grond halen en sluit daar een bosje magenta glasvezels op aan. En zo telkens een paar straten verder ook weer. Stoep open, kastje eruit, glasvezels erop en weer in de grond. Dan lijkt het mij niet dat iedereen een eigen vezel van huis tot in de pop heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Nou, lekker dan.
Dit heb ik ook gehad. Ze hadden hier (Emmermeer, Emmen) in meerdere straten de kabels verkeerd gelast tijdens de aanleg van KPN. Je wordt binnen een aantal dagen gebeld door KPN en dan zal er een KPN monteur bij je langs komen om de vezel door te meten, en met een VFL te kijken waar hij binnenkomt op de wijkcentrale. Ze hebben mij toen handmatig omgepatcht in de wijkcentrale, in afwachting op het opnieuw lassen in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magsafe
Ja zoiets wil ik ook. Opnemen hoeft van mij ook niet. terugkijken idd wel. Schijnt dat de beeldkwaliteit wel iets minder is maar dat maakt voor TV niets uit. Fims kijk ik toch niet op TV. Eerder netflix of disney.

Maar de app werkt dus wel lekker. Zit er een optie voor herinneringen in?
prein2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:48:
Sinds de appletv app gebruik ik de entone niet meer. 't werkt veel fijner en gewoon lekker snel. Heb de entone inmiddels in een doos liggen.

Let wel: ik heb geen opname pakket dus daar geen ervaring mee. Terugkijken etc werkt gewoon goed

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

magsafe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:38:
...
In ons huis staat onze AppleTV centraal, hier kijken we tv mee (via ziggo go app)

...

Nu zit is er aan te denken om over te stappen naar T-mobile.

...
houdt er rekening mee dat de Ziggo go app op de AppleTV alleen werkt via een Ziggo verbinding.

Je zult dus voor TV kijken iets anders moeten verzinnen. NLZiet of TV afnemen via T-Mobile, maar ik weet niet hoe de kwaliteit daar is wanneer je dat via een app op de AppleTV kijkt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
yannickie111 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:19:
[...]

Zojuist pakketje binnen. Inderdaad de Huawei media converter. Geen zyxel modem (logisch, want die heb ik dus ook al).
Hoe moet ik het nu zien verder in het proces van kpn naar tmobile's eigen glas?
Wordt er (vlak voor) het moment dat de monteur komt fysiek iets omgeprikt (en heb ik dus tijdelijk geen diensten), of kan ik de media converter zelf al aansluiten?
Monteur is zojuist geweest (en was binnen 10 minuten weer klaar).
Tijdelijk geen diensten door de overgang werd iets langer dan ik dacht. Vanochtend om 8 uur lag alles er al uit.
Hele dag dus volop 4G hotspot gebruikt.

Speedtest over kabel 950/950 stabiel. Via wifi (standaard Zyxel modem) zo'n 450/450.
Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magsafe
Yucko schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:55:
[...]

houdt er rekening mee dat de Ziggo go app op de AppleTV alleen werkt via een Ziggo verbinding.

Je zult dus voor TV kijken iets anders moeten verzinnen. NLZiet of TV afnemen via T-Mobile, maar ik weet niet hoe de kwaliteit daar is wanneer je dat via een app op de AppleTV kijkt.
T-mobile heeft een eigen T-mobile TV- anywhere App voor de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Nou, lekker dan.
Ervaring hier, ook overgestapt van WBA naar ODF zoals jij begrijp ik.

In mijn geval ging er een weekend overheen en was ik dinsdag online. In totaal van woensdag tot de dinsdag erop, 5.5 dag dus.

Hopelijk zal het sneller gaan bij jou, maar het weekend moet je even doorbijten, dan doen ze niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Bjarn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Ervaring hier, ook overgestapt van WBA naar ODF zoals jij begrijp ik.

In mijn geval ging er een weekend overheen en was ik dinsdag online. In totaal van woensdag tot de dinsdag erop, 5.5 dag dus.

Hopelijk zal het sneller gaan bij jou, maar het weekend moet je even doorbijten, dan doen ze niks :)
Ik stap over van Ziggo. De glasvezelaansluiting ligt er al 10+ jaar (zo lang wonen we er), maar die is nog nooit gebruikt. In ieder geval niet door ons, maar misschien wel door de vorige bewoner. ODF is waar T-Mobile de 1 Gb op levert toch?

Edit: ik heb een SMSje gekregen van Telecomtechniek Rijssen met het verzoek ik ze kan bellen voor een afspraak ivm de storing aan mijn glasvezelaansluiting. Morgenochtend maar even doen dan.

[ Voor 12% gewijzigd door RVW op 06-05-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
RVW schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Ik stap over van Ziggo. De glasvezelaansluiting ligt er al 10+ jaar (zo lang wonen we er), maar die is nog nooit gebruikt. In ieder geval niet door ons, maar misschien wel door de vorige bewoner. ODF is waar T-Mobile de 1 Gb op levert toch?

Edit: ik heb een SMSje gekregen van Telecomtechniek Rijssen met het verzoek ik ze kan bellen voor een afspraak ivm de storing aan mijn glasvezelaansluiting. Morgenochtend maar even doen dan.
Ah, in dat geval gok ik erop dat de glasvezel in eerste instantie idd op het KPN netwerk stond aangesloten, ODF is idd T-Mobile hun eigen netwerk waar 1Gbit over geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

yannickie111 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Monteur is zojuist geweest (en was binnen 10 minuten weer klaar).
Tijdelijk geen diensten door de overgang werd iets langer dan ik dacht. Vanochtend om 8 uur lag alles er al uit.
Hele dag dus volop 4G hotspot gebruikt.

Speedtest over kabel 950/950 stabiel. Via wifi (standaard Zyxel modem) zo'n 450/450.
Dikke prima!
Net als bij ons dus. In de ochtend eraf en na de middag er weer op.
TV zit nog wel op vlan 640, wil dit eigenlijk wel op het nieuwe platform zodat m'n niet Ubiquiti coreswitch er tussenuit kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb op de vorige pagina’s al wat ervaringen gelezen over T-mobile thuis. Al dan niet i.c.m. TV. Zijn er wellicht meer ervaringen in relatie tot:
- KPN (zelf de laatste 2 jaar hier, praktisch altijd werkend)
- T-mobile Thuis 3 jaar geleden (in 2018/19 was ik zelf klant met Draytek modem en ook altijd praktisch werkend)

Achtergrond: Ik ben huis tuin keuken gebruiker en nu ook thuiswerker (wel een 5g abo ter backup van werkgever). Ik val in het gunstige T-mobile gebied. Destijds even 750Mbps gehad. Later 50 Mbps. Nu ook bij KPN 50Mbps en dat is voldoende.
Bij KPN via Telfort altijd gunstig tarief gehad. Dat veranderd omdat kortingen aflopen en het is zo 50% duurder dan T-Mobile Thuis, ook bij verlenging. Ik heb ook T-Mobile mobiel abonnementen. Overweeg dus terug te keren. Ik had het idee dat er 1 jaar terug nodige problemen waren bij T-Mobile Thuis en toen dus bij KPN verlengd en niet teruggekeerd naar T-Mobile. O ja, ik was destijds weggegaan vanwege slechte Wifi (Draytek!) en goede Telfort aanbieding. Ik ben (al) tevreden met wifi van experiabox 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Quad schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Net als bij ons dus. In de ochtend eraf en na de middag er weer op.
TV zit nog wel op vlan 640, wil dit eigenlijk wel op het nieuwe platform zodat m'n niet Ubiquiti coreswitch er tussenuit kan.
Ik snap ook wel dat het makkelijker is om te plannen als de diensten er langer af mogen zijn, en op zich heb ik daar geen problemen mee.
Het zou T-mobile wel sieren als dit wel duidelijk vermeld wordt. Als je nog geen unlimited mobiel hebt (al zal 95% van de Gbit gebruikers dat wel hebben) is het ook wel netjes als ze even een code leveren voor 1 dag unlimited data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

yannickie111 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Ik snap ook wel dat het makkelijker is om te plannen als de diensten er langer af mogen zijn, en op zich heb ik daar geen problemen mee.
Het zou T-mobile wel sieren als dit wel duidelijk vermeld wordt. Als je nog geen unlimited mobiel hebt (al zal 95% van de Gbit gebruikers dat wel hebben) is het ook wel netjes als ze even een code leveren voor 1 dag unlimited data :)
Ik vond het wel meevallen de hoeveelheid downtime. Ik werd overigens eerder geholpen dan de planning was. De monteur belde begin vd middag dat hij in de buurt was en al welk vast kon aansluiten ipv einde vd middag.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bjarn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Ah, in dat geval gok ik erop dat de glasvezel in eerste instantie idd op het KPN netwerk stond aangesloten, ODF is idd T-Mobile hun eigen netwerk waar 1Gbit over geleverd word.
Niet helemaal. De glasvezel was en blijft van KPN NetwerkNL, voorheen Reggefiber. Deze vezel is in de PoP nooit aangesloten geweest op de apparatuur van KPN Wholesale en zal dus bij activering van T-Mobile voor het eerst worden aangesloten op een poort van de T-Mobile apparatuur die keurig in de kast naast die van de KPN apparatuur hangt.
Scheiding van lagen heet dat.
Laag 1 zijn alle vezels en de PoP.
Laag 2 is de apparatuur van operators: KPN Wholesale, T-Mobile en nog een paar kleinere.
Laag 3 is de provider die de diensten bij de operator inkoopt en verkoopt aan jou als klant. Bij KPN Wholesale zijn dat een aantal providers (ook niet-KPN providers). Bij de T-Mobile is het alleen T-Mobile.
Laag 1 verandert niet dus de glasvezel in jouw woning blijft van Reggefiber.

Overigens is niet elke KPN NetwerkNL PoP in Nederland voorzien van apparatuur van meerdere operators. KPN Wholesale hangt er wel altijd (duh..). T-Mobile in circa de helft (ruwe schatting). Het is hun eigen keuze en ze betalen huur per PoP dus minder interessante gebieden worden sneller gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Gebruiken jullie naast VLAN 300 instellen ook MAC spoofing op je eigen hardware? Ik heb voor de zoveelste keer in de afgelopen 2 weken geen verbinding (wel signaal, PON lampje knipperen dus lijkt op geen DHCP lease) en vraag me af of dat nog wat zou uitmaken om die naar de Zyxel MAC te zetten. Tegelijkertijd: Wss niet als ik die nu aansluit is m'n verbinding net zo dood als eerder...

Gelukkig aanstaande maandag eindelijk monteur over de vloer, zodat we hopelijk iets verder gaan komen (in mijn ogen zou dat een portswap in de pop moeten zijn, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sander schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:22:
Gebruiken jullie naast VLAN 300 instellen ook MAC spoofing op je eigen hardware? Ik heb voor de zoveelste keer in de afgelopen 2 weken geen verbinding (wel signaal, PON lampje knipperen dus lijkt op geen DHCP lease) en vraag me af of dat nog wat zou uitmaken om die naar de Zyxel MAC te zetten. Tegelijkertijd: Wss niet als ik die nu aansluit is m'n verbinding net zo dood als eerder...

Gelukkig aanstaande maandag eindelijk monteur over de vloer, zodat we hopelijk iets verder gaan komen (in mijn ogen zou dat een portswap in de pop moeten zijn, maar goed)
Een knipperend PON lampje betekent volgens mij dat je ONT geen verbinding met de OLT in de PoP heeft.
Dat heeft niet zo veel te maken met je router en/of DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Bjarn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Vanochtend zijn de glasvezelmonteurs geweest. Op dat moment brandden alle lampjes op de glasconverter al (was gisteren niet het geval), maar helaas nog geen actie. Één van de monteurs is naar de centrale geweest een wijk verder. Daar alles gechecked, was ook goed. Monteur weer terug naar mijn adres, T-Mobile de lijn door laten meten, ook goed. Toen de hele boel weer opnieuw aangesloten en opgestart: jawel, alles doet het! 8)7

Op 1 ding na! :o De Guidion monteur heeft gisteren op mijn verzoek 3 coaxkabels die door leidingen in de muur liepen, vervangen door UTP kabels, Nu blijkt dus dat 1 van die kabels het niet doet, de kortste ook nog! Heb ff een netwerkkabeltje door het huis uitgerold, en daarmee werkt het wel. :( T-Mobile gebeld, doorverbonden met Guidion, medewerker heeft de monteur gebeld, die gaf aan dat de kabels goed waren (niet getest, hoe weet hij dat dan |:( ). Zondag komt er een monteur de kabel vervangen.

Man man man, ik ben echt al 2 dagen bezig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Dennis-L schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Een knipperend PON lampje betekent volgens mij dat je ONT geen verbinding met de OLT in de PoP heeft.
Dat heeft niet zo veel te maken met je router en/of DHCP.
Hmm, maar zou dat dan niet betekenen dat dat een breder probleem zou moeten zijn ook bij anderen met t-mobile in mijn straat/wijk? Buren met KPN en XS4all internetten vrolijk verder namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sander schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Hmm, maar zou dat dan niet betekenen dat dat een breder probleem zou moeten zijn ook bij anderen met t-mobile in mijn straat/wijk? Buren met KPN en XS4all internetten vrolijk verder namelijk...
De buren via KPN en XS4All zitten op KPN-WBA apparatuur.
Jij zit op Glasoperator apparatuur in de PoP.
Jouw ONT heeft geen of slechte verbinding met de OLT van Glasoperator in de PoP.
Of meer mensen in jouw straat/wijk met T-Mobile er last van hebben ligt aan waar het precies zit, in de OLT of in de spliter of alleen in jouw ONT.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 07-05-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Dennis-L schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:05:
[...]

De buren via KPN en XS4All zitten op KPN-WBA apparatuur.
Jij zit op Glasoperator apparatuur in de PoP.
Jouw ONT heeft geen of slechte verbinding met de OLT van Glasoperator in de PoP.
Of meer mensen in jouw straat/wijk met T-Mobile er last van hebben ligt aan waar het precies zit, in de OLT of in de spliter of alleen in jouw ONT.
Na 5 uur storing en einde werkdag maar een half uurtje t-mobile eigen modem eraan gehangen en ineens werkt het weer, ook na terug omprikken naar m'n ubiquiti Amplifi. Daarna toch eens MAC Spoofing ingesteld op de amplifi met MAC-address van het Zyxel modem, en gelijk verbinding weer weg en PON knipperen... Nu de VLAN spoof eruit en het werkt weer.

Zou er dan toch een noodzaak zijn om naast VLAN-300 initieel de MAC van t-mobile's 'eigen' modem erin te zetten? Of puur toeval dat het na 5u downtime met minstens eens per uur een keer de ONT 1 minuutje van de stroom ineens weer werkt met ander modem er 15 mins oid aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 07-05-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sander schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Na 5 uur storing en einde werkdag maar een half uurtje t-mobile eigen modem eraan gehangen en ineens werkt het weer, ook na terug omprikken naar m'n ubiquiti Amplifi. Daarna toch eens MAC Spoofing ingesteld op de amplifi met MAC-address van het Zyxel modem, en gelijk verbinding weer weg en PON knipperen... Nu de VLAN spoof eruit en het werkt weer.

Zou er dan toch een noodzaak zijn om naast VLAN-300 initieel de MAC van t-mobile's 'eigen' modem erin te zetten? Of puur toeval dat het na 5u downtime met minstens eens per uur een keer de ONT 1 minuutje van de stroom ineens weer werkt met ander modem er 15 mins oid aan?
Je ONT had geen (goede) verbinding met de OLT in de PoP.
Dat heeft niets met de router achter de ONT te maken.
Maar dat kan ik blijven herhalen denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik zit nu bij xs4all en overweeg een overstap naar T-Mobile internet only.

In hoeverre is de zyxel te koppelen tot een mesh netwerk? Nu bij xs4all doe ik dat met een Fritz 5490 icm 3x Fritz 1750.

Ik zie dat T-Mobile wifiplus kent, maar dat kost 2,50 per stuk per maand. Daarmee zit ik dan al op 42,50 per maand. Nog altijd 11,50 goedkoper als xs4all maar toch…kan dat mesh niet goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
supercop7373 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:29:
Ik zit nu bij xs4all en overweeg een overstap naar T-Mobile internet only.

In hoeverre is de zyxel te koppelen tot een mesh netwerk? Nu bij xs4all doe ik dat met een Fritz 5490 icm 3x Fritz 1750.

Ik zie dat T-Mobile wifiplus kent, maar dat kost 2,50 per stuk per maand. Daarmee zit ik dan al op 42,50 per maand. Nog altijd 11,50 goedkoper als xs4all maar toch…kan dat mesh niet goedkoper?
Is dat AVM spul lease of eigendom?

Indien eigendom bestaat er tegenwoordig ook een T-Mobile Thuis profiel.

Ik gebruik een Edgerouter dus hoe het met de apparatuur van T-mobile werkt kan ik je niet vertellen.

Voorheen kreeg je - na een zgn WiFi check - de 1750 die je nu ook in drievoud hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 07-05-2021 21:31 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Als je "verkeerde" pakketten stuurt kan een poort wel uitgezet worden. Speelt bij gebridgede kabelmodems ook: Er mogen niet teveel MAC adressen gebruikt worden per modem, niet te veel DHCP requests per MAC, etc.

Ik gok niet dat dit speelt. Maar bij MAC klonen kan het er wel voor zorgen dat de switch/router aan de andere kant opmerkt dat er wat "geks" gebeurt en dat je een beveiliging triggert.
offtopic:
Je hebt namelijk geen informatie van de vorige requests meer. Geen zin om de RFC op te zoeken - maar ik verwacht dat je een paar keer de DHCP levensduur moet wachten voordat een client geen informatie over de vorige lease meer gebruikt.

IIRC gaat een DHCPREQUEST unicast naar de vorige DHCP server toe. Bij MAC clone begin je vanaf nul en ga je dus broadcasten. Daar kunnen best limieten/timers op zitten. In enterprise netwerken (vanuit historische gewoonten imo) zijn die uit voorzorg erg strak. In consumentennetwerken weet ik het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 07-05-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Sinds enkele dagen kan ik niet meer vanuit ubuntu server een apt update doen naar de default mirror ( http://nl.archive.ubuntu.com/ )
Hij geeft dan de volgende foutmeldingen : Cannot initiate the connection to nl.archive.ubuntu.com:80 (2001:7b8:3:37::21:3). - connect (101: Network is unreachable) [IP: 213.136.12.213 80]

Nu heb ik zelf een pfsense box die firewall en routing doet dus uiteraard eerst gekeken of ik daar iets geks in zag maar dat vond ik zelf niet. Toen heb ik de zyzel modem teruggehangen en het probleem blijft.
Enige wanneer ik het niet heb is als ik een usb tethering verbinding maak met mijn telefoon (4g tmobile).

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is ?

Verbinding 1gbit in Barneveld.

PS ja ik kan een andere mirror gebruiken maar het blijft vreemd

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
RedDragon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:08:
Sinds enkele dagen kan ik niet meer vanuit ubuntu server een apt update doen naar de default mirror ( http://nl.archive.ubuntu.com/ )
Hij geeft dan de volgende foutmeldingen : Cannot initiate the connection to nl.archive.ubuntu.com:80 (2001:7b8:3:37::21:3). - connect (101: Network is unreachable) [IP: 213.136.12.213 80]

Nu heb ik zelf een pfsense box die firewall en routing doet dus uiteraard eerst gekeken of ik daar iets geks in zag maar dat vond ik zelf niet. Toen heb ik de zyzel modem teruggehangen en het probleem blijft.
Enige wanneer ik het niet heb is als ik een usb tethering verbinding maak met mijn telefoon (4g tmobile).

Hier ook niet benaderbaar, sinds 22 april merk ik meer van dit soort problemen. Via 1Gbit glas niet bereikbaar, via T-Mobile 4G wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Rub147 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Hier ook niet benaderbaar, sinds 22 april merk ik meer van dit soort problemen. Via 1Gbit glas niet bereikbaar, via T-Mobile 4G wel.
Weet jij toevallig een manier om dit op te lossen of is er een workaround ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbelt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 19:56
RedDragon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Weet jij toevallig een manier om dit op te lossen of is er een workaround ?
nl. weghalen dan een apt-get update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje. Dinsdag krijg ik mijn T-Mobile lijn. Ik krijg hem op AON, want er zit een mediaconverter bij.

Nu heb ik me laten vertellen dat nieuwe aansluitingen niet meer over VLAN 300 gaan maar dat ik de router gewoon direct kan aansluiten op de mediaconverter zonder verdere aanpassingen.

Kan iemand dit bevestigen? Ik wil namelijk bij de omzetting zodra de monteur dit in de wijkcentrale heeft gedaan meteen de router omprikken, zodat ik online ben zodra de monteur aan de deur staat, dan hoe ik niet te knooien met de bijgeleverde router.

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:56:
Vraagje. Dinsdag krijg ik mijn T-Mobile lijn. Ik krijg hem op AON, want er zit een mediaconverter bij.

Nu heb ik me laten vertellen dat nieuwe aansluitingen niet meer over VLAN 300 gaan maar dat ik de router gewoon direct kan aansluiten op de mediaconverter zonder verdere aanpassingen.

Kan iemand dit bevestigen? Ik wil namelijk bij de omzetting zodra de monteur dit in de wijkcentrale heeft gedaan meteen de router omprikken, zodat ik online ben zodra de monteur aan de deur staat, dan hoe ik niet te knooien met de bijgeleverde router.

Alvast dank :)
Waarom zou je dat willen? Als je wacht tot de monteur de Zyxel heeft aangesloten en bevestigd is dat alles werkt, hoef je dan toch ook alleen maar om te prikken naar je eigen router?
Als je het doet zoals jij wil loop je een kans dat de monteur het alsnog terug wil zetten om zijn activatitnetjes af te ronden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024

Via WBA werkt de website gewoon (ipv4). Gebruik je ook ipv6 ?

nl veranderen in een land in de buurt.
https://www.qwant.com/?th...=archive.ubuntu.com&t=web

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
Dan zou je de eerste zijn op dit forum die dat lukt. Internet gaat bij iedereen over vlan 300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

https://community.t-mobil...k-transip-websites-330110

Het topic gaat over transip, maar er zijn meer sites waar dit speelt. Bijvoorbeeld bit.nl waar volgens mij die mirror draait die je noemt. Ik heb dezelfde problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door basz op 09-05-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
basz schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
[...]

https://community.t-mobil...k-transip-websites-330110

Het topic gaat over transip, maar er zijn meer sites waar dit speelt. Bijvoorbeeld bit.nl waar volgens mij die mirror draait die je noemt. Ik heb dezelfde problemen.
Hier smokeping naar een atlas anchor bij BIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0cQhRZgqxEc8ZaOFxg4aWFegCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLlqMDIaSTk6GkCD9eNPRz9e.png?f=fotoalbum_large

Ubuntu mirror werkt hier ook (ODF, geen GPON, eigen router met openwrt). Mijn router kondigt overigens geen IPv6 aan. Ik heb wel problemen gehad met gebrek aan met gebrek aan happy eyeballs implementatie in die package management tools

Wat zie je in ip addr output? Je zou daar geen global adres verwachten aangezien TMT geen IPv6 levert.

BIT is overigens wél een premium-partij en een techneuten-partij. Je kan ook contact opnemen met hun NOC en de problemen melden. Je kan ook vanuit hun looking glass kijken hoe het verkeer naar jou toe loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Als je "verkeerde" pakketten stuurt kan een poort wel uitgezet worden. Speelt bij gebridgede kabelmodems ook: Er mogen niet teveel MAC adressen gebruikt worden per modem, niet te veel DHCP requests per MAC, etc.

Ik gok niet dat dit speelt. Maar bij MAC klonen kan het er wel voor zorgen dat de switch/router aan de andere kant opmerkt dat er wat "geks" gebeurt en dat je een beveiliging triggert.
offtopic:
Je hebt namelijk geen informatie van de vorige requests meer. Geen zin om de RFC op te zoeken - maar ik verwacht dat je een paar keer de DHCP levensduur moet wachten voordat een client geen informatie over de vorige lease meer gebruikt.

IIRC gaat een DHCPREQUEST unicast naar de vorige DHCP server toe. Bij MAC clone begin je vanaf nul en ga je dus broadcasten. Daar kunnen best limieten/timers op zitten. In enterprise netwerken (vanuit historische gewoonten imo) zijn die uit voorzorg erg strak. In consumentennetwerken weet ik het niet.
Ik denk ook niet dat dit het geval is, er zijn max 2 MAC-addressen gebruikt. Overigens heeft herstarten ONT ook 0 effect, het ligt echt aan de andere kant van de lijn.

Dit weekend maar gewoon even de Zyxel eraan gehangen en verder niks, we zaten toch al op 4G, en patroon is nu duidelijk herkenbaar: Verbinding valt ergens gedurende de dag weg, en de volgende ochtend tussen 6:00 en 6:30 is de verbinding ineens weer up, met een download van tussen de 500 en 900mbit (dus vrij normaal afhankelijk van welke speedtest server etc), en een upload tussen de 0 en 10 mbit. Dit gaat dan een deel van de dag "goed" tot alles er weer uit knikkert, gisteren bijv rond 13:00, en dan is het weer afwachten tot 6:00 de volgende ochtend. Vanmiddag een monteur, maar ik heb er een hard hoofd in.

Mag een guidion monteur wel zelf bijv een portswap uitvoeren? Of moet daar weer iemand anders voor komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 10-05-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 20:28
Afhankelijk hoe de monteur is aangemeld verwacht ik. Begreep van een monteur dat als die enkel een mediaconverter en modem komt aansluiten - wat bij mij zo was - niet de pop mag betreden. Maar hij gaf wel aan wel eens werkzaamheden uit te voeren in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Trubo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:18:
Afhankelijk hoe de monteur is aangemeld verwacht ik. Begreep van een monteur dat als die enkel een mediaconverter en modem komt aansluiten - wat bij mij zo was - niet de pop mag betreden. Maar hij gaf wel aan wel eens werkzaamheden uit te voeren in de wijkcentrale.
Ja we gaan het zien (ervanuitgaande dat ie dit keer wel gelijk op komt dagen, en niet zoals bij de installatie gewoon no-show is zonder communicatie).

Verder ga ik afhankelijk van wat de uitkomst vandaag is ook maar eens vragen in hoeverre 4G voor thuis als tussenoplossing geleverd kan worden, alternatief is dan gewoon weer ziggo aanvragen en t-mobile in gebreke + opzeggen. Na 1,5 week weinig tot geen internet ben ik er wel klaar mee en merk ik dat de manier waarop glasvezel opgebouwd is met 3 partijen structuur eigenlijk waardeloos is omdat er effectief weinig oplossingen zijn.

Daarnaast ook irritant dat de 'verplichte' monteur zo blijft hangen, Ziggo stuurt gewoon een nieuw AOP & Modem op en dat heb je de volgende dag en mocht dat niet lukken dan escaleert het verder. Dat had me in dit geval 10 dagen gescheeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Het zit je niet mee Sander, ik hoop voor je dat ze het netjes op kunnen lossen. Hier komen ze het volgende week installeren. Hopelijk blijft mij de ellende bespaard.

Ik heb trouwens een Huawei EchoLife HG8010H GPON terminal ontvangen bij mijn installatie pakket. Ik zie op het apparaatje een root login staan :o Ik neem aan dat ik daarvan wel het standaard wachtwoord moet gaan veranderen?

[ Voor 78% gewijzigd door Yemoke op 10-05-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat neem je verkeerd aan als gebruiker heb je niks in te stellen in de GPON-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Hmm oke ik ben maar weer snel uitgelogd op de webinterface zonder iets te veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dinsdag krijg ik mijn T-Mobile lijn. Ik krijg hem op AON, want er zit een mediaconverter bij.
Er zit hier ook een mediaconverter bij maar op jouw doos staat "AON" dan of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
JB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Er zit hier ook een mediaconverter bij maar op jouw doos staat "AON" dan of?
Heb je een Huawei mediaconverter -> GPON. Heb je een andere mediaconverter -> AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yemoke schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:20:
Het zit je niet mee Sander, ik hoop voor je dat ze het netjes op kunnen lossen. Hier komen ze het volgende week installeren. Hopelijk blijft mij de ellende bespaard.
Ik hoop het ook, t-mobile en guidion blinken uit in het niet nemen van hun verantwoordelijkheid. T-mobile verwijst door en GUidion nu na een kort bezoek van een monteur naar KPN. Maar ipv dat dat gewoon direct is krijg je te horen dat je binnen 48u wat hoort van KPN om een afspraak met KPN te plannen... Ondertussen zit ik nog steeds zonder verbinding dus zeker nog een paar dagen.

Echt gigantisch belabberd, je zou toch verwachten dat T-mobile zelf de controle heeft over hun klanten en daarin dan ook kan escaleren en schakelen met de partijen. Maar er is niemand die dat kan, het is allemaal wijzen naar de netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:48
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met online gamen op PSN via 1gbit TMT?

Als ik de verbinding test op PS5 is alles helemaal goed, maar zodra ik battlefield multiplayer wil starten dan werkt het niet. haperende verbinding met de EA servers en slechte ping (groene balkje is gewoon zwart/leeg) Ook PUBG werkt niet. Via 5G werkt het wel.

Heb de dns in de router al gewijzigd in de DNS van google, maar dit lost het niet op.

Puur voor de test Counterstrike even snel gedownload op PC en dat werkt wel. Op pc inloggen op PSN werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Goedenavond,

Graag wil ik even advies hoe te handelen.

Op dit moment heb ik glasvezel en dit bevalt prima. Ik ga binnenkort verhuizen weet alleen nog niet precies wanneer. Op mijn nieuwe huisadres is alleen geen glas aanwezig.

Wanneer ik een verhuizing doorgeef ga ik blijkbaar een nieuw jaarcontract aan.

Kan ik beter mijn huidige contract opzeggen of toch een verhuizing doorgeven?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:12
steven92 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:16:
Goedenavond,

Graag wil ik even advies hoe te handelen.

Op dit moment heb ik glasvezel en dit bevalt prima. Ik ga binnenkort verhuizen weet alleen nog niet precies wanneer. Op mijn nieuwe huisadres is alleen geen glas aanwezig.

Wanneer ik een verhuizing doorgeef ga ik blijkbaar een nieuw jaarcontract aan.

Kan ik beter mijn huidige contract opzeggen of toch een verhuizing doorgeven?

Wat zijn jullie ervaringen?
In mijn ervaring is opzeggen en een nieuw contract aangaan altijd de betere optie i.v.m. aanbiedingen / kortingen. Let wel op dat als je nog aan een jaarcontract gebonden bent dat er mogelijk een afkoop van je contract nodig is als je het opzegt, dan is het niet voordeliger om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@steven92 Met een verhuizing verhuis je je contract, daarmee ga je geen nieuw contract aan dus blijft je einddatum staan. Maar misschien veel handiger om T-Mobile te bellen hoe deze verhuizing gaat omdat je van glasvezel naar DSL gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik ben aan het onderzoeken of het de moeite waard is om over te gaan van Ziggo naar T-Mobile.

Op mijn adres is 1gb beschikbaar, samen met tv zou dit 55 p/m kosten. Ik betaal nu voor ziggo 300/50 en tv/tel 62 euro en een beetje. Nu kijk ik ook veel f1, maar dat zou ik met een apart abbo kunnen oplossen van 8 euro meen ik. Dan zit ik op hetzelfde maar wel met veel sneller internet. Telefonie gaat dan de deur uit.

Mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met de overstap ziggo -> t-mobile vwb internet en tv stabiliteit? Ik zou het liefst ook geen extra apparatuur willen, maar de kabel rechtstreeks in mijn managed switch willen steken, kan dat? Ik heb verderop in mijn infra een virtuele fw staan die het verkeer afhandelt.

Ik zou ook het liefst zoveel mogelijk gebruik willen maken van de app, zodat ik zoveel mogelijk van losse kastjes af ben. Dit heb ik nu ook zoveel mogelijk met ziggo. Is de app vergelijkbaar qua functionaliteiten en kwaliteit? Is er ook een android tv variant van voor gebruik op smart tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Pauwl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:15:
Ik ben aan het onderzoeken of het de moeite waard is om over te gaan van Ziggo naar T-Mobile.

Op mijn adres is 1gb beschikbaar, samen met tv zou dit 55 p/m kosten. Ik betaal nu voor ziggo 300/50 en tv/tel 62 euro en een beetje. Nu kijk ik ook veel f1, maar dat zou ik met een apart abbo kunnen oplossen van 8 euro meen ik. Dan zit ik op hetzelfde maar wel met veel sneller internet. Telefonie gaat dan de deur uit.

Mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met de overstap ziggo -> t-mobile vwb internet en tv stabiliteit? Ik zou het liefst ook geen extra apparatuur willen, maar de kabel rechtstreeks in mijn managed switch willen steken, kan dat? Ik heb verderop in mijn infra een virtuele fw staan die het verkeer afhandelt.

Ik zou ook het liefst zoveel mogelijk gebruik willen maken van de app, zodat ik zoveel mogelijk van losse kastjes af ben. Dit heb ik nu ook zoveel mogelijk met ziggo. Is de app vergelijkbaar qua functionaliteiten en kwaliteit? Is er ook een android tv variant van voor gebruik op smart tv's?
Geen idee welke zenders je kijkt, maar waarom niet internet only met NLZiet + Ziggo Sport Totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
We kijken geen bijzondere zenders (af en toe 1/2/3 en wat meer netflix). Dus dat zou zeker een optie kunnen zijn. Hoe is de kwaliteit tov de ziggo app of de t-mobile app?

Vwb f1, ik heb niet het hele pakket nodig van ziggo, maar goed te weten dat dat ook kan. Ik kan ook een apart abbo nemen van 8 euro op de f1 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pauwl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:45:
We kijken geen bijzondere zenders (af en toe 1/2/3 en wat meer netflix). Dus dat zou zeker een optie kunnen zijn. Hoe is de kwaliteit tov de ziggo app of de t-mobile app?

Vwb f1, ik heb niet het hele pakket nodig van ziggo, maar goed te weten dat dat ook kan. Ik kan ook een apart abbo nemen van 8 euro op de f1 app.
F1 pro app kost voor een jaar ineens maar 65 euro. Dan is het zelfs maar 5,41 per maand..
En met 9 tot 10 maanden races ben je dan dus nog goedkoper uit.

Wat je andere vraag betreft: ja, je kan de T-Mobule router omzeilen maar je hebt een apparaat nodig om VLan 300 in te stellen. Geen idee of dat kan met jouw managed switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Barre73 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:59:
[...]

F1 pro app kost voor een jaar ineens maar 65 euro. Dan is het zelfs maar 5,41 per maand..
En met 9 tot 10 maanden races ben je dan dus nog goedkoper uit.

Wat je andere vraag betreft: ja, je kan de T-Mobule router omzeilen maar je hebt een apparaat nodig om VLan 300 in te stellen. Geen idee of dat kan met jouw managed switch?
Oh dat is dan nog mooier, 5,41 euro p/m is niet al te veel geld.

Ik kan vlans aanmaken, en op de fw een vlan interface met dhcp enabled. Dus dat lijkt mij geen probleem. Ik zou eventueel ook een sfp in de switch kunnen prikken, maar als er een converter bijzit dan kan het dus ook gewoon op koper lijkt mij.

Ik zie wel veel negatieve reviews van NL Ziet, maar dat hoort natuurlijk ook een beetje bij internet reviews dat je vooral de negatieve ziet :P Iemand ervaring met NL Ziet tov Ziggo? Is voor mij niet het allerbelangrijkste maar zou mooi zijn als het minstens vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Pauwl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:15:

Misschien ook nog interessant om te combineren met T-mobile mobiel unlimited? Dan krijg je zowel mobiel als vast (Gbit) voor 25 euro/maand (dus samen 50). TV (zonder zenderpakketten en kastjes extra) kost dacht ik 15 euro.
Denk dat je dan best goedkoper uit bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Pauwl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:06:
Ik zie wel veel negatieve reviews van NL Ziet, maar dat hoort natuurlijk ook een beetje bij internet reviews dat je vooral de negatieve ziet :P Iemand ervaring met NL Ziet tov Ziggo? Is voor mij niet het allerbelangrijkste maar zou mooi zijn als het minstens vergelijkbaar is.
Geen ervaring met Ziggo, maar ik gebruik NLZiet al ruim een jaar en tot nu toe erg tevreden. Beeldkwaliteit is prima op een 4K tv. De app werkt lekker.
Pagina: 1 ... 135 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie